Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Tο διαχωρισμό της διαδικασίας αδειοδότησης (Πολεοδομία) από τη διαδικασία ελέγχου (Παρατηρητήρια, ιδιώτες μηχανικοί) της αυθαίρετης δόμησης, τη δημιουργία ενός πλήρως ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδότησης (e-Άδειες), καθώς και τη δημιουργία Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης, προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ενέργειας που συζητείται αυτή την εβδομάδα στη Βουλή.
      Στο σχεδιασμό της κυβέρνησης είναι μετά την ψήφιση των διατάξεων αυτών να προχωρήσει στην επέκταση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της αυθαίρετης δόμησης, με τη δημιουργία μιας πλήρους ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγγελιών στις αρχές του 2019, όπου θα γίνεται  ηλεκτρονική καταγραφή, καθώς και παρακολούθηση της πορείας όλων των καταγγελιών, αξιοποιώντας το εμπλουτισμένο μητρώο ελεγκτών δόμησης.
      Παράλληλα, άμεσα τίθεται σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα «e-Πολεοδομία ΙΙΙ», το οποίο σκοπό έχει να προσφέρει άμεση, σφαιρική και έγκυρη ενημέρωση για τα πολεοδομικά δεδομένα κάθε σημείου της επικράτειας, σε δημόσια διοίκηση, πολίτες και επιχειρήσεις.
      Ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες  από κοινού με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος αναφέρθηκε στις αλλαγές που συντελούνται στον τομέα της ενέργειας και στην εκπόνηση του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, που αποτυπώνει τους τρόπους και τα μέσα για να επιτευχθούν οι στόχοι για αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο 32% και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στο 32,5% στη συνολική κατανάλωση, με ορίζοντα το 2030. Στάθηκε ιδιαίτερα στον φιλόδοξο στόχο της εξοικονόμησης ενέργειας, που μεταφράζεται σε ρυθμό της τάξης του 1,5% ετησίως.
      Με αφορμή τις ανακοινώσεις του κ. Σταθάκη για τα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γ.Στασινός σημείωσε ότι «κάθε χρόνο 40.000-50.000 κατοικίες θα πρέπει να κάνουν εργασίες εξοικονόμησης ενέργειας αν θέλουμε να επιτευχθεί ο στόχος του 2030. Είναι πολύ δύσκολο να βρίσκονται κάθε χρόνο «Εξοικονομώ» με 400, 500, 600 εκατομμύρια ευρώ για να επιδοτούν αυτή τη διαδικασία προσθέτοντας ότι «αυτό που έχει να κάνει η Πολιτεία είναι να δώσει σημαντικά φορολογικά κίνητρα σε κάποιους για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε αυτές τις εργασίες, οι οποίες σίγουρα κάνουν απόσβεση πολύ γρήγορα. Αλλιώς η χώρα δεν θα πετύχει αυτόν τον στόχο». 
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας διοργανώνει  εξετάσεις για την πιστοποίηση προσώπων που κατέχουν συγκεκριμένους τίτλους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (σύμφωνα με τους  σχετικούς Κανονισμούς που ισχύουν για το ΤΕΕ ως Φορέα Πιστοποίησης Προσώπων) ως προς τα προσόντα τους για τα εξής:
      Εκτιμητές Ακινήτων (βάσει του Ειδικού Κανονισμού Πιστοποίησης Προσώπων ΕΚ-Α01), και Εκτιμητές Μηχανολογικού και Τεχνικού Εξοπλισμού – Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων (βάσει του Ειδικού Κανονισμού Πιστοποίησης Προσώπων ΕΚ-Α02) Στους επιτυχόντες, το ΤΕΕ θα απονέμει τον τίτλο του «Εκτιμητή ΤΕΕ» («TCG Valuer»). Θα ακολουθήσει ανακοίνωση των ονομάτων των επιτυχόντων σε σχετικό κατάλογο στην επίσημη ιστοσελίδα του ΤΕΕ καθώς και εγγραφή τους σε αντίστοιχο Μητρώο.
      Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν στις 23 Ιανουαρίου 2019, στον 8ο όροφο του κτιρίου του ΤΕΕ, στην οδό Νίκης 4, στην Αθήνα.
      Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων: 28 Δεκεμβρίου 2018.
      Πληροφορίες: Τμήμα Τυποποίησης ΤΕΕ, τηλ.: 210-3291513, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: [email protected]
      Σημείωση: Στις εξετάσεις που θα πραγματοποιηθούν κατά την εν λόγω ημερομηνία δεν θα απαιτηθεί η καταβολή στο ΤΕΕ των -προβλεπόμενων από τον Γενικό Κανονισμό Πιστοποίησης Προσώπων – τελών συμμετοχής και αρχικής πιστοποίησης.
      Σχετική τεκμηρίωση:
      Γενικός Κανονισμός Πιστοποίησης προσώπων
      Παράρτημα 1 | Παράρτημα 2 | Παράρτημα 3 | Παράρτημα 4 Ειδικός Κανονισμός Πιστοποίησης προσώπων -Εκτιμητές Ακινήτων Ειδικός Κανονισμός Πιστοποίησης προσώπων – Εκτιμητές Μηχανολογικού και Τεχνικού Εξοπλισμού – Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων Αίτηση υποψηφίου Έντυπο αυτό-αξιολόγησης ενδιαφερόμενου για πιστοποίηση μέσω ΤΕΕ-ΦΠΠ Κώδικας Χρήσης Πιστοποιητικού ΤΕΕ-ΦΠΠ Κώδικας Δεοντολογίας Πιστοποιημένων Εκτιμητών
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Ο σταθμός Συντριβάνι/Έκθεση είναι τελικά ο πρώτος χρονικά σταθμός που ολοκληρώνεται στην μακρά κατασκευαστική περίοδο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε στο ypodomes.com o Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, αυτές τις μέρες γίνεται οργασμός εργασιών προκειμένου μέχρι το τέλος του έτους ο σταθμός να είναι πανέτοιμος να υποδεχθεί το πρώτο του κοινό.
      Μάλιστα αυτό το πρώτο -τυχερό- κοινό, εκτός από την ευκαιρία να θαυμάσει το σταθμό που θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει σε περίπου 23 μήνες, θα έχει και την ευκαιρία να παρακολουθήσει μία εορταστική, ειδικά για το νέο σταθμό, εκδήλωση, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
      Οι τυχεροί δεν θα είναι πάνω από 200 και σίγουρα θα αποτελέσει το "talk of the town" τις επόμενες ημέρες. Ο σταθμός Συντριβάνι/Έκθεση βρίσκεται στην καρδιά της πόλης μεταξύ των οδών Εγνατίας, Αγγελάκη και Εθνικής Άμυνας.
      Ο σταθμός στο Συντριβάνι όπως και οι υπόλοιποι του δικτύου έχει τυποποιημένα χαρακτηριστικά με κυλιόμενες κλίμακες και ανελκυστήρες σε 3 συνεχόμενα επίπεδα (από το επίπεδο εδάφους στο επίπεδο εισιτηρίων και εισόδου), στο ενδιάμεσο επίπεδο και στο επίπεδο της αποβάθρας. Οι χρωματισμοί όπως φαίνεται και από τις φωτό ακολουθούν το μοτίβο των σταθμών Μετρό της Αθήνας (γρανίτες σε πατώματα και τοίχους) και το χαρακτηριστικό μπορντώ χρώμα είναι παντού.
      Στην αποβάθρα μήκους περίπου 60 μέτρων η οποία είναι στο κέντρο και όχι πλαγίως όπως οι περισσότεροι σταθμοί στην Αθήνα υπάρχουν τοποθετημένες θύρες ασφαλείας οι οποίες ανοίγουν μόνο με την είσοδο και ακινητοποίηση του συρμού στο σταθμό. Ο συρμός είναι υπεραυτόματος, χωρίς οδηγό και ελέγχεται από το κέντρο έλεγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Στην αποβάθρα είναι εγκατεστημένη τηλεματική για την πληροφόρηση του κοινού, χάρτες, και καθίσματα.
      Στις ώρες αιχμής ο σταθμός θα μπορεί να δέχεται συρμούς ανά 3 λεπτά και αργότερα ακόμα και ανά 90 δευτερόλεπτα και θα μπορεί να εξυπηρετεί περίπου μέχρι και 1.500 επιβάτες ανά ώρα.
      Να θυμίσουμε ότι η προγραμματισμένη έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της βασικής γραμμής από το Συντριβάνι μέχρι την Νέα Ελβετία (χωρίς τους σταθμούς Αγία Σοφία και Βενιζέλου) είναι στις 20 Νοεμβρίου 2020.
      Φωτογραφίες από το κ. Γιάννη Α. Μυλόπουλο: https://www.facebook.com/mylopoulos.yannis?__tn__=%2Cd*F*F-R&eid=ARAfppAQbLCsyvAw6NyqS7jrvkywT7rWD1cqUFGgNLf4F22j1rEfDlwamwHGFmJI47MLaogdbOTm4QST&tn-str=*F
      Ο πρώτος ολοκληρωμένος σταθμός του Μετρό Θεσσαλονίκης ανοίγει τις πόρτες του στις 29 Δεκεμβρίου με θεατρική παράσταση του ΚΘΒΕ






      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ποδάρικο με 30 μεγάλα έργα σε δημοπράτηση θα κάνει το 2019 και με την ελπίδα ότι όλα αυτά τα έργα θα καταφέρουν να συμβασιοποιηθούν και να ξεκινήσει η κατασκευαστική τους περίοδο. Στην παρούσα φάση βλέπουμε μία μεγάλη κινητοποίηση στο χώρο των δημοπρατήσεων και σήμερα το ypodomes.com κάνει μία ...βουτιά στις πιο μεγάλες από άποψη κόστους τρέχουσες δημοπρατήσεις με τις οποίες θα μας καλωσορίσει το 2019.
      Πρώτη φυσικά είναι η μέγα-δημοπράτηση της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας με κόστος 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Δεύτερη έρχεται η διπλή δημοπράτηση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Νεάπολη με 1,45δισ.ευρώ. Ακολουθεί η Υποθαλάσσια Σαλαμίνας με 400εκατ.ευρώ (κατ`εκτίμηση). Από αυτά τα 3 έργα αναμένουμε συμβασιοποίηση στο τρίτο και αναδόχους στα δύο πρώτα.
      Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν σημαντικά έργα όπως το Πάτρα-Πύργος με τις 6 από τις 8 εργολαβίες να οδεύουν όμως προς υπογραφή, το νέο προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (169εκατ.ευρώ), την εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού, το Ωνάσειο Μεταμοσχευτικό Κέντρο (100εκατ.ευρώ), το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (100εκατ.ευρώ), την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδάφνη (83εκατ.ευρώ) και το αποχευτικό δίκτυο Παλλήνης με 72εκατ.ευρώ.
      Την 2η δεκάδα αποτελούν τα έργα ηλεκτροκίνησης στο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (54εκατ.ευρώ), οι 8 σχολικές μονάδες με ΣΔΙΤ στα Χανιά (50εκατ.ευρώ), οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 (48εκατ.ευρώ), η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στο Αμάρι (49εκατ.ευρώ), η διευθέτηση του ρέματος Ερασινού(48εκατ.ευρώ), η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ηλείας (39εκατ.ευρώ), η εργολαβία ολοκλήρωσης του Α/Κ 16 της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (38εκατ.ευρώ), το Νέο κτίριο στο Πανεπιστήμιο Θράκης (38εκατ.ευρώ), η Παράκαμψη Συκεώνας (33εκατ.ευρώ) και η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Αλεξανδρούπολης (35εκατ.ευρώ).
      Την τρίτη δεκάδα κλείνουν έργα όπως η βελτίωση του άξονα Δροσιά-Διόνυσος-Νέα Μάκρη (33εκατ.ευρώ), το σύστημα σηματοδότησης της Γραμμής Καλαμαριάς (27εκατ), η κατασκευή δικτύου αποχέτευσης στα Γλυκά Νερά (27εκατ), το νέο κτίριο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (27εκατ), τα έργα Β`φάσης αποκατάστασης του λιμένα Κω (25εκατ), η κατασκευή δίκτυου αποχέτευσης στα Ιωάννινα (24εκατ), η ανακατασκευή της οδού Νιάρχου επίσης στα Ιωάννινα (25εκατ), το Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο Αγίας Παρασκευής (21εκατ), το Κλειστό Γυμναστήριο Νέας Σμύρνης (21εκατ). Την πρώτη τριαντάδα κλείνει το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ισθμός-Λουτράκι (15εκατ.ευρώ).
      Τα περισσότερα από αυτά τα έργα αναμένεται να συμβασιοποιηθούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 ενώ κάποια άλλα μέχρι το καλοκαίρι. Φυσικά όλα τα παραπάνω έργα θα παίξουν ως "γερά χαρτιά" στις επερχόμενες τοπικές και βουλευτικές εκλογές μιας και ο χρόνος με την είσοδο του νέου έτους θα κυλήσει αντίστροφα.
      Αυτό που μπορούμε να επισημάνουμε είναι πως είναι μία μεγάλη συγκέντρωση έργων τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν χρηματοδότηση ΕΣΠΑ ενώ βλέπουμε και κάποια ΣΔΙΤ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη συντήρηση του ελληνικού τμήματος του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) αναλαμβάνει ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), μετά κι από την έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
       
      Η σύμβαση αφορά συγκεκριμένα στην ανάληψη από τον ΔΕΣΦΑ εργασιών συντήρησης του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, από τους Κήπους του Έβρου στα ελληνο-τουρκικά σύνορα, έως την Ιεροπηγή Καστοριάς στα σύνορα Ελλάδας και Αλβανίας. Η συμφωνία συντήρησης έχει διάρκεια πέντε ετών από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του ΤΑΡ. Προβλέπει επίσης την παροχή υποστήριξης από τον ΔΕΣΦΑ ήδη πριν από την έναρξη της επιχειρησιακής λειτουργίας του.
       
      Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Σωτήριος Νίκας, τονίζει ότι "Η συμφωνία που υπογράψαμε θα οδηγήσει στην περαιτέρω αξιοποίηση του έμπειρου προσωπικού του ΔΕΣΦΑ αφενός, και τη δημιουργία νέων και εξειδικευμένων θέσεων εργασίας αφετέρου, αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδα από μη ρυθμιζόμενες υπηρεσίες".
       
      Ο Γενικός Διευθυντής του TAP, Luca Schieppati, σημείωσε πως η συμφωνία αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο στη συνολική πρόοδο του έργου ΤΑΡ, το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 82% περίπου και σηματοδοτεί ακόμη ένα βήμα προς την ολοκλήρωση και έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού το 2020. Τα επόμενα βήματα για τον ΤΑΡ περιλαμβάνουν την κατασκευή του μήκους 105 χλμ. υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού και την έναρξη λειτουργίας της υποδομής.
       
      Ο πρόεδρος του TAΡ, Walter Peeraer, ανέφερε εξάλλου ότι ο ΤΑΡ εστιάζει στην επιχειρησιακή του ετοιμότητα και την έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας. "Με τη συμφωνία αυτή, κατέληξε, ξεκινά μία μακρόχρονη συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ, του οποίου η υποστήριξη κατά την επιχειρησιακή λειτουργία του ΤΑΡ θα είναι κομβική, ώστε ο αγωγός να μεταφέρει με ασφάλεια φυσικό αέριο στην Ευρώπη, εξασφαλίζοντας και διαφοροποιώντας ενεργειακούς πόρους".
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κατά τρία έτη παρατείνεται η ισχύς οικοδομικών αδειών που λήγουν ή έληξαν εντός του 2018, δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας και για λόγους ίσης μεταχείρισης με τους πολίτες των οποίων οι άδειες έληξαν από 1/3/2016 έως και 31/12/2017 και έχουν ήδη παραταθεί για αντίστοιχο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το οποίο αφορά ενεργειακά, χωροταξικά και πολεοδομικά θέματα.
      Με το ίδιο νομοσχέδιο δίδεται ετήσια (από τα 14 στα 15 έτη) παράταση της προθεσμίας αμφισβήτησης των πρώτων κτηματολογικών εγγραφών για όσες περιοχές δεν έχει ήδη λήξει η αρχική ή με οποιονδήποτε τρόπο παραταθείσα προθεσμία στις 30 Νοεμβρίου του 2018. Για τις περιοχές που η αρχική προθεσμία έληγε εντός του 2018 και παρατάθηκε με προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις για εννέα συνολικά μήνες προσμετράται στο χρόνο της παράτασης και αυτό το ενιάμηνο, δηλ. η παράταση για αυτές τις περιοχές είναι στην πραγματικότητα τρίμηνη. Με τη ρύθμιση αυτή ουσιαστικά δίνεται η τελευταία ευκαιρία σε όσους ιδιοκτήτες ακινήτων δεν έχουν δηλώσει το ακίνητο τους στο Κτηματολόγιο (στις περιοχές που έχει προχωρήσει) και ως εκ τούτου αυτό έχει χαρακτηρισθεί ως «αγνώστου ιδιοκτήτη». Εφόσον συνεχίσει να έχει τον χαρακτηρισμό αυτόν θα περιέλθει στην κατοχή του δημοσίου.
      Με το άρθρο 11 του εν λόγω νομοσχεδίου οι άδειες επισκευής κτισμάτων σε σεισμόπληκτες και πυρόπληκτες περιοχές που δεν είχαν λήξει την 1.3.2011 παρατείνονται έως τις 31.12.2019, προκειμένου οι πληγέντες από φυσικές καταστροφές να ολοκληρώσουν χωρίς επιπλέον κόστος και διοικητική επιβάρυνση την επισκευή των κτισμάτων τους.
      Ακόμη, ορίζεται ότι οι υπαγωγές αυθαιρέτων που πραγματοποιήθηκαν από τις 9 έως τις 31 Οκτωβρίου 2018 δικαιούνται έκπτωσης 20%, δεδομένου ότι κατά την εκπνοή του προβλεπόμενου χρόνου παρουσιάστηκαν τεχνικές δυσλειτουργίες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα υπαγωγής και δεν είχαν εκδοθεί όλες οι διοικητικές πράξεις και οι εγκύκλιοι για την εφαρμογή του νόμου για το δομημένο περιβάλλον.
      Επίσης, με τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 1 καλύπτεται ένα νομικό κενό και θεσμοθετείται η αυτεπάγγελτη καταχώριση των εκκρεμών πράξεων στα κτηματολογικά βιβλία, σε περιπτώσεις που είχε επιβληθεί με δικαστική απόφαση αναστολή λειτουργίας ενός Κτηματολογικού Γραφείου, η οποία στη συνέχεια αίρεται. Αυτό συνέβη πρόσφατα στην κτηματογραφηθείσα περιοχή του Δήμου Διονύσου, αρμοδιότητας του Υποθηκοφυλακείου Μαραθώνα, όπου με προσωρινή διαταγή του Συμβουλίου της Επικρατείας ανεστάλη προσωρινά η τήρηση των κτηματολογικών βιβλίων, στη συνέχεια η δίκη καταργήθηκε και υπάρχουν εκατοντάδες πράξεις (αγοραπωλησίες, γονικές παροχές, αποδοχές κληρονομίας κ.α.) που, ενώ έχουν μεταγραφεί στα βιβλία του Υποθηκοφυλακείου κατά τη διάρκεια της δικαστικής αναστολής, παραμένουν χωρίς καταχώριση  στα βιβλία του Κτηματολογικού Γραφείου. Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιλύεται αυτό το ζήτημα χωρίς καμία επιβάρυνση- διοικητική ή οικονομική- των πολιτών.
      Περισσότερα...

      7

    • tetris

      Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο να καταστήσει όλα τα νέα κτίρια μη ενεργοβόρα έως το 2020, αλλά στη Νορβηγία αυτό δεν είναι αρκετό. Μια κοινοπραξία στο Όσλο που αποτελείται από αρχιτέκτονες, μηχανικούς, περιβαλλοντολόγους και σχεδιαστές δημιουργεί ενεργειακά κτίρια σε μια χώρα με τους πιο ψυχρούς και σκοτεινούς χειμώνες στη Γη. «Εάν μπορεί να γίνει στη Νορβηγία, μπορεί να γίνει οπουδήποτε», λέει ο Peter Bernhard, ένα από τα μέλη της κοινοπραξίας Powerhouse.
      Όπως σημειώνει στο «The Atlantic» το Powerhouse ξεκίνησε το 2010 για να δώσει απάντηση σε μια ερώτηση: Είναι δυνατόν να εξαλειφθεί το αποτύπωμα άνθρακα των κτιρίων, αλλά και να χρησιμοποιηθούν αυτά ως λύση στην κλιματική κρίση; Ήταν ένας υψηλός στόχος, καθώς σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα κτίρια αντιπροσωπεύουν το 40% της κατανάλωσης ενέργειας και το 36% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ. Έχοντας αναλάβει να αναδιαμορφώσει ενεργειακά ένα νέο σχολείο, μερικά σπίτια αλλά και αρκετά γραφεία, η Powerhouse βρήκε την απάντηση στο ερώτημα που έθεσε το 2010  και η απάντηση ήταν ένα εμφατικό «ναι»! Το 2019, η ομάδα ετοιμάζεται να κάνει τα εγκαίνια του μεγαλύτερου έργου της. Πρόκειται για το Powerhouse Brattørkaia, που βρίσκεται στην κεντρική νορβηγική πόλη Trondheim. Το Brattørkaia είναι ένα οκταώροφο κτίριο γραφείων που όχι μόνο δεν θα καταναλώνει ενέργεια, αλλά θα παράγει 485.000 κιλοβατώρες (kWh) ετησίως. Για να καταλάβει κανείς τι σημαίνει αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μέσο νοικοκυριό στη Νορβηγία καταναλώνει περίπου 20.000 kWh ενέργειας ετησίως. Την ίδια στιγμή, στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο ετήσιος μέσος όρος των νοικοκυριών είναι 10.399 kWh. Έτσι το Brattørkaia, στην πραγματικότητα, θα γίνει ένας μίνι σταθμός ηλεκτροπαραγωγής που θα μπορεί να τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια το δημόσιο δίκτυο της Νορβηγίας.
      Στο Trondheim, ο σχεδιασμός του εντυπωσιακού Brattørkaia έγινε σε πλήρη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Η οροφή έχει μεγάλη κλίση για να μεγιστοποιηθεί η ηλιακή συγκομιδή. Ένα κυλινδρικό αίθριο στο κέντρο του κτιρίου επιτρέπει τη διάχυση του φυσικού φωτός. Η καμπυλωτή πρόσοψη, με το διπλό τζάμι, συλλαμβάνει τους σκανδιναβικούς ανέμους και τους επανακατευθύνει για τον φυσικό αερισμότου οικοδομήματος. Τα περιβαλλοντικά στοιχεία της περιοχής οδήγησαν και τον σχεδιασμό του κτιρίου, λέει η ομάδα.
      Η πλεονάζουσα ενέργεια θα αντισταθμίσει μάλιστα αυτή που χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή των δομικών υλικών του κτιρίου. «Αυτό», λέει ο αρχιτέκτονας Jette Hopp, «είναι μοναδικό, καθώς οι υπάρχουσες πρακτικές για τα ενεργειακά θετικά κτίρια δεν περιλαμβάνουν αυτή την παράμετρο».
      Όπως σημειώνει ο ίδιος, η ενεργειακή αυτή εξίσωση καθιστά την αναπτυξιακή διαδικασία πιο περίπλοκη. Η ομάδα δίνει έμφαση στα ανακυκλωμένα υλικά, τις νέες περιβαλλοντικές καινοτομίες και το σχεδιαστικό κομμάτι λειτουργεί σαν συγκοινωνούν δοχείο με το μηχανικό. Τα μέλη της πράσινης αυτής κοινοπραξίας συνεργάζονται για να διασφαλίσουν ότι κάθε επιλογή σχεδιασμού έχει διπλό σκοπό. «Τίποτα δεν είναι σύμπτωση», λέει ο Hopp. «Προσπαθούμε να δώσουμε στα πράγματα πολλαπλές λειτουργίες και αυτό οδηγεί άμεσα σε εξοικονόμηση ενέργειας», εξηγεί.
      Αυτή η τεχνική είναι εμφανής στο Kjørbo. Πρόκειται το πρώτο έργο της Powerhouse  που αποτελείται από τέσσερα μπλοκ κτιρίων γραφείων σε  ένα επιχειρηματικό πάρκο έξω από το Όσλο. Σε αυτό το υπερσύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον κτίριο οι ενσωματωμένοι αισθητήρες κίνησης ανιχνεύουν τους ανθρώπους που κινούνται μέσα στο χώρο και ανάβουν τα φώτα αναλόγως, μια εσωτερική σκάλα λειτουργεί κι ως άξονας εξαερισμού, ενώ τα φωτοβολταϊκά στην οροφή συλλέγουν ενέργεια τις φωτεινές μέρες, με τη γεωθερμική ενέργεια να αντισταθμίζει τις ανάγκες των ψυχρότερων και γκρίζων ημερών. Το τσιμέντο που χρησιμοποιήθηκε για τον σκελετό του κτιρίου είναι ανακυκλωμένο και τα παλιά εξωτερικά παράθυρα από γυαλί επαναχρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργήσουν εσωτερικά χωρίσματα, τα οποία μάλιστα συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση του φωτός της ημέρας. Πρόσθετα πάνελ μόνωσης κατασκευάστηκαν από παλιά πλαστικά μπουκάλια και αντί η πρόσοψη του κτίσματος να επενδυθεί με μέταλλο, μια ιαπωνική τεχνική καύσης ξύλου που ονομάζεται «shou sug ban», χρησιμοποιήθηκε για να μαυρίσει η νέα πρόσοψη του Kjørbo. Πριν από την ανακαίνιση, το κτίριο κατανάλωνε κατά μέσο όρο 250 kWh ανά τετραγωνικό μέτρο, αλλά αυτό έχει μειωθεί σήμερα κατά 85%. Η πλεονάζουσα ενέργεια του Kjørbo χρησιμοποιείται για τη θέρμανση ενός άλλου κτιρίου και για την τροφοδοσία ενός κοντινού σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου.
      Επόμενος στόχος για την Powerhouse να καταστούν ενεργειακά θετικές ολόκληρες γειτονιές.
      Η Νορβηγία σε επίσημο επίπεδο έχει κάνει τεράστια βήματα στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κι έχει θέσει ως στόχο την αποανθρακοποίηση των μεταφορών συνολικά. Για αυτές τις προσπάθειες, το Όσλο εκλέχτηκε ως η Ευρωπαϊκή Πράσινη Πρωτεύουσα του 2019.
      «Πιστεύουμε ότι η αρχιτεκτονική είναι μια από τις σημαντικότερες πολιτιστικές εκφράσεις της εποχής μας και ότι έχει επίσης κοινωνικό αντίκτυπο», λένε οι εμπνευστές των ενεργειακών κτιρίων της Νορβηγίας.
      «Όταν έχετε ένα γενναιόδωρο κτίριο που είναι επίσης ικανό να συμπεριλάβει στη δομή του την κοινωνία, αυτό αλλάζει το πώς αντιλαμβανόμαστε τις πόλεις και περιβάλλον. Εμείς ως μονάδες αλλά και το γενικό σύνολο. Κι αυτό μπορεί να κάνει την διαφορά», καταλήγουν.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Καθώς η συζήτηση για την ολοένα και πιο ανησυχητική κλιματική αλλαγή είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, το National Geographic χαρτογράφησε τις επιπτώσεις που θα είχε το λιώσιμο των πάγων σε κάθε ήπειρο.
      Σε αυτή την περίπτωση το επίπεδο της θάλασσας θα ξεπερνούσε τα 66 μέτρα σε ύψος και τα νερά θα έσβηναν από τον χάρτη ολόκληρες χώρες  – όπως αυτές που βρίσκονται κοντά στον Βόρειο και Νότιο Πόλο – αλλά και μεγαλουπόλεις.
      Στην Αμερική, πολλές πόλεις στην ανατολική ακτή όπως το Μαϊάμι, η Νέα Υόρκη και η Νέα Ορλεάνη, θα εξαφανιστούν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

      Στην Ευρώπη, πόλεις όπως το Άμστερνταμ, οι Βρυξέλλες, η Ρίγα, το Λονδίνο και η Βενετία θα «πνιγούν», όπως και το μεγαλύτερο μέρος της Δανίας.

      Το ίδιο θα συμβεί και στην Ελλάδα, όπου τα περισσότερα νησιά του Αιγαίου – ειδικά οι Κυκλάδες -  θα βυθιστούν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

      Σε σύγκριση με άλλες ηπείρους, η Αφρική θα χάσει τα λιγότερα εδάφη της. Παρόλα αυτά, η Αλεξάνδρεια και το Κάιρο θα σβηστούν από τν χάρτη λόγω της ανόδου της στάθμης των υδάτων της Μεσογείου. Επίσης, η άνοδος της θερμοκρασίας και η ξηρασία θα μπορούσε να κάνει την ήπειρο ένα μέρος μη κατοικήσιμο. 

      Στην Ασία, θα εξαφανιζόταν όλο το Μπαγκλαντές και οι ακτές της Ινδίας ενώ θα πλημμύριζε μία τεράστια έκταση στην Κίνα, η οποία σήμερα κατοικείται από 600 εκατομμύρια ανθρώπους – το Πεκίνο και η Σαγκάη «σβήνονται» από τον χάρτη.

      Πηγή: National Geographic
      Και ένα gif από το Ratpack: 

      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Συγκεκριμένα για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον Ν3843/2010 (ΦΕΚ Α΄62/28.4.2010) για τις οποίες δεν έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του συνολικού προστίμου το υπολειπόμενο ποσό καταβάλλεται εφάπαξ με χρήση κωδικού πληρωμής σε τράπεζα που αντιστοιχούσε στην υπαγωγή μεχρι 30 Ιουνίου 2019.
      Αυξάνεται το πρόστιμο για τους υπόγειους χώρους η αλλαγή χρήσης χώρων του υπογείου από βοηθητική σε κύρια, εφόσον πρόκειται για χώρο με χρήση κατοικία καθ’ υπέρβαση του συντελεστή δόμησης, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις υπογείου χώρου, από 5% σε 30%
      Επιπλέον χωρίς πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης  η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της προβλεπόμενης έγκρισης, όταν αυτές αφορούν εργασίες που γίνονται στο πλαίσιο του προγράμματος "εξοικονόμηση κατ οίκον ΙΙ"  εφόσον εκδοθεί η συγκεκριμένη άδεια έως την 31η.1.2019
      ΕΔΩ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Τέσσερις μήνες μετά την πολύνεκρη τραγωδία ξεκινούν τα έργα κατεδάφισης με τις έρευνες για τους υπαιτίους να παραμένουν άκαρπες. Η ιταλική κυβέρνηση επιχειρεί να αντλήσει πολιτικά οφέλη από τη διαχείριση του ζητήματος.
      Από σήμερα πέντε εταιρίες αρχίζουν να γκρεμίζουν την γέφυρα Mοράντι  της Γένοβας. Συνολικά, σύμφωνα με τους μέχρι στιγμής υπολογισμούς, τα έργα θα κοστίσουν 19 εκατομμύρια ευρώ. Τέσσερις μήνες μετά από τη δραματική κατάρρευση της γέφυρας που παρέσυρε στον θάνατο 43 ανθρώπους και ανάγκασε εκατοντάδες άτομα να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, η Γένοβα προσπαθεί να κάνει μια νέα αρχή.
      Όσο για τις έρευνες, όπως αναφέρει ο Τύπος, κανείς από όσους ιθύνοντες έλαβαν κλήση σε απολογία, δεν θέλησε να απαντήσει στις ερωτήσεις των δικαστικών. Σύμφωνα με την κυβέρνηση της Ρώμης, η οικοδόμηση της νέας γέφυρας θα αρχίσει στο τέλος Μαρτίου και θα πρέπει  να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
      Στοίχημα για την ιταλική κυβέρνηση
      Στην αρχή της ερχόμενης εβδομάδας θα ανακοινωθεί και το όνομα της εταιρίας που θα αναλάβει το όλο έργο. Σύμφωνα με ό,τι διαρρέει, είναι πολύ πιθανό να επιλεγεί όμιλος στον οποίο το ιταλικό δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του πακέτου μετοχών. Η ιδιωτική εταιρία αυτοκινητοδρόμων διαφώνησε με τους χειρισμούς της κυβέρνησης και αποφάσισε να προσφύγει στην δικαιοσύνη , αλλά χωρίς να ζητά τη διακοπή των έργων. 
      Η κυβέρνηση Κόντε θεωρεί ότι η Γένοβα «θα πρέπει να γίνει σύμβολο της αναγέννησης όλης της Ιταλίας», όπως τονίζει ο υπουργός υποδομών Ντανίλο Τονινέλλι από τα Πέντε Αστέρια. Παράλληλα, πρόκειται να δοθεί αποζημίωση στις οικογένειες που ζουν κοντά στην περιοχή της γέφυρας, διότι θεωρείται βέβαιο ότι θα ταλαιπωρηθούν τους ερχόμενους μήνες από το θόρυβο των έργων.
      Πολλοί σχολιαστές, βέβαια, εκφράζουν αμφιβολίες για το αν η όλη προσπάθεια θα μπορέσει να ολοκληρωθεί τόσο σύντομα, δεδομένου ότι και η έγκριση των πρώτων μέτρων για την στήριξη των πληγέντων και την διαδικασία ανοικοδόμησης στην ιταλική βουλή και γερουσία έγινε «μετ’ εμποδίων».   
      Μετά από πολλές καθυστερήσεις πρόκειται, επομένως, για στοίχημα καίριας σημασίας για την κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε.
      Αθανασία Συγγελλάκη, Ρώμη
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το λιμάνι της Κυλλήνης πρωτοπορεί και εγκαινιάζει την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018 στις 10.30, την πρώτη εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηρά στην Ανατολική Μεσόγειο, διασυνδέοντας το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο FIOR DI LEVANTE της LEVANTE FERRIES.
      Το πρωτοποριακό αυτό έργο, το οποίο υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος elemed, συμβάλλει τα μέγιστα στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς και στον εκσυγχρονισμό του λιμένα, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω νέες καινοτόμες εφαρμογές και σε άλλα ελληνικά λιμάνια, μετατρέποντάς αυτά σε περιβαλλοντικά φιλικούς θαλάσσιους κόμβους.
      Με αφορμή τα εγκαίνια της εγκατάστασης, διοργανώνεται εκδήλωση με τίτλο «Η Ανατολική Μεσόγειος αποκτά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο λιμάνι της Κυλλήνης», με τη συμμετοχή εκπροσώπων θεσμικών φορέων και εταίρων του προγράμματος elemed.
      Δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης, ΕΔΩ: http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2018/12/Killini-Agenda_v2_GR.pdf
      Σχετικά με τη Δράση elemed
      Η Δράση elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean) προωθεί τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ως ναυτιλιακό καύσιμο, αποσκοπώντας να μειώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιεί μελέτες για την εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Σλοβενία) και σε τέσσερα λιμάνια κατά μήκος του Νότιο-Ανατολικού θαλάσσιου διαδρόμου (Κόπερ, Κυλλήνη, Πειραιάς, Λεμεσός), περιορίζοντας δραστικά τον θόρυβο και τους αέριους ρύπους, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές πλησίον των λιμένων. Στα πλαίσια του elemed, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο, στο Λιμάνι της Κυλλήνης.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ημερίδα που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας με θέμα: «Ο ρόλος του Μηχανικού Σήμερα: νέες τεχνολογίες, καλές πρακτικές σε μεγάλα έργα» την Παρασκευή  14 ∆εκεµβρίου 2018.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τρίτος προορισμός παγκοσμίως στις κρατήσεις για υπαίθριες δραστηριότητες αναδείχθηκε η Ελλάδα στις κρατήσεις για τη θερινή περίοδο (1 Απριλίου - 31 Οκτωβρίου 2018), σύμφωνα με τα στοιχεία της εξειδικευμένης διεθνούς πλατφόρμας Adrenaline-Hunter.com.
      Την πρωτιά κατέχει η Γαλλία που λόγω του εύρους δραστηριοτήτων απο ορειβασία στις Άλπεις μέχρι σέρφ στον Ατλαντικό, δικαιολογημένα βρίσκεται στην πρώτη θέση. Τη δεύτερη θέση σε κρατήσεις κατέλαβε η Ισπανία ενώ η Ελλάδα με μικρή διαφορά έρχεται στην τρίτη θέση σε προτίμηση των adventure travelers. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Πορτογαλία ενώ σημαντική ήταν η άνοδος της Κροατίας στην πέμπτη θέση.
      Οι top προορισμοί στην Ελλάδα στις κρατήσεις για υπαίθριες δραστηριότητες:
      Σαντορίνη
      Χανιά
      Ηράκλειο
      Αθήνα
      Μύκονος
      Κεφαλονιά
      Πάρος
      Κέρκυρα
      Ρέθυμνο
      Ρόδος
      Κώς
      Άγιος Νικόλαος Κρήτη
      Όλυμπος
      Ζάκυνθος
      Χαλκιδική
      Η Σαντορίνη για άλλη μία χρονιά κρατάει τη σκυτάλη ακόμη και ανάμεσα στους adventure travelers με τις θαλάσσιες δραστηριότητες να έχουν την προτίμηση του επισκεπτών. Δραστηριότητες όπως οι καταδύσεις, oι περιηγήσεις με ιστιοπλοϊκό ή οι εκδρομές με ελικόπτερα είναι οι δημοφιλέστερες.
      Ακολουθούν τα Χανιά και το Ηράκλειο στη δεύτερη και τρίτη θέση, με το τουριστικό κοινό να προτιμά τις θαλάσσιες δραστηριότητες. Δραστηριότητες όπως το θαλάσσιο παραπέντε και οι περιηγήσεις με τζετ σκι βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού 20-35 ετών. Το παραπέντε επίσης στο Ηράκλειο είναι από τις δραστηριότητες που κέντρισαν το ενδιαφέρον των τουριστών φέτος και επέλεξαν να δουν το φυσικό τοπίο της Κρήτης από ψηλά.
      Η Αθήνα ως μεταβατικός προορισμός για τα νησιά, προσφέρει μία ποικιλία από διαφορετικές δραστηριότητες προκειμένου οι τουρίστες να δουν την πόλη με μια διαφορετική ματιά. Πρώτη δραστηριότητα σε προτίμηση είναι η ελεύθερη πτώση 1,5 ώρα βόρεια από την Αθήνα, ενώ οι ποδηλατικές εκδρομές στο Σούνιο ή στην Πάρνηθα προσφέρουν μία εναλλακτική πρόταση για όσους ενδιαφέρονται να αφήσουν το κέντρο της Αθήνας, και να απολαύσουν τη φύση και τις εξαιρετικές ποδηλατικές διαδρομές γύρω από την πρωτεύουσα.
      Ακολουθούν η Κεφαλονιά, Πάρος, Κέρκυρα, Ρέθυμνο με τις θαλάσσιες δραστηριότητες να προτιμούνται ενώ όσον αφορά τους ορεινούς προορισμούς ο Όλυμπος και τα Μετέωρα βρίσκονται στην προτίμηση των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα.
      Προφίλ των adventure travelers
      Οι υπαίθριες δραστηριότητες προτιμούνται απο ταξιδιώτες ηλικίας 20-35 ετών, τους επονομαζόμενους millenials. Ο μέσος όρος ηλικίας στην πλατφόρμα Adrenaline Hunter για την Ελλάδα ήταν 29 χρόνια και είναι είτε ταξιδιώτες που έκλεισαν τις διακοπές τους αυτόνομα (FIT), είτε ταξιδιώτες που ταξίδεψαν με κάποιο πακέτο. Βασικό στοιχείο όλων των adventure travelers είναι η ανάγκη για να κάνουν πράγματα που διαφέρουν ενόσω βρίσκονται στον προορισμό και να ανακαλύψουν τον προορισμό με έναν διαφορετικό τρόπο.
      Συνήθως οι adventure travelers κάνουν κράτηση για τις δραστηριότητες ενώ βρίσκονται ήδη στον προορισμό - δηλαδή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο μέσος όρος κρατήσεων είναι 1-2 ημέρες πριν τη δραστηριότητα.
      Κρατήσεις ανά εθνικότητα
      Στην κορυφή των κρατήσεων βρίσκονται οι Γάλλοι οι οποίοι έχουν παράδοση σε υπαίθρια σπορ και δραστηριότητες. Ακολουθούν οι Άγγλοι με μικρή διαφορά και οι Αμερικάνοι οι οποίοι αυξήθηκαν σημαντικά κατά το 2018. Την τέταρτη θέση κατέχουν οι Γερμανοί ενώ στην πέμπτη θέση βρίσκονται οι Ολλανδοί. Ακολουθούν οι Αυστραλοί, Καναδοί, Ιταλοί,Έλληνες, Ισραηλινοί, Ελβετοί και Βέλγοι.
      Πρόβλεψη για το 2019
      Ακολουθώντας τις στατιστικές που προβλέπουν αύξηση των τουριστών στην Ελλάδα για το 2019, η ζήτηση για υπαίθριες δραστηριότητες / οutdoor activities αναμένεται να αυξηθεί κατά συνέπεια αυτού κατά το 2019. Η υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρουν οι συνεργάτες της πλατφόρμας στην Ελλάδα αποδεικνύεται μέσα από τις κριτικές των πελατών κατά το 2018 οι οποίοι βαθμολόγησαν συγκεντρωτικά με 9,7/10 την παροχή υπηρεσιών.
      Αναμένουμε το 2019 να είναι μία χρονιά θετική για τον τουρισμό στην Ελλάδα που θα αναδείξει την ποιότητα των υπηρεσιών και το ασύγκριτο τουριστικό προϊόν, τονίζει ο υπεύθυνος για την ελληνική αγορά κ.Θωμάς Καραγιάννης.
      Περισσότερα...

      0

    • kan62

      Κατατέθηκε στη Βουλή σχέδιο νόμου με παρατάσεις αδειών και αλλαγές του ν.4495/2017 ... προσεχώς η συζήτηση στις επιτροπές.
      Συνημμένο παρακάτω το απόσπασμα του σχεδίου νόμου.
      Τροποποιήσεις.pdf
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το iPhone της Apple, το Note 9 της Samsung, οι εκτυπωτές της Cannon και οι συσκευές Mi Band της Xiaomi έχουν κάτι κοινό. Μερικά ολοκληρωμένα κυκλώματα (chips) που ενσωματώνουν, περιλαμβάνουν ελληνικά σχέδια και λογισμικό.
      Η σχεδίασή τους γίνεται στις εγκαταστάσεις της Dialog Semiconductor Hellas στην Αθήνα και την Πάτρα. Η εταιρεία, θυγατρική της Dialog Semiconductors, λειτουργεί δύο από τα δέκα συνολικά ερευνητικά κέντρα που διαθέτει στην Ευρώπη. Η Dialog Semiconductor, πρώην θυγατρική εταιρεία της Daimler-Benz, με κεντρικά γραφεία στο Λονδίνο και τη Σάντα Κλάρα της Καλιφόρνιας, είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις σχεδίασης ολοκληρωμένων κυκλωμάτων στον κόσμο. Το 2017 η εταιρεία είχε έσοδα ύψους 1,2 δισ. ευρώ και απασχολούσε κάτι περισσότερο από 2.000 εργαζομένους. Πελάτες της είναι η Apple, η Samsung, η Xiaomi κ.ά.
      Από αυτούς τους 2.000 εργαζομένους, περίπου το 5% είναι εγκατεστημένο στη χώρα μας. Συμμετέχει στον σχεδιασμό κυκλωμάτων που η μητρική εταιρεία πουλάει διεθνώς ανά τον κόσμο. «Είμαστε ένα από τα τρία κέντρα σχεδίασης κυκλωμάτων low energy bluetooth που λειτουργεί η Dialog», αναφέρει ο επικεφαλής της εταιρείας Μάριος Ηλιόπουλος. Αυτή είναι και η εξειδίκευση των δύο κέντρων που λειτουργεί η εταιρεία στην Αθήνα και την Πάτρα. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο κ. Ηλιόπουλος, στόχος της εταιρείας είναι να εισέλθει και στον σχεδιασμό κυκλωμάτων διαχείρισης ήχου.

      Ο κ. Ηλιόπουλος, ως μηχανικός σχεδίασης κυκλωμάτων, έχει ζήσει όλη την πορεία της μικρής βιομηχανίας ημιαγωγών στη χώρα μας. Ξεκίνησε από μηχανικός στην Atmel Hellas και σήμερα είναι επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Dialog στην Ελλάδα. Ο ίδιος αναφέρει ότι παρά το αφιλόξενο επιχειρηματικό περιβάλλον, η χώρα μας διαθέτει καλό έμψυχο δυναμικό προσδίδοντας σε αυτήν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Αν σε αυτό συμπεριληφθεί και το χαμηλό κόστος, τότε το ενδιαφέρον είναι σημαντικό.
      Ετσι, η Dialog επενδύει συνεχώς στη χώρα μας. Οταν ξεκίνησε το 2011 απασχολούσε 20 μηχανικούς, ενώ σήμερα απασχολεί περισσότερους από 100. «Κάθε χρόνο γινόμαστε περισσότεροι», λέει ο κ. Ηλιόπουλος σημειώνοντας ότι η ετήσια ανάπτυξη ακόμη και φέτος είναι διψήφια σε ποσοστό. Η εξειδίκευση του ελληνικού κέντρου αφορά τον σχεδιασμό ασύρματων κυκλωμάτων Bluetooth χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Τα κυκλώματα αυτά αξιοποιούνται στην αγορά του «Ιντερνετ των πραγμάτων (Internet of Things ή ΙοΤ)», μια αγορά που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς.
      Για να γίνει πράξη ο κόσμος του «Ιντερνετ των πραγμάτων», πρέπει οι συσκευές αυτές να επικοινωνούν αποδοτικά με το περιβάλλον τους. Η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, όπως εξηγεί ο κ. Ηλιόπουλος, είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά για συσκευές που βρίσκονται σε απομακρυσμένα σημεία.
      Ενα παράδειγμα επιτυχημένης εφαρμογής low energy bluetooth κυκλώματος είναι αυτό που σχεδίασε η Dialog για το πενάκι του κινητού τηλεφώνου «ναυαρχίδα» της Samsung, το Note 9. Στη διαδικασία αυτή συμμετείχε και η ελληνική εταιρεία, όπως επίσης συμμετείχε στον σχεδιασμό και μιας σειράς άλλων κυκλωμάτων που ενσωματώνουν οι «φορετές» ή wearable συσκευές της κινεζικής Xiaomi.

      Η εποχή του «Ιντερνετ των πραγμάτων» βρίσκεται ante portas, κάτι που δημιουργεί τεράστιες προοπτικές στον σχεδιασμό ολοκληρωμένων κυκλωμάτων για ασύρματες επικοινωνίες.
      Οι δεσμοί με την Apple
      Η πιο σημαντική συμβολή της ωστόσο ήταν στη δημιουργία του ολοκληρωμένου κυκλώματος διαχείρισης της ενέργειας των συσκευών iPhone της Apple. Σχεδόν το 70% των πωλήσεων της μητρικής Dialog προερχόταν από αυτή τη δραστηριότητα. Και μόλις η συγκεκριμένη δραστηριότητα απέκτησε ένα κρίσιμο μέγεθος, η Apple την απορρόφησε, μετά τη συμφωνία ύψους 600 εκατ. δολαρίων που έκλεισε με την Dialog τον περασμένο Οκτώβριο. «Η έμφαση (της Dialog) πλέον δίδεται στα κυκλώματα low energy Bluetooth», λέει ο κ. Ηλιόπουλος.
      Παράλληλα, όπως αναφέρει, η διοίκηση της μητρικής Dialog συμφώνησε η θυγατρική της να συμμετάσχει στον σχεδιασμό κυκλωμάτων ήχου. Πρόκειται για κυκλώματα που αξιοποιούνται από τα ακουστικά τηλεφώνων μέχρι και τα ακουστικά που αξιοποιούν τα υψηλής πιστότητας ηχοσυστήματα.
      Σημειώνεται ότι η Dialog, όπως και οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις ημιαγωγών, είναι μια επιχείρηση χωρίς παραγωγικές μονάδες (fabless). Τα σχέδια που δημιουργεί, τα υλοποιούν κατασκευαστές ημιαγωγών (chips). Ειδικά η Dialog παράγει τα προϊόντα στην Ταϊβάν.
      Ο «πατέρας» του USB έφτιαξε μια δυναμική εταιρεία στην Ελλάδα
      Η Dialog Semiconductor στην Ελλάδα δεν συνιστά νεοφυή επιχείρηση. Αντιθέτως, η ιστορία της εκτείνεται σχεδόν 20 χρόνια πίσω. Πρωτοεμφανίστηκε ως Atmel στο τέλος της δεκαετίας του 1990. Η εταιρεία που ίδρυσε το 1984 στις ΗΠΑ ο ομογενής Γιώργος Περλέγκος, με τις προτροπές της τότε κυβέρνησης Σημίτη, δημιούργησε στην Πάτρα μια μονάδα σχεδιασμού ολοκληρωμένων κυκλωμάτων. Είχε προηγηθεί η δημιουργία αντίστοιχου τμήματος στην Πάτρα από τη δανική Giga (Giga Hellas), η οποία το 2000 εξαγοράστηκε από την αμερικανική Ιntel.
      H Atmel Hellas δημιουργήθηκε το 1999 έχοντας ως βασικό σκοπό τον σχεδιασμό κυκλωμάτων οθονών και ασύρματων συσκευών –στη γλώσσα των μηχανικών λέγονται μικροελεγκτές (micro-controllers)– όπως επίσης και καρτών μνήμης (flash memories). Οι τελευταίες είναι σήμερα ευρέως διαδεδομένες και γνωστές ως «φλασάκια» ή «στικάκια» (USB memories). Ο ιδρυτής της Αtmel και πρώην στέλεχος της Intel Corp. κ. Περλέγκος θεωρείται ο πατέρας των καρτών μνήμης flash. Για τον λόγο αυτό, το 2017 έλαβε τη διάκριση έργου ζωής (Life Achivement Award) από τον σύνδεσμο κατασκευαστών καρτών μνήμης στις ΗΠΑ.
      Η Atmel Hellas προέκυψε ως αποτέλεσμα της προσπάθειας του κ. Περλέγκου να ενισχύσει τη χώρα προέλευσης του. Επιλέχθηκε η Πάτρα λόγω της γειτνίασης με την Τεγέα, απ’ όπου κατάγεται η οικογένειά του. Κυρίως όμως επελέγη λόγω του εξειδικευμένου και καλά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού που δημιουργούσε η Πάτρα και το πανεπιστήμιο της. Υπενθυμίζεται ότι στην Πάτρα είχε δημιουργηθεί το 1979 η πρώτη πανεπιστημιακού επιπέδου σχολή, αποκλειστικά εστιασμένη στο γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής.
      Η εταιρεία, η οποία ενισχύθηκε από τον αναπτυξιακό νόμο με περίπου 7 εκατ. ευρώ, επεκτάθηκε και στην Αθήνα και μέχρι το 2003 είχε στελεχωθεί με πάνω από 150 μηχανικούς. Τα προβλήματα ωστόσο που αντιμετώπισε η μητρική Atmel στις ΗΠΑ –η οποία στο τέλος (2016) εξαγοράστηκε από τη Microchip– οδήγησαν σε μαρασμό την Atmel Hellas.
      Ετσι, τo 2007 η Ολλανδική SiTel απέκτησε κάποιες δραστηριότητες της Atmel στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, απέκτησε το προσωπικό που της είχε απομείνει στις εγκαταστάσεις της Αθήνας, περίπου 30 μηχανικοί. H SiTel, ωστόσο, έστρεψε την εταιρεία προς τον σχεδιασμό κυκλωμάτων και εφαρμογών τους που αφορούσαν τη μετάδοση φωνής πάνω από δίκτυα Internet (VoIP) και τις ασύρματες επικοινωνίες. H εταιρεία που ιδρύθηκε ονομάστηκε SiΤel Hellas, αλλά το 2011 πέρασε στον έλεγχο της Dialog Semiconductor, καθώς η τελευταία εξαγόρασε το σύνολο των δραστηριοτήτων της SiΤel Ολλανδίας, αντί 84,5 εκατ. δολ. ΗΠΑ (περίπου 75 εκατ. ευρώ).
      Με την κίνηση αυτή, ο νέος μέτοχος αποκτά τμήμα σχεδιασμού ολοκληρωμένων κυκλωμάτων για ασύρματες επικοινωνίες. Στόχος της, όπως αναφέρει ο επικεφαλής της Μάριος Ηλιόπουλος, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος σχεδίασης κυκλωμάτων ασύρματων επικοινωνιών, καθώς διαβλέπει ότι η εποχή του «Ιντερνέτ των πραγμάτων» βρίσκεται ante portas.
      Σήμερα, ύστερα από επτά χρόνια, η Dialog Semiconductor Hellas έχει φθάσει εκ νέου να απασχολεί περισσότερους από 100 μηχανικούς. Διαθέτει εγκαταστάσεις σε Αθήνα (Καλλιθέα) και Πάτρα και απασχολεί 104 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 42 βρίσκονται στην Πάτρα και οι υπόλοιποι 62 στην Αθήνα. Oι εγκαταστάσεις της σε Πάτρα και Αθήνα είναι οι δύο από τις 13 που έχουν αναπτυχθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη. Οι περισσότερες μονάδες σχεδιασμού κυκλωμάτων βρίσκονται στην Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Βρετανία, Ολλανδία, Ιταλία, Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία και Τουρκία.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επένδυση ενός δισ για την ανάπτυξη μικρών διαμερισμάτων με κοινόχρηστες εγκαταστάσεις (co-living) σε όλη την Ευρώπη τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια ανακοίνωσαν δύο από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρείες στο real estate
       
      Η Corestate Capital Holding SA, και η Medici Living, ανακοίνωσαν ότι σκοπεύουν να δημιουργήσουν ένα ευρωπαϊκό χαρτοφυλάκιο περίπου 35 ακίνητα και να προσθέσουν επιπλέον 6.000 δωμάτια στο σημερινό χαρτοφυλάκιο της Medici Living που σήμερα φτάνει τα 1.800 δωμάτια.
       
      Οι νέοι που έχουν βρεθεί εκτός αγοράς κατοικίας λόγω υψηλού κόστους στις μεγάλες πόλεις αναζητούν λύσεις στέγασης σε μοντέλα “συγκατοίκησης” όπου μικροδιαμερίσματα που εξασφαλίζουν τον προσωπικό χώρο μεγέθους από 20 έως 35 τμ ομαδοποιούνται γύρω από κοινόχρηστες εγκαταστάσεις, όπως τραπεζαρίες, σαλόνια, χώρους εργασίας, χώρους πλυντηρίων και γυμναστήρια.
      Οι δύο γερμανικές εταιρείες, δήλωσαν οτι σκοππευουν να τοποθέτηθούν σε υπάρχοντα ακίνητα με κεφάλαια και εξυπηρέτηση χρεών, αλλά και αναπτύσσοντας εντελώς νέα συγκροτήματα αρχικά στην Αυστρία, την Ελβετία, την Ισπανία και την Πολωνία, πέραν των σημερινών ευρωπαϊκών αγορών που ήδη τοποθετείται η Medici Living (Γερμανία, Βρετανία και Κάτω Χώρες).
      Κάθε επένδυση θα κυμανθεί από 20 εκατομμύρια έως 60 εκατομμύρια ευρώ.
      Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Corestate θα είναι υπεύθυνη για επενδύσεις, ανάπτυξη έργων, χρηματοδότηση και διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και κεφαλαίων ενώ η Medici Living στο σχεδιασμό και την διαχείρηση των ακινήτων. 
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ότι η χώρα θα τελειώσει το τρέχον έτος έχοντας χρησιμοποιήσει λιγότερη ποσότητα άνθρακα από οποτεδήποτε μετά το 1979.
      Σύμφωνα με τελευταία ενεργειακή έκθεση της κυβέρνησης των ΗΠΑ, οι Αμερικανοί κάτοικοι χρησιμοποιούν λιγότερο άνθρακα φέτος από ό,τι οποιαδήποτε στιγμή μετά τη δεκαετία του 1970. Αυτό συμβαίνει μάλιστα παρά τις δηλωμένες προσπάθειες της κυβέρνησης Τραμπ να πριμοδοτήσει τη βιομηχανία άνθρακα της χώρας.
      Συγκεκριμένα, η Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ότι η χώρα θα τελειώσει το τρέχον έτος έχοντας χρησιμοποιήσει λιγότερη ποσότητα άνθρακα από οποτεδήποτε μετά το 1979.
      Η έκθεση αποδίδει την εξέλιξη αυτή στο συνεχιζόμενο ανταγωνισμό από τις φθηνές και καθαρότερες μορφές ενέργειας, ιδίως το φυσικό αέριο, και κατά δεύτερο λόγο την ηλιακή και αιολική ενέργεια. Τα αυστηρότερα πλαίσια κανόνων ρύπανσης έχουν επίσης οδηγήσει στο κλείσιμο αρκετών παλαιότερων, πιο ρυπογόνων μονάδων άνθρακα.
      Το ηλεκτρικό δίκτυο εξακολουθεί να είναι ο κύριος χρήστης του άνθρακα. Με τη ζήτηση των ΗΠΑ να μειώνεται από το 2007, φέτος αναμένεται να είναι ο χρόνος με το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό παροπλισμού των ανθρακωρυχείων της χώρας, σύμφωνα με το πρακτορείο Associated Press.
      Ο πρόεδρος Τραμπ είχε θέσει προεκλογικά την ανθρακοβιομηχανία και τη δέσμευση για άφθονες νέες θέσεις εργασίας στον τομέα ως υψηλότατη προτεραιότητα. Ο ίδιος και άλλοι Ρεπουμπλικανοί επιτέθηκαν συχνά στον πρώην πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα για τη διεξαγωγή ενός λεγόμενου «πολέμου ενάντια του άνθρακα», μέσω κανονισμών που οι Ρεπουμπλικανοί υποστήριζαν ότι μειώνουν τις θέσεις εργασίας και βλάπτουν τη βιομηχανία. Τώρα, οι δυνάμεις της αγοράς φαίνεται να μην επιτρέπουν στην κυβέρνηση Τραμπ να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ενωση οι πρώτοι 2.800 ευρωπαϊκοί δήμοι μεταξύ των οποίων και 131 Ελληνικοί που θα λάβουν χρηματοδότηση για την εγκατάσταση wifi σε δημόσιους χώρους.
      Η πρωτοβουλία WiFi4EU αποτελεί καθεστώς στήριξης για την παροχή υψηλής ποιότητας πρόσβασης στο διαδίκτυο σε μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες στα κέντρα της τοπικής δημόσιας ζωής.
      Η τοπική ασύρματη συνδεσιμότητα που παρέχεται δωρεάν και χωρίς όρους που εισάγουν διακρίσεις αναμένεται να συμβάλει στη γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος, ιδίως σε κοινότητες που υστερούν ως προς τον ψηφιακό γραμματισμό, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών και απομακρυσμένων περιοχών.
      Θα πρέπει να ενισχύσει περαιτέρω την πρόσβαση σε επιγραμμικές υπηρεσίες που βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής στις τοπικές κοινότητες, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε υπηρεσίες, παραδείγματος χάριν στην ηλεκτρονική υγεία και στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, να επιτρέψει τη δημιουργία νέων ευκαιριών ψηφιακής ένταξης, π.χ. μαθήματα χρήσης υπολογιστών και διαδικτύου, και να προωθήσει την ανάπτυξη τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που καινοτομούν στον τομέα των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.
      Οι δήμοι ενισχύονται με 15.000 ευρω.
      Οι Ελληνικοί δήμοι που επιλέχθηκαν είναι:
      ΔΗΜΟΣ ΟΡΟΠΕΔΙΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΟΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΞΑΝΘΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΥΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΎΔΡΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΦΙΛΟΘΕΗΣ - ΨΥΧΙΚΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΧΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΠΕΛΛΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΟΙΧΑΛΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΙΛΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΙΗΤΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ - ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
      ΔΗΜΟΣ ΤΕΜΠΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΡΑΦΗΝΑΣ - ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΝΕΜΕΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΟΥ - ΝΕΣΤΟΡΟΣ
      ΔΗΜΟΣ ΩΡΩΠΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΕΔΕΣΣΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ-ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ-ΑΓ. ΘΕΟΔΩΡΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
      ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΛΙΑΡΤΟΥ-ΘΕΣΠΙΕΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΕΩΣ
      ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ
      ΔΗΜΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥ - ΤΑΥΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΚΩ
      ΔΗΜΟΣ ΖΑΧΑΡΩΣ
      ΔΗΜΟΣ ΣΙΦΝΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΔΩΡΙΔΟΣ
      ΔΗΜΟΣ ΛΗΜΝΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΚΡΩΠΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΚΤΙΟΥ - ΒΟΝΙΤΣΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΤΗΝΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ - ΧΟΡΤΙΑΤΗ
      ΔΗΜΟΣ ΜΑΝΔΡΑΣ - ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΟΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ - ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΦΑΡΣΑΛΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΣΠΑΡΤΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΔΟΜΟΚΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΠΑΠΑΓΟΥ - ΧΟΛΑΡΓΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ - ΕΥΟΣΜΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΒΕΛΟΥ - ΒΟΧΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ - ΠΕΥΚΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΡΕΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΑΛΙΜΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΡΤΑΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΙΜΩΛΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΚΙΛΕΛΕΡ
      ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΆΡΓΟΥΣ - ΜΥΚΗΝΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΠΩΓΩΝΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΒΙΑΝΝΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΝΑΞΟΥ & ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΚΥΜΗΣ - ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΙΘΑΚΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ
      ΔΗΜΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΛΕΡΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΑΓΑΘΟΝΗΣΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ
      ΔΗΜΟΣ ΔΩΔΩΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΑΘΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΛΕΣΒΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΙΣΤΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΜΗΛΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ - ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
      ΔΗΜΟΣ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΣΚΙΑΘΟΥ
      ΔΗΜΟΣ ΦΥΛΗΣ
      ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.