Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μόνο ένα ΤΕΙ παραμένει “ελεύθερο” καθώς δεν δέχθηκε από κανένα Πανεπιστήμιο πρόταση για συγχώνευση, αλλά ούτε και το ίδιο επιδίωξε (σ.σ.επίσημα) να κάνει τέτοιες συζητήσεις.
      ρόκειται για το ΤΕΙ Κρήτης, το οποίο θεωρείται στον ακαδημαϊκό χώρο, ένα από τα δυναμικότερα Ιδρύματα της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
      Η ΑΣΠΑΙΤΕ συζητά να συγχωνευθεί με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
      Το ΤΕΙ Ηπείρου απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ηδη έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου.
      Το TEI Θεσσαλονίκης κάνει συζητήσεις σε καλό κλίμα με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης!
      Το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων συγχωνεύεται με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
      Τα TEI Αν. Μακεδονίας-Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας συζητούν τη συγχώνευση με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος. Ηδη ο υπουργός Παιδείας συγκρότησε την Επιτροπή για να εκδώσει την σχετική εισήγηση.
      Το TEI Πελοποννήσου ήδη έχει προχωρήσει τη συζήτηση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και αναμένεται ο ορισμός τις Επιτροπής από τον υπουργό Παιδείας
      Το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας συγχωνεύεται με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Η Επιτροπή που όρισε ο υπουργός Παιδείας θα συνεδριάσει στην Κοζάνη.
      Τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας συζητούν για τη συγχώνευση με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Αναμένεται το πόρισμα της Επιτροπής.
      Το ΕΚΠΑ έχει προτείνει την απορρόφηση των σχολών του πρώην ΤΕΙ Χαλκίδας.
      Το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας συζητά με το Πανεπιστήμιο Πάτρας. Ηδη ο υπουργός συγκρότησε την Επιτροπή που θα κάνει τη σχετική εισήγηση . Η Επιτροπή θα συνεδριάσει για πρώτη φορά το δεύτερο δεκαήμερο του Μάη.
      Τέλος όπως ήδη είναι γνωστό ΤΕΙ Αθήνας με το ΤΕΙ Πειραιά δημιούργησαν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
      Πανεπιστήμια που δεν συζητούν συγχωνεύσεις με ΤΕΙ
      Τα Πανεπιστήμια που μέχρι σήμερα δεν έχουν συζητήσεις για την απορρόφηση ΤΕΙ είναι το ΕΜΠ, το Παν. Αιγαίου, το ΟΠΑ,το Πάντειο, το Χαροκόπειο, το Πανεπιστήμιο Πειραιά και η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
      Το ΔΠΘ έκανε συζητήσεις για τη συγχώνευση με το ΤΕΙ Αν. Μακεδονίας Θράκης, αλλά στην πορεία «πάγωσαν».
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νέο πρόγραμμα «ευφυής γεωργία» του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
      Στόχος, σε πρώτη φάση είναι η κάλυψη περισσότερων από 15.000.000 στρέμματα, της μισής δηλαδή καλλιεργητικής έκτασης της χώρας.
      «Οι νέες τεχνολογίες δίνουν σύγχρονα εργαλεία στα χέρια των αγροτών», είπε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής στην Ελλάδα, Στέλιος Ράλλης και πρόσθεσε ότι «με το έργο για την «ευφυή γεωργία» συνδυάζουμε αυτές τις καινοτόμες τεχνολογίες για να βελτιώσουμε τις καλλιεργητικές πρακτικές και την καθημερινότητα όσων συμμετέχουν στην αγροτική παραγωγή».
      Η υλοποίηση του έργου προβλέπεται να ξεκινήσει στο β' εξάμηνο του 2018 και αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 31 εκατ. ευρώ και θα ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσιών Επενδύσεων. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως πρόκειται για την πρώτη εθνική υποδομή ευφυούς γεωργίας στην Ευρώπη.
      Θα περιλαμβάνει μια τεχνολογική πλατφόρμα και την απαραίτητη υποδομή για την υποστήριξη του ψηφιακού εκσυγχρονισμού του γεωργικού τομέα, η οποία θα επιτρέπει τη συλλογή δεδομένων από τα αγροτεμάχια ανοικτών καλλιεργειών.
      Στόχος είναι να καλυφθεί το 60% της παραγόμενης αξίας των ελληνικών προϊόντων με αρχική εφαρμογή στις 20 πιο παραγωγικές και εξαγώγιμες καλλιέργειες όπως τα σιτηρά, το ρύζι, το βαμβάκι, την ελιά, το αμπέλι, εσπεριδοειδή, καλλωπιστικά φυτά, ενώ σταδιακά θα καλυφθεί το σύνολο της παραγωγής.
      Αναλυτικότερα, στην περιφέρεια Αττικής θα καλυφθούν συνολικά 110.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας 1.925.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα 1.330.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Θεσσαλίας 2.340.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Κρήτης 1.240.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Πελοποννήσου 1.580.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου 370.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας 1.040.000 στρέμματα, στην Περιφέρεια Ηπείρου 290.000 στρέμματα, στις Περιφέρειες Ιονίων Νήσων και Νοτίου Αιγαίου 210.000 στρέμματα και 130.000 στρέμματα αντίστοιχα, ενώ στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας 1.360.000 στρέμματα.
      Στις 13 Περιφέρειες 6.500 σταθμοί
      Συνολικά θα τοποθετηθούν 6.500 επίγειοι σταθμοί στις 13 περιφέρειες της χώρας. Η εγκατάστασή τους θα γίνει σε τρεις φάσεις. Την πρώτη και τη δεύτερη φάση θα εγκατασταθούν από 1.000 σταθμοί, ενώ την τρίτη και την τελευταία θα εγκατασταθούν οι υπόλοιποι 4.500 σταθμοί.
      Αρχικά θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η μελέτη χωροθέτησης αφού η κατανομή των σταθμών θα πρέπει να γίνει, έτσι ώστε να καλύπτεται το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό της παραγωγικής γης.
      Οι σταθμοί θα έχουν δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ τους και με την πλατφόρμα, ενώ θα είναι εφοδιασμένοι με αισθητήρες μέτρησης εδαφικών και μετεωρολογικών παραμέτρων, σε συνεργασία με τους υφιστάμενους μετεωρολογικούς σταθμούς της ΕΜΥ. Η αποστολή των δεδομένων που θα συλλέγονται από τους αισθητήρες θα στέλνονται στην πλατφόρμα μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας.
      Μερικές από τις δυνατότητες που θα έχουν είναι η συλλογή δεδομένων για την καλλιέργεια, το έδαφος, την ατμόσφαιρα, το νερό και την αγροτική εκμετάλλευση από κάθε χωράφι ξεχωριστά. Στη συνέχεια τα δεδομένα θα αξιοποιούνται μέσω της πλατφόρμας ώστε να παράγονται εξειδικευμένες συμβουλές για το χωράφι από όπου και θα προέρχονται τα δεδομένα.
      Οι σταθμοί θα είναι φορητοί, με ενεργειακή αυτονομία, ενώ θα έχουν και αυξημένη ανθεκτικότητα σε ακραία καιρικά φαινόμενα, ενώ παράλληλα θα μπορούν να επεκτείνουν τη λειτουργικότητά τους σε τομείς όπως η κτηνοτροφία κλπ.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το Δίκτυο της Μυκόνου άρχισε κι επισήμως από σήμερα το πρωί, με λίγες ημέρες καθυστέρηση  σε σχέση με την προ ημερών αναγγελία της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ, να τροφοδοτείται από το νέο Υποσταθμό του νησιού, ο οποίος συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) μέσω του νέου υποθαλασσίου καλωδίου Λαυρίου-Σύρου που διακλαδώνεται στην Πάρο και τη Μύκονο.
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Διαχειριστή, με την έναρξη της ηλέκτρισης της Μυκόνου παύει να λειτουργεί ο ρυπογόνος Αυτόνομος Σταθμός Παραγωγής στο νησί και ολοκληρώνεται η  Α’ Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων που περάτωσε με απόλυτη επιτυχία ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).
      Τα κυκλαδίτικα νησιά που είναι πλέον διασυνδεδεμένα με το ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς είναι δεκατρία (Σύρος,  Πάρος, Αντίπαρος, Μύκονος, Νάξος, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Ιος, Σίκινος, Φολέγανδρος, Ανδρος, Τήνος).
      Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, «Υποδεχόμαστε  τη Μύκονο στα Διασυνδεδεμένα Νησιά. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ένα από τα πιο τουριστικά νησιά των Κυκλάδων βελτιώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και αποκτά πρόσβαση σε φθηνότερη και πιο αξιόπιστη ηλεκτροδότηση, με θετικές επιπτώσεις όχι μόνο για τον τουρισμό αλλά και την ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεκίνησε αργά το απόγευμα της Τετάρτης η ανάρτηση των εκκαθαριστικών ειδοποιητηρίων του ΕΦΚΑ για τις ασφαλιστικές εισφορές του 2017. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες τις επόμενες ώρες θα έχουν αναρτηθεί κατά προτεραιότητα τα εκκαθαριστικά ειδοποιητήρια σε όσους είναι μόνο ελεύθεροι επαγγελματίες ή επιτηδευματίες. 
      Για όσους έχουν διπλή ιδιότητα –δηλαδή είναι και μισθωτοί και επαγγελματίες- η ανάρτηση των εκκαθαριστικών ειδοποιητηρίων θα καθυστερήσει μερικά 24ωρα ακόμη. Συνολικά μέσα στις επόμενες ώρες αναμένεται να αναρτηθούν περίπου 1,1 εκατομμύρια ειδοποιητήρια σε σύνολο περίπου 1,4 εκατομμυρίων. 
      Υπενθυμίζεται ότι για όσους έχουν αύξηση κερδών το 2016 συγκριτικά με το 2015 θα προκύψει η υποχρέωση καταβολής αναδρομικών ασφαλιστικών εισφορών σε πέντε μηνιαίες δόσεις αρχής γενομένης από το τέλος αυτού του μήνα. Αντίθετα, όσοι έχουν μείωση κερδών το 2016 συγκριτικά με το 2015 είναι πιθανό να δικαιούνται επιστροφή εισφορών. 
      Σε αυτή την περίπτωση θα έχουν τη δυνατότητα να συμψηφίσουν την απαίτησή τους με μελλοντικές ασφαλιστικές εισφορές.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το 2017 εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι φωτοβολταϊκοί σταθμοί που προκρίθηκαν από τον πιλοτικό διαγωνισμό του Δεκεμβρίου 2016, ενώ η αγορά των συστημάτων αυτοπαραγωγής παρουσίασε μια αύξηση της τάξης του 14%, παραμένοντας όμως σε επίπεδα σημαντικά χαμηλότερα του δυναμικού της χώρας.
      Για ακόμη μια χρονιά, τα φωτοβολταϊκά κάλυψαν περίπου το 7% των αναγκών της χώρας σε ηλεκτρική ενέργεια, φέρνοντας την Ελλάδα σε μία από τις πρώτες θέσεις διεθνώς σε ότι αφορά στη συμβολή των φωτοβολταϊκών στη συνολική ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας.
      Δείτε εδώ τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία: http://helapco.gr/wp-content/uploads/pv-stats_greece_2017_8May2018.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με 519 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα κατέχει την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 47 χώρες.
      Μάλιστα, στο σύνολο των 47 χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, η Ελλάδα κατείχε το 12% των συνολικών βραβεύσεων. Πρώτη στην Ελλάδα αναδείχθηκε και φέτος, με 89 σημαίες η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής. Η διεθνής επιτροπή βράβευσε φέτος 3.687 ακτές, 679 μαρίνες και 55 σκάφη αειφόρου τουρισμού σε όλο τον κόσμο. Όσον αφορά τα κριτήρια του προγράμματος, αυτά αφορούν στην καθαριότητα θάλασσας και ακτής, στην οργάνωση ακτής, στην ασφάλεια επισκεπτών, στην προστασία της φύσης και στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
      Σύμφωνα με την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), εθνικό χειριστή του διεθνούς προγράμματος "Γαλάζια Σημαία" στη χώρα μας, η «Γαλάζια Σημαία» αποτελεί το πλέον αναγνωρίσιμο και διαδεδομένο διεθνώς οικολογικό σύμβολο ποιότητας στον κόσμο.
      Απονέμεται από το 1987, σε ακτές και μαρίνες οι οποίες πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις βράβευσης. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη βράβευση μίας ακτής με τη «Γαλάζια Σημαία», είναι η ποιότητα υδάτων σε αυτήν να είναι «εξαιρετική». Ενώ καμία άλλη διαβάθμιση της ποιότητας, ακόμα και «καλή», δεν είναι αποδεκτή από το πρόγραμμα. Η βράβευση έχει διάρκεια ενός έτους.
      Πρέπει επί πλέον να τηρούνται και τα υπόλοιπα από τα συνολικά 33 κριτήρια (38 για τις μαρίνες και 51 κριτήρια για τα σκάφη), τα οποία αναφέρονται σε καθαριότητα, οργάνωση, πληροφόρηση, ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών, προστασία του φυσικού πλούτου της ακτής και του παράκτιου χώρου και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
      Σημειώνεται ότι τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη «Γαλάζια Σημαία» όταν επιλέγουν τους προορισμούς που προτείνουν στους πελάτες τους, ως εγγύηση των υψηλής ποιότητας υπηρεσιών που προσφέρονται στην ακτή, αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
      Ιδρυτής και διεθνής συντονιστής του προγράμματος είναι το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Foundation for Environmental Education - FEE), που εδρεύει στη Δανία, με μέλη 73 χώρες από όλες τις ηπείρους. Εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης . Ενώ, το ΥΠΕΝ, διά της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, υποστηρίζει ενεργώς το πρόγραμμα «Γαλάζια Σημαία», αναγνωρίζοντας τη συμβολή του στη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών στις ακτές και μαρίνες και την προώθηση της περιβαλλοντικής εικόνας της χώρας μας, και δια της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, συμμετέχει επίσης στην εθνική επιτροπή κρίσεων του προγράμματος.
      Στη διεθνή επιτροπή κρίσεων (ΔΕΚ), με έδρα τη Δανία, η οποία και μόνη αποφασίζει για τις βραβεύσεις σε όλο τον κόσμο, συμμετέχουν εκπρόσωποι του προγράμματος Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών (UNEP), του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού (WTO), της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ναυαγοσωστών (ILSE), της επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Προστασία των Ακτών.
      Περισσότερα...

      0

    • kan62

      Δημοσιεύτηκε σήμερα και η έγκριση της υπ’ αριθμ. 6/2018 Πυροσβεστικής Διάταξης με θέμα: «μέτρα και μέσα πυροπροστασίας εμπορικών αποθηκών".
       
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το υπουργείο Περιβάλλοντος θέτει σε νέα τροχιά τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, με νέους όρους για την συγκρότηση,  τις αρμοδιότητες  και το  κανονιστικό πλαίσιο λειτουργία τους, σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν ουσιαστικό ρόλο στην προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομίας, ώστε να συμβάλλουν στην ένταξη των κατασκευών στον αναπτυξιακό σχεδιασμό και το πολιτιστικό περιβάλλον.
      Με το νέο πλαίσιο επιδιώκεται το δύσκολο εγχείρημα  αφενός μεν  να αποσαφηνιστεί και να αναβαθμιστεί ο ρόλος των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων  αφετέρου δε, να πάψουν να είναι ο «εφιάλτης» των μηχανικών και των επενδυτών και τροχοπέδη στην υλοποίηση πολλών και σημαντικών ιδιωτικών έργων.
      Οι νέες ρυθμίσεις
      Το ecopress φέρνει στο φως τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος  και Ενέργειας,  με νέα τροπολογία στη Βουλή και παράλληλα με νέα υπό τελική διαμόρφωση και έκδοση υπουργική απόφαση βάση του πολεοδομικού νόμου 4495/17 για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής,  οι οποίες αναλυτικά προβλέπουν τα εξής:
      Επιστρέφει από το υπουργείο Περιβάλλοντος στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις η αρμοδιότητα  συγκρότηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, με νέα νομοθετική ρύθμιση, που ετοιμάζει το ΥΠΕΝ και προγραμματίζεται να κατατεθεί προσεχώς για ψήφιση στη Βουλή. Ορίζεται νέο χρονοδιάγραμμα για την σύσταση των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Προβλέπεται ότι  τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής συγκροτούνται με νέες συνθέσεις «με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης που εκδίδεται μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της νέας νομοθετικής ρύθμισης». Δηλαδή οι συνθέσεις των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων σε όλη τη χώρα με βάση το νομοθετικό προγραμματισμό θα αλλάξουν το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους. Στο μεταξύ σημειώνεται ότι, όπως έχει παρουσιάσει  το ecopress δείτε εδώ το ρεπορτάζ,  τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής εξακολουθούν να λειτουργούν με νομοθετική παράταση των παλαιών τους συνθέσεων, η οποία λήγει τον προσεχή Ιούλιο. Με την ίδια νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ,  που φέρνει στο φως το ecopress διατυπώνονται εκ νέου, ώστε να προσδιορίζονται με σαφήνεια οι ήδη προβλεπόμενες στο άρθρο 7 του πολεοδομικού νόμου 4495/17 περιπτώσεις,  για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης, επί των αρχιτεκτονικών μελετών. Ταυτοχρόνως στη νέα ρύθμιση  καταγράφονται με νέο τρόπο, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι αποτελούν  ξεχωριστές και διακριτές μεταξύ τους και δεν λειτουργούν συνδυαστικά είτε σωρευτικά, δύο περιπτώσεις,  που ήδη ισχύουν  με τον  νόμο 4495/17,  για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών.  Οι δύο αυτές περιπτώσεις,  (που καταγράφονται στη νέα ρύθμιση κατά τρόπο  ώστε  ο συνολικός αριθμός των περιπτώσεων να  αυξάνεται από 11 σε 13) είναι : Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτευόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Σε άλλο σημείο της νέας ρύθμισης αλλάζει η διατύπωση,  που προσδιορίζει  τις περιπτώσεις έγκρισης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής  στις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του νόμου 4067/12 και αναφέρεται ότι απαιτείται  γνωμοδότηση του Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου «για κάθε περίπτωση που προβλέπεται  από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις». Οι 13 περιπτώσεις αρμοδιότητας των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων
      Αναλυτικά σύμφωνα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής σε κάθε περιφερειακή ενότητα είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών στις εξής περιπτώσεις:
      Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Για κάθε οικοδομική εργασία σε κτίρια ή χώρους των οποίων έχει ήδη κινηθεί ή ολοκληρωθεί η διαδικασία κήρυξής τους ως διατηρητέων με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, καθώς και σε όμορα με αυτά ή έναντι αυτών κτίρια ή γήπεδα. Για κάθε άλλη εργασία εφόσον η υπόθεση παραπεμφθεί σε αυτά από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Για κάθε μελέτη διαμόρφωσης κοινόχρηστων ή αδόμητων χώρων, εκτός από τις περιπτώσεις για τις οποίες διενεργήθηκε πανελλήνιος ή διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Για αρχιτεκτονικές μελέτες που διαφοροποιούνται από τα μορφολογικά στοιχεία και την τυπολογία που επιβάλλεται με ειδικές διατάξεις που έχουν θεσπιστεί ανά περιοχή, προστατευόμενη ή μη. Για τις άδειες κατεδάφισης κτιρίων που ανεγέρθηκαν πριν το έτος 1955. Για την έγκριση της διάσπασης του ενιαίου κτιρίου της περίπτωσης α της παρ, 1 του άρθρου 6 του π.δ. 24/31.5.1985 (Δ 270), καθώς και αν επιβάλλεται από τις κείμενες διατάξεις η διάσπαση του όγκου του κτιρίου. Για την έγκριση της οικοδόμησης σε μη άρτια οικόπεδα του άρθρου 25 του ν. 1337/1983 (Α 33). Για την έγκριση της οικοδόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις για την οικογενειακή στέγη του άρθρου 41 του ν. 1337/1983. Για κάθε περίπτωση που προβλέπεται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις η γνωμοδότηση του Σ.Α.. Για την έκδοση αδείας νομιμοποίησης αυθαιρέτων οικοδομικών εργασιών ή κατασκευών, των άρθρων 28 και 29 του παρόντος, που εμπίπτουν στις ανωτέρω περιπτώσεις. Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτεόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Νέοι κανόνες λειτουργίας των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής
      Με υπουργική απόφαση του ΥΠΕΝ, που είναι στο τελικό στάδιο της διαμόρφωσης της, καθορίζονται οι κανόνες λειτουργίας και οι αρμοδιότητες των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Η απόφαση εκδίδεται κατ΄ εφαρμογή του νόμου 4495/17. Οι βασικές κατευθύνσεις της νέας απόφασης οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι:
      Να προσδιοριστεί η γνωμοδοτική αρμοδιότητα των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων επί των αρχιτεκτονικών μελετών, ώστε να εξετάζεται η ουσία και η πληρότητα της μελέτης και όχι η «λύση», που επιλέγει ο μελετητής. Να ξεκαθαριστεί το πεδίο ελέγχου των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων, ώστε να μην υπεισέρχονται  σε ελέγχους πολεοδομικής νομοθεσίας, (που είναι αρμοδιότητα των ΥΔΟΜ), να μην αρνούνται την γνωμοδότηση τους σε περιπτώσεις διαφωνίας τους  αλλά να καταγράφουν τη διαφωνία τους σε πρακτικό και γενικώς να μην προβαίνουν  σε άρνηση, υπέρβαση είτε  κατάχρηση του γνωμοδοτικού ρόλου τους. Να καθοριστούν συγκεκριμένα κριτήρια εξέτασης της μελέτης ώστε αφενός να διασφαλίζονται  οι προϋποθέσεις των καλύτερων δυνατών όρων διαβίωσης των χρηστών,  της προστασίας του περιβάλλοντος,  της ενσωμάτωσης της πρότασης στα υπερκείμενα επίπεδα σχεδιασμού και να αποκλείονται απομιμήσεις και υπερβολές, που υποβαθμίζουν το τοπίο και δυσφημούν την αρχιτεκτονική. Οι συνθέσεις
      Οι συνθέσεις των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής παραμένουν όπως έχουν προβλεφθεί στο νόμο 4495/17, δεν αλλάζουν όπως έχει υπάρξει αίτημα για την συμμετοχή  και άλλων ειδικοτήτων μηχανικών (Πολιτικών Μηχανικών κλπ)  και έχουν ως εξής:
      Τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής είναι τετραμελή και αποτελούνται από:
      α) Έναν (1) αρχιτέκτονα μηχανικό, υπάλληλο του τμήματος Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος, ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του. Αν δεν υπάρχει υπάλληλος με τέτοια ειδικότητα, ως Πρόεδρος του Σ.Α. μπορεί να οριστεί υπάλληλος της περιφερειακής ενότητας ή άλλου φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που έχει ειδικότητα αρχιτέκτονα.
      β) Έναν (1) αρχιτέκτονα – μηχανικό της οικείας Υπηρεσίας Δόμησης (ΥΔΟΜ), με τον αναπληρωτή του.
      γ) Δύο (2) αρχιτέκτονες – μηχανικούς ελεύθερους επαγγελματίες, εκπροσώπους του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (Σ.Α.Δ.Α.Σ.-Π.Ε.Α.) μέλη του Τ.Ε.Ε., οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 9, με τους αναπληρωτές τους.
      Περισσότερα...

      23

    • Engineer

      Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες μια μεγάλη πρόκληση.
      Οι μελέτες, οι έρευνες και οι πειραματισμοί είναι καθημερινοί εδώ και χρόνια και διακαής πόθος όλων όσων ασχολούνται με το θέμα είναι να βρεθεί λύση στα προβλήματα που έχουν σχέση με την εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης.
      Η Google πάντα ήταν και θα συνεχίσει να είναι πρωτοπόρα σε αυτό τον τομέα, καθώς βρίσκεται μπροστά από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η General Motors, η Mercedes-Benz και η Audi. Ήδη η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνίες για την αγορά δεκάδων αυτοκινήτων που φέρουν την ανάλογη τεχνολογία, προκειμένου αυτά να συμβάλλουν στην έρευνά της, δίνοντας λύσεις στην αυτόνομη οδήγηση.
      Η GM σχεδιάζει σύντομα να ξεκινήσει μια υπηρεσία με το Chevrolet Bolt το οποίο δεν θα έχει τιμόνι. Οι επικεφαλής του προγράμματος θεωρούν ότι μπορούν να φθάσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο λίγο μετά το 2020. Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση είναι μακρύς και εξαιρετικά περίπλοκος, αλλά μπορεί να αποτελέσει και καταστροφικός καθώς τα ατυχήματα είναι εντός προγράμματος. Όπως έγινε πρόσφατα με το θάνατο ενός πεζού. Επίσης, ένα από τα αυτόνομα φορτηγά της Waymo συμμετείχε σε σύγκρουση πριν από λίγες ημέρες.
      Ωστόσο, πολλοί επικεφαλής αγωνίζονται να κυριαρχήσουν την τεχνολογία και να τη θέσουν σε λειτουργία το συντομότερο. Τα επόμενα τρία χρόνια, σχεδόν όλοι τους θα είναι σε θέση να αναδείξουν αυτοκίνητα ικανά να πλοηγούν σε δρόμους της πόλης σε χαμηλές ταχύτητες και σε σταθερές διαδρομές.
      Σύμφωνα με μελέτη της Goldman Sachs, προβλέπει ότι τα robo-taxis θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις που θα τα κατέχουν αυξάνοντας τα έσοδά τους. Υπολογίζεται ότι μέχρι και το 2030 τα έσοδα των εταιρειών θα αγγίζουν τα 285 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς η έλλειψη οδηγού αποτελεί μια μεγάλου μεγέθους οικονομία. Να σημειώσουμε ότι ήδη η Waymo έχει αναλύσει πάνω από 5 εκατομμύρια μίλια που έχουν γίνει στις δοκιμές σε 25 πόλεις. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι σε συγκεκριμένα προγράμματα δοκιμών περίπου 563.000 μιλίων υπήρξαν μόνο τρεις συγκρούσεις, ενώ η GM είχε 22 ατυχήματα σε περίπου 132.000 μίλια.
      Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα στο χώρο της αυτόνομης οδήγησης ένα αυτοκίνητο στοιχίζει ιδιαίτερα ακριβά, ενώ διαθέτει ακριβά ανταλλακτικά και συντήρηση. Αυτό σε πρώτη φάση, αφού καθώς βγαίνουν στην παραγωγή περισσότερα αυτοκίνητα το κόστος θα πέφτει και θα μπορεί μια εταιρεία να επενδύσει ευκολότερα.
      Η GM σχεδιάζει να δαπανήσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια από τον ετήσιο προϋπολογισμό για την ανάπτυξη των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Αυτά όσον αφορά τα αυτοκίνητα, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσουν οι έρευνες και οι μελέτες για την αυτόνομη οδήγηση σε φορτηγά.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης κηρύχθηκαν οι περιοχές του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, της Δημοτικής Ενότητας Πηνείας, του Δήμου Ήλιδας καθώς  και η Δημοτική Ενότητα Ωλένης και οι Τοπικές Κοινότητες Σαλμώνης και Παλαιοβαρβάσαινας, της Δημοτικής Ενότητας Πύργου του Δήμου Πύργου, της Π.Ε Ηλείας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,
      Ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννης Καπάκης, εξουσιοδότησε τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας να κηρύξει τις εν λόγω περιοχές σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση διαχείριση των συνεπειών από καταστροφές (πλημμυρικά, κατολισθητικά φαινόμενα) που προκλήθηκαν από έντονα καιρικά φαινόμενα στις 6 και 7 Μαΐου 2018.
      Για λεπτομερή αναφορά των περιοχών που έχουν κηρυχθεί σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, μπορείτε να ανατρέξετε ακολούθως: Ολυμπία, Ωλένη, Ήλιδα.
      <hr>
      Φώτο και βίντεο από: https://www.huffingtonpost.gr/entry/xespasma-oryes-yia-tis-plemmeres-sten-eleia-ntrepomaste-poe-eimaste-ellenes-delonoen-oi-katoikoi_gr_5af16a90e4b041fd2d2a8167
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση του ΥΠΕΝ, έχει καλυφθεί το σύνολο των πόρων σε όλη την επικράτεια και δεν υφίσταται η δυνατότητα εισαγωγής νέων χρηστών για δημιουργία νέων αιτήσεων.
      Από χθες Δευτέρα 7/5/2018 και για διάστημα που θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση παρέχεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους και μόνον χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.
      Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία/ επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει να ανακληθούν και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα αλλά η αίτηση χαρακτηρίζεται ως οριστικά ακυρωθείσα και δίνεται έτσι η δυνατότητα για υποβολή νέας για το ίδιο ακίνητο / ίδιο ΑΦΜ.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τουλάχιστον 30 σπίτια καταστράφηκαν και δεκάδες άλλα απειλούνται από τον ηφαίστειο Κιλαουέα, το πλέον ενεργό της Χαβάης το οποίο εξερράγη την Πέμπτη 3 Μαΐου, έγινε γνωστό από την υπηρεσία πολιτικής προστασίας του νησιωτικού συμπλέγματος στον Ειρηνικό Ωκεανό.

      Οι εντολές εκκένωσης παραμένουν σε ισχύ έως και σήμερα Τρίτη 8 Μαΐου για εκατοντάδες κατοίκους στο Λεϊλάνι Εστέιτς και το Λανιπούνα Γκάρντενς στο ανατολικό τμήμα, καθώς απειλούνται από τα ποτάμια λάβας που εκλύονται από το ηφαίστειο και τα τοξικά αέρια που διαρρέουν στην ατμόσφαιρα.

      «Τα υψηλά επίπεδα διοξειδίου του θείου συνιστούν απειλή για όλους όσοι εκτίθενται σε αυτά» προειδοποίησε η υπηρεσία πολιτικής προστασίας, κάνοντας λόγο για τουλάχιστον 26 κατοικίες που καταστράφηκαν από τη λάβα.
      Η Άμπερ Μακουακάνε, μια εκπαιδευτικός 37 ετών, που μεγαλώνει μόνη της τα δύο της παιδιά, βρίσκεται μεταξύ των πληγέντων. Σε έναν λογαριασμό που δημιουργήθηκε στον ιστότοπο GoFundMe για τους πληγέντες είχε συγκεντρωθεί έως σήμερα το πρωί το ποσό των 29.000 δολαρίων, που θα τη βοηθήσει να ανοικοδομήσει το σπίτι που έχασε.

      «Η καρδιά μου πλημμυρίζει από ευγνωμοσύνη για τον καθένα από εσάς» έγραψε η 37χρονη, ευχαριστώντας τους δωρητές.

      Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής προστασίας, 10 ηφαιστειακές ρωγμές παραμένουν ανοικτές. Όπως επισήμανε το Παρατηρητήριο Ηφαιστείων της Χαβάης από τουλάχιστον μία εκλύεται λάβα.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
       
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σχεδόν το 75% των Ευρωπαίων ζουν σε πόλεις και εκπέμπουν περίπου το ίδιο ποσοστό των αερίων θερμοκηπίου της ηπείρου. Ωστόσο, πάνω από το ένα τρίτο των πόλεων αυτών δεν έχει αυτή τη στιγμή κάποιο σχέδιο για τη μείωση των εκπομπών και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Τβέντε στην Ολλανδία.
      Ως μία από τις πλουσιότερες περιοχές του κόσμου, και ειδικά μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισίου για την κλιματική αλλαγή, η Ευρώπη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μείωσης των εκπομπών, σημειώνοντας όμως ανομοιογενή πρόοδο.
      Η ερευνήτρια Ντιάνα Ρέκιν και οι συνάδελφοί της συνέλεξαν στοιχεία για 885 πόλεις σε ολόκληρη την ήπειρο και διαπίστωσαν ότι μεγάλες πόλεις, με προεξάρχουσα την Αθήνα, και συμπεριλαμβανομένων πόλεων όπως το Σάλτσμπουργκ στην Αυστρία και η Μαγιόρκα στην Ισπανία, δεν έχουν σχέδια προσαρμογής για το μετριασμό των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής, ακόμη και αν πόλεις στην ίδια χώρα διαθέτουν τέτοια σχέδια.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία από τις πόλεις της Βουλγαρίας ή της Ουγγαρίας δεν εφαρμόζει πολιτικές για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Αντίθετα, σχεδόν κάθε πόλη στην Πολωνία, σε ποσοστό 97%, είχε κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Την Πολωνία, η οποία είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εξάρτηση από τον άνθρακα, ακολουθούν σε κλιματικά σχέδια η Γερμανία (81% των πόλεων), η Ιρλανδία (80%), η Φινλανδία (78%) και Σουηδία (77%).
      Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής ξεκινά από την ταυτοποίηση και περικοπή των πηγών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η μέθοδος αυτή, σύμφωνα με το Naftemporiki.gr, περιλαμβάνει τη χρήση λιγότερων ορυκτών καυσίμων, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μετάβαση στη χρήση πηγών ενέργειας μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες είναι κερδοφόρες για τις πόλεις, καθώς για παράδειγμα λιγότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους σημαίνει καθαρότερο αέρα και χαμηλότερους λογαριασμούς ενέργειας. Ωστόσο, η αντιμετώπιση δεν είναι πάντα τόσο απλή. Για παράδειγμα, πολλές παράκτιες πόλεις αντιμετωπίζουν την απειλή της αύξησης της στάθμης της θάλασσας λόγω της κλιματικής αλλαγής.
      Οι πόλεις βρίσκονται στο προσκήνιο της εφαρμογής των κλιματικών πολιτικών κάθε χώρας, και με τις ευρωπαϊκές χώρες να έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους με ορίζοντα το 2030, το βάρος της δράσης πέφτει στα αστικά κέντρα, καταλήγει η έρευνα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το ered.gr αποκαλύπτει σήμερα μια συνάντηση μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας που συνδέεται με τις εξελίξεις γύρω από τις συμβάσεις του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
      Πριν από λίγες ημέρες την πόρτα του Μαξίμου πέρασε ο ισχυρός άνδρας της Ελλάκτωρ, ο Δημήτρης Κούτρας. Εμεινε για αρκετή ώρα και μετά από λίγες ημέρες ανακοινώνεται η συμφωνία του ομίλου για την αντικατάσταση του Καλογρίτσα στις εργολαβίες.
      Πρόκειται για μια μεγάλη συμφωνία καθώς το συνολικό έργο έχει προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ.
      Το deal είχε κλείσει προ ημερών αλλά επιβεβαιώθηκε χθες μεταξύ της Attica Bank, του ομίλου Καλογρίτσα και της Ελλάκτωρ. 
      Ηταν θέμα χρόνου η ανάληψη των έργων από κάποια μεγάλη εταιρεία ήταν πλέον αναπόφευκτο η εταιρεία να κηρυχθεί έκπτωτη και να καταπέσουν οι εγγυητικές της σε αρκετά από τα έργα που είχε αναλάβει λόγω των οικονομικών δθσκολιών που αντιμετώπιζε και των αλλά των υπέρογκων χρεών της, άνω των 100 εκατ. ευρώ.. Αυτό που έγινε ήταν η εφαρμογή του μοντέλου ΑΕΓΕΚ και στην περίπτωση αυτή. Προκειμένου να μη ζημιωθεί η τράπεζα που είχε εκδόσει τις εγγυητικές επιστολές και να μην καθυστερήσουν δραματικά τα έργα με νέους διαγωνισμούς, επελέγη η Ελλάκτωρ όπως και στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης.
      Οι συμβάσεις που αναλαμβάνει η εταιρεία του ομίλου Μπόμπολα, είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου στη Λέσβο που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν από τρία χρόνια.
      Επίσης η τηλεθέρμανση της Φλώρινας, προϋπολογισμού 41.300.000 ευρώ, που επίσης έπρεπε να ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια.
      Ακόμη, τα έργα αποχέτευσης του Διονύσου, προϋπολογισμού περί τα 16.000.000 ευρώ, τα οποία είχε αναλάβει το 2014 η Τοξότης με έκπτωση 48,8%. Το τέταρτο έργο βρίσκεται στην περιοχή του Πειραιά.
      Ο όμιλος Καλογρίτσα, μέσω των θυγατρικών Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών, είχε μειοδοτήσει στους διαγωνισμούς για τα τέσσερα πρώτα τμήματα του άξονα Πάτρα - Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού σχεδόν 250.000.000 ευρώ, με πολύ υψηλές εκπτώσεις.
      Η κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών είχε προσφέρει έκπτωση 53,05% για το πρώτο τμήμα (Πύργος - Δουναίικα), 55,32% για το δεύτερο (Δουναίικα - Αμαλιάδα), 57,45% για το τρίτο (Αμαλιάδα - Κυλλήνη) και 50,39% για το τέταρτο (Κυλλήνη - Βάρδα).
      Για τα επόμενα τμήματα είχαν μειοδοτήσει άλλες εταιρείες, επίσης με μεγάλες εκπτώσεις: Για το τμήμα Βάρδα - Σαγαίικα η κοινοπραξία Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%, για το τμήμα Σαγαίικα - Κάτω Αχαγιά η DG Infrastrutture (53,40%) και για το Κάτω Αχαγιά - ΒΙΠΕ Πάτρας, η Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%. Προ ημερών, προσωρινός μειοδότης στην τελευταία (όγδοη) εργολαβία που αφορά το τμήμα Μιντιλόγλι - ΒΙΠΕ Πάτρας είχε ανακηρυχθεί πάλι η GD Infrastrutture (που συνεργάζεται με τη Μηχανική), με έκπτωση 52,4%. 
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αρση των αριθμητικών περιορισμών δίνει το άρθρο 179 του νομοσχεδίου για τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ στο θέμα των Νομικών Προσώπων και δίνει την δυνατότητα στους δήμους να συστήσουν ή να συμμετάσχουν σε Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες είτε ενεργειακών σκοπών, είτε κωνοφελών είτε αξιοποίησης φυσικών πόρων.
      Το προσωπικό των παραπάνω επιχειρήσεων συνδέεται με αυτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και προσλαμβάνεται με βάση τις αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για την πρόσληψη του προσωπικού των Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
      Συγκεκριμένα σύμφωνα με το νομοσχέδιο
      Άρθρο 179
      Επέκταση της δυνατότητας συμμετοχής ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε νομικά πρόσωπα αναπτυξιακού χαρακτήρα
      1.    Κατ’ εξαίρεση των αριθμητικών περιορισμών του άρθρου 107 του ν. 3852/2010 και του άρθρου 194 του ν. 3852/2010, οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού δύνανται να συνιστούν αυτοτελώς ή να συμμετέχουν από κοινού με άλλους ΟΤΑ, του ίδιου ή άλλου βαθμού, ή με νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατά την έννοια του άρθρου 51 του ν. 1892/1990, όπως ισχύει, σε αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες των άρθρων 252 παρ. 3 περ. β’ και 265 του ν. 3463/2006 ή του άρθρου 194 του ν. 3852/2010 με αντικείμενο τουλάχιστον μία από τις κατωτέρω δραστηριότητες:
      αα) Παραγωγή, αποθήκευση, ιδιοκατανάλωση ή πώληση ηλεκτρικής ή θερμικής ή ψυκτικής ενέργειας από σταθμούς Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α. ή Υβριδικούς Σταθμούς, 
      αβ) Διαχείριση, όπως συλλογή, μεταφορά, επεξεργασία, αποθήκευση ή διάθεση, πρώτης ύλης για την παραγωγή ηλεκτρικής ή θερμικής ή ψυκτικής ενέργειας από βιομάζα ή βιορευστά ή βιοαέριο ή μέσω ενεργειακής αξιοποίησης του βιοαποικοδομήσιμου κλάσματος αστικών αποβλήτων,
      αγ) Προμήθεια ενεργειακών προϊόντων, συσκευών και εγκαταστάσεων, με στόχο τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και της χρήσης συμβατικών καυσίμων, καθώς και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας,
      αδ) Προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων, υβριδικών ή μη, και εν γένει οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα,
      αε) Διανομή ηλεκτρικής ενέργειας, 
      αστ) Προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου προς τελικούς πελάτες, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 4001/2011 (Α 179),
      αζ) Παραγωγή, διανομή και προμήθεια θερμικής ή ψυκτικής ενέργειας 
      αη) Διαχείριση της ζήτησης για τη μείωση της τελικής χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας και εκπροσώπηση παραγωγών και καταναλωτών στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας,
      αθ) Ανάπτυξη δικτύου, διαχείριση και εκμετάλλευση υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, σύμφωνα με το ν. 4439/2016 (Α 222) ή διαχείριση μέσων βιώσιμων μεταφορών, 
      αι) Εγκατάσταση και λειτουργία μονάδων αφαλάτωσης νερού με χρήση Α.Π.Ε., 
      αια) Παροχή ενεργειακών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 10 της Δ6/13280/7.6.2011 (Β 1228) απόφασης της Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
      2.    Οι εταιρείες της προηγούμενης παραγράφου μπορούν να ασκούν και οποιαδήποτε από τις κατωτέρω δραστηριότητες:
       αα) Προσέλκυση κεφαλαίων για την πραγματοποίηση επενδύσεων αξιοποίησης των Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α. ή παρεμβάσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης εντός της οικείας Περιφέρειας,
       αβ) Σύνταξη μελετών αξιοποίησης των Α.Π.Ε. ή της Σ.Η.Θ.Υ.Α. ή υλοποίησης παρεμβάσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης,
       αγ) Διαχείριση ή συμμετοχή σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης σχετικά με τους σκοπούς της,
      αδ) Παροχή συμβουλών για τη διαχείριση ή συμμετοχή του οικείου ΟΤΑ σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους σκοπούς της,
      αε) Ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για θέματα ενεργειακής αειφορίας,
      αστ) Δράσεις για την υποστήριξη ευάλωτων καταναλωτών και την αντιμετώπιση της ενεργειακής ένδειας πολιτών του οικείου Δήμου ή της οικείας Περιφέρειας που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, όπως παροχή ή συμψηφισμός ενέργειας, ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών ή άλλες δράσεις που μειώνουν την κατανάλωση της ενέργειας στις κατοικίες των ανωτέρω.
      3.    Για τη σύσταση, τη λειτουργία, το προσωπικό, τη λύση, την εκκαθάριση, την εποπτεία και κάθε άλλο ζήτημα που αφορά τις εταιρίες του άρθρου αυτού, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 253, 265 του ν. 3463/2006, ως προς τις εταιρείες που συστήνονται από ΟΤΑ α’ βαθμού και του άρθρου 197 του ν. 3852/2010, ως προς τις εταιρείες που συστήνονται από ΟΤΑ β’ βαθμού, καθώς και το σύνολο των διατάξεων και των κανονιστικών πράξεων που αφορούν τις ανώνυμες αναπτυξιακές εταιρείες Δήμων και Περιφερειών.
      Άρθρο 180
      Συμμετοχή ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε νομικά πρόσωπα με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή την αξιοποίηση δημόσιων αγαθών
      Κατ’ εξαίρεση των αριθμητικών περιορισμών του άρθρου 107 του ν. 3852/2010 και του άρθρου 194 του ν. 3852/2010, οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού δύνανται να συνιστούν αυτοτελώς ή να συμμετέχουν από κοινού με άλλους ΟΤΑ, του ίδιου ή άλλου βαθμού σε αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες των άρθρων 252 παρ. 3 β’ και 265 του ν. 3463/2006 ή του άρθρου 194 του ν. 3852/2010 με ειδικό σκοπό:
      α) Την απόκτηση πλειοψηφικού ή μειοψηφικού μετοχικού κεφαλαίου εταιρειών κοινής ωφέλειας ή εταιρειών αξιοποίησης και διαχείρισης υποδομών ή εταιρειών εκτέλεσης μεταφορικού έργου. Για την υλοποίηση του σκοπού τους, οι εταιρείες αυτές δύνανται να συμμετέχουν ή να χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία. 
      β) Την αξιοποίηση τοπικών φυσικών πόρων ή περιοχών ή εγκαταστάσεων σημαντικής τουριστικής ή αναπτυξιακής αξίας. Στην περίπτωση αυτή και πριν από τη λήψη της απόφασης περί σύστασης της εταιρείας ή συμμετοχής σε αυτήν από το αρμόδιο συλλογικό όργανο, οι ΟΤΑ υποβάλλουν σχετική αναλυτική και εμπεριστατωμένη επενδυτική πρόταση, συνοδευόμενη από επιχειρηματικό σχέδιο και οικονομοτεχνική μελέτη, καθώς και μελέτη δέουσας επιμέλειας, εφόσον αυτή απαιτείται, στη Διεύθυνση Αναπτυξιακής Πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία θεωρεί τα υποβληθέντα στοιχεία, εντός προθεσμίας εκατόν είκοσι (120) ημερών και εισηγείται προς τους ενδιαφερόμενους ΟΤΑ τις απαραίτητες προσαρμογές ή τροποποιήσεις της επενδυτικής πρότασης, προκειμένου αυτή να μπορέσει να υλοποιηθεί. Σε περίπτωση που παρέλθει άπρακτη η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου, το αρμόδιο συλλογικό όργανο του ενδιαφερόμενου ΟΤΑ μπορεί να εγκρίνει άνευ ετέρου τη σύσταση της εταιρείας ή τη συμμετοχή του ΟΤΑ σε αυτή.  
      Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών μπορούν να εξειδικεύονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της περ. β’ του άρθρου αυτού, να καθορίζεται το περιεχόμενο της  επενδυτικής πρότασης, η διαδικασία ελέγχου αυτής, καθώς και τα τυχόν χρηματοδοτικά εργαλεία προς υποστήριξη της υλοποίησης των προτάσεων αυτών.
      2.        Για τη σύσταση, τη λειτουργία, το προσωπικό, τη λύση, την εκκαθάριση, την εποπτεία και κάθε άλλο ζήτημα που αφορά τις εταιρίες του άρθρου αυτού, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 253, 265 του ν. 3463/2006, ως προς τις εταιρείες που συστήνονται από ΟΤΑ α’ βαθμού και του άρθρου 197 του ν. 3852/2010, ως προς τις εταιρείες που συστήνονται από ΟΤΑ β’ βαθμού, καθώς και το σύνολο των διατάξεων και των κανονιστικών πράξεων που αφορούν τις ανώνυμες αναπτυξιακές εταιρείες Δήμων και Περιφερειών.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση της αρμόδιας Διεύθυνσης Εισφορών του Ε.Φ.Κ.Α. και σε συνέχεια της αποσύνδεσης της ασφάλισης της ιδιότητας των Μηχανικών από την εγγραφή τους στο Τ.Ε.Ε. (ν.4488 – άρθρο 20), επισημαίνεται ότι τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης Μηχανικού –Μέλους του Τ.Ε.Ε. είναι τα εξής:
      Α. ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ
      Βεβαίωση έναρξης άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. Βεβαίωση εγγραφής στο ΤΕΕ (μόνο για όσους έχουν εγγραφεί ή επανεγγραφεί στο ΤΕΕ μετά την 01/01/2017). Σε περίπτωση που δεν έχει υπάρξει έναρξη επαγγέλματος στη Δ.Ο.Υ. ή έχει γίνει διακοπή και έχει υποβληθεί αίτηση για προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης μετά την 01/01/2017 βάσει του άρθρου 20 του Ν. 4488/2017, παρακαλούμε να αναφέρετε τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία της αίτησης. Β. ΜΙΣΘΩΤΟΙ
      Αντίγραφα των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) του εργοδότη από 01/01/2017 και έπειτα. Βεβαίωση εγγραφής στο ΤΕΕ (μόνο για όσους έχουν εγγραφεί ή επανεγγραφεί στο ΤΕΕ μετά την 01/01/2017). Σε περίπτωση που δεν έχει υπάρξει έναρξη επαγγέλματος στη Δ.Ο.Υ. ή έχει γίνει διακοπή και έχει υποβληθεί αίτηση για προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης μετά τη 01/01/2017 βάσει του άρθρου 20 του Ν. 4488/2017, παρακαλούμε να αναφέρετε τον αριθμό πρωτοκόλλου και τη ημερομηνία της αίτησης. Τονίζεται τέλος, ότι σε περίπτωση που δεν προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η βεβαίωση θα περιλαμβάνει το χρόνο ασφάλισης έως την 31/12/2016.
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Το ΤΕΕ και ο τεχνικός επιστημονικός κόσμος της χώρας αποχαιρετούν με θλίψη και σεβασμό τον Κώστα Λιάσκα, τον μακροβιότερο Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 76 ετών.
      Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός έκανε την ακόλουθη δήλωση:
      «Η απώλεια του Κώστα Λιάσκα, του μακροβιότερου προέδρου του ΤΕΕ, για τέσσερις συνεχόμενες θητείες, προκαλεί θλίψη σε όλα τα στελέχη και τα μέλη του ΤΕΕ και σε ολόκληρο τον τεχνικό κόσμο της χώρας.
      Ο Κώστας Λιάσκας, με το συνδικαλιστικό και επαγγελματικό του έργο, αποτέλεσε εμβληματική μορφή της σύγχρονης ιστορίας του ΤΕΕ και των Ελλήνων Διπλωματούχων Μηχανικών. Συνέδεσε την πορεία του στα όργανα διοίκησης του Επιμελητηρίου με μια ολόκληρη εποχή, από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Προσπαθώντας να λειτουργεί κατά το δυνατόν συναινετικά, όπως επιτάσσει η ιστορία και η δημοκρατική συγκρότηση του ΤΕΕ, υπηρέτησε τόσο τον τεχνικό κόσμο όσο και την Ελληνική Πολιτεία συνολικά, από πληθώρα θέσεων ευθύνης, εκπροσωπώντας τον τεχνικό κόσμο της χώρας, παραμένοντας πάντα ενεργός στο επάγγελμα του μηχανικού.
      Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος αλλά και στους δεκάδες συνεργάτες του στο ΤΕΕ και στο επάγγελμα, που πορεύθηκαν μαζί επί δεκαετίες. Ένα είναι βέβαιο: δεν θα ξεχαστεί.»
      Ο Κώστας Λιάσκας σφράγισε με την παρουσία του το ΤΕΕ και τον επιστημονικό και επαγγελματικό στίβο των μηχανικών, αλλά και την κεντρική πολιτική σκηνή. Συμμετείχε, επί δεκαετίες, στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, αφήνοντας παρακαταθήκες προσφοράς, δημιουργικών συνθέσεων, αποτελεσματικού έργου και διαρκούς ανάδειξης του ρόλου και της ευθύνης των Ελλήνων Μηχανικών στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.
      Τιμήθηκε από τους Έλληνες Μηχανικούς κατά τις δημοκρατικές εκλογικές διαδικασίες του ΤΕΕ, ως ο μακροβιότερος Πρόεδρος του ΤΕΕ. Ο Κώστας Λιάσκας αναδείχθηκε και υπηρέτησε σε συνεχείς θητείες συνολικά επί 24 χρόνια στη διοίκηση του Επιμελητηρίου, ενώ από το 1988 έως το 2002 θήτευσε συνεχόμενα για 12 έτη στη θέση του Προέδρου του ΤΕΕ
      Ο εκλιπών συμπλήρωσε συμπληρώνοντας συνολικά 27 χρόνια παρουσίας στα κεντρικά όργανα διοίκησης του ΤΕΕ από το 1975, που εκλέχθηκε για πρώτη φορά μέλος της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, έχοντας διατελέσει επίσης το 1976 Αντιπρόεδρος και Μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας.
      Τρεις φορές υπουργός ΠΕΧΩΔΕ
      Παράλληλα ο Κώστας Λιάσκας συγκεντρώνοντας ευρύτερη αναγνώριση και αποδοχή τόσο της προσωπικότητας του όσο και του θεσμικού ρόλου του, ως Πρόεδρος του ΤΕΕ, διετέλεσε τρείς φορές Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ: στην Υπηρεσιακή Κυβέρνηση Γρίβα (την περίοδο Μαρτίου – Απριλίου 1990), στην Οικουμενική Κυβέρνηση Ζολώτα (την περίοδο Νοέμβριου 1989 – Μαρτίου 1990) και στην Υπηρεσιακή Κυβέρνηση Γρίβα (την περίοδο Οκτωβρίου - Νοέμβριου 1989). Ο εκλιπών σφράγισε την πορεία του με σημαντικό επίσης έργο και προσφορά στον αθλητισμό και το Ολυμπιακό Ιδεώδες. Ήταν από τους πρωτοστάτες για την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα από το 1990 ως Μέλος της Επιτροπής Διεκδίκησης των «Ολυμπιακών Αγώνων 1996» και εν συνεχεία την περίοδο 1995-97 ως Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Διεκδίκησης Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», ενώ το 2000 ήταν Μέλος ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004».
      Ο Κώστας Λιάσκας αποφοίτησε με δίπλωμα Πολιτικού μηχανικού από την Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1964. Ακολούθησε και ολοκλήρωσε το 1971 μεταπτυχιακές σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών (ΑΣΟΕΕ), στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Από την περίοδο της αποφοίτησης του από το Πολυτεχνείο, παράλληλα με την συμμετοχή του στα κοινά, ακολούθησε μέχρι σήμερα μια συνεχή και δημιουργική επιστημονική επαγγελματική πορεία, ως ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός, ενώ δραστηριοποιήθηκε σε κατασκευές δημοσίων έργων (μέχρι το 1987) και εν συνεχεία σε μελέτες και κατασκευές ιδιωτικών έργων, στον προγραμματισμό και τη διοίκηση έργων, ως σύμβουλος διαχείρισης, καθώς επίσης και στους τομείς των τουριστικών επιχειρήσεων και της ενέργειας.
      Με αφετηρία την Μακρακώμη Φθιώτιδας, τόπο γέννησης και καταγωγής του, διατηρώντας ισχυρές ρίζες στις αρχές, τα ήθη και τα διδάγματα της ελληνικής ιστορίας και των παραδόσεων, αξιοποιώντας παράλληλα τις ιδεολογικές και κοινωνικές αναφορές του, που τίμησε μέχρι τέλους, ο Κώστας Λιάσκας ακολούθησε μία λαμπρή επιστημονική, επαγγελματική πορεία από θέσεις ευθύνης και προσφοράς στον δημόσιο βίο. Ο Κώστας Λιάσκας υπήρξε και αναγνωρίστηκε από τον τεχνικό και επιστημονικό κόσμο αλλά και ευρύτερα από την ελληνική κοινωνία, ως πρωτοστάτης μίας ολόκληρης γενιάς μηχανικών, που ανέλαβε μετά την δικτατορία την επίπονη και συνεχή πορεία εθνικής ομοψυχίας και δημιουργικής συνεννόησης για την ανόρθωση και ανάπτυξη της χώρας, αφήνοντας ισχυρά διδάγματα για τη σημερινή εποχή, τους μηχανικούς και τις νεότερες γενιές.
      Η κηδεία του εκλιπόντος θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 8/5/2018 σε στενό οικογενειακό κύκλο και παράκληση της οικογένειας είναι, αντί στεφάνων, να γίνει κατάθεση εις μνήμην του στον σύλλογο «Το Χαμόγελο του Παιδιού».
      Πηγή: Εφυγε από τη ζωή ο Κώστας Λιάσκας -Ο μακροβιότερος πρόεδρος του ΤΕΕ | iefimerida.gr 
      Περισσότερα...

      3

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.