Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η Google ανακοίνωσε σήμερα τη σειρά των νέων λειτουργιών του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης Bard.
      Ανάμεσα στις δυνατότητες του Bard είναι η ενσωμάτωσή του σε υπηρεσίες και εφαρμογές της Google. Παράλληλα, επεκτείνεται η πρόσβασή του σε λειτουργίες που είναι διαθέσιμες τόσο στα αγγλικά όσο και σε επιπλέον γλώσσες.
      Σύμφωνα με τη Google, ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του Bard είναι ότι μπορεί να προσαρμόζει τις απαντήσεις του σε αυτό ακριβώς που χρειάζεται ο χρήστης. Για παράδειγμα, όπως επισημαίνει, οι χρήστες μπορούν να ζητήσουν από το Bard να φτιάξει το πλάνο για ένα ταξίδι που επιθυμούν να κάνουν με τους φίλους τους, να προσχεδιάσει την καταχώρισή τους σε μια διαδικτυακή αγορά marketplace ή να βοηθήσει να εξηγήσουν στα παιδιά τους ένα επιστημονικό θέμα.
      Το Bard θα έχει πρόσβαση σε περισσότερα μέρη
      Η Google αναφέρει για το μοντέλο του Bard πως «επεκτείνουμε την πρόσβαση σε υπάρχουσες λειτουργίες του, που είναι διαθέσιμες στα αγγλικά, όπως τη δυνατότητα μεταφόρτωσης εικόνων με το Google Lens, τη λήψη εικόνων από την «Αναζήτηση» στις απαντήσεις, καθώς και την τροποποίηση των απαντήσεων του Bard, σε περισσότερες από 40 νέες γλώσσες και χώρες».
      Το Bard θα συνδέεται με εφαρμογές και υπηρεσίες της Google
      Από σήμερα κυκλοφορούν στα Αγγλικά τα Βard Extensions (Επεκτάσεις). Πρόκειται για έναν εντελώς νέο τρόπο αλληλεπίδρασης και συνεργασίας με το Bard. Χάρη στις εν λόγω επεκτάσεις το Bard μπορεί να εντοπίζει και να εμφανίζει σχετικές πληροφορίες από τα εργαλεία της Google που χρησιμοποιείτε καθημερινά, όπως το Gmail, τα Docs, το Drive, τους Χάρτες, το YouTube, το Google Flights και hotels, ακόμα και όταν οι πληροφορίες που χρειάζεστε είναι διασκορπισμένες σε πολλές διαφορετικές εφαρμογές και υπηρεσίες.
      Οι δυνατότητες του Bard
      Η Google απευθύνεται στους χρήστες του διαδικτύου λέγοντας «φανταστείτε ότι υποβάλετε αίτηση για μια νέα θέση εργασίας και χρησιμοποιείτε το Bard για να σας βοηθήσει με τη διαδικασία αυτή. Θα μπορούσατε να του ζητήσετε για παράδειγμα το εξής: "Βρες το βιογραφικό μου με τίτλο 'Ιούνιος 2023' από το Drive μου και φτιάξε μια σύντομη παράγραφο περίληψης του σε μορφή προσωπικού σημειώματος" και να συνεχίσετε να συνεργάζεστε με το Bard για να ετοιμάσετε μια νέα, ελκυστική συνοδευτική επιστολή για το βιογραφικό σας.
      Τονίζεται ωστόσο πως «δεσμευόμαστε να προστατεύουμε τα προσωπικά στοιχεία σας. Αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε τις επεκτάσεις του Workspace, το περιεχόμενό σας που προέρχεται από το Gmail, τα Docs και το Drive δεν θα είναι ορατό σε αξιολογητές, ενώ δεν θα χρησιμοποιείται από το Bard, ούτε για την εμφάνιση διαφημίσεων, ούτε για την εκπαίδευση του μοντέλου. Και, φυσικά, έχετε πάντα εσείς τον έλεγχο των ρυθμίσεων απορρήτου σας όταν αποφασίζετε πώς θέλετε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις επεκτάσεις, ενώ μπορείτε να τις απενεργοποιήσετε ανά πάσα στιγμή».
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Μετά από αρκετές ημέρες, έχει αποκατασταθεί πλέον η μετάδοση των μετρήσεων σχεδόν όλων των μετεωρολογικών σταθμών του meteo.gr/ΕΑΑ στη Θεσσαλία, δίνοντας μας τη δυνατότητα να έχουμε μια πληρέστερη αποτύπωση της κακοκαιρίας DANIEL (04-08/09/2023).
      Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο μετεωρολογικό σταθμό της Μακρινίτσας Πηλίου, ο οποίος μέχρι τις 20/09/2023 έχει καταγράψει αθροιστικό ύψος βροχόπτωσης 1235 χιλιοστά, τιμή που αποτελεί ήδη το μεγαλύτερο μηνιαίο ύψος βροχόπτωσης που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ευρώπη. Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε η Ασκύφου Χανίων από το Φεβρουάριο του 2019, όταν είχε καταγράψει μηνιαίο ύψος βροχόπτωσης 1225 χιλιοστά.
      Επιπροσθέτως, στην κακοκαιρία Daniel καταρρίφθηκε το ρεκόρ ημερήσιου ύψους βροχόπτωσης του δικτύου μετεωρολογικών σταθμών του meteo.gr/ΕΑΑ που κατείχε από το 2009 η Μακρινίτσα, σε 4 μετεωρολογικούς σταθμούς, ένας εκ των οποίων είναι και πάλι αυτός της Μακρινίτσας.
      Στα σχήματα που ακολουθούν παρουσιάζονται τα 5 μεγαλύτερα μηνιαία ύψη βροχόπτωσης και τα 5 μεγαλύτερα ημερήσια ύψη βροχόπτωσης των τελευταίων 15 ετών, σύμφωνα με  το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του meteo.gr/ΕΑΑ.


      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Προς αξιολόγηση δόθηκαν 2.629 φάκελοι αιτήσεων για υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
      Ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά – β’ κύκλος», έχουν εγκριθεί 11.175 και θα αξιολογηθούν ως το τέλος Σεπτεμβρίου άλλες 2.629 αιτήσεις. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις.
      Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές τόνισε: «Η ηλεκτροκίνηση είναι αδήριτα το μέλλον της κινητικότητας. Ως χώρα οφείλουμε να υποστηρίξουμε την ομαλή της ανάπτυξη τόσο με την επιδότηση των ηλεκτρικών οχημάτων όσο και με την διεύρυνση του δικτύου δημόσια προσβάσιμων φορτιστών. Σήμερα τα εξηλεκτρισμένα οχήματα έχουν μερίδιο αγοράς 10%. Μεσοπρόθεσμος στόχος μας είναι το ποσοστό αυτό να διπλασιαστεί προσεγγίζοντας τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Παράλληλα, η προώθηση της μικροκινητικότητας σε συνδυασμό με τη βελτίωση των υπηρεσιών στα ΜΜΜ είναι μονόδρομος για την βελτίωση της ζωής των πολιτών στα κέντρα των μεγάλων πόλεων».
      Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών πρόσθεσε: «Η ένταξη περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων και η ενίσχυση του δικτύου φόρτισης προχωρούν σταθερά και με αυξητικές τάσεις. Τα προγράμματα επιδότησης συνδράμουν σημαντικά σε αυτό. Η επόμενη μέρα των μεταφορών έχει στο επίκεντρό της ηλεκτρικά Ι.Χ., ταξί, λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς. Καθημερινά προχωράμε ένα βήμα μπροστά με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, που είναι πιο επιτακτική από ποτέ».
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ΔΕΗ σκοπεύει τα επόμενα χρόνια να αξιοποιήσει το ορυχείο της Καρδιάς στη Δυτική Μακεδονία. Το έργο που θα κατασκευαστεί θα είναι ισχύος 148MW. Όπως φαίνεται όμως δεν θα είναι το μοναδικό έργο.
      Η συνολική ισχύς των συστημάτων αποθήκευσης με αντλησιοταμίευση αναμένεται να ανέλθει σε 1,5 GW έως το 2030 σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του στόχου είναι:
      -Η κατασκευή και λειτουργία του σταθμού αντλησιοταμίευσης της Αμφιλοχίας ισχύος 680 MW. Το έργο θα λάβει επενδυτική ενίσχυση ύψους 250 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σύμφωνα με το εγκεκριμένο καθεστώς στήριξης (SA 57473).
      -Η κατασκευή και λειτουργία λοιπών έργων αντλησιοταμίευσης τα οποία βρίσκονται στη φάση αδειοδοτικής ωρίμανσης συνολικής ισχύος περίπου 820 MW, από μία δεξαμενή έργων συνολικής ισχύος περίπου 2.000 MW
      -Επιπλέον υπάρχουν αντλητικά υδροηλεκτρικά έργα προς εξέταση συνολικής ισχύος μέχρι 2000 MW σε θέσεις που δεν απαιτούν την εκτροπή του Αχελώου, ενδεικτικά σε θέσεις με ονομασίες Βροχόνερα, Τριχωνίδα, Λάδωνας, Παλαιοχώριο και αλλού. Υπάρχουν επίσης δυνατότητες αντλητικών με την προσθήκη ταμιευτήρων ανάντι σε ταμιευτήρες υπαρχόντων υδροηλεκτρικών μονάδων.
      Η ΔΕΗ σκοπεύει τα επόμενα χρόνια να αξιοποιήσει το ορυχείο της Καρδιάς στη Δυτική Μακεδονία. Το έργο που θα κατασκευαστεί θα είναι ισχύος 148MW. Όπως φαίνεται όμως δεν θα είναι το μοναδικό έργο.
      Όσον αφορά το έργο της Αμφιλοχίας που θα κατασκευαστεί από την ΤΕΡΝΑ θα έχει εγκατεστημένη ισχύ 680 MW (παραγωγή) και730 MW (άντληση) και θα περιλαμβάνει σύμφωνα με την εταιρία δυο ανεξάρτητους άνω ταμιευτήρες (Άγιο Γεώργιο και Πύργο με όγκους περίπου5hm3και 2 hm3αντίστοιχα) ενώ ως κάτω ταμιευτήρα χρησιμοποιεί τηνυπάρχουσα λίμνη Καστρακίου της ΔΕΗ. Σκοπός του έργου είναι η αποθήκευση ενέργειας με στόχο την υποστήριξη της μέγιστης δυνατής διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών στο μείγμα της ενεργειακής παραγωγής.
      Σύμφωνα με το ΕΣΕΚ «η εκμετάλλευση του αντλητικού υδροηλεκτρικού της χώρας είναι μέγιστης σημασίας για την αξιοπιστία και ασφάλεια του ηλεκτρικού συστήματος, αφού η άντληση δρα συμπληρωματικά προς την αποθήκευση με μπαταρίες, μπορεί υπό προϋποθέσεις να λειτουργήσει ως μακρόχρονη αποθήκευση και έτσι επιτρέπει τη μέγιστη διείσδυση αλλά και λειτουργία των ΑΠΕ στο σύστημα χωρίς κίνδυνο. Η ύπαρξη μακρόχρονης εφεδρείας αντιμετωπίζει ακραία φαινόμενα που ενδεχομένως θα οδηγούσαν σε μειωμένη παραγωγή από ΑΠΕ σε διάστημα ημερών, οπότε η επάρκεια παραγωγής θα απαιτούσε μεγάλες και υψηλού κόστους παραδοσιακές εφεδρείες. Όμως την εφεδρεία αυτή μπορούν να παράσχουν σε ένα βαθμό και με κατάλληλες προϋποθέσεις τα αντλητικά υδροηλεκτρικά αλλά μακροχρόνια και οι μονάδες που θα χρησιμοποιούν πράσινο υδρογόνο και ανανεώσιμα αέρια. Η εφεδρεία αυτή, η οποία διασφαλίζεται να είναι κλιματικά ουδέτερη, διατηρείται στο σύστημα και επεκτείνεται σε ισχύ μέχρι και το 2050. Παρέχει, εκτός της μακρόχρονης εφεδρείας, και επικουρικές υπηρεσίες, και πολύωρες, ακόμα και πέραν της μίας μέρας, υπηρεσίες ταχείας ανόδου ή καθόδου φορτίου».
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Με αφορμή το ακραίο και καταστροφικό καιρικό επεισόδιο Daniel που έπληξε τη χώρα μας, η μονάδα METEO του Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΙΕΠΒΑ/ΕΑΑ) παραθέτει το ιστορικό των καιρικών φαινομένων που έπληξαν τη Θεσσαλία την περίοδο από το 2000 έως σήμερα (Σεπτέμβριος 2023). Πηγή είναι η βάση δεδομένων που έχει αναπτύξει  η μονάδα METEO με καιρικά επεισόδια με κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις στην Ελλάδα, μία λιγότερο λεπτομερής εκδοχή της οποίας είναι διαθέσιμη online στο meteo.gr (https://meteo.gr/weather_cases.cfm).
      Στην Ελλάδα, την περίοδο 2000 - Σεπτ.2023, καταγράφηκαν συνολικά 570 καιρικά επεισόδια με αρνητικές κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις και 284 ανθρώπινες απώλειες από διάφορα φαινόμενα (κυρίως πλημμύρες, κεραυνούς, ανεμοθύελλες).
      Θεσσαλία, 2000 – Σεπτ.2023
      Η Θεσσαλία επλήγη από 161 επεισόδια (28% επί των συνολικών επεισοδίων), εκ των οποίων τα 13 έπληξαν και τις Σποράδες. Στο Σχήμα 1, παρουσιάζονται αναλυτικά πόσα και ποια φαινόμενα έπληξαν κάθε νομό της Θεσσαλίας.

      Η κατηγοριοποίηση των κοινωνικο-οικονομικών επιπτώσεων σε τρία επίπεδα (χαμηλό, μεσαίο, υψηλό) δείχνει ότι 27 από τα 161 επεισόδια που έπληξαν τη Θεσσαλία (17%) κατατάσσονται στο υψηλό επίπεδο.
      Σε 11 από τα παραπάνω 27 επεισόδια υπήρξαν συνολικά 30 επιβεβαιωμένες ανθρώπινες απώλειες (πιθανόν να αυξηθεί ο αριθμός αυτός καθώς υπάρχουν ακόμα αγνοούμενοι από το επεισόδιο Daniel). Από το σύνολο των θυμάτων από καιρικά φαινόμενα στη χώρα μας, το 11% καταγράφηκαν στη Θεσσαλία, η οποία αντιπροσωπεύει και σχεδόν το 11% της συνολικής έκτασης της ελληνικής επικράτειας.
      Το Σχήμα 2, παρουσιάζει τις (επιβεβαιωμένες) ανθρώπινες απώλειες ανά νομό και φαινόμενο. Από τα 30 θύματα που καταγράφηκαν στη Θεσσαλία, τα 24 (80%) έχασαν τη ζωή τους σε πλημμυρικά φαινόμενα, 5 από κεραυνό και 1 λόγω ανεμοθύελλας. Οι περισσότερες απώλειες από πλημμύρα καταγράφηκαν στην Καρδίτσα (12) και στη Μαγνησία (11).

      Τα 2 πιο πολύνεκρα και καταστροφικά επεισόδια ήταν ο Ιανός τον Σεπτέμβριο του 2020 (4 νεκροί λόγω πλημμύρας σε Καρδίτσα και Λάρισα) και ο Daniel φέτος, επίσης Σεπτέμβριο (15 νεκροί λόγω πλημμύρας σε Καρδίτσα και Μαγνησία, ενώ υπάρχουν ακόμα αγνοούμενοι και 1 νεκρός στη Φθιώτιδα).
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να περάσει από τη μία βαριά ενεργειακή εξάρτηση στην άλλη.
      Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να περάσει από τη μία βαριά ενεργειακή εξάρτηση στην άλλη, καθώς η επίτευξη των στόχων της για την πράσινη ενέργεια θα μπορούσε να εξαρτηθεί από την Κίνα, όπως οι παραδόσεις φυσικού αερίου της ΕΕ εξαρτιόνταν από τη Ρωσία μέχρι πριν από δύο χρόνια.
      Η ΕΕ εμμένει στους καθαρούς μηδενικούς στόχους της, και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μόλις ενέκρινε πολύ υψηλότερους δεσμευτικούς στόχους για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έως το 2030, εγκρίνοντας την οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, βασικό μέρος της ευρωπαϊκής πράσινης συμφωνίας για την ΕΕ ώστε να γίνει ένα μπλοκ χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050.
      Η οδηγία, η οποία χρειάζεται την έγκριση των κρατών μελών της ΕΕ για να γίνει νόμος, αυξάνει το στοχευόμενο μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην ενεργειακή κατανάλωση της ΕΕ σε 42,5% έως το 2030, από 32% που είναι σήμερα ο στόχος.
      Για λόγους σύγκρισης, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντιπροσώπευαν το 21,8% της ενέργειας που καταναλώθηκε στην ΕΕ το 2021, από 22,1% το 2020, σύμφωνα με τη Eurostat.
      Καθώς η Ευρώπη πιέζει τώρα να μειώσει τις εκπομπές και να επιταχύνει την εξάπλωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των ηλεκτρικών οχημάτων, μια νέα απειλή έχει εμφανιστεί στην αλυσίδα εφοδιασμού της - υπερβολική εξάρτηση από κινεζικά κρίσιμα υλικά, μπαταρίες ιόντων λιθίου, ηλιακούς συλλέκτες και ανεμογεννήτριες.
      Η ΕΕ επιδιώκει να διατηρήσει την εγχώρια παραγωγή στην αλυσίδα εφοδιασμού πράσινης ενέργειας, αλλά επί του παρόντος αποτυγχάνει, καθώς τα κινεζικά προϊόντα χαμηλού κόστους και ο νόμος των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού θα μπορούσαν να αφαιρέσουν την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης, εάν το μπλοκ δεν λάβει μέτρα για την ενίσχυσή της.
      «Χωρίς την εφαρμογή ισχυρών μέτρων, το ευρωπαϊκό ενεργειακό οικοσύστημα θα μπορούσε να έχει μια εξάρτηση από την Κίνα μέχρι το 2030 διαφορετικής φύσης, αλλά με παρόμοια σοβαρότητα, από αυτήν που είχε από τη Ρωσία πριν από την εισβολή στην Ουκρανία», αναφέρει έγγραφο που συντάχθηκε από την εκ περιτροπής ισπανική προεδρία για τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ στις αρχές Οκτωβρίου, όπως αναφέρει το Reuters.
      Στο έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του Reuters εκφράζεται η ανησυχία ότι με τους στόχους για την πράσινη ενέργεια και το καθαρό μηδέν, η ζήτηση της ΕΕ για μπαταρίες ιόντων λιθίου, ηλεκτρολύτες για πράσινο υδρογόνο και κυψέλες καυσίμου θα αυξηθεί κατά 10 έως 30 φορές τα επόμενα χρόνια και η Κίνα θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτές τις αλυσίδες εφοδιασμού.
      Την περασμένη εβδομάδα, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν κατήγγειλε την Κίνα για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές της στην αλυσίδα εφοδιασμού των ηλιακών συλλεκτών.
      «Δεν έχουμε ξεχάσει πώς οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές της Κίνας επηρέασαν την ηλιακή μας βιομηχανία. Πολλές νέες επιχειρήσεις εκδιώχθηκαν από τους έντονα επιδοτούμενους κινεζικούς ανταγωνιστές. Πρωτοπόρες εταιρείες αναγκάστηκαν να καταθέσουν αίτηση πτώχευσης. Υποσχόμενα ταλέντα έφυγαν αναζητώντας τύχη στο εξωτερικό», δήλωσε η φον ντερ Λάιεν στην ομιλία της ΕΕ για την κατάσταση της Ένωσης.
      Στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, οι παγκόσμιες αγορές κατακλύζονται πλέον από φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στρεβλώνοντας τον ανταγωνισμό, σημείωσε η ίδια, προσθέτοντας ότι η Επιτροπή δρομολογεί έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα.
      «Η Ευρώπη είναι ανοιχτή στον ανταγωνισμό. Όχι για έναν αγώνα δρόμου προς τον πάτο», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής.
      Οι ευρωπαϊκές βιομηχανικές ενώσεις ζητούν επίσης στήριξη και χαιρετίζουν τις προσπάθειες της ΕΕ να ενισχύσει τις εγχώριες αλυσίδες εφοδιασμού της παραγωγής.
      Η ένωση WindEurope, για παράδειγμα, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αν η ΕΕ δεν αλλάξει τις πολιτικές της, θα μπορούσε να χάσει την ευρωπαϊκή παραγωγή.
      «Και οι αγώνες της ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού αιολικής ενέργειας σημαίνουν ότι οι κινεζικοί κατασκευαστές τουρμπινών αρχίζουν τώρα να κερδίζουν παραγγελίες εδώ. Προσφέρουν φθηνότερες τουρμπίνες, χαλαρότερα πρότυπα και αντισυμβατικούς οικονομικούς όρους», δήλωσε η WindEurope, σχολιάζοντας την ομιλία της φον ντερ Λάιεν.
      «Υπάρχει ένας πολύ πραγματικός κίνδυνος η επέκταση της αιολικής ενέργειας να γίνει στην Κίνα και όχι στην Ευρώπη».
      Λίγες ημέρες πριν από την ομιλία για την κατάσταση της Ένωσης, η ένωση SolarPower Europe προειδοποίησε ότι οι χαμηλές τιμές ρεκόρ των εισαγωγών ηλιακής ενέργειας στην Ευρώπη κινδυνεύουν να υπονομεύσουν τους στόχους στρατηγικής αυτονομίας της ΕΕ και να οδηγήσουν περισσότερους Ευρωπαίους κατασκευαστές σε πτώχευση.
      «Αυτή τη στιγμή, κινδυνεύουμε να χάσουμε μια βασική στρατηγική βιομηχανία στην Ευρώπη, ακριβώς τη στιγμή που η γεωπολιτική τής ενεργειακής μετάβασης απαιτεί διαφοροποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού και αναζωογόνηση του ευρωπαϊκού τομέα παραγωγής ηλιακής ενέργειας», έγραψε η SolarPower Europe σε επιστολή προς τα κορυφαία θεσμικά όργανα της ΕΕ.
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Τρία (3) χρόνια συμπληρώνονται, σήμερα, 20 Σεπτεμβρίου 2023, από την ημέρα που τέθηκε σε λειτουργία η Γεωπύλη INSPIRE του Ελληνικού Κτηματολογίου για το ευρύ κοινό.  Η εν λόγω Γεωπύλη δημιουργήθηκε με σκοπό την εναρμόνιση των δεδομένων αρμοδιότητας του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» με τις απαιτήσεις της Οδηγίας INSPIRE (2007/2/ΕΚ).
      Η Γεωπύλη INSPIRE παρέχει, βάσει των απαιτήσεων συμβατότητας και κανόνων εφαρμογής που ορίζει η παραπάνω Οδηγία, τη δυνατότητα στους χρήστες, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, να αναζητούν και να χρησιμοποιούν τα γεωχωρικά δεδομένα του Ελληνικού Κτηματολογίου. Συγκεκριμένα, να μπορούν να βλέπουν τα δεδομένα, να τα εντάσσουν στις εφαρμογές τους, να ενημερώνονται για τους όρους χρήσης τους και να τα τηλεφορτώνουν (download) 24 ώρες τη μέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.
      Τέτοιου είδους δεδομένα, που φιλοξενούνται αυτή τη στιγμή στη Γεωπύλη INSPIRE, είναι:
      •    οι κτηματολογικοί χάρτες των περιοχών λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου
      •    οι κτηματολογικές ενότητες
      •    οι κτηματολογικοί τομείς
      •    τα διοικητικά όρια των τοπικών δήμων και κοινοτήτων (σύμφωνα με την κτηματογράφηση)
      •    και τα στοιχεία του γεωδαιτικού και χαρτογραφικού συστήματος της χώρας.
      Η Γεωπύλη, η οποία αναπτύχθηκε με συγχρηματοδότηση της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο υλοποίησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα-Επιχειρηματικότητα-Καινοτομία» 2014-2020 (ΕΠΑνΕΚ 2014-2020), εξυπηρετεί περίπου 20.000 «συνδέσεις» την εβδομάδα, δηλαδή, περίπου 3.000 «συνδέσεις»  την ημέρα. Συνολικά, κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων λειτουργίας της, έχει εξυπηρετήσει πάνω από τρία εκατομμύρια αιτήματα.
      Η χρήση της βρίσκει εφαρμογή σε δεκάδες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα καθημερινά, από τις πιο απλές, όπως ο εντοπισμός ενός ακινήτου, έως τις πιο σύνθετες, όπως η διενέργεια μελετών ή ερευνητικών έργων  που χρειάζονται πρόσβαση στα γεωχωρικά δεδομένα του κτηματολογίου.
      Επιπροσθέτως, με την ανάπτυξή της και τη θέση της σε λειτουργία, η Γεωπύλη έχει συμβάλει στην εμπρόθεσμη κάλυψη των υποχρεώσεων της χώρας μας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Οδηγία 2007/2/2007 – INSPIRE όσον αφορά στη θεματική κατηγορία των κτηματολογικών στοιχείων.
      Σημειώνεται ότι εκτός από τα ανωτέρω αναφερόμενα στοιχεία, τα οποία ενημερώνονται σε τακτική βάση, η Γεωπύλη θα μπορούσε να εμπλουτιστεί και με επιπλέον γεωχωρικά δεδομένα που δημιουργούνται είτε μέσω της διαδικασίας σύνταξης και λειτουργίας του Κτηματολογίου, είτε μέσω άλλων δράσεων του Κτηματολογίου, αυξάνοντας έτσι, συστηματικά, το πλήθος των στοιχείων που είναι διαθέσιμα για στους χρήστες. Mε τον τρόπο αυτό, η Γεωπύλη θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ένας κεντρικός πυλώνας πρόσβασης χρηστών στα βασικά χαρτογραφικά και κτηματολογικά στοιχεία της χώρας, μέρος των οποίων υπάγεται στα «δεδομένα υψηλής αξίας» για τη χώρα.
      Η εξέλιξη αυτή, όχι απλώς θα συμβάλει στην κάλυψη των αναγκών σε βασικά γεωχωρικά δεδομένα, αλλά θα συντελέσει και στην ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Δεδομένων της χώρας (ΕΥΓΕΠ), που αποτελεί  στόχο  για την Ελληνική Πολιτεία εδώ και πολλά χρόνια.
      Δείτε εδώ την ανακοίνωση τύπουhttps://www.ktimatologio.gr/sites/default/files/2023-09/ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ - ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΓΕΩΠΥΛΗΣ INSPIRE -_.doc
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Διπλάσια από την αρχική εκτίμηση που έκανε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας είναι η ζημιά που προκάλεσε η καταστροφική κακοκαιρία daniel.
      Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τερεζάκης διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ ο οποίος μίλησε στο 6o Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2023, θα χρειστούν περίπου δύο χρόνια – από την έναρξη των εργασιών – για να αποκατασταθούν πλήρως οι κατεστραμμένες υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου , με το σχετικό κόστος να ανέρχεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για 180 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου που πνίγηκαν στη λάσπη, με τον οργανισμό να προσπαθεί ήδη με τους τέσσερις αναδόχους να αποκαταστήσει προσωρινά κομμάτι του δικτύου, στο τμήμα καθόδου Δομοκού - Λάρισας για να επανεκκινήσουν οι εμπορευματικές μεταφορές στο τμήμα Αθήνας - Θεσσαλονίκης.
      Μεταξύ άλλων, ο ίδιος τόνισε πως η καταστροφή από τις πλημμύρες δεν θα βάλει φρένο σε δρομολογημένα έργα ανάταξης του δικτύου, όπως για παράδειγμα το ΣΔΙΤ για την ανάταξη του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα. «Η καταστροφή από τις τελευταίες καταιγίδες στη Θεσσαλία δεν θα περιορίσει το πρόγραμμα του οργανισμού».
      Οσον αφορά τη χρηματοδότηση για την ανάταξη και συντήρηση του ΣΔΙΤ Β. Ελλάδας, ο κ. Τερεζάκης παραδέχθηκε πως «δυστυχώς δεν είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά μόνο μέσω ΕΣΠΑ. Είναι ένα project που ανέρχεται στα 420 εκατ. για συντήρηση 20 χρόνια».
      Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr
       
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/94640/1246/15.09.2023 (ΦΕΚ Β’ 5530) κοινή υπουργική απόφαση που αφορά την 1η Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.Π. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”» (Β’ 5229).
      Με την 1η τροποποίηση, παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και τίθεται ως νέα καταληκτική ημερομηνία η 15η Νοεμβρίου 2023.
      Αναλυτικά οι αλλαγές καταγράφονται στην άνω αναφερόμενη Κ.Υ.Α.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έγκριση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Ε.Π.Σ.) στην περιοχή «Κεραμείων Αλλατίνη» του Δήμου Θεσσαλονίκης (ν. Θεσσαλονίκης), καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης, περιβαλλοντική έγκριση του Ε.Π.Σ. και έγκριση Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής (Ρ.Σ.Ε.) αυτού.
      Έγκριση Ε.Π.Σ.
      Εγκρίνεται Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Ε.Π.Σ.), συνολικής έκτασης 81.191,35 τ.μ., στην περιοχή «Κεραμείων Αλλατίνη» του Δήμου Θεσσαλονίκης (ν. Θεσσαλονίκης), όπως ο χώρος αποτυπώνεται με στοιχεία Τ1-Τ2-Τ3-…-Τ74-Τ75-Τ1 και διακρινόμενος σε δύο (2) Ενότητες, στον σχετικό πρωτότυπο χάρτη Π-1 σε κλίμακα 1:1.000, που θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την 92810/2023 πράξη και αντίτυπό του σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύεται με το παρόν διάταγμα.
      Άρθρο 2
      Χρήσεις γης - Όροι δόμησης
      Εντός της περιοχής του Ε.Π.Σ καθορίζονται χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης ανά Ενότητα ως ακολούθως:
      Α. Χρήσεις γης:
      1. Στην Ενότητα 1 επιτρέπεται η χρήση «Ελεύθεροι Χώροι - Αστικό Πράσινο» της παρ. 1 του άρθρου 7 του 
      π.δ. 59/2018, καθώς και η κατασκευή υπογείων χώρων για τη στάθμευση αυτοκινήτων (σταθμών αυτοκινήτων).
      2. Στην Ενότητα 2 επιτρέπονται μόνον οι ακόλουθες χρήσεις του άρθρου 4 του π.δ. 59/2018 «Πολεοδομικό 
      κέντρο - Κεντρικές Λειτουργίες Πόλης»:
      (1) Κατοικία.
      (2) Κοινωνική πρόνοια.
      (6) Πολιτιστικές εγκαταστάσεις.
      (7) Διοίκηση.
      (9) Χώροι συνάθροισης κοινού/Συνεδριακά κέντρα.
      (10) Εμπόριο και παροχή προσωπικών υπηρεσιών.
      (11) Γραφεία.
      (12) Εστίαση.
      (13) Αναψυκτήρια.
      (14) Αναψυχή, εξαιρουμένων των κέντρων διασκέδασης.
      (15) Τουριστικά καταλύματα, εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής και λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις.
      (16.1) Στάθμευση (κτίρια-γήπεδα) αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους κοινής χρήσης, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων.
      Β. Όροι και περιορισμοί δόμησης:
      1. Στην Ενότητα 1:
      α) Επιτρέπονται τα οριζόμενα στο άρθρο 20 του ν. 4067/2012, με εξαίρεση την περίπτωση γ’ της παρ. 1 
      και των περιπτώσεων γ’ και δ’ της παρ. 2.
      β) Επιτρέπεται η κατασκευή υπογείων χώρων για τη στάθμευση αυτοκινήτων (σταθμοί αυτοκινήτων).
      2. Στην Ενότητα 2:
      α) Μέσος Συντελεστής Δόμησης: ογδόντα εκατοστά (0,80), ο οποίος εξειδικεύεται στο άρθρο 5 του παρόντος.
      β) Μέγιστο ποσοστό κάλυψης: είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), συμπεριλαμβανομένης της κάλυψης των υφιστάμενων διατηρητέων κτισμάτων.
      γ) Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων: 100 μέτρα. Επιτρέπεται ψηλό κτίριο, όπως ορίζεται στην παρ. 97 
      του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 και στην παρ. 1 περ. δ υποπερ. δα του άρθρου 8 του ν. 4447/2016.
      Γ. Επιπλέον των ανωτέρω, καθορίζονται όροι και περιορισμοί δόμησης ως ακολούθως:
      α) Δεν επιτρέπεται η δημιουργία υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
      β) Επιβάλλεται ο ενιαίος σχεδιασμός του αδόμητου χώρου της Ενότητας 2 και της Ενότητας 1.
      γ) Επιτρέπεται η ανάπτυξη αναγκαίου εσωτερικού δικτύου διαδρόμων κίνησης για την προσέγγιση των 
      κτιρίων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως για την κάλυψη εκτάκτων περιστατικών σεισμού, φωτιάς κ.λ.π.
      δ) Επιτρέπονται οι απαραίτητες υποδομές ώστε οι ανοικτοί ελεύθεροι χώροι της περιοχής παρέμβασης να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την πολιτική προστασία σε περιπτώσεις έκτακτων αναγκών, όπως σεισμών, πυρκαγιών, πλημμυρών.
      Δ. Εξειδικεύονται οι χρήσεις γης και οι όροι και περιορισμοί δόμησης στο άρθρο 5 του παρόντος, που αφορά στην έγκριση του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής του Ε.Π.Σ.
       
      Έγκριση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Ε.Π.Σ.) στην περιοχή «Κεραμείων Αλλατίνη» του Δήμου Θεσσαλονίκης.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Το Συνέδριο για την Ενεργειακή Ασφάλεια (Energy Security beyond 2023: Achieving winter preparedness in turbulent times) πραγματοποιήθηκε στις 13-14 Σεπτεμβρίου, στη Βαρσοβία της Πολωνίας. Αντικείμενο του Συνεδρίου αποτέλεσε η προετοιμασία της ΕΕ για τον επόμενο χειμώνα, συμπεριλαμβανομένης της αξιολόγησης της ζήτησης και της προσφοράς ενέργειας, της ανθεκτικότητας των υποδομών, των μηχανισμών αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης και των στρατηγικών διαχείρισης κινδύνων, ενώ συζητήθηκαν και η επίλυση των ενεργειακών συμφορήσεων και τα κρίσιμα έργα διαφοροποίησης του εφοδιασμού με φυσικό αέριο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με στόχο τη μείωση της μεγάλης εξάρτησης της περιοχής από έναν μόνο προμηθευτή φυσικού αερίου.
      Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από την Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας η οποία αναφέρθηκε στις προσπάθειες μείωσης της ζήτησης φυσικού αερίου την χρονική περίοδο Αυγούστου 2022 – Μαρτίου 2023 κατά 31%, σε σχέση με την ίδια περίοδο την προηγούμενη χρονιά και κατά 18,2%, επιτυγχάνοντας το στόχο που έθετε ο Κανονισμός 1369/2022 της ΕΕ. Παράλληλα, η Ελλάδα μείωσε την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο, από 40% σε 20%.
      Ακόμη, η Υφυπουργός ανέλυσε το ρόλο που διαδραμάτισαν σημαντικές υποδομές της χώρας, όπως ο Ελληνο-βουλγαρικός αγωγός (IGB), o Διαδριατικός αγωγός (TAP) και το τερματικό LNG στη Ρεβυθούσα, για τη διασφάλιση της προμήθειας φυσικού αερίου σε όλη την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, τονίζοντας ότι πηγή ανησυχίας αποτελεί το ζήτημα των τιμών και όχι η προμήθεια φυσικού αερίου.
      Η Ελλάδα, βάσει της αξιολόγησης κινδύνου που διεξαγάγει η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), για τον επόμενο χειμώνα, βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση, σε σχέση με πέρυσι, καθώς τα πρόσφατα αποτελέσματα προσομοίωσης των σεναρίων που περιγράφονται στην υπό ολοκλήρωση εθνική Μελέτη Επικινδυνότητας για τον επερχόμενο χειμώνα δεν δείχνουν περιπτώσεις σημαντικού ελλείματος φυσικού αερίου με σοβαρές επιπτώσεις για τη χώρα, ιδίως καθώς σε σχέση με τον περσινό χειμώνα:
      α) έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα λιγνιτική μονάδα Πτολεμαϊδα V ισχύος 660MW και
      β) πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του νέου FSRU Αλεξανδρούπολης, στο οποίο υπάρχουν μακροχρόνια συμβόλαια δέσμευσης δυναμικότητας για να εξυπηρετήσουν τόσο την ελληνική αγορά όσο και την αγορά των Βαλκανίων.
      Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Το βασικό μάθημα της κρίσης είναι ότι η ΕΕ δεν πρέπει να βασίζεται σε έναν και μόνο προμηθευτή για την ενεργειακή της ασφάλεια, αλλά ούτε και σε μία μόνο χώρα διαμετακόμισης του φυσικού αερίου που εισάγει».
      Η Υφυπουργός υπογράμμισε, επίσης, την ολοένα και αυξανόμενη σημασία της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, με δεδομένο ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα καθίστανται ολοένα και συχνότερα. Στο πλαίσιο της κλιματικής προσαρμογής, η  έννοια της ενεργειακής ασφάλειας αποκτά και μια νέα διάσταση, αυτή της ασφάλειας του ενεργειακού συστήματος σε περιβαλλοντικές καταστροφές που συνδέονται με την κλιματική κρίση και την ανάγκη να αυξήσουμε την ανθεκτικότητά του. Τέλος, τόνισε ότι χρειάζονται πόροι, οι οποίοι θα ανακατευθυνθούν τόσο στη θωράκιση των υποδομών από τις επαπειλούμενες φυσικές καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής όσο και, πρώτιστα, στην ανακούφιση των πληγέντων όταν αυτές οι καταστροφές ενσκήπτουν. Σε κάθε περίπτωση, σημείωσε ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει με φιλοδοξία ως προς την ενεργειακή μετάβαση και τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, αλλά και με εντονότερη εστίαση σε δράσεις και πρωτοβουλίες προσαρμογής στον ολοένα και επιδεινούμενο κλιματικό κίνδυνο.
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη συνεδρίασή του ανακήρυξε Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών (ο «Διαγωνισμός»), την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. με οικονομική προσφορά 3.270.000.000 ευρώ και Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή την ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.
      Εφεξής η διαδικασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα τεύχη του Διαγωνισμού. Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
      Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Εγκαίνια του νέου πρότυπου, βιοκλιματικού 3ου Γυμνασίου και 3ουΛυκείου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας, το οποίο παραδόθηκε από τις «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» στον Δήμο. Χαρακτηριστικό του κτιρίου είναι ότι η οροφή της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων έχει διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να συντελεί στην ανάσχεση του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας και στη βελτίωση του μικροκλίματος.
      Επίσης, κατά το στάδιο της κατασκευής του, στο κτίριο εφαρμόστηκαν συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως κεντρικό σύστημα χειρισμού των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων φωτισμού, θερμικά ηλιακά συστήματα, βαλβίδες ρυθμιζόμενου χρόνου ροής νερού, διαχείριση ομβρίων υδάτων, δεξαμενές συλλογής ομβρίων και συγκρότημα αξιοποίησης βρόχινου νερού για πότισμα. Σε συνδυασμό με το νέο κτίριο του 3ου Λυκείου, που είχε παραδοθεί πέρυσι προς χρήση και είναι ήδη σε λειτουργία, η Νέα Φιλαδέλφεια πρωτοπορεί σε σχολικές εγκαταστάσεις.
      Κεντρικό ρόλο στη χωροθέτηση των κτιρίων έχει η ανάδειξη της καμινάδας προγενέστερης βιομηχανικής χρήσης ύψους περίπου 30μ, η οποία αποκαταστάθηκε και εντάχθηκε στον σχεδιασμό ως αρχιτεκτονικό στοιχείο του περιβάλλοντος χώρου. Το κτίριο του Γυμνασίου διατάσσεται στην ψηλότερη νότια πλευρά, παράλληλα με το όριο της Λεωφόρου Δεκελείας και το κτίριο του Λυκείου τοποθετείται στη χαμηλότερη βόρεια πλευρά στην οδό Στρ. Ν. Πλαστήρα.
      Οι προδιαγραφές του σχολείου:
      Το κτίριο αποτελείται από τρεις πτέρυγες σε σχήμα Π, όπου οι δύο περιλαμβάνουν τους χώρους διοίκησης, τις αίθουσες διδασκαλίας και τα εργαστήρια που αναπτύσσονται σε ισόγειο, α’ όροφο και β’ όροφο, ενώ η τρίτη πτέρυγα περιλαμβάνει την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων με τους βοηθητικούς της χώρους που αναπτύσσονται σε ισόγειο και υπόγειο. Το υπόγειο περιλαμβάνει θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, αποθηκευτικούς χώρους και μηχανολογικές εγκαταστάσεις. Το ισόγειο περιλαμβάνει δύο αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κεντρικό υπόστεγο χώρο, κυλικείο, βιβλιοθήκη - αναγνωστήριο, ιατρείο - αναρρωτήριο, χώρους διοίκησης, χώρους υγιεινής, δύο κλιμακοστάσια και ανελκυστήρα. Το κτίριο έχει αντιμετωπιστεί βιοκλιματικά, επίσης, ως προς τον προσανατολισμό, την ηλιοπροστασία, τον φυσικό φωτισμό - αερισμό, τη μόνωση και τη φύτευση. Συγκεκριμένα, το κτίριο εκτείνεται στον άξονα ανατολής – δύσης, ώστε οι κύριοι χώροι που περιλαμβάνονται να έχουν κυρίως βόρειο και νότιο προσανατολισμό.    Σε όλους τους κύριους χώρους παρέχεται επαρκής φυσικός φωτισμός και αερισμός μέσω των κύριων φωτιστικών επιφανειών, αλλά και μέσω των φεγγιτών στα ψηλότερα σημεία των εξωτερικών τοίχων και στα υπερυψωμένα τμήματα του τελευταίου ορόφου.



       
       
       
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά το σαρωτικό χτύπημα της κακοκαιρίας Daniel άνοιξε τη συζήτηση για τη θέσπιση ενός νέου πλαισίου μελετών, δημοπράτησης και κατασκευής αναγκαίων υποδομών.
      Ξαναγράφονται οι όροι και οι κανόνες δόμησης νευραλγικής σημασίας έργων υποδομής μετά το σαρωτικό χτύπημα της κακοκαιρίας Daniel.
      Η σπανιότητα της έντασης του καιρικού φαινομένου – συμβαίνει μία φορά στα 1.000 χρόνια – άνοιξε τη συζήτηση για τη θέσπιση ενός νέου πλαισίου μελετών, δημοπράτησης και κατασκευής αναγκαίων υποδομών, όπως αναφέρει ο ot.gr.
      Η ανθεκτικότητα
      Στη διάρκεια του ΟΤ FORUM που διεξήχθη στην 87η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης οι αρμόδιοι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ ήγειραν το θέμα της ανάγκης ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των έργων υποδομών.
      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας μίλησε για το νέο στοιχείο που πρέπει να μπει στην αντιπλημμυρική πολιτική και αυτό είναι η «ανθεκτικότητα». Ο ίδιος έδωσε έμφαση σε κρίσιμες υποδομές, όπως η ύδρευση, ο βιολογικός καθαρισμός και τα φράγματα.
      Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε κι εκείνος τη σημασία της ανθεκτικότητας των έργων, όπως για παράδειγμα στις γέφυρες. «Οι ειδικοί θα πρέπει να μας πουν τι ανθεκτικότητα θα πρέπει να έχουν τα έργα. Τα νέα έργα θα πρέπει να λάβουν υπόψη τη νέα πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας εννοώντας την κλιματική κρίση. Ο ίδιος έβαλε στην εξίσωση βέβαια και τον παράγοντα του δημοσιονομικού κόστους: «Όσο μεγαλώνει η διάρκεια ζωής των έργων π.χ. από τα 50 στα 70 ή τα 100 χρόνια τότο υψηλότερος θα είναι και ο προϋπολογισμός τους».
      Τα υφιστάμενα έργα
      Ο κ. Σκυλακάκης ανέφερε ότι η κλιματική αλλαγή είναι τελείως απρόβλεπτη, υπογραμμίζοντας ότι τα κλιματικά μοντέλα είναι ακόμα αβέβαια και όχι επιβεβαιωμένα από το παρελθόν: «Δεν ξέρουμε αν ο Daniel στο καινούριο κλίμα είναι πλημμύρα των 100, των 50 ή των 10 ετών».
      Ερωτηθείς για το τι πρέπει να γίνει τόνισε ότι αρχικά πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι το σημερινό επίπεδο θα δουλεύει άψογα με ό,τι συμπληρωματικά έργα πρέπει να γίνουν, και στη συνέχεια να αποφασίσουμε σε ποιο επίπεδο πρέπει να ανέβουμε. Θεωρεί ωστόσο, ότι το πιο σημαντικό είναι να επενδύσουμε στην ανθεκτικότητα, και αυτό είναι το νέο στοιχείο που πρέπει να μπει στην αντιπλημμυρική πολιτική.
      Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο κ. Σταϊκούρας επισημαίνοντας πως σε κάθε περίπτωση αναδεικνύεται το ζήτημα της αξιολόγησης της ανθεκτικότητας των υφιστάμενων έργων. «Στην Ελλάδα μιλάμε για νέα έργα χωρίς να ελέγχουμε την ανθεκτικότητα των υπαρχουσών υποδομών», είπε χαρακτηριστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2023 θα αξιοποιηθεί το μητρώο καταγραφής γεφυρών με στόχο τον έλεγχο της στατικότητάς τους.
      Μάλιστα είπε πως υπάρχουν στην Ελλάδα 5.000 γέφυρες και οι μισές κλείνουν 70 χρόνια ζωής. Θα πρέπει να αποφασίσουμε αν χρειάζονται ενίσχυση.
      Λιγότερη γραφειοκρατία
      Στους νέους κανόνες που φαίνεται να ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα έργα υποδομής μπαίνει και η σύντμηση των χρόνων αδειοδότησης και έγκρισης περιβαλλοντικών μελετών.
      Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε στον ΟΤ πως και αυτή η παράμετρος μπαίνει στο τραπέζι.
      Fast track η αποκατάσταση
      Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στην ειδική διάταξη που θεσπίστηκε στη Βουλή και προβλέπει την ταχεία αποκατάσταση των βλαβών σε υποδομές που προκλήθηκαν από φυσικές καταστροφές.
      Όπως εξήγησε με βάση τα όσα ορίζονται ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει τη δυνατότητα να ζητήσει την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου για τις γρήγορες διαδικασίες αποκατάστασης των ζημιών. Τότε, εντός 10 ημερών, θα ζητηθούν οικονομικές προσφορές τουλάχιστον τριών κατασκευαστικών και στη συνέχεια θα γίνει αξιολόγηση για την επιλογή και την εκκίνηση των εργασιών.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Αποκαλυπτικές οι δορυφορικές απεικονίσεις από την εξέλιξη των πλημμυρισμένων εκτάσεων στην περιοχή της Μαγνησίας και πιο συγκεκριμένα στη Λίμνη Κάρλα, όπως καταγράφηκαν από τον αμερικανικό δορυφόρο Landsat-8.
      Στο παρακάτω βίντεο (animation) παρουσιάζεται η εξέλιξη των πλημμυρισμένων εκτάσεων στην περιοχή της λίμνης Κάρλας, από την κακοκαιρία «Daniel» που έπληξε με ιδιαίτερη σφοδρότητα την Θεσσαλία. Οι πλημμύρες ξεκίνησαν από τις 06.09.2023 στην περιοχή καθώς αυξανόταν η στάθμη του Πηνειού (και των παραποτάμων του), φτάνοντας τα περίπου 110.000 στρέμματα πλημμυρισμένων εκτάσεων στις 08.09.2023, ενώ το μέγιστο των πλημμυρισμένων εκτάσεων παρατηρήθηκε στις 16.09.2023 (περίπου 190.000 στρέμματα), όπου πλέον αναγεννήθηκε η λίμνη Κάρλα φτάνοντας και ξεπερνώντας και την έκταση της πριν την αποξήρανσή της το 1962. Σημειώνοντας, πως η έκταση της λίμνης πριν τις πλημμύρες, στις 31.08.2023 και σύμφωνα με δορυφορικά δεδομένα, υπολογίστηκε περίπου στα 35.700 στρέμματα.
       
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Η Hellenic Seaplanes, συνεχίζει και ενισχύει δυναμικά το δίκτυο υποδομών της, ώστε να ξεκινήσει τα αεροπορικά της δρομολόγια, αλλά και να εξυπηρετήσει πλήρως τους επιβάτες της.
      Η έγκριση στο λιμάνι της Πάτμου αποτελεί άλλη μία θετική εξέλιξη στην ανάπτυξης του δικτύου στην Ελλάδα, αφού γίνεται επίσημα ο πρώτος προορισμός υδροπλάνων στα Δωδεκάνησα.
      Η σχετική απόφαση εκδόθηκε από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ), σε συνεργασία με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και το Υπουργείο Ναυτιλίας.

      Η εταιρεία "Υδατοδρόμιο Πάτμου ΙΚΕ", θυγατρική της Hellenic Seaplanes, έχει αναλάβει την εξυπηρέτηση των υδροπλάνων στο λιμάνι της Σκάλας από όπου θα πραγματοποιούνται πτήσεις σε πρώτη φάση από τα αεροδρόμια Λέρου και Σάμου καθώς και προς το υδατοδρόμιο της Τήνου και της Σίφνου που πολύ σύντομα θα είναι έτοιμα. Σε δεύτερο στάδιο εφόσον εγκριθεί η διασύνδεση με Αττική όπου αναμένεται να ανακοινωθεί η δημιουργία υδατοδρομίου στο παράλιο μέτωπο εντός των επόμενων ημερών.  
      Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τα 30 υδατοδρόμια
      Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει 30 υδατοδρόμια στο Νότιο Αιγαίο που θα ενώνουν μεταξύ τους τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Κρήτη και την ηπειρωτική χώρα. Η Πάτμος ανοίγει τον χορό με τις εγκρίσεις των προορισμών του Νοτίου Αιγαίου και αναμένονται σύντομα περισσότεροι προορισμοί.
      Με την έλευση του πρώτου αεροσκάφους της Hellenic Seaplanes στην Ελλάδα, ξεκίνησαν οι διαδικασίες σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς ώστε η εταιρεία να αποκτήσει το πιστοποιητικό αερομεταφορέα για να νηολογήσει περισσότερα υδροπλάνα στον στόλο της καθώς και Άδεια Αεροπορικής Εκμετάλλευσης. Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) αποτελεί το Α-Ω στη διαδικασία αυτή, καθώς είναι ο φορέας που  εκδίδει το Πιστοποιητικό Αερομεταφορέα (AOC), επιβεβαιώνοντας ότι η ενδιαφερόμενη επιχείρηση έχει την επαγγελματική ικανότητα να διασφαλίσει την ασφαλή πτητική λειτουργία της.
      Η έγκαιρη ολοκλήρωση της αδειοδότησης από την πλευρά της Α.Π.Α. που υπολογίζεται στα τέλη Οκτωβρίου είναι αυτή που θα ανάψει το «πράσινο φως» στη Hellenic Seaplanes ώστε να είναι σε ετοιμότητα να πραγματοποιήσει τις πρώτες πτήσεις μέσα στο 2023, ζεσταίνοντας στην ουσία τις μηχανές της για την προσεχή τουριστική σεζόν.
      Η σχετική απόφαση εκδόθηκε από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, σε συνεργασία με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πλάνα από θερμική κάμερα drone από νυχτερινές επιχειρήσεις της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στο Ψαθοχώρι Καρδίτσας
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το φιλμ ανοίγει με την άφιξη δυο Alfa Romeo (Alfetta και Alfasud) στο τότε εργοτάξιο όπου εκτελούνταν τα έργα για την δημιουργία του φράγματος του Μόρνου στον Nομό Φωκίδος. Στην περίφραξη βλέπουμε την ονομασία της κατασκευαστικής εταιρείας «Προοδευτική» που εκτελούσε τα έργα.   Το έργο ξεκίνησε το 1969, ολοκληρώθηκε το 1979, αλλά η λειτουργία του ξεκίνησε το 1981. Το φράγμα φτάνει τα 125 μέτρα και η τεχνητή λίμνη που δημιουργήθηκε καλύπτει τις ανάγκες ύδρευσης της Αθήνας και των γύρω περιοχών. Ο φακός ακολουθεί τους ψηλούς χωμάτινους όγκους και τον κινηματογραφιστή με την συνοδό του καθώς ξεναγούνται στις εγκαταστάσεις.   Παρακολουθούμε την αυτόνομη μονάδα παραγωγής τσιμέντου, μπετονιέρες, μονάδες θραύσης και γερανούς που εκτοξεύουν δομικά υλικά.   Στη συνέχεια του φιλμ πανοραμικές λήψεις του εργοταξίου από ψηλά και του καναλιού υπό κατασκευή.
      Ύστερα ο φακός ακολουθεί το αμάξι καθώς εισέρχεται και εξέρχεται από μια σήραγγα, καταγράφει έναν εκσκαφέα επί το έργω, άλλον έναν που κινείται πάνω στο χείλος του χωμάτινου όγκου και τέλος τις εργασίες με ανυψωτικό μηχάνημα στην είσοδο ενός τούνελ.   Επιστροφή στο εργοτάξιο με τον φακό να καταγράφει εργασίες με βαρέα μηχανήματα, την ξενάγηση του κινηματογραφιστή σε μια σήραγγα όπου αγωγοί δεσπόζουν στο πάνω μέρος της και τέλος ξενάγηση στα ανοιχτά κανάλια μεταφοράς του νερού κατά πάσα πιθανότητα, όπου παρακολουθούμε εργασίες εντός τους.   Το φιλμ κλείνει με πλάνα από την σήραγγα της Γκιώνας, όπου για την κατασκευή της χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μηχάνημα ολομέτωπης κοπής από την εργοληπτική εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο Ε.Δ.Ο.Κ. Α.Ε.   Αξίζει να σημειωθεί πως για την κατασκευή του έργου θυσιάστηκε η αρχαία πόλη Καλλίπολη και το χωριό Κάλλιο τα οποία σκεπάστηκαν από τα νερά της λίμνης. Κάθε φορά που η στάθμη της λίμνης κατεβαίνει λόγω ξηρασίας το χωριό αναδύεται καθώς και το οχυρωματικό τείχος της αρχαίας πόλης.    Συντεταγμένες 38.523319915757305,22.116965107347482  
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.