Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Οι διατάξεις της απόφασης αυτής έχουν εφαρμογή στις διαδικασίες σύστασης Σώματος Ειδικών Επιμετρητών (Σ.Ε.Ε.) δημοσίων και ιδιωτικών έργων για την υποβοήθηση διενέργειας των απαραίτητων κατά τις κείμενες διατάξεις επιμετρήσεων και συναφών προς αυτές υπηρεσιών δημοσίων έργων και ιδίως κατά τα άρθρα 151, 152, 160, 170, 171 και 177 του ν. 4412/2016 καθώς και της προαιρετικής επιμέτρησης ιδιωτικού έργου, εφ’ όσον το επιθυμεί ο αναθέτων, όπως ορίζεται στο άρθρο 218 του ν. 4512/2018.
      ΣΩΜΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΠΙΜΕΤΡΗΤΩΝ ΦΕΚ 2046-Β-6-06-2018.pdf
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4546/2018 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις», που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις πρόσφατες τροπολογίες του ΥΠΕΝ με τις νέες ρυθμίσεις στη δασική νομοθεσία.
      Ειδικότερα:
      Με το άρθρο 37 δίνεται η δυνατότητα το Πράσινο Ταμείο να διαθέτει ετησίως ένα ποσό στο υπουργείο Περιβάλλοντος και στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για την κάλυψη πάσης φύσεως δαπανών για προγράμματα δασοπροστασίας, έργα και εργασίες σε δάση και την κάλυψη των υπερωριών όσων απασχολούνται σε προγράμματα πρόληψης λαθροϋλοτομίας. Με το 41 τροποποιούνται οι παρ. 7 και 9 του άρθρου 52 του ν. 4280/2014 με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους βοηθητικούς χώρους των ιερών ναών και έργα αποχέτευσης των δήμων. Με το 42 τροποποιείται η παρ. 3 του άρθρου 267 του ν.δ. 86/1969 που αφορά την ηλικία πρόσληψης των θηροφυλάκων. Με το άρθρο 43 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους δασικούς χάρτες (παράταση στη προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων, εξέταση αντιρρήσεων από τις ΕΠ.Ε.Α., νέα προθεσμία στους ΟΤΑ για τα όρια των οικιστικών περιοχών) και εξαγοράς δασικών εκτάσεων. Με το άρθρο 44 τροποποιείται η παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 998/79 που αφορά εκτάσεις δασικού χαρακτήρα (δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις) που άλλαξαν χρήση πριν το 1975. Ν. 4546/2018 (ΦΕΚ Α´ 101) «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό»
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε δημοπράτηση βγήκε ένα από τα μεγαλύτερα έργα αστικής παρέμβασης στην Αθήνα. Συγκεκριμένα μιλάμε για την ανάπλαση ενός ολόκληρου οικοδομικού τετραγώνου με την παράλληλη κατασκευή υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην περιοχή της Νέας Ιωνίας. Φορέας Υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Αττικής.
      Πρόκειται για τη διαμόρφωση πλατείας 5,5 στρεμμάτων καθώς και τριώροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης, δυναμικότητας 350 θέσεων στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της Νέας Ιωνία, σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου Ν. Ιωνίας στο Ο.Τ. 150, που περικλείεται από τις οδούς Γυμνασίου (προέκταση Δ. Σολωμού) - Πατριάρχου Ιωακείμ - Χρυσοστόμου Σμύρνης. Το έργο θεωρείται εξόχως σημαντικό καθώς είναι σχεδόν δίπλα από τον σταθμό του Μετρό "ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ".
      Το κόστος ανέρχεται σε 11,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 9,27εκατ.ευρώ). Η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιουλίου και η αποσφράγιση των προσφορών στις 23 Ιουλίου 2018. Το έργο χρηματοδοτείται από πόρους της Περιφέρειας Αττικής.
      Η διάρκεια του έργου είναι 18 μήνες και πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν το έργο ξεκινήσει την Άνοιξη του 2019 πως θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2020.
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
      Η ανάπλαση του οικοπέδου 150 περιλαμβάνει την πλήρη μετατροπή του σε χώρο πρασίνου και περιπάτου με σημαντικά ανεπτυγμένο δίκτυο διαμορφμένων πεζοδρόμων συνολικής ωφέλιμης επιφάνειας 10.546 τ.μ., με δυναμικότητα 350 θέσεων στάθμευσης σε τριώροφο υπόγειο χώρο.
      Η πλατεία θα είναι ελεύθερη κτιριακών εγκαταστάσεων, με διευρυμένες περιοχές πρασίνου, σκιερές καθιστικές περιοχές και μονοπάτια περιπάτου, ενώ ως μνημείο της βιομηχανικής κληρονομιάς της πόλης, θα αναδειχθεί και η διατηρητέα καμινάδα στο κέντρο της.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από σήμερα (12/6/2018) το σχέδιο νόμου με τίτλο «Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού», από το Υπουργείο Τουρισμού.
      Αναλυτικά εδώ - http://www.opengov.gr/tourism/?p=1452
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η δρομολόγηση νέων αεροπορικών εταιρειών, με περισσότερες πτήσεις, σε συνδυασμό με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποτελούν το κυρίαρχο «στοίχημα» της Fraport Greece, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
      Του Φώτη Φωτεινού
      Τα εν λόγω 14 αεροδρόμια παρουσιάζουν έντονη εποχικότητα, στηριζόμενα – κυρίως – στις πτήσεις εξωτερικού.
      Χαρακτηριστικό είναι ότι, το διάστημα Ιανουάριος – Μάιος 2018, οι διεθνείς επιβάτες παρουσίασαν αύξηση 19,8%, έναντι μείωσης 1,09% των επιβατών εσωτερικού (η μείωση αποδίδεται κυρίως στη συρρίκνωση των πτήσεων στη Θεσσαλονίκη, λόγω των έργων). Συνολικά, στο 5μηνο η Fraport Greece διακίνησε 6,25 εκατ. επιβάτες, ήτοι αύξηση 11,1%.
      Σε ενημερωτική συνάντηση, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Alexander Zinell  αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο πρόγραμμα αναμόρφωσης και ανακατασκευής των περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους 415 εκατ. ευρώ, υπογραμμίζοντας ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν από το 2019 έως το 2021.
      Η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece στο 5μηνο
      Από τα έργα που θα υλοποιηθούν ξεχωρίζουν τα 5 νέα terminal σε Θεσσαλονίκη, Λέσβο, Ρόδο, Κω και Κεφαλονιά.
      Σχετικά με την αντιπαράθεση με το ελληνικό δημόσιο, η τελική απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου αναμένεται έως τα τέλη του έτους (η απόφαση της πρωτοβάθμιας επιτροπής έχει επιδικάσει αποζημίωση 27,5 εκατ. ευρώ).
      Σε εγχώριο επίπεδο, η Fraport Greece δηλώνει ότι μπορεί να εξάγει τεχνογνωσία και εμπορεία, εφόσον της ζητηθεί, και στα εναπομείναντα 23 κρατικά αεροδρόμια.
      Αντίθετα, η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται, επί του παρόντος, να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στην επίγεια εξυπηρέτηση, σημειώνοντας ότι είναι καλή η συνεργασία με τους τρεις παρόχους.
      Σχετικά με την μελλοντική διάθεση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», ο δ.σ. της εταιρείας σχολίασε ότι «η Fraport δεν θα ενδιαφερθεί», εάν και αποσαφήνισε ότι πρόκειται για προσωπική άποψη.
      Γενικότερα, τα στελέχη της εταιρείας εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για την πορεία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και την ενίσχυση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα, εάν και οποιαδήποτε γεωπολιτική εξέλιξη, κυρίως στην Τουρκία, έχει άμεσες επιδράσεις.
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Έγγραφο του ΥΠΕΝ σχετικά με την υποχρέωση διεξαγωγής ενεργειακών ελέγχων στις επιχειρήσεις.


       
       
       
       
       
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε η ΠΟΛ. 1113/2018 εγκύκλιος της ΑΑΔΕ με θέμα «Αναπροσαρμογή των τιμών εκκίνησης που προβλέπονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 της αριθμ. 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (Β΄ 549) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των με οποιαδήποτε αιτία μεταβιβαζομένων ακινήτων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός σχεδίου όλης της Χώρας κατά το αντικειμενικό σύστημα».
      Σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο, αναπροσαρμόζονται οι τιμές εκκίνησης που προβλέπονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 της με αριθμ. 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (Β΄ 549) απόφασης Υπουργού Οικονομικών οι οποίες είχαν καθοριστεί με τις με αριθ. πρωτ. ΠΟΛ.1009/18-01-2016 (Β΄ 48), ΠΟΛ.1128/10-08-2017 (Β΄ 2894), ΠΟΛ.1163/31-10-2017 (Β΄ 3882), ΠΟΛ.1180/22-11-2017 (Β΄ 4317), ΠΟΛ.1181/22-11-2017 (Β΄ 4317), αποφάσεις, όπως αυτές ισχύουν σήμερα, για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των εντός σχεδίου πόλης ή ορίων οικισμού ακινήτων, που μεταβιβάζονται με επαχθή αιτία ή αιτία θανάτου, δωρεά, γονική παροχή και αναφέρονται στις ζώνες που περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα βιβλία τιμών που συνοδεύουν τις με αριθ. πρωτ. 1020564/487/00ΤΥ/Δ΄/ 27-02- 2007, ΠΟΛ.1034 (Β΄ 269), και 1175023/3752/00ΤΥ/ Δ΄/28-12-2010, ΠΟΛ.1200 (Β΄ 2038) αποφάσεις, όπως αυτές εμφαίνονται στον Πίνακα Τιμών εκκίνησης (Τ.Ζ.) που ακολουθεί και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης.
      Οι τιμές των συντελεστών εμπορικότητας (Σ.Ε.), οικοπέδου (Σ.Ο.), οι πίνακες τιμής οικοπέδου (Τ.Ο.) και συντελεστή εκμετάλλευσης ισογείου (Κ) καθώς και τα διαγράμματα στα οποία απεικονίζονται οι ζώνες τιμών παραμένουν ως έχουν.
      Για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των ακινήτων τα οποία αναφέρονται στην παράγραφο 1 της απόφασης αυτής εφαρμόζονται οι διατάξεις της με αρ. πρωτ. 1067780/82/Γ0013/09-06-1994 ΠΟΛ.1149 (Β΄ 549) απόφασης, όπως αυτή ισχύει σήμερα.
      Για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας των κτισμάτων των ειδικών κατηγοριών κτιρίων της με αριθμ. πρωτ. 1129485/479/Γ0013/3-12-1996 ΠΟΛ.1310 (Β΄ 1155) απόφασης Υπ. Οικονομικών εφαρμόζονται οι τιμές αφετηρίας όπως ορίστηκαν με την αριθμ. 1020562/ 486/00ΤΥ/Δ΄/27-02-2007 ΠΟΛ.1033 (Β΄ 268) απόφαση.
      Δείτε αναλυτικά τις νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων εδώ.
      ΤΙΜΕΣ ΖΩΝΗΣ ΠΟΛ 1113-2018 ΦΕΚ 2192-Β-12-06-2018.pdf
       
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Πολλές ακόμη αλλαγές στις χρήσεις γης προβλέπει το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης του τρέχοντος προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας. Οι νέες νομοθετικές αλλαγές έρχονται να συμπληρώσουν το σερί των συνεχών αλλαγών και των επιμέρους ρυθμίσεων που επί τρία χρόνια φέρνει η κυβέρνηση συνεχώς στο καθεστώς των χρήσεων γης, που καθορίζουν τι επιτρέπεται και με τι όρους να ιδρύεται, να χτίζεται και να λειτουργεί σε κάθε περιοχή της χώρας. Θυμίζουμε ότι τον Μάιο του 2015, μέσα σε μία νύχτα, με μία διάταξη, η κυβέρνηση κατήργησε τον νόμο για της χρήσης γης του 2014 (πριν προλάβει σχεδόν να εφαρμοστεί) και επανέφερε σε ισχύ το καθεστώς ΠΔ του 1987, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα, ιδιαίτερα στα θέματα περιβαλλοντικών υποδομών αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος και οικονομικής ανάπτυξης, όπως εγκαίρως είχε αναδείξει η Greenagenda. Στη συνέχεια η κυβέρνηση νομοθέτησε αλλεπάλληλες διατάξεις για την επίλυση των προβλημάτων που δημιούργησε η «επιστροφή στο παρελθόν» (όπως η νομοθετική ρύθμιση για τα πράσινα σημεία), δημιούργησε νέο νόμο για το χωροταξικό σχεδιασμό και υποσχέθηκε νέο Προεδρικό Διάταγμα με σύγχρονες χρήσεις γης. Σήμερα, τρία χρόνια και πλέον αργότερα, το Προεδρικό Διάταγμα για τις «νέες χρήσεις γης», ακόμη βρίσκεται υπό επεξεργασία στο Υπουργείο (μετά τις παρατηρήσεις του ΣτΕ, χωρίς να δίνει επιμέρους λεπτομέρειες η κυβέρνηση για τις αλλαγές που προβλέπει) και νομοθετεί, όπως τώρα με το πολυνομοσχέδιο, γενικά για τις «πράσινες υποδομές» ή ειδικά για τις λειτουργούσες βιομηχανίες, με επιμέρους σημειακές παρεμβάσεις που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που δημιούργησαν οι προηγούμενες νομοθετικές της παρεμβάσεις.
      Εν αναμονή λοιπόν του νέου ΠΔ για τις χρήσεις γης (η συνταγματικότητα των οποίων μένει να κριθεί, όπως και η συμβατότητά του με τις αλλεπάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης), η Βουλή καλείται να νομοθετήσει για να επιλύσει σοβαρά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
      Τι προβλέπεται για τις «πράσινες υποδομές»
      Η κυβέρνηση προφανώς συνειδητοποίησε το λάθος της με την κατάργηση του νόμου 4269 του 2014 (που έκανε με μια απλή νομοθετική διάταξη επιστροφής στο παρελθόν) και δημιουργεί, με ξεχωριστό άρθρο στο πολυνομοσχέδιο, νέα κατηγορία χρήσεων γης (που δεν υπάρχει στο ΠΔ του 1987 που σήμερα ισχύει αλλά υπήρχε, ως ειδική κατηγορία χρήσεων στον νόμο 4269) με τίτλο «συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών». Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής για την απλοποίηση της αδειοδότησης των οικονομικών δραστηριοτήτων που η κυβέρνηση εφαρμόζει, βάσει μνημονίου, με τη συνεργασία της παγκόσμιας Τράπεζας, το πολυνομοσχέδιο θέτει και τους όρους και διαδικασίες αδειοδότησης για τα συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών.
      Με τις διατάξεις που προτείνει η κυβέρνηση, για τα έργα ή δραστηριότητες «Συστημάτων Περιβαλλοντικών Υποδομών», δεν θα απαιτείται έγκριση εγκατάστασης ή άλλη διοικητική πράξη στις περιπτώσεις που οι δραστηριότητες αυτές είναι συμβατές με τις θεσμοθετημένες χρήσης γης της περιοχής όπου εγκαθίστανται. Ωστόσο, όταν δεν προκύπτει τέτοια συμβατότητα χρήσεων, θα απαιτείται βεβαίωση χωροθέτησης στη βάση εξειδικευμένων χωροθετικών κριτηρίων που θα οριστούν σε εθνικό επίπεδο. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αυτά τα κριτήρια, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά (ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες στη χωροταξία…), θα αφορούν σε αποστάσεις από οικιστικά κέντρα, συμβατότητα χρήσεων, περιβαλλοντικούς - πολιτιστικούς πόρους κ.α. Σημειώνεται ότι αρμόδια για τη χορήγηση αυτής της έγκρισης θα είναι η οικεία Περιφέρεια.
      Όσον αφορά στις περιβαλλοντικές υποδομές, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι για πρώτη φορά διαχωρίζονται από τις αμιγώς βιομηχανικές δραστηριότητες, επιχρειρηματολογώντας ότι πλέον διαμορφώνεται ένα διακριτό, σαφές πλαίσιο αδειοδότησης, στο οποίο θα υπαχθούν οι σχετικές δραστηριότητες. Βέβαια, όπως αναφέραμε, αυτό δεν ισχύει όσον αφορά τις χρήσεις γης, καθώς ξεχωριστή κατηγορία χρήσεων γης («εγκαταστάσεις αστικών υποδομών κοινής ωφέλειας» και «περιοχές ιδιαίτερων χρήσεων») είχαν προβλεφθεί για πρώτη φορά στο νόμο του 2014 που η κυβένρηση κατήργησε σχεδόν έναν χρόνο μετά την ψήφισή του – προβλέψεις ωστόσο που είχαν να κάνουν με τον σχεδιασμό χρήσεων γης και όχι αδειοδότησης.
      Στο σημερινό πλαίσιο μνημονιακής υποχρέωσης της διαδικασίας απλοποίησης της αδειοδότησης που τρέχει η κυβέρνηση, ειδικά για τη νέα κατηγορία δραστηριοτήτων (που μένει να δούμε πώς θα ενταχθούν στο υπό έκδοση ΠΔ για τις χρήσεις γης) των «συστημάτων περιβαλλοντικών υποδομών», έχουν εξεταστεί οι δραστηριότητες: παροχή νερού, επεξεργασία λυμάτων, διαχείριση αποβλήτων, συλλογή μη επικίνδυνων απορριμμάτων και δραστηριότητες εξυγίανσης.
      Επιπλέον, στο πολυνομοσχέδιο περιγράφονται δραστηριότητες περιβαλλοντικών υποδομών που θα ξεκινούν με γνωστοποίηση και δραστηριότητες με εκ των προτέρων έλεγχο, ενώ φυσικά προβλέπονται και κυρώσεις Για το πλαίσιο των κυρώσεων που επιβάλλονται σε παραβάσεις σχετικές με τη λειτουργία των έργων και δραστηριοτήτων «Συστημάτων Περιβαλλοντικών Υποδομών», προσδιορίζεται ότι για τις εγκαταστάσεις που υπόκεινται σε διαδικασία γνωστοποίησης, όπου στην κείμενη νομοθεσία προβλέπεται η κύρωση της προσωρινής ή οριστικής αφαίρεσης άδειας ή έγκρισης λειτουργίας, ως τέτοια θα νοείται στο εξής η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας της δραστηριότητας με τη σφράγισή τους από τη διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας.
      Τι προβλέπεται για τις οχλούσες βιομηχανίες
      Η κυβέρνηση επιλύει ένα χρόνιο αίτημα της βιομηχανίας (του ΣΕΒ και όλων των περιφερειακών βιομηχανικών συλλόγων) που αφορά την περαιτέρω απλοποίηση αδειοδότησης όταν μια βιομηχανία εγκαθίσταται σε οργανωμένο υποδοχέα (ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ κλπ) – και την επεκτείνει σε κάθε περιοχή με βιομηχανική χρήση. Έτσι λοιπόν εφεξής, οι δραστηριότητες που εγκαθίστανται, εκσυγχρονίζονται ή επεκτείνονται σε περιοχές που καθορίζονται χρήσεις γης βιομηχανίας - βιοτεχνίας στα Τοπικά και Ειδικά Χωρικά Σχέδια (και ενδεχομένως, μέσω εγκυκλίου που θα ακολουθήσει, και στα εγκεκριμένα ΓΠΣ και άλλα πολεοδομικά σχέδια) θα υπόκεινται στο απλοποιημένο καθεστώς της γνωστοποίησης, για λόγους απλούστευσης και επιτάχυνσης των σχετικών διαδικασιών, χωρίς εκ των προτέρων έλεγχο αλλά μόνο εκ των υστέρων, από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Έτσι επεκτείνεται και σε αυτές τις δραστηριότητες το καθεστώς της γνωστοποίησης και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης δίνεται ταυτόχρονα η δυνατότητα να ενημερώνεται έγκαιρα η αρμόδια υπηρεσία «προς αποφυγή λαθών στη χωροθέτηση».
      Μια ακόμη σημαντική αλλαγή είναι το καθεστώς που εισάγεται και επιτρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε περιοχές που αλλάζει, λόγω νέου πολεοδομικού σχεδιασμού, η χρήση γης της περιοχής που βρίσκεται το οικόπεδό τους και η εγκατάστασή τους, για 20 χρόνια «από την ημερομηνία μεταβολής της χρήσης γης, με τον οποίο οι δραστηριότητες αυτές κατέστησαν μη συμβατές». Με το πολυνομοσχέδιο προβλέπεται λοιπόν ρητά, ότι υφιστάμενη βιομηχανική δραστηριότητα θα διατηρείται ακόμα και σε περίπτωση μεταβολής των χρήσεων γης. Πιο συγκεκριμένα αλλά συνοπτικά, προβλέπεται ότι:
      ⦁ επιχειρήσεις που έχουν ιδρυθεί νόμιμα σε περιοχές με θεσμοθετημένη βιομηχανική χρήση γης, δεν υποχρεούνται να μετεγκατασταθούν
      ⦁ επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν νόμιμα σε περιοχές χωρίς θεσμοθετημένες χρήσεις γης (εκτός σχεδίου) μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους στην ίδια περιοχή για 20 χρόνια
      ⦁ επιχειρήσεις που ανήκουν στην κατηγορία SEVESO και ιδρύθηκαν νόμιμα σε περιοχές με θεσμοθετημένη βιομηχανική χρήση γης μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους για 20 χρόνια
      ⦁ επιχειρήσεις που ανήκουν στην κατηγορία SEVESO και ιδρύθηκαν νόμιμα σε περιοχές χωρίς θεσμοθετημένες χρήσεις γης μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους για 12 χρόνια
      Για παράδειγμα, ένα εργοστάσιο που βρίσκεται σε μια εκτός σχεδίου περιοχή που μπαίνει στο σχέδιο ως περιοχή κατοικίας ή πρασίνου, θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί για 20 χρόνια από την αλλαγή του πολεοδομικού σχεδιασμού. Ή, αν μια πόλη επεκταθεί νόμιμα και πλησιάσει τα όρια μιας εγκατάστασης που υπόκειται στην οδηγία SEVESO (πχ ένα διυλιστήριο), τότε το διυλιστήριο θα έχει περιθώριο 12 ή 20 ετών για παύση λειτουργίας ή μετεγκατάσταση, αναλόγως αν βρίσκονταν σε περιοχή εκτός ή εντός σχεδίου.
      Πλήρης απαλλαγή από αδειοδότηση για τη μεταποίηση
      Όχι μόνο τα επαγγελματικά εργαστήρια, αλλά το σύνολο σχεδόν των μεταποιητικών δραστηριοτήτων (βιοτεχνία, βιομηχανία, συσκευασία κλπ) απαλλάσεται πλέον από τη διαδικασία άδειας εγκατάστασης και άδειας λειτουργίας και εντάσσεται στο καθεστώς της «γνωστοποίησης» που εισήχθη το 2016 και ξεκίνησε την εφαρμογή του από τον τομέα τροφίμων και ποτών, τον τουρισμό και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέρονταος, ενώ σταδιακά εντάχθηκαν και άλλες δραστηριότητες (εξορυκτική βιομηχανία, λατομεία, μεταλλεία, ορυχεία κλπ). Έτσι πλέον την ευθύνη για τη συμβατότητα της δραστηριότητας με τη νομοθεσία (ισχύς, παραγωγικότητα, χρήσεις γης, περιβάλλον, ασφάλεια, κλπ) αναλαμβάνει η επιχείρηση και το κράτος θα ελέγχει εκ των υστέρων αν εφαρμόζεται η νομοθεσία. Η επιχείρηση αναλαμβάνει να συγκεντρώσει όλα τα σχετικά δικαιολογητικά (χρήση γης, πυρασφάλεια, πρότυπες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κλπ) και να διατηρεί στην εγκατάστασή της και απλά γνωστοποιεί στις διευθύνσεις ανάπτυξης ότι ξεκίνησε τη λειτουργία της. Ειδικό καθεστώς ελέγχου εκ των προτέρων διατηρείται μόνο για λίγες δραστηριότητες υψηλού κινδύνου. Έτσι το κράτος αναλαμβάνει πλέον την υποχρέωση εκτεταμένων εκ των υστέρων ελέγχων, αν και το πληροφοριακό σύστημα που αποτελεί την «καρδιά» του νέου συστήματος αδειοδότησης και ελέγχου δεν είναι ακόμη διαθέσιμο – δύο σχεδόν χρόνια μετά την πρώτη σχετική πρόβλεψη της κυβέρνησης.
      Απελευθέρωση των γεννητριών
      Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο του πολυνομοσχεδίου είναι η λεκτική αναδιατυπώση της «αδειοδότησης» εγκατάστασης γεννητριών (που συνήθως καίνε πετρέλαιο) για την παραγωγή ρεύματος σε περίπτωση διακοπής. Η διάταξη του πολυνομοσχεδίου επιτρέπει ρητά την εγκατάσταση εφεδρικών γεννητριών με την προϋπόθεση σύνδεσης με το δίκτυο και έγκρισης από το διαχειριστή του δικτύου.
      Αναθεώρηση των βαθμών όχλησης όλων των δραστηριοτήτων μέχρι το 2020
      Μέχρι ο τέλος του 2020 θα πρέπει να αναθεωρηθεί ολόκληρο το σύστημα κατάταξης των οικονομικών δραστηριοτήτων που άπτονται της μεταποίησης σε βαθμούς όχλησης. Οι βαθμοί όχλησης, που προκύπτουν με αναπτυαξιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, χρησιμεύουν κυρίως στη διευκόλυνση (ή απαγόρευση) χωροθέτησης. Το σημερινό καθεστώς κατηγοριών όχλησης έχει κατηγορηθεί από πολλούς ως απαρχαιωμένο αλλά και ότι δημιουργεί αντιθέσεις με το περιβαλλοντικό δίκαιο, κυρίως διότι μετά την εισαγωγή της κατάταξης δραστηριοτήτων (κάθε είδους, όχι μόνο μεταποιητικών) στην περιβαλλοντική αδειοδότηση, στο νόμο 4014 για την προστασία του περιβάλλοντος, υπάρχουν διαφορετικά κριτήρια μεταξύ περιβαλλοντικής αδειοδότησης και αδειοδότησης λειτουργίας με τους βαθμούς όχλησης. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο πολυνομοσχέδιο «με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας που εκδίδεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, αναθεωρούνται οι κατηγορίες όχλησης στις οποίες κατατάσσονται οι μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες. Για την αναθεώρηση των κατηγοριών όχλησης λαμβάνονται υπόψη πολεοδομικά κριτήρια, όπως θόρυβος, οσμές, εκπομπές, δονήσεις, κυκλοφοριακοί φόρτοι, απόσταση από αστικό ιστό, καθώς και η κατάταξη της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 4014/2011»
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Υπογράφηκε και στάλθηκε για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση για την αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης για τον αντικειμενικό προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας ακινήτων.
       Έως αύριο θα κατατεθεί προς ψήφιση και η τροπολογία για την προσαρμογή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), ώστε το συνολικό ποσό βεβαίωσης να παραμείνει σταθερό.
      Με τα παραπάνω ολοκληρώνεται η δράση εναρμόνισης των αντικειμενικών με τις εμπορικές τιμές στην ελληνική αγορά ακινήτων, δράση που είχε συμφωνηθεί από το 2ο μνημόνιο το 2012.
      Η συνολική εικόνα για την αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης σε σύνολο 10.216 ζωνών, είναι η εξής:
      Σε 2.122 μειώθηκαν
      Σε 4.302 έμειναν σταθερές
      Σε 3.792  αυξήθηκαν
      Επίσης, με την τροπολογία για την προσαρμογή του ΕΝΦΙΑ διευρύνεται το άνω όριο του πρώτου κλιμακίου του κύριου φόρου από τα 500 στα 550 ευρώ και του τρίτου από τα 1000 στα 1050 ευρώ. Επιπλέον αυξάνεται το αφορολόγητο όριο για το συμπληρωματικό φόρο από τα 200.000 ευρώ στα 250.000 ευρώ.
      Με βάση τις νέες τιμές και τις παραπάνω αλλαγές έγινε προσομοίωση της εκκαθάρισης του ΕΝΦΙΑ για το έτος 2018.
      Σύμφωνα με αυτήν:
      Μειωμένα θα είναι τα εκκαθαριστικά για 1.470.962 ή το 23% των φυσικών προσώπων.
      Αμετάβλητα για 3.995.181 ή το 62%.
      Ελάχιστη αύξηση από ένα έως 50 ευρώ (12 ευρώ κατά μέσο όρο) θα έχουν τα εκκαθαριστικά για 737.709 ή το 12%.
      Αύξηση από 50 έως 200 ευρώ,  θα έχουν τα εκκαθαριστικά 160.001 φυσικών προσώπων ή το 2,3%.
      Mόνο για το 0,7% ή 48.961 φορολογούμενους θα προκύψει αύξηση πάνω από 200 ευρώ.
      Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι  το 97% των φυσικών προσώπων θα έχουν εκκαθαριστικά μειωμένα, αμετάβλητα ή με οριακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι.
       Αντίστοιχη είναι η εικόνα για τα νομικά πρόσωπα, καθώς το 91% θα δει εκκαθαριστικά μειωμένα (61%), σταθερά (25%) ή αυξημένα έως 50 ευρώ (5%).
      Τέλος, επισημαίνεται ότι με την ίδια τροπολογία ορίζεται ως ημερομηνία της τελευταίας δόσης του ΕΝΦΙΑ το τέλος Ιανουαρίου, αντί του Δεκεμβρίου που ίσχυε από την έκδοση του νόμου και ότι η πρώτη δόση θα καταβληθεί το Σεπτέμβριο.
      Πηγή: reporter.gr
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο σχεδιασμό έχει η ΔΕΗ για να κερδίσει το χαμένο χρόνο στις ΑΠΕ, όπως αποκάλυψε χθες ο πρόεδρος της επιχείρησης Μανόλης Παναγιωτάκης στη Γενική Συνέλευση της επιχείρησης. Πρόκειται για την επένδυση ποσού περί τα 2,3 δις. ευρώ έτσι ώστε εντός μιας 10ετίας να 15πλασιάσει τη σημερινή εγκατεστημένη ισχύ της σε «πράσινη» παραγωγή ενέργειας.
      Όπως είπε, συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της επιχείρησης:
      «Ιδιαίτερα θέλω να σταθώ στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Ένας τομέας, στον οποίο τα ολέθρια λάθη και οι παραλείψεις του παρελθόντος όχι μόνον έχουν καταστήσει τη ΔΕΗ από πρωτοπόρο σε μικρή δύναμη, με 3% μερίδιο στη σχετική αγορά, αλλά – το κυριότερο – έχουν συντελέσει ώστε, αντί οι ΑΠΕ να είναι πηγή κερδών για τη ΔΕΗ, να είναι παράγοντας αφαίμαξης και απωλειών της με εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο.
      Ωστόσο το μέλλον είναι μπροστά μας. Το Στρατηγικό Σχέδιο προβλέπει ότι την επόμενη δεκαετία πρέπει να 15πλασιάσουμε την ισχύ μας στις ΑΠΕ. Αυτό θα απαιτήσει κεφάλαια πλέον των 2,3 δισ. ευρώ. Θα είναι η νέα ατμομηχανή ανάπτυξης της ΔΕΗ, όπως τις προηγούμενες δεκαετίες η ατμομηχανή ήταν οι Θερμικοί και Υδροηλεκτρικοί Σταθμοί Παραγωγής, τα Δίκτυα Μεταφοράς και Διανομής, που εξασφάλισαν φθηνή και αξιόπιστη Ηλεκτρική Ενέργεια και στο πιο απομακρυσμένο σημείο της χώρας.
      Για τη βέλτιστη διαχείριση της ανάπτυξης των ΑΠΕ, θα ληφθούν οι αναγκαίες στρατηγικές αποφάσεις το επόμενο διάστημα με τον πιο συστηματικό τρόπο, και βέβαια θα αξιοποιηθούν όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, οι επιχειρηματικές συνεργασίες και οι ευνοϊκές για τις ΑΠΕ πολιτικές χρηματοδότησης των τραπεζών και των επενδυτικών κεφαλαίων».
      Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Παναγιωτάκης και στην τροφοδοσία των νησιών, επισημαίνοντας την προοπτική των «πράσινων και έξυπνων νησιών»:
      «Κρίνω στο σημείο αυτό σκόπιμο να κάνω ιδιαίτερη μνεία στο θέμα της τροφοδοσίας των νησιών μας, διασυνδεδεμένων και μη. Η ΔΕΗ έως σήμερα έχει επενδύσει τεράστια ποσά σε Σταθμούς Παραγωγής και Δίκτυα, έχοντας διασφαλίσει πλήρως και αξιόπιστα τον εφοδιασμό τους με ηλεκτρική ενέργεια. Σήμερα όμως πρέπει να μεταβούμε σε νέα εποχή. Ίσως έχουμε αργήσει. Οι εξελίξεις της τεχνολογίας. Οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Οι ευρωπαϊκές πολιτικές. Οι ανάγκες της ανάπτυξης επιβάλλουν να μεταβούμε σε άλλο μοντέλο:
      - που θα βελτιώνει ουσιαστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα,
      - που θα αυξάνει την αξιοπιστία και την ικανότητα των δικτύων μας,
      - που θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις μεγαλύτερης ανάπτυξης των ΑΠΕ, περισσότερης συμμετοχής του ηλεκτρισμού στην οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα των νησιών.
      Αναφέρομαι στα «έξυπνα και πράσινα νησιά». Έχουν ήδη υπάρξει πρωτοβουλίες από τον ΔΕΔΔΗΕ αλλά και από τη ΔΕΗ και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες, με διάφορες συμφωνίες, όπως π.χ. αυτή με την κορεατική KEPCO. Παράλληλα, γίνονται συζητήσεις και διεργασίες στο θέμα της αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και στα υβριδικά συστήματα. Είμαστε ακόμη στην αρχή. Χρειάζεται να επιταχύνουμε».
      Περισσότερα...

      9

    • kan62

      Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 101Α/2018 που περιέχει το ν.4546/2018 :
      Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις και
      Στα άρθρα 34 και 45 τροποποιήσεις του ν.4495/2017.
      ν4546_2018.pdf
      Περισσότερα...

      53

    • Engineer

      Η πιο «κλισέ» φράση όσων ασχολούνται με τις συνδυασμένες και εμπορευματικές μεταφορές είναι η ακόλουθη: Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί εμπορευματικός κόμβος της ΝΑ Ευρώπης.
      Μπορεί να αποτελεί ουτοπία, μπορεί και όχι. Από την άλλη πλευρά, τα βήματα προόδου είναι εμφανή, κυρίως στον τομέα των υποδομών και όχι μόνο.
      Η χώρα έχει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης διεθνών φορτίων, όπως ανέφερε πρόσφατα στην ημερίδα «Συνδυασμένες Μεταφορές και ο Ρόλος της Ελλάδας», που διεξήχθη στο Θριάσιο Ε/Κ, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης Εφοδιαστικής Ιωάννης Μίνης.
      Για παράδειγμα, ο Πειραιάς είναι ο πλησιέστερος στο Σουέζ σημαντικός ευρωπαϊκός λιμένας, η θέση της χώρας είναι ευνοϊκή σε σχέση με την Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη και η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ αύξησε τα διεθνή φορτία, εάν και μόνο το 10% – 15% εξ αυτών διακινούνται μέσω της ενδοχώρας.
      Επιπροσθέτως, οι σιδηροδρομικές μεταφορές δύνανται να αποτελέσουν κρίσιμο παράγοντα προσέλκυσης διεθνών φορτίων.
      Oι διάδρομοι των εμπορευματικών ροών στους οποίους μπορεί να πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα
      Για παράδειγμα, η σιδηροδρομική μεταφορά διεθνούς φορτίου από τον ΣΕΠ, ύψους 30.000 TEU ανά έτος, θα μπορούσε να ανέλθει στα επίπεδα των 100.000 TEU, με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα.
      Στα ανωτέρω χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι σημαντικό:
      -Να προσδιορισθούν οι διεθνείς εμπορευματικές ροές και να κατηγοριοποιηθούν.
      -Για τις εν δυνάμει ροές, να προσδιοριστούν ανά κατηγορία, όπως η προστιθέμενη αξία για τη χώρα και πρωτοβουλίες αύξησης της ζήτησης – ενίσχυσης της προσφοράς.
      Σε θεσμικό επίπεδο προτείνεται τα υπουργεία Οικονομίας και Εξωτερικών να αναλάβουν συστηματικές πρωτοβουλίες για εξευρωπαϊσμό προϊόντων, μέσω προστιθέμενης αξίας στην Ελλάδα (σύμφωνα πάντα με τις επιταγές των κανονισμών της ΕΕ).
      Επίσης, κρίνεται σκόπιμο να δοθούν κίνητρα για κατάλληλες επενδύσεις σε συναρμολόγηση, επισκευή/rework, «τελειοποίηση», μεταποίηση διεθνών φορτίων, αλλά και να γίνει ενδελεχές benchmarking σε χώρες της ΕΕ, στις οποίες προσφέρονται παρόμοιες υπηρεσίες (Ιρλανδία, Τσεχία, κλπ)
      Αντίστοιχα, για διεθνή φορτία (εκτός ΕΕ), να μελετηθούν κίνητρα και προϋποθέσεις, ώστε τα φορτία να τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ελλάδα –  25% του ποσού εκτελωνισμού παραμένει στην Ελλάδα.
      Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να εφαρμοστούν ταχείες διαδικασίες εκτελωνισμού, πρότυποι δασμοί ανά κατηγορία αγαθών (και σχετική υποστήριξη του προσωπικού του τελωνείου, περιορίζοντας την ανάγκη για προσδιορισμό δασμών ανά περίπτωση) και ηλεκτρονικοποίηση του συνόλου των διαδικασιών, ώστε να συμπεριλάβει και άλλες υπηρεσίες ή φορείς που εμπλέκονται στην εισαγωγή και εξαγωγή εμπορευμάτων.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργικη απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την τροποποίηση της με Α.Π. 171563/131/21.02.2018 (Β'756/02.03.2018) κοινής απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με τίτλο: «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονόμηση κατ' οίκον II”, που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
      Διαβάστε περισσότερα στο επισυναπτόμενο αρχείο με το ΦΕΚ της απόφασης.
      ΦΕΚ - Τροποποίηση της Απόφασης για το πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ'οίκον.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η επέκταση των δραστηριοτήτων της στις χώρες της ευρύτερης περιοχής αποτελεί στρατηγική επιλογή της επιχείρησης.
      Από το Ντουμπάι ελπίζει η ΔΕΗ ότι θα αρχίσει η ουσιαστική έξοδος στις αγορές της ευρύτερης περιοχής, στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής που επιχειρεί να χαράξει και αναζητώντας διέξοδο στο εξωτερικό για να περιορίσει τις απώλειες που θα έχει στην εσωτερική αγορά λόγω της απελευθέρωσης.  
      Έτσι σε συνεργασία με την ελληνική κατασκευαστική εταιρία Archirodon Group, που διαθέτει πλούσια δράση κυρίως στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική, η ΔΕΗ συμμετέχει σε διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το Ντουμπάι για την μελέτη και κατασκευή του πρώτου υδροηλεκτρικού σταθμού στην Αραβική Χερσόνησο. 
      Το υδροηλεκτρικό, ισχύος 250 MW και προϋπολογισμού 427 εκατ. ευρώ,  πρόκειται να κατασκευαστεί  στην ορεινή περιοχή Hatta, περίπου 134 χλμ. ανατολικά του Ντουμπάι, κοντά στα σύνορα με το Ομάν. 
      Για τη λειτουργία του θα χρησιμοποιηθούν τα νερά από υπάρχον φράγμα δυναμικότητας 1.716 εκατ. γαλονιών νερού. 
      Η άντληση του νερού στον ταμιευτήρα  θα γίνεται με τη χρήση ηλιακής ενέργειας κατά τις ώρες εκτός αιχμής, ενώ τις ώρες αιχμής θα λειτουργεί το υδροηλεκτρικό.
      Τη μελέτη για το έργο και το κόστος κατασκευής του έχει εκπονήσει η γαλλική EdF.
      Παρότι οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες της Αραβικής Χερσονήσου έχουν συμπεριλάβει την ηλιακή, την αιολική και την πυρηνική ενέργεια στο φιλόδοξο πρόγραμμά τους για την ανάπτυξη των ΑΠΕ, προκειμένου να απελευθερώσουν πετρέλαιο προς εξαγωγή, τα υδροηλεκτρικά δεν έχουν αναπτυχθεί σχεδόν καθόλου, λόγω των  περιορισμένων υδατικών αποθεμάτων της περιοχής.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χώρες του Κόλπου είναι από τους μεγαλύτερους καταναλωτές αφαλατωμένου νερού, μίας ιδιαίτερα ενεργοβόρου τεχνολογίας. 

      Βλέψεις στις γειτονικές βαλκανικές χώρες 

      Πέραν του συγκεκριμένου διαγωνισμού η ΔΕΗ επιδιώκει να ενισχύσει τη δραστηριότητά της σε Αλβανία, Βουλγαρία, Τουρκία και π.ΓΔΜ, ενώ έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με ξένους ομίλους όπως: 
      • Τη Shenhua Group Corporation of China για κοινές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες στην Ελλάδα, στις περιοχές της Βαλκανικής, στην Τουρκία, στην Ανατολική Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή, με βασικό αντικείμενο την ανάπτυξη σταθμών παραγωγής, συμβατικών και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας .
      • Τη General Electric, με προοπτική την ίδρυση κοινής εταιρείας παροχής τεχνικής υποστήριξης σε θερμικούς σταθμούς παραγωγής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό 
      • Τη κορεάτικη KEPCO,με αντικείμενο την εξέταση δυνατότητας δημιουργίας «έξυπνου νησιού» στη χώρα μας και πιλοτικών έργων «έξυπνων μετρητών».
      • Τη CMEC, γνωστή από το Project Μελίτη, με την οποία υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία για από κοινού ίδρυση και λειτουργία εργοστασίου κατασκευής «έξυπνων μετρητών» στη χώρα μας και σε άλλες αγορές.
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Στα ύψη θα βρεθούν από την 1η Ιανουαρίου του 2019 οι τιμές των διοδίων που ήδη υπάρχουν ή πρόκειται να εγκατασταθούν στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονές της, όπως προβλέπεται σε Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε χθες σε ΦΕΚ και συνυπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Παράλληλα, με την απόφαση καταργείται κάθε απαλλαγή από την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων για όλους τους οδηγούς, εκτός των ανέργων. Οι τελευταίοι θα διέρχονται από τους σταθμούς μόνο με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας, η οποία θα πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ κατά τη διέλευση.
      Συγκεκριμένα, στην ΚΥΑ αναφέρεται ότι αναπροσαρμόζεται η χιλιομετρική χρέωση για διέλευση από τον αυτοκινητόδρομο που διαπερνά ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα ΙΧ οχήματα, από 0,03 ευρώ ανά χλμ που είναι σήμερα. Η χρέωση αυτή θα επιβάλλεται για όλο το μήκος του κάθε τμήματος, όπως καθορίζεται από την ίδια ΚΥΑ. Ως εκ τούτου, στον σταθμό διοδίων στα Μάλγαρα, που οι οδηγοί θα πληρώνουν για ζώνη χρέωσης 59,7 χιλιομέτρων, το ύψος του αντιτίμου, από τα 1,20 ευρώ όπου βρίσκεται σήμερα, θα εκτοξευθεί στα 2,98 ευρώ, που σημαίνει αύξηση 150%!
      Για τον σταθμό Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ σε 2,02 ευρώ.
      Για παράδειγμα, ο οδηγός ενός ΙΧ αυτοκινήτου που σήμερα κάνει τη διαδρομή Πτολεμαΐδα Κοζάνης - Χρυσούπολη Καβάλας και καταβάλλει σε σταθμούς διοδίων αντίτιμα συνολικού ύψους 8,40 ευρώ, από το 2019, για την ίδια διαδρομή, θα πρέπει να βγάζει από την τσέπη του σχεδόν τα διπλάσια, δηλαδή 15,51 ευρώ, αφού, πέρα από τις αυξήσεις, θα διέρχεται, πλέον, και από τρεις νέους σταθμούς (συνολικά επτά, έναντι τεσσάρων σήμερα).
      Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου - Σελλών - Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας - Ιωαννίνων), αλλάζοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ, από 2,10 ευρώ σήμερα (αύξηση 67%). Σε ό,τι αφορά τους κάθετους άξονες του αυτοκινητοδρόμου, στην Ιεροπηγή το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), στους Ευζώνους για 60 χλμ με κόστος 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), στον Προμαχώνα για 48 χλμ με χρέωση 2,40 ευρώ και στον Στρυμονικό για 47,5 χλμ με κόστος 2,37 ευρώ.
      Η απόφαση θα εφαρμοστεί ως έχει μόνο εάν εγκριθεί από την αρμόδια υπηρεσία της Κομισιόν, η οποία, όμως, μπορεί να αποφασίσει εκ νέου διαφοροποίηση της χρέωσης. Σε αυτήν την περίπτωση, οι τιμές που προβλέπονται στην απόφαση θα επαναπροσαρμοστούν ανάλογα. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση, «το ύψος διοδίων τελών που θα εισπράττονται στους σταθμούς διοδίων επί της Εγνατίας Οδού και των κάθετων σε αυτήν οδικών αξόνων ορίζεται σε 0,05 €/χλμ. με ΦΠΑ για την κατηγορία οχημάτων 2 και επιβάλλεται για το μήκος χρέωσης κάθε σταθμού διοδίων. Ισχύει από 1/1/2019, υπό την προϋπόθεση ότι έχει προηγούμενα εγκριθεί η Τιμολογιακή Πολιτική διοδίων τελών για τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και τους κάθετους άξονες αυτής από την Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG -MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
      Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση αυτή αφορά προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της 4η αξιολόγησης και για την προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ.
      Δείτε αναλυτικά την ΚΥΑ, ΕΔΩ: http://www.voria.gr/elfinder/1471651-KYA-EGNATIA.pdf
      ---
      Είχε προηγηθεί αυτός ο χρησμός, που αναφέρονταν στις προθέσεις μείωσης  στο "μέλλον"...
      "Ως «μελλοντική πρόκληση» χαρακτήρισε τη μείωση των διοδίων, ο Χρήστος Σπίρτζης παραχωρώντας συνέντευξη στην εφημερίδα «Real News»."
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/spirtzis-mellontiki-proklisi-i-miosi-ton-diodion
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, ανακοίνωσε ότι από 1-6-2018, κξεκίνησε η επίσημη λειτουργία της νέας διαδικτυακής πύλης της Εθνικής Βάσης Δεδομένων Δημοσίων Συμβάσεων, ppp.eaadhsy.gr.
      Η Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ., σύμφωνα με τον ιδρυτικό της Νόμο ν. 4013/2011 (άρθρο 2 παρ 2 περίπτωση ι), το ν. 4412/2016 (άρθρο 74 παρ 6, άρθρα 340 και 342), καθώς και την Εθνική Στρατηγική για τις Δημόσιες Συμβάσεις 2016-2020, ολοκλήρωσε το σχεδιασμό και την υλοποίηση της διαδικτυακής πύλης ppp.eaadhsy.gr προκειμένου να λειτουργήσει η Εθνική Βάση Δεδομένων Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Β.Δ.ΔΗ.ΣΥ).
      Η Ε.Β.Δ.ΔΗ.ΣΥ παρέχει ελεύθερη και απεριόριστη πρόσβαση σε όλες τις κεντρικές αρχές αγορών, τις αναθέτουσες αρχές και τους αναθέτοντες φορείς, τους οικονομικούς φορείς, τις επιχειρήσεις αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη. Συγκεκριμένα στη νέα διαδικτυακή πύλη, επί του παρόντος, παρέχεται η πρόσβαση σε:
      Α) Στοιχεία Δημοσίων Συμβάσεων - Στατιστικές Απεικονίσεις των ετών 2016, 2017 και 2018 (Α’ τρίμηνο)
      Β) Μητρώο Αναθετουσών Αρχών και Χωριστών Επιχειρησιακών Μονάδων
      Γ) Κατάλογο Αποκλεισθέντων Οικονομικών Φορέων (απαιτείται διαβαθμισμένη πρόσβαση)
      Δ) Νομοθεσία - Ενωσιακό και Εθνικό Δίκαιο Δημοσίων Συμβάσεων (Νομοθετικό και Κανονιστικό πλαίσιο)
      Ε) Νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
      ΣΤ) Πληροφοριακά Συστήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μεταξύ των οποίων:
      - Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Προμήθειας - ESPD
      - Επιγραμμικό Αποθετήριο Πιστοποιητικών – e-Certis
      - Σύστημα πληροφοριών σχετικά με τις ευρωπαϊκές προκηρύξεις δημοσίων συμβάσεων – SIMAP (Ted, eSenders, eNotices, eTendering)
      - Σύστημα Πληροφόρησης για την εσωτερική αγορά – IMI.
      Στόχος της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ είναι, η Ε.Β.Δ.ΔΗ.ΣΥ να αποτελέσει:
      - ένα κεντρικό κόμβο πληροφορίας για τις δημόσιες συμβάσεις - σημείο αναφοράς για τις αναθέτουσες αρχές, τους αναθέτοντες φορείς και τους οικονομικούς φορείς
      - ένα αξιόπιστο και έγκυρο σύστημα Ανοικτής Διακυβέρνησης στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων που να εξασφαλίζει τις βασικές αρχές που τη χαρακτηρίζουν, ήτοι Συμμετοχή, Διαφάνεια, Λογοδοσία και Αποτελεσματικότητα
      - βασικό στοιχείο του μηχανισμού παρακολούθησης και εποπτείας του τομέα των Δημοσίων Συμβάσεων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ελλάδα αντιμετώπισε μια από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις στην ιστορία της Ευρώπης για μια δεκαετία. Για αρκετά χρόνια ο κλάδος των ακινήτων είχε «βαλτώσει» και πολλοί λίγοι ήταν εκείνοι που ήθελαν να επενδύσουν σε ακίνητα.
      Όπως λέει σε δημοσίευμά της η USA Today η εικόνα αυτή φάνηκε να αλλάζει από το 2016 όταν ειδικά στα ελληνικά νησιά που βρίσκονται στο Αιγαίο και το Ιόνιο ξεκίνησαν να τοποθετούνται ξένοι επενδυτές.
      «Την ώρα που η οικονομία άρχισε να βελτιώνεται σε Ισπανία και Πορτογαλία η Ελλάδα είχε μείνει πίσω» αναφέρει η Natalie Leontaraki, Επικεφαλής της Sotheby’s International Realty στην Ελλάδα, συμπληρώνοντας ότι στη συνέχεια η οικονομία «γύρισε» και οι επενδυτές άρχισαν να επωφελούνται από τη χαμηλή φορολογία στη μεταβίβαση ακινήτων και τους ετήσιους φόρους ακίνητης περιουσίας.
      Συγκεκριμένα, επενδυτές από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Αυστραλία άρχισαν να αναζητούν μια δεύτερη κατοικία κυρίως εξοχική σε ελληνικά νησιά. Μάλιστα, οι τιμές ξανά πήραν ανοδική τροχιά καθώς η ζήτηση γίνεται ολοένα και πιο υψηλή.
      Όπως ανέφερε η επικεφαλής της Sotheby’s, η Μύκονος αποτελεί την «βασίλισσα» όσον αφορά στην αγορά εξοχικής κατοικίας με την Κέρκυρα και την Κρήτη να ακολουθούν. Παράλληλα, έντονο είναι το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών να αποκτήσουν το δικό τους ακίνητο και σε άλλα νησιά των Κυκλάδων, τη Ρόδο και την Ανδρο. 
      Την ίδια ώρα υψηλές είναι οι τιμές και στην ενοικίαση ακινήτων καθώς φθάνουν και τις $4.000 την ημέρα. 
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μια θέση στο... βιβλίο Γκίνες διεκδικεί η Πολεοδομία της Σύρου μετά το τελευταίο σαρωτικό της πέρασμα από το Νησί των Ανέμων. Κλιμάκιο της υπηρεσίας μέσα σε τέσσερα μόλις 24ωρα επέβαλε πρόστιμα ύψους 1,6 εκατ. Ευρώ για πολεοδομικές αυθαιρεσίες.
      Ωστόσο το εντυπωσιακό είναι ότι παρά τα τσουχτερά πρόστιμα, οι ιδιοκτήτες των αυθαιρέτων συνεχίζουν απτόητοι να χτίζουν χωρίς άδειες, μην υπολογίζοντας ούτε την Εισαγγελία Σύρου, ούτε την Αστυνομία, ούτε και την αρμόδια Πολεοδομία βασιζόμενοι στη λογική ότι τα κέρδη που θα αποκομίσουν από την φετινή σεζόν επαρκούν και για να καλύψουν τα βαρύτατα πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί.   Σύμφωνα λοιπόν με πηγές του υπουργείου Εσωτερικών, το κλιμάκιο της Πολεοδομίας Σύρου που κατέβηκε για επιτόπιες αυτοψίες σε αυθαίρετες κατασκευές πριν απο λίγες μέρες επέβαλε πρόστιμα ύψους 1,6 εκατ. Ευρώ σε διάστημα τεσσάρων ημερών. 

      Στο στόχαστρο των πολεοδομικών Αρχών μπήκαν και τα εκατοντάδες κοντέινερ που τείνουν να αλλάξουν την φυσιογνωμία του νησιού, έπειτα κι απο παρέμβαση της δημοτικής Αρχής, που ζήτησε από τους κατόχους τους να τα απομακρύνουν το συντομότερο δυνατό.

      Χαρακτηριστική περίπτωση, η παραλία της Ελιάς, όπου εντοπίστηκαν πλήθος κοντέινερ, κάποια εκ των οποίων χρησιμοποιούνταν ως αποθηκευτικοί χώροι κι άλλα ως χώρος φιλοξενίας εργαζόμενων.
        Στη συγκεκριμένη παραλία επεβλήθη και το υψηλότερο πρόστιμο, πάνω από 300.000 ευρώ για την ύπαρξη κοντέινερ γιγαντιαίων διαστάσεων, όπως βλέπετε και στο σχετικό φωτογραφικό υλικό που εξασφάλισε το protothema.gr
         


      O δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς, μιλώντας στο protothema.gr για την εικόνα που παρουσιάζει το νησί εξαιτίας των κοντέινερ, ανέφερε ότι: “Ως Δημοτική Αρχή διαπιστώσαμε εγκαίρως το πρόβλημα και μάλιστα με σχετική ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου , η οποία προηγήθηκε των δημοσιευμάτων σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα και ζητήσαμε την άμεση παρέμβαση όλων των συναρμόδιων ελεγκτικών αρχών, προκειμένου να εφαρμοστεί ο νόμος”.

      Και συνέχισε: “Οι αρμόδιοι ελεγκτές της Πολεοδομίας Σύρου, αντέδρασαν σε χρόνο ρεκόρ και με την αμέριστη υποστήριξη τόσο του Λιμενικού όσο και της Αστυνομίας, προέβησαν στους πρώτους ελέγχους και στην επιβολή προστίμων, ανάλογων με τις παραβάσεις που σημειώθηκαν.Μάλιστα, αρκετά κοντέινερ έχουν ήδη απομακρυνθεί, ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται να απομακρυνθούν πολλά περισσότερα.Οι έλεγχοι από την Πολεοδομία Σύρου θα συνεχιστούν καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι δε θα υπάρξει επανάληψη του φαινομένου.Έχουμε δεσμευτεί ως Δημοτική Αρχή και εγώ προσωπικά από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τη διοίκηση του τόπου, ότι δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με το φυσικό κάλλος και να αλλοιώσει το μοναδικό κυκλαδίτικο τοπίο της Μυκόνου!Θα πρέπει όλοι να σεβαστούμε τα αυτονόητα και να αναλογιστούμε ποιο νησί θέλουμε να κληρονομήσουμε στη νέα γενιά Μυκονιατών, που σε λίγα χρόνια θα αναλάβει τις τύχες του τόπου μας.»
      Περισσότερα...

      7

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.