Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ενισχύεται το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που αφορά στη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες.
      Με τροποποίηση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία προβλέπει παράταση του Προγράμματος έως τον Απρίλιο του 2024, έρχεται σημαντική αύξηση της χρηματοδότησης και τροποποίηση του πλαισίου, ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός απορρόφησης των κονδυλίων και η διαδικασία καταβολής των επιδοτήσεων.
      Προς αυτή την κατεύθυνση, παρατείνεται κατά τέσσερις (4) μήνες η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο Πρόγραμμα, από 31/12/2023 σε 30/4/2024.
      Ειδικότερα, με την ΚΥΑ που υπέγραψαν οι υπουργοί Υποδομών & Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, οι υφυπουργοί Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, Υποδομών & Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και Περιβάλλοντος & Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, τροποποιείται ο Β΄ Κύκλος του Προγράμματος ως εξής:
      Αυξάνεται ο προϋπολογισμός της δράσης στα 65 εκατ. ευρώ και παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς αδιάθετων πόρων από μία κατηγορία οχημάτων σε άλλη, για την οποία οι πόροι έχουν εξαντληθεί. Ορίζεται προθεσμία 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος από τον δικαιούχο, με καταβολή προκαταβολής ή συμφωνητικού χρονομίσθωσης με προκαταβολή. Η ρύθμιση αφορά αιτήσεις που έχουν ήδη εγκριθεί και συμπεριληφθεί ή θα συμπεριληφθούν σε απόφαση υπαγωγής. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη υποβολής των ανωτέρω, η αίτηση θα απορρίπτεται και το ποσό της επιδότησης θα αποδεσμεύεται. Περιορίζεται το χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της αγοράς τού ηλεκτρικού οχήματος από 12 σε 8 μήνες, από την ημερομηνία υπαγωγής στο Πρόγραμμα. Με τις παραπάνω ρυθμίσεις περιορίζεται το πλήθος των αιτήσεων που παραμένουν ανενεργές και απελευθερώνονται πόροι για την υποβολή νέων αιτήσεων από ιδιώτες ή νομικά πρόσωπα, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν άμεσα στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια πολυδιάστατη προεπισκόπηση των περιοχών που θέλετε να επισκεφτείτε προσφέρει το Immersive View, μια νέα υπηρεσία του Google Maps. Η ενεργοποίησή του προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στους χρήστες επιτρέποντας να περιηγηθούν από ψηλά σε μέρη τοπόσημα της Αθήνας, όπως η Ακρόπολη.
      Η χρήση της υπηρεσίας είναι απλή και δωρεάν. Αρκεί ο χρήστης να ανοίξει το κινητό του και να επιλέξει το σημείο ενδιαφέροντος που επιθυμεί. Οι φωτορεαλιστικές εναέριες λήψεις, αν το μέρος που έχει επιλεγεί υποστηρίζεται από το Immersive View, θα εμφανιστούν σε καρτέλα κάτω και αριστερά από τον χάρτη δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να κάνουν ένα εικονικό αλλά ρεαλιστικό ταξίδι από ψηλά.
      Ουσιαστικά προσφέρει μια ρεαλιστική τρισδιάστατη απεικόνιση του χώρου που όμοιά της δεν υπάρχει.
      Η λειτουργία αρχικά κυκλοφόρησε σε επιλεγμένες πόλεις, όπως το Άμστερνταμ, το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, το Τόκιο και άλλες, σε συσκευές iOS και Android.
      Χρήση AI
      Σημαντική αναβάθμιση είναι και το Google Maps Search που χρησιμοποιεί AI για να βρει σχετικές τοποθεσίες βάσει των ενδιαφερόντων και των αναγκών του χρήστη. Εφόσον, δηλαδή, κάποιος αναζητά ένα εστιατόριο, το Google Maps θα του εμφανίσει επιλογές σχετικές με το budget tου, τις γεύσεις του και τη διαθεσιμότητα.
      Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της ολιστικής αναβάθμισης των χαρτών, η Google μετονόμασε τη λειτουργία «Search with Live View» σε «Lens in Maps.» Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης οι χάρτες θα μπορούν να αναγνωρίσουν μέσω της κάμερας του χρήστη τα κτήρια που αυτός κοιτάζει.
      Για παράδειγμα, εφόσον αυτός έχει βγει από ένα σταθμό του Μετρό και θέλει να γνωρίσει τον περιβάλλοντα χώρο, μπορεί απλά να πατήσει το εικονίδιο Lens και στη συνέχεια να σηκώσει το κινητό του, σκανάροντας με αυτό τα κτήρια, ώστε να ενημερωθεί για καφετέριες, ATMs κ.ο.κ.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι υπεύθυνη για τον θάνατο 253.000 ανθρώπων στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2021, σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος.
      Οι ερευνητές από του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος απέδωσαν 253.000 πρώιμους θανάτους σε συγκεντρώσεις σωματιδίων γνωστών ως PM2.5 που υπερβαίνουν τα όρια που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (5 μg/m3).
      Ακόμη 52.000 θάνατοι προήλθαν από υπερβολικά επίπεδα διοξειδίου του αζώτου και 22.000 θάνατοι από βραχυπρόθεσμη έκθεση σε υπερβολικά επίπεδα όζοντος.
      «Τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος μας υπενθυμίζουν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα πρόβλημα περιβαλλοντικής υγείας στην Ε.Ε.», δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος Βιργκίνιους Σινκεβίτσιους, σύμφωνα με τον Guardian.
      Σύμφωνα με γιατρούς, η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μία από τις συχνότερες αιτίες θανάτου παγκοσμίως. Ωστόσο μεταξύ 2005 και 2021, ο αριθμός των θανάτων από σωματίδια PM2.5 στην Ε.Ε. μειώθηκε κατά 41%.
      Ο ΠΟΥ, ο οποίος αυστηροποίησε τις κατευθυντήριες γραμμές για την ποιότητα του αέρα το 2021, προειδοποιεί ότι κανένα επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης δεν μπορεί να θεωρηθεί ασφαλές, αλλά έχει θέσει ανώτατα όρια για ορισμένους ρύπους.
      Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε τον Σεπτέμβριο για την ευθυγράμμιση των κανόνων της Ε.Ε. για την ποιότητα του αέρα με τον ΠΟΥ, αλλά αποφάσισε να καθυστερήσει την υιοθέτησή τους μέχρι το 2035.
      «Τα καλά νέα είναι ότι η πολιτική καθαρού αέρα λειτουργεί και η ποιότητα του αέρα μας βελτιώνεται», δήλωσε ο κ. Σινκεβίτσιους. «Αλλά πρέπει να πάμε ακόμα καλύτερα και να μειώσουμε περαιτέρω τα επίπεδα ρύπανσης» πρόσθεσε.
      10.000 θάνατοι στην Ελλάδα
      Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΠ, η έκθεση σε συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων PM2,5 άνω του ορίου των 5 μg/m3 συνδέθηκε με 10.000 πρόωρους θανάτους. Αυτό μεταφράζεται σε απώλεια 98.000 ετών ζωής ή, αλλιώς, απώλεια 918 ετών ανά 100.000 κατοίκους στην Ελλάδα.
      Αυτοί οι αριθμοί φέρνουν τη χώρα μας στη 13η χειρότερη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
      Θλιβερή κατάσταση στη Βόρεια Μακεδονία
      Μακράν τον χειρότερο αντίκτυπο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην υγεία, σε όλη την ΕΕ, φέρει η Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας, με 5.000 θανάτους να αποδίδονται σε αυτήν. Δηλαδή τους μισούς από όσους η Ελλάδα, αλλά με τον υποπενταπλάσιο πληθυσμό σε σχέση με τη χώρα μας.
      http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2023/11/deaths-750-x-471.jpg
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Δημοσιεύθηκε ο Ν.5069/23, στο ΦΕΚ Α193/23 με αλλαγές στον  ΝΟΚ, αντικατάσταση μηχανικού και άλλες διατάξεις.
      Ο Ν.5069/23 με θέμα: Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου, λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις.
      Ν.5069-23 ΦΕΚ 193-Α'-28.11.23 Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου.pdf

       
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Την ανάγκη συνεργασιών, διεπιστημονικότητας αλλά και αποτελεσματικότητας υπογράμμισαν, στην πλειονότητά τους οι σημαντικοί ομιλητές στην ημερίδα με θέμα «Η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής και η απάντηση της έρευνας για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση με βιοασφάλεια». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο πλαίσιο της Βραδιάς του Ερευνητή, υπό το συντονισμό της κ. Αντωνίας Μοροπούλου (Ομ. Καθ. ΣΧΜ ΕΜΠ, Μέλος ΔΕ ΤΕΕ) σε συνδιοργάνωση με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΕΕ, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
      Καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες ο Πρόεδρος τους Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Στασινός έθεσε επιτακτικά το ζήτημα του χρόνου, κάτι που όπως είπε «αποτελεί αγωνία όλων μας». Όπως τόνισε, η ταχύτητα αποτελεί πλέον αναγκαιότητα όχι μόνο για τη γρήγορη υλοποίηση έργων αλλά και για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. «Κάθε μέρα πρέπει να δίνουμε έναν φοβερό αγώνα για να επιβιώσουμε με όλα όσα φέρνει η κλιματική αλλαγή», τόνισε. Χαρακτήρισε στοίχημα του ΤΕΕ «να είμαστε ο πιο αποτελεσματικός φορέας σε απορρόφηση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας γιατί αλλιώς δεν γίνεται να πάμε μπροστά». Ειδικά για τους μηχανικούς ανέφερε ότι βρίσκονται στο επίκεντρο των αλλαγών για την Ανθεκτικότητα προσθέτοντας ότι «θέλουμε αποτελέσματα. Πρέπει να τα καταφέρουμε».
      Από την πλευρά του, ο Καθ. ΣΠΜ ΕΜΠ, Αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού & Ανάπτυξης ΕΜΠ Ευάγγελος Σαπουντζάκης, αναφέρθηκε στις προκλήσεις των καιρών για τον κλάδο των κατασκευών και των υποδομών, τις οποίες χαρακτήρισε «πολύ μεγάλες». Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η κλιματική αλλαγή και περιβαλλοντικές προκλήσεις, που όπως είπε «επιβάλλουν ορθολογική λήψη αποφάσεων». Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Διαχείρισης έργων υποδομών και κατασκευών» στους στρατηγικούς στόχους του οποίου είναι η παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου με έμφαση στις σύγχρονες προκλήσεις, η εξωστρέφεια και διεθνοποίηση, η σύνδεση με κοινωνία και αγορά εργασίας και η παραγωγή αριστείας. Επιπλέον, αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα επιμόρφωσης για τις γέφυρες και τα τεχνικά έργα για απόφοιτους πολιτικούς μηχανικούς.
      Προσωπικότητες της πολιτικής, της επιστήμης και της τοπικής αυτοδιοίκησης μετείχαν στην εκδήλωση και έλαβαν μέρος με εισηγήσεις, παρεμβάσεις και συζήτηση επί του θέματος της Ημερίδας, ώστε να προκύψουν επωφελή συμπεράσματα. Παρέστησαν επίσης ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ κος Νίκος Ανδρεδάκης και ο Αντιπρύτανης Έρευνας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Καθ. Μάνος Βαρβαρίγος.
      Θέματα που συζητήθηκαν μεταξύ άλλων ήταν:
      Η αειφόρος ανάπτυξη δεν είναι ουτοπία, είναι εφαρμόσιμη Η βιοασφάλεια στη διαχείριση χώρων και υδάτινων πόρων Ψηφιακή μετάβαση – Πλατφόρμες διαχείρισης δεδομένων και ολοκληρωμένα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών Οι προκλήσεις για την Αειφόρο Τοπική Ανάπτυξη στο επίκεντρο της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης Αναλυτικά τα όσα ειπώθηκαν μπορείτε να τα δείτε εδώ : https://web.tee.gr/eidisis/i-proklisi-tis-klimatikis-allagis-kai-i-apantisi-2/
      Κλείνοντας την ημερίδα η κ. Μοροπούλου δεσμεύτηκε να μεταφέρει στον Πρόεδρο και τη Διοικούσα του ΤΕΕ την πρόταση των Προέδρων των ΠΤ για το παρατηρητήριο παρακολούθησης υλοποίηση
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει νέες δυνατότητες ψηφιακής υποβολής των δηλώσεων φόρου κληρονομιάς, όλων των κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων, εντός και εκτός του αντικειμενικού συστήματος αξιών.
      Πιο συγκεκριμένα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, υποβάλλονται πλέον ψηφιακά, μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής:
      Οι δηλώσεις φόρου κληρονομιάς, σε περίπτωση που ο θάνατος επήλθε μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2021. Δηλώσεις φόρου κληρονομιάς, σε περίπτωση που ο θάνατος επήλθε μετά την 1 Ιανουαρίου 2022, ως εξής: Σχεδόν το σύνολο των δηλώσεων φόρου κληρονομιάς (αρχικές και τροποποιητικές) για τις οποίες δεν υποστηρίζεται αυτοματοποιημένη εκκαθάριση από την εφαρμογή myPROPERTY (λ.χ. δηλώσεις για ακίνητα εκτός αντικειμενικού συστήματος αξιών, αναβολή φορολογίας). Οι τροποποιητικές δηλώσεις φόρου κληρονομιάς, για τις οποίες η αρχική δήλωση έχει υποβληθεί σε έντυπη μορφή στη ΔΟΥ. Για όλες τις παραπάνω δηλώσεις έχει δημιουργηθεί στην πλατφόρμα myPROPERTY η νέα ειδική κατηγορία «Δήλωση Φόρου Κληρονομιάς μέσω ΔΟΥ».
      Οι δηλώσεις αυτές:
      υποβάλλονται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας myPROPERTY από τον κληρονόμο, με μεσολάβηση ή όχι συμβολαιογράφου, ή από νόμιμο ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του κληρονόμου εκκαθαρίζονται από την αρμόδια ΔΟΥ και η πράξη προσδιορισμού του φόρου κληρονομιάς κοινοποιείται ψηφιακά μέσω της εφαρμογής «Τα Μηνύματά μου», στην ψηφιακή πύλη myAADE, στον κληρονόμο και τον νόμιμο ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του, εάν η δήλωση έχει υποβληθεί μέσω εκπροσώπου. Η υποβολή των δηλώσεων φόρου κληρονομιάς μέσω της παραπάνω εφαρμογής του myPROPERTY είναι προαιρετική μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Από την 1 Ιανουαρίου 2024, όλες οι ανωτέρω δηλώσεις θα υποβάλλονται υποχρεωτικά μόνο μέσω της παραπάνω ψηφιακής διαδικασίας.
      Η απόφαση: https://www.aade.gr/sites/default/files/2023-11/a_1184_2023.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από εντεινόμενη ξηρασία και ιδιαίτερα έντονες βροχοπτώσεις θα επηρεαστεί η Μεσόγειος τα επόμενα χρόνια. Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η κλιματολόγος και διευθύντρια Έρευνας στο Ινστιτούτο Έρευνας για την Ανάπτυξη στη Γαλλία, Φρανσουάζ Βιμέ, η Μεσόγειος αποτελεί μία περιοχή που επηρεάζεται από μια σειρά κλιματικών κινδύνων, όπως οι μεσογειακοί κυκλώνες, οι οποίοι αναμένεται να ενταθούν τα επόμενα χρόνια, ενώ προσθέτει ότι οι βροχοπτώσεις γύρω από τη Μεσόγειο πρόκειται να είναι αρκετά διαφορετικές εξαιτίας των μεγάλων περιόδων χωρίς βροχή.
      «Δεν είναι μόνο οι καύσωνες που θα επιδεινωθούν από την κλιματική αλλαγή. Οι βροχοπτώσεις γύρω από τη Μεσόγειο θα είναι διαφορετικές. Θα έχουμε μεγάλες περιόδους χωρίς βροχή, ιδίως κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, και όταν οι καιρικές συνθήκες το ευνοούν, θα εκδηλώνονται πολύ έντονες νεροποντές, επειδή η θερμότερη ατμόσφαιρα μπορεί να συγκρατήσει περισσότερο νερό. Αυτή η καταρρακτώδης βροχή θα πέφτει σε ξηρό έδαφος και δεν θα διηθείται.
      Η Μεσόγειος θερμαίνεται δύο φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο
      Η απορροή θα προκαλέσει αναπόφευκτα πλημμύρες», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Βιμέ μετά τη διάλεξή της στο Γαλλικό Ινστιτούτο στο πλαίσιο της 1ης γιορτής για την Επιστήμη με θέμα το νερό στη δίνη της κλιματικής κρίσης.
      Η ταχύτητα με την οποία θερμαίνεται η περιοχή της Μεσογείου — περίπου 2 φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο — πολλαπλασιάζει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Σύμφωνα με την κ. Βιμέ αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι η περιοχή να επηρεάζεται από μία σειρά κλιματικών κινδύνων που θα ενταθούν τα επόμενα χρόνια, όπως οι μεσογειακοί κυκλώνες (medicanes) και φαινόμενα όπως η κακοκαιρία «Daniel».
      «Η περιοχή της Μεσογείου θα επηρεαστεί επίσης από την εντεινόμενη ξηρασία και τις καταρρακτώδεις βροχές. Τέλος, η αύξηση της θερμοκρασίας της θάλασσας της Μεσογείου και οι θαλάσσιοι καύσωνες είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς για τα θαλάσσια οικοσυστήματα και ευνοούν την εμφάνιση και τη μετανάστευση χωροκατακτητικών θαλάσσιων ειδών» προσθέτει.
      Η θερμότερη περίοδος του 2023
      Αναφορικά με την αύξηση της θερμοκρασίας σε όλον τον πλανήτη η κ. Βιμέ επισημαίνει ότι η περίοδος από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2023 είναι ήδη η θερμότερη που έχει καταγραφεί ποτέ, με την αύξηση της θερμοκρασίας να είναι στο +1,43°C σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή, ενώ υπογραμμίζει ότι το 2023 αναμένεται να είναι το θερμότερο έτος που έχει καταγραφεί από την αρχή του 20ου αιώνα, και προσθέτει ότι «θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το τέλος του έτους για να είμαστε σίγουροι».
      «Γνωρίζουμε ότι, ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής, η ένταση, η διάρκεια και η συχνότητα των κυμάτων καύσωνα θα αυξηθούν σε όλον τον κόσμο. Γνωρίζουμε επίσης ότι η ένταση των καυσώνων αυξάνεται ταχύτερα από την ίδια την υπερθέρμανση του πλανήτη. Για παράδειγμα, ένας καύσωνας που εμφανιζόταν μία φορά κάθε 50 χρόνια στα τέλη του 19ου αιώνα θα εμφανίζεται περίπου μία φορά κάθε 3 χρόνια σε έναν κόσμο με θερμοκρασία +2°C σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή, και κατά μέσο όρο, η έντασή του θα είναι κατά 2,5°C έως 3°C υψηλότερη. Σήμερα, μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι οι περισσότεροι καύσωνες που εμφανίζονται στην Ευρώπη οφείλονται στην κλιματική αλλαγή. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα είχαν εμφανιστεί σε ένα κλίμα που δεν είχε μεταβληθεί από τον άνθρωπο», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Βιμέ.
      Πρέπει να προσαρμοστούμε
      Σύμφωνα με την κ. Βιμέ είναι αναγκαίο να προσαρμοστούν όλοι στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
      «Γνωρίζουμε ότι πέρα από μια αύξηση της θερμοκρασίας κατά +2°C, η προσαρμογή γίνεται πολύπλοκη, αν όχι αδύνατη, για ορισμένες περιοχές. Για παράδειγμα, πρέπει να προσαρμόσουμε τις πόλεις μας στα κύματα καύσωνα φυτεύοντας βλάστηση και βελτιώνοντας τη θερμομόνωση των κτιρίων. Τα γεωργικά μας συστήματα πρέπει επίσης να επανεξεταστούν για να προσαρμοστούν στις λιγότερες βροχοπτώσεις το καλοκαίρι», εξηγεί και προσθέτει ότι η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή των Ηνωμένων Εθνών έχει συνοψίσει και αξιολογήσει μια σειρά λύσεων για όλους τους τομείς και όλες τις περιοχές.
      «Είναι επίσης απαραίτητο να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα για να συμβάλουμε στον μετριασμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Στην πραγματικότητα, η Ευρώπη έχει ψηφίσει νόμο που απαιτεί να μειώσει τις εκπομπές της κατά 55% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά έχουμε μείνει πολύ πίσω, τόσο όσον αφορά την προσαρμογή, όσο και τον μετριασμό», καταλήγει η κ. Βιμέ.
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Τις χρηματοδοτικές πηγές που αξιοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υποστήριξη των έργων που υλοποιούνται και προγραμματίζονται σε όλη την επικράτεια, αλλά και τη συνεισφορά του τομέα των κατασκευών στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή, ανέλυσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά την ομιλία του, στη Θεσσαλονίκη, στο Συνέδριο «Thessaloniki Summit 2023», που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.  
      «Προτεραιότητα γίνεται η περάτωση των εμβληματικών και μικρότερων – ανά την επικράτεια – δημοσίων έργων και ενεργοποιεί όλες τις διαθέσιμες πηγές χρηματοδότησης και τους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και περιέγραψε τις επτά χρηματοδοτικές πηγές που αξιοποιεί το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα μας ως εξής: 
      Οι πόροι, από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου. Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσα από την υφιστάμενη κατανομή πόρων και την ανακατανομή ποσών. Το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αποκατάσταση ζημιών που υπέστησαν οι πληγείσες περιοχές των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης. Η χρηματοδότηση των έργων μέσα από ένα πιο υγιές και σταθερό – σήμερα – τραπεζικό σύστημα. Η αξιοποίηση πόρων μέσα από τον υφιστάμενο και τον μελλοντικό Μηχανισμό υπό τον τίτλο «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility). Η άντληση πόρων από τον ίδιο τον Κρατικό Προϋπολογισμό, μέσα από την αξιοποίηση δημοσιονομικού χώρου.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η ΕΕ ξεκίνησε στις 23/11 μια ευκαιρία χρηματοδότησης με επιχορήγηση ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ για έργα καθαρής ενέργειας ανάντη και κατάντη, συμπεριλαμβανομένης της αποθήκευσης ενέργειας.
      Η επιχορήγηση θα προέλθει από το Ταμείο Καινοτομίας της ΕΕ, το οποίο χρηματοδοτείται από έσοδα από το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) του μπλοκ, ένα πρόγραμμα που στοχεύει να υποχρεώσει τους ρυπαίνοντες να πληρώσουν για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
      Έρχεται λίγες ημέρες αφότου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της ΕΕ ενέκρινε τον νόμο Net Zero Industry Act (NZIA), ο οποίος επιδιώκει να διασφαλίσει ότι η Ευρώπη μπορεί να καλύψει το 40% των αναγκών της για ανάπτυξη καθαρής ενέργειας με εγχώρια κατασκευασμένα προϊόντα, σύμφωνα με το PV Tech .
      Η νέα ευκαιρία χρηματοδότησης χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες. Το μεγαλύτερο μέρος, που αντιστοιχεί σε 2,4 δισ. ευρώ, θα διατεθεί σε έργα «γενικής απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές», τα οποία είναι είτε μεγάλης κλίμακας (με κεφαλαιοποίηση άνω των 100 εκατ. ευρώ), μεσαίας κλίμακας (20-100 εκατ. ευρώ) είτε μικρής κλίμακας (€ 2,5-20 εκατομμύρια).
      Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν σε έργα παραγωγής καθαρής τεχνολογίας που επικεντρώνονται στην κατασκευή εξαρτημάτων για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αποθήκευση ενέργειας, αντλίες θερμότητας και παραγωγή υδρογόνου, με ελάχιστη κεφαλαιοποίηση 2,5 εκατομμύρια ευρώ).
      Άλλα 200 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν σε «πιλοτικά» έργα με ανώτατο όριο άνω των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ που επικεντρώνονται στη «βαθιά απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».
      Το Ταμείο Καινοτομίας μπορεί να καλύψει έως και το 60% των σχετικών δαπανών ενός έργου, με ημέρες ενημέρωσης στις 30 Νοεμβρίου και στις 7 Δεκεμβρίου πριν από την προθεσμία υποβολής αιτήσεων στις 9 Απριλίου 2024.
      Ένα χωριστό σχέδιο 800 εκατ. ευρώ, με τη μορφή δημοπρασίας, θα επιδιώξει την κλιμάκωση της παραγωγής υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές. Η ΕΕ έχει ορίσει προθεσμία στις αρχές Φεβρουαρίου για αυτήν την πρωτοβουλία.
      Επενδύσεις σε μπαταρίες
      Τα νέα έρχονται καθώς το οικοσύστημα κατασκευής μπαταριών της Ευρώπης φαίνεται να υποφέρει από εκροές επενδύσεων μετά τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις φορολογίας των ΗΠΑ για την παραγωγή καθαρής ενέργειας.
      Πρόσφατα, η εταιρεία εργοστασίων ιόντων λιθίου-λιθίου με έδρα τη Νορβηγία, Freyr Battery, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει οποιαδήποτε περαιτέρω επένδυση στα ευρωπαϊκά της έργα για να επικεντρωθεί στην κλιμάκωση στις ΗΠΑ έως ότου η Ευρώπη καταλήξει σε μια κατάλληλη πολιτική απάντηση στον αμερικανικό νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού.
      Το έργο Giga Arctic της εταιρείας στον τελευταίο γύρο επιχορηγήσεων του Ταμείου Καινοτομίας χρηματοδοτήθηκε με 100 εκατομμύρια ευρώ, που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2023, όπως και μια μονάδα συναρμολόγησης συστήματος αποθήκευσης ενέργειας (ESS) στην Πολωνία από την ομότιμη Northvolt με έδρα τη Σουηδία της Freyr που έλαβε 75 εκατ. ευρώ . Ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης ESS που χρησιμοποιεί κυρίως μπαταρίες EV δεύτερης ζωής της Fenecon στη Γερμανία έλαβε επίσης μικρότερη χρηματοδότηση.
      Σε μια σχετική κίνηση, στις 13 Νοεμβρίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της ΕΕ υπέγραψε επίσης μια πολιτική συμφωνία για τον νόμο περί κρίσιμων πρώτων υλών. Ο νόμος ορίζει μια σειρά μέτρων για να διασφαλίσει ότι το μπλοκ έχει πρόσβαση σε μια «ασφαλή, διαφοροποιημένη, προσιτή και βιώσιμη» προμήθεια κρίσιμων πρώτων υλών, με την πράσινη ενέργεια, την ψηφιακή, την άμυνα και την αεροδιαστημική να σημειώνονται ως επωφελείς βιομηχανίες.
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Τα γιορτινά του έβαλε το ΜΙΝΙΟΝ μετά από σχεδόν 40 χρόνια σκορπίζοντας χαρά και λάμψη στο κέντρο της Αθήνας. Με την εντυπωσιακή φωταγώγηση του κτηρίου –ορόσημου ξύπνησαν μνήμες μιας παλιάς γιορτινής Αθήνας σηματοδοτώντας ταυτόχρονα την είσοδό του στη νέα εποχή.
      Σε αυτό συνέβαλε και το έργο που είχε φροντίσει να σχεδιάσει στους τοίχους περιμετρικά του κτηρίου ο καλλιτέχνης γκράφιτι Soteur. Μέσα από αυτό το εικαστικό και φωτιστικό έργο, «Childhood dreams build the future», καταφέραμε να σκορπίσουμε, με τρόπο σύγχρονο, ξανά τη χαρά στην Αθήνα.
      Το πρώην πολυκατάστημα των 16.000 τ.μ. που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης κατέχει μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές όλων των Αθηναίων. Φιλοδοξία είναι, αφού ολοκληρωθεί το έργο της ανάπτυξής του, να έρθει στη θέση του ένα μοντέρνο, πρότυπο βιοκλιματικό κτίριο γραφειακών και εμπορικών χώρων που θα ανταποκρίνεται με το παραπάνω στους περιβαλλοντικούς στόχους και τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας,  με απώτερο στόχο ενεργειακής στόχος πιστοποίησης LEED Gold.

      Ο χώρος θα διαθέτει χώρους εστίασης, εμπορικά καταστήματα, γραφεία και κατοικίες, δίνοντας νέα ζωή στο κέντρο της Αθήνας. Την Άνοιξη του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθεί από την Dimand η ανακατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος του ακινήτου που επί χρόνια στέγαζε το ιστορικό πολυκατάστημα Μινιόν στην Ομόνοια.

      Ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει τη μετατροπή του σε κτήριο μικτών χρήσεων (καταστήματα, γραφεία και διαμερίσματα) με πιστοποίηση LEED Gold. Πρόκειται για επένδυση της τάξεως των 55 εκατ., συμπεριλαμβανομένου του κόστους για την απόκτησή του, ύψους 26 εκατ. ευρώ. Το εν λόγω ακίνητο, συνολικής επιφανείας 18.500 τ.μ., αναξιοποίητο τα τελευταία 25 χρόνια, αποτελείται από τα κτήρια Α (4.500 τ.μ.) και ΒΓΔΕ (14.000 τ.μ.) και περικλείεται από τις οδούς Πατησίων, Σατωβριάνδου, Δώρου και Βερανζέρου.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ακριβώς μια δεκαετία μετά τη θεσμοθέτηση της «Ψηφιακής Τράπεζας Γης» με τον νόμο 4178/13, το Υπουργείο Οικονομικών δημοσίευσε χθες την απόφαση  με την οποία το έργο, προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.  Ωστόσο, τα «γκισέ» της δεν αναμένεται να ανοίξουν πριν το 2026.
      Καταρχάς, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) το οποίο θα  κρατά  τα «κλειδιά» της  διαχείρισής της, αναμένεται να προκηρύξει τον διαγωνισμό εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 και, εάν  δεν προκύψουν ενστάσεις μεταξύ των συμμετεχόντων, εκτιμάται ότι θα υπάρχει ανάδοχος έως τις αρχές φθινοπώρου, με προοπτική το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2025. Δεύτερον, ακόμη και εάν η   Τράπεζα Γης  ήταν σήμερα έτοιμη, δεν θα μπορούσε να ανοίξει τις ψηφιακές της πύλης, πριν  τον καθορισμό των απαιτούμενων,  από τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, ειδικών Ζωνών Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ) δόμησης, για τις οποίες ο διαγωνισμός του ΤΕΕ βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
      Τί είναι όμως η Τράπεζα Γης και γιατί θεσπίστηκε; Πρόκειται για ένα «ταμείο» στο οποίο όποιος διαθέτει δικαιώματα δόμησης θα μπορεί να τα πουλά και όποιος χρειάζεται δικαίωμα ανάπτυξης θα αγοράζει με μια προκαθορισμένη τιμή.
      Πωλητές και αγοραστές
      Πωλητές θα είναι:
      – ιδιοκτήτες διατηρητέων ή  άλλων ακινήτων (εντός ιστορικών τόπων, χαρακτηρισμένων μνημείων  κλπ.) για τα οποία έχουν τεθεί περιορισμοί στην εξάντληση του συντελεστή δόμησης ή στα οποία απαγορεύεται τελείως η δόμηση. Πωλητές θα είναι τόσο οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν παλαιούς τίτλους Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ) οι οποίοι είχαν εκδοθεί πριν χρόνια αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί (υπολογίζονται σε περίπου 3.000.000 τ.μ.), αλλά και όσοι δεν διαθέτουν τίτλους ΜΣΔ. Εκτιμάται ότι  μόλις 1 στους 10 ιδιοκτήτες διατηρητέων – ιστορικών κτιρίων έχει τίτλο ΜΣΔ.
      – ιδιοκτήτες δεσμευμένων ακινήτων λόγω απαλλοτριώσεων για δημιουργία κοινόχρηστων χώρων, οι οποίοι πρέπει να αποζημιωθούν αλλά οι δήμοι δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα κονδύλια.
      -άλλα ακίνητα, στα οποία έχουν επιβληθεί όροι ή περιορισμοί δόμησης
      Αγοραστές θα είναι:
      -Ιδιοκτήτες αυθαιρέτων. Όπως αναφέρει το Υπουργείο Οικονομικών, με την Τράπεζα Γης «στοχεύεται να χρησιμοποιηθεί το πολεοδομικό  εργαλείο  της μεταφοράς συντελεστή δόμησης στη νομιμοποίηση ακινήτων». Η δυνατότητα υπήρχε έως το 2020 για τη νομιμοποίηση μεγάλων αυθαιρέτων της «Κατηγορίας 5», τα οποία είχαν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση για 30 χρόνια και είχαν την υποχρέωση αγοράς συντελεστή για τη νομιμοποίησή τους.
      -Οι επενδυτές στρατηγικών επενδύσεων θα μπορούν να αγοράσουν δικαίωμα επιπλέον δόμησης. Αφορά τόσο τις ιδιωτικές επενδύσεις που πολεοδομούνται με  Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ) όσο και εκείνες που αναπτύσσονται με Ειδικά Σχέδια Ανάπτυξης σε Δημόσια Ακίνητα (ΕΣΧΑΔΑ).
      -Διάφορες άλλες περιπτώσεις όπως  ακίνητα με αποκλίσεις εμβαδού,  υφιστάμενες ιδιοκτησίες στις ΖΥΣ κλπ.
      Τα διατηρητέα
      Είναι αξιοσημείωτο ότι για τους  ιδιοκτήτες διατηρητέων, ο τρόπος αποζημίωσής τους μέσω του θεσμού της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης παραμένει ανενεργός από το 2007. Για να  ενεργοποιηθεί εκτός από τη λειτουργία της Ψηφιακής Τράπεζας Γης, απαιτείται και ο καθορισμός των απαιτούμενων,  από τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, ειδικών Ζωνών Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ).   Σε αυτές τις περιοχές ο  προσφερόμενος Συντελεστής δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το 10% της υφιστάμενης δόμησης.
      Οι πόροι της Τράπεζας Γης
      Όταν η Τράπεζα λειτουργήσει, σε αυτήν θα καταλήγουν τα χρήματα όσων αγοράζουν τίτλους μεταφοράς για να τους χρησιμοποιήσουν για δόμηση εντός των ΖΥΣ, τα οποία θα αποδίδονται στους ιδιοκτήτες διατηρητέων και στους υπόλοιπους πωλητές. Επίσης για κάθε μεταφορά συντελεστή δόμησης που θα πραγματοποιείται μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης θα καταβάλλεται από τον αποδεχόμενο συντελεστή δόμησης ποσό ίσο με το  5% της αξίας του μεταβιβαζόμενου συντελεστή δόμησης που θα  διατίθεται σε ειδικό λογαριασμό του Πράσινου Ταμείου για τη χρηματοδότηση δράσεων περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης, με αποκλειστικό δικαιούχο τον δήμο, όπου βρίσκεται το ακίνητο υποδοχής συντελεστή δόμησης.
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Το 2022 κάηκαν σχεδόν 9.000.000 στρέμματα γης στην ΕΕ, σύμφωνα με τη νέα έκθεση για τις δασικές πυρκαγιές στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική το 2022, η οποία δημοσιεύτηκε σήμερα από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Επιτροπής. Αυτή η έκταση ισούται περίπου με το μέγεθος της Κορσικής. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τις Δασικές Πυρκαγιές (EFFIS), το 2022 είναι η δεύτερη χειρότερη χρονιά από το 2000, με το 2017 να είναι η χειρότερη, καθώς τότε είχαν καεί 13.000.000 στρέμματα γης.
      Η έκθεση δημοσιεύθηκε στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης από την Επιτροπή μιας πρότασης για την παρακολούθηση των δασών, η οποία θα καλύψει τα υφιστάμενα κενά πληροφόρησης όσον αφορά τα ευρωπαϊκά δάση και θα δημιουργήσει μια βάση γνώσεων για τα δάση.
      Για τρίτη συνεχή χρονιά, πρωτοφανείς δασικές πυρκαγιές προκάλεσαν σημαντικές περιβαλλοντικές και οικονομικές ζημίες στην ΕΕ και είχαν ως τραγικό αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ενώ οι περισσότερες πυρκαγιές (96%) προκαλούνται από ανθρώπους, η κατάσταση επιδεινώνεται λόγω του αυξημένου κινδύνου πυρκαγιάς που οφείλεται στην κλιματική αλλαγή.
      Οι πυρκαγιές έπληξαν επίσης τόπους του δικτύου Natura 2000, που αποτελούν το απόθεμα βιοποικιλότητας της ΕΕ, με το 43% περίπου της συνολικής καμένης έκτασης (περίπου 3.650.000 στρέμματα από τα 9.000.000 στρέμματα που κάηκαν) να αφορά περιοχές του δικτύου Natura 2000.
      Το 2022, η συνολική επιφάνεια των καμένων εκτάσεων σε προστατευόμενες περιοχές του δικτύου Natura 2000 ήταν η μεγαλύτερη που καταγράφηκε τα τελευταία δέκα χρόνια.
      Η έκθεση προειδοποιεί για τις επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη τα επόμενα χρόνια, καθώς οι θερμοκρασίες αυξάνονται και οι ξηρασίες γίνονται εντονότερες σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Χάρη στα μέτρα πρόληψης που θέσπισαν η ΕΕ και τα κράτη μέλη της, αλλά και χάρη στην ενίσχυση των επιχειρήσεων πυρόσβεσης και της ετοιμότητας των υπηρεσιών αντιμετώπισης των πυρκαγιών, ο αριθμός των θυμάτων το 2022 ήταν περιορισμένος. Τα στοιχεία για το 2023 δείχνουν ότι οι δασικές πυρκαγιές έχουν ήδη κάψει περίπου 5.000.000 στρέμματα χερσαίων εκτάσεων στην ΕΕ μέχρι στιγμής. 
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Η Επιτροπή προτείνει έναν νόμο για την παρακολούθηση των δασών, ο οποίος θα καλύψει τα υφιστάμενα κενά στις πληροφορίες σχετικά με τα ευρωπαϊκά δάση και θα δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη βάση γνώσεων για τα δάση, ώστε να μπορέσουν τα κράτη μέλη, οι ιδιοκτήτες δασών και οι διαχειριστές δασών να βελτιώσουν την ανταπόκρισή τους στις αυξανόμενες πιέσεις που ασκούνται στα δάση και να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα των δασών.
      Τα δάση αποτελούν ουσιαστικό σύμμαχο για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και της απώλειας βιοποικιλότητας και είναι ζωτικής σημασίας για την άνθηση των αγροτικών περιοχών και της βιοοικονομίας. Δυστυχώς, τα δάση της Ευρώπης υφίστανται πολλές και διαφορετικές πιέσεις, συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής αλλαγής και της μη βιώσιμης ανθρώπινης δραστηριότητας. 
      Η καλύτερη παρακολούθηση θα καταστήσει δυνατή τη δράση για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των δασών στις διασυνοριακές απειλές των επιβλαβών οργανισμών, των ξηρασιών και των δασικών πυρκαγιών που επιδεινώνονται από την κλιματική αλλαγή, θα καταστήσει δυνατά νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως η ανθρακοδεσμευτική γεωργία, και θα στηρίξει τη συμμόρφωση με τη συμφωνηθείσα νομοθεσία της ΕΕ. Τέλος, θα συμβάλει στην ενίσχυση της ικανότητας των δασών να εκπληρώνουν τις πολλαπλές περιβαλλοντικές και κοινωνικοοικονομικές λειτουργίες τους, συμπεριλαμβανομένου του ρόλου τους ως φυσικών καταβοθρών άνθρακα.
      Καλύτερα δεδομένα, βελτιωμένη ανθεκτικότητα, νέες οικονομικές ευκαιρίες
      Το πλαίσιο παρακολούθησης θα καταστήσει δυνατή τη συλλογή και την ανταλλαγή έγκαιρων και συγκρίσιμων δασικών δεδομένων που λαμβάνονται μέσω συνδυασμού τεχνολογίας γεωσκόπησης και μετρήσεων εδάφους. Με βάση τις υφιστάμενες εθνικές προσπάθειες, το πλαίσιο θα προσφέρει δεδομένα   και γνώσεις για τη λήψη αποφάσεων και την εφαρμογή της πολιτικής, συμπεριλαμβανομένων πιο επικαιροποιημένων πληροφοριών σχετικά με τις φυσικές διαταραχές και τις δασικές καταστροφές σε όλα τα κράτη μέλη.
      Επί του παρόντος, οι διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των δασών και τη χρήση των δασικών πόρων και υπηρεσιών είναι διάσπαρτες και ελλιπείς, τα δεδομένα για τα δάση της ΕΕ είναι συχνά παρωχημένα και παράγονται με τη χρήση διαφορετικών ορισμών, με αποτέλεσμα σημαντικά κενά γνώσης. Οι ανακολουθίες αυτές θα αντιμετωπιστούν με ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης.
      Το πλαίσιο θα συμβάλει στη δημιουργία ολοκληρωμένης διακυβέρνησης των δασών, εξασφαλίζοντας τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών και ενθαρρύνοντάς τα να καταρτίσουν μακροπρόθεσμα δασικά σχέδια, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις σχετικές διαστάσεις πολιτικής και την πολυλειτουργικότητα των δασών. Η πρόταση δεν εισάγει νέες άμεσες διοικητικές απαιτήσεις για τις επιχειρήσεις, τους ιδιοκτήτες δασών και τους δασοκόμους.
      Το πλαίσιο θα αποφέρει οικονομικά οφέλη, καθώς θα στηρίξει τους διαχειριστές δασών στην εμπορία των οικοσυστημικών υπηρεσιών τους, όπως οι απορροφήσεις άνθρακα, βάσει του πλαισίου πιστοποίησης της αφαίρεσης άνθρακα της Ε.Ε. . Με βάση πιο αξιόπιστα και προσβάσιμα δεδομένα, οι διαχειριστές δασών και οι ιδιοκτήτες δασών θα είναι σε θέση να αναπτύξουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα παρέχουν πρόσθετο εισόδημα, κλιμακώνοντας παράλληλα την ανθρακοδεσμευτική γεωργία και συμβάλλοντας στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και την προσαρμογή σε αυτήν. Ο νέος νόμος θα στηρίξει επίσης μια νέα αγορά για τους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών παρακολούθησης, συμπεριλαμβανομένου μεγάλου αριθμού ΜΜΕ και καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων.
      Τέλος, η πρόταση θα στηρίξει την εφαρμογή άλλων βασικών νομοθετικών πράξεων, όπως ο κανονισμός LULUCF, οι οδηγίες για τους οικότοπους και τα πτηνά,  ο κανονισμός για την αποψίλωση των δασών καθώς και η πιστοποίηση της απομάκρυνσης του άνθρακα, και ο νόμος για την αποκατάσταση της φύσης μόλις εγκριθεί από τους συννομοθέτες. 
      Στο πλαίσιο των ευρύτερων εργασιών της στο πλαίσιο της δασικής στρατηγικής της Ε.Ε., η Επιτροπή ενέκρινε επίσης σήμερα πρόταση για επικαιροποιημένη δασική διακυβέρνηση της ΕΕ, η οποία αποσκοπεί στη δημιουργία μιας ανανεωμένης, χωρίς αποκλεισμούς και διεπιστημονικής ομάδας εμπειρογνωμόνων των κρατών μελών, αρμόδιας για όλα τα δασικά και δασικά θέματα, η οποία θα αντικατοπτρίζει όλους τους περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς στόχους της δασικής στρατηγικής της ΕΕ.
      Επόμενα βήματα
      Η πρόταση θα εξεταστεί τώρα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σύμφωνα με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία.
      Οι σημερινές πρωτοβουλίες και οι στόχοι τους βασίζονται σε λύσεις που παρέχονται από τη φύση ως ο καλύτερος σύμμαχός μας στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Θα βοηθήσουν την ΕΕ να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα αυξάνοντας τον όγκο του άνθρακα που αφαιρείται από φυσικές καταβόθρες. Αυτό θα συμβάλει επίσης στην τήρηση των διεθνών δεσμεύσεων της ΕΕ στο πλαίσιο τόσο της συμφωνίας του Παρισιού όσο και του πλαισίου του Κουνμίνγκ-Μόντρεαλ για τη βιοποικιλότητα.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Περισσότερα από €12 δισ. ετησίως κοστίζει στους Ευρωπαίους πολίτες η επιλογή της αντικατάστασης των συσκευών τους, όπως smartphones, αντί της επισκευής τους. Αν και η Ευρώπη έχει θέσει ως προτεραιότητα την ενίσχυση του λεγόμενου "δικαιώματος στην επισκευή" εδώ και αρκετό καιρό, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ουσιαστική πρόοδος.
      Αυτό επιδιώκει να αλλάξει σήμερα η Ένωση, θεσπίζοντας νόμο για ένα νέο “δικαίωμα στην επισκευή”. Χθες, μάλιστα, το Κοινοβούλιο οριστικοποίησε τη θέση του σχετικά με ένα ισχυρότερο “δικαίωμα στην επισκευή” για τους καταναλωτές, με 590 ψήφους υπέρ, 15 κατά και 15 αποχές.
      Στόχος της πρότασης του ΕΚ είναι να ενθαρρυνθεί μια πιο βιώσιμη κατανάλωση, διευκολύνοντας την επισκευή ελαττωματικών προϊόντων, μειώνοντας τα απόβλητα και στηρίζοντας τον κλάδο των επισκευών.
      Μεταξύ άλλων, το υπό συζήτηση θεσμικό πλαίσιο προβλέπει ότι οι κατασκευαστές θα υποχρεούνται στο μέλλον να επισκευάζουν προϊόντα, ακόμη και μετά τη λήξη της νόμιμης εγγύησης, ενώ εισάγει κίνητρα, όπως κουπόνια στους καταναλωτές, ώστε να επιλέγουν την επισκευή αντί της αντικατάστασης.
      Σύμφωνα με το σχετικό σχέδιο νόμου, εντός της νόμιμης περιόδου εγγύησης, τα καταστήματα θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στην επισκευή, όταν αυτή είναι φθηνότερη ή κοστίζει το ίδιο με την αντικατάσταση του προϊόντος, εκτός αν η επισκευή είναι ανέφικτη ή δεν βολεύει τον καταναλωτή. Οι ευρωβουλευτές προτείνουν, επίσης, να παρατείνεται η νόμιμη εγγύηση ενός προϊόντος κατά ένα χρόνο μετά την επισκευή του.
      Μετά τη λήξη της νόμιμης εγγύησης για προϊόντα, όπως πλυντήρια ρούχων, ηλεκτρικές σκούπες, κινητά τηλέφωνα και ποδήλατα, οι καταναλωτές θα εξακολουθούν να έχουν το δικαίωμα να ζητούν την επισκευή τους.
      Περί κόστους
      Για να επιλέγουν περισσότεροι καταναλωτές την επισκευή, το Κοινοβούλιο προτείνει να τους παρέχονται συσκευές σε προσωρινή βάση, για όσο διαρκεί η επισκευή της δικής τους. Όταν η επισκευή είναι αδύνατη, μπορεί να δίνεται στον καταναλωτή η δυνατότητα να επιλέξει ένα αντίστοιχο ανακατασκευασμένο προϊόν.
      Σήμερα, πολλοί καταναλωτές αποφεύγουν να επισκευάζουν τα προϊόντα τους, είτε γιατί το σχετικό κόστος είναι απαγορευτικό, είτε γιατί δυσκολεύονται να βρουν υπηρεσίες επισκευής, είτε γιατί τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του προϊόντος τους, εμποδίζουν την επισκευή.
      Σύμφωνα με το Κοινοβούλιο, οι ανεξάρτητοι επισκευαστές και ανακατασκευαστές, όπως και οι τελικοί καταναλωτές, θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα ανταλλακτικά, τις πληροφορίες επισκευής και τα απαραίτητα εργαλεία, σε λογικές τιμές.
      Επιπλέον, το Κοινοβούλιο προτείνει να δημιουργηθούν διαδικτυακές πλατφόρμες, που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να βρίσκουν επιχειρήσεις επισκευής (συμπεριλαμβανομένων των εργαστηρίων επισκευής γνωστών ως “repair café”) και καταστήματα, που προσφέρουν ανακατασκευασμένα προϊόντα στην περιοχή τους.
      Για να γίνουν οι επισκευές πιο προσιτές και ελκυστικές, οι ευρωβουλευτές προτείνουν να εξασφαλίσουν οι χώρες της Ε.Ε. κονδύλια, μέσω των οποίων θα προσφέρονται στους καταναλωτές κουπόνια και άλλα οικονομικά κίνητρα.
      Επί της διαδικασίας, μόλις το Συμβούλιο εγκρίνει τη δική του διαπραγματευτική θέση στις 22 Νοεμβρίου, θα ξεκινήσουν συνομιλίες με το Κοινοβούλιο, με την πρώτη συνεδρίαση να έχει προγραμματιστεί για τις 7 Δεκεμβρίου.
      Επιπτώσεις στο περιβάλλον
      Το γεγονός ότι πετάμε στα σκουπίδια αγαθά, που θα μπορούσαν να επισκευαστούν, προκαλεί τεράστιες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Εξαιτίας αυτής της πρακτικής σπαταλώνται κάθε χρόνο στην Ε.Ε. 30 εκατ. τόνοι πόρων και παράγονται 261 εκατ. τόνοι εκπομπών ισοδύναμου CO2, καθώς και 35 εκατ. τόνοι αποβλήτων.
      Συνολικά, οι καταναλωτές που αγοράζουν καινούρια προϊόντα, αντί να επισκευάζουν τα παλιά τους, χάνουν περίπου €12 δισ. ετησίως. Σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 77% των πολιτών της Ε.Ε. θα προτιμούσε να επισκευάζει τα προϊόντα του αντί να αγοράζει καινούρια.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Μια συνέντευξη της εκπομπής "Αστικό Τοπίο" με τον ακαδημαϊκό, πολιτικό μηχανικό, αρθρογράφο και συγγραφέα Θεοδόση Τάσιο:
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από την 1η Ιανουαρίου 2024 οι ελεύθεροι επαγγελματίες και επιτηδευματίες που τηρούν επαγγελματικό λογαριασμό, δέχονται υποχρεωτικά πληρωμές μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής.
      Αυτό ορίζει το άρθρο 46 του νομοσχεδίου για τον εξωδικαστικό το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή, φέρνοντας την ενεργοποίηση του μέτρου πολύ νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, όπως είχε ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης και αφορούσε ενεργοποίηση της διάταξης από την 1η Δεκεμβρίου 2024.
      Έτσι, το σύστημα IRIS μπαίνει στην καθημερινότητα καταναλωτών και όλων των ελεύθερων επαγγελματιών σε λιγότερο από ενάμιση μήνα, ανοίγοντας τον δρόμο για συναλλαγές έως 500 ευρώ χωρίς χρεώσεις για τους επαγγελματίες, με τις πληρωμές να εκτελούνται άμεσα, ακόμα και χωρίς τη χρήση τηλεφωνικού αριθμού.
      Οι καταναλωτές, εφόσον έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία IRIS στο mobile banking, θα μπορούν να κάνουν τις πληρωμές τους μέσα σε δευτερόλεπτα, πληκτρολογώντας τον ΑΦΜ ή το κινητό τηλέφωνο του επαγγελματία, στοιχεία τα οποία μπορούν για λόγους διευκόλυνσης να παρέχονται υπό μορφή QR Code προς σάρωση.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η αναγραφή του QR Code για πληρωμές IRIS θα αποτυπώνεται στο σώμα της απόδειξης που εκδίδεται, ώστε η έκδοσή της να προηγείται της πληρωμής.
      Οι νέες διατάξεις ορίζουν ότι οι δικαιούχοι πληρωμής, οι οποίοι αποδέχονται κάρτες πληρωμών, και οι δικαιούχοι πληρωμής που αποδέχονται υποχρεωτικά πληρωμές μέσω υπηρεσίας άμεσης πληρωμής, ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνείας. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο, καθώς και στον διαδικτυακό τόπο μέσω του οποίου δέχονται πληρωμές.
      Τι είναι το IRIS
      Σύμφωνα με τη ΔΙΑΣ, το σύστημα IRIS επιτρέπει σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες να εισπράττουν εντός δευτερολέπτων οφειλές από πελάτες τους άμεσα και εύκολα. Οι πελάτες εκτελούν τις πληρωμές τους γνωρίζοντας μόνο τον αριθμό του κινητού ή τον ΑΦΜ της επιχείρησης, χωρίς να γνωρίζουν το ΙΒΑΝ της. Αρκεί να έχουν ενεργοποιήσει και τα δύο μέρη την υπηρεσία IRIS στο mobile banking. Προς περαιτέρω διευκόλυνση του πελάτη, η επιχείρηση μπορεί να παρέχει τον αριθμό κινητού ή ΑΦΜ σε μορφή κωδικού QR προς σάρωση.
      Η διαδικασία της είσπραξης ολοκληρώνεται εντός λίγων δευτερολέπτων και η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας ενημερώνεται άμεσα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής.
      Η συμμετοχή της επιχείρησης στην υπηρεσία πραγματοποιείται με ενέργειες του συνεργαζόμενου Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (η υπηρεσία προσφέρεται ήδη από Alpha Βank, Εθνική ΤράπεζαΕΤΕ -0,93%, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς και Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου).
      Καταναλωτές και επιχειρήσεις δεν έχουν την παραμικρή χρέωση για τις συναλλαγές έως 500 ευρώ.
      Περισσότερα...

      20

    • GTnews

      «Τα υπεράκτια αιολικά πάρκα (ΥΑΠ) είναι μία τεράστια ευκαιρία για τη χώρα  τόνισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τίτλο: «Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις».
      Υπερασπιζόμενος στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τις διατάξεις του νομοσχεδίου, εξήγησε πως στην Ελλάδα -κατά κύριο λόγο στο Αιγαίο- έχουμε ένα πάρα πολύ ισχυρό, αιολικό δυναμικό, το καλύτερο που υπάρχει σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο και πιθανότατα -με μία μικρή εξαίρεση κάποιων περιοχών έξω από την Γασκώνη- το καλύτερο σε όλη τη Μεσόγειο.
      Ο Υπουργός σημείωσε πως είναι πολύ μεγάλης σημασίας, αυτό το δυναμικό, να μπορέσουμε να το αξιοποιήσουμε τη σωστή στιγμή και πως μπορεί η χώρα να προσμένει τη δημιουργία μίας αλυσίδας αξίας, επειδή είναι πολύ μεγάλες οι επενδύσεις, της τάξεως των 12GW, που θα γίνουν στην επόμενη 20ετία, αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ.
      «Είναι μία μοναδική ευκαιρία το υπεράκτιο αιολικό δυναμικό να μετατρέψει την Ελλάδα σε μια εξαγωγική, ενεργειακά χώρα. Να δώσει επενδύσεις με πολύ μεγάλη προστιθέμενη αξία», η οποία θα ξεπερνά το 50% των επενδύσεων, κάνοντας λόγο για τεράστια οικονομική και ενεργειακή απόδοση.
      Σημειώνεται πως στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου, μέχρι την έκδοση απόφασης από τον ΑΔΜΗΕ, επιταχύνεται η ανάπτυξη έργων ΥΑΠ, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που ορίζει: Ποια είναι η εγκατεστημένη ισχύς των έργων για να δεσμευτεί ηλεκτρικός χώρος και πώς επιμερίζεται ο χώρος αυτός ανά περιοχή του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ), αφού ληφθούν υπόψη οι λειτουργικοί περιορισμοί που υπάρχουν, με στόχο να συνδεθούν έργα ΥΑΠ, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος τουλάχιστον ίσης με 2000 MW, σε θαλάσσιες περιοχές που περιγράφονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΥΑΠ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ακόμα περισσότεροι κάτοικοι της πρωτεύουσας θα εξυπηρετούνται από το Μετρό μόλις παραδοθούν οι νέοι σταθμοί που παίρνουν μπρος.
      Τεράστια είναι η διευκόλυνση που προσφέρει εδώ και δεκαετίες το Μετρό της Αθήνας στους κατοίκους και επισκέπτες της πρωτεύουσας, καθώς τους επιτρέπει να μετακινηθούν γρήγορα στον προορισμό τους, αποφεύγοντας το κυκλοφοριακό χάος.
      Αυτή τη στιγμή, και μετά την επέκταση της Γραμμής 3 προς το Δημοτικό Θέατρο στον Πειραία, το δίκτυο υπόγειων, επίγειων και υπέργειων αστικών σιηδροδρόμων της Αθήνας αποτελειται από 66 σταθμούς, εκ των οποίων οι 5 («Σύνταγμα», «Ομόνοια», «Αττική», «Μοναστηράκι», «Πειραιάς») είναι σταθμοί ανταπόκρισης με άλλη γραμμή του μετρό.
      Σε λίγα χρόνια, ωστόσο, το Μετρό θα απλώσει περαιτέρω τις ράγες του, προκειμένου να εξυπηρετεί και τους κατοίκους περιοχών που αυτή τη στιγμή είναι απομονωμένες από τα μέσα σταθερής τροχιάς.
      Την επέκταση του Μετρό θα σηματοδοτήσουν η νέα Γραμμή 4, αλλά και η επέκταση της Γραμμής 2 προς τη Δυτική Αττική, δύο έργα που θα προσθέσουν συνολικά 18 νέους σταθμούς.
      Γραμμή 4
      Η εν λόγω γραμμή βρίσκεται υπό κατασκευή, με τον πρώτο Μετροπόντικα που έχει ξεκινήσει από το Φρέαρ Κατεχάκη να έχει διανοίξει κάποια μέτρα, και τις προσεχείς εβδομάδες αναμένεται να πιάσει δουλειά και το δεύτερο μηχάνημα TBM από το Φρέαρ Βεΐκου.

      Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό, με μήκος 13 χλμ., θα έχει συνολικά 15 σταθμούς. Θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και θα τερματίζει στο Γουδή, με ενδιάμεσους σταθμούς Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια και Ζωγράφου.
      Η ολοκλήρωση του εν λόγω έργου τοποθετούνταν το 2029, με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, να αναφέρει ότι υπάρχει μία καθυστέρηση ενός έτους, επομένως αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό το 2030.
      Επέκταση Γραμμής 2 προς Δυτική Αττική
      Αναφορικά με την επέκταση της Γραμμής 2 προς Δυτική Αττική, αυτή βρίσκεται σε πιο πρώιμο στάδιο, μιας και εκκρεμεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού που αφορά στην κατάθεση των τεχνικών και εν συνεχεία οικονομικών προσφορών, ώστε να αναδειχθεί ο ανάδοχος και να εμφανιστούν τα πρώτα εργοτάξια. Eνδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες/σχήματα ΤΕΡΝΑ , ABAΞ, IΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

      Η επέκταση της «Κόκκινης Γραμμής» προς τη Δυτική Αττική περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.
      Η προθεσμία ολοκλήρωσης τοποθετείται στους 57 μήνες, δηλαδή 4 χρόνια και 9 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Μόλις εγκαινιαστεί το νέο τμήμα της Γραμμής 2, το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά, και το Ίλιον-Ομόνοια σε 15 λεπτά.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.