Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Λόγω των ισχυρών ανέμων κατέρρευσε τμήμα από το στέγαστρο του γηπέδου της ολλανδικής ποδοσφαιρικής ομάδας AZ Άλκμααρ, χωρίς να υπάρξουν θύματα, καθώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε κόσμος στις κερκίδες.
      «Εκπλαγήκαμε. Είμαστε σοκαρισμένοι, αλλά και εφησυχασμένοι από το γεγονός ότι κανείς δεν τραυματίστηκε» είπε ο γενικός διευθυντής της AZ Άλκμααρ, Ρόμπερτ Ένχορν.
      Ο πρώην ποδοσφαιριστής σημείωσε ότι το θέμα αυτό θα ερευνήσουν ειδικοί. «Το γήπεδο δεν θα φιλοξενήσει κανέναν αγώνα έως ότου είναι ασφαλές», πρόσθεσε.
      Εντυπωσιακές είναι οι φωτογραφίες από τις ζημιές στο στάδιο AFAS, χωρητικότητας 17.000 ανθρώπων, το οποίο κατασκευάστηκε πριν από 13 χρόνια στην περιφέρεια του Άλκμααρ, στο βόρειο τμήμα της Ολλανδίας.
       
       
       
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Για πολλούς αιώνες ήταν αδύνατο να φανταστούμε ότι μια πόλη θα μπορούσε να ήταν βιώσιμη με πληθυσμό πάνω από 1 εκατομμύριο κατοίκους. Στην πραγματικότητα μόνο μετά τον 19ο αιώνα όταν οι μεγαλύτερες πόλεις στον κόσμο όπως το Λονδίνο και το Πεκίνο ξεπέρασαν αυτό το όριο άρχισε αυτό να δείχνει δυνατό.
      Σήμερα στην Κίνα υπάρχουν περισσότερες από 100 πόλεις με πληθυσμό πάνω από 1 εκατομμύριο και αυτό έχει αλλάξει και τον ορισμό της μεγαλούπολης στο πέρας του χρόνου.
      Σύμφωνα με την έκθεση, η ανθρωπογεωγραφία του πλανήτη θα είναι τελείως διαφορετική από ότι σήμερα στο τέλος του αιώνα.
      Αυτές προβλέπεται να είναι οι 20 μεγαλύτερες μεγαλουπόλεις ως το 2100:
      Rank Population (2100) City Country #1 88.3 million Lagos Nigeria #2 83.5 million Kinshasa DRC #3 73.7 million Dar Es Salaam Tanzania #4 67.2 million Mumbai India #5 57.3 million Delhi India #6 56.6 million Khartoum Sudan #7 56.1 million Niamey Niger #8 54.3 million Dhaka Bangladesh #9 52.4 million Kolkata India #10 50.3 million Kabul Afghanistan #11 49.1 million Karachi Pakistan #12 46.7 million Nairobi Kenya #13 41.4 million Lilongwe Malawi #14 40.9 million Blantyre City Malawi #15 40.5 million Cairo Egypt #16 40.1 million Kampala Uganda #17 40.0 million Manila Philippines #18 37.7 million Lusaka Zambia #19 36.4 million Mogadishu Somalia #20 35.8 million Addis Ababa Ethiopia Ως το 2100, εκτιμάτε ότι 13 από τις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου θα βρίσκονται στην Αφρική, ενώ η Ινδία θα έχει 3 από αυτές και καμία από αυτές δεν θα βρίσκεται σε Αμερική, Κίνα ή Ευρώπη.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Θετικός είναι ο απολογισμός για το πρώτο μισό της φετινής αντιπυρικής περιόδου (01/05 – 31/07/2019) στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συλλέγει και επεξεργάζεται το European Forest Fire Information System (EFFIS - http://effis.jrc.ec.europa.eu).
      Με βάση τα στοιχεία αυτά, τα οποία παρουσιάζονται στην επόμενη εικόνα, η συνολική έκταση που έχει καεί στη χώρα μας από 01/05 έως 05/08/2019 ανέρχεται σε 2.279 ha, (22.790 στρέμματα)  ίση με το 1/5 περίπου του μέσου όρου της περιόδου 2008-2018 (10.541 ha).
      Σε αυτή τη θετική εικόνα έχουν συνεισφέρει οι πυρό-μετεωρολογικές συνθήκες που επικράτησαν στη χώρα μας κατά το τρίμηνο 01/05 – 31/07/2019, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν από χαμηλότερες για την εποχή θερμοκρασίες, ασθενείς ανέμους και μεγαλύτερο ύψος βροχοπτώσεων από τα κλιματικά επίπεδα σε μεγάλο μέρος της χώρας.
      Με βάση τα δεδομένα που παράγει και διατηρεί το ΕΑΑ/meteo.gr, ο αριθμός των ημερών με υψηλή ή ακραία επικινδυνότητα ήταν περιορισμένος στο μεγαλύτερο κομμάτι της Ελλάδας.
      Όπως προκύπτει από τον επόμενο χάρτη, ο αριθμός των «επικίνδυνων ημερών» δεν ξεπέρασε τις 10-20 στο μεγαλύτερο κομμάτι του ηπειρωτικού κορμού της χώρας. Τα νησιά του Κεντρικού και Νότιου Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης, ήταν οι περιοχές με το μεγαλύτερο αριθμό «επικίνδυνων ημερών» (40-60). Στην Αττική και την Εύβοια, τέλος, το πλήθος των «επικίνδυνων ημερών» κυμάνθηκε μεσοσταθμικά μεταξύ 20-40 ημερών.
       

       

      Η ανάπτυξη του πυρο-μετεωδείκτη έγινε στο πλαίσιο του διακρατικού ερευνητικού έργου INTERREG-BALKAN-MEDITERRANEAN 2014-2020-DISARM (Drought and fIreobServatory and eArly waRning systeM), με τη συμμετοχή Ελλάδας, Κύπρου και Βουλγαρίας. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικούς πόρους των συμμετεχόντων κρατών.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      “Πράσινο φως” δόθηκε τόσο από τη διαχειριστική επιτροπή του ΥΜ-ΕΠΠΕΡΑΑ, όσο και από το Υπουργείο Υγείας, που αξιολόγησαν θετικά την πρόταση της Διοίκησης του Νοσοκομείου Καλαμάτας για εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου στο χώρο του πάρκινγκ του Νοσοκομείου Καλαμάτας.

      Πρόκειται για ένα έργο έκτασης 5.000τμ που θα τοποθετηθεί πάνω σε σκίαστρα στο πάρκινγκ του Νοσοκομείου και αναμένεται να επιφέρει εξοικονόμηση 250.000 ευρώ το χρόνο στην κατανάλωση ρεύματος. Οπως λέει χαρακτηριστικά και ο Διοικητής του Νοσοκομείου Καλαμάτας, Γιώργος Μπέζος, θα πρόκειται για το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο για λογαριασμό Δημόσιας Υπηρεσίας, που θα εξυπηρετεί αφενός τη σκίαση των οχημάτων προσωπικού και επισκεπτών αλλά κυρίως θα εξοικονομεί ενέργεια για το Νοσοκομείο, δίνοντάς του έτσι εν καιρώ τη δυνατότητα να κάνει προσλήψεις προσωπικού που είναι απαραίτητο για το Νοσηλευτικό ίδρυμα. Ένα σύντομο ιστορικό της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλλει όλα αυτά τα χρόνια η διοίκηση του Νοσοκομείου κάνει ο Γιώργος Μπέζος, με ανάρτησή του, επισημαίνοντας τα πολλαπλά οφέλη για το Νοσοκομείο από το νέο πακέτο παρεμβάσεων αξίας 4.000.000 ευρώ.

      “Από το 2012 στο Νοσοκομείο Καλαμάτας καταβάλαμε μια μεγάλη συλλογική προσπάθεια ενεργειακής αναβάθμισης & εξοικονόμησης πόρων μέσω αξιοποίησης των κοινοτικών πόρων. Θυμίζω ότι τότε ακόμη και για ζεστά νερά χρήσης το καλοκαίρι με 35 & 40 βαθμούς κελσίου, το Νοσοκομείο Καλαμάτας κατανάλωνε πετρέλαιο με αποτέλεσμα η δαπάνη να φτάνει περί το 900.000€ ετησίως.
      Τότε προχωρήσαμε σε μια σειρά από έργα με κύρια αιχμή την εγκατάσταση του μεγαλύτερου ηλιοθερμικού συγκροτήματος σε δημόσια υπηρεσία στη χώρα, με αποτέλεσμα όλων αυτών των παρεμβάσεων ήταν η ετήσια δαπάνη μας ετησίως σε πετρέλαιο να έχει περιοριστεί πια στις 250.000€ και το Νοσοκομείο να κερδίσει με το σπαθί του το τίτλο του 1ου Πράσινου Νοσοκομείου της Χώρας.
      Η προσπάθεια όμως για εξοικονόμηση πόρων ήταν συνεχής και από το 2017 στραφήκαμε στο πως θα εξοικονομήσουμε πόρους από την κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος που η δαπάνη του πια αγγίζει τις 600.000€ ετησίως. Αυτή η προσπάθεια ενισχύθηκε και από την πολιτική επιλογή της τότε ηγεσίας του Υπ. Υγείας (Α.Ξανθό-Π.Πολάκη) να αναβαθμιστούν ενεργειακά τα νοσοκομεία της χώρας αλλά και από τον τότε Αν. Υπουργό Ανάπτυξης και συμπατριώτη μας Α. Χαρίτση ο οποίος προχώρησε στην αναθεώρηση του κοινοτικού προγράμματος ΥΜ.ΕΠΠΕΡΑΑ και έδωσε και στα Νοσοκομεία της Πελ/σου την δυνατότητα να υποβάλλουν πρόταση χρηματοδότησης.
      Έτσι λοιπόν με ταχείς ρυθμούς ωριμάσαμε ένα νέο πακέτο μεγάλων παρεμβάσεων και έργων που αγγίζει το ποσό των 4.000.000€ και οδηγεί το Νοσοκομείο ενεργειακά στην κατηγορία Β+.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τροποιητικές αποφάσεις λαμβάνουν οι αναπτυξιακές εταιρείες της χώρας ✱ Μεταφορά και ενσωμάτωση ΚΑΔ για τυποποίηση και συσκευασίας γεωργικών προϊόντων ✱ 2+1 διευκρινίσεις για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές
      Σε σειρά τροποποιητικών αποφάσεων έχουν προχωρήσει οι περισσότερες αναπτυξιακές εταιρείες της χώρας που διαχειρίζονται το πρόγραμμα CLLD/LEADER, και δη τις προσκλήσεις που τρέχουν για τις παρεμβάσεις ιδιωτικού χαρακτήρα αυτό το χρονικό διάστημα.
      Οι τροποποιητικές αποφάσεις, αν και σε πολλές περιπτώσεις διαφέρουν ανά περιοχή, άρα και ανά ΟΤΔ, έχουν ένα κοινό σημείο: Οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των υπηρεσιών συσκευασίας και τυποποίησης γεωργικών προϊόντων ενσωματώνονται στην υποδράση 19.2.3.1. (μεταποίηση), και αντίστοιχα οι ΚΑΔ των υπηρεσιών συσκευασίας και τυποποίησης μη γεωργικών προϊόντων ενσωματώνονται στην υποδράση 19.2.2.2.
      Στις παραπάνω αλλαγές καλούνται να προχωρήσουν όλες οι ΟΤΔ της χώρας, μετά από έγγραφα του ΥΠΑΑΤ/ΕΥΕ ΠΑΑ 2014-2020/Μονάδα Τοπικής Ανάπτυξης, στις 16 και 22 Ιουλίου.
      Μεταποίηση
      Η τροποποίηση αυτή αφορά την περίπτωση που υφίσταται από τον δυνητικό δικαιούχο μεταποίηση ή/και συσκευασία/τυποποίηση γεωργικών προϊόντων, ο οποίος αποθηκεύει ή/και διαθέτει/εμπορεύεται το τελικό προϊόν στην αγορά και συνεπώς το επενδυτικό σχέδιο θεωρείται ότι αφορά την υποδράση 19.2.3.1 ή την υποδράση 19.2.2.2, αν το προϊόν είναι μη γεωργικό.
      Αντίστοιχα, ο επενδυτικός φάκελος υποβάλλεται στην υποδράση 19.2.3.5 όταν αφορά μόνο αποθήκευση ή ψύξη, ή μόνο εμπορία, ή μόνο υπηρεσίες facon. Στο πλαίσιο αυτό συμπεριλήφθηκε και στην υποδράση 19.2.3.1 ο ΚΑΔ 01.63.10.17. «Υπηρεσίες συσκευασίας και αποθήκευσης αγροτικών προϊόντων», προκειμένου να καλύψει την περίπτωση αυτή.
      Ήδη κάποιες αναπτυξιακές προχώρησαν σε αλλαγές, όπως η Αναπτυξιακή Νοτίου Ηπείρου – Αμβρακικού, η Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας ΑΕ – ΑΝΚΟ, η Αναπτυξιακή ΟΛΥΜΠΙΑΣ και η Αναπτυξιακή Λασιθίου.
      Για παράδειγμα, από την Αναπτυξιακή Λασιθίου, μεταφέρθηκαν στην πρόσκληση από τις υποδράσεις 19.2.2.5 και 19.2.3.5 στις υποδράσεις 19.2.2.3 και 19.2.3.3 οι ΚΑΔ 85.51.10.02 (Υπηρεσίες εκμάθησης θαλάσσιων σπορ), 85.51.10.03 (Υπηρεσίες εκμάθησης καταδύσεων), 85.51.10.08 (Υπηρεσίες σχολής ιππασίας) και 93.29.11.04 (Υπηρεσίες εκμετάλλευσης παιχνιδιών θάλασσας).
      Από την πλευρά του ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης προσέθεσε στην πρόσκληση την υποδράση 19.2.2.2 «Ενίσχυση επενδύσεων στη μεταποίηση, εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων με αποτέλεσμα μη γεωργικό προϊόν για την εξυπηρέτηση ειδικών στόχων της τοπικής στρατηγικής» και ενέκρινε την παράταση της ημερομηνίας λήξης της υποβολής των προτάσεων για την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019.
      Δικαιολογητικά
      Σε παράταση της ημερομηνίας λήξης προχώρησε και η Αναπτυξιακή Καβάλας, έως τις 20 Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι πρόκειται για τη δεύτερη τροποποίηση της πρόσκλησης, η οποία, εκτός από την παράταση, τροποποιεί και το πεδίο «Δικαιούχοι» της υποδράσης 19.2.2.6 «Ενίσχυση επενδύσεων οικοτεχνίας και πολυλειτουργικών αγροκτημάτων με σκοπό την εξυπηρέτηση των ειδικών στόχων της τοπικής στρατηγικής», τόσο στο κείμενο της πρόσκλησης, όσο και στο τεχνικό δελτίο της στον οδηγό επιλεξιμότητας – επιλογής.
      Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι πλέον, στο πλαίσιο της υποδράσης, οι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα να μη μεταποιούν αποκλειστικά την ιδία τους παραγωγή, εφόσον το επιθυμούν.
      Σε διορθωτικές προσθήκες προχώρησε, τόσο στον πίνακα των δικαιολογητικών, όσο και στον οδηγό επιλεξιμότητας – επιλογής, και η Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης Χίου ΑΑΕ.
      Είναι σημαντικό οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθούν στενά τις όποιες τροποποιήσεις των προσκλήσεων και να είναι σε στενή συνεργασία με τις Αναπτυξιακές Εταιρείες των περιοχών τους.
      Διευκρινίσεις
      Επενδυτικές προτάσεις
      Σε περίπτωση όπου ένα δικαιούχος επιθυμεί να υποβάλει μια επενδυτική πρόταση, η οποία με βάση τους ΚΑΔ επένδυσης έχει αναφορά σε παραπάνω από μία από τις υποδράσεις, τότε οφείλει να υποβάλει δύο ή παραπάνω αιτήσεις στήριξης, αντίστοιχα στις υποδράσεις που καλύπτουν τους ΚΑΔ επένδυσης. Σημειώνεται ότι η κάθε αίτηση στήριξης οφείλει να έχει αυτόνομο φυσικό και λειτουργικό αντικείμενο, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο.
      Δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου
      Οι δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της επένδυσης, περιλαμβάνονται στο μέγιστο όριο του 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της πράξης για δαπάνες αγοράς οικοδομημένης ή μη γης, σε περιπτώσεις πράξεων που περιλαμβάνουν κτιριακές υποδομές ή στο 15% για εγκαταλελειμμένες και πρώην βιομηχανικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν κτήρια. Σε περιπτώσεις όπου δεν υφίσταται αγορά γης, οι δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της επένδυσης, μπορούν να ανέλθουν έως το 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της πράξης.
      Επιλέξιμη δαπάνη για οχήματα
      Για τα οχήματα μεταφοράς προϊόντων ειδικού τύπου, σε όποιες υποδράσεις προβλέπονται, ισχύει μόνο ο περιορισμός 10% του προϋπολογισμού (χωρίς ΦΠΑ). Όσον αφορά τα οχήματα μεταφοράς ανθρώπων, σε όποιες υποδράσεις προβλέπονται, ισχύει μόνο ο περιορισμός μέχρι 30.000 ευρώ αξία χωρίς ΦΠΑ, συνολικά για όλα τα οχήματα. Σημειώνεται ότι ο περιορισμός των 30.000 ευρώ ισχύει και για τις υποδράσεις 19.2.2.5 και 19.2.3.5.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κοινοποιήθηκε από το Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων η εγκύκλιος Δ.15/Δ’/9096/227/08-08-2019 σύμφωνα με την οποία:
      "Με την υπ’ αριθ. οικ. 4241/127/30-01-2019 απόφαση της υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίστηκε ο νόμιμος κατώτατος μισθός και το νόμιμο κατώτατο ημερομίσθιο, για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες όλης τη χώρας, ως εξής: α) για τους υπαλλήλους ο κατώτατος μισθός ορίστηκε στα εξακόσια πενήντα ευρώ (€ 650,00) και β) για τους εργατοτεχνίτες το κατώτατο ημερομίσθιο ορίστηκε σε είκοσι εννέα ευρώ και τέσσερα λεπτά (€29,04). Ο ανωτέρω νόμιμος κατώτατος μισθός και ημερομίσθιο ισχύουν από 01-02-2019 για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας, χωρίς ηλικιακή διάκριση.
      Συνεπώς, δεν υφίσταται πλέον διάκριση στο κατώτατο βασικό μισθό μισθωτού, σε άνω ή κάτω των 25 ετών. Ως εκ τούτου, από 1-2-2019, όπου στην κείμενη νομοθεσία για τον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών λαμβανόταν υπόψη ο βασικός μισθός μισθωτού άνω ή κάτω των 25 ετών, λαμβάνεται πλέον υπόψη ο βασικός μισθός μισθωτού.
      Επομένως, για την εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του ν.4387/2016, το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό μισθωτού και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις διαμορφώνεται σήμερα σε €6.500, με την ανώτατη μηνιαία εισφορά για την κύρια σύνταξη να ανέρχεται σε €866,45 (13,33% x €6.500) για τον εργοδότη και σε €433,55 (6,67% x €6.500) για το μισθωτό.
      Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών εφαρμόζεται και επί πολλαπλής μισθωτής απασχόλησης ή έμμισθης εντολής όσον αφορά στην εισφορά ασφαλισμένου."
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε σε Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η τροποποίηση της 61/16/10.04.2019 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο»: «Καθορισμός του τρόπου υποβολής και του περιεχομένου των αιτήσεων για την εγγραφή πράξεων και τη χορήγηση αντιγράφων και πιστοποιητικών από τα τηρούμενα βιβλία στα Κτηματολογικά Γραφεία και στα Υποκαταστήματα του Φορέα “Ελληνικό Κτηματολόγιο” - Ηλεκτρονική τήρηση βιβλίων του συστήματος Μεταγραφών και Υποθηκών - Ψηφιακή εγγραφή αιτήσεων - Ρύθμιση ζητημάτων για την τήρηση έντυπων βιβλίων του συστήματος Μεταγραφών και Υποθηκών» (Β΄ 1390).
      Το περιεχόμενο της απόφασης:
      Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ με την τροποποίηση από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην Ευρώπη, οι εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων έχουν μειωθεί σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες, ωστόσο, οι συγκεντρώσεις ατμοσφαιρικών ρύπων παραμένουν σε υπερβολικά υψηλό επίπεδο και τα προβλήματα ποιότητας του αέρα εξακολουθούν να υπάρχουν.
      Σημαντικό ποσοστό του ευρωπαϊκού πληθυσμού κατοικεί σε περιοχές, ιδιαίτερα σε πόλεις, όπου παρουσιάζονται υπερβάσεις στα πρότυπα ποιότητας του αέρα, όπως παρατηρεί ο ευρωπαϊκός οργανισμός περιβάλλοντος.
      Τα αιωρούμενα σωματίδια, το διοξείδιο του αζώτου και το τροποσφαιρικό όζοναναγνωρίζονται πλέον κατά κανόνα ως οι τρεις σημαντικότεροι ρύποι από την άποψη των επιπτώσεων για την υγεία. Βάσει των τριών αυτών στοιχείων μετριέται και η ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε.
      Η μακροχρόνια και οξεία έκθεση σε αυτούς τους ρύπους ενδέχεται να προκαλέσει επιπτώσεις κυμαινόμενης βαρύτητας για την υγεία, από προσβολή του αναπνευστικού συστήματος έως πρόωρο θάνατο.
      Περίπου 90% του ευρωπαϊκού αστικού πληθυσμού εκτίθεται σε συγκεντρώσεις ρύπων που υπερβαίνουν τα όρια ποιότητας του αέρα τα οποία κρίνονται επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία. Παραδείγματος χάριν, τα λεπτόκοκκα αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ2.5) στον αέρα έχει υπολογισθεί ότι μειώνουν το προσδόκιμο ζωής στην ΕΕ κατά περισσότερο από οχτώ μήνες.
      Το βενζο-a-πυρένιο είναι καρκινογόνος ρύπος που προκαλεί ολοένα και μεγαλύτερη ανησυχία και, σε ορισμένες αστικές περιοχές, ιδιαίτερα της και κεντρικής και νότιας Ευρώπης, βρίσκεται σε συγκεντρώσεις πάνω από το όριο που έχει τεθεί για την προστασία της ανθρώπινης υγείας.
      Η χειρότερη ποιότητα αέρα καταγράφεται στη Βοσνία, τη Βόρεια Μακεδονία και το Κόσοβο. Ακολουθούν, η Βουλγαρία, η Σερβία και η Πολωνία. Ο πιο καθαρός αέρας είναι στην Ισλανδία και στις Σκανδιναβικές χώρες.
        Στη χώρα μας
      Η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει υψηλές τιμές ατμοσφαιρικής ρύπανσης και μεγαλύτερες αναλογικά συνέπειες στη θνησιμότητα. Στις συγκεντρώσεις ΡΜ2,5 αποδίδονται 12.000 πρόωροι θάνατοι στην Ελλάδα το 2015, στο ΝΟ2 2.300 και στο όζον 610. Για τα ΡΜ2,5 στην Ελλάδα είναι 1.112, με μέσο όρο στην Ε.Ε. 820. Για το ΝΟ2 είναι 213 με ευρωπαϊκό μ.ό. 157, ενώ για το όζον είναι 59 έναντι 36.
      Τα Ευρωπαϊκά πρότυπα αναφέρουν πως οι συγκεντρώσεις διοξειδίου του αζώτου δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 40 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο. Η Αθήνα με 70 mcg/m3 έχει ξεπεράσει κατά πολύ το όριο συγκέντρωσης σε NO2.
      Σύμφωνα με τον χάρτη της Ευρωπαϊκής Περιβαλλοντικής Υπηρεσίας η Αθήνα ξεπερνά τα όρια και στο όζον, με περισσότερα από 140 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, τη στιγμή που το Ευρωπαϊκό όριο όζοντος έχει οριστεί στα 119 mcg/m3.
      Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, στην ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλονται πάνω από 13.000 πρόωροι θάνατοι ετησίως στη χώρα μας. Με περίοδο αναφοράς το 2012, στην Ελλάδα πέθαναν πρόωρα 11.100 άνθρωποι λόγω των υψηλών συγκεντρώσεων μικροσωματιδίων, 780 εξαιτίας του όζοντος και 1.300 λόγω του διοξειδίου του αζώτου.
        Χειρότερη εικόνα παρουσιάζουν ευρωπαϊκές πόλεις, με το Λονδίνο να καταλαμβάνει την θλιβερή πρωτιά στο διοξείδιο του αζώτου με 89 mcg/m3, ενώ ακολουθούν Παρίσι (83), Στουτγάρδη (82), Μόναχο και Μασσαλία με 80 και 79 mcg/m3, αντίστοιχα. Η Λυών βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα με την Αθήνα αφού ετησίως συγκεντρώνει 71 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο.
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση καταστρέφει επίσης το περιβάλλον μας.
      Η οξίνιση μειώθηκε σημαντικά την περίοδο 1990-2010 σε περιοχές της Ευρώπης με ευαίσθητα οικοσυστήματα που έχουν υποστεί όξινες εναποθέσεις πλεονάζοντος θείου και αζωτούχων ενώσεων. Ο ευτροφισμός, ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα που οφείλεται στην απόρριψη πλεοναζόντων θρεπτικών στοιχείων στα οικοσυστήματα, σημείωσε μικρότερη πρόοδο. Η έκταση των ευαίσθητων οικοσυστημάτων που προσβάλλονταν από το πλεονάζον ατμοσφαιρικό άζωτο μειώθηκε ελάχιστα μεταξύ του 1990 και του 2010. Οι ζημιές σε καλλιέργειες προκαλούνται από έκθεση σε υψηλές συγκεντρώσεις όζοντος. Οι περισσότερες γεωργικές καλλιέργειες εκτίθενται σε επίπεδα όζοντος που υπερβαίνουν τον μακροπρόθεσμο στόχο της ΕΕ για την προστασία της βλάστησης. Περιλαμβάνεται κυρίως σημαντικό τμήμα των γεωργικών περιοχών, ιδιαίτερα στη νότια, κεντρική και ανατολική Ευρώπη. Η ποιότητα του αέρα της Ευρώπης δεν βελτιώνεται πάντα με βάση τη γενική μείωση των ανθρωπογενών εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων. Οι λόγοι για το εν λόγω φαινόμενο είναι πολύπλοκοι:
      δεν υπάρχει πάντα σαφής γραμμική σχέση ανάμεσα στις μειούμενες εκπομπές και τις συγκεντρώσεις ατμοσφαιρικών ρύπων στον αέρα, το πρόβλημα της μεταφοράς ατμοσφαιρικών ρύπων σε μεγάλη απόσταση από άλλες χώρες του βόρειου ημισφαιρίου στην Ευρώπη οξύνεται διαρκώς. Ως εκ τούτου, εξακολουθούν να απαιτούνται στοχοθετημένες προσπάθειες μείωσης των εκπομπών για περαιτέρω προστασία της υγείας του ανθρώπου και του περιβάλλοντος στην Ευρώπη.
      Πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης
      Υπάρχουν διάφορες πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ανθρωπογενούς και φυσικής προέλευσης:
      καύση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, οι μεταφορές, η βιομηχανία και τα νοικοκυριά, βιομηχανικές διεργασίες και χρήση διαλυτών, για παράδειγμα σε βιομηχανίες χημικών και ορυκτών, γεωργία, διαχείριση αποβλήτων, και ηφαιστειογενείς εκρήξεις, κονιορτός, εκνέφωση θαλάσσιου άλατος και εκπομπές πτητικών οργανικών ενώσεων από εργοστάσια είναι παραδείγματα φυσικών πηγών εκπομπών. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ευρωπαϊκές πολιτικές για την ατμοσφαιρική ρύπανση
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ενημερωτικό σποτ της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με τα βασικά μέτρα πρόληψης για τις δασικές πυρκαγιές.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η SmartRoad Gotland, η κοινοπραξία E-road με την Electreon AB, θυγατρική της Electreon Wireless, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία κατασκευής δρόμου στη Σουηδία, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος ενώ κινείται.
      Η συνολική απόσταση του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι 1,6 χιλιόμετρα, μέρος των 4,1 χιλιομέτρων της συνολικής απόστασης μεταξύ του αεροδρομίου και του κέντρου της πόλης του Visby στο ειδυλλιακό νησί Gotland, που βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα.
      Αυτή η πρωτοβουλία θα είναι η πρώτη στον κόσμο που θα φορτίζει επαγωγικά τόσο ηλεκτρικό φορτηγό, όσο και λεωφορείο, ενώ αυτό θα βρίσκεται σε πλήρη κίνηση.
      Το ηλεκτρικό όχημα θα δοκιμαστεί από επαγγελματίες του χώρου κάτω από διαφορετικές κλιματικές συνθήκες για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα είναι έτοιμο και λειτουργικό σε όλη του την κλίμακα.
       
      Οι επικεφαλής των εταιρειών που ενεπλάκησαν στην πρωτοβουλία επέλεξαν σε πρώτη φάση βαριά οχήματα προκειμένου να απαλλαχθούν τα οχήματα από βαριές και δαπανηρές μπαταρίες, οι οποίες όμως λόγω των μεγάλων αναγκών θέλουν συχνές φορτίσεις.
      Το έργο χρηματοδοτείται από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών (Trafikverket) ως μέρος του προγράμματος που υιοθετεί η σουηδική κυβέρνηση για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τις βαριές μεταφορές.
      Μετά τα δοκιμαστικά που θα γίνουν, οι επικεφαλής θα βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και θα μπορέσουν να αξιολογήσουν εκ νέου τις δυνατότητες για επενδύσεις σε ηλεκτροκίνητες οδούς μεγαλύτερης κλίμακας, οι οποίες όμως θα μπορούν να απευθύνονται και σε μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.
      Η τεχνολογία εγκαθίσταται κάτω από τον δρόμο και επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της διαδρομής του, ακόμη και όταν το όχημα βρεθεί στο πάρκινγκ, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Μπορεί να υποστηρίξει οποιοδήποτε τύπο EV λεωφορείων, φορτηγών και αυτοκινήτων.
      Ουσιαστικά, το όλο εγχείρημα είναι σχεδόν παρόμοιο, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα, με αυτό που εφαρμόζεται σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου υπάρχει φόρτιση του κινητού τηλεφώνου όταν αυτό είναι ακουμπισμένο σε ειδική θέση στην κονσόλα.
      Οι εργασίες του δρόμου έχουν ξεκινήσει πριν από τρεις μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους, ενώ το ηλεκτρικό λεωφορείο θα τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020. Τα πηνία που θα χρησιμοποιηθούν κάτω από τον δρόμο θα προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά και θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν.
      Μία μεγάλη πρόκληση, επίσης, είναι ο δρόμος να μη δημιουργεί καμία ακτινοβολία. Αυτός είναι και ένας λόγος που επιλέχθηκε διαδρομή κοντά σε αεροδρόμιο, όπου υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας, ενώ απαιτείται ελάχιστη ακτινοβολία, η οποία θα είναι τέτοια που να μην παρεμβαίνει στη ραδιοεπικοινωνία του αεροδρομίου και στα άλλα τεχνικά συστήματα.
      Επίσης, η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι οικονομικά αποδοτική τόσο για μεγαλύτερες, όσο και για μικρότερες κλίμακες. Το κόστος ανά ένα χιλιόμετρο ανέρχεται περίπου στα 500.000 δολάρια και το σύστημα βασίζεται σε μια μέθοδο «σχεδιασμού με κόστος», η οποία το μειώνει με την πάροδο του χρόνου.
      Η μέγιστη μετάδοση ισχύος ανά δέκτη σε ένα όχημα είναι 25 kW. Ωστόσο, ένα βαρύ όχημα θα μπορεί να έχει περισσότερους δέκτες, ώστε στη συγκεκριμένη διαδρομή να φορτίζει περισσότερο τις μπαταρίες του.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Ενεργοποιήθηκε ήδη ο... άφαντος ως σήμερα area manager της εταιρείας, ξεκινώντας σειρά επαφών με ξενοδόχους μετά το σάλο που ξέσπασε με την επιστολή που επιβάλλει αλλαγές στις συμβάσεις. Η στάση του υπ. Τουρισμού.                                   
      Τρέχουν τώρα να «οριοθετήσουν» τη φωτιά πριν πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις οι υπεύθυνοι της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com. Μια φωτιά που άναψαν οι ίδιοι, στέλνοντας στους ξενοδόχους σε όλο τον κόσμο μια… απανταχούσα (επιστολή) με την οποία τους γνωστοποιεί αλλαγές στους όρους των μεταξύ τους συμφωνιών.
      Το σημαντικό είναι πως στην επιστολή της προς τους ξενοδόχους η Booking όρισε ως deadline την 31η Ιουλίου! Στο απόλυτο peak της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Ακόμα σημαντικότερο, όμως, είναι -σύμφωνα με ξενοδοχειακές πηγές- το αποικιοκρατικού χαρακτήρα ύφος της επιστολής, όταν φθάνει στο «δια ταύτα». Κι αυτό καθώς είναι της λογικής «ή αποδέχεστε τους νέους όρους ή διακόπτεται η συνεργασία μας». Η μη… συμμόρφωση, μάλιστα, εκ μέρους των ξενοδόχων σήμαινε πρακτικά πως δεν θα έχουν τη δυνατότητα να δέχονται κρατήσεις μέσω booking.com μετά τις 20 Αυγούστου!
      Ξενοδόχοι με τους οποίους επικοινώνησε το Euro2day.gr περιέγραφαν την επιστολή με τη φράση: take it or leave it.
      Η Booking βρίσκεται πλέον σε καθεστώς άτυπης «διαχείρισης κρίσης» μετά τις αντιδράσεις των ξενοδόχων της Καραϊβικής. Σ’ αυτές ήρθε να προστεθεί η ηχηρή κίνηση του αντιπροέδρου και δ/νοντα συμβούλου του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar Αλέξανδρου Αγγελόπουλου να σηκώσει το γάντι και να διακόψει εκείνος τη συνεργασία με την Booking! 
      Το Euro2day.gr παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή το θέμα και απευθύνθηκε άμεσα στον Α. Αγγελόπουλο, ζητώντας του να εξηγήσει τους λόγους και το σκεπτικό της κίνησης. Το άρθρο του δημοσιεύθηκε την Τρίτη και προκάλεσε αίσθηση. 
      Η απρόσμενα (ίσως για κάποιους) μεγάλες διαστάσεις που προσλαμβάνει το θέμα σήμανε alert στα headquarters της Booking. Σύμφωνα, μάλιστα, με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr, ενεργοποιήθηκε ο μέχρι σήμερα άφαντος από την ελληνική αγορά area manager της πλατφόρμας κρατήσεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, κινείται ήδη για επαφές με βασικούς ξενοδοχειακούς παίκτες της ελληνικής αγοράς προκειμένου να κατασταλεί η… «φωτιά», πριν επεκταθεί.
      Ο διευθύνων σύμβουλος της Aldemar φέρεται να είναι ένας από αυτούς που δέχθηκαν κλήση για άμεση συνάντηση. Αλλά όχι ο μόνος. Την ίδια στιγμή, το θέμα είναι εν γνώσει του νέου υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος, προς το παρόν, εξετάζει τις παραμέτρους του θέματος
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μεγάλες εταιρείες κατασκευής καλωδίων από την Ελλάδα και το εξωτερικό κατέθεσαν προσφορές για τα καλώδια της «μεγάλης» διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής στο πλαίσιο του διαγωνισμού που διεξάγει η «Αριάδνη Interconnection», θυγατρική εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ στην οποία έχει ανατεθεί η υλοποίηση του έργου
       
      Πρόκειται για καλώδια Συνεχούς Ρεύματος τάσης 500 kV και μεταφορικής ικανότητας 2×500 MW. 
      Συγκεκριμένα:
       
      Για το πρώτο τμήμα, που αφορά στην μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του ενός από τα δύο υποβρύχια καλώδια που θα συνδέουν την Κρήτη με την Αττική (δυτικό κύκλωμα) και των σταθμών ηλεκτροδίων σε Κρήτη και Αττική προσφορές κατέθεσαν η Prysmian και η Nexans. Ο προϋπολογισμός του τμήματος είναι 255 εκατ. ευρώ.
      Οι ίδιες εταιρείες (Prysmian, Nexans) υπέβαλαν προσφορές και για το δεύτερο τμήμα, που αφορά το δεύτερο υποβρύχιο καλώδιο (ανατολικό κύκλωμα). Ο προϋπολογισμός του τμήματος είναι 225 εκατ. ευρώ
      Για το τρίτο τμήμα, που αφορά στα υπόγεια καλωδιακά τμήματα της διασύνδεσης που θα συνδέσουν τους Σταθμούς Μετατροπής (σε Κρήτη και Αττική) με τα υποβρύχια καλωδιακά τμήματα, προσφορές κατατέθηκαν από τις Prysmian, Nexans και την ΝΚΤ που συνεργάζεται με τα Ελληνικά Καλώδια. Ο προϋπολογισμός του τμήματος είναι 115 εκατ. ευρώ.
       
      Για το τέταρτο τμήμα, που αφορά στην μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση καλωδίων οπτικών ινών, προσφορές κατέθεσαν οι εταιρίες Prysmian και Elettra. Ο προϋπολογισμός του τμήματος είναι 20 εκατ. ευρώ.
      Ο πρόεδρος της «Αριάδνης Interconnection» και του μητρικού ομίλου ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, δήλωσε: «Η κατάθεση προσφορών από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου των καλωδίων αποτελεί ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στην «Αριάδνη» και το εμβληματικό έργο της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, το οποίο εξελίσσεται ομαλά και σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΑΔΜΗΕ. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη συμμετοχή σε όλα τα τμήματα του διαγωνισμού και δεσμευόμαστε ότι θα πράξουμε ό,τι είναι δυνατό για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των προσφορών το ταχύτερο δυνατό, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή των συμβάσεων πριν το τέλος του έτους και να τηρήσουμε το πολύ απαιτητικό χρονοδιάγραμμα». 
      Περισσότερα...

      0

    • Alsterwasser

      Συνελήφθη μηχανικός 
      Η υπόθεσή του πήρε διαστάσεις και μάλιστα συνελήφθη ένας μηχανικός, ο οποίος φέρεται να ήταν επικεφαλής των εργασιών πριν περίπου 20 χρόνια, όταν κατασκευάστηκαν οι μπασκέτες στην περιοχή της Δασκαλόπετρας.
      Με την διαδικασία του αυτοφώρου κρατείται από το απόγευμα της Δευτέρας, ένας μηχανικός που εργαζόταν στον δήμο Χίου και φέρεται να έχει εμπλοκή στο έργο κατασκευής της μοιραίας μπασκέτας, που στάθηκε αιτία να χάσει τη ζωή του ένας 19χρονος.
      Σύμφωνα με το astraparis.gr, ο εν λόγω μηχανικός εργαζόταν το 2002 στον δήμο, όταν και κατασκευάστηκε το συγκεκριμένο γήπεδο μπάσκετ, στην Δασκαλόπετρα Βροντάδου, όπου ο 19χρονος από το Μαρούσι βρήκε τραγικό θάνατο. Ο μηχανικός υπηρετούσε στην τεχνική υπηρεσία του πρώην δήμου Ομηρούπολης και φέρεται να είχε την ευθύνη επίβλεψης του έργου, η κατασκευή του οποίου είχε ανατεθεί στην Τεχνική Εταιρεία Βροντάδου.
      Μάλιστα, είχε κληθεί να καταθέσει νωρίτερα και αφέθηκε ελεύθερος, αλλά στη συνέχεια η αστυνομία τον συνέλαβε στο πλαίσιο του αυτοφώρου, θεωρώντας πως είναι υπεύθυνος για την κακοτεχνία. Ο ίδιος αρνείται πως έχει ευθύνη για την κατασκευή της μπασκέτας, αναφέροντας στους αστυνομικούς πως δεν ήταν δικός του ο γραφικός χαρακτήρας στην τεχνική.
      --------------------
      Είναι δυνατόν για έργο που παραδόθηκε πριν 20 χρόνια και προφανώς με ανύπαρκτη συντήρηση από το Δήμο, να εξακολουθεί να φέρει την ευθύνη ο επιβλέπων?
      Δεν υπάρχει υποχρέωση πιστοποίησης των εγκαταστάσεων για ασφαλή χρήση κάθε χρόνο;
      Δηλαδή στις παιδικές χαρές πως έχουν τοποθετήσει πινακίδα οτι φέρει την ευθύνη χρήσης ο γονέας κτλ;
      Περισσότερα...

      31

    • Engineer

      Ο φετινός μήνας Ιούλιος, στη διάρκεια του οποίου σημειώθηκε μεγάλο κύμα καύσωνα στην Ευρώπη, ήταν ο πιο ζεστός μήνας που έχει καταγραφεί ποτέ στον κόσμο, με θερμοκρασία οριακά μεγαλύτερη από εκείνη του Ιουλίου 2016, σύμφωνα με τα δεδομένα του ευρωπαϊκού προγράμματος Κοπέρνικος για την κλιματική αλλαγή.
      «Ο μήνας Ιούλιος είναι γενικά ο πιο ζεστός του έτους στον κόσμο, όμως σύμφωνα με τα δεδομένα μας, ο Ιούλιος του 2019 είναι επίσης, με μικρή διαφορά, ο πιο ζεστός μήνας που έχει καταγραφεί ποτέ», δηλώνει σε σημερινή ανακοίνωσή του ο επικεφαλής του προγράμματος Ζαν-Νοέλ Τεπό.
      «Με τη συνέχιση των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις επιπτώσεις τους στην παγκόσμια αύξηση των θερμοκρασιών, τα ρεκόρ θα συνεχίσουν να καταρρίπτονται», επέμεινε.
      Σύμφωνα με τα δεδομένα του προγράμματος Κοπέρνικος, ο υδράργυρος ανέβηκε τον Ιούλιο 0,04 βαθμό Κελσίου πάνω από το προηγούμενο ρεκόρ του Ιουλίου 2016.
      Η διαφορά αυτή είναι τόσο μικρή ώστε είναι πιθανό άλλοι οργανισμοί αναφοράς, οι οποίοι συγκεντρώνουν και αναλύουν τα δεδομένα με λίγο διαφορετικό τρόπο, να μην καταλήξουν στο ίδιο συμπέρασμα, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
      Η αμερικανική αρμόδια υπηρεσία NOAA δεν έχει ακόμη δημοσιοποιήσει τα συμπεράσματά της για τον μήνα Ιούλιο.
      Σύμφωνα με το πρόγραμμα Copernicus, η θερμοκρασία τον Ιούλιο 2019 ήταν 0,56 βαθμό Κελσίου μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της περιόδου 1981-2000. Είναι σχεδόν 1,2 βαθμό Κελσίου πάνω από το προβιομηχανικό επίπεδο, που αποτελεί τη βάση αναφοράς των εμπειρογωμόνων του ΟΗΕ για το κλίμα.
      Ο Ιούλιος σηματοδοτήθηκε από έναν σύντομης διάρκειας, αλλά πολύ έντονο καύσωνα στη δυτική Ευρώπη, όπου σε χώρες όπως η Γερμανία, το Βέλγιο ή η Ολλανδία καταρρίφθηκαν τα απόλυτα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών.
      Σύμφωνα με το Copernicus, οι θερμοκρασίες ήταν επίσης υψηλότερες από τις συνήθεις στην Αλάσκα, τη Γροιλανδία και σε ορισμένα τμήματα της Σιβηρίας, καθώς και στην κεντρική Ασία και σε ορισμένες περιφέρειες της Ανταρκτικής.
      «Ανέκαθεν υπήρχαν ζεστά καλοκαίρια. Όμως δεν είναι το καλοκαίρι της νιότης μας. Δεν είναι το καλοκαίρι των παππούδων μας», είχε σχολιάσει πριν από μερικές ημέρες ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.
      «Αν δεν κάνουμε τίποτε εναντίον της κλιματικής αλλαγής τώρα, αυτά τα ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα θα είναι η κορυφή του παγόβουνου. Ενός παγόβουνου που λιώνει γρήγορα και το ίδιο», είχε προσθέσει.
      Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Μετεωρολογίας εκτιμά πως το 2019 θα περιληφθεί στο τοπ 5 των πιο ζεστών ετών.
      «Το έτος 2019 ήταν μέχρι τώρα πολύ ζεστό. Όλοι οι μήνες του 2019 κατατάσσονται μεταξύ των 4 πιο ζεστών μηνών και ο Ιούνιος του 2019 ήταν ο πιο ζεστός Ιούνιος που έχει καταγραφεί ποτέ», διευκρίνισε σήμερα το Copernicus.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι υψηλές θερμοκρασίες που καταγράφονται τις τελευταίες ημέρες στη χώρα επέτρεψαν στους δημιουργούς της ομάδας Up Drones να φτιάξουν ένα θερμικό αποτύπωμα των «γιγάντων της Λεωφόρου Κηφισίας».
      Η ομάδα κατέγραψε τη «συμπεριφορά» κάποιων εκ των πλέον εμβληματικών κτηρίων της περιοχής κάτω από τον καυτό ήλιο.
      Όπως αναφέρει η ίδια η ομάδα, το μέγαρο του ΟΤΕ ήταν από τα κτήρια που επέδειξαν την καλύτερη «συμπεριφορά» καθώς η θερμοκρασία του δεν ξεπέρασε τους 35 βαθμούς Κελσίου.
      Αντίθετη ήταν η εικόνα στο οδόστρωμα, όπου κατεγράφησαν πολύ υψηλές θερμοκρασίες όπου έφτασαν έως τους 60 βαθμούς Κελσίου.
      Δείτε παρακάτω το εντυπωσιακό βίντεο:
       
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ελεγκτικό κλοιό γύρω από 1,2 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες δημιουργεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενεργοποιώντας νέα κριτήρια και βήματα για τον έλεγχο φορολογικών υποθέσεων της τελευταίας 5ετίας.
      Με απόφασή του, ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων δίνει νέες οδηγίες στους ελεγκτές καθορίζοντας  νέα βήματα και κριτήρια για τον έλεγχο επιτηδευματιών που τηρούν απλογραφικά βιβλία. Το ελεγκτικό ξεσκόνισμα στα βιβλία και στοιχεία τους αφορά τις χρήσεις από το 2014, δηλαδή της τελευταίας πενταετίας ενώ στο μάτι των ελεγκτών βρίσκονται οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
      Εκεί ο έλεγχος θα φθάνει μέχρι τον αριθμό των μελών/φίλων της επιχείρησης, των σχολίων πελατών και των  κριτικών κ.λπ. στην ιστοσελίδα ή ενδεχομένως και στο facebook και άλλες πλατφόρμες συναλλαγών, δικτύωσης. Ο έλεγχος θα επεκτείνεται ακόμα και σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών πορτοφολιών, Paysafe, Paypal κ.λπ αλλά και τυχόν σύνδεση συσκευών POS/e-POS με ξένες τράπεζες. αλιεύουν μέσα από το διαδίκτυο στοιχεία διερευνούν
      Σύμφωνα με την απόφαση Πιτσιλή, τα βήματα που θα ακολουθούν οι ελεγκτές είναι τα εξής:
      1ο Βήμα: Επιλογή υποθέσεων
      Πριν τον έλεγχο και αφού εκδοθεί εντολή ελέγχου,  εξετάζονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
      αν δεν υποβλήθηκαν δηλώσεις κάθε είδους φορολογίας
      αν είχαν διαπραχθεί φορολογικές παραβάσεις
      αν υπάρχουν κατασχεθέντα βιβλία ή άλλα έγγραφα και στοιχεία από τα οποία πιθανολογείται φοροδιαφυγή
      στοιχεία διασταυρώσεων κλπ από Οργανισμούς, Τράπεζες ή αρχές
      συναλλαγές  με εκδότες πλαστών ή εικονικών φορολογικών στοιχείων όπως εξαφανισμένους εμπόρους κλπ
      διασταυρώσεις βάσει καταστάσεων τιμολογίων πελατών – προμηθευτών
      στοιχεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο για την λήψη περαιτέρω πληροφοριών αναφορικά με την ηλεκτρονική δραστηριοποίηση του ελεγχόμενου προσώπου.
      2ο βήμα: Τυπική συμμόρφωση και διασταυρώσεις
      1.      Γενικές επαληθεύσεις σε νομιμοποιητικά έγγραφα, βιβλία και στοιχεία, όπως:
      έγγραφα σύστασης ή νομιμοποίησης της επιχείρησης
      ορθή τήρηση των βιβλίων και έκδοση των φορολογικών στοιχείων.
      ορθή μεταφορά των δεδομένων των βιβλίων και στοιχείων στις σχετικές δηλώσεις φόρου (εισοδήματος, ΦΠΑ κλπ)
      έλεγχος κλειστής αποθήκης τουλάχιστον δύο ειδών, επιλεκτικά με βάση την τιμή μονάδας ή την ποσότητα ή τη συνολική αξία.
      «ορθή αποτίμηση» για τουλάχιστον 2 είδη επιλεκτικά με βάση τη τιμή μονάδας ή την ποσότητα ή τη συνολική αξία.
      2.   Ενδείξεις ή διαφορές που προκύπτουν από διασταυρώσεις καταστάσεων φορολογικών στοιχείων προμηθευτών και πελατών.
      3.   Κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών της ελεγχόμενης επιχείρησης, για τις εισπράξεις, τα εισοδήματά της, της πληρωμές υποχρεώσεων κ.λπ.,
      4.  Ύπαρξη επιχορηγήσεων ή επιδοτήσεων
      5.   Φορολογικοί Ηλεκτρονικοί Μηχανισμοί (ταμειακές μηχανές και φορολογικές μνήμες)
      3ο βήμα: Επαληθεύσεις επί εσόδων και αγορών
      Ελέγχεται αν καταχωρήθηκαν ορθά στα βιβλία τα εκδοθέντα στοιχεία λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών και τα τιμολόγια για κάθε πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών, για συνολικό χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      Ελέγχεται αν έγινε ορθή καταχώρηση του Φ.Π.Α. και των λοιπών φόρων, για συνολικό χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      Ελέγχεται  αν έγιναν σωστά οι αθροίσεις των ποσών των εσόδων και των αγορών του φορολογικού έτους, επί χειρόγραφης τήρησης των βιβλίων.
      Ελέγχεται  αν καταχωρήθηκαν ορθά στα βιβλία, με βάση τα τιμολόγια και τις διασαφήσεις εισαγωγής, η αξία και ο αναλογών Φ.Π.Α. για συνολικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      4ο βήμα: Έρευνα διαδικτυακών συναλλαγών
      Εάν ο ελεγχόμενος διενεργεί συναλλαγές μέσω διαδικτύου, θα ελέγχονται και θα επαληθεύονται τα παρακάτω:
      Η καταχώρηση του ελεγχόμενου προσώπου στο Γ.Ε.Μ.Η., αναφορικά με την δραστηριοποίησή του σε ηλεκτρονικό ή εξ αποστάσεως εμπόριο ή παροχή υπηρεσιών.
      Η ύπαρξη τυχόν άλλων διαδικτυακών τόπων που σχετίζονται με το ελεγχόμενο πρόσωπο, καθώς και το όνομα του φυσικού/νομικού προσώπου στο οποίο έχουν κατοχυρωθεί.
      Το κόστος της παρουσίας και δραστηριοποίησής του στο διαδίκτυο , συμπεριλαμβανομένης και της διαφημιστικής του δαπάνης. Μεταξύ άλλων, ερευνώνται και στοιχεία όπως ο αριθμός των μελών/φίλων, σχολίων πελατών, κριτικών κ.λπ.
      Η ύπαρξη συμβάσεων/συμφωνιών με εταιρείες μεταφορών (courier)
      Η διαδικασία που ακολουθείται κατά τη λήψη και καταχώρηση της παραγγελίας, την πληρωμή, καθώς και την αποστολή των αποθεμάτων ή την παροχή υπηρεσιών.
      Οι τρόποι πληρωμής των ηλεκτρονικών και εξ αποστάσεως συναλλαγών, όπως πληρωμή μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων, αντικαταβολών μέσω επιχειρήσεων ταχυδρομικών υπηρεσιών, ιδρυμάτων έκδοσης ηλεκτρονικού χρήματος, ηλεκτρονικών πορτοφολιών, Paysafe, Paypal κ.λπ.
      Η τυχόν σύνδεση των συσκευών POS/e-POS με ξένα πιστωτικά ιδρύματα.
      Η ύπαρξη εσόδων από προμήθειες, διαφημιστικά συμβόλαια ή άλλα έσοδα από συναλλαγές με επιχειρήσεις ή πρόσωπα που έχουν παρουσία στο διαδίκτυο.
      5ο βήμα: Πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία
      Μέσω των καταστάσεων πελατών- προμηθευτών, αναζητούνται ως «ύποπτες» μεμονωμένες αγορές ή δαπάνες ιδιαίτερα μεγάλης αξίας σε σχέση με τα δεδομένα του ελεγχόμενου προσώπου, ιδίως από προμηθευτές με τους οποίους δεν υπάρχουν συστηματικές συναλλαγές καθώς επίσης και φορολογικά στοιχεία, ιδιαίτερα αυτά με μεγάλη αξία, για τυχόν πλαστότητα, εικονικότητα ή νόθευσή τους.
      6ο Βήμα: Φόροι Εισοδήματος
      «Ανεξαρτήτως ποσού». Αναζητούνται «μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες», καθώς και οι δαπάνες προβλέψεων επισφαλών απαιτήσεων.
      7ο βήμα: Έλεγχος Φ.Π.Α.
      Θα ελέγχεται:
      Η συμφωνία φορολογητέων εκροών και εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα και σε περίπτωση σημαντικής απόκλισης αν η απόκλιση αυτή αιτιολογείται.
      η ορθή μεταφορά σωστά στις δηλώσεις οι εκροές (έσοδα), και οι εισροές (αγορές και δαπάνες), όπως προκύπτουν από τα τηρούμενα λογιστικά αρχεία.
      Η ορθή εφαρμογή των προβλεπόμενων συντελεστών Φ.Π.Α.
      Εάν το δικαίωμα έκπτωσης έχει ασκηθεί υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 32 του Κώδικα Φ.Π.Α.
      Εάν υφίστανται δαπάνες, για τις οποίες η ελεγχόμενη επιχείρηση έχει εκπέσει τον αναλογούντα Φ.Π.Α., χωρίς να υπάρχει τέτοιο δικαίωμα.
      Εάν η επιχείρηση έλαβε επιστροφή Φ.Π.Α. χωρίς να το δικαιούται.
      Εάν διενεργήθηκε επιμερισμός του φόρου των κοινών εισροών (Pro-rata)
      8ο βήμα: Έλεγχος ΦΜΥ – παρακρατούμενων φόρων:
      Θα διενεργείται έλεγχος συμφωνίας των ακαθάριστων αποδοχών που εμφανίζονται στις υποβληθείσες δηλώσεις Φόρου Μισθωτής Εργασίας (Φ.Μ.Ε.) με αυτές που εμφανίζονται στα τηρούμενα βιβλία/λογιστικά αρχεία της ελεγχόμενης
      Η ίδια συμφωνία διενεργείται και ως προς τους παρακρατηθέντες και καταβληθέντες φόρους.
      Θα επαληθεύεται η ορθή παρακράτηση του φόρου μισθωτής εργασίας και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης σε 2 υπαλλήλους της επιχείρησης.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεκινά άμεσα η κατασκευή οκτώ νέων έργων Εκπαίδευσης, Δικαιοσύνης και Υγείας μετά τις νέες συμβάσεις, συνολικής αξίας 5.004.547,30 ευρώ που έχουν ετοιμαστεί και ξεκίνησαν ήδη να υπογράφονται, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΚΤΥΠ ΑΕ, Γιάννη Χαρωνίτη.
      Με την υπογραφή αυτών, η συνολική αξία των συμβάσεων που θα έχει υπογράψει από την αρχή του έτους η ΚΤΥΠ ΑΕ, θα ανέρχεται στο ποσό των 29.397.276,05 ευρώ. Ήδη, η ΚΤΥΠ ΑΕ είναι ο οργανισμός με τις περισσότερες δημόσιες συμβάσεις για το 2019, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ).
      Η πρώτη από τις οκτώ νέες συμβάσεις, υπογράφηκε την Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019 και αφορά στο έργο «Πρωτοδικείο, Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών – Αντικατάσταση, επισκευή, συντήρηση των εξωτερικών παραθύρων των κτιρίων 9,10,11,12 & 13 (πρώην Σχολή Ευελπίδων), συμβατικού προϋπολογισμού 207.810,35 ευρώ και ανάδοχο την εταιρεία «Λουκάς Παπαγεωργίου & Σια ΕΕ».
      Οι υπόλοιπες συμβάσεις που θα υπογραφούν εντός των επόμενων ημερών, αφορούν στα εξής έργα: 
      1. Ανέγερση 2ου Λυκείου Μεταμόρφωσης με προϋπολογισμό σύμβασης 2.780.984,62 ευρώ. Θα κατασκευαστεί από την εταιρεία “AGT CONSTRUCTION ATE”.
      2. Ολοκλήρωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κορυδαλλού, με συμβατικό προϋπολογισμό 1.089.305,83 ευρώ. Ανάδοχος είναι η εταιρεία “PdL ΑΤΕ”.
      3. Επισκευές και αναδιαρρυθμίσεις στο Κλειστό Γυμναστήριο ΓΝ και ΓΕΛ Αυλώνα, συμβατικής αξίας 53.749,69 ευρώ και ανάδοχο την εταιρεία «Σύριος Κωνσταντίνος».
      4. Επείγουσες οικοδομικές και Η/Μ εργασίες επισκευής κελιών, διαμόρφωσης πτέρυγας ανηλίκων και περιβάλλοντος χώρου για την αναβάθμιση των συνθηκών διαβίωσης ανηλίκων κρατουμένων στο ΕΚΚΝ Αυλώνα, με συμβατικό προϋπολογισμό 608.977,13 ευρώ και ανάδοχο την εταιρεία «Δόμηση Τεχνική ΕΠΕ».
      5. Ανακατασκευή μόνωσης σε κτίρια των Γυναικείων Φυλακών του Κ.Κ. Κορυδαλλού, με συμβατικό προϋπολογισμό 136.010,28 ευρώ και ανάδοχο την εταιρεία “PdL ΑΕ”.
      6. Ειδικά μέτρα αποτροπής προσέγγισης εναέριων μέσων στο Ψυχιατρείο Κ.Κ. Κορυδαλλού, συμβατικής αξίας 25.030,68 ευρώ με ανάδοχο την εταιρεία «Σύριος Κωνσταντίνος».
      7. Κατασκευή ειδικών κελιών ως χώροι ηρεμίας στο Ψυχιατρείο Κρατουμένων Κορυδαλλού, συμβατικού προϋπολογισμού 102.678,72 ευρώ και ανάδοχο την εταιρεία «Έκτορ Μπόλος & Συνεργάτες ΟΕ».
      Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή, υπό την ευθύνη της ΚΤΥΠ ΑΕ, κατασκευάζονται 29 έργα Εκπαίδευσης, Υγείας και Δικαιοσύνης, συνολικής αξίας, περίπου 197.000.000 ευρώ, ενώ βρίσκονται σε διαδικασία δημοπράτησης, έργα συνολικής αξίας περίπου 35.000.000 ευρώ.
      Επιπλέον, η ΚΤΥΠ ΑΕ προχωρά ήδη στην προετοιμασία και ωρίμανση των μελετών για πάνω από 120, έως τώρα, έργων σχολικής στέγης σε όλη την Ελλάδα, εκτιμώμενης αξίας άνω των 600 εκ. ευρώ, προκειμένου να είναι έτοιμα ώστε να κατασκευαστούν στο πλαίσιο του επόμενου χρηματοδοτικού προγράμματος 2021-2027.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η χώρα μας παίρνει την καλύτερη «βαθμολογία» της στο πεδίο του ανθρώπινου κεφαλαίου, καθώς είναι 20η μεταξύ 129 χωρών.
      Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 41η θέση στον «Παγκόσμιο Δείκτη Καινοτομίας 2019»| (Global Innovation Index 2019) μεταξύ 129 χωρών.
      Ο δείκτης συντάσσεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO), το Πανεπιστήμιο Κορνέλ των ΗΠΑ και τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων INSEAD της Γαλλίας.
      Το 2018 η Ελλάδα είχε καταταγεί 42η.
      Η χώρα μας παίρνει την καλύτερη «βαθμολογία» της στο πεδίο του ανθρώπινου κεφαλαίου (20ή θέση διεθνώς), κάτι που επιβεβαιώνει πόσο προικισμένο έμψυχο δυναμικό διαθέτει. Χειρότερη είναι η κατάταξη της σε άλλους επιμέρους δείκτες: Υποδομές (43η), Θεσμοί (51η), Γνώση και Τεχνολογία (53η), Δημιουργικότητα (53η), Ποιότητα αγορών (54η) και Ποιότητα επιχειρηματικού περιβάλλοντος (59η). Σε ορισμένα πεδία η Ελλάδα εμφανίζει σημαντική υστέρηση, όπως η συνεργασία πανεπιστημίων-βιομηχανιών στο πεδίο της έρευνας (μόλις 122η).
      Για ένατη συνεχή χρονιά την πρώτη θέση παγκοσμίως σε επίπεδο καινοτομίας κατακτά η Ελβετία, ενώ ακολουθούν κατά σειρά Σουηδία, ΗΠΑ, Ολλανδία και Μεγάλη Βρετανία. Το Ισραήλ βρίσκεται στη δέκατη θέση, η Κύπρος στη 28η θέση και η Τουρκία στην 49η.
      Ο Δείκτης Global Innovation Index (GII) αξιολογεί τις επιδόσεις των χωρών με βάση 80 επιμέρους δείκτες, που καλύπτουν από τις επενδύσεις έρευνας και ανάπτυξης (R&D) και τις εφαρμογές διεθνών διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και εμπορικών σημάτων, μέχρι τη δημιουργία εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας και τις εξαγωγές υψηλής τεχνολογίας.
      Πηγή: ΑΠΕ
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.