Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τα αεροδρόμια της Ευρώπης επικρότησαν την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή ενός ενιαίου πλαισίου συντονισμού για τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
      Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
      Ο φορέας για τα αεροδρόμια της Ευρώπης, το ACI EUROPE παρότρυνε έντονα όλα τα κράτη της ΕΕ και όχι μόνο, να υποστηρίξουν αυτό το πλαίσιο και να το ακολουθήσουν.
      Το ACI EUROPE δημοσίευσε νέα στοιχεία, τα οποία δείχνουν ότι η ανάκαμψη της κίνησης επιβατών σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων έχασε δυναμική το δεύτερο τρίμηνο του έτους, αποτέλεσμα της διαφορετικότητας των ταξιδιωτικών περιορισμών που εφάρμοσαν τα κράτη.
      Ο όγκος των επιβατών στα αεροδρόμια της ΕΕ / Σένγκεν και του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκε κατά 71% τον Αύγουστο.
      Η υπόλοιπη Ευρώπη αποδείχθηκε πιο ανθεκτική με τον όγκο των επιβατών να μειώνεται κατά 59%.
      H εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της Ευρώπης μεταξύ 15 Ιουλίου έως 30 Αυγούστου
      Συνολικά, τα αεροδρόμια της Ευρώπης έχασαν επιπλέον 182,3 εκατομμύρια επιβάτες κατά τη διάρκεια της αιχμής του καλοκαιριού (-69%), διευρύνοντας τη συνολική απώλεια της κίνησης των επιβατών από τον Ιανουάριο στα 1,15 δισεκατομμύρια!
      Ο Olivier Jankovec, Γενικός Διευθυντής του ACI EUROPE, σχολίασε: «Η τρέχουσα κατάσταση είναι σαφώς μη βιώσιμη για την ευρωπαϊκή αεροπορία και τον τουρισμό.
      Πολλοί, αν όχι όλοι, οι περισσότεροι από τους τρέχοντες ταξιδιωτικούς περιορισμούς δεν είναι αναλογικοί και δεν είναι αποτελεσματικοί στη καταπολέμηση της επιδημίας. Ταυτόχρονα, βλάπτουν σε μεγάλο βαθμό τα προς το ζην, καθώς και το θεμελιώδες δικαίωμα των πολιτών της ΕΕ να ταξιδεύουν ελεύθερα εντός της ΕΕ για επαγγελματικούς λόγους, για αναψυχή ή για οικογενειακούς λόγους. Πρέπει να επανεξεταστούν επειγόντως».
      Ο κ. Jankovec προέτρεψε τις κυβερνήσεις να εγκαταλείψουν τις απαιτήσεις καραντίνας για ταξιδιώτες που προέρχονται από περιοχές υψηλού κινδύνου και να τις αντικαταστήσουν.
      «Η πρόταση της Επιτροπής είναι στη σωστή κατεύθυνση, ζητώντας από τα κράτη να αναγνωρίσουν αμοιβαία τα αποτελέσματα των δοκιμών που πραγματοποιούνται από πιστοποιημένους οργανισμούς υγείας.
      Αλλά χρειαζόμαστε επειγόντως ένα λεπτομερές πρωτόκολλο δοκιμών για ταξίδια που έχουν συμφωνηθεί τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και διεθνώς», τόνισε.
      Τέλος, ο κ. Jankovec κατέληξε στο συμπέρασμα: «Η εξοικονόμηση του ευρωπαϊκού τουρισμού και της αεροπορίας δεν πρόκειται να γίνει με την επιλεκτική διοχέτευση δισεκατομμυρίων σε μερικές αεροπορικές εταιρείες.
      Αυτό θα γίνει, θέτοντας πολίτες και επιχειρήσεις σε θέση να ταξιδέψουν ξανά – έτσι ώστε όλοι οι φορείς να μπορούν να κοιτάξουν προς την πορεία της ανάκαμψης».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η μηχανογραφική έκδοση των παραστατικών είναι αυτό που θα απασχολήσει επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες τις επόμενες ημέρες σε σχέση με την ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων που σύμφωνα με την Α1138/20 ξεκινάει από την 01/10/2020.
      Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, για να λειτουργήσουν σύννομα στις νέες απαιτήσεις της Α.Α.Δ.Ε. Ας δούμε τι ισχύει ξεχωριστά ανά περίπτωση:
      1. Επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν έχουν πρόγραμμα εμπορικής διαχείρισης και μπορούν να κάνουν χρήση της καταχωρητικής φόρμας στην ΑΑΔΕ για τις περιπτώσεις :
      – Τα Νομικά πρόσωπα που τηρούν βιβλία Γ κατηγορίας – διπλογραφικά (ΕΠΕ-ΑΕ-ΙΚΕ) ή και ελεύθεροι επαγγελματίες που τηρούν διπλογραφικά λόγω τζίρου και εκδίδουν έως 50 παραστατικά πωλήσεων το έτος.
      – Οι ελεύθεροι επαγγελματίες που τηρούν βιβλία β κατηγορίας – απλογραφικά με τζίρο έως 50.000€/έτος.
      ΠΡΟΣΟΧΗ:
      · όσοι εξ αυτών εκδίδουν Αποδείξεις Λιανικών Συναλλαγών, οφείλουν να τις καταχωρούν στην ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο και ανά απόδειξη, από την 01/01/2021.
      · για την περίοδο 01/10/2020 ως και 31/12/202, οι λιανικές πωλήσεις θα καταχωρούνται ανά μήνα συγκεντρωτικά.
      Αυτό απαντάει και στο ερώτημα πώς δηλαδή ξεκινάει η ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων μέσω της myDATA την 01/10/2020, ενώ οι ταμειακές και φορολογικοί πήραν παράταση για αντικατάσταση σε νέου τύπου μέχρι την 31/10/2020.
      2. Επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν ή θα προμηθευτούν πρόγραμμα εμπορικής διαχείρισης και δεν είναι υπόχρεοι να κάνουν χρήση ταμειακής μηχανής, φορολογικού μηχανισμού ή παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης
      Οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που η φύση της εργασίας τους είναι η παροχή υπηρεσίας (Ιατροί – δικηγόροι -Μηχανικοί – Εκπαιδευτήρια – κέντρα αισθητικής κ.ά.) έχουν την δυνατότητα να εκδίδουν μηχανογραφικά τα παραστατικά τους χωρίς σήμανση από φορολογικό μηχανισμό, στις περισσότερες περιπτώσεις.
      Ορισμένα από τα επαγγέλματα τα οποία, μεταξύ άλλων, εξαιρούνται από τη χρήση φορολογικού μηχανισμού για την έκδοση αποδείξεων λιανικών συναλλαγών (σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία – Αύγουστος 2020) είναι τα εξής:
      · Ιατροί- Πολυιατρεία
      · Μηχανικοί – Αρχιτέκτονες και συναφή
      · Δικηγόροι – Συμβολαιογράφοι
      · Σύμβουλοι επιχειρήσεων – Λογιστικά γραφεία
      · Παραϊατρικά επαγγέλματα
      · Parking
      · Ξενοδοχεία – Πανσιόν – ενοικιαζόμενα και χώροι διαμονής
      · Εκπαιδευτήρια – Φροντιστήρια
      Επίσης, στην ίδια κατηγορία ανήκουν και όσες επιχειρήσεις δεν πραγματοποιούν λιανικές πωλήσεις (πλην λίγων εξαιρέσεων) δηλαδή όσες πωλούν τα εμπορεύματα και τις υπηρεσίες τους χονδρικώς με τιμολόγια. Κάθε επιχειρηματίας μπορεί να συμβουλευτεί ως προς αυτό τον λογιστή του.
      Αυτό σημαίνει πως η εμπορική εφαρμογή που διαθέτουν, εφόσον πληροί την τεχνική περιγραφή διεπαφών REST API για διαβίβαση & λήψη δεδομένων για χρήστες ERP, μπορεί να αποστείλει απευθείας τα δεδομένα στην πλατφόρμα mydata για την ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων.
      3. Επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που εκδίδουν αποδείξεις λιανικών συναλλαγών και είναι υπόχρεοι να κάνουν χρήση ταμειακής μηχανής ή φορολογικού μηχανισμού ή παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης
      Σε αρκετές περιπτώσεις οι επιχειρήσεις, εφόσον εκδίδουν μηχανογραφικά τα παραστατικά τους, οφείλουν να συνδέουν την εφαρμογή τιμολόγησης με φορολογικό μηχανισμό που έχει ειδική κρατική άδεια.
      Το όνομα του φορολογικού μηχανισμού έχει ταυτιστεί και με την έννοια «το μηχανάκι της εφορίας».
      Οι επιχειρήσεις που έχουν αυτήν την υποχρέωση είναι στις περισσότερες περιπτώσεις αυτές που εκδίδουν μηχανογραφικά παραστατικά λιανικών πωλήσεων εμπορευμάτων (και προϊόντων) από μια εφαρμογή εμπορικής διαχείρισης.
      Από τον Αύγουστο 2020, οι επιχειρήσεις που εκδίδουν μηχανογραφικά τα παραστατικά τους, έχουν επίσης την επιλογή αντί χρήσης του φορολογικού μηχανισμού να κάνουν χρήση αδειοδοτημένου παρόχου έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων.
      Ο φορολογικός μηχανισμός δημιουργεί την ΠΑΗΨΣ (ενώ ο Πάροχος δημιουργεί την ΥΠΑΗΕΣ). Και τα δύο, είναι οι συμβολοσειρές που «κλειδώνουν» τα δεδομένα του παραστατικού, με την διαφορά ότι το παραστατικό με την ΠΑΗΨΣ αποθηκεύεται τοπικά, ενώ το παραστατικό με την ΥΠΑΗΕΣ αποθηκεύεται στο διαδίκτυο.
      Οι επιχειρήσεις αυτές, αν δεν διαθέτουν μηχανογραφικό πρόγραμμα έκδοσης αποδείξεων, έχουν την δυνατότητα να κάνουν χρήση ταμειακής μηχανής.
      * Ο κ.Νικόλαος Σπυρόπουλος είναι Software analyst and co Founder στην i-spirit Software
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με την 5η αναθεώρηση του προγράμματος συντήρησης του ΔΕΣΦΑ, οι εργασίες διασύνδεσης θα πραγματοποιηθούν στα διαστήματα 13-20 και 27-30 Οκτωβρίου
      Τον Οκτώβριο και σε δύο φάσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι εργασίες διασύνδεσης του εθνικού δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου (ΕΣΜΦΑ) και του αγωγού Trans Adriatic Pipeline (TAP) στη Νέα Μεσημβρία, για τη δημιουργία του σχετικού σημείου εισόδου.
      Σύμφωνα με την 5η αναθεώρηση του προγράμματος συντήρησης του ΔΕΣΦΑ, η οποία δημοσιεύθηκε χθες, η σύνδεση του προβλεπόμενου μετρητικού-ρυθμιστικού σταθμού (U-6910) στη Ν. Μεσημβρία, για τη διασύνδεση των δύο υποδομών, πρόκειται να πραγματοποιηθεί στα χρονικά διαστήματα 13-20 και 27-30 Οκτωβρίου.
      Το χρονικό αυτό παράθυρο είναι ελαφρώς μετατοπισμένο σε σχέση με τον «οδικό χάρτη» της 4ης αναθεώρησης, στο οποίο η εκτέλεση των εν λόγω εργασιών προβλεπόταν να ξεκινήσει στις 24 Σεπτεμβρίου.
      Με τη θέση σε λειτουργία του μετρητικού-ρυθμιστικού σταθμού στη Ν. Μεσημβρία, θα καταστεί εφικτή η μονο-κατευθυντήρια (uni-directional) ροή καυσίμου από τον ΤΑΡ στο ΕΣΜΦΑ και, με αυτό τον τρόπο, η διοχέτευση στην εγχώρια αγορά φυσικού αερίου από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ στο Αζερμπαϊτζάν. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΠΑ έχει υπογράψει συμφωνία 25ετούς διάρκειας με την κρατική αζερική εταιρεία  Socar και την Κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ, για την προμήθεια φυσικού αερίου από το εν λόγω κοίτασμα.
      Στο πλαίσιο σύνδεσης του ΤΑΡ με το ΕΣΜΦΑ προβλέπεται και δεύτερη φάση εργασιών, με την οποία η διασύνδεση θα καταστεί πλήρους αμφίδρομης ροής.
      Προ των πυλών η εμπορική λειτουργία του ΤΑΡ
      Η διασύνδεση των δύο υποδομών έρχεται τη στιγμή που ο TAP οδεύει προς την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του, συμβάλλοντας στη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας και οδεύσεων σε όλες τις χώρες από τις οποίες διέρχεται. Έτσι, θα προωθήσει την ανάπτυξη της περιφερειακής αγοράς και τον ανταγωνισμό, ενώ θα ενισχύσει περαιτέρω τη διασύνδεση των υποδομών αερίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
      Πιο πρόσφατο ορόσημο στην ολοκλήρωση του έργου αποτελεί η ολοκλήρωση κατασκευής του υποθαλάσσιου τμήματός του στην Αδριατική Θάλασσα, συνολικού μήκους 105 χλμ. Νωρίτερα, και πιο συγκεκριμένα τον Μάιο, μπήκε στην τελική ευθεία η εισαγωγή αερίου και στα 550 χλμ. του ελληνικού τμήματος του αγωγού, στο πλαίσιο της θέσης του σε δοκιμαστική λειτουργία (commissioning).
      Κατά τη διαδικασία του commissioning ελέγχεται ότι η υποδομή είναι ασφαλής και έτοιμη για λειτουργία, σύμφωνα με τα εθνικά και διεθνή πρότυπα. Καθ’ όλη τη διάρκεια του commissioning και μετέπειτα, στη φάση εμπορικής λειτουργίας του αγωγού, εφαρμόζονται σύγχρονες μέθοδοι 24ωρης παρακολούθησης και πραγματοποιούνται έλεγχοι για τη διατήρηση της ακεραιότητας και ασφάλειάς του.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ετοιμη να ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων δηλώνει η ΔΕΗ, σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε χθες στους αναλυτές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της  εταιρίας Γιώργος Στάσης για τα οικονομικά  αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου.
      Στο πλαίσιο αυτό, η ΔΕΗ σκοπεύει άμεσα να ανακοινώσει διαγωνισμό για 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θα αναπτυχθούν κατά την χρονική περίοδο 2020-21. Μάλιστα, η εταιρία είναι έτοιμη να αρχίσει τις εγκαταστάσεις μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2020.
      Ας σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει ήδη δημιουργήσει επιχειρησιακή μονάδα για τις Ηλεκτροκίνητες Μεταφορές (E- Mobility). H μονάδα αυτή θα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των υποδομών και την παροχή υπηρεσιών σε Ηλεκτρικά Οχήματα.
      Εξάλλου, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί η ΔΕΗ έχει υπογράψει Μνημόνια Συνεργασίας (MOU) με εταιρίες όπως η Frapport, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς και αεροδρόμια σε διάφορες περιοχές της χώρας, την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ και τη ΒΕΑΤ Ταxi για τη δημιουργία σημείων φόρτισης της ΔΕΗ σε όλη την Ελλάδα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ιδιαίτερο προβληματισμό ως προς την ταχύτατη ανοικοδόμηση της Κωνσταντινούπολης προκαλεί η έκθεση "Αστικής Ανάλυσης" που εκπόνησε ο Δήμος της πόλης και αναφέρει ότι η Κωνσταντινούπολη έχει χάσει το 1/4 των γεωργικών της εκτάσεων αλλά και το 1/5 των δασικών περιοχών.
      Οι δασικές περιοχές της Κωνσταντινούπολης μειώθηκαν από 285.000 εκτάρια το 1990 σε 238.000 εκτάρια το 2020 σύμφωνα με την έκθεση η οποία καθορίζει ότι οι αστικές περιοχές της μητρόπολης αναπτύσσονται προς τα βόρεια από την δεκαετία του ΄80 και οι αγροτικές έχουν... καταργηθεί!
       
      Η κατά κεφαλήν καλλιεργήσιμη γη στην "Πόλη" μειώθηκε επίσης κατά περίπου 35% μεταξύ του 2004 και του 2019. Σύμφωνα με την έκθεση σχεδόν 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα δασικής έκτασης και 9 τετραγωνικά χιλιόμετρα γεωργικών εκτάσεων χάθηκαν λόγω της κατασκευής του νέου αεροδρομίου, της γέφυρας "Yavuz Sultan Selim" και του βόρειου αυτοκινητόδρομου "Marmara". 
      Οι υπάρχουσες περιοχές "πρασίνου" ανά άτομο στην Κωνσταντινούπολη το 2019 ήταν 2,67 τ.μ ενώ το 40% των ακτών της πόλης δεν είναι προσβάσιμο.
       
      "Ετοιμόρροπα" από τους σεισμούς κτίρια
       
       Περίπου το 70% του πληθυσμού της πόλης που αποτελείται από 16 εκατομμύρια ανθρώπους, ζουν σε σεισμογενή ζώνη στην οποία πάνω από 100.000 κτίρια αναμένεται να παρουσιάσουν μέτριες ή και εκτεταμένες ζημιές που θα οφείλονται σε πιθανό σεισμό μεγέθους 7,5R. Η χώρα εξάλλου είναι μεταξύ των σεισμογενών περιοχών και οι ειδικοί προειδοποιούν για άμεση λήψη μέτρων έναντι στο ενδεχόμενο ενός μεγάλου σεισμού στην περιοχή του Μαρμαρά. 
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πραγματικότητα είναι η διαλειτουργικότητα (το λεγόμενο GRITS) στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους καθώς σύμφωνα με πληροφορίες όλοι οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν σε ποσοστό παρακράτησης που κυμαίνεται σε κάτω από 2% από το τέλος διοδίου.
      Για τον οδηγό το μεγάλο νέο είναι πως από τον ερχόμενο Νοέμβριο θα μπορεί να κινείται σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας χρησιμοποιώντας μόνο έναν πομποδέκτη. Οι αυτοκινητόδρομοι που εντάσσονται στο πρόγραμμα της διαλειτουργικότητας είναι οι:
      -Αττική Οδός
      -Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός)
      -Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (αυτοκινητόδρομος Μορέας)
      -Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός)
      -Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός)
      -Σκάρφεια Φθιώτιδας-Ράχες Φθιώτιδας (Κεντρική Οδός)
      -Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
      -Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Κεντρική Οδός-Ε65)
      -Εγνατία Οδός και κάθετοι άξονες
      -Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
      Το νέο σύστημα στο οποίο εντάσσονται όλοι πλέον είναι το GRITS (Greek Interoperable Tolling System). Αυτό για τον οδηγό σημαίνει πως με ένα πομποδέκτη θα μπορεί να κινείται σε όλους τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζει τη συσκευή. Η χρέωση παραμένει η ίδια (0,06 λεπτά ανά χιλιόμετρο) όπως και τα εκπτωτικά πακέτα του κάθε αυτοκινητόδρομου. Με λίγα λόγια, ο οδηγός θα φορτίζει με χρήματα τον πομποδέκτη της επιλογής του και με αυτόν θα πληρώνει παντού.
      Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στο θέμα, αυτή την εποχή οι αυτοκινητόδρομοι που εντάσσονται έχουν αναβαθμίσει τα συστήματα τους και έχει ήδη ξεκινήσει η δοκιμή των συστημάτων προκειμένου τον Νοέμβριο να είναι έτοιμο να λειτουργήσει.
      Ξεκινά το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας
      Σύντομα επίσης θα τεθεί σε λειτουργία από την Ολυμπία Οδό το υβριδικό σύστημα διοδίων. Τι είναι όμως το «υβριδικό σύστημα διοδίων» που είναι σε πορεία υλοποίησης; Είναι κατά βάση μία «δικαιότερη» χρέωση που απευθύνεται αποκλειστικά στους κατόχους των συσκευών ο-pass (ηλεκτρονικός πομποδέκτης) της Ολυμπίας Οδού. Η λειτουργία του είναι ευφυής και εξαιρετικά απλή. Ο οδηγός o-pass χρεώνεται στο σταθμό διοδίων το αντίτιμο, όπως προβλέπεται από τον τιμοκατάλογο της εταιρείας παραχώρησης για τη ζώνη χρέωσης που διανύει.
      Βγαίνοντας από τον κόμβο της επιλογής του γίνεται ένας υπολογισμός που αφαιρεί τα χιλιόμετρα που δεν «χρησιμοποίησε» ο οδηγός μέχρι τον επόμενο σταθμό διοδίων. Με βάση αυτά τα χιλιόμετρα, αφαιρείται από το πληρωμένο αντίτιμο η διαφορά και τα χρήματα φορτίζονται/επιστρέφονται και πάλι στον λογαριασμό κατόχου ο-pass.
      Σε λειτουργία και το Egnatia Pass
      Eπίσης ήδη από την 1η Σεπτεμβρίου 2020, είναι διαθέσιμη η νέα
      υπηρεσία EgnatiaPass στους χρήστες της, σε όλους τους σταθμούς διοδίων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» καθώς και στην υποθαλάσσια Σήραγγα Ακτίου Πρέβεζας.
      Η νέα υπηρεσία EgnatiaPass δίνει τη δυνατότητα:
      -την άνετη και με ασφάλεια χρήση της από τους σταθμούς διοδίων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.»,
      -την αποφυγή των συναλλαγών με μετρητά στους σταθμούς διοδίων και
      -την δημιουργία λογαριασμού για ελεύθερους επαγγελματίες ή εταιρίες με τη δωρεάν αποστολή μηνιαίου λογαριασμού.
      Προς το παρόν η υπηρεσία EgnatiaPass δεν είναι διαθέσιμη για τους κατόχους δίκυκλων και τρίκυκλων οχημάτων. Οι κάτοχοι των οχημάτων αυτών μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία EgnatiaCard για διελεύσεις από τις λωρίδες με εισπράκτορα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η i-spirit software προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr δύο (2)+ δύο (2) άδειες χρήσης του λογισμικού ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ενημέρωσης ηλεκτρονικών βιβλίων #mydata στην έκδοση i-spirit business.
      Για κάθε τυχερό της κλήρωσης θα δοθεί μια άδεια χρήσης i-spirit business σε αυτόν και μια επιπλέον στο λογιστή του.
      Το i-spirit είναι ένα καινοτόμο και οικονομικό πρόγραμμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης  εμπορικής - οικονομικής διαχείρισης και ενημέρωσης των ηλεκτρονικών βιβλίων ΑΑΔΕ.
      Η εφαρμογή i-spirit είναι υβριδική. Εγκαθίσταται στον υπολογιστή σας (desktop), προσφέροντας την μέγιστη ασφάλεια στα ευαίσθητα δεδομένα σας.
      Παράλληλα ενσωματώνει όλα τα πλεονεκτήματα των cloud υπηρεσιών.
      Τα δεδομένα σας ανήκουν για πάντα, ακόμα και να μην ανανεώσετε την συνδρομή σας το επόμενο έτος που είναι 149€.
      Ο ελάχιστος χρόνος για παραμετροποίηση, η εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στον λογιστή σας, η αυτόματη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας, η ηλεκτρονική αποστολή με αυτόματη αρχειοθέτηση των παραστατικών πωλήσεων είναι μερικές από τις καινοτόμες λειτουργίες.
      Η έκδοση i-spirit business περιλαμβάνει:
      Ηλεκτρονική τιμολόγηση, διαχείριση πωλήσεων-διαχείριση πελατών Λογιστικές αναφορές πωλήσεων Διαχείριση αγορών - δαπανών προμηθευτών Λογιστικές αναφορές αγορών- δαπανών Crm, διαχείριση έργων, οικοδομών κ.α. Διαχείριση απλογραφικών βιβλίων ή δημιουργία άρθρων πωλήσεων σε ΕΛΠ ή ΕΓΛΣ για τα διπλογραφικά  Αποστολή δεδομένων στην πλατφόρμα  #myData για την ενημέρωση των ηλεκτρονικών  σας βιβλίων στην  Α.Α.Δ.Ε) Αποστολή δεδομένων στον λογιστή σας με ένα click Σύνδεση με φορολογικό μηχανισμό Την εγκατάσταση, την προσαρμογή, την εκπαίδευση τις αναβαθμίσεις  και την τηλεφωνική υποστήριξη για ένα έτος Δείτε αναλυτικά την παρουσίαση του προγράμματος εδώ: https://www.i-spirit.gr/
      Συμμετοχές
      Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα.
      Δηλώσεις συμμετοχών ως την Δευτέρα 21/09/2020 στις 17:00.
      Όροι Συμμετοχής
      Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός.
      Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν.
      Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number


      Περισσότερα...

      114

    • Engineer

      Μειωμένη κατά 60,4% ήταν η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας τον Αύγουστο, σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019, με 1,2 εκατ. επιβάτες περίπου, ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της πανδημίας στα ταξίδια. Οι επιβάτες, τόσο των πτήσεων εσωτερικού όσο και των διεθνών πτήσεων, κατέγραψαν μείωση της τάξης του 47% και 66,2% αντίστοιχα.
      Συνολικά, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε στο επίπεδο των 6 εκατ. επιβατών, από 17,3 εκατ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο σημειώνοντας πτώση της τάξης του 65,3% σε σχέση με το 2019 λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας κατά την περίοδο Μαρτίου-Αυγούστου. Η διεθνής κίνηση μειώθηκε κατά 68,4%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση της τάξης του 58,3%.

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Βρίσκεται στο νοτιότερο σημείο της νορβηγικής ακτογραμμής, εκεί όπου συναντιούνται οι καταιγίδες από το Βορρά και το Νότο. Τα θαλάσσια είδη ευδοκιμούν εδώ τόσο στα αλμυρά όσο και στα υφάλμυρα νερά για να συμβάλουν στη βιοποικιλότητα της περιοχής. Το εστιατόριο που έχει σχεδιαστεί από τους αρχιτέκτονες της Snøhetta λειτουργεί επίσης ως ερευνητικό κέντρο για τη θαλάσσια ζωή, παρουσιάζοντας αφιερώματα στην άγρια πανίδα της θάλασσας και στη βραχώδη ακτή της νότιας άκρης της Νορβηγίας.
          Στα Νορβηγικά, το «under» έχει τη διπλή έννοια του «κάτω» και του «θαύματος». H μονολιθική μορφή 34 μέτρων του κτηρίου, μισή βυθισμένη στη θάλασσα, διαχωρίσει την επιφάνεια του νερού για να ακουμπήσει απευθείας στον βυθό πέντε μέτρα πιο κάτω.

      Η κατασκευή έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνεται πλήρως στο θαλάσσιο περιβάλλον της με την πάροδο του χρόνου, καθώς η τραχύτητα του κελύφους από σκυρόδεμα θα λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος, φιλοξενώντας τα φύκια και άλλα θαλάσσια στοιχεία.

      Με τα μεγάλα τοιχώματα από μπετόν να κείνται επί της απόκρημνης ακτογραμμής, η κατασκευή είναι κατασκευασμένη για να αντέχει σε μεγάλες πιέσεις από τις δύσκολες συνθήκες της θάλασσας. Όπως ένα βυθισμένο περισκόπιο, το τεράστιο παράθυρο του εστιατορίου προσφέρει θέα στον βυθό καθώς αλλάζει καθ 'όλη τη διάρκεια των εποχών και τις ποικίλες καιρικές συνθήκες.    Το έργο ολοκληρώθηκε το 2019, απολαύστε το και να θέλετε μπορείτε να κλείστε μια θέση...                         Πληροφορίες και εικόνες από snohetta.com    
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μπορεί στην Ελλάδα να μην διαθέτουμε βαριά βιομηχανία και να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, όμως υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν φτιαχτεί στο παρελθόν και φτιάχνονται ακόμα και σήμερα στη χώρα μας.
      Βγαίνουμε στο... Αιγαίο και αναζητούμε κάτι διαφορετικό, αναζητούμε μία νέα Ελλάδα στις Κυκλάδες και σε πέντε νησιά. Μαζί με Jet Ski και σκάφοι καλύπτουμε εκατοντάδες μίλια και ανακαλύπτουμε τρία αυτοκίνητα που έχουν φτιαχτεί στην Ελλάδα. 
      Στη Σύρο ανακαλύπτουμε τRCH Automotive ο αμιγώς ηλεκτρικό Enfield E8000 που φτιάχτηκε τη δεκαετία του ’70. Στη Μύκονο τα 8 ξεχωριστά ελληνικά Buggy της και στη Σαντορίνη οδηγούμε το RCH Speedster το οποίο βγαίνει και μάλιστα είναι διαθέσιμο και με ελληνικές πινακίδες.
      Στα παραπάνω νησιά αλλά και στα υπόλοιπα που επισκεπτόμαστε ανακαλύπτουμε νέα πράγματα, θαυμάζουμε τις μοναδικές εικόνες της χώρα μας και απολαμβάνουμε…
      Περισσότερες πληροφορίες και πλάνα για τα οχήματα μπορείτε να δείτε στη σειρά Jet Tour Greece σε ειδική ενότητα του καναλιού «Βασίλης Σαρημπαλίδης» : 
       
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τσουχτερά αναπροσαρμοζόμενα πρόστιμα αλλά και αναδρομικά τέλη μιας δεκαετίας, μπορούν να βεβαιώσουν οι Δήμοι στην Εφορία, στο όνομα των ιδιοκτητών ακινήτων, οι οποίοι θα παραλείψουν να δηλώσουν τα κρυμμένα τετραγωνικά μέτρα των κτισμάτων τους , μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2020.
      Μετά και τη νέα παράταση που χορηγήθηκε στην προθεσμία, για τη δήλωση στην ειδική πλατφόρμα της ΚΕΔΕ των ξεχασμένων τετραγωνικών, από την 1η Οκτωβρίου ξεκινούν οι διασταυρώσεις και οι έλεγχοι.
      Σύμφωνα με το sofokleousin.gr, οι ποινές που εξετάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών θα είναι εξοντωτικές καθώς είναι τριπλές. Ειδικότερα:
      Πρώτη επιβάρυνση: 
      Για τη διόρθωση των εμβαδών των ακινήτων μετά την 30η Σεπτεμβρίου θα προβλεφθεί η επιβολή προστίμων, το ύψος των οποίων θα είναι ανάλογο του χρόνου καθυστέρησης της δήλωσής τους.
      Δηλαδή το πρόστιμο θα αυξάνει όσο καθυστερεί η διόρθωση, όπως ισχύει και για τα αυθαίρετα, αλλά ίσως με διαφορετική κλιμάκωση.
      Ενώ για την καθυστερημένη δήλωση των αυθαιρέτων το πρόστιμο αυξάνεται ετησίως, για τα αδήλωτα τ.μ. σχεδιάζεται η αύξηση ανά μήνα καθυστέρησης ώστε να αναγκαστούν όσοι καθυστερούν να σκοπεύσουν άμεσα και να κλείσουν τις εκκρεμότητες.
      Ειδικότερα για τα αυθαίρετα, για την τακτοποίηση των οποίων η προθεσμία λήγει επίσης 30 Σεπτεμβρίου, οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να τακτοποιούν αυθαιρεσίες και μετά και μέχρι την 31η Μαρτίου 2026, καταβάλλοντας προσαυξημένα ποσά τακτοποίησης, τα οποία διαμορφώνονται σε 20% για το πρώτο έτος καθυστέρησης και επιπλέον 5% για κάθε έναν χρόνο καθυστέρησης (σ.σ δηλαδή 20% μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2021, 25% μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2022, 30% μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2023, 35% μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2024, 40% μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2025 και 45% μέχρι τον Μάρτιο του 2026.
      Δεύτερη επιβάρυνση: 
      Σε όσους ιδιοκτήτες τακτοποιούν εμπρόθεσμα, μέχρι και 30 Σεπτεμβρίου, τα αδήλωτα τ.μ. θα πληρώσουν τα αυξημένα δημοτικά τέλη και Τ.Α.Π. (επί των νέων εμβαδών) για το 2020. Όσοι χάσουν την προθεσμία, θα πληρώσουν και αναδρομικά δημοτικά ο καταλογισμός των οποίων μπορεί να φτάσει ακόμα και στη δεκαετία πίσω.
      Τρίτη επιβάρυνση: 
      Τόσο εκείνοι που δήλωσαν εμπρόθεσμα τα πραγματικά τ.μ. των ακινήτων τους όσο και εκείνοι που θα τα δηλώσουν εκπρόθεσμα, θα επιβαρυνθούν με αυξημένο ΕΝΦΙΑ και μάλιστα αναδρομικά για τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό, γιατί ο φόρος κατοχής ακινήτων θα υπολογιστεί με βάση το διορθωμένο εμβαδόν των ακινήτων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το πρόγραμμά της για την κατασκευή μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών,  με στόχο να αυξήσει το μερίδιό της στο 35% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος ΜΥΗΕ στη χώρα, προχωρά η ΔΕΗ Ανανεώσιμες.
      Στο πλαίσιο αυτό την περίοδο αυτή βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι εργασίες για το  μικρό υδροηλεκτρικό στο Λούρο, ενώ “τρέχουν” οι  διαδικασίες για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για το έργο του Μικρού Υδροηλεκτρικού Μακροχώρι 2 στην Ημαθία, ισχύος 8,7 MW.
      O διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο, έργο με ανώτατο προϋπολογισμό τα 297.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ),  έχει ήδη προκηρυχθεί με της 15η Σεπτεμβρίου να έχει οριστεί ως ημερομηνία υποβολής των προσφορών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.
      Η κατασκευή του σταθμού στο Μακροχώρι 2 είχε κατακυρωθεί τον Απρίλιο στην τεχνική εταιρία Χ. Κωνσταντινίδης. Εν τω μεταξύ ολοκληρώνεται και ξεκινά η  δοκιμαστική λειτουργία του ΜΥΗΕ στον ποταμό Λούρο, ισχύος επίσης 8,7 MW.
      Tα έργα αυτά εντάσσονται στο σχεδιασμό της εταιρίας για την προσεχή διετία, κατά την οποία σκοπεύει να δαπανήσει ποσό της τάξης των 20 εκατ. ευρώ για τρία μικρά υδροηλεκτρικά. Το χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, εταιρίας 100% θυγατρικής της ΔΕΗ, προβλέπει συνολικά 8 νέα μικρά υδροηλεκτρικά, συνολικής ισχύος περίπου 25 ΜW.
      Πέραν των δύο έργων που προαναφέθηκαν, στον ποταμό Λούρο και το Μακροχώρι ΙΙ, η ΔΕΗΑΝ προωθεί και την κατασκευή του μικρού υδροηλεκτρικού Σμόκοβο 2, ισχύος 3,2 MW στην Καρδίτσα.   
      Σήμερα η εταιρία λειτουργεί 18 μικρούς υδροηλεκτρικούς σταθμούς, συνολικής ισχύος 78 MW, εκ των οποίων τα 5 έργα, ισχύος 21 MW είναι σε κοινοπραξία με ιδιωτικές εταιρίες και τα υπόλοιπα 13 ισχύος  57 MW της ανήκουν 100%.
      Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών στην χώρα ανέρχεται στα 243,03 MW, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΑΠΕΕΠ για τον Ιούλιο, που είναι και τα πλέον πρόσφατα.
      Ας σημειωθεί τέλος ότι η μητρική ΔΕΗ διαθέτει 16 μεγάλους υδροηλεκτρικούς σταθμούς ( αποτελούν ειδική κατηγορία, διακριτή από τους ΜΥΗΕ που εντάσσονται στις ΑΠΕ),  συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 3,170,7 MW.
      To πρόγραμμα της ΔΕΗΑΝ για τα μικρά υδροηλεκτρικά προχωρεί και εξελίσσεται παράλληλα με το ευρύτερο μεγάλο πρόγραμμα της εταιρίας για την ανάπτυξη μονάδων ΑΠΕ, με τα φωτοβολταϊκά και τα αιολικά.
      Μάλιστα την περίοδο αυτή “τρέχουν” δύο διαγωνισμοί: O ένας, με ημερομηνία υποβολής προσφορών την 30η Σεπτεμβρίου αφορά σε δύο φωτοβολταϊκούς σταθμούς , ισχύος 39 MW και 11 MW στη Μεγαλόπολη, στη θέση “Μεγάλες Λακκες” και ο άλλος την ανάπτυξη αιολικού πάρκου ισχύος 4,5 MW στην Τήνο, στη θέση Μαμάδος. Η προθεσμία υποβολής προσφορών στον εν λόγω διαγωνισμό λήγει στις 28 Σεπτεμβρίου.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κοινοποιήθηκαν Οδηγοί για τις ενέργειες και μελέτη σχετικά με τα υφιστάμενα οικονομικά εργαλεία στη χώρα, για την εφαρμογή του ΕΣΔΑ.
      Αναλυτικά, από το ΥΠΕΚΑ κοινοποιήθηκαν τα ακόλουθα:
      -Οδηγός βελτίωσης κοστολόγησης των υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων για Δήμους στην Ελλάδα
      -Οδηγοί πρόληψης παραγωγής αποβλήτων με πρακτικές συμβουλές για δήμους και πολίτες
      -Οδηγός για τη χωριστή συλλογή αστικών αποβλήτων στην Ελλάδα
      -Οικονομικά εργαλεία για τη βελτίωση της διαχείρισης αποβλήτων στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης μιας προκαταρκτικής μελέτης σκοπιμότητας για ένα σύστημα εγγυοδοσίας (Deposit Refund System)
      Ακολουθουν τα πλήρη κείμενα
      ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΕΣΔΑ) ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
      Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (YΠEN) υλοποιείται, από το 2018 (έως το 2021), το έργο “Τεχνική υποστήριξη για την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) της Ελλάδας” με στόχο την πραγματοποίηση των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων στον τομέα των αποβλήτων.
      Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) μέσω του Προγράμματος Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (SRSP) και το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (BMU) και υλοποιείται από κοινού από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (YΠEN) και τη Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GmbH (GIZ), σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Το έργο αναλύει τα υφιστάμενα εμπόδια, μεταφέρει τις σχετικές εμπειρίες και τις βέλτιστες πρακτικές από άλλα κράτη μέλη της ΕΕ και διατυπώνει συστάσεις για τη βελτίωση της διαχείρισης αποβλήτων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, το έργο δίνει προτεραιότητα στη στήριξη για (i) βελτιώσεις στη διαχείριση των αστικών αποβλήτων, (ii) ειδικά ρυθμιστικά θέματα στον τομέα των αποβλήτων και (iii) διαχείριση συγκεκριμένων κατηγοριών αποβλήτων.
      Η τεχνική υποστήριξη περιλαμβάνει την ενίσχυση των ικανοτήτων στο YΠEN, καθώς και των εκπροσώπων των εμπλεκόμενων φορέων και των εταίρων του έργου.
      Εργαλείο πλήρους κοστολόγησης υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων για Δήμους
      Το εργαλείο πλήρους κοστολόγησης αποτελεί ένα μοντέλο υπολογισμού του κόστους διαχείρισης αποβλήτων των δήμων διαφοροποιώντας τα κόστη αναφορικά με: (i) είδη δαπανών (π.χ. κόστος προσωπικού, κόστος εξοπλισμού, κόστος κεφαλαίου, γενικά έξοδα κ.λπ.), (ii) κέντρα κόστους (σε επίπεδο οργανωτικής δομής), (iii) αντικείμενα κόστους (π.χ. συλλογή αποβλήτων, χρήση σταθμού μεταφόρτωσης, συντήρηση οχημάτων κ.λπ.). Υποστηρίζει το σχεδιασμό, τη λήψη αποφάσεων και τη συγκριτική αξιολόγηση, προωθώντας τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα, την ποιότητα και τη βιωσιμότητα στον τομέα της διαχείρισης των αστικών αποβλήτων και περιλαμβάνει όλες τις θεμελιώδεις παραμέτρους που θα πρέπει να αξιοποιηθούν και να προσαρμοστούν με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε δήμου. Εργαλείο πλήρους κοστολόγησης υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων για Δήμους – ελληνική έκδοση Εργαλείο πλήρους κοστολόγησης υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων για Δήμους – αγγλική έκδοση Οδηγός βελτίωσης κοστολόγησης των υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων για Δήμους στην Ελλάδα
      Ο παρών Οδηγός αποσκοπεί στη βελτίωση των εφαρμοζόμενων μεθοδολογιών κοστολόγησης των υπηρεσιών διαχείρισης των αστικών αποβλήτων σε επίπεδο Δήμων, παρουσιάζοντας μια βήμα προς βήμα διαδικασία. Απευθύνεται σε δήμους και αρμόδιους φορείς με στόχο να εξασφαλίσει τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα του συστήματος πλήρους κοστολόγησης. Ο οδηγός συνοδεύεται από το παραπάνω υπολογιστικό εργαλείο excel. Προς το παρόν διατίθεται σε αγγλική έκδοση. Θα αναρτηθεί και η ελληνική έκδοση στο προσεχές διάστημα.
      Οδηγός βελτίωσης κοστολόγησης των υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων για Δήμους στην Ελλάδα (αγγλική έκδοση) Οδηγοί πρόληψης παραγωγής αποβλήτων με πρακτικές συμβουλές για δήμους και πολίτες
      Η πρόληψη παραγωγής αποβλήτων είναι η πρώτη επιλογή στην ιεράρχηση διαχείρισης αποβλήτων για να ελαχιστοποιήσουμε τα κόστη διαχείρισής τους, να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη για το περιβάλλον και να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας.
      Πρακτικός οδηγός πρόληψης παραγωγής αποβλήτων για Δήμους (ελληνική έκδοση) Πρακτικός οδηγός πρόληψης παραγωγής αποβλήτων για Δήμους (αγγλική έκδοση) Πρακτικός οδηγός πρόληψης παραγωγής αποβλήτων για πολίτες (ελληνική έκδοση) Πρακτικός οδηγός πρόληψης παραγωγής αποβλήτων για πολίτες (αγγλική έκδοση) Αφίσα με πρακτικές συμβουλές πρόληψης παραγωγής αποβλήτων για πολίτες (ελληνική έκδοση) – Συστήνεται να εκτυπωθεί σε μέγεθος έως Α0 Αφίσα με πρακτικές συμβουλές πρόληψης παραγωγής αποβλήτων για πολίτες (αγγλική έκδοση) – Συστήνεται να εκτυπωθεί σε μέγεθος έως Α0 Οδηγός για τη χωριστή συλλογή αστικών αποβλήτων στην Ελλάδα
      O οδηγός αποσκοπεί να καθοδηγήσει τους δήμους σχετικά με τον τρόπο βελτίωσης της απόδοσής τους στη χωριστή συλλογή και τη διαχείριση αστικών αποβλήτων, σύμφωνα και με τις απαιτήσεις της ΕΕ. Περιγράφει μια προτεινόμενη βήμα-προς-βήμα προσέγγιση για κάθε ρεύμα αποβλήτων (χαρτί, πλαστικό, μέταλλο, γυαλί και βιοαπόβλητα), λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των δήμων (αστικοί, αγροτικοί, νησιωτικοί) και κριτήρια απόδοσής τους αναφορικά με τη διαχείριση αποβλήτων (χαμηλό, μεσαίο ή προχωρημένο επίπεδο). Οι συστάσεις είναι συμβατές με το ελληνικό πλαίσιο και προέρχονται από μια εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση, καθώς και από διεθνείς, ευρωπαϊκές και εθνικές καλές πρακτικές. Προς το παρόν o οδηγός διατίθεται σε αγγλική έκδοση. Θα αναρτηθεί και η ελληνική έκδοση στο προσεχές διάστημα.
      Οδηγός για τη χωριστή συλλογή αστικών αποβλήτων στην Ελλάδα (αγγλική έκδοση) Οικονομικά εργαλεία για τη βελτίωση της διαχείρισης αποβλήτων στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης μιας προκαταρκτικής μελέτης σκοπιμότητας για ένα σύστημα εγγυοδοσίας (Deposit Refund System)
      Η μελέτη περιλαμβάνει δεδομένα σχετικά με τα υφιστάμενα οικονομικά εργαλεία στη χώρα, αναλύει την απόδοση και την αποτελεσματικότητά τους, προτείνει βελτιώσεις και παρουσιάζει βέλτιστες πρακτικές από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, περιλαμβάνει μια προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας για την εφαρμογή ενός συστήματος εγγυοδοσίας (Deposit Refund System) σε εθνικό επίπεδο. Τέλος, στη μελέτη, παρατίθενται συστάσεις για εργαλεία λήψης αποφάσεων, αναβάθμιση και αναπαραγωγή, συμμετοχή των πολιτών και παροχή κινήτρων. Προς το παρόν η μελέτη διατίθεται σε αγγλική έκδοση. Θα αναρτηθεί και η ελληνική έκδοση στο προσεχές διάστημα.
      Οικονομικά εργαλεία για τη βελτίωση της διαχείρισης αποβλήτων στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης μιας προκαταρκτικής μελέτης σκοπιμότητας για ένα σύστημα εγγυοδοσίας (Deposit Refund System) (αγγλική έκδοση)
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Καθημερινά όλοι οι μηχανικοί βρισκόμαστε μπροστά σε εμπόδια και ασάφειες που οφείλονται στο γεγονός ότι ο τρόπος γραφής της «τεχνικής» νομοθεσίας επιτρέπει την υποκειμενική ερμηνεία της.
      Αυτό οδηγεί σε διαφωνίες με τις αρμόδιες Υπηρεσίες και αβεβαιότητα στους ενδιαφερόμενους.  Απλοί πολίτες, επιχειρηματίες και επενδυτές γνωρίζουν ότι θα αντιμετωπίσουν έναν «Γολγοθά» μέχρι να ολοκληρώσουν ένα έργο.
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και συγκεκριμένα το τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, έστειλε επιστολή στο ΥΠΕΝ με σκοπό να διευκρινιστούν διάφορα ζητήματα. Δεν είναι μόνο αυτά τα ζητήματα που χρήζουν διευκρινήσεων, αλλά είναι σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση.
      Συναίνεση συνιδιοκτητών για εργασίες μικρής κλίμακας
      Με τις συνεχείς αλλαγές, προσθήκες και εξαιρέσεις στο Νόμο 4495/17, προέκυψαν κενά και ερωτηματικά. Το θέμα των συναινέσεων είναι πλέον διπλό:
      Δεν αποσαφηνίζεται εάν απαιτείται σε κάποιες περιπτώσεις η συναίνεση συνιδιοκτητών όπως για παράδειγμα στην τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης στις όψεις κτιρίων.
      Δεν αναγράφεται το ακριβές απαιτούμενο ποσοστό συναίνεσης συνιδιοκτητών εκεί όπου απαιτείται.
      Άδεια μικρής κλίμακας και ενημέρωση φακέλου
      Σύμφωνα με την τελευταία σχετική Υπουργική Απόφαση (ΥΑ 43266/1174/11.5.2020) προβλέπεται  η «συσχέτιση» της άδειας εργασιών μικρής κλίμακας με τον φάκελο της οικοδομικής άδειας σχετικά με τροποποιούμενες μελέτες.
      Αυτή η αναφορά δημιουργεί ακόμη μία ασάφεια που μας φέρνει σε δύσκολη θέση απέναντι στους πελάτες μας και δυσκολεύει το έργο μας, καθώς δεν αποσαφηνίζεται ο τύπος αυτής της συσχέτισης.
      Ορθά το ΤΕΕ ζητάει διευκρίνιση καθώς δεν γνωρίζουμε αν η Άδεια Εργασιών Μικρής Κλίμακας επέχει και θέση ενημέρωσης της αρχικής οικοδομικής άδειας.
      Δικαιολογητικά στην πλατφόρμα eΑδειες
      Ένα επίσης σημαντικό σημείο τονίζεται στην επιστολή του ΤΕΕ. Αυτό των απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά την έκδοση μιας πολεοδομικής πράξης μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος eΑδειες (άδεια μικρής κλίμακας, οικοδομική άδεια, αναθεώρηση άδειας κλπ).
      Αυτό που εύλογα ζητάμε είναι να γίνει κατηγοριοποίηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο ηλεκτρονικό σύστημα με πλήρως τυποποιημένο τρόπο ώστε να μην υπάρχει ασάφεια ως προς την απαίτηση ή μη ενός δικαιολογητικού κατά περίπτωση.
      Δυστυχώς δεν είναι λίγες οι φορές που μας ζητούνται από τις Πολεοδομίες επιπλέον δικαιολογητικά κατά το δοκούν, γεγονός που είναι αφενός καταχρηστικό και αφετέρου θίγει την αξιοπιστία μας ως επαγγελματίες και τα συμφέροντα των ενδιαφερόμενων πολιτών. 
      e-γραφειοκρατία
      Εκτός από τις ασάφειες που υπάρχουν και τις βρίσκουμε καθημερινά μπροστά μας, ζούμε σε μια μακρά μεταβατική περίοδο ψηφιακού μετασχηματισμού με προβλήματα που δύσκολα εξαλείφονται, αντιμετωπίζοντας πλέον το φαινόμενο της ψηφιακής γραφειοκρατίας.
      Στη χώρα μας αργήσαμε να ψηφιοποιήσουμε πολλές διαδικασίες και αυτό γίνεται με διαφορετική ταχύτητα μεταξύ των διαφόρων Δημόσιων Υπηρεσιών. Αυτή τη στιγμή λοιπόν, έχουμε μεν έναν ηλεκτρονικό τρόπο έκδοσης αδειών, παρόλα αυτά, πίσω από αυτό κρύβεται ακόμη ο βραχνάς της γραφειοκρατίας και της σύγχυσης.
      Αυτό συμβαίνει κυρίως για δυο λόγους:
      Ο πρώτος και βασικότερος λόγος είναι η ίδια η νομοθεσία. Με συνεχείς τροποποιήσεις, αδικαιολόγητη πολλές φορές πολυπλοκότητα και αλλεπάλληλες παραπομπές σε άλλους νόμους, καθιστούν δύσκολη ή και αδύνατη μια πλήρη μετάβαση σε ένα άρτιο ψηφιακό σύστημα.
      Ο δεύτερος λόγος είναι οι βάσεις δεδομένων. Δεν υπάρχει ακόμη ψηφιακή σύνδεση βάσεων δεδομένων μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών. Στις  Πολεοδομίες δεν υπάρχει καν ψηφιακή βάση δεδομένων για το αρχείο οικοδομικών αδειών, αναθεωρήσεων, ενημερώσεων, τακτοποιήσεων κ.λπ.. Αντ’ αυτού υπάρχει ένα γηρασμένο έντυπο αρχείο που κάνει τις διαδικασίες δυσλειτουργικές και χρονοβόρες για όλους (πολύ περισσότερο στα χρόνια του Covid-19).
      Οι προβλέψεις για εξάλειψη των προβλημάτων δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικές, καθώς  η νομοθεσία και ο τρόπος γραφής είναι λίγο-πολύ δεδομένα,  ενώ για τη δημιουργία ψηφιακών αρχείων και βάσεων δεδομένων μάλλον είμαστε ακόμη μακριά.
      Οι αλλαγές αυτές απαιτούν μεταρρυθμιστικές τομές, ισχυρή πολιτική βούληση και οργανωμένη πίεση από τον κλάδο των μηχανικών στην Πολιτεία.
      του Πέτρου Παπαναούμ, MScΔιπλ. Μηχανολόγου Μηχανικού – Τεχνικού Συμβούλου
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ειδικά δωμάτια καραντίνας. Τοίχοι από το δάπεδο μέχρι την οροφή στις κοινόχρηστες τουαλέτες. Ανέπαφη είσοδος με θερμικές κάμερες που θερμομετρούν όποιον μπαίνει. Αυτά είναι κάποια από τα πρώτα μέτρα που «επιβάλλει» η πανδημία στο σχεδιασμό των εργασιακών χώρων και εφαρμόζονται στο κτίριο της Ericsson στο Βουκουρέστι στην μετά Covid εποχή.
       
      Ο χώρος αποτελεί πιλότο ενός προτύπου κτιρίου για την ανάπτυξη ακινήτων στην Ανατολική Ευρώπη και φιλοδοξεί να καθιερωθεί – πιστοποιηθεί ως νέο παγκόσμιο «ανοσοποιητικό» οικοδομικό πρότυπο.
       
      Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Liviu Tudor με έδρα τις Βρυξέλλες, ελπίζει ότι το πρότυπο θα πείσει περισσότερους υπαλλήλους να επιστρέψουν στη δουλειά.
      Συγκέντρωσε μάλιστα μια ομάδα εμπειρογνωμόνων από τους τομείς των κατασκευών, της υγειονομικής περίθαλψης και της μηχανικής, με επικεφαλής τον Adrian Streinu-Cercel, ο οποίος προϊσταται του μεγαλύτερου νοσοκομείου μολυσματικών ασθενειών του Βουκουρεστίου, για να αναπτύξει τρεις βαθμίδες «ανοσοποιητικών» οικοδομικών πιστοποιήσεων που λέει ότι προορίζονται να κάνουν τους εσωτερικούς χώρους «ανθεκτικούς» στην πανδημία.
       
      Το πρότυπο δανείζεται από σχέδια νοσοκομείων για να ενσωματώσει μέτρα που δημιουργούν χώρους για απομόνωση και τήρηση αποστάσεων που μετριάζουν την εξάπλωση της νόσου.  Προορίζεται να αντέξει και άλλες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για την υγεία, όπως λέει ο Tudor, αλλά επειδή ανταποκρίνεται ιδιαίτερα στον κορονοϊό, μεταξύ των πιο σημαντικών στοιχείων του σχεδιασμού είναι η αποτροπή της αερομεταφερόμενης εξάπλωσης της νόσου.
       
      ΝΕΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ
       
      Ορισμένες θεμελιώδεις απαιτήσεις του προτύπου μπορεί να γίνουν κανόνας για τουλάχιστον ορισμένα κτίρια μετά το Covid-19, συμπεριλαμβανομένων βελτιωμένων συστημάτων φιλτραρίσματος αέρα που τραβούν έξω τον αέρα των γραφείων. Περιλαμβάνει επίσης αλλαγές σχεδιασμού για τον περιορισμό της εξάπλωσης μέσω του αέρα που μπορεί να μην είναι εύκολο να ενσωματωθούν σε υπάρχοντες χώρους, όπως υψηλότερες οροφές για την εγκατάσταση εξοπλισμού φιλτραρίσματος αέρα, αποφυγή συστημάτων θέρμανσης δαπέδου και τη χρήση στρογγυλεμένων γωνιών σε πολυσύχναστους χώρους, που ελαχιστοποιούν τις εναποθέσεις βακτηρίων. 
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      «Με το πόδι στο γκάζι και το πετάλι» συνεχίζεται η ροή των αιτήσεων στο πρόγραμμα ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ. Μέχρι χθες το βράδυ 1 Σεπτεμβρίου και με 8  ημέρες συνεχούς λειτουργίας της πλατφόρμας οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ήταν 3.698, με συνολική απορρόφηση 3,3 εκατ. ευρώ (ποσοστό 7,2% των διαθέσιμων πόρων για το 2020). Αναλογικά απορροφάται περίπου 1% ανά ημέρα
      Τα ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένουν με διαφορά πρώτα στην ζήτηση, αλλά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καταγράψει δυναμική εκκίνηση. Πιο συγκεκριμένα ως και την 1η Σεπτεμβρίου τα στατιστικά στοιχεία είναι :
      Τύπος Οχήματος
      Σύνολο
      Ποσοστό
      Δίκυκλα/Τρίκυκλα (L1ea-L7)
      514
      13,90%
      Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 αμιγώς ηλεκτρικά)
      19
      0,51%
      Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 υβριδικά plug in χαμηλών ρύπων)
      1
      0,03%
      Ηλεκτρικά Ποδήλατα
      2896
      78,31%
      Ι.Χ. επιβατικά Αυτοκίνητα (M1 αμιγώς ηλεκτρικά)
      266
      7,19%
      ΤΑΞΙ (αμιγώς ηλεκτρικό)
      2
      0,05%
       
       
       
      ΣΥΝΟΛΟ
      3698
      100%
       
      Σημαντικές πληροφορίες προκύπτουν από την ποιοτική ανάλυση των στατιστικών δεδομένων συμμετοχής , όπως:
      -  Ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επιλέξει 209 φυσικά πρόσωπα και 79 επιχειρήσεις
      -  Φορτιστές έχουν επιλέξει 102 φυσικά πρόσωπα δηλαδή το 50% των αιτούντων χρηματοδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου
      -  Έχουν δηλωθεί συνολικά 45 αποσύρσεις παλαιών αυτοκινήτων και 18 αποσύρσεις δικύκλων
      -  Ο αριθμός των 288 αυτοκινήτων για τα οποία έχει υποβληθεί αίτηση αντιστοιχεί στο 55% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν πουληθεί τα τελευταία 4 χρόνια
      -  Η Αττική συνεχίζει να έχει το προβάδισμα στις αιτήσεις με 1434(ποσοστό 38,7%), ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 459 αιτήσεις (ποσοστό 12,4%) ενώ υψηλή επίδοση καταγράφει το σύνολο της νησιωτικής χώρας με 16%
      -  Ο τζίρος της αγοράς στις πρώτες οκτώ μέρες της δράσης ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ έχει διαμορφωθεί σε 23,2 εκατ ευρώ
      Φορολογικά κίνητρα για εταιρείες 
      Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν το ισχυρό ενδιαφέρον για την δράση που αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα και ιδιαίτερα σε ότι αφορά τους εταιρικούς στόλους για τους οποίους έχουν θεσπιστεί ισχυρά φορολογικά κίνητρα και μέσω του Νόμου 4710/2020 για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. 
      Πιο συγκεκριμένα οι εταιρίες μπορούν να επωφεληθούν από κίνητρα, τόσο  για την αγορά όσο και για την μίσθωση,  όπως :
      -  Έκπτωση δαπάνης για αγορά ηλεκτρικού οχήματος : Η δαπάνη αγοράς ηλεκτρικού  οχήματος με Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως 40.000€ προσαυξάνεται  κατά 50% και κατά 75% εφόσον η επιχείρηση εδρεύει σε νησί
      -  Το κόστος φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος για τις εταιρικές  μετακινήσεις λογίζεται ως έξοδο και βελτιώνει το φορολογικό αποτέλεσμα της εταιρίας
      -  Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/Km ,με ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ, δεν θα φορολογείται
      -  Οι συντελεστές απόσβεσης παγίων και διαμορφώνονται στο 50% για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και στο 25% για υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης και  ρύπων έως 50 g CO2/Km
      Επιπλέον θα υπάρξει άμεσα πρόβλεψη για την ενίσχυση του διαθέσιμου ποσού που αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεδομένου του  μεγάλου όγκου των αιτήσεων και του ενδιαφέροντος που καταγράφεται. Η επιλογή του ποδηλάτου ως ένα από τα κύρια μέσα μετακίνησης είναι στόχος και πολιτική που με ικανοποίηση διαπιστώνεται ότι δικαιώνεται.
      Ξεκινά η έγκριση των αιτήσεων
      Εντός της εβδομάδας, εξάλλου, ξεκινά η διαδικασία έγκρισης των αιτήσεων. Όσοι έχουν υποβάλλει αίτηση θα ενημερωθούν με ηλεκτρονικό μήνυμα για το αποτέλεσμα της αξιολόγησης, ούτως ώστε να μπορούν να περάσουν στο επόμενο βήμα, αυτό της υποβολής του αιτήματος καταβολής της ενίσχυσης εφόσον έχει ολοκληρωθεί η αγορά ή η μίσθωση του οχήματος που έχουν επιλέξει.
      Τέλος, υπενθυμίζεται η λειτουργία του γραφείου εξυπηρέτησης (Ηelp Desk) από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 9.00-18.00 , στα τηλέφωνα : 2131513640, 2131513643, 2131513797, 2131513128, 2131513139.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις ράγες του Αμαξοστασίου της Πυλαίας κινήθηκε σήμερα για πρώτη φορά ο ένας από τους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, που διήνυσε μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω στη γραμμή, με πρώτους επιβάτες τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, τον γενικό γραμματέα, Γιώργο Καραγιάννη, τη διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και στελέχη της κατασκευάστριας των βαγονιών, Hitachi.
      Ο συρμός, συνολικού μήκους 60 μέτρων, που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων έκαστο, κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα 7 χιλιομέτρων στο test track (κανονικά, στη σήραγγα, θα φτάνει τα 80 χλμ/ώρα), πραγματοποιώντας ουσιαστικά την πρώτη διαδρομή του με …επιβατικό κοινό, αφού μέχρι στιγμής είχαν επιβιβαστεί σε αυτόν εν κινήσει κυρίως στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας. Οι δοκιμές των συρμών άρχισαν πριν από έναν μήνα περίπου, όπως γνωστοποίησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Ταχιάος.
      Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί από τη Hitachi στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εννέα συρμοί, ενώ η επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για τις 16 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι στα μέσα του μήνα θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πάνω από τους μισούς συρμούς (συνολικά θα είναι 18 στη βασική γραμμή).
      Επιπλέον, «μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμούμε πως θα έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς» διευκρίνισε ο κ.Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου. Μετά τη συναρμολόγηση των driverless (χωρίς οδηγό) συρμών γίνονται οι λεγόμενες δοκιμές SAT (Stand Alone Tests), που στόχο έχουν να ελέγξουν τη λειτουργικότητα των ίδιων των βαγονιών (πχ, αν η εκκίνησή τους είναι ομαλή ή αν οι πόρτες ανοιγοκλείνουν σωστά), ακολουθεί περίοδος τεστ με οδηγό και στη συνέχεια γίνεται το πέρασμα του λογισμικού από τη λειτουργία driver (με οδηγό) στη driverless, γεγονός που -όπως επισήμανε στον υπουργό ο εκπρόσωπος της Hitachi, Ντομένικο Φοντιγκουέρα- εκμηδενίζει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους στην κίνηση του Μετρό.
      Οπως ο ίδιος επισήμανε, «το ενδιαφέρον μέρος αρχίζει το 2021 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, οπότε θα εκκινήσει η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας των συρμών στις σήραγγες, στο σύνολο της γραμμής».
      Στην παρθενική αυτή διαδρομή του συρμού, τον υπουργό και τον γενικό γραμματέα, συνόδευαν ο κ.Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της ATTIKO METΡΟ, Δημήτρης Κουρέτας, καθώς επίσης και στελέχη της Hitachi. O κ.Καραμανλής ενημερώθηκε νωρίτερα για την πορεία των εργασιών στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του Μετρό και περιηγήθηκε στα βαγόνια.
      Στη συνέχεια, οι κύριοι Καραμανλής και Καραγιάννης επισκέφτηκαν το υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό στην Καλαμαριά, όπου ο δήμαρχος, Γιάννης Δαρδαμανέλης, επισήμανε -μετά την επίσκεψη- ότι σε λιγότερο από δύο εβδομάδες θα απομακρυνθούν οι λαμαρίνες από το εργοτάξιο στην οδό Μεταμορφώσεως.
      Δείτε από κοντά τα βαγόνια κατά την επίσκεψη του Υπουργού
       
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν πολλά να σκεφτούν. Οι υποχρεώσεις είναι πολλές και υπάρχει δικαιολογημένη σύγχυση γύρω από τις προθεσμίες και τις παρατάσεις που δόθηκαν ή δε δόθηκαν.
      Εδώ θα δείτε όλες τις προθεσμίες που ισχύουν για:
      Τη διόρθωση των τετραγωνικών στους Δήμους Την τακτοποίηση αυθαρέτων (πολεοδομικές αυθαιρεσίες) Τη δήλωση στο Κτηματολόγιο Τους δασικούς χάρτες 1. ΑΔΗΛΩΤΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
      Λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Οι δηλώσεις γίνονται μέσω της πλατφόρμας https://tetragonika.govapp.gr/
      2. ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 5
      Λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2020 η δυνατότητα υπαγωγής στο Νόμο 4495/17.
      Αυτή η προθεσμία αφορά τα κτίσματα που κτίσηκαν εξ ολοκλήρου χωρίς οικοδομική άδεια ή κτίσματα με μεγάλες αυθαιρεσίες (υπέρβαση δόμησης και κάλυψης άνω του 40% και ύψους άνω του 20%) και ανήκουν στην κατηγορία 5 του Ν. 4495/17. 
       
      3. ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ 1 - 4
      Τα συγκεκριμένα αυθαίρετα θα μπορούν να τακτοποιηθούν και μετά τηΝ 30ή Σεπτεμβρίου 2020 έως την 31η Μαρτίου 2026 αλλά με ετήσιες κλιμακωτές προσαυξήσεις. 
       
      4. ΔΗΛΩΣΗ ΚΤΙΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΝΟΜΙΜΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΕΝΤΟΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ
      Λήγει στις 13 ή 14 ή 15 ή 18 Σεπτεμβρίου 2020 (ανάλογα την Περιφερειακή Ενότητα) η δήλωση κτισμάτων που έχουν νόμιμη οικοδομική άδεια και βρίσκονται εντός δασικών εκτάσεων, προκειμένου να γίνει η αναθεώρηση του δασικού χάρτη και να εξαιρεθούν.
       
      5. ΔΗΛΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΧΕΡΣΩΣΗ ΕΝΤΟΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ
      Λήγει στις 13 ή 14 ή 15 ή 18 Σεπτεμβρίου 2020 (ανάλογα την Περιφερειακή Ενότητα) η δήλωση αγροτικών ακινήτων που έχουν νόμιμη άδεια εκχέρσωσης με πράξεις της διοίκησης, ώστε να αναμορφωθούν οι δασικοί χάρτες που θα χρησιμοποιεί από το 2021 ο ΟΠΕΚΕΠΕ για τις επιδοτήσεις.
      6. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
      Λήγει 31 Οκτωβρίου 2020 η άτυπη παράταση που έδωσε η κυβέρνηση για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις κτηματολογίου χωρίς πρόστιμα.
      Με πληροφορίες από το taxydromos.gr
      Περισσότερα...

      4

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.