Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • chrisvach

      Εφαρμογή της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 167).
      ΦΕΚ Β 1643 2018.pdf
      Περισσότερα...

      55

    • Engineer

      Με απόφαση της υπουργού Εργασίας Έφης Αχτσιόγλου επιστρέφει μέρος της περιουσίας του τ. ΤΣΜΕΔΕ που πέρασε στον ΕΦΚΑ στο Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ).
      Με την απόφαση της κ. Αχτσιόγλου, η οποία συμπληρώνει παλιότερη απόφασή της (αριθμ.οικ/61662/3406/30.12.2016) μεταβιβάζεται ποσοστό 10% εκ του συνόλου των μετοχών της Attica Bank, δηλαδή, 118.467.654 μετοχές, που περιήλθαν στον ΕΦΚΑ από τον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ) του ΕΤΑΑ, στο ΝΠΙΔ Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ).
      Επίσης, με την ίδια απόφαση μεταβιβάζονται στο ΤΜΕΔΕ 16 ακίνητα του τ. ΤΣΜΕΔΕ.
      Τέλος, στην απόφαση επισημαίνεται ότι η συνολική περιουσία που θα μεταβιβαστεί στο ΤΜΕΔΕ θα προσδιορισθεί με νέα απόφαση, η οποία θα εκδοθεί μετά την κατάρτιση και έγκριση των Απολογισμών – Ισολογισμών των Τομέων Μηχανικών & ΕΔΕ του ΕΤΑΑ των οικονομικών χρήσεων από το 2008 έως και το 2016.
      Δείτε την απόφαση στην οποία περιγράφονται αναλυτικά τα 16 ακίνητα: https://diavgeia.gov.gr/doc/7ΝΧ0465Θ1Ω-ΠΤ5?inline=true
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Σε διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό αναμένεται να βγει τις επόμενες ημέρες το έργο της τηλεθέρμανσης του δήμου Αλεξανδρούπολης, μέσω της αξιοποίησης τμήματος του γεωθερμικού πεδίου Τραϊανούπολης. Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό συνολικού ύψους 6,6 εκατ. ευρώ.
      Το έργο προβλέπει τη κατασκευή 18 χλμ δικτύου αγροτικής και αστικής τηλεθέρμανσης, δύο γεωθερμικές γεωτρήσεις 550 μέτρων η κάθε μία, τη δημιουργία ενός θερμικού σταθμού 220 τ.μ. στην Άνθεια, δίκτυα για θερμοκηπιακές εκμεταλλεύσεις, καθώς και τη δυνατότητα θέρμανσης 20 κτηρίων, πέριξ της περιοχής.
      Ειδικότερα, η άδεια που έδωσε με απόφασή του ο Γ. Σταθάκης αφορά τη διανομή θερμικής ενέργειας από το γεωθερμικό πεδίο Άνθειας-Αρίστηνου, θερμικής ισχύος 9,8 MWth. Ο σταθμός θα εγκατασταθεί στη δημοτική ενότητα Αρίστηνου, του Δήμου Αλεξανδρούπολης και προορίζεται για την εξυπηρέτηση καταναλωτών εντός της γεωγραφικής περιοχής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, για θέρμανση χώρων ή και ζεστό νερό χρήσης. Η τιμή πώλησης της θερμικής ενέργειας ορίζεται στα 35 ευρώ/MWh πλέον των νόμιμων φόρων, καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας. Για οποιαδήποτε μεταβολή της τιμής πώλησης είναι απαραίτητη η τροποποίηση της άδειας διανομής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό Αδειών.
      Οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές θα μπορούν να υποβάλουν σχετικές αιτήσεις στον δήμο Αλεξανδρούπολης, ο οποίος υποχρεούται να τις κάνει όλες δεκτές, να ενημερώνει για το χρόνο σύνδεσής τους και να εγκαταστήσει μετρητικό εξοπλισμό.
      «Το έργο είναι ένας ιδιαίτερος ενεργειακός στόχος του δήμου Αλεξανδρούπολης. Μετά από αρκετά χρόνια, προέκυψε το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Αυτό το έργο δεν επηρεάζει μόνο την τοπική ανάπτυξη αλλά συμβάλει πλέον στην αλλαγή και απλοποίηση της νομοθεσίας ώστε να χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνογνωσία σε όλη τη χώρα μας», επισήμανε ο Γιάννης Φαλέκας, αντιδήμαρχος Τραϊανούπολης, Ενέργειας & Φυσικών Πόρων, του δήμου Αλεξανδρούπολης.
      Μετά το έργο που βγαίνει σε διαγωνισμό, σειρά παίρνουν το έργο της, πρώτης στην Ευρώπη, δημοτικής γεωθερμικής μονάδας pellet και ιδιωτικά θερμοκήπια, μέσω συνδέσεων με τα δίκτυα του ζεστού γεωθερμικού νερού.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μόνο ένα ΤΕΙ παραμένει “ελεύθερο” καθώς δεν δέχθηκε από κανένα Πανεπιστήμιο πρόταση για συγχώνευση, αλλά ούτε και το ίδιο επιδίωξε (σ.σ.επίσημα) να κάνει τέτοιες συζητήσεις.
      ρόκειται για το ΤΕΙ Κρήτης, το οποίο θεωρείται στον ακαδημαϊκό χώρο, ένα από τα δυναμικότερα Ιδρύματα της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
      Η ΑΣΠΑΙΤΕ συζητά να συγχωνευθεί με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
      Το ΤΕΙ Ηπείρου απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ηδη έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου.
      Το TEI Θεσσαλονίκης κάνει συζητήσεις σε καλό κλίμα με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης!
      Το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων συγχωνεύεται με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
      Τα TEI Αν. Μακεδονίας-Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας συζητούν τη συγχώνευση με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος. Ηδη ο υπουργός Παιδείας συγκρότησε την Επιτροπή για να εκδώσει την σχετική εισήγηση.
      Το TEI Πελοποννήσου ήδη έχει προχωρήσει τη συζήτηση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και αναμένεται ο ορισμός τις Επιτροπής από τον υπουργό Παιδείας
      Το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας συγχωνεύεται με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Η Επιτροπή που όρισε ο υπουργός Παιδείας θα συνεδριάσει στην Κοζάνη.
      Τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας συζητούν για τη συγχώνευση με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Αναμένεται το πόρισμα της Επιτροπής.
      Το ΕΚΠΑ έχει προτείνει την απορρόφηση των σχολών του πρώην ΤΕΙ Χαλκίδας.
      Το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας συζητά με το Πανεπιστήμιο Πάτρας. Ηδη ο υπουργός συγκρότησε την Επιτροπή που θα κάνει τη σχετική εισήγηση . Η Επιτροπή θα συνεδριάσει για πρώτη φορά το δεύτερο δεκαήμερο του Μάη.
      Τέλος όπως ήδη είναι γνωστό ΤΕΙ Αθήνας με το ΤΕΙ Πειραιά δημιούργησαν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
      Πανεπιστήμια που δεν συζητούν συγχωνεύσεις με ΤΕΙ
      Τα Πανεπιστήμια που μέχρι σήμερα δεν έχουν συζητήσεις για την απορρόφηση ΤΕΙ είναι το ΕΜΠ, το Παν. Αιγαίου, το ΟΠΑ,το Πάντειο, το Χαροκόπειο, το Πανεπιστήμιο Πειραιά και η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
      Το ΔΠΘ έκανε συζητήσεις για τη συγχώνευση με το ΤΕΙ Αν. Μακεδονίας Θράκης, αλλά στην πορεία «πάγωσαν».
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νέο πρόγραμμα «ευφυής γεωργία» του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
      Στόχος, σε πρώτη φάση είναι η κάλυψη περισσότερων από 15.000.000 στρέμματα, της μισής δηλαδή καλλιεργητικής έκτασης της χώρας.
      «Οι νέες τεχνολογίες δίνουν σύγχρονα εργαλεία στα χέρια των αγροτών», είπε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής στην Ελλάδα, Στέλιος Ράλλης και πρόσθεσε ότι «με το έργο για την «ευφυή γεωργία» συνδυάζουμε αυτές τις καινοτόμες τεχνολογίες για να βελτιώσουμε τις καλλιεργητικές πρακτικές και την καθημερινότητα όσων συμμετέχουν στην αγροτική παραγωγή».
      Η υλοποίηση του έργου προβλέπεται να ξεκινήσει στο β' εξάμηνο του 2018 και αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 31 εκατ. ευρώ και θα ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσιών Επενδύσεων. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως πρόκειται για την πρώτη εθνική υποδομή ευφυούς γεωργίας στην Ευρώπη.
      Θα περιλαμβάνει μια τεχνολογική πλατφόρμα και την απαραίτητη υποδομή για την υποστήριξη του ψηφιακού εκσυγχρονισμού του γεωργικού τομέα, η οποία θα επιτρέπει τη συλλογή δεδομένων από τα αγροτεμάχια ανοικτών καλλιεργειών.
      Στόχος είναι να καλυφθεί το 60% της παραγόμενης αξίας των ελληνικών προϊόντων με αρχική εφαρμογή στις 20 πιο παραγωγικές και εξαγώγιμες καλλιέργειες όπως τα σιτηρά, το ρύζι, το βαμβάκι, την ελιά, το αμπέλι, εσπεριδοειδή, καλλωπιστικά φυτά, ενώ σταδιακά θα καλυφθεί το σύνολο της παραγωγής.
      Αναλυτικότερα, στην περιφέρεια Αττικής θα καλυφθούν συνολικά 110.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας 1.925.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα 1.330.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Θεσσαλίας 2.340.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Κρήτης 1.240.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Πελοποννήσου 1.580.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου 370.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας 1.040.000 στρέμματα, στην Περιφέρεια Ηπείρου 290.000 στρέμματα, στις Περιφέρειες Ιονίων Νήσων και Νοτίου Αιγαίου 210.000 στρέμματα και 130.000 στρέμματα αντίστοιχα, ενώ στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας 1.360.000 στρέμματα.
      Στις 13 Περιφέρειες 6.500 σταθμοί
      Συνολικά θα τοποθετηθούν 6.500 επίγειοι σταθμοί στις 13 περιφέρειες της χώρας. Η εγκατάστασή τους θα γίνει σε τρεις φάσεις. Την πρώτη και τη δεύτερη φάση θα εγκατασταθούν από 1.000 σταθμοί, ενώ την τρίτη και την τελευταία θα εγκατασταθούν οι υπόλοιποι 4.500 σταθμοί.
      Αρχικά θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η μελέτη χωροθέτησης αφού η κατανομή των σταθμών θα πρέπει να γίνει, έτσι ώστε να καλύπτεται το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό της παραγωγικής γης.
      Οι σταθμοί θα έχουν δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ τους και με την πλατφόρμα, ενώ θα είναι εφοδιασμένοι με αισθητήρες μέτρησης εδαφικών και μετεωρολογικών παραμέτρων, σε συνεργασία με τους υφιστάμενους μετεωρολογικούς σταθμούς της ΕΜΥ. Η αποστολή των δεδομένων που θα συλλέγονται από τους αισθητήρες θα στέλνονται στην πλατφόρμα μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας.
      Μερικές από τις δυνατότητες που θα έχουν είναι η συλλογή δεδομένων για την καλλιέργεια, το έδαφος, την ατμόσφαιρα, το νερό και την αγροτική εκμετάλλευση από κάθε χωράφι ξεχωριστά. Στη συνέχεια τα δεδομένα θα αξιοποιούνται μέσω της πλατφόρμας ώστε να παράγονται εξειδικευμένες συμβουλές για το χωράφι από όπου και θα προέρχονται τα δεδομένα.
      Οι σταθμοί θα είναι φορητοί, με ενεργειακή αυτονομία, ενώ θα έχουν και αυξημένη ανθεκτικότητα σε ακραία καιρικά φαινόμενα, ενώ παράλληλα θα μπορούν να επεκτείνουν τη λειτουργικότητά τους σε τομείς όπως η κτηνοτροφία κλπ.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το Δίκτυο της Μυκόνου άρχισε κι επισήμως από σήμερα το πρωί, με λίγες ημέρες καθυστέρηση  σε σχέση με την προ ημερών αναγγελία της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ, να τροφοδοτείται από το νέο Υποσταθμό του νησιού, ο οποίος συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) μέσω του νέου υποθαλασσίου καλωδίου Λαυρίου-Σύρου που διακλαδώνεται στην Πάρο και τη Μύκονο.
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Διαχειριστή, με την έναρξη της ηλέκτρισης της Μυκόνου παύει να λειτουργεί ο ρυπογόνος Αυτόνομος Σταθμός Παραγωγής στο νησί και ολοκληρώνεται η  Α’ Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων που περάτωσε με απόλυτη επιτυχία ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).
      Τα κυκλαδίτικα νησιά που είναι πλέον διασυνδεδεμένα με το ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς είναι δεκατρία (Σύρος,  Πάρος, Αντίπαρος, Μύκονος, Νάξος, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Ιος, Σίκινος, Φολέγανδρος, Ανδρος, Τήνος).
      Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, «Υποδεχόμαστε  τη Μύκονο στα Διασυνδεδεμένα Νησιά. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ένα από τα πιο τουριστικά νησιά των Κυκλάδων βελτιώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και αποκτά πρόσβαση σε φθηνότερη και πιο αξιόπιστη ηλεκτροδότηση, με θετικές επιπτώσεις όχι μόνο για τον τουρισμό αλλά και την ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεκίνησε αργά το απόγευμα της Τετάρτης η ανάρτηση των εκκαθαριστικών ειδοποιητηρίων του ΕΦΚΑ για τις ασφαλιστικές εισφορές του 2017. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες τις επόμενες ώρες θα έχουν αναρτηθεί κατά προτεραιότητα τα εκκαθαριστικά ειδοποιητήρια σε όσους είναι μόνο ελεύθεροι επαγγελματίες ή επιτηδευματίες. 
      Για όσους έχουν διπλή ιδιότητα –δηλαδή είναι και μισθωτοί και επαγγελματίες- η ανάρτηση των εκκαθαριστικών ειδοποιητηρίων θα καθυστερήσει μερικά 24ωρα ακόμη. Συνολικά μέσα στις επόμενες ώρες αναμένεται να αναρτηθούν περίπου 1,1 εκατομμύρια ειδοποιητήρια σε σύνολο περίπου 1,4 εκατομμυρίων. 
      Υπενθυμίζεται ότι για όσους έχουν αύξηση κερδών το 2016 συγκριτικά με το 2015 θα προκύψει η υποχρέωση καταβολής αναδρομικών ασφαλιστικών εισφορών σε πέντε μηνιαίες δόσεις αρχής γενομένης από το τέλος αυτού του μήνα. Αντίθετα, όσοι έχουν μείωση κερδών το 2016 συγκριτικά με το 2015 είναι πιθανό να δικαιούνται επιστροφή εισφορών. 
      Σε αυτή την περίπτωση θα έχουν τη δυνατότητα να συμψηφίσουν την απαίτησή τους με μελλοντικές ασφαλιστικές εισφορές.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το 2017 εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι φωτοβολταϊκοί σταθμοί που προκρίθηκαν από τον πιλοτικό διαγωνισμό του Δεκεμβρίου 2016, ενώ η αγορά των συστημάτων αυτοπαραγωγής παρουσίασε μια αύξηση της τάξης του 14%, παραμένοντας όμως σε επίπεδα σημαντικά χαμηλότερα του δυναμικού της χώρας.
      Για ακόμη μια χρονιά, τα φωτοβολταϊκά κάλυψαν περίπου το 7% των αναγκών της χώρας σε ηλεκτρική ενέργεια, φέρνοντας την Ελλάδα σε μία από τις πρώτες θέσεις διεθνώς σε ότι αφορά στη συμβολή των φωτοβολταϊκών στη συνολική ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας.
      Δείτε εδώ τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία: http://helapco.gr/wp-content/uploads/pv-stats_greece_2017_8May2018.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με 519 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα κατέχει την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 47 χώρες.
      Μάλιστα, στο σύνολο των 47 χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, η Ελλάδα κατείχε το 12% των συνολικών βραβεύσεων. Πρώτη στην Ελλάδα αναδείχθηκε και φέτος, με 89 σημαίες η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής. Η διεθνής επιτροπή βράβευσε φέτος 3.687 ακτές, 679 μαρίνες και 55 σκάφη αειφόρου τουρισμού σε όλο τον κόσμο. Όσον αφορά τα κριτήρια του προγράμματος, αυτά αφορούν στην καθαριότητα θάλασσας και ακτής, στην οργάνωση ακτής, στην ασφάλεια επισκεπτών, στην προστασία της φύσης και στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
      Σύμφωνα με την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), εθνικό χειριστή του διεθνούς προγράμματος "Γαλάζια Σημαία" στη χώρα μας, η «Γαλάζια Σημαία» αποτελεί το πλέον αναγνωρίσιμο και διαδεδομένο διεθνώς οικολογικό σύμβολο ποιότητας στον κόσμο.
      Απονέμεται από το 1987, σε ακτές και μαρίνες οι οποίες πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις βράβευσης. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη βράβευση μίας ακτής με τη «Γαλάζια Σημαία», είναι η ποιότητα υδάτων σε αυτήν να είναι «εξαιρετική». Ενώ καμία άλλη διαβάθμιση της ποιότητας, ακόμα και «καλή», δεν είναι αποδεκτή από το πρόγραμμα. Η βράβευση έχει διάρκεια ενός έτους.
      Πρέπει επί πλέον να τηρούνται και τα υπόλοιπα από τα συνολικά 33 κριτήρια (38 για τις μαρίνες και 51 κριτήρια για τα σκάφη), τα οποία αναφέρονται σε καθαριότητα, οργάνωση, πληροφόρηση, ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών, προστασία του φυσικού πλούτου της ακτής και του παράκτιου χώρου και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
      Σημειώνεται ότι τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη «Γαλάζια Σημαία» όταν επιλέγουν τους προορισμούς που προτείνουν στους πελάτες τους, ως εγγύηση των υψηλής ποιότητας υπηρεσιών που προσφέρονται στην ακτή, αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
      Ιδρυτής και διεθνής συντονιστής του προγράμματος είναι το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Foundation for Environmental Education - FEE), που εδρεύει στη Δανία, με μέλη 73 χώρες από όλες τις ηπείρους. Εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης . Ενώ, το ΥΠΕΝ, διά της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, υποστηρίζει ενεργώς το πρόγραμμα «Γαλάζια Σημαία», αναγνωρίζοντας τη συμβολή του στη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών στις ακτές και μαρίνες και την προώθηση της περιβαλλοντικής εικόνας της χώρας μας, και δια της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, συμμετέχει επίσης στην εθνική επιτροπή κρίσεων του προγράμματος.
      Στη διεθνή επιτροπή κρίσεων (ΔΕΚ), με έδρα τη Δανία, η οποία και μόνη αποφασίζει για τις βραβεύσεις σε όλο τον κόσμο, συμμετέχουν εκπρόσωποι του προγράμματος Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών (UNEP), του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού (WTO), της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ναυαγοσωστών (ILSE), της επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Προστασία των Ακτών.
      Περισσότερα...

      0

    • kan62

      Δημοσιεύτηκε σήμερα και η έγκριση της υπ’ αριθμ. 6/2018 Πυροσβεστικής Διάταξης με θέμα: «μέτρα και μέσα πυροπροστασίας εμπορικών αποθηκών".
       
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το υπουργείο Περιβάλλοντος θέτει σε νέα τροχιά τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, με νέους όρους για την συγκρότηση,  τις αρμοδιότητες  και το  κανονιστικό πλαίσιο λειτουργία τους, σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν ουσιαστικό ρόλο στην προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομίας, ώστε να συμβάλλουν στην ένταξη των κατασκευών στον αναπτυξιακό σχεδιασμό και το πολιτιστικό περιβάλλον.
      Με το νέο πλαίσιο επιδιώκεται το δύσκολο εγχείρημα  αφενός μεν  να αποσαφηνιστεί και να αναβαθμιστεί ο ρόλος των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων  αφετέρου δε, να πάψουν να είναι ο «εφιάλτης» των μηχανικών και των επενδυτών και τροχοπέδη στην υλοποίηση πολλών και σημαντικών ιδιωτικών έργων.
      Οι νέες ρυθμίσεις
      Το ecopress φέρνει στο φως τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος  και Ενέργειας,  με νέα τροπολογία στη Βουλή και παράλληλα με νέα υπό τελική διαμόρφωση και έκδοση υπουργική απόφαση βάση του πολεοδομικού νόμου 4495/17 για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής,  οι οποίες αναλυτικά προβλέπουν τα εξής:
      Επιστρέφει από το υπουργείο Περιβάλλοντος στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις η αρμοδιότητα  συγκρότηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, με νέα νομοθετική ρύθμιση, που ετοιμάζει το ΥΠΕΝ και προγραμματίζεται να κατατεθεί προσεχώς για ψήφιση στη Βουλή. Ορίζεται νέο χρονοδιάγραμμα για την σύσταση των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Προβλέπεται ότι  τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής συγκροτούνται με νέες συνθέσεις «με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης που εκδίδεται μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της νέας νομοθετικής ρύθμισης». Δηλαδή οι συνθέσεις των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων σε όλη τη χώρα με βάση το νομοθετικό προγραμματισμό θα αλλάξουν το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους. Στο μεταξύ σημειώνεται ότι, όπως έχει παρουσιάσει  το ecopress δείτε εδώ το ρεπορτάζ,  τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής εξακολουθούν να λειτουργούν με νομοθετική παράταση των παλαιών τους συνθέσεων, η οποία λήγει τον προσεχή Ιούλιο. Με την ίδια νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ,  που φέρνει στο φως το ecopress διατυπώνονται εκ νέου, ώστε να προσδιορίζονται με σαφήνεια οι ήδη προβλεπόμενες στο άρθρο 7 του πολεοδομικού νόμου 4495/17 περιπτώσεις,  για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης, επί των αρχιτεκτονικών μελετών. Ταυτοχρόνως στη νέα ρύθμιση  καταγράφονται με νέο τρόπο, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι αποτελούν  ξεχωριστές και διακριτές μεταξύ τους και δεν λειτουργούν συνδυαστικά είτε σωρευτικά, δύο περιπτώσεις,  που ήδη ισχύουν  με τον  νόμο 4495/17,  για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών.  Οι δύο αυτές περιπτώσεις,  (που καταγράφονται στη νέα ρύθμιση κατά τρόπο  ώστε  ο συνολικός αριθμός των περιπτώσεων να  αυξάνεται από 11 σε 13) είναι : Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτευόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Σε άλλο σημείο της νέας ρύθμισης αλλάζει η διατύπωση,  που προσδιορίζει  τις περιπτώσεις έγκρισης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής  στις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του νόμου 4067/12 και αναφέρεται ότι απαιτείται  γνωμοδότηση του Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου «για κάθε περίπτωση που προβλέπεται  από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις». Οι 13 περιπτώσεις αρμοδιότητας των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων
      Αναλυτικά σύμφωνα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής σε κάθε περιφερειακή ενότητα είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών στις εξής περιπτώσεις:
      Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Για κάθε οικοδομική εργασία σε κτίρια ή χώρους των οποίων έχει ήδη κινηθεί ή ολοκληρωθεί η διαδικασία κήρυξής τους ως διατηρητέων με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, καθώς και σε όμορα με αυτά ή έναντι αυτών κτίρια ή γήπεδα. Για κάθε άλλη εργασία εφόσον η υπόθεση παραπεμφθεί σε αυτά από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Για κάθε μελέτη διαμόρφωσης κοινόχρηστων ή αδόμητων χώρων, εκτός από τις περιπτώσεις για τις οποίες διενεργήθηκε πανελλήνιος ή διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Για αρχιτεκτονικές μελέτες που διαφοροποιούνται από τα μορφολογικά στοιχεία και την τυπολογία που επιβάλλεται με ειδικές διατάξεις που έχουν θεσπιστεί ανά περιοχή, προστατευόμενη ή μη. Για τις άδειες κατεδάφισης κτιρίων που ανεγέρθηκαν πριν το έτος 1955. Για την έγκριση της διάσπασης του ενιαίου κτιρίου της περίπτωσης α της παρ, 1 του άρθρου 6 του π.δ. 24/31.5.1985 (Δ 270), καθώς και αν επιβάλλεται από τις κείμενες διατάξεις η διάσπαση του όγκου του κτιρίου. Για την έγκριση της οικοδόμησης σε μη άρτια οικόπεδα του άρθρου 25 του ν. 1337/1983 (Α 33). Για την έγκριση της οικοδόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις για την οικογενειακή στέγη του άρθρου 41 του ν. 1337/1983. Για κάθε περίπτωση που προβλέπεται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις η γνωμοδότηση του Σ.Α.. Για την έκδοση αδείας νομιμοποίησης αυθαιρέτων οικοδομικών εργασιών ή κατασκευών, των άρθρων 28 και 29 του παρόντος, που εμπίπτουν στις ανωτέρω περιπτώσεις. Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτεόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Νέοι κανόνες λειτουργίας των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής
      Με υπουργική απόφαση του ΥΠΕΝ, που είναι στο τελικό στάδιο της διαμόρφωσης της, καθορίζονται οι κανόνες λειτουργίας και οι αρμοδιότητες των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Η απόφαση εκδίδεται κατ΄ εφαρμογή του νόμου 4495/17. Οι βασικές κατευθύνσεις της νέας απόφασης οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι:
      Να προσδιοριστεί η γνωμοδοτική αρμοδιότητα των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων επί των αρχιτεκτονικών μελετών, ώστε να εξετάζεται η ουσία και η πληρότητα της μελέτης και όχι η «λύση», που επιλέγει ο μελετητής. Να ξεκαθαριστεί το πεδίο ελέγχου των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων, ώστε να μην υπεισέρχονται  σε ελέγχους πολεοδομικής νομοθεσίας, (που είναι αρμοδιότητα των ΥΔΟΜ), να μην αρνούνται την γνωμοδότηση τους σε περιπτώσεις διαφωνίας τους  αλλά να καταγράφουν τη διαφωνία τους σε πρακτικό και γενικώς να μην προβαίνουν  σε άρνηση, υπέρβαση είτε  κατάχρηση του γνωμοδοτικού ρόλου τους. Να καθοριστούν συγκεκριμένα κριτήρια εξέτασης της μελέτης ώστε αφενός να διασφαλίζονται  οι προϋποθέσεις των καλύτερων δυνατών όρων διαβίωσης των χρηστών,  της προστασίας του περιβάλλοντος,  της ενσωμάτωσης της πρότασης στα υπερκείμενα επίπεδα σχεδιασμού και να αποκλείονται απομιμήσεις και υπερβολές, που υποβαθμίζουν το τοπίο και δυσφημούν την αρχιτεκτονική. Οι συνθέσεις
      Οι συνθέσεις των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής παραμένουν όπως έχουν προβλεφθεί στο νόμο 4495/17, δεν αλλάζουν όπως έχει υπάρξει αίτημα για την συμμετοχή  και άλλων ειδικοτήτων μηχανικών (Πολιτικών Μηχανικών κλπ)  και έχουν ως εξής:
      Τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής είναι τετραμελή και αποτελούνται από:
      α) Έναν (1) αρχιτέκτονα μηχανικό, υπάλληλο του τμήματος Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος, ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του. Αν δεν υπάρχει υπάλληλος με τέτοια ειδικότητα, ως Πρόεδρος του Σ.Α. μπορεί να οριστεί υπάλληλος της περιφερειακής ενότητας ή άλλου φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που έχει ειδικότητα αρχιτέκτονα.
      β) Έναν (1) αρχιτέκτονα – μηχανικό της οικείας Υπηρεσίας Δόμησης (ΥΔΟΜ), με τον αναπληρωτή του.
      γ) Δύο (2) αρχιτέκτονες – μηχανικούς ελεύθερους επαγγελματίες, εκπροσώπους του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (Σ.Α.Δ.Α.Σ.-Π.Ε.Α.) μέλη του Τ.Ε.Ε., οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 9, με τους αναπληρωτές τους.
      Περισσότερα...

      23

    • Engineer

      Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες μια μεγάλη πρόκληση.
      Οι μελέτες, οι έρευνες και οι πειραματισμοί είναι καθημερινοί εδώ και χρόνια και διακαής πόθος όλων όσων ασχολούνται με το θέμα είναι να βρεθεί λύση στα προβλήματα που έχουν σχέση με την εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης.
      Η Google πάντα ήταν και θα συνεχίσει να είναι πρωτοπόρα σε αυτό τον τομέα, καθώς βρίσκεται μπροστά από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η General Motors, η Mercedes-Benz και η Audi. Ήδη η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνίες για την αγορά δεκάδων αυτοκινήτων που φέρουν την ανάλογη τεχνολογία, προκειμένου αυτά να συμβάλλουν στην έρευνά της, δίνοντας λύσεις στην αυτόνομη οδήγηση.
      Η GM σχεδιάζει σύντομα να ξεκινήσει μια υπηρεσία με το Chevrolet Bolt το οποίο δεν θα έχει τιμόνι. Οι επικεφαλής του προγράμματος θεωρούν ότι μπορούν να φθάσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο λίγο μετά το 2020. Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση είναι μακρύς και εξαιρετικά περίπλοκος, αλλά μπορεί να αποτελέσει και καταστροφικός καθώς τα ατυχήματα είναι εντός προγράμματος. Όπως έγινε πρόσφατα με το θάνατο ενός πεζού. Επίσης, ένα από τα αυτόνομα φορτηγά της Waymo συμμετείχε σε σύγκρουση πριν από λίγες ημέρες.
      Ωστόσο, πολλοί επικεφαλής αγωνίζονται να κυριαρχήσουν την τεχνολογία και να τη θέσουν σε λειτουργία το συντομότερο. Τα επόμενα τρία χρόνια, σχεδόν όλοι τους θα είναι σε θέση να αναδείξουν αυτοκίνητα ικανά να πλοηγούν σε δρόμους της πόλης σε χαμηλές ταχύτητες και σε σταθερές διαδρομές.
      Σύμφωνα με μελέτη της Goldman Sachs, προβλέπει ότι τα robo-taxis θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις που θα τα κατέχουν αυξάνοντας τα έσοδά τους. Υπολογίζεται ότι μέχρι και το 2030 τα έσοδα των εταιρειών θα αγγίζουν τα 285 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς η έλλειψη οδηγού αποτελεί μια μεγάλου μεγέθους οικονομία. Να σημειώσουμε ότι ήδη η Waymo έχει αναλύσει πάνω από 5 εκατομμύρια μίλια που έχουν γίνει στις δοκιμές σε 25 πόλεις. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι σε συγκεκριμένα προγράμματα δοκιμών περίπου 563.000 μιλίων υπήρξαν μόνο τρεις συγκρούσεις, ενώ η GM είχε 22 ατυχήματα σε περίπου 132.000 μίλια.
      Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα στο χώρο της αυτόνομης οδήγησης ένα αυτοκίνητο στοιχίζει ιδιαίτερα ακριβά, ενώ διαθέτει ακριβά ανταλλακτικά και συντήρηση. Αυτό σε πρώτη φάση, αφού καθώς βγαίνουν στην παραγωγή περισσότερα αυτοκίνητα το κόστος θα πέφτει και θα μπορεί μια εταιρεία να επενδύσει ευκολότερα.
      Η GM σχεδιάζει να δαπανήσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια από τον ετήσιο προϋπολογισμό για την ανάπτυξη των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Αυτά όσον αφορά τα αυτοκίνητα, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσουν οι έρευνες και οι μελέτες για την αυτόνομη οδήγηση σε φορτηγά.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης κηρύχθηκαν οι περιοχές του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, της Δημοτικής Ενότητας Πηνείας, του Δήμου Ήλιδας καθώς  και η Δημοτική Ενότητα Ωλένης και οι Τοπικές Κοινότητες Σαλμώνης και Παλαιοβαρβάσαινας, της Δημοτικής Ενότητας Πύργου του Δήμου Πύργου, της Π.Ε Ηλείας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,
      Ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννης Καπάκης, εξουσιοδότησε τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας να κηρύξει τις εν λόγω περιοχές σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση διαχείριση των συνεπειών από καταστροφές (πλημμυρικά, κατολισθητικά φαινόμενα) που προκλήθηκαν από έντονα καιρικά φαινόμενα στις 6 και 7 Μαΐου 2018.
      Για λεπτομερή αναφορά των περιοχών που έχουν κηρυχθεί σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, μπορείτε να ανατρέξετε ακολούθως: Ολυμπία, Ωλένη, Ήλιδα.
      <hr>
      Φώτο και βίντεο από: https://www.huffingtonpost.gr/entry/xespasma-oryes-yia-tis-plemmeres-sten-eleia-ntrepomaste-poe-eimaste-ellenes-delonoen-oi-katoikoi_gr_5af16a90e4b041fd2d2a8167
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση του ΥΠΕΝ, έχει καλυφθεί το σύνολο των πόρων σε όλη την επικράτεια και δεν υφίσταται η δυνατότητα εισαγωγής νέων χρηστών για δημιουργία νέων αιτήσεων.
      Από χθες Δευτέρα 7/5/2018 και για διάστημα που θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση παρέχεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους και μόνον χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.
      Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία/ επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει να ανακληθούν και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα αλλά η αίτηση χαρακτηρίζεται ως οριστικά ακυρωθείσα και δίνεται έτσι η δυνατότητα για υποβολή νέας για το ίδιο ακίνητο / ίδιο ΑΦΜ.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τουλάχιστον 30 σπίτια καταστράφηκαν και δεκάδες άλλα απειλούνται από τον ηφαίστειο Κιλαουέα, το πλέον ενεργό της Χαβάης το οποίο εξερράγη την Πέμπτη 3 Μαΐου, έγινε γνωστό από την υπηρεσία πολιτικής προστασίας του νησιωτικού συμπλέγματος στον Ειρηνικό Ωκεανό.

      Οι εντολές εκκένωσης παραμένουν σε ισχύ έως και σήμερα Τρίτη 8 Μαΐου για εκατοντάδες κατοίκους στο Λεϊλάνι Εστέιτς και το Λανιπούνα Γκάρντενς στο ανατολικό τμήμα, καθώς απειλούνται από τα ποτάμια λάβας που εκλύονται από το ηφαίστειο και τα τοξικά αέρια που διαρρέουν στην ατμόσφαιρα.

      «Τα υψηλά επίπεδα διοξειδίου του θείου συνιστούν απειλή για όλους όσοι εκτίθενται σε αυτά» προειδοποίησε η υπηρεσία πολιτικής προστασίας, κάνοντας λόγο για τουλάχιστον 26 κατοικίες που καταστράφηκαν από τη λάβα.
      Η Άμπερ Μακουακάνε, μια εκπαιδευτικός 37 ετών, που μεγαλώνει μόνη της τα δύο της παιδιά, βρίσκεται μεταξύ των πληγέντων. Σε έναν λογαριασμό που δημιουργήθηκε στον ιστότοπο GoFundMe για τους πληγέντες είχε συγκεντρωθεί έως σήμερα το πρωί το ποσό των 29.000 δολαρίων, που θα τη βοηθήσει να ανοικοδομήσει το σπίτι που έχασε.

      «Η καρδιά μου πλημμυρίζει από ευγνωμοσύνη για τον καθένα από εσάς» έγραψε η 37χρονη, ευχαριστώντας τους δωρητές.

      Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής προστασίας, 10 ηφαιστειακές ρωγμές παραμένουν ανοικτές. Όπως επισήμανε το Παρατηρητήριο Ηφαιστείων της Χαβάης από τουλάχιστον μία εκλύεται λάβα.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
       
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σχεδόν το 75% των Ευρωπαίων ζουν σε πόλεις και εκπέμπουν περίπου το ίδιο ποσοστό των αερίων θερμοκηπίου της ηπείρου. Ωστόσο, πάνω από το ένα τρίτο των πόλεων αυτών δεν έχει αυτή τη στιγμή κάποιο σχέδιο για τη μείωση των εκπομπών και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Τβέντε στην Ολλανδία.
      Ως μία από τις πλουσιότερες περιοχές του κόσμου, και ειδικά μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισίου για την κλιματική αλλαγή, η Ευρώπη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μείωσης των εκπομπών, σημειώνοντας όμως ανομοιογενή πρόοδο.
      Η ερευνήτρια Ντιάνα Ρέκιν και οι συνάδελφοί της συνέλεξαν στοιχεία για 885 πόλεις σε ολόκληρη την ήπειρο και διαπίστωσαν ότι μεγάλες πόλεις, με προεξάρχουσα την Αθήνα, και συμπεριλαμβανομένων πόλεων όπως το Σάλτσμπουργκ στην Αυστρία και η Μαγιόρκα στην Ισπανία, δεν έχουν σχέδια προσαρμογής για το μετριασμό των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής, ακόμη και αν πόλεις στην ίδια χώρα διαθέτουν τέτοια σχέδια.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία από τις πόλεις της Βουλγαρίας ή της Ουγγαρίας δεν εφαρμόζει πολιτικές για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Αντίθετα, σχεδόν κάθε πόλη στην Πολωνία, σε ποσοστό 97%, είχε κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Την Πολωνία, η οποία είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εξάρτηση από τον άνθρακα, ακολουθούν σε κλιματικά σχέδια η Γερμανία (81% των πόλεων), η Ιρλανδία (80%), η Φινλανδία (78%) και Σουηδία (77%).
      Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής ξεκινά από την ταυτοποίηση και περικοπή των πηγών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η μέθοδος αυτή, σύμφωνα με το Naftemporiki.gr, περιλαμβάνει τη χρήση λιγότερων ορυκτών καυσίμων, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μετάβαση στη χρήση πηγών ενέργειας μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες είναι κερδοφόρες για τις πόλεις, καθώς για παράδειγμα λιγότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους σημαίνει καθαρότερο αέρα και χαμηλότερους λογαριασμούς ενέργειας. Ωστόσο, η αντιμετώπιση δεν είναι πάντα τόσο απλή. Για παράδειγμα, πολλές παράκτιες πόλεις αντιμετωπίζουν την απειλή της αύξησης της στάθμης της θάλασσας λόγω της κλιματικής αλλαγής.
      Οι πόλεις βρίσκονται στο προσκήνιο της εφαρμογής των κλιματικών πολιτικών κάθε χώρας, και με τις ευρωπαϊκές χώρες να έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους με ορίζοντα το 2030, το βάρος της δράσης πέφτει στα αστικά κέντρα, καταλήγει η έρευνα.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.