Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η Νιγηρία ανακτά 10 τετραγωνικά χιλιόμετρα έκτασης από τον Ατλαντικό ωκεανό για να δημιουργήσει το project "Eko Atlantic" - μια τεράστια νέα πόλη που πρόκειται να γίνει το νέο οικονομικό κέντρο της Αφρικής.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο εταιρικός μετασχηματισμός της ΔΕΠΑ δεν επιβράδυνε την προετοιμασία των διαγωνισμών από τη θυγατρική της.
      Λίγες τελευταίες εκκρεμότητες απομένουν για να ολοκληρωθεί η προετοιμασία από τη ΔΕΔΑ των διαγωνισμών για την κατασκευή δικτύων διανομής φυσικού αερίου στις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 
      Έτσι, έχει ουσιαστικά ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες είναι πολύ πιθανό ακόμη και εντός του τρέχοντος μήνα να δημοσιευθεί το πρώτο «κύμα» των προκηρύξεων ώστε τα αστικά κέντρα στις τρεις περιοχές να αποκτήσουν 100% κάλυψη από δίκτυα. 
      Το «πάγωμα» της διάσπασης της ΔΕΠΑ σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών δεν επηρεάζει τη δρομολόγηση από τη ΔΕΔΑ της επέκτασης των δικτύων στις εν λόγω Περιφέρειες, καθώς η υλοποίηση των έργων είχε έτσι κι αλλιώς ξεκινήσει υπό το υφιστάμενο καθεστώς του Ομίλου, στο πλαίσιο του οποίου η ΔΕΔΑ αποτελεί 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ. 
      Επίσης, παρά το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες η ΔΕΠΑ βρισκόταν σε φάση εταιρικού μετασχηματισμού, το γεγονός αυτό δεν επιβράδυνε την προετοιμασία των διαγωνισμών από τη θυγατρική της. 
      Υπενθυμίζεται πως το σχέδιο της ΔΕΔΑ προβλέπει την «άφιξη» του φυσικού αερίου σε 18 πόλεις και κωμοπόλεις των τριών Περιφερειών με δίκτυα διανομής που θα καλύπτουν το σύνολο των αστικών τους ιστών. 
      Γι’ αυτό τον σκοπό, σε κάθε μία Περιφέρεια προβλέπεται να πραγματοποιηθεί ένας διαγωνισμός για την προμήθεια των υλικών, ένας διαγωνισμός για το project management και ένας για την λεγόμενη επιθεώρηση τρίτου μέρους. 
      Η κατασκευή των δικτύων θα δημοπρατηθεί μέσω περισσότερων του ενός διαγωνισμών.  
      Εντός πενταετίας η ολοκλήρωση των έργων 
      Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα σε μία πενταετία, τα οποία στην περίπτωση της Κεντρικής Μακεδονίας περιλαμβάνουν την κατασκευή δικτύου χαμηλής πίεσης μήκους περίπου 327 χλμ., δικτύου μέσης πίεσης μήκους περίπου 9 χλμ. και 7 σταθμών μέτρησης και ρύθμισης πίεσης (Μ/Ρ). 
      Το δίκτυο διανομής που θα αναπτυχθεί θα καλύψει 6 κεντρικούς Δήμους: Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας (Νομός Έβρου), Κομοτηνής (Νομός Ροδόπης), Ξάνθης (Νομός Ξάνθης), Δράμας (Νομός Δράμας) και Καβάλας (Νομός Καβάλας).
      Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, προβλέπεται η κατασκευή δικτύου χαμηλής πίεσης μήκους περίπου 485 χλμ., δικτύου μέσης πίεσης μήκους περίπου 9 χλμ. και 9 σταθμών μέτρησης και ρύθμισης πίεσης (Μ/Ρ). 
      Το δίκτυο διανομής που θα αναπτυχθεί θα καλύψει και πάλι 6 κεντρικούς Δήμους: Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας (Νομός Έβρου), Κομοτηνής (Νομός Ροδόπης), Ξάνθης (Νομός Ξάνθης), Δράμας (Νομός Δράμας) και Καβάλας (Νομός Καβάλας). 
      Δίκτυο χαμηλής πίεσης μήκους περίπου 320 χλμ., δίκτυο μέσης πίεσης μήκους περίπου 7 χλμ. και 4 σταθμοί μέτρησης και ρύθμισης πίεσης (Μ/Ρ) θα κατασκευασθούν στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας. 
      Το δίκτυο διανομής που θα αναπτυχθεί θα καλύψει 6 κεντρικούς Δήμους: Λαμίας (Νομός Φθιώτιδας), Χαλκίδας (Νομός Εύβοιας), Θήβας και Λειβαδιάς (Νομός Βοιωτίας), Άμφισσας (Νομός Φωκίδας) και Καρπενησίου (Νομός Ευρυτανίας).
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα παγκάκια στο Παγκράτι διηγούνται την ιστορία τους! Συγκεκριμένα, σε έξι παγκάκια στην ευρύτερη περιοχή του Παγκρατίου εδώ και κάποιες ημέρες λειτουργεί πιλοτικά η διαδραστική ηχητική εγκατάσταση την οποία έστησαν η Ελληνίδα βραβευμένη περφόρμερ Ελίζα Σόρογκα και ο Θοδωρής Τσίρκας, συλλέγοντας ιστορίες καθημερινών ανθρώπων κάθε ηλικίας, κατοίκων ή επισκεπτών της πόλης. Σκοπός τους ένα ιδιότυπο «μουσείο» αστικών ιστοριών,
      Τα digital παγκάκια, είναι αναγνωρίσιμα μέσω της εικαστικής αποτύπωσης της τρίλιζας που είναι ζωγραφισμένη γύρω και πάνω στα επιλεγμένα παγκάκια της παρέμβασης, μαζί με το συνοδευτικό κείμενο «Τα παγκάκια αφηγούνται την ιστορία τους. Συνδέσου!», την ιστοσελίδα «digitalpagakia.gr» και το QR code που παραπέμπει απ' ευθείας στον ιστότοπο. Η τρίλιζα, λένε οι δημιουργοί της εγκατάστασης, «επιλέχθηκε να σηματοδοτήσει την οπτική ταυτότητα του έργου, καθώς είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι ευρύτερα συμμετοχικό και απλό στη χρήση του. Όταν ο χρήστης βρεθεί σε κάποιο από τα έξι παγκάκια, μπορεί να ακούσει τις ιστορίες που βρίσκονται εκεί, διαφορετικές σε κάθε παγκάκι, καθώς και να ηχογραφήσει την δική του, διάρκειας έως δύο λεπτά. Το μόνο που χρειάζεται είναι smartphone, λαπτοπ ή tablet, 3G και ακουστικά (προαιρετικά)».

      Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος This is Athens - Polis και εντάσσεται στην ευρύτερη σειρά δράσεων Re-Inventing Public Spaces που έχουν σκοπό την επανεφεύρεση των δημόσιων χώρων. Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και έχει διάρκεια ενός έτους.
      Τα σημεία που βρίσκονται τα digital παγκάκια είναι: 
      1. Πάρκο Ευαγγελισμού
      2. Σπύρου Μερκούρη
      3. 'Αλσος Παγκρατίου (κοντά στην έξοδο οδού Ευτυχίδου)
      4. Οδός Υμηττού (δίπλα στον κιν/φο Πάλας)
      5. Πλατεία Μεσολογγίου
      6. Οδός Εμπεδοκλέους και Αρχιμήδους (Καλλιμάρμαρο Στάδιο).
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Από τους πλέον επιβαρυμένους στην Ευρώπη είναι οι Ελληνες ιδιοκτήτες ακινήτων, σύμφωνα με μελέτη του Tax Foundation που εξετάζει το εύρος των φορολογικών επιβαρύνσεων στην ιδιοκτησία και την αναλογία τους στο σύνολο των φορολογικών εσόδων.   Λίγες μέρες πριν από τις εθνικές εκλογές και ενώ η συζήτηση για τη φορολογία και την υπερφορολόγηση έχει φουντώσει, η μελέτη του Tax Foundation (με βάση στοιχεία του ΟΟΣΑ) δείχνει ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και παγκοσμίως το ποσοστό συμμετοχής των φόρων επί της ιδιοκτησίας στο σύνολο των εσόδων είναι ιδιαίτερα χαμηλό.   Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι στην Ευρώπη η φορολογία επί της ιδιοκτησίας αντιπροσωπεύει το 4,6% των φορολογικών εσόδων. Ωστόσο σε τέσσερις χώρες της Ε.Ε., μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, τα πράγματα είναι διαφορετικά.   Συγκεκριμένα, στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, με τη φορολογία επί της ιδιοκτησίας να διαμορφώνεται στο 12,6% των φορολογικών εσόδων, στη δεύτερη θέση το Λουξεμβούργο με 9,6%, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γαλλία με 9,5% και στην τέταρτη είναι η Ελλάδα με 8,1%.   Στον αντίποδα η Εσθονία, η οποία εισπράττει μόλις 0,7% από την ακίνητη περιουσία των πολιτών της, ενώ Αυστρία, Λιθουανία, Σλοβακία, Τσεχία κινούνται στο 1,3-1,4%.   Σύμφωνα με τη μελέτη, η Ελλάδα πάντα βρισκόταν σε υψηλότερα ή στα ίδια επίπεδα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας στην Ευρώπη σε σχέση με τον μέσο όρο. Το 2007 οι φόροι στην ιδιοκτησία ανέρχονται στο 5,3% του συνόλου των φορολογικών εσόδων (5,5% ο μ.ό. του ΟΟΣΑ), με το ποσοστό να αυξάνεται ραγδαία στα χρόνια των μνημονίων. Σημειώνεται ότι η αρχή έγινε με το ΕΕΤΗΔΕ, ακολούθησε το ΕΤΑΚ για να φθάσουμε στον σκληρό ΕΝΦΙΑ και τον συμπληρωματικό φόρο που επιβάλλεται σε όσους έχουν ακίνητη περιουσία άνω των 250.000 ευρώ. Από το 5,3% του 2007, το 2013 εκτινάχθηκε στο 8,9%, δηλαδή η συμμετοχή των φόρων επί των ακινήτων στο σύνολο των φορολογικών εσόδων αυξήθηκε κατά 68%. Το 2014 το ποσοστό περιορίσθηκε στο 8% μετά τις μειώσεις στον ΕΝΦΙΑ που είχαν θεσμοθετηθεί επί κυβερνήσεως Σαμαρά, για να αυξηθούν και πάλι το 2015 στο 8,4%, ενώ το 2017 υποχώρησε ελαφρώς στο 8,1%.     Το κυβερνών κόμμα προχώρησε στη μεσοσταθμική μείωση κατά 10% του φετινού ΕΝΦΙΑ με τον βεβαιωθέντα φόρο να περιορίζεται από τα 3,1 δισ. ευρώ στα 2,9 δισ. ευρώ, ενώ η Ν.Δ. έχει υποσχεθεί τη σταδιακή μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% στα επόμενα δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι ο φόρος θα περιορισθεί κατά 900 εκατ. ευρώ και θα προσεγγίσει τα 2 δισ. ευρώ.   Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, οι φόροι από το 2010 μέχρι και το 2015 αυξήθηκαν κατά 600% και πλέον, ενώ την ίδια στιγμή τα εισοδήματα από ακίνητα μειώθηκαν κατά 32%. Σύμφωνα με στοιχεία:   • Το 2010 το Δημόσιο εισέπραξε από τη φορολόγηση των ακινήτων 487 εκατ. ευρώ, ενώ το δηλoύμενο εισόδημα από ακίνητα ανερχόταν στα 8,87 δισ. ευρώ.   • Το 2011 οι φόροι των ακινήτων έφθασαν το 1,17 δισ. ευρώ, ενώ το δηλούμενο εισόδημα τα 7,98 δισ. ευρώ (1.584.059 φορολογούμενοι είχαν εισοδήματα από ακίνητα).   • Το 2012 οι φόροι των ακινήτων διαμορφώθηκαν στα 2,75 δισ. ευρώ, ενώ το εισόδημα από ακίνητα στα 6,8 δισ. ευρώ.   • Το 2013 οι φόροι των ακινήτων αυξήθηκαν περαιτέρω και διαμορφώθηκαν στα 2,991 δισ. ευρώ, με το δηλούμενο εισόδημα να μειώνεται στα 6,22 δισ. ευρώ.   • Το 2014 οι φόροι των ακινήτων έσπασαν το φράγμα των 3 δισ. ευρώ και συγκεκριμένα εισπράχθηκαν 3,474 δισ. ευρώ, με το δηλούμενο εισόδημα να περιορίζεται στα 6,08 δισ. ευρώ.   • Το 2015 οι φόροι στα ακίνητα ανήλθαν στα 3,18 δισ. ευρώ, με το δηλούμενο εισόδημα να υποχωρεί στα 6,05 δισ. ευρώ.   • Το 2016 οι φόροι στα ακίνητα ανήλθαν στα 3,53 δισ. ευρώ, με το δηλούμενο εισόδημα από ακίνητα να περιορίζεται και να φθάνει τα 6,1 δισ. ευρώ.   • Το 2017 οι φόροι στα ακίνητα διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα, με το δηλούμενο εισόδημα από ακίνητα να περιορίζεται και να φθάνει τα 6,19 δισ. ευρώ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το υπουργείο Οικονομικών δημοσίευσε ανακοίνωση στην οποία τονίζεται πως δίνεται προθεσμία μέχρι τις 29 Ιουλίου για την καταβολή των φορολογικών δηλώσεων, λόγω των πρόωρων εκλογών της 7ης Ιουλίου. Με την παράταση υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, παίρνει παράταση και η τελική εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ.
      Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, η υποβολή φορολογικών δηλώσεων για φυσικά και νομικά πρόσωπα παρατείνεται μέχρι τις 29 Ιουλίου, λόγω των πρόωρων εκλογών της 7ης Ιουλίου.  «Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν. 4172/2013 που δεν έχουν υποβληθεί μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας και των οποίων η προθεσμία υποβολής δεν έχει λήξει, παρατείνεται μέχρι τις 29 Ιουλίου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης.
      Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα, έχουν υποβληθεί 2,12 εκατομμύρια φορολογικές δηλώσεις και έχουν εκδοθεί 2,93 εκατομμύρια εκκαθαριστικά. Τα 798.647 είναι χρεωστικά, τα 334.388 είναι πιστωτικά και τα 1.797.451 είναι μηδενικά.
      Η παράταση στην προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, παρασύρει και την τελική εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ. Για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες (κυρίως αυτούς που δηλώνουν χαμηλά εισοδήματα) το τελικό ποσό της εκκαθάρισης του ΕΝΦΙΑ εξαρτάται και από το ατομικό δηλωθέν εισόδημα της προηγούμενης χρονιάς.
      Σε περίπτωση που η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων λήξει στο τέλος Ιουλίου η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ θα γίνει τουλάχιστον έναν μήνα μετά δηλαδή μέσα στον Αύγουστο. Έτσι, η πρώτη δόση θα πληρωθεί τον Σεπτέμβριο και θα καταβληθεί η τελευταία τον Ιανουάριο του 2020.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το βράδυ της Παρασκευής τo πρώτο τμήμα της νέας Λεωφόρου Ποσειδώνος από την Περιφέρεια Αττικής.
      Η πρώτη φάση της ανάπλασης του Φαληρικού όρμου, του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που πραγματοποιήται σήμερα στην πατρίδα μας, που ταυτόχρονα απαλλάσσει τους πολίτες των Δήμων Μοσχάτου - Ταύρου και Καλλιθέας από την πλημμυρική απειλή, γίνεται πραγματικότητα, με την παράδοση του πρώτου τμήματος της Λεωφόρου Ποσειδώνος.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την ανάπτυξη βάσης δεδομένων οδών και συστήματος διαχείρισης οδοστρωμάτων (ΣΔΟ) σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο, προβλέπει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών.
      Σύμφωνα με το ΕΣΣΜ, παρατηρείται έλλειψη ολοκληρωμένης και επικαιροποιημένης βάσης δεδομένων οδικού δικτύου, τόσο σε κεντρικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο (οι συγγραφείς του ΕΣΣΜ δεν αναφέρονται στους ιδιωτικοποιημένους αυτοκινητοδρόμους, αλλά κυρίως στο οδικό δίκτυο που ανήκει στις Περιφέρειες).
      Επίσης, λόγω απουσίας πλήρους βάσης δεδομένων για την απογραφή και την κατάσταση του οδικού δικτύου, δεν είναι δυνατό να υπάρχει ολοκληρωμένη άποψη της κατάστασης του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου (π.χ. % του μήκους σε πολύ κακή / κακή / μέτρια / καλή / άριστη κατάσταση).
      Οι προτεινόμενες δράσεις
      Τα προτεινόμενα μέτρα συνίστανται στην ανάπτυξη και λειτουργία μιας ολοκληρωμένης βάσης δεδομένων για την απογραφή και κατάσταση του οδικού δικτύου, με στόχο τον ορθολογικό σχεδιασμό και προγραμματισμό έργων συντήρησης οδικών υποδομών. Λαμβάνοντας υπόψη το ελληνικό σύστημα, κάθε «Βάση Δεδομένων Οδών και Σύστημα Διαχείρισης Οδοστρωμάτων» πρέπει να αναπτυχθεί και να τηρείται από την αρχή που είναι αρμόδια για τη διαχείριση κάθε επιμέρους δικτύου, δηλαδή:
      -Το ΥΠΥΜΕ για το οδικό δίκτυο που παραμένει στην αρμοδιότητά του,
      -Οι Περιφέρειες και οι Περιφερειακές Ενότητες για τις οδούς υπό την αρμοδιότητα περιφερειακών αρχών (δηλαδή για την πλειοψηφία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου).
      Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρχει κάποιου είδους «διαλειτουργικότητα» μεταξύ αυτών των βάσεων δεδομένων, έτσι ώστε κεντρικά το ΥΠΥΜΕ να συγκεντρώνει δεδομένα που να δίνουν σαφή και ολοκληρωμένη εικόνα του οδικού δικτύου (εθνικού και επαρχιακού), του κυκλοφοριακού του φόρτου και της δομικής του κατάστασης.
      Το μέτρο θα περιλαμβάνει τρεις φάσεις ως εξής:
      -Ανάπτυξη πιλοτικού έργου με το ΥΠΥΜΕ και 2 ή 3 επιλεγμένες περιφέρειες για τη δημιουργία Βάσης Δεδομένων Οδών και ΣΔΟ για τις αντίστοιχες οδούς αρμοδιότητάς τους.
      -Αξιολόγηση πιλοτικού έργου μετά από ένα έτος λειτουργίας.
      -Γενίκευση πιλοτικού έργου σε όλες τις περιφέρειες.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη θέσπιση τριών μέτρων για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας που σχετίζονται τόσο με την εύρυθμη λειτουργία της συγκεκριμένης αγοράς, όσο και με τα ανταποδοτικά οφέλη προς τις τοπικές κοινωνίες προχώρησε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.
      Αναλυτικά, όπως επισημαίνει το ΥΠΕΝ:
      Το πρώτο μέτρο αφορά στην απόδοση του ειδικού τέλους ΑΠΕ 1% προς τους οικιακούς καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος των δημοτικών ή τοπικών κοινοτήτων σε περιοχές όπου λειτουργούν σταθμοί ΑΠΕ και υβριδικοί σταθμοί. Πρόκειται για συνολικό ποσό 17,6 εκατ. ευρώ το οποίο καλύπτει την περίοδο 2010-2014 και το οποίο επί χρόνια δεν είχε αποδοθεί.
      Με τη σχετική ΚΥΑ ρυθμίζονται όλα τα επιμέρους θέματα (π.χ. μεθοδολογία, διαδικασία, τρόποι απόδοσης ποσών, δικαιούχοι κτλ), προκειμένου να αποδοθούν τα ανταποδοτικά για την περίοδο 2015-2018, καθώς και τα ποσά που αφορούν στις εκκρεμείς περιπτώσεις της προηγούμενης περιόδου 2010-2014. Με τη διαδικασία που έχει καταρτιστεί, είναι πλέον εφικτή η ετήσια απόδοση αυτών των ποσών στους κατοίκους των τοπικών κοινοτήτων στις οποίες λειτουργούν μονάδες ΑΠΕ, αποκαθιστώντας την κανονικότητα.
      -Το δεύτερο μέτρο αφορά σε προσαρμογές του υπολογισμού της ειδικής τιμής αγοράς τεχνολογιών ΑΠΕ στο νέο θεσμικό και ρυθμιστικό περίγραμμα (π.χ. κατάργηση ΠΧΕΦΕΛ), καθώς και επιμέρους τροποποιήσεις ως προς το πλαίσιο υποχρεώσεων συμμετοχής των ΑΠΕ στην ηλεκτρική αγορά (π.χ. προσαύξηση ετοιμότητας συμμετοχής, αποκλίσεις κτλ). Η σχετική Υπουργική Απόφαση λύνει εκκρεμή τεχνικά ζητήματα, όπως η μεθοδολογία υπολογισμού της ειδικής τιμής αγοράς, καθώς και η διαδικασία απομείωσης της λειτουργικής ενίσχυσης για τους σταθμούς που έχουν λάβει επενδυτική ενίσχυση.
      -Το τρίτο μέτρο που προβλέπεται σε σχετική Υπουργική Απόφαση, αποτελεί συμπληρωματική τεχνική προσθήκη και αφορά κυρίως στο ζήτημα της αποζημίωσης των σταθμών ΑΠΕ, που εκπροσωπούνται από τον Φορέα Σωρευτικής Εκπροσώπησης Τελευταίου Καταφυγίου, με βάση την μετρούμενη ηλεκτρική ενέργεια.
      Περισσότερα...

      0

    • nisorvani

      Νέα Εγκύκλιος για τον Ν.4495/17 Δ’ Τμήματος
      Διαβάστε την εγκύκλιο εδώ: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=4n2lxG30%2bHk%3d&tabid=777&language=el-GR
      Περισσότερα...

      177

    • Engineer

      Το Υπουργείο Υποδομων και Μεταφορών εξέδωσε νέα εγκύκλιο με θέμα:  «Παράταση ισχύος βεβαιώσεων εγγραφής στο Μ.Ε.ΕΠ. σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 107 του Ν. 4530/2018 (Α΄ 59)».
      Στην εγκύκλιο αναφέρονται τα εξής:
      Θέμα: «Παράταση ισχύος βεβαιώσεων εγγραφής στο Μ.Ε.ΕΠ. σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 107 του Ν. 4530/2018 (Α΄ 59)».
      Σας πληροφορούμε ότι σε συνέχεια της δημοσίευσης του ν.4530/2018 (ΦΕΚ Α’ 59), με θέμα «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα της παρ.4 του άρθρου 107 του ανωτέρω νόμου καθώς επίσης και των Εγκυκλίων: 
      7/2018 – ΑΔΑ: ΨΚΘΥ465ΧΘΞ-ΘΕΧ, 10/2018 – ΑΔΑ: 6Ψ5Χ465ΧΘΞ-ΗΗ2 και 1/2019 – ΑΔΑ: 64ΡΙ465ΧΘΞ-ΡΟΦ του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, για λόγους διευκόλυνσης των Εργοληπτικών Επιχειρήσεων και των Αναθετουσών Αρχών καθώς και για λόγους λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Συστήματος που τηρείται στη Διεύθυνση Μητρώων, η αρμόδια Υπηρεσία θα θέτει, στις πρωτότυπες Βεβαιώσεις Εγγραφής, σχετική σημείωση παράτασης της ισχύος τους έως 31/10/2019.
      Η ανωτέρω ρύθμιση αφορά όσες Εργοληπτικές Επιχειρήσεις κατέχουν Βεβαίωση Εγγραφής στο Μ.Ε.ΕΠ., στις τάξεις 3η έως και 7η, η οποία είτε έχει ήδη παραταθεί έως 31-05-2019 είτε ήταν σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, ήτοι 30/03/2018 και:
      α) έχουν υποβάλει αίτηση τακτικής αναθεώρησης εντός του τελευταίου τριμήνου πριν την ημερομηνία λήξης ισχύος του πτυχίου τους ή 
      β) έχουν υποβάλει αίτηση τακτικής αναθεώρησης εντός 60 ημερών μετά την ημερομηνία λήξης ισχύος του πτυχίου τους ή 
      γ) πρόκειται να υποβάλουν εμπρόθεσμη αίτηση τακτικής αναθεώρησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 97 του Ν.3669/2008 (Α΄ 116) και δεν συντρέχουν προϋποθέσεις διαγραφής τους από το Μ.Ε.ΕΠ.
      Σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι κείμενες διατάξεις και ιδίως οι παρ.1 και 2 του άρθρου 97 του Ν. 3669/2008, όπως ισχύει.
      Πτυχία χωρίς την εν λόγω σημείωση λήγουν κατά τις ισχύουσες διατάξεις.
      Εφόσον η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος της παρ.20 του άρθρου 118 του Ν.4472/2017 (Α΄ 74) συντελεστεί νωρίτερα από την οριζόμενη ημερομηνία θα εκδοθεί σχετική Εγκύκλιος.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δασικές εκτάσεις που άλλαξαν χρήση και σήμερα έχουν αγροτική μορφή, οι οποίες στον δασικό χάρτη απεικονίζονται και αναρτώνται ως ΔΑ (Δασικής μορφής το έτος 1945, άλλης μορφής σήμερα) είναι μια πραγματικότητα διασπαρμένη σε όλη τη χώρα, και αντικατοπτρίζουν έναν μεγάλο αριθμό εκτάσεων. Ο νομοθέτης, με τoν ν.998/1979 ρύθμισε το θέμα, δίνοντας τη δυνατότητα εξαγοράς της έκτασης από τον κάτοχο είτε κατά κυριότητα, είτε κατά χρήση.
      Με βάση τη νομοθετική ρύθμιση, οι κάτοχοι των εκτάσεων αυτών, εφόσον καλλιεργούνταν και ήταν δηλωμένες στο ΟΣΔΕ, μπορούσαν να υποβάλουν το αίτημα εξαγοράς, σε διαφορετική περίπτωση, μπορούσαν να υποβάλουν αίτημα εξαγοράς μετά από υποβολή μελέτης βιωσιμότητας της γεωργικής καλλιέργειας και έγκρισή της από το αρμόδιο δασαρχείο.
      Η ρύθμιση είναι οριζόντια και αφορά όλες τις εκτάσεις ΔΑ που εντάσσονται στις ρυθμίσεις των άρθρων 47 και 47 Β του ν. 998/1979, και έτυχε ευρείας αποδοχής από το σύνολο των κατόχων των εκτάσεων αυτών. Μετά την προσφυγή του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων στο ΣτΕ , για την ακύρωση σειράς υπουργικών αποφάσεων του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, το Ε΄ τμήμα του ΣτΕ εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 645/2019 απόφαση, σύμφωνα με την οποία άγεται στην κρίση ότι οι διατάξεις του άρθρου 47 παρ. 5 του ν. 998/79, κατά το μέρος που αναφέρονται σε εκχερσώσεις που έγιναν αυθαιρέτως, και του άρθρου 47 Β του ίδιου νόμου, αντίκεινται στο Σύνταγμα και δεν μπορούν να παράσχουν νόμιμο έρεισμα στις παραδεκτώς προσβαλλόμενες πράξεις, οι οποίες θα πρέπει να ακυρωθούν. Η απόφαση παραπέμφθηκε στην ολομέλεια του ΣτΕ.
      Κατηγορίες εκτάσεων ΔΑ
      Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια; Ότι αν επικυρωθεί η απόφαση του τμήματος από το ΣτΕ, κρίνεται άκυρη η όποια ρύθμιση, δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία των εξαγορών και οι εκτάσεις τίθενται εκτός ΟΣΔΕ. Τι είναι όμως οι εκτάσεις αυτές; Πρόκειται όντως περί αυθαίρετα εκχερσωμένων εκτάσεων στο σύνολό τους; Διέπονται όλες από το ίδιο νομικό πλαίσιο;
      Αν διερευνηθεί το καθεστώς αλλαγής χρήσης των εκτάσεων αυτών, σε συνδυασμό με τα δεδομένα, βάσει των τεχνικών προδιαγραφών που συντάσσονται οι δασικοί χάρτες θα διαπιστωθούν τα ακόλουθα:
      ✱ Ως ΔΑ εκτάσεις (αγροτικής μορφής σήμερα – δασικής μορφής στο παρελθόν) περιλαμβάνονται στον δασικό χάρτη εκτάσεις που είχαν νόμιμη άδεια εκχέρσωσης, η οποία δεν συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα και δεν μπορούν να ταυτοποιηθούν στο έδαφος.
      ✱ Εκτάσεις με νόμιμη άδεια εκχέρσωσης, οι οποίες δε μπορούν να ταυτοποιηθούν γιατί έχουν καταστραφεί τα αρχεία του δασαρχείου (π.χ. Δασάρχης Αλμυρού).
      Κτηνοτροφικές εκτάσεις
      Ν.Δ. 2185/1952 «Περί αναγκαστικής απαλλοτριώσεως κτημάτων προς αποκατάσταση ακτημόνων καλλιεργητών και κτηνοτρόφων». Άρθρο 28 παρ. 2 «Κτηνοτροφικές εκτάσεις νοούνται οι ανεπίδεκτοι γεωργικής, πλην δασικής και μόνον κτηνοτροφικής εκμεταλλεύσεως εντός της δασώδους η μη μορφής μετά των απαραίτητων δια την συντήρηση της κτηνοτροφικής παρακολούθησης (ποδιές, γεννολείβαδα κ.λπ.). Τυχόν παρεμβαλλόμενες μικρές καλλιεργήσιμες ή καλλιεργούμενες εκτάσεις δεν αναιρούσιν τον χαρακτήρα του κτήματος ως κτηνοτροφικού.
      Κτηνοτροφικές εκτάσεις δασώδους μορφής νοούνται οι εκτάσεις περί ων οι παρ. 2 και 3 του άρθρου 45 του ν. 417β/1929 (περί δασικής έκτασης).
      Εκτάσεις
      Ν.Δ. 25801/1953 Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως εννοιών διατάξεων των περί Δασών Νόμων. (ΦΕΚ 200 Α)
      Άρθρο 46 παρ. 10 «Ιδιωτικαί δασικαί εκτάσεις εκχερσωθείσαι και καλλιεργηθείσαι άνευ αδείας της Δασικής Αρχής υπό των ιδιωτών κατά την εμπόλεμη περίοδο και μέχρι την 1 Ιανουαρίου 1950 θεωρούνται ως νομίμως καλλιεργούμεναι. Αι δε μέχρι τούδε εκτός εις αι απαγορευτικαί της καλλιέργειας διάταξης παύουν να ισχύουν»
      Νομολογία: Απόφαση 241/2004 του Ε΄ Τμήματος του ΣτΕ.
      Το Συμβούλιο της Επικρατείας στην υπ άριθμ. 241/2004 απόφαση του Ε. τμήματος, επισημαίνει ότι «Επειδή στο άρθρο 46 παρ. 10 του Ν.Δ. 2501/1953 (ΦΕΚ 200/Α) οριζόταν ότι «Ιδιωτικαί δασικαί εκτάσεις εκχερσωθείσαι και καλλιεργηθείσαι άνευ αδείας της Δασικής Αρχής υπό των ιδιοκτητών κατά την εμπόλεμη περίοδο και μέχρι την 1 Ιανουαρίου, θεωρούνται ως νομίμως καλλιεργούμεναι».
      Στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης αυτής εμπίπτουν κατά την έννοιά της οι δασικές εκτάσεις, οι οποίες είχαν εκχερσωθεί κατά την εμπόλεμη περίοδο και συνέχιζαν να καλλιεργούνται μέχρι την 1/1/1950, εφόσον δεν πληρούνται οι εν λόγω προϋποθέσεις εφαρμογής της, οι εν λόγω εκτάσεις νομίμως συνεχίζουν να καλλιεργούνται. Εν όψει αυτών δεν ασκεί επιρροή η μεταγενέστερη κατάργηση της παραπάνω διάταξης με το άρθρο 317 παρ. 48 του Ν.Δ. 86/1969.
      Νόμος 4061/2012: Διαχείριση και προστασία ακινήτων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Ρύθμιση εμπράγματων δικαιωμάτων. Σύμφωνα με την παρ. γ του άρθρου 22 το ελληνικό Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε ακίνητα που ο ιδιώτης νέμεται πριν την 1/1/1965 για γεωργική χρήση, η οποία εξακολουθεί να ασκείται μέχρι σήμερα.
      Εγκύκλιος 1204/51539/2-5-2012 (ΦΕΚ 66/Α/2012) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων « Οδηγίες για την Εφαρμογή του ν. 4061/2010». Στην παρ. 1 εδαφ. 8 αναφέρεται ότι «αν ο ενδιαφερόμενος αποδείξει ότι εκτελεί γεωργικές εργασίες στο αυθαίρετα κατεχόμενο ακίνητο, με χρονικό σημείο αναφοράς πριν από την 1/1/1965 και εξακολουθεί να ασκεί χρήση μέχρι σήμερα, δεν απαιτείται η καλή πίστη, ως προϋπόθεση για την μη προβολή δικαιωμάτων του δημοσίου. Στον χρόνο αυτόν προσμετράται και ο χρόνος που κατέχεται από τον δικαιοπάροχο του , με την προυπόθεση ότι αυτός άσκησε συνεχώς τη γεωργική χρήση.
      Ν.4280/2014 Άρθρο 36, τροποποίηση Άρθρου 47 του ν.998/1979 παρ. 5 «για λόγους δημοσίου συμφέροντος». Δάση, δασικές εκτάσεις και εκτάσεις με τη μορφή της περ. α της παρ. 5 του άρθρου 3 του παρόντος που εκχερσώθηκαν για γεωργική χρήση, πριν τεθεί σε ισχύ το Σύνταγμα του 1975 και διατηρούν τη χρήση αυτή μέχρι σήμερα, δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας απαγορευόμενης κάθε άλλης χρήσης από τον κάτοχο τους.
      Ν. 4664/2017 τροποποίηση – συμπλήρωση του άρθρου 3 του Ν. 998/79 με την παρ. 7 όπου «εκτάσεις που έχουν απολέσει τον δασικό τους χαρακτήρα προ της 11/6/1975 για επεμβάσεις που έλαβαν χώρα με βάση σχετική διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας, δεν χαρακτηρίζονται ως δάση ή δασικές εκτάσεις μετά τη διαδικασία του άρθρου 14 του ν. 998/1979 και δεν κηρύσσονται αναδασωτέες».
      Όπως γίνεται αντιληπτό, υπάρχει διαχρονικά ρύθμιση των εκτάσεων που αλλάζουν χρήση από δασική σε γεωργική, την οποία όμως διατηρούν μέχρι σήμερα και δεν υπάρχει αλλαγή της χρήσης τους. Με τις ρυθμίσεις να εστιάζονται στις εξής καθοριστικές ημερομηνίες:
      1/1/1950, νομιμοποίηση βάσει του Ν.Δ. 2501/1933 όλων των εκχερσωθείσων και καλλιεργηθείσων δασικών εκτάσεων.
      Την απόφαση 241/2004 του Ε. τμήματος του ΣτΕ με την οποία επιβεβαιώνεται η ρύθμιση του Ν.Δ. 2501/1953.
      1/1/1965 (Ν. 4061 και εγκύκλιος 1204/51539/2-5-2012), βάσει των οποίων αν ο ενδιαφερόμενος αποδείξει ότι εκτελεί γεωργικές εργασίες αυθαίρετα σε ακίνητο μέχρι την 1/1/1965 […] το δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα επί των εκτάσεων αυτών.
      11/6/1975, παρ. 7 άρθρου 3 του Ν. 998/1979, εκτάσεις όπου αλλάζουν χρήση με νόμιμο διοικητικό τρόπο προ της 11/6/1975 δεν χαρακτηρίζονται ως δάση ή δασικές εκτάσεις.
      Κατά συνέπεια, υπάρχουν νόμοι, Νομοθετικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις που τις εκτάσεις αυτές, που παρανόμως εκχερσώθηκαν μέχρι και την ψήφιση του Συντάγματος, τις έχουν νομιμοποιήσει ως αγροτικές. Επίσης, μια ειδική κατηγορία αποτελούν οι κτηνοτροφικές εκτάσεις, οι οποίες αλλάζουν χρήση και διέπονται διαχρονικά μέχρι και το 1975 από ένα ιδιαίτερο νομικό καθεστώς.
      Όπως γίνεται αντιληπτό, υπάρχει ένα κομβικό χρονικό όριο, η 11η Ιουνίου 1975, ημερομηνία ψήφισης του Συντάγματος, όπου η γεωργική χρήση των εκτάσεων αυτών έχει τακτοποιηθεί και έχει παραγάγει νόμιμα αποτελέσματα, διότι επί των εκτάσεων αυτών έχουν δημιουργηθεί υποδομές γεωργικών καλλιεργειών (γεωτρήσεις κ.λπ.), το οποίο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε οποιαδήποτε τακτοποίηση.
      Τι πρέπει να γίνει
      Όλες αυτές οι ρυθμίσεις δεν αποτυπώνονται στον δασικό χάρτη, καθ’ όσον τα δεδομένα που λαμβάνονται υπόψη στη διαδικασία κατάρτισης του δασικού χάρτη είναι οι αεροφωτογραφίες του έτους 1945, οι πρόσφατες αεροφωτογραφίες (2007 ή 2015 για τους χάρτες που συντάσσονται τώρα), οι τελεσίδικες πράξεις της διοίκησης (πράξεις χαρακτηρισμού, αποφάσεις κήρυξης αναδασωτέων εκτάσεων) και τα στοιχεία που χορηγούνται από το Ελληνικό Κτηματολόγιο όπως σχέδια πόλης, όρια οικισμών, διανομές.
      Χρήζει περαιτέρω συμπλήρωσης και επεξεργασίας ο δασικός χάρτης πριν αναρτηθεί, αν ακολουθηθεί αυτή η λύση δεν θα αποκτήσει η χώρα κυρωμένους δασικούς χάρτες ποτέ.
      Η πρότασή μας είναι να αντιμετωπιστεί το θέμα της τακτοποίησης με δύο ταχύτητες, δηλ. η μία να αφορά τις εκτάσεις που εκχερσώθηκαν μέχρι τις 11/6/1975 και η άλλη μετά το 1975. Να ρυθμιστεί το θέμα των κτηνοτροφικών εκτάσεων και να επιλυθεί το ζήτημα των αδειών εκχέρσωσης που δεν συνοδεύονται από τοπογραφικό διάγραμμα, καθώς και αυτών που έχουν χαθεί τα αρχεία.
      Είναι πολύ μεγάλο θέμα και χρήζει λεπτομερούς έρευνας και ρύθμισης, για να μη βρεθούν εκτός ΟΣΔΕ εκτάσεις γεωργικές.
      του Νίκου Χλύκα, δασολόγου – περιβαλλοντολόγου
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οι ανανεώσιμες έχουν ήδη αναδειχθεί σε πολλές χώρες του κόσμου ως η φθηνότερη πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, με πρόβλεψη για ακόμη μεγαλύτερη μείωση του κόστους παραγωγής από αιολικά και αιολικά πάρκα την επόμενη χρονιά, σε επίπεδα χαμηλότερα εν συγκρίσει με οποιαδήποτε πηγή ορυκτών καυσίμων, όπως διαπιστώνει σε έκθεσή της η Διεθνής Υπηρεσία Ανανεώσιμων πηγών Ενέργειας (ΙΕΝΑ).
      Τα στοιχεία της ΙΕΝΑ ενισχύουν τα επιχειρήματα όσων καλούν για στροφή προς τις ανανεώσιμες και σταδιακή κατάργηση της χρήσης ορυκτών καυσίμων με πιο αυστηρά χρονοδιαγράμματα «απανθρακοποίησης» των μεγάλων οικονομιών, στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
      Η ΙΕΝΑ διαπιστώνει διατήρηση της πτωτικής τάσης στις τιμές ηλεκτρικού ρεύματος από ανανεώσιμες πηγές, χάρη στην αύξηση της παραγωγής και τις τεχνολογικές βελτιώσεις.
      «Τα χερσαία αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα αναμένεται έως το 2020 να αποτελούν μια λιγότερο ακριβή πηγή ηλεκτρικής ενέργειας σε σύγκριση με τις εναλλακτικές πηγές ορυκτών καυσίμων και χωρίς χρηματοοικονομική βοήθεια», επισημαίνει η IRENA, οργανισμός που στηρίζει τις χώρες στη μετάβασή τους προς βιώσιμες ενεργειακές πηγές.
      Σύμφωνα με το Naftemporiki.gr, σε παγκόσμιο επίπεδο, το μέσο, σταθμισμένο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ηλιακά πάρκα μειώθηκε κατά 26% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η ΙΕΝΑ. Το κόστος βιοενέργειας υποχώρησε κατά 14%, οι αντίστοιχες τιμές από αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα κατά 13%, υδροηλεκτρικής ενέργειας κατά 12% και γεωθερμικής και offshore αιολικής κατά 1%.
      Ήδη, σε ορισμένα μέρη του κόσμου το κόστος παραγωγής από χερσαία και φωτοβολταϊκά ηλιακά πάρκα έχει μειωθεί στο 0,03 με 0,04 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh), όπως διαπιστώνει η IRENA, αναφέροντας ως παράδειγμα τις πολύ χαμηλές τιμές σε Χιλή, Μεξικό, Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
      Στις αρχές του έτους, η IRENA προέβλεπε μείωση του μέσου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας -σε διεθνές επίπεδο- σε επίπεδα κατώτερα των 0,049 δολαρίων ανά κιλοβατώρα για τα onshore αιολικά πάρκα και στα 0,055 δολάρια ανά κιλοβατώρα από ηλιακά πάρκα το 2020. «Ένα χρόνο μετά, το κόστος έχει μειωθεί περαιτέρω κατά 8% για τα onshore αιολικά πάρκα και κατά 13% για τα ηλιακά», υπογραμμίζεται στην έκθεση.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      O τουρισμός το 2018 συνέβαλε άμεσα στη δημιουργία του 11,7% του ΑΕΠ της χώρας με 21,6 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία και εκτιμήσεις που περιλαμβάνονται στη μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), με τίτλο «Η συμβολή του Τουρισμού στην ελληνική οικονομία το 2018».
      Αναλυτικά, η άμεση συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 13,3% ή κατά 2,5 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2017. Συνολικά (άμεσα και έμμεσα) ο τουρισμός το 2018 συνέβαλε από 25,7% (47,4 δισ. ευρώ) έως 30,9% (57,1 δισ. ευρώ) στη δημιουργία του ΑΕΠ. Στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, μόνο μέσω της εργασίας στα καταλύματα και στην εστίαση (411.000 εργαζόμενοι), συνέβαλλε στο 16,7% της απασχόλησης και συνολικά (άμεσα και έμμεσα) μεταξύ 36,7% και 44,2% , ενώ αποτέλεσε βασικό μοχλό μείωσης της ανεργίας, ιδιαίτερα των νέων και των γυναικών. Επίσης, ο τομέας του τουρισμού είχε σημαντική επενδυτική δραστηριότητα ύψους 5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 1,9 δισ. ευρώ σε εγχώρια προστιθέμενη αξία.
      Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, ο τουρισμός είναι κατ’ εξοχήν εξωστρεφής δραστηριότητα, αφού πάνω από το 90% των τουριστικών εσόδων προέρχεται από το εξωτερικό. Τα έσοδα αυτά, περιλαμβανομένων των εισπράξεων από κρουαζιέρα, αερομεταφορές και θαλάσσιες μεταφορές, ανήλθαν σε 18,2 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 11,3% ή κατά 1,8 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2017.
      Επιπροσθέτως, ο τουρισμός περιλαμβανομένης της κρουαζιέρας, κάλυψε με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις και τις εισπράξεις από τις αερομεταφορές και τις θαλάσσιες μεταφορές το 81% του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών. Οι εισπράξεις αυτές, ισούνται με το 73% των εισπράξεων από τις εξαγωγές όλων των άλλων προϊόντων που εξάγει η χώρα, εξαιρουμένων των εισπράξεων από εξαγωγή πλοίων και καυσίμων. O εισερχόμενος τουρισμός παρουσίασε δυναμική και το 2018 με βελτίωση όλων των δεικτών, εκτός από τη Μέση Διάρκεια Παραμονής που ακολουθεί την παγκόσμια τάση μείωσης. Η εποχικότητα του εισερχόμενου τουρισμού παρέμεινε υψηλή, με το 68,4% των αφίξεων και το 72,5% των εσόδων να καταγράφεται την περίοδο αιχμής μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου.
      Με βάση τις εκτιμήσεις της μελέτης, από κάθε 1 ευρώ τουριστικής δραστηριότητας, δημιουργείται επιπλέον 1,2 έως 1,65 ευρώ πρόσθετης οικονομικής δραστηριότητας. Ουσιαστικά για κάθε 1 ευρώ τουριστικού εσόδου, το ΑΕΠ της χώρας αυξάνεται κατά 2,2 έως 2,65 ευρώ, εξέλιξη που αποδεικνύει ότι ο τουρισμός είναι ένας τομέας με μεγάλη διάχυση ωφελειών στην οικονομία. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, η οικονομία 3 νησιωτικών Περιφερειών, εξαρτάται σε εξαιρετικά σημαντικό βαθμό από τον τουρισμό, αφού η συνεισφορά του τομέα στο Περιφερειακό ΑΕΠ ανέρχεται σε 47,2% στην Κρήτη, σε 71,2% στα Ιόνια Νησιά και σε 97,1% στο Νότιο Αιγαίο. Οι εν λόγω Περιφέρειες έχουν από τα υψηλότερα κατά κεφαλήν ΑΕΠ στη χώρα, τεκμηριώνοντας την άποψη ότι ο τουρισμός οδηγεί σε βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων των προορισμών.
      Παράλληλα, με τη μελέτη που περιλαμβάνει τις εκτιμήσεις για τη συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία  για το 2018, το ΙΝΣΕΤΕ ολοκλήρωσε τη μελέτη με τα τελικά στοιχεία για τη συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία για το 2017. Στη μελέτη αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι η άμεση συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ για το 2017, έφθασε σε 19,04 δισ. ευρώ έναντι 17,69 δισ. ευρώ το 2016. Ο τουρισμός το 2017 συνέβαλε άμεσα στη δημιουργία του 10,6% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η άμεση και έμμεση συμβολή του εκτιμάται από 23,2% έως 28%.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και η Ειδική Γραμματεία ΕΤΠΑ & ΤΣ ανακοίνωσαν τον βαθμολογικό πίνακα κατάταξης των προτάσεων, που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομίας 2014 -2020». Ο αρχικός προϋπολογισμός της δράσης ήταν 50 εκατ. € και αυξήθηκε στα 96.3 εκατ. €, προκειμένου να καλύψει το εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε από Δήμους και Επιμελητήρια – Εμπορικούς Συλλόγους σε όλη τη χώρα.
      Με βάση τον αυξημένο προϋπολογισμό συνολικά πενήντα εννέα (59) προτάσεις θα χρηματοδοτηθούν με ποσοστό ενίσχυσης 100%. Οι εγκεκριμένες προτάσεις θα υλοποιηθούν από Σχήματα συνεργασίας, μεταξύ Δήμων και Εμπορικών Συλλόγων ή Επιμελητηρίων. Κάθε Σχήμα θα υλοποιήσει ένα σύνολο συνεκτικών και αλληλένδετων παρεμβάσεων, με στόχο την ενίσχυση και τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται σε εμπορικές περιοχές και ειδικότερα σε περιοχές, που διαθέτουν σημαντικούς πολιτιστικούς πόρους και τουριστική δυναμική.
      openmalls.xlsx
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η μαζική και παράνομη ρίψη λυμάτων και αποβλήτων απευθείας στα ποτάμια ευθύνεται σε αρκετές περιπτώσεις για τα υψηλά επίπεδα των αντιβιοτικών.
      Εκατοντάδες μεγάλα ποτάμια σε όλη τη Γη περιέχουν επικίνδυνα υψηλά επίπεδα αντιβιοτικών, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα, τη μεγαλύτερη πάνω στο ζήτημα μέχρι σήμερα. Τα αντιβιοτικά καταλήγουν στα ποτάμια και στο έδαφος μέσω των ανθρωπίνων και ζωικών αποβλήτων, καθώς και των λυμάτων των φαρμακοβιομηχανιών.
      Η ρύπανση με αντιβιοτικά βοηθά τα μικρόβια να γίνουν πιο ανθεκτικά στα φάρμακα που προορίζονται για τους ανθρώπους. Η συνεχής αύξηση της ανθεκτικότητάς τους αποτελεί ένα ολοένα σοβαρότερο πρόβλημα δημόσιας υγείας παγκοσμίως και μπορεί να προκαλέσει έως δέκα εκατομμύρια πρόσθετους θανάτους έως 2050, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις του ΟΗΕ.
      Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή περιβαλλοντικής επιστήμης 'Αλιστερ Μπόξολ του βρετανικού Πανεπιστημίου της Υόρκης, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο στο Ελσίνκι, σύμφωνα με τη «Γκάρντιαν», πήραν δείγματα από 711 σημεία ποταμών σε 72 χώρες και βρήκαν παρουσία αντιβιοτικών στα δύο τρίτα από αυτά (65%). 
      Στις 111 δειγματοληψίες του νερού οι συγκεντρώσεις των αντιβιοτικών ξεπερνούσαν τα επίπεδα ασφαλείας, σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και κατά 300 φορές πάνω από το όριο.
      Το πρόβλημα είναι αισθητό από τον Τάμεση και το Δούναβη στην Ευρώπη μέχρι τον Τίγρη στη Μεσοποταμία, αλλά η κατάσταση είναι συγκριτικά ακόμη χειρότερη στα ποτάμια της Αφρικής και της Ασίας που διασχίζουν τις φτωχότερες χώρες. 
      Το ρεκόρ ρύπανσης κατέχει το Μπαγκλαντές, όπου το αντιβιοτικό μετρονιζαδόλη, το οποίο χρησιμοποιείται για θεραπεία των κολπικών λοιμώξεων, βρέθηκε σε ποσότητες πάνω από 300 φορές υψηλότερες σε σχέση με το όριο ασφαλείας. Μάλιστα αυτό το επίπεδο βρέθηκε πολύ κοντά σε μια μονάδα βιολογικού καθαρισμού λυμάτων, προφανώς επειδή δεν διέθετε την αναγκαία τεχνολογία κατακράτησης των αντιβιοτικών.
      Η μαζική και παράνομη ρίψη λυμάτων και αποβλήτων απευθείας στα ποτάμια ευθύνεται σε αρκετές περιπτώσεις για τα υψηλά επίπεδα των αντιβιοτικών, όπως στην Κένυα, όπου βρέθηκε να ξεπερνούν κατά 100 φορές τα όρια ασφαλείας.
      Αλλά και στις ανεπτυγμένες χώρες το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Στην Αυστρία οι μετρήσεις στο Δούναβη έδειξαν την παρουσία επτά διαφορετικών αντιβιοτικών, όπως η κλαριθρομυκίνη, η οποία συνταγογραφείται για τη θεραπεία λοιμώξεων των πνευμόνων και τα επίπεδα της στο ποτάμι -το δεύτερο μεγαλύτερο της Ευρώπης αλλά και το πιο επιβαρυμένο με αντιβιοτικά- ήσαν περίπου τετραπλάσια αυτών που θεωρούνται ασφαλή.
      Συνολικά σχεδόν ένα στα δέκα ποτάμια (8%) της Ευρώπης βρέθηκε να έχει πρόβλημα. Για παράδειγμα, ο Τάμεσης στη Βρετανία, ο οποίος θεωρείται από τα πιο καθαρά ευρωπαϊκά ποτάμια, ανακαλύφθηκε ότι περιέχει πέντε είδη αντιβιοτικών, εκ των οποίων ένα, η σιπροφλοξασίνη, ανιχνεύθηκε σε υπερτριπλάσια επίπεδα σε σχέση με το όριο ασφαλείας.
      Περισσότερα...

      0

    • georgegaleos

      Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 27/2019
       α) Γνωστοποίηση των διατάξεων των άρθρων 21 και 31 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ Α΄73). β) Υπολογισμός προϋποθέσεων βάσει των διατάξεων περί του 12μήνου
      "[...]
      Γ. Παρατείνεται η ασφαλιστική ικανότητα για παροχές υγειονομικής περίθαλψης σε είδος, για την περίοδο 1/3/2019 έως 29/2/2020, των κατωτέρω αναφερόμενων προσώπων, καθώς και στα μέλη οικογενείας τους:
      1) α) Στους ασφαλισμένους: 
      ...
      και β) του πρώην Ε.Τ.Α.Α. που έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα λόγω οφειλών, εφόσον οι οφειλές τους αφορούν τα έτη 2011, 2012 και 2013 χωρίς να εξετάζεται η ασφαλιστική κατάσταση των ετών 2014-2019 και ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος για τα έτη 2011, 2012 και 2013 δεν υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ.
      ...
      Ε. α) Ειδικά για τους μη μισθωτούς η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται εφόσον έχουν εξοφληθεί οι απαιτούμενες με την εκκαθάριση εισφορές του έτους 2017 και έχουν καταβληθεί οι ελάχιστες εισφορές του έτους 2018 που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν.4387/2016 και τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις. Σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής, εφόσον η οφειλή αυτή έχει εξοφληθεί ή ρυθμιστεί και τηρείται η εξόφληση των δόσεων χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα και ανανεώνεται ανά μήνα. 
      [...]"
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.