Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε επενδύσεις (σε σχέση με το μέγεθος της οικονομίας της) από το σχέδιο Γιούνκερ που έχει ήδη κινητοποιήσει 424 δισ. ευρώ σε όλη την Ευρώπη, αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Ειδικότερα, μετά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) τον Ιούλιο, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων του σχεδίου Γιούνκερ θα πρέπει πλέον να δημιουργήσει πρόσθετες επενδύσεις, ύψους 424 δισ. ευρώ στην ΕΕ.
      Τον Ιούλιο, οι εγκεκριμένες στο πλαίσιο του σχεδίου Γιούνκερ πράξεις αντιπροσωπεύουν χρηματοδότηση ύψους 76,9 δισ. ευρώ στα 28 κράτη μέλη.
      Περίπου 967.000 νεοσύστατες, καθώς και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) αναμένεται να επωφεληθούν από τη βελτίωση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση.

      Επί του παρόντος, οι πέντε πρώτες χώρες σε επενδύσεις, σε σχέση με το ΑΕΠ, είναι η Ελλάδα, η Εσθονία, η Πορτογαλία, η Βουλγαρία και η Πολωνία.
      Η ΕΤΕπ έχει εγκρίνει χρηματοδότηση ύψους 55,8 δισ. ευρώ για έργα υποδομών και καινοτομίας, γεγονός που αναμένεται να κινητοποιήσει 256,9 δισ. ευρώ σε πρόσθετες επενδύσεις.
      Όσον αφορά το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (ΕΤΕ), μέρος του ομίλου της ΕΤΕπ, έχει εγκρίνει συμφωνίες με ενδιάμεσες τράπεζες και ταμεία για τη χρηματοδότηση ΜΜΕ με συνολικό ποσό 21,1 δισ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να κινητοποιήσει 167,1 δισ. ευρώ σε πρόσθετες επενδύσεις.
      Λεπτομέρειες σχετικά με τις επενδύσεις ανά χώρα διατίθενται στον ιστότοπο του σχεδίου Γιούνκερ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το ΤΜΕΔΕ, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του, αναβαθμίζει και εξατομικεύει τις υπηρεσίες που παρέχει στους Πιστούχους του. Η μείωση της γραφειοκρατίας, η επιτάχυνση των διαδικασιών, η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα αποτελούν κεντρική στρατηγική επιλογή της Διοίκησης, προκειμένου να ενισχυθεί ουσιαστικά ο Κλάδος. Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας παρακαλούμε να προβείτε σε επαναβεβαίωση των στοιχείων σας.
      Πατήστε εδώ, για να δείτε όλα τα απαραίτητα έγγραφα.
      Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Τμήμα Μητρώου:  κ.κ. Ελισάβετ Μπέκου, τηλ. 210 3740550, email: [email protected] και Βασιλική Παπαγιάννη, τηλ. 210 3740557, email: [email protected].
      Περισσότερα...

      2

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Την κυριαρχία της στην παγκόσμια αγορά δημητριακών θέλει να εδραιώσει η Ρωσία ως το 2035, «ρίχνοντας 70 δις δολάρια» στην ανάπτυξη της καλλιέργειας, αλλά και της διακίνησης σιτηρών.
      Ήδη η χώρα, μαζί με γειτονικές της Μαύρης Θάλασσας, είναι στους τοπ παίκτες που κινούν τα νήματα στην αγορά για τα προϊοντα δημητριακών, η κίνηση αυτή όμως θα μεγαλώσει τη δύναμή της θεαματικά,  αφού πρόκειται για επένδυση «αλλαγής παιχνιδιού». Όπως έχει γραφτεί επανειλημμένως στο Agronews.gr, οι χώρες της Μαύρης Θάλασσας αποτελούν επίκεντρο των εξελίξεων στις εκτατικές καλλιέργειες και έχουν πολλές δυνατότητες που αν μεγεθυνθούν θα χτυπήσουν πολλές αγορές, γι αυτό είναι απαραίτητη η παρακολούθηση και η διαχείριση των κινήσεών τους. Ήδη πρόσφατα, τρεις εταιρείες στη Γαλλία συνέπραξαν με σκοπό να αποτελέσουν έναν ορατό αντίπαλο απέναντι στα μεγαθήρια του Εύξινου Πόντου, με τέτοιες κινήσεις όμως από τη Ρωσία δεν είναι εύκολο να διαφανεί θετική εξέλιξη.  
      Το Υπουργείο Γεωργίας της Ρωσικής Ομοσπονδίας έχει βάλει μπροστά μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που θα μπορούσε να εκτοξεύσει κι άλλο τις επενδύσεις στον τομέα των δημητριακών της χώρας επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές και δίκτυα διανομής, καταγραφής και αποθήκευσης.
      Το σχέδιο, που θα κοστίσει 70 δισεκατομμύρια δολάρια, θα προσελκύσει κεφάλαια από ιδιώτες επενδυτές, δάνεια και στοχευμένη χρηματοδότηση.
      Σύμφωνα με το υπουργείο Γεωργίας, το βασικό σενάριο της Ρωσίας για τη σοδειά της όσον αφορά τα δημητριακά, είναι να πετύχει παραγωγή 140 εκατομμυρίων τόνων ως το 2035, με τη δυνατότητα παραγωγής να μπορεί να φτάσει ως τα 150,3 εκατομμύρια τόνους. Η μεγαλύτερη αυτή παραγωγή, θα επέτρεπε στη Ρωσία να εξάγει ετησίως, πιθανώς ως και 63,6 εκατομμύρια τόνους ως το 2035. Προς σύγκριση, η παραγωγή της Ρωσίας για το 2019-20 έχει προβλεφθεί στα118 εκατομμύρια τόνους, με εξαγωγές στα 45 εκατ. τόνους.
      Το Υπουργείο Γεωργίας της κόκκινης αρκούδας αναφέρει: «Η εντατικοποίηση της παραγωγής δημητριακών θα πραγματοποιηθεί συντηρώντας και αυξάνοντας τη γονιμότητα του εδάφους», με τις κατάλληλες ποσότητες ανόργανων και οργανικών λιπασμάτων, καθώς και με τη λήψη μέτρων για χημική αποκατάσταση και με παρεμπόδιση της διάβρωσης από άνεμο και νερό».
      Ενώ συμπληρώνει πως: «Ειδική προσοχή θα δοθεί στην αλλαγή της δομής και του παραγόμενου καρπού. Σχεδιάζεται να αυξηθεί ο όγκος και η σταθερότητα της παραγωγής σε σκληρό και μαλακό σιτάρι, με υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, κυρίως περιεκτικότητα σε πρωτεϊνη, σε σίκαλη για ανθρώπινη κατανάλωση, και σε ποικιλίες κριθαριού βυνοζυθοποιίας. Έχει προταθεί να ληφθεί υπόψη η πιθανότητα της εφαρμογής διεθνών πρακτικών ταξινόμησης δημητριακών, για να αυξηθεί η αντικειμενικότητα της κατά την παρακολούθηση και καταγραφή της παραγωγής »
      Η συνολική δυνατότητα αποθήκευσης καρπού δημητριακών στη Ρωσία αναμένεται να αυξηθεί σε 167,4 εκατομ. τόνους, ως το 2035, από 156,9 εκατ. τόνους το 2018, σημειώνει το υπουργείο. Η υπηρεσία είπε πως η συνολική επένδυση μόνο για υποδομές και μεταφορές ως το 2035, θα ανέλθει σε 4,465 δις δολάρια.
      Το υπουργείο Γεωργίας αναμένει επένδυση 158,7 εκατομμυρίων δολαρίων μόνο για να χτίσει κέντρα πολλαπλασιαστικού υλικού και βελτίωσης και 198,4 εκατομμυρίων για την ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογιών σποροπαραγωγής, ανάπτυξη διαγνωστικών εργαλείων για παθογόνα καλλιεργούμενων φυτών και δημιουργία και εισαγωγή τεχνολογιών για τη βιολογική παραγωγή.  
      Όπως αναφέρεται από το Ρωσικό υπουργείο, «Γενικά, ο ενστερνισμός της στρατηγικής, θα κάνει δυνατή ως το 2035 τη σημαντική αύξηση σε όγκο παραγωγής και εξαγωγών δημητριακών, την αύξηση του μεριδίου παραγωγής που διαθέτει υψηλή ποιότητα, και την εντατικοποίηση της ανάπτυξης των μεταφορών, των υποδομών, καθώς και της επιστημονικής και τεχνικής υποστήριξης της βιομηχανίας».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσιοποίησε έναν χάρτη με τις χώρες που προσφέρουν κίνητρα στους πολίτες τους για την αγορά οχημάτων μηδενικών ρύπων.
      Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε πως θα επιβληθεί με κάθε τρόπο η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, μοιραία αυτή συνοδεύτηκε σε πολλές χώρες από ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους.
      Αυτά ως επί το πλείστον προβλέπουν κάποιες φοροαπαλλαγές, αλλά το ισχυρότερο κίνητρο ως τώρα αναδεικνύεται η επιδότηση αγοράς τους. Από τη μια οι υψηλότερες τιμές απόκτησης σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, από την άλλη οι όποιοι περιορισμοί προκύπτουν στη χρήση τους (αυτονομία, περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης, μεγάλος χρόνος αναπλήρωσης των μπαταριών), κάνουν τον κόσμο διστακτικό στο να τα προτιμήσει, έτσι το χρηματικό κίνητρο μπορεί να είναι αυτό θα γείρει τη ζυγαριά του υποψήφιου αγοραστή προς τη μια ή την άλλη πλευρά.
      Όπως βλέπουμε στον χάρτη, μόλις 12 από τις 28 χώρες-μέλη της Ε.Ε. έχουν θεσπίσει οικονομικά κίνητρα, ενώ οι υπόλοιπες είτε δεν έχουν κανένα σχετικό μέτρο σε ισχύ, ή απλά περιορίζονται σε μικρές φοροαπαλλαγές – όπως στην Ελλάδα, όπου τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν μάλλον το μοναδικό κίνητρο που έχει κανείς για να προτιμήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα συμβατικό.
      Ίσως γι’ αυτό στη χώρα μας ο αριθμός των πράσινων οχημάτων δεν ξεπερνά το 0.1% του συνολικού στόλου σε κυκλοφορία, γεγονός που ακούγεται μάλλον ανατριχιαστικό αν συγκριθεί με άλλες αγορές – αλλά και αν αναλογιστούμε στο ίδιο κάδρο τη δέσμευση της Ελλάδας το 10% του στόλου της να αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2030.
      Στα τέλη του 2018 το υπουργείο Μεταφορών, στα σχέδια του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού, παρουσίαζε ένα σχέδιο δημόσιας διαβούλευσης για να οριστούν τα απαραίτητα κίνητρα, ωστόσο η προθεσμία έκλεισε τον Δεκέμβριο του 2018 και μέτρα δεν ακούσαμε. Ως είθισται στην πατρίδα της γραφειοκρατίας, η σχετική απόφαση θα πρέπει να περάσει από κάμποσα υπουργεία – Οικονομικών, Μεταφορών και τελειωμό δεν έχει – ενώ αν προσθέσουμε και το γεγονός πως από νωρίς το 2019 η χώρα πήρε γραμμή για εκλογές καταλαβαίνουμε γιατί ποτέ δεν μάθαμε τι απέγινε αυτή η διαβούλευση και ποια τα επόμενα βήματα.
      Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχει προτείνει συγκεκριμένα μέτρα που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, οικονομικά και κυκλοφοριακά. Τα μεν πρώτα αφορούν την οικονομική ικανότητα απόκτησης ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος, ενώ τα δεύτερα θα μπορούσαν να κάνουν τη ζωή του ιδιοκτήτη του πιο εύκολη, με πρόσβαση σε ειδικούς χώρους στάθμευσης, εξαίρεση από δακτύλιο κ.ο.κ. Επιπλέον, προτείνονται και ανάλογα μέτρα για τους εταιρικούς στόλους οχημάτων, ένα ζήτημα εξίσου, αν όχι πιο, σημαντικό.
      Στο σημείο αυτό να προσθέσουμε και ένα άλλο πρόβλημα στη χώρα μας, την απουσία επαρκούς δικτύου σταθμών φόρτισης, γεγονός που επίσης θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην απόφαση να ξεχάσει κανείς τα ορυκτά καύσιμα και να στραφεί στις μπαταρίες και τις πρίζες. Και σε αυτό το πεδίο βρισκόμαστε ακόμη και βρεφικό επίπεδο συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη.
      Το άρθρο της ACEA αναδεικνύει πως έχει η κατάσταση στην Ε.Ε. και ομολογουμένως είμαστε ακόμη πολύ μακριά από την επίτευξη οποιουδήποτε βασικού στόχου σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
      Αν και η εν λόγω έρευνα έχει γίνει αναφορικά με τα αυτοκίνητα, είναι προφανές πως ό,τι ισχύσει για τα τετράτροχα, θα συμπεριλάβει και τα πάσης φύσεως δίτροχα. Ή τουλάχιστον έτσι θέλουμε να ελπίζουμε.
      Εδώ ο χάρτης: https://localfocus2.appspot.com/5d3021620e4b2 ή εδώ: https://www.acea.be/statistics/article/interactive-map-electric-vehicle-incentives-per-country-in-europe-2018
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Με τη νέα απόφαση Α.1278/2019 της ΑΑΔΕ, τροποποιείται, συμπληρώνεται και κωδικοποιείται η ΠΟΛ.1212/2015 απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε. σχετικά με τη χορήγηση εκπτώσεων, μειώσεων και αναστολής πληρωμής στον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) ως ακολούθως:
      Άρθρο 1
      Αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση έκπτωσης ή μείωσης
      1. Η χορήγηση έκπτωσης ή μείωσης του ΕΝ.Φ.Ι.Α. σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του ν. 4223/2013, πραγματοποιείται κεντρικά από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Η έκπτωση των διατάξεων των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του ν. 4223/2013 χορηγείται με αιτιολογημένη απόφαση της Φορολογικής Διοίκησης, σύμφωνα με το συνημμένο στο παράρτημα υπόδειγμα.
      2. Στις περιπτώσεις στις οποίες δεν είναι δυνατή η χορήγηση της έκπτωσης ή μείωσης σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, χορηγείται με αιτιολογημένη απόφαση του αρμοδίου προϊσταμένου Δ.Ο.Υ., σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία στην Α.1272/2019 απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε..
      Άρθρο 2
      Προϋποθέσεις χορήγησης έκπτωσης
      Α.1. Ως συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το άθροισμα του συνολικού φορολογητέου εισοδήματος του συζύγου, της συζύγου και των εξαρτώμενων τέκνων, σε όσες περιπτώσεις ορίζεται από το νόμο ότι τα εισοδήματα των τέκνων συναθροίζονται με αυτά των γονέων, καθώς και του συνολικού φορολογητέου εισοδήματος των εξαρτώμενων τέκνων που έχουν υποβάλει ατομική δήλωση φορολογίας εισοδήματος.
      Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα και ο αριθμός των εξαρτώμενων τέκνων λαμβάνονται από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του οικείου φορολογικού έτους, οι οποίες έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα. Αν οι σύζυγοι υποβάλλουν χωριστή δήλωση, λαμβάνεται ο μεγαλύτερος αριθμός τέκνων που έχει δηλωθεί σε μία εκ των δύο δηλώσεων.
      Το συνολικό φορολογητέο εισόδημα προσδιορίζεται από το άθροισμα του καθαρού εισοδήματος, όπως προκύπτει από τα ποσά των κωδικών του Πίνακα 4 της δήλωσης ή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος του οικείου φορολογικού έτους, τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό του εισοδήματος, των ποσών των κωδικών των περιπτώσεων 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12 και 18 του Πίνακα 6 της δήλωσης και του ποσού της προστιθέμενης διαφοράς αντικειμενικής δαπάνης, όπου αυτή εφαρμόζεται.
      2. Η συνολική επιφάνεια των κτισμάτων, αποτελούμενη από το άθροισμα των κύριων και βοηθητικών χώρων των κατηγοριών ακινήτων 1 έως και 12 (εκτός 4, 41 έως και 47), αποπερατωμένων και ημιτελών, καθώς και η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού φόρου, λαμβάνεται από τις δηλώσεις ΕΝ.Φ.Ι.Α. του οικείου έτους, οι οποίες έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα, λαμβανομένου υπόψη του ποσοστού συνιδιοκτησίας και του είδους του δικαιώματος επί των ακινήτων.
      3. Η αναπηρία του υπόχρεου και της συζύγου λαμβάνεται από τη δήλωση ή τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του οικείου φορολογικού έτους ή από τα αρχεία των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή την Εφαρμογή των Δ.Ο.Υ. «Καταχώρηση Αναπηριών».
      Η αναπηρία των τέκνων, λαμβάνεται από την Εφαρμογή των Δ.Ο.Υ. «Καταχώρηση Αναπηριών» ή από τα αρχεία των ΚΕ.Π.Α. ή, εφόσον το τέκνο υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος, από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος αυτού του οικείου φορολογικού έτους.
      Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η μείωση χορηγείται με υπόδειγμα από τη Δ.Ο.Υ., απαιτείται, πριν τη χορήγηση της έκπτωσης, η καταχώρηση της πληροφορίας για την αναπηρία στην εφαρμογή «Καταχώρηση Αναπηριών» των Δ.Ο.Υ.
      Για την πιστοποίηση της αναπηρίας εφαρμόζονται τα ισχύοντα στη φορολογία εισοδήματος του οικείου φορολογικού έτους.
      Β. 1. Όπου στο άρθρο αυτό αναφέρεται το οικείο φορολογικό έτος, εννοείται το προηγούμενο του έτους για το οποίο εκδίδεται η δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α.-πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου.
      2. Για τη χορήγηση της έκπτωσης ή μείωσης κατά τα ανωτέρω ο φορολογούμενος, ο ή η σύζυγος και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειας του πρέπει να είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας την 1η Ιανουαρίου του έτους φορολογίας.
      Άρθρο 3
      Χορήγηση αναστολής πληρωμής του ΕΝ.Φ.Ι.Α. σε νομικά πρόσωπα
      Η χορήγηση αναστολής πληρωμής του ΕΝ.Φ.Ι.Α. σε νομικά πρόσωπα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 7 του ν. 4223/2013, πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1250/2014 απόφαση ΓΓΔΕ. Η αίτηση δύναται να υποβληθεί μέχρι και την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του Δεκεμβρίου του οικείου έτους.

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με τίτλο: “Δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος 71/2019 «Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.)»”η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων ενημερώνει τις αναθέτουσες αρχές ότι δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Α/112) το με αριθμ. 71/2019 Προεδρικό Διάταγμα με θέμα «Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.)», το οποίο εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 20 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, καθώς και της παραγράφου 10 του άρθρου 83 του ν. 4412/2016.
      Το ως άνω Π.δ/γμα περιγράφει τα ειδικότερα ζητήματα διάρθρωσης και λειτουργίας των ΜΗ.Τ.Ε., τα οποία καθορίζονται ρητά στις διατάξεις των παραγράφων 18 περ. δ, 19 και 20 περ. α έως ιδ του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, καθώς και της παραγράφου 10 του άρθρου 83 του ν. 4412/2016.
      Η διάρθρωση του ως άνω Π.δ/τος έχει ως εξής :
      ΜΕΡΟΣ Α’ – Μητρώα Φυσικών Προσώπων Τεχνικών Έργων (ΜΗ.ΦΥ.Π.Τ.Ε.)
      i. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – Μητρώα Εμπειρίας Μελετητών (Μ.Ε.Μ.)
      ii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – Μητρώα Εμπειρίας Κατασκευαστών (Μ.Ε.Κ.) ΜΕΡΟΣ Β’ – Μητρώο Επιχειρήσεων Τεχνικών Έργων (ΜΗ.Ε.Τ.Ε.) i. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – Μητρώο Μελετητικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε.)
      ii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – Μητρώο Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων (ΜΗ.Μ.Ε.ΙΔ.Ε.)
      iii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.)
      iv. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.ΙΔ.Ε.)
      v. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ – Μητρώο Επιχειρήσεων Συμβούλων Διοίκησης – Διαχείρισης Έργων (ΜΗ.Ε.Σ.Δ.Δ.Ε.) ΜΕΡΟΣ Γ’ – Πειθαρχικός Έλεγχος ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
      i. Παράρτημα Ι – Πιστοποιητικά ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε. (Εμπειρίας)
      ii. Παράρτημα ΙΙ – Ετησίως Υποβαλλόμενα Στοιχεία στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.
      iii. Παράρτημα ΙΙΙ – Περιεχόμενο και Στοιχεία των Βεβαιώσεων εγγραφής στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.
      Η ΕΑΔΗΣΥ ενημερώνει ότι η μετάβαση από τα υφιστάμενα στα νέα Μητρώα ρυθμίζεται από τις μεταβατικές διατάξεις των άρθρων 10, 39 και 65 των επιμέρους κεφαλαίων του Π.Δ/γματος.
      Από την ημερομηνία δημοσίευσης του ως άνω Π.δ/τος καταργούνται τα άρθρα 80 έως 110 του ν. 3669/2008, που διατηρήθηκαν σε ισχύ με την περίπτωση 31 της παρ. 1 του άρθρου 377 του ν. 4412/2016, καθώς και τα άρθρα 39 και 40 του ν. 3316/2005, που διατηρήθηκαν σε ισχύ με την περίπτωση 40 της παρ. 1 του άρθρου 377 του ν. 4412/2016 (πρβλ. άρθρο 118 παρ. 24 του ν. 4472/2017).
      Τέλος, επισημαίνεται ότι μέχρι την ανάπτυξη και θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων της παρ. 24 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, τα ΜΗ.Τ.Ε. τηρούνται σε έντυπη μορφή. Για τη θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών ΜΗ.Τ.Ε. προβλέπεται η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στην οποία θα καθορίζεται ο χρόνος της έναρξης λειτουργίας των συστημάτων και όλες οι λεπτομέρειες και διαδικασίες για τη μετάβαση σε αυτά.
      Περισσότερα...

      0

    • georgegaleos

      Το επόμενο στάδιο είναι να λειτουργεί η διαδικασία με την σκέψη.... προχωρημένο.
      Για το προηγούμενο όμως στάδιο ... που είναι υπό την σκέψη ... στο αποτέλεσμα του ο Ελληνας "να πατάει ένα κουμπί" .... και να βγαίνει ... τι;
      Το παρακάτω από ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνιδος Γεωργιάδη,  στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της Kυβερνήσεως.
      "....Θέτουμε όμως και δύο μεγάλους πιο μακροπρόθεσμους στόχους. Ο πρώτος είναι η δημιουργία, σε μερικούς μήνες, ενός κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδοτήσεων. Θέλουμε όποιος Έλληνας επιθυμεί να πάρει άδεια για οτιδήποτε θέλει να κάνει σε αυτή τη χώρα,  να πατάει ένα κουμπί, να μπαίνει σε μία βάση δεδομένων. Αυτή η βάση δεδομένων να ενώνεται με όλες τις βάσεις δεδομένων του ελληνικού κράτους, από το Υπουργείο Υποδομών, από τα Επιμελητήρια, από τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας, από τα πάντα, και να ξέρει με ένα κουμπί πως θα παίρνει γρήγορα την άδεια που θέλει. Αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα. Ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Αυτό όμως θα έχει την οριστική του κατάληξη όπως πρέπει, για αυτό θα χρειαστούμε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Θα σχεδιαστεί από τώρα , σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 5 πόλεις της Ελλάδας αν είναι δυνατόν και μέσα στο 2019. 

      Το πλήρες σύστημα θα είναι έτοιμο σε περίπου 2 χρόνια. Ποιο είναι αυτό;  Ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης. Με το πάτημα ενός κουμπιού, όταν θα θέλει κάποιος να σκεφτεί αν θα αγοράσει ένα οικόπεδο για να κάνει μία επένδυση στο παραμικρό κομμάτι αυτής της χώρας, θα πατάει το κουμπί και θα βλέπει όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης, σχέδια πόλεων, ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές, γεωτεμάχια κτηματολογίου, δάση και δασικές εκτάσεις, περιοχές του δικτύου Natura, ζώνες αιγιαλού, παραλίες, υδατορέματα, υγροτόπους, όχθες, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους, παραδοσιακούς οικισμούς και προστατευόμενους χώρους. Με ένα κουμπί θα ξέρει τι όρους παραλαμβάνει  για αυτό που θέλει να αγοράσει και να επενδύσει. Θα ξέρει πως θα παίρνει την άδεια. Θα ξέρει αμέσως τα προβλήματα που θα βρει μπροστά του και θα σταθμίσει ο ίδιος το επιχειρηματικό ρίσκο για το αν θέλει να προχωρήσει ή όχι. 
          
      Κάθε επενδυτής το πολύ σε δύο χρόνια από σήμερα, όταν θα φτάνει σε αυτή τη χώρα, θα ξέρει ακριβώς ποιο είναι το επιχειρηματικό περιβάλλον που δρα. Δεν θα έχει εκπλήξεις. Δεν θα τον ταλαιπωρεί η γραφειοκρατία. Αυτή είναι η κατεύθυνση που έχει δώσει το Υπουργείο μας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε. 
          
      Ολόκληρη η ομιλία στο ακόλουθο link
       
       
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Οι παγκόσμιες επενδύσεις σε ακίνητα ενισχύθηκαν σχεδόν κατά 5% το 2018, αλλά η αγορά συναλλάγματος είχε αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά κατά το ίδιο διάστημα.
      Σύμφωνα με την έκθεση του MSCI και τίτλο «MSCI Real Estate Market Size Report 2018» το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς επενδύσεων σε ακίνητα αυξήθηκε από $8,5 τρις. (€7,6 τρις) το 2017 σε $8,9 τρις το 2018. Σημειώνεται ότι το 2016 η αγορά ήταν $7,4 τρις.
      Η έκθεση –η οποία λαμβάνει υπόψη της το μέγεθος των επαγγελματικά διαχειριζόμενων επενδύσεων σε ακίνητα σε 32 χώρες- αναφέρει ότι οι κινήσεις της αγοράς συναλλάγματος μείωσαν ουσιαστικά το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς επενδύσεων σε ακίνητα κατά περίπου 2,6% σε δολάρια εν αντιθέσει με τον θετικό αντίκτυπο που είχαν το 2017 στο +5,3%.
      Οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία διατήρησαν τις πρώτες δυο θέσεις με $3,14 δις. και $831 δις. αντίστοιχα, ενώ η «πολύπαθη» αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου υποχώρησε κατά $6,2 δις. για να φθάσει τα $714 δις. το 2018, διατηρώντας όμως την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη.
      Όπως αναφέρει η έκθεση, η Κίνα πρόσθεσε $57,6 δις. στο μέγεθός της φθάνοντας συνολικά τα $540 δις. αντικαθιστώντας την Γερμανία (η οποία πρόσθεσε $21,1 δις. για να φθάσει τα $535 δις.) στην τέταρτη θέση για το 2018.
      Ο Will Robson, επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιων ερευνών του MSCI δήλωσε ότι «η ετήσια έκθεση για το μέγεθος της αγοράς έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους επενδυτές διαφάνεια και σαφήνεια στην λειτουργία της παγκόσμιας αγοράς ακινήτων καθώς επίσης και την διορατικότητα που χρειάζονται για να λαμβάνουν επενδυτικές αποφάσεις».
      Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η εφετινή έκθεση δείχνει τις σημαντικές διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα παγκόσμια χαρτοφυλάκια ακινήτων καθώς και ενδιαφέρουσες μετατοπίσεις στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΠΑ και της Κίνας.
      Περισσότερα...

      1

    • Giorgos1987

      Η υπόθεση αφορούσε τη μη εκτέλεση απόφασης κατεδάφισης τμημάτων κτιρίου στην Αθήνα λόγω της μη συμμόρφωσης με αντισεισμικούς κανονισμούς. Η κα................ έζησε δίπλα στο κτίριο και ισχυρίστηκε ότι το σπίτι της θα κινδύνευε να καταρρεύσει. Το Δικαστήριο επεσήμανε ότι οι ελληνικές Αρχές ζήτησαν να ληφθούν μέτρα για την άρση της σχετικής παρανομίας.
      Διαπίστωσαν ομως την αποτυχία τους να εφαρμόσουν τα μέτρα αυτά και αναγνώρισαν ότι αδυνατούσαν να εξασφαλίσουν την επιβολή τους. Η αδυναμία της κας................ να επιτύχει την εκτέλεση μιας διοικητικής απόφασης - της οποίας το κύρος δεν αμφισβητήθηκε ποτέ και η οποία είχε σημαντικές επιπτώσεις στην περιουσία της - ανέτρεψε έτσι τη δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της επιταγής προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων.
      Το Δικαστήριο διαπίστωσε επίσης ότι το εθνικό ένδικο βοήθημα που επικαλούνταν η κυβέρνηση είχε καθαρά αποζημιωτικό χαρακτήρα και δεν θα επέτρεπε στην κα................ να υποβάλει αποτελεσματικά ένα παράπονο στη βάση ότι οι Αρχές δεν είχαν ενεργήσει για να υποχρεώσουν την οικοδομική εταιρεία να συμμορφωθεί με την απόφαση που συνεπάγεται την υποχρεωτική εκκένωση των διαμερισμάτων στο κτίριο και την άμεση κατεδάφιση των επικίνδυνων τμημάτων του.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σε τροποποιήσεις στο πλαίσιο έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου και σε διεύρυνση των περιπτώσεων χορήγησης του αποδεικτικού μέσω διαδικτύου προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
      Με απόφαση που υπογράφει ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής καθίσταται δυνατή η ηλεκτρονική χορήγηση του αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου στις περιπτώσεις, που ο αιτών το αποδεικτικό έχει:
      συνολικές βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές έως και πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ, εφόσον δεν εκκρεμεί εντολή ελέγχου για τον αιτούντα και συνολικές βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές έως και τριάντα (30) ευρώ. Στις περιπτώσεις αυτές, δεν απαιτείται η αναγραφή του ακινήτου, το οποίο θα μεταβιβαστεί ή επί του οποίου θα συσταθεί εμπράγματο δικαίωμα, στην αίτηση και το αποδεικτικό ενημερότητας.
      Η απόφαση αυτή ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μόλις 204 εκατ. ευρώ δημόσιων πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2019 αφορούν τον τομέα των Υποδομών και των Μεταφορών, σε ένα σαφές δείγμα υποεπένδυσης του κράτους στον κρίσιμο για την ανάκαμψη της οικονομίας κλάδο.
      Το συνολικό ποσό ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ, ωστόσο το 1,6 δισ. ευρώ είναι κεφάλαια από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σχολιάζοντας τα παραπάνω μεγέθη στο συνέδριο του Economist, ο διευθύνων σύμβουλος της «Ακτωρ», Αλ. Εξάρχου, σημείωσε ότι «ως απάντηση στο πρόβλημα παχυσαρκίας που είχε η χώρα και στην ανάγκη να αποβληθεί το περιττό λίπος, οι κυβερνήσεις απάντησαν όχι με υγιεινή διατροφή, αλλά με ασιτία. Το σώμα όμως όπως και η οικονομία, όταν βρίσκονται αντιμέτωπα με μία τόσο ακραία μεταβολή, δεν αποβάλλουν το λίπος, τη μυϊκή μάζα χάνουν πρώτα. Και αυτό ήταν που συνέβη και στην ελληνική οικονομία και στον κατασκευαστικό κλάδο», σημείωσε εύγλωττα ο κ. Εξάρχου.
      Σύμφωνα με τον ίδιο, η ιστορία του κατασκευαστικού κλάδου τα τελευταία 20 χρόνια αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ακραίου πολιτικού παραλογισμού. «Βιώσαμε την πρώτη δεκαετία του 2000 έναν οργασμό υποδομών, με τεράστια έργα –ενδεχομένως πέραν και πάνω από τις δυνατότητες της χώρας– και τη δεύτερη δεκαετία του 2000 ζήσαμε σε συνθήκες ακραίας στέρησης και κατασκευαστικής ασιτίας. Από το ένα άκρο του θηριώδους Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, περάσαμε εν μια νυκτί στο άλλο άκρο, στον εκμηδενισμό του».
      Δεν έλειψαν και οι αναφορές σε επιμέρους έργα που δρομολόγησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Κατά τον κ. Εξάρχου, για να ικανοποιηθεί ένα ιδεοληπτικό κομματικό ακροατήριο κατακερματίστηκαν έργα ζωτικής σημασίας, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος. Το ελληνικό Δημόσιο επέλεξε να σπάσει το έργο σε κομμάτια, ισχυριζόμενο ότι έτσι δίνει την ευκαιρία σε περισσότερες εταιρείες να το διεκδικήσουν, αντί των γνωστών λίγων «μεγάλων». «Εν συνεχεία, πάλι το ελληνικό Δημόσιο, επέλεξε τη χαμηλότερη οικονομική προσφορά, χωρίς ωστόσο να λαμβάνει σοβαρά υπόψη αν αυτή η προσφορά κινείται κάτω του κόστους και άρα αν είναι ρεαλιστική, ή το έργο θα καταλήξει να εγκαταλείπεται λόγω οικονομικής αδυναμίας του αναδόχου του στο μέλλον, ή ακόμα χειρότερα αν ο προσφέρων την εξαιρετικά μεγάλη έκπτωση είναι ήδη σε οικονομική αδυναμία και ο μόνος του στόχος είναι να πάρει την προκαταβολή του έργου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος, «φωτογραφίζοντας» ουσιαστικά τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα.
      Κατά τον κ. Εξάρχου, για την ανάκαμψη του κατασκευαστικού κλάδου και της οικονομίας, ένα μόνο ζητούμενο υπάρχει. «Κοινή λογική. Μια επιστροφή στον ρεαλισμό και την κοινή λογική έπειτα από χρόνια πολιτικού παραλογισμού, είναι ικανή να αναστήσει όχι μόνο τον κατασκευαστικό κλάδο, αλλά και την ίδια την ελληνική οικονομία. Ούτε θηριώδεις προϋπολογισμούς χρειαζόμαστε ούτε φαραωνικές υποδομές, ούτε φωτογραφικές διατάξεις και διαγωνισμούς. Ενα Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο ύψος που ρεαλιστικά αντέχουν τα οικονομικά της χώρας, έχουμε ανάγκη. Υπάρχουν άλλωστε λύσεις για χρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια και διεθνείς αναπτυξιακούς οργανισμούς, όπως η Παγκόσμια Τράπεζα, που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τη δύσκολη οικονομική κατάσταση του ελληνικού Δημοσίου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της «Ακτωρ».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εν αναμονή της πίστωσης χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο, ποσού ύψους 1. 135.000 ευρώ βρίσκεται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης προκειμένου να προχωρήσει σε κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων και στους 4 νομούς του νησιού.
      Η συντονίστρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μαρία Κοζυράκη μιλώντας στο Ράδιο Κρήτη και στη Ρένα Σημειαντωνάκη, δήλωσε ότι έχουν εκδοθεί 370 πρωτόκολλα κατεδάφισης τα οποία βρίσκονται σε εκκρεμότητα, με 50 από αυτά να έχουν μπει σε άμεση προτεραιότητα.
      Πρόκειται ιεραρχικά για τις 50 πιο σημαντικές υποθέσεις καταπατήσεων και αυθαίρετων κατασκευών.
      Όπως υπογράμμισε η κυρία Κοζυράκη, τα χρήματα αναμένεται να πιστωθούν από το Πράσινο Ταμείο, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όμως δεν θα επαρκέσουν για να καλυφθούν και τος 370 εργολαβίες κατεδαφίσεων.
      Η κ. Κοζυράκη εξέφρασε παράλληλα απαισιοδοξία, για το αν όλα τα πρωτόκολλα μπορούν να εκτελεστούν καθώς απαιτούνται πολλά εκατομμύρια ευρώ. Η καλύτερη λύση θα ήταν να υπάρξει ένας τρόπος να προβαίνουν στις κατεδαφίσεις οι ίδιοι οι παραβάτες, τόνισε.
      Έκανε λόγο για μείζον θέμα πολιτικής προστασίας σε πολλές περιπτώσεις επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει στενή συνεργασία με τους δήμους.
      Για τον παράνομο «οικισμό» στην περιοχή του Καρτερού, θέμα για το οποίο προέβαλε με ρεπορτάζ το ekriti, η κυρία Κοζυρακη δήλωσε ότι η απομάκρυνση τους θα γίνει στο πλαίσιο του σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης.
      Μάνος Τριγώνης
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Από το ypodomes.com έχουμε πολλές φορές παρουσιάσει τα μεγαλύτερα σε κόστος έργα σε κατασκευή. Αυτό όμως συμβαίνει γιατί τα έργα αλλάζουν. Κάποια προστίθενται, κάποια αφαιρούνται από τη λίστα. Με το ΕΣΠΑ 2014-2020 να είναι σε πλήρη εξέλιξη και να προσθέτει ήδη νέα έργα σε αυτό τον κατάλογο, βλέπουμε ότι πολλά έργα είναι σε πολλή προχωρημένη φάση και πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο τρέχων έτος. Πολλά από αυτά είναι στην πρώτη δεκάδα των μεγάλων έργων της χώρας μας.
      Σήμερα σας παρουσιάζουμε τα 20μεγαλύτερα (από άποψη κόστους) υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα. Η κατάταξη τους έχει ως παρακάτω:
      20.Κάθετος Εγνατίας Ξάνθη-Σύνορα, τμήμα Δημαριό-Σύνορα: 50εκατ.ευρώ. Σε φάση προχωρημένων έργων. Πιθανή λειτουργία  το 2020.
      19.Επέκταση Τραμ Φάληρο-Πειραιάς: 95εκατ.ευρώ. Σε φάση δοκιμαστικών δρομολογίων. Πιθανή λειτουργία μέχρι το Φθινόπωρο.
      18.ΚΕΛ Κορωπίου-Παιανίας: 113εκατ.ευρώ. Σε φάση προχωρήμενων έργων. Πιθανή λειτουργία το 2020.
      17.Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο:  120εκατ.ευρώ. Η σύμβαση έχει υπογραφεί όμως τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει γιατί αναμένεται η έγκριση από την DG Comp. Έχει χωριστεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2021.
      16.Μετατροπή Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε Αυτοκινητόδρομο:  110εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2020.
      15.Κατασκευή Προβλήτα ΙΙΙ Ικόνιο: (Λιμάνι Πειραιά) 147εκατ.ευρώ: Θα λετουργήσει πλήρως μέσα στο έτος.
      14.Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων: 150εκατ.ευρώ. Πρόκειται για έργο που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023.
      13.Έργα Ανάπλασης Φαληρικού Όρμου: 150εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθεί το 2019 (απαιτείται και νέα εργολαβία για τη δημιουργία παράκτιου πάρκου).
      12.Σιδηροδρομικό έργο υποδομής τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο: 215εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθεί το 2020.
      11.Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη: 275εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του έτους.
      Tα 10 μεγαλύτερα έργα υποδομής που κατασκευάζονται αυτή την εποχή στην Ελλάδα είναι τα παρακάτω:
      10.Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: 300εκατ.ευρώ: Έχει διαιρεθεί σε 8 εργολαβίες. Οι 5 έχουν υπογραφεί ενώ απομένουν άλλες τρεις.  Χρονικός ορίζοντας  ολοκλήρωσης 2022-2023.
      9.Νότιο Τμήμα Αυτοκινητόδρομου Ε65- Λαμία-Ξυνιάδα: 300εκατ.ευρώ: Τα έργα εκκίνησαν στις αρχές του έτους και σύμφωνα με τη σύμβαση θα διαρκέσουν 36 μήνες, δηλαδή μέχρι τις αρχές του 2022.
      8.Σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος: 315εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του έτους
      7.Έργα αναβάθμισης στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια: 340εκατ.ευρώ. Κάποια αεροδρόμια έχουν ήδη ολοκληρωθεί (όπως αυτό της Ζακύνθου ή του Ακτίου). Στο σύνολο τους θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2021.
      6.Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: 500εκατ.ευρώ: Σε φάση εκκίνησης πρόσδρομων εργασιών, το κυρίως έργο θα ξεκινήσει το 2020.
      5.Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλάδος Πατρίκιος-Μίκρα: 500εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2021
      4. Μετρό Αθήνας: Επέκταση Γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο: 660εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει σταδιακά από το 2020 μέχρι το 2021
      3.Βασική Γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης: 1,1 δισ.ευρώ: Θα λειτουργήσει από το 2020 μέχρι το 2024
      2.Νέα Λιγνιτική Μονάδα Πτολεμαϊδα: 5 1,4 δισ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2020.
      1.Αγωγός ΤΑΡ: 1,5δισ.ευρώ. Η ολοκλήρωση αναμένεται το 2019, η λειτουργία το 2020.
      Αυτό που παρατηρούμε είναι πως σε αυτή τη χρονική στιγμή τα κυρίαρχα μεγάλα έργα στη χώρα είναι σταθερής τροχιάς (σιδηροδρομικά και έργα Μετρό) ενώ τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν έργα ενέργειας.
      Στο επόμενο διάστημα, που αφορά τους επόμενους 6-12 μήνες αυτή η λίστα πρόκειται να αλλάξει καθώς κάποια έργα ολοκληρώνονται αλλά κάποια άλλα έργα θα τα δούμε να εισέρχονται. Νέα και πολυαναμενόμενα έργα είναι η Υποθαλάσσια Ζέυξη Σαλαμίνας-Περάματος, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τα έργα ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού.
      Γενικά φέτος είναι μία χρονιά στην οποία βλέπουμε σημαντικές ανακατατάξεις στην διαβάθμιση των μεγάλων έργων με κυρίαρχο στοιχείο πλέον την απουσία πολλών μεγάλων οδικών έργων, καθώς αυτά σε σημαντικό βαθμό έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ο χθεσινός σεισμός, μεταξύ άλλων, είχε ως θλιβερή συνέπεια την κατάρρευση μεγάλου τμήματος του Ταινιόδρομου Κράκαρη, μεσοπολεμικής κατασκευής, που αποτελεί - εδώ και περίπου έναν αιώνα- ένα από τα χαρακτηριστικότερα τοπόσημα του λιμανιού του Πειραιά και σημαντικότατο μνημείο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Κτισμένος στο δυτικό όριο του λιμανιού, σηματοδοτεί την είσοδο σε αυτόν με πλοίο.
      Η κατασκευή του λιμενοβραχίονα ήταν ένα από τα πολλά εκσυγχρονιστικά λιμενικά και βιομηχανικά έργα που πραγματοποιήθηκαν από τα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα.
      Όψη εργοστασίου από μώλο Κράκαρη τη δεκαετία του 1930
      ΕΜΠ: Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος, 2001, Ανώνυμη Ελληνική Εταιρεία Χημικών Προϊόντων και Λιπασμάτων (1909-1993). Παρελθόν και μέλλον ενός ιστορικού βιομηχανικού συγκροτήματος, ΕΜΠ, Αθήνα, σελ. 48 Συνέβαλαν στο να αποτελέσει ο Πειραιάς το σημαντικότερο λιμάνι της χώρας, με έντονο βιομηχανικό χαρακτήρα, κι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου. Από το 1898 μέχρι το 1907 κατασκευάστηκε μία νηιδόχος (basin), δύο προβλήτες, και είχε πραγματοποιηθεί επιχωμάτωση 17 εκταρίων, η κατασκευή αποβάθρας 4 χιλιομέτρων, μώλοι, ναυπηγείο, προβλήτες και ο σιδηροδρομικός σταθμός. Το 1907 είχαν ολοκληρωθεί κι οι δύο λιμενοβραχίονες, Θεμιστοκλέους (από την πλευρά της Πειραϊκής) και Κράκαρη (από την πλευρά της Δραπετσώνας), στον οποίο κατά τον μεσοπόλεμο τοποθετήθηκε ο Ταινιόδρομος, τμήμα του βιομηχανικού συγκροτήματος των Λιπασμάτων (που λειτούργησε το 1909).
      Πρόκειται για κατασκευές που είναι είναι άρρηκτα συνδεμένες με τη βιομηχανική εξέλιξη του τόπου και την γενικότερη συγκρότηση της πόλης του Πειραιά. Ο Πειραιάς, του οποίου ο ρόλος στην διαδικασία εκβιομηχάνισης της Ελλάδας ήταν κομβικός,  ήταν η μεγαλύτερη εργατούπολη της χώρας κατά το Μεσοπόλεμο και υποδέχτηκε τεράστιο αριθμό προσφύγων από τη Μικρά Ασία. Στα κτίρια αυτά αποτυπώνεται ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βιομηχανικής και κοινωνικής ιστορίας, όχι μονάχα του Πειραιά, αλλά ολόκληρης της χώρας. 
      Περίπατος στο μώλο Κράκαρη αρχές του 20ου αιώνα.
      Μήλτσος Αντώνης, 2002, Σελίδες Ιστορίας. Στα 50 χρόνια του Δήμο Δραπετσώνας, Αθήνα, Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος – Ένωση Δημοτών Δραπετσώνας – Θυμοίτης, Τεύχος 675, σελ. 5 Όπως επισημαίνει ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Ε.Μ.Π. Νίκος Μπελαβίλας, ο Ταινιόδρομος, το Γυαλάδικο του εργοστασίου των Λιπασμάτων, ο Ηλεκτρικός Σταθμός, το Σιλό Σιτηρών αποτελούν λίγα από τα εναπομείναντα βιομηχανικά μνημεία του Πειραιά και μαζί με το Κορώνειο τείχος, την «Παγόδα», τις χτιστές δεξαμενές, αποτελούν σημαντικότατα κομμάτια της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του Πειραιά. 
      Ο Ο.Λ.Π., οφείλει να φροντίσει για την συνολική επισκευή του και την αποκατάσταση του κατεστραμμένου τμήματος. Η ενδεχόμενη μελλοντική κατάρρευσή τους, θα αποτελέσει πολύ σημαντική απώλεια για την αρχιτεκτονική κληρονομιά και για την μνήμη της βιομηχανικής κι εργατικής ιστορίας του τόπου μας.
      EUROKINISSI *Υπ. διδάκτωρ ΕΜΠ - Paris 1 Panthéon - Sorbonne, αρχιτέκτων μηχ. ΕΜΠ, πολεοδόμος ENSAPLV
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Ο αριθμός των ταξιδιωτών που προσήλθε οδικώς στην χώρα μας το 2018, ανήλθε σε 8,8 εκατ , που αντιστοιχεί στο 29% από τα 30,3 εκατ. εισερχόμενους ταξιδιώτες συνολικά (πλην κρουαζιέρας).
      Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις προοπτικές του εισερχόμενου οδικού τουρισμού στην Ελλάδα το 2019.
      Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου για τη φετινή χρονιά, οι οδικές αφίξεις ανήλθαν σε 536 000 μειωμένες κατά 12% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Η εικόνα όμως δεν είναι ενιαία, καθώς υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανά χώρα και μεθοριακό σταθμό που καταγράφονται οι διελεύσεις των επισκεπτών. Για παράδειγμα, οι αφίξεις από την Αλβανία έχουν επανέλθει από τον Μάιο σε θετικούς ρυθμούς, ενώ από τη Βουλγαρία υπάρχει σταθερά αρνητική διψήφια μεταβολή από την αρχή του έτους.
      Επίσης, οι αφίξεις από τη Βόρεια Μακεδονία είχαν θετικό πρόσημο τον Απρίλιο και τον Ιούνιο και αρνητικό πρόσημο τους υπόλοιπους μήνες, ενώ οι αφίξεις από την Τουρκία αν και είχαν αρνητικό ξεκίνημα, επανήλθαν σε θετικούς ρυθμούς από τον Μάρτιο.
      Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα χαρακτηριστικό των τουριστών που έρχονται οδικώς στη χώρα μας είναι η δυνατότητα που έχουν να αλλάξουν ή να επιλέξουν προορισμό την τελευταία στιγμή, χωρίς να τους απασχολούν ακυρωτικά κόστη όπως με τα αεροπορικά εισιτήρια. Ως εκ τούτου, το οικονομικό κλίμα που επικρατεί στις αντίστοιχες αγορές, είναι καθοριστικό για τις επιλογές διακοπών που θα κάνουν οι κάτοικοί τους.
      Η μελέτη εστιάζει στις μακροοικονομικές εξελίξεις των κυριότερων αγορών με οδική πρόσβαση στην Ελλάδα, καταγράφοντας τα βασικά μακροοικονομικά δεδομένα που επηρεάζουν την ταξιδιωτική συμπεριφορά: ΑΕΠ, συναλλαγματικές ισοτιμίες, Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, Δείκτης Ανεργίας Η καταγραφή γίνεται για τις 6 μεγαλύτερες αγορές τουριστών που έρχονται οδικώς. Αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% των οδικών αφίξεων στην Ελλάδα και συνεισέφεραν το 11,4% των εισπράξεων του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας για το 2018.
      Οι αγορές αυτές είναι βαλκανικές: Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία. Παράλληλα, για κάθε χώρα, δίνονται στοιχεία για τον εξερχόμενο τουρισμό από τη χώρα αυτή και τη συγκριτική θέση της Ελλάδας μεταξύ των διαφόρων προορισμών, αλλά και για τη σημασία της χώρας στον εισερχόμενο τουρισμό της Ελλάδας και τους κυριότερους προορισμούς που επισκέπτονται από την κάθε χώρα.
      Ειδικότερα, οι οικονομικές εξελίξεις σε Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία, εμφανίζουν θετική εικόνα τα τελευταία χρόνια. Ο δείκτης ανεργίας βαίνει μειούμενος από το 2012 ή είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τα νομίσματα της Σερβίας και της Αλβανίας έχουν ανατιμηθεί έναντι του ευρώ, μία εξέλιξη που μπορεί να επηρεάσει θετικά τη ζήτηση για διακοπές. Της Βόρειας Μακεδονίας και της Ρουμανίας παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ το νόμισμα της Βουλγαρίας έχει κλειδωμένη ισοτιμία με το ευρώ.
      Επίσης, ο αναμενόμενος ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ για το 2019 κινείται μεταξύ 3% και 4% σε όλες τις χώρες. Παρ΄ όλα αυτά ο δείκτης του οικονομικού κλίματος, αν και είναι σταθερά σε υψηλά επίπεδα, τους τελευταίους μήνες ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις και έχει πτωτική τάση στη Σερβία, την Βουλγαρία και την Βόρεια Μακεδονία ενώ έχει σταθεροποιηθεί στην Ρουμανία.
      Εξάλλου, αρνητική είναι η εικόνα για την οικονομία της Τουρκίας, που παρουσιάζει επιδείνωση όλων των προαναφερθέντων δεικτών (υποτίμηση της τουρκικής Λίρας, σταδιακή αύξηση της ανεργίας, σημαντική επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, αναμενόμενη πτώση του ΑΕΠ για το 2019).
      Αναφορικά με τη θέση της Ελλάδας στον εξερχόμενο τουρισμό των εξεταζόμενων αγορών το 2017, επισημαίνεται ότι σε όλες βρίσκεται στην 1η θέση των κυριότερων τουριστικών προορισμών, με εξαίρεση την αγορά της Ρουμανίας όπου έχει την 2η θέση, μετά την Ουγγαρία, διατηρώντας τις θέσεις που είχε και το 2016. Η εικόνα είναι παρόμοια όσον αφορά στους Μεσογειακούς προορισμούς, με την Ελλάδα να βρίσκεται σε όλες τις αγορές στην 1η θέση των κυριότερων προορισμών.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      “Καθαρά” από υπολείμματα φυτοπροστατευτικών ουσιών ή έστω εντός των ορίων που έχουν καθοριστεί από τη νομοθεσία εξακολουθούν να είναι τα τρόφιμα που καταναλώνουμε σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση της ΕFSA για το έτος 2017.
      Ωστόσο, μεταξύ των χωρών που πραγματοποιήθηκαν δειγματοληπτικοί έλεγχοι τα υψηλότερα ποσοστά υπέρβασης των Ανώτατων Ορίων Καταλοίπων αναφέρθηκαν για προϊόντα από την Κύπρο, την Ελλάδα και τη Γαλλία (περισσότερο από 4% των δειγμάτων)
      Δείγματα ελέγχου ελήφθησαν από τα παρακάτω προϊόντα διατροφής: πορτοκάλια, αχλάδια, ακτινίδια, κουνουπίδια, κρεμμύδια, καρότα, πατάτες, φασόλια (αποξηραμένα), σπόροι σίκαλης, κόκκοι αποφλοιωμένου ρυζιού, λίπος πουλερικών και πρόβειο λίπος.
      Τα αποτελέσματα για το 95,9% των δειγμάτων που αναλύθηκαν (84.627) βρίσκονται εντός των νόμιμων ορίων. Από αυτά, το 54,1% περιείχαν υπολείμματα φυτοπροστατευτικών ουσιών κάτω από το όριο ποσοστικοποίησης και το 41,8% περιείχαν ποσότητες φυτοπροστατευτικών ουσιών κάτω από Ανώτατα Όρια Καταλοίπων (MRLs).
      Το ποσοστό υπέρβασης των Ανώτατων Ορίων Καταλοίπων ήταν αυξημένο σε σχέση με το 2016 (4,1% έναντι 3,8%).
      Εγχώρια δειγματοληψία για Ελλάδα και Ισπανία
      Οι χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά δειγματοληψίας εισαγόμενων προϊόντων από τρίτες χώρες ήταν η Βουλγαρία (95,4%), οι Κάτω Χώρες (63,7%), η Λιθουανία (49,1%) και η Σουηδία (46,8%).
      Η Ελλάδα και η Ισπανία επικεντρώθηκαν κυρίως στην εγχώρια δειγματοληψία (πάνω από το 80% των δειγμάτων που αναλύθηκαν).
      Το ποσοστό υπέρβασης των Ανώτατων Ορίων Καταλοίπων (MRLs) στα δείγματα από Τρίτες Χώρες ήταν υψηλότερο (7,6%) σε σύγκριση με αυτό στα δείγματα τροφίμων από χώρες της ΕΕ (2,6%).
      Για τα τρόφιμα από χώρες του Ε.Ο.Χ. (Νορβηγία, Ισλανδία) υπέρβαση των ορίων διαπιστώθηκε στο 2,4% των δειγμάτων.
      Όσον αφορά τη χώρα μας ελήφθησαν 2.623 δείγματα και όπως αναφέρθηκε παραπάνω αφορούσαν κυρίως εγχώρια δειγματοληψία (85,9%). Πάνω από τα επιτρεπτά Ανώτατα Όρια Καταλοίπων ανήλθε το 5,9% των δειγμάτων.
      Βιολογικά προϊόντα και σύγκριση με συμβατικά
      Αναφορικά με τα δείγματα από βιολογικά τρόφιμα, το 86,3% αυτών δεν περιείχαν υπολείμματα φυτοπροστατευτικών ουσιών άνω του ορίου ποσοστικοποίησης, ενώ το 12,2% περιείχε κατάλοιπα εντός των νόμιμων ορίων.
      Υπέρβαση των Ανώτατων Ορίων Καταλοίπων διαπιστώθηκε στο 1,5% των οργανικών δειγμάτων που αναλύθηκαν.
      Σε σύγκριση με τα συμβατικά παραγόμενα τρόφιμα (μη βιολογικά), η υπέρβαση των MRL ήταν σημαντικά χαμηλότερα στα βιολογικά τρόφιμα. Το 2017, το ποσοστό υπέρβασης των Ανώτατων Ορίων ήταν 1,5% για τα βιολογικά τρόφιμα, ενώ 4,3% για τα συμβατικά τρόφιμα. Διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφορές, ιδίως για τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς, τα λαχανικά και τα δημητριακά.
      Σύγκριση βιολογικών και συμβατικών τροφίμων
      Προϊόντα ζωικής προέλευσης
      Στα περισσότερα δείγματα από προϊόντα ζωικής προέλευσης που αναλύθηκαν (87.5%) δεν προσδιορίστηκε η ύπαρξη υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών ουσιών άνω του ορίου ποσοτικοποίησης, ενώ το 12.5% αυτών βρέθηκαν να περιέχουν ένα ή περισσότερα παρασιτοκτόνα σε ποσοτικά προσδιορισμένες συγκεντρώσεις.
      Υπέρβαση των Ανώτατων Ορίων Καταλοίπων εντοπίστηκε στο 1,1% των δειγμάτων.
      Περισσότερα από ένα φυτοφάρμακα
      Υπολείμματα πολλαπλών φυτοπροστατευτικών ουσιών αναφέρθηκαν στο 27,5% των δειγμάτων.
      Η συχνότητα πολλαπλών υπολειμμάτων στα μη επεξεργασμένα προϊόντα (29%) ήταν υψηλότερη από ό, τι στα μεταποιημένα προϊόντα (12,0%).
      Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα ανά χώρα και ανά προϊόν εδώ.
      Δείτε ολόκληρη την έκθεση εδώ.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το EffiSpray είναι ένα εργαλείο το οποίο υπολογίζει, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία κτλ), την ιδανική ημέρα και ώρα για τον ψεκασμό, για τις επόμενες πέντε ημέρες. Με την βοήθεια του EffiSpray, μειώνεται το ρίσκο αποτυχίας του ψεκασμού, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των αριθμών ψεκασμών ανά καλλιεργητική περίοδο.
      Με την χρήση του διαδραστικού χάρτη του EffiSpray, μπορείτε να βρείτε εύκολα τη περιοχή που σας ενδιαφέρει, και κάνοντας κλικ στη περιοχή αυτή να δείτε το ημερολόγιο με τις ημερομηνίες που οι καιρικές συνθήκες είναι ιδανικές για ψεκασμό.
      Δείτε αναλυτικά εδώ: https://www.effispray.gr/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σύμφωνα με το ευρωμεσογειακό Ινστιτούτο ο σεισμός ήταν μεγέθους 5,0 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
      Οι ως τώρα πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως το επίκεντρο του σεισμού ήταν 23 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Αθήνας.

      Περισσότερα...

      27

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.