Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Στο πλαίσιο της καλύτερης εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, συνταξιούχων και εργοδοτών και με σκοπό την αποφυγή πολύωρων αναμονών και συνωστισμού στις μονάδες του e-ΕΦΚΑ, από σήμερα 31 Αυγούστου 2020, εισάγεται νέο σύστημα εξυπηρέτησης με ραντεβού.
      Οι συναλλασσόμενοι μπορούν μέσω της εθνικής δικτυακής πύλης (gov.gr) ή του δικτυακού τόπου της νέας υπηρεσίας www.efka.gov.gr/rv, να εισέλθουν με τους κωδικούς Taxis στην νέα ηλεκτρονική υπηρεσία. Με απλά βήματα επιλέγουν το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού που επιθυμούν. Την ημέρα του ραντεβού αρκεί να προσέλθουν λίγα μόνο λεπτά νωρίτερα και να εξυπηρετηθούν άμεσα και με ασφάλεια.
      Από τη δυνατότητα κλεισίματος ραντεβού εξαιρούνται οι παρακάτω συναλλαγές, οι οποίες παρέχονται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά στους πολίτες που σημαίνει ,ότι δε χρειάζεται επίσκεψη σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ για τη διεκπεραίωσή τους
      · Βεβαίωση Α.Μ.Κ.Α (www.amka.gr)
      · Έλεγχος Ασφαλιστικής Ικανότητας (www.atlas.gov.gr)
      · Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης (https://apps.ika.gr/eInsuranceStatement/)
      · Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας (https://apps.ika.gr/eEHIC)
      · Βεβαίωσης Προϋπηρεσίας (https://apps.ika.gr/eCertRegistered)
      · Αίτημα για κύρια σύνταξη https://apps.efka.gov.gr/atlas/
      · Πορεία αίτησης συνταξιοδότησης htps://apps.ika.gr/ePensionApplicationProgress
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την κατάταξη με τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έδωσε στη δημοσιότητα η Lloyd’s List.
      Σύμφωνα με τη λίστα αυτή, το λιμάνι του Πειραιά αναρριχήθηκε πέρσι στην 26η θέση παγκοσμίως, καταλαμβάνοντας παράλληλα την 4η θέση της Ευρώπης και την 1η της Μεσογείου.
      Πέρσι, ο Πειραιάς (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ) διακίνησε 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 4,9 εκατ. το 2018, σημειώνοντας αύξηση 15,1%.
      Στην Ευρώπη, το λιμάνι του Ρότερνταμ, το οποίο είναι 1ο στην Ευρώπη και 10ο στον κόσμο διακίνησε 14,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (+2,1%), της Αμβέρσας που είναι 2ο στην Ευρώπη και 13ο στον κόσμο 11,8 εκατ. (+6,8%) και του Αμβούργου που είναι 3ο στην Ευρώπη και 17ο στον κόσμο 9,3 εκατ. (+6,2%).
      Μπορεί ο Πειραιάς θα γίνει το Νο3 της Ευρώπης, υποσκελίζοντας το Αμβούργο, το οποίο ξεχωρίζει και για το πλήθος των σιδηροδρομικών εταιρειών που εξυπηρετεί; Μόνο εάν δημιουργηθεί ο προβλήτας 4.]   Εάν δημιουργηθεί, θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα, στα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Η δημιουργία του προβλήτα 4, με δυναμικότητα 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, συμπεριελήφθη στο Master Plan του ΟΛΠ, ωστόσο απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ ως «μη ώριμη πρόταση». Ο Οργανισμός πρόκειται να επανακαταθέσει το σχετικό αίτημα.   Γενικότερα, ποιο είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του Πειραιά και του ΟΛΠ; Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του λιμένα, το γεγονός ότι η μητρική εταιρεία του ΟΛΠ είναι η Cosco, η οποία είναι 3η στον κόσμο στους liners (στις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με μερίδιο αγοράς 12,4% και 2η στον κόσμο στη διαχείριση container terminals με μερίδιο αγοράς 6,1%.   Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε τα ακόλουθα, σε εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/74123/2971 (ΦΕΚ 3149/Β/30.07.2020) για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς που απαλλάσσονται της αδειοδότησης (ισχύος ≤ 1MW):
      Για τις εκκρεμείς αιτήσεις σύνδεσης φωτοβολταϊκών σταθμών επί εδάφους που έχουν υποβληθεί στον ΑΔΜΗΕ μέχρι και τις 09.08.2020 καθώς και για τις νέες αιτήσεις σύνδεσης φωτοβολταϊκών σταθμών επί εδάφους που θα υποβάλλονται στον ΑΔΜΗΕ μετά τις 10.08.2020, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλλουν στην αρμόδια μονάδα υποδοχής του ΑΔΜΗΕ τα εξής:
      Διευκρινίζεται ότι αναφορικά με τις εκκρεμείς αιτήσεις για χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης από φωτοβολταϊκούς σταθμούς επί εδάφους που έχουν υποβληθεί στον ΑΔΜΗΕ μέχρι και τις 09.08.2020, τα έγγραφα ή υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού της παραγράφου 1 πρέπει να υποβληθούν εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έναρξη ισχύος την εν λόγω Υ.Α. (ήτοι ως και τις 09.09.2020), προκειμένου να θεωρηθούν πλήρεις για χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης, σε διαφορετική περίπτωση η αίτηση θα θεωρείται πλήρης για χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης κατά τη χρονική σειρά υποβολής των εγγράφων ή υπεύθυνης δήλωσης του μηχανικού της παραγράφου 1.
      Τέλος, για τις νέες αιτήσεις σύνδεσης φωτοβολταϊκών σταθμών επί εδάφους που θα υποβάλλονται στον ΑΔΜΗΕ μετά τις 10.08.2020, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει απαραίτητα να συνυποβάλλουν με τα υπόλοιπα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα και στοιχεία αίτησης, τα έγγραφα ή υπεύθυνη δήλωση μηχανικού της παραγράφου 1, διαφορετικά ο φάκελος της αίτησης θα θεωρείται ελλιπής και θα επιστρέφεται.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συνεχίζει να «τρέχει» το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του υπουργείου Εσωτερικών, ύψους 2,5 δισ. ευρώ, για έργα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
      Ο υπουργός Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκος υπέγραψε χθες και αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» δύο νέες προσκλήσεις, ύψους 400 εκατ. ευρώ (200 εκατ. έκαστη). Η πρώτη πρόσκληση αφορά σε έργα για την προστασία του περιβάλλοντος (διαχείριση αστικών λυμάτων) και η δεύτερη για έργα στην παιδεία, τον πολιτισμό και τον τουρισμό.
      Οι Δήμοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν προτάσεις για την απορρόφηση των κονδυλίων για τα έργα που περιλαμβάνονται στους δύο νέους άξονες του «Αντώνης Τρίτης», έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
      Συγκεκριμένα:
      Πρόσκληση ΑΤ02 (Κατεβάστε από εδώ την πρόσκληση)
      Η πρόσκληση ΑΤ02, με τίτλο: «Ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών λυμάτων», καλεί τους Δήμους, τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και τους Συνδέσμους Αποχέτευσης της Χώρας για την υποβολή προτάσεων, προκειμένου να ενταχθούν στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», στον Άξονα Προτεραιότητας «Περιβάλλον».
      Η πρόσκληση αφορά στη χρηματοδότηση των παραπάνω δικαιούχων για την κατασκευή έργων και την προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού, με στόχο την ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών λυμάτων για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας των υπόγειων και επιφανειακών υδάτων, των ακτών κολύμβησης και τη συμμόρφωση με την Οδηγία 91/271/ΕΟΚ.
      Ειδικότερα, στην Πρόσκληση ΑΤ02 προβλέπονται οι εξής ομάδες δράσεων:
      Ομάδα Α
      Μελέτες, έργα και προμήθειες σε προβληματικές ως προς τη λειτουργία τους/ελλειμματικές υποδομές διαχείρισης λυμάτων οικισμών Α’, Β’ και Γ΄ προτεραιότητας, για την επίτευξη της συμμόρφωσης με την Κοινοτική Οδηγία 91/271/ΕΟΚ, με βάση τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Σχέδια Λυμάτων, όπως αυτά έχουν επικαιροποιηθεί και εγκριθεί με αποφάσεις της Επιτροπής Καθοδήγησης (http://www.mou.gr/el/Pages/OPWaste.aspx), υπό την εποπτεία του ΥΠΕΝ και την επιχειρησιακή υποστήριξη από την Τεχνική Γραμματεία Λυμάτων.
      Ομάδα Β
      Έργα εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης ακαθάρτων και έργα εγκαταστάσεων επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων σε Οικισμούς Δ΄ προτεραιότητας, δηλ. σε οικισμούς με πληθυσμό αιχμής έως 2.000 ισοδύναμους κατοίκους.
      Ομάδα Γ
      Έργα/προμήθειες αναβάθμισης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού υφιστάμενης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων που έχει παρέλθει 20ετία από την έναρξη λειτουργίας, καθώς και έργα/προμήθειες αναβάθμισης υφιστάμενης ΕΕΛ, με στόχο την επαναχρησιμοποίηση μέρους ή του συνόλου της εκροής για επωφελείς χρήσεις (άρδευση, πυρόσβεση, εμπλουτισμό υπόγειου υδροφορέα κ.λπ.).
      Ο συνολικός προϋπολογισμός της πρόσκλησης ανέρχεται σε 200.000.000 ευρώ και κατανέμεται ως εξής:
      Ομάδα Α: 50.000.000 €
      Ομάδα Β: 100.000.000 €
      Ομάδα Γ: 50.000.000 €
      Πρόσκληση ΑΤ07 (Κατεβάστε από εδώ την πρόσκληση)
      Η πρόσκληση ΑΤ07, με τίτλο «Αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος των Δήμων» καλεί τους Δήμους της Χώρας, για την υποβολή προτάσεων προκειμένου να ενταχθούν στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», στον Άξονα Προτεραιότητας «Παιδεία, Πολιτισμός, Τουρισμός και Αθλητισμός».
      Η πρόσκληση αφορά στη χρηματοδότηση των ως παραπάνω δικαιούχων για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας τους, καθώς και παραχωρημένης ακίνητης περιουσίας σε αυτούς, για διάστημα τουλάχιστον 15 ετών μετά και την οριστική παραλαβή του προτεινόμενου έργου.
      Ειδικότερα, θα χρηματοδοτηθούν έργα που αφορούν:
      Ομάδα Α
      Την επανάχρηση ανενεργών εμβληματικών κτιρίων, που βρίσκονται εντός οικισμού. Ως εμβληματικά κτίρια ορίζονται τα κτίρια με «ταυτότητα» ή συμβολικό χαρακτήρα που αποτελούν για κάποιο λόγο τοπόσημο ή σύμβολο. Είναι κτίρια με ξεχωριστό κοινωνικό, ιστορικό, πολιτιστικό ενδιαφέρον, με αρχιτεκτονική μοναδικότητα ή πρωτοπόρο σχεδιασμό. Σχετίζονται με την κοινωνική ιστορία των πόλεων και έχουν συμβάλει ή επιδράσει, ως σημεία αναφοράς στη δημιουργία ή την καθιέρωση της «ταυτότητας» της πόλης/οικισμού.
      Ομάδα Β
      Την κατασκευή – ανέγερση νέων δημαρχιακών κτιρίων ή και επέκταση υφιστάμενων.
      Ομάδα Γ
      Την ωρίμανση, ανέγερση ή επέκταση σχολικών κτιρίων Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικών Σχολείων, καθώς επίσης και Δημοτικών Εστιών μαθητών, σπουδαστών κ.ά.
      Σκοπός της δράσης είναι η εξασφάλιση επαρκών και κατάλληλων ιδιόκτητων χώρων και συνθηκών ασφαλούς παραμονής των χρηστών των αντίστοιχων σχολικών μονάδων για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ποιοτικών και ποσοτικών ελλείψεων κατά τη διάρκεια της Προσχολικής και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, καθώς και την πρόληψη διαρροών από την εκπαιδευτική διαδικασία ως την ολοκλήρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός της πρόσκλησης ανέρχεται σε 200.000.000,00 ευρώ.
      Αναλυτικά ανά ομάδα:
      ΟΜΑΔΑ Α: 40.000.000 €
      ΟΜΑΔΑ Β: 60.000.000 €
      ΟΜΑΔΑ Γ: 100.000.000 €
      Το χρονικό περιθώριο υποβολής προτάσεων και για τους δύο άξονες είναι η 31η Δεκεμβρίου 2020.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ανθρωπότητα εξάντλησε ήδη τους φυσικούς πόρους που μπορεί να ανανεώσει η Γη φέτος, μέσα σε 234 ημέρες. Αυτό το στοιχείο εμπεριέχει και ένα «καλό» νέο, αν και αυτό αποτελεί συνέπεια της τεράστιας κρίσης που προκάλεσε η πανδημία.
      «Από το Σάββατο 22 Αυγούστου η Γη δεν μπορεί να αναπληρώσει ό,τι παίρνουμε. Αυτό αφορά κάθε δέντρο που κόβεται, κάθε ψάρι που πιάνεται, κάθε τόνο διοξειδίου άνθρακα που εκπέμπεται» αναφέρει χαρακτηριστικά το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ σε σχετικό βίντεο που ανάρτησε στα social media για την Earth Overshoot Day, όπως ονομάζεται η ημέρα κάθε χρονιάς κατά την οποία η ανθρωπότητα εξαντλεί τους φυσικούς πόρους που μπορεί να ανανεώσει ο πλανήτης μας.
      Φέτος, αυτή η ημέρα ήρθε τρεις εβδομάδες αργότερα σε σύγκριση με το 2019, όταν η εξάντληση των φυσικών πόρων σημειώθηκε στις 29 Ιουλίου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μετάθεση της συγκεκριμένης ημερομηνίας σε ετήσια βάση από τη δεκαετία του '70, όταν υιοθετήθηκε η Earth Overshoot Day. Παρ' όλα αυτά, θα χρειαζόταν 1,6 φορές η Γη για να στηριχτεί ο ρυθμός κατανάλωσης της ανθρωπότητας.

      Αυτή η φετινή «επιτυχία» σημειώθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Χάρη στο lockdown, το οικολογικό αποτύπωμα της ανθρωπότητας μειώθηκε κατά 9,3% σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό έρευνας Global Footprint Network.
      «Η Earth Overshoot Day είναι ένας τρόπος αποτύπωσης του μεγέθους της βιολογικής πρόκλησης που αντιμετωπίζουμε» εξήγησε ο επικεφαλής του οργανισμού Μάτις Γουακερνάγκελ. Παρότι τα φετινά στοιχεία είναι ενθαρρυντικά, πρέπει να γίνει περαιτέρω πρόοδος «βάσει σχεδιασμού, όχι λόγω καταστροφής», υπογράμμισε.
      «Υπάρχει ελπίδα. Για να μην καταναλώνουμε περισσότερα από αυτά που παράσχει ο πλανήτης η Earth Overshoot Day πρέπει να μετατίθεται κατά 5 ημέρες κάθε χρόνο, ως το 2050» αναφέρει το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. «Η αντικατάσταση του 50% του κρέατος με γεύματα λαχανικών θα προκαλούσε τη μετάθεση της ημερομηνίας κατά δύο εβδομάδες. Το ίδιο θα συνέβαινε με τη μείωση κατά το ήμισυ των μετακινήσεων με αυτοκίνητο» επισημαίνει.
      Πηγή: Lifo.gr, με πληροφορίες από «Guardian»
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εως τις 30 Σεπτεμβρίου, παρατείνεται η προθεσμία για τα αδήλωτα τετραγωνικά, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος.
      Η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου αναμένεται μέσα στις επόμενες ώρες.
      Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι δίνεται στους πολίτες η τελευταία ευκαιρία για να ρυθμίσουν αυτή την εκκρεμότητα.
      Σύμφωνα με τον υπουργό, έως τώρα έχουν γίνει 1.650.000 αιτήσεις και τα λεγόμενα «ξεχασμένα» τετραγωνικά που τακτοποιήθηκαν είναι πάνω από 35 εκατ. τμ.
      «Οι πολίτες αυτοί, γλίτωσαν από εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πρόστιμα και τέλη για τα τελευταία 5 χρόνια. Το δε κράτος και η αυτοδιοίκηση θα εισπράττουν από εδώ και πέρα περί τα 80 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο παραπάνω», σημείωσε ο κ. Θεοδωρικάκος.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος υπέγραψε την Παρασκευή απόφαση, με την οποία επιμηκύνεται, έως τις 30 Απριλίου 2021, η παράταση της προθεσμίας καταβολής και αναστολής είσπραξης των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ και τα Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών των φυσικών και νομικών προσώπων που έχουν πληγεί από τις επιπτώσεις της πανδημίας.
      Επίσης, προβλέπεται η παράταση, μέχρι τις 30 Απριλίου 2021, της προθεσμίας καταβολής και αναστολής είσπραξης για τις δόσεις των ρυθμίσεων και των τμηματικών διευκολύνσεων, οι οποίες τελούν ήδη σε καθεστώς αναστολής.
      Πρόκειται για ένα ουσιαστικό μέτρο ελάφρυνσης, αλλά και διευκόλυνσης, πολιτών και επιχειρήσεων που έχουν υποστεί τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας στην επαγγελματική και επιχειρηματική δραστηριότητά τους.
      Παράλληλα, το επόμενο διάστημα, η κυβέρνηση θα θεσπίσει ένα νέο πλαίσιο ρυθμίσεων για αυτές τις οφειλές , με ευνοϊκές διατάξεις, προκειμένου να δοθεί σε όλους η δυνατότητα να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για τον Σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από καύση βιομάζας ισχύος 25 MWel στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, προχώρησε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την απόφαση να αναρτάται στην πλατφόρμα της Διαύγεια.
      Ειδικότερα, το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 25 MWel από καύση βιομάζας.
      Η μονάδα θα εγκατασταθεί στο ανατολικό τμήμα του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας (ΛΚΔΜ), του Δήμου Αμυνταίου, Π. Ε. Φλώρινας, Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, έκτασης 58 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΔΕΗ Α.Ε.
      Στα πλαίσια κατασκευής και λειτουργίας του σταθμού θα γίνει επέκταση (μήκους 1.720 m) της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής (βιομηχανική παρακαμπτήριος του ΑΗΣ Αμυνταίου-Φιλώτα μήκους 1.560 m) μέχρι το γήπεδο εγκατάστασης του σταθμού βιομάζας.
      Ο σταθμός βιομάζας θα είναι συνδεδεμένος με το υπάρχον δίκτυο του ΑΔΜΗΕ, στον οποίο θα διοχετεύεται η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια, περίπου 186.000 MWh/ έτος.
      Όπως έχει δηλώσει σε προηγούμενο χρόνο ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗΑΝ, Κωνσταντίνος Μαύρος, η παραγωγή ενέργεια από βιομάζα αποτελεί έναν από τους άξονες ανάπτυξης ΑΠΕ στη χώρα μας κι ενσωματώνεται στους άξονες του επιχειρησιακού σχεδίου του Ομίλου.
      Δείτε εδώ ολόκληρη την απόφαση του ΥΠΕΝ. 
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Κ. Χατζηδάκης: Βάζουμε τάξη στην πολεοδομική αναρχία.
      Το σχετικό Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΝ αναφέρει:
      Μπαίνει τάξη στην πολεοδομική αναρχία που επικρατεί στην Ελλάδα με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας, επισήμανε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1. Πρόκειται για μία μεγάλη μεταρρύθμιση, όπως είπε, υπογραμμίζοντας ότι βασική επιδίωξη είναι να περιοριστεί η εκτός σχεδίου δόμηση και όχι να καταργηθεί.
      Επιπλέον, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στη δυναμική εκκίνηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», μέσω του οποίου έχουν ήδη επιδοτηθεί περί τα 1.400 οχήματα και έχει απορροφηθεί 1,5 εκατ. ευρώ. «Τα ποδήλατα αποτελούν το 80% αυτών των οχημάτων. Διότι στα ποδήλατα δίνουμε ισχυρότερες επιδοτήσεις και γιατί έχουν αλλάξει και τα πρότυπα της κοινωνίας, ιδίως της νέας γενιάς, που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε αυτά τα θέματα», σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      «Το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας είναι μια μεγάλη μεταρρύθμιση»
      Αναφερόμενος στο επερχόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως «το νομοσχέδιο που έχουμε θέσει σε διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας είναι μια μεγάλη μεταρρύθμιση. Διότι επιχειρεί να βάλει μια τάξη στην πολεοδομική αναρχία».
      Ειδικότερα, για την εκτός σχεδίου δόμηση ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επισήμανε τα εξής:
      «Πρώτον, περιορίζουμε την εκτός σχεδίου δόμηση. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη, εκτός του Βελγίου. Την περιορίζουμε, λοιπόν, κατά 10%, αλλά εξαιρούμε από αυτό τον περιορισμό σπίτια τα οποία κτίζονται με σύγχρονα ενεργειακά κριτήρια (ενεργειακή εξοικονόμηση, περιβαλλοντικούς όρους κ.λπ.).
      Δεύτερον, οι παρεκκλίσεις, δηλαδή να μπορεί κανείς να χτίσει και κάτω από τα 4 στρέμματα –που είναι ο κανόνας- στα 1.200 ή στα 750 τ.μ. θα ισχύουν για 2 χρόνια ακόμα. Έτσι ο καθένας μπορεί να αξιοποιήσει την περιουσία του. Επιπλέον, όταν εκδοθεί η οικοδομική άδεια, που θα ισχύει για 4 χρόνια, ο ιδιοκτήτης έχει συνολικά 6 χρόνια για να αξιοποιήσει την περιουσία του.
      Τρίτον, το οποίο νομίζω είναι το σημαντικότερο, εντάσσουμε στο Ταμείο Ανάκαμψης μια μεγάλη δράση με πολλά εκατομμύρια για να εκπονηθούν το ταχύτερο δυνατό πολεοδομικά σχέδια για τη χώρα. Από το 1976 μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί πολεοδομικά σχέδια για το 20% της χώρας και τα μισά από αυτά είναι απαρχαιωμένα. Με το νομοσχέδιο που φέρνουμε, μέσα σε 4 χρόνια θα έχει καλυφθεί η μισή επικράτεια. Φιλόδοξο μεν, αλλά εφικτό. Με την εκπόνηση των πολεοδομικών σχεδίων θα έχουμε πια μια τάξη στην Ελλάδα, μία συνολική εικόνα. Επομένως, καθένας θα ξέρει πού μπορεί να χτίσει και πού δεν μπορεί. Αναβαθμίζεται με τον τρόπο αυτό η περιουσία των ανθρώπων».
      Αναλυτικά όλο το δελτίο τύπου εδώ: http://www.ypeka.gr/el-gr/Υπουργείο/Γραφείο-Τύπου/Δελτία-Τύπου/ID/843
      Σχόλιο
      Η ανοικοδόμηση με παρέκκλιση για τα 750 τμ. ή τα 1200 ή τα 2000 ή τα "τυφλά" προ 2003, δεν είναι "αναρχία".
      Ειναι "νομοθετημένο δικαίωμα" απο το 1978, με το ΦΕΚ Δ. 538/1978. από τον τότε Υπουργό  Στέφανο Μάνο.
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Αρχικά είχε ανακοινωθεί πως θα κατατεθεί την περασμένη άνοιξη, μετατέθηκε για το καλοκαίρι λόγω Covid 19, και μπαίνουμε στο φθινόπωρο χωρίς να έχει παρουσιαστεί. Η καθυστέρηση συνδέεται με τις αντιδράσεις της κατασκευαστικής αγοράς.
      «Αγνοείται» το νομοσχέδιο για την επιτάχυνση των διαγωνισμών δημοσίων έργων και την ενίσχυση της επίβλεψης ώστε να αποφεύγονται πολυετείς καθυστερήσεις στη δημοπράτηση και οι κακοτεχνίες κατά την υλοποίηση. Ενώ είχε αρχικά ανακοινωθεί πως θα κατατεθεί την περασμένη άνοιξη, μετατέθηκε για το καλοκαίρι λόγω της πανδημίας, αλλά μπαίνουμε στο φθινόπωρο και ακόμα «μαγειρεύεται».
      Η καθυστέρηση συνδέεται και με τις αντιδράσεις της κατασκευαστικής αγοράς καθώς θεωρήθηκε πως ορισμένες από τις διατάξεις, που είχαν ενταχθεί σε προσχέδιο που κυκλοφόρησε, ήταν ανεφάρμοστες ή περιείχαν εξαιρετικά παράλογα προβλέψεις για τις τεχνικές εταιρείες.
      Οι κατασκευαστικές εταιρείες είχαν αντιδράσει τόσο για τις ρυθμίσεις με τις οποίες γίνονταν αδύνατη η αναθεώρηση του κόστους ενός έργου, αλλά και για την απαίτηση σύμφωνα με την οποία ο ανάδοχος «μέσα σε εύλογο διάστημα» πρέπει να ελέγξει τις μελέτες και αν τις αποδεχθεί δε μπορεί στη συνέχεια να ζητήσει αλλαγές. Επιπλέον είχαν εκφραστεί αντιρρήσεις και για ρύθμιση που προέβλεπε πολύ αυστηρές κυρώσεις στον ανάδοχο αν εντοπιστεί λάθος στις επιμετρήσεις.
      Δεν είναι γνωστό ποιος αλλαγές έγιναν τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά φαίνεται πως το σχέδιο νόμου, που θα ενταχθεί στις ευρύτερες αλλαγές του πλαισίου για τις δημόσιες προμήθειες / συμβάσεις, θα κατατεθεί μέσα στο φθινόπωρο. Στο νέο σχέδιο νόμου ή πιθανώς σε ξεχωριστό νομοσχέδιο θα ενταχθούν και οι ρυθμίσεις για ένα νέο σύστημα προώθησης μεγάλων έργων, μέσω των «προτάσεων καινοτομίας».
      Στο νέο σύστημα θα μπορούν να ενταχθούν έργα με προϋπολογισμό άνω των 100 εκατ. ευρώ. Οι ιδιωτικοί φορείς μέσα από τις «προτάσεις καινοτομίας» μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν πρόταση για ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχει σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία μέσω κάποιου μοντέλου παραχώρησης. Ο ιδιώτης που καταθέτει μια τέτοια πρόταση έχει πλεονέκτημα στο διαγωνισμό που ακολουθεί. Η αναθέτουσα αρχή είναι υποχρεωμένη εντός τριμήνου να αξιολογήσει την πρόταση και να την εγκρίνει ή να την απορρίψει. Αν η πρόταση γίνει δεκτή, τότε πραγματοποιείται διαγωνισμός.
      Ο ιδιώτης που πρότεινε το έργο για υλοποίηση μέσω «πρότασης καινοτομίας», αν η πρότασή του είναι ακριβότερη από κάποιον άλλο κατασκευαστή μέχρι συγκεκριμένο ύψος, έχει δικαίωμα υποκατάστασης επί της καλύτερης προσφοράς. Δηλαδή ο προτείνων το έργο θα αναλάβει να το υλοποιήσει, ενώ ο μειοδότης θα έχει δικαίωμα αποζημίωσης. Αν η διαφορά μεταξύ του μειοδότη και του κατασκευαστή που πρότεινε το έργο είναι αρκετά μεγάλη ή ο προτείνων δεν ασκήσει το δικαίωμα υποκατάστασης, το έργο κατοχυρώνεται στην πλέον συμφέρουσα προσφορά. Στην περίπτωση αυτή ο μειοδότης είναι υποχρεωμένος να παρέχει αποζημίωση στον προτείνοντα. Το ύψος της αποζημίωσης φαίνεται πως εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο παζαριού με την Κομισιόν.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιδότηση έως και 55% σε αγροτικές και κτηνοτροφικές επενδύσεις άνω των 500.000 ευρώ μέσω του νέου Αναπτυξιακού Νόμου προβλέπει η ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης υπογεγραμμένη από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκη Βορίδη, τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκο Παπαθανάση και τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Σκρέκα.
      Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο μπορούν να ενταχθούν επενδυτικά σχέδια μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) καθώς και μεγάλων επιχειρήσεων του τομέα της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγή ακόμη και αν το επενδυτικό σχέδιο ανά επιχείρηση, υπερβαίνει το ποσό των €500.000.
       
      Σε καθεστώτα ενισχύσεων μπορούν να επαχθούν επενδυτικά σχέδια της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής στον τομέα φυτικής παραγωγής όπως εκμεταλλεύσεις όλων των τύπων και παραγωγικών συστημάτων φυτικής παραγωγής, όπως συμβατική, πιστοποιημένη καθώς και στον τομέα ζωικής παραγωγής σαν τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, τις βοοτροφικές μονάδες, τις αιγοπροβατοτροφικές μονάδες, τις χοιροτροφικές μονάδες και τις πτηνοτροφικές μονάδες.
       
      Οι επιλέξιμες δαπάνες είναι:
       
      - Η κατασκευή, η επέκταση, ο εκσυγχρονισμός κτηριακών εγκαταστάσεων και ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων των κτηρίων και οι κατασκευές για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας στα άτομα με αναπηρία, καθώς και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
      - Η αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων «των ειδικών εγκαταστάσεων» και των μεταφορικών μέσων που κινούνται εντός του χώρου της εντασσόμενης μονάδας. Η αγορά μηχανημάτων και εξοπλισμού καλύπτεται έως το ύψος της αγοραίας αξίας των στοιχείων ενεργητικού.
      - Τα μισθώματα της χρηματοδοτικής μίσθωσης καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού του οποίου αποκτάται η χρήση, και με τον όρο ότι στη σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης προβλέπεται ότι ο εξοπλισμός θα περιέλθει στην κυριότητα του μισθωτή κατά τη λήξη της σύμβασης. Η χρηματοδοτική μίσθωση με δυνατότητα αγοράς μηχανημάτων και εξοπλισμού καλύπτεται έως το ύψος της αγοραίας αξίας των στοιχείων ενεργητικού
      - Οι δαπάνες εκσυγχρονισμού ειδικών εγκαταστάσεων (που δεν αφορούν σε κτήρια) και μηχανολογικών εγκαταστάσεων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ενώ η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προγραμματίζει να αποστείλει τα ειδοποιητήρια του φετινού ΕΝΦΙΑ μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου, στο οικονομικό επιτελείο ήδη προετοιμάζουν τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν μέσα στο 2021. Έμφαση θα δοθεί στο να προχωρήσει η αρχικά προγραμματισμένη για φέτος εξίσωση των αντικειμενικών αξιών με τις εμπορικές, αλλά και η επέκταση του αντικειμενικού συστήματος αξιών σε τουλάχιστον 3.000 νέες περιοχές της χώρας καθώς με αυτόν τον τρόπο θα βρεθεί ο δημοσιονομικός χώρος ώστε να χρηματοδοτηθεί σε μεγάλο βαθμό η νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ μεσοσταθμικά κατά 10%.
      Η κυβέρνηση θα δρομολογήσει και το σχέδιο μεταφοράς των φόρων κατοχής ακινήτων στους δήμους, ωστόσο νομοθέτηση της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης δεν αναμένεται να υπάρξει μέσα στο 2021. Αρμόδια κυβερνητικά στελέχη υποστηρίζουν ότι η μεταφορά του ΕΝΦΙΑ στους δήμους συνιστά προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης -και πλέον έχει ενσωματωθεί και στη μελέτη Πισσαρίδη- η οποία όμως αναμένεται να ενεργοποιηθεί προς το τέλος της 4ετίας, καθώς απαιτεί προσεκτική μελέτη και σχεδιασμό.
      Στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων περιμένουν να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των φετινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος -η σχετική προθεσμία εκπνέει την Παρασκευή- προκειμένου να ξεκινήσουν την εκκαθάριση του φετινού ΕΝΦΙΑ. Και αυτό διότι περίπου 1,4 εκατομμύριο φορολογούμενοι δικαιούνται κάθε χρόνο είτε έκπτωση 50% στο βεβαιωθέν ποσό, είτε και πλήρη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ. Χωρίς να έχουν δηλωθεί τα εισοδήματα του 2019, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση και γι’ αυτόν τον λόγο η φετινή διαδικασία εκκαθάρισης θα μετατεθεί χρονικά για τον Σεπτέμβριο. Βέβαια, ανεξάρτητα από το πότε θα παραληφθεί το εκκαθαριστικό, το… ραντεβού για την πληρωμή της 1ης δόσης θα παραμείνει σταθερό για τις 30 Σεπτεμβρίου, με προοπτική ο φόρος να αποπληρωθεί σε 6 μηνιαίες δόσεις μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2021.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ποια είναι τα μεγαλύτερα έργα νέας γενιάς που βρίσκονται σε καθεστώς δημοπράτησης; Ποιον τομέα αφορούν; Ο κατασκευαστικός κλάδος που περνά μία πρωτοφανή περίοδο “ανομβρίας” αναμένει αυτά αλλά και άλλα έργα για να μπορέσει να περάσει σε ένα πιο βιώσιμο στάδιο από αυτό που βρίσκεται σήμερα.
      Το μείγμα των μεγάλων υπό δημοπράτηση έργων στη χώρα έχει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον. Ενώ μέχρι πριν από λίγα χρόνια η τριπλέτα έργων Μετρό-Σιδηρόδρομου-Αυτοκινητόδρομων κυριαρχούσαν πλήρως, σήμερα το τοπίο είναι διαφορετικό και μάλιστα σε δύο επίπεδα. Βλέπουμε έργα για φοιτητικές εστίες μεγάλου προϋπολογισμού, έργα ύδρευσης, λιμενικά έργα ενώ απουσιάζει για πρώτη φορά εδώ και τριάντα χρόνια σιδηροδρομικό έργο.
      Τέλος στην κυριαρχία των δημόσιων έργων
      Μέσα στα δέκα μεγαλύτερα έργα, μόνο δύο αφορούν αμιγώς δημόσια έργα. Είναι η νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και η εργολαβία-σκούπα στον άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Αντίθετα η επικράτηση των έργων-ΣΔΙΤ είναι πλέον εμφανής. Από τα δέκα έργα τα πέντε αφορούν έργα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και μάλιστα με αυξητικό κάθε φορά ρυθμό.
      Αξίζει να αναφέρουμε ότι ακόμα ένα έργο-ΣΔΙΤ κυοφορείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ένα έργο κόστους 370 εκατ.ευρώ που επίσης θα “βρει” μία θέση στην δεκάδα των μεγάλων έργων της χώρας μας.
      Μέσα στη δεκάδα των μεγάλων έργων υπό δημοπράτηση έχουμε και ένα αμιγώς ιδιωτικό έργο, αυτό της ολοκλήρωσης του έκτου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, έργο υποδομής που διεκδικείται από την πόλη εδώ και αρκετά χρόνια.
      Ενδιαφέρον έχει και η Γεωγραφία των μεγάλων υπό δημοπράτηση έργων. Βλέπουμε έργα στην Αττική, την Κρήτη, την Πελοπόννησο, την Κεντρική Μακεδονία, τη Δυτική Ελλάδα, τη Θεσσαλία και τη Θράκη.
      Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν εκτελούνται μεγάλα έργα σε άλλες Περιφέρειες μιας και υπάρχουν αρκετά έργα με μικρότερο προϋπολογισμό από αυτόν που παρουσιάζεται σήμερα και είναι επίσης σε διαγωνιστική διαδικασία σε όλη τη χώρα.
      Η δεκάδα με τα μεγάλα υπό δημοπράτηση έργα της χώρας
      1.Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Με 1,8 δισ.ευρώ είναι το μεγαλύτερο αυτοτελές Δημόσιο Έργο στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Αυτή την εποχή είμαστε σε τελικό στάδιο του διαγωνισμού που πρόσφατα έκλεισε τρία χρόνια. Δύο κοινοπραξίες διεκδικούν το έργο της νέας γραμμής που θα διαθέτει 15 σταθμούς και θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα περνά από Κυψέλη, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστημίου, Κολωνάκι, Ευαγγελισμό, Άνω Ιλίσια, Ζωγράφου, Πανεπιστημιούπολη για να καταλήξει στο Γουδή λίγο πριν τη συμβολή Κατεχάκη και Μεσογείων.
      2.ΒΟΑΚ με εκτιμώμενο κόστος 1,46 δισ.ευρώ. Εδώ έχουμε ένα διπλό έργο που είναι ένας συνδυασμός παραχώρησης και ΣΔΙΤ. Το κυρίως τμήμα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο Ηρακλείου προωθείται ως παραχώρηση και το δεύτερο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη προωθείται ως ΣΔΙΤ. Να διευκρινίσουμε πως ο διαγωνισμός βρίσκεται μεν εν ζωή, ωστόσο αναμένονται οι τελικές αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου που θα αντικαταστήσει το σημερινό δρόμο-καρμανιόλα. Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η φάση της προεπιλογής των ενδιαφερόμενων σχημάτων.
      3.Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Ο διαγωνισμός για το έργο παραχώρησης έχει ξεκινήσει από το 2016 και οι μακρόσυρτες διαδικασίες του ανταγωνιστικού διαλόγου έχουν στοιχίσει σε χρόνο. Με εκτιμώμενο κόστος 400 εκατ.ευρώ τρία σχήματα είναι στην γραμμή εκκίνησης για την διεκδίκηση του.
      4.Αυτοκινητόδρομος Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Με κόστος 255 εκατ.ευρώ πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση του σημερινού άξονα. Πολλά είναι τα σχήματα που το διεκδικούν και είμαστε στη β`φάση του διαγωνισμού. Πιθανόν μέχρι το 2021 να έχουμε ανακηρυγμένο ανάδοχο. Να σημειωθεί ότι δεν θα κατασκευαστεί κλειστός αυτοκινητόδρομος αλλά δρόμος ταχείας κυκλοφορίας.
      5.Φοιτητικές Εστίες με ΣΔΙΤ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με κόστος 255 εκατ.ευρώ. Το μεγαλύτερο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας για φοιτητικές εστίες σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Έξι μνηστήρες διεκδικούν το μεγάλο έργο που είναι στη β`φάση του διαγωνισμού.
      6.Ολοκλήρωση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με κόστος 170 εκατ.ευρώ. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη με πέντε συμμετέχοντες. Σήμερα είναι το μεγαλύτερο υπό δημοπράτηση ιδιωτικό έργο υποδομής της χώρας και χρηματοδοτείται αποκλειστικά από κεφάλαια της κοινοπραξίας που ανέλαβε το λιμάνι. Είναι μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων του σχήματος που ανέλαβε τη διοίκηση.
      7.Εργολαβία Σκούπα Αμβρακίας Οδού με κόστος 150 εκατ.ευρώ. Εδώ είναι ένας διαγωνισμός που στέκει από το 2018. Πρόσφατα πριν από λίγες μέρες ξεκαθάρισε το τοπίο με την Μυτιληναίος να αναλαμβάνει την υλοποίηση του μεγαλύτερου δημόσιου οδικού έργου αυτή τη στιγμή στη χώρα. Οι υπογραφές αναμένονται μέχρι το τέλος Φθινοπώρου και η ολοκλήρωση του άξονα πρέπει να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2023. Σε άλλη περίπτωση το έργο που χρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκούς πόρους απειλείται με επιστροφή κονδυλίων από την Κομισιόν.
      8.Φοιτητικές Εστίες Πανεπιστημίου Θράκης με κόστος 107 εκατ.ευρώ. Ακόμα ένα έργο-ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες αλλά και κτίρια που φιλοδοξεί να πάει σε άλλο επίπεδο τη διαβίωση των φοιτητών. Ισχυρό και εδώ το ενδιαφέρον των επενδυτών με τον διαγωνισμό να βρίσκεται στην πρώτη του φάση.
      9.Φοιτητικές Εστίες Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με κόστος 105 εκατ.ευρώ. Τρίτο έργο για φοιτητικές εστίες σε Βόλο και Λαμία. Επτά συνολικά σχήματα διεκδικούν το μεγάλο αυτό κτιριακό έργο.
      10.Φράγμα Χαβρία Χαλκιδικής. Ακόμα ένα έργο-ΣΔΙΤ, το πρώτο που αφορά έργο ύδρευσης και έχει κόστος 105 εκατ.ευρώ. Υπόσχεται με την υλοποίηση του να αναβαθμίσει την ποιότητα του πόσιμου νερού στη Χαλκιδική και να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το φαινόμενο της υφαλμύρωσης του νερού από την εξαντλητική υδροληψία στην περιοχή. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε για τις 14 Οκτωβρίου και αναμένεται σημαντική παρουσία ελληνικών και όχι μόνο εταιρειών.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, παρατείνεται έως τη Δευτέρα 31 Αυγούστου (και ώρα 15.00), η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων που έληγε αύριο, Παρασκευή (28 Αυγούστου).
      Σε δήλωσή του, ο κ. Βεσυρόπουλος επισημαίνει:
      «Μέχρι χθες είχαν υποβληθεί 6.150.171 φορολογικές δηλώσεις.
      Υπολείπονται περίπου 207.000 δηλώσεις για να προσεγγίσουμε τον αριθμό των δηλώσεων που είχαν υποβληθεί πέρυσι.
      Αν και, κατά μέσο όρο, τις τελευταίες ημέρες υποβάλλονται καθημερινά περίπου 80.000 δηλώσεις, γεγονός που αποδεικνύει ότι έχει υποβληθεί ο μεγαλύτερος όγκος των δηλώσεων, το Υπουργείο Οικονομικών δίνει ένα ακόμα, μικρό χρονικό περιθώριο, προκειμένου να διευκολύνει όλους τους Έλληνες πολίτες για να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης στο πλαίσιο της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Υπουργείου με γνώμονα την προώθηση του πολιτιστικού έργου της πατρίδας μας, ενέκρινε τη δωρεάν παραχώρηση της χρήσης ακινήτου στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
      Το συγκεκριμένο ακίνητο του πρώην Εθνικού Οργανισμού Καπνού, συνολικής έκτασης 1.720 τ.μ. συμπεριλαμβανομένων των  υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων, βρίσκεται στον συνοικισμό Περιγιαλίου του Δήμου Καβάλας.

      Σκοπός της παραχώρησης είναι η διαμόρφωση εργαστηρίων συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας καθώς και η μετατροπή χώρων σε επισκέψιμη μουσειακή αποθήκη και επισκέψιμα εργαστήρια συντήρησης αρχαιοτήτων χαμηλής όχλησης.
      Η τελετή παράδοσης - παραλαβής θα γίνει μεταξύ υπαλλήλων του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης και Ελέγχων Καβάλας του ΥΠΑΑΤ και εκπροσώπου της Εφορίας Αρχαιοτήτων Καβάλας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μισό εκατομμύριο ευρώ φαίνεται ότι απορροφούν οι αιτήσεις για την επιδότηση ηλεκτρικού οχήματος καθημερινά καθώς ήδη σε μόλις 2μιση ημέρες από την ενεργοποίηση του προγράμματος έχουν ήδη απορροφηθεί σχεδόν 2 εκατ. ευρώ από τα 45 εκατ. ευρώ που έχουν υπολογιστεί για το 2020 ενώ άλλα 55 εκατ. ευρώ έχουν προϋπολογιστεί ήδη για το 2021.
      Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η απορρόφηση ξεπέρασε το βράδυ της Τετάρτης 26 Αυγούστου το 1,8 εκατ. ευρώ ενώ το βράδυ της Τρίτης 25 Αυγούστου είχαν απορροφηθεί 1,3 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα σε μία μόλις ημέρα να έχουν απορροφηθεί περίπου 500.000 ευρώ.
      Ο συνολικός τζίρος των ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθε το βράδυ της Τετάρτης 26 Αυγούστου σε 16,7 εκατ. ευρώ ενώ την αντίστοιχη ώρα την Τρίτη 25 Αυγούστου ο τζίρος ανέρχονταν σε 11 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα καθημερινά ο τζίρος να αυξάνεται κατά 5,7 εκατ. ευρώ!
      Επίσης μέχρι το βράδυ της Τετάρτης 26 Αυγούστου είχαν κατατεθεί 1890 αιτήσεις οι οποίες κατανεμήθηκαν ως εξής:
      Δίκυκλα/Τρίκυκλα (L1ea-L7) 244 αιτήσεις ή το 12,91%
      Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 BEV) 12 αιτήσεις  ή το 0,63%
      Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 PHEV) 1 αίτηση ή το 0,05%
      Ηλεκτρικά Ποδήλατα 1477 αιτήσεις ή το 78,15%
      Ι.Χ. επιβατικά Αυτοκίνητα (M1 ΒΕV) 154 αιτήσεις ή το 8,15%
      ΤΑΞΙ αμιγώς ηλεκτρικό 2 αιτήσεις ή το 0,11%
      Συνολικά κατατέθηκαν 1890 αιτήσεις.
      Παράλληλα έχουν αποσυρθεί ήδη 42 αυτοκίνητα, 2 Ταξί ενώ υπάρχουν ακόμη 8 σε μη υποβεβλημένες αιτήσεις και 50 δίκυκλα.
      Επίσης 50 καταναλωτές έχουν αιτηθεί για επιδότηση οικιακών φορτιστών.
      Όσον αφορά στην Γεωγραφική Κατανομή η Αττική αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στις αιτήσεις με ποσοστό 39,73% και ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 12,06% και το Ηράκλειο με 7,35%. Η λοιπή Νησιωτική χώρα κατείχε ποσοστό 9,36% ενώ αν σε αυτό συμπεριληφθεί και το Ηράκλειο τότε το συνολικό ποσοστό αυξάνεται σε 16,71%.
      Οι αιτήσεις για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με επιδότηση κατατέθηκε από 100 ιδιώτες καταναλωτές, 67 εταιρείες και 2 ιδιοκτήτες Ταξί.
      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σχετικά με τη δυναμική του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ανέφερε ότι: «Μέσα σε 30 ώρες –δηλαδή μέχρι χθες (25/8) στις 00:00- είχαν απορροφηθεί 1,5 εκατ. ευρώ από τα 45 εκατ. που έχουμε μέχρι το τέλος τους έτους. Για την περίοδο 2020-2021 διατίθενται συνολικά 100 εκατ. ευρώ. Μέσα σε 30 ώρες έχουν επιδοτηθεί πάνω από 1.000 οχήματα, περίπου 1.400. Όσον αφορά στα ποδήλατα, ήταν η έκπληξη για ορισμένους – όχι όμως για μένα, διότι το είχα πει πολλές φορές. Τα ποδήλατα, λοιπόν, αποτελούν το 80% αυτών των οχημάτων. Διότι σε αυτά δίνουμε ισχυρότερες επιδοτήσεις και γιατί έχουν αλλάξει και τα πρότυπα της κοινωνίας, ιδίως της νέας γενιάς, που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε αυτά τα θέματα. Αυτό είναι μια απάντηση σε όσους έλεγαν ότι είναι ένα πρόγραμμα για τις ελίτ. Δεν είναι για τις ελίτ. Είναι για το λαό και πιο πολύ για τη νεολαία.
      Επιπλέον, έχουν επιδοτηθεί μέσα σε 30 ώρες πάνω από 100 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Αυτό θα πρέπει να αντιπαραβάλλετε με τα 3-4 τελευταία χρόνια που κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα και μέσα σε αυτά έχουν πουληθεί μόνο μερικές εκατοντάδες. Αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα ξεκινάει δυναμικά, διότι δίνουμε πολύ ισχυρά κίνητρα στα φθηνότερα αυτοκίνητα. Για ένα αυτοκίνητο μέχρι 30.000 ευρώ, μπορεί κανείς να πάρει επιδότηση έως 6.000 ευρώ. Θέλω επίσης να επισημάνω ότι για το 70% αγοράζεται και επιδοτούμενος φορτιστής. Διότι δίνουμε και μια επιδότηση 500 ευρώ για ηλεκτρικούς φορτιστές».
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πράσινου Ταμείου ενέκρινε -όπως είχε δεσμευτεί μέσα στο καλοκαίρι- να δοθεί με πρόσκληση «δεύτερη ευκαιρία» συνολικού προϋπολογισμού 23 εκατ.ευρώ,σε 160 Δήμους σε όλη τη χώρα, καθώς κυρίως λόγω των έκτακτων μέτρων για την αποτροπή διάδοσης του Covid-19, ορισμένοι Δήμοι δεν πρόλαβαν να συμμετάσχουν στην πρώτη φάση του Προγράμματος Αστικής Αναζωογόνησης 2019-2020.
      Να σημειωθεί ότι αυτή η δεύτερη ευκαιρία δίδεται καθώς προηγήθηκε συνεννόηση μεταξύ του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη με τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου.
      Οι 160 Δήμοι θα μπορούν να υποβάλουν προτάσεις για έργα σύνθετων αστικών αναπλάσεων ή παρεμβάσεων στον αστικό χώρο από τις 2 Σεπτεμβρίου έως τις 20 Νοεμβρίου 2020. Η πρόσκληση, ο οδηγός και οι λοιπές τεχνικές λεπτομέρειες θα αναρτηθούν στο διαδικτυακό τόπο www.prasinotameio.gr με την έναρξη της προθεσμίας της πρόσκλησης, δηλαδή την Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2020.
      Υπενθυμίζεται ότι σε αυτήν την πρόσκληση δεν έχουν δικαίωμα υποβολής νέας πρότασης οι 172 Δήμοι που έχουν υποβάλει προτάσεις για 197 έργα στην πρώτη φάση του Προγράμματος. Αυτές οι προτάσεις ήδη αξιολογούνται και βρίσκονται στη διαδικασία ένταξης.
      Nέο Πρόγραμμα για τις λιγνιτικές περιοχές στη Δυτική Μακεδονία
      Επίσης,το ΔΣ του Πράσινου Ταμείου κατά την χθεσινή του συνεδρίαση ενέκρινε την τρίτη, κατά σειρά, πρόσκληση υποβολής προτάσεων για τη χρηματοδότηση «πράσινων» δράσεων, στο πλαίσιο του πρώτου προγράμματος στην ιστορία του για την Απολιγνιτοποίηση,
      Η πρόσκληση αποσκοπεί στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και διαδικασιών σχεδιασμού και αδειοδότησης του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης πιλοτικού προγράμματος κυκλικής διαχείρισης υγρών αποβλήτων στις περιοχές αυτές.
      Δικαιούχοι του Προγράμματος είναι η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και όλοι οι Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού των Περιφερειακών Ενοτήτων Κοζάνης και Φλώρινας. 
      Ο συνολικός Προϋπολογισμός που διατίθεται με την παρούσα Πρόσκληση ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ, με ελάχιστο προϋπολογισμό της κάθε πρότασης στις 100.000 ευρώ.
      Στόχος της είναι η προώθηση ενός ολοκληρωμένου μοντέλου κυκλικής διαχείρισης των αστικών λυμάτων πόλεων και οικισμών των Περιφερειακών Ενοτήτων Κοζάνης και Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
      Ειδικότερα, θα υποστηριχθεί η ανάπτυξη ολοκληρωμένων συστημάτων διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ώστε η παραγόμενη λυματολάσπη να τυγχάνει επεξεργασίας με σκοπό τη μετατροπή της σε ένα φιλικό προς το περιβάλλον ανανεώσιμο καύσιμο ή/και σε ωφέλιμο και ασφαλές για τον άνθρωπο και το περιβάλλον δευτερογενές υλικό.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιου Μπακογιάννη, συνεδρίασε το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ), στις 25 Αυγούστου 2020, όπου συζητήθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου της ΔΕΘ.
      Σε συνέχεια της έγκρισης του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) της ΔΕΘ, στις 15 Απριλίου 2020, από το Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού (ΣΜΣ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέσα σε διάστημα 4 μηνών, έγινε και το δεύτερο καθοριστικό βήμα για την ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου της Θεσσαλονίκης.
      Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτρης Οικονόμου δήλωσε τα εξής:
      «Σε χρόνο ρεκόρ εγκρίθηκαν από το ΥΠΕΝ και το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο και το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής, βάζοντας στην τελική ευθεία την εκπλήρωση της δέσμευσης του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με την ανάπλαση της ΔΕΘ, στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης.
      Η ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου της Θεσσαλονίκης θα δημιουργήσει έναν διεθνούς εμβέλειας πόλο ανάπτυξης με σύγχρονες υποδομές, χώρους πρασίνου, αναψυχής και πολιτισμού. Σε αυτό το εγχείρημα καθοριστική ήταν η συμβολή του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη και τον ευχαριστώ για αυτό».
      Αναλυτικότερα, στη συνεδρίαση αποφασίστηκε η έγκριση του Πολεοδομικού Σχεδίου Εφαρμογής του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), σύμφωνα με τα άρθρα 8 και 10 του ν.4447/2016 όπως ισχύει, με την τροποποίηση και εφαρμογή του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Θεσσαλονίκης στα Οικοδομικά Τετράγωνα της ΔΕΘ, με την κατάργηση ρυμοτομικών και οικοδομικών γραμμών, κοινοχρήστων και οικοδομήσιμων χώρων και τον καθορισμό νέων ρυμοτομικών και οικοδομικών γραμμών, κοινόχρηστων και οικοδομήσιμων χώρων, περιγραμμάτων δόμησης, τομέων όρων δόμησης και χρήσεων γης, γραμμή διαχωρισμού χρήσης στην περιοχή του ΑΑΜΘ, ελεύθερων χώρων πρασίνου καθώς και ελεύθερου χώρου σε κοινή χρήση.
      Ως προς τον καθορισμό των χρήσεων γης, εγκρίθηκαν στους τομείς I, ΙΙ, III, IV και V οι Κεντρικές Λειτουργίες Πόλης του άρθρου 4 του ΠΔ 59/2018 και στον τομέα VI οι Ειδικές Χρήσεις-Αθλητικές Εγκαταστάσεις του άρθρου 13 του ΠΔ 59/2018.
      Όσον αφορά στον καθορισμό όρων δόμησης, εγκρίθηκε Μέγιστη Επιτρεπόμενη Δόμηση ίση με 96.000 τ.μ. στο σύνολο του Οικοδομικού Τετραγώνου μη προσμετρούμενης της υφισταμένης δόμησης του Αλεξάνδρειου Αθλητικού Μελάθρου Θεσσαλονίκης. Το ποσοστό κάλυψης ανέρχεται σε 45% στο σύνολο του Οικοδομικού Τετραγώνου.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.