Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Με την έναρξη των εργασιών αποκατάστασης της πλατείας Ελευθερίας, αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία του σταθμού «Κορυδαλλός» της γραμμής 3 του Μετρό σε περίπου 4 μήνες.
      Για το σκοπό αυτό θα απαγορευτεί προσωρινά από την Παρασκευή 1η Μαρτίου, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων γύρω από την κεντρική πλατεία και η κίνηση το διάστημα αυτό θα διεξάγεται από παρακαμπτήριες οδούς.
      Πώς θα είναι ο σταθμός
      Ο σταθμός «Κορυδαλλός» θα έχει δύο εξόδους, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου θα παραδοθεί στο κοινό μια νέα πλατεία, που θα περιλαμβάνει νέο πράσινο, κατασκευές με έντονο το υδάτινο στοιχείο, παιδικές χαρές, σύγχρονο φωτισμό led, ενώ θα υπογειοποιηθεί και ο υποσταθμός της ΔΕΗ που υπάρχει έως σήμερα απέναντι από τον πεζόδρομο της οδού Αγ. Γεωργίου.
      Οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα ισχύσουν από την 1η Μαρτίου, προετοιμάστηκαν από την Αττικό Μετρό σε συνεργασία με τον Δήμο Κορυδαλλού και τον ΟΑΣΑ, ενώ η πλατεία θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στις 30 Ιουνίου. Για την αναλυτική ενημέρωση κατοίκων και επαγγελματιών σχετικά με όλες τις προσωρινές κυκλοφοριακές αλλαγές, ο Δήμος Κορυδαλλού και η Αττικό Μετρό διένειμαν ειδικό έντυπο και χάρτη, στον οποίο αποτυπώνονται όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και οι αλλαγές των δρομολογίων των λεωφορειακών γραμμών και των προσωρινών στάσεων του ΟΑΣΑ.
      Σημειώνεται ότι ο χάρτης είναι αναρτημένος και στην ιστοσελίδα του Δήμου Κορυδαλλού www.korydallos.gr.




       
      Περισσότερα...

      0

    • jedi.Yannis

      Φρένο στην ανεξέλεγκτη εκτός σχεδίου δόμηση σε παραθαλάσσια περιοχή (Λυγγίνου) της Πάτμου, βάζει το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακυρώνοντας οικοδομική άδεια, η οποία είχε εκδοθεί το 2006 και αναθεωρήθηκε στη συνέχεια το 2011 και το 2016. Την ίδια τύχη είχαν άλλες δύο οικοδομικές άδειες σε προγενέστερο χρόνο.
      Το ΣτΕ με την 962/2018 απόφασή του έκρινε μεταξύ άλλων παράνομη την πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτμου με την οποία επετράπη η διαπλάτυνση αγροτικού δρόμου «προς Βαγιά - Κάμπο και προς Γερανό κατά τρόπον ώστε τα επίμαχα γήπεδα να αποκτήσουν πρόσωπο σε αυτόν».
      Το Διοικητικό Εφετείο με την την υπ' αριθμόν Α 369/2018 απόφασή του αποφαίνεται ότι είναι η ανίσχυρη η διάταξη νόμου του 2003 με την οποία, κατά παρέκκλιση των όρων δόμησης, θεσπίζεται η αρτιότητα των 4.000 τετραγωνικών μέτρων ως μοναδικός όρος δόμησης των γηπέδων που υφίστανται κατά τον χρόνο ισχύος του (3212/2003, Α 308/31.12.2003) και βρίσκονται εκτός σχεδίου και εκτός των ορίων των προ του 1923 οικισμών. Ο ίδιος νόμος για την κατά κανόνα αρτιότητα καθιερώνει ελάχιστο εμβαδόν τα 4 στρέμματα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε μέτρα...
      Το Εφετείο, επικαλούμενο και την πλούσια νομολογία του ΣτΕ, στο σκεπτικό του επισημαίνει ότι απαγορεύεται η δόμηση σε τυφλά εκτός σχεδίου γήπεδα διότι κατά το άρθρο 24 (παράγραφος 1 και 2) του συντάγματος επιφέρει υποβάθμιση τόσου του οικιστικού όσου και του φυσικού περιβάλλοντος.
      Και αυτό γιατί παραβιάζεται βασικός κανόνας δόμησης της εν γένει πολεοδομικής νομοθεσίας, κατά τον οποίο μπορούν να χτιστούν μόνον τα οικόπεδα που έχουν πρόσωπο, «κοινό όριο δηλαδή σε κοινόχρηστο χώρο νομίμως υφιστάμενο μη προκύψαντα από ιδιωτική βούληση» και επιτρέπει την οικοδόμηση τυφλών οικοπέδων σε περιοχές εκτός σχεδίου, που από τη φύση τους και επειδή χαρακτηρίζονται από έλλειψη πολεοδομικής οργάνωσης δεν έχουν προορισμό τη δόμηση.
      Επιπρόσθετα καθιστά σαφές ότι στις εν λόγω πράξεις (οικοδομικές άδειες) δεν εφαρμόζονται οι αρχές της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης, «δεδομένου ότι οι αρχές αυτές δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής σε περίπτωση που η κατάσταση, όπως στην προκειμένη περίπτωση, δημιουργήθηκε κατά παραβίαση του άρθρου 24 του Συντάγματος».
      Δύο εκθέσεις
      Στην απόφαση αναφέρεται επίσης ότι και η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Καλυμνίων στις δύο εκθέσεις απόψεων βεβαιώνει ότι το γήπεδο για το οποίο εκδόθηκε η οικοδομική άδεια δεν έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο. Τις οικοδομικές άδειες στο Διοικητικό Εφετείο και στο ΣτΕ προσέβαλε η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
      Το ΣτΕ στην 962/2018 απόφασή του εκτός των άλλων αναδεικνύει το εύθραυστο των μικρών νησιών, ανάμεσά τους και η Πάτμος (έκταση 34 τετραγωνικών χιλιομέτρων), τα οποία αποτελούν σημαντικό στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος ως ευπαθή η ευαίσθητα οικοσυστήματα, δεδομένου ότι χαρακτηρίζονται από την ενότητα και τη λιτή συμμετρία του τοπίου τους και τη στενή αλληλεξάρτηση των ανθρωπογενών συστημάτων (δημογραφικού, πολιτιστικού, κοινωνικοοικονομικού κ.λπ.) και του φυσικού περιβάλλοντος με συνέπεια να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε εξωγενείς παρεμβάσεις".
      Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο εστιάζει και στο θεσμοθετημένο προστατευτικό καθεστώς της Πάτμου, η οποία έχει κηρυχθεί στο σύνολό της τόπος ιστορικός και τοπίο χρήζον ιδιαιτέρας προστασίας, ιστορικό διατηρητέο μνημείο, τόπος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους κ.ά.
      Όπως επισημαίνει ο Γ. Πολίτης, δικηγόρος, νομικός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Πολεοδομίας, ο οποίος υποστήριξε την αίτηση ακύρωσης στο Εφετείο, «εξοπλισμένο με απίθανες παρεκκλίσεις, το ούτως ή άλλως προβληματικό φαινόμενο της εκτός σχεδίου δόμησης συνεχίζει να αποδυναμώνει κάθε προσπάθεια ορθολογικού χωρικού σχεδιασμού και να υποβαθμίζει το περιβάλλον και το τοπίο. Γι' αυτό και πρέπει πλέον να καταργηθεί, με πρώτο βήμα την άμεση κατάργηση κάθε είδους παρεκκλίσεων και περιπτωσιολογικής φύσης διατάξεων, κατεύθυνση προς την οποία έχει συνεισφέρει τα μέγιστα η νομολογία».
      Σταυρογιάννη Λούλη (συντάκτης άρθρου στο b2green)

      Σχόλιο:
      Δεν θα έπρεπε πρώτα να καταργηθεί το δικαίωμα της κατά παρέκλιση δόμησης και μετά να ακυρώνουν άδειες που εξακολουθούν να βγαίνουν με βάση αυτό;
       
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Θεσπίζονται ανταποδοτικά οφέλη από τα μισθώματα για τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες αναπτύσσονται έργα γεωθερμίας
      Απλούστευση της κατηγοριοποίησης των γεωθερμικών πεδίων, με έμφαση σε όσα το γεωθερμικό ρευστό δεν υπερβαίνει τους 90 βαθμών Κελσίου, δίνει το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ «Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις», το οποίο θα κατατεθεί την Παρασκευή 1η Μαρτίου στη Βουλή. 
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η αξιοποίηση της γεωθερμίας μπορεί να συμβάλλει σημαντικά και ποικιλοτρόπως στην οικονομική ανάπτυξη ευρύτερων περιοχών και στη δημιουργία πυρήνων οικονομικής δραστηριότητας. 
      Έως σήμερα, σε 30 περιοχές σε όλη τη χώρα έχουν εντοπιστεί γεωθερμικά πεδία τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν για άμεσες χρήσεις, σε διάφορους παραγωγικούς τομείς. 
      Ωστόσο, προς το παρόν αξιοποιείται μόνο ένα μικρό μέρος του διαθέσιμου δυναμικού, κυρίως για ιαματικό τουρισμό, εξαιτίας των εμποδίων που θέτει το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο.
      Έτσι, το σχέδιο νόμου διαχωρίζει τα γεωθερμικά πεδία σε τοπικού (θερμοκρασία ρευστού 30-90°C) και εθνικού ενδιαφέροντος (θερμοκρασία ρευστού άνω των 90°C), βελτιώνοντας την αξιοποίηση των πρώτων, καθώς μπορούν να καλύψουν μια σειρά από ενεργειακές ανάγκες (π.χ. θέρμανση ιχθυοκαλλιεργειών, θέρμανση θερμοκηπιακών καλλιέργειών, ξήρανση αγροτικών προϊόντων, θέρμανση και ψύξη κατοικιών, αφαλάτωση νερού, θέρμανση κολυμβητηρίων, λειτουργία λουτροθεραπευτικών εγκαταστάσεων) και να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην ενεργειακή αυτονομία των περιοχών. 
      Στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις η ευθύνη των διαγωνισμών 
      Ως φορέας διαχείρισης των τοπικών γεωθερμικών πεδίων (θερμοκρασία ρευστού 30-90°C) ορίζεται η οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αναλαμβάνοντας ρυθμιστικό και συντονιστικό ρόλο σε ό,τι αφορά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση δικαιώματος μίσθωσης στους ενδιαφερόμενους. 
      Στα τοπικού ενδιαφέροντος πεδία, η διαδικασία διαγωνισμού προκαλείται πλέον με αίτηση του ενδιαφερομένου και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση προχωρεί σε δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, διάρκειας 30 ημερών, από την ημέρα που εκδηλώνεται ενδιαφέρον. 
      Αντίθετα, στα εθνικού ενδιαφέροντος γεωθερμικά πεδία (θερμοκρασία ρευστού άνω των 90°C), το καθεστώς αξιοποίησης παραμένει παρόμοιο με το ισχύον. 
      Επομένως, η αρμοδιότητα προκήρυξης διαγωνισμού και σύναψης σύμβασης μίσθωσης ανήκει στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 
      Με το σχέδιο νόμου, αυξάνεται η ελάχιστη θερμοκρασία καθορισμού γεωθερμικού δυναμικού κατά 5°C, δηλαδή από τους 25°C, αναπροσαρμόζεται στους 30°C, παρέχοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης αρκετών αγροτικών γεωτρήσεων για άρδευση. 
      Επιπλέον, θεσμοθετείται η σύσταση Επιτροπών Αντιμετώπισης Προβλημάτων, με σκοπό την εξέταση σχετικών προκλήσεων, ενώ οι ευρύτεροι χώροι μέσα στους οποίους υπάρχουν ενδείξεις παρουσίας γεωθερμικού δυναμικού και δεν έχουν ακόμη χαρακτηριστεί με Φ.Ε.Κ., ονομάζονται περιοχές γεωθερμικού ενδιαφέροντος. 
      Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, ειδικά για τις περιοχές γεωθερμικού ενδιαφέροντος, περνούσαν αρκετά χρόνια μέχρι τον χαρακτηρισμό του πεδίου. 
      Το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ι.Γ.Μ.Ε.) έκανε τις απαιτούμενες έρευνες με σκοπό την αναγνώριση της περιοχής ως γεωθερμικό πεδίο με Φ.Ε.Κ. και έπειτα ήταν στην διακριτική ευχέρεια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εάν και πότε θα διενεργούσε διαγωνισμούς.
      Έμφαση στη διαχείριση των υποδομών 
      Την ίδια στιγμή, με το νέο θεσμικό πλαίσιο, δίνεται έμφαση στη διαχείριση των γεωθερμικών πεδίων, που πλέον ορίζεται ως το σύνολο των δραστηριοτήτων που ρυθμίζουν την εκμετάλλευση του γεωθερμικού ρευστού από τα υπόγεια γεωθερμικά συστήματα, με σκοπό τη βιώσιμη, ορθολογική και ολοκληρωμένη αξιοποίηση του και αναφέρεται στο σύνολο του πεδίου. 
      Επίσης, θεσπίζονται ανταποδοτικά οφέλη, από τα μισθώματα, για τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες αναπτύσσεται η γεωθερμία.
      Ποσοστό 10% του ποσού των ετήσιων αναλογικών μισθωμάτων θα διατίθεται στους Δήμους.
      Την παρακολούθηση και τον έλεγχο σε επιστημονικό επίπεδο σε όλα τα γεωθερμικά πεδία της χώρας αναλαμβάνει η νεοσύστατη Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.).  
      Οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις πέραν της Ε.Α.Γ.Μ.Ε., μπορούν να επιλέξουν επιστημονικούς συμβούλους από οιοσδήποτε επιστημονικό, ερευνητικό ή ακαδημαϊκό φορέα, Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ., είτε ακόμη και μεμονωμένους επιστήμονες προκειμένου να τις βοηθηθούν στο έργο τους.
      Επιπλέον, συντάσσεται Εθνικό Μητρώο Σημείων Αξιοποίησης Γεωθερμίας και συνοδή διαδικτυακή πύλη στο Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 
      Στο Μητρώο αυτό θα καταγραφεί το σύνολο των γεωτρήσεων και των εγκαταστάσεων άντλησης και επανεισαγωγής, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί με σκοπό την αξιοποίηση γεωθερμικού δυναμικού στην χώρα. 
      Τέλος, συντάσσεται Εθνικό Μητρώο Καταγραφής και Παρακολούθησης Γεωθερμικών Σημείων και συνοδή διαδικτυακή πύλη στην Ε.Α.Γ.Μ.Ε. 
      Στο Μητρώο αυτό θα καταγραφεί το σύνολο των Θερμών Πηγών της χώρας, καθώς και των σταθμών παρακολούθησης των γεωθερμικών πεδίων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τις διαδικασίες για την απαλλοτρίωση των 240 στρεμμάτων στην περιοχή της παραλιακής ζώνης των Λιπασμάτων, είναι πλέον έτοιμοι να ξεκινήσουν ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας και η Περιφέρεια Αττικής, μετά από πολύμηνες προσπάθειες προετοιμασίας.
      Η έκταση που ανήκει στην «Πρότυπος Κτηματική Τουριστική Α.Ε.» θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του ο δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας είναι μια περιοχή «απολύτως απαραίτητη και αναγκαία, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας "πράσινος" πόλος υπερτοπικής εμβέλειας με χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού και αναψυχής».
       
      Η Εθνική βρίσκεται σε μακροχρόνια αντιπαράθεση με τον δήμο λόγω της προσπάθειας καταπάτησης της έκτασης, ενώ ο Δήμος Δραπετσώνας έχει βεβαιώσει οφειλές στη θυγατρική της Εθνικής για ΕΕΤΗΔΕ, δημοτικά τέλη κ.λπ., για τις οποίες η εταιρεία έχει ασκήσει προσφυγές.
       
      Η δημοτική αρχή καλεί τους δημότες να συμμετέχουν την Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 20.00 στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με θέμα «Απαλλοτρίωση της έκτασης των Λιπασμάτων», ώστε να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις για τις επόμενες κινήσεις.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Σειρά πρόσθετων εργασιών απαιτούνται για την μετατροπή του Θριασίου ΙΙ ή αλλιώς του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) σε σύγχρονο σιδηροδρομικό terminal και κέντρο διαλογής.
      Τα έργα αυτά καλείται να αναλάβει ο ανάδοχος του σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη, με ημερομηνία κατάθεσης της εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος στις 18 Μαρτίου.
      Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης έχει οριστεί στα 25 χρόνια.
      Ειδικότερα, για την ολοκλήρωση του συνόλου του Θριασίου ΙΙ εκκρεμούν οι κάτωθι εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας, καθώς και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού, που είναι οι εξής:
      -Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών (ΧΜΣΜ),
      -Κτίριο Υπηρεσιών Εμπορευματοκιβωτίων,
      -Κτίριο Φόρτωσης,
      -Γραφεία Χώρου Εξυπηρέτησης,
      -Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών (ΧΜΦΒ),
      -Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Οχημάτων (ΧΜΟ),
      -Δεξαμενή καυσίμων του χώρου στάθμευσης και ανεφοδιασμού κινητήριων μονάδων, με αντίστοιχη αντλία τροφοδοσίας,
      -Προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού (straddle carriers, reach stackers, περονοφόρα, κινητές ράμπες, πλαίσια, ελκυστήρες, φορτωτής, κινητή μεταφορική ταινία κ.λπ.),
      -Προμήθεια και εγκατάσταση 2 Γερανογεφυρών (νότια δέσμη μεταφόρτωσης Ε/Κ),
      -Σύστημα Logistics (Cargo Management),
      -Πρατήριο υγρών καυσίμων,
      -Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων,
      -Προμήθεια και εγκατάσταση γεφυροπλάστιγγας, ειδικών ζυγαριών αξονικού φορτίου βαγονιών, φορτίου τροχιάς και ειδικών διατάξεων μέτρησης περιτυπώματος στις εισόδους του Συγκροτήματος,
      -Προμήθεια και εγκατάσταση ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών λειτουργιών.
      Διάγραμμα γενικής διάταξης ΕΚΘΠ I.
      Αναλυτικότερα, θα πρέπει να κατασκευαστούν:
      Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών (Χ.Μ.Σ.Μ) (Κτ. 2.5)
      Πρόκειται για δύο όγκους τοποθετημένους «εν σειρά» με ενδιάμεσο κενό 2,00 μ., από όπου διαμορφώνονται και οι είσοδοί τους και το οποίο καλύπτεται με στέγαστρο από πολυκαρβονικά φύλλα. Ο κτιριακός όγκος είναι προκατασκευασμένος από έτοιμους μανδύες που τοποθετούνται στην διαμορφωμένη βάση από μπετόν. Ο φέρων οργανισμός του κτιρίου αποτελείται από πλαίσιο δαπέδου κατασκευασμένο από ειδικές διατομές γαλβανισμένου χάλυβα.
      Κτίριο Υπηρεσιών Εμπορευματοκιβωτίων (Κτ. 3.4)
      Πρόκειται για μεταλλική κατασκευή που στηρίζεται σε πλάκα επί εδάφους, που ενισχύεται περιμετρικά με δοκό από οπλισμένο σκυρόδεμα ύψους 90 cm, όπου και εδράζονται τα υποστυλώματα του κτιρίου.
      Κτίριο Φόρτωσης Εμπορευματοκιβωτίων (containers) (Κτ. 3.5)
      Το κτίριο αποτελεί έναν επιμήκη όγκο με καμπυλούμενες τις ακμές των μεγάλων πλευρών της επιστέγασής του. Πρόκειται για μεταλλική κατασκευή που στηρίζεται σε πλάκα επί εδάφους, που ενισχύεται περιμετρικά με δοκό από οπλισμένο σκυρόδεμα ύψους 90 cm, όπου και εδράζονται τα υποστυλώματα του κτιρίου.
      Κτίριο Διοίκησης Χώρου Εξυπηρέτησης Εμπορευματοκιβωτίων (Κτ. 3.7)
      Το κτίριο αποτελείται από δύο όγκους, ο ένας εκ των οποίων στεγάζει τους γραφειακούς χώρους και ο άλλος το χώρο εστίασης.
      Οι δύο όγκοι χαρακτηρίζονται επίσης από συμπληρωματικά στοιχεία που αφορούν στη δομική συγκρότησή τους, από μεταλλικό φέροντα οργανισμό εμφανή, τόσο κατά τα πρωτεύοντα όσο και κατά τα δευτερεύοντα στοιχεία τους. Πρόκειται για ισόγεια μεταλλική κατασκευή που εδράζεται σε βάση από οπλισμένο σκυρόδεμα, με υπόγειο από οπλισμένο σκυρόδεμα.
      Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών (Χ.Μ.Φ.Β) (Κτ. 4.5)
      Το κτίριο είναι ισόγειο. Ο φέρων οργανισμός του κτιρίου είναι οπλισμένο σκυρόδεμα με επικάλυψη αλουμινίου κυματοειδούς μορφής.
      Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Οχημάτων (Χ.Μ.Ο) (Κτ. 6.4)
      Το κτίριο αποτελείται από ένα ισόγειο όροφο μεγάλου ύψους (12.15 μέτρα), τμηματικό μεσόροφο για χρήση γραφείων και τμηματικό υπόγειο βοηθητικών χρήσεων. Ο φέρων οργανισμός της ανωδομής του κτιρίου αποτελείται από μικτό σύστημα υποστυλωμάτων από οπλισμένο σκυρόδεμα και μεταλλικής κατασκευής για τον φορέα στέγασης και την στάθμη του μεσορόφου (τμήμα γραφείων).
      Δεξαμενή καυσίμων κινητήριων μονάδων
      Θα κατασκευαστεί δεξαμενή καυσίμων για την τροφοδοσία των κινητήριων μονάδων (ντιζελομηχανών) ελιγμών του εμπορευματικού κέντρου, σε κατάλληλο χώρο που θα επιλεγεί σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ. Θα περιλαμβάνει μία υπόγεια δεξαμενή καυσίμων πετρελαίου και την αντίστοιχη αντλία τροφοδοσίας καυσίμου.
      Προμήθεια εξοπλισμού
      Περιλαμβάνεται η:
      -Προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού (straddle carriers, reachs tackers, περονοφόρα, κινητές ράμπες, πλαίσια, ελκυστήρες, φορτωτής, κινητή μεταφορική ταινία κλπ.)
      -Προμήθεια και εγκατάσταση δύο Γερανογεφυρών (νότια δέσμη μεταφόρτωσης Ε/Κ)
      -Σύστημα Logistics (Cargo Management)
      -Εξοπλισμός σιδ/κου δικτύου (γεφυροπλάστιγγα, ειδικές ζυγαριές αξονικού φορτίου βαγονιού, φορτίου τροχιάς και ειδικές διατάξεις μέτρησης περιτυπώματος στις εισόδους του Συγκροτήματος)
      -Προμήθεια συστήματος ERP
      Πρατήριο Υγρών καυσίμων με Στέγαστρο (Κτ.3.8)
      Κτίριο του πρατηρίου με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα και εξωτερικές τοιχοποιίες από οπτοπλινθοδομή.
      Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων (Κτ. 9.7)
      Το κτίριο είναι ισόγειο και βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του συγκροτήματος. Έχει άμεση σχέση με την πύλη Χώρων Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων.
      Κατασκευή πρόσθετων έργων επέκτασης
      Οι υποψήφιοι ανάδοχοι μπορούν να προτείνουν πρόσθετα έργα και επενδύσεις (πχ. Εγκαταστάσεις εστίασης και αναψυχής, δραστηριότητες κοινωνικών εξυπηρετήσεων, χώρο για εγκατάσταση τράπεζας κλπ) προκειμένου να παράσχουν πρόσθετες υπηρεσίες. Η χωροθέτηση και κατασκευή των πρόσθετων έργων επέκτασης θα γίνεται κατόπιν έγκρισης του ΟΣΕ και σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους, όρους δόμησης κλπ. κατά την κείμενη νομοθεσία.
      Διάγραμμα γενικής διάταξης ΕΚΘΠ II.
      Της Βάσως Βεγιάζη
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      H Διοίκηση του ΕΦΚΑ με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται στον υπολογισμό εισφορών Ιανουαρίου 2019 διευκρινίζει τα εξής:
      Κατά τη διαδικασία υπολογισμού και έκδοσης εισφορών Μη Μισθωτών Ιανουαρίου 2019, σύμφωνα με τα νέα μειωμένα ποσοστά κλάδου σύνταξης, δεν ελήφθησαν υπόψη εισοδήματα μισθωτών υπηρεσιών σε μεμονωμένες περιπτώσεις παράλληλης ασφάλισης.
      Το πρόβλημα οφείλεται σε εκ παραδρομής λανθασμένη παραδοχή στο Μηχανογραφικό Σύστημα.
      Ως συνέπεια, 47.034 ασφαλισμένοι αντιμετωπίστηκαν ως ενεργοί ασφαλισμένοι μη έχοντας εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισφοροδοτήθηκαν με την ελάχιστη μηνιαία εισφορά.
      Οι ασφαλισμένοι αυτοί (εάν είχαν ληφθεί υπόψη οι αποδοχές) δεν θα ήταν υπόχρεοι καταβολής εισφορών για την επιχειρηματική δραστηριότητα (ή θα ήταν υπόχρεοι καταβολής 10 € ανεργίας) ή θα κατέβαλαν μικρότερη εισφορά από την ελάχιστη μηνιαία.
      Η αστοχία εντοπίστηκε αμέσως και έγιναν οι πιο κάτω ενέργειες άμεσα προς αποκατάσταση:
      α. Εντοπισμός της αστοχίας παραδοχών της ΗΔΙΚΑ.
      β. Υπολογισμός του πλήθους που επηρεάστηκε (47.034).
      γ. Αποσύρθηκαν τα συγκεκριμένα  ειδοποιητήρια και διεγράφησαν οι εγγραφές Ιανουαρίου 2019 από τις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες.
      δ. Αναρτήθηκε μήνυμα στη μερίδα των  ασφαλισμένων αυτών στο δίκτυο ΕΦΚΑ ώστε να μην λαμβάνεται υπόψη η εισφορά Ιανουαρίου κατά τον έλεγχο προϋποθέσεων ενημερότητας και εκδόθηκε σχετικό ενημερωτικό έγγραφο.
      ε. Εστάλη προσωποποιημένο μήνυμα μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους ασφαλισμένους με το οποίο ενημερώθηκαν ότι:
      «Αγαπητέ ασφαλισμένε,
      το ειδοποιητήριο εισφορών Ιανουαρίου 2019 που είχε αναρτηθεί στη μερίδα σου, προσωρινά έχει ανακληθεί διότι διαπιστώθηκε ότι δεν έχουν ληφθεί τα εισοδήματά σου από μισθωτές υπηρεσίες. Ήδη διενεργείται έλεγχος επαλήθευσης με σκοπό την εκ νέου ανάρτηση  μαζί με τις εισφορές Φεβρουαρίου 2019.
      Στο ενδιάμεσο διάστημα οι εισφορές Ιανουαρίου 2019 δε θα είναι απαιτητές για την χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας, ικανότητας κλπ.»
      στ. Αντιμετωπίστηκαν 123 περιπτώσεις παγίων εντολών και εστάλη προσωποποιημένο μήνυμα ενημέρωσης.
      «Αγαπητέ ασφαλισμένε,
      Όπως ήδη σας έχουμε ενημερώσει η εισφορά Ιανουαρίου 2019 προσωρινά έχει ανακληθεί.
      Επειδή δεν ήταν δυνατή η ανάκληση της εντολής είσπραξης μέσω πάγιας εντολής - λόγω προθεσμιών που τίθενται από το Διατραπεζικό Σύστημα – σας ενημερώνουμε ότι θα εμφανιστούν στον Τραπεζικό σας Λογαριασμό δύο εγγραφές,  ανάληψη και, εκ των υστέρων, κατάθεση, του ποσού εισφοράς.
      Ευχαριστούμε για την κατανόηση»
      ζ. Επιβεβαιώθηκαν οι ορθές παραδοχές στην ΗΔΙΚΑ προκειμένου να αναρτηθούν εκ νέου οι ορθές εισφορές με την έκδοση Φεβρουαρίου.
      η. Εστάλη απάντηση στην Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Στον Πλατανιά θα τοποθετηθεί η πρώτη στρατιωτική γέφυρα τύπου Belley, προκειμένου να αποκατασταθεί η συγκοινωνία στο σημείο, μετά την κατάρρευση της γέφυρας πριν από τρεις ημέρες.
      Κλιμάκιο του στρατού με τους ανάλογους άνδρες, έφτασαν στη θέση της γέφυρας Πλατανιά στον Ιάρδανο ποταμό, όπου θα ξεκινήσει η διαδικασία συναρμολόγησης της γέφυρας (κεντρική φωτογραφία).



      Η δεύτερη γέφυρα αναμένεται να τοποθετηθεί στις Βρύσσες όπου τμήμα της τσιμεντένιας γέφυρας έχει καταρρεύσει.

      Οι δύο στρατιωτικές γέφυρες έφτασαν σήμερα στα Χανιά, με το πλοίο της γραμμής ενώ σε τρεις μέρες η γέφυρα τύπου Belley θα έχει τοποθετηθεί στον Πλατανιά.
      Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Αμύνης, αναμένονται ακόμα δύο τέτοιου τύπου γέφυρας, μέσα στις επόμενες ημέρες.

      Φώτο: https://www.kriti24.gr/archisan-na-topothetoyntai-oi-protes-gefyres-sta-chania-foto/
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Μετά από έξι χρόνια εργασιών, η κατασκευή του Raffles City Chongqing ολοκληρώνεται στην Κίνα: Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο οικοδομικό εγχείρημα: Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του New Atlas, ο αποκαλούμενος οριζόντιος ουρανοξύστης αποτελείται από οκτώ πύργους και μια γέφυρα.
      Η CapitaLand αναφέρει πως δομικά έχει ολοκληρωθεί, και σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στο εσωτερικό του. Τα επίσημα εγκαίνια αναμένονται στο δεύτερο μισό του 2019.
      Η έκταση του project είναι ιδιαίτερα μεγάλη, με συνολική επιφάνεια ορόφων 817.000 τετραγωνικών μέτρων στους οκτώ πύργους του. Η γέφυρα, υπό την ονομασία Crystal, υποστηρίζεται από τέσσερις ουρανοξύστες των 250 μέτρων. Επίσης, συνδέει άλλο ένα ζεύγος ουρανοξυστών, ύψους 350 μέτρων, μέσω δύο μικρότερων γεφυρών. Έχει μήκος 300 μέτρων και καλύπτεται από περίπου 3.000 πάνελ γυαλιού και αλουμινίου.
      Στο εσωτερικό της γέφυρας θα βρίσκονται δύο πισίνες, μια γκαλερί, μεγάλοι κήποι με δέντρα, εστιατόρια κ.α. Το υπόλοιπο Raffles City Chongqing θα έχει γραφεία και διαμερίσματα.
       
       
      Φώτο: https://newatlas.com/raffle-city-chongqing-moshe-safdie-nears-completion/58623/#gallery






       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις λίγες χώρες της Ευρώπης που έχουν μόνο ένα σύστημα Τραμ συγκαταλέγεται η Αθήνα. Κατά καιρούς (ειδικά προεκλογικές περιόδους) έχουν βγεί στην επιφάνεια σχέδια και μελέτες για την ανάπτυξης συστημάτων Τραμ σε αρκετές πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, ο Βόλος, το Ηράκλειο, η Πάτρα, η Λάρισα και η Καλαμάτα, ωστόσο ποτέ δεν προχώρησε κάτι παραπάνω από αυτό.
      Στον Ευρωπαϊκό χάρτη του Τραμ στην ίδια κατηγορία με την Αθήνα (ένα μόλις σύστημα Τραμ) είναι και: η Βουλγαρία, η Πορτογαλία, η Βοσνία, η Σερβία, η Δανία, η Εσθονία, η Ιρλανδία και η Φινλανδία. Αν κάνουμε και μία πληθυσμιακή σύγκριση με αυτές τις χώρες θα διαπιστώσουμε ότι μόνο η Πορτογαλία έχει παρόμοιο πληθυσμό και οι υπόλοιπες πολύ λιγότερο.
      Καθόλου σύστημα Τραμ έχουν κάποιες Βαλκανικές χώρες: Αλβανία, Σκόπια, Μαυροβούνιο, Κόσοβο και Σλοβενία και οι ανατολικές Λιθουανία και Μολδαβία.
      Τα συστήματα Τραμ όπως αποδεικνύει η παρουσία τους σε περισσότερες από 200 πόλεις της Ευρώπης δεν είναι ιδανικά μόνο για μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα, η Βουδαπέστη, το Βερολίνο, το Μιλάνο κ.α. αλλά και σε πόλεις με πληθυσμό που μπορεί να είναι από 500.000 αλλά και λιγότερο μέχρι και 100.000. Στη Ρουμανία για παράδειγμα έχει Τραμ 38χλμ με 10 γραμμές η Τιμισοάρα με πληθυσμό 310.000. Στη Γερμανία στην πόλη Darmstadt με πληθυσμό περίπου 140.000 κατοίκους υπάρχει σύστημα Τραμ 40χλμ με 9 γραμμές. Στο Innsbruck της Αυστρίας με 120.000 κατοίκους υπάρχει σύστημα Τραμ 26χλμ με 5 γραμμές. Τέλος ένα άλλο παράδειγμα στο Μπλάκπουλ της Αγγλίας, όπου με πληθυσμό 140.000 κατοίκων λειτουργεί σύστημα Τραμ 18,4χλμ με 1 γραμμή.
      Στην περίπτωση της Ελλάδας, αποδεικνύεται πως κριτήρια για την ανάπτυξη Τραμ με παράδειγμα τις παραπάνω πόλεις αλλά και δεκάδες άλλες στην Ευρωπαϊκή επικράτεια, πληρούν πέρα από τη Θεσσαλονίκη που έχει πληθυσμό άνω του 1 εκατομμυρίου και μπορεί να το προσθέσει ως συμπληρωματικό του Μετρό, τουλάχιστον επτά: η τριάδα Ηράκλειο, Λάρισα και Πάτρα που έχουν περίπου 300.000 κατοίκους μητροπολιτικά, και  Ιωάννινα, Βόλος, Καβάλα και Καλαμάτα. Τα Τραμ μπορούν να ενταχθούν στις πόλεις σε πεζοδρομημένους άξονες, να τις ενώσουν με σημαντικά σημεία όπως Σιδηροδρομικούς Σταθμούς, ΚΤΕΛ, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια και να λειτουργήσουν καταλυτικά στην περιβαλλοντική, αισθητική και ουσιαστική αναδιαμόρφωση της λειτουργίας των αστικών μεταφορών στις πόλεις που θα μπορούσε να εγκατασταθεί.
      To "μυστικό" της λειτουργίας σε πόλεις με στενούς δρόμους όπως αυτούς που έχει η Ελλάδα έχει να κάνει με την τοποθέτηση στενότερων τροχιόδρομων και συρμών Τραμ που δίνει λύση και σε αυτό το πρόβλημα. Αυτό έχουν επιλέξει πόλεις όπως το Όσιγιεκ στην Κροατία, η Τεργέστη στην Ιταλία, το Λβιβ στην Ουκρανία, η Βέρνη στην Ελβετία κ.α.
      Μέχρι σήμερα σε καμιά από τις παραπάνω πόλεις δεν τόλμησε ούτε Δήμος, ούτε Περιφέρεια αλλά ούτε το Υπουργείο προχώρησε ποτέ. Μάλιστα στη σημερινή εποχή που η λύση των ΣΔΙΤ είναι παρούσα και με τη συμμετοχή των φορέων των υφιστάμεων αστικών μεταφορών αυτή η μεταμόρφωση των συγκοινωνιών μπορεί να γίνει πραγματικότητα και οι ελληνικές περιφερειακές πόλεις να πάνε πολλά βήματα μπρος στην καθημερινότητα των αστικών μετακινήσεων.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σε προσωρινή αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο της πόλης των Αθηνών, που δεν περιλαμβάνεται στο ιστορικό κέντρο της πόλης, νοτίως της Ακρόπολης, προτίθεται να προχωρήσει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, με αφορμή τις αντιδράσεις για την ανέγερση ψηλών κτηρίων πέριξ του βράχου, που κλείνουν την οπτική πρόσβαση στην Ακρόπολη.
      Σύμφωνα με το ανακοίνωση του υπουργείου, ο κ. Σταθάκης ζήτησε επιπλέον από τις αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν στον άμεσο έλεγχο νομιμότητας της οικοδομικής άδειας του κτιρίου που έχει κτιστεί επί της οδού Φαλήρου 5, καθώς επίσης και τη διενέργεια αυτοψίας από τους επιθεωρητές δόμησης, προκειμένου να ελεγχθεί η ορθή εφαρμογή της οικοδομικής άδειας
      Σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ επισημαίνει ότι «στη βάση αυτή θα γίνουν όποιες παρεμβάσεις κριθούν αναγκαίες στο θεσμικό πλαίσιο, όπως αυτό έχει προκύψει μετά τις μεταβολές του 2012».
      Στην ίδια ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι «σε σχέση με το ακίνητο επί των οδών Μισαραλιώτου 7-11 και Τσάμη Καρατάσου 4, ουδέποτε έχει εισαχθεί κάποιο αίτημα στα όργανα ή στις υπηρεσίες του υπουργείου».
      Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, η Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας (της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος) του υπουργείου, σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς και υπουργεία, έχει συστήσει ομάδα εργασίας για την επανεξέταση των όρων δόμησης στην περιοχή, ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα περιορισμού της οπτικής επαφής με την Ακρόπολη.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη του κοινού διαγωνισμού ΑΠΕ για αιολικούς και φωτοβολταϊκούς σταθμούς από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ο οποίος αφορά δημοπρατούμενη ισχύ 600 MW, ενώ σημαντική αλλαγή στους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού αφορά η αναπροσαρμογή του επιπέδου ανταγωνισμού από το 75% στο 40% πλέον.
      Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της Αρχής, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι η 21η Μαρτίου 2019, ενώ η διενέργεια της ηλεκτρονικής δημοπρασίας προγραμματίζεται για την 15η Απριλίου προκειμένου να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι και να ξεκινήσει η σχετική τους προετοιμασία.
      Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με προηγούμενο προγραμματισμό της Αρχής οι προς δημοπράτηση ποσότητες προσδιορίζονταν σε 400 MW για το 2018 και 400 MW για το 2019. Δεδομένου, όμως, ότι πέρυσι δεν διεξήχθη κοινή ανταγωνιστική διαδικασία, η δημοπρατούμενη ισχύς για τον πρώτο κοινό διαγωνισμό κρίνεται εύλογο από την Αρχή, να ανέρχεται στα 600 MW, λαμβάνοντας υπόψη τη μη δημοπρατηθείσα ισχύ των 400 MW του έτους 2018 και το ήμισυ της προς δημοπράτηση ισχύος του έτους 2019. Έτσι επομένως , προκύπτουν τα 600 MW που «βγαίνουν» στον ερχόμενο διαγωνισμό του Απριλίου.
      Επιπλέον, να προσθέσουμε πως το μέτρο του 75% στόχο είχε να εξασφαλίσει ένα ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής στο διαγωνισμό, γεγονός που λειτουργούσε ως δικλείδα ασφαλείας προκειμένου να διασφαλίζονται ομαλές συνθήκες ανταγωνισμού.
      Μάλιστα, στην αιτιολογική έκθεση της απόφασης επισημαίνεται από την Αρχή πως με τον καθορισμό ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής επιτυγχάνεται ένα σημαντικό όφελος για τους καταναλωτές, οι οποίοι, βάσει του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου θα κληθούν να πληρώσουν για κάθε έργο, μέσω του ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων Ρύπων), σημαντικό μέρος του ποσού που υπολογίζεται ως κρατική ενίσχυση με βάση τη Σύμβαση Λειτουργικής Ενίσχυσης, που θα συνάψουν οι επιτυχόντες στις ανταγωνιστικές διαδικασίες.
      Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η ΡΑΕ ορίζει ότι το ποσοστό συμμετοχής πρέπει να είναι τουλάχιστον 40% πλέον της δημοπρατούμενης ισχύος.
      Τέλος, η προκήρυξη του διαγωνισμού αναφέρει πως στην περίπτωση που εφαρμόζοντας το εν λόγω ποσοστό προκύπτει προς δημοπράτηση ισχύς, η οποία είναι μικρότερη από την ισχύ του Συμμετέχοντα με τη μεγαλύτερη Ισχύ Συμμετοχής τότε η δημοπρατούμενη ισχύς καθορίζεται από (είναι ίση με) την ισχύ του Συμμετέχοντα με τη μεγαλύτερη Ισχύ Συμμετοχής.
      Επισυνάπτονται η απόφαση της ΡΑΕ, καθώς και η προκήρυξη του διαγωνισμού. 
      Περισσότερα...

      0

    • COSTAS T

      Κατέρρευσε την στιγμή του ρεπορτάζ μια ιστορική γέφυρα.
      http://www.neatv.gr/el/363953/teo-sok-istoriki-iefira-katerreise-se-zontani-sindesi.php
      Ήταν από τα έργα εκείνα που όταν μου δίνετε η ευκαιρία σταματώ και αφιερώνω χρόνο για να τα παρατηρήσω παρόλο που δεν έχω σχέση με τις κατασκευές.
      Κρίμα, επειδή στην θέση της θα κατασκευαστεί μια νέα γέφυρα η οποία θα είναι μεν ασφαλής ωστόσο είναι σίγουρο πως θα είναι σχεδιαστικά αδιάφορη.
      Περισσότερα...

      16

    • Engineer

      Ένας εκκωφαντικός κρότος που ακούστηκε το πρωί του Σαββάτου από την περιοχή του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναστάτωσε τους κατοίκους που σύντομα διαπίστωσαν πως μέρος της πρόσοψης παλιού κτηρίου είχε καταρρεύσει.
      Όπως αναφέρει e-evros.gr (https://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/katerreyse-prosopsh-kthrioy-sto-limani-ths-ale3androypolhs/post37189?fbclid=IwAR2zd0HZT2_KfTYQkf4Fvs4N2kiF-iMIIfMlyDiv-89t_JFA4_E9sTs15aE), από τύχη δεν υπήρξαν τραυματισμοί αλλά ούτε και υλικές ζημιές σε διερχόμενα ή σταθμευμένα οχήματα, καθώς πρόκειται για δρόμο ο οποίος βρίσκεται πολύ κοντά σε πάρκινγκ αυτοκινήτων.
      Πρόκειται για μία από τις αποθήκες του λιμανιού οι οποίες είναι κτίσματα του 1870 και κατασκευάστηκαν από την Εταιρία Ανατολικών Σιδηροδρόμων, την εποχή που κατασκευαζόταν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και χτιζόταν γύρω από αυτό η καινούρια πόλη.
      Οι αρχές αποδίδουν την κατάρρευση τόσο στην παλαιότητα του κτίσματος όσο και στους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή.
      Δεν υπήρξε τραυματισμός στο συμβάν.
       
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Διαγωνισμό προκήρυξε ο ΔΕΔΔΗΕ με σκοπό την ανάδειξη αναδόχου για την προμήθεια Υποβρύχιων Καλωδίων Μέσης Τάσης, συνολικού μήκους 42 χλμ.
      Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 6.981.750,00 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ, ποσό συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ: 8.657.370,00 ευρώ) και κατανέμεται ως εξής:
      1) Υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο 20KV, κοινού μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού, διατομής 3Χ35 mm2 Al, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος/2010, με συνολικό μήκος 24.800 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 2.604.000 ευρώ.
      2) Υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο 20KV, κοινού μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού , διατομής 3Χ35 mm2 Cu, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος/2010, με συνολικό μήκος 14.500 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 1.870.500 ευρώ.
      3) Υποβρύχιο μονοπολικό καλώδιο 20KV, μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού, διατομής 1Χ95 mm2 Cu, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος /2010, με συνολικό μήκος 3.000 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 180.000 ευρώ.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 4.654.500 ευρώ ενώ συμπεριλαμβάνει και το δικαίωμα προαίρεσης (50% επί της προϋπολογισμένης αξίας). Η συνολική ενδεικτική προϋπολογισμένη αξία: του δικαιώματος προαίρεσης 50% και για τα 3 καλώδια  είναι 2.327.250 ευρώ.
      Η προθεσμία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί για την 1η Απριλίου 2019. Περισσότερες πληροφορίες για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου μπορούν να ανακτηθούν στον ιστότοπο του ΔΕΔΔΗΕ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Τουρκία κατέλαβε την έκτη θέση ανάμεσα στις 38 χώρες της ευρωπαϊκής Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, από πλευράς πρόσθετης εγκατεστημένης αιολικής ισχύος το 2018, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της WindEurope. Η γειτονική χώρα πρόσθεσε νέα αιολική ισχύ 467 μεγαβάτ το περασμένο έτος και διαμόρφωσε τη συνολική εγκατεστημένη χωρητικότητά της στα 7.369 μεγαβάτ, όπως αναφέρεται στην έκθεση Trends and Statistics.
      Η συνολική δυναμικότητα χερσαίας και υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη, ανήλθε σε 189,229 μεγαβάτ το 2018, αναλογώντας στο 14% της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη στην Ε.Ε., πέρυσι, έναντι 12%, το 2017.
      Η έκθεση αναφέρει ότι "η δυναμικότητα της αιολικής ενέργειας αυξήθηκε στην Ευρώπη κατά 11,3 γιγαβάτ το 2018, εκ των οποίων τα 8,6 γιγαβάτ χερσαίας αιολικής και 2,65 υπεράκτιας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής εγκατεστημένης αιολικής ισχύος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στα 189 γιγαβάτ, εκ των οποίων 171 γιγαβάτ χερσαίας και 18 υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

      Η Δανία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό στην παραγωγή ηλεκτρισμού από αιολική ενέργεια, με 41%, το περασμένο έτος, για να ακολουθήσει η Ιρλανδία με 28% και η Πορτογαλία, με 24%. Το 2018, η Γερμανία εγκατέστησε το μεγαλύτερο δυναμικό αιολικής ενέργειας, αναλογώντας στο 29% των μεικτών εγκαταστάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση, η Γερμανία παραμένει η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ αιολικής ενέργειας, ακολουθούμενη από την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιταλία.
      Από την πλευρά του, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια, σε 18% από 13,5% το 2017, παρ’ ότι μειώθηκε ο αριθμός των νέων χερσαίων αιολικών πάρκων. Η Πορτογαλία παρήγαγε, επίσης, το 24% του ηλεκτρισμού της από αιολική ενέργεια και η Ισπανία το 19%.
      Σύμφωνα με την έκθεση, οι επενδύσεις στην αιολική ενέργεια αυξήθηκαν, έναντι του 2017, κατά 20% και ανήλθαν σε 26,7 δισ. ευρώ, ήτοι, ποσό διπλάσιο σε σύγκριση με το ρεκόρ που κατέγραψαν το 2016. Το 2018 οι επενδύσεις στην υπεράκτια αιολική ενέργεια ανήλθαν σε 10,3 δισ.ευρώ, ενώ οι επενδύσεις σε χερσαία αιολίκά πάρκα κατέγραψαν νέο ρεκόρ, στα 16,4 δισ. ευρώ.
      "Η αιολική ενέργεια αντιπροσώπευε το 63% των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2018, από 52% το 2017", επισημαίνεται στην έκθεση.
      Το μέγεθος και ο τύπος των ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη διέφεραν σημαντικά από χώρα σε χώρα. Οι πιο ισχυρές  ανεμογεννήτριες εγκαταστάθηκαν, κατά μέσον όρο, στην Νορβηγία και ανέρχονταν στα 3,6 μεγαβάτ, με την Λιθουανία και την Ελλάδα να εγκατέστησαν ανεμογεννήτριες με τη χαμηλότερη μέση ονομαστική ισχύ ( 2 μεγαβάτ).
      Το 2018, η μέση ονομαστική χωρητικότητα των νέων υπεράκτιων ανεμογεννητριών ήταν 6,8 μεγαβάτ, δηλαδή 15% υψηλότερη σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, η μεγαλύτερη μέση ονομαστική ισχύς σημειώθηκε στην Δανία, με 7.7 μεγαβάτ.
      Το περασμένο έτος, οκτώ χώρες οργάνωσαν δημοπρασίες για έργα ανανεώσιμης ενέργειας, με την αιολική να εξασφαλίζει συνολικά, 9,3 γιγαβάτ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε μία πρωτότυπη έκδοση Εγχειριδίου Αντιμετώπισης Δασικών Παραβάσεων προχώρησε η Διεύθυνση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, στο πλαίσιο του προγράμματος LIFE Natura 2000 Value Crete: “Οι οικολογικές υπηρεσίες, τα κοινωνικά οφέλη και η οικονομική αξία των υπηρεσιών των οικοσυστημάτων στις περιοχές Natura 2000 στην Κρήτη” (LIFE13 INF/GR/000188).
      Στο έργο, το οποίο χρηματοδοτείται σε ποσοστό 50% από το χρηματοδοτικό εργαλείο LIFE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος, και συγχρηματοδοτείται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) και από το Πράσινο Ταμείο, συνεργάζονται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης - Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ) και η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία (ΕΟΕ).
      Το έργο LIFE Natura 2000 Value Crete με θέμα “Οι οικολογικές υπηρεσίες, τα κοινωνικά οφέλη και η οικονομική αξία των υπηρεσιών των οικοσυστημάτων στις περιοχές Natura 2000 στην Κρήτη” υλοποιήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μ.Φ.Ι.Κ. και την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία κατά την τετραετία 2014-2018 και ουσιαστικά, επιχειρεί να αφυπνίσει, με επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθόδους διάδοσης της πληροφορίας, όλες τις κοινωνικές ομάδες που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ή διαμένουν στις προστατευόμενες περιοχές του δικτύου Natura 2000 σχετικά με την προστιθέμενη αξία και τις δυνατότητες ανάπτυξης που προσδίδει η περιβαλλοντική προστασία και διατήρηση σε όλους τους παραγωγικούς τομείς της οικονομίας.
      Οι Δασικές Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης έχουν να επιδείξουν ένα σημαντικό έργο με την πολυετή συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκά προγράμματα LIFE (Περιβάλλον & Κλιματική Αλλαγή, Φύση & Βιοποικιλότητα, Πληροφόρηση & Επικοινωνία). Η γνώση και η εμπειρία που έχουν κατακτηθεί μέσω των έργων LIFE αποτελούν εχέγγυο για τη σύγχρονη και επιστημονικά άρτια παροχή υπηρεσιών των Διευθύνσεων Δασών της Α.Δ.Κ., με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, τη διατήρηση του κρητικού τοπίου και την εξυπηρέτηση του πολίτη.
      Το "Εγχειρίδιο Αντιμετώπισης Δασικών Παραβάσεων" είναι ένας πρακτικός οδηγός για την εφαρμογή της δασικής νομοθεσίας προς αυτή την κατεύθυνση της αποτελεσματικής προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας. Αποτελεί το πόνημα ενός έμπειρου και δραστήριου συναδέλφου, του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Δασών Ηρακλείου κ. Γιώργου Παπαδόπουλου, ο οποίος καταπιάστηκε με αυτό το εγχείρημα εξειδικευμένης ενημέρωσης γνωρίζοντας, από πρώτο χέρι, την επιτακτική ανάγκη για την αποτελεσματική πάταξη της εγκληματικότητας εναντίον του περιβάλλοντος, των δασών και της άγριας ζωής.
      Η έκδοση του δασικού εγχειριδίου αποτελεί έργο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης με σκοπό την πληροφόρηση και ενημέρωση ομάδων στόχων για τα αποτελέσματα της έρευνας και των δράσεων του προγράμματος LIFE Natura 2000 Value Crete. Η επιμόρφωση των δασικών υπαλλήλων της Γενικής Διεύθυνσης Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, πάνω σε θέματα εφαρμογής των διατάξεων της νομοθεσίας για την ανάσχεση των δασικών ανομημάτων, είναι μια δράση που υλοποιεί τα αποτελέσματα του έργου LIFE δια της άσκησης των καθηκόντων των κρατικών δασικών και περιβαλλοντικών Υπηρεσιών μετά τη λήξη του συγχρηματοδοτούμενου Ευρωπαϊκού προγράμματος.
      Δείτε το εγχειρίδιο των 165 σελίδων, ΕΔΩ. - https://www.apdkritis.gov.gr/sites/default/files/eggrafa/egheiridio_dasikon_paravaseon_.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την αποκλειστική αναδοχή της πρωτογενούς δόμησης και υλοποίησης μακροπρόθεσμου κοινού ομολογιακού δανείου, ύψους έως 161,1 εκατ., προς υπό σύσταση εταιρεία ειδικού σκοπού αποκλειστικών συμφερόντων ομίλου ΓΕΚ Τέρνα για τη χρηματοδότηση τμήματος της συμμετοχής της στην επενδυτική κοινοπραξία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης», ανακοίνωσε η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.
      Υπενθυμίζεται ότι, η κοινοπραξία έχει συσταθεί από την ελληνική εταιρεία, σε συνεργασία με τον ινδικό όμιλο GMR Airports Limited, με σκοπό την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού.
      Η τεχνική ολοκλήρωση της χρηματοδότησης αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του 2019, ενώ η εκταμίευσή της θα συντελεστεί σταδιακά σε χρονικό ορίζοντα έως 5 έτη, δυνάμει της προόδου των κατασκευαστικών εργασιών του έργου.
      Ο Βασίλης Καραμούζης, βοηθός Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στην Εθνική Τράπεζα, σχολίασε «Η αποκλειστική ανάληψη από την Εθνική Τράπεζα της χρηματοδότησης της συμμετοχής του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα στο έργο του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, αποτελεί επιστέγασμα της στοχευμένης εταιρικής στρατηγικής της Τράπεζάς μας να πρωταγωνιστεί στην χρηματοοικονομική υποστήριξη νευραλγικών έργων υποδομής της χώρας.
      Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που με την υψηλή ρευστότητα και την εξελιγμένη τεχνογνωσία μας συμμετέχουμε έμμεσα στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
      Αναμένουμε ότι ο έργο αυτό θα έχει ιδιαίτερα θετικές προεκτάσεις στην ανάπτυξη των υποδομών και της αρτιότερης διασύνδεσης της ελληνικής περιφέρειας και των νησιών μας, καθώς και στην ευρύτερη αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, τόσο σε εγχώριο, όσο και σε διεθνές επίπεδο».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών του δικτύου διανομής αποσκοπούν οι αλλαγές που προωθεί η ΡΑΕ όσον αφορά το πρόγραμμα εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ.
      Αναλυτικότερα, η Αρχή εξέτασε την πορεία του προγράμματος κατά τα περασμένα έτη και προέβη σε συμπεράσματα και εν συνεχεία στις προτάσεις της, τις οποίες και δημοσίευσε προς διαβούλευση.
      Προτείνει μεταξύ άλλων υψηλότερες αποζημιώσεις από ότι ίσχυε προηγουμένως για όλες τις υπηρεσίες, διαφοροποίηση αποζηµίωσης µεταξύ οµάδων υπηρεσιών καθώς και µεταξύ κατηγοριών καταναλωτών, µείωση εγγυηµένων χρόνων για συγκεκριµένες υπηρεσίες, καθώς και κλιµάκωση ποσού αποζηµιώσεων συγκεκριµένων υπηρεσιών συναρτήσει του χρόνου εξυπηρέτησης.
      Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρόγραμμα αφορά υπηρεσίες του διαχειριστή όπως η επανασύνδεση ρεύματος στη χαμηλή και μέση τάση, ο έλεγχος του μετρητή μετά από αίτημα του καταναλωτή, η κατασκευή νέας παροχής και άλλα πολλά που προφανώς αφορούν όλο το καταναλωτικό κοινό.
      Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τις αλλαγές που προτείνει η ΡΑΕ για τη 2η περίοδο εφαρµογής του προγράµµατος εγγυημένων υπηρεσιών:

      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.