Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Οι περισσότερες συναλλαγές στην αγορά κατοικίας αφορούν διαμερίσματα που προορίζονται για βραχυχρόνια μίσθωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της E-Real Estates. Παλαιότερα ακίνητα που έχουν ανακαινιστεί στο στόχαστρο.
      Μόνο δύο στους δέκα αγοραστές διαμερισμάτων επενδύουν για να καλύψουν στεγαστικές τους ανάγκες, ενώ η πλειοψηφία των αγορών, ποσοστό περί το 80%, αφορά σε κατοικίες που προορίζονται για εκμετάλλευση.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Πανελλαδικό Δίκτυο Κτηματομεσιτών E-Real Estates, στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους υπήρξε κινητικότητα στην αγορά, αλλά δεν έγιναν πολλές συναλλαγές, κυρίως επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα ακίνητα στις περιοχές που αναζητούν, με κόστος αγοράς έως 600-700 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (τ.μ.).
      Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται ακίνητα από 85 έως 110 τ.μ. καθώς μόνο ένας στους δέκα αγοραστές επένδυσε σε διαμέρισμα άνω των 120 τετραγωνικών μέτρων. Η αγορά επηρεάζεται τόσο από τους ρυθμούς χορήγησης νέων στεγαστικών δανείων, αλλά και το γεγονός πως πλέον οι αγοραστές πρέπει να καλύψουν με δικά τους κεφάλαια το 25% του κόστους αγοράς κατοικίας.
      Ο πρόεδρος του Δικτύου Κτηματομεσιτών E-Real Estates Θέμης Μπάκας υποστηρίζει πως το ενδιαφέρον όσων αγοράζουν διαμερίσματα για να καλύψουν τις στεγαστικές τους ανάγκες επικεντρώνεται σε τρεις πόλους.
      Στα Νότια Προάστια ( Άγιος Δημήτριος, Άλιμος, Αργυρούπολη, Βύρωνας, Γλυφάδα, Δάφνη, Ζωγράφου, Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη, Καισαριανή, Π. Φάληρο, Υμηττός), οι ενδιαφερόμενοι ψάχνουν κατοικίες από 85 τ.μ. έως 110 τ.μ. με δύο υπνοδωμάτια, αξίας έως 150.000 ευρώ. Επιλέγουν περιοχές που το κόστος αγοράς είναι από 1.300 €/τ.μ. έως 1.700 €/τ.μ. και προτιμούν παλαιά ακίνητα που έχουν ανακαινιστεί.
      Ο δεύτερος πόλος είναι το κέντρο Αθήνας (Ν. Κόσμος, Κυψέλη, Αμπελόκηποι, Άνω Πατήσια, Ιλίσια, Πολύγωνο, Γκάζι, Γκύζη, Γουδή, Ελληνορώσων, Παγκράτι, Εξάρχεια, Πλ. Αττικής, Αγιος Ελευθέριος, Νεάπολη, Σεπόλια). Και εδώ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται ακίνητα από 85 τ.μ. έως 110 τ.μ. με δύο υπνοδωμάτια, αξίας έως 130.000 ευρώ για ακίνητα κατασκευής μετά το 2000, με το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο να ξεκινάει από 1.200 €/τ.μ. έως 1.500 €/τ.μ. «Το διαθέσιμο κεφάλαιο μειώνεται στις 80.000 ευρώ για ακίνητα που χρήζουν ανακαίνισης, με το κόστος αγοράς ανά τετραγωνικό μέτρο να ξεκινάει από 727 €/τ.μ. έως 940 €/τ.μ.», εξηγεί ο κ. Μπάκας.
      Στα Βόρεια Προάστια (Αγία Παρασκευή, Βριλήσσια, Γέρακας, Ηράκλειο, Μελίσσια, Πεύκη, Χολαργός, Χαλάνδρι, Παλλήνη), που είναι ο τρίτος πόλος, πάλι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε κατοικίες 85 τ.μ. έως 110 τ.μ. με δύο υπνοδωμάτια, αξίας έως 150.000 ευρώ. Οι αγοραστές επιλέγουν περιοχές που το κόστος αγοράς είναι από 1.300 €/τ.μ. έως 1.700 €/τ.μ., αν πρόκειται για διαμερίσματα. Δεν είναι λίγοι που επιλέγουν μονοκατοικίες σε περιοχές όπως ο Διόνυσος, η Άνοιξη, ο Άγιος Στέφανος, η Ανθούσα από 150 τ.μ. έως 220 τ.μ. έως 15-20 ετών, αλλά με κόστος που δεν ξεπερνά τις 280.000 ευρώ, αναζητώντας κυρίως τις ευκαιρίες της κτηματαγοράς των Βορείων Προαστίων.
      Οσοι αγοράζουν σήμερα ακίνητα, κυρίως κατοικίες, για επένδυση, αναζητούν διαμερίσματα κυρίως στο κέντρο της Αθήνας καθώς και στις δημοφιλείς περιοχές των Νοτίων Προαστίων για βραχυχρόνια μίσθωση. Στο στόχαστρο βρίσκονται ακίνητα κυρίως 40-60 τ.μ. και δευτερευόντως ακίνητα έως 120 τ.μ., κατά τον κ. Μπάκα. Τα μεγάλα ακίνητα «μπορούν να χωριστούν και να γίνουν 2 διαμερίσματα». Οι αγοραστές επιλέγουν ακίνητα που δεν ξεπερνούν τα 600 €/τ.μ.-700 €/τ.μ. και να χρήζουν ριζικής ανακαίνισης.
      Ο πρόεδρος της E-Real Estates υποστηρίζει πως λιγότερο από 10% ήταν το ποσοστό των Ελλήνων που επέλεξαν επαγγελματικά ακίνητα για επένδυση. Το 75% που επένδυσαν σε επαγγελματικά ακίνητα προτίμησαν μικρά καταστήματα σε εμπορικές πιάτσες, με στόχο το εισόδημα, και σε ποσά έως 200.000 €. Το 15% σε βιομηχανικά ακίνητα και το 10% σε καταστήματα επιφάνειας άνω των 150 τ.μ., κυρίως μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ή/και πολυεθνικές.
      Τέλος, ελάχιστοι ήταν οι επενδυτές που επέλεξαν να επενδύσουν στην αγροτική γη. Οι μοναδικές επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν, αφορούσαν επιχειρηματίες που στοχεύουν στη Βιομηχανική ή/και Φαρμακευτική Κάνναβη.
      Φώτης Κόλλιας
      [email protected]
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το πρώτο καταδυτικό πάρκο στην Ελλάδα, θεσμοθετείται με βάση την κείμενη νομοθεσία. Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) οριοθετείται θαλάσσια περιοχή στα διοικητικά όρια του Δήμου Νότιας Κυνουρίας για τη λειτουργία καταδυτικού πάρκου και τη χωροθέτηση αντίστοιχων εγκαταστάσεων.
      Ειδικότερα, με την ΚΥΑ χαρακτηρίζεται ως καταδυτικό πάρκο θαλάσσια περιοχή έκτασης 1.704 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον Όρμο Τυρού, στην Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για την πραγματοποίηση καταδύσεων αναψυχής. Η διαχείριση του καταδυτικού πάρκου παραχωρείται σε φορέα της τοπικής αυτοδιοίκησης.
      Η οριοθέτηση της περιοχής ως επισκέψιμου υποβρύχιου χώρου αναψυχής προσθέτει μια εναλλακτική νότα στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, με τη δημιουργία ενός ιδιαίτερου πόλου έλξης που ενισχύει και διευρύνει την τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κλείδωσε η χρηματοδότηση 32 αρδευτικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 448,6 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Σταύρος Αραχωβίτης.
      Όπως τόνισε, τα νέα έργα πληρούν τις προϋποθέσεις χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
      Σχετικά με την ενίσχυση της βιολογικής γεωργίας, ο υπουργός επεσήμανε ότι θα δεσμευθούν άλλα 85 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, τα 72 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη δράση που αφορά στους παλαιούς δικαιούχους.  Συγκεκριμένα, για την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη θα υπάρξει υπερδέσμευση κατά 140%, στη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία και στην Ήπειρο κατά 120% και στις άλλες Περιφέρειες κατά 30%. Τα υπόλοιπα 13 εκατ. ευρώ δεσμεύονται για την αύξηση του προϋπολογισμού της Δράσης που αφορά σε νέους βιοκαλλιεργητές. Άλλα πέντε εκατομμύρια θα ενισχύσουν το Μέτρο Ενίσχυσης της Βιολογικής Κτηνοτροφίας.
      Για την ενίσχυση της μεταποίησης γεωργικών και μη γεωργικών προϊόντων, ο κ. Αραχωβίτης ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων. Τελικά εντάσσονται 306 έργα με προϋπολογισμό 405 εκατ. ευρώ, από την υλοποίηση των οποίων αναμένεται να προκύψουν 1.000 νέες θέσεις εργασίας. Σχετικά με τα σχέδια βελτίωσης, ο κ. Αραχωβίτης υπογράμμισε ότι η πορεία της αξιολόγησής τους σε ορισμένες Περιφέρειες «είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ κάποιες άλλες υπολείπεται».
      Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει προγραμματιστεί η καταβολή ενισχύσεων de minimis (οι λεγόμενες ήσσονος σημασίας ενισχύσεις), ύψους εννέα εκατ. ευρώ. Θα αφορούν αιγοπροβατοτρόφους της Κρήτης, αλιείς που εκμεταλλεύονται δημόσια ιχθυοτροφεία σε λιμνοθάλασσες και αγρότες που παράγουν μανταρίνια (κλημεντίνες), αχλάδια «Κρυστάλλια», επιτραπέζια σταφύλια και καπνά των ποικιλιών «Κατερίνη» και «Μπασμάς».
      Επίσης, μετά τις εκλογές (στις 19 Ιουνίου) μετατίθεται η νομοθετική ρύθμιση για την απλούστευση της αδειοδότησης των σταυλικών εγκαταστάσεων, ενώ ο υπουργός αναφέρθηκε και σε άλλες νομοθετικές πρωτοβουλίες, οι οποίες θα τεθούν σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα και αφορούν την αλιεία,  τη δακοκτονία, την ίδρυση και λειτουργία εθνικών διεπαγγελματικών οργανώσεων αγροτικών προϊόντων και το νομοσχέδιο για τη συνδικαλιστική εκπροσώπηση των επαγγελματιών αγροτών και τους αγροτικούς συνεταιρισμούς.
      Νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες 
      Ο υπουργός επεσήμανε ακόμη ότι την περασμένη εβδομάδα έγινε δεκτή η αίτηση αναίρεσης του ελληνικού Δημοσίου για τον ορισμό του βοσκότοπου. Το ευρωδικαστήριο δικαιώνει τη χώρα μας καθώς δέχεται ότι δεν είναι το είδος της βλάστησης που χαρακτηρίζει μία έκταση ως επιλέξιμο βοσκότοπο, αλλά η χρήση του. Η συγκεκριμένη εξέλιξη, σύμφωνα με τον υπουργό,  οδηγεί στην ακύρωση προστίμου 5,5 εκατ. ευρώ που είχε επιβληθεί το 2010 στη χώρα μας (με αναδρομική ισχύ).
      Όσον αφορά στον τομέα των ελέγχων τροφίμων, σημείωσε ότι   ο διαγωνισμός για την προμήθεια 51 αυτοκινήτων τα οποία θα δοθούν σε ελεγκτές ολοκληρώθηκε ενώ εξασφαλίστηκε κονδύλι τριών εκατ. ευρώ για εξοπλισμό των κτηνιατρικών εργαστηρίων. Επίσης, όπως είπε, έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης η αύξηση του προσωπικού κατά 180 θέσεις.
      Εν αναμονή απόφασης για τα παρανόμως εκχερσωμένα
      Πάντως, ο υπουργός ήταν καθησυχαστικός σχετικά με τον μηχανισμό εξαγοράς δασικών εκτάσεων από εκείνους που τις εκχέρσωσαν παράνομα και τις καλλιεργούν, παρά την απόφαση του Ε’ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε ως αντισυνταγματικές τις διατάξεις με τις οποίες δόθηκε η συγκεκριμένη δυνατότητα έναντι τιμήματος.
      Ωστόσο, είναι αξιοσημείωτο ότι, η υπόθεση αφορά εκατομμύρια στρέμματα, τα οποία μάλιστα επιδοτούνται. Το πρόβλημα είχε αναδειχθεί από την ανάρτηση των Δασικών Χαρτών και λόγω της σοβαρότητάς του, οι δικαστές του Ε΄ τμήματος το παρέπεμψαν στην κρίση της Ολομέλειας του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.
      Όσον αφορά στους Δασικούς Χάρτες, ο κ. Αραχωβίτης ανέφερε ότι οι περισσότεροι αγρότες έχουν κάνει τις σχετικές ενέργειες, επισημαίνοντας ότι η διαδικασία έχει ομαλοποιηθεί. Όπως τόνισε,  όσο έχουν τα νομικά εργαλεία οι αγρότες για εξαγορά, δεν χάνουν τα δικαιώματά τους. Η διαδικασία εξαγοράς είναι ανοιχτή έως τον Αύγουστο 2020, αν και όπως είπε «προφανώς όλα θα εξαρτηθούν από το τι θα πει η Ολομέλεια του ΣτΕ».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στα €25 δισ. ανέρχεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων υποδομών στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της PwC Ελλάδας «Υποδομές-Χρηματοδοτώντας το μέλλον».
      Η μελέτη εξετάζει τα έργα υποδομών (μεταφορές, ενέργεια, αναβάθμιση τουριστικού προϊόντος, ύδρευση και διαχείριση αποβλήτων) που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή σε προχωρημένο σχεδιασμό.
      Βάσει της μελέτης, από το σύνολο των 25 δισ. ευρώ, τα 10,6 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε έργα ενέργειας, ενώ 7,4 δισ. ευρώ και 4,3 δισ. ευρώ σε έργα σιδηρόδρομων και αυτοκινητόδρομων, αντίστοιχα. Τα έργα τουριστικών υποδομών και διαχείρισης αποβλήτων αντιστοιχούν σε μικρότερα ποσά, ύψους 1,3 δισ. ευρώ και 0,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα.
      Από τα 88 έργα υποδομών, 51 βρίσκονται σε στάδιο προχωρημένου σχεδιασμού και 37 σε εξέλιξη. Ποσοστό 33% του ανεκτέλεστου υπολοίπου αντιστοιχεί σε έργα, η υλοποίηση των οποίων έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ έργα αξίας 0,5 δισ. ευρώ αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2019. Ωστόσο, 32 έργα αξίας 8,2 δισ. ευρώ δεν έχουν σαφές χρονοδιάγραμμα έναρξης και ολοκλήρωσης.
      Όπως αποτυπώνεται στη μελέτη, τα έργα υποδομών στην Ελλάδα χαρακτηρίζονται από σημαντικές καθυστερήσεις τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στην υλοποίηση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, «κατά μέσο όρο, η καθυστέρηση για την έναρξη υλοποίησης ενός έργου προσεγγίζει τους 23 μήνες, ενώ αντίστοιχα η ολοκλήρωσή του, τους 28 μήνες. Κατά κύριο λόγο, αυτές οφείλονται στον ατελή σχεδιασμό, στην εξασφάλιση πολιτικής συναίνεσης, αλλά και σε δυσκολίες στην εκτέλεση (π.χ. απαλλοτριώσεις, ανασχεδιασμοί).
      Το τρέχον ανεκτέλεστο υπολείπεται του ιστορικού ρυθμού επενδύσεων κατά περίπου 4,1 δισ. ευρώ, μέχρι το 2024, το οποίο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη κατά 0,8 π.μ., ετησίως».
      Όπως αναφέρεται στη μελέτη, για τη μείωση των καθυστερήσεων και την εξασφάλιση ιδιωτικής και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, είναι αναγκαία η δημιουργία κεντρικού μηχανισμού σχεδιασμού και παρακολούθησης υποδομών, κοντά στο μοντέλο της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε σχετική ανακοίνωση του, το Ελληνικό Κτηματολογίου αναφέρει:
      Από τις  22/05/2019, το κτηματογραφικό διάγραμμα μπορεί να λαμβάνεται  και σε ψηφιακή διανυσματική μορφή (DXF).
      Η λήψη του αρχείου (DXF) θα γίνεται  μέσω της εφαρμογής  «ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ»  που  βρίσκεται  στις  Ηλεκτρονικές  Υπηρεσίες   «e-ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ»  https://www.ktimanet.gr/CitizenWebApp/Home_Page.aspx), στην ενότητα «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ».
      Επικοινωνία μηχανικών: [email protected]
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Τέλος Ιουνίου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανάπλασης της πλατείας Ομονοίας από τον Δήμο Αθηναίων.
       
      Τα έργα περιλαμβάνουν την αντικατάσταση της επίστρωσης της πλατείας Ομονοίας συνολικής επιφάνειας 4.500 τ.μ.με υλικά φιλικά στο περιβάλλον και συγκεκριμένα με πλάκες ψυχρού υλικού, που θα συμβάλλουν στη μείωση της θερμοκρασίας τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, θα αποκατασταθούν οι εξέδρες οι οποίες είχανε υποστεί καθίζηση και οι λίμνες και το μικρό συντριβάνι που ως τώρα παρέμεναν αναξιοποίητα. Παράλληλα, θα γίνουν και εργασίες επισκευής βλαβών και βελτίωσης της στεγάνωσης και των υποδομών άρδευσης και αποχέτευσης.
        
      Η πλατεία Ομονοίας η οποία ειχε προβλεφθεί ήδη από το πρώτο ρυμοτομικό σχέδιο της Αθήνας των Σταμάτη Κλεάνθη και Έντουαρτ Σάουμπερτ έχει αλλάξει πρόσωπο αρκετές φορές μέχρι σημερα Αρχικά ονομαζόταν πλατεία Ανακτόρων και προοριζόταν για να κτιστούν τα βασιλικά ανάκτορα. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε πλατεία Όθωνα προς τιμήν του βασιλιά και τελικά, το 1862, σε πλατεία Ομονοίας, λόγω των Πεδινών και των Ορεινών, των δύο αντιμαχόμενων πολιτικών παρατάξεων, η συμφιλίωση των οποίων εορτάστηκε εκεί.
       
      Το 1930 με τα έργα κατασκευής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου δημιουργήθηκε μια υπόγεια πλατεια με καταστήματα ενώ το 1960  απέκτησε και το εμβληματικό σιντριβάνι. Το 1988 το σιντριβάνι ξηλώνεται για να εγκατασταθεί ο γυάλινος «Δρομέας», έργο του γλύπτη Κώστα Βαρώτσου, ο οποίος στην συνέχεια απομακρύνθηκε και μεταφέρθηκε στο Hilton όταν ξεκίνησαν εκεί οι εργασίες του μετρό.   Η τελευταία αναπλαση της πλατείας έγινε την περίοδο πριν από την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στο πλαίσιο μιας ευρύτερης παρέμβασης στην περιοχή που προέβλεπε επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και πεζοδρομήσεις 
      Περισσότερα...

      30

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκαν από το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας, τα ποσοτικά στοιχεία του μηνιαίου δελτίου συστήματος συναλλαγών ΗΕΠ για τον Μάρτιο 2019, δίνοντας μία συνολικότερη εικόνα για την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, όσον αφορά το Α' τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε.
      Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
      Σε επίπεδο παραγωγής τα στοιχεία παρέμειναν αμετάβλητα σε σχέση με τον Ιανουάριο. Όπως προκύπτει, η ΔΕΗ, αν και καταγράφει απώλειες διαχρονικά, εξακολουθεί να παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας (πλην ΑΠΕ), εφόσον διαθέτει τη «μερίδα του λέοντος» με 71,78% (ισχύς μονάδων: 8.596 MW), ποσοστό που ωστόσο αναμένεται να περιοριστεί με την αποεπένδυση των λιγνιτικών μονάδων σε Φλώρινα και Μεγαλόπολη, το αμέσως επόμενο διάστημα (με την οποία θα απολέσει ισχύ άνω του 1 GW), με προϋπόθεση βέβαια την επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
      Ακολουθούν, επίσης χωρίς καμία μεταβολή, οι: Elpedison, με 6,77%, Mitilineos με 6,40%, η Λιγνιτική Μεγαλόπολης με 4,27% η Korinthos Power με 3,62%, η Heron II Viotias με 3,52%, η Λιγνιτική Μελίτης με 2,41% και η Heron με 1,23%.
      Εγκατεστημένη ισχύς ανά τύπο καυσίμου
      Οι μονάδες ΑΠΕ πρωταγωνιστούν στο διασυνδεδεμένο σύστημα, φτάνοντας πλέον τα 5.609 MW ισχύος (από 5.494 τον πρώτο μήνα του χρόνου). Ακολουθούν αμετάβλητες οι μονάδες φυσικού αερίου με 4.900 MW και οι λιγνιτικές με 3.904 MW. Η χαμηλότερη εγκατεστημένη ισχύς αφορά τις υδροηλεκτρικές μονάδες οι οποίες παρέμειναν επίσης σταθερές με 3.171 MW.
      Η συνδυασμένη ισχύς των μονάδων φυσικού αερίου, υδροηλεκτρισμού και ΑΠΕ άγγιξε το 77,8%, με τις λιγνιτικές μονάδες να αντιπροσωπεύουν το 22,2% του συνόλου (-0,11% σε σχέση με τον Ιανουάριο).
      Στο σύνολο της μηνιαίας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ισορροπία επικράτησε στα καύσιμα που πρωταγωνίστησαν τον Μάρτιο εφόσον τα ποσοστά έχουν μοιραστεί σχεδόν ισομερώς: με βραχεία κεφαλή επικράτησαν το φυσικό αέριο και ο λιγνίτης με 32,67% (+7,38% σε σχέση με τον προηγούμενο Ιανουάριο) και 31,87% αντίστοιχα, με τις μονάδες ΑΠΕ να ακολουθούν με πολύ μικρή διαφορά, σημειώνοντας διψήφια άνοδο σε σχέση με τον πρώτο μήνα του χρόνου (31,32% σε σύγκριση με 18,04% τον Ιανουάριο).
      Στο τρίμηνο, οι υδροηλεκτρικές μονάδες κινήθηκαν σε χαμηλά ποσοστά που κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο στο 5,5%, με πιο «δυνατό» μήνα τον Φεβρουάριο που ανήλθαν σε 7,28%. Τον Μάρτιο 2019, η εγκατεστημένη ισχύς όλων των μονάδων στο διασυνδεδεμένο σύστημα ανήλθε σε 17.553,5 MW, αυξανόμενη κατά 114,4 MW σε σχέση με τον Ιανουάριο, άνοδος που οφείλεται αποκλειστικά σε νέα έργα «πράσινης» ενέργειας.
      Σε επίπεδο μηνιαίας παραγωγής, ανά συμμετέχοντα, η εικόνα τον Μάρτιο είχε ως εξής: ΔΕΗ (31,45%, καταγράφοντας σημαντικές απώλειες, με παράλληλη ενίσχυση των υπολοίπων συμμετεχόντων), ΔΑΠΕΕΠ (31,32%), ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (9,21%), ELPEDISON (6,91%), ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ (7,93%), KORINTHOS POWER (6,1%), ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ (4,01%) και HERON II VIOTIAS (2,81%).
      Το top-10 στην προμήθεια
      Το μερίδιο της ΔΕΗ στην προμήθεια τον Μάρτιο μειώθηκε από 79,76 τον Ιανουάριο % σε 76,6;%
      Οι υπόλοιποι πάροχοι που απαρτίζουν το top-10 (για τον Μάρτιο 2019), κατά σειρά:
      2) Ήρων (4,72%)
      3) Μυτιληναίος (4,69%)
      4) Elpedison (3,73%)
      5) Watt & Volt (1,95%)
      6) NRG (1,77%)
      7) Volterra (1,54%)
      8) ΕΛΤΑ (1,09%)
      9) ΚΕΝ (0,9%)
      10) Attiiki GSC (0,67%)
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      1. Είμαι ήδη εγγεγραμμένος χρήστης του TAXISnet. Τι πρέπει να κάνω για να υποβάλω δήλωση εργολάβων - εργοληπτών;
      Για τους ήδη εγγεγραμμένους χρήστες δεν απαιτείται διαδικασία εγγραφής, αλλά ισχύουν οι κωδικοί πρόσβασης που ήδη χρησιμοποιούνται.
      Οι νέοι χρήστες πρέπει να εγγραφούν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet σύμφωνα με όσα ορίζονται με την ΠΟΛ.1178/2010, ΑΔΑ41ΦΜΗ-ΤΛ (ΦΕΚ Β/9.10.12) Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
      2. Ποιοι υποβάλλουν Δήλωση εργολάβων - εργοληπτών;
      Κάθε νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ή φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα, οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ή κάθε φορολογούμενος που δεν έχει τη κατοικία του στην Ελλάδα, αλλά δραστηριοποιείται μέσω μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα υποχρεούται να παρακρατεί φόρο κατά την καταβολή ή εκκαθάριση εισοδημάτων στους εργολήπτες κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή λιμενικών προσόδων σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ.1δ του άρθρου 64 του Ν.4172/2013.
      3. Μπορώ να υποβάλω τη δήλωση εργολάβων-εργοληπτών ηλεκτρονικά;
      Οι εμπρόθεσμες και εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις απόδοσης παρακρατηθέντος φόρου στα εισοδήματα εργοληπτών υποβάλλονται υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου.
      4. Πόσες αρχικές δηλώσεις μπορώ να υποβάλω τον ίδιο μήνα;
      Μπορεί να υποβληθεί μία μόνο αρχική δήλωση ανά μήνα και πολλές τροποποιητικές.
      5. Πως συμπληρώνω τη φόρμα υποβολής;
      • Η καταχώριση των ποσών γίνεται στη 2η σελίδα της φόρμας, στον ΠΙΝΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. Στην 1η σελίδα μεταφέρονται αυτόματα τα αθροίσματα των ποσών που καταχωρήθηκαν στη 2η σελίδα.
      • Η υποβολή της δήλωσης γίνεται από τη 2η σελίδα.
      6. Μπορώ να βάλω τον ίδιο Α.Φ.Μ. και στην 1η σελίδα (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗ Η Ε ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ) και στη 2η σελίδα (ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ);
      ΟΧΙ. Υπάρχει έλεγχος που δεν επιτρέπει την οριστικοποίηση τέτοιων δηλώσεων. Πρέπει να καταχωρηθεί ο Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου.
      7. Ποια είναι η προθεσμία υποβολής της δήλωσης;
      • Για περίοδο παρακράτησης Δεκεμβρίου του 2013 η προθεσμία ήταν μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2014.
      • Για περίοδο παρακράτησης από 01/01/2014 και μετά η υποβολή και πληρωμή γίνεται μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από το μήνα παρακράτησης (δηλ. του Ιανουαρίου μέχρι τέλος Μαρτίου κ.λπ.).
      • Για περιόδους παρακράτησης Νοεμβρίου 2013 και πριν οι δηλώσεις θα υποβάλλονται μόνο στη Δ.Ο.Υ.
      • Αν το τέλος του δεύτερου μήνα από το μήνα παρακράτησης είναι Σάββατο-Κυριακή ή αργία, η ημερομηνία πληρωμής μετατίθεται μέχρι την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα.
      8. Πως καταβάλλεται ο φόρος;
      Μετά την οριστικοποίηση της δήλωσης παράγεται Ταυτότητα Οφειλής η οποία πληρώνεται στις τράπεζες που έχουν συμβληθεί με το Υπουργείο Οικονομικών και στα ΕΛΤΑ. Διευκρινίζουμε ότι από 01/01/2014 έχει διαχωριστεί η υποβολή της δήλωσης από την πληρωμή της. Άρα, η μη πληρωμή μιας δήλωσης δεν συνεπάγεται τη διαγραφή της (και την αντίστοιχη διαγραφή της οφειλής).
      9. Τι συμβαίνει όταν παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής (που αναγράφεται στην Ταυτότητας Οφειλής) χωρίς να έχει καταβληθεί ο φόρος στην Τράπεζα;
      Μετά την οριστικοποίηση της υποβολής της δήλωσης ο παρακρατηθείς φόρος βεβαιώνεται στη Δ.Ο.Υ. της περιφέρειας όπου βρίσκεται η επαγγελματική έδρα του υπόχρεου στη παρακράτηση. Σε περίπτωση μη καταβολής ή εκπρόθεσμης καταβολής του βεβαιωθέντος φόρου έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 53 του Ν. 4174/2013. Για περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τις οφειλές, επιλέξτε τα «Στοιχεία Οφειλών εκτός Ρύθμισης» από την Προσωποποιημένη Πληροφόρηση.
      10. Αν οριστικοποιήσω μια δήλωση στο TAXISnet και διαπιστώσω κάποιο λάθος, έχω δυνατότητα διόρθωσης μέσω TAXISnet;
      Ναι, είτε με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης μέσω TAXISnet, είτε με κατάθεση τροποποιητικής σε Δ.Ο.Υ.
      Σχετικά με τις τροποποιητικές δηλώσεις που μεταβάλλουν το ποσό του φόρου που βεβαιώθηκε με την αρχική δήλωση, διευκρινίζουμε ότι υπάρχουν 2 περιπτώσεις:
      Α) Η τροποποιητική δήλωση αυξάνει το φόρο που βεβαιώθηκε με την αρχική δήλωση. Η τροποποιητική δήλωση υποβάλλεται κανονικά μέσω TAXISnet. Με την οριστικοποίηση της υποβολής η Ταυτότητα Οφειλής που θα εκδοθεί θα βεβαιώνει τη διαφορά του φόρου μεταξύ αρχικής και τροποποιητικής δήλωσης.
      ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ:
      Έστω ότι με την αρχική δήλωση καταχωρήθηκαν στη 2η σελίδα της φόρμας υποβολής:
      Αξία 1000 ευρώ
      Φόρος που αναλογεί (3%) = 30 ευρώ.
      Με την οριστικοποίηση της δήλωσης βεβαιώνεται αυτόματα στον Α.Φ.Μ. του υποβάλλοντος η οφειλή των 30 ευρώ και εκδίδεται Ταυτότητα Οφειλής για 30 ευρώ. Αν ο εργολάβος-εργολήπτης έκανε λάθος στην αρχική δήλωση και ήθελε να καταχωρήσει τα εξής ποσά: Αξία 5.000 ευρώ.
      Φόρος που αναλογεί (3%) = 150 ευρώ.
      ΤΟΤΕ: υποβάλει τροποποιητική δήλωση με τα παραπάνω ποσά (αξία 5.000 ευρώ και φόρος 150 ευρώ) και με την οριστικοποίηση της υποβολής θα εκδοθεί Ταυτότητα Οφειλής για 120 ευρώ (30-150) και ο φόρος των 120 ευρώ θα βεβαιωθεί στο Α.Φ.Μ. του μηχανικού.
      Β) Η τροποποιητική δήλωση μειώνει (έως και μηδενίζει) το φόρο που βεβαιώθηκε με την αρχική δήλωση.
      Αυτή η τροποποιητική δήλωση δεν μπορεί να υποβληθεί μέσω TAXISnet. Θα πρέπει να την υποβάλετε στη Δ.Ο.Υ. Διευκρινίζουμε ότι από 01/01/2014 έχει διαχωριστεί η υποβολή της δήλωσης από την πληρωμή της. Άρα, η μη πληρωμή της δήλωσης δεν συνεπάγεται τη διαγραφή της (και την αντίστοιχη διαγραφή της οφειλής).
      11. Μπορώ να υποβάλω τη δήλωση εργολάβων-εργοληπτών με αρχείο;
      Ναι, από 09/04/2019 είναι πλέον διαθέσιμη η υποβολή παρακρατούμενου φόρου εργοληπτών με αρχείο . Οδηγίες για τη γραμμογράφηση του αρχείου περιέχονται στον παρακάτω σύνδεσμο στην ιστοσελίδας της Α.Α.Δ.Ε.: 
      https://www.aade.gr/sites/default/files/2019-04/grammografisi.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις τρεις χώρες της Ευρώπης με τους πιο φιλόδοξους στόχους όσον αφορά τη μείωση των ρύπων ως το 2030 συγκαταλέγεται η Ελλάδα με βάση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, όμως η εμπειρία δείχνει ότι κατά κανόνα η χώρα μας θέτει υπερβολικά φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που δεν τους επιτυγχάνει.
      Πάντως τόσο το ελληνικό σχέδιο όσο και όλα τα υπόλοιπα  αντίστοιχα εθνικά σχέδια  των άλλων χωρώ-μελών πλην μίας, της Ισπανίας, βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, στη σχετική αξιολόγηση του  Ecologic Institute της Γερμανίας και την βρετανική εταιρία συμβούλων Climact, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του European Climate Foundation.
      Η μελέτη, την οποία παρουσιάζει το Euractiv,  εξέτασε κατά πόσον τα εθνικά σχέδια που υπέβαλαν τα κράτη- μέλη στην Ευρωπαική Επιτροπή επαρκούν για να επιτευχθεί ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας το  2050 με βάση κριτήρια όπως το επίπεδο λεπτομέρειας των προτεινόμενων μέτρων πολιτικής ή η συνοχή της διαδικασίας επίτευξης των στόχων, πέραν του ίδιου του στόχου που έθεσε κάθε χώρα.
      Στην αξιολόγηση αυτή η Ισπανία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ που πέρασε έστω και οριακά  τη βάση του 50%, βαθμολογούμενη με  52%.  Ακολουθούν η Γαλλία με 47%, η Ελλάδα με 44% και η Σουηδία με 43%.  Στον αντίποδα βρέθηκε η Σλοβενία με 3%, ενώ η Γερμανία βαθμολογήθηκε με 12%, όσο και η Σλοβακία. Ο μέσος όρος της ΕΕ διαμορφώθηκε στο  29%.
      Η επίσημη αξιολόγηση των εθνικών σχεδίων θα γίνει από την ίδια την Ευρωπαική Επιτροπή και αναμένεται να δημοσιευτεί τον Ιούνιο. Κατόπιν η Κομισιόν θα ζητήσει τροποποιήσεις από τις χώρες- μέλη, οι οποίες ως το τέλος του έτους θα πρέπει να υποβάλουν το τελικό τους σχέδιο.
      «Η μελέτη δείχνει ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ δεν συμφωνούν σαφώς με μια πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα το 2050», δήλωσε στο Euractiv ο κ. Julien Pestiaux από την Climact, που ήταν ένας από τους μελετητές. «Με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα σχέδια  δείχνουν χαμηλές φιλοδοξίες όσον αφορά την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για τις ΑΠΕ και την ενεργειακή αποδοτικότητα, ενώ συνολικά δεν επαρκούν για να στηρίξουν την κλιματική και ενεργειακή μετάβαση που απαιτείται στην Ευρώπη», πρόσθεσε ο κ. Pestiaux.
      Πολύ δειλά βήματα παρατηρούνται όσον αφορά στην σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων του άνθρακα και των ορυκτών καυσίμων, ενώ από την άλλη πλευρά τα μηνύματα για επενδύσεις σε καθαρές τεχνολογίες είναι ανεπαρκή,
      Εξάλλου η μελέτη χαρακτηρίζει ανεπαρκή και τη δημόσια διαβούλευση που προηγήθηκε για την εκπόνηση των εθνικών σχεδίων.
      «Η Ευρώπη έχει σαφή στόχο 32% ΑΠΕ έως το 2030», δήλωσε η Viktoriya Kerelska, επικεφαλής της WindEurope και κατέληξε: «Ενώ τα Εθνικά Σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα υποτίθεται ότι μετατρέπουν αυτή τη φιλοδοξία σε πραγματικότητα, κανένα από αυτά δεν δίνει επαρκείς απαντήσεις σε ότι αφορά τα μέτρα που θα εφαρμοστούν για την επίτευξη των στόχων. Χωρίς λεπτομερή καταγραφή των μέτρων τα Σχέδια απλώς δεν έχουν νόημα».
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Από το υπουργείο Πολιτισμού θα περάσουν ένα προς ένα τα ψηλά κτήρια που προβλέπει το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) της επένδυσης στο Ελληνικό σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι όροι έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) από το υπουργείο
      Συγκεκριμένα το υπουργείο θα εγκρίνει όλες τις περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές μελέτες που αφορούν στα ψηλά κτήρια ενω ειδικά στις περιοχές περιξ του λοφου Χασάνι θα πρέπει να προβλεφθεί κλιμακωση των υψών με σκοπό την ανεμπόδιστη θέαση του λόφου.
      Η απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» προβλέπει ακόμα οτι θα πρεπει να εγκριθούν οι μελέτες που θα εκπονηθούν στο πρώτο στάδιο του έργου που αφορούν στην προστασία, ανάδειξη και αποκατάσταση των μνημείων και στη διαμόρφωση τους περιβάλλοντος χώρου τους: α) του πιόσχημου ταφικού περιβόλου του Ελληνικού, β) του αρχαιολογικού χώρου του Αγίου Κοσμά, γ) των μεταβυζαντινών ναών της Αγίας Παρασκευής και των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού, και δ) των υφιστάμενων εντός της έκτασης του Μητροπολιτικού Πόλου νεωτέρων μνημείων, οι ειδικές ειδικές φυτοτεχνικές μελέτες που θα αφορούν στην περιοχή του αρχαίου λατομείου, καθώς και στους άλλους χώρους και μνημεία που ενδεχομένως αποκαλυφθούν 
       
      Ειδικά με τον ταφικό περίβολο του Ελληνικού, η μεταφορά και επανατοποθέτηση του μνημείου να γίνει ύστερα από εκπόνηση ειδικής τεχνικής μελέτης και την έγκριση αυτής από τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Στον αρχαιολογικό χώρο του Αγίου Κοσμά θα πρέπει να εκπονηθεί γεωτεχνική μελέτη των χερσαίων τμημάτων του πρωτοελλαδικού οικισμού, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα διάβρωσης και κατακρήμνισης στον χώρο, καθώς και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των δομικών καταλοίπων που τυχόν διατηρούνται στο ενάλιο τμήμα του. Να εξασφαλιστεί ειδική προστασία και στερέωση των αρχαιοτήτων που τυχόν εντοπιστούν στα πρανή του ρέματος των Τραχώνων και να υποβληθεί προς έγκριση η οριστική μελέτη “Υποδομών και Δικτύων” και η Μ.Π.Ε. για κατασκευή πρότυπου Ενυδρείου – Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών
       
      Τέλος η πάνω στάθμη της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος να μην υπερβεί το υπάρχον επίπεδο του δρόμου εάν δεν τεκμηριωθεί ως απολύτως αναγκαίο από τεχνικής άποψης
       
      Το σύνολο των εκσκαφικών εργασιών που θα απαιτηθούν για την επένδυση, θα πραγματοποιηθούν με δαπάνη του κυρίου του έργου, με εποπτεία της κατά περίπτωση αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων. Σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων, οι εργασίες θα διακοπούν ώστε να ακολουθήσει ανασκαφική έρευνα που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του έργου, σύμφωνα με τους όρους του Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και το επενδυτικό σχήμα υπό την Lamda Development.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έξι αντί για τρεις επιπλέον μήνες παράταση στις διαδικασίες υποβολής δικαιολογητικών στο Κτηματολόγιο αποφάσισε να δώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
      Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι συνολικός χρόνος (από την έναρξη της συλλογής δηλώσεων) για τους κατοίκους της Ελλάδας είναι οι 12 μήνες, ενώ για τους ιδιοκτήτες πουζουν στο εξωτερικό οι 15.
      Την ίδια ώρα στις περιοχές Αγκίστρι, Πόρος, Σπέτσες, Ύδρα, Κύθηρα, Μέθανα, Τροιζήνα και Μάνδρα ξεκινά για πρώτη φορά στις 22-05-2019 η συλλογή δηλώσεων, ενώ εντός Ιουνίου αναμένεται να ακολουθήσουν οι: Λήμνος, Μυτιλήνη, Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Ιωάννινα και Θεσπρωτία.
      Σύμφωνα με πληροφορίες από τα Νέα, το τελευταίο διάστημα εξαιτίας της χαμηλής προσέλευσης ιδιοκτητών στο Κτηματολόγιο, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεχόταν πιέσεις τόσο από βουλευτές όσο και από φορείς απ' όλη την Ελλάδα προκειμένου να προχωρήσει σε επιμήκυνση του χρόνου ώστε να πειστούν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες να δηλώσουν την ακίνητη περιουσία τους.
      Την ερχόμενη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019 λήγει το χρονικό περιθώριο των προβλεπόμενων παρατάσεων για τα Δωδεκάνησα (Κάλυμνος, Κως και Ρόδος), ενώ στις 10 και 17 Ιουνίου λήγει το εξάμηνο για πολλές άλλες περιοχές.
      Προς το παρόν, για την Κάρπαθο και την Κάσο θα αξιοποιηθεί η πρόσφατη νομοθετική πρόβλεψη για τις περιοχές που είχαν βρεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και θα υπάρξει παράταση μέχρι τις 29 Ιουνίου 2019. Χθες, αποφασίστηκε και η παράταση για Αιτωλοακαρνανία και Λακωνία (μέχρι τις 8 Ιουλίου), Ηράκλειο (έως τις 10 Ιουλίου) και Χαλκιδική (μέχρι τις 15 Ιουλίου).
      Διευκρινίζεται πως η νέα παράταση είναι πέρα από το εξάμηνο (για τους κατοίκους του εσωτερικού) και το εννεάμηνο (για τους κατοίκους εξωτερικού) που είναι ο κανόνας. Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά το εννεάμηνο για τους κατοίκους εξωτερικού ελήφθη χθες απόφαση από το Κτηματολόγιο.
      Περισσότερα...

      50

    • Engineer

      Κατά την διαδικασία αναβάθμισης λογισμικού του server προέκυψε κάποιο πρόβλημα με την λειτουργία του φόρουμ. Πολύ σύντομα θα έχει αποκατασταθεί και το φόρουμ θα λειτουργεί και πάλι κανονικά.
      Ευχαριστούμε για την κατανόηση!
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δυνατότητα εκτύπωσης βεβαιώσεων εισφορών δίνεται από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ.
      Αναλυτικότερα επιλέγοντας το σχετικό σύνδεσμο και ακολουθώντας τις οδηγίες που δίνονται, οι ασφαλισμένοι μπορούν να εκτυπώσουν τις παρακάτω βεβαιώσεις:
      Βεβαιώσεις Εισφορών ΕΦΚΑ
      Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΟΑΕΕ
      Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΟΓΑ
      Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΤΣΜΕΔΕ
      Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΤΣΑΥ
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Πραγματοποιήθηκαν εχθές τα αποκαλυπτήρια του συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
      Σε δήλωση του ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε ότι σήμερα η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα και από τον εκτροχιασμό του μετρό μπαίνουμε στη φάση της τροχοδρόμησης του πρώτου συρμού στα αμαξοστάσιο.
      Σημείωσε ότι είναι μια μεγάλη δικαίωση για όλους εμάς που εργάστηκε σκληρά επί 3,5 χρόνια και πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα.
      Παράλληλα τόνισε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι σήραγγες της βασικής γραμμής και της Καλαμαριάς και το κατασκευαστικό έργο στους σταθμούς. Όπως ανέφερε ήδη παραδόθηκε ο σταθμός στο Σιντριβάνι , την άλλη εβδομάδα θα παραδοθεί του Ευκλείδη και αμέσως μετά της Παπάφη.
      Κλείνοντας επανέλαβε ότι η λειτουργία της βασικής γραμμής θα γίνει τέλη του 2020 και της Καλαμαριάς εντός του 2021.
      Ο υπουργός υποδομών και δικτύων Χρήστος Σπίρτζης συνέδεσε το Μετρό με το φετινό νταμπλ του ΠΑΟΚ λέγοντας: «Σύμφωνα με τη λογική του καθηγητή που επιβεβαιώνεται αφού ο ΠΑΟΚ πήρε πρωτάθλημα τελειώνει το Μετρό και αφού πήρε και νταμπλ θα τελειώσει και η επέκταση στην Καλαμαριά».
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Δημαράς παραδέχθηκε ότι οι ρυθμοί προσκόμισης εγγράφων στο κτηματολόγιο κινούνται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.
      Δεκτή έκανε ο υπουργός περιβάλλοντος την τροπολογία που κατέθεσαν 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και με την οποία δίδεται η δυνατότητα στον υπουργό περιβάλλοντος να χορηγεί παράταση έως και έξι μηνών για την υποβολή δικαιολογητικών όσον αφορά το Κτηματολόγιο.
      Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Δημαράς παραδέχθηκε ότι οι ρυθμοί προσκόμισης εγγράφων στο κτηματολόγιο κινούνται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς καθώς ο μέσος όρος κτηματογράφησης είναι περίπου στο 15%. Ο ίδιος εξήγησε ότι η τροπολογία δίνει την δυνατότητα στον αρμόδιο υπουργό να παρατείνει τις διαδικασίες υποβολής δικαιολογητικών εως έξι μήνες.
      Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται πως «δεδομένης της δυσκολίας των πολιτών να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την υποβολή δηλώσεων εγγραπτέων δικαιωμάτων, στο πλαίσιο της κτηματογράφησης που διενεργείται σε όλη την Επικράτεια, με την προτεινόμενη ρύθμιση δίδεται η δυνατότητα στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να χορηγεί παράταση εως 6 μήνες, πέραν της ήδη προβλεπόμενης τρίμηνης παράτασης που χορηγείται με αποφάσεις του «Ελληνικό Κτηματολόγιο».
      Από την διάταξη που αναμένεται να ψηφιστεί προκύπτει ότι οι υπουργικές αποφάσεις παράτασης «μπορεί να έχουν αναδρομική ισχύ από τη λήξη της προηγούμενης παράταξης μέχρι τη δημοσίευσή τους».
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Ενσωματώθηκε και υπερψηφίστηκε τελικά η τροπολογία για την παράταση όλων των οικοδομικών αδειών που εκδόθηκαν από το Μάρτιο του 2012, μέχρι το 2021, στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών "Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης - Κατασκευής - Χρηματοδότησης - Λειτουργίας - Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη - Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων."
      Συγκεκριμένα, η επίμαχη τροπολογία αναφέρει τα εξής:
      Άρθρο 12
      1. Καταργείται το άρθρο 76 του Ν. 4368/2016 (ΦΕΚ 21 Α'/21-2-16),
      όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του Ν. 4585/2018 (ΦΕΚ 216 Α'/24-12-18).
      2. Μετά την παρ. 5 του άρθρου 50 του Ν. 4495/2017 (ΦΕΚ 167 Α'/3-11-2017) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:
      "6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το από 8-7-1993 Π.Δ. (ΦΕΚ 795 Δ'/13-7-93) είτε σύμφωνα με το Ν. 4030/2011 (ΦΕΚ 249 Α'/25-11-2011) κατά το χρονικό διάστημα από 1-3-2012 έως 31.12.2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31-12-2021".
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, στα εμβληματικά κτίρια ενδεικτικά ανήκουν: πρώην Εργοστάσια, στεγασμένες στοές, αποθήκες, δημοτικά λουτρά, πρώην ξενοδοχεία, πρώην στρατόπεδα, ιστορικές κατοικίες και άλλα κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας.
      Μία νέα πρόσκληση του προγράμματος «ΦιλόΔημος Ι», με αρχικό προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ, η οποία εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας για την ανέγερση και αποκατάσταση δημοτικών κτιρίων, ενεργοποιείται με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, Αλέξη Χαρίτση και του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στάθη Γιαννακίδη.
      Η πρόσκληση αφορά στη χρηματοδότηση των Δήμων και των Περιφερειών της Χώρας για την υποβολή για την υποβολή προτάσεων, με σκοπό την αξιοποίηση/αποκατάσταση ιδιαιτέρως σημαντικών εμβληματικών κτιρίων ιδιοκτησίας τους.
      Στόχος είναι να αναπτυχθεί ένα σύγχρονο, βιώσιμο κτίριο ή κτιριακό σύνολο που θα ενσωματώνει το ιστορικό ή/και πολιτιστικό παρελθόν της περιοχής, θα αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό το υφιστάμενο υψηλής σημασίας κτιριακό απόθεμα, ώστε να αποτελέσει εκ νέου τοπόσημο, συνδέοντας την παράδοση με την σύγχρονη βιώσιμη οικονομία.
      Στα εμβληματικά κτίρια ενδεικτικά ανήκουν: πρώην Εργοστάσια, στεγασμένες στοές, αποθήκες, δημοτικά λουτρά, πρώην ξενοδοχεία, πρώην στρατόπεδα, ιστορικές κατοικίες και άλλα κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας.

      Σε δήλωσή του ο υπουργός Εσωτερικών τονίζει: «Με τη νέα αυτή Πρόσκληση του Προγράμματος «ΦιλόΔημος» δίνουμε τη δυνατότητα σε Δήμους και Περιφέρειες να αξιοποιήσουν εμβληματικά κτίρια, που έχουν ξεχωριστό κοινωνικό, ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον. Πρόκειται για σημαντικές παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν την αναπτυξιακή προοπτική των τοπικών κοινωνιών και θα υλοποιηθούν με αυστηρές προδιαγραφές, ώστε να εξασφαλίζεται ο σεβασμός στο περιβάλλον και τον χαρακτήρα κάθε περιοχής. H νέα Πρόσκληση έρχεται να προστεθεί στις τρέχουσες Προσκλήσεις για την ανέγερση ή επέκταση σχολικών κτιρίων, ύψους 120 εκατ. ευρώ και για την επανάχρηση, επέκταση και ανέγερση υφιστάμενων και νέων δημαρχιακών και δημοτικών κτιρίων, ύψους 200 εκατ. ευρώ, οι οποίες επιδεικνύουν αξιοσημείωτη ανταπόκριση και δυναμική, σε όλη τη χώρα».
      Να σημειωθεί ότι ο αρχικός προϋπολογισμός των Προγραμμάτων «ΦιλόΔημος» ύψους 500 εκατ.ευρώ, έχει υπερκαλυφθεί πάνω από πέντε φορές και μέχρι σήμερα, έχουν ενεργοποιηθεί και είναι διαθέσιμα για τους Δήμους και τις Περιφέρειες περίπου 2,6 δισ. ευρώ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Γερμανία παρέδωσε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου, που θα προσφέρει σε υβριδικά φορτηγά τη δυνατότητα επαναφόρτισης ενώ βρίσκονται εν κινήσει στις βασικές οδικές αρτηρίες της χώρας.
      Το πρώτο τμήμα, μήκους 10 χιλιομέτρων, του ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου βρίσκεται νοτίως της Φραγκφούρτης στον οδικό άξονα Α5 της Γερμανίας και άνοιξε την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του γερμανικού κρατιδίου της Έσσης. Χρησιμοποιείται μόνο από ένα υβριδικό φορτηγό, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει τέσσερα ακόμη έως το 2020.
      Το σύστημα κατασκευάσθηκε από τον γερμανικό μηχανολογικό όμιλο Siemens, ενώ η Scania -τμήμα του ομίλου Volkswagen- ήταν ο προμηθευτής των οχημάτων. Το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία παρόμοια με τα τρένα ή τα τραμ, επιτρέποντας στα φορτηγά να συνδέονται εν ώρα οδήγησης και με ταχύτητα έως και 90 χιλιόμετρα την ώρα. Η τροφοδότηση γίνεται μέσω συστήματος εναέριων καλωδιώσεων. Το ηλεκτρικό ρεύμα φορτίζει τις μπαταρίες των φορτηγών, επιτρέποντας την κίνησή τους μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα. Μόλις αποφορτισθεί η μπαταρία, τίθεται σε λειτουργία ο πετρελαιοκινητήρας.
      Η Siemens άρχισε το έργο το 2010 με ένα δοκιμαστικό κομμάτι έξω από το Βερολίνο. Το πρώτο, ολοκληρωμένο τμήμα άνοιξε το 2016 έξω από τη Στοκχόλμη και η εταιρεία έχει «στα σκαριά» ακόμη ένα στην Καλιφόρνια.
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.