Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Συνολικά 70 ελληνικοί δήμοι θα λάβουν κουπόνια αξίας 15.000 ευρώ που καλύπτουν το κόστος για την εγκατάσταση δημόσιων σημείων δωρεάν πρόσβασης WiFi μετά την τρίτη πρόσκληση υποβολής αιτήσεων WiFi4EU που πραγματοποιήθηκε στις 19-20 Σεπτεμβρίου 2019.
      Συνολικά, σε όλη την επικράτεια της ΕΕ, διατέθηκαν 26,7 εκατ. ευρώ για την παρούσα πρόσκληση υποβολής αιτήσεων ώστε να δημιουργηθούν δωρεάν δίκτυα Wi-Fi σε δημόσιους χώρους όπως δημαρχεία, δημόσιες βιβλιοθήκες, μουσεία, δημόσια πάρκα ή πλατείες.
      Αναλυτικά, οι δήμοι που έλαβαν κουπόνια από το πρόγραμμα στην Ελλάδα:
      ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ – ΣΥΚΕΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΑΜΟΡΓΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΣΙΘΩΝΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΓΟΡΤΥΝΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΒΟΡΕΙΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ – ΕΛΑΤΕΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ – ΝΕΑΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
      ΔΗΜΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΕΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΘΑΣΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΙΣΤΙΑΙΑΣ – ΑΙΔΗΨΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΡΓΙΘΕΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΕΥΡΩΤΑ
      ΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ – ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΑΙΑΝΙΑΣ – ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΚΑΤΩ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΟΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΗΡΩΙΚΗΣ ΝΗΣΟΥ ΚΑΣΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΙΦΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΣΚΥΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΔΙΟΥ – ΟΛΥΜΠΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΣΟΒΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΖΙΤΣΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΣΥΡΟΥ – ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΔΙΣΤΟΜΟΥ-ΑΡΑΧΟΒΑΣ – ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΒΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΒΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΡΕΣΠΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΤΑΝΑΓΡΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΛΕΙΨΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΧΑΪΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ – ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΓΑΘΟΝΗΣΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΛΑΓΚΑΔΑ
      ΔΗΜΟΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΣΟΥΛΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΖΑΓΟΡΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΡΡΙΑΝΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΤΑ
      ΗΜΟΣ ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΒΟΪΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΣΑΜΗΣ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από τον Φεβρουάριο του 2020, η Ελλάδα θα διαθέτει και θα βάλει σε τροχιά υλοποίησης τη δική της θεσμοθετημένη στρατηγική για το ποδήλατο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος, που ανακοινώθηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια ημερίδας διαβούλευσης για το ποδήλατο, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πανεπιστημιακοί και εκπρόσωποι ποδηλατικών κινήσεων. Σημειώνεται ότι η εκπόνηση μιας τέτοιας στρατηγικής, υποστηρίζεται επιστημονικά από τη Μονάδα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
      «Μία εθνική στρατηγική για το ποδήλατο δεν είναι πολιτική επικοινωνίας, να έχουμε και εμείς επειδή υπάρχει σε άλλες χώρες, ούτε και «πολιτικής ορθότητος». Μας αφορά όλους σαν ανθρώπους και σαν πολίτες. Αφορά το περιβάλλον, αφορά την ποιότητα της ζωής μας» τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, υπενθυμίζοντας ότι οι ποδηλατόδρομοι συμπεριλαμβάνονται στους εννέα βασικούς άξονες της περιβαλλοντικής πολιτικής, που έχει θέσει ως προτεραιότητες το υπουργείο. «Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, προχωρούμε με την τοπική αυτοδιοίκηση στην εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), όπου το ποδήλατο είναι ο τρίτος πυλώνας, μετά τους πεζούς και τη δημόσια συγκοινωνία» πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης, κάνοντας λόγο για «έργα πιλότους», στο άμεσο μέλλον, που θα χρηματοδοτηθούν τόσο από ευρωπαϊκά προγράμματα, όσο και από εθνικά δημόσια ταμεία, με τη συνεργασία των υπουργείων Μεταφορών και Υποδομών.
      Μιλώντας για βιώσιμη κινητικότητα, ο γγ Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, επικ. καθηγητής ΕΜΠ, Ευθ. Μπακογιάννης, σημείωσε ότι το υπουργείο χρηματοδότησε 170 πόλεις για εκπόνηση ΣΒΑΚ, τα οποία θα πρέπει να ενταχθούν σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για το ποδήλατο, που θα περιλαμβάνει βραχυπρόθεσμες δράσεις 5ετίας, μεσοπρόθεσμες 10ετίας και μακροπρόθεσμες 20ετίας. «Πρέπει να φύγουμε από την ατομική μετακίνηση με το αυτοκίνητο και να πάμε σε ομαδική με τα μέσα μεταφοράς ή και σε διαμοιρασμό επιβατών με αυτοκίνητο, το λεγόμενο car shearing» είπε ο κ. Μπακογιάννης, ο οποίος αναφέρθηκε και σε πολεοδομικούς περιορισμούς των ελληνικών πόλεων, που αντικειμενικά καθιστούν επιβεβλημένη την προώθηση του ποδηλάτου, ως μέσου βιώσιμης κινητικότητας.
      Σύμφωνα με αυτούς τους περιορισμούς, ένας αστικός δρόμος στην Ελλάδα, από ρυμοτομική σε ρυμοτομική γραμμή, έχει πλάτος 9 μέτρα. Σε αυτά πρέπει να χωρέσουν πεζοδρόμια, αυτοκίνητο, στάθμευση και ποδήλατο. «Δεν χωρούν. ‘Άρα, θα πρέπει να βάλουμε προτεραιότητες» τόνισε ο γγ του ΥΠΕΝ, μη παραλείποντας ωστόσο και τις αντιδράσεις των πολιτών, όταν για χάρη της περιβαλλοντικής αποφόρτισης, απειλούνται να … ξεβολευτούν. «Όλοι οι πολίτες είναι υπέρ των μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος. Αν, όμως, προσπαθήσει κανείς να περάσει μέτρα για πεζοδρομήσεις ή ποδηλατοδρομήσεις, που συνεπάγονται απώλεια θέσεων στάθμευσης, αυτοί οι ίδιοι πολίτες βρίσκονται απέναντι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης, διευκρινίζοντας πως η υπουργική απόφαση, που ορίζει τα πεζοδρόμια στα 2.10 μ. είναι η μόνη, στην οποία χρησιμοποιείται το ρήμα «επιβάλλεται». Παρά ταύτα, όταν επιχειρείται διαπλάτυνση ενός στενού πεζοδρομίου, οι πολίτες σηκώνονται στο πόδι, επειδή απειλούνται θέσεις στάθμευσης.
      Υπενθυμίζεται ότι έρευνα πανεπιστημιακής ομάδας, στη Θεσσαλονίκη, 25 και πλέον χρόνια πίσω, είχε οδηγηθεί στο εντυπωσιακό συμπέρασμα ότι αν γινόταν κάτι στην πόλη και έπρεπε την ίδια στιγμή να ακινητοποιηθούν όλα τα οχήματά της στο σημείο που βρίσκονταν, θα έπρεπε το ένα να βρεθεί επάνω στο άλλο. Δεν χωρούσαν στην πόλη, ούτε σε κίνηση, ούτε σε στάθμευση.
      «Πράγματι, στις ελληνικές πόλεις, το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι τόσο η κυκλοφορία των οχημάτων όσο η στάθμευση. Αν θέλει κανείς να δημιουργήσει ποδηλατόδρομο δίπλα σ΄ έναν μονόδρομο κυκλοφορίας οχημάτων χρειάζεται 5 μέτρα. Αν προσθέσει και το πλάτος των πεζοδρομίων, φτάνουμε και ξεπερνούμε τα 9 μέτρα. Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να υπάρχει στάθμευση. Κι επειδή δεν μπορούμε να… καταπιούμε τα αυτοκίνητα, θα πρέπει να προβλέψουμε κατά κανόνα υπόγειους χώρους στάθμευσης» εξήγησε ο κ. Μπακογιάννης, υπενθυμίζοντας ότι για να καταστεί πλέον εφαρμόσιμο το όποιο σχέδιο, άρα και για το ποδήλατο, «πρέπει να υπάρξει αναθεώρηση όλου του πλαισίου θεσμοθέτησης πρωτοβουλιών, καθώς ο χρόνος διάρκειας της διαδικασίας σκοτώνει κάθε σχεδιασμό».
      «Αν θέλουμε να μιλάμε σοβαρά για εθνική στρατηγική, θα πρέπει να ξεχάσουμε τα εύκολα. Δηλαδή, ότι φτιάξαμε 2-3 ποδηλατόδρομους και τελειώσαμε…» σημείωσε στην δική του ομιλία για τις εφαρμοζόμενες πολιτικές και υποδομές περί το ποδήλατο στην Ευρώπη, ο καθηγητής του ΕΜΠ, Θάνος Βλαστός, και εξήγησε: «Σε μία στρατηγική για το ποδήλατο, το ποδήλατο αυτό καθαυτό θα είναι ίσως το τελευταίο πράγμα με το οποίο θα ασχοληθεί. Πρέπει να διαμορφωθούν συνθήκες στους δρόμους, ώστε ο ποδηλάτης να μη κινείται στο κέντρο μιας κόλασης μέσω ποδηλατοδρόμων, αλλά να ζει και να χαίρεται πραγματικά την πόλη του. Χρειάζεται δίκτυο ποδηλατοδρόμων και όχι αποσπασματικά έργα. Ο ποδηλάτης, όπου κι αν κατοικεί, πρέπει να βγαίνει στον δρόμο και να μπορεί με το ποδήλατό του να πάει παντού».
      Όπως εξήγησε ο κ. Βλαστός, ποδηλατόδρομοι 75.000 χλμ. έχουν σχεδιαστεί να διατρέχουν την Ευρώπη. Από αυτούς έχουν υλοποιηθεί περίπου 40.000 χλμ. Κάπου ενδιάμεσα, με όχι και τόσο… υψηλές επιδόσεις, είναι και η Ελλάδα. Πρόκειται για στοιχεία του ευρωδικτύου velo, της παγκόσμιας ομοσπονδίας ποδηλατιστών.
      Οι στόχοι μιας εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο, όπως παρουσιάστηκαν από τον ομιλητή, είναι για τις πόλεις:
      * Η διαμόρφωση στον δρόμο όσο γίνεται πιο ήπιων συνθηκών κινητικότητας (τραμ/ποδήλατο/πεζοί)
      * Η μείωση των ταχυτήτων από 50 χλμ/ώρα, σε 30χλμ/ώρα με δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας
      * Ο συνδυασμός ποδηλάτου με δημόσια συγκοινωνία. Οι λεωφορειολωρίδες είναι το μόνο κομμάτι των δρόμων, όπου μπορούν να «φιλοξενηθούν» και οι ποδηλάτες (συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη)
      * Ο διαμοιρασμός των δρόμων σε αυτοκίνητα, ποδήλατα, ΜΜΜ
      * Η καθιέρωση προνομιακών λύσεων για το ποδήλατο (πχ πρόσβαση ποδηλάτων σε σημεία, όπου δεν επιτρέπεται η κίνηση των αυτοκινήτων)
      * Κλείσιμο για τα αυτοκίνητα των ιστορικών κέντρων και η παράδοσή τους στα ποδήλατα.
      «Η πόλη πρέπει να μιλάει στον ποδηλάτη. Με εκπαίδευση, με σωστή σήμανση, με παροχή διευκολύνσεων στην ασφαλή μετακίνησή του. Μόνον τότε θα μπορούμε να κάνουμε λόγο για εθνική στρατηγική για το ποδήλατο» κατέληξε ο κ. Βλαστός.
      Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα Cyclurban, που έχει εμπνευστεί και χρηματοδοτεί η Γερμανία, και εφαρμόζεται σε τέσσερις πόλεις της Βαλτικής και μία ελληνική (Δράμα), ο συνεργάτης της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας, δρ Κ. Αθανασόπουλος, σημείωσε ότι οι ελληνικές πόλεις δεν είναι φτιαγμένες για αυτοκίνητα, αλλά για πεζούς και ποδήλατα. «Θα λέγαμε ότι ο πυκνός οικιστικός ιστός των πόλεων, είναι και το αβαντάζ τους για να εκτοπίσουν τα αυτοκίνητα. Ρύπανση της ατμόσφαιρας, καθυστερήσεις, νεύρα… Αυτή τη στιγμή, τη μεγαλύτερη ταχύτητα μετακίνησης στις πόλεις, προσφέρουν τα δίκυκλα» είπε ο ομιλητής, απαριθμώντας τις παραμέτρους ασφάλειας, για τις οποίες θα χρειαζόταν ειδική μέριμνα από την πολιτεία, προκειμένου να συνεχιστεί η συνύπαρξη οχημάτων και ποδηλάτου. «Δεν αναζητούμε διαχωρισμένες υποδομές. Δηλαδή, ποδήλατα και οχήματα σε διαφορετικά πεδία. Αυτό δημιουργεί ψευδαίσθηση ασφάλειας στον ποδηλάτη. Το περισσότερες ασφαλές για τον ίδιο είναι να μπορεί, να μάθει, να του προσφέρεται η δυνατότητα να μετακινείται ασφαλώς παράλληλα με το αυτοκίνητο» τόνισε.
      ΑΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένας φάρος ηλικίας 120 ετών, στη νοτιοδυτική Δανία, τοποθετήθηκε πάνω σε ράγες και μεταφέρθηκε από το σημείο που είχε ανεγερθεί ώστε να σωθεί από την υποχώρηση του εδάφους.    
      Όταν ο φάρος Rubjerg Knude χτίστηκε το 1900, απείχε περίπου 200 μέτρα από την χείλος του γκρεμού στην απόκρημνη ακτή της Γιουτλάνδης.
      Μέχρι και πριν τη μεταφορά του η απόσταση αυτή είχε μειωθεί στα έξι μέτρα.


      Ο δήμαρχος της περιοχής, Arne Boelt, ανέφερε ότι πολλά μπορούσαν να πάνε λάθος κατά τη μεταφορά του φάρου, που έχει βάρος 1000 τόνων και βρίσκεται σε έναν γκρεμό ύψους 200 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας. «Αλλά άξιζε το ρίσκο. Η εναλλακτική θα ήταν η αποσυναρμολόγησή του», πρόσθεσε. Η επιχείρηση διήρκεσε δέκα ώρες. Ο φάρος μετακινήθηκε με ταχύτητα οχτώ μέτρων ανά ώρα.  



      Η Lea Wermelin, η 35χρονη υπουργός Περιβάλλοντος της Δανίας χαρακτήρισε τον λευκό φάρο ως «εθνικό θησαυρό» ώστε να εξηγήσει γιατί το υπουργείο της ξόδεψε πέντε εκατομμύρια κορώνες, περίπου 670.000 ευρώ για τη διάσωσή του. Στα έξοδα αυτά συνέβαλε και η πόλη του Hjoerring.
      Ο φάρος σταμάτησε να λειτουργεί το 1968 και μετατράπηκε σε μουσείο που περιλάμβανε και ένα έκθεμα για τη μάχη του κτιρίου ενάντια στο έδαφος που υποχωρούσε. Το μουσείο έκλεισε ωστόσο καθώς η άμμος κάλυψε τα δύο βοηθητικά κτίρια. Ο φάρος, ωστόσο, εξακολουθεί να προσελκύει 250.000 επισκέπτες τον χρόνο.  



      Η περιοχή είναι γνωστή για το αμμώδες έδαφος και την ακτογραμμή που διαβρώνεται. Το 2008 μία εκκλησία αποσυναρμολογήθηκε ώστε να μην βρεθεί στον γκρεμό. Η εκκλησία είχε χτιστεί το 1250 και εκεί είχαν γυριστεί σκηνές της ταινίας "Η Γιορτή της Μπαμπέτ". Το 1987 "Η Γιορτή της Μπαμπέτ" έγινε η πρώτη δανέζικη ταινία που κέρδισε το όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας.    
      Με πληροφορίες από Reuters
      Πηγή: www.lifo.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τροποποιήσεις που "είναι αναγκαίες για την έγκαιρη περάτωση των διαγωνιστικών διαδικασιών των έργων αλλά και την απρόσκοπτη λειτουργία του εργοληπτικού κλάδου σε συνθήκες πραγματικού και υγιούς ανταγωνισμού " -όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση- περιλαμβάνει η τροπολογία που κατατέθηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς, στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο.
      Συγκεκριμένα με την τροπολογία αναμένεται να ξεμπλοκάρουν διαγωνισμοί μεγάλων δημοσίων έργων που έχουν παγώσει λόγω προσφυγών στη δικαιοσύνη, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη βιωσιμότητα του κατασκευαστικού κλάδου.
      Η τροπολογία επαναδιατυπώνει τις διατάξεις του νόμου 3959 /2011 περί προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού, προβλέποντας ρητά την εξάλειψη του αξιόποινου αδικημάτων που αφορούν στη στρέβλωση ανταγωνισμού για επιχειρήσεις που συμμετείχαν σε διαδικασία διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
      Προβλέπει ακόμη την απαλλαγή και από διοικητικές κυρώσεις των κατασκευαστικών εταιρειών, οι οποίες το 2017 παραδέχθηκαν τη συμμετοχή τους σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού, μετά από έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καταβάλλοντας οικειοθελώς μεγάλα πρόστιμα.
      Παράλληλα εναρμονίζονται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (ν.4412/16 και ν.4413/16) σχετικά με τις διαδικασίες σύναψης των δημοσίων συμβάσεων και την επιλογή και αξιολόγηση των υποψηφίων από τις αναθέτουσες αρχές.
      Επιπλέον θεσπίζει μέτρα –ιδιαιτέρως αυστηρά- για όποιον επαναλάβει τις σχετικές παραβάσεις. Συγκεκριμένα, αν  εντός 6 ετών από την προηγούμενη έκδοση της αρχικής διαπιστωτικής απόφασης εκδοθεί νέα, αυτή θεμελιώνει λόγο αποκλεισμού της επιχείρησης από διαγωνισμούς για δημόσιες συμβάσεις ή συμβάσεις παραχωρήσεων.
      Όπως επισημαίνεται στόχος της νομοθετικής ρύθμισης είναι να σταματήσει το φαινόμενο της κατάθεσης μεγάλου αριθμού προσφυγών στους διαγωνισμού δημοσίων έργων, οι οποίοι οδηγούν σε σοβαρές καθυστερήσεις.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ικανοποίηση για δυο βασικούς άξονες της ενεργειακής πολιτικής της κυβέρνησης, την κατάργηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη και την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ εκφράζουν στις Βρυξέλες οι εκπρόσωποι της Κομισιόν, κατά τις συζητήσεις που διεξάγονται στο πλαίσιο του καθεστώτος ενισχυμένης εποπτείας για την ελληνική οικονομία.
      Το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ ως το 2028 εξήγγειλε ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης για περιβαλοντικούς (μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα) αλλά και οικονομικούς λόγους δεδομένου ότι οι εν λόγω μονάδες είναι ζημιογόνες για την επιχείρηση. Σχετική αναφορά έκανε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης από το βήμα ενεργειακού συνεδρίου, τονίζοντας ότι οι ζημιές της ΔΕΗ από τη λιγνιτική παραγωγή διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 200 εκατ. ευρώ και εφέτος αναμένεται να αυξηθούν στα 300 εκατ. Ο υπουργός τόνισε ακόμη ότι η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου του 2009 με την οποία καταδικάστηκε η χώρα μας για το μονοπώλιο της ΔΕΗ στο λιγνίτη έχουν ξεπεραστεί από την πραγματικότητα, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι οι διαγωνισμοί για την πώληση των λιγνιτικών μονάδων της επιχείρησης που διεξήχθησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν άγονοι.
      Σύμφωνα με πληροφορίες από αρμόδιες πηγές οι εκπρόσωποι της Κομισιόν διατύπωσαν ερωτήματα για το ακριβές χρονοδιάγραμμα της απολιγνιτοποίησης και τις λεπτομέρειες για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ, το νομοσχέδιο της ΔΕΗ και την ισορροπία που θα διαμορφωθεί στην αγορά ενέργειας ανάμεσα στους βασικούς παίκτες.
      Το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων αναμένεται να ξεκινήσει σταδιακά από το 2020 ενώ το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την εξαίρεση της ΔΕΗ από γραφειοκρατικές διαδικασίες (προμηθειών, προσλήψεων κλπ.) σε τομείς που είναι ανοιχτοί στον ανταγωνισμό θα συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Υπουργικό Συμβούλιο.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ομαλά προχωρεί το project του νέου maglev (magnetic levitation- μαγνητική αιώρηση) τρένου της Κίνας, το οποίο αναμένεται να πιάνει ταχύτητες 600 χλμ/ ώρα- εντείνοντας την «κούρσα» με την Ιαπωνία στην «πίστα» των ταχύτερων τρένων στον κόσμο.

      Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του CNN, το πρωτότυπο του «σώματος» του τρένου εξήλθε από τη γραμμή συναρμολόγησης στον Κινγκντάο της ανατολικής Κίνας την Πέμπτη. Έχει αναπτυχθεί από την κρατική CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) και προορίζεται να τεθεί σε κανονική παραγωγή το 2021, μετά από εκτενείς δοκιμές, αλλάζοντας δραματικά τα δεδομένα στις μεταφορές στην Κίνα. Όπως είπε ο αναπληρωτής επικεφαλής μηχανικός της CRRC, Ντινγκ Σανσάν, με το τρένο αυτό η διαδρομή Πεκίνο- Σανγκάη θα χρειάζεται μόλις 3,5 ώρες, τη στιγμή που σήμερα (λαμβανομένου υπόψιν του χρόνου προετοιμασίας για το ταξίδι) με αεροπλάνο χρειάζονται 4,5 ώρες και 5,5 ώρες με τρένο υψηλών ταχυτήτων (σήμερα τα τρένα της γραμμής Πεκίνου- Σανγκάης έχουν μέγιστη λειτουργική ταχύτητα 350 χλμ/ ώρα.

      Τα τρένα maglev χρησιμοποιούν μαγνητισμό για να αιωρούνται σε μικρή απόσταση από το έδαφος, μειώνοντας δραστικά την τριβή, και να κινούνται προς τα εμπρός.
      Η Κίνα ωστόσο δεν είναι μόνη στην «πίστα»: Η Ιαπωνία έχει και αυτή μακρά παράδοση στα «Shinkansen» (τρένα- σφαίρες), έχοντας μάλιστα πραγματοποιήσει δοκιμή σε πειραματικό σιδηρόδρομο στο Γιαμανάσι το 2015, όπου ένα maglev τρένο της Japan Railway έπιασε τα 603 χλμ / ώρα. Σε φάση ανάπτυξης είναι μια νέα γραμμή maglev (Chuo Shinkansen) όπου τα τρένα θα πιάνουν ταχύτητες γύρω στα 500 χλμ/ ώρα. Η πρώτη φάση του εγχειρήματος θα έχει να κάνει με τη σύνδεση Τόκιο-Ναγκόγια και αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2027.
      Επίσης, σε φάση δοκιμών βρίσκεται το επόμενης γενιάς τρένο- σφαίρα Alfa-X, που κατασκευάζεται από τις Kawasaki Heavy Industries και Hitachi. Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του The Verge, το τρένο (το οποίο δεν είναι τεχνολογίας maglev) είναι ικανό να πιάνει τα 400 χλμ/ ώρα, ωστόσο όταν τεθεί σε υπηρεσία, κατά το 2030, θα μεταφέρει επιβάτες σε ταχύτητα 360 χλμ/ ώρα. Το τρένο έχει ειδικό αεροδυναμικό σχεδιασμό για να ελαχιστοποιούνται η πίεση και ο θόρυβος που δημιουργεί.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε το κείμενο του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου με τίτλο "Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις" όπως ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή χθες.
      Δείτε το Σχέδιο Νόμου μετά την ψήφιση των άρθρων εδώ.
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Την αναστολή για 3 χρόνια του ΦΠΑ σε όλες τις οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν από 1.1.2006 ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στο συνέδριο του Economist.
      Κάνοντας ειδική αναφορά στα ακίνητα που εκτός των άλλων, όπως είπε αποτελούν, κατά κανόνα και το ενέχυρο των τραπεζικών δανείων, ο Πρωθυπουργός τόνισε πως η αγορά αυτή ήδη ανακάμπτει καθώς οι τιμές των ακινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 7,7% το β΄ τρίμηνο του 2019 ενώ μίλησε για την ανάγκη τολμηρών μέτρων τόνωσης της οικοδομικής δραστηριότητας και της αγοράς ακινήτων.
      «Αναστέλλεται, και για τα επόμενα τρία χρόνια, ο ΦΠΑ σε όλες τις νέες οικοδομικές άδειες, αλλά και για τις παλαιότερες, όσες εκδόθηκαν από 1ης Ιανουαρίου του 2006. Με άλλα λόγια, στο εξής απαλλάσσονται από τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας όλες οι καινούργιες κατασκευές, όπως και τα ακίνητα που κατασκευάστηκαν τα τελευταία 14 χρόνια και δεν έχουν πωληθεί ακόμη.
      Το νέο μέτρο θα ισχύσει, μάλιστα, και για τις περιπτώσεις αντιπαροχής. Δηλαδή o ιδιοκτήτης του οικοπέδου θα απαλλάσσεται από την καταβολή ΦΠΑ για τα διαμερίσματα που θα λαμβάνει ως αντιπαροχή» είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως η απαλλαγή θα γίνεται από κάθε ενδιαφερόμενο με μία απλή αίτηση, εντός εξαμήνου.
      Εμφανιζόμενος ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία της οικονομίας ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του εξέφρασε την «ισχυρή βεβαιότητά του» ότι θα μειωθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος, ύψους 3,5% του ΑΕΠ. «Για τα έτη 2021 και 2022 έχουμε πει ότι θα θέσουμε υπό συζήτηση με τους εταίρους το 3,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος. Αυτό θα γίνει μέσα στο 2020, όταν θα έχουμε αποκαταστήσει την αξιοπιστία και την προσήλωση της χώρας στις μεταρρυθμίσεις. Και, σήμερα, μπορώ να εκφράσω την ισχυρή βεβαιότητά ότι η συζήτηση αυτή θα φέρει ένα καλό αποτέλεσμα για την Ελλάδα» δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Η Google Arts and Culture σε συνεργασία με το Ανάκτορο των Βερσαλλιών  προσφέρουν στους χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας, μια εικονική περιδιάβαση στα διαμερίσματα του Λουδοβίκου 14ου. Χρησιμοποιώντας την επιστήμη μέτρησης από φωτογραφίες (φωτογραμμετρία) ο τεχνολογικός κολοσσός κατάφερε να αναπαραστήσει μοντέλα του παλατιού του «Βασιλιά Ήλιου», σε τρεις διαστάσεις.
      Η αμερικανική εταιρεία συνέλεξε πάνω από 4TB δεδομένων και με 15 δισεκατομμύρια πίξελ δημιούργησε την εφαρμογή Versailles.
      Η εφαρμογή καθοδηγεί τους επισκέπτες στα βασιλικά διαμερίσματα, στο παρεκκλήσιο και στην όπερα. Οι χρήστες του HTC Vive και του Oculus Rift μπορούν να αγγίξουν και να εξερευνήσουν περισσότερους από 100 πίνακες, γλυπτά και άλλα έργα τέχνης.
      Επιπλέον, η εταιρεία παρουσίασε μια online έκθεση με περισσότερα από 398 αντικείμενα (τεχνουργήματα, πίνακες). Σε αυτήν περιλαμβάνονται τρισδιάστατα μοντέλα αντικειμένων όπως το ερμάριο με τα κοσμήματα της Μαρίας Αντουανέτας, η κλίνη του βασιλιά και μια πληθώρα πορτρέτων ιδιαίτερα υψηλής ευκρίνειας της βασιλικής οικογένειας, καθώς και αρχειακών φωτογραφιών των Βερσαλλιών. 
      Το ανάκτορο των Βερσαλλιών βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα έξω από το Παρίσι, στις Βερσαλλίες και σήμερα αποτελεί ένα από τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Το ανάκτορο, που είναι αναμφισβήτητα το πιο λαμπρό παλάτι της Ευρώπης, αποτελείται από τρια μέρη: το κύριο όπου έμενε η βασιλική οικογένεια και έχει το σχήμα U και άλλες δυο πτέρυγες δεξιά και αριστερά όπου έμεναν οι ευγενείς, ο κλήρος και οι υπουργοί. Εκτός όμως από τις εκτάσεις και τα δωμάτια, το ανάκτορο είναι δημοφιλές και για τους τεράστιους κήπους μαζί με τα συντριβάνια και τα αγάλματα, στα οποία είναι αποτυπωμένη η ελληνική μυθολογία. Η έκταση φτάνει τα 800 εκτάρια.
       «Ανεβείτε στη σκηνή της βασιλικής Όπερας, πλησιάστε το τέμπλο του βασιλικού παρεκκλησίου, το οποίο δημιούργησε ο Corneil van Clève τον 18ο αιώνα και ανακαλύψτε την Αίθουσα των Κατόπτρων, ένα από τα πιο εμβληματικά μέρη» σημειώνεται στην περιγραφή. 
       
        «Μέσα από την περιήγηση μπορείτε να δείτε από κοντά ταπισερί, πίνακες, ταβάνια, γλυπτά και έπιπλα. Για μια πιο προσωπική εμπειρία, επιλέξτε Night mode και εξερευνήστε το παλάτι υπό το φως των φλογών στα τζάκια» προτείνουν οι δημιουργοί της εφαρμογής.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημιουργείται Κεντρικό Σύστημα Αδειοδοτήσεων δημόσιων και ιδιωτικών έργων σύμφωνα με όσα προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
      Με την προτεινόμενη διάταξη θεσπίζεται Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Αδειοδοτήσεων, μέσω του οποίου θα χορηγούνται εφεξής οι πάσης φύσεως άδειες (δόμησης και λειτουργίας) τόσο δημοσίων όσο και ιδιωτικών έργων.
      Οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών δεν μεταβάλλονται, η ένταξή τους όμως σε ένα ενιαίο σύστημα προσδοκάται να συμβάλλει στη διαφάνεια και επιτάχυνση της σχετικής διαδικασίας, αναφέρει ο νομοθέτης.
      Επίσης, με τις προτεινόμενες διατάξεις καθορίζονται οι δικαιούχοι πρόσβασης στο σύστημα, όπως επίσης η υποχρέωση τήρησης κανόνων ασφαλείας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων και η διασύνδεση του Συστήματος με το Εθνικό Μητρώο Υποδομών, για τα έργα που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής αυτού.
      Ακόμη, προβλέπεται προθεσμία έξι μηνών εντός της οποίας τόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες όσο και οι εξουσιοδοτημένοι από τους δικαιούχους μηχανικοί να καταχωρήσουν στο Σύστημα τις υφιστάμενες άδειες δημοσίων και ιδιωτικών έργων, σε μορφή ψηφιακών αρχείων.
      Οι άδειες που εκδίδονται εφεξής καταχωρούνται υποχρεωτικά στο σύστημα εντός προθεσμίας 30 ημερών από την έκδοσή τους, ενώ αντίστοιχη προθεσμία προβλέπεται για την επανυποβολή των τροποποιημένων σχετικών αρχείων, σε περίπτωση που απαιτηθεί η τροποποίηση της άδειας στο πλαίσιο ελέγχων των αρμοδίων υπηρεσιών.
      Η ανάπτυξη, λειτουργία, συντήρηση και αναβάθμιση του Συστήματος ανατίθεται σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής χορήγησης των αδειών δόμησης, ενώ εναρμονίζεται επίσης με τη δυνατότητα ανάθεσης στο ίδιο της ανάπτυξης και λειτουργίας του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τροπολογία κατατέθηκε από το υπουργείο Εργασία και Κοινωνικών Υποθέσεων στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» σχετικά με την αναγγελία του απασχολούμενου προσωπικού επί εκτέλεσης οικοδομικής εργασίας ή τεχνικού έργου.
      Πιο συγκεκριμένα με την προτεινόμενη διάταξη, το άρθρο 33 του Ν. 1836/1989 (Α'79), όπως ισχύει, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:
      1. Εργοδότης που απασχολεί προσωπικό για την εκτέλεση οικοδομικής εργασίας ή τεχνικού έργου, υποχρεούται να αναγγέλλει στις υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων το απασχολούμενο προσωπικό, πριν την έναρξη κάθε ημερήσιας απασχόλησης. Η ως άνω αναγγελία αντικαθιστά τον πίνακα προσωπικού και ωρών εργασίας. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 5 του Ν. 4554/2018 (Α' 1 30), όπως ισχύει.
      2. Αντίγραφο του εντύπου της ως άνω αναγγελίας, για κάθε ημέρα απασχόλησης τηρείται στον τόπο εκτέλεσης του έργου με ευθύνη του εργοδότη και τίθεται στη διάθεση των ελεγκτικών οργάνων, προς έλεγχο, οσάκις ζητείται. Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από το άρθρο 24 του Ν. 3996/2011 (Α' 170), όπως ισχύει.
      3. Με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται ιδίως ο υπόχρεος εργοδότης για την αναγγελία, η διαδικασία υποβολής της τα στοιχεία που περιλαμβάνει, τυχόν εξαιρέσεις και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
      4. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από τη δημοσίευση των αποφάσεων της παραγράφου 3
      5. Από την έναρξη ισχύος του άρθρου αυτού, κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που είναι αντίθετη ή ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος καταργείται.
      Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με την παρούσα ρύθμιση εισάγεται η εκ μέρους του εργοδότη υποχρέωση αναγγελίας του απασχολούμενου στην εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ή τεχνικών έργων προσωπικού, πριν από την έναρξη κάθε ημερήσιας απασχόλησης, στις υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
      Επιπροσθέτως, καθίσταται υποχρεωτική η τήρηση, με ευθύνη του εργοδότη, αντιγράφου του εντύπου της ως άνω αναγγελίας στον τόπο εκτέλεσης του έργου για κάθε μέρα απασχόλησης. Σε περίπτωση διενέργειας ελέγχου από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, το αντίγραφο του εντύπου της αναγγελίας τίθεται στην διάθεση των ελεγκτικών οργάνων.
      Σκοπός της προτεινόμενης διάταξης είναι η εξασφάλιση της προστασίας των απασχολούμενων στην εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ή τεχνικών έργων και ο δραστικός περιορισμός της παραβίασης της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας Κατ' αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά το φαινόμενο της αδήλωτης εργασίας στο χώρο των οικοδομικών εργασιών και τεχνικών έργων. Τέλος, διασφαλίζεται η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών και επιτυγχάνεται αύξηση των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων.
      Περισσότερα...

      18

    • Engineer

      Εντός της τρέχουσας εβδομάδας θα έχει παραδοθεί το έργο, που αφορά την ολοκλήρωση των εργασιών για την επέκταση των εγκαταστάσεων του Smart Park στο εκπτωτικό χωριό McArthurGlen. Σύμφωνα με την ενημέρωση από τη REDS, του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, την 1η του Νοέμβρη το κοινό θα μπορεί να περιηγηθεί στις νέες εγκαταστάσεις του γνωστού εμπορικού.
      ΤΟ ΕΡΓΟ
      Το Smart Park άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες του το 2011. Η επέκταση, η οποία έλαβε σάρκα και οστά το 2019, αναπτύχθηκε σε μία έκταση 53 χιλιάδων τετραγωνικών.
      Η ανάγκη για τη διεύρυνση της επένδυσης, είχε άμεση σχέση με τη ζήτηση που αναπτύχθηκε στη διάρκεια των ετών, καθώς και από τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα εξίσου. Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο εσόδων για το Smart Park τα τελευταία οκτώ χρόνια ανέρχεται σε 48 εκατ. ευρώ. Το σύνολο τζίρου των καταστημάτων, εντός του εμπορικού, φτάνει στα 435 εκατ. ευρώ. Με την αντιστοιχία στο ΦΠΑ, επιπρόσθετα, να ορίζεται στα 117 εκατ. ευρώ.
      Ακόμη, στο νέο χώρο θα υπάρχουν 15 χιλιάδες τετραγωνικά με νέα καταστήματα από διεθνή brands, όπως επίσης και επιπλέον ελεύθεροι χώροι πρασίνου. Μάλιστα, έχει δημιουργηθεί και ένα εντυπωσιακό δάσος.
      Το σύνολο της επένδυσης, αναμένεται να φτάσει στα 22 εκατ. ευρώ, ενώ οι μόνιμες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν προβλέπεται να φτάσουν τις 700.
      ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
      Η REDS πρωταγωνιστεί και σε άλλες μεγάλες και εμβληματικές επενδύσεις. Η μία αφορά στην ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου, ενός έργου που θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής, προϋπολογισμού 107,5 εκατ. ευρώ (σ.σ. με παράλληλη δημιουργία 350 θέσεων εργασίας). Η κατανομή χρήσεων στη νέα Μαρίνα Αλίμου, θα έχει ως εξής:
      Τομέας 1: Τουριστική ανάπτυξη και dry dock
      Τομέας 2: Διοικητική υποστήριξη
      Τομέας 3: Γραφεία και καταστήματα, εστίαση, εμπορικές εκθέσεις για προς πώληση σκάφη
      Τομέας 4: Εστίαση και ψυχαγωγία, αναψυχή
      Τομέας 5: Εγκαταστάσεις ναυταθλητισμού
      Συνάμα, υπάρχει και το Cambas Project, μία μεικτή επένδυση γραφείων, μαζί με εμπορικό κέντρο, ξενοδοχείο, σε οικόπεδο 157.383 μ3. Η επένδυση κοστολογείται πάνω από 220 εκατομμύρια, δημιουργώντας 1600 θέσεις εργασίας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έκτακτη σύσκεψη, με θέμα την αξιοποίηση αδιάθετων κοινοτικών κονδυλίων για τα δάση, συγκάλεσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης.
      Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ στον προϋπολογισμό του σχετικού κοινοτικού προγράμματος προβλέπονται 245 εκατ. ευρώ για αναδασώσεις δασοπροστασία, διάσωση αγρών κτλ., από το 2015 έως σήμερα δεν έχει απορροφηθεί, αλλά και συμβασιοποιηθεί ούτε 1 ευρώ.
      Στη σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο γγ Αγροτικής Πολιτικής και Κοινοτικών Πόρων Κ. Μπαγινέτας, η ειδική γραμματέας Διαρθρωτικών Ταμείων, Νίκη Δανδόλου και υπηρεσιακοί παράγοντες των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, συμφωνήθηκε:
      1. Να εκπονηθεί ένας χάρτης διαδρομής για την απορρόφηση των κοινοτικών πόρων με δέσμευση όλων τον εμπλεκόμενων υπηρεσιών.   
      2. Να προταχθούν τα δημόσια δασικά έργα τα οποία θεωρούνται πιο ώριμα αλλά και πιο επείγοντα.
      3. Να ενισχυθεί από τη Μονάδα Οργάνωσης Διαχείρισης, η Γενική Διεύθυνση Δασών με στελέχη εκπαιδευμένα στην απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων.
      4. Να προσληφθεί τεχνικός σύμβουλος προκειμένου να υποβοηθήσει την απορρόφηση των εν λόγω πόρων. 
      5. Να πραγματοποιηθεί, στις 6 Νοεμβρίου, τεχνική συνάντηση για την υλοποίηση των δασικών μέτρων του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης με τους συντονιστές και υπηρεσιακούς παράγοντες των επτά αποκεντρωμένων διοικήσεων, προκειμένου να υπάρξει ο αναγκαίος συντονισμός ιδιαίτερα με τα δασαρχεία για την ταχύτερη προώθηση των εν λόγω προγραμμάτων. 
      (ΑΠΕ-ΜΠΕ)
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας καθώς σύμφωνα με πληροφορίες απορρίφθηκαν από το ΣτΕ οι προσφυγές εναντίον του διαγωνισμού.
      Μετά την πρόσφατη εξέλιξη ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά. Αρχικά θα εξετασθούν οι τεχνικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών που έχουν προκριθεί και στη συνέχεια οι οικονομικές τους προσφορές και να αναδειχθεί ο ανάδοχος.
      Το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και Άβαξ-Ghella-Alstom.
      Εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. 
      Η απόφαση του ΣτΕ αναμένεται να καθαρογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σχεδόν 20 ώρες ήταν στον αέρα! Γεγονός η πλέον πολύωρη πτήση στις αερομεταφορές.
      Αεροσκάφος της αυστραλιανή εταιρείας Qantas πραγματοποίησε την πρώτη πτήση Νέα Υόρκη- Σίδνεϊ, χωρίς στάση για ανεφοδιασμό.
      Η πτήση-ρεκόρ πέρασε στην ιστορία της αεροπλοΐας ως η πλέον πολύωρη, καθώς είχε διάρκεια 19 ωρών και 16 λεπτών.
      Το αεροπλάνο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Boeing 787 Dreamliner και σκοπός της πτήσης ήταν η διενέργεια μιας σειράς εξετάσεων στο πλήρωμα και στους επιβαίνοντες, αναφορικά με τις επιπτώσεις του “τζετ λαγκ” σε αεροπορικά ταξίδια τόσο μεγάλης διάρκειας.
      Συνολικά 49 άτομα επέβαιναν στο αεροπλάνο – πλήρωμα και επιβάτες- σε μια προσπάθεια να μειωθεί το βάρος και να μπορέσει να μεταφέρει το σκάφος το μέγιστο φορτίο καυσίμων.
      Όπως ανέφερε ο CEO της Qantas, Alan Joyce, “γνωρίζουμε τις προκλήσεις που παρουσιάζουν οι πτήσεις μεγάλης διάρκειας, όμως είναι αλήθεια ότι κάθε φορά η τεχνολογία μας επιτρέπει να προχωρήσουμε.
      Οι έρευνες που διεξάγουμε θα μας δείξουν τις στρατηγικές που θα ακολουθήσουμε για να βελτιώσουμε την άνεση των πτήσεων”.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Υψηλές προσδοκίες έχουν δημιουργήσει στην αγορά οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για την αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας στο 35% το 2030. Αυτές αποτυπώνονται στον νέο κύκλο αιτήσεων του Σεπτεμβρίου που άνοιξε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και στον οποίο κατατέθηκαν 114 επενδυτικά σχέδια προς αδειοδότηση για εγκατεστημένη ισχύ αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων 2.093 MW.
      Τη μερίδα του λέοντος διεκδικούν τα φωτοβολταϊκά με 82 αιτήσεις για άδειες παραγωγής συνολικής ισχύος 1.642 MW και ακολουθούν τα αιολικά με συνολική ισχύ 406 MW. Υπάρχουν επίσης κάποιες αιτήσεις για μικρά υδροηλεκτρικά (10 MW), μία αίτηση για μονάδα βιομάζας ισχύος 2 MW, τρεις αιτήσεις για υβριδικά έργα στη Λέσβο δυναμικότητας 14 MW και μια αίτηση για την τηλεθέρμανση της Μεγαλόπολης 20 MW.

      Mεταξύ των υποψηφίων επενδυτών φιγουράρει η Τέρνα Ενεργειακή με την κατάθεση αιτήσεων για περίπου 375 MW φωτοβολταϊκών και η εταιρεία CAΝTREVA με αιτήσεις για 413 MW φωτοβολταϊκών, μεταξύ των οποίων και ένα πολύ μεγάλο πάρκο ισχύος 200 MW στις Σέρρες και ένα ακόμη 100 MW στη Μαγνησία. Δυναμική είναι και η παρουσία ξένων εταιρειών, όπως η γερμανική ΑΒΟ με αιτήσεις για φωτοβολταϊκά πάρκα συνολικής ισχύος 107 MW και η πορτογαλική EDRP με αιτήσεις για φωτοβολταϊκά ισχύος 185 MW και αιολικά ισχύος 90 MW.
      H κατάθεση των νέων αιτήσεων για ΑΠΕ είναι ενδεικτική του επενδυτικού ρεύματος στον τομέα των ανανεώσιμων που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια, ενόψει της εφαρμογής του σχεδίου απανθρακοποίησης που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση και δείχνει αποφασισμένη να εφαρμόσει χωρίς καθυστερήσεις. Ηδη η εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ σήμερα ανέρχεται σε 5.865 MW και αντιπροσωπεύει το 32,87% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος της χώρας. Εάν σε αυτό το ποσοστό προστεθεί και το μερίδιο των υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ που αντιπροσωπεύει το 17,77% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος, τότε η «πράσινη» εγκατεστημένη ισχύς στη χώρα ξεπερνάει το 50%. Το μερίδιο του φυσικού αερίου με εγκατεστημένη ισχύ 4.900 MW είναι στο 27,47%, ενώ του λιγνίτη με 3.904 MW έχει περιοριστεί στο 21,88%.
      Η αγορά αισιοδοξεί για την άρση των πολλαπλών εμποδίων στην υλοποίηση έργων ΑΠΕ και την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης μετά την κινητικότητα που έχει επιδείξει επ’ αυτού το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αλλά και τις προσωπικές παρεμβάσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το θέμα. «Δεν μπορεί οι επενδυτές να είναι “ήρωες” και να περιμένουν δέκα χρόνια για να πάρουν μια άδεια αιολικού», είπε ο πρωθυπουργός μιλώντας προσφάτως στα εγκαίνια του αιολικού του Καφηρέα, έργο της Enel Green Power που ολοκληρώθηκε έπειτα από 14 χρόνια!
      Αναμόρφωση πλαισίου
      Το έργο της αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης σταθμών παραγωγής από ΑΠΕ έχει αναλάβει ειδική επιτροπή που συστήθηκε στο ΥΠΕΝ με επικεφαλής τη γενική γραμματέα Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σήμερα στην αδειοδότηση ενός αιολικού έργου εμπλέκονται συνολικά 29 υπηρεσίες, ενώ ο μέσος χρόνος αδειοδότησης κυμαίνεται μεταξύ 8 και 10 ετών, όταν στην Ευρώπη περιορίζεται μόλις στα δύο έτη.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ενεργά είναι τα προγράμματα «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων», «Επιχειρούμε ΕΞΩ – Υποστήριξη Διεθνούς Προβολής ΜμΕ» και «Επιχειρηματική Χρηματοδότηση» του Ταμείου Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ).
      Τα χαρακτηριστικά των προγραμμάτων είναι:
      Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων: Συνολικός προϋπολογισμός 400.000.000 ευρώ  Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την ενίσχυση και αναβάθμιση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που απασχολούν έως 49 άτομα. Οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες μπορούν να βελτιώσουν την ανταγωνιστική τους θέση στην εσωτερική και εξωτερική αγορά, επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού εξοπλισμού τους και στην πιστοποίηση των προϊόντων τους.
      Τα επενδυτικά σχέδια που θα υποβληθούν μπορούν να κυμανθούν από 20.000 έως 200.000 ευρώ. Το ποσοστό επιδότησης είναι από 50% έως 65% ενώ το ύψος της επιδότησης καθορίζεται με βάση τις εξαγωγικές επιδόσεις των επιχειρήσεων.
      Οι επιχειρήσεις που μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις στο πρόγραμμα είναι:
      Βιομηχανίες Τροφίμων Διαχείριση Αποβλήτων Δικηγορικά Γραφεία Εκδοτικοί Οίκοι Εταιρίες Ενέργειας Εταιρίες Καθαρισμού Εταιρίες Πληροφορικής Κατασκευαστικές Κατασκευές Μηχανημάτων Κτηνιατρεία Λογιστικά Γραφεία Μηχανικοί Μεταφορά και Αποθήκευση Ποτοποιία Συμβολαιογραφικές Υπηρεσίες Ταχυδρομικές Εταιρίες (courier) Τηλεπικοινωνίες Τηλεφωνικό Κέντρο Υγεία (οφθαλμίατροι, καρδιολόγοι κ.ά.) Χαρτοποιία Χοντρικό Εμπόριο  Προϋποθέσεις Συμμετοχής
      Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να απασχολούν έως και 49 άτομα προσωπικό Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν κλείσει τουλάχιστον τρεις (3) διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας Να έχουν δύο (2) τουλάχιστον Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (ΕΜΕ) εξαρτημένης εργασίας πλήρους ή μερικής απασχόλησης το έτος που προηγείται της υποβολής του επενδυτικού σχεδίου. Επιδοτούμενες Δαπάνες
      Μηχανήματα – Εξοπλισμός έως 100% του επενδυτικού σχεδίου Πιστοποίηση Προϊόντων – Υπηρεσιών – Διαδικασιών έως 100% του επενδυτικού σχεδίου Συσκευασία – Ετικέτα – Branding έως 25% του επενδυτικού σχεδίου Ψηφιακή Προβολή Συμβουλευτικές Υπηρεσίες – Τεχνικές Μελέτες Μεταφορικά Μέσα Μισθολογικό Κόστος Εργαζομένων (νέο προσωπικό). Το πρόγραμμα άνοιξε για υποβολές στις 20 Φεβρουαρίου 2019 και θα παραμείνει ανοιχτό μέχρι εξαντλήσεως του διαθέσιμου προϋπολογισμού.
       
      Επιχειρούμε ΕΞΩ – Υποστήριξη Διεθνούς Προβολής ΜμΕ : Συνολικός προϋπολογισμός 50.000.000 ευρώ  Το πρόγραμμα «Επιχειρούμε ΕΞΩ – Υποστήριξη Διεθνούς Προβολής ΜμΕ» αφορά πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες Επιχειρήσεις και στοχεύει στην προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων που αναπτύσσουν ήδη εξαγωγική δραστηριότητα, μέσω της συμμετοχής τους σε εμπορικές εκθέσεις που διοργανώνονται στην ΕΕ και σε τρίτες χώρες. Επιδοτεί το 50% του κόστους συμμετοχής σε εκθέσεις του εξωτερικού ο δε προϋπολογισμός κάθε αίτησης δεν μπορεί να ξεπερνά τα 100.000 ευρώ.
      Επιδοτούμενες δραστηριότητες
      Βιομηχανία Τροφίμων - Ποτοποιία Κλωστοϋφαντουργία - Κατασκευή ειδών ένδυσης, υπόδησης & δερμάτινων ειδών Βιομηχανία ξύλου και κατασκευή προϊόντων από ξύλο Χαρτοποιία και κατασκευή χάρτινων προϊόντων Εκτυπώσεις και αναπαραγωγή προεγγεγραμμένων μέσων Παραγωγή χημικών ουσιών και προϊόντων Παραγωγή βασικών φαρμακευτικών προϊόντων και φαρμακευτικών σκευασμάτων Κατασκευή προϊόντων από ελαστικό (καουτσούκ) και πλαστικές ύλες Παραγωγή άλλων μη μεταλλικών ορυκτών προϊόντων Παραγωγή βασικών μετάλλων & μεταλλικών προϊόντων Κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών, ηλεκτρονικών και οπτικών προϊόντων Κατασκευή ηλεκτρολογικού εξοπλισμού Κατασκευή μηχανημάτων και ειδών εξοπλισμού, οχημάτων & εξοπλισμού μεταφορών Άλλες μεταποιητικές δραστηριότητες Προϋποθέσεις συμμετοχής
      Εμφάνιση κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων το 2016 Εξαγωγή ιδιοπαραγόμενων προϊόντων σε ποσοστό τουλάχιστον 2% του κύκλου εργασιών το 2016 Ίδρυση πριν την 31/12/2015 Άδεια λειτουργίας σε ισχύ και επιλέξιμος μεταποιητικός κωδικός δραστηριότητας ΚΑΔ  Καταληκτική ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 17:00.
       
      «Επιχειρηματική Χρηματοδότηση» του Ταμείου Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ) Η Δράση «Επιχειρηματική Χρηματοδότηση» του Ταμείου Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ) στοχεύει στην προώθηση της επιχειρηματικότητας, στη διευκόλυνση της πρόσβασης των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε χρηματοδοτικούς μηχανισμούς, καθώς και την ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας της χώρας.
      Οι στόχοι αυτοί υλοποιούνται μέσω της παροχής δανείων με ευνοϊκούς όρους, αφού το 40% του κεφαλαίου κάθε δανείου είναι άτοκο, καθώς χρηματοδοτείται από το Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΙΙ, το οποίο τελεί υπό τη διαχείριση της ΕΤΕΑΝ Α.Ε.
      Οι συνολικοί πόροι της Δράσης ανέρχονται σε 915 εκατ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός προκύπτει ως εξής: 366 εκατ. ευρώ πόροι του ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται το ΕΤΕΑΝ και 549 εκατ. ευρώ κεφάλαια των συνεργαζόμενων τραπεζών
      Επιλέξιμες για να υποβάλουν στη συγκεκριμένη δράση είναι οι υπό σύσταση, νεοσύστατες, νέες και υφιστάμενες, πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις των επιλέξιμων οικονομικών κλάδων, που αναπτύσσουν βιώσιμη επιχειρηματική δράση στην ελληνική επικράτεια.
      Η Δράση απευθύνεται σε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) κάθε νομικής μορφής (ατομικές, Ι.Κ.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε.), σε οποιοδήποτε στάδιο λειτουργίας και εάν βρίσκονται (νεοσύστατες και μη) και οι οποίες πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
      καταληκτική ημερομηνία την 31.10.2023 εκτός εάν ο διαθέσιμος προϋπολογισμός εξαντληθεί νωρίτερα.
      Ποιους κλάδους αφορά
      -Μεταποίηση
      -Εμπόριο
      -Υπηρεσίες
      -Τουρισμός
      Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των δανείων
      Τα προσφερόμενα δάνεια είναι δύο κατηγοριών:
      1)   Δάνεια επιχειρηματικής ανάπτυξης ειδικού σκοπού (κεφάλαια κίνησης)
      ύψος δανείου: €10.000 έως €500.000 ανάλογα με τις λειτουργικές ανάγκες της επιχειρήσεως, διάρκεια αποπληρωμής: έως 60 μήνες, με δυνατότητα περιόδου χάριτος έως 6 μήνες
      Οι επιλέξιμες δαπάνες για τα δάνεια κεφαλαίου κίνησης είναι: Δαπάνες ίδρυσης, επέκτασης, αγορά πρώτων υλών, υπηρεσιών και εμπορευμάτων, μισθοδοσίες προσωπικού, λειτουργικά κόστη.
      2)   Δάνεια επενδυτικού σκοπού
      ύψος δανείου: € 25.000 έως € 1.500.000, διάρκεια αποπληρωμής: 5-10 έτη με δυνατότητα περιόδου χάριτος έως 2 έτη,
      Ως επιλέξιμες δαπάνες για τα επενδυτικά δάνεια είναι: ή αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού, ο εκσυγχρονισμός κτιριακών εγκαταστάσεων, οι δαπάνες που έχουν ενταχθεί σε προγράμματα του ΕΣΠΑ
      Σκοπός δανείου
      Χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων. Δύνανται να χρηματοδοτηθούν για το μέρος της Ιδιωτικής Συμμετοχής με μακροπρόθεσμο δάνειο και επενδυτικά σχέδια που έχουν υποβληθεί/εγκριθεί στο πλαίσιο των Δράσεων του ΕΣΠΑ 2014-2020 ή του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016.
      Επιπλέον, μπορούν να χρηματοδοτηθούν επενδυτικά σχέδια που δεν έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης και δεν έχουν υλοποιήσει ακόμη το επενδυτικό τους σχέδιο.
      Χρηματοδότηση Κεφαλαίου Κινήσεως για την κάλυψη: Αναγκών αναπτυξιακού χαρακτήρα (δαπάνες δημιουργίας, ιδρύσεως, επεκτάσεως μίας επιχειρήσεως κ.α.)
      Αυτοτελών επιχειρηματικών αναγκών που σχετίζονται με το εμπορικό/συναλλακτικό κύκλωμα της επιχειρήσεως (αγορά πρώτων & βοηθητικών υλών, αγαθών, υπηρεσιών και εμπορευμάτων, γενικά έξοδα, εργασιακό κόστος κλπ).
      Κάθε επιχείρηση δύναται να ενταχθεί, υπό προϋποθέσεις και στα δύο είδη προνομιακών δανείων. το συνολικό ποσό χρηματοδότησης ανά επιχείρηση μέσω του προγράμματος δε μπορεί να υπερβαίνει το 1.500.000 €
      Ποιες επιχειρήσεις είναι επιλέξιμες
      Είναι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, οποιονδήποτε τύπο λειτουργίας και εάν ακολουθούν (ανεξάρτητη, συνεργαζόμενη ή συνδεδεμένη επιχείρηση).
      Διαθέτουν επιλέξιμους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ).
      Είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερες
      Έχουν έδρα, λειτουργούν και θα επενδύσουν εντός της ελληνικής επικράτειας.
      Δεν υπερβαίνουν το όριο των ενισχύσεων που θέτει ο Κανόνας De Minimis, «περί ενισχύσεων ήσσονος σημασίας»
      Επιχειρήσεις που έχουν λάβει την εγγύηση του Ε.Τ.Ε.ΑΝ σε προγράμματα που έληξαν ή ευρίσκονται σε ισχύ και τηρούν ενήμερες οφειλές εγγυημένων ή/και συγχρηματοδοτούμενων δανείων.
      Επιχειρήσεις, για τις οποίες δεν εκκρεμεί εντολή ανάκτησης ενισχύσεων κατόπιν προηγούμενης απόφασης της Επιτροπής, με την οποία οι ενισχύσεις κηρύσσονται παράνομες και ασυμβίβαστες με την Κοινή Αγορά.
      Δραστηριοποιούνται σε όλους τους οικονομικούς κλάδους της Ελληνικής επικράτειας – πλην των εξαιρέσεων που θέτει ο κανόνας de minimis.
      Υποβολή αιτημάτων χρηματοδότησης
      Η υποβολή αιτημάτων δανειοδότησης από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις γίνεται στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο www.ependyseis.gr/mis και ακολούθως υποχρεούνται να υποβάλλουν το φυσικό φάκελο σε υποκατάστημα μίας εκ των συνεργαζόμενων Tραπεζών.
      Συνεργαζόμενες Τράπεζες: ΕΘνική Τράπεζα, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Τράπεζα Αττικής, Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα, Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, Συνεταιριστική Τράπεζα Δράμας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιθετική εμπορική πολιτική με νέο μοντέλο εκπτώσεων στο ρεύμα ετοιμάζει από το 2020 η ΔΕΗ. Στόχος είναι οι μειωμένες τιμές να απευθύνονται στους καταναλωτές που θα υπογράψουν ετήσια ή διετή σύμβαση, η οποία θα τους δεσμεύει για την παραμονή τους στην επιχείρηση.
      Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-MΠΕ αρμόδιες πηγές της ΔΕΗ, η νέα τιμολογιακή πολιτική αποσκοπεί στη συγκράτηση της πελατειακής βάσης της επιχείρησης, σε αντίθεση με τις ισχύουσες εκπτώσεις συνέπειας που δεν δεσμεύουν τους καταναλωτές να παραμείνουν σε αυτήν.
      Πρόκειται για μία παραλλαγή των συμβάσεων που ήδη εφαρμόζονται στην κινητή τηλεφωνία, όπου η έκπτωση στο πάγιο ή στο κόστος της τηλεφωνικής συσκευής συνδέεται με την υπογραφή συμβολαίου ορισμένου χρόνου. Το ύψος των εκπτώσεων στο ρεύμα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, πιθανολογείται ωστόσο ότι θα κυμαίνεται στην περιοχή του 10% και θα κλιμακώνεται ανάλογα και με τη διάρκεια της σύμβασης.
      Η εφαρμογή ελκυστικής εμπορικής πολιτικής αποτελεί βασική συνιστώσα του νέου επιχειρησιακού σχεδίου της ΔΕΗ που αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους.
      Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Γιώργος Στάσσης, είχε προδιαγράψει το πλαίσιο με τις δηλώσεις του κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου του ομίλου, τονίζοντας ότι το νέο business plan εκτός από την απόσυρση λιγνιτικών μονάδων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον απογαλακτισμό από το Δημόσιο θα περιλαμβάνει «εκσυγχρονισμό της εμπορίας με νέα εμπορική πολιτική και προϊόντα, όχι μόνο οριζόντια αλλά και στοχευμένα».
      Η πελατοκεντρική προσέγγιση της νέας διοίκησης της ΔΕΗ περιλαμβάνει ακόμη την παροχή νέου «πακέτου» υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης του οικιακού εξοπλισμού (π.χ. υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, κλειδαράδες, κλπ.) Όσοι καταναλωτές το επιλέξουν θα μπορούν έναντι χαμηλής μηνιαίας συνδρομής να καλούν για συγκεκριμένο πλήθος περιστατικών το χρόνο (π.χ. πέντε φορές) τους τεχνίτες στο σπίτι τους για επισκευές βλαβών.
      Στο ίδιο πλαίσιο περιλαμβάνονται και δύο πρωτοβουλίες της διοίκησης της ΔΕΗ που τέθηκαν πρόσφατα σε εφαρμογή: είναι το νέο σύστημα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών με χαμηλότερη προκαταβολή και περισσότερες δόσεις και η δραστηριοποίηση στην αγορά φυσικού αερίου με προγράμματα που απευθύνονται σε νοικοκυριά (κοινόχρηστες ή αυτόνομες παροχές) και επιχειρήσεις. Οι προτάσεις της ΔΕΗ για τους καταναλωτές φυσικού αερίου περιγράφονται αναλυτικά στη διεύθυνση fysikoaerio.dei.gr και περιλαμβάνουν ειδικές εκπτώσεις για νέους πελάτες που θα υπογράψουν συμβάσεις ως το τέλος Ιανουαρίου του 2020, προγράμματα με σταθερή τιμολόγηση (ανεξαρτήτως των διακυμάνσεων της τιμής του καυσίμου) κ.α.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.