Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ένα εξαιρετικά σπάνιο και εντυπωσιακό φαινόμενο λόγω της κακοκαιρίας αντίκρισαν οι περαστικοί στα λιμάνια του Βόλου και του Ναυπλίου.
       
      Η χιονόπτωση σε συνδυασμό με τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες είχαν σαν συνέπεια να δημιουργηθεί μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ θάλασσας και στεριάς.
       
      Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι υδρατμοί να ψυχθούν και να παραμείνουν στην επιφάνεια του νερού κάνοντας τη θάλασσα να μοιάζει ότι «βράζει» (sea smog)
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: argolikeseidhseis.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έτοιμο να αποκολληθεί απ’ την Ανταρκτική είναι ένα τεράστιο παγόβουνο -μιάμιση φορά σαν την Εύβοια – ένα απ’ τα δέκα μεγαλύτερα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
       
      Η μεγάλη ρωγμή στη βορειότερη κρηπίδα πάγου της Ανταρκτικής με την ονομασία “Larsen C” μεγάλωσε ξαφνικά το Δεκέμβριο και τώρα μόλις 20 χιλιόμετρα πάγου συγκρατούν το παγόβουνο των 5.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
       
      Η συγκεκριμένη κρηπίδα πάγου έχει πάχος 350 χιλιομέτρων και επιπλέει στη θάλασσα συγκρατώντας τη ροή των παγετώνων που την τροφοδοτούν.
       
      Είναι η τέταρτη μεγαλύτερη που υπάρχει στον κόσμο, καλύπτοντας μια έκταση περίπου 55.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
       

       

       
      Το πρώτο τμήμα Larsen A χάθηκε το 1995.
       
      Το 2002 ακολούθησε η κρηπίδα πάγου Larsen B, η οποία είχε το μέγεθος του Ρόουντ Άιλαντ στις ΗΠΑ.
       

       
      Σύμφωνα με ειδικούς ερευνητές παγετώνων, το γεγονός αυτό δεν είχε ξανασυμβεί από το τέλος της τελευταίας εποχής των παγετώνων πριν από περίπου 12.000 χρόνια.
       
      Οι θερμοκρασίες στην περιοχή έχουν αυξηθεί κατά περίπου 2,5 βαθμούς Κελσίου τα τελευταία 50 χρόνια, αρκετές φορές πιο πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
       
      Οι ερευνητές του βρετανικού προγράμματος «Μίδας» λένε ότι η επικείμενη αποκόλληση του παγόβουνου από την Larsen C είναι ένα γεωλογικό και όχι κλιματικό συμβάν καθώς η ρωγμή υπάρχει εδώ και δεκαετίες.
       
      Πιστεύεται, βέβαια, ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη επιτάχυνε την αποκόλληση του παγόβουνου, αλλά οι επιστήμονες λένε ότι δεν έχουν άμεσες αποδείξεις για να το υποστηρίξουν.
       
       
      Οι ερευνητές ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει η αποκόλληση στην υπόλοιπη κρηπίδα πάγου, μήπως καταρρεύσει θεαματικά όπως συνέβη με τη Larsen B το 2002.
       
      Επιπλέοντας στον ωκεανό το παγόβουνο δεν θα επηρεάσει τη στάθμη των θαλασσών. Αλλά αν καταρρεύσει ολόκληρη η κρηπίδα πάγου , τότε οι παγετώνες που την τροφοδοτούν μπορεί να εισχωρήσουν στον ωκεανό. Κι αυτός ο πάγος, που δεν επιπλέει, μπορεί να έχει επιπτώσεις στη στάθμη των θαλασσών.
       
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις αν καταλήξει στη θάλασσα όλος ο πάγος που συγκρατεί η κρηπίδα Larsen C, τότε η στάθμη των ωκεανών θα ανέβει κατά 10 εκατοστά!
       
      Βέβαια, όλα αυτά, αφορούν στο μέλλον. Λίγα πράγματα είναι βέβαιο ότι θα συμβούν πέραν της επικείμενης αλλαγής στην παγωμένη ακτογραμμή της Ανταρκτικής.
       
      «Η συνέπεια (της αποκόλλησης του παγόβουνου) ίσως να είναι η κατάρρευση της κρηπίδας πάγου τα επόμενα χρόνια ή και δεκαετίες», λέει ο καθηγητής Άντριαν Λάκμαν, του Πανεπιστημίου του Σουώνσι, επικεφαλής του προγράμματος «Μίδας».
       
      «Είναι απλώς ένα μεγάλο γεωγραφικό γεγονός που θα αλλάξει εκεί το τοπίο».
       

       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/news/kosmos/story/61696/pagovoyno-miamisi-fora-san-tin-eyvoia-einai-etoimo-na-apokollithei-apo-tin-antarktiki
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα από τα πιο απομονωμένα μέρη του κόσμου, στην καρδιά του Ειρηνικού Ωκεανού, έχει μετατραπεί στο μεγαλύτερο σκουπιδότοπο του πλανήτη. Η ατόλη Μίντγουεϊ είναι η πιο κραυγαλέα απόδειξη της ανεξέλεγκτης μόλυνσης των θαλασσών, που καταδικάζει σε θάνατο χλωρίδα, πανίδα και τοπικά οικοσυστήματα. Σύμφωνα με τις πιο δυσοίωνες προβλέψεις των επιστημόνων, μέχρι το 2050, πιστεύεται πως θα υπάρχει περισσότερο πλαστικό στους ωκεανούς απ’ό,τι ψάρια!
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7478/mexri-to-2050-tha-yparxei-perissotero-plastiko-ap-o-ti-psaria-stoys-okeanoys
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Ρίτσαρντ βλέπει την παραγγελία του να παραδίδεται στην αυλή του σπιτιού του στη Μεγάλη Βρετανία σε 13 μόλις λεπτά αφότου την καταχώρησε, χάρη στο πλήρως αυτόνομο drone της νεοσύστατης υπηρεσίας “Amazon Prime Air”.
       

       
      Πρόκειται για την πρώτη παράδοση με πλήρως αυτόνομο, χωρίς πιλότο, drone από το διεθνές εγχείρημα του Τζεφ Μπέζος, η οποία μάλιστα έφερε χαμόγελα στην εταιρεία αλλά και την συνακόλουθη υπόσχεση ότι το συγκεκριμένο σύστημα παράδοσης θα επεκταθεί σύντομα σε εκατοντάδες ακόμα Βρετανούς.
       
       
      Να σημειώσουμε πως οι δοκιμαστικές παραδόσεις με drone θα συνεχιστούν στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς εκεί επιτρέπεται η πτήση drone σε μεγαλύτερες αποστάσεις απ’ όσο μπορεί να δει το μάτι του χειριστή. Yπενθυμίζεται ωστόσο, ότι επί του παρόντος τα drones της Amazon μπορούν να παραδίδουν μόνο παραγγελίες με βάρος μικρότερο από 2,2 κιλά, καιρού επιτρέποντος.
       
      Πηγή: http://www.ergonblog.gr/2017/01/13-drone-video.html
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Ένας στόλος 500 ηλεκτρικών λεωφορείων κινείται στους δρόμους της Τιαντζίν, της μεγάλης βιομηχανικής πόλης στη βόρεια Κίνα.
       
      Τα λεωφορεία, που παράγονται από κοινοπραξία της Tianjin Bus Group και της αυτοκινητοβιομηχανίας BYD που έχει την έδρα της στη Σεντζέν, έχουν τη δυνατότητα να κινούνται για περισσότερα από 200 χιλιόμετρα μετά από κάθε πλήρη φόρτισή τους, δήλωσε ο Γουάνγκ Ντεκί από την κοινοπραξία, προσθέτοντας ότι αυτή είναι αρκετή για τις ημερήσιες διαδρομές των λεωφορείων.
       
      Η κοινοπραξία άνοιξε, επίσης, σήμερα έναν σταθμό φόρτισης, που έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 80 λεωφορείων ταυτόχρονα και 448 λεωφορείων εντός μίας ημέρας. Ο σταθμός αυτός προβάλλεται ως ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης στην περιοχή Πεκίνου - Τιαντζίν - Χεμπέι.
       
      Η Τιαντζίν διαθέτει τώρα 3.320 λεωφορεία καθαρής ενέργειας, από τα οποία τα 1.346 κινούνται με ηλεκτρισμό, δήλωσε ο Γουάνγκ.
       
      Η Κίνα βασίζει τις ελπίδες της στην καθαρή ενέργεια για να μειώσει την εξάρτησή της από τον άνθρακα, ο οποίος συνδέεται με το χειμερινό νέφος στη βόρεια Κίνα. Το σημερινό νέφος διαρκεί από τις 31 Δεκεμβρίου και δεν αναμένεται να διαλυθεί πριν τις 6 Ιανουαρίου. Η Τιαντζίν είναι μεταξύ των πόλεων με τη φτωχότερη ποιότητα αέρα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ta_ilektrika_leoforeia_stin_Kineziki_poli_Tiantzin/#.WG9ceVN97Dc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο «ναδίρ» αναμένεται να παραμείνουν και το 2017 οι προοπτικές προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στην αγορά ακινήτων της Αθήνας, είτε αυτές αφορούν την απευθείας απόκτηση ακινήτων, είτε την ανάπτυξή τους. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα του Urban Land Institute (ULI), που πραγματοποιεί η PriceWaterHouseCoopers, η Αθήνα κατατάσσεται στην προτελευταία θέση (29η μεταξύ 30 πόλεων), πίσω μόνο από τη Μόσχα, αναφορικά με το πόσο ελκυστικός προορισμός είναι για τους ξένους επενδυτές. Πρόκειται για εικόνα παρόμοια με εκείνη που είχε παρατηρηθεί και στην περυσινή έρευνα του ULI (για τις προοπτικές του 2016), καθώς και τότε η Αθήνα είχε βρεθεί στην προτελευταία θέση της σχετικής κατάταξης.
       
      «Δεν έχουμε επενδύσει στην ελληνική αγορά ακινήτων. Εξακολουθεί να υπάρχει ο κίνδυνος αποχώρησης της Ελλάδας από το ευρώ και ακόμα κι αν δεν πιστεύουμε ότι μπορεί κάτι τέτοιο όντως να συμβεί, δεν παύει να υφίσταται ως προοπτική». Αυτή ήταν μία από τις απαντήσεις ενός ξένου επενδυτή, που εκλήθη να τοποθετηθεί για τις επενδυτικές προοπτικές της ελληνικής αγοράς ακινήτων για το 2017. Ο ίδιος συμπληρώνει ότι το αν θα επενδύσει κανείς στην Ελλάδα εξαρτάται από το μέγεθος του επενδυτικού ρίσκου που είναι διατεθειμένος να αναλάβει.
       
      Ενδεικτικό της αρνητικής εικόνας που έχουν διαμορφώσει οι ξένοι επενδυτές για την εγχώρια αγορά ακινήτων είναι και το γεγονός ότι προτιμούν να απέχουν από αυτήν, παρότι οι τιμές των επαγγελματικών ακινήτων (κτίρια γραφείων κι εμπορικά καταστήματα) έχουν υποχωρήσει κατά 52% από το ανώτατο σημείο στο οποίο είχαν βρεθεί το 2007 και μέχρι σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurobank Property Services, τα οποία επικαλούνται οι ερευνητές. Το επιχειρηματικό και καταναλωτικό κλίμα παραμένει υποτονικό, ενώ ένας από τους εγχώριους επενδυτές επισήμανε και το προσφυγικό ζήτημα, όπου, παρά τη σημαντική βελτίωση που καταγράφηκε κατά το τελευταίο 12μηνο, εξακολουθεί να προξενεί ανασφάλεια και αβεβαιότητα στους επενδυτές.
       
      Οι αισιόδοξοι
       
      Πάντως, δεν λείπουν και οι πιο αισιόδοξες φωνές. Σύμφωνα με επενδυτή, κατά τους επόμενους 6 - 9 μήνες αναμένεται αύξηση των τιμών πώλησης και ανάκαμψης των ενοικίων, καθώς η χώρα καθίσταται περισσότερο «δυτική» και μοντέρνα. Παράλληλα, πολλοί επενδυτές εξετάζουν την απόκτηση χαρτοφυλακίων μη εξυπηρετούμενων δανείων και τρόπους να τοποθετηθούν σε πολλές επιχειρήσεις. Υπενθυμίζεται ότι στην προ διετίας έρευνα, η Αθήνα είχε βρεθεί στην πέμπτη θέση της πανευρωπαϊκής λίστας, καθώς οι επενδυτές θεωρούσαν ότι η χώρα εισερχόταν σε αναπτυξιακή τροχιά. Στη συνέχεια διενεργήθηκαν οι εκλογές του 2016, με αποτέλεσμα η αισιοδοξία αυτή να χαθεί εντελώς «έπειτα από έναν χρόνο πολιτικού και οικονομικού χάους, όπου η έξοδος από το ευρώ αποφεύχθηκε χάρις σε φρενήρεις διαπραγματεύσεις της τελευταίας στιγμής», όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στην έρευνα του 2016.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/890297/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/ektos-ependytikoy-xarth-paramenei-kai-to-2017-h-agora-akinhtwn-ths-a8hnas
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια ιδιαιτέρως σημαντική εξέλιξη, που έρχεται να επαναπροσδιορίσει σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία της αγοράς στον τομέα της διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, αναμένεται να ανακοινωθεί άμεσα, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, μετά την έγκρισή του από την Ολομέλεια της ΡΑΕ δόθηκε προς δημοσίευση σε ΦΕΚ ο Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Διανομής Ηλεκτρικης Ενέργειας.
       
      Πρόκειται ουσιαστικά για τον καταστατικό χάρτη στον τομέα διανομής, η διαδικασία για την εκπόνηση του οποίου επιτέλους ολοκληρώθηκε, 15 ολόκληρα χρόνια μετά την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Με τον Κώδικα που ενέκρινε η ΡΑΕ, επιβεβαιώνεται πρόσφατο σχετικό ρεπορτάζ του energypress, σύμφωνα με το οποίο ο Κώδικας θέτει αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για τον ΔΕΔΔΕΗ, προσδιορίζοντας τους κανόνες υπό τους οποίους ο Διαχειριστής θα λειτουργεί στις συναλλαγές του με τους διάφορους παράγοντες της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Οι θεσπιζόμενοι κανόνες αφορούν ένα ευρύ φάσμα υποχρεώσεων του Διαχειριστή, ενώ ταυτόχρονα προσδιορίζουν και τη διαδικασία αναζήτησης και απόδοσης ευθυνών σε περιπτώσεις καταπάτησής τους.
       
      Μεταξύ άλλων θεμάτων, ο Κώδικας ρυθμίζει το πλαίσιο σχετικά με τη συντήρηση και ανάπτυξη του δικτύου, τη διαχείριση των μετρήσεων, τις συνδέσεις των καταναλωτών, τις σχέσεις με τους προμηθευτές ρεύματος, τους τρόπους και το κόστος σύνδεσης των σταθμών παραγωγής ΑΠΕ, τις ρευματοκλοπές και εν γένει τις παράνομες παρεμβάσεις στο δίκτυο, την ποιότητα της παροχής (στάθμη της τάσης κ.λπ.), τον ανεκτό χρόνο διακοπών παροχής και απόκρισης σε περίπτωση βλάβης
       
      Σημειώνεται ότι οι λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων του Κώδικα θα καθοριστούν στα Εγχειρίδια Ποιότητας Ενέργειας και Ποιότητας Εξυπηρέτησης, τα οποία θα καταρτιστούν από το ΔΕΔΔΗΕ, αφού ληφθούν υπόψη οι απόψεις των χρηστών και των προμηθευτών, και στη συνέχεια θα θεσπιστούν με απόφαση της ΡΑΕ.
       
      Κάποιες από τις σημαντικές παρεμβάσεις που επιχειρούνται μέσω του Κώδικα είναι οι εξής:
       
      Ρευματοκλοπές
       
      Ως ρευματοκλοπή ορίζεται κάθε αυθαίρετη και με δόλο επέμβαση σε εξοπλισμό ή/και εγκαταστάσεις του δικτύου, με συνέπεια την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς αυτή να καταγράφεται, ή χωρίς να αντιστοιχίζεται με εκπρόσωπο φορτίου, άρα δεν τιμολογείται.
       
      Για παράδειγμα, περιπτώσεις ρευματοκλοπής συνιστούν οι κάθε είδους επεμβάσεις στις μετρητικές διατάξεις με σκοπό την αλλοίωση της καταγραφόμενης ενέργειας, οι απευθείας συνδέσεις της εσωτερικής εγκατάστασης με το καλώδιο παροχής ή το δίκτυο, η απευθείας σύνδεση με αγκίστρωση στους αγωγούς του εναερίου δικτύου, καθώς και η αυθαίρετη επανενεργοποίηση παροχών που έχουν απενεργοποιηθεί, είτε υπάρχει σύμβαση προμήθειας σε ισχύ είτε όχι.
       
      Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει την ευθύνη να αξιοποιήσει κάθε πρόσφορο μέσο για τον αποτελεσματικό εντοπισμό και την αποτροπή των περιπτώσεων ρευματοκλοπής.
       
      Ταυτόχρονα, όμως, οι προμηθευτές οφείλουν να διερευνούν και να καταγγέλουν άμεσα στο ΔΕΔΔΗΕ ασυνήθιστες ή αδικαιολόγητες μεταβολές στην καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών τους, οι οποίες εγείρουν βάσιμες υποψίες για ρευματοκλοπή.
       
      Ο Κώδικας ορίζει επίσης τους κανόνες που οφείλει να τηρεί ο ΔΕΔΔΗΕ, σχετικά με τους ελέγχους για διαπίστωση ρευματοκλοπής.
       
      Ο ΔΕΔΔΗΕ φέρει το βάρος της απόδειξης της ρευματοκλοπής, εφόσον διαπιστωθεί τέτοια περίπτωση, τότε διακόπτει άμεσα την παροχή εάν η εγκατάσταση ηλεκτροδοτείται χωρίς να υπάρχει σύμβαση προμήθειας ή η παροχή έχει απενεργοποιηθεί ή διακοπεί λόγω χρέους διαπιστώνεται αυθαίρετη επανενεργοποίηση, επανασύνδεση ή/και ρευματοκλοπή, καθώς και στην περίπτωση που ο τρόπος διενέργειας της ρευματοκλοπής ενέχει κινδύνους για τους καταναλωτές.
       
      Στις περιπτώσεις πιθανολογούμενης ρευματοκλοπής, ο μετρητής αντικαθίσταται προκειμένου να υποβληθεί σε έλεγχο, ώστε σε συνδυασμό με την εξέταση των καταναλώσεων του χρήστη να διερευνηθεί έχει πράγματι συντελεστεί ρευματοκλοπή ή όχι. Στις περιπτώσεις αυτές προηγείται έγγραφη ενημέρωση προς τον αντίστοιχο προμηθευτή, αλλά και τον χρήστη, σχετικά με τον τόπο και χρόνο ελέγχου του μετρητή.
       
      Σε περιπτώσεις διαπιστωμένων ρευματοκλοπών, οι χρήστες υποχρεούνται να καταβάλλουν τίμημα που αντιστοιχεί στη μη καταγραφείσα ενέργεια. Το ύψος του τιμήματος υπολογίζεται βάσει διοικητικά οριζόμενης μοναδιαίας τιμής και ποσοστού
       
      προσαύξησης, τα οποία καθορίζονται με απόφαση της ΡΑΕ, η οποία λαμβάνει υπόψη το συνολικό (ανταγωνιστικές και ρυθμιζόμενες χρεώσεις) μέσο κόστος ενέργειας στην αγορά για έναν τυπικό οικιακό καταναλωτή χαμηλής τάσης του δικτύου και τις διαστάσεις του φαινομένου της ρευματοκλοπής και την ανάγκη λήψης αυστηρών μέτρων για τον περιορισμό του.
       
      Το ποσοστό προσαύξησης δύναται να διαφοροποιείται μεταξύ κατηγοριών καταναλωτών λαμβάνοντας υπόψη κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, καθώς επίσης και να αυστηροποιείται σε περίπτωση υποτροπής ή/και συστηματικής ρευματοκλοπής.
       
      Το ύψος της μοναδιαίας χρέωσης για την αποζημίωση του Διαχειριστή καθορίζεται προϋπολογιστικά με απόφαση ΡΑΕ.
       
      Ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να λαμβάνει κάθε πρόσφορο μέτρο για την τακτοποίηση και την είσπραξή της διαπιστωμένης οφειλής. Συγκεκριμένα, μπορεί να επιβάλει περιορισμούς ως προς τη δυνατότητα του χρήστη να αποκτά πρόσβαση
       
      στο Δίκτυο μέσω άλλης παροχής, αλλά και ως προς τη διαδοχή χρηστών στην συγκεκριμένη παροχή, υπό τον ίδιο ή άλλο προμηθευτή.
       
      Τα ποσά που συγκεντρώνονται από την καταβολή οφειλών λόγω διαπιστωμένων ρευματοκλοπών αξιοποιούνται για την αντιστάθμιση της οικονομικής ζημίας που υφίστανται οι καταναλωτές λόγω ρευματοκλοπών, μέσω πίστωσης των λογαριασμών που αφορούν τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις ΕΤΜΕΑΡ, ΥΚΩ, χρήσης συστήματος και δικτύου, καθώς και τη δημιουργία αποθεματικού για τη χρηματοδότηση δράσεων και την παροχή κινήτρων προς τον ΔΕΔΔΗΕ και τους προμηθευτές για τον περιορισμό των ρευματοκλοπών.
       
      Έλεγχοι ποιότητας
       
      Με τον Κώδικα θεσπίζεται το δικαίωμα των χρηστών για ατομική εξακρίβωση της ποιότητας τάσης ή και της συνέχειας τροφοδότησης των εγκαταστάσεών τους, με τη χρήση κατάλληλων συσκευών καταγραφής. Μετά από σχετικό αίτημα του χρήστη, ο Διαχειριστής θα καταρτίσει αναλυτική προσφορά, βάσει εγκεκριμένου από τη ΡΑΕ τιμοκαταλόγου. Ο χρήστης θα καταβάλει το τίμημα αυτό μετά την ολοκλήρωση των μετρήσεων και εφόσον δεν προκύψει παραβίαση Ορίων Ατομικών Εγγυήσεων. Η μη καταβολή του οφειλόμενου τιμήματος εντός της προθεσμίας συνιστά λόγο διακοπής της παροχής ηλεκτροδότησης του συγκεκριμένου Χρήστη.
       
      Επίσης, έλεγχο της Ποιότητας Ενέργειας σε επιλεγμένα στοιχεία του δικτύου μπορεί να ζητήσει και η ΡΑΕ, με το σχετικό κόστος βαρύνει τον Διαχειριστή Δικτύου.
       
      Ο βαθμός και η έκταση παρακολούθησης από τον Διαχειριστή του Δικτύου χαρακτηριστικών της Ποιότητας Τάσης του Δικτύου ή των Διακοπών Τροφοδότησης θα καθορίζεται από το Εγχειρίδιο Ποιότητας Ενέργειας.
       
      Αρμόδια για τον καθορισμό των σημείων του δικτύου όπου θα εγκατασταθεί εξοπλισμός μέτρησης διαστάσεων Ποιότητας Ενέργειας είναι η ΡΑΕ, ενώ απαιτείται και η έγκριση του Διαχειριστή.
       
      Σε περιπτώσεις όπου εντοπίζεται παραβίαση των ορίων ατομικών εγγυήσεων ως προς την Ποιότητα Ενέργειας που παρέχεται σε χρήστες, αυτοί δικαιούνται να αξιώσουν οικονομικά ανταλλάγματα από το Διαχειριστή.
       
      Επίσης, ο Διαχειριστής επιφορτίζεται με σχετική ετήσια χρέωση εφόσον διαπιστωθεί απόδοση χαμηλότερης ποιότητας από την ελάχιστη αναμενόμενη. Η χρέωση (ή πίστωση) καθορίζεται διακριτά για κάθε διάσταση της Ποιότητας Ενέργειας, αναλογικά ως προς την υπέρβαση του αντίστοιχου ορίου.
       
      Αποζημιώσεις σε καταναλωτές για βλάβες συσκευών λόγω δικτύου
       
      Ο Κώδικας προβλέπει επίσης ότι σε περιπτώσεις κατά τις οποίες προκαλούνται βλάβες σε συσκευές καταναλωτών του δικτύου, λόγω συμβάντων που σχετίζονται με το Δίκτυο, ο ΔΕΔΔΗΕ διερευνά τα αίτια που προκάλεσαν τις βλάβες, μετά από αίτημά τους και, εφόσον αποδειχτεί ότι οι βλάβες προκλήθηκαν από πράξεις ή παραλείψεις του ΔΕΔΔΗΕ, τότε οι καταναλωτές δικαιούνται αποζημίωση από αυτόν.
       
      Το ύψος της αποζημίωσης αυτής καθορίζεται από τον ΔΕΔΔΗΕ κατά περίπτωση και ανάλογα με τη ζημιά και ενδεχόμενη συνυπαιτιότητα του καταναλωτή.
       
      Πρόσβαση στο δίκτυο, διακοπές και χρεώσεις
       
      Σύμφωνα με τον Κώδικα, ο ΔΕΔΔΗΕ υποχρεούται να παρέχει πρόσβαση στο δίκτυο, χωρίς να κάνει διακρίσεις μεταξύ των χρηστών. Ο ΔΕΔΔΗΕ δικαιούται, βέβαια, να αρνείται ή να απενεργοποιεί τη σύνδεση σε εγκαταστάσεις που διαπιστώνεται ότι δεν πληρούν τις νόμιμες προδιαγραφές.
       
      Για παράδειγμα, μπορεί να διακόπτει τη σύνδεση εγκαταστάσεων παραγωγής που λειτουργούν παράλληλα με το δίκτυο χωρίς να έχουν συναφθεί για αυτές οι προβλεπόμενες Συμβάσεις Σύνδεσης, όπως επίσης και σε περιπτώσεις που υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές χρηστών προς αυτόν, εκτός εάν έχει γίνει σχετική ρύθμιση χρεών.
       
      Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να διακόπτει τη σύνδεση σε περιπτώσεις μη εξόφλησης οφειλών λόγω διαπιστωμένων ρευματοκλοπών.
       
      Στις περιπτώσεις αυτές, ο ΔΕΔΔΗΕ θα επιβάλλει σχετική χρέωση διακοπής, η οποία υπόκειται σε προηγούμενη έγκριση της ΡΑΕ, τόσο στον προμηθευτή ο οποίος τον εκπροσωπεί τον επίμαχο καταναλωτή, όσο και, προκειμένου περί παραγωγού, σε αυτόν.
       
      Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να καταλογίζει και χρέωση επανασύνδεσης, σε περίπτωση επαναφοράς σύνδεσης κάποιας εγκατάστασης.
       
      Πως θα γίνεται η σύνδεση εγκαταστάσεων στο δίκτυο
       
      Ο Κώδικας ορίζει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ καταρτίζει και διαθέτει στους χρήστες τυποποιημένες αιτήσεις για τη σύνδεση εγκαταστάσεων στο δίκτυο ή για την τροποποίηση υφιστάμενων συνδέσεων, ενώ μπορεί να επιβάλλει χρέωση που αφορά το κόστος επεξεργασίας της αίτησης.
       
      Σημαντική είναι η πρόβλεψη ότι αίτηση σύνδεσης μπορεί να υποβληθεί και από ομάδα χρηστών για γειτονικές μεταξύ τους εγκαταστάσεις που συνδέονται στο ίδιο επίπεδο τάσης, ενώ και ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την ομαδοποίηση αιτήσεων νέων συνδέσεων. Στις περιπτώσεις αυτές, εκπονείται ενιαία μελέτη για τη σύνδεση των εγκαταστάσεων των ενδιαφερομένων χρηστών, αλλά καταρτίζονται ξεχωριστές για κάθε χρήστη Προσφορές Σύνδεσης.
       
      Η εκάστοτε Προσφορά Σύνδεσης στο δίκτυο καταρτίζεται και κοινοποιείται στο χρήστη από το ΔΕΔΔΗΕ εντός προθεσμίας.
       
      Σε ό,τι αφορά σταθμούς παραγωγής, ο ΔΕΔΔΗΕ χορηγεί μη δεσμευτική Προσφορά Σύνδεσης, η οποία αποτυπώνει τους ισχύοντες όρους σύνδεσης κατά τον χρόνο διατύπωσής της, αλλά δεν δεσμεύει ηλεκτρικό χώρο κατά την εξέταση επόμενων αιτημάτων και δεν απομειώνει τη διαθέσιμη ικανότητα υποδοχής σταθμών παραγωγής του δικτύου.
       
      Στη συνέχεια, για τη σύναψη Σύμβασης Σύνδεσης είναι αναγκαία η έγγραφη αποδοχή της σχετικής δεσμευτικής Προσφοράς Σύνδεσης από το χρήστη, καθώς και η πλήρωση των λοιπών προϋποθέσεων που καθορίζονται στο Εγχειρίδιο Πρόσβασης. Μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και την καταβολή της προβλεπόμενης χρέωσης για την κατασκευή της σύνδεσης, ο ΔΕΔΔΗΕ θα υλοποιεί τα έργα σύνδεσης στον καθοριζόμενο στη σύμβαση χρόνο.
       
      Στον Κώδικα υπάρχουν επίσης προβλέψεις για τις περιπτώσεις παραγωγών οι οποίοι αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν οι ίδιοι τμήμα των έργων σύνδεσης των εγκαταστάσεών τους με το δίκτυο.
       
      Σε ό,τι αφορά τις ομαδικές αιτήσεις σύνδεσης, ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί είτε να υπογράψει σύμβαση υλοποίησης των έργων σύνδεσης με κοινό εκπρόσωπο των αιτούντων, είτε να προχωρήσει στη σύναψη επιμέρους διακριτών συμβάσεων σύνδεσης.
       
      Επίσης, στον Κώδικα διευκρινίζεται ότι σε περιπτώσεις που αλλάζει ο χρήστης της εγκατάστασης κατανάλωσης χωρίς μεταβολή της συμφωνημένης ισχύος, δεν συνάπτεται νέα ή και επικαιροποιημένη σύμβαση σύνδεσης, αλλά ο νέος καταναλωτής προσχωρεί στην υφιστάμενη, με τη σύναψη της Σύμβασης Προμήθειας και με την υποβολή Δήλωσης Εκπροσώπησης από Προμηθευτή επ’ ονόματί του για τον συγκεκριμένο Μετρητή Φορτίου.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/neos-katastatikos-hartis-gia-ti-dianomi-ilektrikis-energeias-enteinetai-kynigi-ton
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στη λευκή πανδαισία των Άλπεων, μια κόκκινη γραμμή προσθέτει μια διαφορετική χρωματική πινελιά.
       
      Είναι τα βαγόνια του τρένου Bernina Express που «σπάνε» τη χρωματική ομοιομορφία του εκθαμβωτικού αλπικού τοπίου της Ελβετίας.
       
      Το τρένο φωτογραφήθηκε στη γέφυρα που περνά πάνω από τον ποταμό Landwasser, στην περιοχή Filisur.
       
      Το Bernina Express, που συνδέει την περιοχή Chur στην ανατολική Ελβετία με το Tirano της βόρειας Ιταλίας και θεωρείται η υψηλότερη σιδηροδρομική γραμμή των Άλπεων.
       
      Το υψηλότερο σημείο της είναι στο σταθμό Ospizio Bernina, σε ύψος άνω των 2 χιλιομέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας.
       
      Οι Ιταλοί φωτογράφοι Marco Bottigelli και Francesco Vaninetti ταξίδεψαν με το Bernina Express και φωτογράφισαν τόσο το ίδιο όσο και την εκπληκτική θέα.
       
      «Δεν έχω δει ποτέ ξανά τέτοια θέα όπως από αυτό το τρένο, το ταξίδι του είναι θεαματικό», λέει ο Marco, προσθέτοντας πως το αγαπημένο τους σημείο ήταν αυτό το πέρασμα πάνω από τον ποταμό Landwasser.
       
      «Το τρένο βγαίνει από το τούνελ και περνά κατευθείαν σε τοξωτή γέφυρα σε ύψος 65 μέτρων. Το λαμπερό κόκκινο χρώμα του τρένου ξεχωρίζει ανάμεσα στο ολόλευκο χιόνι και το μπλε του ουρανού».
       
      Ο Marco και ο Francesco αφιέρωσαν μία ημέρα ταξιδεύοντας με το τρένο αυτό που περνά από 55 τούνελ και διασχίζει 196 γέφυρες.
       
      «Την προηγούμενη ημέρα είχε χιονίσει πολύ, ήταν ένα θαυμάσιο χειμωνιάτικο τοπίο, σαν να είμαστε μέσα σε παραμύθι».
       
      Η γραμμή Bernina κατασκευάστηκε μεταξύ 1908 και 1910 και λειτούργησε ανεξάρτητα μέχρι τη δεκαετία του ’40, οπότε αγοράστηκε από την ελβετική Rhaetian Railway.
       
      «Ήμαστε πολύ τυχεροί που φωτογραφίσαμε εκείνη την ημέρα με φόντο το χιονισμένο τοπίο καθώς αυτό γίνεται ολοένα και πιο σπάνιο χρόνο με το χρόνο.
       
      Οι ντόπιοι πιστεύουν πως οφείλεται στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
       
      Ελπίζω οι φωτογραφίες αυτές να αφυπνίσουν και να αναληφθεί δράση για να προστατευτεί η ομορφιά του πλανήτη μας», κατέληξε.
       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.touristikosodigos.com/treno-pou-perna-apo-55-tounel-ke-196-gefires-mesa-stis-chionismenes-alpis/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Τα πρώτα οικονομικά στοιχεία του έτους δείχνουν ενθαρρυντικά σημάδια ότι η οικονομική ανάκαμψη της ευρωζώνης είναι σταθερή και κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, παρά τις ζοφερές προβλέψεις.
       
      Η βιομηχανία επεκτάθηκε τον Δεκέμβριο με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Απρίλιο του 2011. Οι παραγγελίες αυξήθηκαν, παρά την άνοδο των τιμών λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών. «Οι κατασκευαστές στην Ευρωζώνη μπαίνουν με το δεξί στο 2017 με μια ισχυρή βάση, αφού το 2016 έληξε με αύξηση της παραγωγή», δήλωσε ο Chris Williamson, επικεφαλής οικονομολόγος της IHS Markit η οποία διενήργησε τις έρευνες.
       
      «Για να βάλετε τα στοιχεία PMI σε προοπτική η βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε με τον εντυπωσιακό ετήσιο ρυθμό περίπου 4%.» Η έρευνα έδειξε ότι η αύξηση ήταν μεγαλύτερη στις Κάτω Χώρες και την Αυστρία.
       
      Η άνοδος της γερμανικής βιομηχανίας ανήλθε στο υψηλότερο σημείο εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, οδηγούμενη από την αυξανόμενη ζήτηση από την Ασία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην Ελλάδα η συρρίκνωση ήταν με βραδύτερο ρυθμό.
       
      Μια ισχυρή απόδοση σημειώθηκε επίσης στην Ιταλία, όπου ο δείκτης ήταν 53,2 (πολύ πάνω από το κρίσιμο επίπεδο 50). Αυτό το γεγονός θα καθησυχάσει τους επενδυτές, οι οποίοι έχουν ανησυχήσει από τα προβλήματα του τραπεζικού κλάδου και την αλλαγή στην κυβέρνηση μετά από το αποτυχημένο δημοψήφισμα για τη συνταγματική μεταρρύθμιση.
       
      https://www.euractiv.com/section/euro-finance/interview/economist-italian-reforms-will-come-to-standstill/
       
      Τα στοιχεία αυτά έρχονται επιπρόσθετα μετά τη δήλωση του επικεφαλής του Ifo Clemens Fuest, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι Ιταλοί θα εγκαταλείψουν το νόμισμα του ευρώ και θα επιστρέψουν στην λιρέτα το 2017. Δήλωσε στη γερμανική καθημερινή εφημερίδα Tagesspiegel: «Το βιοτικό επίπεδο στην Ιταλία βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το 2000 . Εάν αυτό δεν αλλάξει, οι Ιταλοί σε κάποιο σημείο θα πούνε: «δεν θέλουμε αυτήν την ευρωζώνη πια».
       
      http://www.euractiv.com/section/euro-finance/news/german-ifo-think-tank-chief-says-italy-risks-quitting-eurozone/
       
      Στο σύνολό τους, οι επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη αύξησαν τις τιμές τους με τον ταχύτερο ρυθμό σε διάστημα πέντε ετών, που συνδέεται με την εξασθένηση του ευρώ και τα ακριβότερα προϊόντα. «Οι πολιτικοί θα είναι διπλά ευχαριστημένοι να διαπιστώσουν τις βελτιωμένες προοπτικές του βιομηχανικού τομέα να συνοδεύονται από αύξηση των πιέσεων στις τιμές», δήλωσε ο Williamson.
       
      Τα νέα δεδομένα έρχονται ως καλός οιωνός για να καθησυχάσουν τους φόβους σχετικά με μια νέα αναταραχή στην Ευρωζώνη. Μια δημοσκόπηση των διαχειριστών κεφαλαίων από την Bank of America Merrill Lynch, το Δεκέμβριο βρήκε ότι η διάλυση της ευρωζώνης θεωρήθηκε ως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2017.
       
      https://www.euractiv.com/section/euro-finance/opinion/three-trends-that-will-continue-hurting-the-eurozone-in-2017/
       
      Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα ήθελε να δει τον πληθωρισμό να φθάνει σχεδόν στο 2%. Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση τον περασμένο μήνα, η ΕΚΤ μείωσε το χαρτοφυλάκιο της, αλλά υποσχέθηκε να βοηθήσει στην ανάκαμψη και να ενισχύσει τον αδύναμο πληθωρισμό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Νοέμβριο προέβλεψε ότι η οικονομία της Ευρώπης θα αυξηθεί λιγότερο από ό, τι αρχικά αναμενόταν λόγω της εντατικοποίησης των εσωτερικών και διεθνών κινδύνων – κυρίως στον απόηχο του δημοψηφίσματος στο Ηνωμένο Βασίλειο και την αυξημένη αντίθεση στην παγκοσμιοποίηση.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=112189
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επτά μήνες μετά την τελετή των εγκαινίων για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2016, η κατασκευή του έργου έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, αφού έχει ήδη ανοιχτεί όρυγμα σε μήκος 205 χλμ., έχουν συγκολληθεί 125 χλμ. σωληναγωγών και έχουν τοποθετηθεί 95 χλμ. αγωγού. Tα στοιχεία προκύπτουν από άρθρο της Ulrike Anders, Διευθύντριας Εμπορικών και Εξωτερικών Υποθέσεων στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού The Parliament.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό μήκος του αγωγού ο οποίος ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα για να καταλήξει στη Νότιο Ιταλία είναι 878 χλμ. από τα οποία τα 550 χλμ. είναι σε ελληνικό έδαφος. Στην ελληνική επικράτεια θα τοποθετηθούν 32.000 σωλήνες, στην Αλβανία 13.000 και στην Ιταλία 660. Στα εγκαίνια του έργου που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη μετείχαν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κυβερνητικά στελέχη από την Αλβανία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Βουλγαρία, τη Γεωργία, την Ιταλία, την Ελβετία, την Τουρκία και τις ΗΠΑ.
       
      Ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο, με δυνατότητα διπλασιασμού της ποσότητας στο μέλλον. Θα τροφοδοτεί τις αγορές των Βαλκανίων και της Ευρώπης με φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας.
       
      Όπως επισημαίνει η κα Ulrike Anders, η υλοποίηση του TAP ανοίγει το δρόμο για την ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης, στο πλαίσιο του άξονα ενεργειακής ασφάλειας της Ενεργειακής Ένωσης, παρέχοντας μία νέα πηγή εφοδιασμού και μία νέα οδό μεταφοράς φυσικού αερίου προς την Ευρώπη. "Η περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, προσθέτει, έχει προσδιοριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως η πιο ευάλωτη σε προβλήματα εφοδιασμού και εξωγενή σοκ.
       
      Εκτός από την πολύτιμη συμβολή του στο στόχο της ενεργειακής διαφοροποίησης, ο TAP θα συμβάλει σημαντικά στην απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ειδικά στη ΝΑ Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια, όπου ο ενεργειακός τομέας στηρίζεται δυσανάλογα στη χρήση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Λαμβάνοντας υπόψη την μειούμενη εγχώρια ενεργειακή παραγωγή και την αυξανόμενη εξάρτηση από εισαγωγές, το φυσικό αέριο που θα μεταφέρει ο TAP θα αποτελέσει μια πολύ καλή εναλλακτική στη χρήση άνθρακα (και ξύλου) για λόγους οικιακής θέρμανσης σε χώρες όπου έως και 60% του πληθυσμού αντιμετωπίζει ενεργειακή ένδεια".
       
      Η έναρξη της λειτουργίας του αγωγού αναμένεται το 2020.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φώτο: http://www.presspublica.gr/o-%CF%84%CF%83%CE%AF%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%B6%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κατοικίες, εξοχικά και συγκροτήματα κατοικιών: μικρά διαμάντια αρχιτεκτονικής που άνοιξαν τις πόρτες τους τη χρονιά που έφυγε σε όλη την Ελλάδα.
       
      Το ότι η οικοδομή γνωρίζει έντονη κρίση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν είναι κάτι άγνωστο. Άγνωστο μάλλον είναι ότι μέσα στα χρόνια της κρίσης και της ύφεσης η δημιουργικότητα των αρχιτεκτόνων βρίσκει διέξοδο στο σχεδιασμό μοντέρνων κατοικιών σε όλη τη χώρα, έστω και σε μικρότερο όγκο σε σχέση με το παρελθόν.
       
      Το ek-mag.com, το portal αρχιτεκτονικής και design του περιοδικού ek, επέλεξε για λογαριασμό του news247 10 κατοικίες και ένα συγκρότημα διαμερισμάτων που φιλοξένησε στις σελίδες του τη χρονιά που πέρασε. Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες από κάθε κατοικία μπορείτε να δείτε πατώντας στα ενεργά link στον τίτλο κάθε έργου.
       
      1. Κατοικία στο Ηράκλειο Κρήτης
       

       
      Αρχιτεκτονική μελέτη: 3SK Στυλιανίδης Αρχιτέκτονες ΑΕ
       
      Φωτογράφηση: Βαγγέλης Στυλιανίδης
       
      2. Κατοικία στον Άγιο Ματθαίο Χανίων
       

       
      Αρχιτεκτονική μελέτη: Αριστομένης Βαρουδάκης, Γιώργος Βαρουδάκης
       
      Φωτογράφηση: Γιάννης Λουκής, Δημήτρης Καλαποδάς
       
      3. "Residence S" στη Ναύπακτο
       

       
      Αρχιτεκτονική μελέτη - Interior design - Μελέτη φωτισμού: Δήμητρα Αγγέλου
       
      Φωτογράφηση: Παναγιώτης Βουμβάκης
       
      4. Εξοχική κατοικία στο Αλιβέρι
       

       
      Αρχιτεκτονική μελέτη: Kokosalaki Architecture
       
      Φωτογράφηση: Δημήτρης Κλεάνθης
       
      5. Κατοικία στη Ρόδο
       

       
      Αρχιτεκτονική µελέτη: Ανδρέας Χατζής, Μυρτώ Καµπαλώνη
       
      Φωτογράφηση: Χάρης Ζαµπετούλας
       
      6. Κατοικία στο Κιλκίς
       

       
      Αρχιτεκτονική μελέτη - Επίβλεψη - Interior design: k&k architects, Κατερίνα Κοτζιά, Κορίνα Φιλοξενίδου
       
      Φωτογράφηση: Θεοδόσης Γεωργιάδης
       
      7. Μονοκατοικία στο Καματερό
       

       
      Αρχιτεκτονική µελέτη - Ιnterior design: LKMK architects, Κυριάκος Μιχαλόπουλος, Λίλα Κατσιβέλη
       
      Φωτογράφηση: Παναγιώτης Βουµβάκης
       
      8. Κατοικία στο Κεφαλάρι
       

       
      Αρχιτεκτονική μελέτη: Κίρκη Μαριολοπούλου
       
      Φωτογράφηση: Δημήτρης Κλεάνθης
       
      9. Καλοκαιρινή κατοικία στη Σαντορίνη
       

       
      Αρχιτεκτονική μελέτη: Kapsimalis Architects
       
      Φωτογράφηση: Τζούλια Κλήμη
       
      10. Pool House στην Παλήνη
       

       
      Αρχιτεκτονική μελέτη: panos.nikolaidis.design (pnd)
       
      Φωτογράφηση: George Fakaros
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο με περισσότερες φώτο: http://news247.gr/eidiseis/afieromata/10-1-nees-katoikies-poy-ekanan-thn-diafora-to-2016-sthn-ellada.4459251.html
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Αποφάσεις που ελήφθησαν τις τελευταίες ημέρες του χρόνου και πέρασαν «στα ψιλά» ανοίγουν το δρόμο για να μπούν σε φάση υλοποίησης, εντός της επόμενης τριετίας, αιολικά πάρκα συνολικής δυναμικότητας περί τα 1400 MW και συνολικής επενδυτικής δαπάνης περί τα 1,5 δις. ευρώ. Κατά κύριο λόγο τα έργα αυτά ανήκουν στους δέκα «μεγάλους» της αγοράς ή σε σχήματα δορυφορικά και συνεργαζόμενα μαζί τους.
       
      Τα έργα που εκτιμάται βάσιμα από την αγορά ότι θα μπουν σε τροχιά υλοποίησης το αμέσως επόμενο διάστημα, ανήκουν σε τρείς κατηγορίες: 500 MW που έχουν υποβάλλει φάκελο στον ΛΑΓΗΕ, 400 MW της Νότας Εύβοιας που θα συνδεθούν με το καλώδιο Πολυπόταμος – Νέα Μάκρη και 450 MW παλαιότερα έργα που έχουν εξασφαλίσει σταθερή ταρίφα. Σύνολο περί τα 1400 MW. Ειδικότερα το εναρκτήριο επενδυτικό λάκτισμα έχει δοθεί για:
       
      Πρώτον, τα έργα που «κλείδωσαν» τις τελευταίες ημέρες του 2016 τις ισχύουσες βάσει νόμου τιμές feed in premium (98 ευρώ ανά Μεγαβατώρα), χωρίς όμως να πρέπει να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς που είναι υποχρεωτικοί από την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους. Πρόκειται:
       
      Είτε για έργα που είχαν ήδη υπογράψει Σύμβαση Σύνδεσης με τον ΑΔΜΗΕ ή τον ΔΕΔΔΗΕ (και είχαν πληρώσει τα σχετικά έξοδα) και κατέθεσαν πλήρη φάκελο για υπογραφή Σύμβασης Αγοραπωλησίας με τον ΛΑΓΗΕ μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016.
      Είτε για έργα που δεν είχαν προλάβει να κάνουν Σύμβαση με τον ΑΔΜΗΕ ή ΔΕΔΔΗΕ αλλά παρόλα αυτά κατέθεσαν επίσης φάκελο στον ΛΑΓΗΕ μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016.
      Για τα έργα αυτά, τα οποία αθροίζουν συνολικά περί τα 500 MW, χρειάστηκε να υπάρξει διευκρινιστική εγκύκλιος του ΥΠΕΝ στις 30 Δεκεμβρίου με την οποία ορίστηκε ότι θα «κλειδώνουν» το feed in premium αρκεί να έχουν υποβάλλει αίτημα στον ΑΔΜΗΕ ή τον ΔΕΔΔΗΕ και φάκελο στον ΛΑΓΗΕ. Η όλη διαδικασία μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Φεβρουαρίου.
       
      Δεύτερον, τα «ζωντανά» αιολικά έργα, δυναμικότητας περί τα 400 MW, που έχουν άδειες στη Νότια Εύβοια. Οι ιδιοκτήτες των έργων έχουν καταβάλλει τις προβλεπόμενες εγγυητικές επιστολές και θα έπρεπε μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2016 να καταβάλλουν και το κόστος που αναλογεί σε κάθε έναν από αυτούς για το καλώδιο Πολυπόταμος – Νέα Μάκρη με το οποίο θα συνδεθούν, ταυτόχρονα με τη σύναψη Σύμβασης Σύνδεσης με τον ΑΔΜΗΕ. Ωστόσο με νομοθετική ρύθμιση που έφερε το ΥΠΕΝ στη Βουλή στις 20 Δεκεμβρίου προβλέφθηκε δίμηνη παράταση, κατά την οποία τα έργα αυτά θα «κλειδώσουν» ταυτόχρονα τις τιμές feed in premium που ισχύουν βάσει νόμου (98 ευρώ ανά Μεγαβατώρα), χωρίς όμως να πρέπει να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς. Ταυτόχρονα ορίστηκαν δόσεις για την αποπληρωμή του κόστους σύνδεσης.
       
      Τρίτον, τα «παλιά» έργα που έχουν υπογράψει Συμβάσεις Αγοραπωλησίας με τον ΛΑΓΗΕ έως 31 Δεκεμβρίου του 2015 και έχουν «κλειδώσει» το ισχύον έως τότε τιμολογιακό καθεστώς feed-in tariff, δηλαδή 105 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν μπεί στο σύστημα μέχρι τον Ιούνιο του 2018.
       
      Αυτά τα απολύτως ώριμα από αδειοδοτικής άποψης έργα αθροίζουν δυναμικότητα περίπου 1100 MW. Ωστόσο, όλοι οι παράγοντες της αγοράς με τους οποίους συνομίλησε το energypress, εκτιμούν ότι από αυτή την κατηγορία θα κατασκευαστούν τελικά περίπου 450 MW, εκείνα δηλαδή που έχουν καλά ανεμολογικά χαρακτηριστικά και ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
       
      Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της αγοράς, τα περίπου 1400 MW που κατανέμονται στις παραπάνω τρείς κατηγορίες, έχουν όλες τις προϋποθέσεις να κατασκευαστούν πράγματι εντός της επόμενης τριετίας, δημιουργώντας ένα μεγάλο επενδυτικό κύμα που συνολικά θα ξεπεράσει τα 1,5 δις. ευρώ. Παρότι υπάρχουν και μικρές εταιρείες που έχουν τέτοια έργα, κατά κύριο λόγο ανήκουν στους δέκα «μεγάλους» ομίλους της αγοράς ή σε σχήματα δορυφορικά και συνεργαζόμενα μαζί τους. Ο λόγος για τους Ομίλους ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ΕΛΤΕΧ ΑΝΕΜΟΣ, PROTERGIA, ΔΕΗ Ανανεώσιμες, ENEL, EDF, IBERDROLA ROKAS, EREN, ΕΛΙΚΑ, RF ENERGY κ.λπ.
       
      Το γεγονός ότι εμπλέκονται οι «μεγάλοι» του κλάδου συνηγορεί στο ότι τα έργα μπορούν πράγματι να γίνουν, ενώ σε όλες τις κατηγορίες οι επενδυτές έχουν κάθε λόγο να βιαστούν να ηλεκτρίσουν τα έργα τους καθώς έτσι θα έχουν μεγιστοποίηση των κερδών τους. Εκείνοι μεν που έχουν feed in tariff πρέπει να έχουν ηλεκτρίσει μέχρι τον Ιούνιο του 2018, εκείνοι δε που έχουν feed in premium δεν μπορούν να διακινδυνεύσουν μια αλλαγή προς τα κάτω της «διαφορικής προσαύξησης».
       
      Σε κάθε περίπτωση, μια τόσο μεγάλη επενδυτική δραστηριότητα στον κλάδο, πέραν της άμεσης και έμμεσης ωφέλειας στην οικονομία, είναι βέβαιον ότι θα δημιουργήσει μακροπρόθεσμη προοπτική για τον ίδιο τον κλάδο, αφού οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα, στο βαθμό που θα είναι ενεργές στην αγορά, να αναπτύξουν νέα έργα πέραν εκείνων που θα κατασκευάζουν.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ependytiko-mpoym-stin-aioliki-energeia-deka-megaloi-omiloi-etoimazontai-na-ependysoyn-15-dis
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στην αξιοποίηση της περιοχής των πρώην λιπασμάτων, προχωρά άμεσα ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας, ανακοινώνοντας σήμερα, ότι μηχανήματα έχουν ήδη μπει και ξεκινήσει εδώ και ημέρες, τις εργασίες ανάπλασης της περιοχής.
       
      Στους πρώτους στόχους της δημοτικής αρχής είναι η παράδοση ενός κομματιού στους πολίτες, μέχρι το καλοκαίρι, με ανοιχτό θέατρο περίπου 1.500 ατόμων και με θέσεις πάρκινγκ, αθλητικές υποδομές, παιδική χαρά και αναψυκτήριο.
       
      Όλες οι εγκαταστάσεις, σύμφωνα με τον Δήμο, πρόκειται να είναι προκατασκευασμένες και μεταφερόμενες. Μέχρι στιγμής έχουν αποσυρθεί από την περιοχή τόνοι από μπάζα και σκουπίδια, ενώ σύντομα ολοκληρώνονται και οι απαραίτητες χωματουργικές εργασίες. Το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένονται οι εργασίες δεντροφύτευσης, καθώς και η παραπέρα διαμόρφωση του χώρου.
       
      Υπενθυμίζεται ότι παράλληλα με τις εργασίες, εντός του Ιανουαρίου, ολοκληρώνεται και ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το σύνολο της έκτασης των Λιπασμάτων, ο οποίος έχει προκηρυχθεί από την Αντιπεριφέρεια Πειραιά.
       
      Αναφερόμενος στις εργασίες που πραγματοποιούνται στον χώρο των Λιπασμάτων, ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, δήλωσε: «Οι αγώνες των κατοίκων της περιοχής δικαιώνονται, επιτέλους, στη πράξη.
       
      Το καλοκαίρι η πόλη θα είναι στα Λιπάσματα. Τους επόμενους μήνες θα ζωντανέψουμε αυτό το κομμάτι του Δήμου μας, που διάφοροι το κρατούσαν μακριά από τους πολίτες και κάποιοι εξακολουθούν να το κρατάνε, γιατί δεν ξεχνάμε ότι τα Λιπάσματα δεν είναι τα 200 μόνο στρέμματα που ανήκουν επιτέλους στον Δήμο, αλλά το σύνολο των 640 στρεμμάτων».
       
      Ταυτόχρονα, ο Χρ. Βρεττάκος υπογράμμισε πως «η υπόλοιπη περιοχή των Λιπασμάτων αφήνεται να ρημάζει από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες, ενώ ένα κομμάτι από αυτό, που ανήκει στην OIL ONE, χρησιμοποιείται σε βάρος της περιοχής, για τα απόβλητα των πλοίων».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptiksi/anaplaseis/item/38146-ksekinise-i-a-fasi-tis-anaplasis-lipasmaton
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νομικό πλαίσιο με κανόνες για την ασφάλεια των φραγμάτων θέτει σε εφαρμογή, με υπουργική του απόφαση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Συγκεκριμένα, θεσμοθετεί τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων για την πρόληψη «τυχόν δυσάρεστων, ακόμη και καταστροφικών συμβάντων, τα οποία θα ήταν δυνατόν να θέσουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, περιουσίες, δημόσιες υποδομές».
       
      Θεσπίζονται κανόνες και ξεκινούν έλεγχοι - επιθεωρήσεις των δημόσιων και ιδιωτικών φραγμάτων, σε όλα τα στάδια: Μελέτη, Κατασκευή και Λειτουργία. Το πλέγμα των κανόνων και ελέγχων θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε όλα τα φράγματα ταμίευσης ή συγκράτησης νερού, τα οποία έχουν ύψος μεγαλύτερο από 5m και χωρητικότητα ταμιευτήρα ίση ή μεγαλύτερη από 50.000 m3.
       
      Βάσει της υπουργικής απόφασης θεσπίζονται:
       
      - Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), η οποία συγκροτείται και λειτουργεί ως Επιτροπή στα πλαίσιο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τα μέλη που θα απαρτίζουν τη ΔΑΦ θα προέρχονται από όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι εμπλέκονται στη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία των φραγμάτων και συγκεκριμένα από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Εσωτερικών (με συνεκτίμηση προτάσεων Περιφερειών, ΚΕΔΕ και ΔΕΥΑ). Θα συμμετέχουν ακόμη εκπρόσωποι της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, της ΔΕΗ Α.Ε, του ΤΕΕ, της Ελληνικής Επιτροπής Μεγάλων Φραγμάτων και των Πανελλήνιων Εργοληπτικών Οργανώσεων.
       
      - Μητρώο Ελληνικών Φραγμάτων, το οποίο θα συνταχθεί με ευθύνη της Διοικητικής Αρχής Φραγμάτων. Το μητρώο θα επικαιροποιείται κάθε έξι μήνες και θα αποτελεί μία συμπαγή βάση δεδομένων, η οποία θα περιέχει λεπτομερή στοιχεία για όλα τα φράγματα της Ελλάδας.
       
      Θα πραγματοποιηθούν σταδιακά έλεγχοι στα 129 καταγεγραμμένα φράγματα της χώρας, τα οποία θα αποκτήσουν διαχειριστή, με υποχρεώσεις, όπως αυτές απορρέουν από τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.
       
      Τέλος, προβλέπεται μέριμνα για τα φράγματα που βρίσκονται σήμερα σε εγκατάλειψη ή δεν χρησιμοποιούνται για τον σκοπό της κατασκευής τους. Με ευθύνη της Περιφέρειας στα διοικητικά όρια της οποίας βρίσκονται τα φράγματα αυτά, ο αρμόδιος περιφερειάρχης οφείλει να δρομολογήσει τη συμμόρφωση με τον Κανονισμό Ασφάλειας Φραγμάτων, σε διάστημα τεσσάρων ετών.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B8%CE%AD%CF%83%CF%80%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%86/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην κορυφή είναι η εφαρμογή του Facebook με 146 εκατ. μοναδικούς χρήστες
      Ενδιαφέρον έχει η παρουσία του Instagram, που είναι η τρίτη εφαρμογή του Facebook στη λίστα του top 10.
       
      Τα smartphones όσο ποτέ πριν είναι στη ζωή μας και μάλλον δεν πρόκειται να τα αποχωριστούμε σύντομα. Τι όμως είναι το smartphone χωρίς applications; Κάτι αντίστοιχο του google χωρίς internet.
       
      H εταιρεία ερευνών Nielsen, πραγματοποιήσε σχετική έρευνα και μας παρουσιάζει τις κορυφαίες εφαρμογές του 2016.
       
      Στην κορυφή είναι η εφαρμογή του Facebook με 146 εκατ. μοναδικούς χρήστες κατά μέσο όρο κάθε μήνα. Αυτό σημαίνει αύξηση κατά 14%.
       
      Στη δεύτερη θέση είναι και πάλι το Facebook με το Messenger, το οποίο έχει κατά μέσο όρο 129.6 εκατ. μοναδικούς χρήστες το μήνα. Το Messenger σημείωσε πιο σημαντική αύξηση 28% από το 2015.
       
      Η τρίτη θέση ανήκει στο YouTube με 113.7 εκατ. και άνοδο 20%.
       
      Η πεντάδα συμπληρώνεται από Google Maps και Google Search με 105.7 και 103.9 μοναδικούς χρήστες, αντίστοιχα.
       
      Στις θέσεις 6,7,8,9, και 10 βρίσκονται οι εφαορμογές Google Pay (99.7 εκατ.), Gmail (88.5 εκατ.), Instagram (74.6 εκατ.), Apple Music (68.3 εκατ.), Amazon App (65.5 εκατ.).
      Ενδιαφέρον έχει η παρουσία του Instagram, που είναι η τρίτη εφαρμογή του Facebook στη λίστα του top 10, το Apple Music με 68 εκατ. μοναδικούς χρήστες κάθε μήνα, ενώ απουσιάζει από τη λίστα το Spotify που έχει μεγαλύτερη βάση χρηστών. Ακόμη μια απουσία που δείχνει και την τάση για «εγκατάλειψη» του συγκεκριμένου social είναι αυτή του Twitter, το οποίο δεν κατάφερε να μπει στη δεκάδα.
       
      REUTERS/Regis Duvignau/techblog.gr
       
      Πηγή: http://www.startup.gr/index.php?about=89&id=6458
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Εθνική Ωκεανική και Ατμοσφαιρική Διοίκηση (NOAA) των Ηνωμένων Πολιτειών έδωσε στη δημοσιότητα ένα διαδραστικό χάρτη της παγκόσμιας σεισμικής δραστηριότητας όπως αυτή έχει καταγραφεί τα τελευταία 15 χρόνια από την αμερικανική Γεωλογική Υπηρεσία (USGS).
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7598/15-xronia-pagkosmias-seismikis-drastiriotitas-se-ena-xarti
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Προκαταρκτικά δεδομένα που δημοσιοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο από τη NASA και τη ΝΟΑΑ (Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας) έδειχναν ότι το περασμένο έτος ήταν αντίστοιχα 1,02 και 0,94 βαθμούς Κελσίου θερμότερο από τον μέσο όρο του 20ού αιώνα.
       
      Η μέση ετήσια θερμοκρασία ήταν η υψηλότερη από τότε που άρχισαν να τηρούνται αρχεία το 1880. Δεν αποκλείεται πάντως να ήταν η υψηλότερη εδώ και τουλάχιστον 1.000 χρόνια.
       
      Και οι δύο υπηρεσίες θα ανακοινώσουν τα οριστικά αποτελέσματα στις 18 Ιανουαρίου.
       
      Το 2016 φαίνεται ότι θα γίνει έτσι η τρίτη συνεχής χρονιά με νέο ρεκόρ ζέστης: «Το 2016 θα καταρρίψει το ρεκόρ παγκόσμιας θερμοκρασίας που καταγράφηκε το 2015, το οποίο με τη σειρά του είχε σπάσει το ρεκόρ του 2014» λέει στο Mercury News ο Νόα Ντίφενμπο, καθηγητής κλιματολογίας στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.
       
      «Αυτή είναι η πραγματικότητα, και δεν πρόκειται απλώς να εξαφανιστεί αν αρνηθούμε την ύπαρξή της ή την απορρίψουμε ως φάρσα» προειδοποιεί, όπως μεταδίδει το In.gr.
       
      Προφανώς απευθύνεται στην ομάδα του εκλεγμένου προέδρου Τραμπ, ο οποίος έχει υποστηρίξει προ ετών ότι η κλιματική αλλαγή είναι «φάρσα των Κινέζων. Μετά την εκλογή του έδειξε να υπαναχωρεί από αυτή τη στάση, δηλώνοντας ότι «κανείς δεν ξέρει» τι ανεβάζει τη θερμοκρασία. Αρκετά εξάλλου από τα πρόσωπα που έχει προτείνει για το υπουργικό συμβούλιο έχουν δεσμούς με την πετρελαιοβιομηχανία.
       
      Παρόλο που η κλιματική αλλαγή είναι αναμφίβολα ο κύριος παράγοντας πίσω από τα συνεχόμενα ρεκόρ θερμοκρασίας, η ζέστη του 2016 ήταν σε σημαντικό βαθμό αποτέλεσμα ενός ισχυρού Ελ Νίνιο το πρώτο οκτάμηνο του έτους. Η αντίθετη φάση του φαινομένου, το Λα Νίνια, φαίνεται ότι δρόσισε τους τελευταίους μήνες.
       
      Άκρως ανησυχητική παραμένει ωστόσο η κατάσταση στην Αρκτική, όπου οι θερμοκρασίες του Δεκεμβρίου ήταν έως και 20 βαθμούς Κελσίου πάνω από το κανονικό.
       
      Αυτό το κύμα ζέστης δεν μπορεί να αποδοθεί άμεσα στην κλιματική αλλαγή, είναι όμως οιωνός ενός μέλλοντος όπου η Αρκτική θα μένει χωρίς καθόλου πάγο τα καλοκαίρια -μια απέραντη, χλιαρή θάλασσα.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/30907/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με τροπολογία επί ν. 4447/2016, η οποία ψηφίστηκε στις 21 Δεκεμβρίου αίρεται κάθε έγκριση από όργανα (συνέλευση) ή άλλους φορείς προκειμένου να εγκατασταθεί νέο αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε μεμονωμένα διαμερίσματα πολυκατοικιών.
       
      Συγκεκριμένα, με το άρθρο 39 του νόμου τροποποιείται το άρθρο 11 του ν. 4342/2015 και προστίθεται νέα παράγραφος 8 ως εξής:
       
      «Για την τοποθέτηση μετρητικών ή ρυθμιστικών διατάξεων ενέργειας ή ανεξάρτητων μονάδων θέρμανσης σε μεμονωμένες ιδιοκτησίες καταναλωτών σε υφιστάμενα πριν από την έναρξη εφαρμογής του παρόντος νόμου κτίρια, καθώς και σε όσα κτίρια ανεγερθούν μετά την έναρξη εφαρμογής αυτού, δεν απαιτείται προηγούμενη έγκριση ή απόφαση οργάνου ή ενημέρωση ή άδεια άλλης αρχής ή φορέα, πέραν των πιστοποιημένων φορέων παροχής ή εγκατάστασης όπου αυτό απαιτείται».
       
      Η διάταξη έχει στόχο την ενθάρρυνση της εγκατάστασης ενεργειακά αποδοτικότερων συστημάτων θέρμανσης σε όλο τον κτιριακό τομέα, σε αντικατάσταση ασύμφορου από οικονομικής, αλλά και περιβαλλοντικής άποψης, κεντρικού συστήματος πετρελαίου, το οποίο είναι και το πλόεν σύνηθες σήμερα στις πολυκατοικίες.
       
      Με τη συγκεκριμένη διάταξη ουσιαστικά αμφισβητούνται νομικά όποιες περί του αντιθέτου προβλέψεις υπάρχουν σε καταστατικά πολυκατοικιών.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/anoixe-o-dromos-gia-aytonomi-thermansi-diamerismaton-horis-egkrisi-ton-polykatoikion
      Περισσότερα...

      36

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.