Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Σχεδόν 320.000 κυπελλάκια καφέ πετιούνται στα σκουπίδια κάθε ώρα στη Γερμανία. Τα ανακυκλώσιμα ποτήρια είναι μια λύση, την οποία ήδη σκέφτεται σοβαρά να στηρίξει το Βερολίνο. Το Φράιμπουργκ έχει κάνει ήδη την αρχή.
       
      Ένα πλαστικό ή χάρτινο κύπελλο καφέ ζει περί τα 15 λεπτά. Μόλις τελειώσει η σύντομη απόλαυση του αγαπημένου ροφήματος το κυπελλάκι καταλήγει αυτόματα στον κάλαθο των αχρήστων. Στο μεταξύ τα πεταμένα κυπελλάκια έχουν καταντήσει πραγματική μάστιγα για τις μεγάλες πόλεις.
       
      Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Βοήθεια για το Περιβάλλον (Deutsche Unwelthilfe) περίπου τρία εκατομμύρια χάρτινα και πλαστικά κυπελλάκια του καφέ καταλήγουν συνολικά στα σκουπίδια κάθε χρόνο στη Γερμανία.
       
      Βάσει υπολογισμών καθένας από τους 82 εκατομ. ανθρώπους που ζουν στη Γερμανία χρησιμοποιεί 37 κυπελλάκια τον χρόνο. Επίσης η βιομηχανική παραγωγή πλαστικών κυπέλλων είναι υπαίτια για την αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα. Οι σχετικές επιβλαβείς εκπομπές υπολογίζονται σε 100.000 τόνους ετησίως.
       
      Και γιατί όχι ανακυκλώσιμα κυπελλάκια;
       
      Η κατανάλωση coffee to go, που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μόδα παγκοσμίως, αρχίζει τελευταία να απασχολεί σοβαρά τους μαγαζάτορες, τους καταναλωτές και φυσικά πολλές περιβαλλοντικές οργανώσεις. Παράλληλα ήδη έχουν γίνει κάποιες πρώτες απόπειρες για αναζήτηση εναλλακτικών. Πολλοί πελάτες συνοικιακών καφέ πηγαίνουν κάθε πρωί με το δικό τους ποτήρι από το σπίτι, ενώ ολοένα περισσότερες καντίνες σε εργασιακούς χώρους, φούρνοι και μικρά καφέ έχουν υιοθετήσει το σύστημα επαναχρησιμοποιούμενων κυπέλλων.
       

       
      Ο δήμος Βερολίνου μάλιστα θέλει να επεκτείνει την πρακτική δίνοντας κίνητρα σε καταστηματάρχες και καταναλωτές να χρησιμοποιούν κυπελλάκια πολλών χρήσεων. Οι καταναλωτές θα πρέπει μόνο να πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο την πρώτη φορά κι έπειτα θα μπορούν να χρησιμοποιούν ξανά και ξανά το ίδιο κύπελλο στα συνεργαζόμενα καφέ. Επίσης όσοι καταναλωτές επιλέγουν επαναχρησιμοποιούμενα κυπελλάκια θα έχουν έκπτωση της τάξεως των 20 σεντ σε κάθε αγορά ροφήματος.
       
      Σύμφωνα με τον δημοτικό σχεδιασμό, το μέτρο αναμένεται να εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο μέσα στις επόμενες εβδομάδες. «Η απόφαση του δήμου Βερολίνου δείχνει το δρόμο προς το μέλλον», αναφέρει σχετικά η Στέφανι Ότερσταϊν από την ΜΚΟ Βοήθεια για το Περιβάλλον.
       
      Σύμφωνα με υπολογισμούς εάν το μέτρο επιτύχει, αναμένεται να επιφέρει διπλό όφελος: τόσο στο πεδίο της προστασίας του περιβάλλοντος όσο και στην εξοικονόμηση χρημάτων για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του καφέ αλλά και τους καταναλωτές.
       
      Το παράδειγμα του Βερολίνου θέλουν να ακολουθήσουν και άλλες πόλεις, ενώ ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο κάποια καφέ και φούρνοι στο Φράιμπουργκ άρχισαν στο πλαίσιο ιδιωτικής πρωτοβουλίας να εφαρμόζουν ένα αντίστοιχα σύστημα ανακύκλωσης κυπέλλων για καφέ. Μέχρι στιγμής με μεγάλη επιτυχία.
       

       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/coffee-to-go-%CE%BC%CE%B5-%CE%AE-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1/a-37373656
       
      Διαβάστε επίσης: Freiburg cup: Πιλοτικό πρόγραμμα για καφέ «πακέτο» σε ποτήρι πολλών χρήσεων
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η επιτροπή υποψηφιότητας του Παρισιού για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 καταθέτει πρόταση για τη δραματική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των Αγώνων σε σχέση με τις δύο τελευταίες διοργανώσεις στο Λονδίνο και το Ρίο ντε Τζανέιρο.
      Το τρίτο μέρος του φακέλου υποψηφιότητάς του Παρισιού θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, και σύμφωνα με τον συνεπικεφαλής της γαλλικής επιτροπής, Τόνι Εστανγκέ, το Παρίσι είχε τοποθετήσει τη βιωσιμότητα στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων.
       
      Συγκεκριμένα, η επιτροπή προτείνει ένα φιλικό προς το περιβάλλον σχέδιο που θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περισσότερο από 50% σε σύγκριση με προηγούμενους Αγώνες.
       
      Η γαλλική πρωτεύουσα είναι μία από τις τρεις υποψήφιες πόλεις που έχουν απομείνει, μαζί με το Λος Άντζελες και τη Βουδαπέστη. Η ΔΟΕ αναμένεται να επιλέξει τη διοργανώτρια πόλη τον Σεπτέμβριο.
       
      «Το όραμά μας είναι για τους πιο βιώσιμους Αγώνες στην ιστορία», δήλωσε ο Εστανγκέ, προσθέτοντας ότι η υποψηφιότητα είναι σύμφωνη με τη συμφωνία του 2015 στο Παρίσι για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.
       
      Σύμφωνα με τον Εστανγκέ, οι Αγώνες στο Παρίσι θα παράγουν κατά εκτίμηση 1,56 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα, αντιπροσωπεύοντας πτώση 55% από τους περίπου 3,42 εκατομμύρια τόνους που παρήγαγαν οι Αγώνες στο Ρίο το 2016 και στο Λονδίνο το 2012.
       
      «Οι ειδικοί που χρησιμοποιήσαμε για την αξιολόγηση του έργου είναι ακριβώς οι ίδιοι με αυτούς που αξιολόγησαν το αποτύπωμα άνθρακα για τα τελευταία παιχνίδια», δήλωσε ο τρεις φορές χρυσός Ολυμπιονίκης στο κανόε καγιάκ σλάλομ και μέλος της ΔΟΕ.
      Η χρήση των υφιστάμενων χώρων και προσωρινών κατασκευών, καθώς και η σχεδόν καθολική χρήση δημόσιων μεταφορών, θα βοηθήσουν στην επίτευξη του φιλόδοξου στόχου, με την κατασκευή ενός κέντρου υγρού στίβου να θεωρείται ως το μόνο απαραίτητο νέο μεγάλο έργο.
       
      «Θα χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένα υλικά για να μειώσουμε το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα. Διαθέτουμε επίσης ήδη όλες τις υποδομές, όπως δρόμους, ξενοδοχεία και αεροδρόμια, ώστε να διοργανώσουμε τους πιο βιώσιμους Αγώνες στην ιστορία», κατέληξε ο Εστναγκέ.
       
      Πηγή:
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περαιτέρω μείωση των τελών αντιρρήσεων για τους δασικούς χάρτες, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε περισσότερους πολίτες να υποβάλουν αντίρρηση, σε περίπτωση που διαφωνούν με την εκτίμηση της θεματικής αποτύπωσης του δασικού χάρτη της περιοχής τους, προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπογράφουν ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, και αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Χουλιαράκης.
       
      Υπενθυμίζεται, ότι τα τέλη αντιρρήσεων, από τον Νοέμβριο 2016, είναι ήδη μειωμένα κατά 10%, σε σχέση την αντίστοιχη ΚΥΑ που είχε εκδοθεί το 2014. Η νέα ΚΥΑ προβλέπει την περαιτέρω μείωση των τελών, ειδικά για τους πολίτες που κατέχουν μικρές εκτάσεις, καθώς επίσης και τη διαίρεση της κατηγορίας από 5 έως 20 στρέμματα, σε δύο κατηγορίες, από 5 έως 10 στρέμματα και από 10 έως 20 στρέμματα.
       
      Σύμφωνα με την νέα κατανομή, οι μειώσεις των τελών στις χαμηλές κατηγορίες φτάνουν έως και 60%, ενώ στην ανώτερη κατηγορία η μείωση είναι 7%, όπως φαίνονται αναλυτικότερα στον παρακάτω πίνακα:
       

       
       
      Ταυτόχρονα, υπάρχουν ήδη πέντε περιπτώσεις οι οποίες εξαιρούνται από την καταβολή τέλους αντιρρήσεων, όπως είναι:
      οι περιπτώσεις περιοχών που συμπεριλήφθηκαν στο δασικό χάρτη λόγω μη αποτύπωσης των ρυμοτομικών σχεδίων,
      οι περιοχές που φαίνονται ως δασικές το 1945, αλλά περιλαμβάνονται στον εποικισμό,
      οι περιοχές που φαίνονται είτε το 1945, είτε τώρα, ως χορτολιβαδικές ή βραχώδεις ή πετρώδεις και περιλαμβάνονται στον εποικισμό,
      οι περιοχές με τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού και
      οι περιοχές με εκκρεμείς πράξεις χαρακτηρισμού.

      «Η ανάρτηση και η κύρωση των δασικών χαρτών αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΝ και ένα σημαντικό εργαλείο, τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για την αειφορική ανάπτυξη της χώρας.
       
      Εξάλλου, κατά την πρόσφατη συνάντηση του Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτη Φάμελλου, με τα ανώτατα στελέχη των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων κατέστη σαφές ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι η στενότερη συνεργασία των δύο μερών, προκειμένου να καταγράφονται άμεσα τα προβλήματα που ανακύπτουν και να δίνονται απαντήσεις και λύσεις, προς τις υπηρεσίες και προς και τους πολίτες», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΥΠΕΝ και προσθέτει:
       
      «Ο ήδη αυξημένος χρόνος υποβολής των αντιρρήσεων, κατά 15 ημέρες, δηλαδή από τις 45 στις 60 ημέρες, η ενίσχυση των Σημείων Υποστήριξης Ανάρτησης Δασικού Χάρτη (ΣΥΑΔΧ), η αποτελεσματική ενημέρωση των πολιτών, καθώς και οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις για τον αγροτικό κόσμο στοχεύουν σε αυτή την κατεύθυνση. Η δε περαιτέρω μείωση των τελών αντίρρησης, με βάση την νέα ΚΥΑ, επιτρέπει σε περισσότερους πολίτες να υποβάλλουν αντιρρήσεις, προλαμβάνοντας οποιαδήποτε κοινωνική αδικία».
      Η ΚΥΑ έχει υπογραφεί και έχει σταλεί για δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/32218/
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Μετά από αρκετά σκαμπανεβάσματα και συνεχείς αναβολές, το τέλος των χρεώσεων περιαγωγής εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης θα γίνει πραγματικότητα το καλοκαίρι και συγκεκριμένα από τις 15 Ιουνίου.
      Αυτό αποφασίστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες σε συνεδρίαση στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στην οποία συμφωνήθηκαν οι χρεώσεις μεταξύ των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας όταν οι συνδρομητές τους χρησιμοποιούν άλλα δίκτυα. Η κίνηση αυτή αποτελεί το τελευταίο κομμάτι του παζλ το οποίο ήταν αναγκαίο για την οριστική κατάργηση των τελών περιαγωγής για τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας της Ε.Ε. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται ότι οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας θα μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες περιαγωγής εντός της Ε.Ε, από τη στιγμή που δε θα μπορούν να χρεώνουν τους συνδρομητές τους γι'αυτές.
       
      Έτσι σε ότι αφορά τις χρεώσεις χονδρικής μεταξύ των παρόχων, η κίνηση δεδομένων ύψους 1GB θα κοστίζει 7,7 ευρώ από τον προσεχή Ιούνιο και θα μειωθεί στα 2.5 ευρώ το 2022. Αντίστοιχα το κόστος μιας τηλεφωνικής κλήσης θα μειωθεί από τα 5 στα 3.2 cents το λεπτό ενώ το κόστος αποστολής SMS έχει οριστεί στο 1 cent. H Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάζει τις τιμές κάθε δύο χρόνια και αν κριθεί αναγκαίο θα προτείνει νέα όρια.
       
      Σε δηλώσεις του ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπεύθυνος για θέματα Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς, Andrus Ansip, καλωσορίζει την απόφαση «που από καιρό είχαμε υποσχεθεί και η οποία θα επιτρέπει στους Ευρωπαίους κατοίκους να ταξιδεύουν εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρίς να χρεώνονται με τέλη περιαγωγής. Επιπλέον έχουμε πάρει τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου να είμαστε βέβαιοι ότι οι πάροχοι θα συνεχίσουν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους προκειμένου να παρέχουν πιο ελκυστικές προσφορές στις εγχώριες αγορές τους».
       
      Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καθώς και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα πρέπει πλέον να εγκρίνουν επισήμως τη συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα, με τις τιμές χονδρικής μεταξύ των παρόχων να ενεργοποιούνται από τις 15 Ιουνίου, δίνοντας τους αρκετό χρόνο να προχωρήσουν στις απαραίτητες κινήσεις.
       
      Πηγή: Europa.eu - http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-15-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%87%CF%81%CE%B5%CF%8E%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%80-r13448
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για να δοθεί το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αθήνα-Θεσσαλονίκη που αφορά τα 25χλμ από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα. Το σημείο που έχει χαρακτηριστεί ως εθνική καρμανιόλα με εκατοντάδες θύματα, έγινε εχθές σημείο δημοσιογραφικής επίσκεψης αλλά και του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
       
      Το έργο στο οποίο είχε την ευκαιρία να παραβρεθεί το ypodomes.com θα είναι σαφέστατα το εντυπωσιακότερο από τεχνικής άποψης σημείο του αυτοκινητόδρομου Αθήνας-Θεσσαλονίκης και το "καμάρι" της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.
       
      Αιτία η 3 μεγάλες Σήραγγες οι οποίες θα αντικαταστήσουν το σημερινό επικίνδυνο πέρασμα της Κοιλάδας των Τεμπών αλλά και των στροφών του Πλαταμώνα. Η μεσαία από τις 3 σήραγγες, η Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών έχει μήκος 6χλμ και είναι πλέον η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της Ελλάδας αλλά και ολόκληρων των Βαλκανίων.
       
      Η επίσκεψη δημοσιογράφων, Υπουργείου, Περιφέρειας και Δήμων της περιοχής έγινε σημειολογικά λίγο μετά την συμφωνία για την ολοκλήρωση του έργου.
       
      Θα πρέπει να σημειώσουμε πως απομένουν μόλις 55 μέρες για να ξεκινήσει η επίσημη λειτουργία που θα κατεβάσει την χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε 4 ώρες και 15 λεπτά, ενώ θα ολοκληρώσει τα έργα που ξεκίνησαν πριν από 45 και πλέον χρόνια, καθώς τα έργα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1970 με τα πρώτα τμήματα για τη δημιουργία αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει τις δύο Ελληνικές Μητροπόλεις. Επί 4 δεκαετίες πέρασαν αμέτρητες Κυβερνήσεις και Υπουργοί για να φτάσουμε στο σημερινό σημείο της πλήρους ολοκλήρωσης ενός αυτοκινητόδρομου που θα πλήρης, κλειστός, ασφαλής, με δεκάδες σήραγγες, γέφυρες και μεγάλα τεχνικά έργα.
       
      Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος επισκέφθηκε το έργο, μεταξύ άλλων είπε: «Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων έχει ολοκληρωθεί. Γίνεται μια προσπάθεια. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες για να ολοκληρωθεί επιτέλους το όνειρο που είχαν οι παππούδες μας, οι γονείς μας. Και σήμερα, θα το ζήσουν εμείς και τα παιδιά μας. Πιστεύω ότι είμαστε σε παρά πολύ καλό δρόμο και θα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο δεκαετιών για τη χώρα».
       
      Για το πριμ επιτάχυνσης: Ζητήθηκαν από την παραχώρηση 12 εκατομμύρια περίπου για πριμ επιτάχυνσης και με τη συμφωνία που έχουμε κάνει, δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ. Το έργο αυτό είχε προχωρήσει παρά πολύ. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης παρά τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων και των εργοληπτών. Η συμφωνία που έγινε δεν περιλαμβάνει ούτε ένα ευρώ πριμ επιτάχυνσης. Υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων. Και εκεί έγινε διαπραγμάτευση και εξοικονομήθηκαν περίπου 36 εκατομμύρια Δόθηκαν λιγότερα χρήματα από αυτά που είχαν εκδικαστεί στα διαιτητικά δικαστήρια».
       
      Υπογραμμίζεται, ότι η παραίτηση των παραχωρησιούχων από σωρεία διαιτητικών αποφάσεων και διεκδικήσεων αποζημίωσης τους, που τους απέδιδαν οικονομικές αποζημιώσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία των έργων παραχώρησης στη χώρα μας.
       
      Να σημειώσουμε τέλος, ότι με την ολοκλήρωση κα παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, αποσοβήθηκε πλήρως ο κίνδυνος επιστροφής 936 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση από τη χώρα μας τα οποία αφορούν τις χρηματοδοτήσεις που είχαν δοθεί στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Γεγονός, που θα είχε βαρύτατες συνέπειες για την ελληνική οικονομία.
       
      Η αναγκαιότητα για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας προέκυψε εξ αιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα είχαν σαν συνέπεια την ολοκλήρωσή του σε χρόνους πέραν του 2018 με ότι αυτό συνεπάγονταν για την οδική ασφάλεια των πολιτών που θα εξακολουθούσαν να κινούνται για δύο επί πλέον έτη στην σημερινή Παλαιά Εθνική Οδό Ευαγγελισμού – Σκοτίνας.
       
      Τέλος, όσον αφορά τα διόδια στα Τέμπη ο κ. Σπίρτζης, εξήγησε, ότι «στα Τέμπη και σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους θα γίνουν οι σταθμοί των διοδίων που είχαν προβλεφθεί στις αρχικές συμβάσεις. Ο στόχος μας είναι στις αρχές του 2018 να μην έχουμε πουθενά μετωπικά διόδια και να υπάρχει το αναλογικό σύστημα διοδίων».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/38725-meta-apo-45-xronia-ergon-oloklironetai-o-aftokinitodromos-athina-thessaloniki
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε σύσταση και πώληση στην αγορά δύο εταιρειών με πελάτες όλων των κατηγοριών, θα προχωρήσει «σε πρώτη φάση», η ΔΕΗ, όπως είπε μεταξύ άλλων χθες ο επικεφαλής της Επιχείρισης Μανώλης Παναγιωτάκης.
       
      Κατά την τελετή κοπής της πίτας της Επιχείρησης, ο κ. Παναγιωτάκης αναφέρθηκε και στις εξελίξεις στη λιανική αγορά, όπως αυτές καθορίζονται από τη μνημονιακή υποχρέωση της χώρας για τη μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική κάτω από το 50% ως το 2020, υπογραμμίζοντας για μία ακόμα φορά ότι το άνοιγμα της αγοράς πρέπει να γίνει με ομαλό τρόπο, κάτι που δεν διασφαλίζεται, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΔΕΗ, από τις δημοπρασίες ΝΟΜΕ.
       
      Η σύσταση και πώληση στην αγορά χαρτοφυλακίων λιανικής με όλες τις κατηγορίες πελατών είναι η στρατηγική που αναπτύσσει η ΔΕΗ προκειμένου η μείωση του μεριδίου αγοράς να γίνει με ελεγχόμενο τρόπο και όχι επί ζημία όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τα ΝΟΜΕ. Σε αυτές τις εταιρείες η ΔΕΗ θα μπορεί να διαθέτει μειοψηφικό ποσοστό.
       
      Στην αγορά επικρατούν έντονες επιφυλάξεις για αυτή την ιδέα, ενώ μετά την εμπειρία της δεύτερης δημοπρασίας ΝΟΜΕ παράγοντες της αγοράς αναφέρονται ανοικτά στην πώληση μονάδων της ΔΕΗ, ως τον μοναδικό ρεαλιστικό τρόπο να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός στην αγορά χωρίς παράλληλα να τεθεί σε κίνδυνο η οικονομική βιωσιμότητα της μεγαλύτερης βιομηχανικής επιχείρισης της χώρας.
       
      Βεβαίως, στην περίπτωση που οι θεσμοί κρίνουν ότι με τα ΝΟΜΕ δεν προχωρά η απελευθέρωση της αγοράς, είναι δεδομένο ότι θα θέσουν ζήτημα πώλησης μονάδων ή αποχώρησης του Δημοσίου από το μετοχικό κεφάλαιο της Επιχείρησης.
       
      Ήδη, στις συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης έχει τεθεί το θέμα πώλησης του 17% της ΔΕΗ (που βρίσκεται στην κυριότητα του ΤΑΙΠΕΔ), ενδεχομένως σε συνδυασμό με την παραχώρηση του μάνατζμεντ.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=113085
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ανάπτυξη φθηνών συνθετικών υπερ-υδρόφοβων επιφανειών, που θα μπορούν να συλλέγουν νερό από την ομίχλη, ιδίως σε περιοχές με ξηρασία, είναι ο στόχος ενός ερευνητή του ΕΜΠ, του επίκουρου καθηγητή Αθανάσιου Παπαθανασίου της Σχολής Χημικών Μηχανικών.
       
      Καθώς οι βροχοπτώσεις στη Μεσόγειο εμφανίζουν ετήσια μείωση έως 100 χιλιοστά μετά το 1950, πολλές χώρες -και η Ελλάδα- αναζητούν καινοτομίες που θα τους επιτρέψουν να συλλέγουν το πολύτιμο νερό σε άνυδρες περιοχές. Η ερευνητική ομάδα του κ. Παπαθανασίου, εδώ και χρόνια, έχει εστιάσει την έρευνά της σε χρήσιμα υδρόφοβα υλικά, με επιχορήγηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (ERC).
       
      Η αρχή είχε γίνει το 2009 με το πενταετές πρόγραμμα Hydrofakir (Υδροφακίρης), που αφορούσε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιφανειών με πλήρως ελεγχόμενη διαβρεκτικότητα, οι οποίες συμπεριφέρονται άλλοτε ως υδρόφοβες και άλλοτε ως υδρόφιλες. Χρησιμοποιώντας ως πρότυπο την επιφανειακή μορφολογία των φύλλων του λωτού, δημιουργούνται κατάλληλες μικρο-ακίδες, έτσι ώστε οι σταγόνες του νερού να μην απορροφώνται, αλλά να «κάθονται», όπως ένας φακίρης πάνω σε κρεβάτι με καρφιά.
       
      Τώρα το ERC ανακοίνωσε ότι θα επιχορηγήσει με €150.000 για το επόμενο ενάμισι έτος το νέο καινοτόμο πρόγραμμα Hydropho-Cheap, το οποίο επεκτείνει τα ερευνητικά αποτελέσματα του «Υδροφακίρη», ώστε να αξιοποιηθούν εμπορικά.
       
      Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Παπαθανασίου, στόχος του Hydropho-Cheap είναι, είτε η δημιουργία ενός μηχανήματος που θα παράγει τέτοιες υπερ-υδρόφοβες ή υπερ-υδατοαπωθητικές επιφάνειες, είτε η κατά παραγγελία δημιουργία τέτοιων επιφανειών για τρίτους. Στόχος του ίδιου είναι να κατοχυρώσει τη σχετική τεχνολογική πατέντα και τα ερευνητικά αποτελέσματα να αξιοποιηθούν σε εμπορικό επίπεδο, πιθανώς σε συνεργασία με κάποιες εταιρείες της Ελλάδας ή του εξωτερικού.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Neo_uliko_tha_sullegei_nero_apo_tin_omichli/#.WJRTcVWLTZ4
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το θέμα της κατασκευής της νέας πυρηνικής μονάδας στη Βουλγαρία συνεχίζει να συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον στη Βουλγαρία, εν μέσω της προεκλογικής περιόδου. Άλλωστε, είναι στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης σε σχέση με τον ενεργειακό τομέα, στον απόηχο της κρίσης επάρκειας ισχύος.
       
      Υπό αυτό το πρίσμα, ως σημαντική αξιολογείται η χθεσινή παρέμβαση της Κομισιόν, που ουσιαστικά σηματοδοτεί ότι το ζήτημα βρίσκεται εντός του πλαισίου ενδιαφέροντος της ΕΕ σε σχέση με την αναμόρφωση του ενεργειακού τομέα, ιδίως σε ό,τι αφορά το περιφερειακό επίπεδο, με δεδομένες και τις γεωπολιτικές συνιστώσες του ζητήματος.
       
      Χθες, σε συνέντευξή του στην Βουλγαρική Εθνική Ραδιοφωνία, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αρμόδιος για θέματα Ενεργειακής Ένωσης, Μάρος Σέφτσοβιτς δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι έτοιμη να προσφέρει στην Βουλγαρία ανάλυση εμπειρογνωμόνων σχετικά με την ανάγκη κατασκευής νέας πυρηνικής μονάδας παραγωγής ενέργειας.
       
      Ο Σέφτσοβιτς υπογράμμισε ότι η απόφαση για την κατασκευή του έργου ανήκει στο κράτος και ότι η Κομισιόν μπορεί να δώσει την γνώμη της για την αναγκαιότητα κατασκευής, εξετάζοντας τις ανάγκες του κράτους, της ευρύτερης περιοχής και ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
       
      Οι ειδικοί της Κομισιόν και της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος μπορούν να εξηγήσουν ποιες είναι οι ανάγκες του τομέα της ενέργειας και πώς μπορούν να εκσυγχρονιστούν, δήλωσε ο Σέφτσοβιτς.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ekdilo-endiaferon-tis-komision-gia-ti-nea-pyriniki-monada-sti-voylgaria
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Άρχισε από σήμερα 1η Φεβρουαρίου η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, σε πρώτη φάση στα τρόλεϊ, τραμ, λεωφορεία και τον ηλεκτρικό Πειραιά-Κηφισιά (Γραμμή 1 του Μετρό). Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους: το πολλαπλό εισιτήριο (AΤΗ.ΕΝΑ Τicket) και την έξυπνη κάρτα (AΤΗ.ΕΝΑ Card).
      Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ΟΑΣΑ, το ΑTH.ENA TICKET είναι επαναφορτιζόμενο. Κατά την έκδοσή του, φορτίζεται με έναν από τους γνωστούς τύπους εισιτηρίων. Εφόσον ο κάτοχός του το διατηρεί σε καλή κατάσταση, μπορεί να επαναφορτιστεί αρκετές φορές με έναν τύπο εισιτηρίου κάθε φορά.
       
      Κατά την πρώτη φάση, οι επιβάτες θα μπορούν να φορτίζουν το πολλαπλό εισιτήριο με προϊόντα κομίστρου, όπως το ημερήσιο, το 5ήμερο, το 3ήμερο, τα κανονικά εισιτήρια αεροδρομίου για το μετρό και τα λεωφορεία express.
       
      Η πώληση του πολλαπλού εισιτηρίου γίνεται από τα αυτόματα μηχανήματα της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) και των γραμμών του τραμ. Από σήμερα έχουν τεθεί σε λειτουργία τα μηχανήματα στους σταθμούς Κηφισιά, Μαρούσι, Καλλιθέα και στη στάση Σύνταγμα του τραμ.
       

       
       
      Εντός μηνός θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα 169 μηχανήματα όλων των σταθμών της γραμμής 1 και των στάσεων του τραμ. Επίσης, οι υπόλοιποι τύποι κομίστρου χαμηλότερης αξίας θα ενσωματωθούν σταδιακά στο νέο σύστημα.
       
      Η AΤΗ.ΕΝΑ Card είναι μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις που επιθυμεί ο επιβάτης.
       
      Οι επιβάτες που είναι ήδη κάτοχοι καρτών κανονικής τιμής (αξίας 30 ευρώ και άνω), αλλά και οι επιβάτες που ενδιαφέρονται να την αποκτήσουν φορτισμένη με προϊόν κομίστρου κανονικής τιμής (αξίας 30 ευρώ και άνω), μπορούν να υποβάλουν αίτηση στον ιστότοπο www.athenacard.gr -για την ώρα εμφανίζει μήνυμα σφάλματος-, εισάγοντας τα απαραίτητα στοιχεία. Με τον τρόπο αυτό η απόκτηση και η αντικατάσταση των χάρτινων καρτών από την έξυπνη κάρτα ATH.ENA θα γίνει σταδιακά και χωρίς ταλαιπωρία.
       
      Κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής, θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών. Έτσι, οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια €1,40 και €0,60 θα συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα.
       
      Επίσης, οι επιβάτες που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία,6μηνιαία, ετήσια) μπορούν να συνεχίσουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά. Στα λεωφορεία, τρόλλεϋ και τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα ΜΙΑ φορά στα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.
       

       
       
      Στη γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα πρέπει να τα επικυρώνουν ΔΥΟ φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν την δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
       
      Τέλος, όλες οι ομάδες που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση (όπως οι άνεργοι και τα ΑΜΕΑ), καθώς και οι ομάδες που μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο (όπως οι πολύτεκνοι και οι φοιτητές) θα συνεχίσουν να μετακινούνται όπως πριν.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CF%84%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%84%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%8A-r13451
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οχτακόσια εικοσιένα επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας.
       
      Στις 30 Ιανουαρίου 2017 έληξε η ημερομηνία υποβολής προτάσεων επενδυτικών σχεδίων, ενώ όπως αναφέρει το υπουργείο, η οριστικοποίηση αυτών των υποβολών θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου 2017.
       
      Τα στοιχεία χαρακτηρίζονται ενθαρρυντικά από το υπουργείο και σύμφωνα με την ανάλυσή τους, το μεγαλύτερο μέρος των επενδυτικών σχεδίων (41,3%) αιτούνται φορολογική απαλλαγή, ενώ τα υπόλοιπα αιτούνται επιχορήγηση ή leasing ή ενίσχυση μισθολογικό κόστους.
       
      Το 65% των επενδυτικών σχεδίων και το 51,3% του συνολικού ύψους των επενδύσεων αφορούν την βιομηχανία (κυρίως στον κλάδο της αγροτοδιατροφής) και λίγες επενδύσεις σε logistics, ενώ τα επενδυτικά σχέδια στον τουρισμό συνιστούν το 35% των επενδυτικών σχεδίων και αφορούν το 48,7% του συνολικού ύψους επενδύσεων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Schedia_%E2%82%AC22_dis_upoblithikan_gia_ton_ependutiko_nomo/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε «καλό δρόμο» ως προς την επίτευξη των ενεργειακών στόχων βρίσκεται η Ευρώπη, σύμφωνα με τη δεύτερη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάσταση της Ενεργειακής Ένωσης.
       
      Μεταξύ άλλων, διαπιστώνεται ότι οι χώρες της ΕΕ έχουν προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό της οικονομίας και έχουν μεταβεί σε μία εποχή χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών.
       
      Ως εκ τούτου, η ΕΕ έχει σημειώσει ικανοποιητική πρόοδο, όσον αφορά την επίτευξη των στόχων της Ενεργειακής Ένωσης, κυρίως των στόχων του 2020 για την ενέργεια και το κλίμα, ενώ έχει ήδη επιτύχει τον στόχο για τελική κατανάλωση ενέργειας.
       
      Το ίδιο ισχύει και για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου: το 2015, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ήταν κατά 22% χαμηλότερες από το επίπεδο του 1990.
       
      Η ΕΕ βρίσκεται επίσης σε καλό δρόμο στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπου - με βάση τα δεδομένα του 2014 - το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έφθασε το 16% της ακαθάριστης τελικής κατανάλωσης ενέργειας.
       
      Μια άλλη σημαντική τάση είναι το γεγονός ότι η ΕΕ εξακολουθεί να αποσυνδέει με επιτυχία την οικονομική της ανάπτυξη από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Κατά την περίοδο 1990 - 2015, το συνδυασμένο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της ΕΕ (ΑΕΠ) αυξήθηκε κατά 50%, ενώ οι συνολικές εκπομπές μειώθηκαν κατά 22%.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/32075/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Έπρεπε να περάσουν 10 χρόνια και 10 μήνες για να φτάσουμε σήμερα στο ιστορικό σημείο να πανηγυρίσουμε την πλήρη διάνοιξη της πρώτης από τις 2 σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης.
       
      To ypodomes.com ήταν εκεί για να παρακολουθήσει την διαδικασία και μόλις πριν από λίγο σε εορταστικό κλίμα ο πρώτος Μετροπόντικας, ο "ΑΚΤΩΡ" μπήκε στον σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ολοκληρώνοντας τη διάνοιξη της Σήραγγας. Σε περίπου 2 μήνες θα ακολουθήσει και ο δεύτερος Μετροπόντικας, δίνοντας happy end στο "δράμα" που ζήσαμε για χρόνια. Το τελευταίο κομμάτι της σήραγγας που διανοίχθηκε από τον «Ηρακλή», μεταξύ Νέας Ελβετίας και Ανάληψης», έχει μήκος 1.800 μέτρων.
       
      Η διάνοιξη της διπλής σήραγγας μήκους 9,6χλμ του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι όχι μόνο σημαντική αλλά εξασφαλίζει πλέον την ολοκλήρωση και λειτουργία του πλέον πολυαναμενόμενου έργου για την πόλη.
       
      Από εδώ και έπειτα αυτό που θα γίνει είναι η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού σε όλους τους σταθμούς, το στρώσιμο των γραμμών, η εκκίνηση των αρχιτεκτονικών εργασιών στους σταθμούς, η έλευση των τρένων, προκειμένου στις αρχές του 2019 να ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια τα οποία υπολογίζεται να διαρκέσουν 16 μήνες.
       
      Η εκκίνηση της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί την Άνοιξη του 2020 με τη λειτουργία του τμήματος Συντριβάνι-Νέα Ελβετία. Το τμήμα μεταξύ του «Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού» και του σταθμού «Βενιζέλου» εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία το 2022 λόγω των εργασιών που απαιτούνται στον τελευταίο και που θα καθυστερήσουν περίπου 1 έτος.
       
      Το τελικό χρονοδιάγραμμα θα κλειδώσει με την ολοκλήρωση των μελετών για το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ που θα αποκαλύψει και τον απαιτούμενο χρόνο. Από την πλευρά της η διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι αισιόδοξη ότι οι εργασίες θα τρέξουν και με την επέκταση προς Καλαμαριά να παραδίδεται ένα χρόνο μετά τη βασική γραμμή, το 2021.
       
       
       
      Η «ανατομία» του έργου
       
      1. Στοιχεία του έργου
       
      Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης (CON-06/004)
      Σύστημα Δημοπράτησης: Μελέτη-Κατασκευή
      Συμβατικό Τίμημα: 951 εκ. € (χωρίς αναθεώρηση & ΦΠΑ) / 1,012 δισ. € (με αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ)
      Έκπτωση: 11,54%
      Ανάδοχος Κοινοπραξία: ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ/IMPREGILO/ANSALDO STS/SELI/HITACHI Rail Italy
      Φυσικό Αντικείμενο: Διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 9,6 χλμ. περίπου, 13 σταθμούς, τον επίσταθμο, το Αμαξοστάσιο με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και το Κτίριο Διοίκησης, τα αναγκαία ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και 18 συρμούς.
      Ημερομηνία Ανάθεσης: 07.4.2006
      Συμβατική Ημερομηνία Περαίωσης: 02.10.2012
      Οριακή Προθεσμία Έργου: 01.12.2014
      Εκτιμώμενη Ημερομηνία Λειτουργίας: Τέλη του 2020 (εκτός Βενιζέλου) / Τέλη του 2021 (Βενιζέλου)
       
      2. Απορροφήσεις–Ποσοστά Ολοκλήρωσης–Υπολειπόμενο αντικείμενο
       
      Τα κύρια στοιχεία του κατασκευασμένου έργου συνοψίζονται στα εξής:
       
      - Ποσοστό ολοκλήρωσης συνολικού οικονομικού αντικειμένου (Αρχικής & Συμπλ. Συμβ.): 52% περίπου
      - Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΠΜ: 72% περίπου
      - Ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων ΤΒΜ: 97% περίπου
      - Ποσοστό ολοκλήρωσης μελετών: 85% περίπου
      - Ποσό απορροφήσεων (με προκαταβολές και αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ): 489 εκ. € περίπου
      - Ποσό απορροφήσεων μόνο για εργασίες (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ): 417 εκ. € περίπου
       
      3. Περιγραφή Προόδου
       
      I. Έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί οι κύριες εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις εξής θέσεις:
       
      1. Σταθμός «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» (ΝΣΣ),
      2. Σταθμός «Δημοκρατίας»,
      3. Σταθμός «Σιντριβάνι»,
      4. Σταθμός «Πανεπιστήμιο»,
      5. Σταθμός «Παπάφη»,
      6. Σταθμός «Ευκλείδης»,
      7. Σταθμός «Φλέμινγκ»,
      8. Σταθμός και διασταύρωση «Ανάληψη»,
      9. Επίσταθμος ΝΣΣ,
      10. Διακλάδωση «Δημοκρατίας»,
      11. Διασταύρωση «Σιντριβάνι».
       
      Έχει ξεκινήσει η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (τοιχοποιίες, σοβάδες κ.λπ.) στους σταθμούς «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», «Πανεπιστήμιο», «Ευκλείδης» και στους υπόλοιπους σταθμούς η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
      Κυλιόμενες κλίμακες έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς «Ευκλείδης», «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Πανεπιστήμιο», ενώ στους υπολοίπους η τοποθέτηση θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.
       
      II. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις θέσεις:
       
      1. Σταθμός και διακλάδωση «Πατρίκιος»: έχει ολοκληρωθεί το μόνιμο περιμετρικό κέλυφος και η υπόγεια αντηρίδα με jet grouting, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο επίπεδο -1 και η σκυροδέτηση των πλακών στο επίπεδο -1.
      2. Σταθμός «Βούλγαρη»: έχει ολοκληρωθεί το περιμετρικό κέλυφος, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο -2 και η σκυροδέτηση της πλάκας -1.
      3. Σταθμός και Διασταύρωση «Νέα Ελβετία»: έχει ολοκληρωθεί το περιμετρικό κέλυφος, η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη.
      4. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή του C&C και της ΝΑΤΜ στην οδό Αλατίνη.
       
      III. Στο σταθμό «Αγ. Σοφία» βρίσκεται σε εξέλιξη η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του σταθμού και στις δύο προσβάσεις.
       
      IV. Στο σταθμό «Βενιζέλου», από το Δεκέμβριο 2012 δεν εκτελείται καμία εργασία. Αναμένεται η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού, σε συνέχεια της συνεδρίασης του ΚΑΣ της 17ης Ιανουαρίου 2017, για την κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση κατά χώρα των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί στο επίπεδο -1.
       
      V. Στο Αμαξοστάσιο ολοκληρώθηκε η περιμετρική αντιστήριξη και η κατασκευή του φέροντος οργανισμού του Κτιρίου Ι. Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων του Κτιρίου Ι και η κατασκευή του Κτιρίου ΙΙ. Την προηγούμενη εβδομάδα παραδόθηκε ο χώρος μετά την ολοκλήρωση της ανασκαφής.
       
      VI. Έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της βόρειας σήραγγας μονής τροχιάς με ΤΒΜ, συνολικού μήκους 7,8 χλμ και συγκεκριμένα από το σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» μέχρι το σταθμό «Ν. Ελβετία». Θα ακολουθήσει η διάλυση και απομάκρυνση του 1ου ΤΒΜ από το φρέαρ στην διασταύρωση «Ανάληψη». Για την ολοκλήρωση της διάνοιξης της νότιας σήραγγας με το 2ο ΤΒΜ στην ίδια θέση υπολείπονται 400 μ. περίπου.
       
      VII. Η πρόοδος του αρχαιολογικού έργου είναι η εξής:
       
      1. Σταθμός «ΝΣΣ»: ολοκληρώθηκε στο σταθμό, τις διασταυρώσεις και τη βόρεια είσοδο – εκκρεμεί στη νότια πρόσβαση και σε τρία φρεάτια
      2. Διασταύρωση ΝΣΣ: ολοκληρώθηκε
      3. Επίσταθμος: ολοκληρώθηκε
      4. Σταθμός «Δημοκρατία»: ολοκληρώθηκε στο σταθμό – εκκρεμεί στη βόρεια και νότια πρόσβαση
      5. Διακλάδωση «Δημοκρατία»: ολοκληρώθηκε
      6. Σταθμός «Βενιζέλου»: εκτελέστηκε σε βάθος 7m περίπου – δεν εκτελέστηκε ανασκαφή στις προσβάσεις
      7. Σταθμός «Αγ. Σοφία»: ολοκληρώθηκε στο βόρειο τμήμα του σταθμού. Συνεχίζεται στο νότιο τμήμα και στις προσβάσεις βόρεια και νότια
      8. Σταθμός «Σιντριβάνι»: ολοκληρώθηκε στο σταθμό και στη βόρεια πρόσβαση. Σε εξέλιξη είναι στη νότα πρόσβαση
      9. Διασταύρωση «Σιντριβάνι»: ολοκληρώθηκε
      10. Σταθμός «Πανεπιστήμιο»: ολοκληρώθηκε
      11. Σταθμός «Ευκλείδης»: ολοκληρώθηκε
      12. Σταθμός «Φλέμινγκ»: ολοκληρώθηκε
      13. Αμαξοστάσιο: ολοκληρώθηκε
       
      VIII. Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 85% των μελετών. Υπολείπονται κυρίως οι μελέτες των συστημάτων και των συρμών.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/thessalonikis/item/38702-metro-thessalonikis-meta-apo-10-xronia-ksetrypithikan-oi-siragges-update
       

      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οι ιδρυτές της εταιρείας, επιστήμονες πληροφορικής, από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, κατάφεραν να κατασκευάσουν μια συσκευή που εντοπίζει τη θέση σκαφών μέσω του δορυφορικού συστήματος Iridium και των GPS, GALILEO, με σχεδόν απόλυτη κάλυψη ακόμα και στα πιο δυσπρόσιτα μέρη.
       
      Στους 25 semifinalists του διαγωνισμού MITEF Greece Startup Competition 2017 πέρασε η OpenIchnos, με έδρα το Ηράκλειο της Κρήτης, μετά από την κατάκτηση του βραβείου στο Bluegrowth.
       
      Οι ιδρυτές της εταιρείας, επιστήμονες πληροφορικής, από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, κατάφεραν να κατασκευάσουν μια συσκευή που εντοπίζει τη θέση σκαφών μέσω του δορυφορικού συστήματος Iridium και των GPS, GALILEO, με σχεδόν απόλυτη κάλυψη ακόμα και στα πιο δυσπρόσιτα μέρη, με τη συσκευή να μπορεί να λειτουργήσει 60 ημέρες χωρίς ηλιοφάνεια.
       
      Ο Γιώργος Κούτρας, επικεφαλής της OpenIchnos, με αφορμή την επιλογή της από το MITEF επισημαίνει ότι το προϊόν της εταιρείας έχει σχεδιαστεί και θα παραχθεί εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα.
       
      Αναφορικά με το πρόγραμμα της δεύτερης φάσης του MITEF Greece Startup Competition, ξεκινά από τις 27 Ιανουαρίου και θα λήξει στις 2 Μαΐου.
       
      H τελετή λήξης και απονομής του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουλίου, 2017, στην Αθήνα, όπου οι 10 finalists θα παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους πρόταση μπροστά στο κοινό και η κριτική επιτροπή θα επιλέξει τις 3 νικήτριες ομάδες.
       
      Οι νικητές θα έχουν την ευκαιρία να προβληθούν μέσα από το MITEF Global, το διεθνές μη κερδοσκοπικό δίκτυο, που ασχολείται με την καινοτομία και την τεχνολογική επιχειρηματικότητα.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/technology/article/650242/kritiki-startup-kataskeuazei-suskeui-pou-edopizei-skafi-sta-pio-dusprosita-meri/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στο στάδιο υλοποίησης περνά η κατασκευή μονάδας αφαλάτωσης στο νησί Κίμωλος που θεωρείται σημαντικό έργο υποδομής αφού θα λύσει το ζήτημα της επάρκειας πόσιμου νερού για τους κατοίκους του νησιού
       
      Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία τον Οκτώβριο του 2016, εξασφάλισε τη χρηματοδότησή της με πόρους του ΕΣΠΑ, εντάσσοντας το έργο «Κατασκευή συνοδών έργων μονάδας αφαλάτωσης Κιμώλου», στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014-2020», αναλαμβάνει, όπως ανακοινώθηκε, την ωρίμανση και κατασκευή του, ως φορέας υλοποίησης, μετά από Προγραμματική Σύμβαση, ύψους 604.800 ευρώ και τετραετούς διάρκειας, την οποία συνυπογράφουν ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος και ο Δήμαρχος Κιμώλου Κωνσταντίνος Βεντούρης.
       
      Η Προγραμματική Σύμβαση, μέσω της οποίας η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει να κατασκευάσει το έργο, αντί του Δήμου Κιμώλου, που είναι ο κύριος του έργου, κρίθηκε επιβεβλημένη, δεδομένης της επάρκειας της Περιφέρειας, όσον αφορά τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την υλοποίησή του, όπως τεχνικές και οικονομικές υπηρεσίες, αναγκαία στελέχωση κ.λπ.
       
      Συγκεκριμένα, βάσει των προβλεπομένων από την υπογραφείσα Προγραμματική Σύμβαση, η Περιφέρεια αναλαμβάνει την ωρίμανση του έργου (σύνταξη μελετών, λήψη των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων), την διενέργεια των διαδικασιών ανάθεσης και επιλογής αναδόχου, την διαχείριση και παρακολούθηση υλοποίησης του έργου, την παραλαβή και παράδοσή του σε πλήρη λειτουργία στον Δήμο Κιμώλου, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την λειτουργία του έργου μετά την ολοκλήρωσή του.
       
      Το έργο «Κατασκευή συνοδών έργων μονάδας αφαλάτωσης Κιμώλου» αφορά στην εκτέλεση υδραυλικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών, ως συνοδά έργα στην μονάδα αφαλάτωσης, δυναμικότητας 600m3, ώστε να επιτευχθεί η δημιουργία αυτόνομης υποδομής ύδρευσης της Κιμώλου.
       
      Προβλέπεται η κατασκευή αντλιοστασίου υδροληψίας θαλασσινού νερού στον παλιό προβλήτα του λιμένα της Ψάθης, τεχνικού ενίσχυσης της υφιστάμενης θωράκισης με φυσικούς ογκόλιθους και δικτύου αγωγών μεταφοράς νερού και απόρριψης του παραγόμενου αλμόλοιπου. Προβλέπονται, επίσης, εργασίες αντικατάστασης υφιστάμενων αγωγών πόσιμου νερού, διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου για την σωστή λειτουργία της μονάδας αφαλάτωσης, καθώς και εργασίες ηλεκτροδότησης του αντλιοστασίου υδροληψίας και της μονάδας αφαλάτωσης.
       
      Η κατασκευή του έργου προβλέπεται να ξεκινήσει στις 31/03/2017. Η διάρκεια της Προγραμματικής Σύμβασης, που αρχίζει από την υπογραφή της και λήγει με την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου στον Δήμο Κιμώλου, έχει οριστεί σε 48 μήνες.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/substructure/Monada_afalatosis_kataskeuazetai_sti_Kimolo_/#.WJIZ8FOLS72
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το απόγευμα της Τετάρτης (1 Φεβρουαρίου) προβλέπεται να υλοποιηθεί η επόμενη προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση, όπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό, στην οδό Δελφών προκειμένου να εκτελεσθούν οι εργασίες ανάσυρσης των δύο Μηχανημάτων Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜs) μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των σηράγγων της Βασικής Γραμμής του Μετρό.
       
      Η κυκλοφοριακή ρύθμιση προβλέπεται να διαρκέσει έξι μήνες και συγκεκριμένα:
       
      - Επαναφέρεται η αμφίπλευρη κίνηση στο τμήμα της οδού Δελφών μεταξύ οδών Μάρκου Μπότσαρη και Γεωργίου Δροσίνη και διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα της οδού Δελφών από την οδό Πέτρου Συνδίκα έως την οδό Γεωργίου Δροσίνη.
       
      - Δίνεται κίνηση των αυτοκινήτων αμφίπλευρα στην οδό Γεωργίου Δροσίνη.
       
      Για την διευκόλυνση των οδηγών ενημερώνουμε ότι η κίνηση που γινόταν προς τα Ανατολικά απ' ευθείας δια της οδού Δελφών, θα πραγματοποιείται πλέον μέσω της οδού Δελφών μετά την διασταύρωση με οδό Μάρκου Μπότσαρη - οδός Γεωργίου Δροσίνη - στον κυκλικό κόμβο της Πέτρου Συνδίκα - δια της οδού Πέτρου Συνδίκα στην οδό Δελφών.
       
      Ομοίως, η κίνηση προς το κέντρο της πόλης θα μπορεί να πραγματοποιηθεί, είτε από την οδό Δελφών - δια της οδού Σόλωνος - οδού Μάρκου Μπότσαρη - κατάληξη στην οδό Δελφών, είτε από την οδό Δελφών - δια της οδού Σόλωνος - κυκλικός κόμβος Πέτρου Συνδίκα - δια της οδού Γεωργίου Δροσίνη - με κατάληξη την οδό Δελφών πριν από την οδό Μάρκου Μπότσαρη.
       
      Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ ευχαριστεί θερμά τους διερχόμενους οδηγούς ΙΧ οχημάτων αλλά και τους κατοίκους για την κατανόηση και τη συνεργασία τους.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/thessalonikis/item/38690-metro-thessalonikis-kykloforiakes-rythmiseis-logo-apomakrynsis-tou-metropontika
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την Δευτέρα 30/1/2017 ξεκίνησε η Δοκιμαστική Λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων η οποία θα διαρκέσει τέσσερις (4) μήνες. Στο ανωτέρω χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες ρυθμίσεις των επιμέρους τμημάτων της ΜΕΑ, ώστε να εξασφαλισθεί η πλήρης λειτουργία της στις 10/6/2017, σύμφωνα με το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
       
      Με την λειτουργία της ΜΕΑ δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους της Δυτικής Μακεδονίας να πετύχουν τον στόχο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 1999/31 (ΚΥΑ 29407/3508/2002) η οποία προβλέπει επεξεργασία του βιοαποδομήσιμου κλάσματος των απορριμμάτων σε ποσοστό 65% έως το 2019 και μάλιστα να τον υπερκαλύψουν καθώς η ΜΕΑ πετυχαίνει επεξεργασία σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80%!
       
      Επίσης η ΜΕΑ συμβάλει και στην επίτευξη των στόχων της ανακύκλωσης σε συνδυασμό με της ανάπτυξη δικτύων Διαλογής στην Πηγή (ΔσΠ) όπως αυτοί προβλέπονται στον εγκεκριμένο Περιφερειακό Σχεδιασμό.
       
      Η έναρξη της περιόδου της Δοκιμαστικής Λειτουργίας, σηματοδοτεί την αρχή του τέλους για την υγειονομική ταφή των απορριμμάτων στην Δυτική Μακεδονία. Σε τέσσερις μήνες από σήμερα το σύνολο των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ) που παράγονται στην περιφέρεια θα υπόκεινται σε επεξεργασία και μόνο ένα μικρό κλάσμα αδρανών υλικών, θα καταλήγει στον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ).
       
      Πηγή: http://www.svouranews.gr/2017/02/blog-post_48.html
       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με υπηρεσίες Internet of Things (IoT) για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αναλαμβάνει η Vodafone Ελλάδας, η οποία αναδείχθηκε ανάδοχος του σχετικού διαγωνισμού, στο πλαίσιο του έργου «Μελέτη, Χρηματοδότηση, Εγκατάσταση, Υποστήριξη Λειτουργίας, Συντήρηση και Τεχνική Διαχείριση ενός Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου για τις Εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ με ΣΔΙΤ».
       
      Πρόκειται για ένα έργο Σύμπραξης Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα, γνωστότερο ως «ηλεκτρονικό εισιτήριο», στο πλαίσιο του οποίου η Vodafone Ελλάδας θα αναλάβει να προσφέρει ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που περιλαμβάνουν δίκτυα οπτικών ινών και υπερσύγχρονες mobile εφαρμογές, όπως το IoT.
       
      Με την υπηρεσία Vodafone IoT προσφέρεται η δυνατότητα άμεσης ασύρματης διασύνδεσης κάθε είδους συσκευών και εφαρμογών IoT χωρίς την ανάγκη ύπαρξης ενσύρματου δικτύου και ο χρήστης της υπηρεσίας μπορεί να συνδέσει τις συσκευές ή τις εφαρμογές του για αποστολή δεδομένων ή έλεγχο εξ αποστάσεως.
       
      «Η Vodafone Ελλάδος προσφέρει τεχνολογίες αιχμής και μέσα από καινοτόμες λύσεις, παρέχει στην κοινωνία υποδομές για καλύτερες υπηρεσίες και ποιότητα ζωής. Έχοντας δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές και διαθέτοντας εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, η Vodafone είναι ένας από τους ηγέτες στην παροχή καινοτόμων λύσεων και εφαρμογών IoT σε παγκόσμιο επίπεδο.
       
      Το Internet of Things βρίσκεται στον πυρήνα του οράματος της Vodafone για την κοινωνία των Gigabit, καθώς υπόσχεται βελτίωση της ανταγωνιστικότητας για όλες τις επιχειρήσεις.
       
      Μέσα από επενδύσεις και συνεχείς βελτιώσεις, είμαστε δεσμευμένοι να παρέχουμε σύγχρονες και ποιοτικές υπηρεσίες ποιότητας οι οποίες φέρνουν τις ελληνικές επιχειρήσεις στον 21ο αιώνα» δήλωσε η κυρία Κάτια Σταθάκη, εμπορική διευθύντρια Εταιρικών Πελατών της Vodafone Ελλάδας.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/195385-%CE%A3%CF%84%CE%B7-Vodafone-%CF%84%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%9F%CE%91%CE%A3%CE%91#.WJF-wVOLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την προώθηση των μέτρων για την εξοικονόμηση ενέργειας που προβλέπονται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ετοιμάζει το ΥΠΕΝ, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, επεξεργάζεται ήδη την υπουργική απόφαση που θα καθορίζει το πώς θα παρακολουθείται η πορεία προς την επίτευξη των καθορισμένων στόχων. της χώρας στον τομέα αυτό.
       
      Ο συνολικός στόχος για την εξοικονόμηση ενέργειας στην τελική χρήση μέχρι και το τέλος του 2020 φτάνει τα 3332,7 ktoe και σε πρώτη φάση τα υπόχρεα μέρη θα κληθούν να αναλάβουν το 10% του συσσωρευτικού στόχου δηλαδή ο αρχικός στόχος για τους προμηθευτές θα αφορά σε 333 ktoe.
       
      Ο υπό επεξεργασία Kανονισμός Λειτουργίας Καθεστώτος Υποχρέωσης Ενεργειακής Απόδοσης πρόκειται για ένα από τα βασικά μέτρα που έχει αναλάβει να προωθήσει η χώρα στο πλαίσιο των δράσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.
       
      Το «καμπανάκι» χτυπά για τις προμηθευτές ενέργειας, αφού τα μέτρα που σχεδιάζει το ΥΠΕΝ, σύμφωνα με τις πληροφορίες του energypress, συνεπάγονται ανάληψη σημαντικών υποχρεώσεων εκ μέρους τους, με την απειλή, μάλιστα, ιδιαίτερα υψηλών προστίμων.
       
      Το πώς κατανέμεται ο στόχος εξοικονόμησης ενέργειας στα υπόχρεα μέρη για το 2017 φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
       

       
       
      Υψηλά πρόστιμα για όσους δε συμμορφώνονται
       
      Αν και δεν έχει καθοριστεί ακόμα το κόστος συμμόρφωσης, στον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου ήταν να κυμανθεί μεταξύ 4 και 6 εκατομμυρίων ευρώ/ktoe. Επειδή ωστόσο έχουν ήδη εγερθεί σοβαρές ενστάσεις από εκείνους τους φορείς που έχουν λάβει γνώση του σχεδίου Υπουργικής Απόφασης, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικά θα οριστεί στα επίπεδα "κάποιων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ανά ktoe".
       
      Μια υψηλή τιμή εξυπηρετεί, κατά τη λογική του υπουργείου, ένα διττό στόχο. Αφενός, αντιστοιχίζεται με τις απαιτούμενες επενδύσεις για την υλοποίηση των μέτρων και αφετέρου, παίζει ρόλο αντικινήτρου, ώστε οι υπόχρεοι να μην προτιμούν να εξαγοράζουν την υποχρέωσή τους, καταβάλλοντας το αντίστοιχο αυτής ποσό στο Ειδικό Ταμείο Ενεργειακής Απόδοσης.
       
      Μάλιστα, το πρόστιμο που θα επιβάλλεται στα υπόχρεα μέρη που δεν συμμορφώνονται στις υποχρεώσεις τους, μπορεί να είναι ακόμα και διπλάσιο του κόστους συμμόρφωσης.
       
      Βέβαια, προβλέπεται και δυνατότητα μεταφοράς μέρους του στόχου που δεν έχει επιτευχθεί για τον επόμενο χρόνο, καθώς και δυνατότητα τμηματικής εξαγοράς του.
       
      Ταυτόχρονα, θα δίνεται η δυνατότητα πώλησης τυχόν πλεονάσματος εξοικονόμησης ενέργειας από τον ένα υπόχρεο στον άλλο.
       
      Ως κίνητρο για την παροχή υπηρεσιών εξοικονόμησης σε νοικοκυριά που πλήττονται από ενεργειακή φτώχεια, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να υπάρχει συντελεστής προσαύξησης για την εξοικονόμηση ενέργειας που επιτυγχάνεται σε αυτές τις περιπτώσεις.
       
      Παρότι η σχετική υπουργική απόφαση βρίσκεται ακόμα σε φάση επεξεργασίας, και ανεξάρτητα από τις όποιες τροποποιήσεις υπάρξουν, είναι σίγουρο ότι το ζήτημα της εξοικονόμησης ενέργειας έρχεται πλέον στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.
       
      Η απειλή υψηλών προστίμων πιθανότατα θα επιταχύνει και τις εξελίξεις.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/nea-kosti-nea-prostima-gia-toys-promitheytes-energeias-gia-na-piasoyme-toys-ethnikoys-stohoys
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.