Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      170 μηχανικοί του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διενεργούν αυτοψίες στις πληγείσες περιοχές
      Eκατόν εβδομήντα μηχανικοί του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διενεργούν αυτοψίες στα κτίρια των Δήμων Ραφήνας-Πικερμίου και Μαραθώνα, που έχουν πληγεί από την καταστροφική πυρκαγιά.
      Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συντονισμό με τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) και ιδιώτες και σε συνεργασία με τον Δήμο Μαραθώνα, έχει αποστείλει γερανούς, οι οποίοι μεταφέρουν κατεστραμμένα οχήματα στο γήπεδο, που βρίσκεται στη διασταύρωση της Ραφήνας.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης πραγματοποίησε αυτοψίες στον Νέο Βουτζά, στην Καλλιτεχνούπολη, στο Μάτι, στο Κόκκινο Λιμανάκι και στον Μαραθώνα.
      Έως σήμερα το απόγευμα (24/7), οι επιβεβαιωμένοι νεκροί ανέρχονται σε 74, ενώ δεκάδες είναι οι κλήσεις για αγνοουμένους, σύμφωνα με την πυροσβεστική.
      Σε ενημέρωσή της, η εκπρόσωπος της πυροσβεστικής Σταυρούλα Μαλλίρη ανέφερε πως οι ενήλικοι τραυματίες ανέρχονται σε 164, από τους οποίους οι 71 παραμένουν για νοσηλεία και οι 10 είναι διασωληνωμένοι.
      Επίσης, 23 παιδιά χρειάστηκαν ιατρική φροντίδα και 11 από αυτά νοσηλεύονται, χωρίς να εμπνέει ανησυχία η κατάσταση της υγείας τους.
      Η εκπρόσωπος της πυροσβεστικής κάλεσε, όσους αναζητούν άτομα που αγνοούνται, να επικοινωνούν με το 199.
       
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Τριμελής αντιπροσωπεία της Ένωσης Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας (EBHE) συναντήθηκε με τον Γενικό Διευθυντή Ενέργειας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) Δρ. Δημήτρη Τσαλέμη, την Τετάρτη 18 Ιουλίου. Στη συνάντηση συμμετείχε επίσης ο κ. Κυριάκος Χριστοφής από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου και ο Γενικός Διευθυντής του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) κ. Βασίλης Κίλιας.
      Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με σκοπό την καταρχήν αποτύπωση της πορείας του Προγράμματος«Εξοικονόμηση κατ' Οίκον ΙΙ» αναφορικά με τις τεχνολογίες της θερμικής ηλιακής ενέργειας που εντάσσονται στο πρόγραμμα καθώς και τον άμεσο προγραμματισμό ενεργειών από κοινού για την όσο το δυνατόν αρτιότερη υλοποίησή του.
      Δεδομένου ότι στο Πρόγραμμα πέραν του θερμοσιφωνικού συστήματος για πρώτη φορά επιδοτούνται εφαρμογές θερμικών ηλιακών βεβιασμένης κυκλοφορίας (κεντρικά ηλιακά συστήματα) και συνδυασμένης χρήσης παροχής ζεστού νερού - υποβοήθησης θέρμανσης, η συνάντηση επικεντρώθηκε στην διασφάλιση των προϋποθέσεων αλλά και της νομοθεσίας για τα εντασσόμενες εφαρμογές ηλιοθερμίας, με στόχο και την επιτάχυνση του Προγράμματος αλλά και την ομαλή απορρόφηση των σχετικών κονδυλίων από τους δικαιούχους, αποφεύγοντας απορρίψεις δαπανών για εφαρμογές ηλιοθερμίας λόγω προϊόντων που δε φέρουν τις απαιτούμενες σημάνσεις και τεκμηρίωση – δελτία προϊόντος.
      Η ΕΒΗΕ διαβεβαίωσε τα στελέχη του ΥΠΕΝ ότι έχει ήδη υλοποιήσει με επιτυχία δράσεις υποστήριξης και ενημέρωσης των μελών της (και μη μελών της), οι οποίες συμπεριλαμβάνουν αναλυτικές οδηγίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και συνεχή τεχνική πληροφόρηση /βοήθεια στα μέλη της, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι επαγγελματίες – κατασκευαστές του χώρου της ηλιοθερμίας, διαθέτουν στην αγορά μόνο πιστοποιημένα προϊόντα με βάση τις απαιτήσεις του Κανονισμού Ενεργειακής Σήμανσης.
      Το Υπουργείο ενημέρωσε σχετικά ότι οι διαδικασίες του «Εξοικονόμηση κατ' Οίκον ΙΙ» είναι απλούστερες και ταχύτερες από τον πρώτο κύκλο του προγράμματος και οι εισπράξεις των προμηθευτών/ αναδόχων θα ολοκληρώνονται εντός 2 μηνών από την κατάθεση του φακέλου ολοκλήρωσης των παρεμβάσεων, εφόσον ο φάκελος του ωφελούμενου είναι πλήρης και επιτυγχάνεται ο ενεργειακός στόχος του προγράμματος.
      Η ΕΒΗΕ ανέλυσε τις απαιτήσεις για πιστοποίηση προϊόντων με βάση τον κανονισμό Ενεργειακής Σήμανσης για τα ηλιοθερμικά προϊόντα, οι οποίες επιγραμματικά αναφέρονται ως εξής:
      Δεν απαιτείται αλλά δεν δύναται να φέρει ετικέτα ενεργειακής σήμανσης οποιασδήποτε κατάταξης ο κλασσικός ηλιακός θερμοσίφωνας. Ο ηλιακός θερμοσίφωνας υποχρεωτικά πρέπει να συνοδεύεται από Δελτίο Προϊόντος, το οποίο εκδίδεται και παραδίδεται στον καταναλωτή από τον κατασκευαστή ή υπεύθυνο κυκλοφορίας του προϊόντος. Η δεξαμενή αποθήκευσης ζεστού νερού όταν πωλείται μόνη της και όχι ως μέρος θερμοσιφωνικού συστήματος πρέπει να φέρει ετικέτα ενεργειακής σήμανσης και Δελτίο Προϊόντος. Για τα συγκροτήματα θερμαντήρα νερού ή χώρου με ηλιακή συσκευή ο προμηθευτής εξασφαλίζει ότι συνοδεύονται από τη κατάλληλη τυπωμένη ετικέτα ενεργειακής σήμανσης και δελτίο προϊόντος για το ολοκληρωμένο συγκρότημα και όχι μεμονωμένα για τα επιμέρους τμήματα (πχ για τις εφαρμογές υποβοήθησης θέρμανσης, συνδυασμός θερμικών ηλιακών συλλεκτών με αντλία θερμότητας, η λέβητα αερίου). Δεν είναι αποδεκτά ξεχωριστά πιστοποιητικά από τα μέρη του συστήματος. Για την πληρέστερη ενημέρωση και διευκόλυνση των πολιτών/καταναλωτών, η ΕΒΗΕ ενημέρωσε τα μέλη της και ζήτησε να αναρτήσουν τα δελτία προϊόντος στην ιστοσελίδα της επιχείρησής τους. Παράλληλα η ΕΒΗΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία για να δημιουργηθεί βάση δεδομένων με τα δελτία προϊόντος των ηλιακών συσκευών.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά από σχετική ανακοίνωση ενημερωθήκαμε ότι αναρτήθηκε στο πληροφοριακό σύστημα του «Εξοικονομώ κατ' Οίκον ΙΙ» το 3ο Εγχειρίδιο εισαγωγής στοιχείων που αφορά τη διαχείριση αίτησης μετά την Έκδοση της Απόφασης Υπαγωγής στο πρόγραμμα.
      Κατεβάστε το εγχειρίδιο από εδώ: https://exoikonomisi.ypen.gr/documents/10182/0/Εγχειρίδιο+Π_Σ+ΕΚΟ+ΙΙ+-+Διαχείριση+αίτησης+από+την+Έκδοση+Απόφασης+Υπαγωγής+-+Έκδοση+1/f243ef0d-8890-4508-bf9a-0bc96054c7a7
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Βιβλική καταστροφή! Περισσότεροι από 24 νεκροί (μεταξύ των οποίων κι ένα βρέφος 6 μηνών), δεκάδες τραυματίες, ανυπολόγιστες καταστροφές σε εκατοντάδες σπίτια κι αυτοκίνητα είναι η... σφραγίδα της πύρινης λαίλαπας στην Αν. Αττική. Φόβοι για αύξηση του τραγικού απολογισμού με το φως της μέρας!
      Ολονύκτιες είναι οι προσπάθειες πυροσβεστών, αστυνομικών, λιμενικών αλλά κι απλών ανθρώπων για την ασφαλή μεταφορά εκατοντάδων ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν από το πύρινο μέτωπο που κατέκαψε περιοχές της Ανατολικής Αττικής.
      Μάτι, Ραφήνα, Νέος Βουτζάς μετρούν τις πληγές τους από το ολέθριo πέρασμα της πυρκαγιάς, ενώ τουλάχιστον 24 άνθρωποι μέχρι στιγμής έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ 156 είναι οι τραυματίες, με 11 από αυτούς να βρίσκονται διασωληνωμένοι και σε σοβαρή κατάσταση. Ακόμα υπάρχουν και 16 παιδιά με εγκαύματα και τραύματα.

      Λίγα λεπτά πριν τις 3 τα ξημερώματα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε ανακοίνωσή του, έκανε λόγο για τουλάχιστον 20 νεκρούς, 88 τραυματίες -μερικοί εξ αυτών σε σοβαρή κατάσταση, με τα περισσότερα θύματα να εντοπίζονται σε αυτοκίνητα, σπίτια αλλά και σε παραλίες στο Μάτι.
      Κάτοικοι και διασώστες, ωστόσο, εκφράζουν φόβους για δραματική αύξηση του τραγικού απολογισμού, καθώς με το φως της ημέρας θα γίνει σαφές το μέγεθος της καταστροφής και όσα άφησε πίσω της.


      Δραματικές στιγμές εξελίσσονταν για ώρες στο λιμάνι της Ραφήνας, όπου δεκάδες σκάφη του Λιμενικού, μαζί με πλοία της γραμμής αλλά κι ιδιωτικά αλιευτικά και τουριστικά σκάφη, μετέφεραν τους διασωθέντες από παραλίες κατά μήκος της ακτής της ανατολικής Αττικής, που παρέμειναν για ώρες εγκλωβισμένοι μεταξύ της φωτιάς και του πυκνού καπνού.
      Εκατοντάδες άνθρωποι μεταφέρθηκαν στη στεριά, όπου ανέμεναν συγγενείς τους που αγωνιούσαν για την τύχη των δικών τους ανθρώπων.
      Δυστυχώς, αρκετές αναφορές διασωθέντων κάνουν λόγο για αρκετά επιπλέον θύματα, ενώ αρκετά είναι τα σημεία που δεν έχουν προλάβει να ερευνηθούν από τις αρχές.
      Μεταξύ των θυμάτων είναι κι ένα βρέφος μόλις 6 μηνών, που έχασε τη ζωή του από τις αναθυμιάσεις.
      Σε εξέλιξη βρίσκονται ακόμα τα πύρινα μέτωπα στην Αττική. Συγκεκριμένα, εξαιρετικά δύσκολη είναι η κατάσταση στα πύρινα μέτωπα της Κινέτας, της Καλλιτεχνούπολης- Νέου Βουτζά και στο Μάτι Μαραθώνα, με δεκάδες σπίτια να έχουν παραδοθεί στις φλόγες, ενώ μέχρι στιγμής οι αρχές επιβεβαιώνουν τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων, με τον φόβο ότι ο τραγικός απολογισμός θα αυξηθεί δραματικά.




       
      Περισσότερα...

      30

    • Engineer

      Οι προσπάθειες σταδιακής κατάργησης του άνθρακα στο Ηνωμένο Βασίλειο αρχίζουν να αποδίδουν αποτελέσματα, καθώς το τρέχον έτος η χώρα έχει ήδη ξεπεράσει τις 1.000 ώρες χωρίς να παράξει ενέργεια από καύση άνθρακα.
      Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το MyGridGB, ένας ανεξάρτητος ιστότοπος που παρακολουθεί τη μετάβαση της βρετανικής ενέργειας στις ανανεώσιμες πηγές, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη συμπληρώσει 1.048 αθροιστικές ώρες χωρίς παραγωγή άνθρακα το 2018, καταρρίπτοντας με ευκολία τα ρεκόρ προηγούμενων ετών. Συγκεκριμένα, το 2016 η Βρετανία συμπλήρωσε συνολικά 210 ώρες χωρίς καύση άνθρακα και το 2017 624 ώρες. Η φετινή αύξηση είναι της τάξεως του 400% και 67% αντίστοιχα από τότε, και ακόμη βρισκόμαστε μόνο στα μισά του έτους.
      Η βιομηχανία άνθρακα πίστευε ότι το ισχυρό κύμα κακοκαιρίας τον περασμένο χειμώνα θα αποδείκνυε την ανάγκη για ενέργεια από άνθρακα, καθώς η πτώση θερμοκρασιών ταυτόχρονα με προβλήματα εφοδιασμού με φυσικό αέριο απείλησαν την ενεργειακή ασφάλεια. Ωστόσο, το περιστατικό ήταν μόνο μια σύντομη ανωμαλία προτού η κατάσταση επανέλθει στη νέα πραγματικότητα.
      Το 2018 χαρακτηρίζεται από αρνητικά για τον άνθρακα ρεκόρ, καθώς στα τέλη Απρίλη το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας έφτασε τις 55 συνεχόμενες ώρες χωρίς τη χρήση άνθρακα, ακολουθούμενο αμέσως από ένα νέο ρεκόρ 76 συνεχόμενων ωρών.
      Νωρίτερα τον ίδιο μήνα, προκαταρκτικά στατιστικά της κυβέρνησης έδειξαν ότι η αιολική και η ηλιακή ενέργεια αποτελούν συνδυαστικά τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας μετά το φυσικό αέριο. Αυτό επιβεβαιώθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, όταν το Υπουργείο Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής του Ηνωμένου Βασιλείου δημοσίευσε στοιχεία που έδειξαν ότι η ανανεώσιμη ενέργεια αντιπροσώπευε το 30% της συνολικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, ξεπερνώντας την πυρηνική ενέργεια. 
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ολοκληρώνεται το 100% της διάνοιξης των σηράγγων του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το τέλος του Iουλίου, διότι τελειώνει και η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας στην Καλαμαριά, όπως δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, τονίζοντας ότι «βήμα προς βήμα το έργο προχωράει».
      Ο κ.Μυλόπουλος επισήμανε ότι «ύστερα από πολλά χρόνια έχουμε αποκαταστήσει τους δρόμους σε 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής. Το περασμένο Σαββατοκύριακο ανοίξαμε τους δρόμους και στον σταθμό Σιντριβάνι. Όλοι οι σταθμοί, εκτός των δύο σταθμών της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου, είναι έτοιμοι κατασκευαστικά, έχουν ολοκληρωθεί και οι καταλήψεις των εργοταξίων στους δρόμους, δεν έχουν πλέον κανέναν νόημα να υπάρχουν».
      Σχολιάζοντας την πορεία των εργασιών ανέφερε ότι «έχουν τελειώσει τα έργα πολιτικού μηχανικού και σε ορισμένους σταθμούς έχουν τοποθετηθεί και οι σιδηροτροχιές» και πρόσθεσε πως «από τον σταθμό Ανάληψης μέχρι και τον σταθμό Φλέμινγκ είναι έτοιμο το κομμάτι και θα μπορούσε να υποδεχθεί συρμούς και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια».
      Το φθινόπωρο δημοπρατούνται οι αρχαιολογικές εργασίες και οι μετακινήσεις δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας και στη δυτική Θεσσαλονίκη, ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος. «Εξασφαλίσαμε 30 εκατ. ευρώ και θα ξεκινήσουμε στις αρχές του 2019 τις πρόδρομες εργασίες, έτσι οι κάτοικοι θα δουν μπουλντόζες και στις δυτικές περιοχές της πόλης» είπε.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μεγάλη πυρκαγιά ξέσπασε το βράδυ της Κυριακής στο κτίριο του Πολεμικού Μουσείου στα Χανιά. 
      Επί τόπου έσπευσαν άμεσα 5 πυροσβεστικά οχήματα με 15 πυροσβέστες, με τις δυνάμεις της Πυροσβεστικής να ενισχύονται περαιτέρω. 
      Οι πυροσβέστες επιχειρούν να μην περάσει η φωτιά σε διπλανό πάρκο, ωστόσο δεν υπάρχει κίνδυνος για κοντινά κτίρια. Το εν λόγω κτίριο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης στην οδό Τζανακάκη και η πυρκαγιά έχει δημιουργήσει αποπνικτική ατμόσφαιρα στην περιοχή. Οι αστυνομικές αρχές έχουν αποκλείσει τους γύρω δρόμους και τις παράπλευρες οδούς.
      Το κτίριο -το οποίο ήδη έχει καεί ολοσχερώς- δεν λειτουργεί πια ως μουσείο και είναι εδώ και περίπου δέκα χρόνια εγκαταλειμμένο. Σύμφωνα με δήλωση του δημάρχου Χανιών, Τάσου Βάμβουκα, το εν λόγω κτίριο, έκτασης 3.000 τ.μ., το είχε ζητήσει ο δήμος από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, προκειμένου να το ανακαινίσει και να στεγάσει εκεί το δημαρχείο της πόλης.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η φωτιά ξεκίνησε από μέσα από το κτίριο.
       
       
       
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι από την Δευτέρα 23/7/2018, αλλάζει η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Γραμμής Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας.
      Η νέα ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας την οποία οι χρήστες παρακαλούνται να χρησιμοποιούν είναι
      [email protected]
      Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας η προηγούμενη ηλεκτρονική διεύθυνση ([email protected]) θα συνεχίζει να δέχεται μηνύματα, τα οποία για μεταβατικό διάστημα μέχρι την απενεργοποίηση της θα προωθούνται και θα απαντώνται από τη νέα ηλεκτρονική διεύθυνση.
      Υπενθυμίζεται ότι ή εν λόγω γραμμή υποστήριξης δεν αφορά την διαδικασία καταχώρησης στοιχείων για την υποβολή δανείου, για θέματα της οποίας οι αιτούντες πρέπει να καλούν στις γραμμές εξυπηρέτησης της τράπεζας της επιλογής τους (βλ. παλαιότερες σχετικες ανακοινώσεις).
      Διευκρινίσεις για την δήλωση ηλεκτρονικής διεύθυνσης χρηστών στο πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ»
      Σε περιπτώσεις όπου παρατηρούνται προβλήματα με την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που οι χρήστες εισάγουν στο πληροφοριακό σύστημα, συστήνεται η αλλαγή της και η καταχώρηση νέας.
      Σε κάθε περίπτωση, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή χρηστών θα πρέπει να δηλώνεται για 1η φορά στο πληροφοριακό σύστημα για να γίνει αποδεκτή.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Άνοδος επιβατών 10,5% και πτήσεων 7,8% σημειώθηκε στα ελληνικά αεροδρόμια το πρώτο εξάμηνο του έτους.
      Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων, το α΄ εξάμηνο του 2018, προκύπτει ότι η αεροπορική κίνηση της χώρας παρουσιάζει μεγάλη άνοδο, με σημαντική αύξηση αφίξεων εξωτερικού και διακίνησης επιβατών σε όλα τα αεροδρόμια.
      Ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών το α΄ εξάμηνο του 2018 έφθασε τα 24.458.175, παρουσιάζοντας αύξηση 10,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, όπου είχαν διακινηθεί 22.127.315 επιβάτες.
      Συγκεκριμένα, οι διακινούμενοι επιβάτες είναι αυτό το διάστημα περισσότεροι κατά 2.330.860 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
      Αντίστοιχα, ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθε στις 211.591 (από τις οποίες 88.948 εσωτερικού και 122.643 εξωτερικού), παρουσιάζοντας άνοδο 7,8%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, όπου είχαν πραγματοποιηθεί 196.241 πτήσεις.
      Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το α΄ εξάμηνο (Ιανουαρίου – Ιουνίου ΄18), ο αερολιμένας που είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών είναι το αεροδρόμιο Σητείας, με άνοδο 84,5% (διακίνησε 20.145 επιβάτες το α΄ εξάμηνο του ΄18, έναντι 10.916 το αντίστοιχο διάστημα του ΄17).
      Το αεροδρόμιο Μήλου κατέγραψε άνοδο επιβατικής κίνησης 76,4% (διακίνησε 29.391 επιβάτες, έναντι 16.666 το περσινό διάστημα).
      Τέλος, 65,9% αύξηση επιβατών είχε το αεροδρόμιο Καβάλας, καθώς διακίνησε 172.304 επιβάτες το α΄ εξάμηνο του 2018, έναντι 103.849 επιβατών που είχε διακινήσει το 2017.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έλληνες του εξωτερικού με ξεχασμένα ακίνητα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδος, ιδιοκτήτες ή κληρονόμοι ακινήτων που δεν προσήλθαν στις κτηματογραφήσεις και άλλοι που δεν «πρόλαβαν» να δηλώσουν εγκαίρως ιδιοκτησίες πριν την οριστικοποίηση του Εθνικού Κτηματολογίου, χάνουν τα ακίνητα τους, καθώς αυτά θα περάσουν στο Δημόσιο.
      Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας εξέδωσε εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία τα ακίνητα που χαρακτηρίζονται ως«αγνώστου ιδιοκτήτη» μετά την οριστικοποίηση του Εθνικού Κτηματολογίου θεωρούνται δημόσια κτήματα ή δημόσιες περιουσίες.
      Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ακίνητα που δεν έχουν εγγραφεί ως ανήκοντα σε ορισμένο πρόσωπο και φέρονται στα κτηματολογικά βιβλία και στα λοιπά στοιχεία του Κτηματολογίου ως ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη», θεωρείται ότι ανήκουν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου μόλις καταστεί οριστική η πρώτη εγγραφή στο Κτηματολόγιο.
      Μάλιστα, στην περίπτωση αυτή δημιουργείται «αμάχητο τεκμήριο» υπέρ του Δημοσίου.
      Στη βάση αυτή ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας Θανάσης Δημάκης ζήτησε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να έρθουν σε συνεννόηση με τα κατά τόπους αρμόδια κτηματολογικά γραφεία στις περιοχές που έχει επέλθει οριστικοποίηση αρχικών εγγραφών του Εθνικού Κτηματολογίου για να λάβουν τα στοιχεία των προς καταγραφή ακινήτων και να τα περάσουν στα «οικεία» βιβλία του Δημοσίου, ως δημόσια κτήματα, ενημερώνοντας τις αρμόδιες υπηρεσίες σχετικά.
      Από την καταγραφή αυτή θα εξαιρούνται τα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη» για τα οποία είχαν ασκηθεί αγωγές «νόμιμα και εμπρόθεσμα» κατόπιν αιτήσεων τρίτων, εντός της αποκλειστικής προθεσμίας διόρθωσης των αρχικών εγγραφών. Εάν οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν τους ενάγοντες τότε τα ακίνητα θα περνούν σε αυτούς, αν όχι θα θεωρούνται δημόσια κτήματα. Στη βάση αυτή ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας ζήτησε από τις εφορίες να υπάρξει συνεργασία με τα Δικαστικά Γραφεία και τους ορισθέντες δικηγόρους του Δημοσίου των περιοχών τους.
      Σύμφωνα με τις ίδιες εντολές, πριν την καταγραφή των εν λόγω ακινήτων οι εφορίες θα πρέπει να διενεργούν ελέγχους και αυτοψίες, προκειμένου να διαπιστώνουν το εάν τα ακίνητα εμπίπτουν στην αρμοδιότητα τους, αλλά και την πραγματική κατάστασή τους, ώστε σε περίπτωση που αυτά έχουν καταπατηθεί, να λαμβάνονται τα μέτρα προστασίας των συμφερόντων του Δημοσίου που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.
      Η ίδια εγκύκλιος αναφέρει πως μετά το πέρασμα των ακινήτων στο Δημόσιο και ειδικά μετά την καταγραφή τους στα βιβλία του Δημοσίου, όσοι αξιώνουν εμπράγματο δικαίωμα μόνο «ενοχική αξίωση» θα έχουν πλέον επί των εν λόγω ακινήτων. Σε κάθε περίπτωση, οι προϋποθέσεις αυτές θα ελέγχονται αρμοδίως από τα δικαστήρια, κατόπιν υποβολής αγωγής.
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Πτώση 0,3% σημείωσε το ποσοστό της ΔΕΗ στην προμήθεια τον Ιούνιο , όπως προκύπτει από το νεώτερο δελτίο που δημοσίευσε σήμερα για πρώτη φορά το Χρηματιστήριο Ενέργειας.
      Πιο αναλυτικά, το μερίδιο της ΔΕΗ ανήλθε σε 80,42% έναντι 80,72% τον Μάιο και 82,00% το Απρίλιο. Αντίστοιχα, τα μερίδια των εναλλακτικών παρόχων έχουν ως εξής:
      Elpedison 3,18% (3,30% τον Μάιο) με 1,43% στη χαμηλή τάση και 1,55% στη μέση τάση και 0,19% στην υψηλή τάση
      Μυτιληναίος 4,14% (4,01%) με 1,71%, 2,36% και 0,00% αντίστοιχα
      Ήρων 4,45% (4,40%) με 2,04% στη ΧΤ και 2,41% στη ΜΤ
      Watt & Volt 1,66% (1,56%) με 1,31% και 0,34%
      NRG 1,29% (1,28%) με 0,47% και 0,82%
      Volterra 1,25% (1,19%) όλο στη ΜΤ
      ΕΛΤΑ 1,08% (1,13%) με 0,39% και 0,69%
      Green 0,56% (0,54%) με 0,39% και 0,17%
      ΚΕΝ 0,60% (0,53%) με 0,51% και 0,09%
      ΟΤΕ 0,33% (0,34%) όλο στη ΧΤ
      Volton 0,22% (0,19%) με 0,21% στη ΧΤ και 0,01% στη ΜΤ
      Novaera 0,06% (0,06%) όλο στη ΜΤ
      Αέριο Αττικής 0,18% (0,16%) όλο στη ΜΤ
      Interbeton 0,05% (0,06%) όλο στη ΜΤ
      ΕΠΑ ΘΕΣΣ 0,13% (0,13%) με 0,04% στη ΧΤ και 0,09% στη ΜΤ
      Growth 0,05% (0,05%) με 0,01% στη ΧΤ και 0,04% στη ΜΤ
      Vener 0,08% (0,08%) όλο στη ΜΤ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η κλιματική αλλαγή και η επίδρασή της στα επίπεδα της θάλασσας μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα σε χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, προειδοποιεί νέα μελέτη.
      Ο επικεφαλής της μελέτης, Πολ Μπάρφορντ, από το Πανεπιστήμιο του Γουισκόνσιν-Μάντισον, και οι συνεργάτες του, αποκάλυψαν ότι μεγάλο μέρος της υποδομής του Διαδικτύου μπορεί να καλυφθεί από την αυξανόμενη στάθμη των ωκεανών τα επόμενα 15 χρόνια.
      Οι ερευνητές χαρτογράφησαν την υποδομή του Διαδικτύου στις Ηνωμένες Πολιτείες και την αντιπαρέθεσαν με χάρτες που δείχνουν την προβλεπόμενη αύξηση της στάθμης της θάλασσας.
      Η σύγκριση έδειξε ότι μέσα σε 15 χρόνια, χιλιάδες χιλιόμετρα καλωδίων οπτικών ινών και άλλων βασικών υποδομών διατρέχουν τον κίνδυνο να καλυφθούν από τον ωκεανό. Ορισμένες από τις υποδομές είναι ανθεκτικές στο νερό, αλλά οι υπόλοιπες δεν έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν υποβρυχίως.
      «Το χρονοδιάγραμμα μάς εξέπληξε, η προσδοκία ήταν ότι θα έχουμε 50 χρόνια για να προγραμματίσουμε κατάλληλα έργα προσαρμογής, αλλά δεν έχουμε 50 χρόνια», δήλωσε ο Μπάρφορντ.
      Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος για τις υποδομές στη Νέα Υόρκη, το Σιάτλ και το Μαϊάμι, όπου η στάθμη θα αυξηθεί έως και κατά 30 εκατοστά μέχρι το 2030. Οι επιπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο σε αυτές τις περιοχές. Τα 30 εκατοστά ανόδου σε αυτές τις ευάλωτες περιοχές, θα μπορούσε να τοποθετήσει περίπου το 20% της βασικής υποδομής Διαδικτύου της χώρας κάτω από το νερό. Οι επιπτώσεις ενδεχομένως θα διαταράξουν τις παγκόσμιες επικοινωνίες.
      Η μελέτη έδειξε επίσης ότι μέχρι το έτος 2033 θα μπορούσαν να βυθιστούν πάνω από 6.000 χιλιόμετρα θαμμένων καλωδίων οπτικών ινών, που όταν κατασκευάστηκαν πριν από 20-25 χρόνια, δεν λήφθηκε υπ’ όψιν η απειλή της κλιματικής αλλαγής.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      H ΕΑΑΔΥΣΥ ενέκρινε την έκδοση προτύπων τευχών διακηρύξεων για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου με αξιολόγηση μελέτης, κατ' άρθρο 50 του ν. 4412/2016, άνω των ορίων και κάτω των ορίων του ν. 4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέ ρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή, και τα οποία επισυνάπτονται στα Παραρτήματα Α'και Β' της παρούσας, ως αναπόσπαστο τμήμα αυτής, ως εξής:
       
      Παράρτημα Α'. Διακήρυξη ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου άνω των ορίων του ν. 4412/2016, με αξιολόγηση μελέτης και με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή.
       
      Παράρτημα Β'. Διακήρυξη ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου κάτω των ορίων του ν. 4412/2016, με αξιολόγηση μελέτης και με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή.
       
      2. Τα ανωτέρω πρότυπα τεύχη διακηρύξεων ισχύουν υποχρεωτικά για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου, με αξιολόγηση μελέτης του Βιβλίου Ι του ν. 4412/2016.
      3. Οι αναθέτοντες φορείς του Βιβλίου II του ν. 4412/2016 δύνανται να χρησιμοποιούν τα πρότυπα τεύχη διακηρύξεων που επισυνάπτονται στην παρούσα απόφαση για τη σύναψη ηλεκτρονικών συμβάσεων έργου με αξιολόγηση μελέτης που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του εν λόγω Βιβλίου.
      4. Η παρούσα απόφαση και τα συνημμένα σε αυτή πρότυπα τεύχη ισχύουν από τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
       
      Κατεβάστε εδώ το ΦΕΚ
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Καταγραφή και αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων με απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις» που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.
      Με το νομοσχέδιο αλλάζει η κατηγοριοποίηση των γεωθερμικών πεδίων σε τοπικού ενδιαφέροντος (για θερμοκρασία ρευστού 30-90°C) και εθνικού ενδιαφέροντος (θερμοκρασία ρευστού άνω των 90°C) αντί για χαμηλής και υψηλής ενθαλπίας που ίσχυε ως τώρα και δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη των πρώτων για χρήσεις που έχουν ήπιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα (π.χ. θέρμανση ιχθυοκαλλιεργειών, θερμοκηπιακές καλλιέργειες, ξήρανση αγροτικών προϊόντων, θέρμανση και ψύξη κατοικιών, αφαλάτωση νερού, θέρμανση κολυμβητηρίων, λειτουργία λουτροθεραπευτικών εγκαταστάσεων κ.α.)
      Ως φορέας διαχείρισης των τοπικών γεωθερμικών πεδίων θα λειτουργεί η Αποκεντρωμένη Διοίκηση η οποία θα προκηρύσσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου. Στα εθνικού ενδιαφέροντος γεωθερμικά πεδία, η αρμοδιότητα προκήρυξης διαγωνισμού και σύναψης σύμβασης μίσθωσης ανήκει στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Το νομοσχέδιο προβλέπει ανταποδοτικά οφέλη ύψους 10% από τα μισθώματα για τους Δήμους. Επίσης, τη σύσταση Εθνικού Μητρώου Σημείων Αξιοποίησης Γεωθερμίας στο οποίο θα καταγραφεί το σύνολο των γεωτρήσεων και των εγκαταστάσεων άντλησης και επανεισαγωγής, καθώς και Μητρώου Καταγραφής και Παρακολούθησης Γεωθερμικών Σημείων στο ΙΓΜΕ όπου θα καταγραφεί το σύνολο των Θερμών Πηγών της χώρας, καθώς και των σταθμών παρακολούθησης των γεωθερμικών πεδίων.
      Τα έως τώρα αναγνωρισμένα γεωθερμικά πεδία εθνικού ενδιαφέροντος είναι δύο (στη Μήλο και τη Νίσυρο) ενώ άλλα 30 είναι τα τοπικού ενδιαφέροντος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει ως την Πέμπτη 9 Αυγούστου 2018 και ώρα 15:00, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.opengov.gr/minenv/?p=9454
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εγκύκλιο με την οποία διευκρινίζει τις αλλαγές στη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών στα ταμεία σε έως 120 δόσεις εξέδωσε ο ΕΦΚΑ. Συγκεκριμένα, βάσει της σχετικής εγκυκλίου, ορίζονται τα εξής :
      Ποιες οφειλές εντάσσονται στη ρύθμιση
      Στη ρύθμιση των 120 δόσεων μέσω του εξωδικαστικού συμβιβασμού εντάσσονται πλέον και οι οφειλές προς τον Ε.Φ.Κ.Α. που βεβαιώθηκαν έως το χρόνο υποβολής της αίτησης και γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο έως την 31η Δεκεμβρίου 2017 (και όχι μόνο που γεννήθηκαν έως 31 Δεκεμβρίου 2016), με τις προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης.
      Μέχρι πότε αναστέλλονται τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης 
      Στις αιτήσεις εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών όπου εντάσσονται οφειλές πέραν του ενός πιστωτή και ορίζεται συντονιστής, από την ημερομηνία αποστολής της πρόσκλησης συμμετοχής από τον τελευταίο στους πιστωτές αναστέλλονται αυτοδικαίως για 90 ημέρες (και όχι για 70 μέρες όπως ίσχυε μέχρι πρότινος).
      Η παρούσα τροποποίηση έχει άμεση εφαρμογή και σε υποθέσεις που είναι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του νόμου. Επιπλέον, η ανωτέρω αναστολή εφαρμόζετα για συνολικές οφειλές προς όλους τους πιστωτές κάτω των 20.000€, στις διμερείς διαπραγματεύσεις και στα φυσικά πρόσωπα χωρίς πτωχευτική ικανότητα (ελεύθεροι επαγγελματίες).
      Πώς συμμετέχει το ΚΕΑΟ
      Η μη συμμετοχή του Κ.Ε.Α.Ο. στις διαπραγματεύσεις για ρυθμίσεις για βασική οφειλή στα ταμεία κάτω από 20.000 ευρώ ισχύει εφόσον συμμετέχουν στη διαπραγμάτευση ιδιώτες πιστωτές (πιστωτικά ιδρύματα, προμηθευτές κ.λπ.). Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή στην περίπτωση που συμμετέχουν μόνο το Δημόσιο και το Κ.Ε.Α.Ο., η υπηρεσία συμμετέχει κανονικά στη διαπραγμάτευση. 
      Επίσης, εφεξής, για τη διαμόρφωση του ύψους και του αριθμού των δόσεων, η καθαρή παρούσα αξία λαμβάνεται υπόψη στο σύνολο των υποχρεωτικών κανόνων και όχι μόνο ως προς την αξία ρευστοποίησης.
      Πώς ολοκληρώνονται οι διμερείς διαπραγματεύσεις 
      Με βάση τις νέες διατάξεις, ο πιστωτής (στις περιπτώσεις που οι απαιτήσεις ενός πιστωτή υπερέβαιναν ποσοστό 85% των συνολικών απαιτήσεων και η αίτηση προωθούταν για διμερή διαπραγμάτευση) ενημερώνει την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους . εντός 3 μηνών από την ημερομηνία προώθησης της αίτησης για την ολοκλήρωση ή μη της διαπραγμάτευσης.
      Αν η διαπραγμάτευση ολοκληρωθεί μετά την αρχική ενημέρωση της Ε.Γ.Δ.Ι.Χ., ο πιστωτής θα ενημερώσει την Ε.Γ.Δ.Ι.Χ. για την επίτευξη ή μη συμφωνίας μέσα σε 1 μήνα από την τελική ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης 
      Ποιο είναι το περιεχόμενο της αίτησης 
      Με τις νέες διατάξεις στον κατάλογο των πιστωτών ( με τα πλήρη στοιχεία τους, των οφειλόμενων ποσών ανά πιστωτή και των συνοφειλετών που ευθύνονται έναντι κάθε πιστωτή) θα πρέπει πλέον να περιλαμβάνεται και η ημερομηνία, αναφορικά με την οποία προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής.
      Δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής δικαιολογητικών από τον οφειλέτη, παρά μόνο σε περίπτωση που, για οποιοδήποτε λόγο, δεν ανακτηθούν αυτόματα, ενώ ο οφειλέτης οφείλει να μεταφορτώσει στο Σύστημα μεταξύ άλλων πιστοποιητικά βαρών όλων των ακινήτων και έντυπο ΑΑ ΓΗΣ για την αξία γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού για το οποίο δεν προσδιορίζεται ΕΝ.Φ.Ι.Α. και δεν προσκομίζεται έκθεση εκτιμητή ακινήτων.
      Επιπλέον προβλέπεται ότι τα πιστοποιητικά βαρών θα προσκομίζονται μέχρι τη λήξη της προθεσμίας της διορισμού εμπειρογνώμονα, ενώ το αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης, το πιστοποιητικό περί μη πτώχευσης και περί μη κατάθεσης αίτησης πτώχευσης από το αρμόδιο Πρωτοδικείο, το πιστοποιητικό περί μη λύσης εταιρείας από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο- Γ.Ε.ΜΗ. (για νομικά πρόσωπα) και το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης μπορούν να υποβληθούν το αργότερο έως την παρέλευση της προθεσμίας για την υποβολή αντιπροτάσεων .
      Στις περιπτώσεις αυτές ο οφειλέτης υποχρεούται να δηλώσει ότι θα προσκομίσει τα απαιτούμενα έγγραφα και να επισυνάψει αποδεικτικά ότι έχει αιτηθεί την έκδοσή τους. Σε περίπτωση που τα πιστοποιητικά βαρών δε δύναται να προσκομιστούν εντός της προθεσμίας για λόγους ανωτέρας βίας, δύναται να αντικατασταθούν από ενυπόγραφη βεβαίωση δικηγόρου αναφορικά με τα βάρη των ακινήτων του οφειλέτη.
      Πώς συμμετέχουν οι μικροί πιστωτές 
      Πιστωτές οι απαιτήσεις των οποίων δεν υπερβαίνουν:
      (α) ατομικά το ποσό των 2.000.000 ευρώ και ποσοστό 1,5% του συνολικού χρέους και
      (β) δεν υπερβαίνουν αθροιστικά το ποσό των 20.000.000 ευρώ και ποσοστό 15% του συνολικού χρέους,
      τότε δε συμμετέχουν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης και δε δεσμεύονται από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης.
      Σε περίπτωση που πιστωτές με ποσοστό μικρότερο του 1,5% υπερβαίνουν αθροιστικά το 15% της περίπτωσης (β), στη διαπραγμάτευση δε συμμετέχουν οι πιστωτές με τις μικρότερες απαιτήσεις και μέχρι τη συμπλήρωση του απαιτούμενου ποσοστού 15%.
      Με τις νέες διατάξεις διευκρινίζεται πως στην περίπτωση που δύο ή περισσότεροι πιστωτές έχουν ακριβώς ίσες απαιτήσεις με ποσοστό μικρότερο του 1,5% της συνολικής οφειλής έκαστος, και αθροιζόμενες υπερβαίνουν το 15% του συνολικού χρέους ή το ποσό των 20.000.000€, τότε οι εν λόγω πιστωτές συμμετέχουν στη διαδικασία και δεσμεύονται από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης.
      Διαφωνία ύψους οφειλής 
      Μετά τη δήλωση της πρόθεσης των πιστωτών να συμμετέχουν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, ο συντονιστής ελέγχει αν συγκεντρώθηκε το απαιτούμενο ποσοστό συμμετεχόντων πιστωτών προκειμένου να συνεχιστεί η διαδικασία διαπραγμάτευσης (το 50% του συνολικού χρέους του οφειλέτη - απαιτήσεις μικρών πιστωτών)
      Αν ο συντονιστής διαπιστώσει ότι το ποσό απαίτησης που έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη είναι διαφορετικό από το ποσό που βεβαιώθηκε από τον πιστωτή και ότι αυτή η διαφορά δεν δικαιολογείται από αντικειμενικούς λόγους, ζητά από τον οφειλέτη και τον πιστωτή αποδεικτικά έγγραφα για το ύψος της απαίτησης.
      Με τις νέες διατάξεις εισάγεται δεύτερος γύρος συλλογής δικαιολογητικών από το συντονιστή στην περίπτωση που μετά την ανωτέρω εξέταση των προσκομισθέντων εγγραφών παραμένει αδικαιολόγητη απόκλιση που υπερβαίνει το 1/5 της συνολικής οφειλή προς ρύθμιση. Αν και η δεύτερη προσπάθεια δεν ευδοκιμήσει, τότε ο συντονιστής προσμετρά στα ποσοστά απαρτίας και της πλειοψηφίας μόνο το μέρος της απαίτησης που τυγχάνει κοινής αποδοχής, εκτός εάν η απαίτηση προσδιοριστεί σε διαφορετικό ποσό από τον εμπειρογνώμονα .
      Διαδικασία διαπραγμάτευσης 
      Με τις νέες διατάξεις, προστίθεται εξουσιοδοτική διάταξη προκειμένου να ρυθμιστούν λεπτομερειακά θέματα της διαδικασίας ώστε να αντιμετωπίζονται με ευελιξία πρακτικές ανάγκες που προκύπτουν κατά τη διαπραγμάτευση. Ως εκ τούτου, προβλέπεται ότι με απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών δύνανται να ρυθμίζονται λεπτομερειακά θέματα της διαδικασίας ελέγχου πληρότητας της αίτησης ή της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, καθώς και να τροποποιούνται οι προθεσμίες που προβλέπονται.
      Διορισμός εμπειρογνώμονα 
      Προκειμένου να διευκολυνθεί ο διορισμός εμπειρογνώμονα από το Δημόσιο και τους Φ.Κ.Α.. προστίθεται διάταξη που προβλέπει την έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την οποία θα συσταθεί μητρώο εμπειρογνωμόνων, από το οποίο θα επιλέγονται οι εμπειρογνώμονες που προτείνονται από το Δημόσιο και τους Φ.Κ.Α στο πλαίσιο της διαδικασίας εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών.
      Δυνατότητα υποβολής αίτησης ομόρρυθμων μελών χωρίς ατομική επιχείρηση 
      Προβλέπεται, πλέον, ρητώς η δυνατότητα των ομόρρυθμων εταίρων, ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης εταιρίας, να ζητήσουν τη ρύθμιση και του συνόλου των δικών τους οφειλών μέσω του εξωδικαστικού. Επομένως, δεν εντάσσονται στον εξωδικαστικό μηχανισμό οφειλές μετά την 31/12/2017, ή οφειλές για επιστροφή κρατικών ενισχύσεων ή οφειλές άσχετες με την επιχειρηματική δραστηριότητα, για τις οποίες δεν κρίνεται αναγκαία η ρύθμιση για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του εταίρου.
      Η υποβαλλόμενη αίτηση θα περιέχει προς αυτούς το σύνολο των στοιχείων και θα συνοδεύεται από το σύνολο των δικαιολογητικών , ενώ οι περιορισμοί και τα κριτήρια επιλεξιμότητας κρίνονται με βάση το πρόσωπο της εταιρείας. Εξυπακούεται ότι οι περιορισμοί αυτοί θα εφαρμοστούν μόνο όταν συμβιβάζονται με το γεγονός ότι ζητείται ρύθμιση των οφειλών του εταίρου και όχι της εταιρίας. Έτσι, δεν θα αποκλειστεί η ρύθμιση των οφειλών του εταίρου από το γεγονός ότι ο εταίρος έχει διακόψει ατομική επιχειρηματική του δραστηριότητα, αρκεί να μην έχει λυθεί η ίδια η εταιρία. Κατ' αντιπαραβολή, ο εταίρος μπορεί να ρυθμίσει τις δικές του οφειλές, εντάσσοντας και τις οφειλές που τον βαρύνουν ως ομόρρυθμο εταίρο, ακόμα και αν η εταιρία έχει λυθεί, εφόσον ο εταίρος διατηρεί δική του ατομική επιχείρηση σε λειτουργία.
      Στην περίπτωση που αίτηση ρύθμισης βάσει των διατάξεων του εξωδικαστικού μηχανισμού υποβάλλεται τόσο από το νομικό πρόσωπο της εταιρείας όσο και από τους εταίρους αυτής, θα ακολουθείται κατά το δυνατό ενιαία διαδικασία υπό τον ίδιο συντονιστή, αλλά τόσο η απαρτία όσο και οι προτάσεις και τα αποτελέσματα των ψηφοφοριών θα υποβάλλονται και θα εξετάζονται χωριστά, χωρίς να επηρεάζεται το αποτέλεσμα της μιας ψηφοφορίας από το αποτέλεσμα των υπολοίπων.
      Επιπλέον, διευθετείται τυχόν ανισότητα εις βάρος ομόρρυθμων εταίρων, των οποίων τα νομικά πρόσωπα υπέβαλαν αίτηση στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών πριν την τροποποίηση των κείμενων διατάξεων και παρέχεται σε αυτούς η δυνατότητα υποβολής αυτοτελούς αίτησης για τη ρύθμιση των προσωπικών τους οφειλών.
      Μεταβατικές διατάξεις
      Παρέχεται, πλέον, η δυνατότητα επανυποβολής των αιτήσεων που, κατά έναρξη ισχύος του, έχουν περατωθεί ως άκαρπες, εφόσον συμπεριλαμβάνουν οφειλές οι οποίες καθίστανται επιδεκτικές ρύθμισης (οφειλές έως 31/12/2017).
      Επιπλέον οι οφειλέτες εκκρεμών αιτήσεων δύνανται να ζητήσουν τη διαγραφή της αίτησής τους με ταυτόχρονη επανυποβολή αυτής.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το ΕΤΕΑΝ έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των πρώτων δικαιούχων του νέου 'εξοικονομώ', εκδίδοντας τη σχετική απόφαση υπαγωγής που παρουσιάζει παρακάτω το B2Green.gr.
      Συνολικά υπάγονται: 13.502 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό επενδύσεων 190.179.493,69 €.
      Οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής για την υπαγωγή της αίτησης από το Δικαιούχο και αποδέχονται ηλεκτρονικά την απόφαση υπαγωγής κατά τα οριζόμενα στο κεφ. 6.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος. Στη συνέχεια προσέρχονται στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης (όπου απαιτείται), κατά τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 4. Η ανωτέρω διαδικασία (ηλεκτρονική αποδοχή απόφασης, υπογραφή της σύμβασης όπου απαιτείται) ολοκληρώνεται εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.
      Επισημαίνεται ότι οι Ωφελούμενοι θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επιστολής έγκρισης της αίτησής τους πριν αποδεχθούν ηλεκτρονικά την Απόφαση Υπαγωγής, καθώς ο Δικαιούχος, βάσει των δικαιολογητικών που έχουν προσκομισθεί/ αναρτηθεί από τους Ωφελούμενους, θα διενεργήσει σε επόμενο στάδιο (και σε κάθε περίπτωση πριν την καταβολή των ωφελημάτων) τους απαραίτητους ελέγχους για τη διαπίστωση της τήρησης του συνόλου των όρων και προϋποθέσεων του Προγράμματος. Σε περίπτωση που κατά την ανωτέρω διαδικασία προκύψει ότι δεν πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος για κάποιες αιτήσεις, ο Δικαιούχος προβαίνει σε ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, της παραγράφου 6.2, κατά το μέρος που αφορά στις εν λόγω αιτήσεις και ενημερώνει μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων τους ενδιαφερόμενους.
      Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, ενημερώνονται μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής, για τις αποφάσεις υπαγωγής και η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, ήτοι των δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.
      Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, όπως αυτά περιγράφονται στον Πίνακα 2, είναι 9 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Υπαγωγής (συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου).
      Δείτε αναλυτικά τους όρους της απόφασης υπαγωγής μαζί με τις υποχρεώσεις των ωφελούμενων καθώς και όλα τα ονόματα στην απόφαση του ΕΤΕΑΝ, εδώ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε ΦΕΚ (2818Β/16-07-2018) δημοσιεύθηκαν οι Τεχνικές προδιαγραφές εκπόνησης μελετών Περιφερειακών Χωροταξικών Πλαισίων (Π.Χ.Π.).
      Περισσότερα εδώ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Θέσεις στην εκκίνηση ενός νέου κύκλου συγκέντρωσης και συγχωνεύσεων στις κατασκευές λαμβάνουν οι εταιρείες του κλάδου. Οι συσσωρευμένες ζημίες των προηγούμενων ετών της οικονομικής κρίσης, απόρροια της συνεχούς συρρίκνωσης της πίτας των δημοσίων έργων, σε συνδυασμό με τις υψηλές τραπεζικές υποχρεώσεις, έχουν αποδυναμώσει μέρος των μεγαλύτερων ομίλων της χώρας. Ταυτόχρονα, όπως αποδεικνύεται με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο στην περίπτωση της «Ελλάκτωρ», το υφιστάμενο διοικητικό μοντέλο που προέκυψε πριν από σχεδόν 20 χρόνια, όταν και πάλι ο κλάδος είχε βρεθεί σε διαδικασία συγκέντρωσης, φαίνεται ότι πλέον έχει εξαντλήσει τα όριά του και απαιτούνται νέες δομές και δυνάμεις που θα οδηγήσουν τις εταιρείες στα μελλοντικά βήματά τους.
      Ηδη κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, τα παραπάνω έχουν αρχίσει να γίνονται αντιληπτά από τις διοικήσεις των εισηγμένων εταιρειών, με αποτέλεσμα να έχουν αρχίσει και οι σχετικές ζυμώσεις για τη διαμόρφωση των νέων σχημάτων. Οπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Κ», η αρχή είναι πιθανό να γίνει με την Intrakat, μία από τις υγιέστερες εταιρείες του κλάδου, με χαμηλό δανεισμό και συμμετοχή σε αρκετούς τομείς υψηλής κερδοφορίας, όπως οι ΣΔΙΤ, ο τουρισμός και τα ιδιωτικά έργα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η πλευρά των μεγαλομετόχων της εισηγμένης (οικογένεια Κόκκαλη) έχει συζητήσει με τους «μεγάλους» του κλάδου το ενδεχόμενο συνεργασίας, η οποία θα μπορούσε, για παράδειγμα, να έχει τη μορφή της ανταλλαγής μετοχών, με απώτερο στόχο την ένταξη της εταιρείας σε κάποιο μεγαλύτερο σχήμα.
      Οπως προκύπτει, αυτή τη στιγμή, πιθανότερη θεωρείται η συνεργασία με τον όμιλο «Ελλάκτωρ». Μάλιστα, αν δεν είχε ξεσπάσει η εσωτερική κόντρα των κυρίων μετόχων στον συγκεκριμένο όμιλο, είναι πιθανόν να είχαν προχωρήσει ταχύτερα οι σχετικές συζητήσεις. Ωστόσο, εφόσον οριστικοποιηθεί το ποια από τις δύο πλευρές θα επικρατήσει (κάτι που αναμένεται να συμβεί στην προγραμματισμένη γενική συνέλευση της 25ης Ιουλίου), είναι σχεδόν δεδομένο ότι μία από τις προσεχείς κινήσεις θα αφορά και το ενδεχόμενο συγχώνευσης με την Intrakat. Μάλιστα, αυτό θα συμβεί είτε επικρατήσει η πλευρά των αδελφών Καλλιτσάντση είτε η πλευρά των κ. Μπόμπολα - Κούτρα, καθώς αμφότερες οι πλευρές εμφανίζονται ανοιχτές στη συγκεκριμένη συμμαχία. Οσον αφορά το ενδεχόμενο συζητήσεων μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat, φαίνεται πως έχουν ήδη λάβει χώρα, χωρίς κάποιο αποτέλεσμα. Υπενθυμίζεται ότι οι δύο εταιρείες συνεργάζονται ήδη στην περίπτωση της «Κέκροψ» και, με βάση τα σημερινά δεδομένα, δεν φαίνεται να προκύπτει κάποια διάθεση για εμβάθυνση της εν λόγω συνύπαρξης και σε άλλους τομείς.
      Θα πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω συνιστούν επί του παρόντος διερευνητικές επαφές και κρούσεις που έχουν γίνει, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει κάποιο απτό αποτέλεσμα, ούτε ασφαλώς και κάποια ειλημμένη απόφαση. Δεν αποκλείεται, δηλαδή, αν η πλευρά Κόκκαλη δεν ικανοποιηθεί από τους όρους που θα προσφερθούν, να επιλέξει εντέλει τη διατήρηση της αυτονομίας της και να επανέλθει σε μελλοντικό στάδιο. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό που διαφαίνεται είναι η επιθυμία ένταξης της εταιρείας σε μια ευρύτερη συμμαχία ή σχήμα, με στόχο την ισχυροποίησή της.
      Πάντως, η απήχηση της Intrakat μεταξύ των υπόλοιπων εταιρειών του κλάδου είναι δεδομένη, καθώς, όπως σημειώνουν, έχει προσθέσει σημαντική αξία τα τελευταία χρόνια, έστω κι αν αυτή δεν αποτυπώνεται στο ταμπλό του χρηματιστήριου. Υπενθυμίζεται ότι η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας, με βάση την τρέχουσα τιμή της μετοχής, η οποία κινείται γύρω στο 1,3 ευρώ, δεν ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο ασφαλώς υποτιμά την πραγματική αξία της εταιρείας.
      Αλλωστε, η εισηγμένη διαθέτει σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο, ύψους 570 εκατ. ευρώ, με «αιχμή του δόρατος», ασφαλώς, το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport, σύμβαση αξίας 357 εκατ. ευρώ. Επίσης, έως τα τέλη του καλοκαιριού αναμένεται να υπογράψει μία ακόμα σημαντική σύμβαση, που αφορά την κατασκευή της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, έργο της τάξεως των 122 εκατ. ευρώ, στο οποίο μειοδότησε η Intrakat στις αρχές του έτους. Πέραν της κατασκευαστικής δραστηριότητας, η διοίκηση της εταιρείας φρόντισε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη δυνητική υπεραξία και, ασφαλώς, την κερδοφορία του ομίλου, με την πρόσφατη κίνηση της μεταβίβασης του ποσοστού 13,3%, που μέχρι σήμερα ήλεγχε η Intracom Holdings στην παραχωρησιούχο εταιρεία «Μορέας», που εκμεταλλεύεται τον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και τον κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη.
      Η Intrakat έχει επενδύσει και στην ανάπτυξη τουριστικών ακινήτων, καθώς φέτος αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία δύο ξενοδοχειακές μονάδες της θυγατρικής Inestia, εκ των οποίων η μία αφορά μπουτίκ ξενοδοχείο στην οδό Μητροπόλεως (MET 34) και η άλλη ένα πεντάστερο πολυτελές ξενοδοχείο στον Πλατύ Γιαλό της Μυκόνου, με την επωνυμία Branco Mykonos. Ταυτόχρονα, επίσης στη Μύκονο, η εταιρεία, σε συνεργασία με διεθνή στρατηγικό επενδυτή από τον κλάδο της ανάπτυξης και λειτουργίας ξενοδοχειακών μονάδων, υλοποιεί επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης πολυτελούς τουριστικού θερέτρου σε ιδιόκτητη έκταση 100 στρεμμάτων, που αναμένεται να ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και να λειτουργήσει το 2020. Αλλη μία επένδυση σε μπουτίκ ξενοδοχείο αφορά την ανακατασκευή διατηρητέου κτιρίου, που εκμίσθωσε για περίοδο 20 ετών η Intrakat από το Μετοχικό Ταμείο Στρατού, στην οδό Κολοκοτρώνη 3-5, στο κέντρο της Αθήνας. Η λειτουργία της νέας μονάδας των 45 δωματίων αναμένεται να ξεκινήσει από το 2020.

      Αναμένεται επιτάχυνση των εξελίξεων
      «Μόλις πέσει το πρώτο ντόμινο, θα ακολουθήσουν σταδιακά και τα υπόλοιπα». Με τη φράση αυτή, ανώτατο στέλεχος κατασκευαστικού ομίλου θέλησε να περιγράψει τη διαδικασία που ενδεχομένως να ακολουθήσει του πρώτου «γάμου» μεταξύ εταιρειών του κλάδου, εφόσον ασφαλώς αυτός γίνει πράξη. Πρόκειται για κάτι που συνέβη και στον προηγούμενο κύκλο συγχωνεύσεων και εξαγορών που πραγματοποιήθηκε σχεδόν αναγκαστικά στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
      Τότε, ενόψει των έργων των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, έχοντας και τη σύμφωνη γνώμη των «μεγάλων» του κλάδου, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία της συγκέντρωσης του κλάδου σε λιγότερα σχήματα. Ειδικότερα, προχώρησε στην αναδιαμόρφωση των εργοληπτικών πτυχίων (με βάση τα οποία κατατάσσεται κάθε εταιρεία και, αντίστοιχα, μπορεί να διεκδικεί δημόσια έργα), με αποτέλεσμα για να μπορεί μια εταιρεία να έχει πρόσβαση στη διεκδίκηση των μεγαλύτερων έργων, να πρέπει να πληροί κάποια κριτήρια (τζίρου προηγούμενων ετών, τεχνικής επάρκειας κ.λπ.), τα οποία για να πληρωθούν, ήταν σχεδόν νομοτελειακή η συγχώνευση με κάποια άλλη εταιρεία του κλάδου.
      Ετσι δημιουργήθηκαν τα πρώτα μεγάλα σχήματα, αρχής γενομένης από τη συγχώνευση, το 1999, της Ελληνικής Τεχνοδομικής με την «Ακτωρ» και την ΤΕΒ (από την οποία προέκυψε η σημερινή «Ελλάκτωρ»). Τον ίδιο χρόνο δημιουργήθηκε και το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ ακολούθησε το 2002 η απορρόφηση από την «Αβαξ» της J&P Hellas ATE και της ΕΤΕΚ. Στη συνέχεια, και μετά τους Ολυμπιακούς, η νέα εταιρεία απέκτησε και την ΑΘΗΝΑ, την οποία και εξαγόρασε πλήρως λίγα χρόνια μετά. Οι υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου, είτε δημιούργησαν αυτόνομα κοινά σχήματα με μικρότερες εταιρείες, κάποια εκ των οποίων δεν κατόρθωσαν να επιβιώσουν (π.χ. ΑΕΓΕΚ, ΑΤΤΙΚΑΤ), είτε υποχρεώθηκαν να περιοριστούν σε δευτερεύοντα ή και τριτεύοντα ρόλο, διεκδικώντας πολύ μικρότερα έργα των μικρότερων εργοληπτικών τάξεων, είτε λειτουργώντας αποκλειστικά ως υπεργολάβοι.
      Σε κάθε περίπτωση, η «υποχρεωτική» συγκέντρωση, που καταγράφηκε πριν από 20 χρόνια, ναι μεν δημιούργησε μεγαλύτερους ομίλους που μπόρεσαν να διεκδικήσουν με επιτυχία και έργα στο εξωτερικό, πλην όμως γέννησε και σοβαρές δυσλειτουργίες, καθώς κλήθηκαν να συμβιώσουν υπό κοινή σκέπη άνθρωποι που δεν μοιράζονταν υποχρεωτικά τον ίδιο τρόπο σκέψης, με αποτέλεσμα, μόλις εμφανίστηκαν τα πρώτα οικονομικά προβλήματα, να προκύψουν και σοβαρά ζητήματα συνύπαρξης.
      Μοναδική διέξοδος μοιάζει το εξωτερικό
      Εν έτει 2018, οι λόγοι που ωθούν τις εταιρείες του κλάδου σε νέα διαδικασία συγχωνεύσεων είναι εκ διαμέτρου αντίθετοι από εκείνους που ίσχυαν πριν από δύο δεκαετίες. Σήμερα, κινητήριος μοχλός είναι η απουσία επαρκούς μεγέθους έργων στην ελληνική αγορά, κυρίως λόγω έλλειψης κονδυλίων, καθώς το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) έχει συρρικνωθεί από τα 11 δισ. ευρώ των αρχών του 2010 σε περίπου 5-6 δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, ακόμα και τα έργα που θα εκτελεστούν στη χώρα τα επόμενα χρόνια, θα περιλαμβάνουν κάποια μορφή συγχρηματοδότησης με τη μορφή της παραχώρησης εκμετάλλευσης, κάτι που απαιτεί ισχυρότερους ομίλους, ώστε να είναι ευκολότερη η μόχλευση κεφαλαίων.
      Παράλληλα, όπως σημειώνουν στελέχη του κλάδου, η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να συντηρήσει μεγάλους ομίλους στο μέλλον. Μοναδική διέξοδος θα είναι το εξωτερικό, όπου όμως απαιτούνται σύγχρονες διοικητικές δομές και υψηλό επίπεδο ανταγωνιστικότητας, τόσο μέσω του ελέγχου του κόστους όσο και μέσω του κόστους κεφαλαίου, το οποίο έχει «πληγώσει» σημαντικά τους ελληνικούς ομίλους που επιχείρησαν να ανταγωνιστούν ξένες εταιρείες εκτός Ελλάδας. Εν προκειμένω, το κόστος των εγγυητικών για τις ελληνικές εταιρείες, ακόμα και αν τα οικονομικά τους στοιχεία υπερτερούσαν του ανταγωνισμού, ήταν διπλάσιο ή και τριπλάσιο, λόγω του «ρίσκου χώρας» που τις συνόδευε. Ο κίνδυνος εξόδου από την Ευρωζώνη και, γενικότερα, η αποστροφή των ξένων προς οτιδήποτε προερχόταν από την Ελλάδα, δυσχέρανε πάρα πολύ τις κατασκευαστικές εταιρείες όσον αφορά τη διεκδίκηση κερδοφόρων συμβάσεων στο εξωτερικό. Ωστόσο, όπως ομολογούν παράγοντες του κλάδου, υποχρεωτικά θα πρέπει να στραφούν εκ νέου στο εξωτερικό, προκειμένου να μπορέσουν να αναπτυχθούν. Αλλωστε, τα περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα είναι μηδαμινά. Οπως ανέφεραν στελέχη της J&P Αβαξ στην πρόσφατη γενική συνέλευση του ομίλου, η «συνταγή» για την επιβίωση είναι η αποχή από την «αγορά τζίρου και ανεκτέλεστου», που πλήττει όμως την κερδοφορία και η στροφή σε ενεργειακά έργα στις αγορές της Μέσης Ανατολής και του Περσικού Κόλπου. Επίσης, στο επίκεντρο θα βρεθούν και οι ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων, οι παραχωρήσεις και οι ΑΠΕ, που προσφέρουν επαναλαμβανόμενα αποτελέσματα. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντίνος Κουβαράς, αναπληρωτής πρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος του ομίλου, «τα έργα που διεκδικούμε και αναλαμβάνουμε στην εγχώρια αγορά είναι ολοένα και λιγότερα, πλην ειδικών περιπτώσεων με εξασφαλισμένη διεθνή χρηματοδότηση, όπως για παράδειγμα ο αγωγός ΤΑΡ, κάτι που συμβαίνει λόγω του ότι ο ανταγωνισμός οδηγεί σε προσφορές με ιδιαίτερα υψηλές εκπτώσεις, με αποτέλεσμα και το κέρδος να είναι συμπιεσμένο».
      Πάντως, οι εταιρείες καλούνται να ενισχύσουν τα χρηματοοικονομικά τους στοιχεία, δηλαδή να περιορίσουν τον δανεισμό τους και να βελτιώσουν την κερδοφορία τους, προκειμένου να μπορέσουν να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της έστω μικρότερης «πίτας» των δημοσίων έργων, αλλά και για να έχουν την απαιτούμενη ρευστότητα για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των έργων παραχώρησης.
      Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, τα προς εκτέλεση έργα ξεπερνούν τα 7,1 δισ. ευρώ και δεν αφορούν μόνο οδικά δίκτυα, αλλά και πληθώρα άλλων κατηγοριών, όπου θα επεκταθεί η μέθοδος της παραχώρησης εκμετάλλευσης, όπως αεροδρόμια, η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ενδοχώρα, λιμενικά, σιδηροδρομικά και αρδευτικά έργα, συμβάσεις διαχείρισης απορριμμάτων και αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, όπως επίσης και ηλεκτροφωτισμού.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.