Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Επιτάχυνση των επενδύσεων σε υποδομές σχεδιάζει η κυβέρνηση με τη δημοπράτηση οκτώ έργων ΣΔΙΤ τον Ιούνιο συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. 
      Η σημαντικότερη από τις επενδύσεις αυτές, με προϋπολογισμό ύψους 850 εκατομμυρίων ευρώ μαζί με το ΦΠΑ, είναι το έργο για την ανάπτυξη ευρυζωνικών δικτύων οπτικών ινών με πολύ υψηλές ταχύτητες (Ultra Fast Broadband) στις λεγόμενες «λευκές περιοχές» της χώρας, δηλαδή σε εκείνες που δεν έχουν υλοποιήσει επενδύσεις οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι. 
      Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο ΣΔΙΤ που θα υλοποιηθεί στην Ελλάδα, το οποίο αφορά σε 2,4 εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις με τη δημιουργία περισσότερων από 800.000 συνδέσεων ταχύτητας τουλάχιστον 100 Mbps. 
      Τις επόμενες ημέρες ο διαγωνισμός, ο οποίος έχει προσελκύσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, αναμένεται να μπει στην τελική φάση με την έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου διάρκειας ενός περίπου μήνα με τους υποψηφίους.
       Στο διαγωνισμό για τη μεγαλύτερη σύμπραξη δημόσιου ιδιωτικού τομέα συμμετέχουν συνολικά τα εξής εννέα σχήματα*: 
      Grid Telecom (θυγατρική του ΑΔΜΗΕ)  Vodafone Όμιλος ΟΤΕ ΑΒΑΞ Intracom ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή Μυτιληναίος ΔΕΗ WIND* Η αρχική προκήρυξη προβλέπει τη δημιουργία επτά διαφορετικών περιοχών (LOTs) σε ολόκληρη την Ελλάδα, με το μέγιστο αριθμό περιοχών που μπορεί να αναλάβει ο κάθε ενδιαφερόμενος να είναι τρεις. 
      Προβλέπεται επίσης η δημιουργία ειδικού επενδυτικού σχήματος (SPV) το οποίο θα αναλάβει τον σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση, την ανάπτυξη και τη διαχείριση των δικτύων οπτικών ινών που θα δημιουργηθούν για τουλάχιστον 20 χρόνια.
      Στις 11 Ιουνίου εκπνέει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή του κτηρίου στο οποίο θα στεγαστεί το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών. 
      Πρόκειται για ένα από τα μεγάλα έργα κατασκευής κτιριακών υποδομών με σύμπραξη δημόσιου ιδιωτικού τομέα, με προϋπολογισμό ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ. 
      Το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες για τη διεξαγωγή μελετών σε ό,τι αφορά τον κορωνοϊό, ενώ πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο πρώην πρωθυπουργός, Λουκάς Παπαδήμος. 
      Στις 18 Ιουνίου είναι η καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο της κατασκευής φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποδομών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό ύψους 94 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αναμένεται να προσελκύσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.
      Στις 23 Ιουνίου λήγει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος σε ό,τι αφορά την κατασκευή φοιτητικών εστιών, κατοικιών, μίας νέας κεντρικής βιβλιοθήκης και ενός ερευνητικού κέντρου του Πανεπιστημίου Θράκης. 
      Το έργο, με προϋπολογισμό ύψους 105 εκατομμυρίων ευρώ, προβλέπει την κατασκευή υποδομών στην Αλεξανδρούπολη, την Κομοτηνή και την Ξάνθη. 
      Στην επόμενη φάση αναμένεται να μπει τον επόμενο μήνα και ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο έργο ΣΔΙΤ που θα υλοποιηθεί σε πανεπιστήμιο. Πρόκειται για την κατασκευή περίπου 3.000 φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο, με την εκτιμώμενη αξία της σύμβασης να ανέρχεται σε 205 εκατομμύρια ευρώ δίχως ΦΠΑ. 
      Για την επένδυση έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον επτά σχήματα (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, Intrakat, Όμιλος Μυτιληναίος και ΑΤΕΣΕ, Archirodon Group, Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ) από τα οποία θα συνεχίσουν στην επόμενη φάση με τη συμμετοχή τους στον ανταγωνιστικό διάλογο τα έξι. 
      Έως το τέλος Ιουνίου θα ξεκινήσει εκτός απροόπτου από το υπουργείο Υποδομών και η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή του φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική. 
      Ο διαγωνισμός θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου με τη συνολική διάρκεια της σύμβασης να ανέρχεται σε 30 έτη και τον προϋπολογισμό του έργου σε 110 εκατομμύρια ευρώ. 
      Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσουν και οι διαδικασίες για την προεπιλογή των υποψηφίων που θα συνεχίσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον οδοφωτισμό της Περιφέρειας Ηπείρου. 
      Για το έργο με προϋπολογισμό 8 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αφορά στην αντικατάσταση περίπου 9.000 λαμπτήρων και την πολυετή διαχείριση του συστήματος, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον έξι υποψήφιοι.  
      Έντονο ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλωθεί και στο διαγωνισμό για την αναβάθμιση του οδοφωτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. 
      Το έργο έχει προϋπολογισμό ύψους 14,85 εκατομμυρίων ευρώ και περιλαμβάνει την αντικατάσταση 15.000 φωτιστικών σωμάτων και λαμπτήρων, την εφαρμογή συστημάτων απομακρυσμένου ελέγχου και τηλεμετρίας και τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου οδοφωτισμού για 11 έτη. 
      *Σημείωση της συνταξης – update 21/4/2020, 16:00 στην αρχική μορφή του άρθρου δεν περιλαμβάνονται αναφορά στη Wind, η οποία εντάχθηκε στα σχήματα που διεκδικούν το έργο μετά από την ευδοκίμηση ένστασης που κατέθεσε κατά του αποκλεισμού της
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το υπουργείο Εργασίας ανακοίνωσε μέσω της ΕΡΓΑΝΗΣ το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα της καταβολής των αιτήσεων για το επίδομα των 534 και 800 ευρώ που θεσπίστηκε στα πλαίσια της αντιμετώπισης της κρίσης του κοροναϊού.
      Για επιχειρήσεις – εργοδότες
      Από σήμερα 22/5/2020 και έως την 31/5/2020 οι επιχειρήσεις-εργοδότες που δεν θα επαναλειτουργήσουν με εντολή δημόσιας αρχής κατά τον μήνα Μάιο 2020, σύμφωνα με το υποκεφάλαιο Α.1. της αριθμ. οικ.17788/346/8.5.2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄1779) υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις για παρατάσεις αναστολής συμβάσεων εργασίας.
      Δεν απαιτείται επανυποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις συνεχίζουν να τελούν σε αναστολή, εκτός κι αν επιθυμούν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού ΙΒΑΝ ή στοιχείων μίσθωσης κύριας κατοικίας τους (άρθρο 4 του υποκεφαλαίου Α.1 της ανωτέρω ΚΥΑ).
      Από σήμερα 22/5/2020 και έως την 28/5/2020 οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις για αναστολές συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους, που αφορούν την περίοδο Μαρτίου – Απριλίου 2020, μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις επιχειρήσεων:
      α. Για όσες προέβησαν σε αναδρομική τροποποίηση κύριου ενεργού ΚΑΔ, σύμφωνα με το άρθρο 2 της από 13.4.2020 ΠΝΠ (Α’ 84) και την παρ. 5 του άρθρου 1 του υποκεφαλαίου Α.2 της υπ. αριθμ. οικ.17788/346/8.5.2020 (Β΄1779), βάσει σχετικής λίστας που έχει αποστείλει η ΑΑΔΕ.
      β. Για όσες έχουν κύριο κωδικό δραστηριότητας ΚΑΔ 86.10 «Νοσοκομειακές δραστηριότητες» σύμφωνα με το άρθρο 5 της από 1.5.2020 ΠΝΠ (Α’ 90) και την παρ. 5 του άρθρου 1 του υποκεφαλαίου Α.2 της υπ. αριθμ. οικ.17788/346/8.5.2020 (Β΄1779), βάσει σχετικής λίστας  που έχει αποστείλει η ΑΑΔΕ.
      Αναφορικά με τους εργαζόμενους:
      Από σήμερα 22/5/2020 και έως την 1/6/2020 οι κατωτέρω εργαζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις (αρχικές και ορθές επαναλήψεις):
      α. Εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τους συνεχίζουν να τελούν σε αναστολή κατά το μήνα Μάιο και μόνο γι αυτούς που επιθυμούν να αλλάξουν τα στοιχεία ΙΒΑΝ ή / και τα στοιχεία του μισθώματος κύριας κατοικίας (άρθρο 4 του υποκεφαλαίου Α.1. της αριθμ. οικ.17788/346/8.5.2020 ΚΥΑ).
      β. Εργαζόμενοι, για τους οποίους υποβάλλονται για  πρώτη φορά υπεύθυνες δηλώσεις για την αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους από επιχειρήσεις – εργοδότες των περιπτώσεων 2.α. και 2.β. της παρούσας (αναδρομικές αλλαγές ΚΑΔ και ΚΑΔ 86.10).
      γ. Εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τους έχουν τεθεί σε αναστολή, και δεν υπέβαλαν υπεύθυνες δηλώσεις εντός των καθορισμένων προθεσμιών.
      δ. Εργαζόμενοι, για τους οποίους, ενώ έχουν υποβάλει υπεύθυνη δήλωση για την αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους, δεν κατέστη δυνατή η καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού στον δηλωθέντα τραπεζικό λογαριασμό καθόσον αυτός απορρίφθηκε από την εταιρεία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ ΑΕ), συνεπώς θα μπορέσουν να δηλώσουν νέο τραπεζικό λογαριασμό.
      Οι παράλληλα απασχολούμενοι
      Από σήμερα 22/5/2020 και έως την 31/5/2020 μπορούν να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις οι εργαζόμενοι, οι οποίοι υπάγονται στην περίπτωση θ) του άρθρου 1 της υπ. αριθμ. οικ. 16073/287/22-4-2020 (Β’ 1547 και Β’ 1841) κοινής υπουργικής απόφασης όπως τροποποιήθηκε με την υπ. αριθμ. οικ. 18657/370/15-5-2020 (Β’ 1863) όμοιά της.
      Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι εργαζόμενοι για τους οποίους έχει υποβληθεί τουλάχιστον μία υπεύθυνη δήλωση εργοδότη που τους θέτει σε αναστολή αλλά έχουν και άλλες ενεργές θέσεις εργασίας για τις οποίες οι εργαζόμενοι δεν έχουν δηλωθεί σε αναστολή, των οποίων όμως οι δηλωμένες στο  ΠΣ Εργάνη εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης αθροιστικά δεν ξεπερνούν το 50% των συνολικών εβδομαδιαίων ωρών εργασίας για όλες τις ενεργές θέσεις εργασίας.
      Ειδικές κατηγορίες εργαζομένων
      Ως προθεσμία υποβολής υπεύθυνων δηλώσεων από τους δικαιούχους ειδικών κατηγοριών όπως αυτές προβλέπονται στην αριθμ. οικ. 16073/287/22-4-2020 (Β’ 1547 και Β’ 1841) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπ. αριθμ. 18657/370/15.5.2020 (1863 Β’) όμοιά της, ορίζεται η 31η Μαΐου 2020.
      Πότε θα καταβληθεί η ειδική αποζημίωση
      Η καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού θα πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων στο άρθρο 3 της ανωτέρω ΚΥΑ διασταυρώσεων και ελέγχων με τα Πληροφοριακά Συστήματα  του Υπουργείου Εργασίας και  Κοινωνικών Υποθέσεων και των φορέων που καταβάλουν αποζημιώσεις λόγω των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης κορωνοϊού COVID -19.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το χρονικό του διαγωνισμού των 260 εκ. ευρώ για το νέο ανάδοχο τoυ ΚΕΛ, οι παρατάσεις και οι αδυναμίες των συμβούλων
      Πέντε σχεδόν μήνες μετά την ανάθεση στο Τεχνικό Επιμελητήριο της γνωμοδότησης για την λειτουργία και την συντήρηση της  Ψυτάλλειας συνολικού ύψους 260 εκ. ευρώ, η πορεία του διαγωνισμού παραμένει στάσιμη, με την ΕΥΔΑΠ να καταφεύγει προ εβδομάδων στη λύση της παράτασης της σύμβασης με την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ για ακόμη ένα χρόνο.
      Την περασμένη εβδομάδα, με επιστολή της προς το ΤΕΕ η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ ζήτησε να ενημερωθεί για την πορεία της τεχνικής έκθεσης και τις αιτίες της καθυστέρησης, στην προσπάθειά της να προχωρήσει τις διαδικασίες του διαγωνισμού που σέρνεται σχεδόν ένα χρόνο.
      Ωστόσο, η γνωμοδότηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου δεν προβλέπεται σύμφωνα με πληροφορίες να σταλεί άμεσα και η αιτία είναι οι διαδοχικές παραιτήσεις των πραγματογνωμόνων που έχουν επιφορτιστεί από το ΤΕΕ, για να βγάλουν «τα κάστανα από την φωτιά». Σύμφωνα με πληροφορίες πρόσφατα, κώλυμα επικαλέστηκε και δεύτερος πραγματογνώμονας, μετά την παραίτηση και άλλου μηχανικού του ΤΕΕ προ τριμήνου.
      Οι παραιτήσεις αυτές είναι εύλογο ότι οδηγούν σε νέο πισωγύρισμα το διαγωνισμό καθώς υπό άλλες συνθήκες, το πόρισμα θα έπρεπε να είχε σταλεί στην ΕΥΔΑΠ αφού ο αρχικά εκτιμώμενος χρόνος για την παράδοσή του ήταν 4 μήνες.
      Η απόφαση της εταιρείας να ακολουθήσει διαφορετική γραμμή από αυτή που πρότεινε η επιτροπή αξιολόγησης, έχει πυροδοτήσει την αντίδραση και του σημερινού αναδόχου (ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ) που με δικαστική συνδρομή ζήτησε να πάρει τα πρακτικά του διοικητικού συμβουλίου, αίτημα όμως που απορρίφθηκε.
      Θυμίζουμε ότι ο χρόνος για τον διαγωνισμό πάγωσε το Νοέμβριο του 2019, όταν το πόρισμα της Επιτροπής Αξιολόγησης του διαγωνισμού απέρριπτε τις τεχνικές προσφορές και το φάκελο με τα δικαιολογητικά συμμετοχής των δύο από τα τρία σχήματα (Suez- ΤΕΡΝΑ- Ιntrakat και Μυτιληναίο-Κωνσταντινίδη), περνώντας στην επόμενη φάση μόνο την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ.
      Η διοίκηση της εταιρείας κατόπιν των αντιδράσεων του ανταγωνισμού που επικαλούνταν μη ουσιώδεις λόγους για την απόρριψή τους, αποφάσισε να μην εγκρίνει το πρακτικό της Επιτροπής.
      Τον περασμένο Δεκέμβριο, με εισήγησή του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ κ. Χάρης Σαχίνης, επικαλούμενος λόγους διεύρυνσης του ανταγωνισμού αλλά και τις νομικές και τεχνικές δυσκολίες του διαγωνισμού, εισηγήθηκε προς το ΔΣ την συνδρομή εξειδικευμένων επιστημόνων.
      Για το λόγο αυτό ανατέθηκε στο ΤΕΕ η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών του διαγωνισμού» και «στην δικηγορική εταιρεία Λαμπαδάριος και Συνεργάτες του νομικού ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής».
      Ωστόσο για τους λόγους που περιγράψαμε τα πορίσματα καθυστερούν, εξέλιξη που συνηγορεί με τις μεγάλες δυσκολίες που συναντά ο διαγωνισμός. Ακόμη όμως και αν οι γνωμοδοτήσεις παραδοθούν άμεσα, τίποτα δεν προμηνύει ότι ο διαγωνισμός θα προχωρήσει. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, γνωρίζουν στην ΕΥΔΑΠ ότι οι εταιρείες ετοιμάζονται να προσφύγουν στα δικαστήρια, κάτι που κρίνει αβέβαιο το χρόνο που ο διαγωνισμός θα προχωρήσει.
      Άλλωστε για να αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις,  η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την παραμονή του αναδόχου στο έργο, υπογράφοντας και νέα σύμβαση που αναμένεται να αποφέρει στην κοινοπραξία που λειτουργεί το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων περί τα 28 εκ. ευρώ για τους επόμενους 12 μήνες.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το προσωρινό περιορισμό (3 μήνες + 3 μήνες παράταση) της κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας προβλέπει ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε. Οι αλλαγές εντάσσονται στο σχέδιο «Μεγάλος περίπατος της Αθήνας» του δήμου Αθηναίων.
      Πού θα απαγορεύονται τα ΙΧ
      Σύμφωνα με την ΚΥΑ οι περιορισμοί γίνονται «για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κοροναϊού COVID-19, επιβάλλεται ως μέτρο πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, ο προσωρινός περιορισμός της κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας.
      Ο περιορισμός του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται στην Πλάκα, στην περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς, Μητροπόλεως – Ερμού – Αθηνάς – Σταδίου – Μητροπόλεως και στο τμήμα της οδού Ερμού από την οδό Αθηνάς ως την οδό Αγ. Ασωμάτων. Η οδός Σταδίου παραμένει σε κυκλοφορία στο σύνολό της.
      Ποιοι θα εξαιρούνται
      Ο περιορισμός της παρ. 1 δεν καταλαμβάνει μέλη της Κυβέρνησης, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Ειδικούς Γραμματείς και Υπηρεσιακούς Γραμματείς, Βουλευτές, Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για μετακινήσεις που αφορούν στην άσκηση των καθηκόντων τους, όσους υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του Υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους.
      Επίσης, από τα μέτρα της παρ. 1 εξαιρούνται: α) μετακινήσεις οχημάτων μονίμων κατοίκων των περιοχών εφαρμογής της παρούσας, β) μετακινήσεις οχημάτων από και προς νομίμως λειτουργούντες χώρους στάθμευσης, γ) μετακινήσεις επαγγελματικών οχημάτων (TAXI) μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση, δ) τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
      Για τις μετακινήσεις των περ. α) και β), ο πολίτης πρέπει να φέρει υποχρεωτικά μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο. Ο τρόπος ελέγχου ή/και το αποδεικτικό συνδρομής των προϋποθέσεων των περ. α) και β) καθορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων.
      Πρόστιμο 150 ευρώ στους παραβάτες
      Αρμόδια αρχή για τη διασφάλιση της εφαρμογής της παρούσας, τη διαπίστωση των παραβάσεων και την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων είναι η Δημοτική Αστυνομία. Στους οδηγούς των οχημάτων που παραβιάζουν τις διατάξεις της παρούσας επιβάλλεται, με απλή πράξη της ανωτέρω αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 104 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως ισχύει, διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ για κάθε παράβαση, χωρίς να θίγονται οι τυχόν προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.
      Πόσο θα ισχύσει
      Οι προβλέψεις της παρούσας ισχύουν για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών από τη δημοσίευσή της. Δίδεται η δυνατότητα παράτασης για άλλους τρεις (3) μήνες, κατόπιν εισήγησης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
      Δείτε ΕΔΩ όλη την ΚΥΑ: https://www.in.gr/wp-content/uploads/2020/05/kia.pdf
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η Προγραμματική Σύμβαση για την ανάπλαση του Πάρκου Ενόπλων Δυνάμεων στον Ταύρο. Η Προγραμματική Σύμβαση υπογράφηκε ήδη από τον Δήμαρχο Μοσχάτου-Ταύρου, Ανδρέα Ευθυμίου, και εστάλη στην Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να υπογραφεί από τον Περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη. Έτσι ολοκληρώθηκαν οι αναγκαίες διαδικασίες προκειμένου ο Δήμος να προβεί στη δημοπράτηση του έργου.
      Ο Δήμαρχος Μοσχάτου-Ταύρου, Ανδρέας Ευθυμίου, δήλωσε για το θέμα τα εξής: «Άλλη μια μεγάλη παρέμβαση του Δήμου μας βρίσκεται στην υλοποίησή της. Η ανάπλαση του Πάρκου Ενόπλων Δυνάμεων στον Ταύρο, αποτέλεσε δέσμευση της Δημοτικής μας Αρχής και γίνεται πράξη. Υλοποιούμε, έτσι, την Α’ φάση, μετά την έγκριση της χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Αττικής, η οποία έκρινε θετικά τη μελέτη που είχαμε υποβάλει. Είμαστε δε έτοιμοι με ολοκληρωμένη μελέτη για τη χρηματοδότηση της Β’ φάσης, προϋπολογισμού 570.000 €. Συνεχίζουμε το έργο μας προς όφελος των πολιτών γιατί έτσι έχουμε μάθει να τιμούμε την εμπιστοσύνη τους!

      Έτσι θα συνεχίσουμε να υλοποιούμε μία μία τις δεσμεύσεις μας. Όσο για κάποιους, που ξεκίνησαν πολύ πρώιμα την προεκλογική τους εκστρατεία, για την εξυπηρέτηση προσωπικών τους επιδιώξεων και μόνο, με άνευ ουσίας επιχειρήματα, τους ενημερώνουμε ότι η απάντησή μας είναι το έργο μας, το οποίο απευθύνεται στην κοινωνία. Τους διαβεβαιώνουμε ότι θα κουραστούν να μετρούν έργα και ίσως να στενοχωριούνται για την υλοποίησή τους, την ίδια στιγμή που οι πολίτες ικανοποιούνται για την πραγματοποίησή τους. Όταν έρθει η ώρα, θα λάβουν ξανά την απάντησή τους από τους πολίτες, γιατί, ευτυχώς, μας γνωρίζουν όλους πολύ καλά».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εντυπωσιακός, μοντέρνος, επιβλητικός και ταυτόχρονα σημείο αναφοράς. Αυτός είναι ο νέος τερματικός σταθμός (το νέο τέρμιναλ) του Αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης που ανοίγει σταδιακά τις πύλες του στους επιβάτες. Η έναρξη λειτουργίας του από την Fraport έγινε πριν από τρεις περίπου εβδομάδες και σύμφωνα με πληροφορίες η πρώτη πτήση ήταν το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Χίος με συνολικά 4 επιβάτες. Αυτό που έχει ανοίξει είναι ένας προσωρινός χώρος check-in και στόχος είναι μέχρι το Φθινόπωρο να έχει ολοκληρωθεί και τα check-in να μεταφερθούν στον νέο μόνιμο χώρο τους.

      Ταυτόχρονα ξεκίνησε και η ανακαίνιση του παλιού τερματικού σταθμού, όπου θα ανακαινιστεί πλήρως για να εναρμονίζεται αισθητικά με τον νέο αεροσταθμό. Η πεζογέφυρα που ενώνει τους δύο τερματικούς σταθμούς επίσης ολοκληρώθηκε και πλέον λειτουργεί κανονικά.
      Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2021, αλλά πλέον υπάρχει η εκτίμηση από την Fraport ότι αυτό μπορεί να γίνει μέχρι και 4 μήνες νωρίτερα, δηλαδή περίπου στα τέλη της χρονιάς. Οι εργασίες κατασκευής δεν σταμάτησαν ούτε κατά την περίοδο του lockdown και πλέον το έργο μπαίνει στην τελική του ευθεία.
      Το Αεροδρόμιο Μακεδονία αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση για την Fraport Greece στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια με το ποσό για την αναβάθμιση του να φτάνει τα 95εκατ.ευρώ από τα συνολικά 415εκατ.ευρώ που δαπανά η εταιρεία σε όλα τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται στη χώρα μας. Με την προσθήκη του νέου τερματικού σταθμού, το Αεροδρόμιο Μακεδονία θα έχει διπλάσιο όγκο, δηλαδή περίπου 34.000 τ.μ. κάτι που θα επιτρέψει την καλύτερη διαχείριση των επιβατών αλλά και την μεγαλύτερη σε χώρο εμπορική εκμετάλλευση από τη Fraport μιας και οι εμπορικοί χώροι υπολογίζονται σε περισσότερα απο 12.000 τ.μ.

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) και Εθνικός Χειριστής του Διεθνούς Προγράμματος «Γαλάζια Σημαία» στη χώρα μας, ανακοίνωσε τις βραβεύσεις ακτών, μαρίνων και τουριστικών σκαφών για το 2020, στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι η Ελλάδα καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη 47 χωρών, με 497 βραβευμένες ακτές, 14 μαρίνες και 6 τουριστικά σκάφη. Παράλληλα, την πρωτιά διακρίσεων στη χώρα μας λαμβάνει η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, με 94 σημαίες. 
      Η Διεθνής Επιτροπή βράβευσε φέτος 3.895 ακτές, 691 μαρίνες και 82 τουριστικά σκάφη σε όλο τον κόσμο. Πάνω από την Ελλάδα βρίσκεται μόνο η Ισπανία με 561 γαλάζιες σημαίες.
      Οι πέντε κορυφαίες χώρες είναι:
      Ισπανία: 561
      Ελλάδα: 561
      Τουρκία: 379
      Γαλλία: 363
      Πορτογαλία: 298
      Τα κριτήρια απονομής «Γαλάζιας Σημαίας»
      Πρώτο και βασικότερο κριτήριο για να λάβει «γαλάζια σημαία» μια παραλία είναι να κριθεί ως «εξαιρετική» η ποιότητα των υδάτων. Παράλληλα, πρέπει να τηρούνται και τα υπόλοιπα από τα συνολικά 33 κριτήρια για τις ακτές (38 για τις μαρίνες και 51 για τα σκάφη), τα οποία αφορούν στην καθαριότητα, την οργάνωση, την πληροφόρηση, την ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών, την προστασία του φυσικού πλούτου της ακτής και του παράκτιου χώρου και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
      Πρόκειται για έναν θεσμό που λαμβάνει χώρα από το 1987 σε ακτές και μαρίνες που πληρούν τις παραπάνω αυστηρές προϋποθέσεις, ενώ η βράβευση έχει διάρκεια ενός έτους. 
      Δείτε εδώ ποιες παραλίες της χώρας μας έλαβαν φέτος τη «γαλάζια σημαία»
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δεν είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία των πολιτών όπως επισημαίνει σχετική διάταξη.
      Μέσω τηλεδιασκέψεων και χωρίς τη φυσική παρουσία των πολιτών θα συγκαλούνται πλέον οι Επιτροπές Ενστάσεων για υποθέσεις κτηματογράφησης, ύστερα από σχετική διάταξη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Όπως έγινε γνωστό, η ισχύς της συγκεκριμένης διάταξης είναι έως και τις 15 Ιουλίου 2020 και ο στόχος είναι η συνεχής, απρόσκοπτη εξέταση των ενστάσεων των ενδιαφερομένων για ζητήματα κτηματογράφησης των ακινήτων τους.
      Σύμφωνα με το Κτηματολόγιο, με τη σύγκληση των Επιτροπών Ενστάσεων μέσω τηλεδιάσκεψης δεν απαιτείται πλέον η φυσική παρουσία των πολιτών και των τεχνικών συμβούλων και δικηγόρων τους, αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, αίρεται οιοσδήποτε γεωγραφικός περιορισμός για την εξέταση των υποθέσεων κτηματογράφησης, ενώ εκσυγχρονίζεται και επιταχύνεται όλη η διαδικασία.
      Σημειώνεται, ότι μετά την παρέλευση της εν λόγω καταληκτικής ημερομηνίας, το ΥΠΕΝ, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων εξετάζει το ενδεχόμενο, αυτή η ηλεκτρονική δυνατότητα της τηλεδιάσκεψης στις Επιτροπές Ενστάσεων, να αποκτήσει και ένα μόνιμο, εναλλακτικό τρόπο σύγκλησής τους.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο, τώρα η δυνατότητα καταβολής μειωμένων εισφορών κατά 25% επεκτείνεται και για τον Απρίλιο.
      Υπενθυμίζεται πως η έκπτωση αφορά επί του ποσού που αντιστοιχεί στην ασφαλιστική κατηγορία επιλογής ή κατάταξής τους, στους αυτοτελώς απασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες, εφόσον καταβάλλουν εμπρόθεσμα τις αντίστοιχες ασφαλιστικές εισφορές λόγω της κρίσης του κορονοϊού, όπως αναφέρεται σε σχετικό νομοσχέδιο.
      Η αιτιολογική έκθεση
      Επί του άρθρου 15
      Στο πλαίσιο των έκτακτων και αναγκαίων μέτρων για την αντιμετώπιση των συνεπειών από την εμφάνιση και τη διάδοση του κορονοϊού COVID-19 προβλέφθηκε στο άρθρο δέκατο όγδοο της από 30 Μαρτίου Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 75), όπως κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του ν. 4684/2020 (Α’ 86), δυνατότητα καταβολής μειωμένων εισφορών κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) επί του ποσού που αντιστοιχεί στην ασφαλιστική κατηγορία επιλογής ή κατάταξης για όλους εκείνους τους αυτοτελώς απασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες που κατέβαλλαν εμπρόθεσμα τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούσαν σε περίοδο απασχόλησης Φεβρουαρίου και Μαρτίου του έτους 2020. Με την προτεινόμενη διάταξη επεκτείνεται η εφαρμογή του ανωτέρω μέτρου και για τις ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν στην περίοδο απασχόλησης του μήνα Απριλίου του έτους 2020. Ειδικότερα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι άμεσες οικονομικές επιπτώσεις που επέφεραν οι απρόβλεπτες και εξαιρετικές συνθήκες στους αυτοτελώς απασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες και η συνεπακόλουθη μη ομαλή λειτουργία των οικονομικών δραστηριοτήτων, χορηγείται κατά παρέκκλιση του άρθρου 39 του ν.4387/2016 (A’ 85) που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 35 του ν.4670/2020 (A’43) σε όλους όσους καταβάλλουν εμπρόθεσμα τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν σε περίοδο απασχόλησης του μήνα Απριλίου του έτους 2020 μείωση κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%). Προσέτι, διευκρινίζεται ότι η μείωση κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) επί του ποσού που αντιστοιχεί στην ασφαλιστική κατηγορία επιλογής ή κατάταξης του εκάστοτε αυτοτελώς απασχολούμενου ή ελεύθερου επαγγελματία ασφαλισμένου προϋποθέτει την εμπρόθεσμη καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συνεχίζονται οι εντάξεις επιχειρήσεων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΥΠΑΝΕΠ), στο πλαίσιο ενίσχυσης των ελληνικών επιχειρήσεων.
      Σήμερα εντάσσονται στη δράση «Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Β' κύκλος)» 408 νέα επιχειρηματικά σχέδια, με τη δημόσια δαπάνη τους να ανέρχεται στα 9.950.698 ευρώ.
      Σύμφωνα με το υπουργείο, με τις νέες αυτές εντάξεις προσφέρεται σε ακόμη περισσότερους πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι είναι άνεργοι ή εργάζονται ως μισθωτοί ή αυτοαπασχολούμενοι, η δυνατότητα έναρξης/υποστήριξης της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους, καθώς και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα σύστημα e-Άδειες αναβαθμίστηκε κατ΄ εφαρμογή των απαιτήσεων του Ν.4685 (ΦΕΚ A/ 92/07.05.2020) και της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ Β/1843/13.05.2020). Συγκεκριμένα:
      Ενεργοποιήθηκε η δυνατότητα έκδοσης Οικοδομικών Αδειών συγκεκριμένων περιπτώσεων των Κατηγοριών 1 και 2 με τη διαδικασία της Κατηγορίας 3, με Βεβαίωση όρων δόμησης ή με Προέγκριση. Σύμφωνα με το άρθρο 99 παράγραφο 14, η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί, κατ' επιλογήν του ενδιαφερομένου, και για αιτήσεις αδειών που είναι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4685/20. Σχετικές αιτήσεις «Σε υποβολή» ή «Σε έλεγχο», αφού ο διαχειριστής συνυπολογίσει το στάδιο ελέγχου, αιτείται να τεθούν αρχείο. Επισημαίνεται ότι όλοι οι φάκελοι των αδειών που εκδίδονται με τη διαδικασία αυτή θα ελεγχθούν από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. και, σε περίπτωση που προκύψουν ελλείψεις ή σφάλματα, οι άδειες θα ανακληθούν. Προσαρμόστηκε η Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας και η Αναθεώρηση αυτής στα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις επιπλέον εργασίες, σύμφωνα με την ανωτέρω Υ.Α. 
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μπορεί η τελετή βράβευσης στις Βρυξέλες για τις 30 Μαΐου να ματαιώθηκε λόγω της πανδημίας, ωστόσο ανακοινώθηκαν οι νικήτριες πόλεις στον θεσμό Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019.
      Η Καρδίτσα και το Ρέθυμνο αναδείχθηκαν πρωταθλήτριες ανάμεσα σε 3.135 ευρωπαϊκές πόλεις που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, με τη χώρα μας να σημειώνει εθνικό ρεκόρ με 86 συμμετοχές.
      Ειδικότερα, η Καρδίτσα κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Βραβείο στην κατηγορία των μικρών πόλεων και το Ρέθυμνο- μία από τις τρεις φιναλίστ πόλεις – κατέκτησε την 2η θέση στην κατηγορία των εγάλων πόλεων. Το θέμα της εκστρατείας του 2019, για το οποίο ξεχώρισαν οι δύο ελληνικές πόλεις ήταν το «Ασφαλές περπάτημα – ασφαλής ποδηλασία».
      Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας είναι ένας θεσμός που καθιερώθηκε το 2002 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σκοπό να προάγει τη βιώσιμη κινητικότητα και την αστική ανάπτυξη. Πραγματοποιείται κάθε χρόνο με στόχο να ενθαρρύνει τους κατοίκους των πόλεων να επιλέγουν βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο, η ποιοτική κυκλοφοριακή σύνδεση με ταυτόχρονη εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση καθαρότερης ενέργειας, η ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος μεταφορικού δικτύου, οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης καθώς και η δημιουργία ποιοτικής «ατμόσφαιρας» στις πόλεις.
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συγχαίρει τους δύο νικητές δήμους. Παράλληλα, συνεχίζει την προώθησητης εκστρατείας για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας που ξεκίνησε στην Ελλάδα από το 2002:
      • με συνεχή ενημέρωση και καθοδήγηση,
      • με προβολή των βέλτιστων ευρωπαϊκών και διεθνών πρακτικών,
      • με συνεχή επικοινωνία με τα στελέχη των δήμωνμέσω του network, «Δίκτυο των Τοπικών Συντονιστών για τηνΒιώσιμη Κινητικότητα»,
      • εκσυγχρονίζοντας τη νομοθεσία του,
      • εξασφαλίζοντας χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα υποστήριξης μελετών και έργων
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Έπεσαν» σήμερα οι υπογραφές ώστε ο Υμηττός, το βουνό με τους 11 όμορους δήμους και το 1 εκατομμύριο πολίτες που ζουν σε αυτούς, να αποκτήσει ένα μητροπολιτικό δίκτυο έξι μονοπατιών, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων.
      Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), με το επονομαζόμενο «Μνημόνιο Συνεργασίας για τα μονοπάτια του Υμηττού» τίθενται πλέον οι βάσεις για να γίνει ο Υμηττός επισκέψιμος για όλους, για  ψυχαγωγία, άθληση, περιήγηση και συνάντηση με το φυσικό περιβάλλον.
      Τα μονοπάτια σχεδιάστηκαν με τέτοια κατεύθυνση ώστε να συνδέουν τα στοιχεία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος του Υμηττού, όπως αρχαιολογικά μνημεία, σημεία γεωλογικού ενδιαφέροντος, αλλά και να παρέχουν πλούσια θέα στους επισκέπτες. Ακολουθούν ήδη υπαρκτά μονοπάτια και χωματόδρομους και τα αναβαθμίζουν με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων, αλλά και την περαιτέρω προστασία του βουνού.
      Επίσης, το δίκτυο μονοπατιών έχει προοπτική σύνδεσής τους με το πλέγμα μεγάλων χώρων πρασίνου, όπως το μητροπολιτικό πάρκο του Γουδή και των Ιλισίων, αλλά και το πάρκο του Ελληνικού. Άλλη μια δυνατότητα που διαθέτει είναι ότι θα μπορεί να συνδεθεί με έναν κυκλικό ποδηλατόδρομο που θα ενώνει σημαντικούς πόλους της Αθήνας (Εμπορικό Κέντρο Αθήνας, Ακρόπολη, Ζάππειο, Παναθηναϊκό Στάδιο, Πολιτιστικό Κέντρο Αθήνας, Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη).
      Το «Μνημόνιο Συνεργασίας για τα μονοπάτια του Υμηττού» συνυπέγραψαν το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ), το Μη Κερδοσκοπικό Φυσιολατρικό Σωματείο με την Επωνυμία «Περιπατητική Ομάδα Υμηττού», το «ΜΑΙΝΑΛΟΝ Κοιν.Σ.Επ.», το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο - Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων.
      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, στην τοποθέτησή του ανέφερε πως «υπογράφουμε σήμερα μία συμφωνία για τα μονοπάτια του Υμηττού και τη συνολικότερη αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντός του, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί στέλνει συνολικά ένα μήνυμα της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής. Μήνυμα προστασίας της φύσης και σύνδεσης των κατοίκων με την πλούσια φυσική μας κληρονομιά. Δίνουμε τη δυνατότητα στους Αθηναίους να έρθουν πιο κοντά στον Υμηττό. Να παίρνουν τα παιδιά τους και οι οικογένειες να έρχονται κοντύτερα μεταξύ τους, αλλά και πιο κοντά με τη φύση. Είναι λοιπόν μια συμφωνία ιδιαίτερης προστιθέμενης αξίας».
      Το δίκτυο των έξι μονοπατιών
      Τα 90 χλμ. δικτύου είναι σειριακά χωροθετημένα πάνω στον άξονα Βορρά - Νότου, δίνοντας τη δυνατότητα στον πεζοπόρο να διασχίσει ολόκληρη τη ραχοκοκαλιά του Υμηττού, από την Αγία Παρασκευή ως τη Λίμνη Βουλιαγμένης ή και με την αντίθετη φορά.
      Η κατάτμηση του συνολικού δικτύου στις έξι διαδρομές γίνεται με σκοπό τη διασύνδεσή του με τα πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα του Λεκανοπεδίου της Αττικής στη δυτική πλευρά του Υμηττού, ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες ψυχαγωγίας, άθλησης και περιπάτου των κατοίκων.
      Όλες οι διαδρομές ξεκινούν και τελειώνουν στις παρυφές του αστικού ιστού, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στον πεζοπόρο.
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η ανάπτυξη ενός δικτύου πεζοπορικών διαδρομών κοστίζει ελάχιστα αναλογικά με τα έσοδα και τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει. Υπολογίζεται πως ένα δίκτυο κοστίζει από 500 έως 2.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι και πολύ φθηνότερο.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα εν εξελίξει έργα ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου από την πτήση με drone του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Π.Α.
      ✔ Διαπλάτυνση της Λεωφ. Εθν. Μακαρίου με 2 ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση
      ✔ Υδραυλικά - αντιπλημμυρικά έργα
      ✔ Ανακατασκευή της γραμμής του τραμ
      ✔ Κατασκευή γέφυρας που συνδέει τη Λεωφ. Συγγρού (από Αθήνα) με τον χώρο
      της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου
      ✔ Κατασκευή γέφυρας πάνω από την Λεωφ. Εθν. Μακαρίου που εξυπηρετεί τον κλάδο
      από Πειραιά προς Γλυφάδα
      ✔ Κατασκευή γέφυρας στον ανισόπεδο κόμβο του Παλ. Φαλήρου με κατεύθυνση
      από Γλυφάδα προς Αθήνα και Πειραιά, ενώ η γέφυρα με κατεύθυνση από Αθήνα
      και Πειραιά προς Γλυφάδα παραδόθηκε χθες
      ✔ Ολοκληρώνεται άμεσα ο κλάδος της νέας παραλιακής προς Λαμία
      Ευχαριστούμε για τις λήψεις από το παραλιακό μέτωπο το προσωπικό του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας και τον κ. Κίμωνα Λογoθέτη, σύμβουλο οδικής ασφάλειας της Π.Α.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κατακόρυφη πτώση, της τάξης του 76,3%, κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τον περασμένο Απρίλιο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
      Όπως σχολιάζει η Ένωση, «ο Απρίλιος ήταν ο πρώτος μήνας που επιβλήθηκαν πλήρως οι περιορισμοί για τον Covid-19, που είχαν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση ζήτησης αυτοκινήτων, από τότε που άρχισαν να καταγράφονται τα στοιχεία».
      Αναλυτικότερα, με τους περισσότερους εκθεσιακούς χώρους σε ολόκληρη την ΕΕ να κλείνουν για ολόκληρο τον Απρίλιο, ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μειώθηκε από τις 1.143.046 μονάδες τον Απρίλιο του 2019 σε μόλις 270.682 μονάδες τον Απρίλιο του 2020!
      Αξιοσημείωτο είναι ότι διψήφια πτώση σημείωσε κάθε μια από τις συνολικά 27 χώρες της ΕΕ, ωστόσο η Ιταλία και η Ισπανία υπέστησαν τις μεγαλύτερες μηνιαίες απώλειες, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων να μειώνονται κατά 97,6% και 96,5%, αντίστοιχα
      Στις υπόλοιπες μεγάλες αγορές, η ζήτηση μειώθηκε κατά 61,1% στη Γερμανία και στη Γαλλία κατά 88,8%.
      Πτώση 38,5% στο 4μηνο του έτους
      Αντίστοιχη ήταν η εικόνα της αγοράς και κατά τους πρώτους 4 μήνες του έτους, καθώς σύμφωνα με την ACEA, την περίοδο Ιανουάριος – Απρίλιος 2020, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 38,5%, λόγω των αρνητικών επιπτώσεων του κορωνοϊού.
      Μέχρι στιγμής, εφέτος, οι ταξινομήσεις έχουν μειωθεί κατά 50% σε τρεις από τις τέσσερις βασικές Ευρωπαϊκές αγορές. Ήτοι στην Ιταλία κατά 50,7%, στην Ισπανία κατά 48,9% και στη Γαλλία κατά 48%.

      Η ελληνική αγορά
      Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα που παρουσιάζει και η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τόσο σε επίπεδο Απριλίου, όσο και σε επίπεδο 4μήνου.
      Σύμφωνα με την Ένωση, τον περασμένο Απρίλιο στη χώρα μας ταξινομήθηκαν μόλις 2.434 οχήματα έναντι 12.303 ένα χρόνο νωρίτερα, με τη μείωση να αγγίζει το 80,2%.
      Αντίστοιχα, στο 4μηνο του 2020 ταξινομήθηκαν 23.824 νέα αυτοκίνητα αντί 38.592 το αντίστοιχο 4μηνο του 2019, με τη μείωση να ανέρχεται στο 38,3%.
      Β.Β.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δηλώσεις Ε9 πρέπει να υποβάλουν επίσης, όσοι το 2019 απέκτησαν ή μεταβίβασαν ακίνητα, όπως επίσης και όσοι νομιμοποίησαν ημιυπαίθριους χώρους.
      την υποβολή δηλώσεων στο Taxisnet μέχρι τις 31 Μαΐου υποχρεούνται οι φορολογούμενοι που υπέβαλαν δηλώσεις στο Κτηματολόγιο, αλλά τα στοιχεία των ακινήτων τους είναι διαφορετικά σε σχέση με εκείνα που έχουν δηλώσει στο Περιουσιολόγιο της Εφορίας.
      Την ίδια υποχρέωση, για την υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) εντός 13 ημερών, έχουν και όσοι εντός του 2019 απέκτησαν ή μεταβίβασαν οποιοδήποτε ακίνητο και έχει μεταβληθεί η περιουσιακή τους κατάσταση, όπως επίσης και όσοι προέβησαν σε νομιμοποιήσεις ημιυπαίθριων χώρων.
      Η ΑΑΔΕ διευκρινίζει ότι υποχρέωση υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9), έχουν:   
      Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα που έχει ακίνητα ή εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων στην Ελλάδα, καθώς και εμπράγματα ή ενοχικά δικαιώματα αποκλειστικής χρήσης θέσης στάθμευσης, βοηθητικού χώρου και κολυμβητικής δεξαμενής, που βρίσκονται σε κοινόκτητο τμήμα του ακινήτου και αποτελούν παρακολούθημα εμπραγμάτων δικαιωμάτων. Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα που έχει οποιαδήποτε μεταβολή στα ακίνητά του τα οποία είχαν περιληφθεί σε δηλώσεις στοιχείων ακινήτων τα προηγούμενα έτη. Η δεύτερη περίπτωση αφορά όσους έχουν διαπιστώσει αλλαγές στην ακίνητη περιουσία τους, δηλαδή εκείνης που είναι δηλωμένης το Περιουσιολόγιο και εκείνης που δηλώθηκε στο Εθνικό Κτηματολόγιο.
      Με τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο και λόγω των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιήθηκαν, τα στοιχεία των ακινήτων είναι πιο ακριβή, σε σχέση με εκείνα που δηλώθηκαν στην εφορία. Εφόσον υπάρχουν διαφορές είναι ευκαιρία να δηλωθούν τώρα, μέχρι 31 Μαΐου, χωρίς πρόστιμα, αλλά, με αναδρομικό ΕΝΦΙΑ.
      Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από την 1η Ιανουαρίου 2019 και εφεξής, όσοι έχουν μεταβολές στην ακίνητη περιουσία τους, εφόσον αυτές υφίστανται κατά την 1η Ιανουαρίου του έτους φορολογίας, υποβάλλουν εμπρόθεσμα τη δήλωση στοιχείων ακινήτων για αυτές μέχρι την 31η Μαΐου του επόμενου έτους.
      Η φετινή προθεσμία έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς προηγήθηκαν οι δηλώσεις του Κτηματολογίου και είναι πιθανόν να υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δηλωθέντων ακινήτων στην Εφορία και στο Κτηματολόγιο.
      Μάλιστα η νομοθεσία προβλέπει, ότι οι διορθώσεις των στοιχείων των ακινήτων στην εφορία, θα είναι αναδρομικές, εφόσον ανατρέχουν στα προηγούμενα χρόνια.
      Ειδικότερα, η ΑΑΔΕ αναφέρει ότι σε περίπτωση μεταβολών, σε υφιστάμενη ακίνητη περιουσία, η δήλωση στοιχείων ακινήτων που υποβάλλεται σε ένα έτος θα πρέπει να μεταφερθεί και στα επόμενα έτη μέχρι και το τρέχον έτος, προκειμένου να ενημερωθεί η περιουσιακή εικόνα για όλα τα έτη, εφόσον υφίσταται σχετική υποχρέωση.
      Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ελέγχεται, πριν την οριστική υποβολή, η προεπισκόπηση της περιουσιακής κατάστασης και εφόσον διαπιστώνεται ότι είναι ορθή, θα υποβάλλεται η μεταφερόμενη δήλωση.
      Παράδειγμα: Αν διαπιστωθεί αλλαγή στην περιουσιακή κατάσταση το έτος 2015, ο υπόχρεος, δεν θα διορθώσει μόνο τα στοιχεία των ακινήτων του για το έτος 2019, αλλά και για τα έτη 2016, 2017 και 2018.
      Επί της νέας ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή διαμορφώνεται με τη νέα δήλωση, θα υπολογιστεί ενδεχομένως και αναδρομικά από το έτος των μεταβολών, ο ΕΝΦΙΑ.
      Διασταυρώσεις Περιουσιολογίου και Κτηματολογίου
      Σε επόμενο στάδιο προβλέπονται και διασταυρώσεις των στοιχείων των ακινήτων που δηλώθηκαν στο Κτηματολόγιο και εκείνων που δηλώθηκαν στην Εφορία.
      Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι υπάρχουν πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι έχουν δηλώσει τα ακίνητα στο Κτηματολόγιο, αλλά δεν τα έχουν δηλώσει στην εφορία είτε ολόκληρα είτε δεν εμφανίζουν το πραγματικό τους εμβαδόν, για να αποφεύγουν την πληρωμή φόρων και συγκεκριμένα του ΕΝΦΙΑ είτε για να γλιτώνουν τα τεκμήρια.
      Το πλαίσιο της διασύνδεσης του taxisnet με το Εθνικό Κτηματολόγιο προβλέπει:
      Τη διασύνδεση των κεντρικών υπολογιστικών συστημάτων και ανταλλαγή δεδομένων αφορά στην παροχή αμοιβαίας δυνατότητας άμεσης πρόσβασης στα στοιχεία των ηλεκτρονικών αρχείων που τηρούν για την ανταλλαγή δεδομένων και στοιχείων ακινήτων, εγγραπτέων δικαιωμάτων και δικαιούχων. Την ανταλλαγή μεταξύ των φορέων των στοιχείων και των δεδομένων που συλλέγουν και τηρούν, δύναται να επιτυγχάνεται τεχνικά με δύο εναλλακτικούς τρόπους και συγκεκριμένα τη μαζική αποθήκευση και διακίνησή τους με ψηφιακά μέσα μεταφοράς και με τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών. Τα δεδομένα που ανταλλάσσουν οι δύο φορείς δεν επιτρέπεται να αποτελέσουν αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης. Η διασύνδεση των κεντρικών υπολογιστικών συστημάτων διέπεται από την αρχή της ασφάλειας και της εμπιστευτικότητας των πληροφοριών. Πότε μπαίνουν πρόστιμα
      Για τις εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2010 και επόμενων, που υποβλήθηκαν ή θα υποβληθούν από την 31.12.2014,  μέχρι και την 24η Απριλίου 2019 (δημοσίευση του Ν. 4607/2019, ΦΕΚ A 65 - 24.04.2019) δεν επιβάλλονται, κατά περίπτωση, τα οριζόμενα πρόστιμα. Ωστόσο, τα πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί δεν διαγράφονται και τυχόν πρόστιμα που έχουν καταβληθεί δεν επιστρέφονται.
      Επίσης, στο εξής, δεν προβλέπεται επιβολή χρηματικού προστίμου, για τις εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) που υποβάλλονται μέχρι την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στο σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας.
      Δηλαδή, όσοι τροποποιήσουν στην Εφορία τα στοιχεία της δήλωσης των ακινήτων τους, με βάση τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο, δεν θα τους επιβληθούν πρόστιμα, εφόσον οι διορθώσεις γίνουν μέχρι την ανάρτηση των χαρτών σε κάθε περιοχή.
      Ωστόσο, στις περιπτώσεις που τροποποιηθούν τα στοιχεία των ακινήτων και με βάση τις νέες διορθώσεις προκύπτει μεγαλύτερος ΕΝΦΙΑ, αυτός θα βεβαιωθεί και αν αφορά και προηγούμενα έτη, θα βεβαιωθεί αναδρομικά.
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Επισημοποιήθηκε μέσω της δημοσίευσής της σε ΦΕΚ η απόφαση του ΥΠΕΝ που αφορά στον καθορισμός διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών.
      Υπενθυμίζουμε πως βάσει του ν.4495/2017 και συγκεκριμένα του άρθρου 40, στα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας συμπεριλαμβάνονται και εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών και διοικητικών οργάνων, όπου απαιτούνται.
      Αναλυτικά, όπως αναφέρει μεταξύ άλλων ο ανωτέρω νόμος:
      Επιπλέον, αναφορικά με τα αυθαίρετα, επισημαίνει πως:
      Και για τα δύο ανωτέρω ο ν.4495/2017 προβλέπει πως:
      Έτσι. σε συνέχεια λοιπόν των ανωτέρω, ο Υφυπουργός ΥΠΕΝ κ. Οικονόμου αποφάσισε τον καθορισμό διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών που επισημοποιήθηκε σήμερα με τη δημοσίευση του ΦΕΚ.
      Στην απόφαση επισημαίνονται τα εξής:
      Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ μαζί με το παράρτημα με το πρότυπο έντυπο διαβίβασης, από εδώ
      Περισσότερα...

      4

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.