Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μπορεί για την κατασκευή του να χρειάστηκαν 17 χρόνια, ωστόσο η υπηρεσία δορυφορικής πλοήγησης της Ευρώπης με την ονομασία Galileo θα τεθεί σε λειτουργία από την Πέμπτη.
      Οι Ευρωπαϊκές χώρες χάρη στη νέα υπηρεσία Galileo δεν θα εξαρτώνται από το Αμερικανικό σύστημα GPS ή από το Ρωσικό GLONASS, ενώ υπόσχεται ότι θα είναι ταχύτερο και ακριβέστερο και από τα δύο άλλα συστήματα όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, το έτος 2020. Βλέπετε, μόλις τον Νοέμβριο εκτοξεύθηκαν τέσσερις ακόμη δορυφόροι για να φτάσει η συστοιχία Galileo τους 18 δορυφόρους, από τους 24 που απαιτούνται για παγκόσμια κάλυψη (θα διαθέτει και έξι εφεδρικούς δορυφόρους, και επομένως συνολικά η συστοιχία θα αποτελείται από 30 δορυφόρους).
      Μέχρι σήμερα, το σύστημα έχει στοιχίσει €10 δισεκατομμύρια ωστόσο τα πρώτα 20 χρόνια της λειτουργίας του αναμένεται να αποφέρει στην Ευρωπαϊκή οικονομία περίπου €90 δισεκατομμύρια. Το Galileo έχει περισσότερους δορυφόρους, καθένας από τους οποίους μεταδίδει περισσότερα δεδομένα σε σχέση με τα συστήματα GPS και GLONASS.
       
      Η δωρεάν υπηρεσία θα παρέχει ακρίβεια θέσης ενός μέτρου –κερδίζοντας το GPS κατά αρκετά μέτρα- ωστόσο η επί πληρωμή υπηρεσία πρόκειται να προσφέρει ακρίβεια εκατοστών. “Το GPS επιτρέπει σε ένα τρένο να γνωρίζει εντός ποιας περιοχής βρίσκεται – το Galileo από την άλλη θα του προσφέρει τη δυνατότητα να ανιχνεύει σε ποιες ράγες βρίσκεται πάνω” δήλωσε ο Πρόεδρος της Γαλλικής Διαστημικής Υπηρεσίας CNES, Jean-Yves Le Gall.
       
      Πολλά κινητά είναι και θα είναι συμβατά με το Galileo, αφού σύμφωνα με την Qualcomm, όποιο κινητό εξοπλίζεται με σύγχρονο Snapdragon SoC (π.χ Snapdragon 820, 650, 617, 435 κ.ά) θα είναι συμβατό με την υπηρεσία μέσω μίας απλής αναβάθμισης του firmware. Οι δορυφόροι επίσης του συστήματος Galileo θα αναλαμβάνουν και καθήκοντα Search & Rescue. Με την σημερινή τεχνολογία, απαιτούνται περίπου τρεις ώρες για να εντοπιστεί η θέση ενός ανθρώπου, σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων. Με το Ευρωπαϊκό σύστημα ωστόσο θα απαιτούνται μόλις 10 λεπτά σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων.
       
      Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, προβλέπεται ότι η συμβολή του Galileo θα βελτιώσει τα συστήματα πλοήγησης αυτοκινήτων και τα σήματα κινητών τηλεφώνων, θα καταστήσει ασφαλέστερες τις οδικές και τις σιδηροδρομικές μεταφορές και θα επιδράσει καταλυτικά στην Έρευνα και την Ανάπτυξη αλλά και στη δημιουργία θέσεων εργασίας στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας στην Ευρώπη.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/galileo/%CE%BE%CE%B5%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AC%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%BF%CF%81%CF%85%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9-r13172
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πλήρη επιβεβαίωση της Greenagenda.gr αποτελεί η σημερινή απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος, αναφορικά με το μέλλον των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, μετά την κρίσιμη συνάντηση του Σωκράτη Φάμελλου με εκπροσώπους των ΦΔΠΠ.
       
      Συγκεκριμένα, όπως σας είχε πληροφορήσει από νωρίς σήμερα η Greenagenda, το ΥΠΕΝ αποφάσισε την παράταση της χρηματοδότησης των Φορέων Προστασίας Περιβάλλοντος για το 2017, από το Πράσινο Ταμείο, καθώς και την αναστολή των συγχωνεύσεών τους. Οι δύο αποφάσεις θα ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο για τον Χωρικό Σχεδιασμό και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη που κατατίθεται απόψε στη Βουλή, συγκεκριμένα στο άρθρο 16.
       
      Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί έως τις 21 Δεκεμβρίου.
       
      Όπως αναφέρει το ΥΠΕΝ στην ενημέρωσή του, η χρηματοδότηση και η παράταση της ισχύουσας μορφής των Φορέων Προστασίας Περιβάλλοντος συναρτάται με ένα σαφή και πολύ σύντομο οδικό χάρτη που θα καταλήξει σε νομοθετική πρωτοβουλία, εντός του 2017.
       
      Στην κοινή ομάδα έργου θα συμμετέχουν, εκτός από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, εκπρόσωποι της Επιτροπής Φύση 2000, των Φορέων και των εργαζομένων.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-greenagenda-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%87%CF%81%CE%B7/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με πληροφορίες του The Verge, στην λίστα του Department of Motor Vehicles της Πολιτείας της California, στις ΗΠΑ, που περιλαμβάνει τις εταιρείες που έχουν άδεια να δοκιμάζουν τις τεχνολογίες αυτο-οδήγησης τους κανονικά στους δημόσιους δρόμους, περιλαμβάνεται πια και η Nvidia.
       
      Αν και η Nvidia δεν είναι κάποια εταιρεία που κατασκευάζει οχήματα ή που θέλει να κατασκευάσει αυτό-οδηγούμενα οχήματα, έχει σχεδιάσει επεξεργαστές για αυτοκίνητα του είδους, οπότε ορισμένες φορές θα πραγματοποιεί δοκιμές για να ελέγξει στην πράξη τις δυνατότητες των σημερινών και των μελλοντικών chip της. Επιπλέον, τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε ανακοινώσει ότι θα συνεργαστεί με την εταιρεία Baidu πάνω στην δημιουργία μίας πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης για αυτο-οδηγούμενα οχήματα.
       
      Οι κατασκευαστές που δεν αστειεύονται με τις τεχνολογίες αυτο-οδήγησης τους, τυπικά θα δοκιμάσουν τις ιδέες και τις φιλοδοξίες τους πρώτα στην California. Πρόσφατα, οι εταιρείες Wheego και Valeo πήταν άδεια να δοκιμάσουν επίσης τα δικά τους οχήματα στους δρόμους της California ωστόσο η λίστα του Department of Motor Vehicles της Πολιτείας της California βρίσκονται και πολύ μεγαλύτερα ονόματα, όπως των Google, Honda, Ford, Mercedes, BMW, Baidu κ.ά.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/hardware/nvidia/%CE%B7-nvidia-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF-%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5-r13168
      Περισσότερα...

      0

    • Panos_

      Σε άμεσο κίνδυνο βρίσκεται η πολυσυζητημένη «στέγη Καλατράβα» στο Ολυμπιακό Στάδιο. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με πληροφορίες, καμία προδιαγραφή δεν είχε ληφθεί κατά την κατασκευή της για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να συντηρηθεί. Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται, μάλιστα, είναι τέτοια που σύμφωνα με ειδικούς υπάρχει κίνδυνος ακόμη και να καταρρεύσει.
       
      Βαρύνουσης σημασίας σχετικά με το ζήτημα αυτό καθεαυτό είναι, επίσης, ότι για να γίνει διαγωνισμός και να ληφθούν οι απαραίτητες αποφάσεις, θα μπορούσαν να περάσουν ακόμη και τρία χρόνια, με αποτέλεσμα η κατάσταση της στέγης να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο μέχρι τότε.
       
      Η έλλειψη επαρκούς πρόβλεψης δημιουργεί, επομένως, ερωτήματα που χρήζουν άμεσων απαντήσεων από τους φορείς που είχαν την ευθύνη της κατασκευής του συγκεκριμένου έργου, όπως ήταν τα Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε.
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/koinonia/katarrefsi-kindinevei-stegi-kalatrava/
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ και του Πανεπιστημίου του Bournemouth, έχουν ήδη αρχίσει την εξερεύνηση των ερειπίων σε ένα χωριό που ονομάζεται Βλοχός, πέντε ώρες βόρεια της Αθήνας, γράφει η Independent.
       
      Ενώ ορισμένα από τα ερείπια ήταν ήδη γνωστά, είχαν θεωρηθεί ως μέρος ενός άσχετου οικισμού πάνω σε ένα λόφο, ανέφερε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Ρόμπιν Ρόνλαντ. Και πρόσθεσε: «Ένας συνάδελφός μου κι εγώ ήρθαμε στη συγκεκριμένη περιοχή για ένα άλλο έργο πέρυσι και συνειδητοποιήσαμε τις μεγάλες δυνατότητες του. Το γεγονός πως κανείς δεν έχει εξερευνήσει το λόφο στο παρελθόν αποτελεί ένα μυστήριο».
       
       
      Η ομάδα βρήκε τα απομεινάρια πύργων, τειχών καθώς και μέρος των πυλών της πόλης στην κορυφή και τις πλαγιές του λόφου.
       
      Ελπίζουν να αποφύγουν τη μέθοδο της ανασκαφής και να χρησιμοποιήσουν μεθόδους όπως ραντάρ διείσδυσης εδάφους αντ’ αυτού, το οποίο θα τους επιτρέψει να μην παρέμβουν στην περιοχή.
       
      Κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων εργασιών τον Σεπτέμβριο, ανακάλυψαν αρχαία κεραμική και νομίσματα που χρονολογούνται γύρω στο 500 π.Χ.
       
      Ο κ. Ρόνλαντ δήλωσε πως η πόλη φαίνεται πως είχε ακμάσει από τον 4ο έως τον 3ο αιώνα π.Χ. προτού εγκαταλειφθεί, πιθανώς λόγω της ρωμαϊκής κατάκτησης της περιοχής.
       
      Οι αρχαιολόγοι θα επιστρέψουν στην περιοχή, όπως έχει προγραμματιστεί, για να συνεχίσουν τις εργασίες τους, τον Αύγουστο του 2017.
       

       
      Ο κ. Ρόνλαντ πρόσθεσε: «Πολύ λίγα είναι γνωστά για τις αρχαίες πόλεις στην περιοχή και πολλοί ερευνητές πίστευαν στο παρελθόν ότι η δυτική Θεσσαλία βρισκόταν σε τέλμα κατά την αρχαιότητα. Ως εκ τούτου, το έργο μας καλύπτει ένα σημαντικό κενό στις γνώσεις σχετικά με την περιοχή και δείχνει ότι στο ελληνικό έδαφος πολλά ακόμη δεν έχουν ανακαλυφθεί».
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/politismos/arthro/xameni_poli_ilikias_2_500_eton_entopisan_arxaiologoi_sti_dytiki_thessalia_vid-64755127/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια σειρά παρεμβάσεων που θα βελτιώσουν τόσο την ποιότητα των υφιστάμενων χώρων πρασίνου όσο και των όγκο της βλάστησης που υπάρχει σε αυτούς, σχεδιάζει και υλοποιεί το Τμήμα Συντήρησης Κήπων του δήμου Θεσσαλονίκης, προκειμένου τα πάρκα και οι νησίδες πρασίνου της πόλης να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών.
       
      Αυτήν την περίοδο, που οι εργασίες συντήρησης πρασίνου, όπως η άρδευση και η κοπή της χλόης, περιορίζονται, εκτελούνται εργασίες κυρίως νέων φυτεύσεων και κλαδεύσεων επικίνδυνων δένδρων.
       
      Από τις αρχές Νοεμβρίου μέχρι και σήμερα έχουν κλαδευτεί περισσότερα από 500 δένδρα στα πάρκα της πόλης (πλ. Δικαστηρίων, πάρκο ΧΑΝΘ, πάρκο Βασιλικού θεάτρου κλπ), ενώ, παράλληλα, έχουν γίνει φυτεύσεις άνω των 10.000 ετησίων ανθοφόρων φυτών (πρίμουλες, πανσέδες) σε χώρους πρασίνου της πόλης. Επίσης την περίοδο αυτή και με την ευκαιρία των εορτών των Χριστουγέννων το Τμήμα Συντήρησης Κήπων έχει φυτέψει σε κεντρικά σημεία της πόλης (Πλ. ΧΑΝΘ, Καμάρα, Άγαλμα Βενιζέλου κλπ) 1.500 αλεξανδρινά δίνοντας ένα ιδιαίτερο χρωματικό τόνο στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
       

       
       
      «Στην επόμενη περίοδο και μέχρι τα μέσα Μαρτίου θα γίνουν φυτεύσεις 2.000 χιλιάδων βολβών, ενώ είναι προγραμματισμένη η ανανέωση 5 στρεμμάτων επιφανειών χλοοτάπητα σε πάρκα όπου έχει παρατηρηθεί καταστροφή ή υποβάθμισή του. Τέλος, αυτή την περίοδο θα έχουμε και φυτεύσεις νέων δένδρων και θάμνων τόσο για την αύξηση του υψηλού πρασίνου των πάρκων, όσο και για την αποκατάσταση των απωλειών που είχαμε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών», τόνισε στη Greenagenda.gr o Ευάγγελος Ματζίρης, προϊστάμενος του Τμήματος Συντήρησης Κήπων του δήμου.
       
      Την περίοδο φθινόπωρο 2016-άνοιξη 2017 το έργο «Συντήρηση πάρκων και χώρων πρασίνου & κλάδευσης και φύτευσης δέντρων στα δημοτικά πεζοδρόμια» περιλαμβάνει φυτεύσεις και στις 6 Δημοτικές κοινότητες.
       

       
      «Όλα τα παραπάνω μαζί με τις τακτικές εργασίες συντήρησης πρασίνου που εκτελούνται, θεωρούμε ότι θα συμβάλουν στο να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη που το πράσινο παρέχει στις πόλεις και που δεν είναι μόνο περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά και κοινωνικά. Το πράσινο στις πόλεις έχει πάψει να αποτελεί διακοσμητικό στοιχείο του δομημένου περιβάλλοντος, αλλά είναι το καίριο και ουσιώδες στοιχείο για τη βιωσιμότητα των σύγχρονων αστικών κέντρων», υπογράμμισε ο κ. Ματζίρης.
       

       
       
      Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Διαχείρισης Αστικού Περιβάλλοντος Τμήμα Αλσών Δενδροστοιχιών & Φυτωρίων, προγραμματίζεται να φυτευθούν 1.278 δένδρα αειθαλή (νερατζιές, κ.α.) και φυλλοβόλα δένδρα (ψευδακακία σφαιρική, σφένδαμος, ιπποκαστανιά, κ.α.) με τοποθέτηση φράχτη ριζών ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ανασήκωσης των πλακών του πεζοδρομίου στο μέλλον.
       
      Πριν από τη φύτευση, θα προηγηθεί η κοπή των ξερών δένδρων και η εκρίζωση του υπόγειου τμήματος του ξερού δένδρου που υπάρχει στις δενδροδόχους.
       

       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/30002/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στην αλλαγή του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, προχωρά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στην ασφάλεια πτήσεων και επιβατών αλλά και στην ομαλή κίνηση του αερολιμένα τους καλοκαιρινούς μήνες, παρά το ό,τι το προβλεπόμενο έργο «ήταν απολύτως εντός των συμπεφωνημένων χρονοδιαγραμμάτων εκτέλεσης και παράδοσης, από την υπογεγραμμένη σύμβαση παραχώρησης».
       
      Η απόφαση ελήφθη μετά από αίτημα της παραχωρησιούχου FRAPORT και διαπραγματεύσεις αρκετών εβδομάδων.
       
      Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η προγραμματισμένη για τον Ιανουάριο έναρξη του έργου «Αναβάθμιση Αντοχής Χερσαίου Τμήματος Διαδρόμου 10-28 Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία μετατίθεται για τον Οκτώβριο του 2017, με πρόβλεψη ολοκλήρωσής του, την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου του 2018, διασφαλίζοντας τη στήριξη και την ομαλή τουριστική κίνηση τόσο για το 2017 όσο και για το 2018.
       
      Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, προχώρησε στην απόφαση αυτή με διασφάλιση τόσο της ασφαλούς λειτουργίας του αεροδρομίου όσο και των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου, ανταποκρινόμενος στα αιτήματα και τις ανησυχίες των φορέων της Βορείου Ελλάδας, των συλλογικοτήτων του τουριστικού κλάδου στη Βόρεια Ελλάδα, στηρίζοντας εμπράκτως τις προσπάθειες του τουριστικού κόσμου της Θεσσαλονίκης και ολόκληρης της Βορείου Ελλάδας».
       
      Στη συμφωνία μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της παραχωρησιούχου προβλέπεται ότι η FRAPORT:
       
      -Αναλαμβάνει να προχωρήσει αποκλειστικά με δικές της δαπάνες στην κατασκευή και εγκατάσταση συστήματος φωτοσήμανσης του τροχοδρόμου, ώστε να μετατραπεί σε διάδρομο προσαπογείωσης για την ακόμη αρτιότερη κάλυψη των αναγκών του αεροδρομίου «Μακεδονία».
       
      - Θα συνεργαστεί πλήρως με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας για τη διασφάλιση όλων των ασφαλών διαδικασιών και συνθηκών πτήσεων στο αεροδρόμιο (safety case) και
       
      - Παραιτείται από κάθε αξίωση απέναντι στο ελληνικό δημόσιο σχετικά με τη καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων.
       
      «Η μετάθεση του χρονοδιαγράμματος συνέχισης των εργασιών ολοκλήρωσης του έργου για τον Οκτώβριο του 2017, εξασφαλίζει τη δυνατότητα πλήρους επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου «Μακεδονία», χωρίς να γίνει καμία έκπτωση σε ζητήματα ασφάλειας, χωρίς καμία μείωση της αεροπορικής κίνησης για το καλοκαίρι του 2017, ώστε να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στην εξυπηρέτηση του συνόλου του «τουριστικού προϊόντος» κατά την καλοκαιρινή περίοδο, και η διαδικασία του «κλεισίματος» θέσεων να προχωρήσει χωρίς κανένα ζήτημα» δηλώνει το υπουργείο Μεταφορών σε ανακοίνωσή του.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Allazei_to_project_tou_aerodromiou_Makedonia/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπογράφηκε από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων η Υπουργική Απόφαση για την έγκριση των προγραμμάτων τοπικής ανάπτυξης CLLD/LEADER στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 και του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020 καθώς και για την κατανομή πιστώσεων Δημόσιας Δαπάνης για τα προγράμματα αυτά ανά Ομάδα Τοπικής Δράσης (ΟΤΔ).
       
      Συνολικά, με την Υπουργική Απόφαση εγκρίνονται 31 πολυταμειακά τοπικά προγράμματα και 18 μονοταμειακά (16 από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και 2 από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας) και κατανέμονται 360,6 εκατ. ευρώ.
       
      Με την απόφαση αυτή ουσιαστικά ολοκληρώνεται η διαδικασία αξιολόγησης και έγκρισης των Τοπικών Προγραμμάτων που υποβλήθηκαν από τις κατά τόπο αναπτυξιακές εταιρίες – Ομάδες Τοπικής Δράσης, διαδικασία που για πρώτη φορά διεκπεραιώθηκε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, μόλις 3 μήνες από τη καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προτάσεων και εντός έτους από την έγκριση του ΠΑΑ.
       
      Για πρώτη φορά στο νέο CLLD/LEADER δόθηκε έμφαση στη συμπληρωματικότητα και τις συνέργειες και υιοθετήθηκε η δυνατότητα της πολυταμειακότητας και της πολυτομεακότητας με αξιοποίηση και επιπλέον καθεστώτων ενίσχυσης για την ευνοϊκότερη χρηματοδότηση των επενδύσεων. Επίσης, για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε διευρυμένες περιοχές παρέμβασης με ενσωμάτωση των πρώην περιοχών ΟΠΑΑΧ, διασφαλίζοντας την εξ ολοκλήρου κάλυψη του αγροτικών περιοχών της χώρας.
       
      Για το ΕΓΤΑΑ κατανέμονται στις Ομάδες Τοπικής Δράσης με την Υπουργική Απόφαση 290,1 εκ. € από τα 322 εκ. € της σχετικής πρόσκλησης, ενώ τα υπόλοιπα θα κατανεμηθούν σε δεύτερη φάση στη βάση της αποτελεσματικότητας υλοποίησης των τοπικών τους προγραμμάτων.
       
      Για το ΕΠΑΛΘ κατανέμονται 70,5 εκ. €, περισσότερα από τα 55 εκ. € που ενδεικτικά αναφέρονταν στη πρόσκληση, δεδομένου του ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε.
       
      Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η κατανομή των πιστώσεων έγινε στη λογική διασφάλισης της βιωσιμότητας των αναπτυξιακών εταιριών – ομάδων τοπικής δράσης για την απρόσκοπτη υλοποίηση των τοπικών στρατηγικών ανάπτυξης και στη βάση των προβλεπομένων από το οικείο θεσμικό πλαίσιο κριτηρίων που αφορούν στη βαθμολογία, το πληθυσμό και τη ρεαλιστικότητα των υποβληθέντων σχεδίων.
       
      Σε δήλωσή του ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου αναφέρει: «Με την απόφαση έγκρισης και κατανομής των πόρων στα τοπικά αναπτυξιακά προγράμματα του νέου CLLD/LEADER δρομολογείται ουσιαστικά η δυνατότητα άμεσης ενεργοποίησης των επενδυτικών και λοιπών δράσεων, ιδιωτικών και δημοσίων, από τις Ομάδες Τοπικής Δράσης σε όλη τη χώρα. Τα προγράμματα αυτά είμαι βέβαιος ότι θα κινητοποιήσουν δημιουργικά τις τοπικές κοινωνίες και τις παραγωγικές δυνάμεις των αγροτικών περιοχών της χώρας μας, και θα αποτελέσουν την κατάλληλη ώθηση για να υλοποιήσουν τα σχέδιά τους οι δημιουργικοί άνθρωποι της ελληνικής υπαίθρου. Ειδικά στους νέους, θέλω να πω το εξής: Προχωρήστε, τολμήστε, αξιοποιείστε τις χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές δυνατότητες που δίνονται μέσα από τα Προγράμματα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και να είστε σίγουροι ότι οι ευκαιρίες στον αγροτικό τομέα και στην ελληνική ύπαιθρο είναι μεγαλύτερες από πολλούς άλλους τομείς».
       
      Η κατανομή των πιστώσεων ανά Ομάδα Τοπικής Δράσης, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minagric.gr: http://www.minagric.gr/index.php/el/the-ministry-2/grafeiotypou/deltiatypou/4047-dt131216
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/30031/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή των εκλογών του ΤΕΕ της 20ης Νοεμβρίου 2016 ανακοίνωσε τα επίσημα αποτελέσματα για τα όργανα Διοίκησης και Πειθαρχικού ελέγχου του ΤΕΕ, τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Το έγγραφο της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής, με τις έδρες (ανά όργανο, ανά συνδυασμό, ανά εκλογική περιφέρεια κλπ) αλλά και την κατάταξη των υποψηφίων, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ (ενότητα «Ανακοινώσεις Εκλογών»), που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
       
      http://web.tee.gr/ekloges-tee-2016/
       
      Το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που προβλέπει η νομοθεσία ώστε ακολούθως να συγκληθούν η Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ και οι Αντιπροσωπείες των Περιφερειακών Τμημάτων του ΤΕΕ για την έμμεση εκλογή της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ και των Διοικουσών Επιτροπών των Περιφερειακών Τμημάτων του ΤΕΕ αντίστοιχα, όπως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο του ΤΕΕ.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/anartisi-apotelesmaton-ton-eklogon-tou-tee/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιτυχής ήταν η έκβαση του πρώτου διαγωνισμού για τη χορήγηση νέων αδειών εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, συνολικής ισχύος 40 MW.
       
      Ο διαγωνισμός αφορούσε δύο κατηγορίες, με κριτήριο την ισχύ της εγκατάστασης, ως εξής:
      Έργα ισχύος μικρότερης του 1 MW, με συνολική δημοπρατούμενη ισχύ 4,8 MW
      Έργα ισχύος μεγαλύτερης του 1 MW, με συνολική δημοπρατούμενη ισχύ 35,2 MW

      Οι προτάσεις που κατατέθηκαν συνολικά ήταν 25: 13 για την πρώτη και 12 για τη δεύτερη κατηγορία. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για μεγάλη μάχη για τα 12 έργα της μεγάλης κατηγορίας, με περισσότερα από 400 «χτυπήματα» στη διαγωνιστική διαδικασία και με ελάχιστη προσφορά λίγο κάτω από τα 80 ευρώ / MW, γεγονός που το επιβεβαιώνει και η επίσημη ανακοίνωση της ΡΑΕ.
       
      Σημειώνουμε επιπλέον πως στη λίστα των επενδυτών που φαίνεται πως εξασφάλισαν άδειες, συμπεριλαμβάνονται και οι ΕΛΠΕ Ανανεώσιμες, η JUWI HELLAS, η ΑΤΕΝ κλπ.
       
      Δείτε παρακάτω το πλήρες κείμενο της απόφασης:
       
      https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%A740%CE%99%CE%94%CE%9E-%CE%A63%CE%93?inline=true
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41387/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε συμφωνία για μείωση της παραγωγής κατέληξαν οι χώρες εντός και εκτός ΟΠΕΚ στη σημερινή τους συνάντηση στην έδρα του καρτέλ των πετρελαιοπαραγωγών κρατών στη Βιέννη.
       
      Η συμφωνία προβλέπει μείωση στην παραγωγή πετρελαίου κατά 600.000 βαρέλια ανά ημέρα, με στόχο να μειωθεί η υπερεπάρκεια αργού πετρελαίου στην αγορά και να τονωθούν οι παγκόσμιες τιμές, που εδώ και δύο χρόνια βρίσκονται σε κάμψη.
       
      Σύμφωνα με το Marketwatch, αυτή η νέα μείωση έρχεται να προστεθεί σε αυτή των 1,2 εκατομμυρίων βαρελιών, που αποφάσισαν τα μέλη του ΟΠΕΚ πριν δύο εβδομάδες. Συνολικά το μέγεθος των 1,8 εκατομμυρίων βαρελιών αντιστοιχεί σε περικοπή του 2% της παγκόσμιας παραγωγής.
       
      Η συμφωνία, αν τελικά τηρηθεί από όλα τα μέλη του OPEC, θα σηματοδοτήσει ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο συνεργασίας, ανάμεσα στις πετρελαιοπαραγωγές χώρες.
       
      Όπως είχε τονίσει, μιλώντας σε δημοσιογράφους, πριν την έναρξη της συνάντησης, ο Υπουργός Πετρελαίου της Βενεζουέλας, Eulogio del Pino, σε αυτήν συμμετείχαν περισσότερες από 20 χώρες στις οποίες αντιστοιχεί η μισή και πλέον παραγωγή αργού του πλανήτη.
      Σύμφωνα, εξάλλου, με τον Ιρανό Υπουργό Πετρελαίου, Namdar Zanganeh, «αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για τον ΟΠΕΚ – αυτό το επίπεδο συνεργασίας, με τη συμβολή χωρών εντός κι εκτός του ΟΠΕΚ, και ειδικά της Ρωσίας».
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=111501
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα υπουργεία Πολιτισμού και Υποδομών, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Αττικό Μετρό συμφώνησαν ομόφωνα και «προσυπέγραψαν» τη διαμόρφωση της τελικής πρότασης που προβλέπει τη διατήρηση των αρχαιοτήτων με την ταυτόχρονη κατασκευή του υπόγειου σταθμού του μετρό στο ίδιο σημείο αλλά σε μεγαλύτερο βάθος στο σταθμό Βενιζέλου.
       
       
      Η πρόταση μαζί με τα συνοδευτικά σχέδια θα κατατεθεί στο υπουργείο Πολιτισμού για να εκδοθεί η σχετική απόφαση, μετά τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
       
      Σύμφωνα με την πρόταση, θα δημιουργηθεί ένα επίπεδο στήριξης των αρχαιοτήτων και κάτω από εκεί θα γίνει ο σταθμός Βενιζέλου.
       
      Στα δύο άκρα της ανασκαφής, στο δυτικό τμήμα (Μπεζεστένι και Αλκαζάρ), τα αρχαία θα αποσπαστούν και θα επανατοποθετηθούν στην ίδια θέση. Στο τμήμα αυτό θα είναι η είσοδος και η κάθοδος προς τους συρμούς με διπλή σκάλα, και όσο χρησιμοποιούν τις κυλιόμενες σκάλες θα μπορούν να βλέπουν τις αρχαιότητες.
       
      Η πρόταση είναι σύμφωνη και με την τελευταία απόφαση του ΚΑΣ και προβλέπει την κατασκευή του σταθμού στην ίδια θέση με τα αρχαιολογικά ευρήματα αλλά σε μεγαλύτερο βάθος, με ταυτόχρονη διατήρηση και ανάδειξη των ευρημάτων κατά χώρο.
       
      Οι εκπρόσωποι των φορέων που συναντήθηκαν στη Θεσσαλονίκη υπέγραψαν από κοινού το μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας με τίτλο «Για τη μελέτη αποκατάστασης και ανάδειξης των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στο σκάμμα του σταθμού Βενιζέλου στο πλαίσιο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης» και συμφώνησαν ομόφωνα στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων και την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης.
       
      Ετσι πήρε τέλος ένα θέμα που καθυστερούσε το έργο και προκαλούσε έντονους διαξιφισμούς στην πόλη.
       
      Στη συμβολή των οδών Εγνατία και Βενιζέλου, σε βάθος 6 μέτρων και σε έκταση 1.600 τ.μ., αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών του μετρό αρχαιότητες των πρωτοβυζαντινών, μεσοβυζαντινών και υστεροβυζαντινών χρόνων.
       

       
      Συγκεκριμένα ήρθαν στο φως μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, δρόμοι και ανάμεσά τους ο κύριος οδικός άξονας της βυζαντινής Θεσσαλονίκης, η Μέση Οδός, που διατηρήθηκε μέχρι τον 18ο αιώνα.
       
      Λαμπρή στην αρχική της κατασκευή, στρωμένη με μάρμαρα και ορθογώνιες λίθινες πλάκες, η Μέση Οδός δίνει σημαντικές πληροφορίες για την πολεοδομική οργάνωση της πόλης από τα μεσοβυζαντινά (11ος-12ος αι.) μέχρι τα υστεροβυζαντινά χρόνια (13ος-14ος αι.), που παρέμεινε αμετάβλητη μέχρι τον 19ο αιώνα. Παράλληλα, βρέθηκαν δύο υπόγειοι κεραμοσκεπείς χώροι με σκαλιά ανόδου και καθόδου, πολύ γερά χτισμένοι, η χρήση των οποίων παραμένει άγνωστη.
       
      Βρέθηκαν επίσης 24 πλινθόκτιστα κτίρια, πολλά αρχιτεκτονικά μέλη, δύο κάθετοι άξονες, άφθονη κεραμική, νομίσματα και κινητά ευρήματα, όπως ένα όμορφο χρυσό έλασμα με τη μορφή της Παναγίας διακοσμημένο με σμάλτο.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/to_metro_kato_apo_ta_arxaia_sti_thessaloniki-64746207/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Νέο χρονοδιάγραμμα ανακοίνωσε, σταδιακά, τις προηγούμενες ημέρες, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όσον αφορά τα τρία από τα τέσσερα νομοσχέδια που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση, η οποία ολοκληρώθηκε, τουλάχιστον στο opengov. Πρόκειται για τα νομοσχέδια:
       
      - «Χωρικός Σχεδιασμός – Βιώσιμη Ανάπτυξη», που αφο- ρά την αντικατάσταση του ν. 4269/2014 - «για τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος», που περιλαμβάνει αντικατάσταση του Ν4178 αλλά και σωρείας νομοθετικών κειμένων για τη δόμηση και τον πολεοδομικό σχεδιασμό.
       
      - «Τροποποίηση του Ν.2939/2001 – Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων – Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων (ΕΟΕΔΣΑΠ) και άλλες διατάξεις».
       
      Αρχικά, στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού, ο Υπουρ- γός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης προανήγγειλε ότι την επόμενη εβδομάδα (σσ: δηλαδή την τρέχουσα, που αρχίζει από σήμερα) το Υπουργείο φέρνει στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη χωροταξία, χωρίς να διευκρινίζει αν αυτό αφορά την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή ή αν έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία και κατατίθεται επισήμως προς συζήτηση. Ακολούθως, ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στην εκπομπή «Πρωινή Ζώνη» του Σαββατοκύριακου, στην ΕΡΤ, ανακοίνωσε ότι η νομοθετική παρέμβαση για την χωροταξία θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016, ενώ στις αρχές του 2017 θα ακολουθήσουν άλλες δύο νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν στην ανακύκλωση και τη δόμηση.
       
      Μένει να διευκρινιστεί από το Υπουργείο το χρονοδιάγραμμα για το 4ο νομοσχέδιο του οποίου ολοκληρώθηκε η διαβούλευση, δηλαδή για το σχέδιο νόμο «Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014», για τον οποίο κύκλοι του ΥΠΕΝ, στην τελευταία ενημέρωση του Αναπληρωτή Υπουργού προς δημοσιογράφους τόνιζαν ότι είναι προς «άμεση προώθηση» στη Βουλή.
       
      Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, υπάρχει περίπτωση το Υπουργείο να συνυποβάλλει τα δύο νομοσχέδια για τη χωροταξία σε ένα ενιαίο κείμενο, μαζί με τυχόν αναγκαίες διατάξεις για τα ενεργειακά προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης (αν προκύψουν κατά τη διαπραγμάτευση) αλλά και λοιπές εκκρεμούσες επείγουσες διατάξεις (όπως για τους φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών).
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41361/chronodiagrammata-ypen-pote-tha-elthoun-ta-nomoschedia-gia-chorotaxia-domisi-afthaireta-anakyklosi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος, σε έκταση 615 στρεμμάτων στην οδό Κηφισού 60 (πρώην εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη), έχουμε ένα από τα μεγάλα ιδιωτικά έργα προς υλοποίηση. Το Academy Gardens θα είναι ένα από τα νέα malls, ένας πολυχώρος με εμπορικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Η συνολική επιφάνεια είναι 55.000 τ.μ. και ανήκει στην Artume Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης Ακίνητης και Κινητής Περιουσίας.
       
      H επένδυση υπολογίζεται σε 320εκ.ευρώ τα οποία αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από τον επενδυτικό κολοσσό BlackRock. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ιδιωτικό κτιριακό έργο για την Αττική εδώ και αρκετά χρόνια. Θα είναι το πρώτο εμπορικό κέντρο στην Ελλάδα με πιστοποίηση LEED (Leadership Energy and Enviromental Design) - Platinum (US Green Building Council) και θα δημιουργήσει 2000 θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια της κατασκευής του και 1600 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια της λειτουργίας του.
       
      Τα σχέδια προβλέπουν, όχι την κατασκευή ενός ακόμα εμπορικού κέντρου, αλλά ενός πολυχώρου εμπορίου, πολιτισμού και αναψυχής που θα φιλοξενεί αίθουσες κινηματογράφου, εγχώρια και διεθνή εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και αμφιθέατρο για τη φιλοξενία πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δρώμενων. Ένα χαρακτηριστικό που θα το κάνει μοναδικό είναι το 14 στρεμμάτων πράσινο επίπεδο στην οροφή του κτιρίου, όπου θα λειτουργούν οι χώροι εστίασης, με μοναδική θέα στην Ακρόπολη και τον Πειραιά.
       
      Αρχιτέκτονας του έργου είναι ο διάσημος Eric Kuhne, o ο οποίος είναι δημιουργός σημαντικών έργων, όπως το Bluewater Shopping Centre στο Κεντ της Αγγλίας, ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, ενώ έχει σχεδιάσει το master plan της «Πόλης του Μεταξιού», μιας νέας συνοικίας του Κουβέιτ, έκτασης 15,3 χιλιάδων στρεμμάτων. Σχεδιαστική φιλοσοφία του Kuhne είναι το «πάντρεμα» της αρχιτεκτονικής με τον πολιτισμό, το πράσινο, το αστικό και το βιομηχανικό σχέδιο.
       
      Tο project στην περιοχή της Aκαδημίας Πλάτωνος, παραμένει «στοιχειωμένο» από το 2007, καθώς ο μεγάλος επενδυτικός όμιλος BlackRock, ενεπλάκη σε κυκεώνα γραφειοκρατίας και αντιδράσεων από κατοίκους της περιοχής, που δεν επιθυμούν την υλοποίηση της επένδυσης. Aιχμή του δόρατος για τις καθυστερήσεις αποτέλεσε το ύψος των κτιρίων.
      Mε τη τελευταία γνωμοδότηση το ύψος τροποποιείται ως εξής: Προς τη μεριά του αρχαιολογικού χώρου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 18 μ., ενώ προς την πλευρά της λεωφόρου Κηφισού τα 21 μ.
       
      To επόμενο διάστημα αναμένεται η τελική έγκριση από το ΣτΕ προκειμένου να αποκτηθεί στις αρχές του 2017 η οικοδομική άδεια, να ξεκινήσει ταυτόχρονα η διαγωνιστική διαδικασία και η υλοποίηση του έργου που χρονικά αναμένεται να κρατήσει περίπου 2 χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptiksi/erga-polis/item/37758-mia-anasa-prin-to-teliko-nai-i-megali-ependysi-gia-to-academy-gardens
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι ηλιακοί συλλέκτες απαιτούν ενέργεια από ορυκτά καύσιμα για την κατασκευή και τη μεταφορά τους, πριν αρχίσουν την παραγωγή καθαρής ενέργειας. Συνεπώς, ενώ η ενέργεια που παράγεται από τους ηλιακούς συλλέκτες βοηθά να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα, οι συλλέκτες εξακολουθούν να φέρουν το χρέος των ορυκτών καυσίμων, που αντισταθμίζεται μόνο όταν η καθαρή ενέργεια που παράγεται είναι μεγαλύτερη από την ενέργεια που καταναλώθηκε για την κατασκευή τους.
       
      Τώρα, νέα μελέτη Ολλανδών ερευνητών αποκαλύπτει ότι χάρη στην αυξανόμενη ηλιακή ισχύ σε όλο τον κόσμο, η ηλιακή ενέργεια έχει πλέον «εξοφλήσει» το ενεργειακό της χρέος. Συγκεκριμένα, η ενέργεια που παράγεται από τα φωτοβολταϊκά πάνελ τα τελευταία 40 χρόνια έχει αντισταθμίσει την ρυπογόνο παραγωγή ενέργειας που απαίτησε η κατασκευή τους.
       
      Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ερευνητών, για κάθε διπλασιασμό της παγκόσμιας ηλιακής ηλεκτρικής ισχύος, η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τους μειώθηκε κατά 12-13%, και οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μειώθηκαν κατά 17-24%, ανάλογα με το τι υλικό χρησιμοποιήθηκε. Το ηλιακό δυναμικό έχει αυξηθεί περίπου 45% ετησίως από το 1975, φτάνοντας τα 230 γιγαβάτ το 2015. Μέχρι το τέλος του 2016, είναι πιθανό να φτάσουμε τα 300 γιγαβάτ εγκατεστημένης ισχύος.
       
      Η εγκατεστημένη ηλιακή ισχύς έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια χάρις στη σημαντική πτώση των τιμών. Η μελέτη υπολογίζει περίπου 20% μείωση στο κόστος για κάθε διπλασιασμό της παραγωγικής ικανότητας από το 1975.
       
      Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η αντιστάθμιση της ενέργειας πιθανότατα συνέβη περίπου πριν από πέντε χρόνια, τόσο για την ενέργεια που καταναλώθηκε όσο και για τις εκπομπές που παράχθηκαν και πλέον η παγκόσμια ηλιακή ενέργεια έχει καθαρά θετικό αντίκτυπο, που θα συνεχίσει να αυξάνεται.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1182447/oi-iliakoi-sullektes-exoun-apoplirosei-to-xreos-ton-orukton-kausimon-pou-xrisimopoiithikan-gia-tin-kataskeui-tous
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν νέο άξονα σιδηροδρομικών μεταφορών βορρά-νότου στην Ευρώπη, δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία στην Ελβετία, σύμφωνα με την εταιρία των ελβετικών ομοσπονδιακών σιδηροδρόμων.
       
      Η σήραγγα GBT (Σήραγγα Βάσης Γκοτάρ), μεταξύ των πόλεων Ζυρίχη και Λουγκάνο, έχει μήκος 57 χιλιομέτρων και διασχίζει το βουνό Σεν Γκοτάρ στις Άλπεις.
       
      "Είναι Χριστούγεννα"! αναφώνησε ο Αντρέας Μέγερ, επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων (SBB), τον οποίο επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων ATS, μετά την πρώτη διέλευση της σήραγγας από επιβατική αμαξοστοιχία που αναχώρησε από τη Ζυρίχη στις 06:09 τοπική ώρα (07:09 ώρα Ελλάδας) και έφθασε στο Λουγκάνο στις 08:17 (09:17 ώρα Ελλάδας).
       
      Τα εγκαίνια της σήραγγας είχαν γίνει τον Ιούνιο από τον πρόεδρο της ελβετικής συνομοσπονδίας Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν, παρουσία του γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ, της γερμανίδας καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ, του ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι και του αυστριακού καγκελαρίου Κρίστιαν Κερν.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/europaikes-ypodomes/item/37760-elvetia-stin-kykloforia-i-megalyteri-sidirodromiki-siragga-ston-kosmo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η έκθεση «Η αρχιτεκτονική των βιβλιοθηκών στο δυτικό πολιτισμό. Από τη μινωική εποχή στον Μιχαήλ Άγγελο (1600 π.Χ.-1600 μ.Χ.)» φιλοξενείται στο Κεντρικό Κτήριο του Μουσείου Μπενάκη.
       
      Η έκθεση πραγματεύεται την αρχιτεκτονική εξέλιξη των θαλάμων και των κτισμάτων που χρησιμοποιήθηκαν για τη φύλαξη και διατήρηση του εγχάρακτου υλικού, δομημένη σε πέντε βασικές ενότητες: Ελληνικός κόσμος, Ρωμαϊκή εποχή, Βυζάντιο, Δύση τους Μεσαιωνικούς χρόνους και Αναγέννηση.
       
      Στον ελληνικό κόσμο, έμφαση δίνεται στο χαρακτήρα των αρχειοφυλακείων κατά τη μινωική εποχή και στην ανάδειξη των κέντρων όπου, από τα μέσα της πρώτης χιλιετίας, καλλιεργούνταν και προάγονταν τα γράμματα και οι τέχνες (Ναοί των Μουσών). Οι σπουδαιότερες οργανωμένες συλλογές βιβλίων θησαυρίζονταν στις φιλοσοφικές σχολές που άρχισαν να λειτουργούν στη Μίλητο και στη συνέχεια στον Κρότωνα (του Πυθαγόρα), στην Ακαδημία του Πλάτωνα και στο Λύκειο του Αριστοτέλη. Η τυπολογία σύμφωνα με την οποία η επίσημη αίθουσα της βιβλιοθήκης ήταν ένα ναόσχημο κτίσμα συνεχίστηκε και κατά την ελληνιστική εποχή, με την Οικουμενική Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και της Περγάμου (δυναστεία των Ατταλιδών).
       
      Οι Ρωμαίοι, που ίδρυσαν την πρώτη δημόσια βιβλιοθήκη στη Ρώμη το 43 π.Χ., ακολούθησαν την ελληνική αρχιτεκτονική παράδοση, με κάποιες όμως διαφορές: σκοπός τους ήταν να εξισώσουν τη λατινική με την αρχαία ελληνική γραμματεία και για την επίτευξη του σκοπού τους αυτού δημιούργησαν δύο ξεχωριστά μεν, αλλά πανομοιότυπα κτίσματα (διδυμία), στα οποία θησαυρίζονταν το ελληνικό και λατινικό τμήμα αντίστοιχα.
       
      Κατά τη μεσαιωνική εποχή, τόσο στο Βυζάντιο όσο και στα κράτη της δυτικής Ευρώπης, οι βιβλιοθήκες του ελληνορρωμαϊκού πολιτισμού αντιμετωπίζονταν ως «άψυχα σώματα» και πέρασαν στη λήθη. Ως επακόλουθο, το σύνολο της χριστιανικής γραμματείας αποθηκεύτηκε στα πολυάριθμα μοναστήρια που ιδρύθηκαν σε Ανατολή και Δύση. Οι θάλαμοι αυτοί, παρόλο που θησαύριζαν πολύτιμο υλικό, δεν έτυχαν καμίας αρχιτεκτονικής μέριμνας.
       
      Την περίοδο της Αναγέννησης, η σύζευξη της αρχαίας και της χριστιανικής γραμματείας είχε ως αποτέλεσμα και τη δημιουργία νέας τυπολογίας. Έτσι, οι βιβλιοθήκες ανακτούν την παλιά τους αίγλη ως ναοί της γνώσης, καθιερώνεται η ναόσχημη μορφή τους και θεωρούνται ισότιμες με τις εκκλησίες και τα καθολικά. Έκτοτε επανέρχεται και ο θεσμός της διπλοβιβλιοθήκης, η οποία περιλαμβάνει δύο ξεχωριστά τμήματα (το ελληνικό και το λατινικό) στον ίδιο χώρο.
       
      Την έκθεση επιμελήθηκε ο αρχιτέκτονας και ιστορικός του βιβλίου Κ. Σπ. Στάικος και πραγματοποιείται με αφορμή την έκδοση του ομότιτλου βιβλίου του.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=848331
      Περισσότερα...

      0

    • AlexisPap

      Στην κυκλοφορία δόθηκε η μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο στην Ελβετία που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν νέο άξονα σιδηροδρομικών μεταφορών βορρά-νότου στην Ευρώπη
       
      Η σήραγγα GBT (Σήραγγα Βάσης Γκοτάρ), μεταξύ των πόλεων Ζυρίχη και Λουγκάνο, έχει μήκος 57 χιλιομέτρων και διασχίζει το βουνό Σεν Γκοτάρ στις Άλπεις.
       
      «Είναι Χριστούγεννα!» αναφώνησε ο Αντρέας Μέγερ, επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων (SBB), τον οποίο επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων ATS, μετά την πρώτη διέλευση της σήραγγας από επιβατική αμαξοστοιχία που αναχώρησε από τη Ζυρίχη στις 06:09 τοπική ώρα (07:09 ώρα Ελλάδας) και έφθασε στο Λουγκάνο στις 08:17 (09:17 ώρα Ελλάδας).
       
      Τα εγκαίνια της σήραγγας είχαν γίνει τον Ιούνιο από τον πρόεδρο της ελβετικής συνομοσπονδίας Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν, παρουσία του γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ, της γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, του ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι και του αυστριακού καγκελαρίου Κρίστιαν Κερν.
       
      Το κολοσσιαίο έργο χρειάστηκε 17 χρόνια εργασιών προκειμένου να ολοκληρωθεί και κόστισε 11 δισεκατομμύρια ευρώ.
       
      Ο νέος διάδρομος ανάμεσα στον Ρήνο και στις Άλπεις ενώνει σε ευθεία γραμμή τη Βόρεια Θάλασσα με τη Μεσόγειο, από το λιμάνι του Ρότερνταμ μέχρι το λιμάνι της Γένοβας.
       
      Από τη σήραγγα θα διέρχονται κάθε μέρα 260 εμπορικά τρένα με ταχύτητα 100 χλμ την ώρα και 65 επιβατικά τρένα με ταχύτητα έως 200 χλμ. την ώρα.
       
      Οι μεγαλύτερες σήραγγες στον κόσμο μετά την ελβετική είναι του Σέϊκάν στην Ιαπωνία (53,9 χλμ.), και η υποθαλάσσια σήραγγα της Μάγχης που ενώνει τη Γαλλία με τη Βρετανία (50,5 χλμ.).
       
      πηγή: http://news.in.gr/world/article/?aid=1500120246
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.