Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Αρχαιολογική ανακάλυψη φέρνει τα πάνω - κάτω για την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης! - Τι αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού - Τα νέα εντυπωσιακά ευρήματα
      Σε μια ανακάλυψη που αλλάζει κατά πολύ τα όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την έκρηξη του ηφαιστείου προχώρησαν οι αρχαιολόγοι στην Σαντορίνη.
      Ξύλο ελιάς που βρέθηκε στις ανασκαφές οι οποίες συνεχίστηκαν και φέτος στον προϊστορικό οικισμό στη θέση «Κοίμηση Θηρασίας», που χρονολογείται στην Πρώιμη και Μέση Εποχή του Χαλκού, όταν η Θηρασία ήταν ακόμα ενωμένη με τη Θήρα, δίνει μια χρονολόγηση που μεταφέρει την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης μερικές δεκαετίες πιο μετά από ό,τι εκτιμούσαν οι υποστηρικτές της υψηλής χρονολόγησης!
      Συγκεκριμένα, ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ως προς τα φετινά αποτελέσματα των ερευνών που έγιναν στον οικισμό ο οποίος «καταλαμβάνει την κορυφή και τα ανώτερα πρανή επιβλητικού λόφου στο νότιο άκρο της σημερινής Θηρασίας, στο φρύδι της προεκρηξιακής καλδέρας», αναφέρει:
      «Συμπαρασύρει» και την Μινωική έκρηξη
      «Σημαντική επιτυχία της έρευνας στη Θηρασία είναι η ανεύρεση και χρονολόγηση ξύλου ελιάς από την τελευταία στρωματογραφική φάση πριν την έκρηξη. Η ραδιοχρονολόγηση και δενδροχρονολόγηση από τους R. Hodgins και Ch. Pearson (Πανεπιστήμιο Αριζόνας, Τucson) υποδεικνύει με την εφαρμογή μιας νέας καμπύλης βαθμονόμησης την απόλυτη χρονολόγηση του ξύλου της Θηρασίας στον πρώιμο 16ο αι. π.Χ. και κατά συνέπεια μία χρονολόγηση της μινωικής έκρηξης μερικές δεκαετίες μετά από ό,τι οι υποστηρικτές της υψηλής χρονολόγησης θεωρούσαν έως τώρα».
      Εντυπωσιακά όμως είναι και τα υπόλοιπα ευρήματα της φετινής έρευνας, οι ανασκαφικές τομές της οποίας διανοίχθηκαν «στη νότια πλευρά του λόφου της Κοίμησης, στην ίδια ισοϋψή με άλλα κτίρια του οικισμού που εντοπίστηκαν τις προηγούμενες περιόδους, δηλαδή το μεγάλο ελλειψοειδές κτίσμα και τις μικρότερες κατασκευές, φωλιασμένες με μεγάλη ευρηματικότητα στον μυχό των ηφαιστειακών βράχων». Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, «η ανασκαφική έρευνα επικεντρώθηκε σε σημείο όπου κατά την γεωφυσική έρευνα είχαν εντοπιστεί πιθανά αρχιτεκτονικά κατάλοιπα εγκιβωτισμένα στα στρώματα της μινωικής έκρηξης. Πράγματι από την πρώτη ώρα της ανασκαφής μέσα στην τέφρα και την ελαφρόπετρα φάνηκαν ισχυρότατοι τοίχοι, ευθύγραμμοι, επιμελημένης κατασκευής εκ των οποίων ο ένας ήταν μήκους περίπου 7 μέτρων».
      Η χρονολογία του οικισμού
      «Ο σημαντικότερος ανεσκαμμένος χώρος», συνεχίζει η ανακοίνωση, «κατέβαινε ανασκαφικά σε βάθος δύο μέτρων και με την εύρεση θρανίου που διατρέχει όλο το μήκος του νότιου τοίχου έδωσε ενδιαφέροντα στοιχεία για τη χρήση του χώρου. Η γενική όψη της κατασκευής αυτής και των ευρημάτων της είναι σημαντικά διαφορετική από τις γνωστές έως τώρα του οικισμού. Οι μεγάλοι ευθύγραμμοι τοίχοι και η σχετικά έντονη παρουσία της μεσοκυκλαδικής κεραμικής σε αδιατάρακτα στρώματα υποδεικνύουν ότι πιθανότατα βρισκόμαστε σε ευρύ μεσοκυκλαδικό ορίζοντα (2000-1700 π.Χ. περίπου), που ίσως ενσωματώνει προγενέστερες ισχυρές κατασκευές της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου. Ακόμη είναι νωρίς για εικασίες ως προς τον χαρακτήρα των τοίχων, αν αποτελούσαν δηλαδή τμήμα αμυντικού περιβόλου ή τμήμα οικιών», σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.
      Σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι στη φετινή έρευνα διασαφηνίστηκαν τα στρώματα και τα δάπεδα σε άνδηρο στο κέντρο περίπου ανασκαμμένου οικισμού, γεγονός που φέρει τη Θηρασία, ενωμένη με τη Θήρα την περίοδο μελέτης, χρονολογικά και οικιστικά να στους αντίστοιχους αιγαιακούς οικισμούς, όπως κυρίως του Ακρωτηρίου αλλά και του Σκάρκου Ίου, καθώς και του Δασκαλειού Κέρου.
      Η ανασκαφή διεξάγεται υπό την ευθύνη των Κ. Σμπόνια (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), Ι. Τζαχίλη (Πανεπιστήμιο Κρήτης) και Μ. Ευσταθίου (Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων), με τη συνεργασία διεπιστημονικής ομάδας ερευνητών και την υποστήριξη του Δήμου Θήρας, του INSTAP και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για πρώτη φορά, ένα φωτοβολταϊκό πάρκο στη Γερμανία προσέφερε ηλιακή ενέργεια σε διαγωνισμό κάτω από την τιμή διαπραγμάτευσης στο χρηματιστήριο ενέργειας. Η πρόσθετη επιδότηση αγοράς σύμφωνα με τον νόμο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (EEG) δεν έπρεπε να καταβληθεί.
      «Η συρρικνωθείσα πριμοδότηση αγοράς του EEG έχει επιδράσες. Η ολοκλήρωση της αγοράς των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας λειτουργεί» δήλωσε ο Peter Röttgen, Διευθύνων Σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (BEE) στο Βερολίνο σύμφωνα με το PV Europe.
      Μετά τις υπεράκτιες ανεμογεννήτριες που είχαν μηδενική επιδότηση σε προσφορές τον Αύγουστο ένα φωτοβολταϊκό πάρκο που συμμετείχε σε δημοπρασία δεν έλαβε για πρώτη φορά χρήματα από το λογαριασμό EEG πέραν της τιμής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας 
      Το ηλιακό πάρκο 1,4 MW στο Wittstock (Βραδεμβούργο) έλαβε σύμβαση ύψους 5,42 σεντ / kWh στην προσφορά του περασμένου έτους. 
      Η αγοραία αξία για την ηλιακή ενέργεια, δηλαδή η τιμή διαπραγμάτευσης, ήταν 5.595 cent / kWh τον Αύγουστο.
      Η επιδότηση στην αγορά του EEG δεν είναι σταθερή, αλλά καταβάλλεται μόνο εάν η τιμή προσφοράς που καθορίζεται από τον ανταγωνισμό είναι υψηλότερη από την τρέχουσα τιμή αγοράς σε μια προσφορά.
      "Αναμένουμε ότι στο μέλλον όλο και περισσότερα φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς θα λειτουργήσουν χωρίς την πριμοδότηση της αγοράς", δήλωσε ο Röttgen.
      Η ΒΕΕ βλέπει τους παράγοντες που οδηγούν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στο περαιτέρω μειωμένο κόστος τους, στην αύξηση των τιμών των πιστοποιητικών CO2, στην ανάκαμψη των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας στο χρηματιστήριο και στην αύξηση των τιμών του πετρελαίου, του άνθρακα και του φυσικού αερίου.
      Αυτή η τάση θα ενισχυθεί στο μέλλον από τη σταδιακή κατάργηση της πυρηνικής ενέργειας και του άνθρακα ", δήλωσε ο Röttgen.
      "Αναμένουμε περαιτέρω μειώσεις στο κόστος Fsubsidy λόγω των αυξανόμενων αγορών για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας", τόνισε ο Marco Nicolosi της Connect Energy Economics.
      Τα δύο συστήματα συμβατικών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αυξάνονται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια.
      Επιπλέον, η προηγούμενη εμπειρία έδειξε ότι "έχουμε πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στο σύστημα από ό, τι πιστεύαμε", δήλωσε ο Nicolosi.
      Η επιτάχυνση της αγοράς της ηλεκτρονικής κινητικότητας θα οδηγούσε πιθανώς σε πρόσθετες σημαντικές ποσότητες με τη χρήση μπαταριών αυτοκινήτου για υπηρεσίες ευελιξίας.
      Η Lotte Lehmbruck της Next Kraftwerke αναφέρθηκε στην αυξημένη σημασία της ενδοημερήσιας συναλλαγής και στη μειωμένη ζήτηση για εξισορρόπηση ενέργειας στο χαρτοφυλάκιο ανανεώσιμων πηγών.
      Ο νόμος για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εξακολουθεί να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πολιτικά επιθυμητή επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στη σχετική αναχρηματοδότηση των μονάδων ανανεώσιμης ενέργειας.
      Ο νόμος σχεδιάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε η επιδότηση της αγοράς να μειώνεται αυτόματα στο βαθμό που η αγοραία αξία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αυξάνεται και το κόστος μειώνεται, δήλωσε ο Röttgen.
      Από την άποψη αυτή, είναι ένας απαραίτητος μηχανισμός για την προώθηση καινοτομιών.
      «Η επιδότηση της κυμαινόμενης αγοράς αναλαμβάνει όλο και περισσότερο το ρόλο της προστασίας των κινδύνων», τόνισε ο Röttgen.
      Αυτό συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση των κινδύνων, γεγονός που καθιστά την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας πολύ πιο αποδοτική από πλευράς κόστους.
      Η ηλιακή βιομηχανία υποστηρίζει περαιτέρω μείωση του κόστους
      «Η βιομηχανία υποστηρίζει τις προσφορές και περαιτέρω μειώσεις του κόστους, αν και μερικές φορές είναι επώδυνες», δήλωσε ο Röttgen.
      «Αλλά τώρα εναπόκειται στους πολιτικούς να ξεκινήσουν τις πρόσθετες προσφορές που συμφωνήθηκαν στον συνασπισμό της σημερινής γερμανικής κυβέρνησης και να μην παρεμποδίζουν πλέον την ανάπτυξη της αιολικής και ηλιακής ενέργειας.
      Μια μεταρρύθμιση των φόρων και των δασμών στον τομέα της ενέργειας είναι επίσης απαραίτητη προκειμένου να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία» συμπλήρωσε.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπεγράφη σήμερα από το Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, απόφαση με την οποία τροποποιείται η ΠΟΛ.1187/2017, αναφορικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού.   Με την εν λόγω απόφαση προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:   • Η ημερομηνία μέχρι την οποία ο «Διαχειριστής Ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης» οριστικοποιεί την εικόνα του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» είναι η 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος. • Τα πρόσωπα που, προκειμένου να συνάψουν Βραχυχρόνιες Μισθώσεις, έχουν προβεί ή προβαίνουν σε ανάρτηση ακίνητων σε ψηφιακή πλατφόρμα από 1.1.2018 μέχρι τις 30.11.2018, εγγράφονται στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι την 30η Νοεμβρίου 2018. • Υποβάλλεται συγκεντρωτική, ανά ακίνητο, «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι 30.11.2018, για αναχώρηση μισθωτή από το ακίνητο μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2018, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν μισθώσεις που έχουν περιληφθεί ήδη σε «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» για το ίδιο, ως άνω, διάστημα. • Για αναχώρηση μισθωτή από 1.11.2018 και μέχρι 30.11.2018 υποβάλλεται «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι τις 20/12/2018, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ΠΟΛ.1187/2017.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στο Βέλγιο μεταφέρει την φορολογική της έδρα η εταιρεία ΤΙΤΑΝ, με την διοίκηση να μεταφέρεται στην Κύπρο και την παραγωγή να διατηρείται στην Ελλάδα.
      Μια ακόμη «ηχηρή» αποχώρηση έρχεται να… ταράξει τα νερά της ελληνικής οικονομίας. Η εταιρεία ΤΙΤΑΝ μεταφέρει στο Βέλγιο την φορολογική της έδρα.
      Σύμφωνα με όσα προκύπτουν, η διοίκηση θα μεταφερθεί στην Κύπρο, ενώ στην Ελλάδα θα διατηρηθεί η παραγωγή που ήδη είχε η εταιρεία.
      Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η «μετακόμιση» στο Βέλγιο έρχεται μέσω μιας θυγατρικής που είχε η εταιρεία, η οποία αγοράζει την ελληνική. Συνεπώς φορολογικά, η έδρα της εταιρείας μεταφέρεται στο Βέλγιο.
      Η ανακοίνωση της ΤΙΤΑΝ
      Η ΑΕ Τσιμέντων TΙΤΑΝ ανακοίνωσε ότι υπεβλήθη σήμερα (σ.σ. Πέμπτη 18.10.2018) από την TITAN Cement International SA, προαιρετική δημόσια πρόταση των κοινών και προνομιούχων μετοχών της ΑΕ Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ, με νέες μετοχές της δεύτερης.
      Σκοπός της πρότασης είναι η διευκόλυνση της εισαγωγής του Ομίλου ΤΙΤΑΝ σε ένα από τα μεγαλύτερα χρηματιστήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Euronext Βρυξελλών, με στόχο την ενίσχυση της ανεξάρτητης διεθνούς αναπτυξιακής του πορείας.
      Πέραν από την εισαγωγή στο Euronext Βρυξελλών, προτείνεται επίσης οι μετοχές της TITAN Cement International SA να εισαχθούν δευτερογενώς προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών και στο Euronext Παρισίων.
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση, πρόκειται για πρόταση που αντανακλά πλήρως το διεθνή προσανατολισμό και αποτύπωμα του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, ενώ η σχεδιαζόμενη υλοποίησή της αναμένεται να αποτελέσει έναν ακόμα σταθμό στην ιστορική του πορεία και να συμβάλει καθοριστικά στην διεθνή ανταγωνιστικότητα και στην μελλοντική του ανάπτυξη.
      Οι στόχοι για το μέλλον
      Το διοικητικό συμβούλιο της ΑΕ Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ, έχει τοποθετηθεί θετικά απέναντι στην Πρόταση της TITAN Cement International SA και κατ’ αρχήν την υποστηρίζει, καθώς:
      – αντικατοπτρίζει και ενισχύει το διεθνή χαρακτήρα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, – εισάγει τον όμιλο σε μεγάλο διεθνές χρηματιστήριο, που θα του προσφέρει πρόσβαση σε ευρύτερη βάση επενδυτών, ενισχύοντας τη ρευστότητα των μετοχών του,
      – διευρύνει τις πηγές άντλησης κεφαλαίων του ομίλου, βελτιώνοντας την πρόσβαση στις διεθνείς κεφαλαιαγορές και το διεθνές τραπεζικό σύστημα, με πιο ανταγωνιστικό κόστος δανεισμού.
      Τι λέει ο πρόεδρος του ΔΣ
      Σχολιάζοντας την ανακοίνωση της TITAN Cement International SA, ο Τάκης Αράπογλου, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΑΕ Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ, ανέφερε: «Η δημόσια πρόταση της TITAN Cement International SA έχει κατ’ αρχήν τη στήριξη του διοικητικού μας συμβουλίου, καθότι αναμένεται να ωφελήσει σημαντικά τον Όμιλο ΤΙΤΑΝ, τους μετόχους και τους εργαζομένους μας και είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη με την στρατηγική ανάπτυξής μας. Διατηρούμε στις άμεσες προτεραιότητές μας τη γεωγραφική διαφοροποίηση και την ενίσχυση της επιχειρηματικής θέσης του ομίλου, καθώς και τη συνεχή βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του. Η προτεινόμενη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Euronext Βρυξελλών, με παράλληλη διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών και στο Euronext Παρισίων, αποτελεί έναν ακόμα σταθμό αυτής της εξωστρεφούς πορείας του ομίλου. Μια στρατηγική κίνηση περαιτέρω ενίσχυσης της διεθνούς δυναμικής του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, η οποία αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ανταγωνιστικότητα και στην μελλοντική ανάπτυξή του».
      Ποια είναι η εταιρεία
      Με ιστορία 116 χρόνων, ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ αποτελεί σήμερα μία πολυεθνική δύναμη, με δραστηριότητα σε 14 χώρες, σε 5 ηπείρους και έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως ένας καθετοποιημένος παραγωγός τσιμέντου και άλλων δομικών υλικών. Λειτουργεί σε ένα διεθνές περιβάλλον εντεινόμενου ανταγωνισμού, αυξημένης αβεβαιότητας και πολλαπλών προκλήσεων, σε έναν κλάδο εντάσεως κεφαλαίου, όπου η πρόσβαση σε κεφάλαια είναι καθοριστικής σημασίας για τη συνέχιση της ανάπτυξής του.

      Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η πρόταση της TITAN Cement International SA στόχο έχει να διευκολύνει την πρόσβαση του Ομίλου ΤΙΤΑΝ σε χρηματοδότηση με όρους ανάλογους με αυτούς των βασικών ανταγωνιστών του.
      Με την ολοκλήρωση της πρότασης κατόπιν της λήψεως των απαιτούμενων ρυθμιστικών εγκρίσεων και της αποδοχής της από τους μετόχους της Α.Ε. Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ, επιδιώκεται περαιτέρω η TITAN Cement International SA να καταστεί η άμεσα μητρική εταιρία της ΤΙΤΑΝ και η απώτατη μητρική εταιρία του Ομίλου ΤΙΤΑΝ.
      Ο… συγγενής στο Βέλγιο
      Η TITAN Cement International SA είναι βελγική ανώνυμη εταιρία με καταστατική έδρα στις Βρυξέλλες, σε μια χώρα που βρίσκεται στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ η διοίκησή της θα ασκείται από την Κύπρο, χώρα στην οποία ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ έχει πολύχρονη παρουσία και εμπειρία. Ιδρυτές και μέτοχοι της TITAN Cement International SA είναι βασικοί μέτοχοι της A.E. Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ. Η επιτυχής έκβαση της πρότασης της TITAN Cement International SA, σύμφωνα με την ανακοίνωση, «δεν θα επιφέρει οποιαδήποτε αλλαγή στο εύρος των λειτουργιών, τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, τη στρατηγική και τις προτεραιότητες του Ομίλου ΤΙΤΑΝ. Η υφιστάμενη διοικητική ομάδα θα συνεχίσει να ηγείται των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και της μακροπρόθεσμης στρατηγικής του. Η παρουσία του Ομίλου ΤΙΤΑΝ στην Ελλάδα θα παραμείνει αμετάβλητη με δεδομένη τη διατήρηση της τοπικής παραγωγής, των επενδύσεων στις δραστηριότητες και το ανθρώπινο δυναμικό του, της συνεχιζόμενης συνεισφοράς του στην τοπική οικονομία και κοινωνία, όπως και μέσω της δευτερογενούς διαπραγμάτευσης στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Δεν θα υπάρξει επίπτωση στις τοπικές θέσεις εργασίας. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Α.Ε. Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ θα διαμορφώσει και δημοσιοποιήσει την τελική και αιτιολογημένη γνώμη του επί της πρότασης της TITAN Cement International S.A., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 15 του Ν. 3461/2006».
      Με πληροφορίες από: ΑΠΕ – ΜΠΕ
      Φωτογραφίες αρχείου: Eurokinissi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τρανταχτό ενδιαφέρον είχαμε τελικά στη διπλή δημοπράτηση για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Νεάπολη που ξεκίνησε σήμερα με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό παραχώρησης στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος είναι τα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA.
      Αντίστοιχα τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη είναι τα:  1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ (με το  fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL 5. SHIKUN&BINUI.
      Το πρώτο και βασικό συμπέρασμα είναι ότι έχουμε σημαντικό αριθμό συμμετοχών, τόσο ώστε να κρίνεται ο διαγωνισμός πετυχημένος και να εγγυάται την συνέχιση του ενδιαφέροντος στο επόμενο κρίσιμο στάδιο που θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών. Το επόμενο διάστημα θα γίνει η τεχνικό-οικονομική αξιολόγηση των σχημάτων για να εξακριβωθεί η επάρκεια της συμμετοχής τους σε αυτόν τον μεγάλο διπλό-διαγωνισμό. Επίσης είναι κρίσιμο να αναφέρουμε ότι ο κάθε διαγωνισμός είναι ανεξάρτητος από τον άλλον και έτσι η πορεία των διαγωνισμών είναι ανεξάρτητη και μπορεί τελικά να βγάλει δύο διαφορετικά σχήματα ως τελικούς αναδόχους.
      Το πρώτο και βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ δημοπρατείται με σύμβαση παραχώρησης είναι από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο μήκους περίπου 200χλμ, κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).
      Σε αυτό το τμήμα ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα πρέπει να εξασφαλίσει + την συμμετοχή του Δημοσίου. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 1,1δισ.ευρώ. Η πρώτη αυτή φάση περιλαμβάνει την εκδήλωση ενδιαφέροντος όπως είθισται σε έργα τέτοιου βεληνεκούς. 
      Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου προς ανατολάς με τη διαδρομή Χερσόνησος-Νεάπολη. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 250εκατ.ευρώ.
      Το έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.» θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο ιδιωτικός οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
      Η εξόφληση του απαιτούμενου κεφαλαίου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή με ένα prefixed ποσό που θα αποδίδεται από το Δημόσιο προς τον εργολάβο σε μηνιαία βάση και για όσο διαρκέσει το ΣΔΙΤ. Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθεί λόγω της φύσης αυτής της διαδικασίας. Τα σχέδια περιλαμβάνουν κλειστό αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος να περιλαμβάνει και ΛΕΑ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τον μεγαλύτερο κίνδυνο να βρεθούν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας μέσα στα επόμενα 80 χρόνια αντιμετωπίζουν δύο από τις ιστορικότερες πόλεις της Ιταλίας αλλά κι ολόκληρης της Ευρώπης.
      Βενετία και Νάπολη βρίσκονται εντός της «διακεκαυμένης ζώνης» σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για μεγάλη άνοδο της στάθμης της θάλασσας εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
      Μαζί με τις δύο παραπάνω πόλεις, στο χείλος της «βύθισης» βρίσκονται αρκετές ακόμη ιστορικές ιταλικές πόλεις, όπως η Ραβέννα, η αρχαία Πίζα, το Τσίνκουε Τέρρε (που συγκαταλέγεται μεταξύ των Μνημείων Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco) αλλά κι η περιοχή του Δέλτα του ποταμού Πάδου στις ακτές της Αδριατικής.
      Η έρευνα που έφερε στην επιφάνεια τα παραπάνω εξαιρετικά ανησυχητικά στοιχεία διεξήχθη επί σειρά ετών από επιστήμονες του πανεπιστημίου του Κιέλου στη Γερμανία, ενώ έπονται αντίστοιχες μελέτες για το αν και το κατά πόσο θα επηρεαστούν παραθαλάσσιες πόλεις της Μεσογείου και σε άλλες χώρες από το φαινόμενο που αναμένεται να γιγαντωθεί τα επόμενα χρόνια.
      Μάλιστα, σε έναν (λανθασμένο) χάρτη που δημοσίευσε η βρετανική DailyMail, μεταξύ των επαπειλούμενων ιστορικών πόλεων βρίσκεται κι η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου (που στον παρακάτω χάρτη έχει τοποθετηθεί στην Κύπρο), η πόλη του Ντουμπρόβνικ στην Κροατία, το νησί της Δήλου στις Κυκλάδες, η αρχαία Καρχηδόνα στην σημερινή Τυνησία, η Λευκή Πόλη στα περίχωρα του Τελ Αβίβ Ισραήλ, η αρχαία πόλη της Κέρκυρας (που βρίσκεται στην χερσόνησο Κανόνι λίγα χιλιόμετρα έξω από την σύγχρονη πόλη της Κέρκυρας) κι η πόλη της Πάφου στην Κύπρο (όπου στον παρακάτω χάρτη είναι τοποθετημένη στην Ρόδο)

      Πληροφορίες: dailymail.co.uk
      Περισσότερα...

      0

    • AsiM

      Με επιστολή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός ζήτησε, κατόπιν σχετικής απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, εξάμηνη παράταση της προθεσμίας 12 μηνών από την έναρξη ισχύος του Ν4495/2017, η οποία προβλέπεται για την ολοκλήρωση των δηλώσεων του νόμου 4178/2013 για δηλώσεις αυθαιρέτων και κτιρίων με αυθαιρεσία, χωρίς μεταφορά στο νέο νόμο.
      Μέχρι την υφιστάμενη προθεσμία, για την οποία το ΤΕΕ ζητά 6μηνη παράταση λόγω του φόρτου εργασίας των μηχανικών κατά την τρέχουσα περίοδο ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης εφαρμογής του Ν4495/2018, ο μηχανικός υποχρεούται να υποβάλει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά (περιλαμβανομένων σχεδίων και μελετών) και να περαιώσει τη διαδικασία υπαγωγής.
      Η ανωτέρω υποχρέωση προβλέπεται στο άρθρο 8 παράγραφος 2 Κ.Υ.Α. αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631/2017 (ΦΕΚ Β’ 3976/14.11.2017) που εκδόθηκε για την εφαρμογή του Ν4495/2017.
      Το ΤΕΕ ευελπιστεί σε γρήγορη ανταπόκριση του ΥΠΕΝ και αποδοχή του αιτήματος του τεχνικού κόσμου, ώστε να υπάρχει περιθώριο ολίγων μηνών για την υποβολή των αναγκαίων σχεδίων και μελετών για την περαίωση των δηλώσεων του Ν4178/2013 που δεν θα μεταφερθούν στον νέο νόμο.
      Περισσότερα...

      12

    • basgoud

      Ανυπολόγιστες είναι οι καταστροφές που άφησε στο πέρασμα του ο τυφώνας Μάικλ στις ΗΠΑ. Η πολιτεία της Φλόριντα δοκιμάστηκε περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ενώ εξαφανίστηκε μία ολόκληρη πόλη.
      Ο λόγος για τη Mexico Beach στη Φλόριντα όπου τα περισσότερα σπίτια καταστράφηκαν ολοσχερώς. Η μαρίνα δεν υπάρχει πια, τα αγκυροβόλια καταστράφηκαν, ενώ τα συντρίμμια επεκτείνονται σε ακτίνα χιλιομέτρων.
      Ενδεικτικό για τις καταστροφές στη Mexico City είναι το βίντεο με αεροφωτογραφίες από την Εθνική Ωκεανική και Ατμοσφαιρική Διοίκηση των ΗΠΑ (NOAA):
      Μόνο ένα σπίτι παραλιακά υπέστη υλικές ζημιές ενώ τα υπόλοιπα καταστράφηκαν. Πρόκειται για το τριώροφο «Παλάτι της Άμμου». Ο τυφώνας Μάικλ κατέστρεψε το ισόγειο και τη σκάλα που οδηγεί στον πρώτο όροφο, έσπασε μερικά παράθυρα ενώ προκάλεσε και μικρές υλικές ζημιές σε ένα από τα μπάνια.
      «Μπορούμε να το φτιάξουμε σε ένα μήνα. Αλλά οι γείτονες, δεν ξέρω. Υποφέρουν αυτοί οι άνθρωποι» λέει ο ιδιοκτήτης του σπιτιού, Ράσελ Κινγκ.
       

      Το «Παλάτι της Άμμου» ήταν το μοναδικό σπίτι παραλιακά που άντεξε στο πέρασμα του τυφώνα   
      Ο 68χρονος Κινγκ είναι δικηγόρος και ζει στο Κλίβελαντ, ενώ το «Παλάτι της Άμμου» είτε το επισκέπτεται για διακοπές με την οικογένειά του είτε το νοικιάζει.
      Όπως όλοι οι κάτοικοι στη Mexico Beach, έτσι και ο Κινγκ, δεν προέβλεψαν πως ο «Μάικλ» θα περνούσε ακριβώς μέσα από την πόλη, διότι, οι τυφώνες συνήθως κατευθύνονται προς το Κανκούν του Μεξικό και όχι προς τα ηπειρωτικά των ΗΠΑ. Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε το χειρότερο σενάριο και τα περισσότερα σπίτια ήταν χτισμένα από τη δεκαετία του '70 με αποτέλεσμα να καταστραφούν.
      Ο 68χρονος δικηγόρος δηλώνει πως ο λόγος που το «Παλάτι της Άμμου» άντεξε στο πέρασμα του τυφώνα είναι πως σκέφτηκε να χτίσει ένα σπίτι που αντέχει σε ανέμους 250 χλμ την ώρα, καθώς οι τυφώνες είναι πλέον πολύ πιο ισχυροί.
      Η αξία του σπιτιού σύμφωνα με τους Times ανέρχεται στα 400.000 δολάρια. Έχει χτιστεί με ενισχυμένο μπετόν αρμέ ενώ είναι υπερυψωμένο προκειμένου η θάλασσα να περάσει από κάτω και όχι από μέσα σε περίπτωση σφοδρής πλημμύρας.
      «Χτίσαμε ένα σπίτι για να αντέξει σε μεγάλο τυφώνα. Απλά δεν ξέραμε ότι ο μεγάλος τυφώνας θα ερχόταν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα» λέει ο Κινγκ επισημαίνοντας πως η κλιματική αλλαγή είναι η κύρια αιτία για την εκδήλωση τόσο ισχυρών τυφώνων.
      «Ο πλανήτης υπερθερμαίνεται και οι τυφώνες γίνονται ολοένα και ισχυρότεροι. Δεν είχαμε ποτέ τέτοιου είδους τυφώνες στη Φλόριντα. Όσοι ζουν στις ακτές πρέπει να είναι προετοιμασμένοι», καταλήγει ο Κινγκ.
       
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Αρρυθμίες και καθυστερήσεις προκαλεί σε αρκετές περιπτώσεις η εμπλοκή των τραπεζών στην διαδικασία υλοποίησης του «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον ΙΙ», όταν ο ωφελούμενος δεν καλύπτει την οικονομική του συμμετοχή στο πρόγραμμα μέσω ιδίων κεφαλαίων, αλλά μέσω προσφυγής σε κάποια εκ των συνεργαζόμενων τραπεζών του προγράμματος, προκειμένου να συνάψει σχετική δανειακή σύμβαση.
      Σύμφωνα με πληροφορίες της Greenagenda.gr, ενώ τα έργα μέσω του προγράμματος προχωρούν σχετικά απρόσκοπτα όταν οι ωφελούμενοι δεν ζητάνε δάνειο από τράπεζα, το ίδιο δεν συμβαίνει όταν αιτούνται τραπεζικής χρηματοδότησης.
      Στην καλύτερη των περιπτώσεων και αφού ασκήσουν και πίεση μπορεί να απαιτηθεί χρονικό διάστημα 1,5-2 μηνών, προκειμένου συγκεκριμένες από τις συνεργαζόμενες τράπεζες να ανάψουν το «πράσινο φως» και να προχωρήσουν οι διαδικασίες εκταμίευσης για να καλυφθούν δαπάνες του προγράμματος.
      Κόπηκαν ωφελούμενοι
      Ακόμη, πολλοί δυνητικά ωφελούμενοι έχουν βρεθεί ουσιαστικά εκτός προγράμματος, καθώς ενώ θεωρητικά εντάχθηκαν στο «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον ΙΙ», όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του, στη συνέχεια «κόπηκαν» από τις τράπεζες γιατί δεν πληρούσαν τα τραπεζικά κριτήρια, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν.
      Αυτοί οι ωφελούμενοι είτε θα καλύψουν με ίδια κεφάλαια τη δαπάνη είτε τελικά δεν θα μπορέσουν να υλοποιήσουν τις ενεργειακές παρεμβάσεις που ήθελαν.
      Η καθυστέρηση στην προώθηση των παρεμβάσεων του «Εξοικονομώ», λόγω της βραδύτητας κάποιων τραπεζών, είχε ακόμη ένα αρνητικό επακόλουθο: πολλά έργα δεν μπόρεσαν να ξεκινήσουν το καλοκαίρι και τώρα, που σταδιακά ο καιρός θα γίνεται ολοένα και πιο ψυχρός, θα είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν, καθώς αφορούν σε μεγάλες παρεμβάσεις (θερμοπροσόψεις κα), που είναι προτιμότερο να υλοποιούνται όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλότερες.
      Επιπλέον, αρκετοί ωφελούμενοι είχαν αιτηθεί να τοποθετήσουν ατομικό σύστημα φυσικού αερίου, μέσω της ένταξης τους στο πρόγραμμα, έτσι ώστε τον φετινό χειμώνα να έχουν προχωρήσει στη συγκεκριμένη εγκατάσταση και να απαλλαγούν και από το άγχος των αυξημένων τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.
      Ωφελούμενοι με ανάλογες περιπτώσεις είναι αναγκασμένοι τώρα να κάνουν «αγώνα δρόμου», προκειμένου έπειτα από την όποια χρονική καθυστέρηση, που τους υπέβαλε η διαδικασία της τραπεζικής χρηματοδότησης, να προλάβουν να είναι και έτοιμοι για να αντιμετωπίσουν τον επερχόμενο χειμώνα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η χρονική δέσμευση των 6 ετών για τη μη απόλυση των εργαζομένων στις τρεις πωλούμενες λιγνιτικές μονάδες της Μεγαλόπολης και της Μελίτης, που νομοθέτησε η κυβέρνηση, αποτέλεσε τη βάση της διαπραγματευτικής τακτικής που ακολουθούν υποψήφιοι επενδυτές για τη διεκδίκηση κινήτρων από τη ΔΕΗ, προκειμένου να υποβάλλουν «λογικές προσφορές».
      Όπως αναφέρουν πηγές του energypress, σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι διαπίστωσαν από τα στοιχεία του data room ότι οι δύο σταθμοί είναι ζημιογόνοι. Μάλιστα ορισμένοι εκ των διεκδικητών υπολόγισαν, παρακολουθώντας την πορεία των ανεξάρτητων εταιρειών που δημιουργήθηκαν για Μελίτη και Μεγαλόπολη, ότι μπαίνουν μέσα κάτι παραπάνω από 30 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, συνεπώς κατά 60 με 70 εκατ. ευρώ το χρόνο.
      Το αποτέλεσμα ήταν να εγείρουν ζητήματα βιωσιμότητας των μονάδων έχοντας κάνει μάλιστα και ασκήσεις προσομοίωσης των μονάδων με τη συμμετοχή τους στην εγχώρια αγορά. Με το υφιστάμενο σύστημα λειτουργίας (pool) είδαν ακόμη, λένε οι ίδιες πληροφορίες, ότι η ΔΕΗ παρά την απώλεια του 40% της λιγνιτικής της παραγωγής να μπορεί να διατηρεί τη δυνατότητα της διαμόρφωσης χαμηλών τιμών ώστε να εντάσσονται στο σύστημα πρώτα οι δικές της μονάδες.
      Έτσι, στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις για SPA, κάποιοι εκ των θερμών διεκδικητών των μονάδων πρότειναν στη ΔΕΗ ένα είδος συνεκμετάλευσης για έξι χρόνια, όπου βεβαίως δεν θα εμπλέκεται η ΔΕΗ στο management των εταιρειών ή στη διαχείριση των μονάδων, θα έχει όμως συμμετοχή στα αποτελέσματα, καλά ή κακά.
      Η χρονική διάρκεια των έξι χρόνων δεν είναι τυχαία. Ταυτίζεται με το χρόνο κατά τον οποίο οι νέοι ιδιοκτήτες θα είναι δεσμευμένοι σχετικά με τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και των εργασιακών σχέσεων.
      Πρέπει δε να αναφερθεί ότι η ΔΕΗ είχε ήδη περιλάβει στους όρους του SPA, τον όρο να εισπράττει η ίδια για έξι χρόνια το 30% των ΑΔΙ, στην περίπτωση που επιτευχθεί η ένταξη των συγκεκριμένων λιγνιτικών μονάδων στο μόνιμο μηχανισμό επέρκειας ισχύος.
      Στην ίδια λογική, λένε οι πληροφορίες, κάποιοι τουλάχιστον εκ των υποψηφίων πρότειναν στην ΔΕΗ να "μοιραστεί" το ρίσκο μαζί τους, δηλαδή να συμμετέχει με ένα ποσοστό στις πιθανές ζημιές και φυσικά και στα πιθανά κέρδη για διάστημα έξι χρόνων.
      Δηλαδή, σύμφωνα με την πρόταση αυτή, θα υπάρξει ένα αρχικό τίμημα που θα πάρει η ΔΕΗ για την εξαγορά. Στη συνέχεια, και για μια εξαετία, (κατά την οποία θα υπάρχουν οι γνωστές δεσμεύσεις στα εργασιακά), εάν υπάρχουν θετικές εξελίξεις (ΑΔΙ, κόστη CO2, κέρδη κλπ) η ΔΕΗ θα παίρνει επιπλέον χρήματα. Αν όμως υπάρχουν αρνητικές εξελίξεις, θα συμμετέχει και η ίδια στις ζημιές.
      Στο σχετικό αίτημα δεν έχει απαντήσει η δημόσια επιχείρηση.
      Οι μονάδες, σύμφωνα με τους «μνηστήρες», σήμερα γράφουν ζημιές. Επιπλέον θα αντιμετωπίζουν το υψηλό κόστος των δικαιωμάτων CO2 αλλά και τον άνισο ανταγωνισμό της ΔΕΗ στην παραγωγή. Και εκτός από αυτά τα προβλήματα μερίδα των επενδυτών εντόπισαν και ασάφειες αναφορικά με το εργασιακό κόστος.
      Πιο συγκεκριμένα, πηγές του energypress, λένε ότι δεν είναι ξεκάθαρο αν ο νέος επενδυτής έχει απαγορευτικό και στην απόλυση των εργαζομένων εκείνων που ενώ θα έχουν πιάσει τα όρια συνταξιοδότησης εντός της εξαετίας, ενδεχομένως να μη θελήσουν να αποχωρήσουν. Η ΔΕΗ δεν έχει αποσαφηνίσει τα σχετικά ερωτήματα διεκδικητών.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία τους, περίπου 400 με 450 εργαζόμενοι εκ των 1.100 στον λιγνιτικό σταθμό της Μεγαλόπολης, φτάνουν εντός της εξαετίας τα συνταξιοδοτικά όρια. Πληροφορίες θέλουν, επενδυτές να έχουν αποτιμήσει την επίπτωση σε ενδεχόμενο που κανείς τους δεν αποχωρήσει στα 100 εκατ. ευρώ.
      Οι «μνηστήρες» προβλέπουν επίσης πως είναι πολύ πιθανόν εργαζόμενοι των μονάδων αυτών να επιθυμούν την παραμονή τους στο νέο εργασιακό περιβάλλον, αφού για παράδειγμα θα ανακτήσουν τον 13ο και 14ο μισθό που έχασαν λόγω του δημόσιου χαρακτήρα της επιχείρησης.
      Στο δια ταύτα, το «παζάρι» μεταξύ ΔΕΗ και υποψηφίων αγοραστών έχει μπει στην τελική ευθεία. Οι τελευταίοι ευρισκόμενοι μάλλον σε πλεονεκτική διαπραγματευτική θέση έναντι της δημόσιας εταιρίας, η οποία επιδιώκει παντοιοτρόπως την αποεπένδυση, επιδιώκουν οι όροι της συμφωνίας να είναι τέτοιοι ώστε να δημιουργούν προϋπόθέσεις βιωσιμότητας και συνεπώς να έχει νόημα να επενδύσει κάποιος.
      Μάλιστα οι Έλληνες συμμετέχοντες στον διαγωνισμό θέλουν την ευόδωσή του. Όπως αναφέρουν ορισμένοι εξ αυτών αν αυτός δεν καταλήξει με την πώληση της Μελίτης και της Μεγαλόπολης, τότε η Κομισιόν είναι πιθανόν να ανοίξει τον φάκελο της πώλησης των υδροηλεκτρικών σταθμών. Σε ένα τέτοιο σενάριο, το ενδιαφέρον θα είναι μεγαλύτερο αλλά από πολύ ισχυρότερους παίκτες και κυρίως Ευρωπαίους. Τότε τα δεδομένα στην εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού θα ανατραπούν και ιδίως ως προς την θέση των ελληνικών εταιριών. 
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι παιδικές χαρές που αποτελούν βασικό κομμάτι της καθημερινότητας  του πολίτη, για πρώτη χρονιά μπήκαν στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ.
      Με βάση την πρόσκληση ενδιαφέροντος το κονδύλιο ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ. Οι 318 από τους 325 δήμους κατέθεσαν αιτήσεις, με τις 230 να έχουν ήδη ικανοποιηθεί.
      Πέρα από την κρατική βοήθεια συμμετέχουν και οι δήμοι με ένα ποσοστό του 20%, του κόστους, από το δικό τους προϋπολογισμό. 
      Η ευθύνη βρίσκεται στην  Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής και συνομιλώντας με την προϊσταμένη της Σεβαστή Μπέσιου μας τόνισε πως ο ρυθμός συνεχώς βελτιώνεται. Από το Μάιο μέχρι και σήμερα έχουν διατεθεί σχεδόν 50 εκατ.ευρώ και η διαδικασία συνεχίζεται.
      Ο αριθμός των παιδικών χαρών που έχουν αιτηθεί να μπουν στο πρόγραμμα, είναι σε συνάρτηση με το τεχνικό δελτίο υποβολής του κάθε δήμου π.χ. το Γαλάτσι ζήτησε 24 παιδικές χαρές ενώ η Μεταμόρφωση πέντε.
      Να σημειωθεί πως η επιχορήγηση δίδεται για την αγορά και εγκατάσταση του εξοπλισμού, για την αναβάθμιση  και όχι για την περίφραξη του χώρο.
      Για να εγκριθεί μια αίτηση, απαιτείται η πιστοποίηση καταλληλότητας με βάση τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί και η έκδοση ειδικού σήματος από την Επιτροπή Ελέγχου Παιδικών Χαρών, που συγκροτείται από την αποκεντρωμένη διοίκηση.
      Ο έλεγχος αφορά τον εξοπλισμό, όργανα και κατασκευές, στο έδαφος, την περίφραξη και τον περιβάλλοντα χώρο. Να υπάρχουν επαρκείς αποστάσεις ασφαλείας, το δάπεδο, τα αιχμηρά άκρα, η δομική αρτιότητα και η υπερβολική φθορά κινούμενων ή μη τμημάτων.(υπουρ.απόφαση 28492/2009Φεκ Β'931).
      Οι προδιαγραφές
      -Μακριά πάνω από 300m από εγκατάσταση ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και πυλώνες υψηλής τάσης (κεραίες κινητής τηλεφωνίας, τηλεόρασης)
      -Παροχή καθισμάτων για τους συνοδούς, βρύση με πόσιμο νερό, πρόσβαση σε ΑΜΕΑ, σημεία σκίασης, σήμανση.
      -Υλικά εξοπλισμού με στρογγυλεμένες άκρες, μη χρήση αμίαντου, τοξικών χρωμάτων εύφλεκτων υλικών και τακτική συντήρηση τους, σύμφωνα με τον ΕΛΟΤ.
      Μεγάλο ερωτηματικό τα ελαστικά δάπεδα που ενοχοποιούνται ως καρκινογόνα και γίνονται διαβουλεύσεις για αντικατάσταση τους. Επίσης η απουσία τουαλέτας έχει τεθεί από πολλούς δήμους, θέμα που η αρμόδια διεύθυνση εξετάζει ώστε να μπει στις προδιαγραφές.
      Στόχος να τεθεί στη διάθεση του δήμου να το εκπληρώσει σε συνδυασμό με την καθαριότητα, φύλαξη των παιδικών χαρών.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τον στόχο για την εγκατάσταση νέων έργων ΑΠΕ συνολικής ισχύος περίπου 6 GW (γιγαβάτ) έως το τέλος της επόμενης δεκαετίας θα θέτει ο Μακροχρόνιος Ενεργειακός Σχεδιασμός, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα «Ναυτεμπορική», θα προβλέπει πως το 2030 οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα συμμετέχουν με μερίδιο 55% στην ηλεκτροπαραγωγή. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το ποσοστό των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας (η οποία αφορά το σύνολο του ενεργειακού μίγματος) θα προσδιορίζεται στο 30% το 2030.
      Η ολοκλήρωση του Μακροχρόνιου Ενεργειακού Σχεδιασμού βρίσκεται στην τελική ευθεία, με συνέπεια έως τα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Από τη διαβούλευση θα προκύψει το τελικό κείμενο, το οποίο στη συνέχεια θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Στον Σχεδιασμό θα περιγράφονται οι στόχοι, οι πολιτικές και τα μέτρα πολιτικής τα οποία θα υπηρετούν έναν προς έναν τους πέντε πυλώνες της ενεργειακής Ένωσης: απαλλαγή από ανθρακούχες εκπομπές, ενεργειακή αποδοτικότητα, ενεργειακή ασφάλεια και αλληλεγγύη, εσωτερική αγορά ενέργειας, έρευνα - καινοτομία - ανταγωνιστικότητα. Επίσης, η κατάρτισή του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές δεσμεύσεις της χώρας μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, στις οποίες εκτός από την ενίσχυση του μεριδίου των ΑΠΕ προβλέπεται και η δραστική αύξηση της εξοικονόμησης ενέργειας, με στοχευμένες δράσεις στον κτηριακό τομέα και τις μεταφορές.
      Επενδύσεις άνω των 2 δισ.
      Όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, από τις νέες μονάδες συνολικής ισχύος 6 GW όλων των τεχνολογιών, στα οποία «μεταφράζεται» η ενίσχυση του μεριδίου τους στο 55% της ηλεκτροπαραγωγής, έχει ήδη δρομολογηθεί η ανάπτυξη αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων 1,2 GW, μέσα από τον «οδικό χάρτη» των διαγωνισμών της τριετίας 2018-2020 που έχει εγκρίνει το ΥΠΕΝ. Τα έργα που θα κατοχυρώσουν χρηματοδότηση μέσω των διαγωνισμών αντιστοιχούν σε επενδύσεις άνω των 2 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, πάντως, εγχώριοι φορείς του κλάδου των ΑΠΕ έχουν υποστηρίξει πως οι ανανεώσιμες πηγές μπορούν έως το 2030 να αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο στη χώρα μας. Ενδεικτικό είναι ότι, απαντώντας σε ερωτηματολόγιο του ΥΠΕΝ στο πλαίσιο κατάρτισης του Σχεδιασμού, η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας επισήμανε πως ο εθνικός στόχος πρέπει να είναι σαφώς υψηλότερος από 32% (ο οποίος είναι ο στόχος σε επίπεδο Ε.Ε.) δεδομένου του πλούσιου δυναμικού ΑΠΕ της χώρας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περίπου 347.853 κυβικά μέτρα νερού κατάφεραν να εξοικονομήσουν το 2017 Ισπανοί αγρότες σε μία έκταση 34.340 στρεμμάτων. Για να το πετύχουν αυτό, χρησιμοποίησαν το έξυπνο και φιλικό προς το περιβάλλον εργαλείο για εξοικονόμηση νερού, “ACUAS”. Το εργαλείο, το οποίο δημιουργήθηκε από τη μη κερδοσκοπική περιβαλλοντική οργάνωση WWF, είχε ως στόχο να βοηθήσει τους αγρότες να μην ξεπεράσουν το όριο άρδευσης που είχαν. Υπήρχε, λοιπόν, η ανάγκη ποιοτικής παραγωγής των προϊόντων σε συνδυασμό με τη συγκεκριμένη ποσότητα νερού που έπρεπε να καταναλωθεί.
      Το ευφυές εργαλείο, λοιπόν, λαμβάνει δεδομένα για τις ανάγκες των καλλιεργειών με βάση την ποιότητα του εδάφους, δίνοντας στους αγρότες στοιχεία για την ακριβή ποσότητα του νερού που χρειάζεται η καλλιέργεια.
      Η WWF τονίζει πως η δημιουργία ενός τέτοιου εργαλείου εντάσσεται στην κατεύθυνση που ακολουθεί η ίδια για βιώσιμη παραγωγή σε συνδυασμό με περιβαλλοντική προστασία. Είναι χαρακτηριστικό πως το εργαλείο χρησιμοποιήθηκε για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια (2013-2017), δίνοντας κάθε φορά την ευκαιρία στους αγρότες να βρίσκονται μέσα στα επιτρεπόμενα όρια χρήσης αρδευτικού νερού.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην περιοχή της Αττικής εντοπίζεται το 1/3 της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τον μήνα Ιούλιο, τα οποία ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Συγκεκριμένα, από τις 1.563,2 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου των νέων αδειών που εκδόθηκαν τον φετινό Ιούλιο, οι 536 χιλιάδες κυβικά μέτρα εντοπίζονται στην Αττική. Πρόκειται για μια σαφή ένδειξη του οικοδομικού «ράλι» που καταγράφει η ευρύτερη περιοχή, αρχής γενομένης από το κέντρο της Αθήνας, το οποίο έχει αποτελέσει το επίκεντρο ξένων επενδυτών κατοικιών, με στόχο την εκμετάλλευση ακινήτων μέσω βραχυχρόνιων μισθώσεων τύπου Airbnb. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό και με τη συνεχή άνοδο του τουρισμού, έχει τονώσει σημαντικά και την οικοδομική δραστηριότητα, η οποία ευνοείται επιπλέον και λόγω της επιστροφής του προγράμματος «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον» που χρηματοδοτεί συγκεκριμένες εργασίες αναβάθμισης ακινήτων.
      Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιούλιο η συνολική οικοδομική δραστηριότητα συνέχισε την ανοδική πορεία των τελευταίων μηνών. Συγκεκριμένα, εκδόθηκαν 1.521 άδειες, που αντιστοιχούν σε 341,7 χιλιάδες τ.μ. επιφάνειας και 1.659,5 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου, καταγράφοντας άνοδο κατά 9,8% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 17,1% στην επιφάνεια και κατά 22,1% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Αντίστοιχα, η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα διαμορφώθηκε σε 1.500 άδειες, που αντιστοιχούν σε 323 χιλιάδες τ.μ. επιφάνειας και 1.563,2 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,4% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 13,6% στην επιφάνεια και κατά 17,8% στον όγκο, σε ετήσια βάση. Με βάση τα σχετικά στοιχεία, η άνοδος του όγκου της ιδιωτικής δραστηριότητας στην Αττική τον φετινό Ιούλιο ήταν της τάξεως του 80%, ενώ ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, 120%, εντοπίζεται και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όπου επικεντρώνεται σημαντικός αριθμός νέων τουριστικών αναπτύξεων ή ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις υφιστάμενων καταλυμάτων.
      Πλέον, από τις αρχές του έτους και μέχρι το τέλος Ιουλίου, η συνολική οικοδομική δραστηριότητα εμφανίζει αύξηση κατά 8,4% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 17,4% στην επιφάνεια και κατά 16,8% στον όγκο, σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του έτους 2017. Αντίστοιχα, σε επίπεδο επταμήνου, η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα καταγράφει φέτος αύξηση κατά 8,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 15,3% στην επιφάνεια και κατά 14,2% στον όγκο.
      Κατά την περίοδο των τελευταίων 12 μηνών, δηλαδή από το Αύγουστο 2017 έως τον Ιούλιο 2018, η συνολική οικοδομική δραστηριότητα ανήλθε σε 14.560 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 3.142,2 χιλιάδες τ.μ. επιφάνειας και 13.869,7 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου. Ως εκ τούτου, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Αυγούστου 2016 - Ιουλίου 2017 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7,2% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 16,5% στην επιφάνεια και κατά 18,8% στον όγκο. Αντίστοιχα, κατά την ίδια περίοδο σύγκρισης, η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα εμφανίζει αύξηση κατά 7,1% στον αριθμό των εκδοθεισών οικοδομικών αδειών, κατά 14,6% στην επιφάνεια και κατά 15,5% στον όγκο.
      Η θετική τάση της αγοράς αποτυπώνεται και σε άλλους δείκτες πέραν της οικοδομικής δραστηριότητας. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά το πρώτο τρίμηνο σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 35,8% στην παραγωγή οικοδομικών έργων, τη στιγμή που τα έργα πολιτικού μηχανικού, που αφορούν δημόσιες κατασκευές υποδομών, υποχώρησαν κατά 24,5%.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με εντυπωσιακή προσέλευση ενδιαφέροντος έκανε σήμερα (σ. Π.Ν. “χθες 15/10/2018”) πρεμιέρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα έκδοσης οικοδομικών αδειών, που προέκυψε από τη συνεργασία του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν κατά τη διάρκεια παρουσίασης του “e-‘Αδειες” από τον υπουργό, Γ. Σταθάκη, και τον πρόεδρο του ΤΕΕ, Γ. Στασινό, μόνο τις δυόμισι πρώτες ώρες λειτουργίας του συστήματος κατατέθηκαν 292 αιτήσεις.
      Όπως σημείωσε ο κ. Σταθάκης, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4495/2017 και αναπτύχθηκε από το ΤΕΕ, αποτελεί σημαντική μεταρρύθμιση με πολλαπλό στόχο: την απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης αδειών, τη διευκόλυνση των εμπλεκομένων μελών και την πάταξη της όποιας διαφθοράς.
      “Οι αιτήσεις για οικοδομικές άδειες στο σύνολό τους υποβάλλονται πλέον ηλεκτρονικά και εκδίδονται αυτόματα, ακόμη και εντός 24ώρου, εφόσον εισάγονται στο σύστημα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά”, σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: “Σήμερα είναι πολύ μεγάλη μέρα γιατί οι Έλληνες πολίτες μπορούν να φιλοδοξούν ότι δεν θα ξαναδούν την πολεοδομία”.
      Ο κ. Σταθάκης διευκρίνισε πως οι υποθέσεις έκδοσης οικοδομικών αδειών, που εκκρεμούν στις πολεοδομίες θα διεκπεραιωθούν από αυτές σε μία παράλληλη λειτουργία με το σύστημα, το οποίο πλέον δέχεται τις νέες αιτήσεις. Τόνισε, δε, πως η πλατφόρμα αφορά για την ώρα έργα μικρής κλίμακας (τεχνικά οικοδομικά θέματα και κτήρια κατηγορίας 3, στην οποία υπάγονται οι κατοικίες). “Για τις κατηγορίες 1 και 2, κτήρια ειδικού καθεστώτος, βιομηχανία, τουρισμό κ.λπ., θα υπάρξει μικρή καθυστέρηση, λόγω μη ετοιμότητας των πολεοδομιών. Από 1η Δεκεμβρίου, ωστόσο, θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε ηλεκτρονικά και σε αυτές τις κατηγορίες”, δήλωσε ο κ. Σταθάκης και επίσης τοποθέτησε στις αρχές του 2019, την έναρξη και 2ης πλατφόρμας, που επεξεργάζονται από κοινού ΥΠΕΝ και ΤΕΕ, η οποία θα αφορά την αυθαίρετη δόμηση.
      “Πολύ σημαντική μεταρρύθμιση, που θα φανεί στην πάροδο του χρόνου”, χαρακτήρισε από την πλευρά του την “e-‘Αδειες”, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, προσθέτοντας πως ο αριθμός των αιτήσεων που υποβλήθηκαν τις πρώτες κιόλας ώρες λειτουργίας του συστήματος αποδεικνύει πως “προφανώς ήταν κάτι που ήθελαν πολύ να προχωρήσει και οι μηχανικοί” και διευκρινίζοντας: “Το θέμα καθυστερήσεων στη διαδικασία υποβολής δεν ήταν τόσο η φορολόγηση ή οι εισφορές. Αυτά, όσο υψηλά και να είναι, είναι γνωστά. Το θέμα για τους μηχανικούς ήταν πότε θα έβγαινε μία άδεια. Έχοντας, όμως, από σήμερα την ηλεκτρονική πλατφόρμα αυτόματης έκδοσης αδειών, λύνονται και τα χέρια των επαγγελματιών του κλάδου”.
      Σημειώνεται ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα έκδοσης οικοδομικών αδειών δημιουργεί ένα νέο πεδίο, στο οποίο ενεργοποιούνται ιδιώτες μηχανικοί. Όπως έγινε μάλιστα γνωστό, περισσότεροι από 1500 επαγγελματίες έχουν εγγραφεί έως τώρα στο μητρώο, προκειμένου να συνδράμουν στο έργο της διασταύρωσης των στοιχείων των υπό ανέγερση, ή τακτοποίηση, κτηρίων.
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Με την παρούσα Πρόσκληση καλούμε όσους έχουν τα απαιτούμενα προσόντα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 104/2011 και ειδικότερα του άρθρου 9 αυτού, καθώς και του άρθρου 6 των Κατευθυντηρίων Γραμμών για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (ΦΕΚ 3134/Β/727-11-2012) και επιθυμούν να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας να υποβάλλουν, έως τις 25-10-2018, αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ως εξής:
      Η παρούσα πρόσκληση απευθύνεται αποκλειστικά σε ιδιώτες Διπλωματούχους Πολιτικούς Μηχανικούς ή Αγρονόμους Τοπογράφους Μηχανικούς, εγγεγραμμένους στο Μητρώο Μελετητών που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
      Η διαδικασία για την απόκτηση της Πιστοποίησης Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας περιγράφεται στις κάτωθι αποφάσεις:
      α) Απόφαση Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με αρ. πρωτ.: ΔΑΟΥ/οικ.667/Φ-Αποφ./18-5-2016 (ΦΕΚ 1694/Β/713-6-2016), όπως τροποποιήθηκε με την Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. πρωτ.: ΔΑ0Υ/οικ.968/Φ-Αποφ./2-8-2017 (ΦΕΚ 2905/Β/722-8-2017).
      β) Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. πρωτ.: Δ14/γ/οικ.1417/Φ-Αποφ./03-08-2018 (ΑΔΑ:7ΘΓΟ465ΧΘΞ-4ΟΖ).
      Οι υποψήφιοι, προκειμένου να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας απαιτείται να έχουν συμπληρώσει πενταετία από την απόκτηση του διπλώματος και να διαθέτουν 5ετή εμπειρία σχετικά με τον σχεδιασμό των οδών, την τεχνολογία οδικής ασφάλειας και την ανάλυση ατυχημάτων.
      Α. Σχετικά με την εμπειρία διευκρινίζουμε τα παρακάτω:
      1. Εμπειρία στον σχεδιασμό οδών
      2. Εμπειρία στην τεχνολογία οδικής ασφάλειας
      3. Εμπειρία στην ανάλυση ατυχημάτων
      Συνημμένα Αρχεία
      D14_1817.pdf
      aitisi_gia_pistopoiisi_elegkton_od_asfaleias.docx
      1816.pdf
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.