Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Με την επανεκλογή Γιώργου Στασινού στη θέση του Προέδρου του ΤΕΕ για 3η συνεχόμενη θητεία και του νέου Προεδρείου της ΔΕ/ΤΕΕ ολοκληρώθηκε η ειδική εκλογική συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, μετά τις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου,  το τριήμερο 13-15 Δεκεμβρίου 2019 στην Αθήνα.
      Σε χρόνο – ρεκόρ για τα εκλογικά δεδομένα του ΤΕΕ, σε λιγότερο από 1,5 μήνα από την προσέλευση στις κάλπες των μηχανικών σε όλη τη χώρα, το ΤΕΕ αποκτά νέα όργανα διοίκησης για την επόμενη περίοδο, ενώ η συγκρότηση τους από εκπροσώπους πολλών και διαφορετικών παρατάξεων αποτυπώνει τον «πολύχρωμο» χώρο των μηχανικών. Σημειώνεται ότι, ιστορικά, η συγκρότηση των οργάνων διοίκησης του ΤΕΕ απαιτούσε πολλαπλές συνεδριάσεις και χρονικό διάστημα πολλών μηνών για να ολοκληρωθεί, κάτι που για πρώτη φορά συνέβη σε τόσο μικρό διάστημα.
      Ο νυν Πρόεδρος του ΤΕΕ και επικεφαλής της πλειοψηφούσας, στις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου, παράταξης Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ) Γιώργος Στασινός ήταν ο μοναδικός υποψήφιος και επανεκλέχθηκε στη θέση του Προέδρου, για πλήρη 4ετή θητεία αυτή τη φορά, καθώς μετά από πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση οι επόμενες εκλογές του ΤΕΕ θα διεξαχθούν τον Μάϊο του 2024.
      Ο επικεφαλής της δεύτερης σε ψήφους των εκλογών της 3ης Νοεμβρίου παράταξης, Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών (ΔΗΣΥΜ), Νίκος Μήλης εκλέχθηκε το Σάββατο Πρόεδρος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ. Ο Επικεφαλής της τρίτης σε ψήφους των εκλογών της 3ης Νοεμβρίου παράταξης, Συμμαχία για ένα Προοδευτικό ΤΕΕ, Νίκος Ανδρεδάκης εκλέχθηκε Α’ Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ. Από την παράταξη ΔΚΜ προέρχεται και ο Β’ Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Κωνσταντίνος Ξιφαράς. Στις άλλες θέσεις του Προεδρείου της ΔΕ/ΤΕΕ εκλέχθηκαν οι Ιωάννης Μαχίκας (προερχόμενος από την παράταξη Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών – ΔΗΣΥΜ) ως Γενικός Γραμματέας και Ελευθέριος Πατάβρας (προερχόμενος από την παράταξη Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών – ΔΗΣΥΜ) ως αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας.
      Μετά την εκλογή των οργάνων διοίκησης του Επιμελητηρίου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
      «Πριν λίγες εβδομάδες οι μηχανικοί της χώρας με τη συμμετοχή τους στις εκλογές και τα αποτελέσματα που έφεραν, έδωσαν ξεκάθαρο μήνυμα ότι το ΤΕΕ και ο τεχνικός κόσμος θέλουν και μπορούν να οδηγήσουν τον τόπο σε τροχιά ανάπτυξης.
      Ολοκληρώσαμε την εκλογή των οργάνων διοίκησης του ΤΕΕ μέσα σε χρόνο ρεκόρ στην ιστορία του Επιμελητήριου για να δώσουμε μήνυμα ενότητας και δουλειάς. Ενότητα, που αποτυπώνεται στη διαπαραταξιακή συγκρότηση των οργάνων διοίκησης του Επιμελητήριου. Δουλειάς, που όλοι οι εκλεγμένοι θα υπηρετήσουμε, για να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη που έχει ανάγκη ο τόπος χωρίς καθυστερήσεις και για να διεκδικήσουμε καλύτερο παρόν και μέλλον για τους μηχανικούς. Μέλλον, με περισσότερες και καλές δουλειές, με λιγότερες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις, με αναβαθμισμένο επιστημονικό και επαγγελματικό ρόλο τόσο των διπλωματούχων μηχανικών όσο και του Επιμελητηρίου.
      Οι Έλληνες Διπλωματούχοι Μηχανικοί έχουμε την επιστημονική γνώση και τα επαγγελματικά εφόδια να δώσουμε την αναπτυξιακή ώθηση που χρειάζεται η χώρα. Στοχεύουμε ήδη από τους επόμενους μήνες να βοηθήσουμε ώστε να υπάρξουν περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες εργασίες για τους μηχανικούς, είτε ελεύθερους επαγγελματίες είτε μισθωτούς είτε δημοσίους υπαλλήλους. Διότι πραγματική ανάπτυξη χωρίς μηχανικούς δεν μπορεί να υπάρξει.
      Ήρθε η ώρα να ξεφύγουμε από την κρίση της τελευταίας δεκαετίας, να δημιουργήσουμε νέες υπηρεσίες προς τους πολίτες και τους μηχανικούς στο Επιμελητήριο, να συμβάλλουμε ώστε να γίνει η χώρα μας γρήγορα ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό κράτος. Περιμένουμε από την Πολιτεία, όπως κάνει το τελευταίο διάστημα, να συνεχίσει να αξιοποιεί τις προτάσεις, το δυναμικό και τη συμβολή του ΤΕΕ σε όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον τεχνικό κόσμο και στις μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται ο τόπος.»
      Η νέα Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ
      Της εκλογής του Προέδρου και του Προεδρείου του ΤΕΕ είχε προηγηθεί την Κυριακή το πρωί η εκλογή της δεκαπενταμελούς Διοικούσας Επιτροπής του Επιμελητηρίου, που αποτελεί συλλογικό όργανο διοίκησης του ΤΕΕ. Οι εκλεγέντες έχουν αλφαβητικά, ανά ειδικότητα και συνδυασμό που εκλέχθηκαν στην Α/ΤΕΕ, ως εξής:
      Α/Α ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ 1 ΑΝΔΡΕΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΕΕ 2 ΔΟΥΚΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗΣΥΜ) 3 ΚΟΡΝΕΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΕΛΕΜ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ 4 ΚΟΥΤΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 5 ΜΑΧΙΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΓΡΟΝΟΜΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗΣΥΜ) 6 ΜΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ ΧΗΜΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗΠΑΜ) 7 ΜΠΟΥΚΗ ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΑΡ.ΑΓ.Ε.Σ. 8 ΜΥΓΔΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 9 ΞΙΦΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 10 ΞΙΦΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 11 ΠΑΛΗΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 12 ΠΑΝΤΕΛΑΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ για τους ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ και την ΕΥΒΟΙΑ 13 ΠΑΤΑΒΡΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗΣΥΜ) 14 ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 15 ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Σημ1.: Η εκλεγείσα Μπούκη Ελένη συμμετείχε στη διαδικασία εκλογής ΔΕ/ΤΕΕ με ψηφοδέλτιο το οποίο στηρίχθηκε από ΑΡΑΓΕΣ – ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, Block#ΤΕΕ – Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Ανέργων Μηχανικών αλλά και μικρότερες παρατάξεις.
      Σημ2: Ο εκλεγείς Παντελαίος Παναγιώτης συμμετείχε στη διαδικασία εκλογής ΔΕ/ΤΕΕ με ψηφοδέλτιο το οποίο στηρίχθηκε από τη ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΕΕ.
       Το  Προεδρείο της Α/ΤΕΕ
      Της εκλογής της Διοικούσας Επιτροπής και του Προεδρείου της, προηγήθηκε το Σάββατο η εκλογή του Προεδρείου της Α/ΤΕΕ, της λεγόμενης «Βουλής των Μηχανικών», των 220 μελών, στο οποίο εκλέχθηκαν, ανά θέση, οι:
      Αξίωμα ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΜΗΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗΣΥΜ) Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΡΩΤΟΝΟΤΑΡΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΕΕ Β ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΣΩΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΑΣΣΑΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟΣ  
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπέγραψε σήμερα την τροποποίηση της αναστολής χορήγησης οικοδομικών αδειών στην περιοχή νοτίως της Ακρόπολης, Μακρυγιάννη - Κουκάκι, του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου Αθηναίων.
      Συγκεκριμένα, με τη σημερινή τροποποίηση η οποία έρχεται σε συνέχεια επανεξέτασης των όρων δόμησης της ευρύτερης περιοχής που περιβάλει την Ακρόπολη και ειδικότερα της Περιοχής Μακρυγιάννη / Κουκάκι, διορθώνεται η περιοχή εφαρμογής της ανωτέρω απόφασης.
      Αναλυτικά, στο κείμενο της απόφασης η οποία αποστέλλεται προς τη Δ/νση Νομοθετικού Έργου & Πρωτοβουλίας/ΥΠΕΝ, αναφέρονται τα ακόλουθα:
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την πρώτη «έξυπνη» και σύγχρονη διάβαση πεζών που δημιουργήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής στο Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο) εγκαινίασαν ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης και ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κυμπουρόπουλος.  
      Η διάβαση έχει ειδικό ακρυλικό φωσφορίζον υλικό με κρυστάλλους, ενώ φωτισμός LED μεταβάλλεται ανάλογα με τις υποδείξεις του φωτεινού σηματοδότη. Ειδικός πομπός μετάδοσης ηχητικών και παλμικών σημάτων ειδοποιεί πολίτες με προβλήματα όρασης.  

      Οι καινοτομίες της διάβασης  
      Τα νέα φανάρια για την ρύθμιση της κυκλοφορίας είναι κατασκευασμένα από την Siemens και περιλαμβάνουν φωτεινές ενδείξεις που μετρούν ανάποδα τον χρόνο μέχρι να ανάψει το φανάρι από πράσινο σε κόκκινο και αντίστροφα.
      Μια ειδική κόκκινη λάμπα που ανάβει για τους πεζούς μαζί με τον «Σταμάτη». Αυτή η λάμπα (από την εταιρία Σβάρκο, θυγατρική της Σβαρόφσκι) φωτίζει την άσφαλτο και έχει σκοπό να προειδοποιεί όσους περπατούν σκυφτοί λόγω προσήλωσης στην οθόνη του κινητού τους. Αυτό σημαίνει πως όσοι είναι προσηλωμένοι στο κινητό θα μπορούν να δουν αν το φανάρι είναι κόκκινο ακόμη και αν δεν σηκώσουν το κεφάλι τους- αν και είναι κάτι που δεν συνιστάται.  
      Συσκευές ηχοπληροφόρησης σε κάθε φανάρι παράγουν ήχο που ειδοποιεί όσους έχουν προβλήματα όρασης για το αν πρέπει να σταματήσουν ή να προχωρήσουν στην διάβαση. Παράλληλα, η ίδια συσκευή έχει από κάτω κουμπί που με το πάτημά του ενημερώνει τον πεζό για το ακριβές σημείο της πόλης που βρίσκεται (π.χ. Κόμβος Καλλιμάρμαρου με κατεύθυνση προς Ηρώδου Αττικού). 

      Φωτεινές λάμπες στην άσφαλτο υπάρχουν ακριβώς εκεί που αρχίζει η διάβαση και εκπέμπουν έντονο κόκκινο φως όταν το φανάρι είναι κόκκινο για τα οχήματα αποτελώντας πρόσθετο στοιχείο προειδοποίησης για τους οδηγούς. Αντίστοιχα τέτοια φώτα έχουν τοποθετηθεί και στην διάβαση πεζών που συνδέει την Πλατεία Συντάγματος με τον πεζόδρομο της Ερμού.
      Η διάβαση είναι βαμμένη λευκή με ειδική μπογιά που περιέχει μέσα κρυστάλλους Σβαρόσφσκι. Ο σκοπός είναι η πρόκληση της μέγιστης αντανάκλασης για να προειδοποιεί τους οδηγούς ότι πρέπει να προσέχουν τους πεζούς.
      Μετεωρολογικό σταθμό και σταθμό μέτρησης μικροσωματιδίων που θα στέλνει απευθείας δεδομένα για τον καιρό και την ποιότητα της ατμόσφαιρας στο νέο Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας και Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής που εγκαινίασε νωρίτερα το μεσημέρι ο Περιφερειάρχης Αττικης Γ. Πατούλης με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη.

      Ο κ. Κυμπουρόπουλος ήταν ο πρώτος πολίτης που χρησιμοποίησε τη διάβαση, σε μια κίνηση συμβολικού χαρακτήρα. Ο Γ. Πατούλης νωρίτερα είχε επισημάνει ότι η ασφάλεια των πολιτών της Αττικής αποτελεί αναμφισβήτητα την πρώτη προτεραιότητα της Περιφέρειας, ενώ πρόσθεσε: Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας για μας αποτελεί μείζον εθνικό ζήτημα καθώς έχει κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Μιλάμε με έργα και πράξεις εφαρμόζοντας το στρατηγικό μας σχεδιασμό και παρουσιάζοντας στους πολίτες αλλά και στους επισκέπτες της Αττικής τις νέες πρότυπες έξυπνες διαβάσεις πεζών.
      Σηματοδοτούμε τη νέα εποχή της κινητικότητας και της ασφαλούς μετακίνησης, ενώ παράλληλα τονίζουμε τη σημασία της προσβασιμότητας και του αλληλοσεβασμού μεταξύ των χρηστών του οδικού δικτύου, καθώς οι νέες διαβάσεις αποτρέπουν την παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη και βοηθούν τους οδηγούς να σταματούν έγκαιρα πριν την κάθετη γραμμή (stopline).
      Στόχος μας είναι η άμεση αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων για τη δημιουργία νέων σύγχρονων υποδομών για την οδική ασφάλεια αλλά και η αποτελεσματική συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών του οδικού δικτύου και προφανώς μαζί με τη θεσμική επιτροπή οδικής ασφάλειας, έχουμε θέσει τις βάσεις για την επίτευξη του, καθώς από σήμερα λειτουργεί το νέο υπερσύγχρονο κέντρο οδικής ασφάλειας της περιφέρειας Αττικής.
      Περισσότερα...

      4

    • Thanos98

      Εγκρίθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής (13/12) από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ το μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο της επιχείρησης που προβλέπει κλείσιμο του συνόλου των λιγνιτικών μονάδων της επιχείρησης έως το 2023 πλην της Πτολεμαϊδας 5 που θα ξεκινήσει να λειτουργεί το 2022 και θα πάψει να λειτουργεί με καύσιμο τον λιγνίτη το 2028.
      Το σχέδιο που παρουσίασε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γ. Στάσσης στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης προβλέπει επίσης ότι τα EBITDA της ΔΕΗ το 2020 θα ανέλθουν σε 650 εκατ. ευρώ και με την θετική επίπτωση των 200 εκατ. ευρώ που θα καταβάλει το δημόσιο για παλαιά ΥΚΩ θα φθάσουν τα 850 εκατ. ευρώ.
      Την περίοδο  2021-2023 τα EBITDA θα κινηθούν μεταξύ 650 και 700 εκατ. ευρώ  κατ’ ετος και από το 2024 και μετά προβλέπεται σταθερό EBITDA  1 δις. ευρώ κάθε χρόνο.
      Το σχέδιο που παρουσίασε ο κ. Στάσσης δεν περιελάμβανε αναφορές σε  ανάπτυξη άλλων δραστηριοτήτων που θα αυξήσουν τα έσοδα της ΔΕΗ αλλά βασίζεται στην παραδοχή ότι το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων θα περιορίσει τις απώλειες της επιχείρησης που υπολογίζονται σε 200 – 300 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.
      Σε ότι αφορά το πρόγραμμα «σβησίματος»  λιγνιτικών μονάδων το σχέδιο προβλέπει ότι:
      -    To 2020 θα «σβήσουν» οι μονάδες Αμύνταιο 1 και 2 συνολικής ισχύος 550MW.
      -    Το 2021 θα «σβήσουν» οι μονάδες Καρδιά 3 και 4 συνολικής ισχύος 560 MW.
      -    Το 2022 θα «σβήσουν» οι Μεγαλόπολη 3 ισχύος 250 MW και οι μονάδες Άγιος Δημήτριος 1έως 4 συνολικής ισχύος 1100 MW ενώ θα προστεθεί στο σύστημα η Πτολεμαϊδα 5, ισχύος 600 MW.
      -    To 2023 θα «σβήσουν» η Μεγαλόπολη 4, 260 MW , η Μελίτη 290MW και ο Άγιος Δημήτριος 5, 340MW.
      Η είδηση
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Η σειρά κατάταξης των 10 πρώτων χωρών έχει ως εξής:
      10) Singapore: 87 skyscrapers
      9) Indonesia: 101skyscrapers
      8.) Thailand: 103 skyscrapers
      7) Canada: 104 skyscrapers 
      6) Australia: 106 skyscrapers
      5) South Korea: 219 skyscrapers
      4) United Arab Emirates: 242 skyscrapers
      3) Japan: 249 skyscrapers
      2) United States: 795 skyscrapers
      1) China: 1980 skyscrapers
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε χαμηλά επίπεδα, αλλά χωρίς να "κατακρημνιστούν", παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό, κινήθηκαν οι τιμές με τις οποίες "πέρασαν" έργα στο σημερινό διαγωνισμό της ΡΑΕ για τα αιολικά. Συγκεκριμένα σε ένα εύρος από 55,8 έως 58,3 ευρώ ανά μεγαβατώρα κινήθηκαν κατά κύριο λόγο οι μειοδότες, με ένα όμως έργο να έχει ακόμα υψηλότερη τιμή.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, έργα εξασφάλισαν οι Iberdrola Rokas (32 MW), EDPR (33 MW), Volterra (24 MW) και εταιρείες συμφερόντων της ΕΝΤΕΚΑ για τέσσερα πάρκα με συνολική ισχύ 135 MW.
      Στο διαγωνισμό για τα φωτοβολταϊκά που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα, η χαμηλότερη τιμή βρέθηκε στα 53,8 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, για έργο το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει "κατεβάσει" η ΔΕΗ Ανανεώσιμες. Έργα περίπου 50 MW εξασφάλισε ο Όμιλος Παναγάκου σε τιμές από 60,5 έως 61,8 ευρώ ανά μεγαβατώρα. 
      Νωρίτερα, το energypress έγραφε:
      Υποχώρησε η χαμηλότερη τιμή στη σημερινή δημοπρασία φωτοβολταϊκών που πραγματοποίησε η ΡΑΕ, καθώς έφτασε τα επίπεδα των 53,8 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, περίπου τα μισά έργα δόθηκαν σε τιμές από 60,5 έως 61,8 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Σημειώνεται ότι η δημοπρατούμενη ισχύς της Κατηγορίας Ι που αφορά φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις μικρότερες ή ίσες των 20 MW τέθηκε στα 105,464 MW, ενώ ο οριστικός κατάλογος συμμετεχόντων προέβλεπε την συμμετοχή συνολικά 43 έργων και συνολικής ισχύος περίπου 147, 650 MW. Στην ίδια κατηγορία, εκτός τέθηκε ένα έργο, ισχύος 0,99 MW.
      Σήμερα αναμένεται επίσης η δημοπρασία των αιολικών. Σε ότι αφορά την Κατηγορία ΙΙ, δηλαδή έργα αιολικής τεχνολογίας μέχρι 50 MW, το σύνολο των έργων ανέρχεται σε 16, ενώ η ισχύς τους φτάνει τα 491 MW. Στην κατηγορία ΙΙ η δημοπρατούμενη ισχύς έχει προσδιοριστεί τα 225,450 MW.
      Για τα φωτοβολταϊκά η ανώτατη επιτρεπόµενη τιµή υποβολής προσφοράς στο πλαίσιο της Ανταγωνιστικής Διαδικασίας καθορίστηκε στα 66,02 €/MWh, ενώ στα αιολικά στα 68,25 €/MWh. Το επίπεδο ανταγωνισμού τοποθετήθηκε στο 40% για τις δύο δημοπρασίες.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σχετική ανακοίνωση στην σελίδα ιστότοπου του τ.ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ σχετικά με την ανάρτηση ειδοποιητηρίων αναδρομικών Α΄ εξαμήνου 2015 (Ν.3986/2011) αναφέρει:
      Ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους του τέως ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ ότι αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια αναδρομικών διαφορών Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2015 (Ν.3986/2011) ενεργών και ανενεργών ασφαλισμένων σύμφωνα με την υπ΄αρ. 398/18.05.2016 απόφαση του ΔΣ-ΕΤΑΑ.
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      ε τα ευρω-πρόστιμα για το περιβάλλον που κατέβαλλε η Ελλάδα, μόνο το 2019, να φτάνουν τα 24 εκατ. ευρώ, τις εκκρεμείς εισηγήσεις για επιβολή κυρώσεων για περιβαλλοντικές παραβάσεις να έχουν φτάσει τις 80, τις αδειοδοτήσεις να γίνονται κατά παραγγελία και τους περιβαλλοντικούς ελέγχους να …ασθενούν, οδηγείται κανείς εύκολα στο συμπέρασμα ότι, οι νόμοι και οι πολιτικές στην Ελλάδα και εφέτος βρίσκονται σε …περιβαλλοντική κρίση.
      Το 2019, πάντως, έγιναν δύο γενναία βήματα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για απολιγνιτοποίηση (έως το 2028) και την απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης έως το τέλος του 2021. Έγιναν όμως και πολλά βήματα προς τα πίσω όσον αφορά στα υψηλά πρόστιμα που ακόμη καταβάλλει η χώρα μας για την κακή διαχείριση αποβλήτων και λυμάτων, στην “εκποίηση” θαλασσών για εξορύξεις υδρογονανθράκων, στην υποβάθμιση του θεσμού των περιβαλλοντικών ελέγχων κλπ.
      Η εξαιρετικά ελλιπής διαχείριση των αποβλήτων παραμένει η μεγαλύτερη πηγή περιβαλλοντικής υποβάθμισης στην Ελλάδα.  Η χώρα μας κατατάσσεται στις χαμηλότερες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην ανακύκλωση αποβλήτων και εμμένει στην απαράδεκτη πρακτική της ταφής του σχεδόν 95% των αποβλήτων (ο αντίστοιχος Μ.Ο. στην Ε.Ε. ανέρχεται στο 45%), επιδεινώνοντας τα προβλήματα ρύπανσης και παράλληλα χάνοντας πολύτιμες ευκαιρίες για καινοτομία στην κυκλική οικονομία.
      Η Ελλάδα παραμένει  η μόνη χώρα της EE που έχει σε βάρος της τέσσερις ευρωκαταδίκες, όλες σχετικές με τη διαχείριση αποβλήτων, για τις οποίες κατέβαλε μόνο την τελευταία χρονιά περίπου 24 εκατ. ευρώ.
      Λίγες μέρες μετά την κήρυξη της Ευρώπης από το Ευρωκοινοβούλιο σε κατάσταση κλιματικής έκτακτης ανάγκης, και ανήμερα την ημέρας που η Κομισιόν δημοσιοποιεί την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία – το περίφημο Green Deal – η φετινή 15η έκθεση του WWF Ελλάς δείχνει την πρόοδο και τα ελλείμματα της νομοθεσίας στην πορεία προς μια ουσιαστικά βιώσιμη ανάπτυξη.
      Το 2019 σημαδεύθηκε από την παραπομπή στο ευρωδικαστήριο για ελλιπή εφαρμογή των οδηγιών για το δίκτυο Natura 2000, την κατοχύρωση από την Ελλάδα της δεύτερης θέσης στη λίστα με τις ανοιχτές υποθέσεις (23) παραβίασης του περιβαλλοντικού δικαίου της ΕΕ και από τις παραχωρήσεις τεσσάρων νέων σημαντικών θαλάσσιων περιοχών για έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων. Μάλιστα, το WWFπαρουσίασε και την έκθεση του κεντρικού επιστημονικού γνωμοδοτικού οργάνου του Κράτους για τον συντονισμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση των πολιτικών και μέτρων προστασίας της ελληνικής βιοποικιλότητας, της Επιτροπής «Φύση 2000», η οποία, με βάση την πολύμηνη συστηματική και σε βάθος διερεύνηση των επιπτώσεων στην ελληνική φύση της έρευνας και εξόρυξης των υδρογονανθράκων από το υπέδαφος της Ελλάδος θεωρεί γενικά την έρευνα και εξόρυξη των υδρογονανθράκων ως απειλή για την ελληνική φύση, διαπιστώνει τη σοβαρή υποβάθμιση του πλαισίου προστασίας των περιοχών Natura 2000 και θεωρεί επιβεβλημένη την ολοκλήρωση δέουσας εκτίμησης ήδη από το στάδιο των ερευνών.
      Στις κυριότερες αρνητικές εξελίξεις στα ζητήματα περιβαλλοντικής νομοθεσίας της τελευταίας χρονιάς, σύμφωνα με το WWF, εκτός από τις εξορύξεις υδρογονανθράκων και την κακή διαχείριση αποβλήτων και λυμάτων, αποτελεί η παραπομπή της χώρας στο Δικαστήριο της ΕΕ για ελλιπή προστασία της βιοποικιλότητας. Ακόμα μια χρονιά, η εφαρμογή των οδηγιών για τη φύση αποδείχθηκε ελλιπής, γεγονός που οδήγησε, τον περασμένο Ιούλιο, στην παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ε.Ε. για μη συμμόρφωσή της με την οδηγία για τους οικότοπους (οδηγία 92/43/ΕΟΚ).
      Όσον αφορά στον περιβαλλοντικό έλεγχο, ο κρίσιμος θεσμός της περιβαλλοντικής επιθεώρησης υπέστη περαιτέρω πολιτική απαξίωση μέσα στο 2019, αφού καταργήθηκε η Ειδική Γραμματεία Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), μαζί με τη θέση του ειδικού γραμματέα. Οι αρμοδιότητές της μεταφέρθηκαν απευθείας στον υπουργό, ενισχύοντας έτσι, την εξάρτηση των επιθεωρητών περιβάλλοντος στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
      Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι, κατά το τελευταίο έτος, οι επιθεωρητές περιβάλλοντος εισηγήθηκαν στον τότε αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό κ. Σωκράτη Φάμελλο 83 αποφάσεις επιβολής προστίμων συνολικού ύψους 1.793.280 ευρώ, με τουλάχιστον 72 να παραμένουν ακόμα ανυπόγραφες. Από το 2008, το WWF Ελλάς έχει ζητήσει την ίδρυση ανεξάρτητης αρχής περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων με αναφορά στη Βουλή.
      «Με την κλιματική κρίση να εντείνεται, η προστασία του περιβάλλοντος είναι κυριολεκτικά θέμα ζωής και θανάτου. Μέσα στην τελευταία χρονιά είδαμε κάποιες πολύ ελπιδοφόρες εξελίξεις, όπως οι ανακοινώσεις για την απολιγνιτοποίηση», ανέφερε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου η υπεύθυνη πολιτικής στο WWF κυρία Θεοδότα Νάντσου. Και πρόσθεσε: «Όμως, η συνεχιζόμενη προσκόλληση στις εξορύξεις υδρογονανθράκων και οι εξαιρετικά κακές επιδόσεις της Ελλάδας στη διαχείριση των αποβλήτων κρατούν τη χώρα όμηρο μιας ξεπερασμένης λογικής που βλέπει το περιβάλλον σαν φθηνό πόρο προς εκμετάλλευση».
      Παράλληλα, σημειώθηκαν και θετικές εξελίξεις όσον αφορά στην απεξάρτηση από τον λιγνίτη και στη δημιουργία του Εθνικού Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης. Η δέσμευση της κυβέρνησης για απεξάρτηση από το …κάρβουνο σηματοδοτεί ραγδαίες εξελίξεις στον ενεργειακό τομέα, με κυριότερη πρόκληση την αποτελεσματική ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά τρόπο κοινωνικά δίκαιο και ασφαλή για τη βιοποικιλότητα των περιοχών. Επίσης, στα θετικά συγκαταλέγεται η θέσπιση του Εθνικού Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης και η αυξημένη φιλοδοξία του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, ειδικά σε σχέση με τους στόχους για τις ΑΠΕ και την ενεργειακή εξοικονόμηση.
      Σε σχέση με τον αιγιαλό, αναμφισβήτητα, μια από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές νίκες του έτους αποτελεί η αποφυγή ενός προβληματικού νομοσχεδίου που κατέθεσε τον Απρίλιο του 2019 η προηγούμενη κυβέρνηση στη Βουλή, και το οποίο επέτρεπε τις παραχωρήσεις χρήσης και τις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων στην παράκτια και παρόχθια ζώνη. Οι άμεσες παρεμβάσεις τόσο του WWF Ελλάς όσο και άλλων φορέων αποτέλεσαν έναυσμα για γενικευμένες αντιδράσεις κατά των ρυθμίσεων, τόσο σε πολιτικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Ως αποτέλεσμα, το υπουργείο προχώρησε σε μια σειρά βελτιωτικών τροποποιήσεων.
      Ορόσημο ήταν και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας 685/2019 (αίτηση WWF Ελλάς), με την οποία ακυρώθηκε ως αντισυνταγματική η υπουργική απόφαση που προέβλεπε την εξαίρεση των οικιστικών πυκνώσεων από τη διαδικασία ανάρτησης και κύρωσης των δασικών χαρτών. Η απόφαση είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς ανοίγει το δρόμο για την ολοκλήρωση της ανάρτησης των δασικών χαρτών, οι οποίοι θα πρέπει να συμπεριλάβουν, χωρίς εξαιρέσεις, όλες τις δασικές εκτάσεις.
      Τέλος, στις θετικές εξελίξεις συγκαταλέγεται και η δέσμευση της τρέχουσας κυβέρνησης για εφαρμογή της νέας οδηγίας (ΕΕ) 2019/904 για κατάργηση ορισμένων πλαστικών μιας χρήσης ένα χρόνο νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής (Ιούνιο 2020, αντί για Ιούλιο 2021).
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συλλογή δηλώσεων ακίνητης ιδιοκτησίας και τον μήνα Νοέμβριο για το Ελληνικό Κτηματολόγιο. Πρόκειται για τον τρίτο συνεχόμενο μήνα όπου η συλλογή δηλώσεων (συμπεριλαμβανομένων των εμπρόθεσμων) ξεπερνά τον συμβατικό στόχο του 55%, αποτέλεσμα της υψηλής ανταπόκρισης των πολιτών στο κάλεσμα του Κτηματολογίου να δηλώσουν την ακίνητη ιδιοκτησία τους εντός των προθεσμιών. Συγκεκριμένα, τα δηλωθέντα δικαιώματα έφτασαν τις 855.000, ενώ ο μέσος όρος των δηλωθέντων δικαιωμάτων ξεπέρασε το 65% των κατ’ εκτίμηση δικαιωμάτων.
       
      Οι Περιφερειακές Ενότητες στις οποίες ολοκληρώθηκε η συλλογή δηλώσεων στις 29 Νοεμβρίου 2019 είναι οι εξής: Καστοριάς, Φλώρινας, Ευβοίας, Αχαΐας, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αργολίδας, Κορινθίας, Σάμου, Χίου, Ικαρίας και στο υπόλοιπο Μαγνησίας και Σποράδων. Τις επόμενες εβδομάδες λήγουν σταδιακά και οι προθεσμίες δηλώσεων στις Περιφερειακές Ενότητες Κεφαλονιάς, Ζακύνθου και Ιθάκης, Λήμνου, Λέσβου, Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας.
      Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται η διαδικασία εμπρόθεσμων δηλώσεων στο σύνολο της Επικράτειας (93%) και εκκρεμούν μόνο οι μελέτες που βρίσκονται υπό δικαστική προσφυγή λόγω αντιδικίας των υποψήφιων αναδόχων και αντιστοιχούν στο 7% του συνόλου της χώρας.
       
      Όσοι πολίτες δεν έχουν σπεύσει να δηλώσουν την ατομική τους ιδιοκτησία καλούνται να το πράξουν τις επόμενες ημέρες χωρίς την ενεργοποίηση των προβλεπόμενων προστίμων, τα οποία ενεργοποιούνται εντός του πρώτου εξαμήνου του νέου έτους.
      Καθυστέρηση των πολιτών στις δηλώσεις δεν σημαίνει αυτόματη απώλεια της περιουσίας τους. Συνεπάγεται ωστόσο αδυναμία αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, αδυναμία μεταβίβασης ακινήτων και αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, ενδεχομένως δικαστικές περιπέτειες, καθώς και αυξημένο κόστος λόγω της μελλοντικής ενεργοποίησης των προστίμων.                              Διευκολύνσεις πολιτών   Παρέχονται δωρεάν υπηρεσίες από τα Γραφεία Κτηματογράφησης από εξειδικευμένους δικηγόρους και τοπογράφους σχετικά με την διαδικασία υποβολής δήλωσης, τα απαραίτητα έντυπα, έγγραφα, εντοπισμό, κλπ. Υπάρχει η δυνατότητα χρήσης δωρεάν υπηρεσίας για τον εντοπισμό και την οριοθέτηση ακινήτου με χρήση εφαρμογής μέσω κινητού τηλεφώνου. Παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής του παγίου τέλους με δόσεις μέσω της χρήσης πιστωτικής κάρτας. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Ελληνικό Κτηματολόγιο καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο 210 6505600 ή στον τετραψήφιο αριθμό 1015 Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα www.ktimatologio.gr  Ολοκλήρωση του Κτηματολογίου σημαίνει:
       Οριστική, χωρίς αμφισβητήσεις, καταγραφή και κατοχύρωση της ιδιοκτησίας των πολιτών Ταχύτερες διαδικασίες μεταβίβασης της ακίνητης περιουσίας. Διαφάνεια και ασφάλεια στις μεταβιβάσεις ακινήτων  Αναβάθμιση της αγοράς ακινήτων και αύξηση της αξίας της ακίνητης ιδιοκτησίας με συνέπεια την προσέλκυση επενδύσεων Πλήρη διασφάλιση της δημόσιας και δημοτικής περιουσίας Αποτελεσματική προστασία του Περιβάλλοντος. Η αμετάκλητη οριοθέτηση των δασών και του αιγιαλού θα αποτελέσει το σοβαρότερο εμπόδιο ενάντια στις καταπατήσεις και την αυθαιρεσία. Ορθολογική οργάνωση και ανάπτυξη της χώρας και διευκόλυνση των επενδύσεων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια μεγάλη επιχείρηση μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννητριών από το Λαύριο προς την Θήβα βρίσκεται σε εξέλιξη, κατά τις νυχτερινές ώρες, την τρέχουσα και την επόμενη εβδομάδα, μέσω της Ολυμπίας Οδού.
      Συγκεκριμένα, τα ξημερώματα της 10ης Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αναστροφή των 2 πρώτων υπερμεγεθών οχημάτων μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννήτριας, μήκους 75 μέτρων έκαστο, στην περιοχή των διοδίων Ελευσίνας.

      Ήταν η πρώτη από συνολικά 7 διελεύσεις (2 ή 3 οχημάτων κάθε φορά) που προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου, με στόχο τη μεταφορά των πτερυγίων στο υπό κατασκευή αιολικό πάρκο στη θέση Κορομπίλι, του νομού Βοιωτίας.
      Η αναστροφή στην περιοχή της Ελευσίνας ήταν αναγκαία, καθώς δεν ήταν δυνατή λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου μήκους, η εκτέλεση της δεξιάς στροφής στον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας.
      Για την επιχείρηση αυτή,  το προσωπικό της Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού χρειάστηκε να αποκλείσει τη δεξιά και μεσαία λωρίδα στην περιοχή πριν από το Σταθμό Διοδίων Ελευσίνας, όπου τα υπερμεγέθη οχήματα στάθμευσαν προσωρινά και να αφαιρέσει το διαχωριστή των διοδίων.

      Εν συνεχεία, με τη συνδρομή της Τροχαίας, έγινε ολιγόλεπτος αποκλεισμός της κυκλοφορίας και των δύο ρευμάτων, προκειμένου να εκτελεστεί με ασφάλεια η αναστροφή των υπερμεγεθών οχημάτων στο χώρο της χοάνης των διοδίων.

       
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Διόρθωση από τους δημότες των τετραγωνικών μέτρων των κατοικιών και επαγγελματικών χώρων τους στους δήμους χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις
      Συγκεκριμένα με το άρθρο 51 παράγραφος 2 του πολυνομοσχεδίου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Υγείας, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε από τη Βουλή, οι δημότες μπορούν να απευθυνθούν στις δημοτικές υπηρεσίες έως τις 31 Μαρτίου 2020 και να διορθώσουν τα τετραγωνικά μέτρα των κατοικιών και επαγγελματικών χώρων τους, χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις για τη μη υποβολή ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης. Αν με βάση τη δήλωση αυτή υπάρχουν διαφορές η χρέωση θα ξεκινά από 1.1.2020
      Η διάταξη του άρθρου 51 παράγραφος 2 έχει ως εξής:
      «Οι υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης για τον καθορισμό της επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτου περί του υπολογισμού φόρων, τελών και εισφορών προς τους ΟΤΑ Α βαθμού, μπορούν να υποβάλουν δήλωση με τα ορθά στοιχεία μέχρι 31.3.2020, χωρίς την επιβολή προστίμων για τη μη υποβολή ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης. Διαφορές στους αναλογούντες φόρους, τέλη και εισφορές εκ των δηλώσεων αυτών, θα υπολογίζονται και θα οφείλονται από την 1η Ιανουαρίου 2020»
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Εκδόθηκε η απόφαση Αριθμ. Α.1439/28-11-2019 που αφορά ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία στo πλαίσιo του άρθρου 39α παρ. 5 του κώδικα Φ.Π.Α..
      Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα, η ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο για τις συναλλαγές στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop). Η χρήση της εξαντλεί την ευθύνη του πωλητή σχετικά με την επιβεβαίωση της ιδιότητας του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών. Επιπλέον, ο πωλητής χρησιμοποιεί την εν λόγω ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία για την επιβεβαίωση του δικαιώματος τυχόν εκπροσώπου του αγοραστή να προβεί στη συγκεκριμένη συναλλαγή.
      1. Πρόσβαση στην ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία
      Η πρόσβαση στην εν λόγω υπηρεσία, που διατίθεται στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/epiheiriseis/forologikes-ypiresies/fpa/yperesia-arthroy-39a) γίνεται με ζεύγος Ειδικών Κωδικών Πρόσβασης Α.Α.Δ.Ε. που εκδίδεται ειδικά για τη «Διαδικτυακή υπηρεσία άρθρου 39α, Παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ (ΠΟΛ.1150/29.9.2017)» από την Εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών.
      Από την υπηρεσία αυτή μπορείτε:
      α) εάν είστε «Αγοραστής» να εγγραφείτε και να συμπληρώσετε τα στοιχεία τα δικά σας και των εκπροσώπων σας για να πραγματοποιήσετε συναλλαγές σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39α, παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ, δηλαδή να αγοράσετε κινητά, κονσόλες παιχνιδιών, laptop και tablet χωρίς να καταβάλετε ΦΠΑ στον «Πωλητή».
       
      β) εάν είστε «Πωλητής» να επιβεβαιώσετε την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης των εισροών και τη δυνατότητα του «Εκπροσώπου» να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή, καθώς και να αποτυπώσετε μια συναλλαγή του άρθρου 39α.
        Απόκτηση ειδικών κωδικών πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Διαχείριση Ειδικών Κωδικών.
       
      Σχετικά με τους ειδικούς κωδικούς πρόσβασης ΑΑΔΕ, δείτε τις Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις. Σχετικό link: https://www.aade.gr/sites/default/files/2018-07/eidikoi_kwdikoi_FAQs.pdf
        2.  ρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον αγοραστή
      Ο αγοραστής συμπληρώνει/επιβεβαιώνει στην ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία βασικά στοιχεία του ιδίου και τυχόν εκπροσώπων του κατόπιν συγκατάθεσης αυτών, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), που θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν αντ’ αυτού αγαθά του άρθρου 39α, παρ. 5.
      Τα βασικά στοιχεία που συμπληρώνει/επιβεβαιώνει είναι: ο Α.Φ.Μ., οι πέντε τελευταίοι χαρακτήρες του αριθμού ταυτότητας ή διαβατηρίου (όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Taxis), η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του ιδίου (προαιρετικά) και των εκπροσώπων του (υποχρεωτικά).
      Ο αγοραστής θα πρέπει να ορίζει τον εαυτό του ως εκπρόσωπο, στην περίπτωση που επιθυμεί να πραγματοποιεί ο ίδιος αγορές μέσω της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας. Ο αγοραστής αποφασίζει, επίσης, εάν για τις αγορές του θα απαιτείται συμπληρωματικά και «κωδικός μιας χρήσης», που παρέχεται από την ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία.
      3. Χρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον πωλητή-φυσικό κατάστημα
      3.1 Ο πωλητής φυσικού καταστήματος, κατά την εκτέλεση της συναλλαγής, οφείλει να ζητήσει από τον αγοραστή τον ΑΦΜ του, καθώς και το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριό του. Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από τον αγοραστή, θα πρέπει να έχουν οριστεί τα στοιχεία του ως εκπροσώπου. Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από εκπρόσωπο του αγοραστή, ο πωλητής υποχρεούται να ζητήσει από τον εν λόγω εκπρόσωπο το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριό του καθώς και τον Α.Φ.Μ. του αγοραστή που εκπροσωπεί.
      3.2 Ο πωλητής καταχωρεί τα στοιχεία που ζήτησε από τον αγοραστή ή τον εκπρόσωπό του στην ηλεκτρονική/ διαδικτυακή υπηρεσία, προκειμένου να πιστοποιήσει:
      α) την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκείμενου με δικαίωμα έκπτωσης, β) τη δυνατότητα του εκπροσώπου να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή.
      3.3 Εφόσον γίνει επιτυχής επαλήθευση των ανωτέρω στοιχείων, ο πωλητής καταχωρεί στην ηλεκτρονική/ διαδικτυακή υπηρεσία τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (συνολική ποσότητα αγαθών που πωλήθηκαν με εφαρμογή του άρθρου 39α, συνολική αξία των αγαθών αυτών, και αξία Φ.Π.Α., που θα προέκυπτε για τα αγαθά αυτά εάν δεν γίνονταν εφαρμογή του άρθρου 39α και η ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει 9-ψήφιο μοναδικό αριθμό συναλλαγής, τον οποίο ο πωλητής αναγράφει στο σχετικό τιμολόγιο.
      4. Χρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον πωλητή-ηλεκτρονικό κατάστημα
      4.1 Για την εφαρμογή της παρούσης, ο πωλητής ηλεκτρονικού καταστήματος φροντίζει ούτως ώστε στην ιστοσελίδα, που παρέχεται από το κατάστημά του για την εκτέλεση της ηλεκτρονικής παραγγελίας, να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τα κάτωθι πεδία με τους εξής τίτλους: «ΑΦΜ αγοραστή», «πέντε τελευταίοι χαρακτήρες ταυτότητας/ διαβατηρίου εκπροσώπου» και «αριθμός κινητού τηλεφώνου εκπροσώπου» ή/και «κωδικός μιας χρήσης εκπροσώπου». Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από τον αγοραστή, θα πρέπει να έχουν οριστεί τα στοιχεία του ως εκπροσώπου.
      4.2 Προκειμένου να πιστοποιηθεί η ταυτότητα του διενεργούντος την ηλεκτρονική συναλλαγή, ο πωλητής οφείλει να επιβεβαιώνει, πριν την ολοκλήρωση της συναλλαγής, τον κάτοχο του κινητού τηλεφώνου. Η διαδικασία επιβεβαίωσης - π.χ. μέσω αποστολής κωδικού ή κατόπιν τηλεφωνικής κλήσης - τελεί υπό την ευχέρεια του πωλητή. Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιούνται οι κωδικοί μιας χρήση, εφόσον σχετικό πεδίο περιλαμβάνεται στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος.
      4.3 Μετά την επιτυχή επαλήθευση των ανωτέρω καταχωρηθέντων στοιχείων, εφαρμόζεται η διαδικασία που περιγράφηκε στην περίπτωση που ο πωλητής διαθέτει φυσικό κατάστημα, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3.
      5. Ισχύς
      Η συγκεκριμένη απόφαση ισχύει από 10 Δεκεμβρίου 2019.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050, αποτελεί για την Ελληνική Κυβέρνηση έναν οδικό Χάρτη για τα θέματα του Κλίματος και της Ενέργειας, στο πλαίσιο της συμμετοχής της χώρας  στο συλλογικό Ευρωπαϊκό στόχο της επιτυχούς και βιώσιμης μετάβασης σε μια οικονομία κλιματικής ουδετερότητας έως το έτος 2050 σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
      Είναι σαφές ότι η μακροχρόνια στρατηγική αναπτύσσεται συμπληρωματικά στο ΕΣΕΚ, το οποίο και αποτελεί το κεντρικό στρατηγικό σχέδιο βάσει του οποίου υλοποιούνται συγκεκριμένα μέτρα πολιτικής στους τομείς της ενέργειας και του κλίματος. Το σημείο εκκίνησης σε επίπεδο νέων μέτρων πολιτικής και της εφαρμογής τους, στο πλαίσιο της μακροχρόνιας στρατηγικής, είναι το έτος 2030, και ο σχεδιασμός αυτών εξαρτάται τόσο από το ακριβές ενεργειακό μείγμα που θα έχει διαμορφωθεί τότε όσο και από τις αντίστοιχες τεχνικο-οικονομικές συνθήκες.
      Η μακροπρόθεσμη στρατηγική εξετάζει το φάσμα των διαθέσιμων επιλογών που μπορούν να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό της οικονομίας και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και αποτελεί μέσο συνεκτικής στρατηγικής και εφαρμογής διατομεακών μέτρων πολιτικής. Επιδιώκει να διασφαλίσει ότι η μετάβαση αυτή είναι κοινωνικά δίκαιη και ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και της βιομηχανίας, εξασφαλίζοντας θέσεις εργασίας υψηλής ποιότητας, αντιμετωπίζοντας παράλληλα και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις.
      Δημόσια διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050: http://www.opengov.gr/minenv/?p=10174
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Πράσινο Ταμείο καλεί τους Δήμους της Χώρας να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, σύμφωνα με τον Οδηγό Διαχείρισης Χρηματοδοτικού Προγράμματος ««Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου»2019-2020, Άξονας Προτεραιότητας (Α.Π. 1) «Αστική Αναζωογόνηση 2019».
      Η πρόσκληση είναι η πρώτη από τις δύο προβλεπόμενες στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου χρηματοδοτικού προγράμματος «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» του άξονα προτεραιότητας «Αστική Αναζωογόνηση» για τα έτη 2019 – 2020. Η δεύτερη Πρόσκληση αναμένεται να εκδοθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Η επιλογή αυτή γίνεται για να δοθεί η δυνατότητα στους δυνητικά δικαιούχους Δήμους να ωριμάσουν και να καταστούν επιλέξιμα έργα τα οποία θα μπορούν να υποβληθούν στο πρόγραμμα – σύμφωνα με τις προβλέψεις του Οδηγού του Προγράμματος – χωρίς ταυτόχρονα να δημιουργούνται καθυστερήσεις σε όσους διαθέτουν ωριμότητα σε αυτή τη φάση. Με δεδομένο τον ενιαίο χαρακτήρα του συγκεκριμένου προγράμματος, οι όροι της δεύτερης πρόσκλησης θα είναι ταυτόσημοι με αυτούς της πρώτης.
      Η πρόσκληση στο σύνολό της και ο οδηγός υλοποίησης επισυνάπτονται.
      ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΕΡ. ΙΣΟΖ. 2019 ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ   ΟΔΗΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ 2019
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Πράσινο Ταμείο,  ενέκρινε ποσό 490.000 ευρώ για τη χρηματοδότηση του νέου  Ηλεκτρονικού Περιβαλλοντικού Μητρώου  του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Το νέο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο θα αποτελεί μια νέα, ολοκληρωμένη ψηφιακή πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων για περιβαλλοντικές μελέτες. Στόχος είναι να επιταχύνει την εξυπηρέτηση όλων των αιτήσεων για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Ταυτόχρονα, θα λειτουργεί και τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης (helpdesk).
      Η νέα πλατφόρμα, η οποία θα τεθεί σε λειτουργία εντός του 2020, θα φιλοξενηθεί στο G Cloud, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής και θα εφαρμόσει όλες τις σύγχρονες τεχνικές ασφαλείας. Εξασφαλίζεται, έτσι, ένα σημαντικό εργαλείο για τη στήριξη των επενδύσεων στη χώρα μας, αλλά και της βιώσιμης πράσινης ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην 22η θέση των αεροδρομίων της ΕΕ κατατάσσεται το «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το έτος 2018.
      Το αεροδρόμιο της Αθήνας, το εξεταζόμενο έτος, διακίνησε 24,13 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 11,1%.
      Άνοδος 6% στις αερομεταφορές το 2018
      Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2018, συνολικά 1,1 δισεκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αριθμός ενισχυμένος κατά 6%, σε σύγκριση με το 2017 και κατά 43% σε σύγκριση με το 2010.
      Το 2018, οι ενδοκοινοτικές μεταφορές αντιπροσώπευσαν σχεδόν το ήμισυ (46%) των συνολικών αεροπορικών επιβατικών μεταφορών στην ΕΕ και οι εκτός ΕΕ μεταφορές το 1/3 (37%), ενώ οι εθνικές μεταφορές αντιστοιχούν σε λιγότερους από 1 στους 5 επιβάτες (16%).
      Το “Top 5” των χωρών
      Το 2018, ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών επιβατών κατεγράφη στο Ηνωμένο Βασίλειο (272 εκατομμύρια), τη Γερμανία (222 εκατομμύρια), την Ισπανία (221 εκατομμύρια), τη Γαλλία (162 εκατομμύρια) και την Ιταλία (153 εκατομμύρια).
      Όπως παρατηρεί η Eurostat, ο αριθμός των επιβατών, που επέλεξαν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, κατά το εξεταζόμενο έτος, αυξήθηκε σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ εν συγκρίσει με το 2017.
      Οι μεγαλύτερες αυξήσεις συναντήθηκαν σε Λιθουανία (19%), Λετονία, Πολωνία και Σλοβακία (16%), Εσθονία και Ουγγαρία (14%), Μάλτα (13%), Λουξεμβούργο (12%) και Φινλανδία (11%).
      Αντιθέτως, οι μικρότερες αυξήσεις σε Σουηδία (1%), Ηνωμένο Βασίλειο (3%), Βέλγιο, Δανία και Ολλανδία (4%).
      Μεταξύ των 5 πρώτων κρατών-μελών όσον αφορά τους αεροπορικούς επιβάτες, το 2018, η μεγαλύτερη άνοδος σημειώθηκε στην Ιταλία (6%).
      Συνολικά, στην Ευρώπη, ο αριθμός επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 62,8 εκατ. (6%) μεταξύ 2017 και 2018, λόγω της ανόδου των εκτός ΕΕ (9%) και εντός ΕΕ μεταφορών (5%).
      Το “Top 3” των αεροδρομίων
      Κατά το εξεταζόμενο έτος, το Heathrow του Λονδίνου ήταν το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της ΕΕ, με 80 εκατομμύρια επιβάτες.
      Ακολουθεί, το Charles de Gaulle/Παρίσι (72 εκατομμύρια, +4%), το Schiphol/Άμστερνταμ (71 εκατομμύρια, 4%), το Main/Φρανκφούρτη (69 εκατομμύρια, 8%) και το Barajas/Μαδρίτη (56 εκατομμύρια., 9%).
      Αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση και στα αεροδρόμια El Prat/Βαρκελώνη (50 εκατομμύρια, 6%), Μόναχο/Γερμανία (46 εκατομμύρια, 4%), Gatwick/Λονδίνο (46 εκατομμύρια, 1%) και Orly/Παρίσι (33 εκατομμύρια, 3%).
      Στα μόνα αεροδρόμια της ΕΕ που σημειώθηκε αρνητικό πρόσημο ήταν στου Αμβούργου (-2%) και του Ντίσελντορφ (-1%).
      Οι υψηλότερες αυξήσεις μεταξύ των 30 κορυφαίων αερολιμένων της ΕΕ καταγράφηκαν σε Βουδαπέστη/Liszt Ferenc Int. (11%), Βαρσοβία/Chopina (13%), και ακολουθούν Αθήνα/Ελ. Βενιζέλος, Βιέννη/Schwechat και Ελσίνκι/Vantaa (11%), Μιλάνο/Malpensa (10%), Πράγα/Ruzyne, Λισσαβόνα και Μαδρίτη/Barajas (9%).
      Τέλος, το 2018, το αεροδρόμιο του Heathrow (48 εκατομμύρια) χειρίστηκε το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών επιβατών εκτός ΕΕ και το Schiphol (42 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο μέρος των εντός ΕΕ μεταφορών, ενώ το Bajaras (16 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο ποσοστό των εθνικών αεροπορικών μεταφορών.
      Της Βάσως Βεγιάζη
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το 2019, με τις αλυσιδωτές πυρκαγιές, τις ξηρασίες, τους καύσωνες και τους τυφώνες, θα εγγραφεί μεταξύ των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί από το 1850, ενώ τερματίζει μία δεκαετία «εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών», ανακοίνωσε ο ΟΗΕ με την ευκαιρία της COP25 στην Μαδρίτη.
      Σύμφνωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Μετεωρολογίας το τελευταίο έτος έχουμε υποχώρηση των πάγων και άνοδο- ρεκόρ της στάθμης των θαλασσών σε παγκόσμια κλίμακα, εξαιτίας των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και παράγονται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. 
      «Το 2019 θα πρέπει να τοποθετηθεί στην δεύτερη ή την τρίτη θέση των θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ» από το 1850, χρονολογία κατά την οποία άρχισαν οι συστηματικές καταγραφές θερμοκρασιών. «Το 2016, που ξεκίνησε με ένα επεισόδιο El Nino εξαιρετικά ισχυρής έντασης, παραμένει η πιο θερμή χρονιά», διευκρινίζει ο ΠΟΜ.
      Η άνοδος της μέσης στάθμης της θάλασσας επιταχύνεται, οι ωκεανοί γίνονται περισσότερο όξινοι, ο όγκος των πάγων της Αρκτικής υποχωρεί, οι παγετώνες της Γροιλανδίας λιώνουν.
      Η άνοδος της θερμοκρασίας συνοδεύεται επίσης από ακραία κλιματικά φαινόμενα, όπως οι πλημμύρες στο Ιράν, οι ξηρασίες στην Αυστραλία και την Κεντρική Αμερική, οι καύσωνες στην Ευρώπη και την Αυστραλία ή οι δασικές πυρκαγιές που έπληξαν την Σιβηρία, την Ινδονησία, την Νότια Αμερική.
      «Σύμφωνα με το Κέντρο Παρακολούθησης Εσωτερικής Μετακίνησης (IDMC), περισσότερα από 10 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινήθηκαν εντός των ορίων των χωρών τους κατά το πρώτο τρίμηνο, εκ των οποίων 7 εκατομμύρια λόγω των κλιματικών καταστροφών. Οι πλημμύρες είναι η πρώτη αιτία των μετακινήσεων, πριν από τις καταιγίδες και τις ξηρασίες. Οι πλέον πληττόμενες περιοχές είναι η Ασία και η ζώνη του Ειρηνικού.
      «Ο αριθμός των νέων μετακινήσεων που συνδέονται με ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα μπορεί μέχρι και να τετραπλασιασθεί για να φθάσει περίπου τα 22 εκατομμύρια άτομα στο τέλος του 2019», εκτιμά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Μετεωρολογίας.
      Λιμός
      «Τα κύματα καύσωνα και οι πλημμύρες, που κάποτε εμφανίζονταν "μία φορά τον αιώνα" συμβαίνουν όλο και συχνότερα. Από τις Μπαχάμες μέχρι την Μοζαμβίκη και την Ιαπωνία, οι χώρες υφίστανται τα καταστροφικά αποτελέσματα των τροπικών κυκλώνων. Οι δασικές πυρκαγιές σάρωσαν την Αρκτική και την Αυστραλία», υπενθυμίζει σε ανακοίνωσή του ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Μετεωρολογίας Πέτερι Τάαλας επιμένοντας ότι οι περισσότερο άτακτες βροχοπτώσεις, σε συνδυασμό με την δημογραφική αύξηση, «θα προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα στον τομέα της διατροφικής ασφάλειας για τις πλέον ευάλωτες χώρες».
      Από το 2018, η πείνα στον κόσμο αυξάνεται και πάλι, με περισσότερα από 820 εκατομμύρια ανθρώπους να πλήττονται από αυτήν.
      Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Μετεωρολογίας βασίζεται στις θερμοκρασίες που καταγράφηκαν ανάμεσα στον Ιανουάριο και τον Οκτώβριο για τον προσωρινό του απολογισμό για το 2019, ο οποίος θα συγκεκριμενοποιηθεί τον Μάρτιο του 2020. Επί διαστήματος δέκα μηνών, η μέση παγκόσμια θερμοκρασία ήταν υψηλότερη κατά 1,1 βαθμό Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική περίοδο. Η αύξηση αυτή συνδέεται με «επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που συνέχισαν να αυξάνονται το 2019», σύμφωνα με στοιχεία σε πραγματικό χρόνο που συλλέγονται σε σειρά σημείων μέτρησης.
      Το 2019 εντάσσεται στην δεκαετία 2010-2019 που είναι «σχεδόν βέβαια» η θερμότερη που έχει καταγραφεί ποτέ. «Από την δεκαετία 1980-1990, κάθε δεκαετία ήταν θερμότερη από την προηγούμενη», σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Μετεωρολογίας.
      Με τον σημερινό ρυθμό, η θερμοκρασία θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 4 ή 5 βαθμούς Κελσίου μέχρι το τέλος του αιώνα. Και ακόμη και αν τα κράτη σεβασθούν τις σημερινές τους δεσμεύσεις, η άνοδος του υδραργύρου μπορεί να ξεπεράσει τους 3 βαθμούς Κελσίου, όταν η συμφωνία του Παρισιού του 2015 προβλέπει τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας κάτω από το επίπεδο των +2 βαθμών Κελσίου, στον +1,5 βαθμό.
      Στον COP25 στην Μαδρίτη, τα κράτη «δεν έχουν δικαιολογία για να μπλοκάρουν την πρόοδο και να καθυστερούν, όταν η επιστήμη αποδεικνύει ότι είναι επείγον να δράσουν», δήλωσε ο Κατ Κράμερ της μη κυβερνητικής οργάνωσης Christian Aid.
      Πηγή: ΑΜΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • venezia

      Τροποποιήσεις του Ν.4495/2017 “Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις” – Προθεσμίες υποβολής δικαιολογητικών. (Άρθρο 51 του Ν.4643/2019 – ΦΕΚ Α΄193/3.12.2019).   Δείτε το άρθρο 51 του Ν.4643/2019 (ΦΕΚ Α΄193/3.12.2019) όπου παρατίθενται οι τροποποιήσεις του Ν.4495/2017 εδώ: https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2019/12/193a-19.pdf Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τις προθεσμίες υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών τόσο για το Ν.4495/2017 όσο και για το Ν.4178/2013 ισχύουν τα εξής:
      1. ….. Για τις αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις του άρθρου 96 του παρόντος νόμου που υπάγονται στις διατάξεις για την αναστολή επιβολής κυρώσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 97 του παρόντος, η αίτηση υπαγωγής μαζί με τα συνοδευτικά της στοιχεία και δικαιολογητικά μπορεί να υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020.
      2. ….. Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν .4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι:
      α) 08.05.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου έως 31.12.2013,
      β) 08.08.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2014 έως 31.12.2014,
      γ) 08.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2015 έως 31.12.2015,
      δ) 08.02.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2016 έως 31.12.2016,
      ε) 08.05.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2017 έως 03.11.2017.
            Πηγή: teepelop.gr
      Περισσότερα...

      13

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.