Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τα σύστημα e-Άδειες αναβαθμίστηκε κατ΄ εφαρμογή των απαιτήσεων του Ν.4685 (ΦΕΚ A/ 92/07.05.2020) και της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ Β/1843/13.05.2020). Συγκεκριμένα:
      Ενεργοποιήθηκε η δυνατότητα έκδοσης Οικοδομικών Αδειών συγκεκριμένων περιπτώσεων των Κατηγοριών 1 και 2 με τη διαδικασία της Κατηγορίας 3, με Βεβαίωση όρων δόμησης ή με Προέγκριση. Σύμφωνα με το άρθρο 99 παράγραφο 14, η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί, κατ' επιλογήν του ενδιαφερομένου, και για αιτήσεις αδειών που είναι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4685/20. Σχετικές αιτήσεις «Σε υποβολή» ή «Σε έλεγχο», αφού ο διαχειριστής συνυπολογίσει το στάδιο ελέγχου, αιτείται να τεθούν αρχείο. Επισημαίνεται ότι όλοι οι φάκελοι των αδειών που εκδίδονται με τη διαδικασία αυτή θα ελεγχθούν από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. και, σε περίπτωση που προκύψουν ελλείψεις ή σφάλματα, οι άδειες θα ανακληθούν. Προσαρμόστηκε η Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας και η Αναθεώρηση αυτής στα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις επιπλέον εργασίες, σύμφωνα με την ανωτέρω Υ.Α. 
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μπορεί η τελετή βράβευσης στις Βρυξέλες για τις 30 Μαΐου να ματαιώθηκε λόγω της πανδημίας, ωστόσο ανακοινώθηκαν οι νικήτριες πόλεις στον θεσμό Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019.
      Η Καρδίτσα και το Ρέθυμνο αναδείχθηκαν πρωταθλήτριες ανάμεσα σε 3.135 ευρωπαϊκές πόλεις που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, με τη χώρα μας να σημειώνει εθνικό ρεκόρ με 86 συμμετοχές.
      Ειδικότερα, η Καρδίτσα κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Βραβείο στην κατηγορία των μικρών πόλεων και το Ρέθυμνο- μία από τις τρεις φιναλίστ πόλεις – κατέκτησε την 2η θέση στην κατηγορία των εγάλων πόλεων. Το θέμα της εκστρατείας του 2019, για το οποίο ξεχώρισαν οι δύο ελληνικές πόλεις ήταν το «Ασφαλές περπάτημα – ασφαλής ποδηλασία».
      Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας είναι ένας θεσμός που καθιερώθηκε το 2002 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σκοπό να προάγει τη βιώσιμη κινητικότητα και την αστική ανάπτυξη. Πραγματοποιείται κάθε χρόνο με στόχο να ενθαρρύνει τους κατοίκους των πόλεων να επιλέγουν βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο, η ποιοτική κυκλοφοριακή σύνδεση με ταυτόχρονη εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση καθαρότερης ενέργειας, η ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος μεταφορικού δικτύου, οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης καθώς και η δημιουργία ποιοτικής «ατμόσφαιρας» στις πόλεις.
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συγχαίρει τους δύο νικητές δήμους. Παράλληλα, συνεχίζει την προώθησητης εκστρατείας για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας που ξεκίνησε στην Ελλάδα από το 2002:
      • με συνεχή ενημέρωση και καθοδήγηση,
      • με προβολή των βέλτιστων ευρωπαϊκών και διεθνών πρακτικών,
      • με συνεχή επικοινωνία με τα στελέχη των δήμωνμέσω του network, «Δίκτυο των Τοπικών Συντονιστών για τηνΒιώσιμη Κινητικότητα»,
      • εκσυγχρονίζοντας τη νομοθεσία του,
      • εξασφαλίζοντας χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα υποστήριξης μελετών και έργων
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Έπεσαν» σήμερα οι υπογραφές ώστε ο Υμηττός, το βουνό με τους 11 όμορους δήμους και το 1 εκατομμύριο πολίτες που ζουν σε αυτούς, να αποκτήσει ένα μητροπολιτικό δίκτυο έξι μονοπατιών, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων.
      Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), με το επονομαζόμενο «Μνημόνιο Συνεργασίας για τα μονοπάτια του Υμηττού» τίθενται πλέον οι βάσεις για να γίνει ο Υμηττός επισκέψιμος για όλους, για  ψυχαγωγία, άθληση, περιήγηση και συνάντηση με το φυσικό περιβάλλον.
      Τα μονοπάτια σχεδιάστηκαν με τέτοια κατεύθυνση ώστε να συνδέουν τα στοιχεία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος του Υμηττού, όπως αρχαιολογικά μνημεία, σημεία γεωλογικού ενδιαφέροντος, αλλά και να παρέχουν πλούσια θέα στους επισκέπτες. Ακολουθούν ήδη υπαρκτά μονοπάτια και χωματόδρομους και τα αναβαθμίζουν με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων, αλλά και την περαιτέρω προστασία του βουνού.
      Επίσης, το δίκτυο μονοπατιών έχει προοπτική σύνδεσής τους με το πλέγμα μεγάλων χώρων πρασίνου, όπως το μητροπολιτικό πάρκο του Γουδή και των Ιλισίων, αλλά και το πάρκο του Ελληνικού. Άλλη μια δυνατότητα που διαθέτει είναι ότι θα μπορεί να συνδεθεί με έναν κυκλικό ποδηλατόδρομο που θα ενώνει σημαντικούς πόλους της Αθήνας (Εμπορικό Κέντρο Αθήνας, Ακρόπολη, Ζάππειο, Παναθηναϊκό Στάδιο, Πολιτιστικό Κέντρο Αθήνας, Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη).
      Το «Μνημόνιο Συνεργασίας για τα μονοπάτια του Υμηττού» συνυπέγραψαν το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ), το Μη Κερδοσκοπικό Φυσιολατρικό Σωματείο με την Επωνυμία «Περιπατητική Ομάδα Υμηττού», το «ΜΑΙΝΑΛΟΝ Κοιν.Σ.Επ.», το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο - Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων.
      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, στην τοποθέτησή του ανέφερε πως «υπογράφουμε σήμερα μία συμφωνία για τα μονοπάτια του Υμηττού και τη συνολικότερη αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντός του, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί στέλνει συνολικά ένα μήνυμα της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής. Μήνυμα προστασίας της φύσης και σύνδεσης των κατοίκων με την πλούσια φυσική μας κληρονομιά. Δίνουμε τη δυνατότητα στους Αθηναίους να έρθουν πιο κοντά στον Υμηττό. Να παίρνουν τα παιδιά τους και οι οικογένειες να έρχονται κοντύτερα μεταξύ τους, αλλά και πιο κοντά με τη φύση. Είναι λοιπόν μια συμφωνία ιδιαίτερης προστιθέμενης αξίας».
      Το δίκτυο των έξι μονοπατιών
      Τα 90 χλμ. δικτύου είναι σειριακά χωροθετημένα πάνω στον άξονα Βορρά - Νότου, δίνοντας τη δυνατότητα στον πεζοπόρο να διασχίσει ολόκληρη τη ραχοκοκαλιά του Υμηττού, από την Αγία Παρασκευή ως τη Λίμνη Βουλιαγμένης ή και με την αντίθετη φορά.
      Η κατάτμηση του συνολικού δικτύου στις έξι διαδρομές γίνεται με σκοπό τη διασύνδεσή του με τα πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα του Λεκανοπεδίου της Αττικής στη δυτική πλευρά του Υμηττού, ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες ψυχαγωγίας, άθλησης και περιπάτου των κατοίκων.
      Όλες οι διαδρομές ξεκινούν και τελειώνουν στις παρυφές του αστικού ιστού, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στον πεζοπόρο.
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η ανάπτυξη ενός δικτύου πεζοπορικών διαδρομών κοστίζει ελάχιστα αναλογικά με τα έσοδα και τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει. Υπολογίζεται πως ένα δίκτυο κοστίζει από 500 έως 2.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι και πολύ φθηνότερο.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα εν εξελίξει έργα ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου από την πτήση με drone του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Π.Α.
      ✔ Διαπλάτυνση της Λεωφ. Εθν. Μακαρίου με 2 ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση
      ✔ Υδραυλικά - αντιπλημμυρικά έργα
      ✔ Ανακατασκευή της γραμμής του τραμ
      ✔ Κατασκευή γέφυρας που συνδέει τη Λεωφ. Συγγρού (από Αθήνα) με τον χώρο
      της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου
      ✔ Κατασκευή γέφυρας πάνω από την Λεωφ. Εθν. Μακαρίου που εξυπηρετεί τον κλάδο
      από Πειραιά προς Γλυφάδα
      ✔ Κατασκευή γέφυρας στον ανισόπεδο κόμβο του Παλ. Φαλήρου με κατεύθυνση
      από Γλυφάδα προς Αθήνα και Πειραιά, ενώ η γέφυρα με κατεύθυνση από Αθήνα
      και Πειραιά προς Γλυφάδα παραδόθηκε χθες
      ✔ Ολοκληρώνεται άμεσα ο κλάδος της νέας παραλιακής προς Λαμία
      Ευχαριστούμε για τις λήψεις από το παραλιακό μέτωπο το προσωπικό του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας και τον κ. Κίμωνα Λογoθέτη, σύμβουλο οδικής ασφάλειας της Π.Α.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κατακόρυφη πτώση, της τάξης του 76,3%, κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τον περασμένο Απρίλιο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
      Όπως σχολιάζει η Ένωση, «ο Απρίλιος ήταν ο πρώτος μήνας που επιβλήθηκαν πλήρως οι περιορισμοί για τον Covid-19, που είχαν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση ζήτησης αυτοκινήτων, από τότε που άρχισαν να καταγράφονται τα στοιχεία».
      Αναλυτικότερα, με τους περισσότερους εκθεσιακούς χώρους σε ολόκληρη την ΕΕ να κλείνουν για ολόκληρο τον Απρίλιο, ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μειώθηκε από τις 1.143.046 μονάδες τον Απρίλιο του 2019 σε μόλις 270.682 μονάδες τον Απρίλιο του 2020!
      Αξιοσημείωτο είναι ότι διψήφια πτώση σημείωσε κάθε μια από τις συνολικά 27 χώρες της ΕΕ, ωστόσο η Ιταλία και η Ισπανία υπέστησαν τις μεγαλύτερες μηνιαίες απώλειες, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων να μειώνονται κατά 97,6% και 96,5%, αντίστοιχα
      Στις υπόλοιπες μεγάλες αγορές, η ζήτηση μειώθηκε κατά 61,1% στη Γερμανία και στη Γαλλία κατά 88,8%.
      Πτώση 38,5% στο 4μηνο του έτους
      Αντίστοιχη ήταν η εικόνα της αγοράς και κατά τους πρώτους 4 μήνες του έτους, καθώς σύμφωνα με την ACEA, την περίοδο Ιανουάριος – Απρίλιος 2020, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 38,5%, λόγω των αρνητικών επιπτώσεων του κορωνοϊού.
      Μέχρι στιγμής, εφέτος, οι ταξινομήσεις έχουν μειωθεί κατά 50% σε τρεις από τις τέσσερις βασικές Ευρωπαϊκές αγορές. Ήτοι στην Ιταλία κατά 50,7%, στην Ισπανία κατά 48,9% και στη Γαλλία κατά 48%.

      Η ελληνική αγορά
      Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα που παρουσιάζει και η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τόσο σε επίπεδο Απριλίου, όσο και σε επίπεδο 4μήνου.
      Σύμφωνα με την Ένωση, τον περασμένο Απρίλιο στη χώρα μας ταξινομήθηκαν μόλις 2.434 οχήματα έναντι 12.303 ένα χρόνο νωρίτερα, με τη μείωση να αγγίζει το 80,2%.
      Αντίστοιχα, στο 4μηνο του 2020 ταξινομήθηκαν 23.824 νέα αυτοκίνητα αντί 38.592 το αντίστοιχο 4μηνο του 2019, με τη μείωση να ανέρχεται στο 38,3%.
      Β.Β.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δηλώσεις Ε9 πρέπει να υποβάλουν επίσης, όσοι το 2019 απέκτησαν ή μεταβίβασαν ακίνητα, όπως επίσης και όσοι νομιμοποίησαν ημιυπαίθριους χώρους.
      την υποβολή δηλώσεων στο Taxisnet μέχρι τις 31 Μαΐου υποχρεούνται οι φορολογούμενοι που υπέβαλαν δηλώσεις στο Κτηματολόγιο, αλλά τα στοιχεία των ακινήτων τους είναι διαφορετικά σε σχέση με εκείνα που έχουν δηλώσει στο Περιουσιολόγιο της Εφορίας.
      Την ίδια υποχρέωση, για την υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) εντός 13 ημερών, έχουν και όσοι εντός του 2019 απέκτησαν ή μεταβίβασαν οποιοδήποτε ακίνητο και έχει μεταβληθεί η περιουσιακή τους κατάσταση, όπως επίσης και όσοι προέβησαν σε νομιμοποιήσεις ημιυπαίθριων χώρων.
      Η ΑΑΔΕ διευκρινίζει ότι υποχρέωση υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9), έχουν:   
      Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα που έχει ακίνητα ή εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων στην Ελλάδα, καθώς και εμπράγματα ή ενοχικά δικαιώματα αποκλειστικής χρήσης θέσης στάθμευσης, βοηθητικού χώρου και κολυμβητικής δεξαμενής, που βρίσκονται σε κοινόκτητο τμήμα του ακινήτου και αποτελούν παρακολούθημα εμπραγμάτων δικαιωμάτων. Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα που έχει οποιαδήποτε μεταβολή στα ακίνητά του τα οποία είχαν περιληφθεί σε δηλώσεις στοιχείων ακινήτων τα προηγούμενα έτη. Η δεύτερη περίπτωση αφορά όσους έχουν διαπιστώσει αλλαγές στην ακίνητη περιουσία τους, δηλαδή εκείνης που είναι δηλωμένης το Περιουσιολόγιο και εκείνης που δηλώθηκε στο Εθνικό Κτηματολόγιο.
      Με τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο και λόγω των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιήθηκαν, τα στοιχεία των ακινήτων είναι πιο ακριβή, σε σχέση με εκείνα που δηλώθηκαν στην εφορία. Εφόσον υπάρχουν διαφορές είναι ευκαιρία να δηλωθούν τώρα, μέχρι 31 Μαΐου, χωρίς πρόστιμα, αλλά, με αναδρομικό ΕΝΦΙΑ.
      Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από την 1η Ιανουαρίου 2019 και εφεξής, όσοι έχουν μεταβολές στην ακίνητη περιουσία τους, εφόσον αυτές υφίστανται κατά την 1η Ιανουαρίου του έτους φορολογίας, υποβάλλουν εμπρόθεσμα τη δήλωση στοιχείων ακινήτων για αυτές μέχρι την 31η Μαΐου του επόμενου έτους.
      Η φετινή προθεσμία έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς προηγήθηκαν οι δηλώσεις του Κτηματολογίου και είναι πιθανόν να υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δηλωθέντων ακινήτων στην Εφορία και στο Κτηματολόγιο.
      Μάλιστα η νομοθεσία προβλέπει, ότι οι διορθώσεις των στοιχείων των ακινήτων στην εφορία, θα είναι αναδρομικές, εφόσον ανατρέχουν στα προηγούμενα χρόνια.
      Ειδικότερα, η ΑΑΔΕ αναφέρει ότι σε περίπτωση μεταβολών, σε υφιστάμενη ακίνητη περιουσία, η δήλωση στοιχείων ακινήτων που υποβάλλεται σε ένα έτος θα πρέπει να μεταφερθεί και στα επόμενα έτη μέχρι και το τρέχον έτος, προκειμένου να ενημερωθεί η περιουσιακή εικόνα για όλα τα έτη, εφόσον υφίσταται σχετική υποχρέωση.
      Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ελέγχεται, πριν την οριστική υποβολή, η προεπισκόπηση της περιουσιακής κατάστασης και εφόσον διαπιστώνεται ότι είναι ορθή, θα υποβάλλεται η μεταφερόμενη δήλωση.
      Παράδειγμα: Αν διαπιστωθεί αλλαγή στην περιουσιακή κατάσταση το έτος 2015, ο υπόχρεος, δεν θα διορθώσει μόνο τα στοιχεία των ακινήτων του για το έτος 2019, αλλά και για τα έτη 2016, 2017 και 2018.
      Επί της νέας ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή διαμορφώνεται με τη νέα δήλωση, θα υπολογιστεί ενδεχομένως και αναδρομικά από το έτος των μεταβολών, ο ΕΝΦΙΑ.
      Διασταυρώσεις Περιουσιολογίου και Κτηματολογίου
      Σε επόμενο στάδιο προβλέπονται και διασταυρώσεις των στοιχείων των ακινήτων που δηλώθηκαν στο Κτηματολόγιο και εκείνων που δηλώθηκαν στην Εφορία.
      Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι υπάρχουν πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι έχουν δηλώσει τα ακίνητα στο Κτηματολόγιο, αλλά δεν τα έχουν δηλώσει στην εφορία είτε ολόκληρα είτε δεν εμφανίζουν το πραγματικό τους εμβαδόν, για να αποφεύγουν την πληρωμή φόρων και συγκεκριμένα του ΕΝΦΙΑ είτε για να γλιτώνουν τα τεκμήρια.
      Το πλαίσιο της διασύνδεσης του taxisnet με το Εθνικό Κτηματολόγιο προβλέπει:
      Τη διασύνδεση των κεντρικών υπολογιστικών συστημάτων και ανταλλαγή δεδομένων αφορά στην παροχή αμοιβαίας δυνατότητας άμεσης πρόσβασης στα στοιχεία των ηλεκτρονικών αρχείων που τηρούν για την ανταλλαγή δεδομένων και στοιχείων ακινήτων, εγγραπτέων δικαιωμάτων και δικαιούχων. Την ανταλλαγή μεταξύ των φορέων των στοιχείων και των δεδομένων που συλλέγουν και τηρούν, δύναται να επιτυγχάνεται τεχνικά με δύο εναλλακτικούς τρόπους και συγκεκριμένα τη μαζική αποθήκευση και διακίνησή τους με ψηφιακά μέσα μεταφοράς και με τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών. Τα δεδομένα που ανταλλάσσουν οι δύο φορείς δεν επιτρέπεται να αποτελέσουν αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης. Η διασύνδεση των κεντρικών υπολογιστικών συστημάτων διέπεται από την αρχή της ασφάλειας και της εμπιστευτικότητας των πληροφοριών. Πότε μπαίνουν πρόστιμα
      Για τις εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2010 και επόμενων, που υποβλήθηκαν ή θα υποβληθούν από την 31.12.2014,  μέχρι και την 24η Απριλίου 2019 (δημοσίευση του Ν. 4607/2019, ΦΕΚ A 65 - 24.04.2019) δεν επιβάλλονται, κατά περίπτωση, τα οριζόμενα πρόστιμα. Ωστόσο, τα πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί δεν διαγράφονται και τυχόν πρόστιμα που έχουν καταβληθεί δεν επιστρέφονται.
      Επίσης, στο εξής, δεν προβλέπεται επιβολή χρηματικού προστίμου, για τις εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) που υποβάλλονται μέχρι την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στο σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας.
      Δηλαδή, όσοι τροποποιήσουν στην Εφορία τα στοιχεία της δήλωσης των ακινήτων τους, με βάση τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο, δεν θα τους επιβληθούν πρόστιμα, εφόσον οι διορθώσεις γίνουν μέχρι την ανάρτηση των χαρτών σε κάθε περιοχή.
      Ωστόσο, στις περιπτώσεις που τροποποιηθούν τα στοιχεία των ακινήτων και με βάση τις νέες διορθώσεις προκύπτει μεγαλύτερος ΕΝΦΙΑ, αυτός θα βεβαιωθεί και αν αφορά και προηγούμενα έτη, θα βεβαιωθεί αναδρομικά.
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Επισημοποιήθηκε μέσω της δημοσίευσής της σε ΦΕΚ η απόφαση του ΥΠΕΝ που αφορά στον καθορισμός διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών.
      Υπενθυμίζουμε πως βάσει του ν.4495/2017 και συγκεκριμένα του άρθρου 40, στα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας συμπεριλαμβάνονται και εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών και διοικητικών οργάνων, όπου απαιτούνται.
      Αναλυτικά, όπως αναφέρει μεταξύ άλλων ο ανωτέρω νόμος:
      Επιπλέον, αναφορικά με τα αυθαίρετα, επισημαίνει πως:
      Και για τα δύο ανωτέρω ο ν.4495/2017 προβλέπει πως:
      Έτσι. σε συνέχεια λοιπόν των ανωτέρω, ο Υφυπουργός ΥΠΕΝ κ. Οικονόμου αποφάσισε τον καθορισμό διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών που επισημοποιήθηκε σήμερα με τη δημοσίευση του ΦΕΚ.
      Στην απόφαση επισημαίνονται τα εξής:
      Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ μαζί με το παράρτημα με το πρότυπο έντυπο διαβίβασης, από εδώ
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Μέχρι σήμερα, το 2020, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων έχει υπογράψει άδειες εγκατάστασης για 17 πάρκα ΑΠΕ, που εντάσσονται ως Στρατηγικές Επενδύσεις, συνολικής αξίας επενδύσεων 80 εκατομμυρίων ευρώ και συνολικής ισχύος 117 MW.
      Επιταχύνοντας τις διαδικασίες υλοποίησης επενδύσεων εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης υπέγραψε σήμερα, Δευτέρα 18 Μαΐου, επτά νέες άδειες εγκατάστασης για έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) που εντάσσονται ως Στρατηγικές Επενδύσεις, συνολικής αξίας επενδύσεων 56 εκατομμυρίων ευρώ και συνολικής ισχύος 81 MW.
      Οι συγκεκριμένες άδειες εκδόθηκαν σε 16 μόλις ημέρες από την κατάθεση των φακέλων από τους επενδυτές, χάρις στην κεντροποιημένη και ταχεία διαδικασία που ακολουθείται πλέον στις Στρατηγικές Επενδύσεις, στο πλαίσιο της κεντρικής πολιτικής επιλογής της Κυβέρνησης και του Υπουργείου να καταστεί η χώρα μας μία από τις πλέον φιλικές χώρες στις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα.
      Μέχρι σήμερα, το 2020, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων έχει υπογράψει άδειες εγκατάστασης για 17 πάρκα ΑΠΕ, που εντάσσονται ως Στρατηγικές Επενδύσεις, συνολικής αξίας επενδύσεων 80 εκατομμυρίων ευρώ και συνολικής ισχύος 117 MW.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Να υλοποιήσουν άμεσα τις κατεδαφίσεις τελεσίδικα αυθαίρετων κατασκευών καλεί τις επτά Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, με επιστολή του, σε κατηγορηματικό τόνο.
      Πρόκειται για αυθαίρετα σε δάση, δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, περιοχές αιγιαλού παραλίας, ρέματα και εν γένει σε προστατευόμενες περιοχές.
      Ο κ. Χατζηδάκης ζητεί να λάβει ενημέρωση από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ενημέρωση για τις άμεσες ενέργειές τους μέχρι τα τέλη Μαΐου.
      Δεν υπάρχουν δικαιολογίες για καθυστερήσεις
      Στην επιστολή του, διαμηνύει στους συντονιστές των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων πως «η μηδενική ανοχή σε τέτοιες παράνομες δραστηριότητες βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, συνολικά της κυβέρνησης, αλλά και προσωπικά του πρωθυπουργού.»
      » Δεν υπάρχουν δικαιολογίες για καθυστερήσεις. Δεν είμαστε εδώ για να αναπαράγουμε παθογένειες του παρελθόντος. Ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αντιστοιχούν για να προστατέψουμε το περιβάλλον μας με πράξεις, όχι με λόγια. Είμαι σίγουρος πως όλοι μοιραζόμαστε την πεποίθηση ότι οφείλουμε να κάνουμε τα πάντα για να διαφυλάξουμε τον φυσικό πλούτο της πατρίδας μας, ο οποίος αποτελεί την πιο πλούσια κληρονομιά που αφήνουμε τα παιδιά μας».
      Τα κονδύλια είναι εξασφαλισμένα
      Τα συγκεκριμένα έργα κατεδάφισης τελεσίδικα αυθαίρετων κατασκευών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων έχουν ήδη ενταχθεί στο χρηματοδοτικό Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου 2019» ύψους 6,28 εκατ. ευρώ.
      Αυτό σημαίνει ότι τα κονδύλια είναι εξασφαλισμένα κι απομένει η άμεση ενεργοποίηση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
      Οι περιοχές όπου έχουν δεσμευθεί τα υψηλότερα ποσά
      Ενδεικτικά, στην ανακοίνωση των υπουργείων, αναφέρονται οι περιοχές όπου έχουν δεσμευθεί τα υψηλότερα ποσά:
      Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής έχουν ενταχθεί τα έργα εκτέλεσης κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών σε ρέματα της Δημοτικής Ενότητας Μάνδρας του δήμου Μάνδρας-Ειδυλλίας, όπως και στο ρέμα Πικροδάφνης στα όρια των δήμων Αλίμου, Παλαιού Φαλήρου και Αγίου Δημητρίου, καθώς και σε δάση-δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις στη Δυτική και Ανατολική Αττική. Συνολικός προϋπολογισμός: 1.634.917 ευρώ.
      Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης έχουν ενταχθεί τα έργα εκτέλεσης κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών σε ευαίσθητα περιβαλλοντικές περιοχές (αιγιαλός, παραλίες, δάση). Συνολικός προϋπολογισμός 1.135.000 ευρώ.
      Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου-Δυτ. Ελλάδας και Ιονίου έχουν ενταχθεί έργα εκτέλεσης κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών, επίσης σε αιγιαλό, παραλίες και δάση, συνολικού προϋπολογισμού 985.000 ευρώ.
      Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, στη Ρόδο, έχει ενταχθεί η εκτέλεση κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών που βρίσκονται σε αιγιαλό-παραλία, σε δάση, σε δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, συνολικού προϋπολογισμού 935.000 ευρώ.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Απότομη επιστροφή της κυκλοφορίας στους δρόμους την τελευταία εβδομάδα δείχνουν τα στοιχεία για την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πρωτεύουσα. Τις τελευταίες ημέρες, το δελτίο τιμών της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που εκδίδει το υπουργείο Περιβάλλοντος δείχνει απότομη αύξηση στις τιμές του διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) και των αιωρούμενων μικροσωματιδίων (ΑΣ10). Είναι το τέλος μιας δίμηνης... ανάπαυλας (από τους ρύπους) για όλες τις μεγάλες ελληνικές πόλεις, όπως επιβεβαιώνουν στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.
      Τις τελευταίες ημέρες, λοιπόν, οι τιμές των δύο βασικών ρύπων που συνδέονται με τη ρύπανση από τα αυτοκίνητα έχουν πάρει την ανιούσα. Αρκετές ημέρες και σε αρκετούς σταθμούς οι τιμές του ΝΟ2 ξεπέρασαν τα 150 μg/m3, ενώ τα ΑΣ10 κυμάνθηκαν μεταξύ 20-50 μg/m3. Παρότι δεν υπάρχουν ακόμα συνολικά στοιχεία, είναι πλέον προφανές ότι η εικόνα έχει αλλάξει.
      Μία εβδομάδα νωρίτερα η κατάσταση ήταν πολύ διαφορετική. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (που έχει δημιουργήσει ειδική πλατφόρμα με στοιχεία για την ατμοσφαιρική ρύπανση και τον κορωνοϊό), η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Αθήνα και σε αρκετές ελληνικές πόλεις εξακολουθούσε να κυμαίνεται σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα:
      – Στην Αθήνα η μέση τιμή του ΝΟ2 όλη την προηγούμενη εβδομάδα ήταν 29,6 μg/m3. Δύο εβδομάδες νωρίτερα, την εβδομάδα 20-26 Απριλίου η μέση τιμή ήταν 19,8 μg/m3, την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 20,9 μg/m3, ενώ τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου στα 43 μg/m3.
      – Στη Θεσσαλονίκη, η μέση τιμή του διοξειδίου του αζώτου ήταν την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου στα 12,5 μg/m3, στις 20-26 Απριλίου στα 13,7 μg/m3, την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου στα 17 μg/m3, ενώ τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου στα 21,7 μg/m3.
      – Στην Πάτρα, η μέση τιμή του διοξειδίου του αζώτου ήταν την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου στα 14,8 μg/m3, στις 20-26 Απριλίου στα 13,9 μg/m3, την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου στα 14,6 μg/m3, ενώ τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου στα 28,8 μg/m3.
      Χαμηλές, αλλά όχι «εξαφανισμένες» ήταν οι τιμές των αιωρούμενων μικροσωματιδίων το τελευταίο δίμηνο. Οι τιμές τους είχαν ως εξής στις τέσσερις πόλεις που αναμεταδίδουν στοιχεία στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.
      – Στην Αθήνα την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου (4-10) η μέση τιμή των ΑΣ10 ήταν 16 μg/m3. Ολο τον Απρίλιο κυμάνθηκαν (κατά μέσον όρο πάντα) μεταξύ 20 και 23,6 μg/m3, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου (2-8 Μαρτίου) ξεκίνησαν από 33,1 μg/m3 και έπεσαν στο τέλος του μήνα (23-29 Μαρτίου) στα 16,6 μg/m3.
      – Στη Θεσσαλονίκη, την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου η μέση τιμή των ΑΣ10 ήταν 27,1 μg/m3. Ολο τον Απρίλιο κυμάνθηκαν μεταξύ 26,8 και 34,2μg/m3, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου (2-8 Μαρτίου) ξεκίνησαν από 41,2 μg/m3 και έπεσαν στο τέλος του μήνα (23-29 Μαρτίου) στα 25,2 μg/m3.
      – Στην Πάτρα την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου η μέση τιμή των ΑΣ10 ήταν 17,9 μg/m3. Ολο τον Απρίλιο κυμάνθηκαν μεταξύ 17,4 και 22,8 μg/m3, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου (2-8 Μαρτίου) ξεκίνησαν από 25,7 μg/m3 και έπεσαν στο τέλος του μήνα (23-29 Μαρτίου) στα 20,4 μg/m3.
      – Στη Λάρισα την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου η μέση τιμή των ΑΣ10 ήταν 18,6 μg/m3. Ολο τον Απρίλιο κυμάνθηκαν μεταξύ 19,1 και 25,9 μg/m3, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου (2-8 Μαρτίου) ξεκίνησαν από 30 μg/m3 και έπεσαν στο τέλος του μήνα (23-29 Μαρτίου) στα 17,6 μg/m3.
      Στην Ευρώπη
      «Τα στοιχεία από τις ευρωπαϊκές πόλεις δείνουν πώς οι συγκεντρώσεις ΝΟ2 –ενός ρύπου που σχετίζεται κυρίως με την κίνηση οχημάτων– έπεσαν σε πολλές πόλεις όπου επιβλήθηκαν μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Παρότι η ταυτόχρονη μείωση στις συγκεντρώσεις των μικροσωματιδίων αναμενόταν, δεν είναι αντίστοιχη με εκείνη του ΝΟ2. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι τα αιωρούμενα μικροσωματίδια προέρχονται όχι μόνο από το κυκλοφοριακό, αλλά και από διάφορες άλλες πηγές, όπως η οικιακή θέρμανση και οι βιομηχανικές δραστηριότητες. Επίσης, ένα σημαντικό μέρος των αιωρούμενων μικροσωματιδίων δημιουργείται στην ατμόσφαιρα από την αλληλόδραση με άλλους αέριους ρύπους, όπως την αμμωνία, που προέρχεται αυτή την περίοδο από τη χρήση γεωργικών λιπασμάτων. Αλλοι παράγοντες, όπως οι καιρικές συνθήκες, μπορεί να έχουν συμβάλει σημαντικά στη μείωση που βλέπουμε σε συγκεντρώσεις ρύπων. Αυτό μπορεί να εξηγεί γιατί δεν έχουν όλες οι περιοχές την ίδια πτώση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης», αναφέρει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος.
      Να σημειωθεί ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος είναι συνδεδεμένος με ένα δίκτυο 3.000 σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση, λαμβάνοντας σε πραγματικό χρόνο μετρήσεις. Τονίζεται ότι τα στοιχεία για την πτώση της ρύπανσης στην Αθήνα αντιστοιχούν με τα κυκλοφοριακά στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής. Ειδικά από την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής των περιορισμών, στα μέσα Απριλίου, η κυκλοφορία έπεσε κατά 52,8% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο διάστημα και παρέμεινε έτσι με μικρές αυξομειώσεις μέχρι που από τα μέσα Απριλίου άρχισε μια μικρή σταδιακή αύξηση της κίνησης.
      Για παράδειγμα, στη λεωφόρο Κηφισού την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου η μέση κυκλοφορία ήταν 5.335 οχήματα ανά ώρα (λίγο υψηλότερη από το αντίστοιχο διάστημα του 2019), έπεσε στις 2.558 οχήματα/ώρα στις 23-29 Μαρτίου και αυξήθηκε έως τις 2.836 οχήματα ανά ώρα έως τη δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου.
      Ενα ενδιαφέρον στοιχείο
      Μια ενδιαφέρουσα πτυχή, πάντως, που αναφέρθηκε την τελευταία εβδομάδα στις τακτικές ενημερώσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι ότι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κάνει ισχυρότερη την ηλιακή ακτινοβολία που φθάνει στο έδαφος.
      «Είναι απόλυτα φυσιολογικό», εξηγεί στην «Κ» ο Βαγγέλης Γερασόπουλος, διευθυντής Ερευνών στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. «Η ατμοσφαιρική ρύπανση απορροφά ή αντανακλά την ηλιακή ακτινοβολία. Γι’ αυτό και σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο που ζούμε, έχει ανοίξει η συζήτηση σε επιστημονικό επίπεδο σχετικά με το κατά πόσον η μείωση συγκεκριμένων ρύπων, όπως τα αιωρούμενα μικροσωματίδια, τελικά συντείνουν στην αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη. Πάντως, το ενθαρρυντικό είναι ότι, όπως αναφέρουν πρόσφατες επιστημονικές ανακοινώσεις ξένων πανεπιστημίων, όσο πιο έντονη είναι η ηλιακή ακτινοβολία τόσο πιο εύκολα εξοντώνεται ο κορωνοϊός».
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σε τροπολογία που θα κατατεθεί αύριο στη Βουλή περιλαμβάνεται και διάταξη που έχει εισηγηθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία θεσπίζονται γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων.
      Η πρόταση αυτή ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, την επεξεργάστηκαν ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Δημήτρης Οικονόμου και ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης και προβλέπει ότι:
      Δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής:
      (α) να δημιουργούνται προσωρινοί διάδρομοι κίνησης πεζών,
      (β) να δημιουργούνται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι,
      (γ) να γίνεται προσωρινός χαρακτηρισμός ως πεζόδρομων, τοπικών οδών με αυξημένη κίνηση πεζών και συγκεντρωμένες χρήσεις εστίασης, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο απαραίτητος χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και για την ασφαλή κίνηση των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζομένων ατόμων, και
      (δ) να δημιουργούνται «περιοχές ήπιας κυκλοφορίας» σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.
      Επιπλέον το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκπονεί ήδη έναν οδηγό εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών που θα σταλεί στους Δήμους. Αυτός θα περιλαμβάνει τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία και θα δίνει οδηγίες: για την ανακατανομή του οδικού χώρου, τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου, τις ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών. Ακόμη θα περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.
      Για το θέμα αυτό ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η παρέμβαση μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα όπλο ενάντια στη διασπορά του κορωνοϊού. Έτσι περιορίζουμε τον συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις. Ταυτόχρονα όμως ενθαρρύνουμε το ποδήλατο που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες».
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Στόχος της κυβέρνησης η προώθηση έργων ΑΠΕ άνω των 250 μεγαβάτ με κινήσεις που θα «ξεκλειδώσουν» μεγάλες επενδύσεις από διεθνείς «παίκτες». Έρχονται πλωτά φωτοβολταϊκά και θαλάσσια αιολικά.
      Τα πρώτα μεγάλα έργα που έκαναν προ κρίσης την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά σηματοδοτούν ένα πρώτο, μικρό ξεσκαρτάρισμα στο χώρο των ΑΠΕ. Το μεγάλο ξεσκαρτάρισμα θα έρθει μετά την κρίση.
      Τότε θα γίνει το μεγάλο restart, με την σταδιακή συγκέντρωση πολλών μικρών αιολικών και φωτοβολταικών στα χέρια παικτών μεγάλου βεληνεκούς, εξαγορές και συγχωνεύσεις μικρομεσαίων έργων από επενδυτές που έχουν την δυνατότητα να αντλήσουν κεφάλαια με χαμηλό κόστος και έναν ευρύτερο μετασχηματισμό του χώρου.
      Τα μηνύματα έρχονται από παντού. Τα όσα για παράδειγμα ψηφίστηκαν πρόσφατα στο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο σχετικά με την διευκόλυνση αδειοδότησης των έργων ΑΠΕ, είναι μια πρώτη τομή, αλλά δεν αποτελούν παρά μόνο την αρχή.
      Στην κυβέρνηση γνωρίζουν ότι η πράσινη ανάπτυξη θα αποτελέσει έναν από τους μοχλούς της οικονομίας για την επόμενη ημέρα, μόνο εφόσον η Ελλάδα καταφέρει να προσελκύσει στην χώρα funds και επενδυτές με χαρτοφυλάκια δισεκατομμυρίων. To φρέσκο ξένο χρήμα το οποίο έψαχνε και ψάχνει η κυβέρνηση αφορά ονόματα, όπως οι αμερικανικές Blackstone και Quantum, η Cubico, η δανέζικη CIP, η αραβική Maasdar, δηλαδή funds που προ κρίσης είχαν εκδηλώσει ενεργό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, θέλοντας να επενδύσουν 250-500 εκατ. ευρώ το καθένα μέσα στην επόμενη πενταετία, δημιουργώντας ένα κύμα άνω των 2 δισ. ευρώ.
      Χαρτοφυλάκια που προ κρίσης δήλωναν έτοιμα να τοποθετήσουν νέο χρήμα στη εγχώρια αγορά, εκτός από τους υφιστάμενους παραδοσιακούς και νεόκοπους παίκτες του χώρου, (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Ελλάκτωρ, Μytilineos, ΔΕΗ, Ελληνικά Πετρέλαια, Enel, EDF, Iberdrola) και μαζί με τον περαιτέρω εξοβελισμό της γραφειοκρατίας θα μπορούσαν να συμβάλλουν ώστε η Ελλάδα να «αλλάξει πίστα». 
      Ξημερώνει νέο τοπίο 
      Στη λογική αυτή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας θέλει μετά την απλοποίηση αδειοδότησης της πρώτης φάσης των ΑΠΕ, να τρέξει όχι μόνο τα θέματα που αφορούν τα υπόλοιπα στάδια, αλλά και τα βήματα που θα «ξεκλειδώσουν» μεγάλες επενδύσεις.
      Έργα δηλαδή άνω των 250 μεγαβάτ, τα οποία ούτως ή άλλως έχουν την δυνατότητα που παρέχει η ευρωπαϊκή νομοθεσία να ζητούν μεμονωμένη ενίσχυση για την τιμή διάθεσης της ενέργειας που θα παράγουν, πλωτά φωτοβολταϊκά (floatovoltaics), θαλάσσια αιολικά (offshore wind parks) και γενικά projects τα οποία δεν έχουν ακόμη κάνει την εμφάνισή τους στην Ελλάδα, καθώς απουσιάζει το σχετικό θεσμικό πλαίσιο.
      Τη μετάβαση αυτή από τα πολλά μικρού μεγέθους έργα στα λεγόμενα big projects επιταχύνει και ο ερχομός τους επόμενους μήνες του Target Model. Του νέου μοντέλου που αλλάζει οριστικά τους όρους στο ενεργειακό παιχνίδι, βάζει τέλος στις “κλειδωμένες” για μια 20ετία τιμές και στο καθεστώς της κατά προτεραιότητα σήμερα πώλησης στην χονδρική του παραγόμενου “πράσινου” ρεύματος έναντι όλων των άλλων τεχνολογιών (φυσικό αέριο, λιγνίτης, κλπ).
      Στο νέο περιβάλλον, οι καινούργιοι σταθμοί θα αποζημιώνονται επί ίσοις όροις με τις άλλες τεχνολογίες, με όρους ανταγωνιστικούς, γεγονός που θα μειώσει και το τίμημα που πληρώνει ο καταναλωτής για το «πρασίνισμα» της ενέργειας που καταναλώνεται. Σημειωτέον ότι η Ελλάδα ποτέ δεν ανέπτυξε την δική της βιομηχανία παραγωγής εξοπλισμού εξαρτημάτων για αιολικά και φωτοβολταϊκά (ειδικά στα τελευταία είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία made in China), προκειμένου να έχει προστιθέμενη αξία από την ραγδαία αύξηση της εγκατάστασης έργων ΑΠΕ στη νέα εποχή.
      Το αφήγημα παραμένει ελκυστικό
      Τα μεγάλα έργα αναμένεται να δώσουν το στίγμα στην μετά Covid 19 περίοδο, όπου η Ελλάδα θα συνεχίσει να προσφέρει ένα πολύ ελκυστικό «πράσινο» αφήγημα, όπως ανέφερε σε προ ημερών της έκθεση η Axia Research. Σύμφωνα με την έκθεση το ελληνικό story υποστηρίζεται από το γεγονός ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να δουλεύει πάνω στο σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της χώρας έως το 2030 και με πλάνο στο τέλος της δεκαετίας το 61% της ηλεκτρικής ενέργειας να παράγεται από ΑΠΕ, έναντι 27% επί του παρόντος.
      Σε αυτό το πλαίσιο, η ισχύς των ΑΠΕ στη χώρα αναμένεται να αυξηθεί κατά 83% έως το τέλος της δεκαετίας, προσθέτοντας 9 GW νέας ισχύος και κινητοποιώντας επενδύσεις ύψους άνω των 9 δισ. ευρώ. Σε σημαντικό βαθμό, αυτές θα αφορούν πλέον μεγάλα έργα.
      Μέχρι να δρομολογηθούν όλα τα παραπάνω, η αγορά δίνει ραντεβού για τους επόμενους διαγωνισμούς εγκατάστασης νέων αιολικών και φωτοβολταϊκών της ΡΑΕ, χωρίς να έχει ακόμη αποσαφηνισθεί αν αυτοί θα διεξαχθούν τον Ιούλιο ή θα παραπεμφθούν για το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
      Τρεις είναι οι λόγοι για τους παραπάνω ενδοιασμούς: Το κατά πόσο υπάρχουν αρκετά ώριμα έργα που να είναι έτοιμα να κατέβουν στους διαγωνισμούς, κατά πόσο υπηρεσιακά μπορεί να ανταπεξέλθει η ΡΑΕ και τρίτον το γεγονός ότι στις 23 Ιουνίου λήγει η θητεία της παρούσας διοίκησης, δίχως να έχουν δρομολογηθεί διαδικασίες για την τοποθέτηση νέας. Το γεγονός δημιουργεί σοβαρά διαδικαστικά προβλήματα καθώς ο νόμος ορίζει ότι στις διάφορες φάσεις ενός διαγωνισμού απαιτείται η υπογραφή του προέδρου της ανεξάρτητης αρχής.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε η Οργάνωση Νεολαίας της Νέας Δημοκρατίας. 
      Αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση, ο Κ. Χατζηδάκης, τόνισε ότι η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου, αλλά θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων ενώ η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή.
      Το σχετικό νομοσχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση τον Ιούνιο και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο των Ρύπων.
      Ο επόμενος (τρίτος) κύκλος του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» αναμένεται να προκηρυχθεί το φθινόπωρο.
      «Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να βγει με σημαντικό προϋπολογισμό. Έχουν ήδη δοθεί 600-650 εκατ. ευρώ για δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης. Υποθέτω ότι μπορούμε να φτάσουμε έως το 1 δισ. έως το τέλος της χρονιάς και αυτό θα αποτελεί σημαντική στήριξη για τα νοικοκυριά, για τον κατασκευαστικό κλάδο και για το περιβάλλον, γιατί περιορίζεται το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη χώρα.
      Τα κονδύλια θα πολλαπλασιαστούν και θα προέρχονται από κοινοτικά προγράμματα, δάνεια και φορολογικά κίνητρα».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην Αθήνα προσγειώθηκε την Τετάρτη το μεγαλύτερο και βαρύτερο αεροπλάνο του κόσμου, το Antonov An-225 Mriya, το οποίο έχει «ριχτεί» και αυτό στη μάχη για τη μεταφορά ιατρικών προμηθειών μεταξύ Κίνας και Ευρώπης.
      Εξοπλισμένο με έξι κινητήρες και 16 ζεύγη τροχών, το Antonov An-225 Mriya είναι αδιαμφισβήτητα το μεγαλύτερο εμπορικό αεροσκάφος στον κόσμο.
      Το γιγαντιαίο αεροσκάφος ουκρανικής κατασκευής έχει μήκος καμπίνας 84 μέτρα και χωράει 16 κοντέινερ, 80 επιβατικά αυτοκίνητα, ακόμη και ένα ολόκληρο Boeing 737.
      Δείτε τα βίντεο με την προσγείωση και απογείωση του αεροσκάφους.
       
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τεράστια μείωση στις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα παρατηρήθηκε την εποχή της καραντίνας στο Ηράκλειο της Κρήτης, αφού έφτασε το 75% στο κέντρο της πόλης. Μάλιστα, είναι η μεγαλύτερη μείωση μεταξύ επτά ευρωπαϊκών πόλεων (Ηράκλειο, Βασιλεία, Βερολίνο, Φλωρεντία, Πέζαρο, Ελσίνκι και Λονδίνο), οι οποίες διαθέτουν μικρομετεωρολογικούς πύργους, με κατάλληλο εξοπλισμό, για απευθείας μέτρηση της ροής CO2 από την τρισδιάστατη αστική επιφάνεια στην ατμόσφαιρα. Η μικρότερη μείωση των εκπομπών παρατηρήθηκε σε αστική περιοχή του Βερολίνου με σημαντικό ποσοστό βλάστησης κι έφτασε το 8%.
      Αυτό έδειξε μελέτη που δημοσιεύθηκε στον επίσημο δικτυακό τόπο του ICOS (Διεθνές Ολοκληρωμένο Σύστημα Παρακολούθησης των Εκπομπών CO2). Αν και αυτή η μείωση δεν είναι αρκετά ισχυρή για να είναι ανιχνεύσιμη σε πλανητική κλίμακα στην ατμόσφαιρα, ωστόσο, σε τοπική κλίμακα μπορούν να παρατηρηθούν σημαντικές αλλαγές στις εκπομπές.
      Στη διεθνή ερευνητική ομάδα που διεξάγει την εν λόγω μελέτη, συμμετείχαν από το Εργαστήριο Τηλεπισκόπησης και Εφαρμογών σε Αστικό και Φυσικό Περιβάλλον του Ινστιτούτου Υπολογιστικών Μαθηματικών του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, ο Δρ. Νεκτάριος Χρυσουλάκης, επικεφαλής του εργαστηρίου, και ο μεταδιδακτορικός ερευνητής Δρ. Σταύρος Σταγάκης.
      «Το μέγεθος της μείωσης των εκπομπών CO2, ποικίλλει στις διάφορες αστικές περιοχές που εξετάστηκαν, λόγω των διαφορετικών τοπικών χαρακτηριστικών και του διαφορετικού επιπέδου αυστηρότητας των περιοριστικών μέτρων σε κάθε χώρα. Όμως, σε όλες τις πόλεις διαπιστώθηκε μια σαφής χρονική σύνδεση της μείωσης των εκπομπών και των περιορισμών στην κυκλοφορία. Στο Ηράκλειο παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών, καθώς ο μικρομετεωρολογικός πύργος του ΙΤΕ βρίσκεται σε μια περιοχή αμιγούς εμπορικής δραστηριότητας και έντονης κυκλοφορίας, παράγοντες που εξέλειπαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας», εξήγησε ο Δρ. Νεκτάριος Χρυσουλάκης.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια στην εταιρεία "Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε." έναντι τιμήματος 57,5 εκατ. ευρώ (σε όρους καθαρής παρούσας αξίας), όπως ανακοίνωσε σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ. 
      Τη σύμβαση παραχώρησης υπέγραψαν εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΑΔ, κ. Στέφανος Βλαστός. Εκ μέρους του Παραχωρησιούχου, τη σύμβαση παραχώρησης υπέγραψαν ο κ. Γιάννης Μωραίτης, Διεθύνων Σύμβουλος της "Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Μονοπρόσωπη Α.Ε." και ο κ. Γιώργος Συριανός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. ως Μέτοχος του Παραχωρησιούχου.
      Πρόκειται για την πρώτη παραχώρηση μαρίνας από το ΤΑΙΠΕΔ, στην οποία ο προτιμητέος επενδυτής αναδείχθηκε με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής δημοπρασίας (e-Auction), δημιουργώντας ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον προσφορών και διαφάνειας. Η συνολική αξία της συμφωνίας υπερβαίνει τα 177 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει το εφάπαξ καταβλητέο ποσό κατά την έναρξη της παραχώρησης, την ετήσια αμοιβή παραχώρησης και ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας. 
      Τι αναφέρει η Άκτωρ
      Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ανάδοχος του έργου, μία νέα εποχή ξεκίνησε και τυπικά σήμερα για τη Μαρίνα Αλίμου, τη μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων, καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ των αρμοδίων Υπουργών - εκπροσώπων του ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ, του ΤΑΙΠΕΔ, της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και της Παραχωρησιούχου Εταιρείας "ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ".
      Η συμφωνία προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο 40 ετών – με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια - του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, αντιπροσωπεύοντας μία συνολική επένδυση της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης, που καθυστέρησε λόγω της πανδημίας και πραγματοποιήθηκε τελικά δια περιφοράς, η Παραχωρησιούχος Εταιρεία, θυγατρική της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, αναλαμβάνει να αναδιαμορφώσει και να αναπλάσει τη χερσαία και θαλάσσια ζώνη, αναδεικνύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Μαρίνας Αλίμου.
      Πολύ περισσότερο, με την υλοποίηση του Πλάνου Ανάπτυξης της Μαρίνας Αλίμου θα προκύψουν σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η αναβάθμιση της προστιθέμενης αξίας των υπηρεσιών του τουριστικού κλάδου με συνέργειες και συμπράξεις με επιχειρήσεις συναφούς δραστηριότητας, θα συνεισφέρουν καθοριστικά στην αναβάθμιση της θέσης της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά, αλλά και θα ενισχύσουν μια σειρά από οικονομικούς δείκτες και παράγοντες στην ευρύτερη περιοχή.
      Πιο συγκεκριμένα, το Πλάνο Ανάπτυξης προβλέπει τη δημιουργία μιας μαρίνας που θα αποτελεί ένα σύγχρονο και ελκυστικό πόλο αναψυχής και επιχειρηματικής δραστηριότητας με αναβαθμισμένους, λειτουργικούς και υπαίθριους χώρους. Μέσα σε αυτό το νέο, πολυμορφικό και προστατευόμενο περιβάλλον, θα αναπτύσσονται μια σειρά επαγγελματικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, με ένα σύνολο προσφερόμενων επιλογών και υπηρεσιών που θα καταστήσουν την Μαρίνα Αλίμου ως ένα σημείο αναφοράς για την "Αθηναϊκή Ριβιέρα", αλλά και για ολόκληρη τη λεκάνη της Μεσογείου.
      Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων,  προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονης σχεδίασης, μοντέρνων ισόγειων ή έως δύο ορόφων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις.
      Ο περιβάλλων χώρος του χερσαίου τμήματος της μαρίνας θα είναι διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσσονται δρόμοι, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, χώροι στάθμευσης, αλλά και επιμελημένοι χώροι πρασίνου που θα φιλοξενούν υπαίθριες εκδηλώσεις πολιτισμού για τους επισκέπτες. Επιπλέον, τόσο οι γραφειακοί χώροι που θα κατασκευαστούν όσο και οι αποθήκες, τα συνεργεία επισκευών και τα εμπορικά καταστήματα, θα εξυπηρετούν τις πλέον σημαντικές εταιρείες ναύλωσης επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, αλλά και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των σκαφών, του τουρισμού και της ευρύτερης επιχειρηματικότητας.
      Στη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας, έκτασης σχεδόν 428 στρεμμάτων, θα έχουν τη δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 1.000 σκάφη αναψυχής, μετά και την ανακατασκευή των πλωτών προβλητών οι οποίες στο σύνολό τους θα φέρουν ένα νέο, σύγχρονο σχεδιασμό που θα αξιοποιεί πλήρως τον απαραίτητο χώρο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των σκαφών και των χρηστών τους.
      Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό σημαντικών τμημάτων για την εύρυθμη λειτουργία της προβλήτας, όπως σύγχρονες εγκαταστάσεις (πίλαρς) για τον ανεφοδιασμό των σκαφών, λοιπές εγκαταστάσεις ασφαλείας, φωτισμός, ασφάλεια (security) με αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης, κ.α. Τέλος, εξαιρετική μέριμνα θα ληφθεί για την καθαριότητα όλων των χώρων της μαρίνας και κυρίως του θαλάσσιου μετώπου, έτσι ώστε να προστατεύεται απολύτως το περιβάλλον από τις δραστηριότητες της μαρίνας και να τηρείται το υψηλό επίπεδο αυτής στο θέμα της καθαριότητας και της τήρησης των κανόνων για την αποκομιδή και διάθεση των κάθε είδους απορριμμάτων και αποβλήτων (υγρών και στερεών σκαφών και λοιπών χρήσεων).
      Ο Πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, κ. Δημήτρης Καλλιτσάντσης, δήλωσε σχετικά: "Σήμερα το όραμα για τη δημιουργία μίας υπερσύγχρονης, φιλόξενης και άρτιας μαρίνας που θα αποτελέσει στολίδι για το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας και τοπόσημο για την ευρύτερη περιοχή, ξεκινά να γίνεται πραγματικότητα. Πολύ περισσότερο, αποτελεί μία ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της Ελλάδας, το γεγονός ότι μία σημαντική επένδυση που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, εκκινεί από μία ελληνική εταιρεία εν μέσω μιας ιδιαίτερα κρίσιμης περιόδου, τόσο για τον ελληνικό τουρισμό όσο και για την ελληνική οικονομία και φέρνει μαζί της χαρακτηριστικά που θα μπορέσουν να συνεισφέρουν στην νέα, εθνική προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας μας".
      Υπενθυμίζεται ότι η έναρξη της παραχώρησης προσδιορίζεται εντός περιόδου 4 μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης και αφού υπογραφεί μεταξύ ΕΤΑΔ και του Παραχωρησιούχου,  το πρωτόκολλο παράδοσης της περιοχής παραχώρησης και των υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων εντός αυτής. Εν συνεχεία και αφού ολοκληρωθούν οι αναγκαίες Μελέτες και εκδοθούν οι προβλεπόμενες οικοδομικές άδειες και εγκρίσεις, ακολουθεί η περίοδος Ανάπτυξης  (2020 - 2025), εντός της οποίας ο Παραχωρησιούχος, θα εκτελέσει όλα τα έργα που προβλέπονταν στη σχετική προσφορά που υπέβαλε στον διαγωνισμό. Η αδειοδότηση των έργων και η  έναρξη εργασιών, βάσει χρονοδιαγράμματος της Σύμβασης Παραχώρησης, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 28 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης, ήτοι τέλος του 2022.
      Τι δηλώνουν οι συναρμόδιοι υπουργοί
      Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, η μαρίνα Αλίμου είναι μία από τις σημαντικότερες στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες μαρίνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η χερσαία ζώνη της έχει επιφάνεια περίπου 210.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια ζώνη της είναι επιφάνειας περίπου 428.000 τ.μ. Η μαρίνα Αλίμου προσφέρει σήμερα περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών και εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες ελλιμενισμού της αγοράς ναύλωσης σκαφών αναψυχής της Αθήνας. 
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην απλοποίηση των διαδικασιών για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας προχωρά η κυβέρνηση, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν σήμερα, Παρασκευή, ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης και ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος.
      Μόνο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά
      Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση προβλέπεται η προσκόμιση μόνο των απαραίτητων δικαιολογητικών, προκειμένου να υπογραφούν και να προχωρήσουν γρήγορα οι συμβάσεις παραχώρησης για την εκμετάλλευση παραλιών.
      Η κίνηση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη, λόγω των συνθηκών έκτακτης ανάγκης που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού.
      Προσθήκη:
      Η ΚΥΑ Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων, τεχνικών θεμάτων, αναγκαίων λεπτομερειών και διαδικασίας για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου θάλασσας, λιμνοθάλασσας, μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών: https://diavgeia.gov.gr/doc/6Η1ΖΗ-ΙΕΣ
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.