Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Οι δασικοί χάρτες καταρτίζονται με την οριοθέτηση των δασικών εκτάσεων από τη φωτοερμηνεία ιστορικών και πρόσφατων αεροφωτογραφιών, σύμφωνα με τις διατάξεις τις δασικής νομοθεσίας.
       
      Τα αποτελέσματα της οριοθέτησης αυτής εμφανίζονται σε υπόβαθρα (ορθοφωτογραφίες) πρόσφατης απεικόνισης. Στους δασικούς χάρτες εμφανίζονται οι δασικές και οι μη δασικές εκτάσεις δύο περιόδων:
       
      - της ιστορικής – παλαιότερης περιόδου, (κατά κανόνα είναι του έτους 1945).
       

       
      - της σημερινής – πρόσφατης περιόδου, η οποία στηρίζεται στη φωτοερμηνεία των πλέον πρόσφατων αεροφωτογραφιών (οι τελευταίες, μέχρι σήμερα, λήφθηκαν κατά τα έτη 2008 – 2009)
       

       
      Στην ουσία, έχουμε την οπτικοποίηση – απεικόνιση δύο χρονικών στιγμών. Του 1945 και του 2008.
       
      Σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, για να χαρακτηριστεί μία έκταση ως Δασική, θα πρέπει:
       
      - να έχει χαρακτηριστεί ως δάσος τουλάχιστον σε μία από τις δύο περιόδους που εξετάζονται κατά τη σύνταξη των Δασικών Χαρτών, ή
       
      - να έχει χαρακτηριστεί με τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού ως «Δασική», ή
       
      - τέλος, να έχει κηρυχτεί ως αναδασωτέα, με απόφαση της Δασικής Υπηρεσίας της περιοχής.
       
      Εκτός από την οριοθέτηση των δασικών εκτάσεων, (φωτοερμηνευτική απόδοση) στους Δασικούς Χάρτες απεικονίζονται και ορισμένες διοικητικές πράξεις, οι οποίες εκδίδονται από διάφορες υπηρεσίες. Αυτές οι πράξεις – όρια είναι:
       
      - Τα όρια των εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί δασωτέες ή αναδασωτέες από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία της περιοχής.
       
      - Τα όρια των τελεσίδικων πράξεων χαρακτηρισμού, που έχουν εκδοθεί από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία της περιοχής.
       
      - Τα όρια των οριοθετημένων οικισμών και εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών και ρυμοτομικών σχεδίων από τις αρμόδιες υπηρεσίες δόμησης (πολεοδομικά γραφεία).
       
      - Τα όρια των εποικιστικών εκτάσεων (διανομές), από τα τμήματα εποικισμού των διευθύνσεων αγροτικής ανάπτυξης.
       
      Η πιστοποίηση και ακριβής οριοθέτηση, σύμφωνα με τις προδιαγραφές περί κατάρτισης δασικών χαρτών, των ανωτέρω διοικητικών πράξεων, είναι αποκλειστική ευθύνη των επιμέρους υπηρεσιών όπως περιγράφηκαν παραπάνω. Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή δεν υπάρχει η πιστοποίηση και η οριοθέτηση, τα όρια αυτά δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν κατά τη σύνταξη του δασικού χάρτη και για μια συγκεκριμένη περιοχή εμφανίζεται μόνο η φωτοερμηνευτική απόδοση.
       

       
      Πηγή: https://dasarxeio.com/2017/02/11/1757/
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Το Ισραήλ -μετά από δύο χρόνια στη δεύτερη θέση- ξεπέρασε οριακά τη Νότια Κορέα και έγινε η χώρα που επενδύει το μεγαλύτερο στον κόσμο ποσοστό του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R & D), φθάνοντας το 4,25%, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΟΟΣΑ για το 2015.
       
      Η Ελλάδα, που έχει σχετικά βελτιώσει τις επιδόσεις της, αφιερώνει πλέον το 1% του ΑΕΠ της στην Έρευνα και βρίσκεται στην 32η θέση. Το ίδιο περίπου ποσοστό αφιερώνει η Πολωνία (33η) και η Τουρκία (34η). Μια θέση ψηλότερα (31η) βρίσκεται η Ρωσία με 1,1% του ΑΕΠ της.
       
      Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν κατά σειρά οι εξής χώρες: Ν.Κορέα (4,23%), Ιαπωνία (3,5%), Σουηδία (3,3%), Αυστρία (3,1%), Ελβετία (3%), Δανία (3%), Γερμανία (2,9%), Φινλανδία (2,9%) και ΗΠΑ (2,8%).
       
      Ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ διαμορφώθηκε το 2015 σε 2,4% του ΑΕΠ (όσο και το 2014), ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο 2%, πράγμα που δείχνει τη σχετική υστέρηση της Ευρώπης. Η συνεχώς ανερχόμενη Κίνα αφιερώνει περίπου το 2,1% του ΑΕΠ της, ποσοστό που στοχεύει να αυξήσει στο 2,5% έως το 2020.
       
      Για τις χώρες στην κορυφή της διεθνούς κατάταξης, το μεγαλύτερο τμήμα των δαπανών R & D κατευθύνεται στην εφαρμοσμένη και βιομηχανική έρευνα και ένα μικρότερο τμήμα στη βασική έρευνα (περίπου το 0,4% στο Ισραήλ και το 0,7% στη Ν.Κορέα).
       
      Εξάλλου, το ποσοστό των δαπανών R & D που χρηματοδοτούνται από τις κυβερνήσεις με δημόσιους πόρους, εμφανίζει συνεχή μείωση μετά το 2010, πέφτοντας από το 31% στο 27% το 2015. Το αντίστοιχο μερίδιο των ιδιωτικών επενδύσεων σε Έρευνα και Ανάπτυξη έχει πλέον αυξηθεί σε 69%.
       
      Για το 2016, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μια μάλλον στασιμότητα στις δαπάνες R & D, με τις ΗΠΑ να εμφανίζουν αύξηση και την Ιαπωνία μείωση.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=577595&catID=14
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Εκατομμύρια φανοστάτες αναμένεται να εφοδιαστούν με ανεμογεννήτριες για την παραγωγή ενέργειας με απευθείας σύνδεση στο εθνικό δίκτυο.
       
      Το έργο αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ της τεχνολογικής εταιρείας NVT και της εταιρείας ενέργειας OWN, οι οποίες σχεδίασαν την μικρή ανεμογεννήτρια που θα χρησιμοποιηθεί. Η κοινή πρωτοβουλία θα δημιουργήσει 25 θέσεις εργασίας κατά το επόμενο έτος, ωστόσο ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέλθει σε 300 μέσα σε τρία χρόνια. Οι δύο επιχειρήσεις εκτιμούν πως κύκλος εργασιών μπορεί να ξεπεράσει τις 400 εκατομμύρια λίρες μέσα σε πέντε χρόνια.
       
      «Υπάρχουν περίπου δέκα εκατομμύρια φανοστάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο και πάνω από το 20% εξ αυτών είναι κατάλληλοι για μετατροπή, κάτι που δημιουργεί τις συνθήκες για μία πολύ επεκτάσιμη επιχειρηματική ευκαιρία με τεράστιες δυνατότητες εξαγωγών», δήλωσε ο Ντέιβιντ Γκόρντον, διευθύνων σύμβουλος της OWN.
       
      «Έχουμε ήδη διεξάγει θετικές προκαταρκτικές συζητήσεις με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ υπάρχουν επίσης ενδείξεις ενδιαφέροντος από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Μεξικό, την Ιρλανδία και τη Νότια Αφρική», πρόσθεσε.
       
      «Πρόκειται για μία θαυμάσια είδηση και γνωρίζω από συναδέλφους από όλο το πολιτικό φάσμα ότι έχουν τις ίδιες θετικές προσδοκίες για το έργο αυτό. Βρίσκεται σε συμφωνία με τις πολιτικές των μεγάλων πολιτικών κομμάτων στη Σκωτία και μπορεί να παραδώσει τόσο καθαρή πράσινη ενέργεια, όσο και σημαντικά οικονομικά οφέλη για τους ιδιωτικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση», δήλωσε με τη σειρά του ο βουλευτής του Εθνικού Κόμματος Σκωτίας, Ρίτσαρντ Λάιλ. Τα κεντρικά γραφεία της OWN άλλωστε βρίσκονται στην Σκωτία.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1203670/inomeno-basileio-topothetisi-anemogennitrion-se-ekatommuria-fanostates
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Στα τέλη του ερχόμενου Μαρτίου αλλάζει παντελώς ο οδικός χάρτης της χώρας, καθώς δίνεται στην κυκλοφορία το τελευταίο και πλέον δύσκολο, τμήμα της εθνικής οδού, αυτό που παρακάμπτει την κοιλάδα των Τεμπών και φθάνει στη Σκοτίνα.
       
      Πρόκειται για τα πλέον …μπαρουτοκαπνισμένα 25 χιλιόμετρα που κατασκευάστηκαν ποτέ στη χώρα μας, αφού το έργο (που ξεκίνησε το 2004), προ τεσσάρων ετών βρίσκονταν ένα βήμα πριν την εγκατάλειψη.
       
      Εν τέλει η χρυσή τομή βρέθηκε και με συνολικό κόστος κοντά στο 1,1 δις ευρώ, θα παραδοθεί σε λιγότερο από δύο μήνες στην κυκλοφορία.
       
      Το onlarissa.gr σας παρουσιάζει σήμερα πρώτο και αποκλειστικά, ένα βίντεο – οδοιπορικό στις τρεις νέες σήραγγες και στις εν εξελίξει εργασίες στο υπόλοιπο οδικό τμήμα, δίνοντας παράλληλα και μία σαφή εικόνα για το χρόνο που θα χρειάζεται κανείς για να μετακινηθεί από τον Ευαγγελισμό, έως και τη Σκοτίνα.
       

       
      Πηγή: http://www.onlarissa.gr/2017/02/10/apoklistiko-vinteo-taxidepsame-proti-mesa-apo-tis-nees-siranges-ton-tempon/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τρία βραβεία και δεκατέσσερις επαίνους απένειμε η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «Monumenta» στις συμμετοχές του διαγωνισμού φωτογραφίας που προκήρυξε με θέμα «Κτήρια σε κίνδυνο στην Ελλάδα».
       
       
      Οι φωτογραφίες αφορούσαν σε 263 κτήρια κάθε χρήσης, διαφόρων χρονικών περιόδων του 19ου και 20ου αιώνα, στην πλειοψηφία τους σε μεγάλη εγκατάλειψη και κακή κατάσταση διατήρησης.
       
       
      Το πρώτο βραβείο απέσπασε ο Αχιλλέας Πλιάκος για τις φωτογραφίες με θέμα το Θειωρυχείο της Μήλου, το δεύτερο ο Γιώργος Κυβερνήτης για τις φωτογραφίες με θέμα τον Κρατικό Αερολιμένα Αθηνών στο Ελληνικό και το τρίτο η Ελένη Ζωγραφίνη για τις φωτογραφίες με θέμα τις προσφυγικές πολυκατοικίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας.
       
       
      Οι έπαινοι δόθηκαν στους Μάριο Άντρικ (Κονάκι του Δερβέναγα επί της εθνικής οδού Τρικάλων- Πύλης), Κυριακή Αρκουλή (Ξενία Καρτερού στο Ηράκλειο Κρήτης), Ευσταθία Ασημάκη (Πύργος Λεβίδη στο δήμο Παλλήνης), Ιωάννη Καλαμιώτη (εργοστάσιο «Ανώνυμη Ελληνική Εταιρεία Χαρτοποιίας» στο Αίγιο), Βασίλη Καϋμενάκη (Αλευροβιομηχανία SAMICA Ρόδου), Δανάη Κολιού (Στρατιωτικό Αρτοποιείο στο Γουδί), Αντιγόνη Κολοβέντζου (εργοστάσιο Κρόνος στην Ελευσίνα), Ιωάννη Λαχανή (οικία στην Παρακοπή Σύρου), Νικόλαο Νικολετάκη (Λιπάσματα Δραπετσώνας), Σπυριδούλα Πυρπυλή (Καπνικός Σταθμός Έρευνας Αγρινίου), Βαγγέλη Πυρπυλή (σιδηροδρομικός σταθμός Κρυονερίου Αιτωλοακαρνανίας), Παναγιώτη Στεφανόπουλο (Βίλα Λεονταρίτη στον Πύργο Ηλείας), Χριστίνα Σωτηροπούλου (κτίριο ΕΠΟΝ στους Αμπελόκηπους) και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Στυλίδας για τη νεοκλασική οικία στη Στυλίδα.
       
       
      Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών, Γιώργος Κυβερνήτης
       

       
       
      Προσφυγικές Πολυκατοικίες λεωφόρου Αλεξάνδρας, Ελένη Ζωγραφίνη
       

       
       
      Νικόλαος Νικολετάκης, Λιπάσματα Δραπετσώνας
       

       
       
      Παναγιώτης Στεφανόπουλος, Βίλα Λεονταρίτη, Λασταίικα Πύργου Ηλείας
       

       
       
      Βαγγέλης Πυρπυλής, σιδηροδρομικός σταθμός Κρυονερίου Αιτωλοακαρνανίας.
       

       
       
      Την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού αποτέλεσαν η εικαστικός-φωτογράφος Γιάννα Ανδρεάδη, η αρχαιολόγος Ειρήνη Γρατσία, ο ομότιμος Καθηγητής του ΕΜΠ αρχιτέκτονας Δημήτρης Φιλιππίδης, ο φωτογράφος Στέργιος Καραβάτος και ο φωτογράφος Τζεφ Βάντερπουλ. Στο διαγωνισμό υπεβλήθησαν 325 συμμετοχές.
       
       
      Στόχος της «Monumenta», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι ο διαγωνισμός και η έκθεση φωτογραφίας που θα ακολουθήσει με όλες τις συμμετοχές να αναδείξουν τα αίτια της εγκατάλειψης και να ενεργοποιήσουν φορείς και πολίτες για τη διάσωση του αρχιτεκτονικού πλούτου.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1203105/ktiria-se-kinduno-stin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δεν υπάρχουν πληροφορίες για διαρροή ραδιενέργειας. Πάντως, ένας από τους δύο αντιδραστήρες της μονάδας έχει τεθεί εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας.
       
      Έκρηξη σημειώθηκε σε πυρηνικό σταθμό στη βορειοδυτική Γαλλία, στην περιοχή Φλαμανβίλ.
       
      Οι τοπικές Αρχές διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχει κίνδυνος έκλυσης ραδιενέργειας, καθώς η έκρηξη έλαβε χώρα σε αίθουσα με μηχανήματα, έξω από την αποκαλούμενη «πυρηνική ζώνη».
       
      Πάντως, ένας από τους δύο αντιδραστήρες της μονάδας έχει τεθεί εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας.
       
       
      «Πρόκειται για σημαντικό τεχνικό γεγονός, αλλά δεν μιλάμε για πυρηνικό ατύχημα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο προσωπάρχης της τοπικής νομαρχίας.
       
      Τουλάχιστον πέντε άτομα έχουν «μολυνθεί ελαφρά», αλλά δεν φέρουν άλλα τραύματα, προσέθεσε ο αξιωματούχος.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/world/article/338431/ekrixi-se-puriniki-monada-sti-gallia1/#ixzz4YLrqnQbw
      Περισσότερα...

      2

    • Ροδοπουλος

      Σε προηγούμενο τεύχος του περιοδικού (#3, Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2013), αναφέρθηκα στην άναρχη εικόνα που επικρατεί στη σήμανση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.
       
      Συγκεκριμένα, έγραφα για μία διαδρομή τριακοσίων περίπου χιλιομέτρων από την Κυλλήνη προς την Αθήνα, όπου παρατηρεί κανείς τέσσερις διαφορετικές γραμματοσειρές να έχουν χρησιμοποιηθεί στις πινακίδες.
       
      Όπως φαίνεται, τα παράπονά μου είχαν αποτέλεσμα, αφού πρόσφατα μου ζητήθηκε αν θα ήθελα να συμβάλω ώστε να ενοποιηθούν, να εξορθολογιστούν και να βελτιωθούν οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται, τόσο στους αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας όσο και στη σήμανση των επαρχιακών οδών.
       
      Το χρονικό που ακολουθεί, φανερώνει για μία ακόμη φορά την ανεπάρκεια της ελληνικής πολιτείας να θέτει κανόνες και προδιαγραφές σε στοιχειώδεις εφαρμογές της εικόνας και της επικοινωνίας της γενικότερα.
       
      Η γνωστή σε όλους μας χαρακτηριστική μπλε σήμανση των επαρχιακών οδών της Ελλάδας έχει προκύψει από την προσαρμογή του βρετανικού προτύπου που σχεδιάστηκε από τον Jock Kinneir και τη συνεργάτιδά του Margaret Calvert στη δεκαετία του ‘60. Στην Ελλάδα υιοθετήθηκε το 1974, όταν δημοσιεύθηκαν οι σχετικές προδιαγραφές σε τεύχος του υπουργείου Δημοσίων Έργων. Στις προδιαγραφές αυτές παρουσιάζονται οι λατινικοί και ελληνικοί χαρακτήρες, οι αριθμοί και κάποια βασικά σημεία στίξης. Περιγράφεται επίσης ο ακριβής τρόπος τοποθέτησης, που προϋποθέτει συγκεκριμένο ύψος χαρακτήρων με αντίστοιχες αποστάσεις για όλα τα ζεύγη γραμμάτων. Πρακτικά, ο κατασκευαστής της πινακίδας τοποθετούσε τους χαρακτήρες πάντοτε σε συγκεκριμένη διάσταση με προκαθορισμένες αποστάσεις για κάθε ζεύγος χαρακτήρων, όπως αναγράφονται σε σχετικούς πίνακες. Σωστή περιγραφή για τα δεδομένα της εποχής, αλλά εμφανώς ξεπερασμένος τρόπος χρήσης σήμερα. Όμως, αντίστοιχες προδιαγραφές συντάχθηκαν και αρκετά χρόνια αργότερα, το 2003, όταν ακολουθήθηκε το γερμανικό πρότυπο DIN για τη σήμανση των νέων αυτοκινητοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας της χώρας (πράσινες πινακίδες). Σε αυτήν την περίπτωση προσαρμόστηκαν οι γραμματοσειρές DΙΝ 1451 (Mittelschrift και Engschrift) για την κανονική και στενή γραφή αντίστοιχα, από τον σχεδιαστή Έκτορα Χαραλάμπους. Δημιουργείται βέβαια η απορία, πώς, ενώ βρισκόμαστε ήδη στην ψηφιακή εποχή, οι προδιαγραφές προσαρμόστηκαν στα προ εικοσιπενταετίας πρότυπα και όχι στις σύγχρονες απαιτήσεις, όπως θα ήταν λογικό.
      Η συμβολή μου στο έργο θα αφορούσε την ομογενοποίηση των σχεδίων, τη μεταφορά των περιγραμμάτων σε αρχεία γραμματοσειρών με τέτοιο τρόπο ώστε να ακολουθούνται οι προδιαγραφές ενδιάμεσων αποστάσεων (διαστοιχείωση), οι οποίες θα έπρεπε να ταυτίζονται απόλυτα με τους πίνακες προδιαγραφών για το δεδομένο ύψος χαρακτήρων. Έτσι, για παράδειγμα, γράφοντας το όνομα μιας πόλης με τη νέα γραμματοσειρά, στο ύψος των 112 χιλιοστών, το πλάτος των χαρακτήρων και οι ενδιάμεσες αποστάσεις θα πρέπει να ταυτίζονται σε χιλιοστά με τον προβλεπόμενο από τους πίνακες αριθμό. Η μεταφορά αυτή θα εκμηδένιζε τον χρόνο σχεδιασμού μιας πινακίδας σήμανσης σε αντίθεση με την προηγούμενη κατάσταση, όπου τα γράμματα έπρεπε να στοιχειοθετηθούν ένα προς ένα και να ρυθμιστούν οι αποστάσεις μεταξύ τους με σχετική μέτρηση.
       
      Η διαδικασία σχεδιασμού
       
      Για τη γραμματοσειρά των μπλε πινακίδων, της λεγόμενης επαρχιακής σήμανσης, οι χαρακτήρες που σχεδιάστηκαν στο χαρτί το 1973-74 είχαν ήδη ψηφιοποιηθεί έστω και σε απλά ανυσματικά αρχεία από τις εταιρείες που ασχολούνται με την οδοσήμανση και στοιχειοθετούνταν ένα – ένα. Το σχέδιο των λατινικών, όπως ανέφερα παραπάνω, προέρχεται από τη μελέτη των Βρετανών Kinnear-Calvert, με εμφανή όμως σχεδιαστικά λάθη κατά την αντιγραφή. Τα ελληνικά, τα οποία –σωστά ή λάθος– συνηθίσαμε με τον καιρό, σχεδιάστηκαν –άγνωστο για μένα από ποιον– με μεγάλα λάθη και φανερά περιορισμένη σχεδιαστική ικανότητα.
       
      Λογικό, όμως, σε μια εποχή που Έλληνες σχεδιαστές δεν είχαν ακόμη ασχοληθεί συστηματικά με το αντικείμενο. Τα λάθη είναι ολοφάνερα, όπως διαπιστώνουμε στη σχετική εικόνα. Για παράδειγμα, το χι είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο πρέπει, καταλαμβάνοντας χώρο τόσο στα ανωφερή όσο και στα κατωφερή τμήματα. Το ταυ είναι τοποθετημένο ανεστραμμένο, με το αριστερό άκρο δεξιά και αντίστροφα. Το ω είναι τεράστιο συγκριτικά με τα άλλα πεζά γράμματα. Το φι καταλαμβάνει το ίδιο πλάτος με το όμικρον, ενώ δεν θα έπρεπε γιατί αποτελείται από τρία κατακόρυφα στελέχη και όχι δύο, με αποτέλεσμα να μικραίνει η αντιφόρμα και να «μπουκώνει» το γράμμα.
       
      Στις γραμματοσειρές DIN των πράσινων πινακίδων των αυτοκινητοδρόμων, παρατήρησα ότι η κανονική γραφή ήταν σε ικανοποιητικό σχεδιαστικό επίπεδο, ενώ αντίθετα η στενή γραφή παρουσίαζε σοβαρά σχεδιαστικά λάθη. Αμφιβάλλω, λοιπόν, αν τα δεύτερα σχεδιάστηκαν από τον Έκτορα Χαραλάμπους και πιστεύω πως έγιναν από κάποιον χωρίς γνώσεις τυπογραφίας. Συγκεκριμένα, πολλοί χαρακτήρες είχαν λάθος διαστάσεις, άλλοι λάθος πάχος, ενώ υπήρχαν ελληνικοί χαρακτήρες αντιγραμμένοι (copy-paste) από άλλες γραμματοσειρές χωρίς σχέση με τη φιλοσοφία της DIN (π.χ. το έψιλον, το ωμέγα και το τελικό σίγμα ανήκουν στην Helvetica Condensed!).
       
      Στη διάρκεια αυτού του έργου, πήρα την πρωτοβουλία να εξορθολογίσω τον σχεδιασμό, να βελτιώσω δηλαδή τα περιγράμματα και να αποβάλω ξένα στοιχεία που ενοχλούν οπτικά και αποτελούν «τυπογραφικά οξύμωρα». Το θεώρησα σαν μια ευκαιρία να βελτιωθεί η σημερινή εικόνα των πινακίδων που διοχετεύει λάθη στην τυπογραφική συνείδηση του κοινού. Κυρίως όμως από επαγγελματική διαστροφή, καθώς το μάτι μου πέφτει διαρκώς στα λάθη, τα οποία με ενοχλούν και βασανίζουν –όπως και τόσα άλλα– την τυπογραφική μου καθημερινότητα.
       
      Όλα αυτά δεν έγιναν βέβαια στο πλαίσιο μιας πλήρους και συνολικής μελέτης επανασχεδιασμού της οδοσήμανσης –πράγμα αδύνατο στη σημερινή κατάσταση της χώρας– αλλά μιας μικρής προσπάθειας να κρατηθεί το υπάρχον ύφος των γραμματοσειρών, κάνοντας ταυτόχρονα τις απαραίτητες βελτιώσεις, που ωστόσο δεν θα γίνονταν αντιληπτές από κάποιον μη ειδικό. Όταν μετά από πολλές ημέρες εντατικής εργασίας και δοκιμών θεώρησα ότι είχε επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, άκουσα στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής την υπεύθυνη δημιουργικού του πελάτη να εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια, λέγοντας ότι αλλοίωσα τις γραμματοσειρές και τις μετέβαλα προς το χειρότερο.
       
      Απόρησα φυσικά και αντιλήφθηκα πως τα κριτήριά μας ήταν τελείως διαφορετικά. Από πλευράς μου το θέμα ήταν ουσιαστικό, ενώ για έναν εργολάβο που συναλλάσσεται με το Δημόσιο ήταν τυπικό, αφού έπρεπε να τηρεί απαρέγκλιτα τις προδιαγραφές –όσο λάθος και να ήταν– προκειμένου να μη σκαλώσει στις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που θα μπορούσαν ακόμη και να ακυρώσουν τη συμμετοχή του στο έργο. Βέβαια, έχουμε δει και γραμματοσειρά Arial Light σε τμήμα της Εθνικής Οδού, αλλά δεν ξέρω αν αυτή η αυθαιρεσία είχε επιπτώσεις στον εργολάβο.
       
      Το αποτέλεσμα της εργασίας ήταν, μεταξύ άλλων, και η γραμματοσειρά της επαρχιακής σήμανσης, που απορρίφθηκε από τον πελάτη. Η γραμματοσειρά που ονομάστηκε CF Dromon και παρατίθεται με συγκριτικό δείγμα στις εικόνες, εμπλουτίστηκε με πλήρες λατινικό σύνολο χαρακτήρων, εναλλακτικούς τύπους αρίθμησης και πλήρη σημεία στίξης. Διατίθεται δωρεάν από το site μας www.fonts.gr καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης gr design – Διαδρομές, που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς από τις 17 Απριλίου έως τις 17 Μαΐου 2015, με την ευκαιρία του εορτασμού των 20 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Ψηφιακής Τυποθήκης – Fonts.gr και την έντονη συμμετοχή μας στα τυπογραφικά δρώμενα της χώρας μας. Όσο και αν όλα αυτά φαντάζουν «ψιλά γράμματα», ο σχεδιασμός ενός συστήματος οδοσήμανσης με σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα θα επέτρεπε την ευκολότερη και αμεσότερη ενημέρωση των οδηγών, συμβάλλοντας εν μέρει στην οδική ασφάλεια και προβάλλοντας ταυτόχρονα μια ενοποιημένη και μοναδική εικόνα, όπως αυτή που ακολουθείται και χαρακτηρίζει τις προηγμένες χώρες του κόσμου.
       
      Γράφει ο Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
      τυπογραφικός σχεδιαστής
      Πηγή: https://grdmagazine.gr/2015/06/03/grammatosires-tou-dromou/
      Περισσότερα...

      1

    • GriGaS

      Σύμφωνα με την οικ. 6155/2017, η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης - Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α' 174), για τις κατηγορίες 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 παρατείνεται για τρεις (3) μήνες από την λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 8η-5-2017 με την πάροδο συνολικά σαράντα πέντε (45) μηνών από τη δημοσίευση του ν. 4178/2013.
       
      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/33575
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Η καθυστέρηση στην παραλαβή ενός φορτίου LNG από την Αλγερία έθεσε εκ νέου σε κατάσταση επιφυλακής τους αρμόδιους φορείς της αγοράς, μολονότι η κατάσταση δεν είναι το ίδιο κρίσιμη όσο το προηγούμενο δίμηνο.
       
      Το φορτίο 120.000 κ.μ. φυσικού αερίου αναμενόταν στη Ρεβυθούσα το ερχόμενο Σάββατο, ωστόσο τελικά θα έρθει δύο ημέρες αργότερα, τη Δευτέρα.
       
      Δεδομένης και της νέας επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών τις επόμενες ημέρες και της προβλεπόμενης αύξησης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας και συνεπώς ΦΑ για ηλεκτροπαραγωγή. χθες έγινε μία νέα σύσκεψη της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων.
       
      Αυτό που αποφασίσθηκε είναι, προς το παρόν, ότι αν χρειαστεί θα «γυρίσουν» σε ντίζελ δύο μονάδες ΦΑ της ΔΕΗ και ο λεγόμενος «μικρός» Ήρων.
       
      Το γεγονός πάντως ότι και μία ολιγοήμερη καθυστέρηση στην άφιξη ενός -έστω μεγάλου στη συγκεκριμένη περίπτωση- φορτίου LNG δημιουργεί αναστάτωση στο σύστημα, είναι ενδεικτικό των προβλημάτων που υπάρχουν.
       
      Ζητούμενο είναι τόσο από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ αλλά και από την αγορά να γίνει αντιληπτό ότι επείγει ο εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός, εάν στο μέλλον θέλουμε να αποφευχθούν επικίνδυνες καταστάσεις σε ότι αφορά την ομαλή και απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=113274
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Την άμεση διακοπή των εργασιών για το αρδευτικό δίκτυο στη δυτική πεδιάδα του Νέστου, μέχρις ότου επανεξεταστούν οι περιβαλλοντικοί όροι, προτείνει το Τμήμα Βιοποικιλότητας και Προστατευόμενων Περιοχών του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης.
       
      Οι αγωγοί αρδευτικού δικτύου, που σε κάποια σημεία φθάνουν σε ύψος έως τα 2,80 μέτρα, δημιουργώντας ένα «τσιμεντένιο τείχος», ουσιαστικά θα «κατακερματίζουν» αυτόν τον σημαντικό βιότοπο της χώρας, όπως, εξάλλου, έχουν υποστηρίξει περιβαλλοντικές οργανώσεις, το ΓΕΩΤΕΕ ΑΜ και ο Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Νέστου-Βιστωνίδας-Ισμαρίδας.
       
      Το σημαντικό ζήτημα είχε φέρει στο φως η Greenagenda.gr με δημοσίευμά της τον περασμένο Μάιο. Σήμερα, η Greenagenda δημοσιεύει το σχετικό έγγραφο του Τμήματος Βιοποικιλότητας, στο οποίο εξηγεί τους λόγους της επανεξέτασης υλοποίησης του έργου και επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «θα πληγούν οι κάτοικοι της περιοχής με τον κατακερματισμό του βιοτόπου, θα υπάρξουν εμπόδια στη πανίδα και η υλοποίηση του έργου εμπίπτει στο άρθρο 9 που αφορά την περιβαλλοντική υποβάθμιση».
       
      «Πρόκειται για μια θετική εξέλιξη και επομένως αναμένουμε να υπάρξει αποκατάσταση της οικολογικής ισορροπίας αλλά και της ορθής διαχείρισης του νερού», σχολίασε, μιλώντας στη Greenagenda.gr, ο Μάνος Κουτράκης, πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης του Δέλτα Νέστου-Βιστωνίδας-Ισμαρίδας.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/32626/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αυξάνεται ο ρυθμός των εταιρειών που στρέφονται στην αποκλειστική αγορά ενέργειας από ΑΠΕ, όπως προκύπτει από τη δεύτερη ετήσια έκθεση RE100.
       
      Στα πλαίσια αυτά, ο αριθμός των επιχειρήσεων που επέλεξαν να προμηθεύονται το 100% της ενέργειάς τους μέσω ΑΠΕ αυξήθηκε πέρυσι από τις 53 στις 87, ενώ 11 εξ αυτών κατόρθωσαν ήδη το στόχο τους.
       
      Για παράδειγμα, η Google πρόκειται να πετύχει το στόχο φέτος, ενώ η επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs αύξησε το 2015 το μερίδιό της από 14% σε 86%.
       
      Στην Ευρώπη, η δανέζικη Danske Bank, η ολλανδική Phillips και η βρετανική Gatwick Airports βρίσκονται κοντά στο 100%.
       
      Σύμφωνα με την έκθεση, η αγορά πράσινης ενέργειας βοηθά τις επιχειρήσεις να μειώσουν το ρίσκο τους και την έκθεσή τους στις διακυμαινόμενες τιμές των ορυκτών καυσίμων.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/oloena-kai-perissoteres-etaireies-strefontai-stis-ape-gia-tis-energeiakes-toys-anagkes
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σχεδόν ένα εκατομμύριο τετραγωνικά χιλιόμετρα δασικής έκτασης εξαφανίστηκαν μεταξύ 2000 και 2013, στερώντας από τον πλανήτη περαιτέρω ικανότητα απορρόφησης διοξειδίου του άνθρακα και μείωσης της υπερθέρμανσης.
       
      Τα ανέπαφα δάση του πλανήτη, τα οποία προστατεύουν τη βιοποικιλότητα, αποθηκεύουν άνθρακα και διαχειρίζονται την παροχή νερού, βρίσκονται σε φθίνουσα πορεία.
       
      Μια νέα μελέτη υπολογίζει ότι η περιοχή του ανέπαφου δασικού τοπίου συρρικνώθηκε τα πρώτα 13 χρόνια του αιώνα που διανύουμε κατά σχεδόν ένα εκατομμύριο τετραγωνικά χιλιόμετρα και ο ρυθμός απώλειας έχει επιταχυνθεί δραματικά τα τελευταία τρία χρόνια.
      Σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κέρνερ του Πανεπιστημίου της Βασιλείας στην Ελβετία, τα δέντρα δεσμεύουν περισσότερο ατμοσφαιρικό άνθρακα από όσο απελευθερώνουν μόνο για όσο διάστημα παραμένουν ζωντανά. Τα δέντρα μπορεί να αναπτύσσονται γρηγορότερα ως απάντηση στην αύξηση των θερμοκρασιών και του περισσότερου διαθέσιμου διοξειδίου του άνθρακα, αλλά αν η διάρκεια της ζωής τους συρρικνώνεται, οποιοδήποτε κέρδος θα είναι βραχύβιο.
       
      Γι' αυτό το λόγο, οι εμπορικές φυτείες δεν είναι η απάντηση, υποστηρίζει ο Κέρνερ και οι συνεργάτες του, οι οποίοι απέδειξαν ότι τα ώριμα δάση είναι περίπλοκοι φυτικοί συνεταιρισμοί με πολλούς τρόπους κατανομής των πόρων και διαχείρισης των θρεπτικών ουσιών.
       
      Άλλες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι τα παλαιά δάση αποθηκεύουν παραδόξως περισσότερο άνθρακα από ό,τι οι νέοι, ταχέως αναπτυσσόμενοι ανταγωνιστές και ότι οι φυσικές δασικές εκτάσεις με μεγάλη βιοποικιλότητα αποτελούν το καλύτερο μέσο για την ατμοσφαιρική απορρόφηση διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Συνεπώς, για να καταπολεμηθεί η υπερθέρμανση του πλανήτη, τα φυσικά δάση πρέπει να προστατευθούν από παράγοντες όπως πυρκαγιές, υλοτομία, γεωργική εκμετάλλευση και χρήση για εξόρυξη.
       
      Οι επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, τη Γερμανία και τον Καναδά χρησιμοποίησαν δορυφορικά δεδομένα για την παρακολούθηση των αλλαγών μεταξύ 2000-2013 στο άθικτο δασικό τοπίο και διαπίστωσαν ότι έχει συρρικνωθεί κατά 919.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Συνολικά, στις αρχές του αιώνα, 65 χώρες διέθεταν τέτοια ανέπαφα δασικά τοπία.
       
      Η Ρωσία απώλεσε 179.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, η Βραζιλία 157.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα και ο Καναδάς 142.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, αναλογώντας στο 52% του συνόλου των απωλειών. Η Ρουμανία έχασε όλα ανέπαφα δάση της, και η Παραγουάη το 79%.
      Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι αν αυτός ο ρυθμός απώλειας συνεχιστεί, τότε η Παραγουάη, το Λάος, η Καμπότζη και η Ισημερινή Γουινέα, θα χάσουν όλα τα ανέπαφα δασικά τοπία τους μέσα στα επόμενα 20 χρόνια.
       
      Η υλοτομία ήταν ο κύριος παράγοντας της απώλειας, με δεύτερη τη γεωργική επέκταση. Οι ανθρωπογενείς πυρκαγιές αντιπροσώπευαν το 21% των απωλειών, ενώ σε περιοχές όπως για παράδειγμα η Αυστραλία, το 64% της απώλειας συνδέεται με την εξόρυξη χρυσού και άλλων μετάλλων.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1203005/terasties-apoleies-dasikis-ektasis-gia-ti-rosia-ton-kanada-kai-ti-brazilia
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ένα από τα σημαντικότερα σιδηροδρομικά έργα της επόμενης δεκαετίας έχει πάρει μπρος. Η Σιδηροδρομική Εγνατία, το επόμενο κατασκευαστικό όραμα της χώρας, είναι στο πεδίο των μελετών, τουλάχιστον όσον αφορά το ανατολικό της τμήμα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com υπάρχουν σε εξέλιξη 2 σημαντικές μελέτες για έργα 1,2 δισ ευρώ.
       
      Το πρώτο που έχει ξεκινήσει ο ΟΣΕ είναι οι προμελέτες του τμήματος Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη, μήκους 180χλμ. που αποτελεί εντελώς νέα χάραξη καθώς θα κινείται ανατολικά της Θεσσαλονίκης, κατά μήκος των λιμνών του Νομού, θα πιάνει το Νέο Λιμάνι της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη και θα φτάνει μέχρι την Αμφίπολη.
       
      Πρόκειται για σχεδιασμό νέας μονής γραμμής με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, υψηλών ταχυτήτων καθώς τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 200χλμ/ώρα. Το εκτιμώμενο κόστος είναι 1 δισ ευρώ και σε αυτό προβλέπονται σημαντικά τεχνικά έργα μιας και η γραμμή θα περνά από δύσκολα γεωλογικά ανάγλυφα. Αυτή την εποχή έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τις προμελέτες και υπολογίζεται πως το έργο θα έχει οριστικές μελέτες μέχρι το τέλος του 2019.
       
      Το δεύτερο έργο έχει ξεκινήσει και προχωρήσει από την ΕΡΓΟΣΕ και αφορά το τμήμα Αμφίπολη-Τοξότες Ξάνθης, μήκους 35χλμ και επίσης αποτελεί εντελώς νέα χάραξη καθώς θα κινείται νότια της σημερινής γραμμής και θα ενώνεται με την υπάρχουσα γραμμή στην περιοχή της Ξάνθης.
       
      Πρόκειται για σχεδιασμό νέας μονής γραμμής με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, επίσης υψηλων ταχυτήτων (μέχρι 200χλμ/ώρα). Το κόστος εδώ είναι στα 250εκ.ευρώ. Οι αρχικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, έχει ολοκληρωθεί και η περιβαλλοντική αδειοδότηση και τώρα είναι σε εξέλιξη η Β`φάση μελετών ενώ αναζητείται χρηματοδότηση για να ενταχθεί το έργο σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για να μπορέσει το έργο να υλοποιηθεί.
       
      Στο σύνολο τους τα νέα έργα μειώνουν κατά 130 χιλιόμετρα την απόσταση. Υπολογίζεται πως με την ολοκλήρωση των 2 έργων η απόσταση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη θα μειωθεί κατά περίπου 3 ώρες συνεπώς από 6 ώρες που απαιτούνται σήμερα θα πέσει σε λιγότερο από 3 ώρες. Συγκεκριμένα η απόσταση Θεσσαλονίκη-Καβάλα θα είναι μόλις 1 ώρα, μέχρι Ξάνθη 90 λεπτά, μέχρι Κομοτηνή 2 ώρες και μέχρι Αλεξανδρούπολη 2 ώρες και 45 λεπτά.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/38830-stis-rages-i-nea-sidirodromiki-grammi-thessaloniki-ksanthi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Κίνα είναι πλέον ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλιακής ενέργειας στον κόσμο, προσθέτοντας εγκαταστάσεις 34,54 γιγαβάτ μόνο το 2016, και φτάνοντας τα 77.42 γιγαβάτ, όπως ανακοίνωσε η Εθνική Διοίκηση Ενέργειας της χώρας.
       
      Οι επαρχίες στις οποίες η παραγωγική ικανότητα αυξήθηκε περισσότερο περιλαμβάνουν τη Σαντόνγκ, τη Χενάν και την Τσιντζιάνγκ. Παρά τη σημαντική πρόοδο, η Κίνα δεν σκοπεύει να επιβραδύνει την πολιτική της. Σύμφωνα με την στρατηγική ανάπτυξης ηλιακής ενέργειας της Εθνικής Διοίκησης Ενέργειας, μεταξύ 2016 και 2020, ο στόχος είναι να προστεθούν πάνω από 110 γιγαβάτ παραγωγικής ικανότητας.
       
      Από την ηλιακή ενέργεια στην Κίνα παράχθηκαν 66,2 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες το 2016, αναλογώντας σε μερίδιο 1% της συνολικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα. Επί του παρόντος, το 11% της ενέργειας που παράγεται στη χώρα προέρχεται από πηγές μη ορυκτών καυσίμων, αλλά η Κίνα ελπίζει να ανεβάσει αυτό το ποσοστό έως και το 20% ως το 2030.
       
      Για να συμβάλει στην επίτευξη αυτού του στόχου, η Κίνα θα επενδύσει πάνω από 330 δισεκατομμύρια ευρώ σε έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της ηλιακής, αιολικής, πυρηνικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας. Οι επενδύσεις αυτές θα βοηθήσουν να βελτιωθεί το σοβαρό πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης της χώρας και παράλληλα θα δώσει ώθηση στην οικονομία, δημιουργώντας περισσότερες από 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Εθνικής Διοίκησης Ενέργειας.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικές χώρες ξεπερνούν την Κίνα όσον αφορά την παραγωγή ηλιακής ενέργειας σε σχέση με το μέγεθος του πληθυσμού, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γερμανία και η Ιαπωνία. Ωστόσο, όσον αφορά την συνολική ικανότητα παραγωγής σε απόλυτα νούμερα, η Κίνα έχει την πρωτιά.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1202118/i-kina-einai-pleon-o-megaluteros-paragogos-iliakis-energeias-ston-kosmo
      Περισσότερα...

      0

    • georgios_m

      Σε εξαγώγιμο προϊόν με μεγάλη ζήτηση, κυρίως από τη Ρωσία, έχουν μετατρέψει την κατασκευή αμφίπλωρων οχηματαγωγών ferries οι ναυπηγικές μονάδες του Περάματος και της Σαλαμίνας. Τελευταίο παράδειγμα το νεότευκτο «Γλυκοφιλούσα V» το οποίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία του ομίλου Θεοδωρόπουλου, στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, αποκλειστικά από Έλληνες τεχνίτες, σε σχέδια που εκπόνησε ελληνικό ναυπηγικό γραφείο.
       
      Το πλοίο διαθέτει μήκος 107 μέτρα, μπορεί να μεταφέρει 210 οχήματα και 1.000 επιβάτες, ενώ το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να πλέει σε θάλασσα με πάγο έως 70 εκατοστά.
       
      Ήδη ο όμιλος Θεοδωρόπουλου, στον οποίο και ανήκει το πλοίο, βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρεία ρωσικών συμφερόντων προκειμένου να το πουλήσει για να κάνει δρομολόγια στη Βόρεια Θάλασσα. Σημειώνεται ότι την ίδια πορεία έχουν ακολουθήσει και τα τρία προηγούμενα αδελφά πλοία που κατασκεύασαν τα ναυπηγεία, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του «Γλυκοφιλούσα VI».
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», αμφίδρομα πλοία αυτού του τύπου κατασκευάζονται και σε άλλα ναυπηγεία της περιοχής, ενώ η τιμή τους μπορεί να φτάσει και τα 7 εκατ. ευρώ περίπου, όπως στην περίπτωση της «Γλυκοφιλούσας».
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1202539/plori-gia-to-eksoteriko-ebalan-ta-amfiplora-oximatagoga-feri
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Η ΡΑΕ, ύστερα από αίτημα του παραγωγού, θα προβεί σε τροποποίηση της Ενιαίας Άδειας Παραγωγής απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης (ΦΕΚ Β’ 92/31.01.2002) υπ’αριθ. Δ5/Φ1/ΟΙΚ.1085/24.01.2002 «Όροι και περιορισμοί ενιαίας άδειας παραγωγής που χορηγείται στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού» και συγκεκριμένα στην απόσυρση και οριστική διαγραφή των παρακάτω θερμικών μονάδων που αποσύρθηκαν ή αποξηλώθηκαν λόγω μόνιμης βλάβης ή προβληματικής λειτουργίας.
       

       
      Όποιος έχει έννομο συμφέρον μπορεί να υποβάλει στη ΡΑΕ αιτιολογημένες αντιρρήσεις εντός 15 ημερών από την δημοσιοποίηση της παρούσας (Δικαίωμα υποβολής αντιρρήσεων μέχρι και 23/02/2017).
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=113264
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το κόστος κατασκευής του αγωγού TAP πρόκειται να φτάσει στα 4,5 δις. ευρώ, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 6 δις. ευρώ, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της κοινοπραξίας του έργου, Ίαν Μπράνσω, στο πρακτορείο Αναντολού.
       
      «Μέχρι τώρα, δεν συγκεκριμενοποιήσαμε το κόστος του ΤΑΡ κατά την υπογραφή των συμβολαίων. Σήμερα, όμως, μπορούμε να πούμε ότι θα φτάσει α 4,5 δις. ευρώ και στο ποσό περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός και η κατασκευή του έργου από το 2009», τόνισε σχετικά.
       
      Ο Μπράντσω πρόσθεσε ότι η κατασκευή των σταθμών συμπίεσης θα ξεκινήσει μέσα στο α’ τρίμηνο του 2017 και το υπεράκτιο τμήμα θα ακολουθήσει το 2018-19.
       
      Επίσης, είπε ότι η κοινοπραξία του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ στο Αζερμπαϊτζάν, από όπου θα προέλθει το αέριο για τον ΤΑΡ, σχεδιάζει να πουλήσει τις πρώτες ποσότητες στην τουρκική αγορά στα τέλη του 2018. Οι ποσότητες προς τον ΤΑΡ θα ακολουθήσουν στις αρχές του 2020.
       
      «Σχετικά με τα οικονομικά θέματα, το 2017 θα ανανεώσουμε το χρονοδιάγραμμα της χρηματοδότησης του ΤΑΡ. Αναμένουμε ότι η προμήθεια εξοπλισμού και υπηρεσιών για το έργο θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ, την ΕΙΒ και αριθμό φορέων του ΟΟΣΑ», πρόσθεσε.
       
      Ανοικτή στην είσοδο αερίου από άλλες πηγές η κοινοπραξία
       
      Εντωμεταξύ, ο εμπορικός διευθυντής της κοινοπραξίας, Ούλρικ Άντρες, δήλωσε στο New Europe ότι συμβολαιοποιήθηκε σχεδόν το σύνολο της χωρητικότητας κατά την α’ φάση ανάπτυξης του αγωγού, το οποίο και ανέρχεται σε 10 δις. κ.μ. ετησίως.
       
      «Πάντως, υπάρχει μια μικρή ποσότητα που είναι διαθέσιμη βραχυπρόθεσμα, η οποία θα είναι διαθέσιμη στην δευτερογενή αγορά, εφόσον υπάρξει εμπορικό ενδιαφέρον», πρόσθεσε.
       
      Αναφορικά με τη β’ φάση ανάπτυξης του αγωγού, ο Άντρες είπε ότι «το Αζερμπαϊτζάν είναι η πιο πιθανή πηγή αερίου για τη β’ φάση. Όμως, σύμφωνα με τις διατάξεις του τρίτου ενεργειακού πακέτου, όποιος επιθυμεί να λάβει μέρος στο open season του ΤΑΡ, θα μπορεί να το κάνει εφόσον πληρεί τις απαιτήσεις».
       
      Τέλος, ο Άντρες δήλωσε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις στην Αν. Μεσόγειο σχετικά με την έρευνα και παραγωγή, αλλά και τον αγωγό EastMed, είναι «πολύ συναρπαστικές και ενδιαφέρουσες υπό το πρίσμα της διαφοροποίησης των πηγών φυσικού αερίου».
       
      «Ο ΤΑΡ μεταφέρει μόρια φυσικού αερίου – για αυτό κατασκευάστηκε», κατέληξε χαρακτηριστικά.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/hamilotero-kata-25-kostos-kataskeyis-toy-tap-diathesimes-vrahyprothesma-posotites-pros-tritoys
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οριστικοποιήθηκε το σχέδιο για την εκκένωση της περιοχής όπου βρέθηκε η βόμβα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε πρατήριο υγρών καυσίμων, στην οδό Νέα Μοναστηρίου 90, στη δυτική Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο της επιχείρησης απενεργοποίησης και ασφαλούς μεταφοράς της βόμβας, αναμένεται να απομακρυνθούν 62.000 άνθρωποι από την περιοχή.
       
      Οι λεπτομέρειες του σχεδίου εξετάστηκαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 7/2 στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπό την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, με τη συμμετοχή των δημάρχων Κορδελιού Ευόσμου, Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Δέλτα, μελών της 112 Ομάδας Ναρκαλιείας, του στρατού, της αστυνομίας και των υπολοίπων εμπλεκόμενων φορέων.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η βόμβα που περιέχει 153 κιλά εκρηκτικών είναι συνηθισμένη, ενώ η ομάδα ναρκαλιείας 112 έχει απενεργοποιήσει δεκάδες παρόμοιες βόμβες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, κατά μήκος του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ και σε άλλες περιοχές.
       
      Όπως έγινε γνωστό, από σήμερα ξεκινά καμπάνια ενημέρωσης από την Περιφέρεια, ενώ σχεδιάστηκε αναλυτικός χάρτης, για να μπορεί κάθε πολίτης να δει εάν το σπίτι του είναι εντός της ζώνης που θα εκκενωθεί. Επιπλέον, θα λειτουργήσει και τηλεφωνικό κέντρο για να ενημερώνονται όλοι οι πολίτες και θα ζητηθεί η κήρυξη της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Σε κάθε περίπτωση, ζητείται η συνεργασία των πολιτών, ώστε να ειδοποιήσουν τους γείτονές τους ή τις αρχές σε περίπτωση που κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να μετακινηθούν.
       
      Η διαδικασία απομάκρυνσης των κατοίκων των παραπάνω περιοχών θα ξεκινήσει νωρίς το πρωί της Κυριακής προκειμένου στις 10.00 το πρωί να μην μένει κανείς εντός της ζώνης οργανωμένης απομάκρυνσης που ορίζεται σε ακτίνα δύο χιλιομέτρων από το σημείο όπου βρέθηκε η βόμβα. Όπως ανέφερε η κα Πατουλίδου, όσοι πολίτες μπορούν, θα μετακινηθούν με δικό τους τρόπο ενώ για τους υπολοίπους εμπλέκεται ο ΟΑΣΘ, που θα διαθέσει μέχρι και 100 αρθρωτά λεωφορεία, όπως και οι δήμοι, οι οποίοι θα διαθέσουν επίσης οχήματα. Για τις ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες (άτομα με αναπηρίες, ασθενείς, ηλικιωμένοι κτλ.) έχει προβλεφθεί η μίσθωση ειδικών μέσων από τους τρεις εμπλεκόμενους δήμους.
       
      Μέτρα ασφαλείας θα ληφθούν, επίσης, από τα δίκτυα της ΕΥΑΘ, της ΔΕΗ και όλα τα υπόλοιπα δίκτυα, ενώ ενημερώσεις θα γίνουν στα ΚΤΕΛ, τον ΟΣΕ και κάθε είδους φορέα μετακίνησης. Σε επιφυλακή θα βρίσκονται το ΕΚΑΒ, καθώς και τα κοντινά νοσοκομεία. Σχέδιο ασφαλείας εκπόνησαν τα ΕΛΠΕ ενώ, όπως έγινε γνωστό, και τα πρατήρια υγρών καυσίμων της περιοχής θα αδειάσουν τις δεξαμενές τους από τα αποθέματα καυσίμων. Ανάλογη ενημέρωση για μέτρα έχει γίνει και στις εγκαταστάσεις υγραερίου της περιοχής.
       
      Η πυροσβεστική, η αστυνομία και η τροχαία θα ενημερώνουν τον κόσμο και θα αναλάβουν τη διαδικασία ρύθμισης της κυκλοφορίας και αποκλεισμού της ζώνης εκκένωσης. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία θα υπάρξει ενημέρωση για την άρση των μέτρων.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
       
      Μερικές ακόμη εικόνες:
       

       

       
      Χάρτης με τα σημεία ενδιαφέροντος στην γύρω περιοχή
       
      Πηγή: http://parallaximag.gr/thessaloniki/vomva-pagk-osa-tha-ginoun-tin-kiriaki-sto-kordelio
      Περισσότερα...

      29

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.