Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ένα επεξηγηματικό βίντεο, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, το οποίο περιγράφει τι είναι το φαινόμενο μεταφοράς της αφρικανικής σκόνης και ποιες είναι οι επιπτώσεις που επιφέρει από όπου περνά και κατακάθεται, επιμελήθηκε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το meteo.gr.
      «Με τη μεταφορά σκόνης να είναι πλέον πολύ συχνό φαινόμενο και να επηρεάζει σχεδόν το σύνολο της χώρας, καλό είναι οι πολίτες να γνωρίζουν τι ακριβώς θα πρέπει να προσέχουν», αναφέρει η προγνωστική ιστοσελίδα.
      Δείτε το βίντεο:
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Bank ανακοίνωσε σήμερα ότι η αύξηση με καταβολή μετρητών και με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων έως του ποσού των 197.970.668,40 ευρώ με την έκδοση έως 659.902.228 νέων, κοινών μετοχών σε αναλογία 4 νέες προς 1 παλαιά μετοχή και τιμή διάθεσης 0,30 ευρώ, που αποφασίσθηκε από την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της 22.12.2017 και επικυρώθηκε με την από 22.12.2017 αυτόκλητη ιδιαίτερη γενική συνέλευση των προνομιούχων μετόχων της τράπεζας, καλύφθηκε κατά 44,90%.
      Ειδικότερα, σε συνεδρίασή του την 21η Μαΐου 2018 το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας διαπίστωσε ότι η αύξηση καλύφθηκε μερικώς, σύμφωνα με το άρθρο 13α παρ.1 του Κ.Ν.2190/1920, ήτοι κατά 88.883.536,80 ευρώ, με την έκδοση 296.278.456 νέων, κοινών ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ εκάστη και ενέκρινε την κατανομή και διάθεση των νέων μετοχών.
      Η μερική κάλυψη σύμφωνα με την ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε ως ακολούθως:
      Α. Δικαίωμα Προτίμησης - Ασκήσαντες δικαιώματα προτίμησης που εξέφρασαν ενδιαφέρον εγγραφής για αδιάθετες μετοχές
      (i) αύξηση κατά ποσό 88.712.580,60 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 295.708.602 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, από τα πρόσωπα που άσκησαν Δικαιώματα Προτίμησης (ήτοι ποσοστό 44,81% της αύξησης).
      (ii) αύξηση κατά ποσό 36.751,50 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 122.505 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, από τα πρόσωπα που άσκησαν Δικαιώματα Προτίμησης και εξέφρασαν ενδιαφέρον εγγραφής για αδιάθετες μετοχές (ήτοι ποσοστό 0,02% της αύξησης).
      Β. Διάθεση σε λοιπούς επενδυτές
      (i) αύξηση κατά το ποσό 134.204,70 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 447.349 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, βάσει των αιτήσεων λοιπών επενδυτών που υποβλήθηκαν στην Τράπεζα, οι οποίοι εξέφρασαν ενδιαφέρον για την κάλυψη αδιάθετων νέων μετοχών (ήτοι ποσοστό 0,07% της αύξησης) και οι οποίες διατέθηκαν, κατά την κρίση του διοικητικού συμβουλίου, ικανοποιώντας πλήρως τις σχετικές αιτήσεις τους.
      Περαιτέρω το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας κατά τη συνεδρίασή του στις 21 Μαΐου 2018, πιστοποίησε την καταβολή του ποσού της αύξησης, κατόπιν της μερικής κάλυψης αυτής. Έτσι, το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας μετά την έκδοση των νέων κοινών μετοχών θα ανέρχεται σε 238.576.203,80 ευρώ διαιρούμενο σε 461.254.013 κοινές, ονομαστικές μετοχές ονομαστικής αξίας ευρώ 0,30 εκάστη και 286.285.714 προνομιούχες μετοχές ονομαστικής αξίας ευρώ 0,35 εκάστη.
      Ο δε συνολικός αριθμός δικαιωμάτων ψήφου επί κοινών ονομαστικών μετοχών της τράπεζας θα ανέρχεται σε 461.254.013.
      Μετά τη λήψη της σχετικής εγκριτικής απόφασης από το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για την τροποποίηση του άρθρου 5 περί μετοχικού κεφαλαίου του καταστατικού της τράπεζας, οι νέες μετοχές, που προέκυψαν από την ως άνω αύξηση θα αποδοθούν στους δικαιούχους σε άυλη μορφή με πίστωση στη Μερίδα και τον Λογαριασμό Αξιών στο ΣΑΤ, που έχει δηλωθεί από τους δικαιούχους.
      Η ημερομηνία πίστωσης των νέων μετοχών στους λογαριασμούς των δικαιούχων και η έναρξη διαπραγμάτευσής τους στο Χ.Α. θα γνωστοποιηθούν με νεότερη ανακοίνωση της τράπεζας. Το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας στην ανακοίνωση του ευχαριστεί θερμά όλους όσοι συμμετείχαν στην παρούσα αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η έννοια της οριζόντιας ιδιοκτησίας ορίζεται από διατάξεις του Αστικού Κώδικα και συνίσταται με συμβολαιογραφική πράξη ή δήλωση τελευταίας βουλήσεως (διαθήκη). Με τη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας δημιουργούνται επί ενός ακινήτου αυτοτελείς και ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες, στις οποίες κατανέμονται τα χιλιοστά επί του οικοπέδου (ποσοστό συνιδιοκτησίας). Όμως υπάρχουν υποχρεώσεις και περιορισμοί στις οριζόντιες ιδιοκτησίες του κτιρίου, κυρίως όσον αφορά κοινόχρηστους και κοινόκτητους χώρους, που πολλές φορές μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο διαφωνιών και προστριβών στις πολυκατοικίες.
      Ποια είναι κοινόκτητα και κοινόχρηστα πράγματα στην πολυκατοικία;
      Σε μια πολυκατοικία κοινόκτητοι και κοινόχρηστοι χώροι είναι: ο ακάλυπτος χώρος, οι εξωτερικοί τοίχοι, οι μαντρότοιχοι, οι σκάλες,, η ταράτσα (δώμα) κατά την ακάλυπτη επιφάνειά της, οι διάδρομοι που οδηγούν στις οριζόντιες ιδιοκτησίες, οι γενικές εγκαταστάσεις για το νερό και τοηλεκτρικό ρεύμα, το σύστημα ύδρευσης, φωτισμού και θέρμανσης, οι αγωγοί σύνδεσης των αποχετεύσεων με τοαποχετευτικό δίκτυο της πόλης ή τον βόθρο, τα εξωτερικά επιχρίσματα και γενικά η εξωτερική όψη της πολυκατοικίας με τακουφώματα προς τους δρόμους και προς τις γειτονικέςιδιοκτησίες, όπως και όλες οι εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε κοινόχρηστους χώρους.
      Τι ισχύει με τις θέσεις στάθμευσης στην πιλοτή;
      Η πιλοτή της πολυκατοικίας ακόμα και για παλαιές πολυκατοικίες είναι κοινόχρηστη και κοινόκτητη, δηλαδή ανήκει σε όλους τους συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας και δεν προσφέρεται για ιδιοκτησίες. Μπορούν όμως να καθορίζονται συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης για αποκλειστική χρήση των ιδιοκτητών. Όμως και στη περίπτωση αυτή, ένας ιδιοκτήτης, δεν μπορεί να μισθώσει ή να πωλήσει την χρήση της στάθμευσης σε κάποιον που δεν έχει ιδιοκτησία στην ίδια οικοδομή. Οι θέσεις στάθμευσης στην πιλοτή και γενικά στους ανοιχτούς χώρους της πολυκατοικίας δεν μπορούν να περιτοιχιθούν ή να μετατραπούν σε χώρους άλλης χρήσης π.χ. αποθήκης.
      Επιτρέπεται τον ακάλυπτο να τον κάνω χώρο στάθμευσης;
      Καταρχήν ο ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου προορίζεται κυρίως για φύτευση, πλην όμως σήμερα σε πολλές πολυκατοικίες ο ακάλυπτος χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων καλύπτοντας όλη την πρασιά. Ο ακάλυπτος όμως του οικοπέδου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων µη στεγασμένος (υπαίθριος) ή µε ελαφρά κατασκευή, σε ένα όμως ποσοστό της επιφάνειας του οικοπέδου και εκτός του υποχρεωτικού χώρου φύτευσης, που αντιστοιχεί στα 2/3 του οικοπέδου.
      Τι ισχύει για την ταράτσα της πολυκατοικίας;
      Το δώμα είναι κοινόκτητο και κοινόχρηστο πράγμα και ανήκει σε όλους τους ενοίκους σαν ιδιοκτησία. Μπορεί όμως το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης να έχει παραχωρηθεί σε ένα ή ορισμένους ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας, όχι όμως η κυριότητα.
      Επιτρέπεται να φτιάξω τζάκι και να βάλω την καμινάδα στον τοίχο της οικοδομής;
      Επιτρέπεται η κατασκευή τζακιών με τις καπνοδόχους τους σε ανεξάρτητες ιδιοκτησίες με χρήση κατοικίας, εφόσον εκδοθεί Άδεια Μικρής Κλίμακας με τεχνική έκθεση μηχανικού που τεκμηριώνει ότι δεν επηρεάζεται η στατική επάρκεια του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και επίσης έχει εξασφαλιστεί η συναίνεση των συνιδιοκτητών για την τοποθέτηση της καμινάδας.
      Χρειάζεται άδεια μικρής κλίμακας για να βάλω ηλιακό θερμοσίφωνα στην ταράτσα;
      Όχι. Δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας για τοποθέτηση ηλιακών θερμοσιφώνων. Προσοχή όμως, γιατί μπορεί να απαγορεύεται από τον κανονισμό της πολυκατοικίας.
      Για να έχω αυτόνομη θέρμανση με Φυσικό Αέριο, θέλω απόφαση Γενικής Συνέλευσης;
      Όχι δεν απαιτείται πλέον έγκριση της Γενικής Συνέλευσης από το 50% συν 1 των ψήφων των συνιδιοκτητών, προκειμένου να αυτονομηθεί με φυσικό αέριο μια ιδιοκτησία.
      Κατάστημα στο ισόγειο της πολυκατοικίας γκρέμισε τον τοίχο και έφτιαξε τζαμαρίες. Επιτρέπεται;
      Επιτρέπονται οι επεμβάσεις στις όψεις των κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν απαγορεύονται από άλλες ειδικές διατάξεις. Προσοχή όμως, εκδίδεται Άδεια Μικρής Κλίμακας και απαιτείται η συναίνεση των συνιδιοκτητών.
      Ο ιδιοκτήτης δύο γειτονικών διαμερισμάτων τα συνένωσε και κατήργησε και τον κοινόχρηστο διάδρομο. Επιτρέπεται;
      Ο ιδιοκτήτης δύο ή και περισσότερων γειτονικών στον ίδιο όροφοοριζοντίων ιδιοκτησιών, ή και ιδιοκτησιών που βρίσκονται η μία πάνω από τηνάλλη, δικαιούται να τις χρησιμοποιεί ενιαία ή και να τις ενώνει, μετά από Άδεια δόμησης. Όμως δεν μπορεί να καταργήσει τους κοινόχρηστους χώρους, χωρίς τη συναίνεση των υπολοίπων συνιδιοκτητών και τροποποίηση του συμβολαίου σύστασης της πολυκατοικίας
      Πολλοί νέοι ιδιοκτήτες παλιών διαμερισμάτων προβαίνουν σε καθαιρέσεις τοίχων. Επιτρέπεται; Πώς θα ξέρω ότι δεν δημιουργείται πρόβλημα στατικής επάρκειας στο κτίριο;
      Ο κύριος οριζόντιας ιδιοκτησίας μπορεί και δικαιούται να μεταρρυθμίζειεσωτερικά στην ιδιοκτησία του κατά την κρίση του, και υπό τον όρο ότι ταέργα αυτά δεν θα παραβαίνουν διατάξεις Οικοδομικού Κανονισμού, δεν θα θίγουν κοινόχρηστους και κοινόκτητους χώρους, εγκαταστάσεις και πράγματα, τουςεξωτερικούς τοίχους της ιδιοκτησίας του, την από σιδηρομπετόν κατασκευήτης ιδιοκτησίας του και του όλου κτιρίου και κάθε γενικά στατικό στοιχείο τηςοικοδομής, ως και την ασφάλεια, την αντοχή και τη στερεότητα τηςοικοδομής. Για τις εσωτερικές διαρρυθμίσεις όμως, εκδίδεται Άδεια Μικρής Κλίμακας, με δήλωση του μηχανικού ότι οι εργασίες δεν θίγουν τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου. Σε περίπτωση που αντιληφθείτε ότι οι παρεμβάσεις που γίνονται θίγουν τη στατικότητα του κτιρίου, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Πολεοδομία, προκειμένου οι μηχανικοί της υπηρεσίας να διαπιστώσουν αν οι εργασίες επιφέρουν αλλαγές στη στατική μελέτη του κτιρίου.
      Θέλω να βάλω εξωτερική θερμομόνωση και να αναβαθμίσω ενεργειακά το διαμέρισμα, και δεν μου δίνει η Πολεοδομία Άδεια Μικρής Κλίμακας. Γιατί;
      Επιτρέπεται η τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης στις εξωτερικές όψεις, με Άδεια Μικρής Κλίμακας, αλλά πρέπει για την έκδοσή της να καταθέσετε στην Πολεοδομία δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου.
      Επιτρέπεται να γίνονται τουριστικά καταλύματα τα διαμερίσματα στις πολυκατοικίες;
      Ναι ο ιδιοκτήτης μπορεί πλέον, να προβαίνει ελεύθερα και για βραχυχρόνιο διάστημα, στην αστική μίσθωση του ακινήτου του. Ο νόμος παρέχει τη δυνατότητα και για περιορισμένη μίσθωση μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, με τρόπο όμως, ώστε να αποτρέπεται η κατ’ επάγγελμα άσκηση τουριστικής δραστηριότητας. Τα ακίνητα εκμισθώνονται επιπλωμένα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μεγαλύτερη προκαταβολή και λιγότερες δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών από λογαριασμούς ρεύματος αποφάσισε η ΔΕΗ στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιοριστούν τα χρέη.

      Αποφασίστηκε πιο λεπτομερές σύστημα ρυθμίσεων, που συνδέεται αφενός με τον βαθμό συνέπειας στην πληρωμή των λογαριασμών κατά το παρελθόν (όπως ήδη ίσχυε) αλλά και, επιπλέον, με το ύψος του λογαριασμού, ούτως ώστε όσοι έχουν χαμηλότερη κατανάλωση να πληρώνουν μικρότερο ποσοστό προκαταβολής και αντίστροφα. Επίσης, διατηρούνται τα μέτρα (από εξώδικα μέχρι διακοπή ρεύματος και ένδικα μέσα) για όσους δεν πληρώνουν τις δόσεις των διακανονισμών.
      Η νέα απόφαση για τους διακανονισμούς οφειλών προς τη ΔΕΗ εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας στις 27 Απριλίου με έναρξη εφαρμογής από την 1η Μαΐου.
      Όπως επισημαίνεται, τα προγράμματα ρυθμίσεων οφειλών που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη διετία (2016 - 2017) ανέκοψαν την ανοδική τάση των ληξιπρόθεσμων, όμως η αναθεώρησή τους κρίνεται αναγκαία για τους εξής λόγους:
      -Οι ρυθμίσεις να γίνουν όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένες για να μπορούν να αποδώσουν περισσότερο.
      -Η ρύθμιση να μην εκλαμβάνεται από τους πελάτες ως τρόπος αποφυγής των υποχρεώσεών τους έναντι της ΔΕΗ.
      -Η ΔΕΗ να μπορέσει να ανακτήσει σημαντικό μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών και
      -Να περιοριστεί η έκθεση της επιχείρησης στον κίνδυνο δημιουργίας νέων επισφαλειών.
      Αναλυτικά, για τους οικιακούς πελάτες το νέο σύστημα διακανονισμών έχει ως εξής:
      Α. Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
      1.Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
      2.Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
      3.Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
      4.Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
      5.Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής.
      6.Διαπιστωμένη ρευματοκλοπή
      Β. Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
      -Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής. Για μηνιαίο λογαριασμό 101 - 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%.
      -Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24. Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή.
      Γ. Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις.
      Υπενθυμίζεται ότι με το σύστημα που ίσχυε ως τώρα, για τις κατηγορίες συνέπειας 1 ως 4 και για οφειλές μέχρι 1.000 ευρώ προβλέπονταν 24 δόσεις χωρίς προκαταβολή, ενώ για οφειλές άνω των 1.000 ευρώ προβλεπόταν προκαταβολή 10% και 18 μηνιαίες δόσεις ή 15% και 36 δόσεις.
      Με το νέο σύστημα ρυθμίσεων η ΔΕΗ ευελπιστεί να εντοπίσει και τους λεγόμενους στρατηγικούς κακοπληρωτές, δηλαδή εκείνους που δεν πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, ενώ έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν. Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
      Το ΔΣ εξουσιοδότησε, επίσης, τον διευθύνοντα σύμβουλο να εγκρίνει κατ’ εξαίρεση διακανονισμούς για ειδικές περιπτώσεις πελατών, που για ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης ως προς τις γενικές ρυθμίσεις εξόφλησης των οφειλών.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Με την μελέτη της Περιφέρειας, όπως έγινε γνωστό στην ημερίδα για τις χρηματοδοτήσεις έργων, την διαχείριση ενέργειας και τις νέες προοπτικές, με τη μια από τις τρεις παρεμβάσεις, προβλέπεται η αντικατάσταση 35.000 φωτιστικών με νέα, φιλικά στο περιβάλλον, που θα επιφέρουν παράλληλα εξοικονόμηση ενέργειας, άρα και πόρων.
      Στο εθνικό οδικό δίκτυο της Ηπείρου θα αντικατασταθούν 8.800 φωτιστικά, στους Δήμους, Αρταίων 9.000, Πρέβεζας 8.500, Ηγουμενίτσας 7.500 και Πάργας 1.200 φωτιστικά.
      Όσον αφορά την ενεργειακή εξοικονόμηση, θα ενταχθούν όλα τα δημόσια κτίρια της Περιφέρειας.
      Ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, μετέφερε τα συγχαρητήρια του Υπουργείου, επισημαίνοντας ότι «η Ήπειρος αποτελεί λαμπρό παράδειγμα για τη χώρα».
      Ο κ. Πιτσιόρλας στην ομιλία του ανέφερε ότι είναι ανάγκη να αυξηθεί ο αριθμός των έργων ΣΔΙΤ, επισημαίνοντας ότι η χώρα μας βρίσκεται πολύ πίσω σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με τους δημάρχους Βόλβης Διαμαντή Λιάμα, Λαγκαδά Γιάννη Καραγιάννη, Παύλου Μελά Δημήτρη Δεμουρτζίδη και Ωραιοκάστρου Αστέριο Γαβότση, ο οποίος εκπροσώπησε και τον Δήμαρχο Κιλκίς Δημήτρη Σισμανίδη, συναντήθηκε ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό”, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος.
      Νωρίτερα, είχε προηγηθεί συνάντηση των δημάρχων στο Δημαρχείο Ωραιοκάστρου, με πρωτοβουλία του κ. Γαβότση, όπου είχε συζητηθεί η επέκταση του Μετρό στα δυτικά του νομού, στο πλαίσιο της εν εξελίξει διαβούλευσης.
      Οι δήμαρχοι, αφού εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το νέο σχεδιασμό της “Αττικό Μετρό”, ο οποίος προβλέπει κυκλική γραμμή για την επέκταση του μετρό προς δυτική Θεσσαλονίκη, παρουσίασαν την πρότασή τους να δημιουργηθεί σταθμός μετρό στην περιοχή που βρίσκεται ο τερματικός σταθμός του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη (περιοχή Αμαξοστάσιο, στα όρια του Δήμου Ωραιοκάστρου).
      Μια πρόταση που αποτελεί το πρώτο βήμα μελλοντικής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη, τόσο του δήμου Λαγκαδά, όσο και των δήμων Βόλβης και Κιλκίς.
      Ο δήμαρχος Λαγκαδά Γιάννης Καραγιάννης πρότεινε αντίστοιχη λύση για σύνδεση με προαστιακό των Δήμων Δέλτα και Χαλκηδόνας.
      Η πρόταση του δημάρχου Λαγκαδά βρίσκει σύμφωνο και τον δήμαρχο Ωραιοκάστρου, καθώς έτσι εξυπηρετείται και η πρώην δημοτική ενότητα Μυγδονίας του δήμου Ωραιοκάστρου.
      Στη συνέχεια, ο δήμαρχος Παύλου Μελά παρουσίασε την πρότασή του και για την επέκταση του Μετρό προς την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝΕ.
      Παράλληλα, οι δήμαρχοι δήλωσαν την πρόθεσή τους να συναντηθούν με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, παρουσία του κ. Μυλόπουλου, για θέματα που αφορούν τον σχεδιασμό προαστικού σιδηροδρόμου στις περιοχές τους.
      Από την πλευρά του ο κ. Μυλόπουλος, ευχαρίστησε τους δημάρχους για την συμμετοχή τους στη δημόσια διαβούλευση σχετικά με τις επεκτάσεις του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, καθώς και για τις δημιουργικές τους προτάσεις και εξέφρασε την ικανοποίηση της “Αττικό Μετρό” για την μέχρι τώρα πορεία της διαβούλευσης.
      Στη συνέχεια, ανακοίνωσε την απόφαση του υπουργού να ανατεθεί άμεσα στην “Αττικό Μετρό” και στον ΟΣΕΘ η εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η μελέτη αυτή θα λάβει υπόψη της και όλες τις προτάσεις των δημάρχων και των φορέων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, προκειμένου να εκτιμηθεί με οικονομοτεχνικά κριτήρια η βιωσιμότητα του σχεδιασμού.
      Τέλος, ενημέρωσε τους δημάρχους ότι κατά το 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 15 και 16 Μαΐου, ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Γεώργιος Μαρκοπουλιώτης, ανακοίνωσε την απόφαση της Επιτροπής για χρηματοδότηση των επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης κατά το χρονικό διάστημα 2017-2021.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για 400 διαδοχικούς μήνες, δηλαδή για μία περίοδο που ξεπερνά τα 33 χρόνια, η θερμοκρασία της Γης βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο, με την κλιματική αλλαγή λόγω των ανθρωπογενών δραστηριοτήτων να αποτελεί τον κυριότερο λόγο πίσω από αυτή την ανησυχητική τάση. Το αρνητικό ορόσημο αναφέρθηκε στη μηνιαία έκθεση παγκόσμιου κλίματος της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (ΝΟΑΑ) των Ηνωμένων Πολιτειών, για το μήνα Απρίλιο.
      Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι ο Απρίλιος του 2018 είχε την τρίτη υψηλότερη θερμοκρασία κάθε Απριλίου από τότε που η NOAA άρχισε να διατηρεί αρχεία θερμοκρασίας το 1880. Επίσης, 18 από τα θερμότερα 19 έτη στην καταγεγραμμένη ιστορία έχουν συμβεί από το 2000 έως το 2017.
      «Η παγκόσμια υπερθέρμανση οφείλεται κυρίως στην ανθρωπογενή δραστηριότητα», δήλωσε στο CNN η κλιματολόγος του NOAA, Αχίρα Σάντσεζ. «Η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αύξηση των παγκόσμιων θερμοκρασιών στο μέλλον», πρόσθεσε.
      Οι θερμοκρασίες επηρεάζονται και από φυσικά φαινόμενα όπως το Ελ Νίνιο, το οποίο επηρέασε ιδιαίτερα τις υψηλές θερμοκρασίες του 2016. Ωστόσο, αν δεν υπήρχε ο ανθρώπινος παράγοντας, ο αντίκτυπος στην παγκόσμια μέση θερμοκρασία θα χαρακτηριζόταν από μεταβλητότητα, αλλά τόσο προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια σημαντικών ηφαιστειακών εκρήξεων, η παγκόσμια θερμοκρασία μπορεί να μειωθεί, επειδή η τέφρα και το νέφος αντανακλούν την ηλιακή ακτινοβολία μακριά από τη Γη.
      Όταν οι κλιματολόγοι αναφέρονται σε μέσες θερμοκρασίες, συγκρίνουν τους αριθμούς με τους μέσους όρους του 20ού αιώνα για ένα συγκεκριμένο μήνα ή έτος. Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή, οι 400 διαδοχικοί μήνες με υψηλότερη θερμοκρασία από το μέσο όρο, αναφέρονται στις μέσες θερμοκρασίες των 100 ετών μεταξύ του 1900 και του 2000.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τα μεγαλύτερα επιτεύγματα – έργα που έχει να επιδείξει η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, στους κλάδους των Υποδομών και των Μεταφορών παρουσιάστηκαν στο εισαγωγικό video του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών που διεξήχθη στις 15 και 16 Μαΐου 2018 στην Αθήνα από τις ιστοσελίδες metaforespress.gr και ypodomes.com.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το παραποτάμιο δάσος του Νέστου αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα υδροχαρή δάση της Μεσογείου. Στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε έκταση 120.000 στέμματα και καταλάμβανε σχεδόν το 1/4 της συνολικής έκτασης του δέλτα. Οι διαδοχικές εκχερσώσεις από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 και η ευθυγράμμιση της κοίτης του ποταμού την ίδια εποχή που ανακόπτει τη λειτουργία του δελταϊκού συστήματος, είχαν ως αποτέλεσμα τη δραματική συρρίκνωση του μεγαλοπρεπούς άλλοτε δάσους.
      Κατά τη διάρκεια της κατοχής και ιδιαίτερα στα δύο πρώτα δύσκολα χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής επιβίωσαν κυριολεκτικά χάρη στο παραποτάμιο δάσος. Οι βουλγαρικές δυνάμεις κατοχής ανακήρυξαν το παραποτάμιο δάσος εθνικό πάρκο, απαγόρευσαν κάθε χρήση και μόνο ο Βούλγαρος μονάρχης είχε το δικαίωμα να κυνηγά εκεί. Επίσης, σε όλη τη διάρκεια της κατοχής το αδιάβατο δάσος του δέλτα χρησίμευε ως καταφύγιο και ορμητήριο των ανταρτών.
      Σήμερα, παρά το γεγονός ότι το παραποτάμιο δάσος του Νέστου περιορίζεται σε μόλις 8.000 περίπου στρέμματα, αποσπασματικά σωζόμενα εκατέρωθεν των αναχωμάτων του ποταμού, εξακολουθεί να κατέχει τα πρωτεία, ως το μοναδικό σε έκταση φυσικό παρόχθιο δάσος της Ελλάδας, και ως το ωραιότερο υδροχαρές δάσος της Ευρώπης. Στο δάσος απαντούν περισσότερα από 800 είδη ασπόνδυλων και σπονδυλωτών ζώων και 340 είδη φυτών, πολλά εκ των οποίων προστατεύονται από την Κοινοτική και την εθνική νομοθεσία. Λόγω του μεγάλου αριθμού ειδών το παραποτάμιο δάσος αποτελεί τμήμα του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και περιλαμβάνεται εντός των ορίων του Τόπου Κοινοτικής Σημασίας «Δέλτα Νέστου και λιμνοθάλασσες Κεραμωτής – ευρύτερη περιοχή και παράκτια ζώνη (GR1150010)».
           Η αξία του παραποτάμιου δάσους Νέστου σε συνδυασμό με το ιστορικό διαχείρισής του, ανέδειξαν την ανάγκη για την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου έργου αποκατάστασης και ανάδειξης της περιοχής.
      Το δέλτα του ποταμού Νέστου, έκτασης 550.000 στρεμμάτων, αποτελεί «Υδροβιότοπο Διεθνούς σημασίας. Εκτείνεται από τη Νέα Καρβάλη έως τα Άβδηρα, και προστατεύεται από τη συνθήκη Ramsar και το NATURA 2000.
      Δείτε την περιοχἠ στον χάρτη –> http://wikimapia.org/19330150/el/Μέγα-Δάσος-Κοτζά-Ορμαν
      Πληροφορίες –> Οικοτουριστικὸς οδηγός – EKBY, ΝΕΣΤΟΣ παραποτάμιο δάσος αποκατάσταση και ανάδειξη –> http://www.ekby.gr/nestos/
       
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για πρώτη φορά, ο αριθμός των ατόμων που απασχολούνται στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έχει ξεπεράσει τα δέκα εκατομμύρια, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA).
      Συγκεκριμένα, το 2017, 10,3 εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονταν στην ανανεώσιμη ενέργεια, με το 60% των θέσεων εργασίας να βρίσκονται στην Ασία. Η ηλιακή ενέργεια ήταν ο μεγαλύτερος εργοδότης με σχεδόν 3,4 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
      Το 2017, η βιομηχανία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δημιούργησε πάνω από 500.000 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τον IRENA, που έχει έδρα το Αμπού Ντάμπι. Πρόκειται για μία αύξηση ύψους 5,3% σε σχέση με το 2016.
      Οι χώρες με τις περισσότερες θέσεις εργασίας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα, η Ινδία, η Ιαπωνία, η Γερμανία και η Βραζιλία, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 70% των θέσεων εργασίας στον τομέα.
      Ο αριθμός των θέσεων εργασίας στον τομέα της ηλιακής ενέργειας αυξήθηκε σχεδόν κατά 9% σε σχέση με το 2016, μετά από νέες εγκαταστάσεις 94 γιγαβάτ πέρυσι. Περίπου τα δύο τρίτα, ή 2,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην ηλιακή ενέργεια βρίσκονται στην Κίνα. Τα υγρά βιοκαύσιμα είναι ένας άλλος μεγάλος εργοδότης με 1,9 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, καθώς και η υδροηλεκτρική ενέργεια με 1,5 εκατομμύριο θέσεις. Οι θέσεις εργασίας στην αιολική βιομηχανία σημείωσαν μικρή μείωση, αριθμώντας 1,15 εκατομμύρια παγκοσμίως.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο τραπέζι έβαλε με κάθε επισημότητα τις συγχωνεύσεις τεχνικών εταιρειών από το βήμα του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών ο Πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Δημήτρης Κούτρας. Η επονομαζόμενη "Εθνική Ελλάδος" από τον ίδιο αυτή την εποχή είναι σε ιδιαίτερο κίνδυνο μιας και ο κλάδος βάλεται.
      Λίγο νωρίτερα μιλώντας στο ίδιο βήμα η Ευγενία Φωτονιάτα, Ειδ.Γραμματέας των Ε.Π. του ΕΣΠΑ είχε δώσει μάλλον απογοητευτικά νούμερα αναφορικά με τις υποδομές με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και μάλιστα χαρακτήρισε αρκετές φορές το 2019 ως μία χρονιά με μικρή χρηματοδότηση έργων καθώς το πρόγραμμα φαίνεται να είναι οπισθοβαρές.
      Η συγκυρία με την ολοκλήρωση των έργων το 2017 και φέτος, η σχετική αργή εκκίνηση πολλών έργων αλλά και η πραγματικότητα που θέλει την Ελλάδα να κινείται από εδώ και μπρος κυρίως σε συμπληρωματικές υποδομές, παρά κύριες, είναι ένα σημάδι που κάνει τον τεχνικό κόσμο να ανησυχεί.
      Με δεδομένο ότι ακόμα δεν βλέπουμε την ιδιωτική κατασκευή να ζεσταίνεται και να μπορεί να τραβήξει απασχόληση και κεφάλαια, ο κλοιός της βιωσιμότητας πολλών εταιρειών φαίνεται να είναι όλο και πιο στενός.
      Με όλα αυτά τα δεδομένα οι συγχωνεύσεις εταιρειών ξεκινώντας από εκείνες που έχουν πτυχίο 7ης αλλά και στις πιο κάτω κατηγορίες προκειμένου να σχηματιστούν δυνατότερες, ικανότερες και τελικά πιο υγιείς τεχνικές εταιρείες αυτή τη στιγμή φαντάζει μονόδρομος.
      Φυσικά, μία τέτοια διαδικασία σε μία Μεσογειακή χώρα όπως η Ελλάδα παραμένει δύσκολη μιας και πρέπει να ξεπεραστούν οικογειοκρατικές αντιλήψεις και η φιλοσοφία του "δικού μου μαγαζιού". Είναι πάντως σαφές ότι με την παρούσα παραγωγή δημόσιων έργων και την παγωμένη ιδιωτική κατασκευή οι προσφερόμενες λύσεις θα είναι ή -πολλά- λουκέτα ή συγχωνεύσεις που θα εξυγιάνουν εν πολλοίς το τοπίο και θα δημιουργήσουν τον απαραίτητο χώρο επιβίωσης των εταιρειών.
      Άλλωστε το γεγονός ότι σήμερα έχουμε κάποιους πολύ δυνατούς ομίλους όπως η ΑΚΤΩΡ, η ΤΕΡΝΑ και η J&P που χτυπάνε πολλά έργα στο εξωτερικό και ο τζίρος του είναι σχεδόν 50-50 εντός και εκτός οφείλεται στις συγχωνεύσεις που έγιναν στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
      Η κουβέντα λοιπόν ξεκινά, η αντίδραση της αγορά στην κατάθεση της πρότασης Κούτρα για μία "Εθνική Ελλάδος" και ο μονόδρομος των συγχωνεύσεων θα προσφέρει πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις στον τεχνικό κλάδο της χώρας, έναν από τους παραδοσιακούς πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τουλάχιστον 288.883 μη μισθωτοί, δηλαδή ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες βρίσκονται σήμερα χωρίς ασφάλιση.
      Και αυτό γιατί δεν κατάφεραν να καταβάλλουν ούτε ένα ευρώ πέρσι για ασφαλιστικές εισφορές.
      Έτσι δεν έχουν πρόσβαση στη δημόσια ιατρο-φαρμακευτική περίθαλψη και παράλληλα δεν μπορούν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα. Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία τα οποία έδωσε το Υπουργείο Εργασίας.
      Πιο συγκεκριμένα, το 25,6% των 1.155.354 μη μισθωτών (σ.σ. 288.883) δεν κατέβαλλε καθόλου εισφορές το 2017, αδυνατώντας να ανταπεξέλθει στις ασφαλιστικές υποχρεώσεις που προέβλεπε το νέο σύστημα υπολογισμού των κρατήσεων με βάση το εισόδημα που απέκτησε από την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας.
      Συνεπώς δεν απέκτησε ασφαλιστική ικανότητα και ενημερότητα. Για να αποκτήσει θα πρέπει να καταβάλλει σε 5 ισόποσες μηνιαίες δόσεις όλες τις εισφορές τις οποίες δεν κατέβαλλε πέρσι, τις τρέχουσες εισφορές του 2018, αλλά και να ρυθμίσει κάθε άλλη παλιότερη οφειλή.
      Το πραγματικό ποσοστό των μη μισθωτών χωρίς ικανότητα –ενημερότητα μπορεί να είναι υψηλότερο από 25,6%.
      Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία του Υπ. Εργασίας, το 22,1% των επαγγελματιών και των αγροτών έκανε πέρσι “μερικές καταβολές”.
      Αυτό σημαίνει πως 255.333 μη μισθωτοί (22,1% των 1.155.354 ευρώ) κατέβαλλαν από 1 έως 85 ευρώ/μήνα (σ.σ. οι αγρότες ) – 158 ευρώ/μήνα (σ.σ. οι ελεύθεροι επαγγελματίες).
      Όσοι εξ αυτών κατέβαλλαν τις κατώτατες εισφορές (85 ευρώ οι αγρότες και 158 ευρώ οι επαγγελματίες) και παράλληλα, δεν είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές στον ΕΦΚΑ ή ακόμα και αν είχαν, τις είχαν ρυθμίσει και τηρούσαν τη σχετική ρύθμιση, θα μπορούσαν να έχουν ασφαλιστική ικανότητα –ενημερότητα.
      Ωστόσο, όσοι εξ αυτών δήλωσαν το 2016 υψηλότερο καθαρό εισόδημα σε σχέση με το 2015 (και σε κάθε περίπτωση πάνω από 7.032 ευρώ), θα κληθούν να καταβάλλουν τη διαφορά μεταξύ καταβληθεισών εισφορών (βάσει εισοδήματος 2015) και καταβλητέων εισφορών (βάσει εισοδήματος 2016) σε 5 μηνιαίες ισόποσες δόσεις, αρχής γενομένης από την 31η Μαίου.
      Όσοι από τους παραπάνω αυτασφαλισμένους μη μισθωτούς κατέβαλλαν ποσά κάτω από τα 85 ευρώ -158 ευρώ (ανάλογα με το αν ήταν αγρότες ή επαγγελματίες), δεν δικαιούνται ασφαλιστική ικανότητα και ενημερότητα. Για να την αποκτήσουν, θα πρέπει να εξοφλήσουν τα χρέη που άφησαν από το 2017, βάσει της εκκαθάρισης των εισφορών τους όπως αυτή έχει αποτυπωθεί στα ειδοποιητήρια τα οποία έχουν αναρτηθεί στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.
      Κατά τα άλλα, με βάση όσα προκύπτουν από τα ίδια στοιχεία, το 52,3% των μη μισθωτών, δηλαδή 604.250 ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες, κατέβαλλε τις προβλεπόμενες εισφορές το 2017.
      Συνεπώς είχε ασφαλιστική ικανότητα –ενημερότητα, εφόσον φυσικά δεν είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές ή ακόμα και αν είχε, τις είχε ρυθμίσει και τηρούσε τη ρύθμιση.
       
      του Δημήτρη Κατσαγάνη
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού θα κατοικούν σε αστικά κέντρα μέχρι το 2050 και η πληθυσμιακή αυτή έκρηξη θα επικεντρώνεται στην Ινδία, την Κίνα και τη Νιγηρία, σύμφωνα με εκτιμήσεις των Ηνωμένων Εθνών που δόθηκαν στη δημοσιότητα.
      Ο παγκόσμιος αγροτικός πληθυσμός θα κορυφωθεί μέσα σε μερικά χρόνια και στη συνέχεια θα μειωθεί μέχρι το 2050, σύμφωνα με έκθεση του Ταμείου των Ηνωμένων Εθνών για τον Πληθυσμό (UNFPA).
      Το Τόκιο είναι επί του παρόντος η μεγαλύτερη πόλη στον κόσμο με 37 εκατομμύρια κατοίκους. Ακολουθεί το Νέο Δελχί με 29 εκατομμύρια, η Σανγκάη με 26 εκατομμύρια και η Πόλη του Μεξικού και το Σάο Πάολο με περίπου 22 εκατομμύρια η καθεμία.
      Το Κάιρο, η Μουμπάι (Βομβάη), το Πεκίνο και η Ντάκα έχουν όλες σχεδόν 20 εκατομμύρια κατοίκους. Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση, το Νέο Δελχί θα ξεπεράσει το Τόκιο σε αριθμό κατοίκων μέχρι το 2028.Περίπου την ίδια περίοδο, η Ινδία αναμένεται να ξεπεράσει την Κίνα και να γίνει η χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό παγκοσμίως.
      Σχεδόν το 55% του παγκοσμίου πληθυσμού ζει σήμερα σε αστικές περιοχές και το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί σε 68% μέχρι το 2050. Στην Ινδία, την Κίνα και τη Νιγηρία θα καταγραφεί το ένα τρίτο και πλέον αυτής της αύξησης.
      Επίσης θα υπάρχουν περισσότερες μεγαλουπόλεις. Το 1990 υπήρχαν μόλις 10 μεγαλουπόλεις --δηλαδή πόλεις με πληθυσμούς 10 εκατομμυρίων και άνω. Σήμερα υπάρχουν 33 και μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι θα υπάρχουν 43, κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες.
      Ωστόσο, σε λίγες πόλεις στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, για παράδειγμα στο Ναγκασάκι και στο Μπουσάν, σημειώθηκε μείωση του πληθυσμού μετά το 2000. Πολλές πόλεις της ανατολικής Ευρώπης, σε χώρες όπως η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ρωσία και η Ουκρανία γνώρισαν μείωση του πληθυσμού από τις αρχές του αιώνα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά τα εγκαίνια της μεγαλύτερης γέφυρας της Ασίας ήρθε η σειρά της Ευρώπης να κομπάζει για το νέο θαύμα της μηχανικής, καθώς η γέφυρα που πλέον συνδέει την ρωσική επικράτεια με το έδαφος της διαφιλονικούμενης (μεταξύ Ρωσίας κι Ουκρανίας) χερσονήσου της Κριμαίας είναι γεγονός.
      Στην τελετή εγκαινίων πριν από μερικές ημέρες παρευρέθηκε κι ο «οδηγός φορτηγού» Βλαντιμίρ Πούτιν, ενώ εκατοντάδες οχήματα και μοτοσυκλετιστές με ρωσικές σημαίες, έδωσαν πανηγυρικό τόνο στην τελετή της μεγαλύτερης γέφυρας της ευρωπαϊκής ηπείρου.
      Η γέφυρα των 19 χιλιομέτρων αποτελούσε διακαή πόθο του ισχυρού άντρα της Ρωσίας, καθώς με την κατασκευή της επιτυγχάνεται η ολοκληρωτική σύνδεση της χερσονήσου με τα εδάφη της Ρωσίας.
      Για την κατασκευή της χρειάστηκαν περισσότερα από δύο χρόνια εντατικών εργασιών, ενώ χιλιάδες ήταν οι άνθρωποι που εργάστηκαν για την περάτωσή της.
      Αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός πως μερικές ημέρες, ο συνολικός εργατών άγγιζε τις 15.000, ενώ υπολογίζεται πως καθημερινά θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες οχήματα από και προς την ρωσική επικράτεια.
      Η γέφυρα στηρίζεται σε εκατοντάδες υπερυψωμένους πυλώνες, ενώ ο ατσάλινος σκελετός της φτάνει σε βάρος τους 6.000 τόνους.
      Σημειώνεται πως η χερσόνησος της Κριμαίας αποτελούσε αυτόνομο έδαφος υπό ουκρανική διοίκηση μέχρι την απόσχισή της τον Μάρτιο του 2014 και μετά τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, κατά το οποίο οι κάτοικοί της αποφάσισαν με ποσοστό 96,7% την προσάρτηση της χερσονήσου στη Ρωσία, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις μεταξύ της Ρωσίας από τη μία και της Ουκρανίας, χωρών - μελών του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την άλλη.
      Δείτε τις φωτογραφίες στη media gallery





      Πηγή: ΑΜΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τους νικητές των βραβείων Natura 2000 για το έτος 2018 ανακοίνωσε χθες ο Καρμένου Βέλα, επίτροπος Περιβάλλοντος, Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας. Στους έξι νικητές περιλαμβάνονται έργα από τη Βουλγαρία, την Εσθονία, την Ισπανία, την Ουγγαρία, την Πορτογαλία και, όπως έγραψε ήδη η Greenagenda.gr (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ), την Ελλάδα, που «πανηγύρισε» δις.
      Τα Βραβεία Natura 2000 επιβραβεύουν επιτυχημένα παραδείγματα προστασίας της φύσης από όλη την ΕΕ και έχουν σκοπό να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της Ευρώπης, το δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000.
      Το Natura 2000 είναι ένα δίκτυο σε όλη την ΕΕ με 27 500 προστατευόμενες περιοχές που καλύπτουν το 18% της χερσαίας έκτασης και το 7% των θαλάσσιων περιοχών της ΕΕ. Το δίκτυο, το οποίο συνδυάζει την προστασία της φύσης με τη βιώσιμη χρήση της γης και οικονομική δραστηριότητα, έχει σκοπό να προστατεύσει και να ενισχύσει τη φυσική κληρονομιά της Ευρώπης, καθώς και να εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη επιβίωση των πλέον πολύτιμων και απειλούμενων με εξαφάνιση ειδών της ηπείρου μας.
      Οι έξι νικητές, οι οποίοι επελέγησαν από 25 επικρατέστερες υποψηφιότητες, δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία, την Ελλάδα, την Εσθονία, την Ισπανία, την Ουγγαρία και την Πορτογαλία.
      Κατά την ανακοίνωση των νικητών σε ειδική τελετή στις Βρυξέλλες ο κ. Καρμένου Βέλα, Eπίτροπος Περιβάλλοντος, Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, δήλωσε: «Μου δίνεται και πάλι το προνόμιο να τιμήσω τους ανθρώπους πίσω από τα έργα που βραβεύουμε σήμερα, οι οποίοι εργάζονται άοκνα για τη διατήρηση της κοινής φυσικής κληρονομιάς μας και για τη στήριξη της εξαιρετικής βιοποικιλότητας της Ευρώπης. Φέτος, στο πλαίσιο των βραβείων για τους πολίτες της ΕΕ, πάνω από 50.000 άτομα ψήφισαν το έργο που προκρίνουν, γεγονός που αποδεικνύει πόσο σημαντική είναι η φύση για τους Ευρωπαίους. Ο σημερινός εορτασμός των προσπαθειών που καταβάλλονται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της βιοποικιλότητας θα συνεχίσει με την επίσημη ημέρα της ΕΕ για το δίκτυο Natura 2000 στις 21 Μαΐου.»
      Φέτος το βραβείο των Ευρωπαίων πολιτών κέρδισε το Σχολείο της Φύσης στην Πορτογαλία, που ιδρύθηκε από το Κέντρο Παρακολούθησης και Ερμηνείας του Περιβάλλοντος του δήμου Viana do Castelo. Για να επιτρέψει στους μαθητές των τοπικών σχολείων να πλησιάσουν τη μοναδική φυσική κληρονομιά τους στο πλαίσιο του Natura 2000, το σχετικό πρόγραμμα διοργανώνει επιτόπιες μαθητικές επισκέψεις, έτσι ώστε να γνωρίσουν από πρώτο χέρι τη φύση, καθώς και κύκλους κατάρτισης για διδάσκοντες με θέμα τη βιωσιμότητα και την προστασία της φύσης. Συνολικά 20.000 άτομα έχουν ήδη συμμετάσχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα επικοινωνίας.
      Και οι νικητές στις άλλες πέντε κατηγορίες είναι...
      Το βραβείο στην κατηγορία «Διατήρηση» απονεμήθηκε στην Σύμπραξη κατά της δηλητηρίασης των βασιλαετών, με επικεφαλής την BirdLife Ουγγαρίας. Σε 20 προστατευόμενες περιοχές Natura 2000 στην Ουγγαρία και στους γύρω οικοτόπους οργανώθηκαν δράσεις για τον εντοπισμό παράνομων δραστηριοτήτων, την καταγραφή των ποσοστών θνησιμότητας, την προστασία των φωλιών και τη συμμαχία οικολόγων, κυνηγών, αστυνομικών αρχών και κτηνιάτρων στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας. Από την αρχή του εν λόγω προγράμματος έχει μειωθεί δραστικά ο αριθμός των περιπτώσεων δηλητηρίασης και τα τελευταία δύο έτη εφαρμογής του ο αναπαραγωγικός πληθυσμός αυξήθηκε κατά 36%.
      Το ισπανικό πρόγραμμα Natura 2000: Σύνδεση των πολιτών με τη βιοποικιλότητα, που υλοποιούν η  SEO / BirdLife και το πρακτορείο ειδήσεων Agencia EFE, κέρδισε το βραβείο στην κατηγορία «επικοινωνία» για τις προσπάθειές τους να ευαισθητοποιήσουν τον πληθυσμό με τη βοήθεια ντοκιμαντέρ, εργαστηρίων, καθώς και τη μετάδοση ειδήσεων και άλλων πληροφοριών σε 50 σουπερμάρκετ. Χάρη στις εν λόγω δράσεις ο αριθμός των ατόμων που αναγνωρίζουν τον όρο Natura 2000 αυξήθηκε από 10% σε 22% στην Ισπανία. Επίσης το 90% όσων γνωρίζουν το δίκτυο επιλέγει να επισκεφτεί και προστατευόμενες περιοχές του δικτύου.
      Το βραβείο στην κατηγορία «κοινωνικο-οικονομικά οφέλη», το οποίο απονέμεται σε πρωτοβουλίες που καταδεικνύουν ότι η διατήρηση της φύσης και η οικονομική ανάπτυξη είναι συμβατές, απονεμήθηκε σε ένα έργο LIFE για την αποκατάσταση ασβεστολιθικών εκτάσεων στην Εσθονία. Το έργο, το οποίο διαχειρίζεται η Περιβαλλοντική Επιτροπή της Εσθονίας σε συνεργασία με άλλους εταίρους, κατάφερε να αποκαταστήσει ασβεστολιθικές εκτάσεις  σε 19 περιοχές του δικτύου Natura 2000, σε στενή συνεργασία με πάνω από 600 γαιοκτήμονες και τοπικούς αγρότες, εφαρμόζοντας ειδικές αγροπεριβαλλοντικές δράσεις.  Το έργο βοήθησε τους γεωργούς να παράγουν πρόσθετα έσοδα από την εκμετάλλευση της ξυλείας που συνέλεξαν κατά τις δράσεις αποκατάστασης και χάρη στην προώθηση του κρέατος και του μαλλιού από τις εκτεταμένες δραστηριότητες βοσκής.
      Η ελληνική δράση για τη βελτίωση της συνύπαρξης με την αρκούδα κέρδισε το βραβείο στην κατηγορία «Συγκερασμός συμφερόντων-αντιλήψεων». Χάρη στη σχετική δράση, της οποίας ηγείται η ΜΚΟ ΚΑΛΛΙΣΤΩ στον νομό Καστοριάς, έναν σημαντικό διάδρομο για την καφέ αρκούδα μεταξύ Ελλάδας και Δυτικών Βαλκανίων, μειώθηκαν δραστικά οι θάνατοι αρκούδων και αυξήθηκε η αποδοχή των ζώων από τις τοπικές κοινότητες. Για να περιοριστεί η διαμάχη μεταξύ ανθρώπου και αρκούδας, λήφθηκαν μέτρα για την πρόληψη συγκρούσεων μεταξύ των ζώων και διερχόμενων οχημάτων σε έναν νέο αυτοκινητόδρομο, δημιουργήθηκε δίκτυο ιδιοκτητών σκύλων-φυλάκων, και εγκαταστάθηκαν ειδικοί κάλαθοι άχρηστων και ηλεκτρικές περιφράξεις, τα οποία δεν μπορούν να προσπελάσουν οι αρκούδες, για την προστασία της μελισσοκομίας και των οπωρώνων.
      Ένα σχέδιο για την προστασία του Ασπροπάρη σε τρεις ηπείρους κέρδισε το βραβείο στην κατηγορία «διασυνοριακή συνεργασία και δικτύωση». Χάρη στη σύμπραξη μεταξύ των μελών της BirdLife στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, το Ηνωμένο Βασίλειο και της WWF Ελλάδας εκπαιδεύτηκαν 178 τελωνειακοί στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, έτσι ώστε να ελέγχουν το παράνομο εμπόριο του συγκεκριμένου είδους γύπα. Επίσης, χορηγήθηκε βοήθεια σε γεωργούς στη Βουλγαρία, ώστε να φροντίσουν βοσκότοπους του εν λόγω είδους, και εκτελέστηκαν εργασίες μόνωσης σε 400 ηλεκτρικούς πυλώνες στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Συστήθηκε δίκτυο εμπειρογνωμόνων από 26 χώρες και καταρτίστηκε σχέδιο δράσης διεθνών ειδών για την προστασία του Ασπροπάρη κατά μήκους της μεταναστευτικής οδού του.
      Ιστορικό
      Στον διαγωνισμό μπορεί να λάβει μέρος οποιοσδήποτε συμμετέχει άμεσα στο δίκτυο Natura 2000 — επιχειρήσεις, κυβερνητικές αρχές, ΜΚΟ, εθελοντές, ιδιοκτήτες γης, εκπαιδευτικά ιδρύματα ή άτομα. Φέτος υποβλήθηκαν συνολικά 75 αιτήσεις από ολόκληρη την Ευρώπη, εκ των οποίων 25 συμπεριλήφθηκαν σε κατάλογο προεπιλογής.  Στη συνέχεια, μια κριτική επιτροπή υψηλού επιπέδου επέλεξε τους νικητές.
      Περισσότερες πληροφορίες:
      Περισσότερες πληροφορίες για τους νικητές, τους τελικούς υποψηφίους και τα βραβεία Natura 2000, καθώς και φωτογραφίες και βίντεο από την τελετή απονομής μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση:http://ec.europa.eu/environment/nature/natura2000/awards/index_en.htm (στα αγγλικά)
      https://ec.europa.eu/info/events/european-natura-2000-award-ceremony-2018-may-17_el
      Flickr: https://www.flickr.com/photos/eu_environment/albums (στα αγγλικά)
      Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το δίκτυο Natura 2000: http://ec.europa.eu/environment/nature/natura2000/index_en.htm (στα αγγλικά)
      Περισσότερες πληροφορίες για την ημέρα της ΕΕ προς τιμήν του δικτύου Natura 2000http://ec.europa.eu/environment/nature/natura2000/EUnatura2000day/index_en.htm (στα αγγλικά)
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το ένα τρίτο των προστατευόμενων περιοχών του πλανήτη βρίσκονται πλέον υπό τη συνεχή και εντεινόμενη ανθρώπινη πίεση και παρέμβαση, λόγω της κατασκευής δρόμων, της αποψίλωσης των δασών, των γεωργικών καλλιεργειών, της αστικοποίησης, των εξορυκτικών και άλλων δραστηριοτήτων, με συνέπεια να έχουν καταντήσει μόνο κατ’ όνομα προστατευόμενες.
      Αυτό είναι το – μάλλον σοκαριστικό- συμπέρασμα μιας νέας διεθνούς επιστημονικής έρευνας, της μεγαλύτερης του είδους της μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την οποία προστατευόμενες εκτάσεις συνολικά έξι εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων ή διπλάσιες σε έκταση από την Αλάσκα έχουν υποβαθμισθεί από τις ποικίλες ανθρώπινες παρεμβάσεις.
      Από το 1992 έως σήμερα οι προστατευόμενες περιοχές παγκοσμίως έχουν περίπου διπλασιασθεί. Ο αριθμός τους ξεπερνά πλέον τις 202.000 και καλύπτουν πάνω από το 15% της ξηράς της Γης (και το 8% των θαλασσών), με στόχο να φθάσουν το 17% έως το 2020, όπως είχε συμφωνηθεί στο πλαίσιο της Σύμβασης του ΟΗΕ για τη Βιολογική Ποικιλότητα, που είχε υπογραφεί στο Ρίο το 1992. Αν και το καθεστώς τους ποικίλει διεθνώς, ο κοινός στόχος είναι η προστασία της φύσης στην επικράτειά τους.
      Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Κένταλ Τζόουνς της Σχολής Γεωεπιστημών και Περιβάλλοντος του αυστραλιανού Πανεπιστημίου της Κουίνσλαντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», ανέλυσαν την κατάσταση σε σχεδόν 50.000 προστατευόμενες περιοχές (το ένα τέταρτο του συνόλου) και υπολόγισαν ότι το παγκόσμιο «ανθρώπινο αποτύπωμα» στις προστατευόμενες περιοχές είναι περίπου το μισό σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο, όμως εμφανίζει επιδείνωση μετά το 1992.
      Η μελέτη εκτιμά ότι έχει υποβαθμισθεί το 33% των προστατευόμενων περιοχών στην ξηρά, με συνέπεια, μεταξύ άλλων, να απειλείται η βιοποικιλότητα σε αυτές τις περιοχές. Από τις 111 χώρες που έχουν ορίσει προστατευόμενες περιοχές, στις 74 -πλούσιες και φτωχές- υπάρχουν μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα.
      Το 42% των προστατευόμενων περιοχών είναι πολύ ικανοποιητικά προστατευόμενες, δηλαδή απαλλαγμένες από σχεδόν κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, ενώ το 10% είναι από κάθε άποψη προστατευόμενες, χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη παρέμβαση, κυρίως σε απομονωμένες περιοχές της Ρωσίας και της Κίνας.
      Η μελέτη προειδοποιεί ότι οι κυβερνήσεις συστηματικά υπερεκτιμούν το επίπεδο της προστασίας της φύσης και της πανίδας στις προστατευόμενες περιοχές. Η μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στα λόγια και στην πράξη εντοπίζεται στις προστατευόμενες περιοχές της νότιας Ασίας, της Ευρώπης και της Αφρικής.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Βερροιόπουλου, υπέγραψε την απόφαση ανάθεσης του έργου με τίτλο «Υποστήριξη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ, Τομέα Ενέργειας, για την υλοποίηση του Προγράμματος “Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ” που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020».
      Συγκεκριμένα, η ανάθεση αφορά στην παροχή υπηρεσιών για υποστήριξη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ, Τομέα Ενέργειας σε ζητήματα επικοινωνίας και στήριξης των χρηστών σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 και σύμφωνα με την οικονομική προσφορά του Αναδόχου
      Μεταξύ της Υπηρεσίας και του Αναδόχου θα υπογραφεί σχετική σύμβαση έργου η χρονική διάρκεια της οποίας θα είναι έως 15/12/2018 και θα αναλύεται στην σύμβαση σε 4 τμηματικές χρονικές περιόδους.
      Δείτε τη σχετική απόφαση, εδώ (https://diavgeia.gov.gr/doc/78Σ14653Π8-ΙΔΘ?inline=true)
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Για το σχέδιο υλοποίησης του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στην περιοχή του Ελαιώνα μίλησε ο Υποδιευθυντής Νέων Έργων στη Διεύθυνση Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό, Παναγιώτης Κλήμης, κλείνοντας τις εργασίες του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
      «Είναι ένα έργο του οποίου η μοίρα πάντα ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την Αττικό Μετρό», σχολίασε, εξηγώντας πως ήδη από το 2003 η εταιρεία είχε επιφορτιστεί με την εκπόνηση των μελετών για τον νέο Σταθμό Υπεραστικών της Αθήνας.
      Πρόσθεσε επίσης ότι η Αττικό Μετρό, μετά το «ξεπάγωμα» του έργου το 2012 και την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με την ΚΣΑΥΛΕ και τον Δήμο Αιγάλεω, προχώρησε στην απαλλοτρίωση 18 περίπου στρεμμάτων για την υλοποίησή του, αναλαμβάνοντας παράλληλα τον ρόλο του Project Manager.
      Όπως είπε, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων τελείωσε πρόσφατα και η προμελέτη του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. Επόμενο βήμα είναι η προετοιμασία αντικειμένου προκειμένου να ανατεθεί σε Χρηματοοικονομικό Σύμβουλο η σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης για την προκήρυξη του διαγωνισμού.
      Σε επίπεδο χρηματοδότησης, ανέφερε πως το Υπουργείο έχει ήδη κινήσει διαδικασίες ένταξης του έργου στο «Πακέτο Γιούνκερ».
      Οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24-44 χιλ. επιβάτες, σημείωσε ο κος Κλήμης.
      Τόνισε πως με τη λειτουργία του, το νέο έργο θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους Σταθμούς Υπεραστικών, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα που όπως χαρακτηριστικά είπε «αυτή τη στιγμή δεν έχει καθόλου υποδομές».
      Άποψη από το εσωτερικό του μελλοντικού Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων της Αθήνας
      «Στόχος ήταν ο σχεδιασμός ενός τέρμιναλ που θα έμοιαζε με αεροδρομίου, λαμβάνοντας υπόψιν και την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία», σχολίασε, προσθέτοντας ότι η λογική του έργου είναι η δημιουργία ενός συγκοινωνιακού κόμβου που θα φιλοξενεί και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές και θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών.
      Οι εγκαταστάσεις του νέου ΚΣΥΛ θα έχουν συνολική επιφάνεια περίπου 40.000 τ.μ. ενώ θα υπάρχουν επιπλέον ελεύθεροι χώροι πρασίνου 20.000 τ.μ., χώροι για εμπορικές χρήσεις σχεδόν 12.000 τ.μ. και χώροι στάθμευσης 572 θέσεων.
      Σύμφωνα με τον  κο Κλήμη ο νέος Σταθμός Υπεραστικών αναμένεται να ενισχύσει το συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ ενώ προβλέπει ότι μεγάλα οφέλη θα προκύψουν και για την επιβατική κίνηση στο Μετρό.
      Εκτίμησε ενδεικτικά το κόστος του έργου στα 170-180 εκατ. ευρώ και διευκρίνισε πως η αρμόδια αρχή για την δημοπράτηση, βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, είναι ο ίδιος ο ΚΣΑΥΛΕ και όχι η Αττικό Μετρό.
      Τέλος, εξήγησε πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνει τόσο από την εκμετάλλευση των εμπορευματικών χρήσεων στις εγκαταστάσεις του Σταθμού όσο και από τα ΚΤΕΛ που θα συμμετάσχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα και θα συνεισφέρουν στην αποπληρωμή των κεφαλαίων από τα εισιτήρια.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.