Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      έμισε με έργα Μετρό η διαδικτυακή πύλη της Ε.Ε. με τα προτεινόμενα έργα για χρηματοδότηση από το Πακέτο Γιουνκέρ. Με μία πρώτη ματιά μπορούμε να δούμε την ένταξη και του τμήματος Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός που ολοκληρώνει το σχεδιασμό για τη Γραμμή 4.
       
      Επίσης μέσα στα προτεινόμενα έργα βλέπουμε το έργο επέκτασης της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη μέχρι το Ίλιον αλλά και την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 από το Φάληρο μέχρι τον τερματικό σταθμό του Πειραιά.
       
      Οι προτάσεις μπήκαν μέσα στον Ιούνιο και ουσιαστικά δημιουργούν μία ομάδα έργων-Μετρό που καλύπτουν τις ανάγκες της Αθήνας για τα επόμενα 10 χρόνια. Ήδη από τις 31 Μαϊου έχουν μπει στην ειδική πύλη τα έργα για τη Γραμμή 4 που αφορούν τα έργα στα τμήματα: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΠΕΡΙΣΣΟΣ.
       
      Τα νέα έργα που εντάσσονται στις προτάσεις του Υπουργείου Υποδομών αναλύονται ως εξής:
       
      ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ, ΓΡΑΜΜΉ 4, ΤΜΗΜΑ: ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ
      Μιλάμε για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση του τμήματος αυτού που περιλαμβάνει 13,8χλμ υπόγειας γραμμής και 11 νέους σταθμούς: ΚΑΤΕΧΑΚΗ (σύνδεση με τη γραμμή 3), ΦΑΡΟΣ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ, ΟΤΕ, ΜΑΡΟΥΣΙ (σύνδεση με τη Γραμμή 1), ΠΕΥΚΗ, ΜΑΡΟΥΣΙ, ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ.
       
      Οι τοπογραφικοί έλεγχοι και οι γεωτεχνικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί ενώ οι προκαταρκτικές μελέτες είναι σε εξέλιξη. Εξετάζονται πολλαπλά σενάρια που περιλαμβάνουν λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση (ΣΔΙΤ).
       
      Το κόστος εκτιμάται σε 1,3 δις ευρώ και η αποπληρωμή του ποσού θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας και οικονομική συμμετοχή του Δημοσίου. Το ποσό αναλύεται σε 845εκ.ευρώ για τα έργα πολιτικού μηχανικού, 273εκ.ευρώ σε έργα για Η/Μ συστήματα και 182 εκ.ευρώ για συρμούς. Η περίοδος κατασκευής εκτιμάται σε 8 χρόνια με αρχικό χρόνο εκκίνησης τον Δεκέμβριο του 2018.
       
      ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ, ΓΡΑΜΜΗ 2, ΤΜΗΜΑ: ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-ΙΛΙΟΝ
       
      Μιλάμε για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση του τμήματος αυτού που περιλαμβάνει 3,5χλμ υπόγειας γραμμής και 3 νέους σταθμούς, όλους στα διοικητικά όρια του Δήμου Ιλίου. Θα εξυπηρετούνται 51.000 επιβάτες ημερησίως, 5.500 θέσεις εργασίας ενώ θα έχουμε μείωση των ρύπων κατά 46 τόνους/ημέρα.
       
      Οι τοπογραφικοί έλεγχοι έχουν ολοκληρωθεί και οι γεωτεχνικές έρευνες έχουν συμβασιοποιηθεί. Εξετάζονται πολλαπλά σενάρια που περιλαμβάνουν λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση (ΣΔΙΤ).
       
      Το κόστος εκτιμάται σε 350εκ.υρώ και η αποπληρωμή του ποσού θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας και οικονομική συμμετοχή του Δημοσίου. Το ποσό αναλύεται σε 227εκ.ευρώ για τα έργα πολιτικού μηχανικού, 70εκ.ευρώ σε έργα για Η/Μ συστήματα και 52,5 εκ.ευρώ για συρμούς. Η περίοδος κατασκευής εκτιμάται σε 6 χρόνια με αρχικό χρόνο εκκίνησης τον Οκτώβριο του 2017.
       
      ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ, ΓΡΑΜΜΗ 1 ΤΜΗΜΑ: ΦΑΛΗΡΟ-ΠΕΙΡΑΙΑ
       
      Μιλάμε για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση για την υπογειοποίηση του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς μήκους 1,4χλμ με 1 νέο υπόγειο σταθμό στην περιοχή του Κεράνη που θα εξυπηρετεί 10.000 επιβάτες ημερησίως.
       
      Το κόστος εκτιμάται σε 100εκ.υρώ και η αποπληρωμή του ποσού θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας και οικονομική συμμετοχή του Δημοσίου. Το ποσό αναλύεται σε 58εκ.ευρώ για τα έργα πολιτικού μηχανικού, 17εκ.ευρώ σε έργα για Η/Μ συστήματα και 25 εκ.ευρώ για συρμούς. Η περίοδος κατασκευής εκτιμάται σε 4 χρόνια με αρχικό χρόνο εκκίνησης τον Δεκέμβριο του 2017.
       
      Όπως σημειώνει σε όλες τις προτάσεις η Κομισιόν "Η Ευρ.Επιτροπή δεν δίνει εγγύηση και δεν εκπροσωπεί ή εκφέρει άποψη ότι οι πληροφορίες είναι χωρίς λάθη. Οι πληροφορίες έχουν δοθεί χωρίς εγγυήσεις, όρους για την ακρίβεια τους¨.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/38263-stis-protaseis-gia-to-paketo-gioynker-erga-metro-gia-anthoypoli-ilion-grammi-1-kai-grammi-4
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η «μίνι κρίση» που δημιουργήθηκε τα τελευταία εικοσιτετράωρα στον ενεργειακό τομέα και έθεσε σε κίνδυνο την ενεργειακή επάρκεια του ελληνικού συστήματος μάλλον τελείωσε. Αυτό προέκυψε από άτυπη συζήτηση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας με δημοσιογράφους. Ο Γιώργος Σταθάκης απέδωσε σε μια εξαιρετικά αντίξοη και σπάνια συγκυρία το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, τονίζοντας ότι «συνέβησαν πολλά μαζί» ώστε να φτάσει το Υπουργείο να εκδώσει ανακοίνωση, με σύσταση προς τους πολίτες, για τον περιορισμό της ενεργειακής κατανάλωσης και να λάβει έκτακτα μέτρα.
       
      Το Υπουργείο αποδίδει το γεγονός στον συνδυασμό αφενός της αυξημένης ζήτησης λόγω κακοκαιρίας (σε συνδυασμό με την υψηλή ζήτηση για τους ίδιους λόγους και σε άλλες χώρες) και αφετέρου των «συμβάντων» της εξόδου μεγάλου μέρους των ΑΠΕ από το σύστημα λόγω των καιρικών συνθηκών (χιονοκάλυψη των φωτοβολταϊκών, άπνοια για αιολικά) και της ταυτόχρονης «εξόδου» σημαντικών μονάδων της ΔΕΗ.
       
      Η κρίση αντιμετωπίστηκε με κάθε μέσο από κάθε εμπλεκόμενο φορέα και το Υπουργείο τονίζει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι κινήθηκαν με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα.
       
      Σημειώνεται ότι για να αποφευχθούν εκτεταμένες διακοπές ρεύματος (ως έσχατη λύση) αλλά και κατάρρευση συνολικά του συστήματος χρειάστηκε να απαγορευτούν οι εξαγωγές ηλεκτρικού ρεύματος, να «συμφωνηθεί» περιορισμός της κατανάλωσης από τους μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες αλλά και να μπουν σε λειτουργία οι εφεδρικές μονάδες του συστήματος όπως οι μονάδες παραγωγής ρεύματος με πετρέλαιο στο Λαύριο αλλά και η εκτεταμένη χρήση ηλεκτροπαραγωγής από τα υδροηλεκτρικά φράγματα που σε αρκετές περιπτώσεις έφτασαν τα όριά τους.
       
      Κύκλοι του Υπουργείου τόνιζαν ότι δεν υπάρχει θεωρητικά λόγος ανησυχίας πια, καθώς υπήρξαν αφίξεις υγροποιημένου φυσικού αερίου, εντάχθηκαν μονάδες της ΔΕΗ στο σύστημα ενώ σταδιακά εισάγονται και αιολικά πάρκα που λόγω άπνοιας δεν είχαν απόδοση το προηγούμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/31151/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ελαφρά επιτάχυνση της ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα (ΠΤ), καθώς η ανάκαμψη των τιμών του πετρελαίου και των πρώτων υλών χαλαρώνει τις πιέσεις στις οικονομίες των αναδυόμενων αγορών που εξάγουν πρώτες ύλες και τερματίζονται οι επώδυνες υφέσεις στη Βραζιλία και τη Ρωσία.
       
      Στην έκθεσή της για τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές, η Παγκόσμια Τράπεζα αναμένει ότι η αύξηση του πραγματικού παγκόσμιου ΑΕΠ (Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος) θα αυξηθεί στο 2,7% φέτος από 2,3% το 2016, που ήταν το χαμηλότερο επίπεδο μετά τη διεθνή χρηματοπιστωτική κρίση.
       
      Ο ρυθμός ανάπτυξης για τις αναπτυγμένες οικονομίες αναμένεται να αυξηθεί στο 1,8% το 2017 από 1,6% το 2016, ενώ για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες θα αυξηθεί στο 4,2% από 3,4%, αντίστοιχα. «Μετά από χρόνια απογοητευτικής παγκόσμιας ανάπτυξης, είμαστε ενθαρρυμένοι που βλέπουμε ισχυρότερες οικονομικές προοπτικές στον ορίζοντα», ανέφερε σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Τζιμ Γιονγκ Κιμ. «Τώρα είναι η ώρα να αξιοποιηθεί αυτή η δυναμική και να αυξηθούν οι επενδύσεις σε υποδομές και ανθρώπους», πρόσθεσε.
       
      Οι προβλέψεις της, ωστόσο, περιβάλλονται από σημαντική αβεβαιότητα, καθώς δεν έχουν ενσωματωθεί σε αυτές οι συνέπειες από διάφορες πολιτικές που έχει προτείνει ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. Προτάσεις που αναμένεται να περιλαμβάνουν μία μεγαλύτερη δημοσιονομική στήριξη μέσω μείωσης των φόρων και αύξησης των δαπανών για επενδύσεις υποδομών καθώς και μία περισσότερο προστατευτική στάση αναφορικά με το εμπόριο.
       
      Για τις ΗΠΑ, η Παγκόσμια Τράπεζα προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης 2,2% έναντι 1,6% το 2016, αλλά η αύξηση του ΑΕΠ μπορεί να είναι σημαντικά υψηλότερη και να επηρεάσει και τις άλλες οικονομίες. «Μία εκτίναξη της ανάπτυξης στις ΗΠΑ - είτε ως αποτέλεσμα επεκτατικών δημοσιονομικών πολιτικών είτε για άλλους λόγους - θα μπορούσε να δώσει σημαντική ώθηση στην παγκόσμια οικονομία», αναφέρει η έκθεση. Αυτό, όμως, θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερα επιτόκια και πιο σφιχτές χρηματοπιστωτικές συνθήκες, οι οποίες θα είχαν δυσμενείς συνέπειες σε ορισμένες αναδυόμενες αγορές που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από εξωτερική χρηματοδότηση.
       
      Η έκθεση προσθέτει ότι η μακρά αβεβαιότητα για την πορεία της οικονομικής πολιτικής των ΗΠΑ θα μπορούσε να επιβαρύνει την παγκόσμια ανάπτυξη, με την αναστολή υλοποίησης επενδύσεων μέχρι να υπάρξει πιο ξεκάθαρη εικόνα για την πολιτική.
       
      Για την Ευρωζώνη, προβλέπει μικρή επιβράδυνση της ανάπτυξης στο 1,5% από 1,6% το 2016. Για την Κίνα προβλέπει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας της θα συνεχίσει να επιβραδύνεται, υποχωρώντας στο 6,2% το 2017 από 6,7% το 2016, αλλά εκτιμά ότι θα υπάρξει ταχύτερη ανάπτυξη ορισμένων οικονομιών της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως της Ινδονησίας και της Ταϊλάνδης. Η ανάπτυξη της ινδικής οικονομίας αναμένεται να επιταχυνθεί, αυξανόμενη στο 7,6% το 2017 από 7% το 2016, καθώς οι μεταρρυθμίσεις μειώνουν τη στενότητα στην εγχώρια προσφορά και αυξάνουν την παραγωγικότητα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Epitachunsi_tis_pagkosmias_anaptuxis_sto_27_to_2017_/#.WHc8k1OLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την απορρόφηση από το Δημόσιο των υποθηκοφυλακείων και των εργαζομένων σε αυτά προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης. «Οχημα» θα είναι ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, στο οποίο θα ενσωματωθεί και η «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (ΕΚΧΑ). Το διάδοχο σχήμα θα αποτελείται από μια κεντρική διεύθυνση και 77 περιφερειακά γραφεία.
       
      Οι ανακοινώσεις έγιναν από τον κ. Σταθάκη στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, έπειτα από συνάντηση με το σωματείο εργαζομένων στο Κτηματολόγιο. Ο κ. Σταθάκης ανακοίνωσε ότι προωθείται η δημιουργία ενός ενιαίου φορέα, ο οποίος «θα έχει δημόσιο χαρακτήρα και θα διασφαλίζονται όλες οι θέσεις εργασίας, καθώς και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων υπό το καθεστώς του ενιαίου μισθολογίου».
       
      Περισσότερες λεπτομέρειες έδωσε προ μηνός ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δικαιοσύνης, Γιώργος Σάρλης, σε επιστολή του προς τον σύνδεσμο των εργαζομένων στα υποθηκοφυλακεία. Οπως ανέφερε, ο νέος φορέας θα είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου –και όχι ιδιωτικού δικαίου, όπως η ΕΚΧΑ–, προκειμένου να διασφαλιστεί απολύτως ο δημόσιος χαρακτήρας του. Ο νέος φορέας θα αποτελείται από μια διεύθυνση και 77 περιφερειακά γραφεία τα οποία θα στελεχωθούν με τους υπαλλήλους των σημερινών υποθηκοφυλακείων - κτηματολογικών γραφείων, ενώ το πλεονάζον προσωπικό θα μεταταχθεί στα δικαστήρια.
       
      «Ενοποιώντας τις υπηρεσίες των υποθηκοφυλακείων και της ΕΚΧΑ σε ένα νομικό πρόσωπο του στενού δημόσιου τομέα ήδη από το 2017 δεν ρυθμίζεται μόνον η μεταβατική περίοδος μέχρι να ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο, αλλά ταυτόχρονα επιλύεται οριστικά το σχετικό ζήτημα, που παραμένει ανεπίλυτο από το 1998», αναφέρει ο κ. Σάρλης. Οπως εκτιμά, στόχος της κυβέρνησης είναι το νέο πλαίσιο να ψηφιστεί τον Μάρτιο.
       
      Το σχέδιο νόμου που παρουσίασε προ μηνών το υπουργείο Δικαιοσύνης (το οποίο, όμως, δεν θα εμπλέκεται στον νέο φορέα) προέβλεπε τη συγχώνευση των 397 υποθηκοφυλακείων σε 56. Η πρόταση, παρότι είναι λογική για την ηπειρωτική Ελλάδα (καθώς υπάρχουν νομοί που έχουν πάρα πολλά υποθηκοφυλακεία, λ.χ. η Μεσσηνία έχει 14), δημιουργεί πρόβλημα στα νησιά, καθώς υποχρεώνει τους πολίτες σε μία ακόμη δύσκολη μετακίνηση προς την πρωτεύουσα της περιφερειακής ενότητας (λ.χ. τα 18 υποθηκοφυλακεία των Κυκλάδων προτείνεται να συγχωνευθούν σε 2).
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/890961/article/epikairothta/ellada/sto-dhmosio-ta-ypo8hkofylakeia
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Tον νέο τρόπο υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών των ασφαλισμένων σε ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΟΓΑ προβλέπουν οι δύο υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες δημοσιευθήκαν στην εφημερίδα τη κυβέρνησης.
       
      Βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών των ανωτέρω προσώπων από 1/1/2017 είναι το μηνιαίο εισόδημα, όπως αυτό καθορίζεται με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος από την άσκηση της δραστηριότητας που δημιουργεί την υποχρέωση υπαγωγής στην ασφάλιση.
       
      Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ θα κληθούν να πληρώσουν εισφορές ύψους 26,95% (20% κύρια σύνταξη – 6,95% κλάδος υγείας) επί των καθαρών εισοδημάτων τους, οι ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ έως και 34,5% (κύρια – επικουρική – κλάδο υγείας) και οι αγρότες εισφορές 21,2% (κύρια σύνταξη – κλάδος υγείας – αγροτική εστία).
       
      Συνεπώς, για τον καθορισμό του μηνιαίου εισοδήματος επί του οποίου θα υπολογιστούν οι ασφαλιστικές εισφορές λαμβάνεται το εισόδημα από την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας για την οποία προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΦΚΑ, κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, όπως το εισόδημα αυτό καθορίζεται με τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, αναγόμενο σε 12μηνη βάση.
       
      Η μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών θα είναι το ποσό που προκύπτει από τη διαίρεση του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος του κάθε φορολογικού έτους δια του δώδεκα. Για τον καθορισμό του υπολογισμού των εισφορών για το 2017, θα χρησιμοποιηθεί ως βάση το εισόδημα του 2015. Αυτός ο υπολογισμός θα ισχύει για το πρώτο εξάμηνο του 2017.
       
      Όταν εκκαθαριστούν οι φορολογικές δηλώσεις του οικονομικού έτους 2016, και υπάρξει διαφορά στο ύψος των εισφορών, θα γίνει συμψηφισμός των ασφαλιστικών εισφορών που υπολογίστηκαν με βάση το εισόδημα του 2015 και των εισφορών που αντιστοιχούν στο εισόδημα του 2016. Η διαφορά, εάν υπάρχει, θα συμψηφίζεται ισομερώς σε μηνιαία βάση μέχρι το τέλος του έτους.
       
      Δείτε το ΦΕΚ εδώ: http://content-mcdn.imerisia.gr/pegasus/Multimedia/pdf/FEK_EISFORON_id3430752.pdf
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33039&subid=2&pubid=114386712
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το εργαλείο των νομικών γραφείων στα οποία σκέφτεται να αναθέσει ακόμη και 100.000 υποθέσεις απαιτήσεων "μη εντοπίσμων πελατών", ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει ξανά η ΔΕΗ.
       
      Το όπλο των εξωτερικών νομικών γραφείων ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά στην μάχη των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων το 2014, αρχικά στην Αττική όπου και ανατέθηκαν 10.000 υποθέσεις, για να επεκταθεί εν συνεχεία και στην περιφέρεια, δίχως μέχρι σήμερα αξιόλογα αποτελέσματα.
       
      Το έργο των γραφείων ήταν ούτως ή άλλως από το αντικείμενο του εξαιρετικά δύσκολο, αφού καλούνταν να λειτουργήσουν εν είδει "ντετέκτιβ". Δηλαδή να αναλάβουν την είσπραξη οφειλών από επιχειρήσεις που έκλεισαν, φυσικά πρόσωπα που μετακόμισαν σε άγνωστη διεύθυνση ή ακόμη χειρότερα από "ανύπαρκτους" καταναλωτές.
       
      Πρόκειται για εκείνους τους πελάτες που δεν εμφανίζονται στα μητρώα της ΔΕΗ, καθώς το ρολόι παραμένει στο όνομά του αρχικού ιδιοκτήτη του ακινήτου, παρ’ ότι αυτό έχει στο μεταξύ μεταβιβαστεί σε κάποιον άλλο. Η ΔΕΗ ωστόσο δεν το γνωρίζει, καθώς συνεχίζει να βλέπει στο σύστημα τον αρχικό ιδιοκτήτη, και όχι τον σημερινό χρήστη.
       
      Στην γλώσσα της ΔΕΗ, οι απαιτήσεις από τους μη εντοπίσμους αυτούς πελάτες, αποκαλούνται "ληγμένοι λογαριασμοί". Αφορούν μάλιστα ποσοστό άνω του 50% από το σύνολο των απαιτήσεων που αφορούν αγνώστου διαμονής οφειλέτες.
       
      Εως σήμερα από το σύνολο των παραπάνω ποσών δεν έχουν εισπραχθεί παρά ελάχιστα ποσά. Ειδικά στην Αττική, εισπράχθηκε μόλις το 2% των απαιτήσεων, όπως επισημάνθηκε σε ενημέρωση που έγινε την Δευτέρα στα μέλη του Δ.Σ. της ΔΕΗ.
       
      Σε ανύπαρκτα πρόσωπα το 25% των παροχών
       
      Το πρόβλημα ωστόσο είναι τεράστιο, και εκτιμάται ότι αφορά πολλές δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες της ΔΕΗ. Ενδεικτικό είναι ότι παλαιότερα, και συγκεκριμένα την εποχή όπου οι λογαριασμοί της ΔΕΗ ήταν ακόμη φορτωμένοι με το ΕΕΤΗΔΕ, είχε βρεθεί ότι στο Νομό Κιλκίς το 25% των παροχών αφορούσε… ανύπαρκτα πρόσωπα.
       
      Το πρόβλημα έχει και άλλη διάσταση. Συνήθως οι οφειλέτες αγνώστου διαμονής χρωστούν παντού, τόσο στην Εφορία, και σε τράπεζες, όσο και σε Ασφαλιστικά Ταμεία, και φυσικά στη ΔΕΗ. Τούτο όμως σημαίνει ότι εφόσον ο "οφειλέτης-φάντασμα" εντοπιστεί, ο πρώτος που θα εισπράξει χρήματα θα είναι η ΔΟΥ, η τράπεζα ή το Ταμείο. Εχει διαπιστωθεί ότι για την ΔΕΗ, δεν απομένει παρά ένα ελάχιστο ποσό, και στις περισσότερες φορές απολύτως τίποτα.
       
      Παρ’ όλα αυτά η διοίκηση της επιχείρησης σκέφτεται σοβαρά να αναθέσει πολλαπλάσιο αριθμό των σημερινών υποθέσεων σε δικηγορικά γραφεία. Κυκλοφορεί ότι ο στόχος θα είναι οι 100.000 παρόμοιες υποθέσεις απαιτήσεων.
       
      Σήμερα, το κηνύγι των δύσκολων αυτών οφειλετών διεξάγεται σε τρεις κύκλους : Στην Αθήνα τόσο από εξωτερικά νομικά γραφεία (10.000 υποθέσεις), όσο και εσωτερικά από την ίδια την νομική υπηρεσία της ΔΕΗ. Και στην περιφέρεια, επίσης από εξωτερικά γραφεία, όπου και εκτιμάται ότι τους έχουν ανατεθεί γύρω στις 3.000 με 4.000 υποθέσεις.
       
      Το μέχρι σήμερα πλαίσιο προβλέπει ότι οι δικηγόροι εντοπίζουν τον οφειλέτη, επικοινωνούν μαζί του με στόχο την εξωδικαστική διευθέτηση (pre-legal), δηλαδή την υπαγωγή του σε διακανονισμό της οφειλής, και στο τέλος την είσπραξή της. Σε δεύτερο όμως στάδιο, δίνει τη δυνατότητα στα γραφεία για δικαστική διεκδίκηση (legal), δηλαδή να ψάξουν αν οι οφειλέτες έχουν περιουσιακά στοιχεία ιδίως σε υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία.
       
      Το δικηγορικό ωστόσο γραφείο δεν προχωρεί στη δικαστική διεκδίκηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών αγνώστου διαμονής. Επίσης σε περίπτωση που εντοπιστούν πελάτες χωρίς περιουσιακά στοιχεία τότε το γραφείο επικοινωνεί με τη Διεύθυνση Νομικών Υπηρεσιών (ΔΝΥ) της ΔΕΗ προς λήψη περαιτέρω οδηγιών. Πριν από τυχόν αναλήψη πρωτοβουλιών αναγκαστικής εκτέλεσης, το γραφείο οφείλει να ζητήσει εντολή της ΔΝΥ/ΔΕΗ.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/psahnei-100000-logariasmoys-fantasmata-i-dei-anathetei-se-exoterika-nomika-grafeia-ton
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά την επέλαση της «Αριάδνης», οι αρχές θα πρέπει να βρίσκονται σε νέα επιφυλακή, αυτή τη φορά για τον κίνδυνο πλημμυρικών φαινομένων. Ήδη, οι μετεωρολόγοι εφιστούν την προσοχή κυρίως στη κεντρική και νότια Ελλάδα και ιδίως σε περιοχές της Εύβοιας, στις Σποράδες και τα ημιορεινά τμήματα της Πελοποννήσου.
       
      Όπως αναφέρει το meteo.gr, από το μεσημέρι σήμερα θα εκδηλωθούν έντονες βροχοπτώσεις σε περιοχές όπου έχει ήδη συσσωρευτεί μεγάλος όγκος χιονιού με αποτέλεσμα να υπάρχει πολύ υψηλός κίνδυνος εκδήλωσης πλημμυρικών επεισοδίων.
       
      «Από το απόγευμα και για λίγες ώρες μέχρι το βράδυ περιμένουμε βροχοπτώσεις, τοπικά να είναι έντονες στην Εύβοια, όπου το χιόνι φτάνει τα 2 μέτρα. Αυτό μας δείχνει τη σοβαρότητα της κατάστασης. Η θερμοκρασία έχει ήδη ανέβει σε όλο το νησί και μάλιστα στη νότια Εύβοια τώρα έχει 12 βαθμούς Κελσίου και πολύ χιόνι που λιώνει γρήγορα. Χθες η Εύβοια είχε 5 βαθμούς Κελσίου και προχθές το θερμόμετρο έδειχνε 0 βαθμούς», τόνισε, μιλώντας στη Greenagenda.gr, ο φυσικός - μετεωρολόγος Σταύρος Ντάφης.
       
      «Όσον αφορά στη Βόρεια Ελλάδα δεν φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα καθώς το ψύχος παραμένει και επομένως συγκρατούνται ο πάγος και τα χιόνια», πρόσθεσε ο κ. Ντάφης.
       
      Σύμφωνα με τις τελευταίες μετεωρολογικές προβλέψεις, νέες χιονοπτώσεις αναμένονται από το Σαββατοκύριακο, ωστόσο σε πιο περιορισμένο βαθμό και όχι σε όλη την επικράτεια.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/31140/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα εξόφλησης των οφειλών προς τη ΔΕΗ σε 36 δόσεις χωρίς προκαταβολή.
       
       
      Το πρόγραμμα που διήρκεσε 9 μήνες "επέλεξαν" 625.000 καταναλωτές, με συνολικό διακανονισθέν ποσό ύψους €1,3 δισ. (αφορά μόνο χρέωση ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς ποσά υπέρ τρίτων). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 75% περίπου του συνολικού ποσού που οφείλουν οι πελάτες Μέσης και Χαμηλής Τάσης και το οποίο αφορούσε το Πρόγραμμα.
       
      Η διοίκηση της επιχείρισης επισημαίνει το γεγονός της μη ρύθμισης του υπόλοιπου 25% για το οποίο θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.
       
      Για τους πελάτες, οι οποίοι την 31.01.2017 θα έχουν οφειλή μικρότερη των 500 ευρώ το ΔΣ αποφάσισε την αναστολή πληρωμής του χρέους αυτού μέχρι 31.12.2017 και τη χορήγηση έκπτωσης 10% στους τρέχοντες λογαριασμούς, υπό την προϋπόθεση ότι θα τους εξοφλούν εμπρόθεσμα.
       
      Η ρύθμιση αυτή αφορά 1.150.000 πελάτες περίπου με συνολική οφειλή περίπου 130 εκατ. ευρώ. Για να ενταχθούν στο Πρόγραμμα πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση από 01.02.2017 μέχρι και 30.04.2017. Παρέχεται δεύτερη ευκαιρία σε όσους πελάτες ρύθμισαν την οφειλή τους εντασσόμενοι στο Πρόγραμμα των 36 δόσεων, αλλά στην πορεία δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν και η ρύθμιση διακόπηκε.
       
      Οι πελάτες αυτοί θα έχουν τη δυνατότητα επανένταξης στο πρόγραμμα με το τρέχον ποσό της οφειλής με σχετική αίτηση τους μέχρι τις 28.02.2017.
       
      Πέραν της διατήρησης της γενναίας έκπτωσης του 15%, συνδεδεμένης, βέβαια, με τη συνέπεια στην εξόφληση των λογαριασμών και των δόσεων, από 10.01.2017 για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά θα ισχύσουν τα εξής:
       
      Α. για οφειλή έως 1.000€ θα υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 24 μηνιαίες δόσεις, χωρίς προκαταβολή. Η 1η δόση θα καταβάλλεται άμεσα.
       
      Β. για οφειλή άνω των 1.000€ θα υπάρχουν δύο επιλογές:
       
      Προκαταβολή 10% και ρύθμιση του υπόλοιπου χρέους σε 18 δόσεις, ή προκαταβολή 20% και ρύθμιση του υπόλοιπου χρέους σε 36 δόσεις.
       
      Από τις ρυθμίσεις αυτές εξαιρούνται οι ενταγμένοι στο μητρώο των ευάλωτων πελατών και οι αγροτικοί, για τους οποίους συνεχίζουν να ισχύουν οι σημερινές ευνοϊκότερες ρυθμίσεις. Επίσης διατηρείται η έκπτωση 15% για όσους εξοφλούν με συνέπεια τους λογαριασμούς και τις δόσεις.
       
      Για τις μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες, θα ισχύει 10% προκαταβολή και οι μηνιαίες δόσεις θα διαμορφώνονται ανάλογα με το μέσο μηνιαίο λογαριασμό, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36.
       
      Παρέχεται δεύτερη ευκαιρία σε όσους πελάτες ρύθμισαν την οφειλή τους σε 36 δόσεις με το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε πέρυσι, αλλά έχασαν τη ρύθμιση επειδή δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις δόσεις. Οι πελάτες αυτοί θα έχουν τη δυνατότητα επανένταξης στο πρόγραμμα με το τρέχον ποσό της οφειλής, υποβάλλοντας σχετική αίτηση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.
       
      Νέο μέτρο που αποφασίστηκε σήμερα, προβλέπει την παροχή επιπλέον έκπτωσης 6% (πέραν του 15% που ισχύει για τους συνεπείς), για όσους πελάτες προπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος ενός έτους και τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές.
       
      Η εφαρμογή του προγράμματος «Προπληρωμή Λογαριασμού», ξεκινά άμεσα για τις μεγάλες επιχειρήσεις, και τον Μάρτιο του 2017 θα εφαρμοστεί και για τα νοικοκυριά, τους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Pagonei_ofeiles_gia_ena_chrono_i_DEI_/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Διευκρινίσεις για το ποιά ακίνητα απαλλάσσονται από καταβολή Τ.Α.Π., με αφορμή ερώτηση που αφορά σε δεσμευμένα από τους ΟΤΑ ακίνητα, δίνει απάντηση των αρμόδιων υπουργείων στη Βουλή.
       
      Αναλυτικά, απαλλάσσονται του ανωτέρω τέλους:
       
      α) Τα κτίσματα οικοδομής που ανεγείρεται, για μια επταετία από τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας ή μέχρι να εκμισθωθούν ή κατά οποιονδήποτε τρόπο χρησιμοποιηθούν αυτά πριν από την πάροδο της επταετίας Αν τα κτίσματα εκμισθωθούν ή χρησιμοποιηθούν κατά οποιονδήποτε τρόπο πριν από την παρέλευση της επταετίας, η απαλλαγή παύει να ισχύει. Κατά τη διάρκεια της ως άνω επταετίας στο ΤΑΠ υπόκειται μόνο το οικόπεδο.
       
      β) Οι κοινόχρηστοι χώροι πολυκατοικιών και
       
      γ) Τα ακίνητα που έχουν χαρακτηριστεί:
      Ως δημόσιοι χώροι ταφής (νεκροταφεία)
      Ως διατηρητέα, με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, και δεν ιδιοχρησιμοποιούνται ή δεν αποφέρουν εισόδημα.
      Ως χώροι ιστορικών ή αρχαιολογικών μνημείων.

      δ) Τα κτίσματα που βρίσκονται εκτός οικισμού ή σε αγροτικές περιοχές και χρησιμοποιούνται για το σταυλισμό των ζώων».
       
      Το τέλος βαρύνει τον κατά την 1η Ιανουάριου κάθε έτους κύριο του ακινήτου και σε περίπτωση επικαρπίας ή νομής τον επικαρπωτή ή νομέα
       
      Στο δημοτικό ή κοινοτικό τέλος ακίνητης περιουσίας δεν υπόκεινται τα πάσης φύσεως ακίνητα που ανήκουν:
      α) Στο Ελληνικό Δημόσιο στα Ν.Π.Δ.Δ. στους Ο.Τ.Α. και στις δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις.
       
      β) Στους Ναούς στις Ιερές Μονές, στο Ιερό Κοινό του Πανάγιου Τάφου, στην Ιερά Μονή του Όρους Σινά, στον Άγιον Όρος, στην Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος και στα Θρησκευτικά γενικά ιδρύματα.
       
      γ) Στα αναγνωρισμένα ξένα θρησκευτικά και δόγματα, που τα χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την άσκηση δημόσιας λατρείας και τη διεξαγωγή υπηρεσιών θρησκευτικής φύσεως.
       
      δ) Στα φιλανθρωπικά ιδρύματα δημόσιου χαρακτήρα.
       
      ε) Στα ημεδαπά νομικά πρόσωπα που υπάρχουν ή θα συσταθούν και δεν έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα, καθώς και οι περιουσίες του άρθρου 96 του α.ν. 2039/1939
      στ) Στα αθλητικά σωματεία, ενώσεις, ομοσπονδίες που έχουν νόμιμα αναγνωρισθεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως γήπεδα ή χώροι αθλητικών εγκαταστάσεως για την πραγματοποίηση των αθλητικών τους σκοπών.
       
      ζ) Στα ξένα κράτη, όταν αυτά χρησιμοποιούνται για την εγκατάσταση πρεσβειών και προξενείων αυτών, με τον όρο της αμοιβαιότητας.
       
      Ταυτόχρονα, από τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 4 του άρθρου 78 του Συντάγματος, με τις οποίες οριοθετείται η έννοια του φόρου, συνάγεται, μεταξύ άλλων, ότι οι αναφερόμενες σε φορολογικές απαλλαγές ή εξαιρέσεις διατάξεις είναι στενά ερμηνευταίες, με αποτέλεσμα η αρμόδια για την εφαρμογή του νόμου αρχή να υποχρεούται να προβαίνει σε στενή γραμματική ερμηνεία των εν γένει φοροαπαλλακτικών διατάξεων, αποκλεισμένης της διασταλτικής ή αναλογικής μεθόδου (ΣτΕ 2312/1992, 2052/1990, 103/1990 κ.ά.).
      Υπό το πρίσμα αυτό, ακίνητα για τα οποία υφίσταται μεν ουσιαστικός περιορισμός στα εμπράγματα δικαιώματα του κυρίου αυτών, όπως ρυμοτομικό βάρος, δέσμευση για κοινωφελή χρήση ή αρχαιολογική δέσμευση, αλλά διατηρείται η κυριότητα, υπόκεινται σε Τ.Α.Π., χωρίς ακόμα και σε περίπτωση απαλλοτρίωσης να ερευνώνται τα αίτια της παράτασης του χρονικού διαστήματος για το οποίο εκκρεμεί η καταβολή αποζημίωσης, προς τη συντέλεση αυτής και της υποβολής της σχετικής πράξης σε μεταγραφή (άρθρο 9 Ν.2882/2001 «Κώδικας αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ακινήτων», Α.Κ. 1033).
       
      Ως εκ τούτου, πράγματι απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να προβλεφτούν ρητά οι περιπτώσεις των ακινήτων που δεν θα υπόκεινται σε Τ.Α.Π., λόγω περιορισμού των ουσιαστικών δικαιωμάτων των προσώπων που έχουν την κυριότητά τους. Κατά τα λοιπά, σας γνωρίζουμε ότι αρμόδιο να ενημερώσει τη Βουλή των Ελλήνων είναι το συνερωτώμενο
       
      Υπολογισμός του Τ.Α.Π.
       
      Υπενθυμίζεται οτι για τον υπολογισμό του τέλους λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ακινήτων που ανήκουν στον αυτόν υπόχρεο και βρίσκονται μέσα στη διοικητική περιφέρεια του δήμου ή της κοινότητας.
       
      Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας το ποσόν του τέλους υπολογίζεται κατά τον λόγο της μερίδας κάθε συνιδιοκτήτη.
      Για τον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων λαμβάνονται υπόψη μόνο το ύψος της τιμής ζώνης και ο συντελεστής παλαιότητας, όπως καθορίζονται και ισχύουν κάθε φορά με αποφάσεις του υπουργού Οικονομικών κατά τη διαδικασία του άρθρου 41 του Ν. 1249/1982.
       
      Στις περιοχές που δεν έχει γίνει καθορισμός της τιμής των ακινήτων με αποφάσεις του υπουργού Οικονομικών, κατά την ανωτέρω διαδικασία, ο υπολογισμός της αξίας τους γίνεται με απόφαση του δημοτικού ή του κοινοτικού συμβουλίου, το οποίο λαμβάνει υπόψη και τα τηρούμενα στην αρμόδια ΔΟΥ στοιχεία.
       
      Εδώ η απάντηση του ΥΠΕΣ
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Poia_akinita_apallassontai_apo_TAP/#.WHX26VOLS70
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Η ανάπτυξη εκτυπωμένων ηλεκτρονικών 4ης γενιάς, μια παγκόσμια πρωτοτυπία με... ελληνική σφραγίδα, δημιουργήθηκε μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Smartonics.
       
      Στο πλαίσιο του έργου που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2016, κατασκευάστηκε η 4η γενιά Εύκαμπτων Οργανικών Φωτοβολταϊκών Συστημάτων, τα οποία δημιουργούν ένα μεγάλο εύρος από νέες εμπορικές εφαρμογές, έχουν υψηλή απόδοση, χαμηλό κόστος παραγωγής και ποικιλία χρωμάτων και διαφάνειας. Μάλιστα για πρώτη φορά διεθνώς, αυτού του τύπου τα Φωτοβολταικά που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του Smartonics, ενσωματώθηκαν σε εμπορικά αυτοκίνητα της FIAT.
       
      Το έργο Smartonics, που πρέπει να σημειωθεί πως είναι ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά προγράμματα που εξελίχθηκαν τα τελευταία χρόνια στην ΕΕ με την συμμετοχή 18 ερευνητικών και βιομηχανικών φορέων, συντονίζεται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα από το Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN. Στο έργο συμμετείχαν και άλλοι πέντε ελληνικοί φορείς, το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, το Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων καθώς επίσης και οι εταιρείες ΟΕΤ (Organic Electronic Technologies), Αdvent (Advanced Energy Technologies AE) και Compucon. Παράλληλα, κατασκευάστηκαν και εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη δυο μοναδικές παγκοσμίως πιλοτικές γραμμές παραγωγής Οργανικών Ηλεκτρονικών, βασισμένες σε δυο νέες τεχνολογίες, για βιομηχανική παραγωγή.
       
      Στην ερευνητική αυτή προσπάθεια που βρισκόταν σε εξέλιξη εδώ και τέσσερα χρόνια, το ρόλο του συντονιστή όπως αναφέρθηκε είχε το Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN του ΑΠΘ, ενώ συμμετείχαν ακόμη ερευνητικοί φορείς από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το Πανεπιστήμιο του Surrey, το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης, η Πολυτεχνική Σχολή (Εcole Polytechnique) με το Κέντρο CNRS στο Παρίσι, τέσσερα Γερμανικά Ινστιτούτα Fraunhoher, το Γερμανικό Ερευνητικό Κέντρο HZB στο Βερολίνο, και οι Ευρωπαϊκές εταιρείες: Horiba Jobin Yvon, AIXTRON, CESM, Oxford Lasers, Coatema, FIAT.
       
      «Σε ορισμένους τομείς της τεχνολογίας και καινοτομίας πηγαίνουμε ιδιαίτερα καλά και όχι απλώς συναγωνιζόμαστε αλλά καθοδηγούμε την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη στην Ευρώπη και διεθνώς. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να αξιοποιηθούν οι πιλοτικές γραμμές οργανικών ηλεκτρονικών και οι υποδομές που έχουν εγκατασταθεί στο Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN καθώς επίσης και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε, να δημιουργηθούν αναπτυξιακά έργα επίδειξης των πολλαπλών νέων εφαρμογών, να γίνουν επενδυτικές πρωτοβουλίες όχι μόνον από τους παραγωγικούς φορείς που συμμετείχαν στο έργο αλλά κυρίως από άλλα επενδυτικά σχήματα, ώστε να μετατρέψουν τα καινοτομικά προϊόντα του έργου σε χρήσιμα τελικά προϊόντα», εξηγεί ο επικεφαλής του έργου και Διευθυντής του Εργαστηρίου Νανοτεχνολογίας του ΑΠΘ καθηγητής Στέργιος Λογοθετίδης.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της τετραετούς έρευνας για την ανάπτυξη των οργανικών και εκτυπωμένων ηλεκτρονικών αναπτύχθηκαν νέα υλικά, και τεχνολογίες εκτύπωσης, όργανα και εργαλεία εγχάραξης, μέτρησης και εκτύπωσης για την παραγωγή των υλικών σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που συνέβη για πρώτη φορά διεθνώς.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Β 4269/30-12-2016) η με αριθμ. 182/2016 απόφαση της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. με θέμα "Έκδοση προτύπων τευχών διακηρύξεων ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργου άνω των ορίων και κάτω των ορίων του ν. 4412/2016(Α'147), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4412/2016."
       
      Η εν λόγω απόφαση περιλαμβάνει τα ακόλουθα Παραρτήματα:
      Παράρτημα Α. Διακήρυξη Ανοιχτής Διαδικασίας για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργου άνω των ορίων, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή. doc icon
      Παράρτημα Β. Διακήρυξη Ανοιχτής Διαδικασίας για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργου κάτω των ορίων, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή. doc icon

      Τα ανωτέρω πρότυπα τεύχη διακηρύξεων ισχύουν υποχρεωτικά για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργου του Βιβλίου Ι του ν. 4412/2016, η έναρξη της διαδικασίας σύναψης των οποίων, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 61 (για συμβάσεις άνω των ορίων) και 120 (για συμβάσεις κάτω των ορίων), λαμβάνει χώρα είκοσι (20) ημέρες μετά τη δημοσίευσή της ως άνω απόφασης έγκρισής τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ήτοι από 21/1/2017.
       
      Οι αναθέτοντες φορείς του Βιβλίου ΙΙ του ν. 4412/2016 δύνανται να χρησιμοποιούν τα πρότυπα διακηρύξεων που εγκρίνονται με την παρούσα απόφαση για τη σύναψη συμβάσεων έργου που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του εν λόγω Βιβλίου.
       
      Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται η υπ' αριθμ. 67/2015 Απόφαση της ΕΑΑΔΗΣΥ: "Έκδοση αναθεωρημένων προτύπων τευχών διακηρύξεων δημοσίων έργων τύπου Α και Β" ( ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Διακήρυξη Ανοικτής Διαδικασίας Τύπος Α - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: Διακήρυξη Ανοικτής Διαδικασίας Τύπος Β΄) η οποία εκ παραδρομής, δημοσιεύθηκε εκ νέου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στο ΦΕΚ Β/311/15-2-2016 με ενσωματωμένη διόρθωση σφάλματος, η οποία είχε δημοσιευθεί προηγουμένως στο ΦΕΚ Β/264/11-2-2016.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/42231/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κι όμως, υπάρχουν έργα δημοσίου συμφέροντος στη χώρα μας που δεν αφήνουν καν το αποτύπωμά τους στο δημόσιο έλλειμμα και το δημόσιο χρέος! Ποιος το ξέρει; Το θέμα δεν είναι ποιος ή ποιοι το ξέρουν, αλλά ποιος ή ποιοι αξιοποιούν αυτή την τόσο μοναδική δυνατότητα. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Τον περασμένο Απρίλιο, κατόπιν αξιολόγησης από την ΕΛΣΤΑΤ και τη Eurostat, τα έργα που γίνονται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ταξινομήθηκαν εκτός γενικής κυβέρνησης και δεν προσμετρήθηκαν στο δημόσιο έλλειμμα και το δημόσιο χρέος, χάρη στην καλή κατανομή ρίσκου μεταξύ του Δημοσίου και των αναδόχων, κατά πλήρη συνέπεια με τους κανόνες ESA 2010.
       
      Μάλιστα, σε σχετικό δελτίο Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι «οι ΣΔΙΤ που αξιολογήθηκαν και ταξινομήθηκαν εκτός γενικής κυβέρνησης». Πιο συγκεκριμένα στον μεγεθυντικό φακό των ελεγκτικών αρχών τέθηκαν τα εξής έργα: 24 σχολικές μονάδες στην Αττική, η Τηλεματική των Αστικών Συγκοινωνιών, το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο στις Αστικές Συγκοινωνίες, η Διαχείριση Απορριμμάτων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
       

       
       
      Τι σημαίνει αυτό και ποιες πρακτικές συνέπειες έχει; Με δεδομένη την απόφαση των ΕΛΣΤΑΤ και Eurostat, οι σχολικές μονάδες από 24 θα μπορούσαν να ήταν 124 ή 1.024 και να μην περιορίζονταν μόνο στην περιοχή της Αττικής, αλλά να απλωθούν σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Με άλλα λόγια, η κατασκευή σχολικών μονάδων θα μπορούσε εξ ολοκλήρου να γίνεται με ΣΔΙΤ. Κι όμως, το πρόγραμμα των 24 σχολικών μονάδων στην Αττική -που έχει πάρει και παίρνει τα εύσημα των επιτρόπων της Ευρωπαϊκής Ενωσης- δεν γίνεται από όλους αποδεκτό.
       
      Ενας από τους λόγους της αντίδρασης είναι και η ύπαρξη της εταιρείας Κτιριακές Υποδομές. Η τελευταία, όπως διαβάζουμε και στο site της, «είναι ο ενιαίος κατασκευαστικός φορέας του ελληνικού κράτους, για όλες τις δημόσιες κτιριακές υποδομές (νοσοκομεία, σχολεία, δικαστήρια, σωφρονιστικά καταστήματα κ.ά.).
       
      Σκοπός μας είναι η παροχή πρωτοπόρων και καινοτόμων δημοσίων κτιρίων, με σεβασμό στο περιβάλλον και, πάνω απ’ όλα, με τους ευνοϊκότερους όρους για το δημόσιο συμφέρον. Η εταιρεία προήλθε από τη συγχώνευση των εταιρειών Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ Α.Ε.) και Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσοκομείων (ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε.). Την 01.08.2015 η συγχώνευση ολοκληρώθηκε με την προσχώρηση και της Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε. στην ΚτΥπ Α.Ε.».
       
      Να το επαναλάβουμε: Ολα αυτά με τα οποία (δεν) μπορεί να ασχοληθεί λόγω έλλειψης πόρων η Κτιριακές Υποδομές θα μπορούσαν να γίνουν με ΣΔΙΤ -νοσοκομεία, σχολικές μονάδες, δικαστικά μέγαρα, φυλακές κ.λπ.- δίχως να αφήσουν καν ίχνη στο δημόσιο χρέος. Το ίδιο και για τα σκουπίδια στις περιφέρειες!
       

       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/313642-dimosia-erga-dixos-dimosionomiko-kostos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η υπερκατανάλωση ρεύματος και φυσικού αερίου έχει φέρει στα όριά του το ενεργειακό σύστημα. Εξετάζονται ακόμα και περικοπές στην κατανάλωση εάν επιδεινωθεί η κατάσταση.
       
      Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες οδήγησαν τις τελευταίες ημέρες σε μεγάλες καταναλώσεις αερίου και ρεύματος, τόσο που δοκιμάζονται τόσο η επάρκεια όσο και οι αντοχές του ενεργειακού συστήματος.
       
      Είναι χαρακτηριστικό ότι τις προηγούμενες ημέρες είχαμε ρεκόρ κατανάλωσης αερίου, με την αιχμή να φτάνει τις 279 χιλ.MWh όταν η προηγούμενη αιχμή ήταν στις 220 χιλ. MWh.
      Αλλά και στην ηλεκτρική ενέργεια είχαμε εκτίναξη της αιχμής πάνω από τα 9000MW, ενώ σήμερα αναμένεται να ξεπεράσουμε τα 9400MW, κάτι που έχει να συμβεί αρκετά χρόνια.
      Η κατάσταση επιτείνεται από το γεγονός ότι το σύστημα φυσικού αερίου και εκείνο του ηλεκτρισμού έχουν φτάσει στα όριά τους.
       
      Στο μεν αέριο οι εισαγωγές από αγωγούς γίνονται τόσο από τη Βουλγαρία όσο και την Τουρκία στα επίπεδα των συμβάσεων με τους προμηθευτές, χωρίς λόγω των συνθηκών που επικρατούν σε όλη την Ευρώπη και την Τουρκία να υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των παραδόσεων. Στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας όπου παραλαμβάνουμε υγροποιημένο αέριο, λόγω της υπερκατανάλωσης, το φορτίο που ήρθε το περασμένο Σάββατο (75 χιλ κυβικά μέτρα) βαίνει προς εξάντληση νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί, δηλαδή την Τετάρτη. Το επόμενο φορτίο (120 χιλ. κυβικά μέτρα) είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει την εκφόρτωση το μεσημέρι της Τετάρτης.
       
      Ούτως ή άλλως όμως, έχουμε "πιάσει" τα τεχνικά μέγιστα του συστήματος: Στη Ρεβυθούσα όσον αφορά τη δυνατότητα αεριοποίησης, στα Βόρεια σύνορα αερίου όσον αφορά τη χωρητικότητα του αγωγού. Στον αγωγό από Τουρκία υπάρχει κάποια ακόμα δυνατότητα, αλλά δεν υπάρχει διαθέσιμο αέριο για να εισαχθεί.
       
      Από την άλλη στο ηλεκτρικό σύστημα, βρίσκονται εκτός λειτουργίας 4 μονάδες της ΔΕΗ. Συγκεκριμένα δύο μονάδες του Αγίου Δημητρίου βρίσκονται σε προγραμματισμένες εργασίες, μία μονάδα της Καρδιάς τέθηκε εκτός την Κυριακή, ενώ μία ακόμη μονάδα του Αμύνταιου βγήκε χθες νοκ άουτ. Επίσης λόγω των χαμηλών τιμών στην Ελλάδα και των υψηλών στη Βουλγαρία δεν μπορούν να γίνουν εισαγωγές, ενώ και οι ΑΠΕ είχαν - και προβλέπεται να έχουν - μειωμένη παραγωγή. Τα φωτοβολταϊκά βρίσκονται σε μηδενική παραγωγή, ενώ τα αιολικά σε πολύ μικρή.
       
      Με βάση αυτά τα δεδομένα, τέθηκαν σε εφαρμογή από χθες μετά το πέρας διευρυμένης σύσκεψης της ομάδας διαχείρισης κρίσης που συγκάλεσε η ΡΑΕ, έκτακτα μέτρα προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά προβλήματα ενεργειακής επάρκειας.
      Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό πρόκειται να δουλέψουν σήμερα όλες οι μονάδες αερίου και να υπάρξει σημαντική υδροηλεκτρική παραγωγή της τάξης των 22 χιλιάδων MWh.
       
      Επιπλέον, κάποιες μονάδες αερίου θα δουλέψουν με πετρέλαιο, θα εφαρμοστεί το μέτρο της «διακοψιμότητας» στις βιομηχανίες, τόσο στο ρεύμα όσο και στο αέριο και θα επιδιωχθεί να γίνουν εισαγωγές ρεύματος από τη Βουλγαρία.
       
      Προϋπόθεση πάντως για να μην περάσουμε στο επόμενο στάδιο συναγερμού είναι να μην υπάρξει άλλη αδυναμία σε λιγνιτική μονάδα, κάτι που όμως είναι εξαιρετικά πιθανό σε συνθήκες ψύχους, ιδιαίτερα για τις μονάδες που δεν έχουν αποθέματα καυσίμου και χρειάζεται να γίνει απόληψη λιγνίτη. Υπό αυτά τα δεδομένα σε περίπτωση που διαπιστωθεί σήμερα ότι τα μέτρα που ελήφθησαν δεν επαρκούν, υπάρχει το ενδεχόμενο να αναβαθμιστεί ο συναγερμός σε επίπεδο 3. Πρακτικά ο κίνδυνος που υπάρχει είναι να υπάρξει έλλειψη ενέργειας και να χρειαστεί να γίνουν περικοπές από το δίκτυο, δηλαδή τους οικιακούς καταναλωτές.
       
      Το θετικό σενάριο πάντως προβλέπει ότι ακριβώς εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας (κλειστά σχολεία, κλπ) είναι πιθανόν η ζήτηση να είναι μικρότερη και να αποφευχθούν τα χειρότερα.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/energy/ena-vhma-prin-to-mplak-aoyt-efere-o-xionias-to-energeiako-susthma.4470651.html
      Περισσότερα...

      22

    • Engineer

      Κατά 140% αυξήθηκε στο τέλος του 2016 η χρηματοδότηση των 13 περιφερειών της χώρας, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης.
       
      Συγκεκριμένα, κατόπιν απόφασης της ηγεσίας του υπουργείου, το αρχικό ποσό των 125 εκατ. ευρώ αυξήθηκε στα 300 εκατ. ευρώ, με άμεση δυνατότητα χρηματοδότησης των έργων από τις περιφερειακές αρχές.
       
      Ο αρμόδιος υπουργός υποστήριξε ότι «το ΠΔΕ αποτελεί βασικό μέσο άσκησης πολιτικής για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και την αναδιάρθρωση του παραγωγικού προτύπου, διασφαλίζοντας την συνέργεια και τη συμπληρωματικότητα με την αξιοποίηση των πόρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση».
       
      Σε εθνικό επίπεδο, το ΠΔΕ θα ανέλθει το 2017 στο ποσό του 1 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 250 εκατ. ευρώ έναντι του 2016.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1191933/auksisi-140-sti-xrimatodotisi-ton-perifereion-apo-to-pde
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με ανακοίνωσή του το ΤΣΜΕΔΕ καλεί τους μισθωτούς μηχανικούς να προσέλθουν στο Ταμείο προκειμένου να πληρώσουν τυχόν αναδρομικές εισφορές που προέκυψαν κατ εφαρμογή του Ν.3986/11.
       
      Επίσης υπενθυμίζει στους εργοδότες μηχανικών ότι, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Εργασίας, πρέπει να προχωρήσουν σε απογραφή στο ΕΦΚΑ.
       
      Πηγή: https://www.oenet.gr/%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC/item/48864-apografi-sto-mitroo-ergodoton-efka-katavoli-eisforon
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παράγουν 10 φορές πιο τοξική ρύπανση του αέρα από τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία, σύμφωνα με νέα στοιχεία.
       
      Η σημαντική διαφορά στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) οφείλεται στις πολύ πιο αυστηρότερες δοκιμές που ισχύουν για μεγάλα οχήματα στην ΕΕ, σύμφωνα με τη νέα έκθεση. Υποστηρίζουν ότι τα ίδια αυστηρά μέτρα θα πρέπει να εφαρμόζονται στα αυτοκίνητα. Η ρύπανση από τα NOx είναι υπεύθυνη για δεκάδες χιλιάδες πρόωρους θανάτους σε όλη την Ευρώπη, με το Ηνωμένο Βασίλειο ιδιαίτερα να φέρει το υψηλότερο τίμημα. Μεγάλο μέρος της ρύπανσης εκπέμπεται από πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία εν κινήσει εκπέμπουν περίπου έξι φορές περισσότερο από το όριο των εργαστηριακών δοκιμών.
       
      http://www.euractiv.com/section/climate-environment/news/dieselgate-style-fraudsters-should-face-prison-says-un-boss/
       
      Μετά το σκάνδαλο της Volkswagen Dieselgate, οι δοκιμές αυτοκινήτων πρόκειται να γίνουν πιο αυστηρές, αλλά ακτιβιστές υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές αυτές δεν είναι αρκετές. Η νέα έκθεση από το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές (International Council on Clean Transportation (ICCT)), μια ερευνητική ομάδα που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αποκάλυψη του σκανδάλου της Volkswagen, συνέκρινε τις εκπομπές από τα φορτηγά και τα λεωφορεία σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης με εκείνες των αυτοκινήτων.
       
      http://www.euractiv.com/section/languages-culture/news/vw-ditches-german-as-official-language-angers-linguists/
       
      Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι τα βαρέα οχήματα τα οποία είχαν δοκιμαστεί στη Γερμανία και τη Φινλανδία εκπέμπουν περίπου 210 mg NOx ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, λιγότερο από το μισό των 500 mg / km που εκπέμπεται από τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τα οποία πληρούν το υψηλότερο πρότυπο «Euro 6». Ωστόσο, τα λεωφορεία και τα φορτηγά διαθέτουν μεγαλύτερες μηχανές και καίνε περισσότερο πετρέλαιο ανά χιλιόμετρο, γεγονός που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα παράγουν 10 φορές περισσότερο NOx ανά λίτρο καυσίμου.
       
      Η ανάλυση του ICCT έδειξε ότι οι κατασκευαστές ήταν σε θέση να εξασφαλίσουν ότι τα βαρέα οχήματα τηρούν τα όρια της ρύπανσης, εν κινήσει, αλλά οι εκπομπές από τα αυτοκίνητα αυξάνονται δραματικά φορά στο δρόμο. Οι επίσημες δοκιμές των αυτοκινήτων στην ΕΕ προς το παρόν περιορίζονται σε εργαστηριακές μετρήσεις των πρωτότυπων οχημάτων.
       
      «Αντιθέτως, για τη μέτρηση των εκπομπών NOx από τα φορτηγά και τα λεωφορεία, οι δοκιμές εν κινήσει έγιναν υποχρεωτικές το 2013. Κατά συνέπεια, τυχαία επιλεγμένα οχήματα μπορούν να δοκιμαστούν υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης,» δήλωσε ο Peter Mock, διευθύνων σύμβουλος της ICCT στην Ευρώπη .
       
      Οι αλλαγές στο καθεστώς δοκιμών αυτοκινήτων στην ΕΕ αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο, με φορητές συσκευές, οι οποίες ονομάζονται φορητά συστήματα μέτρησης εκπομπών (PEMS), τα οποία συνδέονται με τα οχήματα που κινούνται σε πραγματικές συνθήκες. Αλλά ο Mock προειδοποίησε: «Οι κατασκευαστές θα εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ειδικά πρωτότυπα αυτοκίνητα για τους εργαστηριακούς ελέγχους. Αντ ‘αυτού, θα ήταν πολύ καλύτερα η μέτρηση των εκπομπών συνηθισμένων οχημάτων μαζικής παραγωγής, τα οποία θα βγουν στην κυκλοφορία αμέσως μετά».
       
      Ένα αντίστοιχο σύστημα χρησιμοποιείται στις ΗΠΑ, όπου το σκάνδαλο Dieselgate αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά. Επίσης, το ζήτημα θα τεθεί προς συζήτηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 17 Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες, αλλά το ICCT ανέφερε ότι αντιμετωπίζει αντίσταση από ορισμένους κατασκευαστές οχημάτων και από κράτη μέλη της ΕΕ. Τον Δεκέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε νομική δράση κατά του Ηνωμένου Βασιλείου και έξι άλλων κρατών της ΕΕ για την αποτυχία τους να δράσουν αναλόγως στον απόηχο του σκανδάλου Dieselgate.
       
      Ωστόσο, αργότερα τον ίδιο μήνα, ένα προσχέδιο έρευνας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διαπίστωσε ότι η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρει ευθύνες για την αποτυχία της να αντιδράσει αρκετά γρήγορα ενώ είχε στοιχεία που αποδείκνυαν ότι παραπλανητικές συσκευές είχαν χρησιμοποιηθεί στις εργαστηριακές δοκιμές. Αποδεικτικά στοιχεία ότι ορισμένα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν έως και τέσσερις φορές περισσότερη ρύπανση NOx από ό, τι ένα λεωφορείο αποκαλύφθηκαν το 2015.
       
      Η Catherine Bearder, ευρωβουλευτής των Φιλελεύθερων Δημοκρατών και επικεφαλής διαπραγματευτής για το δίκαιο της ποιότητας του αέρα της ΕΕ, δήλωσε: «Είναι ντροπή ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων απέτυχαν να μειώσουν τις θανατηφόρες εκπομπές όταν η τεχνολογία να το πράξουν είναι προσιτή και εύκολα διαθέσιμη. Η δραματική μείωση των εκπομπών NOx στα βαρύτερα οχήματα είναι αποτέλεσμα πολύ αυστηρότερων δοκιμών της ΕΕ, που ισχύουν από το 2011, και αντιστοιχούν σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Αν τα λεωφορεία και τα φορτηγά μπορούν να συμμορφωθούν με αυτά τα όρια, δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτοκίνητα να μην μπορούν».
       
      Πηγή: http://www.euractiv.gr/section/metafores/news/10-fores-pio-rypogona-ta-petreleokinita-aftokinita-apo-fortiga-ke-leoforia/?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter10012017List
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην έρημο Νεγκέβ κατασκευάζεται ένας σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ο οποίος θα διαθέτει τον υψηλότερο ηλιακό πύργο του κόσμου.Ο ηλιακός σταθμός ισχύος 121 μεγαβάτ, με την ονομασία Ηλιακός Πύργος Ασαλίμ, αποτελεί το μεγαλύτερο έργο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας του Ισραήλ μέχρι σήμερα. Όταν ξεκινήσει λειτουργία το 2018, ο σταθμός θα διαθέτει τον μεγαλύτερο ηλιακό πύργο του κόσμου, ύψους 250 μέτρων.
       
      Το συγκεκριμένο έργο εκτιμάται ότι θα δώσει στο Ισραήλ μια τεράστια ώθηση προς το στόχο του να καλύπτει το 10% των ενεργειακών του αναγκών με ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2020 ενώ θα τροφοδοτήσει με ενέργεια περίπου 130.000 νοικοκυριά.Ο σταθμός ηλιακής ενέργειας θα διαθέτει ένα πεδίο έκτασης 740 στρεμμάτων με πάνω από 50.000 κάτοπτρα, τα οποία αντανακλούν την ενέργεια του ήλιου πίσω στον πύργο που βρίσκεται σε κεντρική τοποθεσία.
       
      Όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, ο ηλιακός πύργος θα παράγει περίπου 310 μεγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία ισοδυναμεί με περίπου το 1,6% των ενεργειακών αναγκών της χώρας, σύμφωνα με την Αρχή Ηλεκτρισμού του Ισραήλ.Ο πύργος Ασαλίμ θα πλαισιωθεί από μία μονάδα που θα αποθηκεύει ηλιακή ενέργεια μετά τη δύση του ηλίου, και μία τρίτη τοποθεσία με φωτοβολταϊκά, με την χρηματοδότηση των εταιρειών BrightSource Energy, General Electric και του Ταμείου Επενδύσεων Υποδομών και Ενέργειας ΝΟΥ.
       
      Το έργο μπορεί να διαθέτει το υψηλότερο ηλιακό πύργο του κόσμου, αλλά ο μεγαλύτερος σταθμός συγκεντρωμένης ηλιακής ενέργειας βρίσκεται στο Ντουμπάι, με ισχύ 1.000 μεγαβάτ.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%85%CF%80%CF%8C-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%80/
       

       

       

       

       

       

       
      Περισσότερα και φώτο: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3751951/A-desert-mirrors-55-000-covering-area-size-400-football-pitches-project-sunlight-world-s-highest-solar-tower.html
       
      http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israel-solar-tower-power-energy-renewable-tech-ambitions-a7510901.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην εκτόξευση δύο δορυφόρων “SuperView-1” προχώρησε η Κίνα, χρησιμοποιώντας έναν πύραυλο-φορέα (Long March 2D) σύμφωνα με το κέντρο διαστημικών εκτοξεύσεων στην επαρχία Σανσί.
       
      Οι δύο δορυφόροι σύμφωνα με πληροφορίες, διαθέτουν αισθητήρες υψηλής ανάλυσης και θα μπορούν να παρέχουν εικόνες για εμπορική εκμετάλλευση.
       
      Πηγή: http://www.presspublica.gr/%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%8C%CE%BE%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%B4%CE%BF%CF%81%CF%85%CF%86%CF%8C%CF%81%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7/
       

       
      Περισσότερα για το project: http://www.siweidg.com/english/Satellite/SuperView_1/
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.