Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      “Παλαιός Λιμένας Πατρών | Πόλη και Νερό. Δυναμική Ώσμωση. 5 εξάρσεις και 4 επεισόδια.” 
      Αυτός είναι ο τίτλος της πρότασης των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ανδριάνας Λίμπα καιΠαναγιώτας Μουρατίδου, που έλαβε το πρώτο βραβείο στον πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό Ιδεών με θέμα την «Ανάπλαση του παλαιού λιμένα Πατρών».
      Διοργανώτρια Αρχή ήταν η εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Νομού Αχαΐας (ΣΑΝΑ)
      Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η ανάπλαση του δημόσιου χώρου του Παλαιού Λιμένα Πατρών, ο οποίος έχει πάψει να ανταποκρίνεται στη νέα πολεοδομική του λειτουργία ύστερα από τη μείωση της παλιάς λιμενικής του χρήσης λόγω ύπαρξης νέου λιμένα σε άλλη περιοχή και λόγω έλλειψης νέου σχεδιασμού του χώρου.
      Στόχος ήταν ο σχεδιασμός του χώρου ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως δημόσιος υπαίθριος χώρος της πόλης. Η πρόταση πρέπει να συμβάλλει στην αναβάθμιση της παραθαλάσσιας ζώνης μπροστά από το ιστορικό κέντρο της πόλης, στην επιτυχή σύνδεση με αυτήν και στην αποκατάσταση της προσβασιμότητας με ταυτόχρονη διατήρηση της χρήσης λιμενικής ζώνης στο τμήμα που το λιμάνι βρίσκεται ακόμη εν λειτουργία. Προτεινόμενες νέες χρήσεις με αξιοποίηση παλαιών και δημιουργία νέων κτιρίων, μεταξύ των οποίων και μουσείου για την ιστορία της πόλης, έχουν ως στόχο τον επαναπροσδιορισμό της ταυτότητας της πόλης.
      Συνοπτική περιγραφή της μελέτης
      Η περιοχή μελέτης με έκταση χερσαίας περιοχής περίπου 279.000τ.μ. και μήκος 2km αναπτύσσεται κατά μήκος του κεντρικού τμήματος της πόλης, στο όριό της με τη θάλασσα. Στο όριο της πόλης με την περιοχή διασχίζει ο παραλιακός οδικός άξονας Λεωφόρος Αμαλίας και σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ. Βόρεια η περιοχή συνορεύει με πάρκο και μαρίνα μικρών σκαφών που οδηγούν προς την Αγυιά και τις παραλίες, και προς το νότο με παραθαλάσσιο πάρκο, την περιοχή του νέου φάρου και με το πάρκο γύρω από την εκκλησία του Αγίου Αντρέα.
      Πέντε κεντρικοί οδικοί άξονες της πόλης καταλήγουν στην περιοχή με τον κεντρικό από αυτούς την Αγίου Νικολάου να αποτελεί τη σύνδεση του κάστρου με τη θάλασσα και το άνοιγμα προς τη θέα. Στον κεντρικό αυτό Μώλο βρισκόταν και ο παλιός φάρος γύρω από τον οποίο συγκεντρωνόταν και συγκεντρώνεται ακόμη και σήμερα μεγάλο μέρος της κοινωνικής ζωής των κατοίκων. Πρόκειται για τόπο με ιδιαίτερη πολυπλοκότητα, που καθόρισε τον χαρακτήρα της πόλης μέσα στο χρόνο, με ισχυρές ιστορικές μνήμες, αφετηρία θαλάσσιας επικοινωνίας με τη Δύση, που σήμερα δέχεται έντονες δυνάμεις, τόσο αστικές, όσο και φυσικές, χωρίς ωστόσο τα αποτυπώματά τους να είναι εμφανή στην υφιστάμενη εικόνα του.
      Η πρόταση στοχεύει σε συνολικές προσεγγίσεις σχεδιασμού του αστικού χώρου, ώστε με διαφορετικούς χειρισμούς να επιτυγχάνεται η ανάκτηση του υπαίθριου δημόσιου χώρου. Έχει ως βασικό στόχο την ανασύνταξη του ευρύτερου τοπίου της περιοχής μελέτης, μέσω της χωρικής αναδιοργάνωσης και επανένταξής της στον αστικό ιστό, της ανάδειξης της φυσιογνωμίας του τόπου και του επαναπροσδιορισμού της ταυτότητάς του, η οποία έχει φθαρεί με την πάροδο του χρόνου.
      Κεντρική ιδέα της πρότασης είναι η προβολή της δυναμικής ώσμωσης αμφίδρομων πιέσεων από πόλη και θάλασσα στην περιοχή μελέτης. Αυτή λειτουργεί ως μεταβατικός χώρος υποδοχής εγκάρσιων δυνάμεων από τις δύο κατευθύνσεις που, μέσω της διάχυσης και της αλληλεπίδρασης τους, ενεργοποιούν τη δυναμική του τόπου και επαναφέρουν τη χαμένη συνέχεια και συνοχή.

      Γενική Άποψη Πρότασης
      Το σύνολο της πρότασης αποτελείται από εννιά διακριτές υποενότητες, τους πέντε μώλους ως εξάρσεις της ξηράς στο νερό και τις τέσσερις προβλήτες όπου λαμβάνουν χώρα διαφορετικά επεισόδια.
      Ο σχεδιασμός ακολουθεί τις βασικές αρχές της βιωσιμότητας και της αειφορίας ως συνδυασμός κοινωνικών, οικολογικών, οικονομικών και πολιτιστικών δυνάμεων του τόπου. Ως περιοχή μελέτης νοείται, όχι μόνο η παράκτια ζώνη του παλαιού λιμένα με την ευρύτερη περιοχή της, αλλά και ο κυματοθραύστης και ο ενδιάμεσος θαλάσσιος χώρος. Έτσι, λοιπόν, η πρόταση είναι αποτέλεσμα σύνθετης σχεδιαστικής προσέγγισης, συνισταμένη πολλαπλών και ποικίλων παραμέτρων.

       
      Σχέδιο Γενικής Διαμόρφωσης
      Οι πέντε εγκάρσιοι οδικοί άξονες (Τριών Ναυάρχων, Δημ. Γούναρη, Αγίου Νικολάου, Νόρμαν, Αγίας Σοφίας) εισέρχονται από την πόλη με φυγές προς τη θάλασσα και τους ορεινούς όγκους στο βάθος του ορίζοντα, αφήνοντας το αποτύπωμά τους στις εξάρσεις των μώλων. Ισχυρότερος από τους άλλους, ο κεντρικός άξονας Αγίου Νικολάου εκτείνεται έως τον κυματοθραύστη μέσω μεταβλητής πλωτής σύνδεσης. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η διακριτή διαφοροποίηση βόρειου και νότιου τμήματος με τις αντίστοιχες θαλάσσιες εισόδους τους. Ταυτόχρονα, οι τέσσερις κόλποι μετατρέπονται σε «αγκαλιές» υποδοχής θαλάσσιων δραστηριοτήτων, που εισρέουν και επηρεάζουν μορφολογικά την υπόλοιπη διαμόρφωση. Στην κατάληξη του έκτου άξονα, πεζόδρομος Γεροκωστοπούλου, διαμορφώνεται ορθογωνικός χώρος προβολής της κεντρικής πλατείας Βασιλέως Γεωργίου Α’ στην περιοχή μελέτης. Ένα σύστημα πράσινων χώρων, με εγκάρσιες έγγραφες, λειτουργεί ως ραχοκοκαλιά που στηρίζει τις ροές κατά μήκος και συνδέει την πόλη με την παραθαλάσσια ζώνη. Δενδροστοιχίες ακολουθούν τη χάραξη αυτή πάνω στο ίχνος της περίφραξης του λιμένα.
      Το σύνολο της περιοχής οργανώνεται χωρικά ανάλογα με τις λειτουργίες που καλείται να εξυπηρετήσει. Οι λειτουργίες αυτές προέκυψαν από χωρικά, ιστορικά και κοινωνικά δεδομένα τα οποία καθόρισαν τους βασικούς άξονες οργάνωσης του χώρου. Εντοπίζονται οκτώ βασικές χωρικές ενότητες: α. Μώλος Αγίου Διονυσίου- Η θαλάσσια πύλη, β. Προβλήτα και λιμενολεκάνη μεταξύ Μώλων Αγίου Διονυσίου- Άστιγγος – Η υποδοχή εκ θαλάσσης, γ. Μώλος Άστιγγος- Εναλλακτικό Πεδίο πολιτισμού, δ. Προβλήτα και λιμενολεκάνη μεταξύ Μώλων Άστιγγος- Αγίου Νικολάου- Ο υγρότοπος και μαρίνα σκαφών, ε. Μώλος Αγίου Νικολάου- Τόπος Αλληλεπίδρασης και μνήμης, στ. Προβλήτα και λιμενολεκάνη μεταξύ Μώλων Αγίου Νικολάου-Δημ. Γούναρη- Η υποδοχή εκ πόλεως, ζ. Μώλος Δημ. Γούναρη- Το μουσείο, η. Προβλήτα και λιμενολεκάνη μεταξύ Μώλου Δημ. Γούναρη και Ιχθυόσκαλας- Τόπος βιωματικής αλιείας.
      Στο βόρειο τμήμα της περιοχής μελέτης, στο οποίο προβλέπεται η διατήρηση της λιμενικής δραστηριότητας έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος λιμένας Πατρών, οι επεμβάσεις προτείνεται να πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις· σε πρώτη φάση, αυτές που δεν εμποδίζουν τις λιμενικές λειτουργίες και σε δεύτερη φάση η ολοκλήρωση της πρότασης με το σύνολο των φυτεύσεων και την εισαγωγή των στοιχείων που έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν μεταγενέστερα.
      Προβλήτα και λιμενολεκάνη μεταξύ Μώλων Αγίου Διονυσίου- Άστιγγος – Η υποδοχή εκ θαλάσσης  
      Μώλος Άστιγγος- Εναλλακτικό Πεδίο πολιτισμού  
      Προβλήτα και λιμενολεκάνη μεταξύ Μώλων Άστιγγος- Αγίου Νικολάου- Ο υγρότοπος και μαρίνα σκαφών  
      Μώλος Αγίου Νικολάου- Τόπος Αλληλεπίδρασης και μνήμης  
      Προβλήτα και λιμενολεκάνη μεταξύ Μώλων Αγίου Νικολάου-Δημ. Γούναρη- Η υποδοχή εκ πόλεως  
      Μώλος Δημ. Γούναρη- Το μουσείο Προβλήτα και λιμενολεκάνη μεταξύ Μώλου Δημ. Γούναρη και Ιχθυόσκαλας- Τόπος βιωματικής αλιείας
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπεγράφη από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλο, και δημοσιεύτηκε νωρίτερα σε ΦΕΚ (Β´ 5351) η Υπουργική Απόφαση (ΥΑ) με την οποία θεσμοθετείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα Εθνική Στρατηγική για τα Δάση (ΕΣΔ) με 20ετή χρονικό ορίζοντα (2018-2038).
      Την κατάρτιση της ΕΣΔ υποστήριξε εξ αρχής η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής και στην εκπόνησή της συμμετείχαν 30μελής ομάδα εργασίας, 250 επιστήμονες και εκπρόσωποι 90 φορέων, συναρμόδια Υπουργεία και Υπηρεσίες του ΥΠΕΝ, φορείς εποπτευόμενοι από το ΥΠΕΝ (όπως είναι οι Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών), ερευνητικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα, επιστημονικοί φορείς, παραγωγικοί φορείς, ΓΕΩΤΕΕ, συνδικαλιστικές οργανώσεις, ΜΚΟ, κυνηγετικές οργανώσεις, η δασική βιομηχανία και ορειβατικοί σύλλογοι.
      Σχέδιο της ΥΑ είχε αναρτηθεί στη διαδικτυακή σελίδα οpengov.gr και η διαβούλευσή του συγκέντρωσε 315 σχόλια, τα οποία ενσωματώθηκαν στην τελική Απόφαση.
      Η ΕΣΔ έχει 3 οριζόντιους άξονες (διακυβέρνηση δασικού τομέα, απογραφή-παρακολούθηση, έρευνα-καινοτομία) και 4 κάθετους άξονες (οικονομία του δάσους, κλιματική αλλαγή, προστασία δασικών οικοσυστημάτων και βελτιστοποίηση υπηρεσιών οικοσυστήματος, διεθνείς και ευρωπαϊκές πολιτικές).
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, ο άξονας της προστασίας περιλαμβάνει ειδικό κεφάλαιο για τις δασικές πυρκαγιές με κυρίαρχη τη δημόσια πολιτική πρόληψης. Σε κάθε άξονα περιγράφονται οι γενικοί του στόχοι, οι κατευθύνσεις δράσεων τους, καθώς και οι δείκτες παρακολούθησης υλοποίησής τους. Ακόμη, ορίζονται τα μέσα υλοποίησης και ο τρόπος σύνταξης των Σχεδίων Δράσης. Τα Σχέδια Δράσης θα αναπτυχθούν άμεσα και γι' αυτό νομοθετήθηκε πρόσφατα η δυνατότητα κύρωσης τους.
      Στην ΕΣΔ υπάρχουν πολλές νέες δράσεις, αλλά και άλλες που ήταν υπό συζήτηση χωρίς να έχουν θεσμοθετηθεί για δεκαετίες, ενώ το πλάνο υλοποίησής τους είναι 20ετές.
      Ενδεικτικά αναφέρονται:
      Ανασυγκρότηση κεντρικών και περιφερειακών δομών Δασικής Υπηρεσίας και καθετοποίηση αυτών, η οποία θα στοχεύει στη βελτιστοποίηση της αειφορικής διαχείρισης των υπηρεσιών οικοσυστήματος και των δασικών προϊόντων Ανάπτυξη εθνικού, περιφερειακών και τοπικών οδικών χαρτών για την ενίσχυση του προληπτικού αντιπυρικού σχεδιασμού και την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών Συστηματική διαχείριση όλων των δασικών οικοσυστημάτων με σκοπό τον περιορισμό των δασικών πυρκαγιών, αλλά και της έντασης αυτών υπό το πρίσμα της αειφορίας και των πολλαπλών υπηρεσιών των δασικών οικοσυστημάτων Ανάπτυξη ανθεκτικών και προσαρμοσμένων οικισμών σε δασικές πυρκαγιές στις περιοχές άμεσης προτεραιότητας μέσα από τη θεσμοθετημένη συνεργασία μεταξύ αρμόδιων δημόσιων υπηρεσιών (πχ. Δασική Υπηρεσία, Γενική Γραμματεία, Πολιτικής Προστασίας, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Τοπική Αυτοδιοίκηση Α' και Β' βαθμού) και την εθελοντική συνεργασία μεταξύ δημοσίων υπηρεσιών και πολιτών Δημιουργία μόνιμου και ευέλικτου μηχανισμού εθνικής απογραφής και παρακολούθησης των δασικών οικοσυστημάτων Ενίσχυση της καινοτομίας σε προϊόντα και υπηρεσίες Διαρκής κατάρτιση και ενημέρωση των εργαζομένων που συνδέονται με τα δασικά οικοσυστήματα με στόχο την ενσωμάτωση στη δασική πράξη των αποτελεσμάτων της έρευνας, της καινοτομίας και των διεθνών πρακτικών και πολιτικών Αύξηση της συμβολής του δασικού τομέα στο ΑΕΠ της χώρας Βελτίωση της μεθοδολογίας καταγραφής των παραγομένων προϊόντων και υπηρεσιών του δάσους με έμφαση στην απασχόληση και στον κοινωνικοοικονομικό ρόλο των δασικών οικοσυστημάτων Αναγνώριση της αξίας και ενίσχυση της συμβολής των δασικών οικοσυστημάτων στη βιοοικονομία και στην κυκλική οικονομία Διαχείριση με σκοπό την προσαρμογή των δασικών οικοσυστημάτων στην κλιματική αλλαγή Συμβολή στο μετριασμό της κλιματικής αλλαγής με αύξηση της δέσμευσης και αποθήκευσης του άνθρακα στα δασικά οικοσυστήματα Διαχείριση και αποκατάσταση των δασικών οικοσυστημάτων με σκοπό τη διατήρησή τους και την ανάσχεση της απώλειας της βιοποικιλότητας Διατήρηση, αποκατάσταση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών οικοσυστήματος Βελτίωση των νομικών εργαλείων απογραφής και παρακολούθησης (πχ. δασικοί χάρτες στο πλαίσιο του Εθνικού Κτηματολογίου, δασολόγιο, διασύνδεση δασικών διαχειριστικών μελετών) για τη θεσμική θωράκιση των δασικών οικοσυστημάτων Δικτύωση και συνέργειες θεσμικών και μη φορέων που σχετίζονται με τα δασικά οικοσυστήματα για την ενίσχυση της δημόσιας συμμετοχής, την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της απλοποίησης των διαδικασιών Συνοχή της εθνικής πολιτικής με τις πολιτικές, στόχους και δεσμεύσεις σε ευρωπαϊκό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο για τα δασικά οικοσυστήματα Ενίσχυση των διεθνών πολιτικών παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών της χώρας σε τομείς που σχετίζονται με τα δασικά οικοσυστήματα, όπως της κλιματικής αλλαγής, και ανάληψη πρωτοβουλιών στη χάραξη διεθνούς πολιτικής για τα δασικά οικοσυστήματα, με έμφαση στις περιοχές των Βαλκανίων και της Μεσογείου
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την παράταση της δοκιμαστικής λειτουργίας, για ερευνητικούς σκοπούς, του εγκατεστημένου υβριδικού συστήματος BESS Accusol στον ΑΣΠ Καρπάθου αποφάσισε το Συμβούλιο Διεύθυνσης της ΔΕΗ σε πρόσφατη συνεδρίασή του.
      Μετά τη συγκεκριμένη απόφαση το υβριδικό σύστημα, ονομαστικής ισχύος 40kW, θα συνεχίσει να λειτουργεί στον ΑΣΠ Καρπάθου για περίοδο δώδεκα μηνών.
      Η απόφαση για την παράταση της λειτουργίας του συστήματος στην Κάρπαθο δείχνει ότι μάλλον κάτι καλό μπορεί να βγει από την πιλοτική εφαρμογή του, κάτι που προφανώς ενδιαφέρει άμεσα τόσο τη ΔΕΗ, όσο και τη γερμανική εταιρεία.
      Υπενθυμίζεται ότι η αρχική εγκατάσταση του συστήματος της γερμανικής εταιρείας στον ΑΣΠ Καρπάθου είχε αποφασιστεί από το Συμβούλιο Διεύθυνσης της ΔΕΗ στα τέλη του 2016, όπως είχε γράψει το energypress.
      Η αρχική συμφωνία προέβλεπε τη δοκιμαστική λειτουργία του για περίοδο έξι μηνών, με τη ΔΕΗ να διατηρούσε δικαίωμα επέκτασης της χρήσης για έξι επιπλέον μήνες, το οποίο και πλέον άσκησε.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα έχει παραχωρηθεί δωρεάν από τη γερμανική εταιρεία για τη δοκιμαστική αυτή λειτουργία, χωρίς να εγείρεται καμία ευθύνη ή απαίτηση αποζημίωσης από τη ΔΕΗ.
      Το σύστημα BESS Accusol
      Το σύστημα BESS (Battery Energy Storage System) είναι ένα σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου για την αποθήκευση ενέργειας παραγόμενης από ΑΠΕ.
      Το υβριδικό σύστημα υπόσχεται να προσφέρει την απαιτούμενη ευελιξία ώστε να εξισορροπείται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο η ζήτηση με την παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας, δεδομένης της αδυναμίας των συστημάτων ΑΠΕ να λειτουργούν συνεχώς, λόγω της άμεσης εξάρτησής τους από τις καιρικές συνθήκες.
      Τα βασικά του μέρη είναι μια φωτοβολταϊκή γεννήτρια, μπαταρίες ιόντων λιθίου, converter/inverter, μια μονάδα ελέγχου και το πρόγραμμα διαχείρισης.
      Το σύστημα εγκαθίσταται σε ένα κλιματιζόμενο και πυρασφαλές κοντέινερ και μπορεί να λειτουργήσει τόσο αυτοματοποιημένα, όσο και με χειριστή, με τα διάφορα μέρη του να μπορούν να ελεγχθούν ανεξάρτητα.
      Η ενεργειακή του απόδοση προσδιορίζεται άνω του 85%.
      Το σύστημα λειτουργεί ως εξής: η ενέργεια που παράγεται από ΑΠΕ είτε διοχετεύεται απευθείας στο δίκτυο είτε αποθηκεύεται στη μπαταρία. Όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση ή οι καιρικές συνθήκες δεν ευνοούν την παραγωγή, το σύστημα διοχετεύει ενέργεια στο δίκτυο μέσω των DC/AC μετατροπέων.
      Η Accusol, η εταιρεία που έχει αναπτύξει το σύστημα, δραστηριοποιείται σε στενή συνεργασία με τη Siemens, αποτελώντας ουσιαστικά μέρος του καινοτόμου βιομηχανικού τομέα της Siemens. Τεχνικός της σύμβουλος είναι το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης.
      Η εταιρεία δραστηριοποιείται από το 2012 στην παραγωγή προϊόντων υψηλής τεχνολογίας για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των έξυπνων δικτύων.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η πρώτη στρατηγική κίνηση της νέας διοίκησης της Ελλάκτωρ είναι γεγονός. Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, προχώρησε στην εξαγορά του 6,5% των μετοχών της εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και αντίστοιχου ποσοστού της εταιρείας ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., έναντι συνολικού τιμήματος 37,5 εκατ. ευρώ.
      Ως αποτέλεσμα των προαναφερθεισών συναλλαγών, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ελέγχει πλέον το 65,749% των μετοχών των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., από το 59,249% που ήταν η συμμετοχή της σε αμφότερες τις εταιρείες προηγουμένως.
      Υπενθυμίζεται πως η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. είναι η εταιρεία, η οποία ανέλαβε, μέσω σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο, τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, ενώ η ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. ελέγχει σε ποσοστό 80% την εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.
      Το 6,5% του μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. αποτελεί το ποσοστό που αναλογεί στην ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, από το συνολικό ποσοστό του 9,88% που κατείχε στις δυο εταιρείες η Τράπεζα Πειραιώς, για τη διάθεση του οποίου είχε διενεργήσει διεθνή διαγωνισμό.
      Σε συνέχεια σχετικής δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς που έλαβε η Τράπεζα Πειραιώς, μετά το πέρας του διαγωνισμού, απευθύνθηκε – όπως ορίζει το Συμφωνητικό Μετόχων αμφότερων των εταιρειών – στους υφιστάμενους μετόχους των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., που διαθέτουν δικαίωμα προαιρέσεως, δικαίωμα, το οποίο άσκησε η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
      Σχολιάζοντας την εξαγορά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, δήλωσε:
      «Η ενίσχυση της συμμετοχής μας στις εταιρείες ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη νέα στρατηγική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που προβλέπει τη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στον τομέα των παραχωρήσεων και τη δημιουργία μέσω αυτής μακροχρόνιας προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους μας.
      Είναι μία επένδυση με σημαντικότατα επιχειρηματικά, στρατηγικά και οικονομικά οφέλη για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.
      Η Αττική Οδός αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό αποτύπωμα του Ομίλου μας, αφού από τη μία είναι δημιούργημα της θυγατρικής μας στις κατασκευές ΑΚΤΩΡ και από την άλλη είναι ένα χαρακτηριστικό έργο παραχώρησης, της θυγατρικής μας ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
      17 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου τμήματος της, η Αττική Οδός διατηρεί αναλλοίωτη την κατασκευαστική της υπεροχή, αλλά και αδιαμφισβήτητο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών της, στοιχεία που την καθιστούν ένα από τα κορυφαία έργα υποδομής στην Ελλάδα, τον πλέον κομβικό οδικό άξονα της Αθήνας και τη σταθερή επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών».

      Οικονομικά στοιχεία του έργου
      Το 2013, η πρώτη χρονιά που διατέθηκε μέρισμα 
      Η πρώτη χρονιά που μπόρεσε να υλοποιηθεί διανομή προς τους μετόχους της Αττική Οδός, για τα κεφάλαια που επένδυσαν στα έτη 2000 έως 2002, ήταν το 2013, ήτοι 13 έτη μετά την πρώτη επένδυση στο έργο, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από την Ελλάκτωρ.
      Τα ποσά (σε εκατ. €) που έλαβαν οι μέτοχοι κατ’ έτος, τη συγκεκριμένη χρονιά και έκτοτε είναι τα ακόλουθα:
      2013 2014 2015 2016 2017 2018 78,2 114,9 62,2 70,9 71,2 79,5 Από τα 822,2 εκατ. ευρώ που επένδυσαν οι μέτοχοι της εταιρείας «Αττική Οδός Α.Ε.» μέχρι σήμερα, κι αφού εξυπηρετούνται κανονικά τα δάνεια που ελήφθησαν, έχουν αποσβεστεί μέσω μερισμάτων τα 476,9 εκατ.
      Έως 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης η μέση ποσοστιαία απόδοση της επένδυσης για τους μετόχους
      Η συμφωνηθείσα απόδοση επί του έργου, σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ανέρχεται σε 13,1%, ενώ εκτιμάται πως η απόδοση δεν θα ξεπεράσει το 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης, σύμφωνα με την Ελλάκτωρ.
      Στα 117,9 εκατ. οι επιπλέον επενδύσεις του αρχικού κόστους μέχρι σήμερα 
      Για τη διατήρηση της ποιότητας του έργου σε πολύ υψηλό επίπεδο, μετά από 14 έτη πλήρους λειτουργίας, έχουν γίνει εργασίες βαριάς συντήρησης και έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους €117.939.347 και μέχρι το τέλος της παραχώρησης θα υλοποιηθούν αντίστοιχα σημαντικές εργασίες, αντικαταστάσεις και επενδύσεις για τη διατήρηση του αυτοκινητοδρόμου σε υψηλά επίπεδα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τους τέσσερις λόγους για τους οποίους οι ξένοι επενδυτές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά ακινήτων αναλύει σε έκθεσή της η διεθνής ηλεκτρονική πλατφόρμα ακινήτων Tranio με τίτλο «Τάσεις και προβλέψεις για το τι πρέπει να αναζητήσουν οι επενδυτές για το 2019». Η Ρωσική εταιρεία ακινήτων επισημαίνει στην ανάλυσή της ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις στην ελληνική αγορά ακίνητης περιουσίας έφτασαν σε νέα υψηλά επίπεδα το 2017. Η συνολική αξία των συναλλαγών με ξένους επενδυτές άγγιξε τα €328 εκατ., δηλαδή, δυο φορές περισσότερο από το 2016 και 2,5 φορές πάνω από το 2015.
      Οι τέσσερις, όμως, λόγοι που οι ξένοι επενδυτές δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στην ελληνική αγορά ακινήτων σύμφωνα με την Tranio είναι:
      1)   Golden Visa: Η Ελλάδα χορηγεί άδειες παραμονής για όσους αγοράσουν ακίνητα στη χώρα αξίας πάνω από €250.000, η πιο φθηνή λύση για άδεια διαμονής σε χώρα της Ε.Ε
      2)    Ρεκόρ τουριστικών αφίξεων: Ο αριθμός των αλλοδαπών που επισκέπτονται την Ελλάδα καταγράφει υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος την Ελλάδα επισκέφθηκαν πάνω από 20 εκατομμύρια τουρίστες το 2017.
      3)    Χαμηλό κόστος: Μέχρι στιγμής το κόστος της ιδιοκτησίας ανά τετραγωνικό μέτρο στην Ελλάδα είναι το μικρότερο από το αντίστοιχο άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Τώρα η αγορά βρίσκεται στο κατώτατο σημείο του κύκλου της, όμως αρχίζει να σημειώνει άνοδο. Η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε αύξηση των τιμών των κατοικιών για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο μέσα στη χρονιά.
      4)    Θετικές αλλαγές στην οικονομία: Το ελληνικό ΑΕΠ αναπτύσσεται για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο. Τον Αύγουστο η χώρα ολοκλήρωσε με επιτυχία το τρίτο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής. Ο διεθνής οίκος Fitch Ratings αναβάθμισε την μακροπρόθεσμη πιστοληπτική προοπτική σε «ΒΒ-» από «Β» διατηρώντας σταθερό το outlook. Οι σημερινές χαμηλές τιμές των ακινήτων και η μεγάλη ζήτηση συμβάλλουν στην αύξηση των αποδόσεων για τους επενδυτές. Ετσι, η καθαρή απόδοση του βραχυπρόθεσμου ενοικίου ενός ανακαινισμένου διαμερίσματος στο κέντρο της Αθήνας είναι 5% με 7% ετησίως έναντι 3% στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Επιπλέον υπάρχει το ενδεχόμενο οι τιμές των ακινήτων να αυξηθούν κατά 20% με 30% τα επόμενα δυο με τρία χρόνια. 

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΕΦΚΑ:
      Η εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών έτους 2017 ασφαλισμένων Αγροτών, Αυτοαπασχολούμενων και Ελεύθερων Επαγγελματικών:
      με παράλληλη άσκηση μισθωτής και μη μισθωτής δραστηριότητας υπαγόμενων στις διατάξεις της παρ.9 άρθρ.39 Ν.4387/2016 (ΔΠΥ) πρόκειται να αναρτηθεί στον Ατομικό τους Λογαριασμό στον ιστότοπο ΕΦΚΑ, το διήμερο Παρασκευή – Σάββατο 30/11-1/12/2018.
      Τις ίδιες ημερομηνίες θα αναρτηθούν τα ειδοποιητήρια Οκτωβρίου 2018 για τα οποία η προθεσμία καταβολής παρατείνεται έως την Παρασκευή 7/12/2018.
      Δικαιώματα και ευεργετήματα που συνδέονται με την καταβολή των εισφορών παραμένουν ενεργά μέχρι την ημερομηνία αυτή (ρυθμίσεις, ασφαλιστική ενημερότητα, ασφαλιστική ικανότητα).
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περίπου 15 εταιρείες δραστηριοποιούνται στην προμήθεια αερίου, κατά τον πρώτο χρόνο απελευθέρωσης της αγοράς αερίου, από τους 42 που είναι εγγεγραμμένοι στο σχετικό Μητρώο Αδειών Φυσικού Αερίου.
      Αύξηση της διείσδυσης από το 35% που είναι σήμερα στο 40% εντός της επόμενης πενταετίας και στο 45% στην δεκαετία προβλέπει το επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης του δικτύου της Εταιρείας Διανομής Φυσικού Αερίου (ΕΔΑ Αττικής). «Καταστρώνουμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανάπτυξης σε αντίθεση με την συντηρητική προσέγγιση που είχαμε μέχρι σήμερα, ως αποτέλεσμα των εντολών από τους μετόχους μας» ανέφερε χθες ο Γενικός Διευθυντής της ΕΔΑ Αττικής κ. Δημήτρης Παπακώστας, μιλώντας σε συνάντηση με τους ιδιώτες προμηθευτές φυσικού αερίου.
      Είναι αξιοσημείωτο ότι, την περασμένη εβδομάδα, μετά από πολύμηνη εξέταση, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού ενέκρινε τη συναλλαγή μεταξύ ΔΕΠΑ και Attiki Gas BV (μέλος του ομίλου Shell). Για τη συναλλαγή, τα δύο μέρη είχαν συμφωνήσει τον περασμένο Ιούλιο την εξαγορά, έναντι τιμήματος περίπου 150 εκατ. ευρώ, από τη ΔΕΠΑ του 49% των μετοχών της εταιρείας ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής, κυριότητος της Shell. 
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, έως το 2022, η ΕΔΑ Αττικής θα έχει 60.000 νέες συνδέσεις, με σταδιακή αύξηση της κατανάλωσης από 25% έως και 45% μέχρι το 2028. Μάλιστα, η εταιρεία μελετά την επέκταση κατά 3.400 χιλιόμετρα του δικτύου για όλο το λεκανοπέδιο έως τα Μεσόγεια και την Ανατολική Αττική, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των κατοίκων του λεκανοπεδίου.
      Σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς αερίου, που τον Ιανουάριο κλείνει ένα έτος,  ήδη δραστηριοποιούνται 15 νέοι παίκτες στην προμήθεια (ΒΑ Υαλουργία Ελλάδος, Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας-Φυσικό Αέριο, NRG, Μυτιληναίος, Ηρων, ΖενίΘ, Elpedison, EΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ κ.ά.), από τους 42 που είναι εγγεγραμμένοι  στο Μητρώο Αδειών Φυσικού Αερίου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).
      Η ανάπτυξη δικτύων της ΕΔΑ
      Η μέση αύξηση κατασκευής νέου δικτύου, ήταν 20 χιλιόμετρα ανά έτος. Όμως, εφέτος αναμένεται ότι θα διπλασιαστεί, μια ανοδική πορεία που προβλέπεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, συνεπικουρούμενη από το άνοιγμα της λιανικής αγοράς και την ενίσχυση του ανταγωνισμού. Όπως υπογράμμισε ο επικεφαλής της ΕΔΑ Αττικής, μιλώντας στα στελέχη των παρόχων φυσικού αερίου,  η μεγαλύτερη διείσδυση του δικτύου στην Αττική, σε συνδυασμό με την αύξηση των χρηστών και της κατανάλωσης θα οδηγήσει σε περιορισμό των τελών διανομής που πληρώνουν οι καταναλωτές.
      Από την αρχή του έτους έως και τον Νοέμβριο υπεγράφησαν συμβάσεις με 13.000 καταναλωτές και εκτιμάται ότι ο αριθμός θα ξεπεράσει τις 14.000 έως το τέλος του έτους. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο τεχνικός διευθυντής της ΕΔΑ Αττικής κ.Χρήστος Σκουλίδας, σε αυτό βοήθησαν τα προγράμματα επιδότησης (για εγκατάσταση της εσωτερικής εγκατάστασης θέρμανσης, χωρίς τέλη διασύνδεσης κ.ά.), σε συνδυασμό με τα μέτρα της πολιτείας για την διάχυση της χρήσης φυσικού αερίου. Πάντως, η υπογραφή συμβάσεων συνεχίστηκε και το β΄εξάμηνο του έτους, οπότε οι επιδοτήσεις είχαν σταματήσει, γεγονός που όπως επεσήμανε ο κ. Σκουλίδας δείχνει ότι η αγορά ωριμάζει.
      Η ΕΔΑ Αττικής έχει παρουσία σε  53 δήμους της Αττικής, που αντιστοιχούν σε 350.000 νοικοκυριά, 7.000 επαγγελματίες και 200 μεγάλους πελάτες. Η εταιρεία διαθέτει ένα δίκτυο χαμηλής πίεσης 3.140 χιλιομέτρων (4bar) και 330 χιλιόμετρα δίκτυο μέσης πίεσης (19bar)  με 117.000 ενεργούς μετρητές.  Όπως τόνισε ο εμπορικός διευθυντής της ΕΔΑ Αττικής κ. Αναστάσιος Τόσιος, μη διασυνδεδεμένα  στο δίκτυο φυσικού αερίου υπολογίζεται ότι είναι 530.000 νοικοκυριά στην Αττική. Από αυτά τα 220.000 βρίσκονται σε Αθήνα και Καλλιθέα, 132.000 στην Δυτική Αττική (Πειραιάς, Περιστέρι, Αιγάλεω, Νίκαια), 108.000 στα νότια προάστια (Νέα Σμύρνη, Φάληρο, Ηλιούπολη, Γλυφάδα) και 70.000 στη Βόρεια Αττική (Κηφισιά, Χαλάνδρι, Μαρούσι, Χολαργός κ.λπ).
      Τράτσα Μάχη
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έναν ακόμη άθλο πραγματοποίησε η NASA με τη live μετάδοση της επιτυχημένης προσεδάφισης του διαστημόπλοιου Insight στον πλανήτη Άρη. 
      Έπειτα από ένα διαπλανητικό ταξίδι διάρκειας σχεδόν επτά μηνών, το διαστημικό επιστημονικό σκάφος InSight προσεδαφίστηκε στον 'Αρη, έχοντας διασχίσει με επιτυχία την ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη, επιβεβαίωσε η Nasa από το κέντρο της στην Πασαντίνα στην Καλιφόρνια.
      Μάλιστα το InSight έστειλε την πρώτη του φωτογραφία από την επιφάνεια του «κόκκινου πλανήτη».


      «Προσεδάφιση επιβεβαιώθηκε!» ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι και οι μηχανικοί και επιστήμονες της NASA ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και επιφωνήματα χαράς.
      Σκοπός του InSight είναι να μελετήσει το εσωτερικό του και τους σεισμούς του Άρη.
      Πρόκειται για την πρώτη προσεδάφιση της NASA από το 2012 (ρόβερ Curiosity) και η πρώτη φορά που θα μελετηθεί από ένα ρομποτικό γεωλογικό εργαστήριο το εσωτερικό, η σύνθεση και ειδικότερα η τεκτονική δραστηριότητα όχι μόνο του 'Αρη, αλλά και οποιουδήποτε άλλου πλανήτη πέρα από τη Γη.
      Η όλη διαδικασία προσεδάφισης διήρκεσε επτά αγωνιώδη λεπτά, τα «επτά λεπτά του τρόμου» όπως τα αποκαλούσαν οι μηχανικοί της NASA, αφού στη διάρκεια αυτών των λεπτών δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο, παρά να προσεύχονται ότι είχαν προγραμματίσει σωστά τις κινήσεις του ρομποτικού σκάφους.
      Υπενθυμίζεται πως 40 χρόνια πριν υπήρξε η πρώτη τηλεοπτική μετάδοση διαστημικής αποστολής: της προσελήνωσης του «Απόλλων 11» που συνοδεύτηκε από την ιστορική φράση του Νιλ Άρμστρονγκ «Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα μεγάλο για την ανθρωπότητα…»
      Δείτε το βίντεο προσεδάφισης του Insight που μετέδωσε η NASA:
       
      Περισσότερα...

      0

    • Belgrim

      Η πύλη ανοιχτών γεωχωρικών δεδομένων http://geodata.gov.gr ξεκίνησε εκ νέου να είναι προσβάσιμη μετά από ξαφνική διακοπή της. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια σχετική ανακοίνωση ή ενημέρωση για το καθεστώς λειτουργίας της.
      Πρόσβαση στα δεδομένα από εδώ: http://geodata.gov.gr/
      Σχετικά
      To geodata.gov.gr προσφέρει ανοικτά γεωχωρικά δεδομένα και υπηρεσίες για την Ελλάδα, αποτελώντας έναν εθνικό κατάλογο ανοικτών δεδομένων, μία INSPIRE-συμβατή Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών, καθώς και μία ισχυρή υποδομή για την παροχή υπηρεσιώνπροστιθέμενης αξίας από ανοικτά δεδομένα.
      Μπορείτε ελεύθερα να δημοσιεύσετε, να ανακαλύψετε, να επαναχρησιμοποιήσετε, καθώς και να απεικονίσετε τα δημοσιευμένα δεδομένα. Επίσης, δείτε τις διαθέσιμες λειτουργίες για τη δημοσίευση γεωχωρικών δεδομένων (διανυσματικών και ψηφιδωτών), τις OGC διαδικτυακές υπηρεσίες, τις INSPIRE υπηρεσίες, καθώς και τα API Δεδομένων και Χαρτών που προσφέρουμε.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Στη Βουλή κατατέθηκαν το απόγευμα της Τρίτης οι διατάξεις για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και του εταιρικού φορολογικού συντελεστή. Οι διατάξεις δεν περιλαμβάνουν κάποια έκπληξη σε σχέση με όσα έχουν ανακοινωθεί, καθώς στο πεδίο του ΕΝΦΙΑ περιορίζουν τις μειώσεις σε όσους έχουν πολύ μικρής αξίας ακίνητη περιουσία ενώ στο πεδίο του εταιρικού φορολογικού συντελεστή θα φανούν στα ταμεία των επιχειρήσεων από το 2020, δηλαδή τη χρήση 2019.
      Ειδικότερα, η τροπολογία για τον  ΕΝΦΙΑ προβλέπει ότι:
      -για το 2019 το ποσό του τελικού φόρου που καλείται να πληρώσει κάθε ιδιοκτήτης που έχει ακίνητα συνολικής αντικειμενικής αξίας έως 60.000 ευρώ μειώνεται κατά 30%. Το ποσό της μείωσης του φόρου περιορίζεται κατά 0,7 ευρώ ανά 1.000 ευρώ υπερβάλλουσας αντικειμενικής αξίας. Με αυτόν τον τρόπο υπολογισμού της έκπτωσης ωφελημένοι είναι μόνο μικροϊδιοκτήτες ακινήτων και η έκπτωση περιορίζεται στα 100 ευρώ. Η μεσαία ακίνητη ιδιοκτησία θα συνεχίσει να φορολογείται αδρά. Για παράδειγμα, φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του διαμέρισμα 50 τετραγωνικών μέτρων στο Περιστέρι αντικειμενικής αξίας 45.000 ευρώ και πλήρωσε φέτος ΕΝΦΙΑ ύψους 145 ευρώ. Το 2019 θα πληρώσει 101,5 ευρώ, δηλαδή 43,5 ευρώ λιγότερα. Φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του διαμέρισμα 80 τετραγωνικών μέτρων στο Αιγάλεω αντικειμενικής αξίας 100.000 ευρώ, πλήρωσε φέτος ΕΝΦΙΑ ύψους 296 ευρώ. Το 2019 θα πληρώσει 235 ευρώ, δηλαδή 61 ευρώ λιγότερα.
      -παρατείνεται και για το 2019 η απαλλαγή από τον συμπληρωματικό φόρο των εκτός σχεδίου γηπέδων και εκτάσεων, όπως είναι τα αγροτεμάχια και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα. Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι σε αυτήν την κατηγορία ακινήτων επιβάλλεται κανονικά ο κύριος ΕΝΦΙΑ, δηλαδή ευρώ ανά στρέμμα επιφάνειας.
      Η τροπολογία για τη φορολογία των επιχειρήσεων προβλέπει τα εξής:
      -ο εταιρικός φορολογικός συντελεστής μειώνεται από 29% που είναι σήμερα στο 28% για τη χρήση 2019, στο 27% για τη χρήση 2020, στο 26% για τη χρήση 2021 και στο 25% για τη χρήση 2022 και τα επόμενα έτη. Πάντως εντύπωση προκαλεί το ότι δεν κατατέθηκε η διάταξη για τη μείωση του συντελεστή φορολόγησης των μερισμάτων από το 15% στο 10% που έχει ανακοινωθεί.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ξεκίνησε και επίσημα η κατασκευή του 12ου σταθμού της βασικής γραμμής, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ. Όπως έγινε γνωστό, ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες και οι αρχαιολόγοι παρέδωσαν τη σκυτάλη στην κατασκευάστρια εταιρεία ΑΚΤΩΡ για να ξεκινήσει η εκσκαφή του σταθμού.
      Για να μπορέσει να ολοκληρωθεί ο σταθμός μέχρι την έναρξη λειτουργίας της γραμμής, τον Νοέμβριο του 2020 θα πρέπει οι εργασίες να τρέξουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς καθώς στο διάστημα λιγότερο των 2 ετών που απομένουν πρέπει ο σταθμός ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, να έχει εκσκαφεί, σπάσει η διπλή σήραγγα, να ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού, τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και τα Η/Μ συστήματα.
      Η λειτουργία του σταθμού ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ είναι μεγάλης σημασίας για την Αττικό Μετρό μιας και είναι ένας από τους κεντρικότερους σταθμούς του δικτύου και θα παίζει διπλό ρόλο για περίπου 3 χρόνια, όσο δηλαδή χρειαστεί για να ολοκληρωθεί η κατασκευή στον σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.
      Θα είναι ο σταθμός που θα εξυπηρετεί το βασικό εμπορικό και τουριστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Να σημειωθεί πως τον Νοέμβριο του 2020 σχεδιάζεται να λειτουργήσει όλη η γραμμή από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία και λίγους μήνες αργότερα να δοθεί και ο κλάδος προς Καλαμαριά και έτσι να δημιουργηθεί το πρώτο μικρό δίκτυο Μετρό για την πόλη με συνολικά 18 σταθμούς (μαζί με τον σταθμό της ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ) θα καλύπτει τη Θεσσαλονίκη σε ένα νοητό άξονα Ανατολής-Δύσης.
      Επόμενα βήματα η επέκταση με μία κυκλική γραμμή στα δυτικά της πόλης και η κρίσιμη επέκταση προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία που θα παίζει και το ρόλο της εισόδου-εξόδου για την περιοχή της Χαλκιδικής.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε από τον επικεφαλής των ερευνητών, καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος και πρόεδρο του ΟΑΣΠ Ευθύμη Λέκκα, το βίντεο με το αποτέλεσμα της επιτόπιας έρευνας των κατολισθήσεων στο Πλωμάρι, της ομάδας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, (ΕΚΠΑ) στο Πλωμάρι.
      Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η οριοθέτηση της περιοχής εκκένωσης.
      Η επιστημονική ομάδα μετέβη την Κυριακή στην περιοχή, για να μελετήσει με τη χρήση οργάνων και μεθόδων σύγχρονης τεχνολογίας το φαινόμενο και τα αίτια που το προκάλεσαν και να εκτιμήσει την επικινδυνότητα για την ευρύτερη περιοχή.
      Δείτε και ένα βίντεο από την κατολίσθηση:
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι υπουργοί από δέκα χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να χαράξει μια «αξιόπιστη και λεπτομερή» πορεία προς το μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών ως το 2050, πριν την έναρξη της κεντρικής στρατηγικής κλιματικής αλλαγής που θα λάβει χώρα την επόμενη εβδομάδα.
      Οι Υπουργοί Ενέργειας και Περιβάλλοντος της Δανίας, της Φινλανδίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, του Λουξεμβούργου, της Ολλανδίας, της Πορτογαλίας, της Σλοβενίας, της Ισπανίας και της Σουηδίας υπέγραψαν κοινή επιστολή προς τον Επίτροπο Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, ζητώντας σαφή κατεύθυνση προς την επίτευξη αυτού του στόχου.
      Σύμφωνα με τους νέους ενεργειακούς κανόνες της ΕΕ και τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου τον Μάρτιο, η Επιτροπή πρέπει να παρουσιάσει μέχρι το τέλος του 2018 μια κλιματική στρατηγική που θα δείξει πώς μπορεί η Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους της συμφωνίας του Παρισίου.
      Στις 28 Νοεμβρίου, το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ θα παρουσιάσει τη στρατηγική του για το 2050, και η ευρωπαϊκή νομοθεσία το υποχρεώνει να περιλαμβάνει στα οκτώ πιθανά σχέδια τουλάχιστον μία οδό προς μηδενικές εκπομπές, καθώς και ένα σχέδιο που θα επιτρέψει στην ευρωπαϊκή οικονομία να συμμορφωθεί με τις δεσμεύσεις της Συμφωνίας του Παρισιού για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης. Τα κράτη μέλη θα επιλέξουν τελικά το σχέδιο που προτιμούν.
      Στην κοινή τους επιστολή, η οποία δημοσιεύθηκε από τον ιστοχώρο πληροφόρησης για την ΕΕ, Euractiv, τα δέκα κράτη μέλη, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 51% του πληθυσμού της ΕΕ, «ενθαρρύνουν την Επιτροπή να καθορίσει μία σαφή κατεύθυνση προς τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050» και επιμένουν ότι αυτό πρέπει να παρουσιαστεί με «αξιόπιστο και λεπτομερή τρόπο».
      Η επιστολή ακολουθεί ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το οποίο προέτρεψε την Επιτροπή να διασφαλίσει ότι η στρατηγική θα περιλαμβάνει μια επιλογή μηδενικών εκπομπών για το 2050.
      Ωστόσο, δεν είναι ακόμα σαφές εάν η Επιτροπή θα προτείνει πράγματι ένα από τα σχέδια ρητά στα κράτη μέλη ή αν θα αφήσει το ζήτημα εξ ολοκλήρου στη διακριτική ευχέρεια του Συμβουλίου.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Eγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η συγκέντρωσης που αφορά στην μεταβολή από κοινό σε αποκλειστικό του ελέγχου από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ επί των εταιριών «ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» και «ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΕ».
      Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε τμήμα, με την υπ’ αριθμ. 673/2018 ομόφωνη απόφασή της, ενέκρινε, κατ’ άρθρο 8 παρ. 3 του Ν. 3959/2011, την από 05.10.2018 γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση που αφορά στη μεταβολή του ελέγχου των εταιριών «ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΕ» και «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ» από κοινό σε αποκλειστικό, μέσω της εξαγοράς από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ του υπολοίπου ποσοστού των μετοχικών τους κεφαλαίων που κατείχε προηγουμένως η εταιρία FERROVIAL S.A.
      Με την απόφασή της η Επιτροπή έκρινε ότι η εν λόγω συγκέντρωση, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες, ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.
      Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νέες ρυθμίσεις που αποσαφηνίζουν το καθεστώς που διέπει τις Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) περιλαμβάνει το νομοσχέδιο με τίτλο “Θεματικός Τουρισμός - ειδικές μορφές τουρισμού - ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού και της τουριστικής εκπαίδευσης - στήριξη τουριστικής επιχειρηματικότητας και άλλες διατάξεις” που κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή
       
      Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζονται οι ειδικές μορφές τουρισμού και πώς αυτές ασκούνταιμε στόχο την επέκταση της τουριστικής περιόδου την ανάδειξη  θεματικών προιόντων μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η αύξηση του τουριστικού ρεύματος και των εσόδων από παραδοσιακές και νέες αγορές επισκεπτών υψηλής αγοραστικής δύναμης η ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών και η προσέλκυση ξένων επενδύσεων υψηλής προστιθεμενης αξίας.
       
      Ο θεματικός τουρισμός
      Ο τουρισμός υπαίθρου διακρίνεται σε πέντε (5) κατηγορίες: αγροτουρισμός, οινοτουρισμός, οικοτουρισμός - πράσινος τουρισμός, περιηγητικές διαδρομές - πεζοπορία, γεωτουρισμός και αλιευτικός τουρισμός.  Καθορίζονται οι όροι λειτουργίας των επιχειρήσεων τουρισμού υπαίθρου.
      Αθλητικός τουρισμός
      Ο αθλητικός τουρισμός διακρίνεται σε τουρισμό αθλητικών διοργανώσεων και τουρισμό αθλητικής αναψυχής – περιπέτειας. Όσοι ασκούν επιχειρηματικά τέτοιες δραστηριότητες πρέπει να λάβουν Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Τουρισμού Αθλητικής Αναψυχής - Περιπέτειας. Θεσπίζεται επίσης Ειδικό Σήμα Αθλητικού Τουρισμού, πενταετούς διάρκειας, που χορηγείται από την αρμόδια κατά τόπο Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού.
      Οι επιχειρήσεις που θα λάβουν αυτό το ειδικό σήμα, κατχωρούνται στο Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΜΗ.Τ.Ε). Για τη διοργάνωση των εν λόγω δραστηριοτήτων σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και μνημεία, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του ν.3028/2002, εκ των οποίων προβλέπεται η καταβολή τέλους για την αδειοδότησή τους υπέρ του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠ). 
      Τουρισμός γαστρονομίας
      Για τον τουρισμό γαστρονομίας, προβλέπεται η δυνατότητα λήψης του Σήματος Ελληνικής Κουζίνας από το Υπουργείο Τουρισμού από τις επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της εστίασης και ενισχύουν την ποιότητα και αναβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους.
       
      Συνεδριακός τουρισμός
       
      Σχετικά με τον συνεδριακό τουρισμό, προβλέπεται η δυνατότητα διοργάνωσης συνεδρίων όχι μόνον από τουριστικά γραφεία αλλά και από φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και από σωματεία και ενώσεις προσώπων που οφείλουν στο διακριτικό τίτλο τους ή στους καταστατικούς σκοπούς τους να περιέχουν τον όρο «Συνεδριακές Υπηρεσίες» (Congress). Τα πρόσωπα αυτά υποχρεούνται να γνωστοποιούν τη δραστηριότητά τους με την καταχώρισή τους στο Μητρώο Συνεδρίων και Διοργανωτών Συνεδρίων το οποίο δημιουργείται στο ΜΗ.Τ.Ε που τηρείται στο Υπουργείο Τουρισμού.
      Τουρισμός υγείας
      Ως προς τον τουρισμό υγείας, φορέας τήρησης του Μητρώου Ιατρικού Τουρισμού εφεξής θα είναι ο ΕΟΠΥΥ αντί του Υπουργείου Τουρισμού. Εντός των Μονάδων Ιαματικής Θεραπείας (Μ.Ι.Θ.), των Κέντρων Ιαματικού Τουρισμού - Θερμαλισμού (Κ.Ι.Τ.-Θ) και των Κέντρων Θαλασσοθεραπείας (Κ.Θ.) υφίσταται υποχρεωτικά ιατρείο. 
      Πολιτιστικός τουρισμός
      Για τον πολιτιστικό τουρισμό και τον θρησκευτικό - προσκυνηματικό τουρισμό, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.3028/2002 σχετικά με τη διοργάνωσή τους. Προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η καταβολή τέλους υπέρ του ΤΑΠ.    
       
      Τι αλλάζει σε ΠΟΤΑ και condo hotels
      Ειδικότερα επαναδιατυπώνονται οι διατάξεις που αφορούν τη λειτουργία των ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας (condo hotels) και στην σύσταση οριζοντιων ιδιοκτησιών σε υφιστάμενες τουριστικές εγκαταστάσεις που μετατρέπονται σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα είτε βρίσκονται εντος είτε εκτός ΠΟΤΑ 
       
      Μειώνεται σε εβδομήντα (70) τ.μ. ανά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία, από εκατό (100) τ.μ. που προβλέπεται σήμερα, το ελάχιστο απαιτούμενο εμβαδόν των τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών.
       
      Επιπλέον προβλέπται η απαγόρευση της εγκατάστασης και λειτουργίας βιομηχανικών και βιοτεχνικών μονάδων μέσης και υψηλής όχλησης σε ζώνη πεντακοσίων (500) μέτρων, καθώς και δραστηριοτήτων με μη συμβατές προς τη λειτουργία των Π.Ο.Τ.Α. χρήσεις σε ζώνη επτακοσίων (700) μέτρων περιμετρικά των ορίων υφιστάμενων ή δη μιουργούμενων Π.Ο.Τ.Α.
      Περισσότερα...

      0

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Αποφασισμένος να αποδείξει ότι μπορεί να υλοποιήσει με ταχύτητα και χωρίς προβλήματα τις διασυνδέσεις της Κρήτης τόσο με την Πελοπόννησο όσο και με την Αττική, σε πείσμα της Κομισιόν που στηρίζει ανοιχτά την εταιρία Eurasia Interconnector, εμφανίζεται ο ΑΔΜΗΕ, έχοντας και την πλήρη στήριξη του Χανιώτη υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη.
      Έτσι αύριο Τρίτη (27/11) στο δημαρχείο Κισσάμου στα Χανιά, παρόντος του κ. Σταθάκη πρόκειται να υπογραφούν από τον ΑΔΜΗΕ και τους αναδόχους οι συμβάσεις των έργων της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη – Πελοπόννησος.
      Εξάλλου, με πρόσφατες δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης προανήγγειλε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2019 θα γίνει η προκήρυξη της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη – Αττική.
      Η διασύνδεση Κρήτη – Πελοπόννησος που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ έχει συνολικό προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 127,4 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020. Μάλιστα n σχετική πρόσκληση προς τον ΑΔΜΗΕ δημοσιεύτηκε την περασμένη Τετάρτη 21/11 με τη διορία υποβολής της πρότασης από τον Διαχειριστή να λήγει στις l0 Δεκεμβρίου.
      Η σύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό σύστημα μέσω της Πελοποννήσου αποτελεί την πρώτη φάση διασύνδεσης του νησιού και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020.
      Η μικρή διασύνδεση θα συμβάλει σημαντικά στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού του νησιού, ενώ οριστική λύση θα δώσει η δεύτερη φάση της διασύνδεσης Κρήτη – Αττική που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022 και η οποία ως γνωστόν έχει προκαλέσει μεγάλη αντιπαράθεση το τελευταίο διάστημα μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της  εταιρίας Eurasia Interconnector που είναι το «όχημα» υλοποίηση της διασύνδεσης Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ.
      Στην αντιπαράθεση η Κομισιόν εμφανίζεται να υποστηρίζει τις θέσεις της κυπριακής εταιρίας και όλα δείχνουν ότι θα πρέπει να διευθετηθεί σε ανώτατο επίπεδο και συγκεκριμένα μεταξύ του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του αρμόδιου Ευρωπαίου Επιτρόπου Αρίας Κανιέτε.
      Ακάθεκτη για το διαγωνισμό η Αριάδνη
      Πάντως ο κ. Μανουσάκης μιλώντας πρόσφατα στο συνέδριο του ΙΕΝΕ ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για το καλώδιο Κρήτη – Αττική θα γίνει τον Ιανουάριο από την εταιρία ειδικού σκοπού Αριάδνη που έχει συστήσει ο ΑΔΜΗΕ με την έγκριση της ΡΑΕ.
      Σύμφωνα με τον κ. Μανουσάκη το ύψος του προϋπολογισμού των δυο διασυνδέσεων ανέρχεται αθροιστικά σε 1,3 δις. ευρώ και πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο που εκτελείται στην Ελλάδα. Αναφερόμενος δε στην εταιρία Αριάδνη ο κ. Μανουσάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είμαστε βέβαιοι ότι θα δικαιώσει το όνομά της, καθώς έχει αρχίσει ήδη να ξετυλίγει το μίτο της επένδυσης αυτής. Την περασμένη εβδομάδα κατατέθηκε η ΜΠΕ, που αποτελεί κρίσιμο βήμα. Έτοιμη είναι και η αναλυτική έρευνα βυθού, ενώ σε τελικό στάδιο είναι η μελέτη για το σύστημα της Κρήτης μετά τις διασυνδέσεις. Ο διαγωνισμός προορίζεται να ξεκινήσει το α’ τρίμηνο του 2019. Αυτή τη στιγμή προετοιμάζονται τα τεύχη του».
      Στο πλαίσιο της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο προβλέπεται η πόντιση δύο υποβρυχίων καλωδίων εναλλασσόμενου ρεύματος 150 kV που θα ξεκινούν από την περιοχή των Χανίων και θα καταλήγουν στο Γύθειο.
      Για το πρώτο δυτικό κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης καθώς και τις υπόγειες διασυνδέσεις της Πελοποννήσου μειοδότρια έχει ανακηρυχθεί η Fulgor (ελληνική εταιρεία που εδρεύει στο Σουσάκι της Κορινθίας) έναντι τιμήματος 140,2 εκατ. ευρώ.
      Για το δεύτερο ανατολικό κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης μειοδότρια ανακηρύχθηκε η Prysmian Powerlink έναντι 125,9 εκατ. ευρώ.
      Για τις υπόγειες διασυνδέσεις της Κρήτης μειοδότησε n Ελληνικά Καλώδια έναντι 41,09 εκατ. ευρώ.
      Τέλος, η ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε ανάδοχος για τους υποσταθμούς της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης Πελοποννήσου δηλαδή για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού μετάβασης αντιστάθμισης στη Νοτιοανατολική Πελοπόννησο, καθώς και την αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου υπαίθριου υποσταθμού στην περιοχή των Χανίων στην Κρήτη.
      Η εταιρεία μειοδότησε υποβάλλοντας προσφορά 18,5 εκατ. ευρώ.
      πηγη : www.worldenergynews.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η CADsdtopo προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr πέντε (5) άδειες χρήσης για το λογισμικό CADsdtopo.
      Οι συμμετοχές για την 2η και 3η άδεια χρήσης γίνονται από εδώ: https://www.michanikos.gr/diagonismoi/
      Η 4η και η 5η άδεια χρήσης θα δοθούν στα μέλη του φόρουμ που είναι διακεκριμένα μέλη ή συντονιστές κατόπιν συμμετοχής τους εδώ: https://www.michanikos.gr/diagonismoi-core/
      Το σχεδιαστικό πακέτο CADsdtopo αφορά όλες τις ειδικότητες Μηχανικών και Σχεδιαστών για AutoCAD 2000-2019/BricsCA D2019/ZwCAD 2015+ και περιλαμβάνει:
      Πλήθος εφαρμογών για οργάνωση και ταχύτητα για όλα τα είδη των σχεδίων. Σύνταξη Τοπογραφικών διαγραμμάτων με υψηλές προδιαγραφές Σύνταξη Κατόψεων—Όψεων—Τομών και ποιοτικές εκτυπώσεις. Δίνονται λύσεις στα πιο πολύπλοκα σχεδιαστικά θέματα περισσότερο από ποτέ! Με ένα σύνολο 800 εντολών παρέχεται σχεδιαστική ευχέρεια και έλεγχος σε οποιοδήποτε συντάσσεται σε AutoCAD.

      Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος cadsdtopo στο Showroom του Michanikos.gr
      Δηλώστε συμμετοχή από εδώ: https://www.michanikos.gr/diagonismoi/ και εδώ: https://www.michanikos.gr/diagonismoi-core/
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Από την μέχρι τώρα επεξεργασία αιτήσεων που βρίσκονται σε διενέργεια ελέγχου τελικής εκταμίευσης (τρέχουσα κατάσταση αίτησης 08.α), παρατηρείται  συχνά να μην έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα τα δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα για την δήλωση Πιστοποίησης του έργου.
      Για την ταχύτερη ολοκλήρωσή του ελέγχου και εκταμίευσης της επιχορήγησης, παρακαλούνται οι χρήστες του πληροφοριακού συστήματος (ωφελούμενοι /σύμβουλοι έργου) να αναρτούν κατά το στάδιο υλοποίησης παρεμβάσεων (τρέχουσα κατάσταση αίτησης 07.) και πριν την δήλωση πιστοποίησης τα κατά περίπτωση απαραίτητα δικαιολογητικά, σύμφωνα με τη λίστα δικαιολογητικών του παραρτήματος Χ – Δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου.
      Επιπλέον εάν κάποιος από τους εμπλεκόμενους επιτηδευματίες στο έργο (προμηθευτής, ανάδοχος, σύμβουλος έργου, μελετητής μηχανικός, ενεργειακός επιθεωρητής) έχει απαλλαγή από το ΦΠΑ, τότε ο χρήστης πρέπει να αναρτήσει στο πληροφοριακό σύστημα, εκτός των φορολογικών παραστατικών και Υπεύθυνη δήλωση ν.1599/86 του εκδότη του παραστατικού, στην οποία θα αναφέρεται το ποσοστό (%) που αναλογεί  στο καθεστώς ΦΠΑ της έδρας του   (σχετική ανακοίνωση 26/9/2018).
      Τέλος υπενθυμίζεται ότι η καταβολή των ιδίων κεφαλαίων και η ψηφιοποίηση των παραστατικών κατάθεσης, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν πριν την προώθηση της αίτησης προς έλεγχο από τον Δικαιούχο.
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.