Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ένα video αφιέρωμα της ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα που έχουν πραγματοποιηθεί κατά τα τελευταία 20 χρόνια.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/videos/item/37936-video-20-xronia-ergose-erga-kai-katorthomata
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ εγκαινίασε επίσημα στο Τουρούβρ-ω-Περς τον πρώτο ηλιακό δρόμο αυτή την εβδομάδα, μήκους ενός χιλιομέτρου και διαθέτοντας 2.880 ηλιακούς συλλέκτες. Ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να παράγει επαρκή ισχύ για το φωτισμό των δρόμων στο χωριό των 3.400 κατοίκων.
       
      Η κατασκευή του λεγόμενου πρώτου δρόμου ηλιακών πάνελ στον κόσμο, χρηματοδοτήθηκε με 5 εκατομμύρια ευρώ. Τα ηλιακά πάνελ καλύπτονται με ρητίνη, συμπεριλαμβανομένων πέντε στρωμάτων πυριτίου, για να εξασφαλιστεί η ανθεκτικότητα τους.
       
      Σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία Wattway, ο δρόμος αναμένεται να παράγει 280 μεγαβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, με την καθημερινή παραγωγή να ποικίλει ανάλογα με τον καιρό. Η εταιρεία εκτιμά επίσης ότι θα παράγονται 767 κιλοβατώρες κάθε μέρα, που μπορούν να φτάσουν ακόμα και τις 1.500 την ημέρα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
       
      Ο νέος δρόμος θα δοκιμαστεί για δύο χρόνια με τη διάρκεια ζωής και την παραγωγή να είναι οι δύο βασικοί παράγοντες υπό εξέταση. Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ζαν-Σαρλ Μπρουαζάτ φάνηκε συγκρατημένα αισιόδοξος.
       

       
       
      «Είμαστε ακόμα σε πειραματικό στάδιο. Η κατασκευή ενός μέρους δοκιμής αυτής της κλίμακας είναι μια πραγματική ευκαιρία για καινοτομία. Αυτή η δοκιμή μας επέτρεψε να βελτιωθεί η διαδικασία εγκατάστασης φωτοβολταϊκών πάνελ, καθώς και η κατασκευή τους», δήλωσε.
       
      Ωστόσο το έργο έχει δεχτεί κριτική για το υψηλό κόστος. «Είναι χωρίς αμφιβολία μια τεχνική πρόοδος, αλλά προκειμένου να προωθηθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας υπάρχουν άλλες προτεραιότητες από μια συσκευή για την οποία είμαστε πιο σίγουροι ότι είναι πολύ ακριβή παρά το ότι δουλεύει», δήλωσε στη Le Monde ο αντιπρόεδρος του Δικτύου για την Ενεργειακή Μετάβαση, Μαρκ Τζεντλίτσκα.
       
      Απώτερος στόχος της Γαλλίας είναι να καλύψει 1.000 χιλιόμετρα δρόμων με ηλιακούς συλλέκτες.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1187164/gallia-anoikse-o-protos-dromos-iliakon-sullekton
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Εκδόθηκε η εγκύκλιος με την οποία διευκρινίζονται θέματα σχετικά με την ασφάλιση των ελεύθερων επαγγελματιών.
       
      Σύμφωνα με τον Ν.4387/2016 υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών και ο νέος τρόπος υπολογισμού αφορά εκτός από τους μέχρι τώρα ασφαλισμένους σε ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ, τους υγειονομικούς, τους δικηγόρους που βρίσκονται σε αναστολή επαγγέλματος, τα μέλη και τους μετόχους οργανισμών, Κοινοπραξιών, και κάθε μορφής εταιρειών πλην των ΑΕ και των ΙΚΕ οι οποίοι υπάγονταν στον ΟΑΕΕ (έμποροι, βιοτέχνες), τα μέλη των Δ.Σ και τους μετόχους άνω του 3% Ανώνυμων Εταιρειών με αντικείμενο επιχειρήσεων επαγγελματική, βιοτεχνική, ή εμπορική δραστηριότητα Επίσης αφορά τους διαχειριστές Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών, τους μοναδικούς εταίρους Μονοπρόσωπων ΙΚΕ, και τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων που είναι παράλληλα εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών
       
      Τρόπος υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών
       
      Από 1 Ιανουαρίου 2017 η βάση υπολογισμού των πόσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών, καθορίζεται με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα από την άσκηση δραστηριότητας κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος.
       
      Εάν η προσδιοριζόμενη βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών είναι μικρότερη του ποσού που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών στο ύψος που εκάστοτε διαμορφώνεται, καθώς και στις περιπτώσεις ζημιών ή μηδενικών κερδών, ως μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών λαμβάνεται το ύψος του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. (σήμερα 586 ευρώ)
       
      Εάν η προσδιοριζόμενη βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών είναι μεγαλύτερη του ποσού που αντιστοιχεί στο δεκαπλάσιο του κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, ως μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών λαμβάνεται το ύψος του 10πλάσιου του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
       
      Στις περιπτώσεις που κάποιο από τα πρόσωπα καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές ως μισθωτός, μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το άθροισμα του εισοδήματος από την παροχή των μισθωτών υπηρεσιών και του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος από άλλη δραστηριότητα
       
      Στις περιπτώσεις πολλαπλής δραστηριότητας, η κάθε μία εκ των οποίων δημιουργεί υποχρέωση υπαγωγής στην ασφάλιση σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του Ν. 4387/2016 ως μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το άθροισμα του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος από έκαστη δραστηριότητα.
       
      Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες, πέραν των ανωτέρω, ασκείται και μία ή περισσότερες δραστηριότητες υπακτέες στην ασφάλιση του ΟΓΑ, σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις του, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του Ν. 4387/2016, μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το άθροισμα του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος από έκαστη δραστηριότητα.
       
      Βάση ισολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών κατά την έννοια της παρούσας απόφασης προκύπτει από το πιο πρόσφατο εκκαθαρισμένο φορολογικό έτος. Τυχόν διαφορά που προκύπτει μετά από τον υπολογισμό των προβλεπόμενων ασφαλιστικών εισφορών βάσει του πραγματικού εισοδήματος του προηγούμενου φορολογικού έτους συμψηφίζεται ισομερώς κατανεμημένη σε μηνιαία βάση έως το μήνα Δεκέμβριο εκάστου έτους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ekdothike_i_egkuklios_gia_nees_asfalistikes_eisfores_/#.WGYrBlN94_4
      Περισσότερα...

      112

    • Engineer

      Με το ποσό των περίπου 9 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθούν 150 Δήμοι της χώρας, για την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), όπως αποφάσισε το Πράσινο Ταμείο και ανακοίνωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, στην τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου αποφασίσθηκε να ενταχθούν οι 150 Δήμοι, ως δικαιούχοι χρηματοδότησης συνολικού προϋπολογισμού 8.991.000 €, στον άξονα προτεραιότητας 4 «Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «Λοιπές δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου 2016».
       
      Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας. Δίνουν έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης. Εξετάζουν συνολικά τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική.
       
      Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως, οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, η οδική ασφάλεια, κλπ. Παρέχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας.
       
      Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια (πληθυσμός, πυκνότητα πληθυσμού, περιφερειακή κατάταξη, ύπαρξη τερματικών σταθμών, σταθερή τουριστική έλξη – εποχική πληθυσμιακή αύξηση), καθώς και στο βαθμό ωριμότητας κάθε Δήμου, δηλαδή, στην ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών και πρόσφατων κυκλοφοριακών και πολεοδομικών δεδομένων. Το Πράσινο Ταμείο συνεργάσθηκε για την εφαρμογή της μεθοδολογίας με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
       
      Δείτε αναλυτικά τον πίνακα με τους Δήμους που χρηματοδοτούνται και τα ποσά που θα λάβουν, πατώντας ΕΔΩ: http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2016/12/%CE%94%CE%A4%CE%A0%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CE%A4%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF.docx
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/30740/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα απεριόριστα δεδομένα κινητής φαίνεται να οδηγούν μερικές χώρες σε υψηλή κατανάλωση, σύμφωνα με έκθεση της Tefficient. Για παράδειγμα, στη Νότιο Κορέα, οι χρήστες της κινητής καταναλώνουν 3,8 GB το μήνα ανά κάρτα SIM. Ωστόσο και πάλι, βρίσκονται αρκετά πίσω από τους Φινλανδούς, οι οποίοι καταναλώνουν σχεδόν τα διπλάσια, 7,2 GB μηνιαίως ανά SIM.
       
      Τη Νότιο Κορέα ακολουθούν οι Σουηδία, Αυστρία, Δανία και Ιρλανδία, με μέσο όρο 2 GB ανά SIM το μήνα (η Νορβηγία βρίσκεται λίγο πιο πίσω).
       

       
      Ο λόγος βέβαια στο ότι η Φινλανδία είναι μια κατηγορία από μόνη της οφείλεται στο γεγονός ότι οι χρήστες στη Φινλανδία μπορούν να σερφάρουν πραγματικά απεριόριστα.
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι οι συνδρομητές της Φινλανδικής DNA έχουν τη μεγαλύτερη κατανάλωση από τις υπό εξέταση χώρες, με μέσο όρο 9,8 GB το μήνα ανά SIM, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται άλλη μια Φινλανδική πάροχος, η Elisa, με 8,6 GB ανά SIM. Απεριόριστη κατανάλωση δεδομένων προσφέρουν και οι πάροχοι κινητής στην Αυστρία. Αρκετά γενναιόδωροι είναι και οι Δανοί με τα πακέτα που προσφέρουν (13 ευρώ για 15 GB), αλλά δεν είναι ακόμη απεριόριστα.
       
      Η έκθεση της Tefficient καταδεικνύει ότι στις χώρες που τα δεδομένα είναι απεριόριστα (ή αρκετά υψηλά), οι πάροχοι κινητής δεν λαμβάνουν «τρομερά» έσοδα από τα δεδομένα, ωστόσο, καταφέρνουν να διατηρούν την εμπιστοσύνη του πελάτη, κάτι που θεωρούν πολύ πιο σημαντικό για τη διατήρηση του μεριδίου τους στην αγορά.
       
      Στον αντίποδα, οι χώρες με τη μικρότερη κατανάλωση δεδομένων κινητής είναι οι Ελλάδα, Βέλγιο, Τσεχία, Ρουμανία, Ολλανδία, Πορτογαλία και Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.emea.gr/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1/501110/501110/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ολοκληρώθηκε σήμερα η ιδιωτικοποίηση της Κασσιόπης στην Κέρκυρα, με την υπογραφή της μεταβίβασης του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Επενδύσεις Ακινήτων Νέας Κέρκυρας Α.Ε.», η οποία είχε συσταθεί από το ΤΑΙΠΕΔ για το σκοπό της αξιοποίησης του ανωτέρω ακινήτου και την καταβολή της πρώτης δόσης του τιμήματος ύψους 10 εκατ. ευρώ.
       
      Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό είχε πλειοδοτήσει η σύμπραξη των εταιριών με τις επωνυμίες «NCH New Europe Property Fund II L.P.» και «NCH Balkan Fund L.P.». Η κυρία Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, Εντεταλμένη Σύμβουλος του Ταμείου και ο κ. Ανδρέας Σάντης για λογαριασμό του Πλειοδότη, υπέγραψαν την πώληση των μετοχών της ανωτέρω εταιρείας ειδικού σκοπού (SPV).
       
      Το οικονοµικό αντάλλαγµα για την απόκτηση του δικαιώµατος της επιφάνειας από την NCH Capital ανήλθε σε 23 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 2,3 εκατ. ευρώ αφορούν σε πιθανή συμμετοχή του ΤΑΙΠΕ∆ στη μελλοντική υπεραξία του ακινήτου µετά από 6 χρόνια.
       
      Τέλος, σε 75 εκατ. ευρώ εκτιµάται το σύνολο της επένδυσης για την ήπια ανάπτυξη του ακινήτου κατά την ίδια χρονική περίοδο. Η συνολική έκταση του ακινήτου στην Κασσιόπη της Κέρκυρας ανέρχεται σε 490.000 τ.µ., μεταβιβάζονται τα 438.228,89 τ.µ., εκ των οποίων άνω των 320.000 τ.µ. θα παραµείνουν προσβάσιµα στο ευρύ κοινό, ενώ στην υπόλοιπη έκταση ο επενδυτής θα έχει το δικαίωμα να αξιοποιήσει περίπου 35.000 τ.µ. για ήπια τουριστική ανάπτυξη.
       
      Η κυρία Τσιτσογιαννοπούλου, Εντεταλμένη Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε σχετικά: «Η αξιοποίηση της περιοχής “Ερημίτης” της Κέρκυρας αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής των ΕΣΧΑΔΑ, με σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία. Σήμερα ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση, η οποία θα εκκινήσει μια σημαντική τουριστική επένδυση, που μπορεί να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αναβάθμιση υφιστάμενων, αλλά και κατασκευή νέων υποδομών, ενθάρρυνση του αειφόρου παράκτιου τουρισμού, διασφάλιση της προστασίας περιβάλλοντος και ανάδειξη του φυσικού κάλλους των 490 στρεμμάτων που περιλαμβάνει το ειδικό σχέδιο.
       
      Αναμένεται να δημιουργήσει τουριστική, οικονομική αλλά και κοινωνική ανάπτυξη συνολικά στα νησιά του Ιονίου, ενισχύοντας το τουριστικό προϊόν και τις αφίξεις στα νησιά του Ιονίου».
       

       
      Η NCH Capital Inc. με έδρα τη Νέα Υόρκη, είναι διαχειριστής επενδυτικών Η NCH Capital Inc. με έδρα τη Νέα Υόρκη, είναι διαχειριστής επενδυτικών κεφαλαίων με μεγάλη εμπειρία σε διεθνείς επενδύσεις. Οι δραστηριότητες της επεκτείνονται σε όλη την Ευρώπη και διαχειρίζεται κεφάλαια αξίας 3 δισ. δολαρίων. Θεωρείται ένα από τα πιο δραστήρια funds στην περιοχή των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης, με παρουσία σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kai_episimos_stin_NCH_Capital_i_Kassiopi/#.WGVwg1N97Dc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο 1,4 δισ. ευρώ φθάνει πλέον το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης. Κι αυτό χωρίς να συνυπολογιστούν τα ποσά που θα επιδικαστούν στις εκκρεμούσες διαιτησίες, η συμπληρωματική σύμβαση για τον σταθμό «Βενιζέλου και ο διαγωνισμός για την απόκτηση επιπλέον συρμών. Και φυσικά η επέκταση προς Καλαμαριά, που θα κοστίσει ακόμα 518 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι το μόνο που κατ’ εξαίρεση συνεχίζεται σε τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης.
       
      Η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης (13 σταθμοί, 9,6 χλμ.) ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και έπειτα από πολλές περιπέτειες συνεχίζεται με (αδιαπραγμάτευτο, πλέον) ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020. Προ ημερών η ειδική γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, Ευγενία Φωτονιάτα, υπέγραψε την απόφαση ένταξης στο νέο ΕΣΠΑ των έργων που απομένουν:
       
      • Η διάνοιξη της υπόλοιπης σήραγγας, από τον σταθμό «Ανάληψης» έως τη Νέα Ελβετία (ο πρώτος κλάδος αναμένεται να διανοιχθεί έως τα τέλη Ιανουαρίου και ο δεύτερος τον Φεβρουάριο).
       
      • Η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού στους σταθμούς.
       
      • Τα αρχιτεκτονικά τελειώματα, οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και οι διαμορφώσεις περιβάλλοντος χώρου.
       
      • Η προμήθεια 24 συρμών. Να σημειωθεί ότι η αρχική σύμβαση προέβλεπε 18 συρμούς, ωστόσο με την επικαιροποίηση της επιβατικής κίνησης εκτιμήθηκε ότι θα χρειαστούν ακόμα 6. Ο διαγωνισμός για την απόκτησή τους λογικά θα γίνει από κοινού με τους 6 συρμούς που προβλέπονται για την επέκταση προς Καλαμαριά.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση, το σύνολο της δημόσιας δαπάνης που εντάσσεται στο ΕΣΠΑ υπολογίζεται στα 719,5 εκατ., εκ των οποίων τα 664,4 είναι επιλέξιμα. Τα υπόλοιπα 24,7 εκατ. ευρώ αφορούν σε αποζημιώσεις που επιδικάστηκαν μέσω διαιτησίας και 30,4 εκατ. σε δαπάνες επίβλεψης του έργου.
       
      Ετσι, σύμφωνα με στοιχεία της Αττικό Μετρό, η χρηματοδοτική εικόνα της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης διαμορφώνεται ως εξής:
       
      • Οι συνολικές επιλέξιμες δαπάνες ανέρχονται σε 1,1 δισ., εκ των οποίων 195,9 εκατ. από το Γ΄ ΚΠΣ, 254,6 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2007-2015 και 664,4 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
       
      • Οι μη επιλέξιμες δαπάνες ανέρχονται σε 301,1 εκατ. ευρώ.
       
      • Οσον αφορά τις οικονομικές εκκρεμότητες Δημοσίου-εργολάβου για ζητήματα του παρελθόντος, σε διαιτησία έχουν παραπεμφθεί διεκδικήσεις συνολικού ύψους 1,18 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγμής, έχουν επιδικαστεί στον εργολάβο 127,1 εκατ. ευρώ, ενώ εκκρεμούν αποφάσεις για διεκδικήσεις ύψους 255,6 εκατ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/889553/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/panw-apo-14-dis-gia-96-xlm-toy-metro-8essalonikhs
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σημαντικές αυξήσεις αναμένονται στις τιμές των καυσίμων από την 1η Ιανουαρίου, όταν και θα ισχύσουν οι αυξήσεις στους έμμεσους φόρους.
       
      Συγκεκριμένα, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στη βενζίνη θα αυξηθεί κατά 3 λεπτά το λίτρο, από τα 0,67 στα 0,7 ευρώ.
       
      Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο κίνησης, η επιβάρυνση θα φτάσει έως και τα 8 λεπτά ανά λίτρο.
       
      Επίσης, στο υγραέριο κίνησης ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά το λίτρο, φτάνοντας τα 0,43 ευρώ από τα 0,33 σήμερα.
       
      Η τελική τιμή εκτιμάται ότι ίσως αυξηθεί σημαντικά μέσα στο 2017, καθώς οι διεθνείς τιμές των καυσίμων αναμένονται να σκαρφαλώσουν σε αρκετά υψηλότερα από τα περσινά επίπεδα.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/erhontai-ayxiseis-sta-kaysima-kinisis-apo-tin-1i-ianoyarioy
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Μετά από δέκα χρόνια εργασιών εγκαινιάζεται το πρώτο διώροφο τούνελ ταχείας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το «Avenue 2» αποτελεί πρότυπο μετατροπής δρόμων με ασφυκτική κίνηση σε πνεύμονες πρασίνου.
       
       
      Εκ πρώτης όψεως το τούνελ στο κέντρο του Μάαστριχτ φαίνεται σαν ένα συνηθισμένο τούνελ. Εάν δεν το γνωρίζεις δεν μπορείς να υποψιαστείς ότι πάνω από την οροφή του τούνελ βρίσκεται άλλο ένα τούνελ και από πάνω ένας χώρος πρασίνου που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα νέο κέντρο της πόλης.
       
      Οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου. Το μποτιλιάρισμα και ο θόρυβος από τον δρόμο αποτελούσαν καθημερινά φαινόμενοα. Ακόμη όμως και η κυκλοφορία πέρα από τα σύνορα της πόλης αποτελούσε πρόβλημα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος Α2 είναι η σημαντικότερη οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας της Ολλανδίας και το Μάαστριχτ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας. Όταν κινείται κανείς προς τα νότια της χώρας, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το Μάαστριχτ. Και αυτό συχνά κατέληγε σε πολύωρη αναμονή στους δρόμους. Για ένα κομμάτι περίπου τριών χιλιομέτρων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας παλαιότερα απαιτούνταν περισσότερο από μισή ώρα.
       
      Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν. Το νέο τούνελ θα επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν το κέντρο της πόλης σε μόλις τρία λεπτά.
       
      Το πρώτο διώροφο τούνελ της Ευρώπης
       
      «Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή τέτοιου είδους στην Ευρώπη» λέει ο Μπαρτ Γκρότε, υπεύθυνος του κατασκευαστικού έργου «Avenue 2». «Αποφασίσαμε ότι το καλύτερο θα είναι να χωρίσουμε την τοπική από την εθνική κίνηση». Στο χαμηλότερο επίπεδο το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ/ώρα, ενώ στο ανώτερο 80 χλμ/ώρα.Η τεχνική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το τούνελ είναι διώροφο. Ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα τούνελ σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο κινούνται οι οδηγοί που θέλουν να βγουν έξω από την πόλη και στο ανώτερο εκείνοι που κατευθύνονται στο κέντρο του Μάαστριχτ.
       
      Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, το οποίο κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
       
      Πνεύμονας πρασίνου
       

      Ωστόσο το τούνελ δεν θα ευνοήσει μόνο την κυκλοφορία του Μάαστριχτ αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα και ένας πνεύμονας πρασίνου που θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
       
      Το σχέδιο προβλέπει να φυτευθούν χίλια δέντρα πάνω από το τούνελ ώστε να δημιουργηθεί ένα πάρκο με δρόμους για πεζούς και ποδήλατα. Επιπλέον μεγάλος ολλανδός κατασκευαστής έχει επενδύσει στο «Avenue 2» και φιλοδοξεί να χτίσει περίπου 1100 διαμερίσματα κατά μήκος του τούνελ.
       
      Το έργο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες παρά τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιομορφίες, θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από ένα αντίστοιχο πρότζεκτ.
       
      Ντάνιελ Μπέλουτ/ Αλεξάνδρα Κοσμά
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%87%CF%84/a-36920690
       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με την απόφαση Φ.80000/οικ.58192/2153/22.12.16 εγκρίθηκε το καταστατικό του Ταμείου Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. -Ν.Π.Ι.Δ.).
      Το Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.), καλούμενο εφεξής και χάριν συντομίας «Ταμείο», το οποίο ιδρύθηκε με το άρθρο 86 παρ. 1 του ν. 4387/2016 έχει ως αντικείμενο την Εγγυοδοσία και Πιστοδοσία των ασφαλισμένων στον τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του τ. Ε.Τ.Α.Α. Με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου η επωνυμία μπορεί να μεταφράζεται και στη γλώσσα της χώρας με την οποία αυτό συναλλάσσεται. Ειδικά για την αγγλική γλώσσα η επωνυμία του θα είναι «Engineers and Public Works Constructors Fund (EPWCF)».
       
      Σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 2 του ν. 4387/2016, στο Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. μεταφέρονται αυτοδίκαια οι πάσης φύσεως αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Δ' Εγγυοδοσίας και Πιστοδοσίας του τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του τ. Ε.Τ.Α.Α., όπως αυτές αναφέρονται στο άρθρο 32 του ν. 3655/2008 σε συνδ. με το άρθρο 7 του π.δ. 62/2006 «Οργανισμός του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΣΜΕΔΕ»).
       
      Το Ταμείο ιδρύεται και λειτουργεί από 1.1.2017, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 4387/2016 και τις ισχύουσες διατάξεις (α.ν. 440/1945, ν. 1019/1949, ν. 915/1979 π.δ. 126/1981 και συναφείς) για τα θέματα εγγυοδοσίας και πιστοδοσίας, τις σχετικές κατ' εξουσιοδότηση των Νόμων Υπουργικές Αποφάσεις και το παρόν καταστατικό.
       
      Υπόκειται στην εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
       
      Έδρα του Ταμείου είναι ο Δήμος Αθηναίων. Κατά την έναρξη λειτουργίας του Ταμείου και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθ. 88 παρ. 2 του ν. 4387/2016 υπουργική απόφαση για τη μεταβίβαση περιουσίας από τον τ. Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του ΕΤΑΑ προς το Τ.Μ.Ε.Δ.Ε., το Ταμείο συστεγάζεται χωρίς αντάλλαγμα στο κτίριο των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ επί της οδού Π.Π. Γερμανού 3-5 στην Αθήνα μαζί με τις λοιπές Υπηρεσίες των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ που εντάσσονται στον ΕΦΚΑ. Παράλληλα μπορεί να κάνει χρήση των συστημάτων υποστήριξης, των κινητών πραγμάτων και υπηρεσιών, που είναι εγκατεστημένα στο κτίριο αυτό και είναι αναγκαία για τη λειτουργία του και την πραγμάτωση των σκοπών του.
       
      Με απόφαση της Δ.Ε. κατόπιν έγκρισης του εποπτεύοντος Υπουργού δύναται να ιδρύονται, καταργούνται ή συγχωνεύονται περιφερειακά τμήματα ή και γραφεία. Κατά την έναρξη λειτουργίας του Ταμείου, διατηρούνται σε ισχύ τα Περιφερειακά Τμήματα και γραφεία των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ του τ. ΕΤΑΑ που λειτουργούν κατά την 31/12/2016 και συνεχίζουν να εξυπηρετούν τις λειτουργίες του Ταμείου (ΤΜΕΔΕ) δια του υπάρχοντος προσωπικού του και με τη χρήση, χωρίς αντάλλαγμα, των συστημάτων υποστήριξης, των κινητών πραγμάτων και υπηρεσιών, που είναι εγκατεστημένα στα λειτουργούντα Περιφερειακά Τμήματα και γραφεία και είναι αναγκαία για τη λειτουργία του και την πραγμάτωση των σκοπών του Ταμείου. Διατηρούνται επίσης μέχρι τη λήξη της θητείας τους οι υπάρχουσες κατά την 31/12/2016 Εποπτεύουσες Επιτροπές των Περιφερειακών Τμημάτων και γραφείων των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ του τ. ΕΤΑΑ, με τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις.
       
      Κατεβάστε το ΦΕΚ με όλη την απόφαση από εδώ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41867/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 221, παρ. 8, περίπτωση β΄ υποπερίπτωση γγ΄, περίπτωση ε΄ και περίπτωση στ΄, του Ν. 4412/2016 (ΦΕΚ 147/Α’/8.8.2016), δημιουργεί
       
      Κατάλογο Μελών του από τον οποίο θα ορίζονται οι εκπρόσωποί του σε επιτροπές διαγωνισμών έργων
       
      Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούμε αφού συμπληρώσουν τα δύο σχετικά αρχεία (το αρχείο τύπου pdf ανοίγει με το προγράμμα Adobe Acrobat Reader και με αυτό μπορούν να συμπληρώσουν τη σχετική φόρμα)
      να τα αποθηκεύσουν με το Επώνυμό τους ξεχωριστά το καθένα

      παράδειγμα 1 : erga–eponymo (λατινικούς χαρακτήρες)
      παράδειγμα 2 : ypdilosi–erga–eponymo (λατινικούς χαρακτήρες)
       
      και
      να τα αποστείλουν ως συνημμένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση[email protected] έως την 31/1/2017

      συνημμένα αρχεία
      αίτηση συμμετοχής στις επιτροπές έργων
      Υπεύθυνη Δήλωση

      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/prosklisi-ekdilosis-endiaferontos-gia-ti-sintaxi-katalogou-ekprosopon-tou-tee-se-epitropes-diagonismon-ergon/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η Tesla κυκλοφόρησε το περασμένο καλοκαίρι την όγδοη έκδοση του λογισμικού Autopilot κάνοντας ακόμα πιο ασφαλή τα οχήματά της σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας Elon Musk.
       
      Ο λόγος είναι μια νέα τεχνολογία επεξεργασίας δεδομένων που λαμβάνει από το ραντάρ του αυτοκινήτου, και η οποία επιτρέπει στο σύστημα να δει και πέρα από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και να προχωρά στις απαραίτητες κινήσεις σε επικίνδυνες περιπτώσεις. Αν και στη θεωρία, η αναβάθμιση αυτή -που σημειωτέον έγινε μέσω OTA- ακούγεται ενδιαφέρουσα, σίγουρα το να βλέπεις στην πράξη τα αποτελέσματά της σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ πιο εντυπωσιακό.
       
      Σε βίντεο που ανέβασε κάτοχος ενός Model S στην Ολλανδία το οποίο φέρει την πρώτη γενιά του συστήματος Autopilot, βλέπουμε την εκπληκτική αντίδραση του οχήματος σε ένα συμβάν που διαδραματίζεται μπροστά από τον οδηγό με άλλα δύο αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα το Model S προειδοποιεί τον οδηγό με χαρακτηριστικό ήχο ότι υπάρχει σοβαρή περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, προχωρώντας σε αυτόματο φρενάρισμα. Αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι το ηχητικό σήμα ενεργοποιείται περίπου ένα δευτερόλεπτο πριν σημειωθεί το ατύχημα, κάτι που φανερώνει ότι το σύστημα μπόρεσε να προβλέψει την πιθανότητα ατυχήματος.
       
       
      Όπως δηλώνει ο κάτοχος του Tesla, το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια ενώ ευτυχώς όσοι συνεπλάκησαν στο ατύχημα δεν τραυματίστηκαν.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=kyaihf4-j08
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-autopilot-%CF%84%CE%B7%CF%82-tesla-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%AC%CE%B6-r13238
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε το υπ. αριθμ. 241 Α 2016 ΦΕΚ με τον νόμο 4447/2016 "Χωρικός σχεδιασμός - Βιώσιμη ανάπτυξη και άλλες διατάξεις", που υπερψηφίστικε πριν λίγες μέρες.
       
      Υπενθυμίζουμε πως στο συγκεκριμένο νόμο, πέρα από το σύστημα χωρικού σχεδιασμού, συμπεριλήφθηκαν μεταξύ άλλων, διατάξεις που αφορούν:
      στις Τροποποιήσεις περί των Νομικών Προσώπων που δύνανται να διενεργούν ενεργειακές επιθεωρήσεις (άρθρο 22)
      σε τροποποιήσεις σχετικά με τον Ν. 4178/203 (άρθρα 15, 43)
      σε τροποποιήσεις σχετικές με την εμπορία πετρελαιοειδών, με τη διάθεση βιοκαυσίμων κλπ (άρθρο 23)
      σε Ρυθμίσεις για σύναψη Συμβάσεων Λειτουργικής Ενίσχυσης σταθμών Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. και θέματα Αδειών Παραγωγής σταθμών Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α (άρθρο 28)
      σε Ορισμούς, όρους και προϋποθέσεις για την εγκατάσταση Πράσινων Σημείων (άρθρο 21)

      Δείτε το κείμενο του ΦΕΚ, εδώ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41820/se-fek-oi-allages-ton-energeiakon-epitheoriseon-oi-allages-tou-4178-2013-i-enischysi-stathmon-ape-&-o-neos-chorikos-schediasmos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η αξιολόγηση της κατάστασης του ενεργειακού συστήματος της χώρας για τις επόμενες ημέρες όπου η ζήτηση αναμένεται να είναι αυξημένη λόγω της κακοκαιρίας, αλλά και της Πρωτοχρονιάς, ήταν το αντικείμενο σύσκεψης, που, σύμφωνα με πληροφορίες, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων.
       
      Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, διαπιστώθηκε ότι δεν αναμένεται κανένα πρόβλημα επάρκειας για όλες τις επόμενες ημέρες, παρά το γεγονός ότι διατηρούνται οι συνθήκες αυξημένης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να είναι αυξημένες οι εξαγωγές ηλεκτρισμού από τη χώρα μας.
       
      Πρέπει να σημειωθεί, ότι η ενεργειακή κρίση ξεκίνησε λόγω της αναστολής λειτουργίας πυρηνικών σταθμών στη Γαλλία και παρά το γεγονός ότι είχε αποκλιμακωθεί, οι κακές καιρικές συνθήκες φαίνονται ότι την έχουν αναζωπυρώσει.
       
      Σε ό,τι αφορά το ελληνικό ζήτημα, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα επάρκειας, αν και όλοι οι εμπλεκόμενοι παραμένουν σε επιφυλακή για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε έκτακτου γεγονότος.
       
      Η ΔΕΗ, ήδη από τις προηγούμενες ημέρες, έχει θέσει σε λειτουργία τα υδροηλεκτρικά της, ενώ όλες οι λιγνιτικές μονάδες βρίσκονται σε ετοιμότητα.
       
      Σε ό,τι αφορά το φυσικό αέριο, όπου η ζήτηση είναι αυξημένη, τόσο από την οικιακή κατανάλωση, λόγω ψύχους, όσο και για ηλεκτροπαραγωγή, η ΔΕΠΑ παρέλαβε στις 26 Δεκεμβρίου ένα μεγάλο φορτίο 130.000 κμ από την Αλγερία, ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κρατική εταιρεία Sonatrach για την εισαγωγή ενός επιπλέον φορτίου, πέραν των συμβατικών, το οποίο θα πρέπει να παραληφθεί νωρίτερα από τις 9 Ιανουαρίου.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/kanena-provlima-me-tin-energeiaki-eparkeia-se-epafes-gia-neo-ektakto-fortio-lng-prin-tis-9
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ταχύτητα ανάπτυξη του Ίντερεντ των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT), η διασύνδεση κάθε μηχανής, συσκευής, αισθητήρα και αντικειμένου που μπορεί να συνδεθεί σε δίκτυο και να παράγει αξιοποιήσιμα δεδομένα, ο απομακρυσμένος έλεγχος και η αλληλεπίδραση με τον τελικό χρήστη δημιουργούν συστήματα έξυπνης διαχείρισης που μετασχηματίζουν τον τρόπο λειτουργίας-παροχής υπηρεσιών και μέσα στις πόλεις.
       
      Υπό τις συνθήκες και με στόχο νέες εφαρμογές που θα ενισχύουν τη λογοδοσία, τη διαφάνεια και τη σωστή χρήση των δημόσιων πόρων, η Microsoft Ελλάς και το Found.ation σε συνεργασία με το «This is Athens» του δήμου Αθηναίων διοργάνωσαν το hack.athon «smartcities», έναν τριήμερο ψηφιακό μαραθώνιο με τη συμμετοχή περισσότερων από 70 developers. Δημιουργώντας ομάδες, νέοι δημιουργοί εφαρμογών ξεδίπλωσαν ιδέες, επιστράτευσαν δεξιότητες και ταλέντο και παρουσίασαν μια σειρά από πρωτοποριακές προτάσεις για μια πιο έξυπνη και φιλική πόλη. Διακεκριμένοι επαγγελματίες από τον χώρο της τεχνολογίας παρείχαν στους συμμετέχοντες πολύτιμες συμβουλές και υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της δημιουργικής τους διαδρομής, από τη σύλληψη της ιδέας έως τη διαμόρφωσή της σε ολοκληρωμένη λύση.
       
      Και καθώς η ανάπτυξη νέων εφαρμογών μπορεί να κινηθεί σε διαφορετικά επίπεδα και πεδία ο δήμος Αθηναίων ολοκληρώνει τις προσεχείς εβδομάδες πρώτος ανάμεσα σε άλλες μονάδες της τοπικής αυτοδιοίκησης την υλοποίηση της ψηφιακής υπογραφής, κάτι που μειώνει κάθετα τον χρόνο εσωτερικής διακίνησης εγγράφων καθώς και όλες τις σχετικές δαπάνες. Ωστόσο, αυτό το καινοτόμο βήμα αφορά περισσότερο τη βελτιστοποίηση των εσωτερικών διοικητικών διαδικασιών και λιγότερο -σε άμεσο χρόνο- την καθημερινότητα του δημότη της Αθήνας.
       
      Για αυτό, όπως υποστηρίζουν από τον δήμο Αθηναίων, τους επόμενους μήνες θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη εφαρμογών που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη μέσα στην πόλη. Ήδη βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία η εφαρμογή ηλεκτρονικής αγοράς ελεγχόμενης στάθμευσης. Παράλληλα, θα αξιολογηθούν και αναλόγως θα αξιοποιηθούν οι εφαρμογές που προέκυψαν από το πρόσφατο hack.athon, που αφορούν την καθαριότητα, τον δημόσιο χώρο και την προώθηση του τουρισμού.
       
       
      Από τη διαγωνιστική διαδικασία αναδείχτηκαν 16 αξιόλογες προτάσεις, 3 ομάδες ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν από την επιτροπή και μία έλαβε έπαινο. Η «accessPAL» ήταν η πρώτη νικήτρια ομάδα, δημιουργώντας μια εφαρμογή στο χώρο της κοινωνικής καινοτομίας, για την υποστήριξη, ενημέρωση και ασφαλή μετακίνηση ατόμων με αμαξίδιο στην πόλη. Δεύτερη στην αξιολόγηση των κριτών ήρθε η ομάδα «Helvia», με ένα location based chatbot, που σκοπό έχει να συνεισφέρει στη διασύνδεση και την ενημέρωση των πολιτών, κάνοντας χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
       
      Η «the foobars», ήταν η τρίτη νικήτρια ομάδα, με μια εφαρμογή που χαρτογραφεί τα σημεία καθαριότητας της πόλης και δρομολογεί, με ευφυή τρόπο τους οδοκαθαριστές της, ενώ η ομάδα «Evolved City», η οποία αποτελούνταν από παιδιά λυκείου, έλαβε έπαινο για την εφαρμογή της που διευκολύνει τη μετακίνηση ανθρώπων με προβλήματα όρασης στους δρόμους της πόλης. Οι νικήτριες ομάδες μοιράστηκαν χρηματικά έπαθλα, εξασφάλισαν τη θέση τους στο πρόγραμμα acceleration του Found.ation και έλαβαν δωρεάν cloud υπηρεσίες από τη Microsoft.
       
      «Το hackathon ολοκληρώθηκε και το αποτέλεσμα έφερε πολλές καινοτόμες ιδέες από ανθρώπους με πάθος, ταλέντο, υψηλούς στόχους και όρεξη για δουλειά. Έχουμε όμως ήδη μπει στην επόμενη μέρα, όπου οι ιδέες που αξίζει να προχωρήσουν θα πρέπει να υποστηριχθούν, και με συστηματική δουλειά να μετατραπούν σε προϊόντα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις που θα διεκδικήσουν με αξιώσεις τη θέση τους στην αγορά. Με αυτό το στάδιο συνδέεται και ο δικός μας βασικός στόχος. Να τους προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που θα τους βοηθήσει ουσιαστικά στο ξεκίνημά τους και θα τους παρέχει την εξειδικευμένη εκπαίδευση που χρειάζονται ώστε να ωριμάσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια, να επιτύχουν ταχύτερα την ανάπτυξή τους και να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σημερινό απαιτητικό εξελισσόμενο περιβάλλον», τονίζει ο Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου, συνιδρυτής και partner του Found.ation.
       
      Το πρόγραμμα θα παρέχει ολοκληρωμένη συμβουλευτική υποστήριξη από ένα ευρύ δίκτυο μεντόρων που θα αποτελείται από διακεκριμένους επαγγελματίες στον χώρο της τεχνολογίας και εξειδικευμένους εκπαιδευτές. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έμπειρα στελέχη της αγοράς και επενδυτές.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/texnologia/oi-efarmoges-eksypnhs-polhs-enisxuoyn-th-diafaneia-kai-th-swsth-xrhsh-twn-dhmosiwn-porwn.4445290.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή των Εκλογών του ΤΕΕ της 20ης Νοεμβρίου εξέδωσε χθες το πρωί το πρακτικό εκδίκασης των ενστάσεων κατά των αποτελεσμάτων εκλογής και κατάταξης των υποψηφίων.
       
      Αμέσως μετά εξέδωσε την πράξη ανακήρυξης αυτών που εκλέχθηκαν ως τακτικά και αναπληρωματικά αιρετά μέλη των οργάνων του ΤΕΕ στις εκλογές της 20ης Νοεμβρίου 2016.
       
      Οι πράξεις της κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής που περιέχουν τα τελικά αποτελέσματα έχουν αναρτηθεί στην ειδική ιστοσελίδα ανακοινώσεων των εκλογών του ΤΕΕ: http://web.tee.gr/ekloges-tee-2016/
       
      Διαβάστε ποιοι εκλέγονται στην Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, στις Επιστημονικές Επιτροπές, στο Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο, στο Πειθαρχικό Συμβούλιο Αθήνας, στις Αντιπροσωπείες και στα Πειθαρχικά Συμβούλια των Περιφερειακών Τμημάτων στην πράξη ανακήρυξης.
       
      Δείτε τα αποτελέσματα εδώ: http://web.tee.gr/wp-content/uploads/praksi-anakyriksis-2016.pdf
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/anakinothikan-ta-episima-telika-apotelesmata-ton-eklogon-tou-tee-pii-eklegonte/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα καινοτόμο εργαλείο που διασφαλίζει χρηματοδότηση σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις δημιουργείται για πρώτη φορά στη χώρα μας, με στόχο να επενδύσει, μεταξύ άλλων, στους τομείς του περιβάλλοντος, της ενέργειας, της αγροδιατροφής και του τουρισμού.
       
      Χθες μπήκαν οι επίσημες υπογραφές για τη δημιουργία του ενός ταμείου συνεπενδύσεων, του Equifund. Αυτό, μέσω θυγατρικών επενδυτικών σχημάτων, όπου θα συμμετέχουν θεσμικοί και ιδιωτικοί φορείς, θα παρέχει κεφάλαια τα επόμενα χρόνια σε καινοτόμες και ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις, όχι με τη μορφή επιχορηγήσεων ή δανείων, αλλά με συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο. Και ταυτόχρονα τα σχήματα αυτά θα ενισχύσουν το «οικοσύστημα καινοτομίας» της χώρας και τις επιχειρήσεις με επαφές, συμβουλές και άλλες πρωτοβουλίες.
       

       
       
      Από χθες διατέθηκαν ήδη 260 εκατομμύρια ευρώ στο EquiFund, από τα οποία 200 εκατομμύρια προέρχονται από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ και 60 εκατ. ευρώ από το EIF (Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων). Το Equifund όμως σκοπεύει να συγκεντρώσει στην πορεία επιπλέον κεφάλαια από διεθνή πιστωτικά ιδρύματα και ιδιώτες επενδυτές.
       
      Τι είναι το Equifund
       
      Το Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Equifund) αποτελεί μια επενδυτική πλατφόρμα με πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο στην οικονομία και στην κοινωνία. Πρόκειται για ένα καινοτόμο προϊόν για την επιχειρηματικότητα, που συνδυάζει χρηματοδότηση και εμπειρία από σημαντικούς θεσμικούς φορείς και την απαραίτητη ευελιξία για την δημιουργία επιτυχημένων επενδύσεων. Μια τέτοια προσπάθεια γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και επίσης για πρώτη φορά προικίζεται με τόσο υψηλό ποσό δημόσιων πόρων (200 εκ. ευρώ δημόσια δαπάνη από το ΕΠΑνΕΚ). Επιπλέον κεφάλαια θα προέλθουν από διεθνή πιστωτικά ιδρύματα όπως EIB, EBRD, Black Sea Bank, World Bank κα αλλά και ιδιώτες επενδυτές. Η επενδυτική πλατφόρμα του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Equifund) ξεκινά τη λειτουργία της με κεφάλαια 200 εκατ. € από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, 60 εκατ. € από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (European Investment Fund/EIF), καθώς και επιπλέον κεφάλαια από διεθνή πιστωτικά ιδρύματα και ιδιώτες επενδυτές. Η δημιουργία ενός αναπτυξιακού Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Equifund) θα προσελκύσει την προσοχή της διεθνούς κοινότητας λόγω της δυνατότητας που παρέχει για ανεύρεση χρηματοδότησης μέσω συμμετοχών στα κεφάλαια των επιχειρήσεων, σε μία εποχή που ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η εξασφάλιση ρευστότητας και η ανεύρεση κεφαλαίων.
       
      Τα πλεονεκτήματα του Equifund
       
      Τα πλεονεκτήματα του νέου εργαλείου με λίγα λόγια:
      Η συνδυασμένη χρήση δημόσιας (εθνικής και κοινοτικής) χρηματοδότησης σε μία επενδυτική πλατφόρμα που έχει τη δυνατότητα προσέλκυσης επιπλέον πόρων και κεφαλαίων, με στόχο να μοχλεύσει συνολικά περισσότερα από 1 δις ευρώ για επενδύσεις σε δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.
      Αξιοποιείται ουσιαστικά και ενδυναμώνεται η σύνδεση της πανεπιστημιακής έρευνας με την ανάπτυξη εξωστρεφούς, έξυπνης κα δυναμικής επιχειρηματικότητας μέσω παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής (mentoring/coaching) και δικτύωσης (networking) μεταξύ των ενδιαφερόμενων ομάδων με το επενδυτικό, επιχειρηματικό, ερευνητικό, ακαδημαϊκό οικοσύστημα.
      Εστιάζει στην καινοτομία, την εξωστρέφεια και τις συνέργειες κάθε είδους προκειμένου να συμβάλουν στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας.
      Συμβάλει στη μετάβαση στην ποιοτική επιχειρηματικότητα, με αιχμή την καινοτομία και την αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας
      Στοχεύει στη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας και ανάσχεσης της φυγής νέων επιστημόνων από τη χώρα. Συμβάλει στην αντιστροφή του brain drain σε brain gain.
      Εξασφαλίζει συνέχεια στη δημόσια χρηματοδοτική ικανότητα καθώς οι ενισχύσεις μέσω χρηματοοικονομικών εργαλείων είναι επιστρεπτέες ενισχύσεις (revolving). Επομένως τα χρήματα που επιστρέφονται από τους αρχικούς επενδυτές επανεπενδύονται για τον ίδιο σκοπό.

      Πώς δουλεύει το Equifund
       
      Βασικό σημείο της πρωτοβουλίας είναι η επιλογή ενός αξιόπιστου διαχειριστή του υπερταμείου, του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΤαΕ-EIF), μέλος του ομίλου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που είναι εγνωσμένου κύρους και αποδοχής από την αγορά. Η χρηματοδότηση θα πραγματοποιείται μέσω ενδιάμεσων ταμείων συμμετοχών τα οποία θα προκύψουν από διαγωνιστική διαδικασία. Με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, μέσω συμμετοχών στα κεφάλαια των επιχειρήσεων από τα ταμεία επενδύσεων, δίνεται η δυνατότητα υλοποίησης επενδύσεων υψηλής προστιθέμενης αξίας, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν διαφορετικά.
       
      Πού επενδύει το Equifund
       
      Τρεις θα είναι οι βασικοί τομείς επενδύσεων, τα λεγόμενα «παράθυρα» της πλατφόρμας: επενδύσεις στον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας, επενδύσεις γενικής επιχειρηματικότητας για επιχειρήσεις σε αρχικά στάδια και επενδύσεις γενικής επιχειρηματικότητας για επιχειρήσεις σε στάδιο ανάπτυξης. Τα ενδιάμεσα ταμεία συμμετοχών αντιστοιχούν λοιπόν στα λεγόμενα «παράθυρα», δηλαδή στους τρεις αυτούς βασικούς τομείς επενδύσεων.
       
      Οι επενδύσεις σε έρευνα και καινοτομία
       
      Στο παράθυρο καινοτομίας το ταμείο μεταφοράς τεχνολογίας (Technology Transfer Fund- TT Fund) και το ταμείο επιτάχυνσης (Accelerator Fund). Αναμένεται καταρχήν η δημιουργία από 1 έως 3 ταμείων στον τομέα της καινοτομίας.
       
      Αναλυτικότερα το παράθυρο Καινοτομίας (Innovation window) εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική επιδίωξη η Καινοτομία που παράγεται από την Έρευνα να οδηγήσει στην ανάπτυξη της Οικονομίας της Γνώσης, δηλαδή στην παραγωγή πλούτου με βάση τη γνώση που προκύπτει από την ερευνητική δραστηριότητα. Με δεδομένο ότι στην Ελλάδα παράγεται πρωτότυπο και διεθνώς αναγνωρισμένο επιστημονικό και ερευνητικό έργο είναι κρίσιμης σημασίας η αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων που βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας και η στήριξη των δομών που μπορούν να επιταχύνουν τη διαδικασία αυτή.
       
      Το TT Fund θα στοχεύει έργα ή/και εταιρείες (SMEs) προερχόμενες από ΑΕΙ, Ερευνητικά κέντρα ή άλλους οργανισμούς με σημαντική ερευνητική δραστηριότητα. Ο στόχος είναι η αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων που βρίσκονται σε σχετικό επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας, η διαμόρφωση επιχειρηματικών σχεδίων και η εμπορική αξιοποίησή τους. Η αξιοποίηση μπορεί να περιλαμβάνει επενδυτικά σχέδια υφιστάμενων επιχειρήσεων, την ίδρυση τεχνοβλαστών (spin-off, spin-out), την εκμετάλλευση Δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας, εκχωρήσεις δικαιωμάτων κλπ. Το Ταμείο αναμένεται να χρησιμοποιήσει κεφάλαια για επενδύσεις pre-seed, proof-of-concept και seed.
       
      Το Ταμείο Επιτάχυνσης θα στοχεύει ομάδες/ έργα ή/και νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups) οι οποίες συνδέονται με δομές στήριξης της επιχειρηματικότητας όπως Θερμοκοιτίδες, Τεχνολογικά Πάρκα, χώρους συν-εργασίας (co-working spaces), Δομές στα ΑΕΙ και στα Ερευνητικά Κέντρα κλπ. Στόχος κατά την λειτουργία του ταμείου επιτάχυνσης είναι να παράσχει την αναγκαία χρηματοδότηση ώστε δράσεις όπως η συμβουλευτική (mentoring - coaching) και η δικτύωση (networking) μεταξύ των ενδιαφερόμενων ομάδων με το επενδυτικό, επιχειρηματικό, ερευνητικό, ακαδημαϊκό οικοσύστημα να ενδυναμωθούν. Το Ταμείο αναμένεται να χρησιμοποιήσει κεφάλαια για επενδύσεις pre-seed, proof-of-concept και seed.
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://greenagenda.gr/30540/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με συνολική δημόσια δαπάνη 5.000.000 ευρώ, μετά από απόφαση που υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020″ η πράξη «Συντήρηση, αποκατάσταση, ανάδειξη του θεάτρου και των άλλων μνημείων του Iερού της Δωδώνης».
       
      Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα πολιτισμού της νέας προγραμματικής περιόδου και το οποίο εντάσσεται στο Καινοτόμο Πρόγραμμα «Πολιτιστική Διαδρομή στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου». Φορείς υλοποίησης είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων και η Περιφέρεια Ηπείρου. Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
       
      Πηγή: http://www.ert.gr/sto-espa-5ek-anastilosi-tou-theatrou-tis-dodonis/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.