Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Στον Πλατανιά θα τοποθετηθεί η πρώτη στρατιωτική γέφυρα τύπου Belley, προκειμένου να αποκατασταθεί η συγκοινωνία στο σημείο, μετά την κατάρρευση της γέφυρας πριν από τρεις ημέρες.
      Κλιμάκιο του στρατού με τους ανάλογους άνδρες, έφτασαν στη θέση της γέφυρας Πλατανιά στον Ιάρδανο ποταμό, όπου θα ξεκινήσει η διαδικασία συναρμολόγησης της γέφυρας (κεντρική φωτογραφία).



      Η δεύτερη γέφυρα αναμένεται να τοποθετηθεί στις Βρύσσες όπου τμήμα της τσιμεντένιας γέφυρας έχει καταρρεύσει.

      Οι δύο στρατιωτικές γέφυρες έφτασαν σήμερα στα Χανιά, με το πλοίο της γραμμής ενώ σε τρεις μέρες η γέφυρα τύπου Belley θα έχει τοποθετηθεί στον Πλατανιά.
      Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Αμύνης, αναμένονται ακόμα δύο τέτοιου τύπου γέφυρας, μέσα στις επόμενες ημέρες.

      Φώτο: https://www.kriti24.gr/archisan-na-topothetoyntai-oi-protes-gefyres-sta-chania-foto/
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Μετά από έξι χρόνια εργασιών, η κατασκευή του Raffles City Chongqing ολοκληρώνεται στην Κίνα: Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο οικοδομικό εγχείρημα: Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του New Atlas, ο αποκαλούμενος οριζόντιος ουρανοξύστης αποτελείται από οκτώ πύργους και μια γέφυρα.
      Η CapitaLand αναφέρει πως δομικά έχει ολοκληρωθεί, και σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στο εσωτερικό του. Τα επίσημα εγκαίνια αναμένονται στο δεύτερο μισό του 2019.
      Η έκταση του project είναι ιδιαίτερα μεγάλη, με συνολική επιφάνεια ορόφων 817.000 τετραγωνικών μέτρων στους οκτώ πύργους του. Η γέφυρα, υπό την ονομασία Crystal, υποστηρίζεται από τέσσερις ουρανοξύστες των 250 μέτρων. Επίσης, συνδέει άλλο ένα ζεύγος ουρανοξυστών, ύψους 350 μέτρων, μέσω δύο μικρότερων γεφυρών. Έχει μήκος 300 μέτρων και καλύπτεται από περίπου 3.000 πάνελ γυαλιού και αλουμινίου.
      Στο εσωτερικό της γέφυρας θα βρίσκονται δύο πισίνες, μια γκαλερί, μεγάλοι κήποι με δέντρα, εστιατόρια κ.α. Το υπόλοιπο Raffles City Chongqing θα έχει γραφεία και διαμερίσματα.
       
       
      Φώτο: https://newatlas.com/raffle-city-chongqing-moshe-safdie-nears-completion/58623/#gallery






       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις λίγες χώρες της Ευρώπης που έχουν μόνο ένα σύστημα Τραμ συγκαταλέγεται η Αθήνα. Κατά καιρούς (ειδικά προεκλογικές περιόδους) έχουν βγεί στην επιφάνεια σχέδια και μελέτες για την ανάπτυξης συστημάτων Τραμ σε αρκετές πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, ο Βόλος, το Ηράκλειο, η Πάτρα, η Λάρισα και η Καλαμάτα, ωστόσο ποτέ δεν προχώρησε κάτι παραπάνω από αυτό.
      Στον Ευρωπαϊκό χάρτη του Τραμ στην ίδια κατηγορία με την Αθήνα (ένα μόλις σύστημα Τραμ) είναι και: η Βουλγαρία, η Πορτογαλία, η Βοσνία, η Σερβία, η Δανία, η Εσθονία, η Ιρλανδία και η Φινλανδία. Αν κάνουμε και μία πληθυσμιακή σύγκριση με αυτές τις χώρες θα διαπιστώσουμε ότι μόνο η Πορτογαλία έχει παρόμοιο πληθυσμό και οι υπόλοιπες πολύ λιγότερο.
      Καθόλου σύστημα Τραμ έχουν κάποιες Βαλκανικές χώρες: Αλβανία, Σκόπια, Μαυροβούνιο, Κόσοβο και Σλοβενία και οι ανατολικές Λιθουανία και Μολδαβία.
      Τα συστήματα Τραμ όπως αποδεικνύει η παρουσία τους σε περισσότερες από 200 πόλεις της Ευρώπης δεν είναι ιδανικά μόνο για μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα, η Βουδαπέστη, το Βερολίνο, το Μιλάνο κ.α. αλλά και σε πόλεις με πληθυσμό που μπορεί να είναι από 500.000 αλλά και λιγότερο μέχρι και 100.000. Στη Ρουμανία για παράδειγμα έχει Τραμ 38χλμ με 10 γραμμές η Τιμισοάρα με πληθυσμό 310.000. Στη Γερμανία στην πόλη Darmstadt με πληθυσμό περίπου 140.000 κατοίκους υπάρχει σύστημα Τραμ 40χλμ με 9 γραμμές. Στο Innsbruck της Αυστρίας με 120.000 κατοίκους υπάρχει σύστημα Τραμ 26χλμ με 5 γραμμές. Τέλος ένα άλλο παράδειγμα στο Μπλάκπουλ της Αγγλίας, όπου με πληθυσμό 140.000 κατοίκων λειτουργεί σύστημα Τραμ 18,4χλμ με 1 γραμμή.
      Στην περίπτωση της Ελλάδας, αποδεικνύεται πως κριτήρια για την ανάπτυξη Τραμ με παράδειγμα τις παραπάνω πόλεις αλλά και δεκάδες άλλες στην Ευρωπαϊκή επικράτεια, πληρούν πέρα από τη Θεσσαλονίκη που έχει πληθυσμό άνω του 1 εκατομμυρίου και μπορεί να το προσθέσει ως συμπληρωματικό του Μετρό, τουλάχιστον επτά: η τριάδα Ηράκλειο, Λάρισα και Πάτρα που έχουν περίπου 300.000 κατοίκους μητροπολιτικά, και  Ιωάννινα, Βόλος, Καβάλα και Καλαμάτα. Τα Τραμ μπορούν να ενταχθούν στις πόλεις σε πεζοδρομημένους άξονες, να τις ενώσουν με σημαντικά σημεία όπως Σιδηροδρομικούς Σταθμούς, ΚΤΕΛ, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια και να λειτουργήσουν καταλυτικά στην περιβαλλοντική, αισθητική και ουσιαστική αναδιαμόρφωση της λειτουργίας των αστικών μεταφορών στις πόλεις που θα μπορούσε να εγκατασταθεί.
      To "μυστικό" της λειτουργίας σε πόλεις με στενούς δρόμους όπως αυτούς που έχει η Ελλάδα έχει να κάνει με την τοποθέτηση στενότερων τροχιόδρομων και συρμών Τραμ που δίνει λύση και σε αυτό το πρόβλημα. Αυτό έχουν επιλέξει πόλεις όπως το Όσιγιεκ στην Κροατία, η Τεργέστη στην Ιταλία, το Λβιβ στην Ουκρανία, η Βέρνη στην Ελβετία κ.α.
      Μέχρι σήμερα σε καμιά από τις παραπάνω πόλεις δεν τόλμησε ούτε Δήμος, ούτε Περιφέρεια αλλά ούτε το Υπουργείο προχώρησε ποτέ. Μάλιστα στη σημερινή εποχή που η λύση των ΣΔΙΤ είναι παρούσα και με τη συμμετοχή των φορέων των υφιστάμεων αστικών μεταφορών αυτή η μεταμόρφωση των συγκοινωνιών μπορεί να γίνει πραγματικότητα και οι ελληνικές περιφερειακές πόλεις να πάνε πολλά βήματα μπρος στην καθημερινότητα των αστικών μετακινήσεων.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σε προσωρινή αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο της πόλης των Αθηνών, που δεν περιλαμβάνεται στο ιστορικό κέντρο της πόλης, νοτίως της Ακρόπολης, προτίθεται να προχωρήσει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, με αφορμή τις αντιδράσεις για την ανέγερση ψηλών κτηρίων πέριξ του βράχου, που κλείνουν την οπτική πρόσβαση στην Ακρόπολη.
      Σύμφωνα με το ανακοίνωση του υπουργείου, ο κ. Σταθάκης ζήτησε επιπλέον από τις αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν στον άμεσο έλεγχο νομιμότητας της οικοδομικής άδειας του κτιρίου που έχει κτιστεί επί της οδού Φαλήρου 5, καθώς επίσης και τη διενέργεια αυτοψίας από τους επιθεωρητές δόμησης, προκειμένου να ελεγχθεί η ορθή εφαρμογή της οικοδομικής άδειας
      Σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ επισημαίνει ότι «στη βάση αυτή θα γίνουν όποιες παρεμβάσεις κριθούν αναγκαίες στο θεσμικό πλαίσιο, όπως αυτό έχει προκύψει μετά τις μεταβολές του 2012».
      Στην ίδια ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι «σε σχέση με το ακίνητο επί των οδών Μισαραλιώτου 7-11 και Τσάμη Καρατάσου 4, ουδέποτε έχει εισαχθεί κάποιο αίτημα στα όργανα ή στις υπηρεσίες του υπουργείου».
      Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, η Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας (της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος) του υπουργείου, σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς και υπουργεία, έχει συστήσει ομάδα εργασίας για την επανεξέταση των όρων δόμησης στην περιοχή, ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα περιορισμού της οπτικής επαφής με την Ακρόπολη.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη του κοινού διαγωνισμού ΑΠΕ για αιολικούς και φωτοβολταϊκούς σταθμούς από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ο οποίος αφορά δημοπρατούμενη ισχύ 600 MW, ενώ σημαντική αλλαγή στους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού αφορά η αναπροσαρμογή του επιπέδου ανταγωνισμού από το 75% στο 40% πλέον.
      Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της Αρχής, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι η 21η Μαρτίου 2019, ενώ η διενέργεια της ηλεκτρονικής δημοπρασίας προγραμματίζεται για την 15η Απριλίου προκειμένου να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι και να ξεκινήσει η σχετική τους προετοιμασία.
      Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με προηγούμενο προγραμματισμό της Αρχής οι προς δημοπράτηση ποσότητες προσδιορίζονταν σε 400 MW για το 2018 και 400 MW για το 2019. Δεδομένου, όμως, ότι πέρυσι δεν διεξήχθη κοινή ανταγωνιστική διαδικασία, η δημοπρατούμενη ισχύς για τον πρώτο κοινό διαγωνισμό κρίνεται εύλογο από την Αρχή, να ανέρχεται στα 600 MW, λαμβάνοντας υπόψη τη μη δημοπρατηθείσα ισχύ των 400 MW του έτους 2018 και το ήμισυ της προς δημοπράτηση ισχύος του έτους 2019. Έτσι επομένως , προκύπτουν τα 600 MW που «βγαίνουν» στον ερχόμενο διαγωνισμό του Απριλίου.
      Επιπλέον, να προσθέσουμε πως το μέτρο του 75% στόχο είχε να εξασφαλίσει ένα ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής στο διαγωνισμό, γεγονός που λειτουργούσε ως δικλείδα ασφαλείας προκειμένου να διασφαλίζονται ομαλές συνθήκες ανταγωνισμού.
      Μάλιστα, στην αιτιολογική έκθεση της απόφασης επισημαίνεται από την Αρχή πως με τον καθορισμό ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής επιτυγχάνεται ένα σημαντικό όφελος για τους καταναλωτές, οι οποίοι, βάσει του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου θα κληθούν να πληρώσουν για κάθε έργο, μέσω του ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων Ρύπων), σημαντικό μέρος του ποσού που υπολογίζεται ως κρατική ενίσχυση με βάση τη Σύμβαση Λειτουργικής Ενίσχυσης, που θα συνάψουν οι επιτυχόντες στις ανταγωνιστικές διαδικασίες.
      Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η ΡΑΕ ορίζει ότι το ποσοστό συμμετοχής πρέπει να είναι τουλάχιστον 40% πλέον της δημοπρατούμενης ισχύος.
      Τέλος, η προκήρυξη του διαγωνισμού αναφέρει πως στην περίπτωση που εφαρμόζοντας το εν λόγω ποσοστό προκύπτει προς δημοπράτηση ισχύς, η οποία είναι μικρότερη από την ισχύ του Συμμετέχοντα με τη μεγαλύτερη Ισχύ Συμμετοχής τότε η δημοπρατούμενη ισχύς καθορίζεται από (είναι ίση με) την ισχύ του Συμμετέχοντα με τη μεγαλύτερη Ισχύ Συμμετοχής.
      Επισυνάπτονται η απόφαση της ΡΑΕ, καθώς και η προκήρυξη του διαγωνισμού. 
      Περισσότερα...

      0

    • COSTAS T

      Κατέρρευσε την στιγμή του ρεπορτάζ μια ιστορική γέφυρα.
      http://www.neatv.gr/el/363953/teo-sok-istoriki-iefira-katerreise-se-zontani-sindesi.php
      Ήταν από τα έργα εκείνα που όταν μου δίνετε η ευκαιρία σταματώ και αφιερώνω χρόνο για να τα παρατηρήσω παρόλο που δεν έχω σχέση με τις κατασκευές.
      Κρίμα, επειδή στην θέση της θα κατασκευαστεί μια νέα γέφυρα η οποία θα είναι μεν ασφαλής ωστόσο είναι σίγουρο πως θα είναι σχεδιαστικά αδιάφορη.
      Περισσότερα...

      16

    • Engineer

      Ένας εκκωφαντικός κρότος που ακούστηκε το πρωί του Σαββάτου από την περιοχή του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναστάτωσε τους κατοίκους που σύντομα διαπίστωσαν πως μέρος της πρόσοψης παλιού κτηρίου είχε καταρρεύσει.
      Όπως αναφέρει e-evros.gr (https://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/katerreyse-prosopsh-kthrioy-sto-limani-ths-ale3androypolhs/post37189?fbclid=IwAR2zd0HZT2_KfTYQkf4Fvs4N2kiF-iMIIfMlyDiv-89t_JFA4_E9sTs15aE), από τύχη δεν υπήρξαν τραυματισμοί αλλά ούτε και υλικές ζημιές σε διερχόμενα ή σταθμευμένα οχήματα, καθώς πρόκειται για δρόμο ο οποίος βρίσκεται πολύ κοντά σε πάρκινγκ αυτοκινήτων.
      Πρόκειται για μία από τις αποθήκες του λιμανιού οι οποίες είναι κτίσματα του 1870 και κατασκευάστηκαν από την Εταιρία Ανατολικών Σιδηροδρόμων, την εποχή που κατασκευαζόταν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και χτιζόταν γύρω από αυτό η καινούρια πόλη.
      Οι αρχές αποδίδουν την κατάρρευση τόσο στην παλαιότητα του κτίσματος όσο και στους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή.
      Δεν υπήρξε τραυματισμός στο συμβάν.
       
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Διαγωνισμό προκήρυξε ο ΔΕΔΔΗΕ με σκοπό την ανάδειξη αναδόχου για την προμήθεια Υποβρύχιων Καλωδίων Μέσης Τάσης, συνολικού μήκους 42 χλμ.
      Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 6.981.750,00 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ, ποσό συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ: 8.657.370,00 ευρώ) και κατανέμεται ως εξής:
      1) Υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο 20KV, κοινού μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού, διατομής 3Χ35 mm2 Al, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος/2010, με συνολικό μήκος 24.800 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 2.604.000 ευρώ.
      2) Υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο 20KV, κοινού μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού , διατομής 3Χ35 mm2 Cu, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος/2010, με συνολικό μήκος 14.500 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 1.870.500 ευρώ.
      3) Υποβρύχιο μονοπολικό καλώδιο 20KV, μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού, διατομής 1Χ95 mm2 Cu, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος /2010, με συνολικό μήκος 3.000 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 180.000 ευρώ.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 4.654.500 ευρώ ενώ συμπεριλαμβάνει και το δικαίωμα προαίρεσης (50% επί της προϋπολογισμένης αξίας). Η συνολική ενδεικτική προϋπολογισμένη αξία: του δικαιώματος προαίρεσης 50% και για τα 3 καλώδια  είναι 2.327.250 ευρώ.
      Η προθεσμία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί για την 1η Απριλίου 2019. Περισσότερες πληροφορίες για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου μπορούν να ανακτηθούν στον ιστότοπο του ΔΕΔΔΗΕ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Τουρκία κατέλαβε την έκτη θέση ανάμεσα στις 38 χώρες της ευρωπαϊκής Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, από πλευράς πρόσθετης εγκατεστημένης αιολικής ισχύος το 2018, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της WindEurope. Η γειτονική χώρα πρόσθεσε νέα αιολική ισχύ 467 μεγαβάτ το περασμένο έτος και διαμόρφωσε τη συνολική εγκατεστημένη χωρητικότητά της στα 7.369 μεγαβάτ, όπως αναφέρεται στην έκθεση Trends and Statistics.
      Η συνολική δυναμικότητα χερσαίας και υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη, ανήλθε σε 189,229 μεγαβάτ το 2018, αναλογώντας στο 14% της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη στην Ε.Ε., πέρυσι, έναντι 12%, το 2017.
      Η έκθεση αναφέρει ότι "η δυναμικότητα της αιολικής ενέργειας αυξήθηκε στην Ευρώπη κατά 11,3 γιγαβάτ το 2018, εκ των οποίων τα 8,6 γιγαβάτ χερσαίας αιολικής και 2,65 υπεράκτιας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής εγκατεστημένης αιολικής ισχύος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στα 189 γιγαβάτ, εκ των οποίων 171 γιγαβάτ χερσαίας και 18 υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

      Η Δανία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό στην παραγωγή ηλεκτρισμού από αιολική ενέργεια, με 41%, το περασμένο έτος, για να ακολουθήσει η Ιρλανδία με 28% και η Πορτογαλία, με 24%. Το 2018, η Γερμανία εγκατέστησε το μεγαλύτερο δυναμικό αιολικής ενέργειας, αναλογώντας στο 29% των μεικτών εγκαταστάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση, η Γερμανία παραμένει η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ αιολικής ενέργειας, ακολουθούμενη από την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιταλία.
      Από την πλευρά του, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια, σε 18% από 13,5% το 2017, παρ’ ότι μειώθηκε ο αριθμός των νέων χερσαίων αιολικών πάρκων. Η Πορτογαλία παρήγαγε, επίσης, το 24% του ηλεκτρισμού της από αιολική ενέργεια και η Ισπανία το 19%.
      Σύμφωνα με την έκθεση, οι επενδύσεις στην αιολική ενέργεια αυξήθηκαν, έναντι του 2017, κατά 20% και ανήλθαν σε 26,7 δισ. ευρώ, ήτοι, ποσό διπλάσιο σε σύγκριση με το ρεκόρ που κατέγραψαν το 2016. Το 2018 οι επενδύσεις στην υπεράκτια αιολική ενέργεια ανήλθαν σε 10,3 δισ.ευρώ, ενώ οι επενδύσεις σε χερσαία αιολίκά πάρκα κατέγραψαν νέο ρεκόρ, στα 16,4 δισ. ευρώ.
      "Η αιολική ενέργεια αντιπροσώπευε το 63% των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2018, από 52% το 2017", επισημαίνεται στην έκθεση.
      Το μέγεθος και ο τύπος των ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη διέφεραν σημαντικά από χώρα σε χώρα. Οι πιο ισχυρές  ανεμογεννήτριες εγκαταστάθηκαν, κατά μέσον όρο, στην Νορβηγία και ανέρχονταν στα 3,6 μεγαβάτ, με την Λιθουανία και την Ελλάδα να εγκατέστησαν ανεμογεννήτριες με τη χαμηλότερη μέση ονομαστική ισχύ ( 2 μεγαβάτ).
      Το 2018, η μέση ονομαστική χωρητικότητα των νέων υπεράκτιων ανεμογεννητριών ήταν 6,8 μεγαβάτ, δηλαδή 15% υψηλότερη σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, η μεγαλύτερη μέση ονομαστική ισχύς σημειώθηκε στην Δανία, με 7.7 μεγαβάτ.
      Το περασμένο έτος, οκτώ χώρες οργάνωσαν δημοπρασίες για έργα ανανεώσιμης ενέργειας, με την αιολική να εξασφαλίζει συνολικά, 9,3 γιγαβάτ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε μία πρωτότυπη έκδοση Εγχειριδίου Αντιμετώπισης Δασικών Παραβάσεων προχώρησε η Διεύθυνση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, στο πλαίσιο του προγράμματος LIFE Natura 2000 Value Crete: “Οι οικολογικές υπηρεσίες, τα κοινωνικά οφέλη και η οικονομική αξία των υπηρεσιών των οικοσυστημάτων στις περιοχές Natura 2000 στην Κρήτη” (LIFE13 INF/GR/000188).
      Στο έργο, το οποίο χρηματοδοτείται σε ποσοστό 50% από το χρηματοδοτικό εργαλείο LIFE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος, και συγχρηματοδοτείται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) και από το Πράσινο Ταμείο, συνεργάζονται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης - Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ) και η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία (ΕΟΕ).
      Το έργο LIFE Natura 2000 Value Crete με θέμα “Οι οικολογικές υπηρεσίες, τα κοινωνικά οφέλη και η οικονομική αξία των υπηρεσιών των οικοσυστημάτων στις περιοχές Natura 2000 στην Κρήτη” υλοποιήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μ.Φ.Ι.Κ. και την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία κατά την τετραετία 2014-2018 και ουσιαστικά, επιχειρεί να αφυπνίσει, με επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθόδους διάδοσης της πληροφορίας, όλες τις κοινωνικές ομάδες που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ή διαμένουν στις προστατευόμενες περιοχές του δικτύου Natura 2000 σχετικά με την προστιθέμενη αξία και τις δυνατότητες ανάπτυξης που προσδίδει η περιβαλλοντική προστασία και διατήρηση σε όλους τους παραγωγικούς τομείς της οικονομίας.
      Οι Δασικές Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης έχουν να επιδείξουν ένα σημαντικό έργο με την πολυετή συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκά προγράμματα LIFE (Περιβάλλον & Κλιματική Αλλαγή, Φύση & Βιοποικιλότητα, Πληροφόρηση & Επικοινωνία). Η γνώση και η εμπειρία που έχουν κατακτηθεί μέσω των έργων LIFE αποτελούν εχέγγυο για τη σύγχρονη και επιστημονικά άρτια παροχή υπηρεσιών των Διευθύνσεων Δασών της Α.Δ.Κ., με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, τη διατήρηση του κρητικού τοπίου και την εξυπηρέτηση του πολίτη.
      Το "Εγχειρίδιο Αντιμετώπισης Δασικών Παραβάσεων" είναι ένας πρακτικός οδηγός για την εφαρμογή της δασικής νομοθεσίας προς αυτή την κατεύθυνση της αποτελεσματικής προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας. Αποτελεί το πόνημα ενός έμπειρου και δραστήριου συναδέλφου, του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Δασών Ηρακλείου κ. Γιώργου Παπαδόπουλου, ο οποίος καταπιάστηκε με αυτό το εγχείρημα εξειδικευμένης ενημέρωσης γνωρίζοντας, από πρώτο χέρι, την επιτακτική ανάγκη για την αποτελεσματική πάταξη της εγκληματικότητας εναντίον του περιβάλλοντος, των δασών και της άγριας ζωής.
      Η έκδοση του δασικού εγχειριδίου αποτελεί έργο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης με σκοπό την πληροφόρηση και ενημέρωση ομάδων στόχων για τα αποτελέσματα της έρευνας και των δράσεων του προγράμματος LIFE Natura 2000 Value Crete. Η επιμόρφωση των δασικών υπαλλήλων της Γενικής Διεύθυνσης Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, πάνω σε θέματα εφαρμογής των διατάξεων της νομοθεσίας για την ανάσχεση των δασικών ανομημάτων, είναι μια δράση που υλοποιεί τα αποτελέσματα του έργου LIFE δια της άσκησης των καθηκόντων των κρατικών δασικών και περιβαλλοντικών Υπηρεσιών μετά τη λήξη του συγχρηματοδοτούμενου Ευρωπαϊκού προγράμματος.
      Δείτε το εγχειρίδιο των 165 σελίδων, ΕΔΩ. - https://www.apdkritis.gov.gr/sites/default/files/eggrafa/egheiridio_dasikon_paravaseon_.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την αποκλειστική αναδοχή της πρωτογενούς δόμησης και υλοποίησης μακροπρόθεσμου κοινού ομολογιακού δανείου, ύψους έως 161,1 εκατ., προς υπό σύσταση εταιρεία ειδικού σκοπού αποκλειστικών συμφερόντων ομίλου ΓΕΚ Τέρνα για τη χρηματοδότηση τμήματος της συμμετοχής της στην επενδυτική κοινοπραξία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης», ανακοίνωσε η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.
      Υπενθυμίζεται ότι, η κοινοπραξία έχει συσταθεί από την ελληνική εταιρεία, σε συνεργασία με τον ινδικό όμιλο GMR Airports Limited, με σκοπό την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού.
      Η τεχνική ολοκλήρωση της χρηματοδότησης αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του 2019, ενώ η εκταμίευσή της θα συντελεστεί σταδιακά σε χρονικό ορίζοντα έως 5 έτη, δυνάμει της προόδου των κατασκευαστικών εργασιών του έργου.
      Ο Βασίλης Καραμούζης, βοηθός Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στην Εθνική Τράπεζα, σχολίασε «Η αποκλειστική ανάληψη από την Εθνική Τράπεζα της χρηματοδότησης της συμμετοχής του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα στο έργο του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, αποτελεί επιστέγασμα της στοχευμένης εταιρικής στρατηγικής της Τράπεζάς μας να πρωταγωνιστεί στην χρηματοοικονομική υποστήριξη νευραλγικών έργων υποδομής της χώρας.
      Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που με την υψηλή ρευστότητα και την εξελιγμένη τεχνογνωσία μας συμμετέχουμε έμμεσα στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
      Αναμένουμε ότι ο έργο αυτό θα έχει ιδιαίτερα θετικές προεκτάσεις στην ανάπτυξη των υποδομών και της αρτιότερης διασύνδεσης της ελληνικής περιφέρειας και των νησιών μας, καθώς και στην ευρύτερη αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, τόσο σε εγχώριο, όσο και σε διεθνές επίπεδο».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών του δικτύου διανομής αποσκοπούν οι αλλαγές που προωθεί η ΡΑΕ όσον αφορά το πρόγραμμα εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ.
      Αναλυτικότερα, η Αρχή εξέτασε την πορεία του προγράμματος κατά τα περασμένα έτη και προέβη σε συμπεράσματα και εν συνεχεία στις προτάσεις της, τις οποίες και δημοσίευσε προς διαβούλευση.
      Προτείνει μεταξύ άλλων υψηλότερες αποζημιώσεις από ότι ίσχυε προηγουμένως για όλες τις υπηρεσίες, διαφοροποίηση αποζηµίωσης µεταξύ οµάδων υπηρεσιών καθώς και µεταξύ κατηγοριών καταναλωτών, µείωση εγγυηµένων χρόνων για συγκεκριµένες υπηρεσίες, καθώς και κλιµάκωση ποσού αποζηµιώσεων συγκεκριµένων υπηρεσιών συναρτήσει του χρόνου εξυπηρέτησης.
      Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρόγραμμα αφορά υπηρεσίες του διαχειριστή όπως η επανασύνδεση ρεύματος στη χαμηλή και μέση τάση, ο έλεγχος του μετρητή μετά από αίτημα του καταναλωτή, η κατασκευή νέας παροχής και άλλα πολλά που προφανώς αφορούν όλο το καταναλωτικό κοινό.
      Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τις αλλαγές που προτείνει η ΡΑΕ για τη 2η περίοδο εφαρµογής του προγράµµατος εγγυημένων υπηρεσιών:

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο άνεμος αντιπροσώπευε το 49% του συνόλου της νέας δυναμικότητας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη το 2018
      Το ποσοστό της αιολικής ενέργειας έφτασε το 14% το 2018 σε σχέση με το 12% του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα (21/2) η WindEurope.
      Η ισχύς αιολικής ενέργειας αυξήθηκε στην Ευρώπη κατά 11,3 GW το 2018: 8,6 GW χερσαίες ανεμογεννήτριες και 2,65 GW υπεράκτια αιολικά πάρκα.
      Η συνεχής αύξηση της δυναμικότητας και η χρήση ισχυρότερων ανεμογεννητριών συμβάλλουν στην αύξηση του μεριδίου του ανέμου στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας. Η Δανία είχε το μεγαλύτερο μερίδιο αιολικής ενέργειας στον ηλεκτρισμό της πέρυσι (41%) ακολουθούμενη από την Ιρλανδία (28%) και την Πορτογαλία (24%). Η αιολική ενέργεια ήταν 21% της ηλεκτρικής ενέργειας της Γερμανίας.
      Ο άνεμος αντιπροσώπευε το 49% του συνόλου της νέας δυναμικότητας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη το 2018. 
      Ωστόσο, το νέο δυναμικό παραγωγής αιολικών πάρκων μειώθηκε κατά ένα τρίτο το 2017 (έτος ρεκόρ). Η αιολική ενέργεια κέρδισε 9 GW νέας χωρητικότητας σε πλειστηριασμούς πέρυσι, σε σύγκριση με 13 GW το 2017. 
      Οι προσθήκες δυναμικότητας στη Γερμανία μειώθηκαν κατά περισσότερο από το ήμισυ μετά τις κακώς σχεδιασμένες δημοπρασίες (τώρα ταξινομημένες) και τα προβλήματα με την έκδοση αδειών (σε εξέλιξη). Και ο αριθμός των νέων υπεράκτιων αιολικών πάρκων εγκαταλείφθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Ευρώπη έχει σήμερα 189 GW χωρητικότητας αιολικής ενέργειας: 171 GW χερσαία και 18 GW υπεράκτια.
      Το 2018 ήταν ένα έτος ρεκόρ για τη χρηματοδότηση νέας αιολικής χωρητικότητας. 17 GW των μελλοντικών έργων έφτασε στην τελική απόφαση επένδυσης (FID).
      Ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope Giles Dickson δήλωσε: «Όλο και περισσότεροι άνθρωποι και επιχειρήσεις επωφελούνται από την καθαρή και προσιτή ενέργεια που παράγει ο άνεμος. Αλλά κάτω από την επιφάνεια πολλά πράγματα δεν είναι σωστά. Το περασμένο έτος ήταν το χειρότερο έτος για τις νέες εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας από το 2011. Και 12 χώρες της ΕΕ δεν εγκατέστησαν πέρυσι έναν αιολικό στρόβιλο».
      Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι: «Οι επενδύσεις σε μελλοντική παραγωγική ικανότητα ήταν πολύ καλές πέρυσι χάρη στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και τη Σουηδία - και χάρη στην περαιτέρω επέκταση του αιολικού πάρκου. Αλλά οι προοπτικές για νέες επενδύσεις είναι αβέβαιες. Υπάρχουν διαρθρωτικά προβλήματα στην έκδοση αδειών, ιδίως στη Γερμανία και τη Γαλλία. Και με την ευγενική εξαίρεση της Λιθουανίας και παρά τις βελτιώσεις στην Πολωνία, υπάρχει έλλειψη φιλοδοξίας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. 
      Τα εθνικά σχέδια για την ενέργεια και το κλίμα του 2030 είναι μια ευκαιρία να βάλουμε τα πράγματα σωστά. Ωστόσο, τα σχέδια παρουσιάζουν έντονη έλλειψη λεπτομερειών: σχετικά με τα μέτρα πολιτικής, τους όγκους των δημοπρασιών, τον τρόπο με τον οποίο διευκολύνεται η αδειοδότηση και την άρση άλλων φραγμών στις επενδύσεις στις αιολικές εγκαταστάσεις και τον τρόπο επέκτασης του δικτύου. Οι κυβερνήσεις πρέπει να το διευθετήσουν πριν ολοκληρώσουν τα Σχέδια φέτος». 
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα η προκήρυξη της σύμβασης παραχώρησης για την άδεια λειτουργίας καζίνο, ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων, στον μητροπολιτικό πόλο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, στο πλαίσιο διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού "γκρεμίζοντας" ουσιαστικά έναν από τους τελευταίους τοίχους που είχαν σταθεί εμπόδιο στην μεγάλη επένδυση της Lamda Development. Το Integrated Resort Casino-IRC, όπως προσδιορίζεται η πρώτη επένδυση εντός του Ελληνικού, θα περιλαμβάνει εκτός από το καζίνο, ξενοδοχείο, συνεδριακό κέντρο, χώρο για μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ. Σε αυτό θα διατεθούν 200 στρέμματα από τα 6.200 συνολικά και η αξία της επένδυσης μπορεί να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ.

      Με την άδεια αυτή, θα παρασχεθεί δικαίωμα αποκλειστικότητας στην Περιφέρεια Αττικής, πλην της χωρικής υποενότητας στην οποία βρίσκεται και λειτουργεί το «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.» ή πλην της χωρικής υποενότητας στην οποία αυτό θα μεταφερθεί.

      Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), ενώ η προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ή παραλαβής προσφορών διαρκεί έως τις 22 Απριλίου 2019. 

      Για τη διαδικασία σύναψής της, οι διαγωνιζόμενοι:

      Εφόσον είναι νομικά πρόσωπα που δεν είναι εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών, απαιτείται:

          α) να διαθέτουν μέσο όρο ετησίων ιδίων κεφαλαίων, των 3 τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ
          β) να διαθέτουν μέσο όρο ετησίων εσόδων, των τριών τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ
          γ) να έχουν τηρήσει την «αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας» («going concern»), σύμφωνα με την έκθεση του ορκωτού ελεγκτή, για την τελευταία ελεγμένη οικονομική χρήση και
          δ) να έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν, με ιδία ή και δανειακά κεφάλαια, την καταβολή του αρχικού τιμήματος και την ανάπτυξη των έργων της Α΄ φάσης ανάπτυξης του έργου, κατά ποσοστό 100%.

      Εφόσον είναι νομικά πρόσωπα που αποτελούν εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών, απαιτείται:

          α) να διαθέτουν μέσο όρο κεφαλαίων υπό διαχείριση («assets under management»), των τριών τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ
          β) να έχουν τηρήσει την «αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας» («going concern»), σύμφωνα με την έκθεση του ορκωτού ελεγκτή, για την τελευταία ελεγμένη οικονομική χρήση και
          γ) να έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν, με ιδία ή και δανειακά κεφάλαια, την καταβολή του αρχικού τιμήματος και την ανάπτυξη των έργων της Α΄ φάσης ανάπτυξης του έργου, κατά ποσοστό 100 %.

      Εφόσον είναι φυσικά πρόσωπα, απαιτείται:

          α) να διαθέτουν κυριότητα και κατοχή διαθέσιμων, ρευστοποιήσιμων και ελεύθερων από βάρη περιουσιακών στοιχείων (καθαρή αξία ιδίων κεφαλαίων), συνολικής αγοραίας αξίας τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ. Για τους σκοπούς υπολογισμού της καθαρής αξίας των ιδίων κεφαλαίων ενός προσώπου, λαμβάνονται υπόψη οι καταθέσεις μετρητών σε πιστωτικό ίδρυμα, καθώς και τα ρευστοποιήσιμα και μεταβιβάσιμα αξιόγραφα. Τα σχετικά πιστοποιητικά πρέπει να έχουν εκδοθεί, μέσα σε περίοδο των τελευταίων 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής προσφορών
          β) να έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν, με ίδια ή και δανειακά κεφάλαια, την καταβολή του αρχικού τιμήματος και την ανάπτυξη των έργων της Α΄ φάσης ανάπτυξης του έργου, κατά ποσοστό 100 %.

      Εφόσον είναι ενώσεις προσώπων, απαιτείται:

          α) να διαθέτουν σταθμισμένο, κατ’ αναλογία (pro rata), με το σχετικό μερίδιο (συμμετοχή) κάθε μέλους, μέσο όρο ετησίων ιδίων κεφαλαίων, των τριών τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ. Για τα μέλη της ένωσης προσώπων που είναι εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών, ως ιδία κεφάλαια νοούνται τα κεφάλαια υπό διαχείριση («assets under management») και για τα μέλη της ένωσης προσώπων που είναι φυσικά πρόσωπα, ως ενοποιημένα ιδία κεφάλαια νοούνται τα ποσά που αντιστοιχούν στην καθαρή αξία ιδίων κεφαλαίων, όπως αυτή παρουσιάζεται στα σχετικά πιστοποιητικά
          β) να διαθέτουν σταθμισμένο, κατ’ αναλογία (pro rata), με το σχετικό μερίδιο (συμμετοχή) κάθε μέλους, μέσο όρο ετησίων εσόδων των τριών τελευταίων ελεγμένων οικονομικών χρήσεων, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση που στην ένωση προσώπων συμμετέχουν εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών ή/και φυσικά πρόσωπα, λαμβάνεται υπόψη μόνον ο σταθμισμένος μέσος όρος των ετησίων εσόδων των νομικών προσώπων μελών της ένωσης προσώπων, που δεν είναι εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών
          γ) όλα τα μέλη της ένωσης, που είναι νομικά πρόσωπα, να πληρούν το κριτήριο, σχετικά με την «αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας» («going concern»)
          δ) να έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν, με ιδία ή και δανειακά κεφάλαια, την καταβολή του αρχικού τιμήματος και την ανάπτυξη των έργων της Α΄ φάσης ανάπτυξης του έργου, κατά ποσοστό 100 %.

      Τεχνική και επαγγελματική ικανότητα

      Η ίδια διακήρυξη ορίζει ότι απαιτούνται κατάλογος και σύντομη περιγραφή των κριτηρίων επιλογής, ένδειξη σχετικά με τις πληροφορίες και τεκμηρίωση:

      Όσον αφορά στην τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, για τη διαδικασία σύναψης της σύμβασης οι διαγωνιζόμενοι απαιτείται να διαθέτουν εμπειρία στην ανάπτυξη και λειτουργία:

          α) τουλάχιστον ενός καζίνο, με τουλάχιστον 100 τραπέζια και τουλάχιστον 500 παιγνιομηχανές
          β) τουλάχιστον ενός ξενοδοχείου [5] αστέρων, με τουλάχιστον 875 κλίνες
          γ) τουλάχιστον ενός συνεδριακού και εκθεσιακού κέντρου, συνολικής έκτασης τουλάχιστον 7.500 τ.μ. ή ενός χώρου συνάθροισης κοινού, για αθλητικές ή και πολιτιστικές εκδηλώσεις, χωρητικότητας τουλάχιστον 2.000 θέσεων.

      Κάθε ένα από τα παραπάνω θα πρέπει να ήταν σε συνεχή λειτουργία για τουλάχιστον δύο έτη μέσα στην τελευταία πενταετία, πριν την ημερομηνία υποβολής προσφορών, ήτοι στις 22.4.2019. 
      Σε περίπτωση ένωσης προσώπων, ο κοινός εκπρόσωπος οφείλει να διατηρήσει το ποσοστό του στη μετοχική σύνθεση της Ε.ΚΑΖ., για τουλάχιστον οκτώ έτη από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

      Προς προκαταρκτική απόδειξη ότι οι διαγωνιζόμενοι πληρούν τα κριτήρια τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, προσκομίζουν, κατά την υποβολή της προσφοράς τους, ως δικαιολογητικά συμμετοχής:

          α) το προβλεπόμενο, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο στη διακήρυξη, ερωτηματολόγιο ποιοτικής επιλογής
          β) έγγραφα, που να πιστοποιούν τη λειτουργία των εν λόγω έργων, όπως πιστοποιητικά αδειοδοτικών αρχών, συμβάσεις κλπ
          γ) τον σχετικό με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα πίνακα, συμπληρωμένο σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος V της διακήρυξης.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δύο χιλιάδες βραδυφλεγή φυτά θα φυτευτούν το επόμενο χρονικό διάστημα στο δάσος του Σέιχ Σου, σε μια προσπάθεια να θωρακιστεί η περιοχή από το ενδεχόμενο καταστροφικής πυρκαγιάς.
      Όπως ανέφερε στο ΑΜΠΕ η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, η σχετική πρωτοβουλία ελήφθη σε συνεργασία με την Πυροσβεστική, μετά την άσκηση που έγινε την περασμένη χρονιά στο Σέιχ Σου και την απομάκρυνση πέντε χιλιάδων τόνων ογκωδών αντικειμένων που εγκυμονούσαν κινδύνους για την εκδήλωση αστικής, χορτολιβαδικής και δασικής πυρκαγιάς.
      "Ξεκινήσαμε την προσπάθεια για τις φυτεύσεις των βραδυφλεγών φυτών από τον περασμένο Σεπτέμβριο, ωστόσο δεν ευνόησαν το εγχείρημα οι καιρικές συνθήκες. Τώρα που ο καιρός έχει μαλακώσει, προγραμματίζουμε να ξεκινήσουμε τις φυτεύσεις στις 17 Μαρτίου" είπε χαρακτηριστικά η κ. Πατουλίδου. Η ίδια διευκρίνισε ότι μετά από συνεννόηση με την πυροσβεστική υπηρεσία και το δασαρχείο, αποφασίστηκε να φυτευτούν ακακίες, δενδρολίβανο και δάφνες σε τρία συγκεκριμένα σημεία. Ένας από αυτά είναι και η περιοχή κοντά στο παιδικό χωριό στο Φίλυρο.
      Στην όλη προσπάθεια θα συμμετέχουν 200 εθελοντές, ενώ οι φυτεύσεις θα γίνουν ημέρα Κυριακή ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός αυτοκινήτων στην περιοχή και πάντα σε συνεννόηση με την Τροχαία.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα υπουργεία Πολιτισμού και Περιβάλλοντος εξετάζουν τις διαδικασίες που επιτρέπουν την ανέγερση ψηλών κτηρίων γύρω από την Ακρόπολη
      Σε σχολαστική εξέταση όλων των παραμέτρων και διαδικασιών που επιτρέπουν την ανέγερση ψηλών κτιρίων γύρω από την Ακρόπολη, εμποδίζοντας την οπτική πρόσβαση στον βράχο προχωρούν από κοινού τα υπουργεία Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ) και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), ώστε να εντοπιστούν τυχόν κενά ή παραλείψεις και να εξευρεθούν λύσεις, ώστε να διαφυλαχθούν η ογκοπλαστική μνήμη της πόλης, η πολιτιστική ταυτότητα, τα μνημεία της και οι κοινωνικές αξίες που σχετίζονται με το δομημένο περιβάλλον της.
      Η ανέγερση των δύο κτιρίων (που δεν έχει ολοκληρωθεί) στις οδούς Φαλήρου 5 και Μισαραλιώτου 7-11 και Τσάμη Καρατάσου 4 έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής.
      Τα κτίρια βρίσκονται εντός των ορίων του αρχαιολογικού χώρου της πόλης των Αθηνών (ΦΕΚ 96/Δ/10.2.2004), στο άμεσο δομημένο περιβάλλον της Ακρόπολης.
      «Η πόλη της Αθήνας αποτελεί αυτονόητο σημείο αναφοράς στη συλλογική προσπάθεια για κοινωνική, περιβαλλοντική και οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας μετά από την πολυετή περιπέτεια της κρίσης» δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης και πρόσθεσε:
      «Σταθερός προσανατολισμός μας είναι η αντιμετώπιση των οικιστικών στρεβλώσεων, στο πλαίσιο μιας ενιαίας χωροταξικής και πολεοδομικής πολιτικής. Τα τελευταία χρόνια έχουμε υλοποιήσει σημαντικές θεσμικές παρεμβάσεις για την προώθηση της βιώσιμης οικιστικής ανάπτυξης. Επιμένουμε σε πρωτοβουλίες για την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, αναθεωρώντας τις κατευθύνσεις του αναπτυξιακού προτύπου, με σημείο αναφοράς την προστασία και ολοκληρωμένη διαχείριση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς».
      Οι αντιδράσεις των κατοίκων φέρνουν επανεξέταση των διαδικασιών
      Αναφερόμενη στο θέμα η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά τόνισε: «Η θέα είναι πολιτισμικό αγαθό και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μετατρέπεται σε προνόμιο ορισμένων. Οφείλουμε, ακόμη κι όταν τα προνόμια είναι φωλιασμένα σε διοικητικές πράξεις, κανονισμούς και όρους δόμησης, να ανταποκρινόμαστε στη διαμαρτυρία της κοινωνίας των πολιτών ώστε να υπάρξει ευνομία και αίσθημα δικαίου. Γι’ αυτό θα εξετασθούν σχολαστικά όλες οι παράμετροι και οι διαδικασίες, και είμαστε σε συνεννόηση με τον Γιώργο Σταθάκη, ώστε να λάβουμε συντονισμένα τις σωστές αποφάσεις ως Πολιτεία, στο μέτρο των αρμοδιοτήτων μας».
      Όπως ανακοινώθηκε από τα δύο υπουργεία, σε βραχυπρόθεσμη βάση το ΥΠΠΟΑ προχωρά στην επανεξέταση των συγκεκριμένων περιπτώσεων και εκ νέου εισαγωγή τους στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ):
      • για την πρώτη περίπτωση (οδ. Φαλήρου), σε σχέση με τις απαιτούμενες εγκρίσεις, με παράλληλο αίτημα προς τον δήμο Αθηναίων για τις εκδοθείσες πολεοδομικές άδειες.
      • για τη δεύτερη περίπτωση (οδ. Μισαραλιώτου), στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας αίτησης θεραπείας – σημειώνεται ότι δεν έχει ακόμα εισαχθεί προς αδειοδότηση σε όργανα του ΥΠΕΝ.
      Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 53/Δ/1975), το ΥΠΠΟΑ ελέγχει τα ύψη στη ζώνη μεταξύ των οδών Δ. Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη, Ροβέρτου Γκάλι και Ερεχθείου, ενώ για ακίνητα εκτός της ζώνης αυτής, εφόσον έχουν προηγηθεί ανασκαφικές εργασίες (όπως στην περίπτωση των δύο παραπάνω) οι υποθέσεις διαβιβάζονται προς εξέταση στο ΚΑΣ.
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Βυρσοδεψεία που λειτουργούν μέσα σε βιομηχανικές περιοχές χωρίς να έχουν άδεια λειτουργίας καθώς δεν παίρνουν άδεια διάθεσης υγρών αποβλήτων, βιομήχανοι που έχουν υιοθετήσει τη λογική του «δεν πληρώνω» επειδή θεωρούν τις χρεώσεις υπερβολικές και μια ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, διαχειρίστρια 27 ΒΙΠΕ (Βιομηχανικές Περιοχές), που μπαίνει μέσα.
      Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα της Ευρώπης που το «one stop shop» (μία στάση για να βγαίνουν όλες οι άδειες) έχει γίνει ζημιά για όλους αντί να γίνει κέρδος για όλους. Πώς είναι δυνατόν κάτι τέτοιο;
      Στα τέλη του 2018 ο ΠΑΣΕΒΙΠΕ, δηλαδή ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχανιών που συμμετέχουν σε ΒΙΠΕ, συνεδριάζει στη Θεσσαλονίκη. Επειτα από μια μεγάλη περίοδο απραξίας η διοίκηση της ΕΤΒΑ που «βλέπει» να πληρώνεται μόλις το 50% των λογαριασμών για τις κοινόχρηστες χρεώσεις στις βιομηχανικές περιοχές, έχει αρχίσει είτε να κόβει το νερό στις βιομηχανίες είτε να προσφεύγει στα δικαστήρια αναγκάζοντας τους «πελάτες» να καταβάλουν ένα μέρος των χρωστούμενων.
      Ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΒΙΠΕ Πέτρος Μαντάς λέει στην «Κ» ότι η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ χρησιμοποιεί ένα μέρος της μονοπωλιακής της θέσης επιβάλλοντας υπέρογκες χρεώσεις τις οποίες δεν είναι σε θέση να πληρώσουν πλέον οι βιομηχανίες.
      Από κυβερνητικές πάντως και τραπεζικές πηγές σημειώνεται ότι η ΒΙΠΕ Πάτρας έχει ένα από τα καλύτερα ποσοστά ανταπόκρισης στις χρεώσεις (σ.σ. πάνω από 50%), κάτι που π.χ. δεν συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη. Αυτό έχει να κάνει με την παρουσία ιδιαίτερα πολλών πολυεθνικών επιχειρήσεων στην Πάτρα, παραδέχθηκε κυβερνητική πηγή στην «Κ».
      Αυτή την εβδομάδα ο κ. Μαντάς ζήτησε να γίνει διαχειριστικός έλεγχος στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ όχι γιατί πιστεύει ότι υπάρχει κακοδιαχείριση αλλά για να καταδειχθεί το ύψος των χρεώσεων. Οι εκπρόσωποι κάποιων βιομηχανιών πιστεύουν ότι εξαιτίας του νόμου 3982/2011 με τον οποίο διαμορφώθηκε ο κανονισμός των ΒΙΠΕ, η ΕΤΒΑ καταγράφει κέρδη 20% επί των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ ζητεί άλλο 10% για αποθεματικό.
      Οι βιομηχανίες υποστηρίζουν ότι έως το 2011, οπότε άρχισε να ισχύει ο νόμος, ίσχυε η συμβουλευτική επιτροπή στην οποία συμμετέχουν οι βιομηχανίες-πελάτες. Στην Κομοτηνή, οι βιομηχανίες ξαναζήτησαν το 2018 να ενεργοποιηθεί η επιτροπή αυτή. Πάντως, κύκλοι των διαχειριστών υποστηρίζουν ότι το σύνολο των αιτημάτων των βιομηχανιών και στη Θράκη επικεντρώνεται αποκλειστικά στο ζήτημα των χρεώσεων. Οσο μειώνονται οι βιομηχανίες που είναι εγκατεστημένες σε μία περιοχή τόσο η ΕΤΒΑ πιέζεται να μεταβιβάσει τις ΒΙΠΕ στο κράτος. Είναι χαρακτηριστικό ότι από 92 βιομηχανίες που ήταν εγκατεστημένες στο βιομηχανικό πάρκο της Κομοτηνής τη δαπάνη λειτουργίας συντήρησης (150.000 ευρώ τον χρόνο) μοιράζονται πλέον 12-20 βιομηχανίες. Ενα κρίσιμο ζήτημα είναι ότι ενώ μειώνεται το φορτίο του βιολογικού καθαρισμού μένει σταθερό το κόστος λειτουργίας του.
      Τα εννέα βυρσοδεψεία της βιομηχανικής ζώνης Θεσσαλονίκης λειτουργούν χωρίς άδεια, καθώς από το 2014 η ΕΤΒΑ τους ζητεί να καταβάλουν παλιές οφειλές για να υπογράψει τη σύμφωνη γνώμη του φορέα διάθεσης των αποβλήτων που απαιτείται για την άδεια λειτουργίας. Να σημειωθεί ότι τα απόβλητα του βιολογικού καθαρισμού εκεί ήταν εκτός προδιαγραφών με αποτέλεσμα να χρειασθεί η ΕΤΒΑ να επενδύσει 5 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμισή του.
      Ενώ ωστόσο συνέβαινε αυτό η Ε.Ε. άλλαξε τα όρια με αποτέλεσμα και ο νέος βιολογικός να μην ανταποκρίνεται στα νέα όρια, ενώ η ΕΤΒΑ συγκρούεται με την ΕΥΑΘ στην οποία ανήκει για το ποιος πρέπει να πληρώσει τη δαπάνη της περαιτέρω αναβάθμισής του μέχρι να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα.
      Στελέχη της ΕΥΑΘ που μίλησαν στην «Κ» υπό τον όρο της ανωνυμίας, καθώς δεν είχαν εξουσιοδοτηθεί να μιλήσουν δημόσια, είπαν ότι η ΕΥΑΘ κακώς έχει χρεωθεί τη λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού αφού τυπικά αυτός ανήκει σε μια άλλη εταιρεία της που λέγεται ΕΥΑΘ Παγίων και προέκυψε από τη μετατροπή της εταιρείας ύδρευσης σε ανώνυμη εταιρεία. Η υπόθεση αυτή θα έπρεπε να απασχολεί και την κυβέρνηση όχι μόνον επειδή μέσω του ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 35% της ΒΙΠΕ ΕΤΒΑ, αλλά και διότι τρία στελέχη του σημερινού κυβερνητικού μηχανισμού συμμετέχουν στη διοίκηση της ΒΙΠΕ - ΕΤΒΑ.
      Το 2017 μάλιστα ο ΠΑΣΕΒΙΠΕ έκανε μια σειρά προτάσεων στην ειδική γραμματέα του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης Ε. Φωτονιάτα.
      Ειδικότερα πρότεινε:
      • Τη συγκρότηση ειδικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την τροποποίηση του ν. 3982/2011 που θα επιτρέπει την ελεύθερη επιλογή φορέα βιομηχανικών πάρκων. Πάντως, η ΕΤΒΑ υποστηρίζει σήμερα τη δυνατότητα των βιομηχανιών να αυτονομηθούν όπου μπορούν. Το πρόβλημα είναι ότι τα οικόπεδα είναι υποθηκευμένα σε δάνεια με καθυστέρηση, με αποτέλεσμα η πρακτική δυνατότητα της «αυτονόμησης» να είναι περιορισμένη.
      • Σε αυτό που φαίνεται να συμφωνούν η ΕΤΒΑ και οι βιομηχανίες είναι η δυνατότητά τους να πριμοδοτούνται φορολογικά όταν επιλέγουν την εγκατάστασή τους σε βιομηχανικά πάρκα.
      • Την επανεξέταση του καθεστώτος με το οποίο επιβλήθηκε ο κανονισμός λειτουργίας του 2013. Οπως αναφέρεται, οι βιομηχανίες του ΠΑΣΕΒΙΠΕ «μετά από αίτημα που υποβάλλεται από τον Φορέα Διαχείρισης ή από επιχειρήσεις ή σωματείο αυτών που εκπροσωπεί τουλάχιστον το 20% των εγκατεστημένων σε ΒΙΠΕ του ν. 4458/1965, ΒΕΠΕ του ν. 2545/1997 και Ε.Π. του ν.3982/2011, συστήνεται επιτροπή διαβούλευσης για την τροποποίηση υφιστάμενου κανονισμού λειτουργίας με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, του Φορέα Διαχείρισης, του πλέον αντιπροσωπευτικού σωματείου με μέλη τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις και του αρμόδιου Εμπορικού Επιμελητηρίου. Η έκθεση της επιτροπής διαβούλευσης διαβιβάζεται στον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, με απόφαση του οποίου συντελείται η τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας».
      Από την πλευρά της η κυβέρνηση αλλά και τραπεζικά στελέχη παρατηρούν ότι και μόνο η σχετική διατύπωση δείχνει ότι οι επιχειρήσεις που ζητούν την αλλαγή του καθεστώτος λειτουργίας απέχουν από το να εκφράζουν το σύνολο των βιομηχανιών που είναι εγκατεστημένες στις ΒΙΠΕ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μεγάλες τουριστικές επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού €333.872.600 πήραν το "πράσινο φως" από την Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων.   Κατά τη συνεδρίαση στην οποία συμμετείχαν ο Υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης Γιάννης Δραγασάκης ο Υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης, Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης Λόης Λαμπριανίδης εγκρίθηκαν τέσσερα νέα επενδυτικά έργα συνολικού προϋπολογισμού €333.872.600.   Συγκεκριμένα τα επενδυτικά έργα που εγκρίθηκαν είναι τα εξής:   1. «The Mykonos Project» της εταιρείας «AGC Equity Partners Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Ανώνυμη Εταιρεία», συνολικού κόστους 50,85 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα επενδυτικό σχέδιο που περιλαμβάνει 2 ξενοδοχειακές μονάδες με τουριστικό καταφύγιο σκαφών, αθλητικές εγκαταστάσεις, κλπ., ενώ αναμένεται να δημιουργήσει τουλάχιστον 200 εποχικές και μόνιμες θέσεις εργασίας.   2. «CAPE THOLOS LUXURY RESORT (Σύνθετο Κέντρο Τουρισμού – Παραθερισμού στην περιοχή Θόλος Καβουσίου, στο Λασίθι)» της Ανώνυμης Εταιρείας Τουριστικών Επιχειρήσεων –Τ.Ε.Α.Β. Α.Ε με το διακριτικό τίτλο «Maris Hotels S.A.» συνολικού κόστους 149,6 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα επενδυτικό σχέδιο που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός Παραθεριστικού-Τουριστικού Χωριού, ενός Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος και 2 ξενοδοχειακές μονάδες, ενώ αναμένεται να δημιουργήσει τουλάχιστον 216 θέσεις πλήρους και εποχικής εργασίας.   3. «PANITA LTD : Επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης Εμπορικού Κέντρου και Κέντρου Αναψυχής στην Μεταμόρφωση Αττικής», συνολικού κόστους 93.422.600 ευρώ. Πρόκειται για ένα επενδυτικό σχέδιο του ομίλου Κωνσταντίνου, ιδιοκτήτη του Athens Metro Mall που περιλαμβάνει ένα σύνθετο εμπορικό κέντρο με εστιατόρια/καφέ, καταστήματα λιανικού εμπορίου, υπηρεσίες διαγνωστικού κέντρου κ.α., ενώ αναμένεται να δημιουργήσει 722 νέες θέσεις εργασίας.   4. «Μαρίνα Μονόλιθου Σαντορίνης» με φορέα το «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας», συνολικού κόστους 40 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το πρώτο επενδυτικό σχέδιο δημόσιας στρατηγικής επένδυσης και αφορά στη δημιουργία μαρίνας 350 θέσεων, ενώ αναμένεται να δημιουργήσει 120 άμεσες εποχικές θέσεις εργασίας.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.