Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Νέα ρύθμιση εξόφλησης των χρεών προς το Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολούμενων σχεδιάζει το Υπ. Εργασίας.
       
      Σύμφωνα με όσα δήλωσε χθες ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης θα δοθεί η δυνατότητα καταβολής στη διάρκεια του έτους των οφειλών που δημιουργήθηκαν μέσα στο 2016, σε μηνιαία βάση, σε 12 δόσεις σε δικηγόρους και μηχανικούς.
       
      Υπενθυμίζεται πως οι μηχανικοί ζητούσαν παράταση της καταβολής των εισφορών του β΄ εξαμήνου του 2016 μέχρι τέλη Μαρτίου του 2017.
       
      Ο κύριος Πετρόπουλος ξεκαθάρισε επίσης πως:
      * "μισθωτός με μπλοκάκι, όταν έχει έναν εργοδότη, δεν νοείται να γίνεται και εργολάβος, είναι εργαζόμενος, στον νόμο λέμε μέχρι και δύο εργοδότες, θα είναι 6,67% η εισφορά".
      * "Το πράγμα αλλάζει όταν εργάζεται ως μισθωτός σε έναν εργοδότη και παρέχει υπηρεσίες με μπλοκάκι σε άλλους, τότε πληρώνει το 20%" είπε.
      * ο νέος υπολογισμός των εισφορών θα βασίζεται στο καθαρό εισόδημα που δηλώνουν οι ασφαλισμένοι.
      * οι αυτασφαλισμένοι θα μπορούν πληρώνουν ένα μέρος του ποσού, τότε θα μπορούν να πάρουν ασφαλιστική ενημερότητα, αν και θα επιβαρύνονται με τόκο 8,5%.
      * Μισθωτός με μηδενικά έσοδα από μπλοκάκι, δεν πληρώνει καμία εισφορά, εφόσον όμως έχει μόνο μπλοκάκι, τότε θα πληρώνει τα 586 ευρώ, εκτός των περιπτώσεων που δικαιούται ειδικών εκπτώσεων,
      * όσοι έχουν ανενεργό μπλοκάκι, τότε αυτοί καλούνται να πληρώσουν 138 ευρώ το μήνα .
      Ο κ. Πετρόπουλος κάλεσε εκείνους που δεν το χρειάζονται να το κλείσουν.
       
      Όσο αναφορά το μέτωπο των συντάξεων, ο ίδιος δήλωσε πως "δεν υπάρχει περίπτωση να μας ζητήσουν οι θεσμοί να κόψουμε κύριες συντάξεις παλαιότερων ετών, γιατί αυτά τα ζητήματα τα έχουμε συμφωνήσει από πέρυσι", δήλωσε.
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/story/3182295
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Σαν πρώτο βήμα για τη σταδιακή εγκατάσταση POS σε όλο το φάσμα της αγοράς, σύμφωνα με όσα προβλέπει το νομοσχέδιο για την επέκταση των ηλεκτρονικών πληρωμών στην αγορά, υπηρεσιακοί παράγοντες εισηγούνται προς την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών την εφαρμογή της υποχρεωτικής εγκατάστασης και χρήσης συσκευών ηλεκτρονικής χρέωσης (POS) σε κλάδους επαγγελματιών που εμφανίζουν υψηλά ποσοστά απόκρυψης του πραγματικού του εισοδήματος.
       
      Σύμφωνα με το capital.gr, πολύ ψηλά στην προτεραιότητα για την εγκατάσταση POS βρίσκονται κλάδοι όπως γιατροί, δικηγόροι, υδραυλικοί και ηλεκτρολόγοι ενώ δεδομένο θεωρείται ότι μέσα στο πρώτο κύμα υποχρεωτικής εγκατάστασης POS θα βρίσκονται και επιχειρήσεις του κλάδου εστίασης σε κάποιο γεωγραφικό διαμέρισμα της χώρας (π.χ. στις Κυκλάδες ή την Αττική).
       
      Στον περιορισμό της φοροδιαφυγής μέσω της εγκατάστασης των συσκευών και της επέκταση των ηλεκτρονικών πληρωμών στην αγορά στοχεύει το οικονομικό επιτελείο, καθώς θα καταγράφονται στο τραπεζικό σύστημα τα πραγματικά ακαθάριστα έσοδα επαγγελματικών κλάδων που σήμερα κινούνται με τα ανώνυμα μετρητά.
       
      Ως κίνητρο και μέσο πίεσης για την επέκταση των ηλεκτρονικών πληρωμών το ΥΠΟΙΚ προχώρησε στην σύνδεση του αφορολόγητου ορίου για τους μισθωτούς και συνταξιούχους με τη χρήση πλαστικού χρήματος.
       
      Μισθωτοί και συνταξιούχοι θα πρέπει να δαπανούν ένα ελάχιστο όριο του εισοδήματός τους με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα (από 10% έως 20% ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος) και στην περίπτωση που δεν το πραγματοποιούν θα χρεώνονται με επιπλέον φόρο. Για τις υπόλοιπες κατηγορίες φορολογούμενων θα υπάρχει κίνητρο με τη μορφή της συμμετοχής σε κληρώσεις χρηματικών ποσών.
       
      Για την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου για το πλαστικό χρήμα και την είσοδό του στο φορολογικό μας σύστημα, ετοιμάζονται από το υπουργείο Οικονομικών αποφάσεις για:
      Τις προθεσμίες ανά Κωδικό Δραστηριότητας για την υποχρεωτική εγκατάσταση POS, τις διαδικασίες δήλωσης των επαγγελματικών λογαριασμών, τις κυρώσεις, τις αρμόδιες Αρχές, τα μέσα προσφυγής και δικαστικής προστασίας.
      Τα ζητήματα ελέγχου και τον τρόπο επιβολής προστίμων για όσους επιτηδευματίες δεν ενημερώνουν επαρκώς τους καταναλωτές ότι αποδέχονται κάρτες.
      Το περιεχόμενο των στοιχείων που πρέπει να γνωστοποιούν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών, τη διαδικασία και την περιοδικότητα αποστολής αυτών των στοιχείων, καθώς και τις κυρώσεις
      τις εξαιρούμενες δαπάνες για το "χτίσιμο" του αφορολογήτου (π.χ. θα είναι ή δεν θα είναι οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ) και άλλες κατηγορίες φορολογουμένων που εξαιρούνται από την υποχρέωση πραγματοποίησης των δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, τα επιπλέον κίνητρα για φορολογούμενους που υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα ποσοστά.
      Τα θέματα αναφορικά με το πρόγραμμα κληρώσεων (λοταρίες), όπως ενδεικτικά η διάρκεια του προγράμματος, η διαδικασία και η συχνότητα των κληρώσεων, τα κριτήρια και η διαδικασία συμμετοχής, τα μέσα καταχώρισης των συναλλαγών που συμμετέχουν στις κληρώσεις, ο καθορισμός των χρηματικών βραβείων.

      Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι να μην μετρούν για το χτίσιμο του αφορολόγητου ορίου δαπάνες που πληρώνονται με πλαστικό χρήμα και τα παραστατικά τους εκδίδονται κανονικά, όπως είναι οι δαπάνες για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεφωνία κα).
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=200969
      Περισσότερα...

      121

    • Engineer

      Τα 16 «φιλέτα» του Μαρινόπουλου, που είχαν αγοραστεί έναντι 63 εκατ. ευρώ πριν από 15 χρόνια από την εταιρεία Ζήνων, τώρα βγαίνουν προς πώληση.
       
      Είναι μια ακόμη παράπλευρη απώλεια όλης της κατάστασης που επικρατεί και του κινδύνου να υπάρξει κατάρρευση του deal με τον Σκλαβενίτη.
       
      Η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τα ακίνητα που φιλοξενούν καταστήματα της αλυσίδα Μαρινόπουλος προβλέπει την κατάθεση προσφορών και για τα 16 κι όχι μεμονωμένα και η διαδικασία λήγει στις 10 Φερβρουαρίου. Εκτιμάται ότι η εταιρεία φιλοδοξεί ότι θα υπάρξει αγοραστής γι’ αυτό και τα βάζει «πακέτο».
       
      Πρόκειται για καταστήματα και αποθήκες Αθήνα, Γλυφάδα, Αιγάλεω, Αργυρούπολη, Αγρίνιο, στη Λένορμαν, στο Περιστέρι, τη Βούλα, στη Θεσσαλονίκη, στο Ρέθυμνο, τη Ρόδο, τα Τρίκαλα, στη Βέροια και τη Ξάνθη.
       
      Στην Ζήνων ο Μαρινόπουλος χρωστά μισθώματα χιλιάδων ευρώ παρά το γεγονός ότι η πρώτη δέχθηκε κούρεμα κατά 40% των οφειλών. Υπενθυμίζεται ότι το 2004, το πακέτο αυτό είχε αγοραστεί από το αυστραλιανό fund ΑPN στην τιμή που προσέγγιζε τα €135 εκατ. περιλαμβανομένου και του εμπορικού κέντρου City Gate στη Θεσσαλονίκη. Το περασμένο καλοκάιρι η επενδυτική αποφάσισε το κλείσιμο της εταιρέιας και την εκποίηση του χαρτοφυλακίου.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Politirio_se_16_%C2%ABfileta%C2%BB_me_tampela_Marinopoulos/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα άκρως εντυπωσιακό βίντεο, τραβηγμένο από drone, δημοσίευσε χρήστης του YouTube από τους παγωμένους παραπόταμους του Βίκου.
       
      Οι παραπόταμοι στο Ζαγόρι πάγωσαν λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στον νομό Ιωαννίνων, φτιάχνοντας εικόνες εκπληκτικής ομορφιάς. Τα πλάνα από τα παγωμένα νερά κάτω απ' το γεφύρι του Κοντοδήμου-Λαζαρίδη, αν μη τι άλλο, μαγνητίζουν το βλέμμα.
       
      Δείτε το βίντεο που ανέβασε στο YouTube ο χρήστης kranos ioannis
       

       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η αμερικανική δύση αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ανομβρίας και οι αγρότες της Καλιφόρνιας είναι σε διαρκή αναζήτηση τεχνικών και μεθόδων που μπορούν να τους προσφέρουν πιο αποδοτική χρήση των φυσικών πόρων.
       
      Μία από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι η τεχνολογία drone. Αυτό γίνεται σε ένα αγρόκτημα, κοντά στο Λος Μπάνος, 120 μίλια, νοτιοανατολικά του Σαν Φρανσίσκο.
       
      «Η λειψυδρία είναι μια τεράστια δοκιμασία που μας έχει οδηγήσει να μελετήσουμε σοβαρά το θέμα της επάρκειας. Έχουμε επενδύσει σε αυτά τα πολύ ακριβά συστήματα διαχείρισης νερού, που μας επιτρέπουν να εξοικονομούμε 40-50% της ποσότητας, που χρειαζόμασταν στο παρελθόν. Με αυτή την τεχνολογία drone, μπορούμε να το πετύχουμε. Μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το σύστημα δουλεύει σωστά, ότι σχεδιάζουμε σωστά τα εξαρτήματα και ανιχνεύουμε οποιοδήποτε πρόβλημα, πριν φτάσουμε σε απώλεια νερού» τονίζει ο Κάνον Μάικλ από την εταιρία αγροτικών προϊόντων Bowles.
       
      Όλα ελέγχονται εξ’ αποστάσεως μέσω smartphone ή ταμπλέτας. Το drone είναι εφοδιασμένο με θερμική κάμερα, πετάει πάνω από τα χωράφια και ανιχνεύει αν υπάρχει κάπου διαρροή στο σύστημα άρδευσης. Πολλοί αγρότες χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες από τις υπέρυθρες κάμερες για να δουν αν υπάρχουν χρωματικές διαφοροποιήσεις στα φυτά. Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα:
       
      «Μπορείτε να πετάξετε σε πραγματικό χρόνο και να εποπτεύσετε αν υπάρχουν θερμικές διαφορές μέσα στο προστατευόμενο μέρος και να δείτε αν υπάρχουν διαρροές. Είναι τόσο καινούργια τεχνολογία, που δεν ξέρουμε όλες τις δυνατότητές της ακόμη. Εξελίσσεται τόσο γρήγορα, ώστε προσπαθούμε να αρχίσουμε την εφαρμογή της και να είμαστε σίγουροι ότι την αξιοποιούμε σωστά» επισήμανε ο Κάνον Μάικλ.
       
      Η Καλιφόρνια βίωσε πρωτοφανή ανομβρία τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Αυτό επηρέασε κυρίως τις νότιες περιοχές της, καθώς ο Βορράς ευνοήθηκε πέρσι από τον αρκετά υγρό και με χιόνια χειμώνα.
       
      Το βάσανο της ξηρασίας δεν έχει τελειώσει ακόμη, αλλά η τεχνολογία των drone έχει βοηθήσει αποτελεσματικά στη διαχείριση των περιορισμένων υδάτινων πόρων.
       
      Δείτε το βίντεο:
       
      http://gr.euronews.com/2016/09/12/farmers-use-drones-to-fight-drought
       
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2016/09/12/farmers-use-drones-to-fight-drought
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εντός του πρώτου τριμήνου του 2017, θα ξεκινήσουν δύο νέα σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως γνωστοποιεί με συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης. Με το νέο Ταμείο Υποδομών θα επιτευχθεί χρηματοδότηση συγκεκριμένων κατηγοριών υποδομών, όπως η ενεργειακή εξοικονόμηση σε δημόσια κτίρια και η ανάπτυξη τουριστικών υποδομών. Με το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα δοθεί βάρος στη στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων, φυσικών προσώπων, καθώς και της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας.
       
      Επίσης ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρει ότι ετοιμάζεται αναθεώρηση του σχετικού νομικού πλαισίου για την προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων (fast track), προκειμένου να παρέχονται κίνητρα για επενδύσεις σε περισσότερους τομείς της οικονομίας, ενώ επίκειται και νομοσχέδιο, για ένα σύστημα ουσιαστικών ελέγχων και εποπτείας της αγοράς.
       
      Σχετικά με την απορροφητικότητα των κονδυλίων του ΕΣΠΑ ο ίδιος σημείωσε ότι η έγκαιρη ενεργοποίηση όλων των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ σε ποσοστό που ξεπερνά ήδη το 50% (προσκλήσεις ύψους 9 δισ. ευρώ) και η υπέρβαση των στόχων απορρόφησης των κοινοτικών πόρων που επιτεύχθηκε το 2016, συνηγορούν στο ότι το 2017 θα είναι η χρονιά που θα εκτελεστεί πολύ σημαντικό μέρος των νέων προγραμμάτων.
      Έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον υπάρχει όμως και για τον νέο αναπτυξιακό νόμο. Όπως αναφέρει ο αναπληρωτής υπουργός αναμένεται στον πρώτο μόνο κύκλο, για μόλις τέσσερα από τα οκτώ καθεστώτα του νόμου, να υποβληθούν περί τα 800 επενδυτικά σχέδια, με ιδιαίτερο βάρος να πέφτει στη βιομηχανία/μεταποίηση καθώς και στον πρωτογενή τομέα.
       
      Σε σχέση με την αξιολόγηση, ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση εργάζεται μεθοδικά για την ολοκλήρωση αυτής της σημαντικής εκκρεμότητας, ώστε να απελευθερωθεί η δυναμική που έχει συσσωρευτεί στην ελληνική οικονομία κατά τη μακρά περίοδο της κρίσης. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει με υποχώρηση από τη μεριά μας σε παράλογες απαιτήσεις στο ζήτημα των εργασιακών σχέσεων και των δημοσιονομικών στόχων».
       
      Για το «σταυροδρόμι» στο οποίο βρίσκεται η ΕΕ ο κ. Χαρίτσης υπογραμμίζει ότι «η διεύρυνση των ανισοτήτων ανάμεσα στις εθνικές οικονομίες αναπαράγει τις στρεβλώσεις στη λειτουργία της Ευρωζώνης. Μονάχα η προώθηση μιας πολιτικής αλληλεγγύης, επενδύσεων και ανάπτυξης, αντί για την καταστροφική λιτότητα, μπορεί να επουλώσει τις βαθιές πληγές που τρέφουν τους βρικόλακες της ακροδεξιάς, της ξενοφοβίας, του εθνικισμού».
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/haritsis-i-energeiaki-exoikonomisi-se-dimosia-ktiria-proteraiotita-toy-neoy-tameioy-ypodomon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η νέα διαφήμιση της Apple για το iPhone 7 Plus έχει άρωμα… Ελλάδας. Το βίντεο αναρτήθηκε στο YouTube και η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα ελληνικό παραθαλάσσιο χωριό, όπου ένα νεαρό κορίτσι φτάνει για να επισκεφτεί τη γιαγιά της.
       
      Στη διαφήμιση με τον τίτλο «Take Mine», όπου οι ομιλίες είναι στα ελληνικά, η εγγονή φωτογραφίζει τη γιαγιά της. Ο ενθουσιασμός της γιαγιάς για τη φωτογραφία μεταδίδεται σε όλο το χωριό, το οποίο παίρνει σειρά και ποζάρει στο κινητό της. Και η νεαρή αρχίζει να φωτογραφίζει όλο το χωριό…
       
      Η διαφήμιση αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στην τηλεόραση κατά τη μετάδοση της απονομής των βραβείων «Χρυσές Σφαίρες».
       
      https://www.youtube.com/watch?v=r8mR33cp_Fk
       
      Η διαφήμιση έχει γυριστεί στη Μάνη (Λακωνία). Τα γυρίσματα έγιναν στο Οίτυλο, την Αρεόπολη, το Λιμένι, το Καραβοστάσι και στον Γερολιμένα.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/2528073/ena-elliniko-chorio-protagonisti-sti-nea-diafimisi-tis-apple
      Περισσότερα...

      35

    • Engineer

      Την δημιουργία ενός νέου κρατικού οργανισμού που θα παντρέψει τα κτηματολογικά γραφεία με τα υποθηκοφυλακεία και θα αναλάβει την ολοκλήρωση του εθνικού κτηματολογίου προβλέπει ο νέος κυβερνητικός σχεδιασμός, "κρατικοποιώντας" μία ανώνυμη εταιρεία, όπως ήταν μέχρι σήμερα η ΕΚΧΑ.
       
      Το σχέδιο, που βασίζεται στην έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας που έχει αναλάβει ρόλο τεχνικού συμβούλου στο Κτηματολόγιο από την ΕΕ, επιβεβαίωσε χθες, ο υπουργός κ. Γιώργος Σταθάκης σε συνάντηση που είχε με το σωματείο εργαζομένων της «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (ΕΚΧΑ).
       
      "Ο ενιαίος φορέας, που θα αναλάβει το κρίσιμο για τη χώρα αναπτυξιακό έργο, θα είναι μετεξέλιξη της Ανώνυμης Εταιρίας, θα έχει δημόσιο χαρακτήρα και θα διασφαλίζονται όλες οι θέσεις εργασίας", τόνισε μεταξύ άλλων. Όπως αναφέρθηκε ο νέος φορέας θα βρίσκεται στην εποπτεία του ΥΠΕΝ και θα προκύψει από τη συγχώνευση των υφιστάμενων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων.
       
      Έτσι κλείνει ένας μεγάλος κύκλος συζητήσεων για την τύχη των 400 υποθηκοφυλακείων του υπουργείου Δικαιοσύνης, το οποίο έχει καταρτίσει σχέδιο για την αναδόμησή τους που έχει περάσει από το στάδιο της διαβούλευσης.
       
      Είναι όμως βέβαιο ότι θα ανοίξει ένας καινούριος κύκλος, σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχει ο νέος σχεδιασμός στην ολοκλήρωση του εθνικού κτηματολογίου. Μολονότι το σχέδιο είναι στα χαρτιά, χωρίς να είναι σαφείς οι βασικές του λεπτομέρειες, ωστόσο η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται ότι με αυτή την μορφή δύσκολο μπορεί να περπατήσει το έργο και ειδικά στους χρόνους που ευαγγελίζεται η ΕΚΧΑ και οι θεσμοί (2020).
       
      Οι διαδικασίες που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί το εγχείρημα, είναι ιδιαίτερα σύνθετες, ικανοποιούν όμως μία απαίτηση των δανειστών που ήταν να οριστικοποιηθεί η δομή του κτηματολογίου. Στόχος είναι να έχει ψηφιστεί το νέο θεσμικό πλαίσιο μέχρι τον Μάρτιο ώστε μέσα στο καλοκαίρι να μπορεί να συγκροτηθεί η δομή του νέου φορέα.
       
      Στην έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας που παραδόθηκε στην ΕΚΧΑ μέσα στο Νοέμβριο, περιγράφονται όλα τα βήματα για την νέα δομή του κτηματολογίου, προτείνεται η δημιουργία κυβερνητικής επιτροπής με πρόεδρο Ανώτατο Δικαστή που θα εποπτεύσει την πορεία του κτηματολογίου αλλά και η επιλογή μάνατζμεντ από την αγορά με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές αμοιβές.
       
      Το σχέδιο, προτείνει να συγχωνευτούν σε 19 τα κτηματολογικά γραφεία, ενσωματώνοντας 398 υποθηκοφυλακεία και πάνω από 100 μεταβατικά κτηματολογικά γραφεία της χώρας.
       
      Κατά πληροφορίες θα υπάρχει ένα ενδιάμεσο στάδιο που τα γραφεία θα είναι 77. Πρόκειται για μια μεγάλη επιχείρηση μετακίνησης εργαζομένων καθώς στο νέο ενιαίο φορέα, αναφέρεται στην έκθεση του διεθνούς οργανισμού ότι θα ενταχθούν περίπου 790 εργαζόμενοι από 1.466 που είναι σήμερα ενώ μνημονεύονται διαδικασίες αποζημιώσεων, κάτι που σημαίνει ότι προβλέπεται συρρίκνωση του προσωπικού.
       
      Η Παγκόσμια Τράπεζα, θεωρεί κρίσιμα σημεία για την πορεία του κτηματολογίου την χρηματοδότηση του έργου, στην οποία θα προστεθούν στο εξής και τα έσοδα από τα υποθηκοφυλακεία, την ψηφιοποίηση των αρχείων των υποθηκοφυλακείων και την κύρωση των δασικών χαρτών.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/313553-allazei-pliros-morfi-to-ktimatologio
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα εξαιρετικά σπάνιο και εντυπωσιακό φαινόμενο λόγω της κακοκαιρίας αντίκρισαν οι περαστικοί στα λιμάνια του Βόλου και του Ναυπλίου.
       
      Η χιονόπτωση σε συνδυασμό με τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες είχαν σαν συνέπεια να δημιουργηθεί μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ θάλασσας και στεριάς.
       
      Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι υδρατμοί να ψυχθούν και να παραμείνουν στην επιφάνεια του νερού κάνοντας τη θάλασσα να μοιάζει ότι «βράζει» (sea smog)
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: argolikeseidhseis.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έτοιμο να αποκολληθεί απ’ την Ανταρκτική είναι ένα τεράστιο παγόβουνο -μιάμιση φορά σαν την Εύβοια – ένα απ’ τα δέκα μεγαλύτερα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
       
      Η μεγάλη ρωγμή στη βορειότερη κρηπίδα πάγου της Ανταρκτικής με την ονομασία “Larsen C” μεγάλωσε ξαφνικά το Δεκέμβριο και τώρα μόλις 20 χιλιόμετρα πάγου συγκρατούν το παγόβουνο των 5.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
       
      Η συγκεκριμένη κρηπίδα πάγου έχει πάχος 350 χιλιομέτρων και επιπλέει στη θάλασσα συγκρατώντας τη ροή των παγετώνων που την τροφοδοτούν.
       
      Είναι η τέταρτη μεγαλύτερη που υπάρχει στον κόσμο, καλύπτοντας μια έκταση περίπου 55.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
       

       

       
      Το πρώτο τμήμα Larsen A χάθηκε το 1995.
       
      Το 2002 ακολούθησε η κρηπίδα πάγου Larsen B, η οποία είχε το μέγεθος του Ρόουντ Άιλαντ στις ΗΠΑ.
       

       
      Σύμφωνα με ειδικούς ερευνητές παγετώνων, το γεγονός αυτό δεν είχε ξανασυμβεί από το τέλος της τελευταίας εποχής των παγετώνων πριν από περίπου 12.000 χρόνια.
       
      Οι θερμοκρασίες στην περιοχή έχουν αυξηθεί κατά περίπου 2,5 βαθμούς Κελσίου τα τελευταία 50 χρόνια, αρκετές φορές πιο πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
       
      Οι ερευνητές του βρετανικού προγράμματος «Μίδας» λένε ότι η επικείμενη αποκόλληση του παγόβουνου από την Larsen C είναι ένα γεωλογικό και όχι κλιματικό συμβάν καθώς η ρωγμή υπάρχει εδώ και δεκαετίες.
       
      Πιστεύεται, βέβαια, ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη επιτάχυνε την αποκόλληση του παγόβουνου, αλλά οι επιστήμονες λένε ότι δεν έχουν άμεσες αποδείξεις για να το υποστηρίξουν.
       
       
      Οι ερευνητές ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει η αποκόλληση στην υπόλοιπη κρηπίδα πάγου, μήπως καταρρεύσει θεαματικά όπως συνέβη με τη Larsen B το 2002.
       
      Επιπλέοντας στον ωκεανό το παγόβουνο δεν θα επηρεάσει τη στάθμη των θαλασσών. Αλλά αν καταρρεύσει ολόκληρη η κρηπίδα πάγου , τότε οι παγετώνες που την τροφοδοτούν μπορεί να εισχωρήσουν στον ωκεανό. Κι αυτός ο πάγος, που δεν επιπλέει, μπορεί να έχει επιπτώσεις στη στάθμη των θαλασσών.
       
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις αν καταλήξει στη θάλασσα όλος ο πάγος που συγκρατεί η κρηπίδα Larsen C, τότε η στάθμη των ωκεανών θα ανέβει κατά 10 εκατοστά!
       
      Βέβαια, όλα αυτά, αφορούν στο μέλλον. Λίγα πράγματα είναι βέβαιο ότι θα συμβούν πέραν της επικείμενης αλλαγής στην παγωμένη ακτογραμμή της Ανταρκτικής.
       
      «Η συνέπεια (της αποκόλλησης του παγόβουνου) ίσως να είναι η κατάρρευση της κρηπίδας πάγου τα επόμενα χρόνια ή και δεκαετίες», λέει ο καθηγητής Άντριαν Λάκμαν, του Πανεπιστημίου του Σουώνσι, επικεφαλής του προγράμματος «Μίδας».
       
      «Είναι απλώς ένα μεγάλο γεωγραφικό γεγονός που θα αλλάξει εκεί το τοπίο».
       

       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/news/kosmos/story/61696/pagovoyno-miamisi-fora-san-tin-eyvoia-einai-etoimo-na-apokollithei-apo-tin-antarktiki
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα από τα πιο απομονωμένα μέρη του κόσμου, στην καρδιά του Ειρηνικού Ωκεανού, έχει μετατραπεί στο μεγαλύτερο σκουπιδότοπο του πλανήτη. Η ατόλη Μίντγουεϊ είναι η πιο κραυγαλέα απόδειξη της ανεξέλεγκτης μόλυνσης των θαλασσών, που καταδικάζει σε θάνατο χλωρίδα, πανίδα και τοπικά οικοσυστήματα. Σύμφωνα με τις πιο δυσοίωνες προβλέψεις των επιστημόνων, μέχρι το 2050, πιστεύεται πως θα υπάρχει περισσότερο πλαστικό στους ωκεανούς απ’ό,τι ψάρια!
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7478/mexri-to-2050-tha-yparxei-perissotero-plastiko-ap-o-ti-psaria-stoys-okeanoys
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Ρίτσαρντ βλέπει την παραγγελία του να παραδίδεται στην αυλή του σπιτιού του στη Μεγάλη Βρετανία σε 13 μόλις λεπτά αφότου την καταχώρησε, χάρη στο πλήρως αυτόνομο drone της νεοσύστατης υπηρεσίας “Amazon Prime Air”.
       

       
      Πρόκειται για την πρώτη παράδοση με πλήρως αυτόνομο, χωρίς πιλότο, drone από το διεθνές εγχείρημα του Τζεφ Μπέζος, η οποία μάλιστα έφερε χαμόγελα στην εταιρεία αλλά και την συνακόλουθη υπόσχεση ότι το συγκεκριμένο σύστημα παράδοσης θα επεκταθεί σύντομα σε εκατοντάδες ακόμα Βρετανούς.
       
       
      Να σημειώσουμε πως οι δοκιμαστικές παραδόσεις με drone θα συνεχιστούν στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς εκεί επιτρέπεται η πτήση drone σε μεγαλύτερες αποστάσεις απ’ όσο μπορεί να δει το μάτι του χειριστή. Yπενθυμίζεται ωστόσο, ότι επί του παρόντος τα drones της Amazon μπορούν να παραδίδουν μόνο παραγγελίες με βάρος μικρότερο από 2,2 κιλά, καιρού επιτρέποντος.
       
      Πηγή: http://www.ergonblog.gr/2017/01/13-drone-video.html
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Ένας στόλος 500 ηλεκτρικών λεωφορείων κινείται στους δρόμους της Τιαντζίν, της μεγάλης βιομηχανικής πόλης στη βόρεια Κίνα.
       
      Τα λεωφορεία, που παράγονται από κοινοπραξία της Tianjin Bus Group και της αυτοκινητοβιομηχανίας BYD που έχει την έδρα της στη Σεντζέν, έχουν τη δυνατότητα να κινούνται για περισσότερα από 200 χιλιόμετρα μετά από κάθε πλήρη φόρτισή τους, δήλωσε ο Γουάνγκ Ντεκί από την κοινοπραξία, προσθέτοντας ότι αυτή είναι αρκετή για τις ημερήσιες διαδρομές των λεωφορείων.
       
      Η κοινοπραξία άνοιξε, επίσης, σήμερα έναν σταθμό φόρτισης, που έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 80 λεωφορείων ταυτόχρονα και 448 λεωφορείων εντός μίας ημέρας. Ο σταθμός αυτός προβάλλεται ως ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης στην περιοχή Πεκίνου - Τιαντζίν - Χεμπέι.
       
      Η Τιαντζίν διαθέτει τώρα 3.320 λεωφορεία καθαρής ενέργειας, από τα οποία τα 1.346 κινούνται με ηλεκτρισμό, δήλωσε ο Γουάνγκ.
       
      Η Κίνα βασίζει τις ελπίδες της στην καθαρή ενέργεια για να μειώσει την εξάρτησή της από τον άνθρακα, ο οποίος συνδέεται με το χειμερινό νέφος στη βόρεια Κίνα. Το σημερινό νέφος διαρκεί από τις 31 Δεκεμβρίου και δεν αναμένεται να διαλυθεί πριν τις 6 Ιανουαρίου. Η Τιαντζίν είναι μεταξύ των πόλεων με τη φτωχότερη ποιότητα αέρα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ta_ilektrika_leoforeia_stin_Kineziki_poli_Tiantzin/#.WG9ceVN97Dc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο «ναδίρ» αναμένεται να παραμείνουν και το 2017 οι προοπτικές προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στην αγορά ακινήτων της Αθήνας, είτε αυτές αφορούν την απευθείας απόκτηση ακινήτων, είτε την ανάπτυξή τους. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα του Urban Land Institute (ULI), που πραγματοποιεί η PriceWaterHouseCoopers, η Αθήνα κατατάσσεται στην προτελευταία θέση (29η μεταξύ 30 πόλεων), πίσω μόνο από τη Μόσχα, αναφορικά με το πόσο ελκυστικός προορισμός είναι για τους ξένους επενδυτές. Πρόκειται για εικόνα παρόμοια με εκείνη που είχε παρατηρηθεί και στην περυσινή έρευνα του ULI (για τις προοπτικές του 2016), καθώς και τότε η Αθήνα είχε βρεθεί στην προτελευταία θέση της σχετικής κατάταξης.
       
      «Δεν έχουμε επενδύσει στην ελληνική αγορά ακινήτων. Εξακολουθεί να υπάρχει ο κίνδυνος αποχώρησης της Ελλάδας από το ευρώ και ακόμα κι αν δεν πιστεύουμε ότι μπορεί κάτι τέτοιο όντως να συμβεί, δεν παύει να υφίσταται ως προοπτική». Αυτή ήταν μία από τις απαντήσεις ενός ξένου επενδυτή, που εκλήθη να τοποθετηθεί για τις επενδυτικές προοπτικές της ελληνικής αγοράς ακινήτων για το 2017. Ο ίδιος συμπληρώνει ότι το αν θα επενδύσει κανείς στην Ελλάδα εξαρτάται από το μέγεθος του επενδυτικού ρίσκου που είναι διατεθειμένος να αναλάβει.
       
      Ενδεικτικό της αρνητικής εικόνας που έχουν διαμορφώσει οι ξένοι επενδυτές για την εγχώρια αγορά ακινήτων είναι και το γεγονός ότι προτιμούν να απέχουν από αυτήν, παρότι οι τιμές των επαγγελματικών ακινήτων (κτίρια γραφείων κι εμπορικά καταστήματα) έχουν υποχωρήσει κατά 52% από το ανώτατο σημείο στο οποίο είχαν βρεθεί το 2007 και μέχρι σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurobank Property Services, τα οποία επικαλούνται οι ερευνητές. Το επιχειρηματικό και καταναλωτικό κλίμα παραμένει υποτονικό, ενώ ένας από τους εγχώριους επενδυτές επισήμανε και το προσφυγικό ζήτημα, όπου, παρά τη σημαντική βελτίωση που καταγράφηκε κατά το τελευταίο 12μηνο, εξακολουθεί να προξενεί ανασφάλεια και αβεβαιότητα στους επενδυτές.
       
      Οι αισιόδοξοι
       
      Πάντως, δεν λείπουν και οι πιο αισιόδοξες φωνές. Σύμφωνα με επενδυτή, κατά τους επόμενους 6 - 9 μήνες αναμένεται αύξηση των τιμών πώλησης και ανάκαμψης των ενοικίων, καθώς η χώρα καθίσταται περισσότερο «δυτική» και μοντέρνα. Παράλληλα, πολλοί επενδυτές εξετάζουν την απόκτηση χαρτοφυλακίων μη εξυπηρετούμενων δανείων και τρόπους να τοποθετηθούν σε πολλές επιχειρήσεις. Υπενθυμίζεται ότι στην προ διετίας έρευνα, η Αθήνα είχε βρεθεί στην πέμπτη θέση της πανευρωπαϊκής λίστας, καθώς οι επενδυτές θεωρούσαν ότι η χώρα εισερχόταν σε αναπτυξιακή τροχιά. Στη συνέχεια διενεργήθηκαν οι εκλογές του 2016, με αποτέλεσμα η αισιοδοξία αυτή να χαθεί εντελώς «έπειτα από έναν χρόνο πολιτικού και οικονομικού χάους, όπου η έξοδος από το ευρώ αποφεύχθηκε χάρις σε φρενήρεις διαπραγματεύσεις της τελευταίας στιγμής», όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στην έρευνα του 2016.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/890297/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/ektos-ependytikoy-xarth-paramenei-kai-to-2017-h-agora-akinhtwn-ths-a8hnas
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια ιδιαιτέρως σημαντική εξέλιξη, που έρχεται να επαναπροσδιορίσει σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία της αγοράς στον τομέα της διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, αναμένεται να ανακοινωθεί άμεσα, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, μετά την έγκρισή του από την Ολομέλεια της ΡΑΕ δόθηκε προς δημοσίευση σε ΦΕΚ ο Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Διανομής Ηλεκτρικης Ενέργειας.
       
      Πρόκειται ουσιαστικά για τον καταστατικό χάρτη στον τομέα διανομής, η διαδικασία για την εκπόνηση του οποίου επιτέλους ολοκληρώθηκε, 15 ολόκληρα χρόνια μετά την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Με τον Κώδικα που ενέκρινε η ΡΑΕ, επιβεβαιώνεται πρόσφατο σχετικό ρεπορτάζ του energypress, σύμφωνα με το οποίο ο Κώδικας θέτει αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για τον ΔΕΔΔΕΗ, προσδιορίζοντας τους κανόνες υπό τους οποίους ο Διαχειριστής θα λειτουργεί στις συναλλαγές του με τους διάφορους παράγοντες της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Οι θεσπιζόμενοι κανόνες αφορούν ένα ευρύ φάσμα υποχρεώσεων του Διαχειριστή, ενώ ταυτόχρονα προσδιορίζουν και τη διαδικασία αναζήτησης και απόδοσης ευθυνών σε περιπτώσεις καταπάτησής τους.
       
      Μεταξύ άλλων θεμάτων, ο Κώδικας ρυθμίζει το πλαίσιο σχετικά με τη συντήρηση και ανάπτυξη του δικτύου, τη διαχείριση των μετρήσεων, τις συνδέσεις των καταναλωτών, τις σχέσεις με τους προμηθευτές ρεύματος, τους τρόπους και το κόστος σύνδεσης των σταθμών παραγωγής ΑΠΕ, τις ρευματοκλοπές και εν γένει τις παράνομες παρεμβάσεις στο δίκτυο, την ποιότητα της παροχής (στάθμη της τάσης κ.λπ.), τον ανεκτό χρόνο διακοπών παροχής και απόκρισης σε περίπτωση βλάβης
       
      Σημειώνεται ότι οι λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων του Κώδικα θα καθοριστούν στα Εγχειρίδια Ποιότητας Ενέργειας και Ποιότητας Εξυπηρέτησης, τα οποία θα καταρτιστούν από το ΔΕΔΔΗΕ, αφού ληφθούν υπόψη οι απόψεις των χρηστών και των προμηθευτών, και στη συνέχεια θα θεσπιστούν με απόφαση της ΡΑΕ.
       
      Κάποιες από τις σημαντικές παρεμβάσεις που επιχειρούνται μέσω του Κώδικα είναι οι εξής:
       
      Ρευματοκλοπές
       
      Ως ρευματοκλοπή ορίζεται κάθε αυθαίρετη και με δόλο επέμβαση σε εξοπλισμό ή/και εγκαταστάσεις του δικτύου, με συνέπεια την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς αυτή να καταγράφεται, ή χωρίς να αντιστοιχίζεται με εκπρόσωπο φορτίου, άρα δεν τιμολογείται.
       
      Για παράδειγμα, περιπτώσεις ρευματοκλοπής συνιστούν οι κάθε είδους επεμβάσεις στις μετρητικές διατάξεις με σκοπό την αλλοίωση της καταγραφόμενης ενέργειας, οι απευθείας συνδέσεις της εσωτερικής εγκατάστασης με το καλώδιο παροχής ή το δίκτυο, η απευθείας σύνδεση με αγκίστρωση στους αγωγούς του εναερίου δικτύου, καθώς και η αυθαίρετη επανενεργοποίηση παροχών που έχουν απενεργοποιηθεί, είτε υπάρχει σύμβαση προμήθειας σε ισχύ είτε όχι.
       
      Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει την ευθύνη να αξιοποιήσει κάθε πρόσφορο μέσο για τον αποτελεσματικό εντοπισμό και την αποτροπή των περιπτώσεων ρευματοκλοπής.
       
      Ταυτόχρονα, όμως, οι προμηθευτές οφείλουν να διερευνούν και να καταγγέλουν άμεσα στο ΔΕΔΔΗΕ ασυνήθιστες ή αδικαιολόγητες μεταβολές στην καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών τους, οι οποίες εγείρουν βάσιμες υποψίες για ρευματοκλοπή.
       
      Ο Κώδικας ορίζει επίσης τους κανόνες που οφείλει να τηρεί ο ΔΕΔΔΗΕ, σχετικά με τους ελέγχους για διαπίστωση ρευματοκλοπής.
       
      Ο ΔΕΔΔΗΕ φέρει το βάρος της απόδειξης της ρευματοκλοπής, εφόσον διαπιστωθεί τέτοια περίπτωση, τότε διακόπτει άμεσα την παροχή εάν η εγκατάσταση ηλεκτροδοτείται χωρίς να υπάρχει σύμβαση προμήθειας ή η παροχή έχει απενεργοποιηθεί ή διακοπεί λόγω χρέους διαπιστώνεται αυθαίρετη επανενεργοποίηση, επανασύνδεση ή/και ρευματοκλοπή, καθώς και στην περίπτωση που ο τρόπος διενέργειας της ρευματοκλοπής ενέχει κινδύνους για τους καταναλωτές.
       
      Στις περιπτώσεις πιθανολογούμενης ρευματοκλοπής, ο μετρητής αντικαθίσταται προκειμένου να υποβληθεί σε έλεγχο, ώστε σε συνδυασμό με την εξέταση των καταναλώσεων του χρήστη να διερευνηθεί έχει πράγματι συντελεστεί ρευματοκλοπή ή όχι. Στις περιπτώσεις αυτές προηγείται έγγραφη ενημέρωση προς τον αντίστοιχο προμηθευτή, αλλά και τον χρήστη, σχετικά με τον τόπο και χρόνο ελέγχου του μετρητή.
       
      Σε περιπτώσεις διαπιστωμένων ρευματοκλοπών, οι χρήστες υποχρεούνται να καταβάλλουν τίμημα που αντιστοιχεί στη μη καταγραφείσα ενέργεια. Το ύψος του τιμήματος υπολογίζεται βάσει διοικητικά οριζόμενης μοναδιαίας τιμής και ποσοστού
       
      προσαύξησης, τα οποία καθορίζονται με απόφαση της ΡΑΕ, η οποία λαμβάνει υπόψη το συνολικό (ανταγωνιστικές και ρυθμιζόμενες χρεώσεις) μέσο κόστος ενέργειας στην αγορά για έναν τυπικό οικιακό καταναλωτή χαμηλής τάσης του δικτύου και τις διαστάσεις του φαινομένου της ρευματοκλοπής και την ανάγκη λήψης αυστηρών μέτρων για τον περιορισμό του.
       
      Το ποσοστό προσαύξησης δύναται να διαφοροποιείται μεταξύ κατηγοριών καταναλωτών λαμβάνοντας υπόψη κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, καθώς επίσης και να αυστηροποιείται σε περίπτωση υποτροπής ή/και συστηματικής ρευματοκλοπής.
       
      Το ύψος της μοναδιαίας χρέωσης για την αποζημίωση του Διαχειριστή καθορίζεται προϋπολογιστικά με απόφαση ΡΑΕ.
       
      Ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να λαμβάνει κάθε πρόσφορο μέτρο για την τακτοποίηση και την είσπραξή της διαπιστωμένης οφειλής. Συγκεκριμένα, μπορεί να επιβάλει περιορισμούς ως προς τη δυνατότητα του χρήστη να αποκτά πρόσβαση
       
      στο Δίκτυο μέσω άλλης παροχής, αλλά και ως προς τη διαδοχή χρηστών στην συγκεκριμένη παροχή, υπό τον ίδιο ή άλλο προμηθευτή.
       
      Τα ποσά που συγκεντρώνονται από την καταβολή οφειλών λόγω διαπιστωμένων ρευματοκλοπών αξιοποιούνται για την αντιστάθμιση της οικονομικής ζημίας που υφίστανται οι καταναλωτές λόγω ρευματοκλοπών, μέσω πίστωσης των λογαριασμών που αφορούν τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις ΕΤΜΕΑΡ, ΥΚΩ, χρήσης συστήματος και δικτύου, καθώς και τη δημιουργία αποθεματικού για τη χρηματοδότηση δράσεων και την παροχή κινήτρων προς τον ΔΕΔΔΗΕ και τους προμηθευτές για τον περιορισμό των ρευματοκλοπών.
       
      Έλεγχοι ποιότητας
       
      Με τον Κώδικα θεσπίζεται το δικαίωμα των χρηστών για ατομική εξακρίβωση της ποιότητας τάσης ή και της συνέχειας τροφοδότησης των εγκαταστάσεών τους, με τη χρήση κατάλληλων συσκευών καταγραφής. Μετά από σχετικό αίτημα του χρήστη, ο Διαχειριστής θα καταρτίσει αναλυτική προσφορά, βάσει εγκεκριμένου από τη ΡΑΕ τιμοκαταλόγου. Ο χρήστης θα καταβάλει το τίμημα αυτό μετά την ολοκλήρωση των μετρήσεων και εφόσον δεν προκύψει παραβίαση Ορίων Ατομικών Εγγυήσεων. Η μη καταβολή του οφειλόμενου τιμήματος εντός της προθεσμίας συνιστά λόγο διακοπής της παροχής ηλεκτροδότησης του συγκεκριμένου Χρήστη.
       
      Επίσης, έλεγχο της Ποιότητας Ενέργειας σε επιλεγμένα στοιχεία του δικτύου μπορεί να ζητήσει και η ΡΑΕ, με το σχετικό κόστος βαρύνει τον Διαχειριστή Δικτύου.
       
      Ο βαθμός και η έκταση παρακολούθησης από τον Διαχειριστή του Δικτύου χαρακτηριστικών της Ποιότητας Τάσης του Δικτύου ή των Διακοπών Τροφοδότησης θα καθορίζεται από το Εγχειρίδιο Ποιότητας Ενέργειας.
       
      Αρμόδια για τον καθορισμό των σημείων του δικτύου όπου θα εγκατασταθεί εξοπλισμός μέτρησης διαστάσεων Ποιότητας Ενέργειας είναι η ΡΑΕ, ενώ απαιτείται και η έγκριση του Διαχειριστή.
       
      Σε περιπτώσεις όπου εντοπίζεται παραβίαση των ορίων ατομικών εγγυήσεων ως προς την Ποιότητα Ενέργειας που παρέχεται σε χρήστες, αυτοί δικαιούνται να αξιώσουν οικονομικά ανταλλάγματα από το Διαχειριστή.
       
      Επίσης, ο Διαχειριστής επιφορτίζεται με σχετική ετήσια χρέωση εφόσον διαπιστωθεί απόδοση χαμηλότερης ποιότητας από την ελάχιστη αναμενόμενη. Η χρέωση (ή πίστωση) καθορίζεται διακριτά για κάθε διάσταση της Ποιότητας Ενέργειας, αναλογικά ως προς την υπέρβαση του αντίστοιχου ορίου.
       
      Αποζημιώσεις σε καταναλωτές για βλάβες συσκευών λόγω δικτύου
       
      Ο Κώδικας προβλέπει επίσης ότι σε περιπτώσεις κατά τις οποίες προκαλούνται βλάβες σε συσκευές καταναλωτών του δικτύου, λόγω συμβάντων που σχετίζονται με το Δίκτυο, ο ΔΕΔΔΗΕ διερευνά τα αίτια που προκάλεσαν τις βλάβες, μετά από αίτημά τους και, εφόσον αποδειχτεί ότι οι βλάβες προκλήθηκαν από πράξεις ή παραλείψεις του ΔΕΔΔΗΕ, τότε οι καταναλωτές δικαιούνται αποζημίωση από αυτόν.
       
      Το ύψος της αποζημίωσης αυτής καθορίζεται από τον ΔΕΔΔΗΕ κατά περίπτωση και ανάλογα με τη ζημιά και ενδεχόμενη συνυπαιτιότητα του καταναλωτή.
       
      Πρόσβαση στο δίκτυο, διακοπές και χρεώσεις
       
      Σύμφωνα με τον Κώδικα, ο ΔΕΔΔΗΕ υποχρεούται να παρέχει πρόσβαση στο δίκτυο, χωρίς να κάνει διακρίσεις μεταξύ των χρηστών. Ο ΔΕΔΔΗΕ δικαιούται, βέβαια, να αρνείται ή να απενεργοποιεί τη σύνδεση σε εγκαταστάσεις που διαπιστώνεται ότι δεν πληρούν τις νόμιμες προδιαγραφές.
       
      Για παράδειγμα, μπορεί να διακόπτει τη σύνδεση εγκαταστάσεων παραγωγής που λειτουργούν παράλληλα με το δίκτυο χωρίς να έχουν συναφθεί για αυτές οι προβλεπόμενες Συμβάσεις Σύνδεσης, όπως επίσης και σε περιπτώσεις που υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές χρηστών προς αυτόν, εκτός εάν έχει γίνει σχετική ρύθμιση χρεών.
       
      Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να διακόπτει τη σύνδεση σε περιπτώσεις μη εξόφλησης οφειλών λόγω διαπιστωμένων ρευματοκλοπών.
       
      Στις περιπτώσεις αυτές, ο ΔΕΔΔΗΕ θα επιβάλλει σχετική χρέωση διακοπής, η οποία υπόκειται σε προηγούμενη έγκριση της ΡΑΕ, τόσο στον προμηθευτή ο οποίος τον εκπροσωπεί τον επίμαχο καταναλωτή, όσο και, προκειμένου περί παραγωγού, σε αυτόν.
       
      Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να καταλογίζει και χρέωση επανασύνδεσης, σε περίπτωση επαναφοράς σύνδεσης κάποιας εγκατάστασης.
       
      Πως θα γίνεται η σύνδεση εγκαταστάσεων στο δίκτυο
       
      Ο Κώδικας ορίζει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ καταρτίζει και διαθέτει στους χρήστες τυποποιημένες αιτήσεις για τη σύνδεση εγκαταστάσεων στο δίκτυο ή για την τροποποίηση υφιστάμενων συνδέσεων, ενώ μπορεί να επιβάλλει χρέωση που αφορά το κόστος επεξεργασίας της αίτησης.
       
      Σημαντική είναι η πρόβλεψη ότι αίτηση σύνδεσης μπορεί να υποβληθεί και από ομάδα χρηστών για γειτονικές μεταξύ τους εγκαταστάσεις που συνδέονται στο ίδιο επίπεδο τάσης, ενώ και ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την ομαδοποίηση αιτήσεων νέων συνδέσεων. Στις περιπτώσεις αυτές, εκπονείται ενιαία μελέτη για τη σύνδεση των εγκαταστάσεων των ενδιαφερομένων χρηστών, αλλά καταρτίζονται ξεχωριστές για κάθε χρήστη Προσφορές Σύνδεσης.
       
      Η εκάστοτε Προσφορά Σύνδεσης στο δίκτυο καταρτίζεται και κοινοποιείται στο χρήστη από το ΔΕΔΔΗΕ εντός προθεσμίας.
       
      Σε ό,τι αφορά σταθμούς παραγωγής, ο ΔΕΔΔΗΕ χορηγεί μη δεσμευτική Προσφορά Σύνδεσης, η οποία αποτυπώνει τους ισχύοντες όρους σύνδεσης κατά τον χρόνο διατύπωσής της, αλλά δεν δεσμεύει ηλεκτρικό χώρο κατά την εξέταση επόμενων αιτημάτων και δεν απομειώνει τη διαθέσιμη ικανότητα υποδοχής σταθμών παραγωγής του δικτύου.
       
      Στη συνέχεια, για τη σύναψη Σύμβασης Σύνδεσης είναι αναγκαία η έγγραφη αποδοχή της σχετικής δεσμευτικής Προσφοράς Σύνδεσης από το χρήστη, καθώς και η πλήρωση των λοιπών προϋποθέσεων που καθορίζονται στο Εγχειρίδιο Πρόσβασης. Μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και την καταβολή της προβλεπόμενης χρέωσης για την κατασκευή της σύνδεσης, ο ΔΕΔΔΗΕ θα υλοποιεί τα έργα σύνδεσης στον καθοριζόμενο στη σύμβαση χρόνο.
       
      Στον Κώδικα υπάρχουν επίσης προβλέψεις για τις περιπτώσεις παραγωγών οι οποίοι αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν οι ίδιοι τμήμα των έργων σύνδεσης των εγκαταστάσεών τους με το δίκτυο.
       
      Σε ό,τι αφορά τις ομαδικές αιτήσεις σύνδεσης, ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί είτε να υπογράψει σύμβαση υλοποίησης των έργων σύνδεσης με κοινό εκπρόσωπο των αιτούντων, είτε να προχωρήσει στη σύναψη επιμέρους διακριτών συμβάσεων σύνδεσης.
       
      Επίσης, στον Κώδικα διευκρινίζεται ότι σε περιπτώσεις που αλλάζει ο χρήστης της εγκατάστασης κατανάλωσης χωρίς μεταβολή της συμφωνημένης ισχύος, δεν συνάπτεται νέα ή και επικαιροποιημένη σύμβαση σύνδεσης, αλλά ο νέος καταναλωτής προσχωρεί στην υφιστάμενη, με τη σύναψη της Σύμβασης Προμήθειας και με την υποβολή Δήλωσης Εκπροσώπησης από Προμηθευτή επ’ ονόματί του για τον συγκεκριμένο Μετρητή Φορτίου.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/neos-katastatikos-hartis-gia-ti-dianomi-ilektrikis-energeias-enteinetai-kynigi-ton
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στη λευκή πανδαισία των Άλπεων, μια κόκκινη γραμμή προσθέτει μια διαφορετική χρωματική πινελιά.
       
      Είναι τα βαγόνια του τρένου Bernina Express που «σπάνε» τη χρωματική ομοιομορφία του εκθαμβωτικού αλπικού τοπίου της Ελβετίας.
       
      Το τρένο φωτογραφήθηκε στη γέφυρα που περνά πάνω από τον ποταμό Landwasser, στην περιοχή Filisur.
       
      Το Bernina Express, που συνδέει την περιοχή Chur στην ανατολική Ελβετία με το Tirano της βόρειας Ιταλίας και θεωρείται η υψηλότερη σιδηροδρομική γραμμή των Άλπεων.
       
      Το υψηλότερο σημείο της είναι στο σταθμό Ospizio Bernina, σε ύψος άνω των 2 χιλιομέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας.
       
      Οι Ιταλοί φωτογράφοι Marco Bottigelli και Francesco Vaninetti ταξίδεψαν με το Bernina Express και φωτογράφισαν τόσο το ίδιο όσο και την εκπληκτική θέα.
       
      «Δεν έχω δει ποτέ ξανά τέτοια θέα όπως από αυτό το τρένο, το ταξίδι του είναι θεαματικό», λέει ο Marco, προσθέτοντας πως το αγαπημένο τους σημείο ήταν αυτό το πέρασμα πάνω από τον ποταμό Landwasser.
       
      «Το τρένο βγαίνει από το τούνελ και περνά κατευθείαν σε τοξωτή γέφυρα σε ύψος 65 μέτρων. Το λαμπερό κόκκινο χρώμα του τρένου ξεχωρίζει ανάμεσα στο ολόλευκο χιόνι και το μπλε του ουρανού».
       
      Ο Marco και ο Francesco αφιέρωσαν μία ημέρα ταξιδεύοντας με το τρένο αυτό που περνά από 55 τούνελ και διασχίζει 196 γέφυρες.
       
      «Την προηγούμενη ημέρα είχε χιονίσει πολύ, ήταν ένα θαυμάσιο χειμωνιάτικο τοπίο, σαν να είμαστε μέσα σε παραμύθι».
       
      Η γραμμή Bernina κατασκευάστηκε μεταξύ 1908 και 1910 και λειτούργησε ανεξάρτητα μέχρι τη δεκαετία του ’40, οπότε αγοράστηκε από την ελβετική Rhaetian Railway.
       
      «Ήμαστε πολύ τυχεροί που φωτογραφίσαμε εκείνη την ημέρα με φόντο το χιονισμένο τοπίο καθώς αυτό γίνεται ολοένα και πιο σπάνιο χρόνο με το χρόνο.
       
      Οι ντόπιοι πιστεύουν πως οφείλεται στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
       
      Ελπίζω οι φωτογραφίες αυτές να αφυπνίσουν και να αναληφθεί δράση για να προστατευτεί η ομορφιά του πλανήτη μας», κατέληξε.
       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.touristikosodigos.com/treno-pou-perna-apo-55-tounel-ke-196-gefires-mesa-stis-chionismenes-alpis/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Τα πρώτα οικονομικά στοιχεία του έτους δείχνουν ενθαρρυντικά σημάδια ότι η οικονομική ανάκαμψη της ευρωζώνης είναι σταθερή και κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, παρά τις ζοφερές προβλέψεις.
       
      Η βιομηχανία επεκτάθηκε τον Δεκέμβριο με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Απρίλιο του 2011. Οι παραγγελίες αυξήθηκαν, παρά την άνοδο των τιμών λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών. «Οι κατασκευαστές στην Ευρωζώνη μπαίνουν με το δεξί στο 2017 με μια ισχυρή βάση, αφού το 2016 έληξε με αύξηση της παραγωγή», δήλωσε ο Chris Williamson, επικεφαλής οικονομολόγος της IHS Markit η οποία διενήργησε τις έρευνες.
       
      «Για να βάλετε τα στοιχεία PMI σε προοπτική η βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε με τον εντυπωσιακό ετήσιο ρυθμό περίπου 4%.» Η έρευνα έδειξε ότι η αύξηση ήταν μεγαλύτερη στις Κάτω Χώρες και την Αυστρία.
       
      Η άνοδος της γερμανικής βιομηχανίας ανήλθε στο υψηλότερο σημείο εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, οδηγούμενη από την αυξανόμενη ζήτηση από την Ασία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην Ελλάδα η συρρίκνωση ήταν με βραδύτερο ρυθμό.
       
      Μια ισχυρή απόδοση σημειώθηκε επίσης στην Ιταλία, όπου ο δείκτης ήταν 53,2 (πολύ πάνω από το κρίσιμο επίπεδο 50). Αυτό το γεγονός θα καθησυχάσει τους επενδυτές, οι οποίοι έχουν ανησυχήσει από τα προβλήματα του τραπεζικού κλάδου και την αλλαγή στην κυβέρνηση μετά από το αποτυχημένο δημοψήφισμα για τη συνταγματική μεταρρύθμιση.
       
      https://www.euractiv.com/section/euro-finance/interview/economist-italian-reforms-will-come-to-standstill/
       
      Τα στοιχεία αυτά έρχονται επιπρόσθετα μετά τη δήλωση του επικεφαλής του Ifo Clemens Fuest, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι Ιταλοί θα εγκαταλείψουν το νόμισμα του ευρώ και θα επιστρέψουν στην λιρέτα το 2017. Δήλωσε στη γερμανική καθημερινή εφημερίδα Tagesspiegel: «Το βιοτικό επίπεδο στην Ιταλία βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το 2000 . Εάν αυτό δεν αλλάξει, οι Ιταλοί σε κάποιο σημείο θα πούνε: «δεν θέλουμε αυτήν την ευρωζώνη πια».
       
      http://www.euractiv.com/section/euro-finance/news/german-ifo-think-tank-chief-says-italy-risks-quitting-eurozone/
       
      Στο σύνολό τους, οι επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη αύξησαν τις τιμές τους με τον ταχύτερο ρυθμό σε διάστημα πέντε ετών, που συνδέεται με την εξασθένηση του ευρώ και τα ακριβότερα προϊόντα. «Οι πολιτικοί θα είναι διπλά ευχαριστημένοι να διαπιστώσουν τις βελτιωμένες προοπτικές του βιομηχανικού τομέα να συνοδεύονται από αύξηση των πιέσεων στις τιμές», δήλωσε ο Williamson.
       
      Τα νέα δεδομένα έρχονται ως καλός οιωνός για να καθησυχάσουν τους φόβους σχετικά με μια νέα αναταραχή στην Ευρωζώνη. Μια δημοσκόπηση των διαχειριστών κεφαλαίων από την Bank of America Merrill Lynch, το Δεκέμβριο βρήκε ότι η διάλυση της ευρωζώνης θεωρήθηκε ως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2017.
       
      https://www.euractiv.com/section/euro-finance/opinion/three-trends-that-will-continue-hurting-the-eurozone-in-2017/
       
      Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα ήθελε να δει τον πληθωρισμό να φθάνει σχεδόν στο 2%. Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση τον περασμένο μήνα, η ΕΚΤ μείωσε το χαρτοφυλάκιο της, αλλά υποσχέθηκε να βοηθήσει στην ανάκαμψη και να ενισχύσει τον αδύναμο πληθωρισμό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Νοέμβριο προέβλεψε ότι η οικονομία της Ευρώπης θα αυξηθεί λιγότερο από ό, τι αρχικά αναμενόταν λόγω της εντατικοποίησης των εσωτερικών και διεθνών κινδύνων – κυρίως στον απόηχο του δημοψηφίσματος στο Ηνωμένο Βασίλειο και την αυξημένη αντίθεση στην παγκοσμιοποίηση.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=112189
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επτά μήνες μετά την τελετή των εγκαινίων για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2016, η κατασκευή του έργου έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, αφού έχει ήδη ανοιχτεί όρυγμα σε μήκος 205 χλμ., έχουν συγκολληθεί 125 χλμ. σωληναγωγών και έχουν τοποθετηθεί 95 χλμ. αγωγού. Tα στοιχεία προκύπτουν από άρθρο της Ulrike Anders, Διευθύντριας Εμπορικών και Εξωτερικών Υποθέσεων στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού The Parliament.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό μήκος του αγωγού ο οποίος ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα για να καταλήξει στη Νότιο Ιταλία είναι 878 χλμ. από τα οποία τα 550 χλμ. είναι σε ελληνικό έδαφος. Στην ελληνική επικράτεια θα τοποθετηθούν 32.000 σωλήνες, στην Αλβανία 13.000 και στην Ιταλία 660. Στα εγκαίνια του έργου που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη μετείχαν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κυβερνητικά στελέχη από την Αλβανία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Βουλγαρία, τη Γεωργία, την Ιταλία, την Ελβετία, την Τουρκία και τις ΗΠΑ.
       
      Ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο, με δυνατότητα διπλασιασμού της ποσότητας στο μέλλον. Θα τροφοδοτεί τις αγορές των Βαλκανίων και της Ευρώπης με φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας.
       
      Όπως επισημαίνει η κα Ulrike Anders, η υλοποίηση του TAP ανοίγει το δρόμο για την ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης, στο πλαίσιο του άξονα ενεργειακής ασφάλειας της Ενεργειακής Ένωσης, παρέχοντας μία νέα πηγή εφοδιασμού και μία νέα οδό μεταφοράς φυσικού αερίου προς την Ευρώπη. "Η περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, προσθέτει, έχει προσδιοριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως η πιο ευάλωτη σε προβλήματα εφοδιασμού και εξωγενή σοκ.
       
      Εκτός από την πολύτιμη συμβολή του στο στόχο της ενεργειακής διαφοροποίησης, ο TAP θα συμβάλει σημαντικά στην απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ειδικά στη ΝΑ Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια, όπου ο ενεργειακός τομέας στηρίζεται δυσανάλογα στη χρήση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Λαμβάνοντας υπόψη την μειούμενη εγχώρια ενεργειακή παραγωγή και την αυξανόμενη εξάρτηση από εισαγωγές, το φυσικό αέριο που θα μεταφέρει ο TAP θα αποτελέσει μια πολύ καλή εναλλακτική στη χρήση άνθρακα (και ξύλου) για λόγους οικιακής θέρμανσης σε χώρες όπου έως και 60% του πληθυσμού αντιμετωπίζει ενεργειακή ένδεια".
       
      Η έναρξη της λειτουργίας του αγωγού αναμένεται το 2020.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φώτο: http://www.presspublica.gr/o-%CF%84%CF%83%CE%AF%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%B6%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.