Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Όπως δείχνει το παρακάτω infographics του ΑΠΕ-ΜΠΕ, μεγάλες είναι οι απώλειες σε ανθρώπους αλλά και σε δασικές εκτάσεις και υλικές υποδομές από τις πυρκαγιές στην Αυστραλία:
      - Τουλάχιστον 25 νεκροί
      - Τουλάχιστον 480 εκατ. ζώα νεκρά, μόνο στη Ν. Νέα Ουαλία
      - 2.000 κατεστραμμένα σπίτια
      - 48 εκατ. στρ. καμμένη γη

       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.
      Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.
      Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.
      Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.
      Πηγή: ΑΜΠΕ
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών κατέγραψε και το 2019 η επιβατική κίνηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης, συνολικά 25.574.030 επιβάτες χρησιμοποίησης τον αερολιμένα της πρωτεύουσας στο δωδεκάμηνο, σπάζοντας για πρώτη φορά το φράγμα των 24 εκατομμυρίων επιβατών και ξεπερνώντας κατά πολύ το αντίστοιχο περυσινό νούμερο που ήταν 24,13εκατομμύρια.
      Το εντυπωσιακό αυτό ρεκόρ στατιστικά ήρθε μέσα από μία αύξηση της τάξης του 6% που κατά κύριο λόγο οφείλεται στους επιβάτες εξωτερικού που έφτασαν τους 17.823.030 επιβάτες με αύξηση 8,6% και κατά δεύτερο λόγο στους επιβάτες εσωτερικού που ήταν 7.751.000 αυξημένοι οριακά κατά 0,3%.
      ΤΑ ΝΕΑ ΡΕΚΟΡ
      Οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί μέσα στη διάρκεια του έτους. Στους επιβάτες είχαμε 5 μήνες με κίνηση άνω των 2εκατ.επιβατών και για πρώτη φορά ένα μήνα (τον Αύγουστο) άνω των 3εκατ.επιβατών. Τους άλλους 6 από 1,3 έως 1,9εκατ.επιβάτες. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 3,03εκατ.επιβάτες (απόλυτο ρεκόρ για ένα μήνα) ενώ ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 1,32εκατ.επιβάτες. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε τον Φεβρουάριο με 11,3%. Συνολικά 1,5εκατομμύρια παραπάνω επιβάτες εξωτερικού χρησιμοποίησαν το Ελ.Βενιζέλος το 2018.
      Οι αυξήσεις στους επιβάτες εξωτερικού κυμάνθηκαν σε μονοψήφια ποσοστά εκτός από Φεβρουάριο (11,6%), τον Ιούνιο (10,2%) και τον Δεκέμβριο (10,9%). Κορυφαίος μήνας ο Φεβρουάριος. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Ιούλιος με 2,06εκατ.επιβάτες (νέο απόλυτο ρεκόρ) και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 884χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν κάτω από 1εκατ.επιβάτες (Ιανουάριος-Φεβρουάριος).
      Αντίστοιχα στους επιβάτες εσωτερικού είχαμε διακυμάνσεις. Το πρώτο εξάμηνο κινήθηκε θετικά, το δεύτερο εξάμηνο αρνητικά. Καλύτερος μήνας ο Φεβρουάριος με 10,7% και 443χιλιάδες επιβάτες και χειρότερος ο Δεκέμβριος με -6,7% και 464χιλιάδες επιβάτες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν πάνω από 900 χιλιάδες επιβάτες (Ιούλιος-Αύγουστος).
      ΟΙ ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
      Την ώρα που τα ρεκόρ σπάνε το ένα μετά από το άλλο, αναμένεται για φέτος η πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ του 30% των μετοχών σε ιδιώτες επενδυτές.
      Μόλις συμβεί αυτό, το αεροδρόμιο θα είναι πλέον έτοιμο να ανοίξει την πόρτα για τις μεγάλες αναμενόμενες επενδύσεις που έφερε αυτή η τεράστια αύξηση στη κίνηση του αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν ένα νέο τέρμιναλ (ή μεγάλη επέκταση του υφιστάμενου) και συνολικές επενδύσεις που φημολογείται ότι ξεπερνούν σε πρώτη φάση τα 300εκατ.ευρώ.
      Σε φάση ολοκλήρωσης είναι το έργο της «μικρής επέκτασης» του αεροσταθμού κόστους 25εκατ.ευρώ, με το νέο κτίριο να είναι ήδη εμφανές στους επιβάτες.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την απογοητευτική κατάσταση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ 2014-2020 και ειδικά των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων προσπαθεί όπως φαίνεται τελικά να ανατρέψει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών έστω και στην εκπνοή της προγραμματική περιόδου 2014 – 2020 για τα τρία χρόνια που απομένουν ακόμη με τον κανόνα ν+3.
      Έτσι αποφασίστηκε η κατάργηση του ΦιλόΔημος ύψους 2,6 δις που θα πληρωνόταν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για να ενταχθούν τα έργα που εκκρεμούν στο ΕΣΠΑ και κυρίως στα Περιφερειακά Προγράμματα.

      Οπως δείχνει ο πίνακας (πηγή: http://anaptyxi.gov.gr) ακόμη και το ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας που βρίσκεται με διαφορά στην πρώτη θέση έχει απορροφήσει το 39.04% του προϋπολογισμού ενώ η Θεσσαλία και η Αν Μακεδονία & Θράκη βρίσκονται στο 19,66% και 19,55% αντίστοιχα.
      Τα πράγματα όμως δεν πηγαίνουν καλύτερα ούτε στο Τομεακό “ΥΠΟΔΟΜΈΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ” που αφορά κυρίως χρηματοδότηση δράσεων της Αυτοδιοίκησης. Η Κρήτη αν και πρώτη βρίσκεται στο 38,1% ενώ η Πελοπόννησος στο 8,82%. Η καθυστέρηση είναι τεράστια και ο κίνδυνος να επαναληφθεί το φαινόμενο του 2013 όπου με την μέθοδο της γέφυρας ουσιαστικά το 70% του ΕΣΠΑ 2007-2013 χάθηκε είναι προ των πυλών.
      Ετσι το Υπ. Εσωτερικών αποφάσισε να φτιάξει την δική του Διαχειριστική Αρχή με σκοπό να διαχειριστεί εκείνο ένα μέρος των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων. Εντός των ημερών αναμένονται και οι σχετικές εγκύκλιοι.
      Και εν΄όψη της συμμετοχής, κατόπιν πρόσκλησης, του Υπουργού Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκου στο Δ.Σ. της ΚΕΔΕ για να δώσει τις απαραίτητες διευκρινήσεις, υπάρχει έντονη ανησυχία στις δημοτικές αρχές.
      Η επιτελική δομή του Υπουργείου Εσωτερικών καταργήθηκε για να μετατραπεί σε επίπεδο στελεχών σε Διαχειριστική Αρχή όμως σύμφωνα με ρεπορτάζ του myota.gr δεν έχει γίνει κανένας διάλογος και τα στελέχη της δεν γνωρίζουν τίποτα συγκεκριμένο για το πως θα γίνει η μετατροπή και τι έργο θα αναλάβουν. Ούτε τα στελέχη της ΜΟΔ γνωρίζουν τις αλλαγές που θα γίνουν. Το μόνο που γνωρίζουν είναι ότι σε λίγες μέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις χωρίς να έχουν ρωτηθεί για τις ενδεχόμενες παγίδες του εγχειρήματος.
      Εντωμεταξύ το ΦιλόΔημος έχει παγώσει. Με δεδομένη την καταληκτική ημερομηνία της 31/12/2019 θα έπρεπε ήδη να έχει δοθεί παράταση έτσι ώστε να μπορέσουν εκατοντάδες δήμοι να ολοκληρώσουν μέχρι τον Φεβρουάριο τις μελέτες τους και να συμβασιοποιήσουν τα εγκεκριμένα έργα.
      Από την άλλη βέβαια να σημειώσουμε ότι τέτοιους είδους μετατοπίσεις έχουν ξαναγίνει αρκετές στο παρελθόν και δεν έχουν χαθεί χρήματα. Οσοι δηλαδή δήμοι έχουν ήδη ώριμα έργα λογικά δεν θα πρέπει να ανησυχούν.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Π.Δ. 723/1979 «Περί συστάσεως παρά τω Τ.Ε.Ε. μονίμου διαιτησίας», ανακοινώνει τη σύνταξη Καταλόγου Διαιτητών για τη διετία 2020 – 2021, σύμφωνα με τη σχετική της απόφαση και τις δηλώσεις που υποβλήθηκαν, ο οποίος ισχύει από 1.1.2020 μέχρι 31.12.2021.
      Η σύνταξη του καταλόγου ανακοινώθηκε στο newsletter του ΤΕΕ, ενώ ο πλήρης κατάλογος αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ και θα δημοσιευθεί σε επόμενο τεύχος του Newsletter TEE.
      Μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε από το παρακάτω link τον πλήρη Κατάλογο της Μόνιμης Διαιτησίας του ΤΕΕ για τη διετία 2020-2021
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η διακρατική συμφωνία που υπέγραψαν Κύπρος, Ελλάδα και Ισραήλ έδωσε το πολιτικό υπόβαθρο για τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου EastMed από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη.
      Σύμφωνα με δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας "Φιλελεύθερος", σε τεχνοκρατικό επίπεδο οι εργασίες τρέχουν προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι και τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί. Ζητούμενο είναι μέχρι τον Δεκέμβρη του 2024 ο αγωγός να είναι έτοιμος, να ξεπεραστούν τα εμπόδια και κυρίως να βρεθεί αγοραστής για το φυσικό αέριο. 
      Οι πέντε σταθμοί που σχεδιάζεται να περάσει το έργο μέχρι να ολοκληρωθεί, είναι οι εξής: 
      1ος σταθμός: Οι τρεις από τις τέσσερις χώρες που εμπλέκονται στον EastMed υπέγραψαν διακρατική συμφωνία κατά την τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα. Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ τα βρήκαν και είναι έτοιμες για δουλειά. Η Ιταλία, που είναι ο τέταρτος συνδετικός κρίκος της αλυσίδας, δήλωσε ότι υποστηρίζει την προσπάθεια, αλλά όλοι αντιλαμβάνονται πως χωρίς την ιταλική συμμετοχή τα πράγματα θα είναι δύσκολα. Το γεγονός ότι σε πολιτικό επίπεδο η Ιταλία είναι υπέρ του έργου στέλνει ένα θετικό μήνυμα. Τα προβλήματα που υφίστανται είναι σε τοπικό επίπεδο στην Ιταλία και αφορούν στα έργα που θα γίνουν επί του εδάφους όπου κάποιες επηρεαζόμενες κοινότητες αντιδρούν. 
      2ος σταθμός: Οι τεχνικές μελέτες, δηλαδή εκείνες που θα καταδείξουν εάν το έργο μπορεί να κατασκευαστεί κ.λπ., αναμένεται να ολοκληρωθούν στα μέσα του 2021.
      3ος σταθμός: Τέλος του 2021, δηλαδή σε 2 χρόνια, θα ξεκινήσουν οι αδειοδοτήσεις. 
      4ος σταθμός: Τελική επενδυτική απόφαση περί τα τέλη του 2021.
      5ος σταθμός: Αυτός είναι ίσως από τους πιο κρίσιμους σταθμούς από τους οποίους πρέπει να περάσει ο αγωγός. Και δεν είναι άλλος από την εξεύρεση αγοραστή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η διαδικασία εξεύρεσης αγοραστή από την περιοχή για την ευρωπαϊκή αγορά στα πλαίσια του EastMed έχει ήδη ξεκινήσει. 
      Η συμφωνία που υπέγραψαν οι τρεις χώρες συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις στα κατεχόμενα και στην Τουρκία. 
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Τον Νοέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε νέα κριτήρια Πράσινων Δημόσιων Συμβάσεων της ΕΕ για τη συντήρηση του δημόσιου χώρου. Η ομάδα προϊόντων «Συντήρηση του δημόσιου χώρου» περιλαμβάνει δρόμους, λωρίδες ποδηλασίας, πεζόδρομους, ανθισμένους κήπους και πάρκα, καθώς και συντριβάνια, και λίμνες. Τα κριτήρια αναπτύχθηκαν μέσω μιας εκτεταμένης διαδικασίας συμμετοχής των ενδιαφερομένων μερών και αφορούν τις ποικίλες περιπτώσεις.
      Τα κριτήρια περιλαμβάνουν τέσσερις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, καθένα από τα οποία περιλαμβάνει ένα κεντρικό πυρήνα και συμπληρωματικούς όρους. Η πρώτη κατηγορία προϊόντων και υπηρεσιών εξωτερικού καθαρισμού καλύπτει τα μέτρα περιβαλλοντικής διαχείρισης, τις πρακτικές και την κατάρτιση από τον πάροχο υπηρεσιών, την παροχή ή τη χρήση προϊόντων καθαρισμού με μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τη συγκέντρωση προϊόντων καθαρισμού κατά την αγορά. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες κηπουρικής περιλαμβάνουν ελέγχους υψηλής ποιότητας για τα λιπάσματα, εναλλακτικές τεχνικές καταπολέμησης των παρασίτων και προτίμηση για βιολογικά παραγόμενα και αυτόχθονα διακοσμητικά φυτά.
      Τα κριτήρια για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες στα μηχανήματα περιορίζουν τις εκπομπές καυσαερίων και τον ατμοσφαιρικό ρύπο των εκπομπών και της ηχορύπανσης, μέσω μηχανοκίνητων μηχανημάτων με χαμηλό θόρυβο και ενθαρρύνει τη χρήση βιοαποδομήσιμων ελαίων για μηχανές. Τέλος, τα κριτήρια για τα οχήματα και τον στόλο υπηρεσιών καλύπτουν τις εκπομπές CO2 και τις εκπομπές ρύπων από ατμοσφαιρικούς ρύπους για οχήματα, συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής απόδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
      Τα κριτήρια είναι διαθέσιμα εδώ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Άμεσες ενέργειες για την πρόσληψη νέου προσωπικού στο Εθνικό Κτηματολόγιο προωθούν τα υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών.
      Σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού Περιβάλλοντος, «υπάρχει σοβαρή υποστελέχωση στο νομικό τμήμα του Οργανισμού, ως απόρροια της περιττής αλλαγής του νομικού καθεστώτος… κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα να οδηγήσει στην απομάκρυνση από το Κτηματολόγιο δεκάδων καταρτισμένων νομικών επιστημόνων που η συμβολή τους στην ομαλή λειτουργία του Οργανισμού είναι καταλυτική».
      Όπως τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, κ. Δημήτρης Οικονόμου, μέσω ΑΣΕΠ και σε συνεννόηση με τα Υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών, δρομολογείται η πρόσληψη υπαλλήλων για την στελέχωση των κατά τόπους κτηματολογικών γραφείων του Φορέα, όπως προβλέπεται άλλωστε και από τον νόμο του 2018 που αφορά τη λειτουργία του Κτηματολογίου.
      Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος νόμος προβλέπει περισσότερες από 1.000 προσλήψεις για προσωπικό άνω των 20 ειδικοτήτων και κλάδων.
      Παράλληλα, ο νόμος προβλέπει την μετεξέλιξη 292 υποθηκοφυλακείων σε 17 κεντρικά κτηματολογικά γραφεία και 75 υποκαταστήματα, υπό τη διαχείριση του Κτηματολογίου.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έναν ολοκληρωμένο «Σεισμοτεκτονικό Άτλαντα της Ελλάδας», που θα αποτελέσει το υπόβαθρο για τη ρεαλιστική εκτίμηση του σεισμικού κινδύνου σε όλη την επικράτεια της χώρας, ετοιμάζουν πρώτη φορά έλληνες γεωεπιστήμονες.
      Στόχος τους είναι η αποτύπωση του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, ενημερωμένου με τα νεότερα στοιχεία.
      Η «Σεισμοτεκτονική» αποσκοπεί στη συσχέτιση των σεισμών, των ενεργών ρηγμάτων και της παραμόρφωσης του φλοιού της Γης, συμβάλλοντας έτσι στην εκτίμηση της σεισμικής επικινδυνότητας και συνακόλουθα του σεισμικού κινδύνου.
      Ο πρώτος «Σεισμοτεκτονικός Χάρτης της Ελλάδας» είχε εκδοθεί από το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) το 1989, συνδυάζοντας τεκτονική γεωλογία και σεισμικότητα σε κλίμακα 1:500.000.

      «Έκτοτε όμως», όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο συντονιστής του έργου, Ιωάννης Κασσάρας, επίκουρος καθηγητής του Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, «αλματώδης πρόοδος των γεωεπιστημών έχει επέλθει, τόσο διεθνώς όσο και σε εθνικό επίπεδο, δεδομένης της ανάπτυξης της ψηφιακής τεχνολογίας, των δορυφορικών εφαρμογών, των πιο εξελιγμένων μεθοδολογιών, ενός πλήθους υπολογιστικών εργαλείων, καθώς και της διαθεσιμότητας μεγάλου όγκου και υψηλής ευκρίνειας ενόργανων παρατηρήσεων».
      Επιπλέον, όπως αναφέρει, διάφορα φυσικά φαινόμενα, όπως οι σεισμοί της Κοζάνης (1995), της Αθήνας (1999) και της Ανδραβίδας (2008), καθώς και η περαιτέρω έρευνα σε φαινομενικά ασεισμικές περιοχές (π.χ., Έβρος), «ανέδειξαν περιοχές αυξημένης σεισμικής επικινδυνότητας, οι οποίες δεν ήσαν γνωστές στο πρόσφατο παρελθόν, ενώ νέες υποδομές ζωτικής σημασίας έχουν κατασκευαστεί και άλλες βρίσκονται υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται βάσει γενικών εκτιμήσεων σεισμικής επικινδυνότητας της προηγούμενης 15ετίας».
      Ο υπό δημιουργία «Σεισμοτεκτονικός Άτλας της Ελλάδας» είναι μια εφαρμογή χωρικής αποτύπωσης του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, που ενσωματώνει μεθοδολογίες αιχμής, σύγχρονα και αξιόπιστα γεωχωρικά δεδομένα.
      Για την κατασκευή του Άτλαντα συνδυάζονται τα πλέον πρόσφατα γεωλογικά, τεκτονικά, σεισμολογικά, γεωφυσικά και γεωδαιτικά στοιχεία, τα οποία προβάλλονται σε υπόβαθρα, που περιλαμβάνουν δορυφορικές εικόνες του τοπογραφικού ανάγλυφου, πολιτικούς χάρτες, καθώς και χάρτες κρίσιμων υποδομών.
      Τα γεωχωρικά δεδομένα προέρχονται από προσωπικά αρχεία των μελών της ερευνητικής ομάδας, διεθνείς οργανισμούς και βάσεις δεδομένων, επιστημονικά πρακτορεία και δημοσιεύσεις σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά.
      «Κύριος άξονας της προσπάθειας είναι η ομογενοποίηση και η αυστηρή αξιολόγηση των δεδομένων αυτών. Όλα τα παραπάνω αποτελούν την καινοτομία του εγχειρήματος» λέει ο κ. Κασσάρας.
      Η χαρτογραφική αποτύπωση των στοιχείων γίνεται μέσω ελεύθερου λογισμικού (QGIS, GMT) και συνδρομητικού (ArcGIS, WebGIS).
      Για την επεξεργασία των μεγάλου όγκου των ανυσματικών δεδομένων χρησιμοποιούνται τα λογισμικά MATLAB και ObsPy.
      Η γενική κλίμακα του Άτλαντα είναι 1:500.000, ενώ υπάρχει η δυνατότητα εστίασης σε υπο-περιοχές βάσει της λεπτομέρειας που παρέχουν τα γεωχωρικά δεδομένα, τα οποία προβάλλονται ως ξεχωριστά θεματικά επίπεδα.
      «Ο νέος Άτλας θα είναι πρακτικά χρήσιμος σε γεωεπιστήμονες, πολιτικούς μηχανικούς και φορείς της πολιτείας που είναι επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των υποδομών και την αντιμετώπιση και διαχείριση των σεισμικών καταστροφών και κρίσεων» τονίζει ο κ. Κασσάρας.
      Μελλοντικός στόχος των επιστημόνων είναι η δημιουργία απλουστευμένων εκπαιδευτικών εκδόσεων, προσιτών σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε απλούς πολίτες.
      Ο Άτλας είναι μια δυναμική επιστημονική δράση, δηλαδή απαιτείται η συνεχής ανανέωση και αναθεώρηση της βάσης δεδομένων από την ερευνητική ομάδα.
      Ο φορέας υλοποίησης του εγχειρήματος είναι ο Τομέας Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ.
      Η πρώτη έκδοση του Άτλαντα (v1.0) θα παρουσιαστεί στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Γεωφυσικής Ένωσης (EGU) το Μάιο του 2020.
      Την ερευνητική ομάδα, πλην του κυρίου Κασσάρα, απαρτίζουν οι Παναγιώτης Παπαδημητρίου (καθηγητής ΕΚΠΑ και διευθυντής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας), Ανδρέας Τζάνης (αναπληρωτής καθηγητής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Βασιλική Κουσκουνά (αναπληρώτρια καθηγήτρια Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Αθανάσιος Γκανάς (διευθυντής ερευνών Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών), Βασίλειος Καπετανίδης (δρ σεισμολόγος), Ανδρέας Καρακωνσταντής (δρ σεισμολόγος), Σωτήριος Βαλκανιώτης (δρ γεωλόγος), Στυλιανός Χάιλας (γεωφυσικός) και Χρυσάνθη Κοσμά (φυσικός).
      (Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από την 1η Ιουλίου σε ισχύ ο νέος θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίων. Θα είναι υποχρεωτική μόνο όταν γίνεται μεταβίβαση ακινήτου ή τακτοποίηση αυθαιρεσιών, αλλά και σε νέες οικοδομές.
      Σταδιακά και όχι υποχρεωτικά για όλους τίθεται φέτος σε ισχύ η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου, ένα νέο «εργαλείο» της πολεοδομικής νομοθεσίας, προκειμένου να μπει επιτέλους τάξη στο χάος των πολεοδομικών αυθαιρεσιών, που με τη σειρά τους γεννούν σωρεία ζητημάτων στην κατοχή και μεταβίβαση ακινήτων. Σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στο τέλος Νοεμβρίου, ο θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίου θα τεθεί επισήμως σε ισχύ από την 1η Ιουλίου του 2020 και θα συνδεθεί με το νέο νόμο για τα αυθαίρετα.
      Στόχος του εν λόγω εργαλείου είναι η καταγραφή των βασικών πολεοδομικών και πληροφοριακών στοιχείων του συνόλου του κάθε κτηρίου, αλλά και των επιμέρους ιδιοκτησιών αυτού. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα είχαν γίνει γνωστά, όταν νομοθετήθηκε η ηλεκτρονική ταυτότητα, είναι ότι δεν θα είναι υποχρεωτική για όλα τα ακίνητα της χώρας. Δηλαδή, δεν θα χρειάζεται ο κάθε ιδιοκτήτης να μεριμνήσει (εντός επταετίας για τις κατοικίες) για να εκδώσει ηλεκτρονική ταυτότητα και μάλιστα με σημαντική επιβάρυνση. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αλλαγή, η οποία απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες από το κόστος που ενέχει η συγκεκριμένη διαδικασία, καθώς εκπρόσωποι των μηχανικών έκαναν λόγο ακόμα και για 1.000 ευρώ ανά ιδιοκτησία, ιδίως σε περιπτώσεις που θα πρέπει να γίνει και στατική μελέτη του κτηρίου.
      Εφεξής, ηλεκτρονική ταυτότητα θα πρέπει να εκδίδεται μόνο σε περιπτώσεις μεταβιβάσεων ακινήτων, ή σε περιπτώσεις τακτοποιήσεων αυθαιρέτων κατηγορίας 1 έως 4. Συνδέεται δηλαδή η τακτοποίηση αυθαιρέτων με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας. Ως εκ τούτου, όποιο ακίνητο τακτοποιείται, αυτομάτως θα πρέπει να εκδίδει και ηλεκτρονική ταυτότητα. Αυτό θα ισχύει από την 1η Ιουλίου και μετά, όταν δηλαδή θα τεθούν σε ισχύ και οι διατάξεις του νέου νόμου για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Με τον τρόπο αυτό, θα ξεκινήσει μια σταδιακή διαδικασία έκδοσης ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και για το υφιστάμενο απόθεμα κτηρίων, χωρίς όμως την υποχρεωτική εφαρμογή σε όλες τις ιδιοκτησίες, επιτρέποντας μια ομαλότερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα.
      Υποχρεωτική στις νέες οικοδομές
      Εν τω μεταξύ, για όλες τις νέες οικοδομές που θα κατασκευάζονται εφεξής, η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι υποχρεωτική. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο κ. Δημ. Οικονόμου, υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τα νέα κτίρια, αυτά που κατασκευάζονται από εδώ και πέρα, η ηλεκτρονική ταυτότητα θα είναι σε επίπεδο κτηρίου. Αυτό είναι εύκολο γιατί υπάρχει πλέον μια άδεια συνολική, δεν υπάρχει καμιά πρακτική δυσκολία ή κάποιο ιδιαίτερο κόστος για να δηλώνεται με ενιαίο τρόπο όλο το κτίριο.
      Επίσης, υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 30 Ιουνίου, παραμένει σε ισχύ ο υφιστάμενος νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, με τον οποίο επιτρέπεται η ρύθμιση ακινήτων που εμπίπτουν ακόμα και στην υπ’ αριθμόν 5 κατηγορία αυθαιρεσιών, δηλαδή εκείνων που έχουν υπέρβαση κάλυψης από 40% και πάνω και υπέρβαση ύψους από το 20% και πάνω. Μετά τις 30 Ιουνίου τίθεται σε ισχύ ο νέος νόμος, με τον οποίο απαγορεύονται πλέον οι τακτοποιήσεις τέτοιων αυθαιρεσιών. Όποιος δεν έχει μέχρι τότε τακτοποιήσει το ακίνητό του, θα καταβάλει 20% παραπάνω χρήματα για την τακτοποίησή του. Και για κάθε χρόνο περαιτέρω καθυστερήσεων θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 5%. Δηλαδή αν καθυστερήσεις ένα χρόνο ακόμα, θα πληρώνεις 25%, αν καθυστερήσεις δύο χρόνια ακόμα 30%. Καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η Δεκεμβρίου του 2025.
      Η τελευταία τροπολογία
      Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας (Π.χ. Διαμερίσματος) θα περιλαμβάνει τα εξής, σύμφωνα με την τελευταία τροπολογία που ψηφίστηκε:
      το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτηρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια (σ.σ.: με διάταξη της ίδιας τροπολογίας, αν δεν υπάρχουν στη διάθεση του ιδιοκτήτη ή της Υπηρεσίας Δόμησης τα παραπάνω στοιχεία -άδειες και σχέδια- μπορεί να υποκατασταθούν από σχετική βεβαίωση της υπηρεσίας) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση, αν αυτή δεν αποτυπώνεται στα παραπάνω σχέδια. το δελτίο δομικής τρωτότητας, τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτηρίου, εφ’ όσον υπάρχουν, το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας της Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας.  
      Περισσότερα...

      27

    • Engineer

      Οι αξιωματούχοι στην Αυστραλία εκμεταλλεύθηκαν σήμερα μια ανάπαυλα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα για να προσπαθήσουν να περιορίσουν τις μεγάλες πυρκαγιές που έχουν κοστίσει μέχρι στιγμής τη ζωή σε 25 ανθρώπους στο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας, να ανοίξουν μπλοκαρισμένους δρόμους και να απομακρύνουν πολίτες που παρέμεναν εγκλωβισμένοι επί ημέρες.
      Σήμερα, δεύτερη ημέρα που σημειώνεται ελαφρά βροχή και δροσεροί άνεμοι, υπήρξε μια σχετική ανακούφιση από τις φλόγες που έχουν κατακάψει δύο πολιτείες της Αυστραλίας, όμως οι αρχές προειδοποίησαν ότι αργότερα αυτή την εβδομάδα οι μετεωρολογικές συνθήκες θα αλλάξουν και πάλι ευνοώντας τις πυρκαγιές.
      Έφεδροι του στρατού έχουν αναπτυχθεί σήμερα στις περιοχές που έχουν καταστραφεί από τις πυρκαγιές σε τρεις πολιτείες της Αυστραλίας. Η κυβέρνηση αποφάσισε τη μεγαλύτερη κινητοποίηση των εφέδρων του στρατού, με 3.000 να καλούνται να συνδράμουν στις προσπάθειες αποκατάστασης της ηλεκτροδότησης, διανομής τροφίμων και καυσίμων στις πληγείσες περιοχές.
      Εξάλλου σήμερα οι Αυστραλοί πυροσβέστες, με την υποστήριξη συναδέλφων τους από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, ελπίζουν να καταφέρουν να εκμεταλλευθούν τις περιορισμένες βροχοπτώσεις και τη σχετική πτώση της θερμοκρασίας προκειμένου να θέσουν υπό έλεγχο τις πυρκαγιές.
      Η αλήθεια για τον χάρτη με τις φωτιές στην Αυστραλία που έχει γίνει viral
      Τις τελευταίες ώρες κοινοποιείται -και- στα ελληνικά social media ένας χάρτης, που δείχνει τις φωτιές στην Αυστραλία. Η αλήθεια, ωστόσο, δεν είναι ακριβώς έτσι...
      Από χθες, Κυριακή 5 Ιανουαρίου, έχει γίνει viral και στα ελληνικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο, κυρίως στο Facebook, μια εικόνα του χάρτη της Αυστραλίας, που παρουσιάζεται ως δορυφορική φωτογραφία της NASA και αποτυπώνει τις πυρκαγιές και τις ενεργές εστίες φωτιάς, σήμερα, κατά μήκος της χώρας.
      Μιλάμε για αυτή την εικόνα, την οποία σίγουρα έχετε δει στην αρχική σας σελίδα:
      Η αλήθεια, ωστόσο, είναι λίγο διαφορετική.
      Κατ' αρχάς, η εικόνα δεν είναι φωτογραφία από δορυφόρο της NASA.
      Και κατά δεύτερον, δεν δείχνει τις εστίες φωτιάς σήμερα στην Αυστραλία ή πόσες φωτιές και πού είναι σε εξέλιξη.
      Αν θέλετε να δείτε κάτι τέτοιο, μπορείτε να μπείτε εδώ, στο Fire Information for Resource Management System (FIRMS) της NASA.
      Τι δείχνει, λοιπόν, η εικόνα;
      Πρόκειται για μια 3D απεικόνιση των πυρκαγιών στην Αυστραλία, ένα γράφημα ουσιαστικά, και όχι φωτογραφία, με τον δημιουργό του, τον Anthony Hearsey από το Μπρίσμπεϊν, να εξηγεί σε ανάρτησή του τι ακριβώς βλέπουμε και τι έχουμε παρεξηγήσει και να απολογείται, μάλιστα, γιατί δεν περίμενε ότι θα πάρει τόση έκταση η δημιουργία του!
      Στο γράφημα, λοιπόν, έχουν σχεδιαστεί δεδομένα της NASA από τις πυρκαγιές και τις εστίες φωτιάς σε διάστημα ενός μήνα, μεταξύ 05/12/19 και 05/01/20 και αυτές είναι όλες οι περιοχές που έχουν πληγεί από πυρκαγιές.
      Υπάρχουν αρκετές περιοχές, δηλαδή, που δεν καίγονται πια. Όσο, δε, για το έντονο χρώμα, είναι υπερβολικό λόγω του rendering.
      Ο Hearsey, μάλιστα, παραθέτει και τον αρχικό χάρτη, ο οποίος αποτέλεσε έμπνευση και οδηγό για το γράφημα.
      Τα παραπάνω, φυσικά, δεν σημαίνουν τίποτα σε σχέση με το πόσο θλιβερή είναι η κατάσταση στην Αυστραλία...
      Στους 25 οι νεκροί
      Η αστυνομία επιβεβαίωσε σήμερα τον θάνατο ενός 71χρονου άνδρα στη νότια ακτή της Νέας Νότιας Ουαλίας, ο οποίος αγνοείτο από τις 31 Δεκεμβρίου, ανεβάζοντας τον συνολικό απολογισμό των νεκρών σε 25.
      Περισσότερα από 80 εκατομμύρια στρέμματα έχουν καεί μέχρι στιγμής, μια περιοχή σχεδόν ίση με την έκταση της Αυστρίας.
      «Κανείς δεν μπορεί να επαναπαυθεί. Μεγαλύτερος κίνδυνος πυρκαγιάς αναμένεται προς το τέλος της εβδομάδας αυτής, με θερμό καιρό», προειδοποίησε ο πρωθυπουργός της πολιτείας Βικτόρια Ντάνιελ Άντριους.
      Οι αρχές έχουν αυξήσει τις προσπάθειές τους να προσφέρουν είδη πρώτης ανάγκης και να απεγκλωβίσουν ανθρώπους που παρέμεναν επί ημέρες παγιδευμένοι από τις πυρκαγιές σε παράκτιες πόλεις.
      «Επικεντρωνόμαστε στο ανθρώπινο κόστος και το κόστος ανοικοδόμησης των ζωών των ανθρώπων», σχολίασε ο Αυστραλός πρωθυπουργός Σκοτ Μόρισον από την Καμπέρα, αφού ανακοίνωσε την παροχή 2 δισεκ. δολαρίων Αυστραλίας σε διάστημα δύο ετών στη νεοσυσταθείσα Εθνική Υπηρεσία Ανασυγκρότησης από τις Πυρκαγιές.
      Η εποχή των πυρκαγιών στην Αυστραλία ξεκίνησε νωρίτερα φέτος, από τον Σεπτέμβριο, και είναι πολύ πιο έντονη έπειτα από τρία χρόνια ξηρασίας.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σχεδόν το μισό από το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώθηκε το 2019 στη Δανία προήλθε από την αιολική ενέργεια.
      Πρόκειται για ένα νέο ρεκόρ για τη χώρα και ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη ενός από τους πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους που έχουν τεθεί παγκοσμίως. Η αιολική ενέργεια παρήγαγε το 47% του ηλεκτρικού που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση από το 41% που η Δανία είχε επιτύχει το 2018 και σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ του 43% που είχε επιτευχθεί το 2017, ανακοίνωσε η Energinet, η υπηρεσία ηλεκτρισμού της χώρας.
      Μετά τη Δανία ακολουθεί η Ιρλανδία σε αιολική ενέργεια
      Σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση, από την αιολική ενέργεια καλύφθηκε πέρυσι το 14% της συνολικής κατανάλωσης, σύμφωνα με τα δεδομένα του ομίλου WindEurope. Δεύτερη στην αιολική ενέργεια στην ΕΕ έρχεται, σε απόσταση από την Δανία, η Ιρλανδία, που το 2018 είχε παραγάγει από την εν λόγω πηγή ενέργειας το 28% του ηλεκτρικού που κατανάλωσε.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η σφοδρή χιονόπτωση και τα έντονα καιρικά φαινόμενα έπληξαν και συνεχίζουν να πλήττουν μεγάλο μέρος της χώρας. Προς τούτο, έχουν εκδοθεί και από τη γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, γενικές οδηγίες για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των κατοίκων όλης της χώρας, αλλά ιδιαίτερα των περιοχών που πλήττονται εντονότερα από τα φαινόμενα κακοκαιρίας, με έμφαση στα μέτρα προστασίας, εξαιτίας της διακοπής των μετακινήσεων ή της σημαντικής και, κυρίως, επικίνδυνης επιβάρυνσής τους.
      Προκειμένου να διασφαλισθεί η τήρηση των μέτρων για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων σε συνθήκες ψύχους, έντονων χιονοπτώσεων και παγετού, η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) ενημερώνει για τα ακόλουθα:
      «1. Αδυναμία προσέλευσης των εργαζομένων στην εργασία τους
      Οι εργαζόμενοι που δεν κατάφεραν να προσέλθουν στην εργασία τους όχι λόγω δικής τους υπαιτιότητας, αλλά εξαιτίας σπουδαίου λόγου που οφείλεται σε αδυναμία μετακίνησής τους, λόγω της χιονόπτωσης και των συνεπειών της, δικαιούνται κανονικά τις αποδοχές τους για την ημέρα ή τις ημέρες αυτές της κακοκαιρίας, αρκεί να έχει προηγηθεί τουλάχιστον δεκαήμερη πραγματική εργασία στον εργοδότη τους.
      Η διακοπή των συγκοινωνιών και η επικινδυνότητα όλων των δρόμων και όχι μόνο των κεντρικών οδικών αρτηριών, εξαιτίας της σφοδρής χιονόπτωσης και του παγετού που ακολουθεί, αλλά και της χαμηλής ορατότητας σε πολλές περιπτώσεις, αποτελούν τυπική περίπτωση σπουδαίου λόγου, που δικαιολογεί, σύμφωνα με την καλή πίστη, τη μη παροχή της εργασίας.
      Εφόσον υπάρχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις, το δικαίωμα στις αποδοχές της ημέρας κακοκαιρίας θεμελιώνεται, όταν η επιχείρηση λειτούργησε κανονικά και ο εργαζόμενος δεν κατόρθωσε, παρά την καταβληθείσα από μέρους του προσπάθεια, να μεταβεί στην εργασία του. Επίσης, το δικαίωμα αυτό διατηρείται και όταν η επιχείρηση δεν λειτούργησε κανονικά, επειδή ο εργοδότης διέκοψε τη λειτουργία της, χωρίς να λάβει τα απαιτούμενα «μέτρα άκρας επιμέλειας και σύνεσης». Ως εκ τούτου, ο εργαζόμενος που δεν κατόρθωσε να μεταβεί στην επιχείρηση, της οποίας τη λειτουργία διέκοψε ο εργοδότης την ημέρα της κακοκαιρίας, λόγω της εκτίμησής του π.χ., ότι δεν θα υπάρξει επαρκής πελατεία ή (και) προσέλευση των εργαζομένων, δικαιούται κανονικά τις αποδοχές της ημέρας αυτής.
      Αντίθετα, στην επιχείρηση που, λόγω της ασυνήθους σε ένταση χιονόπτωσης, είναι κατ' αντικειμενική κρίση αδύνατον να λειτουργήσει, τα μέρη απαλλάσσονται αμοιβαία από τις υποχρεώσεις τους σε ό,τι αφορά την παροχή εργασίας κατά την ημέρα που παρέμεινε κλειστή.
      Σημειώνεται ότι η ημέρα κατά την οποία ο εργαζόμενος δεν κατόρθωσε να μεταβεί στην εργασία του, λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών, δεν μπορεί να χρεωθεί μονομερώς από τον εργοδότη στο μισθωτό ως ημέρα κανονικής άδειας.
      2. Υγεία και ασφάλεια εργαζομένων
      Κρίνεται σκόπιμη η υπενθύμιση του πλαισίου οδηγιών για την περιγραφή των ομάδων εργαζομένων υψηλού κινδύνου, τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα που πρέπει προληπτικά να λαμβάνονται από τους εργοδότες, σε συνδυασμό με κατά περίπτωση μέτρα, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες και τη διενέργεια, τόσο προληπτικών, όσο και κατασταλτικών ελέγχων, από την Επιθεώρηση Εργασίας.
      Συγκεκριμένα:
      - Οι ομάδες με υψηλό κίνδυνο για την υγεία τους από την εργασία σε συνθήκες ψύχους είναι οι καρδιοπαθείς, οι πνευμονοπαθείς, οι πάσχοντες από χρόνια νοσήματα (π.χ. σακχαρώδης διαβήτης, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, διαταραχές αρτηριακής πίεσης, κοκ), οι λαμβάνοντες συγκεκριμένα φάρμακα (π.χ. ινσουλίνη, αντιδιαβητικά, διουρητικά, αντιχολιεργικά, κοκ), οι γυναίκες κατά την κύηση. Η ένταξη των εργαζομένων στις παραπάνω ομάδες γίνεται από τον ιατρό εργασίας της επιχείρησης ή (στις λίγες περιπτώσεις που δεν προβλέπεται η απασχόληση ιατρού εργασίας) με ιατρική βεβαίωση που προσκομίζει ο ίδιος ο εργαζόμενος.
      - Τεχνικά και οργανωτικά μέτρα:
      Οι χώροι εργασίας σε όλη τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας πρέπει να έχουν θερμοκρασία ανάλογη με τη φύση της εργασίας και τη σωματική προσπάθεια που απαιτείται για την εκτέλεσή της, λαμβανομένων πάντα υπόψη και των κλιματολογικών συνθηκών των εποχών του έτους.
      Εφόσον οι εργαζόμενοι απασχολούνται σε εξωτερικές θέσεις εργασίας, αυτές πρέπει να διευθετούνται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε οι εργαζόμενοι να προστατεύονται από τις ατμοσφαιρικές επιδράσεις (δυσμενείς καιρικές συνθήκες) και να μην κινδυνεύουν να γλιστρήσουν ή να πέσουν.
      Να χορηγείται στους εργαζόμενους, στις περιπτώσεις που αυτό απαιτείται, εξοπλισμός ατομικής προστασίας για προστασία από το ψύχος. Ως εξοπλισμός ατομικής προστασίας νοείται κάθε εξοπλισμός τον οποίο ο εργαζόμενος πρέπει να φορά ή να φέρει κατά την εργασία, για να προστατεύεται από ένα ή περισσότερους κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία του, καθώς και κάθε συμπλήρωμα ή εξάρτημα του εξοπλισμού που εξυπηρετεί αυτόν το σκοπό. Η οργάνωση και ο ρυθμός εργασίας δεν πρέπει να θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.
      Στην περίπτωση εγκύων και γαλουχουσών εργαζομένων, για κάθε δραστηριότητα που ενδέχεται να εγκλείει συγκεκριμένο κίνδυνο έκθεσής τους σε ακραίες συνθήκες καταπόνησης λόγω ψύχους, πρέπει να αξιολογείται ο κίνδυνος για την ασφάλεια ή την υγεία τους, καθώς και κάθε επίπτωση στην εγκυμοσύνη ή γαλουχία και να καθορίζονται τα ληπτέα μέτρα.
      Απαγορεύεται η απασχόληση ανήλικων εργαζομένων σε εργασίες κατά τις οποίες ο νέος εκτίθεται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά την εκτέλεση υπαίθριων εργασιών.
      Ειδικότερα, για τα τεχνικά και οικοδομικά έργα:
      - Αντιστηρίξεις, εκσκαφές, κλπ., πρέπει να επανελέγχονται από τον επιβλέποντα μηχανικό, πριν από την επανάληψη εργασιών διακοπεισών, λόγω θεομηνίας ή παγετού και να αναγράφονται οι σχετικές παρατηρήσεις στο ημερολόγιο μέτρων ασφάλειας.
      - Όσον αφορά τα ανυψωτικά μηχανήματα, απαγορεύεται η εγκατάσταση ή χρήση τους σε καιρικές συνθήκες που είναι δυνατόν να θέσουν σε κίνδυνο την ευστάθειά τους.
      - Οι προσωρινές εργασίες σε ύψος εκτελούνται μόνον όταν οι καιρικές συνθήκες δεν θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων.
      - Όλες οι βοηθητικές κατασκευές (ικριώματα, κλπ.) πρέπει να επιθεωρούνται από το αρμόδιο πρόσωπο ως προς την αντοχή, τη σταθερότητα και τα μέτρα ασφάλειας, σε περίπτωση θεομηνίας και πριν από την επανάληψη των εργασιών. Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών, διακόπτονται οι εργασίες οι οποίες παρεμποδίζονται άμεσα από αυτές. Οι εργασίες αυτές επαναλαμβάνονται, μετά την αποκατάσταση των ασφαλών συνθηκών εργασίας.
      Η αναλυτική εξειδίκευση των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων που πρέπει κατά περίπτωση να λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της καταπόνησης των εργαζομένων, λόγω ψύχους, έντονης χιονόπτωσης και παγετού, πρέπει να γίνεται με τη συμμετοχή του τεχνικού ασφαλείας και του γιατρού εργασίας, σε συνεργασία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και να αποτυπώνονται στην απαιτούμενη από το νόμο γραπτή εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου. Υπενθυμίζεται ότι τα σωματεία και οι επιτροπές υγείας και ασφάλειας, έχουν το δικαίωμα διαβούλευσης και υπογραφής συλλογικών ρυθμίσεων, με αντικείμενο την εφαρμογή σχεδίου αντιμετώπισης της καταπόνησης των εργαζομένων, σε συνεργασία και με τον τεχνικό ασφαλείας και το γιατρό εργασίας.
      Σημαντικός είναι ο ρόλος των αρμόδιων Τεχνικών Επιθεωρητών Εργασίας, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη διενέργεια προληπτικών ελέγχων εφαρμογής των μέτρων που κατατείνουν στην προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων σε όλους τους εργασιακούς χώρους και, ιδίως, στους πλέον εκτεθειμένους στις καιρικές συνθήκες, όπως π.χ. στους υπαίθριους χώρους ή όταν οι εργασίες γίνονται σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. οικοδομές, οδικά ή άλλα τεχνικά έργα, αγροτικές εργασίες, ταχυμεταφορές με δίκυκλο, κ.ά.), σε χειρωνακτικές εργασίες (π.χ. χειρωνακτική διακίνηση βαρέων φορτίων στις μεταφορές, οικοδομές, κλπ.).
      Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) έχουν υποχρέωση εντατικοποίησης των προληπτικών ελέγχων κατά τη χειμερινή περίοδο σε όλους τους εργασιακούς χώρους, με προτεραιότητα σε εκείνους με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση, καθώς και άμεσης ανταπόκρισης στις σχετικές καταγγελίες των εργαζομένων και των σωματείων τους και επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων σε περίπτωση διαπίστωσης σοβαρών παραβιάσεων ή μη συμμόρφωσης εργοδοτών προς τις υποδείξεις που τους γίνονται. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ προς το υπουργείο Εργασίας, η εισαγωγή στην ισχύουσα νομοθεσία για την Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων, ρητών ρυθμίσεων για τις υποχρεώσεις των εργοδοτών, και κυρίως απαγορεύσεων, για την πρόληψη της καταπόνησης των εργαζομένων και ρύθμισης των συνθηκών εργασίας τους στις περιπτώσεις έκθεσης σε έντονα καιρικά φαινόμενα (ψύχος, καύσωνας, κλπ.).
      Τονίζουμε ότι με άτυπες εγκυκλίους και ανακοινώσεις, τα προβλήματα δεν επιλύονται, αλλά χρειάζεται άμεσα ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο, αυστηρές κυρώσεις και εντατικοποίηση των έγκαιρων ελέγχων  από την Επιθεώρηση Εργασίας.
      Τα σωματεία, τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα και οι Ομοσπονδίες δύναμης της ΓΣΕΕ, είναι σε επαγρύπνηση για τις καταγγελίες των εργαζομένων» επισημαίνει η συνομοσπονδία.
      Η  ΓΣΕΕ τονίζει ότι θα συνεχίσει να έχει στη διάθεση των συνδικάτων και των εργαζομένων σε όλη την επικράτεια για κάθε ζήτημα πληροφόρησης, στήριξης και συλλογικής δράσης και στα θέματα υγείας και ασφάλειας:
      - το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων της ΓΣΕΕ, ΚΕΠΕΑ/ ΓΣΕΕ
      www.kepea.gr και
      - το Δίκτυο Υπηρεσιών Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής Εργαζομένων και Ανέργων του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ
      https://www.inegsee.gr/diktio-ipiresion-pliroforisis-simvouleftikis-ergazomenon-anergon/
      Περισσότερα...

      0

    • Giorgos1987

      Έχει κλείσει η Σκυλίτση για λόγους ασφαλείας
      Με πρωτοβουλίες του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη και της Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σταυρούλας Αντωνάκου, κινήθηκαν άμεσα οι διαδικασίες για την κατεδάφιση του διατηρητέου στον Πειραιά, που χθες το βράδυ έπιασε φωτιά με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένα μικρό παιδί.
      Σύμφωνα με το site Piraeuspress.gr, έχει κλείσει η Σκυλίτση για λόγους ασφαλείας, καθώς το κτίριο είναι έτοιμο να καταρρεύσει, μετά τη χθεσινή φωτιά που κατέληξε σε τραγωδία.
      Λόγω του γεγονότος ότι πρόκειται για διατηρητέο κτίριο, απαιτούνται διαδικασίες από το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο επίσης με εντολή της Υπουργού κ. Μενδώνη αναμένεται να δώσει άμεσα το πράσινο φως.
      Σημαντικό θα είναι το έργο της Τροχαίας το επόμενο διάστημα καθώς μια βασική έξοδος του Πειραιά έχει αποκλειστεί και με δεδομένο το παζάρι της Κυριακής και τον εορτασμό των Θεοφανείων, η κατάσταση αναμένεται να είναι ασφυκτική στις άλλες μικρότερες εξόδους του Πειραιά.

       
         
       
       

       
      Περισσότερα...

      47

    • Engineer

      Το υπουργείο Οικονομικών θέλει να εντάξει νέες περιοχές στο αντικειμενικό σύστημα για να πληρώνουν σωστό ΕΝΦΙΑ και όσοι έχουν βίλες ή άλλα ακίνητα σε εκτός σχεδίου περιοχές
      Λίγες ώρες το τέλος του 2020, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, υπέγραψε την απόφαση για την πρόσληψη ιδιωτών πραγματογνωμόνων - εκτιμητών ακινήτων, οι οποίοι θα αναλάβουν να υπολογίσουν και να προτείνουν τις νέες αντικειμενικές τιμές των ακινήτων όπου θα αλλάξουν, αλλά και θα θέσουν για πρώτη φορά αντικειμενικές σε περίπου 3.000 νέες περιοχές / ζώνες που εντάσσονται καθώς δεν ίσχυε ως τώρα εκεί το αντικειμενικό σύστημα τιμών της εφορίας.
      Σύμφωνα με τις πηγές, η πρόσκληση προς τους ιδιώτες εκτιμητές θα είναι πιο δελεαστική σε σχέση με άλλες φορές που το υπουργείο Οικονομικών ζήτησε την συνδρομή τους. Η απόφαση που θα δημοσιευθεί τις επόμενες μέρες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αναμένεται να ορίζει τιμή αποζημίωσης 80-85 ευρώ ανά ζώνη, έναντι 50 ευρώ που τους δινόταν προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, λόγω εκλογών, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αθέτησε την δέσμευσή της να εκδώσει νέα πρόσκληση από φόβο για τις αλλαγές τιμών και φόρων που θα προέκυπταν μέσα στο καλοκαίρι.
      Μετά τις εκλογές όμως, τα δεδομένα είναι τα εξής:
      - η δέσμευση για εξίσωση αντικειμενικών τιμών με τις εμπορικές είναι ανειλημμένη και αποτελεί όρο της μεταμνημονιακής αξιολόγησης
      - το υπουργείο Οικονομικών θέλει να εντάξει νέες περιοχές στο αντικειμενικό σύστημα για να πληρώνουν σωστό ΕΝΦΙΑ και όσοι έχουν βίλες ή άλλα ακίνητα σε εκτός σχεδίου περιοχές. Η αρχή θα γίνει εφέτος από περιοχές όπως Μύκονος, Σαντορίνη κ.α. όπου τριώροφες βίλες πληρώνουν ΕΝΦΙΑ όσο ένα διαμέρισμα 100 τμ στο Περιστέρι.
      - από τις αλλαγές αυτές το υπουργείο Οικονομικών προσβλέπει σε αύξηση εσόδων 300-500 εκατ. ευρώ. Από την αύξηση αυτή, θέλει να χρηματοδοτήσει μειώσεις φόρων (κατά 5%-15% ή 8% μεσοσταθμικά) για όσους ως τώρα πλήρωναν «κανονικό» ΕΝΦΙΑ, κύριο και συμπληρωματικό.
      Demo 3 (column)
      Όταν οι ιδιώτες εκτιμητές παραδώσουν τις προτάσεις τους (ως τον Φεβρουάριο ή Μάρτιο σύμφωνα με πληροφορίες) αυτές θα περάσουν κι από μια δεύτερη κρίση, για να συγκριθούν και με στοιχεία για τις τιμές από τις τράπεζες που δίνουν στεγαστικά δάνεια κλπ.
      Ωστόσο οι νέες τιμές ζώνης πρόκειται να επηρεάσουν πάρα πολλούς φόρους και επιδόματα που συνδέονται με τις αντικειμενικές ή με τον τεκμαρτό προσδιορισμό εισοδήματος, που βασίζεται και αυτός στις τιμές ζώνης της Εφορίας.
      Επιδόματα που εξαρτώνται από τις τιμές της εφορίας και μπορεί να τα χάσουν χιλιάδες πολίτες λόγω αντικειμενικών αξιών, είναι μεταξύ άλλων και τα εξής: επίδομα πετρελαίου θέρμανσης, επιδότηση ενοικίου, κάρτα σίτισης, δωρεάν ρεύμα, ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, οικογενειακό επίδομα, φοιτητικό επίδομα, απαλλαγή 50% από ΕΝΦΙΑ.
      Από την άλλη, αν και αναμένεται να επακολουθήσουν αλλαγές στην κλίμακα του ΕΝΦΙΑ, οι νέες τιμές ζώνης επηρεάζουν τον Φόρο Ακινήτων για κάθε ακίνητο. Και επιπλέον:
      -το τεκμήριο κατοικίας ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή και κατ’ επέκταση το τεκμαρτό εισόδημα,
      -τα τέλη Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ μέσω λογαριασμών ΔΕΗ),
      -τους φόρους μεταβίβασης, κληρονομιάς, δωρεάς, γονικών παροχών ακινήτων,
      - το τέλος εγγραφής ακινήτων στο Κτηματολόγιο,
      - πολεοδομικά πρόστιμα διατήρησης ή ρύθμισης αυθαιρέτων,
      -εισφορές σε γη και χρήμα για ένταξη στο σχέδιο πόλης και
      - το τεκμαρτό εισόδημα ιδιοχρησιμοποιούμενης κατοικίας
      Περισσότερα...

      0

    • Giorgos1987

      Την προηγούμενη Κυριακή, ένας τεράστιος πέτρινος τοίχος από το εργοστάσιο Λαδόπουλου, στην Ερμούπολη της Σύρου, κατέρρευσε πάνω στον δρόμο. Λίγες ημέρες μετά, συνεργείο του δήμου κατεδάφισε ακόμα ένα τμήμα που είχε πάρει κλίση, προκειμένου να μην υπάρξει ατύχημα. Η κατάρρευση του διατηρητέου εργοστασίου, ιδιοκτησίας ΟΑΕΔ, ήταν το τελευταίο μιας σειράς ανάλογων περιστατικών τους τελευταίους μήνες, με θύματα τη μοναδική αρχιτεκτονική κληρονομιά της πρωτεύουσας των Κυκλάδων. Αιτία της εγκατάλειψης είναι το περίπλοκο καθεστώς προστασίας της πόλης, σε συνδυασμό με την αδυναμία των υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού να αντεπεξέλθουν.
      «Κατεδαφίσαμε ένα κομμάτι του Λαδόπουλου με πόνο ψυχής. Εχω μεγαλώσει σε αυτή τη γειτονιά, έβλεπα από παιδί το εργοστάσιο να καταστρέφεται χρόνο με τον χρόνο. Είναι φοβερό για έναν δήμαρχο να πρέπει να κατεδαφίζει την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου του, αλλά δεν γινόταν αλλιώς. Είναι δίπλα στο δημοτικό γυμναστήριο, θα μπορούσε να γίνει σοβαρό ατύχημα, περνούν παιδιά καθημερινά», λέει ο δήμαρχος Σύρου, Νίκος Λειβαδάρας. «Υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα στην Ερμούπολη και στον μεσαιωνικό οικισμό της Ανω Σύρου. Δεκάδες διατηρητέα είναι ετοιμόρροπα – είναι σχεδόν όλα ιδιωτικά οπότε τα δικά μας περιθώρια είναι περιορισμένα. Μόνο όταν είναι επικίνδυνα επεμβαίνουμε, αλλά το ζήτημα είναι να τα σώσουμε, όχι να τα κατεδαφίσουμε».

      Ο Σύλλογος Μελετητών Μηχανικών Κυκλάδων, βλέποντας το πρόβλημα από τη σκοπιά της αξιοποίησης των κτιρίων, προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να προκαλέσει κάποια αντίδραση από πλευράς πολιτείας. «Το πρόβλημα είναι παλιό, ξεκίνησε από τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος της Ερμούπολης χαρακτηρίστηκε ιστορικός τόπος», εξηγεί η πρόεδρος του Συλλόγου, Αρια Χαραλαμπίδη. «Ηταν λάθος να χαρακτηριστεί ένας ολόκληρος οικισμός, με κτίρια διαφορετικών περιόδων, όχι όλα της ίδιας αρχιτεκτονικής αξίας. Σήμερα, για να επέμβει κάποιος σε ένα κτίριο πρέπει να υποβάλει μελέτη στο υπουργείο Πολιτισμού και κατόπιν στο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Η διαδικασία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα, τα τελευταία χρόνια έχει φθάσει και τα τρία χρόνια γιατί οι υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες. Να φανταστείτε, ακόμα κι όταν εγκριθεί μια μελέτη, χρειάζεται μήνες… για να καθαρογραφεί. Γνωρίζω περίπτωση που έχει λάβει θετική απάντηση από το καλοκαίρι και ακόμα δεν μπορεί να ξεκινήσει. Η κατάσταση αυτή αποθαρρύνει τις επενδύσεις και το αποτέλεσμα το βλέπουμε. Σήμερα ήταν το εργοστάσιο Λαδόπουλου, λίγους μήνες νωρίτερα το παλιό ξενοδοχείο “Κυκλαδικό”, νωρίτερα ένα άλλο κτίριο στην Ερμού. Καταρρέουν το ένα μετά το άλλο. Κατά τη γνώμη μας πρέπει να αντιμετωπιστεί η “παντοδυναμία” του υπουργείου Πολιτισμού, δεν είναι λογικό να απαιτούνται χρόνια για να εγκριθεί μια αποκατάσταση».
      Το Ινστιτούτο Σύρου είναι ένας μη κερδοσκοπικός, ερευνητικός οργανισμός που ασχολείται με τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού. «Σύμφωνα με την τελευταία καταγραφή το 2014 υπήρχαν 130 εγκαταλελειμμένα διατηρητέα, σήμερα πρέπει να έχουν αυξηθεί», λέει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου, Παύλος Χατζηγρηγορίου. «Το πρόβλημα προϋπήρχε της οικονομικής κρίσης, απλά τα τελευταία χρόνια επιδεινώθηκε καθώς σταμάτησαν να γίνονται ακόμα και σωστικές επεμβάσεις. Η πολεοδομική μελέτη της Σύρου, που έγινε από τον καθηγητή του ΕΜΠ Ιωσήφ Στεφάνου ήδη από το 2001 αλλά δεν έχει εγκριθεί, προέβλεπε τη δημιουργία στη Σύρο ενός γραφείου με εκπροσώπους όλων των συναρμόδιων υπουργείων ώστε να εγκρίνονται ταχύτερα οι άδειες. Στην Ερμούπολη, που διαθέτει 1.290 αξιόλογα ιστορικά κτίρια, τα περισσότερα άνω των 100 ετών, οι χρονοβόρες διαδικασίες προκαλούν οικονομική ασφυξία. Προσωπικά διαφωνώ με τη λογική του αποχαρακτηρισμού. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι έχουμε στη Σύρο ένα μοναδικό στη χώρα μας οικιστικό σύνολο και να βρούμε έναν τρόπο να δώσουμε βαρύτητα στη διάσωσή του. Η μόνη λύση λοιπόν είναι η ίδρυση στο νησί μιας υπηρεσίας του υπουργείου Πολιτισμού».
      ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
      https://www.polytexnikanea.gr/ιστορικά-κτίρια-στη-σύρο-καταρρέουν-σ/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δωρεάν πλασματικό χρόνο ασφάλισης ως 12 μήνες κατοχυρώνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι, και μη μισθωτοί ασφαλισμένοι στα Ταμεία των ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, εφόσον καταβάλλουν από το 2011 και μετά την εισφορά ανεργίας και έχουν λάβει την αντίστοιχη επιδότηση ανεργίας λόγω διακοπής επαγγέλματος.
      Ο ΕΦΚΑ με εγκύκλιό του θέτει σε εφαρμογή τη σχετική διάταξη που προβλέπεται στο νόμο 4611/2019, ώστε ο χρόνος ανεργίας για τους ασφαλισμένους των παραπάνω Ταμείων να συνυπολογίζεται χωρίς εξαγορά στα συντάξιμα έτη. Βασική προϋπόθεση είναι οι ασφαλισμένοι να καταβάλλουν από το 2011 τη μηνιαία εισφορά των 10 ευρώ υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων του ΟΑΕΔ και έχουν επιδοτηθεί λόγω διακοπής επαγγέλματος από τον ίδιο Λογαριασμό. Η ισχύς του μέτρου αρχίζει από 17/5/2019, που σημαίνει ότι καταλαμβάνει τις αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από αυτή την ημερομηνία, οπότε οι ασφαλισμένοι μπορούν να ζητήσουν να συνυπολογιστεί ο χρόνος ανεργίας για να θεμελιώσουν κατά 1 έτος νωρίτερα το δικαίωμα συνταξιοδότησης.
      Χωρίς εξαγορά
      «Ο χρόνος αυτός αναγνωρίζεται, χωρίς εξαγορά από τον ασφαλισμένο, από τις υπηρεσίες συντάξεων του ΕΦΚΑ, με την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, προσκομίζοντας βεβαίωση του ΟΑΕΔ, και δεν απαιτείται η έκδοση αναγνωριστικής απόφασης», αναφέρεται στην εγκύκλιο.
      Για την αναγνώριση ως πλασματικού χρόνου ασφάλισης, του χρόνου καταβολής του βοηθήματος ανεργίας από τον Ειδικό Λογαριασμό του ΟΑΕΔ, υποβάλλεται σχετική αίτηση από τους ενδιαφερόμενους, στις αρμόδιες υπηρεσίες συντάξεων του ΕΦΚΑ κατά το στάδιο της συνταξιοδότησης.
      Οι αιτούντες θα πρέπει να έχουν λάβει το παραπάνω βοήθημα και θα πρέπει να προσκομίζεται σχετική βεβαίωση καταβολής από τον ΟΑΕΔ.
      Ο πλασματικός χρόνος καταβολής βοηθήματος που μπορεί να αναγνωριστεί φτάνει μέχρι 12 μήνες. Αναγνωρίζεται χωρίς εξαγορά και δεν εκδίδεται πράξη αναγνώρισης.
      Αξιοποιείται μόνο για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και όχι για την προσαύξηση του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης.
      Συνυπολογίζεται δε στο ανώτατο όριο των 4 και 5 πλασματικών ετών που αναγνωρίζονται από τους ασφαλισμένους για τη συμπλήρωση της 35ετίας στα έτη 2011 και 2012 προκειμένου να κατοχυρώσουν τη σύνταξη με το μεταβατικό όριο ηλικίας των 60 ετών.
      Από την έντυπη έκδοση 
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Εκδόθηκε νέα εγκύκλιος από το Υπουργείο Εργασίας με τίτλο: Εφαρμογή για το έτος 2020 της υπουργικής απόφασης 39278/1823/25.7.2018 “Επιμόρφωση εργοδοτών και εργαζομένων για θέματα άσκησης καθηκόντων τεχνικού ασφάλειας σε επιχειρήσεις Β΄ και Γ΄ κατηγορίας”.
      Εγκύκλιος 61591-2677 Τεχνικοί Ασφαλείας.pdf
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.