Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Καθαρότερες πρόκειται να γίνουν οι οδικές μεταφορές χάρη στα αυστηρά πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ενέκρινε η ΕΕ για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Με τον τρόπο αυτό, η ΕΕ πλησιάζει περισσότερο στην επίτευξη των κλιματικών της στόχων και θα εξασφαλίσει τη συμβολή της αυτοκινητοβιομηχανίας στις προσπάθειες να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
      Ο κανονισμός που εξέδωσε σήμερα το Συμβούλιο επιδιώκει να εξασφαλίσει ότι από το 2030 τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ημιφορτηγά θα εκπέμπουν αντιστοίχως 37,5% και 31% λιγότερο CO2 κατά μέσον όρο σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Από το 2025 έως το 2029, τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τα ημιφορτηγά θα πρέπει να εκπέμπουν 15% λιγότερο CO2. Οι στόχοι αυτοί αφορούν τον συνολικό στόλο ολόκληρης της ΕΕ. Η προσπάθεια μείωσης των εκπομπών CO2 θα κατανεμηθεί μεταξύ των κατασκευαστών με βάση τη μέση μάζα του στόλου οχημάτων τους.

      Ιστορικό
      Η Επιτροπή παρουσίασε την πρόταση για νέο κανονισμό τον Νοέμβριο του 2017 στο πλαίσιο της τρίτης δέσμης για την καθαρή κινητικότητα. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του στις 3 Οκτωβρίου 2018. Το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση του (γενική προσέγγιση) στις 9 Οκτωβρίου 2018.
      Οι διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άρχισαν στις 10 Οκτωβρίου 2018 και κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία στις 17 Δεκεμβρίου, η οποία επιβεβαιώθηκε από τους πρέσβεις των κρατών μελών στην ΕΕ στις 16 Ιανουαρίου 2019.
      Η επίσημη έγκριση των νέων κανόνων από το Συμβούλιο σήμερα αποτελεί το τελευταίο βήμα της διαδικασίας.
      Γενικότερος στόχος της πρότασης είναι να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της συμφωνίας των Παρισίων, καθώς και του στόχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μειωθούν πανευρωπαϊκά κατά 30% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2005 οι εκπομπές από τους τομείς εκτός του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών, ποσοστό που μεταφράζεται σε εθνικούς στόχους με τον κανονισμό για την κατανομή των προσπαθειών.
      Τα προτεινόμενα μέτρα και οι στόχοι βασίζονται στο πλαίσιο για το κλίμα και την ενέργεια για το 2030, καθώς και στη στρατηγική για την ενεργειακή ένωση, που επιδιώκει μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης ενέργειας από τις μεταφορές. Η μειωμένη ανάγκη για ορυκτά καύσιμα θα βελτιώσει επίσης την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού στην ΕΕ και θα μειώσει την εξάρτησή μας από τις εισαγωγές ενέργειας από τρίτες χώρες.
      Περισσότερα...

      0

    • kan62

      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1327Β/17.4.2019 η ισχύουσα διοικητική διαίρεση της χώρας με τίτλο :
      "Πρωτοβάθμιοι και Δευτεροβάθμιοι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Χώρας, σύμφωνα με το ν.3852/2010, όπως ισχύει"
      Άρθρο 1
      Παραθέτουμε αναλυτικά κατωτέρω όλους τους Πρωτοβάθμιους (Δήμους) και Δευτεροβάθμιους (Περιφέρειες) Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Χώρας, όπως αυτοί συγκροτήθηκαν με τα άρθρα 1 και 3 του ν. 3852/2010, όπως ισχύουν. Η καταγραφή γίνεται με την πρόταξη της Περιφέρειας, ακολουθούν οι Περιφερειακές Ενότητες που την αποτελούν, κατ’ αλφαβητική σειρά, και τέλος, αναγράφονται οι Δήμοι και οι Κοινότητες. Ο πληθυσμός των Περιφερειών, Περιφερειακών Ενοτήτων, Δήμων και Κοινοτήτων προκύπτει από την Απογραφή Πληθυσμού - Κατοικιών 2011 που αφορούν στο Μόνιμο Πληθυσμό της Χώρας : ...
      Πρωτοβάθμιοι και Δευτεροβάθμιοι Οργανισμοί.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παρατείνεται μέχρι τις 7 Ιουνίου ή 10 Ιουνίου, η προθεσμία υποβολής δηλώσεων ιδιοκτησίας για τους κατοίκους εσωτερικού, για τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές εντός των Περιφερειακών Ενοτήτων:
      Εύβοιας, Αχαΐας,  Άρτας, Πρέβεζας, Ιωαννίνων, Λευκάδας, Αιτωλοακαρνανίας, Ροδόπης, Θάσου, Λάρισας, Θεσσαλονίκης, Γρεβενών και Δ. Αττικής, όπως αναφέρονται αναλυτικά πιο κάτω. Οι πολίτες καλούνται να υποβάλουν δήλωση της ακίνητης περιουσίας τους στο Γραφείο Κτηματογράφησης της περιοχής όπου βρίσκεται το ακίνητό τους ή και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας: www.ktimatologio.gr
      Χρόνοι παράτασης , οι περιοχές (προκαποδιστριακοί ΟΤΑ) στις οποίες παρατείνεται η συλλογή δηλώσεων ιδιοκτησίας και τα αρμόδια γραφεία Επίσης αναρτήθηκαν και οι χάρτες για τους δήμους Αμφίπολης, Βισαλτίας, Εμμανουήλ Παππά και Νέας Ζίχνης στην Κεντρική Μακεδονία, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της «Ελληνικό Κτηματολόγιο».
      Οι περιοχές και οι νέες προθεσμίες εδώ: https://www.in.gr/wp-content/uploads/2019/04/ΧΡΟΝΟΙ-ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Όπως το πηγαίνει η Google, δεν αποκλείεται μέσα στους επόμενους μήνες να έχουμε πλήρη ενσωμάτωση όλων των χαρακτηριστικών του Waze στην υπηρεσία Google Maps. Έξι χρόνια έχουν περάσει από τότε που εξαγόρασε την εφαρμογή και έκτοτε έχουμε δει αρκετά χαρακτηριστικά της να προστίθενται και στο Google Maps, οπότε δεν θα μας προκαλέσει εντύπωση αν στο κοντινό μέλλον αποφασίσει να κλείσει οριστικά το Waze.
      Το νέο χαρακτηριστικό που παρατήρησε η ιστοσελίδα 9to5Google αφορά την αναφορά περιστατικών από τους χρήστες του Google Maps. Τις προηγούμενες εβδομάδες είδαμε τη δυνατότητα αναφοράς καμερών μέτρησης ταχύτητας και ατυχημάτων, ενώ τώρα βλέπουμε την προσθήκη αναφοράς για ξαφνική κυκλοφοριακή συμφόρηση. Με αυτόν τον τρόπο θα προειδοποιείς τους οδηγούς που πλησιάζουν για την κίνηση που θα συναντήσουν, έτσι ώστε να χαμηλώσουν ταχύτητα προτού φτάσουν στην περιοχή.

      Ουσιαστικά, πρόκειται για ενίσχυση του υπάρχοντος συστήματος ενημέρωσης για την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους, κάτι που βλέπουμε με κόκκινο χρώμα στους δρόμους. Η Google επιθυμεί να επιταχύνει τις διαδικασίες με σχετική ανατροφοδότηση από τους οδηγούς, καθώς μπορεί να περάσει ώρα μέχρι να ενημερωθεί το σύστημα της.
      Η αναφορά των "slowdowns" έχει προστεθεί σε ορισμένους χρήστες στο κουμπί "+", όπου βρίσκονται και οι αναφορές "crash" και "speed trap". Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα προστέθηκε και ενημέρωση για τα ποδήλατα και scooters της Lime, αλλά και η δυνατότητα επικοινωνίας με επιχειρήσεις απευθείας από το Google Maps.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ψηφίστηκε από την βουλή το Νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, με το οποίο τροποποιούνται σχεδόν όλα τα άρθρα του ισχύοντος σήμερα ν. 2971/2001, που αφορά στην προστασία του αιγιαλού της παραλίας, της όχθης, και παρόχθιας ζώνης, του πυθµένα και του υπέδαφους του βυθού της θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και της κοίτης πλεύσιµου ποταµού
      Σύμφωνα με τα όσα προβλεπει  νέος νόμος ο αιγιαλός, η παραλία, η όχθη, η παρόχθια ζώνη, το υδάτινο στοιχείο, ο πυθµένας και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και της κοίτης πλεύσιµου ποταµού είναι πράγµατα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δηµόσιο, και απαγορεύεται η κατασκευή κτισµάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασµάτων.
       
      Το πλάτος της ζώνης της παραλίας ανακαθορίζεται στα 30 έως 50 μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού, Υφιστάµενα όρια του σχεδίου πόλης ή διαµορφωµένων, µε ισχύουσα διοικητική πράξη, οικισµών ή οικισµών προϋφισταµένων του 1923 δεν θίγονται. 
       
      Συστήνεται στο Υπουργείο Οικονοµικών Δευτεροβάθµια Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, δύναται να καθορίσει µικρότερο πλάτος παραλίας, µετά από αιτιολογηµένη κρίση, λαµβάνοντας υπόψη, ιδίως, τα ειδικότερα γεωµορφολογικά στοιχεία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού και δοµηµένου περιβάλλοντος της περιοχής Κατά της απόφασης επανακαθορισµού της οριογραµµής αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού επιτρέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής, µέσα σε αποκλειστική προθεσµία τριάντα (30) ηµερών από την ανάρτησή της στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονοµικών, από τους έχοντες έννοµο συµφέρον.
       
      Υφιστάµενα έργα και εγκαταστάσεις µε βάση αναπτυξιακούς νόµους και συµβάσεις που έληξαν 1α) Μετά τη λήξη σύµβασης που έχει συναφθεί από το Ελληνικό Δηµόσιο, τον Ελληνικό Οργανισµό Τουρισµού (Ε.Ο.Τ.), τη Γενική Γραµµατεία Αθλητισµού ή τους Ο.Τ.Α. µε τρίτους ή τη λήξη παραχώρησης από το Ελληνικό Δηµόσιο, κατ’ εφαρµογή διατάξεων αναπτυξιακών νόµων, που αφορούν έργα και εγκαταστάσεις, που έχουν εκτελεσθεί και λειτουργούν νόµιµα ύστερα από άδεια αρµόδιας αρχής ο Υπουργός Οικονοµικών και ο καθ’ ύλην αρµόδιος Υπουργός αποφασίζουν, αιτιολογηµένα, µε κοινή απόφαση, ύστερα από σχετικό αίτηµα ενδιαφεροµένου για τη διατήρηση ή µη αυτών και καθορίζουν τη χρήση τους. 
       
      Με την ίδια απόφαση ορίζεται το χρονικό διάστηµα της παραχώρησης και χρήσης τους, το οποίο δεν µπορεί να είναι µεγαλύτερο από είκοσι (20) χρόνια και καθορίζεται το αντάλλαγµα, το οποίο αναπροσαρµόζεται ανά πενταετία.
       
      Σε περίπτωση που στα προς διατήρηση και παραχώρηση της χρήσης έργα και εγκαταστάσεις περιλαµβάνονται και τεχνικά έργα και εγκαταστάσεις δηµοσίου ή κοινωφελούς σκοπού που συνδέονται λειτουργικά και αποτελούν οργανικό σύνολο µε αυτά που είχαν αρχικά εγκριθεί και έχουν κατασκευαστεί µέχρι την 28.7.2011 χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη, υδάτινο στοιχείο, πυθµένα και υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και κοίτης πλεύσιµου ποταµού, είναι δυνατή η διατήρηση και παραχώρηση της χρήσης τους µε την κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονοµικών και του καθ’ ύλην αρµόδιου Υπουργού. 
       
      Η απόφαση περί διατήρησης και παραχώρησης της χρήσης ανακαλείται µε απόφαση του Υπουργού Οικονοµικών, αζηµίως για το Δηµόσιο, σε περίπτωση µη υποβολής µέσα στην τασσόµενη αποκλειστική προθεσµία των δύο µηνών.
       
      Τα έργα ή εγκαταστάσεις επί του αιγιαλού, της παραλίας, της όχθης, της παρόχθιας ζώνης, του υδάτινου στοιχείου, του πυθµένα και του υπεδάφους του βυθού της θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και της κοίτης πλεύσιµου ποταµού, ανήκουν στο Δηµόσιο, το οποίο µπορεί να τα καταργεί ή να τα µετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δηµοσίου συµφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άµυνας, χωρίς καµία υποχρέωση για αποζηµίωση του παραχωρησιούχου.
       
      Παραχώρηση απλής χρήσης
       
      «Απλή χρήση» αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου της θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και πλεύσιµου ποταµού, είναι κάθε χρήση, εφόσον από αυτή δεν παραβιάζεται ο προορισµός τους ως κοινόχρηστων πραγµάτων και δεν επέρχεται αλλοίωση στη φυσική µορφολογία τους και τα βιοτικά στοιχεία τους. Αν δεν ορίζεται διαφορετικά στον παρόντα νόµο, η παραχώρηση απλής χρήσης γίνεται έναντι ανταλλάγµατος. 
       
      Για την παραχώρηση της απλής χρήσης παρέχει αιτιολογηµένη γνώµη ο οικείος Ο.Τ.Α. α΄ βαθµού µε απόφαση του Δηµοτικού Συµβουλίου, µε την οποία προτείνονται οι αιγιαλοί, παραλίες, όχθες και παρόχθιες ζώνες που µπορεί να παραχωρηθούν, σύµφωνα µε τη διαδικασία του παρόντος.
       
      Η παραχώρηση της απλής χρήσης, γίνεται µε απόφαση του Υπουργού Οικονοµικών ύστερα από δηµοπρασία, η οποία µπορεί να διεξάγεται και ηλεκτρονικά. Ως τιµή εκκίνησης της δηµοπρασίας ορίζεται το αντάλλαγµα. Σε περίπτωση επανάληψης της δηµοπρασίας λόγω έκπτωσης του πλειοδότη, η τιµή εκκίνησης δεν µπορεί να είναι µικρότερη του πενήντα τοις εκατό (50%) του ανταλλάγµατος που κατακυρώθηκε στην αρχική δηµοπρασία και πάντως όχι µικρότερη του ανταλλάγµατος του άρθρου 16Α, ο δε αρχικός υπερθεµατιστής, ο/η σύζυγος αυτού και οι συγγενείς του εξ αίµατος ή εξ αγχιστείας µέχρι και του δεύτερου βαθµού, καθώς και οι εταιρείες στις οποίες συµµετέχουν όλοι οι παραπάνω, αποκλείονται από τη δηµοπρασία. Η διάρκεια της δια δηµοπρασίας παραχώρησης δεν µπορεί να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη. Με απόφαση του Υπουργού Οικονοµικών καθορίζεται η διαδικασία δηµοπρασίας, οι γενικοί όροι και προϋποθέσεις, καθώς και κάθε άλλο θέµα σχετικό µε την παραχώρηση.
       
      Είναι δυνατή η παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και πλεύσιµου ποταµού, για την άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόµενους ή την αναψυχή του κοινού, ιδίως για εκµίσθωση θαλάσσιων µέσων αναψυχής, ξαπλωστρών, οµπρελών, λειτουργία αυτοκινούµενου ή ρυµουλκούµενου τροχήλατου αναψυκτηρίου, καθώς και
      τραπεζοκαθισµάτων, εφόσον εξασφαλίζεται η ελεύθερη διέλευση του κοινού και ανάλογα µε τη σύσταση του εδάφους του αιγιαλού. 
      Το εµβαδόν κάθε παραχώρησης δεν µπορεί να υπερβαίνει τα τριακόσια (300) τετραγωνικά µέτρα. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να παραµένει ελεύθερη έκταση αιγιαλού σε ποσοστό τουλάχιστον εξήντα τοις εκατό (60%) του συνολικού εµβαδού του, ανάλογα µε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αιγιαλού, µη υπολογιζοµένου του χώρου που είναι δυσπρόσιτος και µη αξιοποιήσιµος και µε τους περιορισµούς, ως προς το ποσοστό κάλυψης του αιγιαλού, που ορίζονται σ’ αυτήν.
       
      Στα όµορα προς τον αιγιαλό, παραλία, λιµνοθάλασσα, λίµνη ή πλεύσιµο ποταµό κύρια ξενοδοχειακά καταλύµατα, οργανωµένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping), κέντρα αναψυχής, ναυταθλητικά σωµατεία αναγνωρισµένα από τη Γενική Γραµµατεία Αθλητισµού, καθώς και σε επιχειρήσεις θαλάσσιων µέσων αναψυχής, που δραστηριοποιούνται σε χώρο όµορο του κοινοχρήστου και λειτουργούν νόµιµα, µπορεί να παραχωρείται µε αντάλλαγµα η απλή χρήση αιγιαλού, παραλίας, όχθης ή παρόχθιας ζώνης, χωρίς δηµοπρασία, για χρονικό διάστηµα µέχρι τρία έτη
       
      Η ανάπτυξη των οµπρελών, ξαπλωστρών και των θαλάσσιων µέσων αναψυχής, µπορεί να καλύπτει µέχρι το 60% του παραχωρούµενου χώρου, µε τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση του κοινού
      κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα και η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραµµή πλάτους τουλάχιστον πέντε (5) µέτρων. 
       
      Δεν παραχωρείται η χρήση του αιγιαλού, για οµπρέλες, ξαπλώστρες, τραπεζοκαθίσµατα και τροχήλατες καντίνες, όταν το µήκος ή πλάτος αυτού είναι µικρότερο των πέντε (5) µέτρων ή όταν το συνολικό εµβαδόν του αιγιαλού είναι µικρότερο των εκατό πενήντα (150) τετραγωνικών µέτρων, εκτός από τις περιπτώσεις που υπάρχουν σε ισχύ άδειες λειτουργίας επιχείρησης, και µέχρι τη λήξη τους.
      Ο παραχωρησιούχος είναι υποχρεωµένος να επισηµαίνει επί του εδάφους τα όρια του παραχωρούµενου χώρου µε τρόπο, αναγνωρίσιµο και εύκολα αντιληπτό από τους χρήστες του αιγιαλού, της παραλίας, της όχθης ή παρόχθιας ζώνης. Επίσης, είναι υποχρεωµένος να αναρτά σε εµφανές σηµείο πινακίδα συγκεκριµένων διαστάσεων µε το σχέδιο και τη φωτογραφία του παραχωρούµενου χώρου, ώστε να γίνεται εύκολα αντιληπτή η ενδεχόµενη παραβίαση των ορίων της παραχώρησης και οι αρµόδιες υπηρεσίες στις οποίες ο χρήστης του αιγιαλού µπορεί να καταγγείλει τις παραβάσεις. 
       
      Τα παραπάνω στοιχεία αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του οικείου Δήµου. Ο Ο.Τ.Α. α΄ βαθµού, ύστερα από συνεργασία µε την αρµόδια Κτηµατική Υπηρεσία, είναι υποχρεωµένος να αναρτά σε εµφανές σηµείο του αιγιαλού πινακίδα µε το σχέδιο του αιγιαλού επί του οποίου θα επισηµαίνονται όλες οι παραχωρήσεις στον συγκεκριµένο αιγιαλό. Σε περίπτωση παραβίασης των ορίων της παραχώρησης επιτρέπεται στον χρήστη του αιγιαλού, της παραλίας, της όχθης ή παρόχθιας ζώνης η ελεύθερη χρήση του αυθαιρέτως ή καθ’ υπέρβαση της παραχώρησης καταληφθέντος κοινόχρηστου χώρου.
       
      Επιτρέπεται, έναντι οικονοµικού ανταλλάγµατος, να τοποθετούνται στη θάλασσα, χωρίς επέµβαση στον αιγιαλό, πλωτές εξέδρες, επιφάνειας µέχρι εκατόν πενήντα τετραγωνικών µέτρων για εποχιακή χρήση διάρκειας µέχρι έξι µηνών, η τοποθέτηση σε θαλάσσιο χώρο για εποχιακή χρήση διάρκειας έως έξι (6)µηνών, χωρίς επέµβαση στον αιγιαλό, συστηµάτων φουσκωτών θαλάσσιων µέσων αναψυχής, θαλάσσιων παιδικών χαρών και λοιπών συναφών. Αντίστοιχα επιτρέπεται, σε λίμνες ή λιµνοθάλασσα, χωρίς επέµβαση στις όχθες ή τις παρόχθιες ζώνες, πλωτές εξέδρες, επιφάνειας µέχρι πενήντα τετραγωνικών µέτρων για εποχιακή χρήση διάρκειας µέχρι έξι µηνών.
       
      Τα πάσης φύσεως κτίσµατα και γενικώς κατασκευάσµατα, τα οποία έχουν εν όλω ή εν µέρει κατασκευασθεί στον αιγιαλό, την παραλία, την όχθη, την παρόχθια ζώνη, το υδάτινο στοιχείο, τον πυθµένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και της κοίτης πλεύσιµου ποταµού, χωρίς σχετική άδεια θεωρούνται παράνοµα και κατεδαφίζονται, ανεξάρτητα από το χρόνο κατασκευής τους ή της χρήσης τους. Προς τούτο ο Προϊστάµενος της αρµόδιας Κτηµατικής Υπηρεσίας εκδίδει πρωτόκολλο κατεδάφισης, το οποίο κοινοποιεί, στον φερόµενο κύριο ή νοµέα ή κάτοχο ή κατασκευαστή αυτών, ο οποίος οφείλει µέσα σε τριάντα (30) ηµέρες από την κοινοποίηση να κατεδαφίσει τα κτίσµατα και να άρει τα πάσης φύσεως κατασκευάσµατα. Παράλληλα, η αρµόδια Κτηµατική Υπηρεσία αποστέλλει το πρωτόκολλο κατεδάφισης στο Γενικό Γραµµατέα της οικείας Αποκεντρωµένης Διοίκησης. 
       
      Οι δηµοτικές αρχές που παραχώρησαν την απλή χρήση αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου, πυθµένα και υπεδάφους του βυθού θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και κοίτης πλεύσιµου
      ποταµού υποχρεούνται να αναφέρουν αµελλητί στην αρµόδια Κτηµατική Υπηρεσία αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις επί των κοινόχρηστων χώρων του παρόντος, οι οποίες υποπίπτουν στην αντίληψή τους. 
      Τις ίδιες υποχρεώσεις έχουν και οι Φορείς Διαχείρισης για τις περιοχές αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου, πυθµένα και υπεδάφους του βυθού θάλασσας, λιµνοθάλασσας, λίµνης και κοίτης πλεύσιµου ποταµού, χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης λιµένα της αρµοδιότητάς τους. 
      Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής συνιστά το πειθαρχικό αδίκηµα της παράβασης καθήκοντος, όπως προβλέπεται και τιµωρείται από τις οικείες για ένα έκαστο εξ αυτών διατάξεις.
      Μέσα σε προθεσµία έξι µηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατεδαφίζονται όλες οι παράνοµες κατασκευές που εµποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στον αιγιαλό και την παραλία. 
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενέκρινε το «Έντυπο Γνωστοποίησης Προγραμματιζόμενης Νέας Υπηρεσίας Σιδηροδρομικής Μεταφοράς Επιβατών», το οποίο οφείλει να υποβάλει εμπρόθεσμα στην Αρχή όποια σιδηροδρομική επιχείρηση προτίθεται να δραστηριοποιηθεί σε υπηρεσία σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών που προορίζεται να λειτουργεί ως τακτική υπηρεσία.
      Όπως αναφέρεται στο Έντυπο, για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν πριν από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται εντός χρονικού πλαισίου που επιτρέπει εύλογο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης και προγραμματισμού, ώστε να καταστεί δυνατή η έναρξη λειτουργίας των υπηρεσιών πριν από τις 12.12.2020.
      Για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν μετά από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται 18 μήνες πριν από την έναρξη της προγραμματισμένης νέας λειτουργίας, σύμφωνα με άρθρο 38 παρ.4 της Οδηγίας 2012/34, όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2016/2370.
      Σήμερα, στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές δραστηριοποιείται η ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει και ο Προαστιακός) και η κρατική ΣΤΑΣΥ.
      Την είσοδό της στην αγορά έχει προαναγγείλει η Rail Cargo Logistics Goldair, ελληνο – αυστριακών συμφερόντων.
      Φ. Φωτ.  
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συνεπής με τις δεσμεύσεις της έναντι της ΕΕ για τη διείσδυση των ΑΠΕ στην παραγωγή ενέργειας είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
      Το 2020 το μερίδιο των ΑΠΕ στο σύνολο της ΕΕ θα πρέπει να υπερβεί το 20%. Για να επιτευχθεί αυτό κάθε χώρα έχει δεσμευτεί σε συγκεκριμένους στόχους -η Ελλάδα για μερίδιο τουλάχιστον 18% το 2020. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Eurostat, το 2017 το μερίδιο των ΑΠΕ έφτασε στην Ελλάδα το 16,95% στο σύνολο της παραγωγής (από 15,08% το 2016) και το 24,48% στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (από 22,66% το 2016).
      Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι ένα ενδεικτικό μονοπάτι που οδηγεί στο 18% το 2020, τη διετία 2017-2018 «περνά» λίγο πάνω από το 14%, δηλαδή σαφώς χαμηλότερα από το σημείο που ήδη βρίσκεται η Ελλάδα. Καθώς, μάλιστα, από την περίοδο στην οποία αναφέρονται τα νεώτερα στοιχεία έχουν μεσολαβήσει 15 μήνες, πιθανότατα το μερίδιο των ΑΠΕ έχει ήδη υπερβεί στην Ελλάδα τον στόχο για το 2020.

      Έχοντας αυτό ως κεκτημένο, ζητούμενο πλέον είναι η επίτευξη του φιλόδοξου στόχου της ΕΕ για το 2030 (μερίδιο ΑΠΕ 32% στο σύνολο της παραγωγής), για την υιοθέτηση του οποίου επέμεινε η ελληνική πλευρά. Το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ΑΠΕ παραμένει υψηλό, όπως προέκυψε για μία ακόμα φορά από τον μειοδοτικό διαγωνισμό για νέα έργα που πραγματοποίησε σήμερα η ΡΑΕ.
      Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η μέση τιμή υποχώρησε κάτω από τα 60 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, ως αποτέλεσμα της πληθώρας προσφορών για επενδύσεις σε αιολικά και φωτοβολταϊκά έργα. Τα επίπεδα όπου πλέον κινείται η τιμή είναι ευθέως ανταγωνιστικά των συμβατικών μεθόδων παραγωγής ενέργειας, καθιστώντας τη μετάβαση στις ΑΠΕ εκτός από περιβαλλοντικά αναγκαία και οικονομικά επωφελή.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συγκλονιστικές είναι οι εικόνες που κατέγραψε drone που πέταξε πάνω από τον πληγωμένο καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων.
      Όπως φαίνεται στο βίντεο, η οροφή του ναού έχει καταστραφεί εντελώς, όπως και μεγάλα τμήματα του οικοδομήματος. Ο γενικός βικάριος της αρχιεπισκοπής του Παρισιού, Φιλίπ Μαρσέ, ένας από τους πρώτους που μπήκαν στην Παναγία των Παρίσων μετά τη φωτιά έκανε λόγο για «εικόνα βομβαρδισμού».
      Με πυρετώδη ρυθμό οι έρευνες
      Στο μεταξύ συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ξέσπασε η μεγάλη πυρκαγιά. Σαράντα αξιωματικοί της δικαστικής αστυνομίας και εκατοντάδες στελέχη της έχουν προς το παρόν ανακρίνει περισσότερους από τριάντα πολίτες.
      Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για μια σειρά λαθών που είχαν ως αποτέλεσμα ο καθεδρικός ναός των Παρισίων με ιστορία οκτώμιση αιώνων να παραδοθεί στις φλόγες. Η αρχική εκδοχή ήταν να προκλήθηκε από σπίθα κάποιου μηχανήματος κατά τη διάρκεια εργασιών συγκόλλησης.
      Ωστόσο, η πιθανότητα αυτή δείχνει να απομακρύνεται καθώς οι εργασίες στον ναό είχαν σταματήσει μιάμιση ώρα πριν εκδηλωθεί η φωτιά. Οι έρευνες στρέφονται πλέον στους τρεις ανελκυστήρες που είχαν τοποθετηθεί για να διεκολύνουν τους τεχνίτες να εργάζονται κάτω από το εκατοντάδων τόνων ικρίωμα, με τις πληροφορίες από το Παρίσι να κάνουν λόγο για πιθανό βραχυκύκλωμα.


      Έως 20 χρόνια για την αποκατάσταση του ναού
      Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Στεφάν Μπερν, γνωστό για τις πολιτιστικές εκπομπές του στη γαλλική τηλεόραση, θα χρειαστούν τουλάχιστον δέκα με είκοσι χρόνια, ξεκινώντας από την εκτίμηση των ζημιών μέχρι την πρόσκληση για υποβολή προσφορών.
      Για τις προκαταρκτικές εργασίες, όπως το καθάρισμα και το στέγνωμα του κτιρίου θα χρειαστεί επίσης χρόνος. Οι ειδικοί σημειώνουν πάντως ότι αφού ολοκληρωθούν όλα αυτά, οι εταιρείες που έχουν την κατάλληλη τεχνογνωσία μπορούν να προχωρήσουν στην αποκατάσταση σχετικά γρήγορα.
      Ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Ζακ Λανγκ ωστόσο δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι το έργο θα πρέπει να ολοκηρωθεί μέσα σε μια τριετία και να μην τραβήξει για 15-20 χρόνια.

      Όσον αφορά την καταβολή αποζημιώσεων και τη μελλοντική ασφάλιση του ναού, η συζήτηση αναμένεται μακρά. Ποιος ευθυνόταν και για ποιο πράγμα ακριβώς; Στα ερωτήματα αυτά προστίθεται και η δυσκολία να καθοριστεί το αίτιο της πυρκαγιάς.
      Πότε θα ξανανοίξει για τους επισκέπτες: Το εσωτερικό του καθεδρικού ενδεχομένως θα ανοίξει σχετικά γρήγορα. Θα πρέπει ωστόσο αρχικά να γίνει έλεγχος στις αψίδες για να πιστοποιηθεί η σταθερότητά τους. Αυτό ακριβώς εύχονται οι αρχές, το υπουργείο Πολιτισμού και η επισκοπή, να λειτουργήσει ξανά η εκκλησία για τους πιστούς και τους τουρίστες μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.
      Από την πλευρά του, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε το βράδυ της Τρίτης σε τηλεοπτικό του διάγγελμα ότι η Παναγία των Παρισίων θα αποκατασταθεί μέσα σε πέντε χρόνια.

      Ξεπερνούν τα 750 εκατ. ευρώ οι δωρεές
      Από ιδιώτες εκατομμυριούχους μέχρι την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και από χιλιάδες ανώνυμους πολίτες, οι δωρεές για την ανοικοδόμηση της Παναγίας των Παρισίων ξεπέρασαν ήδη τα 750 εκατομμύρια ευρώ, σε μια πρωτοφανή ένδειξη αλληλεγγύης.
      Πολλές εύπορες οικογένειες της Γαλλίας έβγαλαν τα καρνέ των επιταγών: η οικογένεια Πινό, ιδιοκτήτρια του ομίλου Kering, υποσχέθηκε 100 εκατομμύρια ευρώ. Λίγες ώρες αργότερα ακολούθησε το παράδειγμά της η οικογένεια Αρνό, του ομίλου LVMH, που ανακοίνωσε ότι θα χορηγήσει 200 εκατομμύρια. Άλλα τόσα δίνει και η οικογένεια Μπετανκούρ-Μεγέρ, οι κληρονόμοι του κολοσσού L’Oreal.

      Ο επιχειρηματίας Μαρκ Λαντρέ ντε Λασαριέρ της Fimalac θα συμμετάσχει στην προσπάθεια για την αποκατάσταση του βέλους του ναού με το ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ, όσα και η οικογένεια Μπουίγκ, του ομώνυμου ομίλου τηλεπικοινωνιών. Τα διπλάσια, δηλαδή 20 εκατομμύρια, προσφέρει η οικογένεια Ντεκό, μέσω της JCDecaux Holding.
      Από το βράδυ της Δευτέρας, ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει έναν πανεθνικό έρανο για την αποκατάσταση του γοτθικού ναού, μια προσπάθεια που εκτιμάται ότι θα είναι δύσκολη και μακροχρόνια. Την ώρα που οι πυροσβέστες έδιναν ακόμη τη μάχη με τις φλόγες, εταιρείες και ανώνυμοι πολίτες άρχισαν να καταθέτουν δωρέες, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει ο ιστότοπος του Ιδρύματος Πολιτιστικής Κληρονομίας της Γαλλίας
      .
      Μέσω αυτού του ιδιωτικού, μη κερδοσκοπικού ιδρύματος (Fondation Patrimoine), ξεκίνησε ο έρανος που ήδη έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Για να αντιμετωπιστεί η ζήτηση τέθηκε σε λειτουργία άλλος ένας ιστότοπος (rebatirnotredamedeparis.fr/) υπό την εποπτεία του Κέντρου Εθνικών Μνημείων.
      Μεταξύ των δωρητών είναι πολλές ενώσεις, ιδρύματα και εταιρείες – και όχι μόνο από τη Γαλλία. Ο πετρελαϊκός όμιλος Total ανακοίνωσε ότι θα δώσει 100 εκατομμύρια ευρώ, η τράπεζα Credit Agricole, μέσω του ιδρύματός της, άλλα 5 εκατομμύρια, ενώ 10 εκατομμύρια δίνει η Societe Generale. Και το συνολικό ποσό αναμένεται ότι θα αυξηθεί κι άλλο, μετά την έκκληση που απηύθυνε στα μέλη της η γαλλική ομοσπονδία εργοδοτών. Έτσι, ο όμιλος λιανικού εμπορίου Casino (καταστήματα Franprix και Monoprix) θα στηρίξει επίσης ενώ ο όμιλος τηλεπικοινωνιών Cap Gemini χορήγησε 1 εκατομμύριο ευρώ.
      Περισσότερα...

      6

    • georgegaleos

      Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι, οι εισφορές Μαρτίου  2019 των Αγροτών, Αυτοαπασχολούμενων και Ελεύθερων Επαγγελματιών, έχουν αναρτηθεί στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του Οργανισμού.
      Η καταληκτική ημερομηνία καταβολής, λόγω των ημερών του Πάσχα, μετατίθεται για την Παρασκευή  03.5.2019. 
      Την ίδια ημερομηνία θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της εισφοράς μέσω άμεσης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού (πάγια εντολή).
      Πηγή: https://www.efka.gov.gr/el/anakoinoseis/anakoinose-20
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Επανεκκίνησαν από τη Δευτέρα 8 Απριλίου οι εργασίες για τη β’ φάση της αναστήλωσης της Γέφυρας Πλάκας, που είχαν διακοπεί στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου.
      Μετά τη διαμόρφωση του εργοταξίου στην κοίτη του Αράχθου και του χώρου πάνω από το ανατολικό βάθρο, το επόμενο βήμα θα είναι η μεταφορά και εγκατάσταση του τεχνικού εξοπλισμού της εταιρείας «Νήρικος Α.Ε.», ώστε στη συνέχεια να γίνει η τοποθέτηση του μεταλλότυπου και να ξεκινήσει η αποκατάσταση του κεντρικού τόξου (μήκους 27,6 μέτρων), του καταστρώματος και των στηθαίων, καθώς και των υπόλοιπων εργασιών ολοκλήρωσης της αποκατάστασης της γέφυρας.
      «Είμαι απόλυτα αισιόδοξος, θα έλεγα σίγουρος, ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί και τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο το γεφύρι θα στέκεται ξανά πάνω από τον Άραχθο», τόνισε σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων Γιάννης Σεντελές. Παράλληλα, εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τους ιδιοκτήτες εκτάσεων στην περιοχή, που έδωσαν την άδειά τους για να διαμορφωθούν προσβάσεις προς τον χώρο του εργοταξίου, με τρόπο που να παρακάμπτεται πλήρως η κοίτη του ποταμού, γεγονός που θα επιτρέψει την εκτέλεση των εργασιών, ακόμη κι αν υπάρχει σημαντικός όγκος νερού από συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις ή από το λιώσιμο του χιονιού στα ορεινά.

      Φωτο:  Μιχαήλ Πανταζής
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την απόφαση της ΡΑΕ για τον κανονισμό λειτουργίας εργαλείου σύγκρισης τιμών στον τομέα της λιανικής αγοράς ενέργειας.
      Σκοπός του Κανονισμού είναι η περιγραφή των διαδικασιών λειτουργίας του Συστήματος ’’Εργαλείο σύγκρισης τιμών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στον τομέα λιανικής αγοράς ενέργειας’’, όπως αυτό περιγράφεται στο άρθρο 2 της απόφασης, η αποτύπωση των ρόλων των εμπλεκόμενων μερών, καθώς και οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα αυτών.
      Σύμφωνα με την απόφαση, το Σύστημα, σχεδιάστηκε ώστε να αποτυπώνει και να συγκρίνει με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο, βάσει των αρχών της διαφάνειας, της προσβασιμότητας στις πληροφορίες και της ανεξαρτησίας στην ενημέρωση, το συνολικό κόστος του ανταγωνιστικού σκέλους των προσφερόμενων τιμολογίων, και να υπολογίζει και το κόστος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων που συναρτώνται με την κατανάλωση ενέργειας.
      Πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού είναι τα τιμολόγια Μικρών Πελατών Χαμηλής Τάσης ηλεκτρικής ενέργειας και τα οικιακά και εμπορικά τιμολόγια Τελικών Πελατών φυσικού αερίου.
      Μπορείτε να κατεβάσετε τον κανονισμό, από τη σελίδα του Εθνικού υπογραφείου, εδώ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με την Αριθμ. A.1123/2019 απόφαση της υφυπουργού Οικονομικών τροποποιείται η ΠΟΛ.1008/2011 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών αναφορικά με τον καθορισμό ορίων ακαθαρίστων εσόδων επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών που τηρούν βιβλία Β' κατηγορίας του Κ.Β.Σ., πάνω από τα οποία υφίσταται υποχρέωση υπογραφής των δηλώσεων από λογιστή φοροτεχνικό με βάση τις διατάξεις του άρθρου 38 του Ν.2873/2000.
      Σύμφωνα με το κείμενο της απόφασης:
      1. Τροποποιούμε την παρ. 1 της ΠΟΛ.1008/2011 (Β΄ 136) απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών ως ακολούθως:
      Τα όρια των ακαθαρίστων εσόδων που αναφέρονται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του Ν. 2873/2000 (Α΄ 285) ορίζονται στις πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ.
      2. Η παρούσα απόφαση ισχύει για τα εισοδήματα που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2018 και εφεξής.
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Υπεγράφη από τους Υπουργούς Εσωτερικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (1277 Β/15.4.19) η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζεται η νέα τιμολογιακή πολιτική για τους Δήμους, με κίνητρα για την ενίσχυση της ανακύκλωσης και της διαλογής στην πηγή από πολίτες και επαγγελματίες.
      Η έκδοση ΚΥΑ προβλέπεται στο νόμο για την αναβάθμιση της ανακύκλωσης (ν. 4496/2017) και είναι σε εναρμόνιση με τις διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ν. 4555/2018), το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων.
      Με βάση την ΚΥΑ από την 01/01/2020 θα εφαρμόζεται διαφορετική τιμολόγηση των υπηρεσιών των ΦΟΔΣΑ, σύμφωνα με την ιεράρχηση των δράσεων και εργασιών διαχείρισης αποβλήτων. Επιπλέον, η επίδοση κάθε ΟΤΑ στην ανακύκλωση, στη χωριστή συλλογή συσκευασιών και βιοαποβλήτων (υπολείμματα τροφών και πράσινα απόβλητα) και γενικά στην εκτροπή από την ταφή θα οδηγεί σε μείωση της εισφοράς του στον ΦΟΔΣΑ. Έτσι, το συνολικό ποσό εισφοράς κάθε ΟΤΑ προς τους ΦΟΔΣΑ, απομειώνεται από 5% έως 25%, ανάλογα με τις επιδόσεις κάθε ΟΤΑ.
      Επίσης, καθορίζεται νέος τρόπος διαμόρφωσης του Κανονισμού Τιμολόγησης, με την ενσωμάτωση κινήτρων για την ενθάρρυνση της σύγχρονης διαχείρισης των απορριμμάτων των Δήμων, τη μείωση του κόστους διαχείρισης προς όφελος των δημοτών και την προστασία του περιβάλλοντος. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να υιοθετήσει και να εφαρμόσει άμεσα τις σχετικές προβλέψεις, ώστε να προκύψουν απτά αποτελέσματα για τους πολίτες και τους επαγγελματίες.
      Τέλος, η έκδοση της ΚΥΑ εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο δράσεων για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, με ριζικές αλλαγές στην παραγωγή και την κατανάλωση, με στόχο τη βιώσιμη διαχείριση υλικών και τη σταδιακή μείωση της υγειονομικής ταφής. Ταυτόχρονα, στοχεύει στην πρόληψη των δυσμενών επιπτώσεων που έχει στην υγεία του ανθρώπου και στο περιβάλλον η μη ορθή διαχείριση των αποβλήτων, ενώ διασφαλίζει ότι τα απόβλητα υλικά θα ανακτώνται προοδευτικά και αποτελεσματικά, εισφέροντας πολύτιμους πόρους στην οικονομία.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πυρκαγιά εκδηλώθηκε το απόγευμα στον Καθεδρικό της Παναγιάς των Παρισίων, στο Παρίσι ενώ κατέρρευσε η στέγη και το κωδωνοστάσιο.
      Eκπρόσωπος του καθεδρικού ναού ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι καίγεται όλος ο ξύλινος σκελετός του κτιρίου. Οι φλόγες έφτασαν μέχρι τη στέγη του καθεδρικού, όπου υπήρχαν σκαλωσιές λόγω των εργασιών συντήρησης που ήταν σε εξέλιξη, και πολύ γρήγορα επεκτάθηκαν στο βέλος της εκκλησίας.
      Σύμφωνα με πληροφορίες από τη γαλλική πυροσβεστική υπηρεσία, πιθανότατα η φωτιά να ξεκίνησε σε σημείο που διεξάγονταν εργασίες ανακαίνισης του κτιρίου των 850 χρόνων, το οποίο κινδύνευε να καταρρεύσει λόγω κακής συντήρησης τα προηγούμενα χρόνια.
       
       
       
       
      Πηγή: https://www.news247.gr/kosmos/fotia-stin-panagia-ton-parision-i-stigmi-poy-peftei-i-koryfi-toy-kampanarioy.6713178.html
      και https://thecaller.gr/diethni/fotia-stin-panagia-ton-parision-eikones-vinteo/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δύο δράσεις συνολικού ύψους 65 εκατ. ευρώ θα "τρέξουν" στο ΕΣΠΑ για την ενεργειακή αναβάθμιση επιχειρήσεων.
      Η προκήρυξη των δράσεων αναμένεται στα μέσα Μαΐου και αφορά όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους. Το ύψος της επιδότησης θα κυμαίνεται από 35% έως και 80%.
       
      Η 1η δράση

      Ο τίτλος της πρώτης δράσης, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, είναι «Προώθηση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης από ΑΠΕ και συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας για ιδιοκατανάλωση» και ο επιλέξιμος προϋπολογισμός μπορεί να κυμαίνεται από 20.000 έως 1 εκατ. ευρώ. 
      Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων έχουν υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες προτίθενται να εγκαταστήσουν σύστημα παραγωγής θέρμανσης και ψύξης από ΑΠΕ, δηλαδή με χρήση βιομάζας, βιοαερίου, γεωθερμίας, ηλιοθερμικών και λοιπών συστημάτων ΑΠΕ, ή συστήματα συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας υψηλής απόδοσης με χρήση ΑΠΕ μόνο όταν λειτουργούν ως εγκαταστάσεις αυτοπαραγωγής (όχι όταν λειτουργούν με καύσιμο φυσικό αέριο).
      Προϋποθέσεις

      Σύμφωνα με τους όρους της δράσης, κάθε επενδυτική πρόταση θα πρέπει να στοχεύει στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό διείσδυσης ενέργειας από ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ στη συνολική κατανάλωση ενέργειας και να επιτυγχάνει τουλάχιστον 25% κάλυψη των ετήσιων (θερμικών και ηλεκτρικών) ενεργειακών αναγκών μέσω ολοκληρωμένων λύσεων εγκατάστασης συστημάτων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
      Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης, συνοπτικά, οι επιλέξιμες προς χρηματοδότηση δαπάνες είναι αυτές που σχετίζονται με:
      1. Εγκαταστάσεις νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου συστήματος θέρμανσης ή και ψύξης καθώς και παροχής ζεστού νερού χρήσης με σύστημα εκμετάλλευσης ΑΠΕ (δηλαδή με χρήση βιομάζας, βιοαερίου, γεωθερμίας, ηλιακής και λοιπών πηγών που θεωρούνται ΑΠΕ), όπως:
      * αεροθερμικές αντλίες θερμότητας και λοιπές κλιματιστικές μονάδες,
      * θερμικά ηλιακά συστήματα για την υποβοήθηση του κυρίως συστήματος θέρμανσης και για την ψύξη χώρων κλειστού και ανοικτού κύκλου και για την παροχή ζεστού νερού χρήσης.
      2. Εγκαταστάσεις συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας υψηλής απόδοσης για ιδιοκατανάλωση με χρήση ΑΠΕ
      * Εγκατάσταση συστήματος συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) με χρήση ΑΠΕ (βιομάζα, βιοαέριο, ηλιακή ενέργεια, γεωθερμική ενέργεια).
      3. Υποστηρικτικές δράσεις όπως υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου. Ειδικότερα: 
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου, προκειμένου να εκπονηθεί τεχνική έκθεση για την εγκατάσταση συστημάτων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
      * Εκπόνηση μελετών και ερευνών κάθε μορφής απαραιτήτως σχετικές με τους σκοπούς της Δράσης.
        
      Η 2η δράση

      Ο τίτλος της δεύτερης δράσης είναι «Εξοικονομώ - Επιχειρώ Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των επιχειρήσεων», με τον συνολικό της προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο επιλέξιμος προϋπολογισμός των επενδυτικών σχεδίων μπορεί να κυμαίνεται από 20.000 έως και 600.000 ευρώ.  
      Ομοίως, δικαίωμα συμμετοχής έχουν υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.
      Οι επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης είναι συνοπτικά οι εξής:
      1. Ενεργειακές αναβαθμίσεις κτηριακών υποδομών
      Οι παρεμβάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν:
       Θερμομόνωση εξωτερικής τοιχοποιίας, δαπέδου, δώματος, στέγης (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα σκίασης).  Αντικατάσταση υφιστάμενων κουφωμάτων με νέα θερμοδιακοπτόμενα ενεργειακά κουφώματα (τουλάχιστον διπλού υαλοπίνακα).  Προσθήκη ή αντικατάσταση τοπικών ή κεντρικών συστημάτων μηχανικού αερισμού με δυνατότητα ανάκτησης θερμότητας.  Αναβάθμιση συστημάτων θέρμανσης, ψύξης με νέα ενεργειακά αποδοτικότερα.  Προσθήκη ή αντικατάσταση συστήματος φωτισμού με νέα ενεργειακά αποδοτικότερα.  Προσθήκη ή αντικατάσταση εξοπλισμού και συστημάτων παραγωγής ζεστού νερού χρήσης.  Εφαρμογή συστημάτων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ). 2. Ενεργειακή αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας
      Οι παρεμβάσεις σε αυτή την κατηγορία μπορούν να περιλαμβάνουν:
      * Την αναβάθμιση συστημάτων παραγωγής και διανομής θερμικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται τόσο για χρήση ψύξης / θέρμανσης χώρων όσο και για την παραγωγική διαδικασία (π.χ. εξοπλισμός και συστήματα παραγωγής ζεστού νερού/ ατμού, εξοπλισμός ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας κ.λπ.).
      * Την αντικατάσταση κινητήρων και αντλιών με νέους ενεργειακά αποδοτικότερους μεταβλητών στροφών.
      3. Υποστηρικτικές δράσεις, όπως:
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Ελεγκτή.
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Επιθεωρητή, για έκδοση Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης (αρχικό και τελικό) για τις περιπτώσεις κτηρίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ΚΕνΑΚ.
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου, προκειμένου να εκπονηθεί πλάνο μέτρησης και επαλήθευσης των επιτευχθεισών εξοικονομήσεων από τα υλοποιηθέντα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μέχρι 30 Απριλίου 2019 θα πρέπει η κεντρική υπηρεσία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων να προχωρήσει σε μία νέα ανακοίνωση με την οποία θα υπενθυμίζεται η κατάργηση της υποχρέωσης ύπαρξης και χρήσης εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
      Όπως σημειώνεται σε εγκύκλιο της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, δεν έχει γίνει κτήμα όλων των εμπλεκόμενων, ότι έχει καταργηθεί η υποχρέωση ύπαρξης και χρήσης εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, «με αποτέλεσμα να υφίσταται ακόμα η εσφαλμένη πεποίθηση σε πολλούς, ότι η δημιουργία μηχανικής εταιρικής σφραγίδας και η χρήση της είναι νομική υποχρέωση αντί του ορθού ότι ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα επιλέξει ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής να θέσει τα στοιχεία της εταιρείας χειρόγραφα ή με μηχανικό μέσο».
      «Για την αντιμετώπιση του σχετικού προβλήματος πληροφόρησης που δημιουργείται ειδικά στις νεοσύστατες εταιρείες κατά τις συναλλαγές τους, το οποίο τις επιβαρύνει και διοικητικά και οικονομικά», στην εγκύκλιο 41941/12-04-2019 η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναφέρει τα εξής σχετικά με τις εταιρικές σφραγίδες:
      Με τις διατάξεις της παρ.12 του άρθρου 3 του ν. 4156/2013 «Μνημόνιο Κατανόησης στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος μεταξύ του Υπουργείου Περιβαλλοντικής Προστασίας του Κράτους του Ισραήλ και του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θεσπίστηκε η κατάργηση της υποχρέωσης για την ύπαρξη και χρήση εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
      Η εν λόγω διάταξη εισήλθε προκειμένου να συμβάλλει στην απλοποίηση της λειτουργίας του επιχειρηματικού περιβάλλοντος δεδομένου ότι, από τις σχετικές μετρήσεις που πραγματοποίησε η Υπηρεσία μας η ύπαρξη και μόνο της εταιρικής σφραγίδας δημιουργούσε οικονομικό και διοικητικό βάρος.
      Επιπλέον η χρήση της σφραγίδας εγκυμονούσε κινδύνους γιατί νομιμοποιούσε έμμεσα ή άμεσα τον κάτοχο αυτής.
      Την 15/6/2016 παρέστη η ανάγκη για έκδοση σχετικών οδηγιών προς τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας από την Υπηρεσία μας και δελτίου τύπου, γιατί παρατηρήθηκε ότι εξακολουθούσαν να ζητούν από τις υπόχρεες εταιρείες - ακόμη και μετά από 3 έτη εφαρμογής του ν. 4156/2013 - στις πράξεις ή τα στοιχεία που κατατίθεντο σε αυτά αλλά και στις διμερείς συμβάσεις να σφραγίζονται με την σφραγίδα του νομικού πρόσωπου της εταιρείας και να υπογράφονται από τον εξουσιοδοτημένο/νόμιμο εκπρόσωπο με την υπογραφή τιθέμενη υπό την εταιρική σφραγίδα.
      Τρία έτη μετά, παρόλο που έχει υπάρξει βελτίωση της κατάστασης, διαπιστώνουμε ότι η σχετική διάταξη δεν έχει γίνει κτήμα όλων των εμπλεκόμενων, με αποτέλεσμα να υφίσταται ακόμα η εσφαλμένη πεποίθηση σε πολλούς, ότι η δημιουργία μηχανικής εταιρικής σφραγίδας και η χρήση της είναι νομική υποχρέωση αντί του ορθού ότι ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα επιλέξει ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής να θέσει τα στοιχεία της εταιρείας χειρόγραφα ή με μηχανικό μέσο.
      Για την αντιμετώπιση του σχετικού προβλήματος πληροφόρησης που δημιουργείται ειδικά στις νεοσύστατες εταιρείες κατά τις συναλλαγές τους, το οποίο τις επιβαρύνει και διοικητικά και οικονομικά, η σχετική πληροφορία για την ισχύουσα διάταξη θα εμπεριέχεται πλέον στην ανακοίνωση σύστασης της εταιρείας και θα έχει την παρακάτω μορφή:
      «Προσοχή: Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το νόμο (παρ. 12 άρθρου τρίτου ν. 4156/2013) Για κάθε πράξη εκπροσώπησης ή διαχείρισης νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου αρκεί η υπογραφή του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου, το όνομα του και η περιγραφή της ιδιότητας του. Διατάξεις που προβλέπουν την υποχρεωτική ύπαρξη / χρήση εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή / και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου καταργούνται.
      Συνεπώς, απαίτηση για χρήση εταιρικής σφραγίδας από το νόμιμο εκπρόσωπο ως προϋπόθεση σε συναλλαγές της εταιρείας όπως πχ για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, παροχή τηλεφωνικών ή διαδικτυακών υπηρεσιών, άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού στο όνομα της εταιρείας είναι παράνομη.»
      Τέλος σημειώνεται ότι «σύμφωνα με την εγκύκλιο «η Κεντρική Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. της ΚΕΕΕ θα προχωρήσει στην τεχνική υλοποίηση της νέας μορφής ανακοίνωσης έως 30/4/2019 με σύνδεσμο προς την 41941/12-04-2019 εγκύκλιο κάτω από το ανωτέρω κείμενο».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ομόφωνα «πέρασε» από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) η έγκριση της μελέτης του Αναπτυξιακού Σχεδίου (Master Plan), του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ΑΕ ως προς τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που υπόκεινται στην αρμοδιότητά του.
      Συγκεκριμένα το ΚΣΝΜ ενέκρινε την αλλαγή χρήσης σε ξενοδοχείο και συνεδριακό κέντρο στο χαρακτηρισμένο νεότερο μνημείο της «Παγόδας», καθώς και στις δυο πενταόροφες αποθήκες που βρίσκονται κοντά στον αρχαιολογικό χώρο της Ηετιώνειας Πύλης .
      Για την «Παγόδα» στην Ακτή Μιαούλη, όπως αποκαλείται ο πρώην Σταθμός Eπιβατών Aγίου Nικολάου, το σχέδιο του ΟΛΠ προβλέπει τη μετατροπή της σε πολυτελές ξενοδοχείο πέντε αστέρων, και συνεδριακό κέντρο δυναμικότητας 300 δωματίων και χωρητικότητας 1.000 ατόμων αντίστοιχα. Tο ύψος της επένδυσης υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ. Το ΚΣΝΜ γνωμοδότησε υπέρ της αλλαγής χρήσης, με τον όρο όλες οι επεμβάσεις να σέβονται και να μην αλλοιώνουν τα μορφολογικά και δομικά στοιχεία του κελύφους και το ύφος του κτιρίου
      Ως προς δυο κτιστές δεξαμενές του λιμένα Πειραιά, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό προβλέπεται να γίνουν ξενοδοχεία 150 και 200 δωματίων, οι όποιες επεμβάσεις θα πρέπει να τύχουν της έγκρισης του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο καθώς τα κτίρια είναι πάνω από 100 χρόνων.
      Mε βάσει αυτές τις αποφάσεις αλλά και τις αλλαγές που επέβαλε στο Master Plan του OΛΠ το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ανέμενεται την ερχόμενη εβδομάδα η Cosco να καταθέσει στην ΕΣΑΛ το νέο επικαιροποιημένο σχέδιο για το επενδυτικό της πρόγραμμα στο λιμάνι ύψους 612 εκατ ευρώ
      Υπενθυμίζεται οτι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) είχε απορρίψει την κατασκευή νέας αποθήκης έκτασης 80.000 τ.μ.στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, με κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκών εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς βρισκόταν σε πολύ μικρή απόσταση στο Θριάσιο, την κατασκευή δύο πενταόροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα και τη κατασκευή εμπορικού κέντρου (Mall) εντός των ορίων του δήμου Πειραιώς, καθώς ήταν αντίθετη με τα προβλεπόμενα στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Πειραιά (Γ.Π.Σ.) της περιοχής
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.