Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Nα επανέλθει η "μεγάλη" ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης υπό την πλήρη αρμοδιότητα του ΑΔΜΗΕ προκειμένου να απεγκλωβιστεί από το προβληματικό καθεστώς στο οποίο βρίσκεται σήμερα» ζητά ο Διαχειριστής από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, επισημαίνοντας ότι είναι ο μόνος φορέας που έχει τη δυνατότητα και από τεχνική και από χρηματοοικονομική άποψη να εγγυηθεί την άρτια και έγκαιρη ολοκλήρωση ενός έργου αυτού του μεγέθους.
      Η "μεγάλη" διασύνδεση, ισχύος 700- 1000 μεγαβάτ θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της ηλεκτροδότησης της Κρήτης, που προκύπτει από την απόσυρση, για περιβαλλοντικούς λόγους, παλαιών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στο νησί σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση της ζήτησης. Επίσης θα απαλλάξει τους καταναλωτές από δαπάνη άνω των 300 εκατ. ευρώ ετησίως, που είναι το επιπλέον κόστος για την ηλεκτροδότηση της Κρήτης από τοπικούς πετρελαϊκούς σταθμούς, κόστος το οποίο χρηματοδοτείται από τους καταναλωτές μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.
      Σε πρώτη φάση, το 2020 προγραμματίζεται να λειτουργήσει η "μικρή" διασύνδεση της Κρήτης, μέσω Πελοποννήσου, έργο προϋπολογισμού 324 εκατ. ευρώ που προκηρύχθηκε πρόσφατα. Η "μεγάλη" διασύνδεση, προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ προγραμματίζεται επισήμως για το 2023, ωστόσο η ΡΑΕ έχει ζητήσει αφενός το έργο να επιταχυνθεί και αφετέρου να συνδυαστεί με την διασύνδεση Ισραήλ- Κύπρου- Ελλάδας μέσω Κρήτης, (Euroasia Interconnector), διασύνδεση που έχει περιληφθεί στον κατάλογο των έργων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Ο ΑΔΜΗΕ υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης με τον φορέα του έργου, ωστόσο οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών δεν έχουν τελεσφορήσει.
      Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγές του ΑΔΜΗΕ, «το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δίνει στη Ρυθμιστική Αρχή τη δυνατότητα να "απεγκλωβίσει" το έργο από το προβληματικό καθεστώς που έχει τεθεί σήμερα και να το επαναφέρει υπό την πλήρη αρμοδιότητα του ΑΔΜΗΕ».
      Πρόσθεταν δε μεταξύ άλλων ότι ο Διαχειριστής έχει δεσμευθεί εγγράφως με επιστολή του προς τη ΡΑΕ ότι έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει την κατασκευή της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής ώστε αυτή να ηλεκτριστεί εντός του 2022, καθώς και ότι:
      1. Ο ΑΔΜΗΕ, ως αρμόδιος για την ανάπτυξη του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας έχει ήδη θέσει τα θεμέλια για την έγκαιρη και αξιόπιστη υλοποίηση του έργου: Εξασφάλισε με ευνοϊκούς όρους (περιθώριο δανεισμού 2,4%) δάνειο 200 εκατ. ευρώ ως βάση για τη χρηματοδότηση, ετοιμάζει τις τεχνικές προδιαγραφές (που θα έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη του Μαΐου). Γνωρίζοντας τις παραμέτρους του έργου, ο Διαχειριστής δηλώνει ότι δεν είναι εναντίον των στρατηγικών συμπράξεων και συνεργειών με άλλους φορείς. Υπό την προϋπόθεση οι φορείς αυτοί να έχουν ειδικό βάρος αντίστοιχο με αυτό του ΑΔΜΗΕ και της στρατηγικής και οικονομικής σημασίας του έργου.
      2. Το έργο αυτό απαιτεί συμπράξεις φορέων που θα είναι ικανοί να διαθέσουν αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της τάξης των 200 εκατομμυρίων ευρώ. Επιπροσθέτως, είναι απαραίτητο να υπάρχει συναίνεση για συμφωνία σε σημαντικό χρονικό διάστημα υποχρεωτικής διακράτησης των μετοχών (lock-up period) ώστε να μην τίθεται εν αμφιβόλω η μετοχική σύνθεση του φορέα υλοποίησης και κατ΄ επέκταση η σταθερότητα του εγχειρήματος.
      3. Ακολουθώντας την προτροπή της ΡΑΕ, ο ΑΔΜΗΕ αναζήτησε συνέργειες και συμπράξεις με το Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ και προσήλθε καλόπιστα στο τραπέζι των συνομιλιών με τον project promoter Euroasia Interconnector Ltd. Ταυτόχρονα διασφάλισε έγκαιρα την χρηματοδότηση του μετοχικού κεφαλαίου της υπό διαμόρφωση εταιρείας. Διευκρινίζει, επίσης, ότι ενημέρωνε σε τακτά χρονικά διαστήματα τη ΡΑΕ για την πορεία των διαπραγματεύσεων και τα προβλήματα που διαφαίνονταν.
      Οι ίδιες πηγές του Διαχειριστή σημειώνουν ότι η "μεγάλη" διασύνδεση της Κρήτης αποτελεί το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς, η υλοποίηση του οποίου απαιτεί σοβαρότητα.
      Ο νέος ΑΔΜΗΕ, καταλήγουν, (δηλ. υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς με στρατηγικό επενδυτή την State Grid Corporation of China και βασικό μέτοχο το Δημόσιο) έχει ήδη δώσει δείγματα γραφής, με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, την επιτάχυνση της Γ΄ φάσης των Κυκλάδων, αλλά και την εντός χρονοδιαγράμματος προκήρυξη της διασύνδεσης Πελοποννήσου-Κρήτης μεταξύ άλλων. «Επομένως, διαθέτει όλα τα εχέγγυα για την έγκαιρη ολοκλήρωση του εμβληματικού αυτού έργου, έχοντας την πλήρη στήριξη των δύο βασικών του μετόχων».
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το 22,1% των μη μισθωτών έχει κάνει μερικές καταβολές και το 25,6% δεν έχει καταβάλει καθόλου ασφαλιστικές εισφορές, σύμφωνα με δελτίο τύπου του Υπ. Εργασίας.
      Με άλλα λόγια, όπως προκύπτει από τα στοιχεία αυτά, το 47,7% των μη μισθωτών (επαγγελματιών, αγροτών) έκανε μερική καταβολή ή καμία καταβολή εισφορών.
      Σύμφωνα με το ίδιο δελτίο τύπου, η εκκαθάριση των εισφορών του 2017 των μη μισθωτών από τον ΕΦΚΑ και την ΗΔΙΚΑ με το νέο σύστημα υπολογισμού καταρρίπτει το "αφήγημα” ότι οι νέες εισφορές, με βάση το πραγματικό εισόδημα, προκάλεσαν εκτεταμένη απόκρυψη εισοδημάτων.
      Καταρρίπτει, επίσης, όπως αναφέρεται από το Υπ. Εργασίας, και τους ανυπόστατους ισχυρισμούς ότι το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ προήλθε από την επιβολή δήθεν εξοντωτικών  εισφορών στους ελεύθερους επαγγελματίες, στους  αυτοαπασχολούμενους και στους αγρότες.
      Η εκκαθάριση η οποία έγινε με βάση το νέο τρόπο υπολογισμού των εισφορών, τις διαφορές των εισοδημάτων μεταξύ των ετών 2015 (όταν δεν ήταν γνωστός ο Ν. 4387/16) και 2016 (όταν τέθηκε σε εφαρμογή ο Ν. 4387/16) καθώς και τις εισφορές που έχουν καταβληθεί έως και τους πρώτους μήνες του 2018, κατέδειξε ακριβώς τα αντίθετα.
      Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων και τα ειδοποιητήρια τα οποία αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ για 1.155.354 μη μισθωτούς, που έχουν υποχρέωση να καταβάλλουν εισφορές αποκλειστικά από εισοδήματα ως ελεύθεροι επαγγελματίες, ανεξάρτητα αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες:
      Η εισπραξιμότητα των εισφορών ως προς το εισπραχθέν ποσό, σε αντίθεση με τα χαμηλά ποσοστά που υπήρχαν με το παλιό καθεστώς και δεν υπερέβαιναν το 53% κατά μέσο όρο, άγγιξε το 65,5% των απαιτητών εισφορών, δηλαδή βελτιώθηκε η εισπραξιμότητα κατά 24%.
      Το ποσοστό των ασφαλισμένων με μερική ή πλήρη συμμόρφωση έφτασε στο 74,4%. Το 23,7% των μη μισθωτών δεν έχει ούτε χρεωστικό ούτε πιστωτικό υπόλοιπο. Το 28,6% έχει πιστωτικά εκκαθαριστικά. Το 22,1% έχει κάνει μερικές καταβολές και το 25,6% δεν έχει καταβάλει καθόλου εισφορές.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τον ερχόμενο Αύγουστο αναμένεται να κατατεθεί η διαβούλευση νόμου για τις οικιστικές πυκνώσεις από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα το ΥΠΕΝ ζήτησε αναβολή για την εκδίκαση του νόμου Τσιρώνη ο οποίος είχε κριθεί ως αντισυνταγματικός.
      Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο που ορίστηκε νέα δικάσιμος θα πρέπει ο νέος νόμος να είναι ήδη έτοιμος.
      Το ενδιαφέρον για τον εν λόγω νόμο εστιάζεται στο γεγονός ότι ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα δασικά αυθαίρετα, καθώς περιλαμβάνει η διαχείριση των οικιστικών πυκνώσεων, τα κτίσματα που αποκλείονται από τη διαδικασία ρύθμισης όπως δάση και αιγιαλοί, τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά πυκνώσεων καθώς και τις ιδιοκτησίες δεν πληρούν τα κριτήρια και, επομένως, πρέπει να κατεδαφιστούν.
      Πρόβλημα από την ασυνέπεια των ΟΤΑ
      Την ίδια ώρα, πάντως, αγκάθι παραμένει η ασυνέπεια των ΟΤΑ, όπου ενώ η προθεσμία εκπνέει σε μόλις 3 ημέρες και συγκεκριμένα την Τρίτη 15 Μαΐου, δεν έχουν κατατεθεί τα όρια οικισμού και οι οικιστικές πυκνώσεις σε περισσότερους από 100 δήμους. Σύμφωνα μάλιστα με τον αν. υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτη Φάμελλο, η ημερομηνία είναι καθορισμένη νομοθετικά και δεν τροποποιείται με υπουργική απόφαση.
      Αν τελικά πράγματι το ΥΠΕΝ δεν καταφέρει να βρει τη χρυσή τομή δεδομένου ότι οι ΟΤΑ είναι εκπρόθεσμοι, αφενός θα προκύψουν προβλήματα με τους πολίτες που θα χρειαστεί τελικά να καταθέσουν αντιρρήσεις για να μη βρεθούν οι ιδιοκτησίες τους στον αέρα και αφετέρου η νομοθετική ρύθμιση χωρίς τα οικιστικά περιγράμματα θα είναι ημιτελής.
      Σε κάθε περίπτωση υψηλόβαθμες πηγές από το υπουργείο επισημαίνουν στον «Ελεύθερο Τύπο» πως μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχουν λυθεί τα όποια προβλήματα και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί ομαλά.
      Υπενθυμίζεται ότι, με το νόμο Τσιρώνη, ως οικιστική πύκνωση ορίζονται τα 50 κτίρια σε έκταση έως 25 στρέμματα και δημιουργήθηκε προκείμενου να δοθεί μια «έκτακτη λύση» στο ζήτημα της θεώρησης δασικών χαρτών σε περιοχές που καλύπτονται από τη δασική νομοθεσία και έχουν αυθαίρετους οικισμούς.
      από http://www.aftodioikisi.gr/ota/dimoi/dasika-afthereta-pote-tha-vgi-o-neos-nomos-pii-dimi-kathysteroun/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το 30% της Ελλάδας είναι χωρίς αντικειμενικές αξίες. Και αυτό, καθώς οι εισηγήσεις των ειδικών εκτιμητών, τις οποίες επεξεργάζεται η ομάδα εργασίας που έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών παρουσιάζουν σημαντικές αποκλίσεις. Στο ακανθώδες ζήτημα των «σημαντικών αποκλίσεων» εμπλέκονται και τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας.
      Η ομάδα εργασίας και τα τεχνικά κλιμάκια ανταλλάσσουν ηλεκτρονικά μηνύματα προσπαθώντας να ξεκαθαρίσουν ποιες τιμές θα εξαιρεθούν –όπου υπάρχουν ακραίες εισηγήσεις, άνω του 50% μεταξύ των τιμών που δίνονται για την ίδια περιοχή– προκειμένου να δημιουργηθεί εν συνεχεία ο αλγόριθμος που θα βγάλει τις τιμές ζώνης σε όλη την Ελλάδα.
      Μια πολύπλοκη δηλαδή διαδικασία που δεν επιτρέπει προς το παρόν την ολοκλήρωση και την οριστική διαμόρφωση των αντικειμενικών αξιών σε όλη την επικράτεια. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε 3.000 τιμές ζώνης (σε σύνολο 10.000 τιμών για όλη την επικράτεια) παρουσιάζονται μεγάλες αποκλίσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις οι διαφορές ξεπερνούν το 50%.
      Πρόκειται για μια εξαιρετικά γραφειοκρατική διαδικασία καθώς μετά τις αποφάσεις της ομάδας εργασίας σε συνεργασία με τα τεχνικά κλιμάκια, οι τιμές ζώνης θα παραδοθούν στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή η οποία θα εγκρίνει ή θα τροποποιήσει τις αρχικές προτάσεις.
      Και αφού ολοκληρώσει η επιτροπή το έργο της, η πολιτική ηγεσία καλείται να υπογράψει τις νέες τιμές. Η ημερομηνία ανακοίνωσης των νέων τιμών ζώνης, την 1η Ιουνίου, έχει αρχίσει να αμφισβητείται και από τα μέλη των επιτροπών, ωστόσο η έλευση του κουαρτέτου των θεσμών στα μέσα Μαΐου ενδεχομένως να δώσει τις λύσεις για τη διαμόρφωση των αντικειμενικών αξιών ή ακόμα και να αποφασισθεί η παράταση ολοκλήρωσης του έργου. Πάντως στελέχη του οικονομικού επιτελείου αναφέρουν ότι η εμπλοκή των θεσμών θα οδηγήσει στην ταχύτερη δημοσιοποίηση των αντικειμενικών αξιών.

      Και μετά ο ΕΝΦΙΑ
      Σε κάθε περίπτωση, οι νέες αντικειμενικές αξίες αλλάζουν τον χάρτη της κτηματαγοράς, αλλά και το φορολογικό τοπίο. Συγκεκριμένα, οι αναπροσαρμογές θα προκαλέσουν ντόμινο αλλαγών σε 20 φόρους και τέλη που επιβαρύνουν τα ακίνητα. Στις προθέσεις, λοιπόν, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών είναι να διατηρήσει στα ίδια επίπεδα τους συντελεστές του ΕΝΦΙΑ. Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πληρώσουν υψηλότερο ΕΝΦΙΑ, σε άλλες μικρότερο, ενώ σε πολλές περιοχές ο ΕΝΦΙΑ θα παραμείνει σταθερός. Πριν δημοσιοποιηθούν οι νέες τιμές της εφορίας, θα γίνουν προσομοιώσεις με στόχο να διαπιστωθεί εάν το αποτέλεσμα βγάζει 3,2 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό είναι που βεβαιώνεται κάθε χρόνο στους ιδιοκτήτες ακινήτων, αλλά εντέλει εισπράττονται περί τα 2,65 δισ. ευρώ.
      Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, χαμένοι εκτιμάται ότι θα είναι όσοι έχουν στην κατοχή τους ακίνητα σε περιοχές με σημερινή τιμή ζώνης 750 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, 1.000 ευρώ και 1.500 ευρώ. Στις περιοχές αυτές ο ΕΝΦΙΑ θα αυξηθεί από 3,5% έως 21,6%. Σε αρκετές περιοχές του κέντρου των Αθηνών οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν μεγαλύτερο ΕΝΦΙΑ. Συγκεκριμένα στις περιοχές: Μετς, Κουκάκι, Πετράλωνα, Παγκράτι (πλησίον του Καλλιμάρμαρου), Μεταξουργείο και Κεραμεικός οι τιμές ζώνης αυξάνονται σύμφωνα με τις εισηγήσεις που έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Οικονομικών. Οπως επίσης αυξάνονται και στις λαϊκές περιοχές, εξέλιξη που θα προκαλέσει αύξηση του ΕΝΦΙΑ κατά 3,5%. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που η τιμή ζώνης στη Δραπετσώνα ανέλθει στα 780 ευρώ από 700 ευρώ που είναι σήμερα, θα οδηγήσει σε αύξηση του ΕΝΦΙΑ κατά 3,5%. Και αυτό θα συμβεί καθώς αλλάζει ο συντελεστής υπολογισμού του κύριου φόρου του ΕΝΦΙΑ από τα 2,80 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο αυξάνεται στα 2,90 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.
      Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και σε περιοχές του δεύτερου και τρίτου διαμερίσματος Αθηνών (όπως είναι το Μεταξουργείο), όπου από τα 900 ευρώ που είναι η κατώτατη τιμή ζώνης θα ανέλθει στα 1.100-1.200, προκαλώντας αυξήσεις κατά 21,6%.
      Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών ευελπιστούν να μη χρειαστεί καμία διόρθωση στους συντελεστές του ΕΝΦΙΑ και τα φετινά εκκαθαριστικά να είναι «κοντά» με τα περσινά. Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι «δεν θέλουμε να υπάρξουν επιβαρύνσεις στις λαϊκές γειτονιές», αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι τα μεσαία στρώματα έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά τόσο από τον ΕΝΦΙΑ όσο και από τον φόρο εισοδήματος.
      Διαψεύδονται τα σενάρια ΦΜΑΠ
      Από την Καραγεώργη Σερβίας  διαψεύδουν τα σενάρια που διακινούνται περί κατάργησης του ΕΝΦΙΑ και αντικατάστασής του από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας. Μπορεί, όπως υποστηρίζουν, η επαναφορά του ΦΜΑΠ να είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης, ωστόσο στην παρούσα φάση στόχος είναι η έξοδος από το μνημόνιο και η διασφάλιση των εσόδων του Δημοσίου.
      Σημειώνεται ότι με βάση το μνημόνιο το 2020, με την εφαρμογή των αντιμέτρων, θα μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ κατά 0,1% του ΑΕΠ (περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ) ή, διαφορετικά, θα μειωθούν κατά 30% οι επιβαρύνσεις σε όσους το άθροισμα βασικού και συμπληρωματικού φόρου δεν ξεπερνά τα 700 ευρώ. Η μείωση όμως δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά ιδιοκτήτη τα 70 ευρώ, με βάση την περσινή συμφωνία με τους δανειστές.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αλλάζει από την 1η Ιουνίου ο τρόπος υπολογισμού των εισφορών των διαχειριστών σε έως 100.000 Ομόρρυθμες Εταιρείες (Ο.Ε.), Ετερόρρυθμες Εταιρείες (Ε.Ε.) αλλά και Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) που είναι ταυτόχρονα και εταίροι.
      Συγκεκριμένα, από την παραπάνω ημερομηνία και έπειτα, ως διαχειριστές θα καταβάλλουν εισφορές 16% επί της αμοιβής τους, έναντι 26,9% που καταβάλλουν από την 1η Ιανουαρίου 2017 έως και την 1η Μαΐου 2018. 
      Ταυτόχρονα, όμως, τα ίδια πρόσωπα που είναι παράλληλα εταίροι θα συνεχίσουν να καταβάλλουν, όπως και πρώτα, τις εισφορές 26,9% επί του εισοδήματος που αποκτούν όντας εταίροι (όπως συμβαίνει από την 1η Ιανουαρίου 2017 και έπειτα).
      Με άλλα λόγια, τα μέλη των Ο.Ε., Ε.Ε. και ΕΠΕ που είναι ταυτόχρονα και διαχειριστές των εταιρειών αυτών θα καταβάλλουν δύο τύπους εισφορών, ανάλογα με το εισόδημα που αποκτούν σε σχέση με την "ιδιότητα" την οποία έχουν μέσα στην εταιρεία.
      Πιο συγκεκριμένα:
      - Για τις αποδοχές (μέρισμα) τις οποίες εισπράττουν με την "ιδιότητα" του εταίρου θα καταβάλλουν εισφορές 26,9% (όπως ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2017 μέχρι και σήμερα για τους ελεύθερους επαγγελματίες).
      - Παράλληλα, οι εταίροι αυτοί για τις αμοιβές τους ως διαχειριστές της ίδιας της εταιρείας στην οποία είναι μέλη θα καταβάλλουν επιπλέον εργατικές εισφορές 16% (έναντι 26,9% που κατέβαλλαν από 1/1/2017) επί αυτών των αμοιβών (σαν να ήταν μισθωτοί ασφαλισμένοι στο τέως ΙΚΑ).
      Αυτή είναι η αλλαγή που φέρνει εγκύκλιος την οποία εξέδωσε ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Τάσος Πετρόπουλους, αναφορικά με τις εισφορές που θα καταβάλουν, σε έναν μήνα από σήμερα, τα μέλη και οι διαχειριστές των Ο.Ε., των Ε.Ε., των ΕΠΕ και των Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών (ΙΚΕ).
      Κατά τα άλλα, όσοι εταίροι σε Ο.Ε., Ε.Ε., ΕΠΕ δεν είναι παράλληλα και διαχειριστές θα συνεχίσουν και μετά την 1η Ιουνίου 2018 να καταβάλλουν, όπως συνέβαινε από 1η Ιανουαρίου 2017, εισφορές 26,9% επί του μερίσματος που εισπράττουν.
       
      Τι γίνεται με τις ΙΚΕ
      Όσον αφορά τους εταίρους των ΙΚΕ, θα συνεχίσουν να μην καταβάλλουν εισφορές 26,9% επί των αποδοχών τους από την επαγγελματική δραστηριότητά τους.
      Ωστόσο, εισφορές 26,9% επί των αποδοχών τους θα καταβάλλουν οι εταίροι ΙΚΕ που έχουν οριστεί και διαχειριστές τους, τα τρίτα πρόσωπα, τα οποία είναι διαχειριστές τους, αλλά και οι μοναδικοί εταίροι μονοπρόσωπων ΙΚΕ που είναι παράλληλα και διαχειριστές τους. 


       Πλήρωναν "καπέλο" 10% και δεν τους το επιστρέφουν
       
      Εν τω μεταξύ, δεν θα επιστραφεί αναδρομικά το καπέλο" 10% στις ασφαλιστικές εισφορές τους πληρώνουν εδώ και ενάµιση χρόνο οι διαχειριστές που είναι παράλληλα και εταίροι σε Ο.Ε, Ε.Ε και ΕΠΕ. Και αυτό γιατί οι εισφορές 16% που θα ισχύσουν από την 1η Ιουνίου 2018 (έναντι των εισφορών 26,9% που ισχύουν από 1/1/2017 -1/5/2018) δεν θα έχουν αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2018. 
      Πιο αναλυτικά, από 1η Ιανουαρίου 2017 κατέβαλλαν εισφορές 26,9% επί της αµοιβής τους οι διαχειριστές. Ωστόσο, από 1η Ιουνίου 2018 και έπειτα, σύµφωνα µε σχετική υπουργική εγκύκλιο, οι εισφορές που θα καταβάλλoυν οι διαχειριστές Ο.Ε., Ε.Ε., ΙΚΕ και ΕΠΕ για την αµοιβή των υπηρεσιών τις οποίες παρέχουν θα πέσουν στο 16% (έναντι 26,9% µεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2017 - 1ης Μαΐου 2018), σαν να είναι µισθωτοί και όχι, πλέον, ελεύθεροι επαγγελµατίες. Με άλλα λόγια, οι καταβλητέες εισφορές τους θα µειωθούν κατά 10 µονάδες.
      Η εγκύκλιος αυτή, όμως, σύµφωνα µε την οποία µειώνονται οι εισφορές των εν λόγω διαχειριστών, δεν έχει αναδροµική ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2017. Αυτό σηµαίνει, όπως διευκρινίζουν αρµόδια στελέχη του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, πως οι επιπλέον εισφορές (10 µονάδες) τις οποίες καταβάλλουν οι διαχειριστές των Εταιρειών από τις αρχές του 2017 έως και τα µέσα του 2018 δεν θα τους επιστραφούν αναδροµικά.
       
      ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
      Έστω εταίρος σε Οµόρρυθµη Εταιρεία, που είναι ταυτόχρονα και διαχειριστής. Για το διάστηµα από 1/1/2017 έως και 1/5/2018 καταβάλλει εισφορές 26,9% τόσο επί του µεριδίου των κερδών της εταιρείας (µέρισµα) όσο και επί της αµοιβής του, εκτελώντας χρέη διαχειριστή.
      Ας υποθέσουµε ότι για το παραπάνω διάστηµα εισέπραττε το ίδιο µέρισµα, 2.000 ευρώ/µήνα, ενώ ως αµοιβή για τη διαχείριση της εταιρείας εισπράττει 1.000 ευρώ.
      Στο διάστηµα από 1/1/2017 έως 31/12/2017 κατέβαλλε, για την αµοιβή του ως διαχειριστή, εισφορές ύψους 3.228 ευρώ (26,9% x 12.000 ευρώ).
      Για το διάστηµα 1/1/2018 έως 1/5/2018 πρέπει να καταβάλει για την ίδια αµοιβή εισφορές ύψους 1.436 ευρώ [26,9 % χ 85% (καθαρό εισόδηµα 36.000 ευρώ + καταβληθείσες εισφορές 2017 ύψους 9.684 ευρώ: 12 x 5 µήνες x 1/3 του συνολικού εισοδήµατος του ασφαλισµένου που αντιστοιχεί στην αµοιβή του ως διαχειριστή).
      Συνολικά, δηλαδή, οι ασφαλιστικές υποχρεώσεις του για το διάστηµα 1/1/2017 - 1/5/2018 ανέρχονται σε 4.664 ευρώ (3.228 ευρώ για το 2017 και 1.436 ευρώ για το 5µηνο του 2018) ή 274 ευρώ κατά µέσο όρο κάθε µήνα.
      Αν ίσχυαν από 1/1/2017 (και όχι από 1/6/2018) οι εισφορές 16% για την αµοιβή τού εν λόγω επαγγελµατία ως διαχειριστή, τότε θα έπρεπε να καταβάλει µόλις 2.720 ευρώ (εργατικές εισφορές 16% x 1.000 ευρώ/µήνα x 17 µήνες) ή 160 ευρώ κατά µέσο όρο / µήνα. Με άλλα λόγια, ο συγκεκριµένος καταβάλλει στο 17µηνο Ιανουαρίου 2017 - Μαΐου 2018 ποσό 1.994 ευρώ (4.664 ευρώ - 2.720 ευρώ) ή 117 ευρώ µεγαλύτερο σε σχέση µε εκείνο που θα προκύψει κάθε µήνα από την 1η Ιουνίου 2018.
      Αν ίσχυε αναδροµικά από 1/1/2017 η µείωση του συντελεστή των εισφορών επί της αµοιβής του ως διαχειριστή, τότε ο ΕΦΚΑ και ο ΕΟΠΥΥ θα έπρεπε να του επιστρέψουν το υπερβάλλον ποσό που κατέβαλε (1.994 ευρώ). Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν θα συµβεί.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με μετρήσεις της Eurostat σε 15 χώρες της ΕΕ για την περίοδο 2008-2015, ο μέσος Έλληνας αφιερώνει περισσότερες πάνω από τρεις ώρες (3 ώρες και 4 λεπτά) του ελεύθερου χρόνου του παρακολουθώντας τηλεόραση, παίζοντας παιχνίδια στον υπολογιστή ή κάνοντας κάποια άλλη δραστηριότητα που σχετίζεται με οθόνη.
      Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Βέλγιο, όπου ο μέσος πολίτης εκτιμάται ότι περνά 5 λεπτά λιγότερο (2 ώρες και 59 λεπτά) μπροστά από κάποια οθόνη, εκτός εργασίας.
      Στον αντίποδα, οι λιγότερο «εθισμένοι» είναι οι Ιταλοί, οι οποίοι αφιερώνουν λίγο λιγότερο από 2 ώρες ημερησίως (1 ώρα και 56 λεπτά) του ελεύθερου χρόνου σε τηλεοράσεις, υπολογιστές ή άλλες συσκευές. Περισσότεροι από 95 στους 100 Έλληνες (95,1%) που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι περνούν χρόνο μπροστά από κάποια οθόνη εκτός δουλειάς. Ακολούθησαν η Φινλανδία (92,9%), η Πολωνία (91,6%) και η Ρουμανία (91,5%).
      Οι ερωτηθέντες από τη Γαλλία (84,2%), την Ιταλία (84,5%) και την Αυστρία (87,0%) ανέφεραν το χαμηλότερο ποσοστό του χρόνου μη απασχόλησης σε οθόνες. Η έρευνα καλύπτει ηλικίες 20 έως 74 ετών, άρα δεν περιλαμβάνει τον χρόνο χρήσης συσκευών από εφήβους.
      Εurostat
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Στο μυαλό όλων η Κρήτη είναι ένας τόπος πλούσιος. Ένας τόπος όπου η φύση χαρίζεται σε αφθονία, όπου η γη είναι γόνιμη και το κλίμα μοναδικό. Η εντύπωση αυτή είναι βαθιά χαραγμένη και μέσα στους ίδιους τους Κρητικούς, κυβερνά τη ζωή τους, καθοδηγεί τον τρόπο που διαχειρίζονται τον τόπο τους. Γι’ αυτό και είναι δύσκολο, όταν οι συνθήκες αλλάζουν, να «χωνέψουν» αυτό που συμβαίνει. Όμως, έρχεται κάποια στιγμή που η αλλαγή αυτή χτυπά την πόρτα.

      Δέκα ημέρες πριν από το Πάσχα, ένα πυκνό σύννεφο αφρικανικής σκόνης κάλυψε για δύο ημέρες το νησί. Μόλις το σύννεφο έφυγε, όλοι βγήκαν με τα λάστιχα να ξεπλύνουν δρόμους, σπίτια, αυτοκίνητα. Αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα στο ήδη αποδυναμωμένο σύστημα ύδρευσης του Ηρακλείου. Ξαφνικά, οι βρύσες στέρεψαν.
      «Δεν περίμενε κανείς ότι τα προβλήματα που ανακύπτουν συνήθως το θέρος θα παρουσιάζονταν φέτος τον Μάρτιο. Εξαιτίας της αφρικανικής σκόνης, οι δημότες άνοιξαν τις βρύσες τους για να φέρουν τα πράγματα στην προτέρα κατάσταση και άδειασαν τις δεξαμενές», εξηγεί ο δήμαρχος Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός. «Έτσι βρεθήκαμε σε μια δύσκολη θέση, που κατά τη γνώμη μου η ΔΕΥΑ χειρίστηκε επαρκώς».
      Για να καταλάβει κανείς τι συνέβη στο Ηράκλειο πρέπει πρώτα να κατανοήσει τον προβληματικό τρόπο με τον οποίο υδρεύεται η 4η μεγαλύτερη πόλη στη χώρα. Το Ηράκλειο, λοιπόν, υδρεύεται κυρίως από γεωτρήσεις. Η άναρχη (και σε μεγάλο βαθμό αυθαίρετη) επέκτασή του οδήγησε στη δημιουργία ενός δυσλειτουργικού συστήματος ύδρευσης.
      «Στο Ηράκλειο η ποσότητα του νερού που υπάρχει δεν επαρκεί για να καλύψει το 100% των αναγκών. Γι’ αυτό τον λόγο σε πολλές περιοχές έχουμε διανομή. Δηλαδή μια ημέρα έχουμε νερό και την επόμενη ημέρα το δίκτυο είναι κλειστό», εξηγεί ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Ηρακλείου, Γιάννης Ρασούλης. «Ετσι θα πρέπει με κάποιο τρόπο να αποθηκεύσουμε το νερό για τη μια ημέρα που δεν υπάρχει νερό στο δίκτυο. Αυτό δημιουργεί την άσχημη εικόνα στις ταράτσες των πολυκατοικιών με τα μαύρα ντεπόζιτα».


      Το υδατικό έλλειμμα επιβαρύνεται από την κακή κατάσταση του δικτύου. Σύμφωνα με τον κ. Ρασούλη, οι διαρροές και κλοπές νερού ξεπερνούν το 30%. Από τα 600 χλμ. του δικτύου, μόλις 250-300 χλμ. κατασκευάστηκαν μετά το 1998. Ακόμα 20% δεν τιμολογείται, δηλαδή καταναλώνεται αλλά δεν καταγράφεται λόγω χαλασμένων υδρόμετρων. Ετσι, από τα 18 εκατ. κυβικά νερού που χρειάζεται ετησίως η πόλη, η ΔΕΥΑ εισπράττει από τους καταναλωτές το αντίτιμο μόλις για 8,5-9 εκατ. κυβικά.
      «Περίπου 65 χλμ. δικτύου βρίσκονται σε φάση αντικατάστασης, ακόμα 40 χλμ. έχουν ενταχθεί στο ΕΠΠΕΡΑΑ και έχουμε μελέτες και για τα υπόλοιπα. Μας έχει υποσχεθεί ο πρωθυπουργός ότι θα διαθέσουν 25 εκατ. ευρώ για αντικατάσταση του παλαιού δικτύου», λέει ο κ. Ρασούλης. Παράλληλα, προχωρά η αντικατάσταση 7.000 υδρόμετρων.
      Τα φράγματα
      Το Σφενδύλι μοιάζει με σκηνικό ταινίας. Τα λιγοστά του σπίτια χάσκουν, σε ορισμένα έχουν πέσει οι σκεπές. Κι όμως, στο κέντρο του χωριού, η μικρή εκκλησία είναι φρεσκοβαμμένη, λέγεται μάλιστα ότι λειτουργεί ακόμα σε γάμους και πανηγύρια. Τίποτα από όλα αυτά δεν θα ήταν παράξενο αν το Σφενδύλι δεν είχε απαλλοτριωθεί για να σκεπαστεί από τα νερά του φράγματος Αποσελέμη. Μέσα από τα σοκάκια του, η σημερινή εικόνα του φράγματος είναι αποκαρδιωτική: είναι σχεδόν άδειο.

      Το φράγμα κατασκευάστηκε για να λύσει το πρόβλημα ύδρευσης του Ηρακλείου, της Χερσονήσου και του Αγίου Νικολάου. Η πλήρωσή του ξεκίνησε το 2012 και το φράγμα σχεδόν γέμισε πρώτη φορά το 2015 για να αδειάσει ενάμισι έτος αργότερα. Είναι ένα έργο που έχει δεχθεί ισχυρή κριτική λόγω του υψηλότατου κόστους, που έχει ξεπεράσει πλέον τα 200 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την περιορισμένη, όπως φαίνεται, χρησιμότητά του.
      «Το φράγμα δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Σήμερα τροφοδοτείται από τον χείμαρρο Αποσελέμη, ενώ υπό κατασκευήν βρίσκεται μια σήραγγα 3,5 χλμ. που θα μεταφέρει πλημμυρικά νερά από το οροπέδιο Λασιθίου», εξηγεί στην «Κ» ο Φώτης Καζάσης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (στον οποίο ανήκει το φράγμα).
      Όλα δείχνουν ότι η κατασκευή του αποφασίστηκε με πολιτικά και όχι οικονομικά κριτήρια. «Τα έργα που περνούν αρκετά χρηματοδοτικά πλαίσια και δεν ολοκληρώνονται, καταλαβαίνουμε ότι δεν γίνονται με σωστό τρόπο. Κρίνουμε όμως εκ των υστέρων», λέει ο κ. Καζάσης. «Δεν θέλω να είμαι απαισιόδοξος. Τα στατιστικά στοιχεία λένε ότι ανά κάποια περίοδο θα γεμίζει. Το μέλλον θα δείξει αν οι μελέτες που είχαν γίνει θα επαληθευθούν», εκτιμά υποστηρίζοντας ότι το φράγμα μπορεί να παίξει ρόλο «ρυθμιστή» στην ύδρευση των τριών δήμων.
      Αρκετά νοτιότερα, στο αρδευτικό φράγμα Φανερωμένης, η κατάσταση είναι ίδια. Όπως λέει στην «Κ» ο Γιώργος Αρμουτάκης, δήμαρχος Φαιστού, το φράγμα έχει σήμερα μόλις 3 εκατ. κυβικά νερού, ενώ χωράει 18 εκατομμύρια. Οι τοπικές αρχές πιέζουν για ένα ακόμα ακριβό έργο, την εκτροπή όσον αφορά τον ποταμό Πλατύ από το Ρέθυμνο (προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ) προκειμένου να ενισχυθεί το φράγμα με νερό.

      Οι αρδευτικές ανάγκες του κάμπου της Μεσσαράς είναι 20 εκατ. κυβικά ετησίως, που φέτος θα καλυφθούν από γεωτρήσεις. «Υπάρχουν γεωτρήσεις στα 200 και 300 μέτρα. Το νερό που παίρνουμε από τον κάμπο είναι επιβαρυμένο με νιτρικά, υπολείμματα φυτοφαρμάκων έπειτα από τόσα χρόνια με εντατικές καλλιέργειες», λέει. Για πόσιμο; Μόνο εμφιαλωμένα. «Πριν από 30 χρόνια το νερό ήταν αρτεσιανό. Τώρα αυτά τελείωσαν».
      Διαβάστε το πλήρες άρθρο στην πηγή.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε τροχιά... ηλεκτροκίνησης μπήκε πριν από λίγες εβδομάδες ο δήμος Ορεστιάδας. Στους δρόμους της ακριτικής πόλης στον Έβρο, κινούνται, πλέον, δύο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και καλύπτουν τις ανάγκες της δημοτικής αστυνομίας και της κοινωνικής υπηρεσίας.
      «Μετά την εκπόνηση του Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα (ΣΔΑΕΚ), ένας από τους στόχους που προβλεπόταν ήταν και η ηλεκτροκίνηση. Σε αυτό το πλαίσιο και με γνώμονα τα πιστεύω μας για τα οφέλη των εναλλακτικών μορφών ενέργειας, αποφασίσαμε να προμηθευτούμε δύο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα», τόνισε στη Greenagenda.gr ο δήμαρχος Ορεστιάδας Βασίλης Μαυρίδης.
      Μάλιστα, όπως διαβεβαίωσε ο κ. Μαυρίδης, στο άμεσο μέλλον στόχος της δημοτικής αρχής είναι η ανανέωση του στόλου των διοικητικών υπηρεσιών με παρόμοια ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
      Όπως εξήγησε ο κ. Μαυρίδης, «αυτό που τον χαροποίησε ιδιαίτερα ήταν το έντονο ενδιαφέρον που επέδειξαν τα παιδιά και οι έφηβοι, οι οποίοι ζήτησαν να ενημερωθούν για την ηλεκτροκίνηση και τα πλεονεκτήματά της, μήνυμα άκρως ελπιδοφόρο καθώς οι νέες γενιές αποτελούν το μέλλον αυτού του τόπου και η ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης καθίσταται υψίστης σημασίας».
      «Η αυτονομία των οχημάτων είναι 100Km και εξασφαλίζεται με ρεύμα αξίας ενός ευρώ, το οποίο θα μηδενίσουμε με την ήδη προγραμματισμένη εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού φόρτισης αυτοκινήτων», υπογράμμισε ο ίδιος.
      «Η κίνηση αυτή πέρα από το οικονομικό όφελος συμβάλλει και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ενισχύει την προσπάθειά μας για την προστασία του περιβάλλοντος που πρέπει να αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για όλους. Ας μην ξεχνάμε ότι η ποιότητα του περιβάλλοντος βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με όχι μόνο τη δική μας υγεία και ευημερία αλλά και των επόμενων γενεών», κατέληξε ο δήμαρχος Ορεστιάδας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εικόνες και μνήμες από την παλιά Θεσσαλονίκη ήρθαν στο φως μετά τη σφοδρή καταιγίδα που έπληξε την πόλη την Πέμπτη.
      Ο μεγάλος όγκος νερού δεν προκάλεσε μόνο λακκούβες αλλά αποκάλυψε και τα λιθόστρωτα της παλιάς Θεσσαλονίκης. Εκτός από το λιθόστρωτο που ήρθε στο φως στην οδό Ελένης Ζωγράφου, που οδηγεί στην Άνω Πόλη, η βροχή «ξέπλυνε» την άσφαλτο και σε ένα ακόμη σημείο στο τέλος της οδού Αρκαδιουπόλεως και στις αρχές της Κλαυδιανού δίπλα στα βορειοδυτικά τείχη και στον Πύργο του Κλαυδιανού. Το αποτέλεσμα ήταν να εμφανιστεί ένα κομμάτι του παλιού λιθόστρωτου δρόμου.
      Η δημοσίευση της φωτογραφίας από την οδό Ελένη Ζωγράφου προκάλεσε, πάντως, πλήθος σχολίων με πολλούς Θεσσαλονικείς να τάσσονται υπέρ της αποκάλυψης των λιθόστρωτων δρόμων κατά τα πρότυπα των ιστορικών κέντρων στις πόλεις του εξωτερικού.


      Πηγή: voria.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πιθανόν να σας έχει τύχει βγαίνοντας από το μετρό και χρησιμοποιώντας το smartphone σας και τους χάρτες της Google προκειμένου να πάτε στον προορισμό σας, οι οδηγίες να σας αναφέρουν κάποιο συγκεκριμένο δρόμο ο οποίος είναι πολύ κοντά σας, χωρίς όμως να ξέρετε σε ποια κατεύθυνση αυτός βρίσκεται.
      Η μεγάλη πλειοψηφία συνήθως ξεκινά να περπατά προς ένα τυχαίο μέρος βλέποντας τη μπλε κουκκίδα στους χάρτες και τη πυξίδα, επιβεβαιώνοντας μετά από λίγα βήματα για το αν πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση ή όχι. Το πρόβλημα αυτό θέλει να λύσει η Google με τη νέα έκδοση των Google Maps η οποία θα κυκλοφορήσει σύντομα για iOS και Android, με ένα εντυπωσιακό σύστημα το οποίο συνδυάζει την κάμερα του smartphone σας,  την υπηρεσία StreetView καθώς και στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας.
      Όπως είναι κατανοητό και από τη φωτογραφία, ο κάτοχος του smartphone γνωρίζει άμεσα που βρίσκεται αλλά και την κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθήσει με τις σχετικές ενδείξεις να εμφανίζονται στην οθόνη. Εκεί ακόμα μπορεί να δει διάφορα μέρη ενδιαφέροντος όπως εστιατόρια και εμπορικά κέντρα, τα οποία εμφανίζονται με ενδείξεις επαυξημένης πραγματικότητας στην ακριβή θέση για μια πολύ πιο διαδραστική εμπειρία. Μάλιστα η Google πειραματίζεται και με άλλα στοιχεία όπως το να προσθέσει για παράδειγμα μια ψηφιακή αλεπού πάνω στο χάρτη, την οποία και θα πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να φτάσετε στον τελικό σας προορισμό.

      Ακόμα σε περιπτώσεις που το GPS δεν είναι αρκετό, η Google παρουσιάζει το σύστημα VPS το οποίο χρησιμοποιώντας δεδομένα που διαθέτει η Google από το Streetview και άλλες υπηρεσίες, εμφανίζει αμέσως στον χρήστη την ακριβή του θέση. Άλλες νέες λειτουργίες που θα ενσωματωθούν σύντομα στα Google Maps είναι η καλύτερη αξιολόγηση εστιατορίων, τα σημεία ενδιαφέροντος που την τελευταία εβδομάδα έχουν τις καλύτερες αξιολογήσεις, καθώς και ο εύκολος διαμοιρασμός μιας λίστας τοποθεσιών προκειμένου να ψηφίσει η παρέα για το που θα βγει το βράδυ.

      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οι Μυκήνες βρίσκονται κοντά στο βουνό Τρητός κι απέναντι απ' τον Αργολικό κόλπο. Κατά τη δεύτερη χιλιετηρίδα π.Χ, οι Μυκήνες ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα του ελληνικού πολιτισμού. Η περίοδος της ελληνικής ιστορίας 1600 π.Χ. - 1100 π.Χ. ονομάζεται «μυκηναϊκή», από τη δύναμη και την αίγλη της πόλης των Μυκηνών.
      Οι Δελφοί ήταν αρχαία ελληνική πόλη στην οποία λειτούργησε το σημαντικότερο μαντείο της ελληνικής αρχαιότητας. Ο Όμητος αναφέρει την πόλη και ως Πυθώ.
      Στην αρχή ήταν μία από τις πόλεις της αρχαίας Φωκίδας, αλλά σταδιακά ο ρόλος της πόλης ενισχύθηκε και εξελίχθηκε σε ιερή πόλη των αρχαίων Ελλήνων.
      Βλέπουμε τους δύο σημαντικούς ιστορικούς τόπους όπως είναι σήμερα, σε μια «πτήση» με drone. Μπορεί να μην έχουν την αίγλη του παρελθόντος, όμως ακόμα χαζεύει κανείς από την ομορφιά.
       
       
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      O Πειραιάς, το λιμάνι με την ταχύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως, θα είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μέχρι το 2019.
      Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, θα εκτοπίσει το Αμβούργο από την τρίτη θέση στην Ευρώπη.
      «Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί μετά την είσοδο των Κινέζων στον Πειραιά. Το 2017, υπήρχαν μόλις 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, ενώ μέχρι το επόμενο έτος, προσδοκάται να φτάσουν τα πέντε εκατομμύρια, καθιστώντας έτσι τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%. Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν το Αμβούργο εκτοπιστεί από την τρίτη θέση στην Ευρώπη», γράφει η εφημερίδα «Die Zeit».
      Η γερμανική εφημερίδα στην ανταπόκρισή της από τον Πειραιά με τίτλο «Ο νέος δρόμος του μεταξιού: Η άγκυρα της Κίνας στην Ευρώπη» αναφέρει μεταξύ άλλων : «Φαίνεται σαν ειρωνεία της ιστορίας. Έχουν περάσει σχεδόν 2.500 χρόνια από τότε που τα ελληνικά κωπηλατικά πλοία κατέστρεψαν έναν πολύ ανώτερο Περσικό στόλο σε αυτό το στενό. Μετά τη νίκη στη Σαλαμίνα, η κλασική αρχαιότητα, η φιλοσοφία και η δημοκρατία άνθισαν. Τέθηκαν οι βάσεις του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Αλλά τώρα η Ασία επιστρέφει και θέλει να κατακτήσει ξανά την Ευρώπη. Αυτή τη φορά όμως ειρηνικά.
      Η Cosco χτίζει στον Πειραιά εντελώς ανενόχλητη την κεντρική γέφυρα της Κίνας προς την Ευρώπη, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία βορειότερα της ηπείρου. Ο νέος εμπορικός δρόμος ο οποίος όμως δημιουργείται θα μπορούσε να προκαλέσει ριζικές αλλαγές συνολικά στη διακίνηση αγαθών προς την Κεντρική Ευρώπη.
      Η πλωτή εξέδρα είναι μία από τις πολλές σημαντικές επενδύσεις για τις οποίες η κινεζική κρατική εταιρεία έχει δεσμευτεί να κάνει ώστε να της επιτραπεί να επεκταθεί στον Πειραιά. Πριν από ενάμιση χρόνο, η Cosco αγόρασε το 51% του δημόσιου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ) έναντι ποσού 280,5 εκατ. ευρώ. Σε αντιστάθμισμα, μπορεί τώρα να εκμεταλλευτεί πολλούς τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων και επιβατών μέχρι το 2052.
      Αυτό ήταν μέρος του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ενωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο πλαίσιο της ρύθμισης για την κρίση χρέους της Ελλάδας. Η Cosco είχε προηγουμένως αναλάβει ένα τομέα του λιμένα των εμπορευματοκιβωτίων. Η μεγάλη κινεζική εταιρεία μπορεί να λάβει περαιτέρω μετοχές της Λιμένος Πειραιώς από το ελληνικό κράτος εφόσον ο όμιλος τηρήσει το επενδυτικό σχέδιο - και αυτό το σχέδιο βρίσκεται σε εξέλιξη.
      Τα 55 εκατομμύρια ευρώ της νέας πλωτής εξέδρας αποτελούν ένα σχετικά μικρό κομμάτι του παζλ του επενδυτικού σχεδίου. Συνολικά, οι Κινέζοι πρέπει να επενδύσουν 350 εκατομμύρια ευρώ έως το 2026 στις λιμενικές εγκαταστάσεις και άλλα 200 εκατομμύρια ευρώ σε συνδεδεμένα έργα, όπως είναι για παράδειγμα η μετατροπή παλαιών κτιρίων αποθήκευσης σε πολυτελή ξενοδοχεία. Μπορεί κανείς να δει ήδη τα αποτελέσματα των επενδύσεων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μεγάλη καθίζηση σημειώθηκε σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης απέναντι από τον σταθμό Ηλεκτρικού Ταύρου. Στη ασυνήθιστα μεγάλη τρύπα που άνοιξε στην άσφαλτο έπεσαν τρία σταθμευμένα αυτοκίνητα τα οποία έχουν υποστεί ζημιές. Σύμφωνα πληροφορίες κάτω από το σημείο που σημειώθηκε η καθίζηση περνάει ο Ιλισσός ποταμός.
      Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο σημείο έσπευσε η τροχαία Καλλιθέας προκειμένου να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην υπάρξει κάποιο ατύχημα. Στον χώρο έχει μεταβεί και κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας που θα ερευνήσει τις αιτίες της καθίζησης.


       
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Την επιστροφή των παραβόλων των ενεργειακών επιθεωρητών που μειώθηκαν ζητά το ΤΕΕ από το ΥΠΕΝ
      Την επιστροφή των παραβόλων που έχουν καταθέσει από την αρχή της χρονιάς οι ενεργειακοί επιθεωρητές, λόγω μέιωσης του ύψους τους, που αποφάσισε το ΥΠΕΝ, ζητά με επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, κατόπιν ομόφωνης απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής του Επιμελητηρίου.
      Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΝ αποφάσισε στις αρχές Απριλίου να αντικαταστήσει το μέχρι πρότινος παράβολο 100 ευρώ για την ετήσια ανανέωση της άδεις Ενεργειακού Επιθεωρητή με εφάπαξ παράβολο 50 ευρώ για την εγγραφή του Ενεργειακού Επιθεωρητή, φυσικού προσώπου, στο αντίστοιχο Μητρώο. Όμως, όπως είναι γνωστό ευρέως, από την αρχή του χρόνου, λόγω της έναρξης του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» («νέο εξοικονομώ») που προϋποθέτει τη διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης για κάθε αίτηση του προγράμματος, πολλοί μηχανικοί ανανέωσαν την άδεια τους πληρώνοντας το παράβολο των 100 ευρώ, προ της δημοσίευσης της νέας ρύθμισης. Για αυτόν τον λόγο, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει από το ΥΠΕΝ να προχωρήσει σε επιστροφή, ολική ή μερική, του παραβόλου αυτού, όπως προβλέπει η νομοθεσία.
      Αναλυτικά, η επιστολή του Προέδρου του ΤΕΕ προς την ηγεσία του ΥΠΕΝ αναφέρει τα εξής:
      «Με την απόφαση ΥΠΕΝ/ΣΕΝΕ/15418/1294 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1242/Β στις 4/4/2018 προκύπτει ότι η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου, αξίας 100 ευρώ, για την ετήσια ανανέωση της άδειας των Ενεργειακών Επιθεωρητών καταργείται και αντικαθίσταται από ηλεκτρονικό παράβολο αξίας 50 ευρώ εφάπαξ για εγγραφή του Ενεργειακού Επιθεωρητή στο σχετικό Μητρώο.
      Επειδή όμως πολλοί μηχανικοί από την αρχή της χρονιάς έχουν πρόσφατα πληρώσει το ετήσιο παράβολο ανανέωσης των 100 ευρώ, ιδιαίτερα ενόψει του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ΄ Οίκον ΙΙ» και των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων, η Διοικούσα Επιτροπή του Τ.Ε.Ε. με ομόφωνη απόφασή της, παρακαλεί για τις ενέργειές σας, ώστε να γίνει εφικτή η επιστροφή αυτού του παραβόλου, ολική ή μερική (μέχρι την ισχύ του νόμου στις 4-4-2018), όπως άλλωστε ρητά προβλέπεται στο άρθρο 9 της προαναφερθείσας απόφασης και πιο αναλυτικά στην ΠΟΛ 1163 (ΦΕΚ 1675 Β’/8-7-2013).»
      Περισσότερα...

      1

    • chrisvach

      Εφαρμογή της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 167).
      ΦΕΚ Β 1643 2018.pdf
      Περισσότερα...

      55

    • Engineer

      Με απόφαση της υπουργού Εργασίας Έφης Αχτσιόγλου επιστρέφει μέρος της περιουσίας του τ. ΤΣΜΕΔΕ που πέρασε στον ΕΦΚΑ στο Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ).
      Με την απόφαση της κ. Αχτσιόγλου, η οποία συμπληρώνει παλιότερη απόφασή της (αριθμ.οικ/61662/3406/30.12.2016) μεταβιβάζεται ποσοστό 10% εκ του συνόλου των μετοχών της Attica Bank, δηλαδή, 118.467.654 μετοχές, που περιήλθαν στον ΕΦΚΑ από τον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ) του ΕΤΑΑ, στο ΝΠΙΔ Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ).
      Επίσης, με την ίδια απόφαση μεταβιβάζονται στο ΤΜΕΔΕ 16 ακίνητα του τ. ΤΣΜΕΔΕ.
      Τέλος, στην απόφαση επισημαίνεται ότι η συνολική περιουσία που θα μεταβιβαστεί στο ΤΜΕΔΕ θα προσδιορισθεί με νέα απόφαση, η οποία θα εκδοθεί μετά την κατάρτιση και έγκριση των Απολογισμών – Ισολογισμών των Τομέων Μηχανικών & ΕΔΕ του ΕΤΑΑ των οικονομικών χρήσεων από το 2008 έως και το 2016.
      Δείτε την απόφαση στην οποία περιγράφονται αναλυτικά τα 16 ακίνητα: https://diavgeia.gov.gr/doc/7ΝΧ0465Θ1Ω-ΠΤ5?inline=true
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Σε διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό αναμένεται να βγει τις επόμενες ημέρες το έργο της τηλεθέρμανσης του δήμου Αλεξανδρούπολης, μέσω της αξιοποίησης τμήματος του γεωθερμικού πεδίου Τραϊανούπολης. Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό συνολικού ύψους 6,6 εκατ. ευρώ.
      Το έργο προβλέπει τη κατασκευή 18 χλμ δικτύου αγροτικής και αστικής τηλεθέρμανσης, δύο γεωθερμικές γεωτρήσεις 550 μέτρων η κάθε μία, τη δημιουργία ενός θερμικού σταθμού 220 τ.μ. στην Άνθεια, δίκτυα για θερμοκηπιακές εκμεταλλεύσεις, καθώς και τη δυνατότητα θέρμανσης 20 κτηρίων, πέριξ της περιοχής.
      Ειδικότερα, η άδεια που έδωσε με απόφασή του ο Γ. Σταθάκης αφορά τη διανομή θερμικής ενέργειας από το γεωθερμικό πεδίο Άνθειας-Αρίστηνου, θερμικής ισχύος 9,8 MWth. Ο σταθμός θα εγκατασταθεί στη δημοτική ενότητα Αρίστηνου, του Δήμου Αλεξανδρούπολης και προορίζεται για την εξυπηρέτηση καταναλωτών εντός της γεωγραφικής περιοχής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, για θέρμανση χώρων ή και ζεστό νερό χρήσης. Η τιμή πώλησης της θερμικής ενέργειας ορίζεται στα 35 ευρώ/MWh πλέον των νόμιμων φόρων, καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας. Για οποιαδήποτε μεταβολή της τιμής πώλησης είναι απαραίτητη η τροποποίηση της άδειας διανομής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό Αδειών.
      Οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές θα μπορούν να υποβάλουν σχετικές αιτήσεις στον δήμο Αλεξανδρούπολης, ο οποίος υποχρεούται να τις κάνει όλες δεκτές, να ενημερώνει για το χρόνο σύνδεσής τους και να εγκαταστήσει μετρητικό εξοπλισμό.
      «Το έργο είναι ένας ιδιαίτερος ενεργειακός στόχος του δήμου Αλεξανδρούπολης. Μετά από αρκετά χρόνια, προέκυψε το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Αυτό το έργο δεν επηρεάζει μόνο την τοπική ανάπτυξη αλλά συμβάλει πλέον στην αλλαγή και απλοποίηση της νομοθεσίας ώστε να χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνογνωσία σε όλη τη χώρα μας», επισήμανε ο Γιάννης Φαλέκας, αντιδήμαρχος Τραϊανούπολης, Ενέργειας & Φυσικών Πόρων, του δήμου Αλεξανδρούπολης.
      Μετά το έργο που βγαίνει σε διαγωνισμό, σειρά παίρνουν το έργο της, πρώτης στην Ευρώπη, δημοτικής γεωθερμικής μονάδας pellet και ιδιωτικά θερμοκήπια, μέσω συνδέσεων με τα δίκτυα του ζεστού γεωθερμικού νερού.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.