Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Κάθε αυτοκινητόδρομος είναι συνυφασμένος με τις περιοχές που διέρχεται. Κάθε αυτοκινητόδρομος αποτελεί κρίσιμο κρίκο, όχι μόνο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, αλλά και της ανάδειξης της τοπικής οικονομίας και πολιτιστικής κληρονομιάς των προορισμών που εξυπηρετεί.
      Η Νέα Οδός (τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια και Αντίρριο – Ιωάννινα), σε συνεργασία με το σωματείο «Διάζωμα», προχώρησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας «Διαδρομές», η οποία αποτελεί τον πολιτιστικό χάρτη του αυτοκινητοδρόμου.
      Στην ιστοσελίδα έχουν συγκεντρωθεί περισσότερες από 538 ιστορίες για 200 αξιοθέατα σε 20 δημοφιλείς διαδρομές του αυτοκινητοδρόμου, όπως οι Δελφοί, η Ερέτρια, οι Θερμοπύλες, το Μεσολόγγι, η Ναύπακτος, τα Ιωάννινα, η Πρέβεζα, η Αμφιλοχία και η Άρτα.
      https://www.neaodos.gr/tours/

      Στην ιστοσελίδα έχουν συγκεντρωθεί περισσότερες από 538 ιστορίες για 200 αξιοθέατα σε 20 δημοφιλείς διαδρομές του αυτοκινητοδρόμου, με εικόνα και ήχο
      Το αξιοσημείωτο είναι ότι για κάθε αξιοθέατο, μνημείο πολιτισμού ή φύσης, υπάρχουν παρουσιάσεις με εικόνες και ήχο που περιλαμβάνουν άγνωστες ιστορίες, αναφορές σε μύθους και έθιμα, σε παραδόσεις και σε κρυμμένα μυστικά των προορισμών.
      Επί της ουσίας λοιπόν, με ένα κλικ στο neaodos.gr/tours, κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του τον προσωπικό του ξεναγό για να γνωρίσει τους «κρυμμένους θησαυρούς» των όμορων – στον αυτοκινητόδρομο – περιοχών.
      Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει ποιος προορισμός τον ενδιαφέρει και καθώς το neaodos.gr/tours είναι πλήρως προσαρμόσιμο και σε συσκευές κινητών, όταν πραγματοποιήσει την επίσκεψή του, να πατήσει το Play στα αρχεία ήχου και να έχει μαζί του τον προσωπικό ξεναγό του.
      Το κύριο μήνυμα είναι το: «Ζούμε σε μία χώρα γεμάτη «θησαυρούς». Ας τους ανακαλύψουμε παρέα!».
      Εφέτος που λόγω της κατάστασης με τον κορωνοϊο, μεγάλη μερίδα του κόσμου προτιμά την ηπειρωτική χώρα, η πρωτοβουλία αυτή αποκτά επιπρόσθετη σημασία.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σημαντικά υψηλότερες χονδρεμπορικές τιμές παρουσιάζει η ελληνική αγορά ρεύματος, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία από την εκκαθάριση του ενεργειακού χρηματιστηρίου των τελευταίων ημερών. 
      Συγκεκριμένα στην προημερήσια αγορά για τις 11 Αυγούστου, η ελληνική αγορά με συνολικό φορτίο 141GW είχε Οριακή Τιμή στα 52,3 €/MWh. Οι μονάδες φυσικού αερίου στο 50% της ζήτησης όρισαν τιμή για 9 ώρες στα 55 €/MWh ενώ οι εισαγωγές στο 17% της ζήτησης όρισαν τιμή 12 ώρες στα 49,5 €/MWh. Η Ελληνική ΟΤΣ ήταν η ακριβότερη στην Ευρώπη με εξαίρεση την Πολωνία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η χονδρεμπορική τιμή στη Γερμανία ήταν  στα 36,3 €/MWh, στην Ιταλία στα 41,15 €/MWh, στη Βουλγαρία  στα 41,17 €/MWh και στη Ρουμανία στα 40,82 €/MWh. 
      Στην προημερήσια αγορά για τις 12 Αυγούστου, το συνολικό φορτίο της ελληνικής αγοράς ήταν 141GWh με την ΟΤΣ να διαμορφώνεται στα 52,3 €/MWh. Οι μονάδες αερίου στο 48% της ζήτησης όρισαν τιμή για 7 ώρες στα 63,7 €/MWh, ενώ οι εισαγωγές στο 19% της ζήτησης όρισαν τιμή 14 ώρες στα 45,1 €/MWh. Και πάλι η Ελληνική ΟΤΣ ήταν η υψηλότερη στην Ευρώπη μαζί με την Πολωνία. Οι τιμές να διαμορφώθηκαν ενδεικτικά ως εξής: Γερμανία 35,86 €/MWh, Ιταλία 42,96 €/MWh, Βουλγαρία 39,13 €/MWh, Ρουμανία 38,25 €/MWh, Ισπανία 39,27 €/MWh, Πορτογαλία 39,27 €/MWh.
      Τέλος η προημερήσια αγορά για σήμερα 13 Αυγούστου με συνολικό φορτίο στις 149GWh και ΟΤΣ στα 42,5 €/MWh ήταν και πάλι η ακριβότερη στην Ευρώπη πίσω από την Πολωνία. Οι μονάδες αερίου στο 51% της ζήτησης όρισαν τιμή για 18 ώρες στα 41,4 €/MWh. Σημειώνεται ότι επί 15 ώρες, η τιμή ορίστηκε από τις μονάδες της ΔΕΗ, οι οποίες ήταν οριακές. Αυτό σημαίνει ότι είτε έχουν ακριβότερο φυσικό αέριο ή ότι η ΔΕΗ έχει λόγους να κάνει προσφορές πιο ψηλά από τις εισαγωγές. Οι εισαγωγές στο 16% της ζήτησης όρισαν τιμή για 6 ώρες στα 45,6 €/MWh. Οι αντίστοιχες τιμές ήταν: στη Γερμανία 38,59 €/MWh, στην Ιταλία 41,34 €/MWh, στην Τσεχία 39,02 €/MWh, στη Βουλγαρία 39,33 €/MWh, στην Ρουμανία 40,14 €/MWh, στην Ισπανία 40,52 €/MWh και στην Πορτογαλία 40,52 €/MWh.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στη γραμμή της αφετηρίας εισέρχεται το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης δημοσίων κτιρίων «ΗΛΕΚΤΡΑ», μετά την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Yπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών (ΦΕΚ Β 3156/31.07.2020).

      Σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, με παρεμβάσεις που συνδέονται με την τυπική χρήση του εκάστοτε κτιρίου και αφορούν στην ενέργεια που χρησιμοποιείται για θέρμανση, ψύξη, αερισμό, φωτισμό κλπ. Τα κτίρια που εντάσσονται στο «ΗΛΕΚΤΡΑ» θα πρέπει μετά τις παρεμβάσεις να κατατάσσονται τουλάχιστον στην κατηγορία ενεργειακής απόδοσης Β, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ).

      Το πρόγραμμα θα «τρέξει» κατά την περίοδο 2020-2026, με φορέα Διαχείρισης το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ. Οι πόροι προέρχονται από δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ) της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
      Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διερευνά τη δυνατότητα χρηματοδότησης του εν λόγω Προγράμματος και μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης.

      Η χρηματοδότηση των έργων που θα ενταχθούν στο «ΗΛΕΚΤΡΑ» πραγματοποιείται εν μέρει μέσω Επενδυτικών Δανείων που χορηγούνται από το ΤΠΔ και συνομολογούνται μέσω δανειακών συμβάσεων, μεταξύ των δικαιούχων φορέων και του Ταμείου. Η εξυπηρέτηση των εν λόγω δανείων γίνεται από λογαριασμό που συστήνεται στο ΤΠΔ για τις ανάγκες του προγράμματος και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠΕΝ.

      Η υπόλοιπη χρηματοδότηση μπορεί να προέρχεται από ίδιους πόρους των φορέων της Γενικής κυβέρνησης. Μέρος ή και το σύνολο των έργων μπορούν να χρηματοδοτηθούν από Εταιρείες Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ) ή τρίτους, μέσω Συμβάσεων Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ).

      Θα ακολουθήσει η έκδοση ΚΥΑ για την εγγυοδοσία των φορέων και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, εντός του φθινοπώρου, προγραμματίζεται να εκδοθεί ο οδηγός – πρόσκληση όπου εκεί θα περιγράφεται βήμα – βήμα όλη η διαδικασία.

      Να τονισθεί ότι για τους φορείς που θελήσουν να συμμετάσχουν, θα δοθεί ικανός χρόνος προετοιμασίας για την υποβολή των προτάσεών τους.

      Κριτήρια για την επιλογή και ένταξη των έργων στο πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» αποτελούν:

      α) Η επαρκής τεκμηρίωση της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης
      β) Ο ολοκληρωμένος και λειτουργικός χαρακτήρας των προτεινόμενων έργων που πρέπει να συμμορφώνονται με τις ελάχιστες απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ
      γ) Η επαρκής τεχνική τεκμηρίωση των σχεδιαζόμενων παρεμβάσεων στο κέλυφος και τα τεχνικά συστήματα του κτιρίου
      δ) Η κατάθεση τεκμηριωμένου προϋπολογισμού και χρονοδιαγράμματος υλοποίησης
      ε) Η οικονομική βιωσιμότητα
      στ) Η εκπόνηση Σχεδίου Ενεργειακής Απόδοσης όπου απαιτείται από το νόμο.

      Στις προσκλήσεις για την υποβολή αιτήσεων ένταξης στο πρόγραμμα ορίζεται και εξειδικεύεται η διάρκεια και η διαδικασία της υποβολής, τα έντυπα και δικαιολογητικά που απαιτούνται, η ανάλυση των κριτηρίων, η προτεραιοποίηση των αναγκών, η απαιτούμενη ιδία συμμετοχή των δικαιούχων φορέων και οι υποχρεώσεις τους, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των Επενδυτικών Δανείων από το ΤΠΔ κ.α.

      Οι αιτήσεις αξιολογούνται από τη Διεύθυνση Ενεργειακών Πολιτικών και Ενεργειακής Αποδοτικότητας του ΥΠΕΝ που εισηγείται στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας την έκδοση Απόφασης Ένταξης του έργου στο πρόγραμμα. Σε αυτή καθορίζεται το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου, το ποσοστό χρηματοδότησης, το ποσό του Επενδυτικού Δανείου που θα συνομολογηθεί μεταξύ του δικαιούχου φορέα και του ΤΠΔ, οι όροι και η διαδικασία χρηματοδότησης, η χρονική διάρκεια ισχύος της απόφασης, οι υποχρεώσεις του δικαιούχου φορέα. Ορίζεται επίσης το απαιτούμενο ποσό της ιδίας συμμετοχής που μπορεί να προέρχεται από ιδίους πόρους ή/και από Εταιρείες Ενεργειακών Υπηρεσιών ή τρίτους.

      Μετά την ολοκλήρωση των έργων, οι δικαιούχοι φορείς συντάσσουν έκθεση ολοκλήρωσης από την οποία πρέπει να προκύπτει η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων και η αντίστοιχη εξοικονόμηση ενέργειας μετά τις παρεμβάσεις. Στη βάση των εκθέσεων ολοκλήρωσης και των πορισμάτων των πιθανών ελέγχων, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας προβαίνει στην έκδοση Απόφασης Ολοκλήρωσης των έργων. Αυτή αποστέλλεται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και ο δικαιούχος φορέας αποδεσμεύεται από κάθε υποχρέωση αποπληρωμής του Επενδυτικού Δανείου, η οποία βαρύνει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

      Μετά την έκδοση της Απόφασης Ολοκλήρωσης του έργου, ο δικαιούχος φορέας έχει υποχρέωση:
      α) Να διασφαλίζει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου για 5 έτη
      β) Να ορίζει ενεργειακό υπεύθυνο
      γ) Να εφαρμόσει σύστημα διαχείρισης ενέργειας
      Σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
      Με απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκου Ταγαρά, δίνεται παράταση είκοσι πέντε (25) ημερών – στην καταληκτική προθεσμία υποβολής αιτήσεων αναμόρφωσης δασικών χαρτών, ανά οικεία Διεύθυνση Δασών Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε δημοπράτηση βγήκε από τη ΔΕΗ Αναενώσιμες μέσα από τις εταιρείες Αρκαδικός Ήλιος Ένα Α.Ε. και Αρκαδικός Ήλιος Δύο Α.Ε. η υλοποίηση δύο νέων φωτοβολταϊκών σταθμών 50 MW.
      Στην σύμβαση συμπεριλαμβάνεται η μελέτη, τα έργα πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, η μεταφορά και η θέση σε λειτουργία των δύο φ/β των οποίων η ονομαστική ισχύς τους είναι 39 MW και 11 MW, αντίστοιχα, στη θέση «Μεγάλες Λάκκες» του Δ. Μεγαλόπολης. Επίσης συμπεριλαμβάνεται και ένας υποσταθμός 33kV/150kV υπαίθριου τύπου.
       
      Η δημοπράτηση του έργου αλλά και η αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 30 Σεπτεμβρίου. Η διάρκεια υλοποίησης των δύο φωτοοβολταϊκών σταθμών εκτιμήθηκε σε 40 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η ολοκλήρωση τους τοποθετείται το 2024.
      Το κόστος του έργου ορίστηκε σε 38,1 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 30,72 εκατ.ευρώ). Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από ίδια κεφάλαια των εταιρειών.
      Η δημοπράτηση των δύο σταθμών εντάσσεται στο φετινό πρόγραμμα της ΔΕΗΑΝ ενώ δρομολογείται με αυτό τον τρόπο η εκκίνηση έργων σε φωτοβολταϊκούς σταθμούς συνολικής ισχύος 280 MW.
       
      Υπενθυμίζεται ότι τα υπολειπόμενα 230 MW -που αποτελούνται από 2 πάρκα των 15 MW και ένα mega-φωτοβολταϊκό των 200 MW- θα αναπτυχθούν στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και εντάσσονται στη στροφή των λιγνιτικών περιοχών προς «πράσινες» μορφές ενέργειας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυταπασχολούμενοι αποδείχτηκαν οι πιο ευάλωτοι στην κορονο-κρίση ως προς τη δυνατότητά τους να ανταπεξέλθουν στην καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών.
      Και αυτό γιατί, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, τον Ιούλιο, σημειώθηκε πτώση σχεδόν 50% στα έσοδα των ταμείων από τις κρατήσεις τους.
      Συγκεκριμένα, εισπράχθηκαν μόλις 107 εκατ. ευρώ έναντι 202 εκατ. ευρώ πέρσι τον ίδιο μήνα.
      Να σημειωθεί πως η πτώση από τα έσοδα από τις εργοδοτικές εισφορές σε μηνιαία βάση, από τον περασμένο Μάρτιο έως και τον Ιούλιο, κατά το μέγιστο έφτασε κοντά στο 35%, ενώ σε 7μηνη βάση, έφτασε στο 26%.
      Αυτό σημαίνει πως η μέγιστη πτώση στα έσοδα από εισφορές στον ιδιωτικό τομέα σημειώθηκε στις εισφορές αυτασφάλισης των επαγγελματιών και όχι στις εισφορές των μισθωτών που πληρώνουν οι εργοδότες.
      Πριν, το ξέσπασμα της κρίσης του κορονοϊού,  η εισπραξιμότητα των εισφορών στους μη μισθωτούς  (επαγγελματίες, αγρότες, "μπλοκάκηδες", κλπ) δεν ξεπερνούσε κατά μέσο όρο το 55%-60%.
      Με άλλα λόγια, εισπράττονταν το 55% -60% όσων εισφορών είχαν βεβαιωθεί από τα ταμεία για περίπου 1,5 αυτασφαλισμένους.
      Αυτό σημαίνει πως μόνο κοντά στους 750.000 μη μισθωτούς πλήρωναν κάθε μήνα τις προβλεπόμενες εισφορές τους. 
      Η πτώση 50% στα έσοδα από εισφορές τον περασμένο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι  (όπου η εισπραξιμότητα κυμαινόταν στο 55% -60%) "δείχνει" πως έως και  375.000 από τους 750.000 μη μισθωτούς που προ κρίσης πλήρωναν  κάθε μήνα τις εισφορές φαίνεται πως δεν μπόρεσαν να κάνουν το ίδιο κατά τον Ιούλιο, σύμφωνα με τις πρώτες άτυπες εκτιμήσεις αρμόδιων στελεχών των ταμείων, ενώ όσοι μπόρεσαν, όντας κατά συντριπτική πλειοψηφία πληττόμενοι (βάσει ΚΑΔ) επέλεξαν να καταβάλλουν τις εισφορές τους με έκπτωση 25% (ίσχυε έως και το Μάιο του 2020).
      Ο επόμενος μήνας θα είναι, όμως, καθοριστικός για τα έσοδα από εισφορές των πληττόμενων επαγγελματιών, καθώς λήγουν οι παρατάσεις για τις εισφορές του διαστήματος Φεβρουαρίου -Μαΐου.  Οι εισφορές Φεβρουαρίου -Μαρτίου θα πρέπει να πληρωθούν σε 4 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από το Σεπτέμβριο. Οι επόμενες 3  δόσεις πρέπει να πληρωθούν τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο και το Δεκέμβριο.  
      Οι εισφορές του Απριλίου, μπορούν να καταβληθούν, επίσης, σε 4 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από τον ερχόμενο Οκτώβριο. Οι επόμενες 3 δόσεις, θα πρέπει να καταβληθούν  το Νοέμβριο, το Δεκέμβριο του 2020 και, τέλος, τον Ιανουάριο του 2021.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε εφαρμογή τέθηκαν οι νέοι μειωμένοι συντελεστές προκαταβολής φόρου, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, που στέλνει στους φορολογούμενους μήνυμα για τροποποιητική δήλωση.
      Σε εφαρμογή τέθηκαν οι νέοι μειωμένοι συντελεστές προκαταβολής φόρου, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ.
      Το μήνυμα που λαμβάνουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν υποβάλει δηλώσεις είναι, όπως αναφέρει το taxheaven, το ακόλουθο:

      Η τελική εκκαθάριση μειώνει ή διαγράφει την προκαταβολή φόρου των φορολογούμενων ανάλογα με την περίπτωση στην οποία εμπίπτουν και σύμφωνα με όσα ορίζονται στην απόφαση Α.1186/2020. 

      Με 4 κλικ η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
      Η υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης για τα φυσικά πρόσωπα γίνεται με την γνωστή διαδικασία και συγκεκριμένα με 4 κλικ. 
      Η προθεσμία για την υποβολή της τροποποιητικής λήγει στις 30 Δεκεμβρίου.
      Αυτονόητα, όσοι από τη Δευτέρα, θα υποβάλλουν για πρώτη φορά τη δήλωση τους, θα λάβουν την εκκαθάριση του φόρου απευθείας με το νέο μειωμένο συντελεστή προκαταβολής.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ απόφαση της ΑΑΔΕ Α.1185/2020 με την οποία τροποποιείται η απόφαση 1065606/7222/ΔΕ-Β/18.7.2000 περί καθορισμού διαφορετικού τρόπου υποβολής της «Κατάστασης Συμφωνητικών της παρ. 16 του άρθρου 8 του ν. 1882/1990» για συμφωνητικά που καταρτίζονται εντός του έτους 2020.
      Για την διευκόλυνση των φορολογουμένων να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στην αγορά και των μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, ορίζεται ότι:
      1. «Ειδικά για τα συμφωνητικά που καταρτίζονται εντός του έτους 2020, ανεξαρτήτως του ημερολογιακού τριμήνου κατάρτισής τους, ορίζεται ετήσια υποβολή, με προθεσμία έως την 29η Ιανουαρίου 2021.».
      2. Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της και καταλαμβάνει και τα συμφωνητικά που έχουν συνταχθεί και πριν την ημερομηνία αυτή.
      Δείτε την απόφαση στο φορολογικό αρχείο του κόμβου: https://www.taxheaven.gr/circulars/33959/a-1185-2020
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ημερομηνία λήξης έχουν όλα τα τακτοποιημένα αυθαίρετα με μεγάλες παραβάσεις(!). Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως τα τακτοποιημένα αυθαίρετα που ανήκουν στη λεγόμενη κατηγορία 5 (αυτά δηλαδή που δεν έχουν οικοδομική άδεια ή έχουν υπέρβαση -τουλάχιστον κατά 40% στην κάλυψη και στη δόμηση ή καθ’ ύψος πάνω από 20%) θα ανήκουν στους ιδιοκτήτες τους (που πλήρωσαν ή έχουν προγραμματίσει να πληρώσουν το σχετικό πρόστιμο) για 30 χρόνια και μετά θα κατεδαφίζονται…
      Και με τα έως τώρα στοιχεία μιλάμε για να ένα πρόβλημα που αγγίζει πάνω από μισό εκατομμύριο ιδιοκτήτες (με τον πραγματικό αριθμό να είναι πολύ μεγαλύτερος). Κι αυτό διότι σήμερα, τα παντελώς αυθαίρετα κτίσματα που έχουν δηλωθεί ανέρχονται σύμφωνα με τα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ) σε 557.470 (με τον συνολικό αριθμό των δηλώσεων κτιρίων με αυθαιρεσίες να ανέρχεται σε 1.642.000). Ετσι, αν στον προαναφερόμενο αριθμό προστεθεί και αυτός των παντελώς αυθαιρέτων που οι ιδιοκτήτες τους θέλουν να τα τακτοποιήσουν, φαίνεται το μέγεθος του προβλήματος.
      Ελλειψη αξιοπιστίας. Το πραγματικό ωστόσο πρόβλημα περιγράφεται με δυο λέξεις. Ποιες είναι αυτές; «Ελλειψη αξιοπιστίας». Μιλάμε για την έλλειψη αξιοπιστίας που διακατέχει τη σχέση πολίτη – κράτους. Κι αυτό διότι οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν τέτοιου είδους αυθαίρετα, τα οποία είτε τακτοποίησαν είτε πρόκειται να τακτοποιήσουν, ήξεραν μέχρι και πριν από μερικές μέρες (με βάση τα όσα προβλέπονταν από τους σχετικούς νόμους) ότι τα αυθαίρετά τους τακτοποιούνταν προσωρινά για 30 χρόνια, και στη συνέχεια, μετά την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού στην περιοχή όπου βρίσκονται (με τη δημιουργία ζωνών υποδοχής συντελεστή δόμησης) και την αγορά από πλευράς των αυθαιρετούχων του συντελεστή δόμησης που τους «λείπει», θα εξαιρούνταν οριστικά από την κατεδάφιση.
      ΑΠΟ ΝΟΜΟ ΣΕ ΝΟΜΟ
      Και αυτή η άποψη είναι εδραιωμένη από το ’13 με τον νόμο 4178/ 2013 (που είναι γνωστός και ως νόμος Καλαφάτη). Ο νόμος κρίθηκε συνταγματικός από ΣτΕ και το ανώτατο δικαστήριο αποφάνθηκε πως τα αυθαίρετα με τις μεγάλες παραβάσεις θα μπορούν να νομιμοποιούνται πλήρως ύστερα από 30 χρόνια και υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει εξαγορά συντελεστή δόμησης από τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων εφόσον έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια πόλης (δηλαδή ο πολεοδομικός σχεδιασμός).
      Αλλά για να είμαστε απολύτως ακριβείς, το διάστημα είναι ακόμη μεγαλύτερο, και ξεκινάει από το ’11, με τον νόμο 4014/2011 (γνωστό και ως νόμο Μπιρμπίλη).
      Ο νόμος αυτός μπορεί να κρίθηκε αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας (το σκεπτικό τού ανώτατου δικαστηρίου, μεταξύ άλλων, ήταν ότι ο νόμος δεν προέβλεπε εξατομικευμένη εξέταση κάθε αυθαίρετης οικοδομής, τόσο σε σχέση με το είδος και την ένταση της δόμησης όσο και σε σχέση με την επιβάρυνση δηλαδή κάθε περιοχής), αλλά με τον νέο νόμο που ακολούθησε το ’13, στήθηκε «γέφυρα» για να μπουν όσοι ιδιοκτήτες έκαναν αίτηση τακτοποίησης με τον νόμο Μπιρμπίλη, στις ευεργετικές διατάξεις του ν. 4178/2013. Και τέσσερα χρόνια αργότερα, το ’17 επί ΣΥΡΙΖΑ, προστέθηκε ένας ακόμη – αυτή τη φορά – πιο ελκυστικός νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ο νόμος 4495/2017 (γνωστός και ως νόμος Σταθάκη).
      Στην ουσία δηλαδή τα εννέα τελευταία χρόνια οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων είχαν μια συγκεκριμένη εικόνα για το τι πρέπει να κάνουν για να μη χάσουν το αυθαίρετο κτίσμα τους. Τώρα το σκηνικό αλλάζει. Διότι σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται με το νομοσχέδιο για τον «εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας», που έχει τεθεί ήδη σε διαβούλευση, αποκλείεται κάθε νομιμοποίηση αυθαιρέτων μέσω της μεταφοράς του συντελεστή δόμησης.
      Τα χρήματα ωστόσο από την τακτοποίηση εισπράχθηκαν (υπολογίζονται σε περίπου 2,6 δισ. ευρώ) και θα εξακολουθούν να εισπράττονται από κράτος (είναι σε εκκρεμότητα προς είσπραξη τουλάχιστον άλλα 2 δισ. ευρώ).
      ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΜΕΤΑ 30 ΕΤΗ
      Τώρα από το υπουργείο Περιβάλλοντος ισχυρίζονται πως «με βάση τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας επί του παρόντος δεν μπορούν να κάνουν τίποτα». Κοινώς αυτό… μεταφράζεται ως εξής: ένας ιδιοκτήτης τακτοποιεί το αυθαίρετο κτίσμα πληρώνοντας τα όσα προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία, αλλά τα παιδιά του – στην πράξη – δεν μπορούν να το έχουν, αφού ύστερα από 30 χρόνια θα πρέπει να το κατεδαφίσουν…
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Με τον Ν. 4685/2020 επιχειρείται η τακτοποίηση των κατοικιών που βρίσκονται  σε οικιστικές πυκνώσεις μέσα από μια διαδικασία προσωρινής εξαίρεσης από την κατεδάφιση και τις λοιπές διοικητικές κυρώσεις. Κατά το άρθρο 51 Ν.4685/2020, ως οικιστικές πυκνώσεις ορίζονται  οι συγκεντρώσεις κατοικιών οι οποίες παρουσιάζουν  λειτουργική ενότητα (λόγω του αριθμού τους, της εγγύτητας μεταξύ τους, της εξυπηρέτησής τους από κοινά δίκτυα {ύδρευσης, ενέργειας κλπ}), όπως προκύπτουν από τις οικονομοτεχνικές μελέτες του άρθρου 53.  Κατοικίες και κατασκευές που τις συνοδεύουν οι οποίες βρίσκονται σε οικιστικές πυκνώσεις εντός περιοχών που περιλαμβάνονται σε αναρτημένους ή κυρωμένους δασικούς χάρτες ή βρίσκονται σε δάση/δασικές εκτάσεις σε περιοχές για τις οποίες δεν έχει γίνει ανάρτηση δασικού χάρτη μπορούν να εξαιρεθούν προσωρινά από την κατεδάφιση και τις λοιπές διοικητικές κυρώσεις (σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 52-55 Ν. 4685/2020).   
      Αποκλείεται η υπαγωγή στην διάταξη του άρθρου 55 για:
      1)  κτίρια τα οποία δεν έχουν τον χαρακτήρα κατοικίας ή κατασκευής που συνοδεύει την κατοικία.
      2) κτίρια και λοιπές κατασκευές που έχουν ανεγερθεί μετά τις 28-7-2011.
      3) κτίρια και κατασκευές που βρίσκονται σε περιοχές του δικτύου Natura 2000,  σε υγροτόπους που προστατεύονται με την συνθήκη Ramsar, σε περιοχές για τις οποίες ισχύουν ειδικές προστατευτικές διατάξεις για την φύση  ή το τοπίο , εκτός αν κατασκευάστηκαν πριν τον χαρακτηρισμό αυτών των περιοχών.
      4) κτίρια – κατασκευές σε περιοχές υποχρεωτικά αναδασωτέες λόγω πυρκαϊάς, τα οποία έχουν ανεγερθεί μετά την κήρυξη της αναδάσωσης.
      5) κτίρια – κατασκευές που η διατήρησή τους παρακωλύει την διαφυγή πολιτών ή την πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων  σε περίπτωση πυρκαϊάς ή άλλου κινδύνου από φυσικά φαινόμενα.
      6)  Κτίρια και λοιπές κατασκευές που εμπίπτουν στις περιπτώσεις δ`, ε`, ζ`, η`, θ`, ι`, ια`, ιγ`, ιδ`, ιε`, ιστ`, ιζ` και ιη` της παραγράφου 1 του άρθρου 89 του ν. 4495/2017.
      Ο κύριος, νομέας ή κάτοχος της κατοικίας  υποβάλλει αίτηση για την υπαγωγή στην διάταξη του άρθρου 55 σε  διαδικτυακή πλατφόρμα που τηρεί το ''ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ”. Δικαίωμα υποβολής της αίτησης έχουν και όσοι κατέθεσαν αίτηση διόρθωσης προδήλου σφάλματος δασικού χάρτη, αντιρρήσεις, αίτηση ακύρωσης ή οποιοδήποτε διοικητικό ή ένδικο βοήθημα με το οποίο αμφισβητούν ότι η ιδιοκτησία τους έχει δασικό χαρακτήρα. Η αίτηση πρέπει να περιλαμβάνει :α) περιγραφή κατοικίας – κατασκευών ως προς την δομημένη επιφάνεια, την κάλυψη και το ύψος. β)Χρήση κατοικίας. γ) εντοπισμό της κατοικίας στην ιστοσελίδα “ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ”, στον διαδικτυακό τόπο ανάρτησης δασικών χαρτών και υποβολής αντιρρήσεων δ)Υπεύθυνη δήλωση για την αλήθεια των υποβαλλόμενων στοιχείων
      Η υποβολή της αίτησης έχει ως συνέπεια την άμεση αναστολή των διοικητικών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί, την μη επιβολή νέων , συμπεριλαμβανομένης της προσωρινής εξαίρεσης από την κατεδάφιση  μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του άρθρου 55. Η αναστολή και η προσωρινή εξαίρεση από την κατεδάφιση δεν ισχύει όταν είναι επιβεβλημένη η άμεση κατεδάφιση  λόγω άμεσου κινδύνου για την ζωή, το περιβάλλον ή την περιουσία.
      Αν έχει αναρτηθεί ο δασικός χάρτης, η προθεσμία υποβολής της αίτησης  είναι 6 μήνες από την έναρξη ισχύος του Ν. 4685/2020. Αν ο δασικός χάρτης αναρτηθεί μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4685/2020, η προθεσμία υποβολής της αίτησης είναι 6 μήνες από την ανάρτηση του δασικού χάρτη. Δεν αναστέλλεται η προθεσμία για όσους έχουν υποβάλλει αντιρρήσεις, αίτηση διόρθωσης προδήλου σφάλματος, αίτηση ακύρωσης ή έχουν αμφισβητήσει με διοικητική ή δικαστική διαδικασία τον δασικό χαρακτήρα της έκτασης όπου βρίσκεται η κατοικία τους.
      Για κάθε Περιφέρεια της χώρας συντάσσεται οικονομοτεχνική μελέτη (άρθρο 53 Ν 4685/2020), στην οποία καταγράφεται η δόμηση των εκτάσεων που περιλαμβάνονται στους αναρτημένους ή κυρωμένους δασικούς χάρτες ή σε δασικές περιοχές αν δεν έχει γίνει ανάρτηση ή κύρωση δασικού χάρτη.
      Στην οικονομοτεχνική μελέτη περιγράφονται: ο αριθμός, το εμβαδόν, η κάλυψη των κτιρίων και κατασκευών, η χρήση τους, η ημερομηνία κατασκευής, η χωρική κατανομή σε οικιστικές πυκνώσεις, οι συνέπειες διατήρησης των κατασκευών, η αναγκαιότητα άμεσης κατεδάφισης, οι συνέπειες {κοινωνικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές} που θα έχει τόσο η κατεδάφιση όσο και η προσωρινή διατήρηση των αυθαίρετων κατασκευών, οι αναγκαίες ενέργειες αντιστάθμισης για την διατήρηση του δασικού ισοζυγίου ανά περιοχή μελέτης ή Περιφερειακή Ενότητα ή Περιφέρεια. Οι οικονομοτεχνικές μελέτες καταρτίζονται με βάση στοιχεία που συλλέγονται με κάθε πρόσφορο τρόπο ( αεροφωτογραφίες, δορυφορικές απεικονίσεις, αυτοψία).
      Ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και  Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδίδεται προεδρικό διάταγμα (άρθρο 54 Ν 4685/2020), το οποίο λαμβάνει  υπόψη τις οικονομοτεχνικές μελέτες και καθορίζει:1)  τις περιοχές στις οποίες παρατηρούνται οικιστικές πυκνώσεις για τις οποίες είναι δυνατόν να ισχύσει η προσωρινή εξαίρεση  από την κατεδάφιση και η προσωρινή αναστολή διοικητικών κυρώσεων.
      2) τα  κριτήρια υπαγωγής των οικιών (ιδίως ο βαθμός κατά τον οποίο η προσωρινή εξαίρεση από την κατεδάφιση δεν προκαλεί βλάβη στα δασικά οικοσυστήματα, σε συνδυασμό με μέτρα αντιστάθμισης)
      3)  τις συνέπειες υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος νόμου ( η προσωρινή εξαίρεση από την κατεδάφιση και ο χρόνος αυτής, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 έτη, ανάκληση- αναστολή των ληφθέντων διοικητικών μέτρων, αναστολή επιβολής νέων διοικητικών κυρώσεων, αναστολή εκκρεμών ποινικών διώξεων, μη άσκηση νέων).
      4) τα μέσα απόδειξης για τον χρόνο ανέγερσης και ολοκλήρωσης  των κατοικιών (αεροφωτογραφίες, τίτλοι ιδιοκτησίας, δικαστικές αποφάσεις, έγγραφα δασικών υπηρεσιών, έγγραφα πολεοδομικών υπηρεσιών)
      5)  τον φορέα διαχείρισης και ελέγχου των αποδεικτικών μέσων του χρόνου ολοκλήρωσης των κτιρίων,  την διαδικασία για δειγματοληπτικό έλεγχο των στοιχείων, τις συνέπειες υποβολής ανακριβών στοιχείων
      6) τον τρόπο υπολογισμού ενιαίου προστίμου για την υπαγωγή στον Ν. 4685/2020. Το πρόστιμο υπολογίζεται με βάση το κτίριο, τις συνοδεύουσες κατασκευές, τον καταληφθέντα περιβάλλοντα χώρο,  την επιφάνεια κτιρίου σε τετραγωνικά μέτρα, την παλαιότητα του κτιρίου, την αξία της δασικής γης, το κόστος αναδάσωσης ανά στρέμμα, την αντικειμενική αξία της πλησιέστερης ζώνης. Καθορίζεται επίσης ο τρόπος καταβολής του προστίμου, εφάπαξ ή σε δόσεις, ο αριθμός δόσεων, έκπτωση σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής, συνέπειες καθυστέρησης καταβολής,  η διαδικασία κατάθεσης, απόδοσης, εξόφλησης.
      7)  τα μέτρα αντιστάθμισης ( αναδασώσεις, δασοτεχνικά έργα, μελέτες και έργα για την προστασία και διαχείριση δασικών οικοσυστημάτων, κατεδαφίσεις κατασκευών που δεν υπάγονται στις διατάξεις του νόμου.)
       δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας μέσω της οποίας ασκείται εποπτεία  για την μη ανέγερση νέων κατασκευών εντός δασών.
       9) κυρώσεις για τα κτίρια που δεν θα υπαχθούν στις ρυθμίσεις και για τα κτίρια που ανεγείρονται μετά τις 28-7-2011.
      10) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την υπαγωγή στην ρύθμιση.
      Εντός 6 μηνών από την έκδοση του προεδρικού διατάγματος, ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την αίτηση με τα δικαιολογητικά που ορίζει το προεδρικό διάταγμα. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία, αίρεται η αναστολή των διοικητικών κυρώσεων. Εντός 2 μηνών από την συμπλήρωση των δικαιολογητικών,  γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο η αποδοχή ή απόρριψη του αιτήματος. Σε περίπτωση απόρριψης, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ασκήσει προσφυγή στο Διοικητικό Πρωτοδικείο. Η προσφυγή δεν παρατείνει την αναστολή. Η αναστολή λήγει αυτοδικαίως με την έκδοση της απορριπτικής απόφασης. Αν γίνει αποδεκτό το αίτημα, η γνωστοποίηση της αποδοχής συνοδεύεται από τον υπολογισμό του καταβλητέου προστίμου, το οποίο αποδίδεται στο Πράσινο Ταμείο.
      Τέλος, να σημειωθεί ότι με απόφαση της Ολομέλειας ΣτΕ 685/2019  έχει κριθεί ότι  η συνταγματική υποχρέωση διαφύλαξης του εν γένει δασικού πλούτου της χώρας καθιστά κατ’ εξαίρεση μόνον επιτρεπτή τη μεταβολή της μορφής των δασικού χαρακτήρα εκτάσεων, τούτο δε εφόσον προέχει για την εθνική οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη χρήση, επιβαλλόμενη από λόγους δημοσίου συμφέροντος  Προέχουσα χρήση υπό την ανωτέρω έννοια, ουδέποτε αποτελεί η αξιοποίηση δασικού χαρακτήρα εκτάσεων για οικιστικούς σκοπούς, οι οποίοι δεν συνιστούν λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, που θα δικαιολογούσαν τη μεταβολή του προορισμού του δάσους. Ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που επιδιώκεται να εξυπηρετηθεί με την απώλεια δασικού πλούτου και δεν μπορεί, κατά τα ανωτέρω, να είναι η οικιστική αξιοποίηση, οφείλει να σταθμίζεται προς τη διατήρηση άθικτου του τελευταίου, η οποία αποτελεί εξ ορισμού σκοπό δημοσίου συμφέροντος συνταγματικής εμβέλειας. Η στάθμιση αυτή πρέπει να διενεργείται από τα αρμόδια δημόσια όργανα, νομοθετικά και διοικητικά, δεν είναι δε ανεκτή η καταστροφή της δασικής βλάστησης ορισμένης δασικού χαρακτήρα εκτάσεως από οποιονδήποτε τρίτο. Η καταστροφή αυτή, εφόσον, παρά ταύτα, λάβει χώρα, καθιστά υποχρεωτικώς ληπτέο το συνταγματικό μέτρο της αναδάσωσης και, περαιτέρω, την υπαγωγή της δασικής έκτασης που καταστράφηκε σε προστατευτικό καθεστώς ακόμη αυστηρότερο από το προβλεπόμενο για τις εκτάσεις που διατηρούν τη δασική τους μορφή.
      της Χριστίνας Δεστούνη, Δικηγόρου Καλαμάτας
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με την εφαρμογή ενός αναδιανεμητικού μηχανισμού ο οποίος θα επιτρέπει σε δήμους με αυξημένες εισπράξεις ΕΝΦΙΑ να καλύπτουν τις ανάγκες των φτωχών δήμων θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην υλοποίηση του σχεδιασμού που προβλέπει από το 2022 τα έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ να καταλήγουν στα ταμεία των δήμων από όπου εισπράττονται σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
       
      Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης οι δήμοι με αυξημένες εισπράξεις ΕΝΦΙΑ θα δίνουν (αυτοματοποιημένα, μέσω του μηχανισμού είσπραξης) στους φτωχότερους δήμους στους οποίους οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων είναι πολύ μικρές
       
      Ο σχεδιασμός δίνει ακόμα την δυνατότητα της αύξησης η και μείωσης του ΕΝΦΙΑ μέσα σε ένα προκαθορισμένο πλαίσιο το οποίο θα λαμβάνει υπόψη του τις οικονομικές, γεωγραφικές και διοικητικές ιδιαιτερότητες των δήμων.
       
      Στην περίπτωση που κάποιος δήμος αποφασίσει να αυξήσει τον ΕΝΦΙΑ, θα πρέπει να υπάρχει αυξημένη πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο και να περιγράφεται με ακρίβεια το ανταποδοτικό έργο που θα προκύψει για τους δημότες. Εφόσον το δημοτικό συμβούλιο ψηφίσει θετικά το υπουργείο Οικονομικών θα λάβει την τελική απόφαση. 
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του ΥΠΕΝ που αφορά στην τροποποίηση της υπ’ αρ. ΔΙΠΑ/οικ. 37674/ 27-7-2016 (Β’2471) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν. 4014/2011 (Α’ 209)», ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων της 10ης Ομάδας.
      Σύμφωνα με την απόφαση, ισχύουν τα εξής:
      Άρθρο 1
      Τροποποιείται η υπ’ αρ. ΔΙΠΑ/οικ. 37674/2016 (Β’ 2471) απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν. 4014/21.09.2011 (Α’ 209)», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει ως προς την κατάταξη των έργων και δραστηριοτήτων της 10ης Ομάδας, ως ακολούθως:
      Το Παράρτημα X, Ομάδα 10η «Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας» τροποποιείται και αντικαθίσταται από το ταυτάριθμο Παράρτημα της παρούσας.
      Άρθρο 2
      Η περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων του πεδίου εφαρμογής της παρούσας των οποίων η κατάταξη μεταβάλλεται βάσει αυτής, και για τα οποία έχει κατατεθεί πλήρης Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ή Μελέτη Περιβάλλοντος ή φάκελος Υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ), στην περιβαλλοντική αρχή που ήταν αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότησή τους πριν την έναρξη ισχύος της παρούσας, διενεργείται από την ως άνω αρχή εκτός εάν ο φορέας των εν λόγω έργων ή δραστηριοτήτων ζητήσει εγγράφως την υπαγωγή τους στις διατάξεις της παρούσας
      Άρθρο 3
      Ισχύς απόφασης
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ με τα Παραρτήματα από εδώ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην αντικατάσταση του θεσμικού πλαισίου για το σχεδιασμό και το χαρακτηρισμό δημοτικών οδών προχωρά η Κυβέρνηση, με το άρθρο 14 Νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από την 4η έως την 28η Αυγούστου.
      Συγκεκριμένα, αντικαθίσταται το αρ.4 του ν.3155/1955, το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα ορίζει μόνο το εξής: « Δημοτικαί και Κοινοτικαί οδοί είναι αι οδοί αι εξυπηρετούσαι  τας πάσης   φύσεως   ανάγκας  ενός  Δήμου  ή  μιας  Κοινότητος  εντός  των διοικητικών ορίων αυτού ».
      Σύμφωνα με το Ν/Σ, δημοτικοί οδοί είναι οι οδοί που εξυπηρετούν τις κάθε είδους ανάγκες οδικών μετακινήσεων ενός Δήμου ή Δημοτικής Ενότητας, εντός των ορίων τους. Οι ανάγκες αυτές αφορούν, κυρίως, τις συνδέσεις μεταξύ οικισμών, οργανωμένων υποδοχέων, άλλων σημαντικών συγκεντρώσεων δραστηριοτήτων και μεγάλων εγκαταστάσεων, κοινόχρηστων χώρων και σημαντικών τοποσήμων.  Αφορούν επίσης τις συνδέσεις μεταξύ των προαναφερθέντων σημείων με δημοτικές οδούς όμορων Δήμων και Δημοτικών Κοινοτήτων ή με εθνικές και επαρχιακές οδούς.
      Οι δημοτικές οδοί διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: δημοτικές οδοί κατηγορίας Α και δημοτικές οδοί κατηγορίας Β.
      Α) Οι δημοτικές οδοί κατηγορίας Α παρέχουν δικαίωμα προσώπου για τη δόμηση σε παρόδια γήπεδα.  Χαρακτηρίζονται με π.δ. που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, μετά από ειδική μελέτη και ύστερα από γνώμη του οικείου ΣΥΠΟΘΑ. Οδοί που προϋφίστανται του έτους 1923 στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή, εκτός των οριοθετημένων οικισμών και εκτός των οικισμών που προϋφίστανται του 1923 μπορούν, με το ίδιο π.δ. και την ίδια διαδικασία, να χαρακτηρίζονται ως δημοτικές οδοί κατηγορίας Α.
      Β) Οι δημοτικές οδοί κατηγορίας Β συνδέουν οδούς κατηγορίας Α ή επαρχιακές ή εθνικές, με οργανωμένους υποδοχείς, και λειτουργούν ως δίοδοι που παρέχουν δικαίωμα προσώπου σε οργανωμένους υποδοχείς.  Δεν παρέχουν δικαίωμα προσώπου στα υπόλοιπα παρόδια γήπεδα.  Χαρακτηρίζονται με π.δ. που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, μετά από ειδική μελέτη και ύστερα από γνώμη του οικείου ΣΥΠΟΘΑ.
      Οι δημοτικές οδοί κατηγορίας Α και Β μπορούν επίσης να καθορίζονται με τη διαδικασία και τα π.δ. έγκρισης Τοπικών ή Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων, χωρίς να απαιτείται ειδικότερη γνώμη του ΣΥΠΟΘΑ.
      Οι δημοτικές οδοί που καθορίζονται εφεξής πρέπει να έχουν πλάτος τουλάχιστον
      - έξι (6) μέτρα, αν είναι κατηγορίας Α, και
      - πέντε (5) μέτρα, αν είναι κατηγορίας Β.
      Δύο παράλληλες οδοί που έχουν κοινά σημεία αφετηρίας και τερματισμού και αντίθετη μεταξύ τους φορά αποτελούν ενιαία δημοτική οδό κατηγορίας Α’, εφόσον η κάθε μία από τις δύο οδούς έχει πλάτος τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων ή ενιαία δημοτική οδό Β’, εφόσον η κάθε μία από τις δύο οδούς έχει πλάτος τουλάχιστον τριάμιση (3,5) μέτρων.
      Είναι δυνατός ο χαρακτηρισμός δημοτικών οδών, με τις διαδικασίες που προβλέπονται στο νέο άρθρο, ακόμη και προτού διαμορφωθούν το ελάχιστο πλάτος και τα λοιπά γεωμετρικά χαρακτηριστικά που προαναφέρθηκαν, αλλά οι έννομες συνέπειες ως προς το δικαίωμα δόμησης που συναρτάται με την ύπαρξη προσώπου ενός γηπέδου επί των οδών αυτών, επέρχονται μόλις διαμορφωθούν το ελάχιστο πλάτος και τα λοιπά αναγκαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά και εκδοθεί σχετική διαπιστωτική πράξη του οικείου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
      Στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη του Μέρους Γ’ του ν.4635/2019 και, ειδικότερα, στα γεωχωρικά δεδομένα που εντάσσονται στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη σύμφωνα με την παρ.3 του αρ.6 του εν λόγω νόμου, περιλαμβάνονται και οι χαρακτηρισμένοι δρόμοι του εθνικού, επαρχιακού και δημοτικού δικτύου.
      Με Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας καθορίζονται οι προδιαγραφές και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τον σχεδιασμό και τον χαρακτηρισμό δημοτικών οδών του νέου άρθρου.
       
      Μπορείτε να δείτε να δείτε ολόκληρο το Νομοσχέδιο και την Αιτιολογική Έκθεση, όπου περιλαμβάνεται το συγκεκριμένο άρθρο 14.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εικόνες της καταιγίδας που έπληξε την Κεντρική Εύβοια τη νύχτα του Σαββάτου προς Κυριακή κατέγραψε ο Ευρωπαϊκός μετεωρολογικός δορυφόρος Meteosat-11.  
      Όπως προκύπτει από αυτές, μετά από επεξεργασία με εξειδικευμένους αλγορίθμους από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών/meteo.gr, τα ύψη των νεφών ξεπέρασαν τα 12 χιλιόμετρα, ενώ οι κορυφές τους είχαν θερμοκρασίες κάτω από -45 βαθμών Κελσίου. 
      Στις εικόνες φαίνονται οι νεφικοί σχηματισμοί των κυττάρων της καταιγίδας στις 03:40 και 06:55 τοπική ώρα.
      Σε αυτές φαίνονται χρωματισμένες οι κορυφές τους οι οποίες λόγω της πολύ μεγάλης ισχύος της καταιγίδας ξεπέρασαν το φυσικό φράγμα της τροπόπαυσης.  
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα διατήρησε την ισχύ του για περισσότερες από 5 ώρες, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την πολύ μεγάλη διάρκεια των ισχυρών φαινομένων.


      300 χιλιοστά βροχής σε 8 ώρες στη Στενή Ευβοίας  
      Βροχές και καταιγίδες σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας του Σαββάτου προς Κυριακή 09/08 σε αρκετές περιοχές της χώρας.  
      Τα φαινόμενα ήταν πολύ ισχυρά σε Φθιώτιδα, Βοιωτία και Εύβοια, ενώ χαρακτηριστικό είναι πως στο σταθμό της Στενής Ευβοίας καταγράφηκαν 300 χιλιοστά βροχής σε μόλις 8 ώρες.  
      Στον ακόλουθο χάρτη παρουσιάζεται η βροχή που κατέγραψαν οι μετεωρολογικοί σταθμοί του δικτύου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr έως το πρωί της Κυριακής 09/08, πέμπτης και τελευταίας ημέρας της «Θάλειας».  
      Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από την αρχή των φαινομένων, αργά το βράδυ του Σαββάτου 08/08, έως το πρωί της Κυριακής 09/08, στη Σέττα Ευβοίας καταγράφηκαν 183 χιλιοστά, στην Αυλίδα 66 χιλιοστά και στο Θεολόγο Φθιώτιδας 83 χιλιοστά βροχής.

      Αξιόλογη ήταν και η κεραυνική δραστηριότητα στους τρεις προαναφερθέντες νομούς, όπως φαίνεται και στο χάρτη που παρουσιάζει την ένταση της έως το πρωί της Κυριακή, σύμφωνα με το σύστημα «ΖΕΥΣ».  
      Όπως προκύπτει από τον χάρτη, η εντονότερη κεραυνική δραστηριότητα (κόκκινα και πορτοκαλί τετράγωνα) εντοπίζεται στη ευρύτερη περιοχή Ψαχνών-Στενής-Νέας Αρτάκης Ευβοίας.

       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη Δευτέρα αναμένεται να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις μέσω προσωποποιημένου μηνύματος στο myTAXISnet για τη μείωση του συντελεστή της προκαταβολής φόρου που δικσιούνται, ενώ παράλληλα θα αναρτηθούν στο ΤΑΧΙS οι νέοι μειωμένοι συντελεστές.
      Αυτό ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, ενώ ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος υπέγραψε σήμερα την απόφαση με την οποία καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 4714/2020 για τη μείωση της προκαταβολής φόρου στις δηλώσεις φόρου εισοδήματος του έτους 2019.
      Σύμφωνα με την απόφαση οι επιχειρήσεις (ατομικές και νομικά πρόσωπα) που δικαιούνται μείωση της προκαταβολής και έχουν υποβάλει ήδη φορολογική δήλωση εισοδήματος για το έτος 2019, μπορούν άμεσα να επωφεληθούν από τη μείωση της προκαταβολής, υποβάλλοντας τροποποιητική δήλωση μέχρι και την 30/12/2020.
      Προκειμένου να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις που είναι δικαιούχοι του μέτρου, η ΑΑΔΕ θα αποστείλει στη θυρίδα τους στο myTAXISnet προσωποποιημένο μήνυμα σχετικά με τη μείωση του συντελεστή προκαταβολής φόρου που δικαιούνται.
      Επιχειρήσεις που δεν έχουν υποβάλει αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος, θα μπορούν να την υποβάλουν απευθείας με το μειωμένο συντελεστή προκαταβολής φόρου.
      Η ενημέρωση του συστήματος myTAXISnet με τους νέους μειωμένους συντελεστές προκαταβολής φόρου αναμένεται να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 10/8 ενώ θα υπάρξει και ειδική ανακοίνωση από την ΑΑΔΕ. Την ίδια ημέρα θα αποσταλούν και τα σχετικά ενημερωτικά μηνύματα προς τις επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει ήδη δήλωση φόρου εισοδήματος.
      Σε δήλωση του, ο κ.Απόστολος Βεσυρόπουλος αναφέρει: «Η κυβέρνηση, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τις επιχειρήσεις, προχωρά σε ουσιαστικές παρεμβάσεις για την έμμεση ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, επιβεβαιώνοντας ότι συνεχίζει να κινείται στην κατεύθυνση των φορολογικών ελαφρύνσεων. Μηδενίζουμε την προκαταβολή φόρου για τις εποχικές επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν πάνω από το 50% του ετήσιου τζίρου τους το τρίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου - Σεπτεμβρίου του 2019, ένα μέτρο που στοχεύει στην ανακούφιση κυρίως των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού. Παράλληλα, θα ισχύσουν κλιμακωτές μειώσεις της προκαταβολής φόρου για τις επιχειρήσεις ανάλογα με το ποσοστό μείωσης του τζίρου τους. Το ποσοστό της μείωσης κυμαίνεται από το 30% έως το 70% και φτάνει ακόμα και στο μηδενισμό της προκαταβολής φόρου για επιχειρήσεις που το ποσοστό μείωσης του τζίρου τους υπερβαίνει το 35%».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ανάγκη για τον καθορισμό των τιμών εκκίνησης προέκυψε μετά τη δημοσιοποίηση πλήθους αποφάσεων του ΣτΕ.
      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση με την οποία ανατίθεται σε πιστοποιημένους εκτιμητές η σύνταξη εισήγησης για τον ανακαθορισμό των τιμών εκκίνησης σε επτά περιοχές.
      Οι περιοχές είναι οι εξής:
      – Α’, Β’ και ΣΤ’ Ζώνες της Δημοτικής Ενότητας Ψυχικού του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής.
      – Α’, Β’, Γ’, Δ’ Ζώνες της Δημοτικής Ενότητας Φιλοθέης του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής.
      – ΚΕ’ Ζώνη του 1ου ΔΔ Αθηναίων του Δήμου Αθηναίων της Περιφερειακής Ενότητας Κεντρικού Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής.
      – Ε’ Ζώνη Εκάλης του Δήμου Κηφισιάς της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής.
      – Α’ Ζώνη του οικισμού Λιλαίας του Δήμου Δελφών της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, στην Α’ Ζώνη του οικισμού Καρκάδος.
      – Β’ Ζώνη του οικισμού Κάτω Κλείσματος, στην Α’ Ζώνη του οικισμού Καλλονής και στην Α’ Ζώνη του οικισμού Αετοφωλιάς της Δημοτικής Ενότητας Εξωμβούργου του Δήμου Τήνου της Περιφερειακής Ενότητας Τήνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
      – ΣΤ’ Ζώνη του οικισμού Τήνου και στην Α’ Ζώνη του οικισμού Αγίας Βαρβάρας της Δημοτικής Ενότητας Τήνου του Δήμου Τήνου της Περιφερειακής Ενότητας Τήνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
      Σύμφωνα με την απόφαση, η ανάγκη για τον καθορισμό των τιμών εκκίνησης προέκυψε μετά τη δημοσιοποίηση πλήθους αποφάσεων του ΣτΕ, με τις οποίες ακυρώνεται η υπ’ αριθμ. ΠΟΛ.1113/2018 απόφαση, κατά το μέρος της με το οποίο ορίστηκε η τιμή εκκίνησης του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων των ως άνω ζωνών.
      Οι εκτιμητές θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει το έργο τους εντός 10 ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ταυτόχρονα ο ΔΕΔΔΗΕ παρουσίασε τη νέα εφαρμογή My DEDDiE App για κινητές συσκευές για τη δήλωση βλάβης.
      O ΔΕΔΔΗΕ, συνεχίζοντας με ταχείς ρυθμούς την υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού και ψηφιοποίησης όλων των υπηρεσιών του, παρουσιάζει δύο νέες αναβαθμισμένες υπηρεσίες για την τηλεφωνική και ηλεκτρονική εξυπηρέτηση του κοινού.
      Αναλυτικότερα, οι πελάτες του μπορούν πλέον καλώντας όλο το 24ωρο το τηλεφωνικό κέντρο 11500 (ή τον τηλεφωνικό αριθμό 2111900500), να ζητήσουν να τους καλέσει το εξειδικευμένο προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ, αφήνοντας το ονοματεπώνυμό τους και το τηλέφωνο επικοινωνίας τους, έχοντας περιγράψει την υπηρεσία για την οποία θέλουν να εξυπηρετηθούν.
      Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η αμεσότερη επικοινωνία και η αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση τους, καθώς ο αρμόδιος εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ θα μπορέσει να τους καθοδηγήσει, προκειμένου να ικανοποιηθούν ταχύτερα τα αιτήματά τους.
      Ταυτόχρονα ο ΔΕΔΔΗΕ παρουσίασε τη νέα εφαρμογή My DEDDiE App για κινητές συσκευές για τη δήλωση βλάβης. Οι πελάτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή στη συσκευή τους (είναι ήδη διαθέσιμη για περιβάλλον Android και σύντομα για iOS) και να δηλώνουν περιστατικά που αφορούν προβλήματα στην ηλεκτροδότησή τους (διακοπή ηλεκτροδότησης, ηλεκτροδότηση υπό μη κανονική τάση, κλπ.).
      Το νέο app συμπληρώνει την υπηρεσία «Online δήλωση βλάβης» που παρέχει ο ΔΕΔΔΗΕ  εδώ και μερικούς μήνες μέσα από  το site του, από την οποία οι χρήστες καταχωρούν τη βλάβη και στη συνέχεια ενημερώνονται με sms για τον εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών και την πλήρη αποκατάστασή της. Με την εγκατάσταση του νέου app στην κινητή συσκευή τους, οι πελάτες μπορούν πλέον με πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο να καταχωρήσουν τη βλάβη.
      Η πελατοκεντρική φιλοσοφία του ΔΕΔΔΗΕ στοχεύει στην παροχή όλων των υπηρεσιών του με σύγχρονο και ψηφιοποιημένο τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζει την αναβάθμιση τους, στοχεύοντας στην παροχή ποιοτικής και άμεσης εξυπηρέτησης των πελατών του.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που δεν παρέχει τη δυνατότητα διέλευσης με ηλεκτρονικό πομποδέκτη (e-pass). Αυτό σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν, καθώς η Εγνατία Οδός θα παρουσιάσει και λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο το δικό της e-pass (EgnatiaPass).
      Όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, η διέλευση με το e-pass θα γίνεται σε ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας. Η προμήθεια του πομποδέκτη είναι δωρεάν, ωστόσο σε περίπτωση απώλειας, υπάρχει κόστος αντικατάστασης.
      Ηλεκτρονικό πομποδέκτη της Εγνατίας Οδού θα μπορούν να προμηθευτούν όλοι, εκτός από τους κατόχους δικύκλων.
      Το e-pass της Εγνατίας Οδού αναμένεται να είναι διαλειτουργικό έως τα τέλη του έτους με τους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους.

      Αυτό σημαίνει ότι με το ίδιο e-pass (της Εγνατίας Οδού ή των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων), ο χρήστης θα μπορεί να διέρχεται στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων.
      Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Hellastron, το ποσοστό των συναλλαγών με ηλεκτρονικό πομποδέκτη ανήλθε, πέρσι, στο 31,1%. Η τάση είναι αυξητική, λόγω των νέων «συνηθειών» που έχει επιφέρει ο Covid – 19.
      Σχετικά με την Εγνατία Οδό και την εξέλιξη της κυκλοφορίας, από τον Ιούλιο διαπιστώνεται σημαντική άνοδος της κίνησης. Η κυκλοφορία επανέρχεται σταδιακά στα προ-κορωνοϊού επίπεδα, καθώς υπολείπεται 5% από πέρσι.
      Τέλος και σε ότι αφορά τους νέους σταθμούς διοδίων, συνεχίζεται κανονικά η κατασκευή όλων των πλευρικών διοδίων και έως τα τέλη Αυγούστου θα έχει κατασκευαστεί το 80% – 90%.
      Φ. Φωτ. 
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.