Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Δεκτές κάνει ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης τις «προφορικές» συμβάσεις μεταξύ εργοδοτών και εργαζόμενων με «μπλοκάκι», διευκρινίζοντας ότι ακόμη και αυτές μπορούν να καταχωρηθούν στην ηλεκτρονική του πλατφόρμα.
       
      Με τον τρόπο αυτό «κλείνει το μάτι» στους εργοδότες, καθώς αντί να τους υποχρεώνει να υπογράφουν έντυπες συμβάσεις και να της υποβάλλουν στο σύστημα, τους παρέχει τη δυνατότητα να προχωρούν σε προφορικές συμφωνίες, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζουν τους εργαζόμενος.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι η είσοδος στην υπηρεσία Διαχείρισης Συμβάσεων από τις οποίες προκύπτει υποχρέωση έκδοσης Δ.Π.Υ., γίνεται με τους κωδικούς πρόσβασης της ηλεκτρονικής υπηρεσίας υποβολής Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων.
       
      Οι εργοδότες που εισέρχονται στη πλατφόρμα συμπληρώνουν τα τα βασικά στοιχεία αντισυμβαλλόμενου (Επωνυμία, ΑΜΕ και ΑΦΜ) και φόρμα καταχώρησης στοιχείων ασφαλισμένου μέσω σύμβασης. Στα υπόλοιπα πεδία της φόρμας καταχωρούνται τα στοιχεία της σύμβασης, δηλαδή: ημερομηνία υπογραφής, Α.Μ.Κ.Α., τηλέφωνο, Εmail, έναρξη απασχόλησης, λήξη απασχόλησης και τίμημα.
       
      Μόλις ο ασφαλισμένος λάβει μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την αναγγελία της σύμβασης του, καλείται να κάνει αποδοχή των όρων σύμβασης, όπως αυτοί δηλώθηκαν από τον αντισυμβαλλόμενο – εργοδότη.
       
      Σε συμπληρωματική εγκύκλιο που εξέδωσε ο ΕΦΚΑ επισημαίνει πως «κατόπιν ερωτημάτων που έχουν τεθεί σχετικά με το είδος της σύμβασης μεταξύ των συμβαλλομένων μερών, διευκρινίζουμε ότι στην έννοια της σύμβασης περιλαμβάνεται τόσο η έγγραφη όσο και η προφορική σύμβαση».
       
      Παράλληλα, τονίζεται ότι η σύμβαση η οποία θα αναφέρει τη διάρκεια, καθώς και τα λοιπά απαιτούμενα στοιχεία, την οποία ο ανστισυμβαλλόμενος - εργοδότης οφείλει να καταχωρήσει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο www.efka.gov.gr του ΕΦΚΑ, δύναται να έχει συμφωνηθεί και προφορικώς μεταξύ των συμβαλλομένων μερών.
       
      Πηγή: http://www.insider.gr/hristika/asfalistika/44084/pos-dilonontai-oi-proforikes-symfonies-me-mplokaki
      Περισσότερα...

      12

    • panos-vicious

      Υποχρεωτικά στη Β' ενεργειακή κλάση θα πρέπει να αναβαθμίζονται οι κατοικίες μέσω του αναμενόμενου νέου προγράμματος εξοικονόμησης κατ' οίκον, με κριτήριο το ύψος του οικογενειακού εισοδήματος.
       
      Αυτό ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών (ΠΣΥΠΕΝΕΠ), κ. Κωνσταντίνος Λάσκος σε εκδήλωση που πραγματοποίησε ο Σύλλογος στα πλαίσια του Building Green Open Space, στην Building Green Expo 2017.
       
      Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Λάσκο, βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση μεταξύ των αρμόδιων Ελληνικών και Ευρωπαϊκών φορέων, με τους τελευταίους να ζητούν την υποχρεωτική αναβάθμιση των κατοικιών μέσω του νέου «εξοικονομώ», κατ' ελάχιστον στη Β' ενεργειακή κλάση, με εισοδηματικά κριτήρια. Οι έξι εισοδηματικές κλίμακες του νέου προγράμματος φαίνεται πως θα είναι της τάξης των 20, 25, 30, 35, 40 και 45 χιλιάδων ευρώ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ευρωπαϊκοί φορείς ζητούν ιδιαίτερα χαμηλό οικονομικό κριτήριο για την υποχρεωτική αναβάθμιση στη Β' κλάση (ακόμα και τις 25.000 ευρώ).
       
      Αν τελικά επικρατήσει αυτή η αλλαγή (και ειδικά αν εφαρμοστεί στα χαμηλότερα εισοδήματα) θα είναι καθοριστική για τον τρόπο που θα λειτουργήσει το νέο «εξοικονομώ» μιας και θα αυξηθεί σημαντικά ο προϋπολογισμός της κάθε παρέμβασης, δεδομένου ότι η πλειοψηφία του κτιριακού αποθέματος στην Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ χαμηλή ενεργειακή κλάση (σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΝ).
       
      Μια τέτοια εξέλιξη θα απέτρεπε πολλούς από τους ενδιαφερόμενους που βασίζονται στις προϋποθέσεις του παλαιού προγράμματος (δηλαδή την κατ' ελάχιστον αναβάθμιση κατά μία ενεργειακή κλάση), από το να υποβάλουν αίτηση. Στα θετικά του νέου προγράμματος πάντως προσμετράται η δυνατότητα χρήσης ιδίων κεφαλαίων για την πραγματοποίηση των παρεμβάσεων.
       
      Σε κάθε περίπτωση, όλα δείχνουν πως στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις, τόσο σχετικά με το οριστικό περιεχόμενο του νέου «εξοικονομώ», όσο και με την οριστική ημερομηνία έναρξής του, σε συνδυασμό με τον πολυαναμενόμενο νέο ΚΕΝΑΚ. Το B2Green.gr παρακολουθεί σταθερά τις εξελίξεις γύρω από το «εξοικονομώ» και θα επανέλθει σύντομα με νέες πληροφορίες.
       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/45139/
      Περισσότερα...

      52

    • Engineer

      Με επανεκλογή του Γιώργου Στασινού στη θέση του Προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), για δεύτερη συνεχόμενη θητεία, έκλεισαν οι εργασίες της πρώτης ημέρας της ειδικής εκλογικής συνεδρίασης της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, της λεγόμενης «Βουλής των μηχανικών».
       
      Είχε προηγηθεί η εκλογή των δεκαπέντε μελών της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ για το επόμενο διάστημα, μεταξύ των οποίων τα μέλη της Αντιπροσωπείας επιλέγουν τον νέο πρόεδρο. Υποψηφιότητα κατέθεσε ο νυν πρόεδρος Γιώργος Στασινός, προερχόμενος από την παράταξη της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών, και ο Πολυχρόνης Ακριτίδης, πρώην γενικός γραμματέας της ΔΕ/ΤΕΕ, προερχόμενος από την παράταξη «Ανασυγκρότηση Μηχανικών – ΤΕΕ από την Αρχή».
       
      Ο Γιώργος Στασινός εκλέχθηκε Πρόεδρος με την πρώτη ψηφοφορία, με ποσοστό άνω του 66% των ψήφων. Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ με 109 ψήφους έλαβε την προτίμηση της απόλυτης πλειοψηφίας των μελών της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ και ο ανθυποψήφιος Πολυχρόνης Ακριτίδης έλαβε 48 ψήφους, επί συνόλου 165 μελών της Αντιπροσωπείας που συμμετείχαν στη ψηφοφορία. Η διαδικασία συνεχίζεται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας για την εκλογή των άλλων θέσεων του Προεδρείου της Διοικούσας Επιτροπής.
       
      Η νέα Διοικούσα Επιτροπή
       
      Της εκλογής του Προέδρου του ΤΕΕ είχε προηγηθεί η εκλογή της δεκαπενταμελούς Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, που αποτελεί συλλογικό όργανο διοίκησης του Επιμελητηρίου. Οι εκλεγέντες έχουν αλφαβητικά ως εξής:
       
      Α/Α ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ
      1 ΑΚΡΙΤΙΔΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΑΓΡΟΝΟΜΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΤΕΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
       
      2 ΑΝΔΡΕΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
       
      3 ΑΝΤΙΒΑΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΥΝΑ.ΜΗ.
       
      4 ΓΙΑΝΝΑΔΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
       
      5 ΗΛΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΣΥ.Μ.)
       
      6 ΚΑΨΑΣΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΠΑ.Μ.)
       
      7 ΚΟΥΤΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
       
      8 ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΛΕΜ (ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ) & ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
       
      9 ΜΗΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΣΥ.Μ.)
       
      10 ΜΠΟΥΚΗ ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΑΡ.ΑΓ.Ε.Σ.
       
      11 ΞΙΦΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
       
      12 ΣΙΟΥΝΑΣ ΜΑΡΚΟΣ ΜΗΧ/ΛΟΓΟΣ-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΠΙ ΤΩ ΕΡΓΩ
       
      13 ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
       
      14 ΤΣΩΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
       
      15 ΨΩΜΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/neos-proedros-tou-tee-epaneklechthike-o-giorgos-stasinos-oloklirothike-i-eklogi-tis-diikousas-epitropis/
      Περισσότερα...

      18

    • Engineer

      Περισσότερα από 400 ακίνητα διαχειρίζεται πλέον η νεοφυής ελληνική εταιρεία blueground, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της φιλοξενίας στην Αθήνα, στη Κωνσταντινούπολη και στο Ντουμπάι.
       
      Σύμφωνα με τον συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της blueground Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου, η εταιρεία εξασφάλισε, για την επέκτασή της σε νέες αγορές και για περαιτέρω ανάπτυξη τεχνολογίας, πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 5,5 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό fund VentureFriends, από το αμερικανικό fund Endeavor Catalyst και από ομάδα ιδιωτών επενδυτών. Από το 2013, οπότε ιδρύθηκε η εταιρεία, έχει χρηματοδοτηθεί συνολικά με πάνω από 6,9 εκατ. ευρώ, ποσό που την κατατάσσει ανάμεσα στις ελληνικές νεοφυείς εταιρείες με την υψηλότερη άντληση κεφαλαίων. Ο τζίρος της εταιρείας, με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αναμένεται να φθάσει φέτος σε 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ τον τελευταίο χρόνο τριπλασιάστηκε.
       
      Η blueground μισθώνει υφιστάμενες κατοικίες παρέχοντας στους ιδιοκτήτες σταθερό μηνιαίο εισόδημα και συμβόλαια διαρκείας έως και 3 ετών. Στη συνέχεια, αφού επιπλώνει, εξοπλίζει και σε αρκετές περιπτώσεις αναβαθμίζει τα ακίνητα, προχωρεί τις διαδικασίες υπομίσθωσής τους, κυρίως σε στελέχη εταιρειών, πρεσβειών και άλλων οργανισμών που επισκέπτονται τη χώρα μας για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα διαμονής. Η μέση διάρκεια διαμονής των επισκεπτών στα ακίνητα που διαχειρίζεται η εταιρεία φθάνει τους 8 μήνες, ενώ η πληρότητά τους κυμαίνεται μεταξύ 92% και 95%. Η υψηλή πληρότητα επιτυγχάνεται λόγω της μεγάλης διάρκειας διαμονής των ενοικιαστών αλλά και λόγω του προγραμματισμού που γίνεται με την εξασφάλιση προκρατήσεων. Η τεχνολογία έχει τον κεντρικό ρόλο σε όλες τις διαδικασίες που ακολουθούνται από την online κράτηση μέχρι την παροχή πρόσθετων υπηρεσιών εφόσον ζητούνται από τους επισκέπτες.
       
      Η blueground προσφέρει και επιλογές για διαμονή μικρής διάρκειας στην Αττική αλλά και σε διάφορα ελληνικά νησιά. Ωστόσο, έχει θέσει ως προτεραιότητα να εστιάσει στις υπομισθώσεις ακινήτων για μεσαίο ή μεγάλο χρονικό διάστημα διαμονής. Η χρονική διάρκεια των εν λόγω υπομισθώσεων είθισται να κυμαίνεται μεταξύ ενός μηνός και 3 ετών. Το κόστος του μηνιαίου μισθώματος για τους επισκέπτες, ανάλογα με το μέγεθος και τη θέση του ακινήτου, συνήθως κυμαίνεται από 800 έως 3.000 ευρώ. Παράλληλα και ανάλογα με την περίπτωση, παρέχεται η δυνατότητα εντός του κόστους του ενοικίου να καλύπτεται από την εταιρεία ένα συμφωνημένο όριο κάλυψης εξόδων από λογαριασμούς κοινής ωφελείας. Από το χαρτοφυλάκιο των περίπου 400 ακινήτων, τα 280 μισθώνονται στην Ελλάδα και τα άλλα σε Κωνσταντινούπολη και Ντουμπάι. Συνολικά η εταιρεία διαθέτει 60 υπαλλήλους, εκ των οποίων οι 40 εργάζονται στην Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/904033/article/oikonomia/epixeirhseis/h-startup-poy-vriskei-spiti-se-stelexh-etaireiwn-kai-presveiwn
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αίσθηση προκαλούν τα στοιχεία που παρουσίαστηκαν χθες από το διαχειριστή του συστήματος διανομής ΔΕΔΔΗΕ για τις εντολές αποκοπής που δέχθηκε ο διαχειριστής την περασμένη χρονιά.
       
      Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε στα μέλη της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου σε σύνολο 7.438.455 μετρητών, μόνο πέρυσι ο ΔΕΔΔΗΕ κλήθηκε να διαχειριστεί 320 χιλιάδες αιτήματα για αποκοπές μετρητών. Δηλαδή οι εντολές που εστάλησαν πέρυσι ξεπέρασαν το 4,3% του συνόλου των μετρητών που διαχειρίζεται ΔΕΔΔΗΕ στο δίκτυο διανομής (χαμηλή και μέση τάση).
       
      Από αυτές τις εντολές υλοποιήθηκαν κάτι λιγότερο από τις μισές δηλαδή 150 χιλιάδες.
       
      Συγκεκριμένα όπως ειπώθηκε κατά την ακρόαση της διοίκησης του ΔΕΔΔΗΕ στη βουλή, η εταιρεία προσπάθησε να διαχειριστεί όσο το δυνατόν περισσότερες εντολές ωστόσο συχνά συνάντησε ανυπέρβλητα εμπόδια και σε κάποιες περιπτώσεις για να φτάσουν τα συνεργεία στους μετρητές χρειάστηκε αστυνομική συνοδεία.
       
      Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, κάποιοι από τους καταναλωτές μόλις φτάσει το συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ σπεύδουν και αποπληρώνουν ή διακανονίζουν την οφειλή τους. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, τα συνεργεία αφήνονται να κάνουν την αποκοπή, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που δεν επιτρέπεται η είσοδος και χρειάζεται τα συνεργεία να επανέλθουν. Τέλος παρά το γεγονός ότι μετά τις αποκοπές γίνονται επανέλεγχοι, συχνά πραγματοποιούνται παράνομες επανασυνδέσεις των ρολογιών.
       
      Πως αντιδρά ο ΔΕΔΔΗΕ; Πέρυσι έγιναν περί τις 500 χιλιάδες μεταβάσεις σε ακίνητα για άλλες εργασίες, όπως καταμετρήσεις, συνδέσεις κλπ. Τα συνεργεία αυτά ωστόσο είχαν εντολή και ταυτόχρονα πραγματοποιούσαν στοχευμένους ελέγχους για ρευματοκλοπές.
       
      Έτσι πέρυσι εντοπίστηκαν πάνω από 10 χιλιάδες περιπτώσεις ρευματοκλοπής, έχουν ήδη υποβληθεί 3500 μηνύσεις, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία υποβολής μηνύσεων και για τις υπόλοιπες περιπτώσεις.
       
      Πάντως τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ εμφανίζουν απόκλιση από εκείνα της ΔΕΗ σε σχέση με το ύψος των ρευματοκλοπών. Για το 2014 και το 2015 υπολογιστικά ο μέσος όρος του συντελεστή απωλειών που βγήκε με απόφαση της ΡΑΕ και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, είναι 8,5% και σε αυτό το ποσοστό των ρευματοκλοπών υπολογίζεται στο 3,2%. Αντίθετα η ΔΕΗ υπολογίζει το ύψος των απωλειών στο 10% και από αυτό το ποσοστό το 5,5% προέρχεται από ρευματοκλοπές.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/320-hiliades-entoles-apokopis-dehthike-o-deddie-2016-kopike-reyma-se-150-hiliades-metrites
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η ευρωπαϊκή βιομηχανία ενέργειας ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να μην επενδύσει σε νέες μονάδες παραγωγής ενέργειας από άνθρακα μετά το 2020. Όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπέγραψαν την πρωτοβουλία εκτός από την Ελλάδα και την Πολωνία.
       
      Η Ένωση της Βιομηχανίας Ηλεκτρικής Ενέργειας, γνωστή ως Eurelectric, η οποία εκπροσωπεί 3.500 επιχειρήσεις ενέργειας συνολικής αξίας άνω των 200 δισεκατομμυρίων ευρώ, επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της να απομακρύνει την οικονομία της ΕΕ από τον άνθρακα, σύμφωνα με τους στόχους που έθεσε η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Η συμφωνία προβλέπει την επίτευξη της ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα για τον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη ως το 2050.
       
      Η Ελλάδα δεσμεύεται επίσης από αυτόν τον στόχο αλλά έχει προς το παρόν ανοικτό το θέμα της νέας μονάδας στην Πτολεμαΐδα. Η Πολωνία ακολουθεί πολιτική υπέρ του άνθρακα τα τελευταία χρόνια, παρά τις κοινοτικές αντιρρήσεις, εν μέρει λόγω των ανθρακωρυχείων της χώρας.
       
      «Ο τομέας της ενέργειας είναι αποφασισμένος να ηγηθεί της ενεργειακής μετάβασης και να δείξουμε τη δέσμευσή μας προς την οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με συγκεκριμένα μέτρα», δήλωσε ο πρόεδρος της Eurelectric και διευθύνων σύμβουλος του πορτογαλικού ομίλου ενέργειας EDP, Αντόνιο Μέξια.
       
      «Με την παροχή ρεύματος να γίνεται όλο και πιο καθαρή, οι ηλεκτρικές τεχνολογίες είναι μια προφανής επιλογή για την αντικατάσταση των συστημάτων που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα, για παράδειγμα, στον τομέα των μεταφορών», πρόσθεσε.
       
      Πέρυσι, οι ευρωπαϊκές εκπομπές άνθρακα μειώθηκαν κατά 11%, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η μείωση των εκπομπών άνθρακα είναι μέρος μιας μακροπρόθεσμης τάσης. Από το 2010, οι εκπομπές άνθρακα στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 16% τοις εκατό και οι συνολικές εκπομπές του τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας μειώθηκαν κατά 19%.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1222538/ee-kamia-nea-monada-paragogis-energeias-apo-anthraka-meta-to-2020--ektos-tis-elladas
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από τις 9 το πρωί ξεκίνησε η λειτουργία του τμήματος Ευαγγελισμός-Σκοτίνα στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Τα νέα 25 χιλιόμετρα δρόμου ο οδηγός θα βρει τις 3 νέες σήραγγες εκ των οποίων η μεσαία είναι, με 6 χιλιόμετρα, η μεγαλύτερη σήραγγα στα Βαλκάνια.
       
      Να θυμίσουμε πως τα διόδια παρά τα όσα είχαν λεχθεί εδώ και καιρό δεν αλλάζουν δραματικά καθώς η διαφορά κυμαίνεται σε 30-50 λεπτά, ανάλογα το όχημα. Το σύνολο των διοδίων που καλείται να πληρώσει ο οδηγός είναι αρκετά υψηλό για τα ελληνικά δεδομένα καθώς φτάνει τα 29 ευρώ (στην απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα για τη συχνή χρήση του αυτοκινητόδρομου.
       
      ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
       
      Η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη από σήμερα θα διανύεται σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά καθώς το νέο τμήμα που άνοιξε μειώνει κατά 25 λεπτά τη διαδρομή. Ο Αυτοκινητόδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σήμερα διαχειρίζεται από 4 διαφορετικές εταιρείες. Για τους οδηγούς να σημειώσουμε πως από τα σταθμό διοδίων των Αφιδνών στην Αθήνα μέχρι τα Σκάρφεια Φθιώτιδας πληρώνουν για την Νέα Οδό, από τα Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες (το λεγόμενο πέταλο του Μαλιακού δηλαδή) πληρώνουν για την Κεντρική Οδό, από τις Ράχες μέχρι το Κλειδί Ημαθίας πληρώνουν για τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και από το Κλειδί μέχρι τα διόδια στα Μάλγαρα, πληρώνουν για την Εγνατία Οδό.
       
      Σημειώνουμε για καλύτερη χρήση του δρόμου και λιγότερες αναμονές όλες οι εταιρείες διαθέτουν e-pass τα οποία φορτίζονται με χρήματα είτε από το λογαριασμό σας είτε στους σταθμούς διοδίων. Οι συχνοί χρήστες έχουν εκπτωτικά πακέτα και για να ενημερωθούν μπορούν να καλούν στην εξυπηρέτηση πελατών των 4 εταιρειών.
       
      ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΤΕΛΕΤΗ
       
      Η χθεσινή τελετή στα Τέμπη ήταν ομολογουμένως εντυπωσιακή. Η Φιλαρμονική Κατερίνης έδινε τον τόνο, ενώ μεγάλο μέρος των εταιρειών παραχώρησης παραβρέθηκαν εκεί, ενώ είδαμε βουλευτές της περιοχής όλων των κομμάτων. Η διάρκεια της ήταν μεγάλη καθώς η προσέλευση ξεκίνησε στις 12.30 το μεσημέρι και η απόχωρηση των καλεσμένων ξεκίνησε στις 4 το απόγευμα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/39915-se-4-ores-kai-10-lepta-apo-simera-i-diadromi-athina-thessaloniki
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Με χθεσινή ψηφοφορία, το Ευρωκοινοβούλιο έδωσε τη δυνατότητα να ξεπερασθεί και το τελευταίο νομικό εμπόδιο για την πλήρη κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής.
       
      Έτσι, από τις 15 Ιουνίου, οποιοσδήποτε πολίτης ταξιδεύει ενός Ε.Ε. θα μπορεί να πραγματοποιεί και να δέχεται τηλεφωνικές κλήσεις ή SMS, αλλά και να χρησιμοποιεί τα MB του προγράμματός του, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.
       
       
      Το τελευταίο εμπόδιο στη νομοθετική διαδικασία αφορούσε τα ανώτατα όρια τιμών χονδρικής, οι οποίες καθορίζουν τις χρεώσεις που θα μπορούν να επιβάλουν μεταξύ τους οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών, για τη χρήση των δικτύων τους κατά τη διάρκεια των διασυνοριακών κλήσεων «περιαγωγής». Με δεδομένο πως οι τιμές χονδρικής περιαγωγής επηρεάζουν έμμεσα τους τελικούς λογαριασμούς των καταναλωτών, το ψήφισμα καθόρισε ανώτατα όρια που επιτρέπουν τον μηδενισμό των λιανικών τιμών.
       
      Το ψήφισμα έγινε δεκτό με 549 ψήφους υπέρ, 27 κατά και 50 αποχές. «Αυτό αποτελεί μία μεγάλη νίκη για τους Ευρωπαίους καταναλωτές», δήλωσε η εισηγήτρια Miapetra Kumpula-Natri (Σοσιαλιστές, Φινλανδία).
       
      «Μπορούμε τώρα να γιορτάσουμε το γεγονός ότι από τις 15 Ιουνίου δεν θα υπάρχουν πλέον τα τέλη περιαγωγής. Οι χρήστες που ταξιδεύουν σε ολόκληρη την Ευρώπη θα μπορούν να ελέγχουν τα email τους, να χρησιμοποιούν χάρτες, να ανεβάζουν τις φωτογραφίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να καλούν και να στέλνουν μηνύματα χωρίς επιπλέον κόστος», πρόσθεσε η ίδια.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%87%CF%81%CE%B5%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%B5-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84-r13871
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πρόγραμμα χρηματοδότησης των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού για την ενεργειακή αναβάθμιση των δικτύων του δημοτικού οδοφωτισμού υλοποιεί το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και την τεχνική υποστήριξη του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ).
       
      Για το πρόγραμμα θα διατεθούν συνολικά 200 εκατ. ευρώ (από 100 εκατ. ευρώ το ΤΠΔ και η ΕΤΕπ), ενώ καλύπτεται το 100% του κόστους της επένδυσης.
      Όπως αναφέρθηκε σε ημερίδα στο ΤΠΔ, οι ΟΤΑ θα έχουν μεγάλο οικονομικό όφελος λόγω της σημαντικής μείωσης του λειτουργικού κόστους τους, αφού μέσω της μείωσης κατανάλωσης ρεύματος θα αποπληρώνεται η επένδυση.
       
      Το πρώτο ανεπίσημο πιλοτικό πρόγραμμα είναι σε εξέλιξη στον δήμο Έδεσσας, ενώ το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει πιλοτικά στους δήμους Νέας Ιωνίας, Θάσου και Θερμαϊκού.
       
      Σε σύντομο χαιρετισμό του ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης υπογράμμισε ότι "η παρέμβαση στον οδοφωτισμό είναι ένα δείγμα της διαρκούς προσπάθειας της κυβέρνησης υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ακόμη κι εκεί που η τακτική χρηματοδότηση δεν αρκεί για να ανταποκριθεί στις ανάγκες, επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε εναλλακτικούς, έμμεσους τρόπους πρόσθετης οικονομικής υποστήριξης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης".
      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης προανήγγειλε την τροποποίηση επί το αυστηρότερο του νέου κανονισμού ενεργειακής απόδοσης κτηρίων σε εναρμόνιση με τις απαιτήσεις που θέτει η ΕΕ.
       
      Ο πρόεδρος του ΤΠΔ Κωνσταντίνος Βαρλαμίτης ανέφερε ότι ο οδοφωτισμός ευθύνεται για το 36% του ενεργειακού κόστους των ΟΤΑ (το υπόλοιπο κόστος αφορά αντλιοστάσια 43% και κτίρια 21%), ενώ εκτίμησε ότι η αντικατάσταση των κοινών λαμπτήρων με νέας τεχνολογίας τύπου LED θα συμβάλει σε εξοικονόμηση ενέργειας άνω του 60%.
       
      Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΚΑΠΕ Βασίλης Τσολακίδης σημείωσε ότι στην ΕΕ καταναλώνουμε το 16% της ηλεκτρικής ενέργειας για φωτισμό (ιδιωτικό και δημόσιο) που για την Ελλάδα αντιστοιχεί σε 1,5 δισ. ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με τον ίδιο υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ το ετήσιο κόστος των ΟΤΑ για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, εκ των οποίων τα 200 εκατ. ευρώ στο φωτισμό των δρόμων. Εάν οι δήμοι, πρόσθεσε, εφαρμόσουν προγράμματα μείωσης στην κατανάλωση ενέργειας, η εξοικονόμηση θα είναι της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 120-150 εκατ. ευρώ αφορούν μόνο τον οδοφωτισμό.
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/epikairotita/3203346/energeiaki-anabathmisi-tou-odofotismou-ton-ota-me-xrimatodotiko-programma-tpd-etep
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ολοκλήρωσε η Ειδική Γραμματεία Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΕΓΥ/ΥΠΕΝ) την κατάρτιση και δημοσιοποίηση των Χαρτών Επικινδυνότητας Πλημμύρας και των Χαρτών Κινδύνων Πλημμύρας για όλα τα Υδατικά Διαμερίσματα της χώρας, στο πλαίσιο εφαρμογής της Οδηγίας 2007/60/ΕΚ «Αξιολόγηση και Διαχείριση Κινδύνων Πλημμύρας».
       
      Οι Χάρτες Επικινδυνότητας Πλημμύρας, όπως αναφέρει το ΥΠΕΝ, έχουν συνταχθεί για τα τμήματα των ποταμών, ρεμάτων, χειμάρρων και λιμνών που περιλαμβάνονται στις Ζώνες Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμυρών, όπως προέκυψαν από την Προκαταρκτική Αξιολόγηση. Η ολοκλήρωση της κατάρτισής τους είναι ιδιαιτέρως σημαντική, δεδομένου ότι διερευνούν την πιθανότητα εμφάνισης πλημμύρας, σύμφωνα με τα ακόλουθα σενάρια:
       
      · πλημμύρες χαμηλής πιθανότητας υπέρβασης ή σενάρια ακραίων φαινόμενων (ενδεικτική περίοδος επαναφοράς πλημμύρας τα 1000 χρόνια, η ετήσια πιθανότητα εμφάνισης 1/1000),
       
      · πλημμύρες μέσης πιθανότητας υπέρβασης (πιθανή περίοδος επανάληψης τα 100 χρόνια, η ετήσια πιθανότητα εμφάνισης 1/100),
       
      · πλημμύρες υψηλής πιθανότητας υπέρβασης, ανάλογα με την περίπτωση (δηλαδή συχνά πλημμυρικά φαινόμενα: ενδεικτική περίοδος επαναφοράς 50 χρόνια, 1/50 ετήσια πιθανότητα).
       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, οι Χάρτες Επικινδυνότητας Πλημμύρας καταρτίζονται, όπου χρειάζεται, και για άλλες αιτίες, όπως πλημμύρες από τη θάλασσα ή πλημμύρες από υπόγεια ύδατα. Στους χάρτες αυτούς απεικονίζεται η επιφάνεια κατάκλισης από το νερό, το μέγιστο βάθος νερού, η μέγιστη ταχύτητα ροής και πληροφορίες για τους χρόνους άφιξης και παραμονής του πλημμυρικού κύματος σε σημεία ενδιαφέροντος εντός των περιοχών που κατακλύζονται.
       
      Οι Χάρτες Κινδύνου Πλημμύρας περιγράφουν τις δυνατές αρνητικές συνέπειες που συνδέονται με τις πλημμύρες χαμηλής/μέσης/υψηλής πιθανότητας υπέρβασης και διαμορφώνονται με βάση τις ακόλουθες παραμέτρους:
       
      · ενδεικτικός αριθμός κατοίκων που ενδέχεται να πληγούν
       
      · τύποι οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή που ενδέχεται να πληγούν
       
      · εγκαταστάσεις που ενδέχεται να προκαλέσουν ρύπανση της γύρω περιοχής σε περίπτωση πλημμύρας
       
      · προστατευόμενες περιοχές, οι οποίες ορίζονται στο παράρτημα V (παρ. Α περ.1,3 και 5) του άρθρου 19 του Π.Δ. 51/2007 και ενδέχεται να πληγούν και
       
      · άλλες πληροφορίες που θεωρούνται χρήσιμες, όπως η επισήμανση των ζωνών όπου υπάρχει το ενδεχόμενο πλημμυρών με αυξημένο ποσοστό μεταφερόμενων ιζημάτων και πλημμυρών που μπορεί να προκαλέσουν ροή λάσπης ή κατολισθήσεις, καθώς και πληροφορίες για άλλες σημαντικές πηγές ρύπανσης.
       
      Οι Χάρτες Επικινδυνότητας Πλημμύρας και οι Χάρτες Κινδύνου Πλημμύρας έχουν αναρτηθεί στον ακόλουθο ειδικά διαμορφωμένο ιστότοπο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας: http://floods.ypeka.gr/.
       
      Tέλος, επικαιροποιήθηκε αντίστοιχα η βάση περιβαλλοντικής πληροφορίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Environment Information and Observation Network) στον εξής σύνδεσμο: http://cdr.eionet.europa.eu/gr/eu/fhrm/​
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CF%87%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεκινάμε εργασίες αναβάθμισης στην πλατφόρμα του Michanikos.gr με μερικές επιπλέον χρήσιμες προσθήκες και αλλαγές.
       
      Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε ορισμένα διαστήματα μη διαθεσιμότητας της σελίδας για να ολοκληρώσουμε τις μεταβολές χωρίς προβλήματα.
       
      Σήμερα στις 06/04/2017 και ώρα 21:00 περίπου η σελίδα θα τεθεί για λίγο διάστημα εκτός λειτουργίας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Όλες τις τελικές ρυθμίσεις που εμπεριέχονται στο νομοσχέδιο «Τροποποιήσεις διατάξεων της δασικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε εχθές στη Βουλή και εισάγεται σήμερα το το απόγευμα, στις 17.00, για συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, και οι οποίες αφορούν τροποποιήσεις της δασικής νομοθεσίας, απαραίτητες για την απρόσκοπτη συνέχιση του έργου της κατάρτισης των δασικών χαρτών, παραθέτουν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Ειδικότερα, σύμφωνα με τους παράγοντες του ΥΠΕΝ, οι τροπολογίες εμπεριέχουν κατ' άρθρο τα εξής:
       
      Άρθρο 1: Αναδάσωση και άλλες δασοκομικές εργασίες
      Πληρωμή από τον δικαιούχο της δαπάνης αναδάσωσης για εκτάσεις ως 4 στρέμματα, χωρίς την υποχρέωση σύνταξης σχετικής μελέτης
      Δυνατότητα αντί για αναδάσωση και άλλων δασοκομικών εργασιών

      Άρθρο 2: Γεωργική εκμετάλλευση εκτάσεων δασικού χαρακτήρα και ιδίως αυτών που εκχερσώθηκαν προ του 1975
      Επιτρέπονται μικροεγκαταστάσεις που εξυπηρετούν την αγροτική καλλιέργεια
      Για την εξαγορά λαμβάνονται υπόψιν και οι ένορκες βεβαιώσεις σε συνδυασμό με άλλα έγγραφα
      Μειώνεται το τίμημα εξαγοράς στο ¼ της αντικειμενικής
      Μπορεί να καταβάλλεται σε 100 μηνιαίες δόσεις
      Κατώτατη μηνιαία δόση στα 30 €
      Εάν είναι επιθυμητό, δίνεται η δυνατότητα μόνο για έγκριση επέμβασης
      Δήλωση της έκτασης στον ΟΣΔΕ

      Άρθρο 3
      Χωροθετούνται οι υδατοκαλλιέργειες (χερσαίες εγκαταστάσεις) επί εκτάσεων δασικού χαρακτήρα
      Χωροθετούνται τα αστεροσκοπεία στις ίδιες εκτάσεις και δίνονται 3 χρόνια για τη νομιμοποίησή τους
      Χωροθετούνται τα μελίσσια εκτός πάρκων, αλσών και χώρων αναψυχής, ενώ
      αφαιρείται το κατώτατο όριο απόστασης για επεμβάσεις που γίνονται σε εκτάσεις τουριστικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος

      Άρθρο 4: Γεωργική εκμετάλλευση εκτάσεων δασικού χαρακτήρα που εκχερσώθηκαν μεταξύ 1975-2007
      Επιτρέπονται μικροεγκαταστάσεις που εξυπηρετούν την αγροτική καλλιέργεια
      Αναγκαία οικονομοτεχνική μόνο για τις εκτάσεις που δεν είναι στον ΟΣΔΕ
      Η αναδάσωση περιλαμβάνεται πια σε συνολικό τίμημα (δαπάνη αναδάσωσης αντάλλαγμα χρήσης) το οποίο είναι μεγαλύτερο από το αντάλλαγμα χρήσης του άρθρου 2
      Κατώτατη μηνιαία δόση στα 30 €
      Δυνατότητα μεταγραφής του δικαιώματος χρήσης στο Κτηματολόγιο
      Δήλωση της έκτασης στον ΟΣΔΕ
      Έκδοση ΥΑ για τον τρόπο λειτουργίας του 47 και 47Β και για τη διαπιστωτική πράξη μεταγραφής

      Άρθρο 5: Δασικοί χάρτες και αιτήσεις τακτοποίησης γεωργικών εκμεταλλεύσεων
      Δυνατότητα αποφάσεων επί αναρτημένου χάρτη για τις ΑΕΠΟ
      Πρόσληψη από ΕΚΧΑ δασικών υπαλλήλων για τη λειτουργία της κατάρτισης των δασικών χαρτών
      Αίτηση εξαγοράς ή επέμβασης που αναστέλλει την κύρωση του χάρτη στην αιτούμενη έκταση μέχρι την ολική κύρωσή του.
      Παράταση δύο μηνών της προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων για όσες περιοχές λήγει η προθεσμία άμεσα, ώστε να μπορούν να υπαχθούν στις νέες διατάξεις για τις εκχερσώσεις
      Δυνατότητα λειτουργίας των Επιτροπών Δασολογίου επί αναρτημένου χάρτη
      Ανάρτηση ορίων οικιστικών πυκνώσεων έως τη λήξη της περιόδου των αντιρρήσεων

      Άρθρο 6: Περί δασωμένων αγρών και χορτολιβαδικών εκτάσεων
      Εντάσσονται στους δασωμένους αγρούς α) τα κληροτεμάχια, β) οι εκτάσεις που δεν εμφανίζονται με δασική μορφή σήμερα, αλλά είναι ΑΔ, γ) οι εκτάσεις που έχουν τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού
      Δίνεται η δυνατότητα στις Επιτροπές Δασολογίου να αποφασίζουν επί αναρτημένου χάρτη για το αν είναι δάσος ή δασική έκταση ώστε να βρει εφαρμογή το άρθρο 67 (δασωμένοι αγροί)
      Ένταξη των πεδινών χορτολιβαδικών εκτός δασικής νομοθεσίας, μόνο των περιπτώσεων που έχουν χαρακτηριστεί ως γενικά χορτολιβαδικές και εντάσσονται σε αυτή.

      Άρθρο 7: Νυχτερινή φύλαξη φυσικού περιβάλλοντος
      Επιλύεται το θέμα της πληρωμής των νυχτερινών εξορμήσεων των δασικών υπαλλήλων

      Άρθρο 8: Επίλυση διένεξης μεταξύ Δημοσίου και Δήμου Ιωαννιτών
      Επιλύεται η δικαστική διένεξη μεταξύ Δημοσίου και Δήμου Ιωαννιτών και αποδίδεται η κυριότητα της αμφισβητούμενης έκτασης στο Δήμο και την τοπική κοινωνία

      Το ν/σ εδώ: «Τροποποιήσεις διατάξεων της δασικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις».
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%87%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%82/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι, έχει αρχίσει η διαδικασία ανάρτησης των εισφορών Φεβρουαρίου 2017 των Ελ. Επαγγελματιών, Αυτοαπασχολούμενων και Αγροτών στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του Οργανισμού.
       
      Οι ασφαλισμένοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr προκειμένου να πληροφορηθούν αναλυτικά την εισφορά τους, να αντλήσουν την ταυτότητα πληρωμής ή να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο πληρωμής.
       
      Επισημαίνουμε ότι η προθεσμία καταβολής των εισφορών Φεβρουαρίου 2017 λήγει την Μ. Πέμπτη 13.4.2017.
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=203063&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Η μεγαλύτερη δημοπράτηση της παρούσας δεκαετίας είναι επιτέλους ενεργή. Σύμφωνα με πληροφορίες της Αττικό Μετρό στο ypodomes.com ξεκινά αύριο επιτέλους η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Νωρίτερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κος Χρήστος Σπίρτζης εξήγγειλε και επίσημα την έναρξη του διαγωνισμού από την Θεσσαλονίκη. Όπως είπε χαρακτηριστικά "συνήθως εξαγγέλλονται έργα από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη, σήμερα θα πρωτοτυπήσουμε και εξαγγέλλουμε έργο για τη Αθήνα από τη Θεσσαλονίκη".
       
      Πρόκειται για το μεγαλύτερο κατασκευαστικό project στην Αθήνα εδώ και 30 χρόνια καθώς με κόστος 1,5 δισ ευρώ, ξεπερνά το έργο κατασκευής των γραμμών 2 και 3 το 1992. Όπως σας έχει αναφέρει το ypodomes.com πρόκειται για την μητέρα των μαχών καθώς σύσσωμη η κατασκευαστική κοινότητα της Ελλάδας αλλά και παγκόσμιοι κατασκευαστικοί όμιλοι θα κληθούν να δημιουργήσουν τις απαραίτητες συμμαχίες για να κατέβουν στον διαγωνισμό.
       
      Η απόφαση για τη δημοπράτηση έχει ληφθεί στον ΔΣ της Αττικό Μετρό από την προηγούμενη εβδομάδα, αύριο θα σταλεί στην Ε.Ε. για να δημοσιευθεί επίσημα και την Παρασκευή θα αναρτηθεί και στο site της Αττικό Μετρό. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η πρώτη φάση που αφορά την προεπιλογή θα γίνει στις 30 Ιουνίουν 2017. Η διαδικασία θα είναι μακρά και περίπου σε ένα χρόνο από τώρα τα σχήματα που θα προκριθούν θα κληθούν να δώσουν τις τεχνικές αρχικά και κατόπιν τις οικονομικές προσφορές τους.
       
      Τα έργα εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, αναμένεται να ξεκινήσουν το 2019 και να διαρκέσουν 8 χρόνια (χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν καθυστερήσεις από τυχόν αρχαιολογικά ή άλλα).
       
      Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 με ποσό 450εκατ.ευρώ και το υπόλοιπο ποσό από την ΕΤΕπ που για πρώτη φορά καλύπτει ένα μεγάλο έργο υποδομής στη χώρα μας με ποσοστό 75%.
       
      ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΡΑΜΜΗ 4
       
      Η νέα Γραμμή 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ έρχεται για να αλλάξει τον τρόπο μετακίνησης στην Αθήνα και θα καλύψει κυρίως πυκνοκατοικημένες περιοχές του Δήμου Αθήναίων και των πέριξ Δήμων. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι και περνώντας από Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια και Ζωγράφους θα καταλήγει στο Γουδή.
       
      Θα έχει μήκος 12,9χλμ και θα περιλαμβάνει 14 υπόγειους σταθμούς. Οι 9 σταθμοί θα κατασκευαστούν εντός του Δήμου Αθηναίων.
       
      Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με το σταθμός Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3). Στην Ακαδημία θα υπάρχει συνδετήρια υπόγεια διάβαση που θα ενώνει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 2.
       
      Για την κατασκευή θα χρησιμοποιηθούν 2 Μετροπόντικες (ένας σε κάθε άκρο) για να συντομεύσει ο χρόνος διάνοιξης, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για τρίτο εφόσον κριθεί απαραίτητο.
       
      Η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί με πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, θα υπάρχει μία σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί.
       
      Η εργολαβία κατασκευής είναι μία και αδιαίρετη και αυτό σημαίνει ότι περιλαμβάνει τα έργα πολιτικού μηχανικού, Η/Μ, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και προμήθεια συρμών. Αυτό θα δημιουργήσει μεγάλες κοινοπραξίες που η κάθε συμμετέχουσα θα έχει ως κύριο αντικείμενο τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω. Ο ανάδοχος θα καταφέρει να αποσπάσει το "χρυσό συμβόλαιο" το οποίο θα τον ενισχύσει επιχειρηματικά και οικονομικά και για αυτό το λόγο το συγκεκριμένο έργο έχει χαρακτηριστεί η "μητέρα των μαχών".
       
      Προς το παρόν δεν υπάρχει σχέδιο για τμηματική λειτουργία της νέας Γραμμής.
       
      Θα κατασκευαστούν οι παρακάτω σταθμοί:
       
      1.Σταθμός 'Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων
      2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου
      3.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης
      4.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη
      5.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη
      6.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων
      7.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα
      8.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου
      9.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου
      10.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως
      11.Σταθμός Νήαρ Ηστ, Εθν. Αντιστάσεως
      12.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου
      13.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια
      14.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας
       
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
       
      Στο έργο περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή της Νέας Γραμμής 4, ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του αναγκαίου εξοπλισμού του έργου καθώς και η προμήθεια τροχαίου υλικού.
       
      Επίσης στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) και νέου κτηρίου Συντήρησης και Επισκευών Συρμών στο αμαξοστάσιο Σεπολίων. Έχει αποφασιστεί για τη διάνοιξη να χρησιμοποιηθεί ΤΜΒ, δηλαδή Μετροπόντικας. Το έργο είναι περίπλοκο από τη φύση του καθώς η διάνοιξη σηράγγων και σταθμών θα γίνει σε πυκνοκατοικημένο αστικό περιβάλλον.
       
      Μεταξύ άλλων στο έργο θα περιλαμβάνεται:
      -Το σύστημα αερισμού σηράγγων Μετρό
      -Το σύστημα ισχύος έλξης
      -Η σιδηροδρομική επιδομή του έργου
      -Το σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC
      -Το σύστημα συλλογής κομίστρου με έξυπνες κάρτες
      -Η προμήθεια και θέση σε λειτουργία 14 συρμών χωρίς οδηγό
      -Σταθμοί με πετάσματα και θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες
       
      Να σημειωθεί πως πρόκειται για την πρώτη φάση ανάπτυξης της Γραμμής 4 η οποία στην τελική της μορφή θα περιλαμβάνει 30χλμ γραμμής με 33 σταθμούς και θα εκτείνεται από τον Περισσό μέχρι την Λυκόβρυση στην Εθνική οδό
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/39863-se-dimopratisi-i-nea-grammi-4-tou-metro-athinas
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έρευνα του Πανεπιστημίου Wharton καταγράφει τις ιδανικές χώρες για τη δημιουργία επιχείρησης. Μεταξύ των χωρών που προσφέρουν ιδανικές συνθήκες για το επιχειρείν περιλαμβάνονται και τέσσερις σκανδιναβικές, στις οποίες συνυπάρχουν το μοντέλο της ελεύθερης αγοράς με ένα αποτελεσματικό κράτος πρόνοιας.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/8186/oi-kalyteres-xores-gia-na-ftiaxeis-mia-epixeirisi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα επίπεδα ατμοσφαιρικής μόλυνση στη βρετανική πρωτεύουσα είναι ανησυχητικά υψηλά. Ο δήμαρχος του Λονδίνου προειδοποιεί για φονικές επιπτώσεις και η κυβέρνηση πιέζεται να βρει λύσεις.
       
      Μία βόλτα στο κέντρο του Λονδίνου θέλει γερά πνευμόνια. Η βρετανική πρωτεύουσα αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. «Ο αέρας στο Λονδίνο είναι φονικός», δήλωσε ο δήμαρχος της πόλης Σαντίκ Καν σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου. Αφορμή ήταν τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα μόλυνσης του αέρα που κατέγραψε στα τέλη Ιανουαρίου το ειδικό σύστημα προειδοποίησης για την ατμοσφαιρική μόλυνση, το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί στην αρχή του χρόνου. «Τα πνευμόνια των παιδιών σε ορισμένες συνοικίες δεν αναπτύσσονται όπως πρέπει και πολλοί από εμάς έχουμε άσθμα εξαιτίας του κακού αέρα», τόνισε ο δήμαρχος του Λονδίνου.
       
      Η όξυνση του προβλήματος θέτει υπό πίεση και τη βρετανική κυβέρνηση, η οποία καλείται να παρουσιάσει τα σχέδιά της για την καταπολέμηση του προβλήματος εντός του Απριλίου. Μάλιστα το Ανώτατο Βρετανικό Δικαστήριο υπέβαλε πέρυσι κυρώσεις κατά της βρετανικής κυβέρνησης εξαιτίας της σοβαρής περιβαλλοντικής μόλυνσης. Σύμφωνα με κυβερνητικές εκτιμήσεις, περίπου 40.000 άνθρωποι ετησίως πεθαίνουν πρόωρα στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
       
      Στα σκαριά περιβαλλοντικά σχέδια του δημάρχου
       
       
      Στο Λονδίνο το ετήσιο όριο μόλυνσης του αέρα που έχει τεθεί από την ΕΕ ξεπεράστηκε φέτος ήδη στις 5 Ιανουαρίου. «Καμπανάκι» για τον Σαντίκ Καν, που εξελέγη το 2016 και στοχεύει να καθαρίσει τον αέρα της πρωτεύουσας.
       
      Το σχέδιό του προβλέπει τη δημιουργία έως το 2020 περιβαλλοντικής ζώνης από το Χάιντ Παρκ έως το Σίτι του Λονδίνου. Οχήματα με υψηλές εκπομπές καυσαερίων πρόκειται να απαγορευθούν εντός της ζώνης – εκτός κι αν οι οδηγοί είναι πρόθυμοι να καταβάλουν ειδικό τέλος εισόδου. Τα διάσημα μαύρα ταξί του Λονδίνου θα επιτρέπεται να εισέρχονται εφόσον δεν υπερβαίνουν το όριο παλαιότητας. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, περίπου 6.000 εξ αυτών δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν στην καρδιά του Λονδίνου. Μακροπρόθεσμα σχεδιάζεται η χρήση ηλεκτροκίνητων ταξί, τα οποία βρίσκονται ακόμη σε στάδιο δοκιμών.
       
      Ο στόλος των κόκκινων διώροφων λεωφορείων, των διάσημων double decker, έχει σε μεγάλο βαθμό ανανεωθεί. Στην επίσημη ιστοσελίδα του δημάρχου του Λονδίνου επισημαίνεται ότι τα λεωφορεία της πόλης συγκαταλέγονται στα πιο καθαρά και σύγχρονα του κόσμου.
       
      «Χαιρόμαστε που ο δήμαρχος παίρνει τόσο σοβαρά τη μόλυνση του αέρα, αλλά θα μπορούσε να κάνει ακόμη περισσότερα», λέει η Άννα Χέσλοπ, δικηγόρος της περιβαλλοντικής οργάνωσης ClientEarth. Η ίδια ζητά η σχεδιαζόμενη περιβαλλοντική ζώνη να περιλάβει ολόκληρο το Λονδίνο και να ισχύσει για όλα τα οχήματα. «Εκτός αυτού τα αστικά διόδια στο Λονδίνο ισχύουν μόνο για παλιά οχήματα, όμως θα έπρεπε να ισχύει και για τα πιο βρώμικα αυτοκίνητα», υπογραμμίζει η βρετανίδα δικηγόρος.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%86%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B7-%CE%B1%CF%84%CE%BC%CE%BF%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BC%CF%8C%CE%BB%CF%85%CE%BD%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%B4%CE%AF%CE%BD%CE%BF/a-38301248
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ο Συνήγορος του Πολίτη έλαβε σηµαντικό αριθµό αναφορών πολιτών σχετικά µε τη µη διεκπεραίωση πολεοδοµικών υποθέσεων σε πολλούς δήµους της χώρας, λόγω αδυναµίας υλοποίησης των πολεοδοµικών δοµών που είχαν προβλεφθεί στο πλαίσιο των ρυθµίσεων του Καλλικράτη και εξαιτίας σοβαρών δυσλειτουργιών των πολεοδοµικών υπηρεσιών που έχουν αναλάβει - σύµφωνα µε την ισχύουσα νοµοθεσία- τη διοικητική υποστήριξη των όµορων δήµων, που στερούνται υπηρεσιών δόµησης.
       
      Οι συγκεκριµένες ρυθµίσεις καθορίζουν ότι σε περιπτώσεις δήµων του ίδιου νοµού, όπου δεν υφίστανται υπηρεσίες µε επάρκεια υλικοτεχνικής υποδοµής και προσωπικού προς άσκηση των πρόσθετων πολεοδοµικών αρµοδιοτήτων, παρέχεται υποχρεωτικώς -έως τη σύσταση των πολεοδοµικών υπηρεσιών- διοικητική υποστήριξη από το δήµο της έδρας του νοµού ή από άλλον εγγύτερο δήµο. Ως καταληκτικός χρόνος οργάνωσης των δοµών αυτών ορίστηκε αρχικώς η 31η ∆εκεµβρίου 2012. Στη συνέχεια, µε µεταγενέστερες διατάξεις υπαγορεύτηκε η συνέχιση εφαρµογής των ανωτέρω διατάξεων περί διοικητικής υποστήριξης, κατά παρέκκλιση της προβλεπόµενης παραπάνω προθεσµίας.
       
      Ο Συνήγορος διαπίστωσε την ανεπιτυχή εφαρµογή του ισχύοντος νοµοθετικού πλαισίου ήδη από το 2011, τόσο για το δήµο Αθηναίων, όσο και άλλους δήµους της Επικράτειας, που αποτελούν έδρες νοµού και έχουν επωµιστεί τη διοικητική εξυπηρέτηση των εγγύτερων δήµων. Αρχικώς συµπεριέλαβε το ζήτηµα στις Ετήσιες Εκθέσεις των ετών 2013 και 2014, ενώ το 2015 προέβη στην αποστολή εγγράφου προς τους συναρµόδιους υπουργούς Οικονοµικών, Εσωτερικών και ∆ιοικητικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Η Ανεξάρτητη Αρχή επεσήµανε στην πολιτική ηγεσία το µεταβατικό χαρακτήρα των νοµοθετικών διατάξεων, αλλά και τα ακραία προβλήµατα κακοδιοίκησης που παρατηρήθηκαν λόγω των διαρκών παρατάσεων εφαρµογής τους. Τόνισε δε τις κύριες επιπτώσεις του φαινοµένου, όπως την αδυναµία ανταπόκρισης των δήµων στην άσκηση των πρόσθετων αρµοδιοτήτων που τους εκχωρήθηκαν, τις σοβαρές καθυστερήσεις στον έλεγχο αυθαιρέτων κατασκευών, την αδυναµία επιβολής και είσπραξης προστίµων, τις καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδοµικών αδειών και άλλα.
       
      Ο Συνήγορος του Πολίτη κατέθεσε τις προτάσεις του προς τα συναρµόδια Υπουργεία, οι οποίες συνοψίζονται στην ενίσχυση των δήµων µέσω ορθολογικής ανακατανοµής του διαθέσιµου προσωπικού, στη θέσπιση καταληκτικής προθεσµίας για την περαίωση υλοποίησης των νέων δηµοτικών υπηρεσιών χωρίς περαιτέρω χρονική παράταση, στην πρόβλεψη κυρώσεων στις περιπτώσεις µη συµµορφούµενων δήµων, καθώς και στη δηµιουργία βάσης πληροφοριών για τη συγκέντρωση στοιχείων προς εκτίµηση της πραγµατικής κατάστασης και των αναγκών ανά δήµο.
       
      Παρά τις επισηµάνσεις του Συνηγόρου του Πολίτη όσον αφορά στην κρισιµότητα του προβλήµατος που ανάγεται σε λόγο δηµοσίου συµφέροντος, τόσο από πλευράς προστασίας των ατοµικών δικαιωµάτων των πολιτών, όσο και από πλευράς δηµοσιονοµικής ωφέλειας, δεν έχει, ως σήµερα, υπάρξει ανταπόκριση από τα αρµόδια Υπουργεία. Για το λόγο αυτό, ο Συνήγορος επανήλθε µε νεότερο πρόσφατο έγγραφό της, προσβλέποντας στην ανάληψη οργανωτικής και νοµοθετικής πρωτοβουλίας για την άρση του προβλήµατος.
       
      Δείτε την επιστολή του Συνήγορου του Πολίτη προς τους αρμόδιους Υπουργούς, εδώ: https://www.synigoros.gr/resources/20170403-eggrafa-stp.pdf
       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/45049/tin-amesi-systasi-kai-leitourgia-ypiresion-domisis-se-olous-tous-dimous-zitei-o-synigoros-tou-politi
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης του Προγράμματος Μέτρων (ΠΜ) του άρθρου 5 της Οδηγίας Πλαίσιο για τη Θαλάσσια Στρατηγική (Οδηγία 2008/56/ΕΚ) και του άρθρου 6 του Ν. 3983/2011, ο οποίος αποτελεί την εναρμόνισή της στο εθνικό δίκαιο, ανακοίνωσαν ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνεργασία με τον Ειδικό Γραμματέα Υδάτων, Ιάκωβο Γκανούλη.
       
      Όπως αναφέρει το ΥΠΕΝ, το ΠΜ αποτελεί μέρος της θαλάσσιας στρατηγικής της Ελλάδος και αποσκοπεί στην επίτευξη της καλής περιβαλλοντικής κατάστασης των θαλάσσιων υδάτων της χώρας μας. Η κατάρτισή του έγινε με σκοπό τη μείωση στα θαλάσσια οικοσυστήματα των πιέσεων που προέρχονται από ανθρώπινες δραστηριότητες και τη βελτίωση της ποιοτικής κατάστασής τους.
       
      Το υπό διαβούλευση ΠΜ για τη διατήρηση και την αποκατάσταση της καλής ποιότητας των θαλασσίων υδάτων και των θαλάσσιων οικοσυστημάτων είναι αποτέλεσμα σειράς ενεργειών του ΥΠΕΝ και της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων (ΥΠΕΝ/ΕΓΥ), οι οποίες, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, «αντικατοπτρίζουν τις προσπάθειες της κεντρικής Διοίκησης για τη βιώσιμη χρήση των θαλασσών και την εφαρμογή μίας ολοκληρωμένης και πολυ-τομεακής προσέγγισης».
       
      Το ΠΜ, συνεχίζει το υπουργείο, αποτελεί συνέχεια της Απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την έγκριση των Προγραμμάτων Παρακολούθησης για τη συνεχή εκτίμηση της περιβαλλοντικής κατάστασης των θαλάσσιων υδάτων (ΦΕΚ Β΄ 3799) και της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τον ορισμό των αρμόδιων φορέων για την παρακολούθηση της ποιότητας των θαλασσών. Ο καθορισμός των υποχρεώσεων των φορέων αυτών (ΦΕΚ Β΄ 11) και η ανάρτηση των Προγραμμάτων Παρακολούθησης στον Ευρωπαϊκό ιστότοπο http://cdr.eionet.europa.eu/gr/eu/msfd_mp/msfd4text/envwlxnnw/, συμπληρώνουν τον πυλώνα της ολοκληρωμένης διαχείρισης των θαλασσίων υδάτων.
       
      Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
       
      «Το προτεινόμενο Πρόγραμμα αντιπροσωπεύει τη φιλόδοξη δέσμευση του Υπουργείου μας, μέσω της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, για την προστασία των θαλασσών της χώρας μας. Στόχος της δημόσιας διαβούλευσης είναι η ενδυνάμωση της συμμετοχής όλων των εμπλεκομένων και η αύξηση της ευαισθητοποίησης των πολιτών για τους στόχους της Οδηγίας για τη θαλάσσια στρατηγική και τη συνεχή εφαρμογή της στην Ελλάδα.
       
      » Το θαλάσσιο περιβάλλον και η ποιότητα των θαλασσών αποτελούν ταυτότητα και πλεονέκτημα της χώρας μας, πολύτιμο αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό πόρο. Η δημόσια διαβούλευση δεν αποτελεί μόνο εκπλήρωση της συμμετοχικής υποχρέωσης, αλλά και διασφάλιση των περιβαλλοντικών και οικονομικών πλεονεκτημάτων των θαλασσίων πόρων για τις παρούσες και μέλλουσες γενεές.
       
      » Με αυτόν τον τρόπο, παρέχεται η δυνατότητα στο ευρύ κοινό να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, καταθέτοντας απόψεις και παρατηρήσεις, οι οποίες θα ληφθούν υπόψη για την τελική έκδοση του Προγράμματος Μέτρων. Και βέβαια, μαζί με τη συμμετοχή στη διαβούλευση, αναγκαία είναι και η συμμετοχή φορέων και πολιτών στις δράσεις και τις ενέργειες προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος».
       
      Η τελική έγκριση του ΠΜ μετά τη διαβούλευση θα πραγματοποιηθεί με απόφαση του Υπουργού Αναπληρωτή Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Θαλάσσιας Περιβαλλοντικής Στρατηγικής (ΕΕΘΠΕΣ).
       
      Το σχέδιο έκθεσης του ΠΜ αναρτήθηκε στις 03 Απριλίου 2017 στον ακόλουθο ιστότοπο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=232&language=el-GR και η διαβούλευσή του θα διαρκέσει δύο μήνες, μέχρι τις 03 Ιουνίου 2017. Στο πλαίσιο αυτό καλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς και το ευρύ κοινό να καταθέσουν σχόλια και παρατηρήσεις επί των δημοσιευμένων στοιχείων.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%84%CF%81%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.