Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Βασικός στόχος της ενιαίας δράσης «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ» είναι η σύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων προς διεθνείς αγορές, με σκοπό τη μετάβαση στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και την αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας. Η δράση αυτή έχει ως σκοπό την άμεση και αποτελεσματική διοχέτευση των διαθέσιμων πόρων για την προώθηση ερευνητικών δραστηριοτήτων και την εφαρμογή καινοτομιών στις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω μίας σειράς παρεμβάσεων.
       
      Στόχοι της δράσης:

      Οικονομική ανάπτυξη βασισμένη στη γνώση και τη βιώσιμη εξειδίκευση
      Ενσωμάτωση της νέας γνώσης και της καινοτομίας στα υπάρχοντα αλλά και σε νέα προϊόντα, υπηρεσίες, παραγωγικά συστήματα και αλυσίδες αξίας
      Σύνδεση της ακαδημαϊκής έρευνας με τις ανάγκες της αγοράς και την οικονομία.

       
      Προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων της δράσης είναι η επικέντρωση των πόρων και των προσπαθειών σε επιλεγμένους τομείς οικονομικής δραστηριότητας και σε πεδία παρέμβασης, όπου ανιχνεύεται δυναμικό επιχειρηματικότητας και ερευνητικής αριστείας σύμφωνα με την εθνική στρατηγική έρευνας και καινοτομίας για έξυπνη εξειδίκευση (στρατηγική RIS3), σε εθνικό καθώς και σε περιφερειακό επίπεδο, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό, τη διαφοροποίηση και την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών στην ελληνική οικονομία.
       
      Η Δράση αποσκοπεί στην ικανοποίηση των αναγκών των επιχειρήσεων και των υπόλοιπων φορέων που δραστηριοποιούνται στο οικοσύστημα της έρευνας και καινοτομίας, καλύπτοντας το μέγιστο δυνατό φάσμα των δυνητικών Δικαιούχων. Οι ενισχυόμενες επιχειρήσεις είναι δυνατόν να κατατάσσονται σε όλες τις κατηγορίες με βάση το μέγεθός τους (μικρές, μεσαίες, μεγάλες). Οι προτάσεις που θα ενισχυθούν στο πλαίσιο της Δράσης μπορούν να υποβάλλονται είτε από μεμονωμένες επιχειρήσεις, είτε από ομάδες επιχειρήσεων, είτε από συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς οργανισμούς.
       
      Για την υλοποίηση των σχεδίων τους, οι δυνητικοί Δικαιούχοι μπορούν να δημιουργήσουν το κατάλληλο για την περίπτωσή τους μίγμα ενεργειών, αξιοποιώντας ένα ευρύ φάσμα ενισχυόμενων δαπανών από τις ακόλουθες κατηγορίες:

      κλασικές δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης (π.χ. βασική έρευνα, βιομηχανική έρευνα, πειραματική ανάπτυξη, μελέτες σκοπιμότητας)
      δράσεις προώθησης της καινοτομίας (π.χ. απόκτηση/ επικύρωση/ προστασία διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, απόσπαση προσωπικού από οργανισμούς έρευνας και διάδοσης γνώσεων)
      υποστηρικτικές ενέργειες (π.χ. συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις, συμβουλευτικές υπηρεσίες).

       
      Αναλυτική πρόσκληση της Δράσης μπορείτε να βρείτε στο δικτυακό σύνδεσμο Προδημοσίευση Ενιαίας Δράσης Κρατικών Ενισχύσεων «ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ»
       
      Πηγή: http://www.antagonistikotita.gr/epanek/news.asp?id=123
      Περισσότερα...

      0

    • Faethon11

      Ποιες βεβαιώσεις και γνωστοποιήσεις θα γίνονται ηλεκτρονικά πλέον στον ΣΕΠΕ - Οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες - Μέχρι 30.9.2016 η εγγραφή των εργοδοτών.
       
      Με απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο υπουργός εργασίας "εγκαινιάζει" τις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΣΕΠΕ από τον Ιστοχώρο www.sepenet.gr
       
      Αναλυτικά η απόφαση:
      Πηγή: Taxheaven
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ανακοίνωση Μητρώου Ενεργειακών Επιθεωρητών:
       
      Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 58, παρ.3 «Μεταβατικές διατάξεις» του ν.4409/2016 (Α'136), «Μέχρι την έκδοση κοινής απόφασης της παραγράφου 6 του άρθρου 54, για την εγγραφή στα μητρώα των Ενεργειακών Επιθεωρητών και τη διαχείριση αυτών καταβάλλεται από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές εφάπαξ παράβολο (50) ευρώ και ετησίως εκατό (100) ευρώ. Τα ποσά αυτά εισπράττονται από τις Δ Ο Υ μέσω της Εφαρμογής Ηλεκτρονικού Παραβόλου (e-Παράβολο)».
       
      Κατόπιν τούτου, εφόσον επιθυμείτε να ανανεώσετε την εγγραφή σας στο Μητρώο των Ενεργειακών Επιθεωρητών, θα πρέπει να πληρώσετε Ηλεκτρονικό Παράβολο (e-Παράβολο) αξίας 100 Ευρώ μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
       
      Μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου, θα πρέπει να το αναρτήσετε και στο πεδίο «Διπλότυπα Είσπραξης» στην προσωπική σας καρτέλα που τηρείται στο πληροφοριακό σύστημα www.buildingcert.gr. Η υποβολή διπλοτύπου είσπραξης είτε για την ανανέωση της εγγραφής στο Μητρώο των ΕΕ, είτε για την εγγραφή σε αυτό δεν γίνεται αποδεκτή από τα Τμήματα Επιθεώρησης Ενέργειας Βορείου και Νοτίου Ελλάδος.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/37601/
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Τέλος που μπορεί να φτάνει το 3%, ετοιμάζει η κυβέρνηση για την Airbnb αλλά και τις άλλες ιστοσελίδες μίσθωσης ακινήτων στην Ελλάδα.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, ετοιμάζεται νομοσχέδιο το οποίος θα προβλέπει τη δημιουργία ενός ειδικού μητρώου στο οποίο όλοι οι ιδιοκτήτες ακινήτων που εκμισθώνουν με αυτόν τον τρόπο τα ακίνητά τους θα κληθούν να τα δηλώσουν.
       
      Οσοι εκμισθώνουν μέσω ιστοσελίδων τα ακίνητά τους θα πληρώνουν συγκεκριμένο φόρο ενώ τα ποσά θα πρέπει να δηλώνονται στη φορολογική δήλωση και να φορολογούνται με τους συντελεστές με τους οποίους επιβαρύνονται τα εισοδήματα από ενοίκια.
       
      Στο στόχαστρο μπαίνουν όχι μόνο όσοι το κάνουν κατ’ επάγγελμα αλλά και όσοι ενοικιάζουν και ζητούν τα ενοίκια να μπαίνουν απευθείας σε λογαριασμούς του εξωτερικού.
       
      Υπολογίζεται ότι ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς υπερβαίνει τα 270 εκατ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Erchetai_charatsi_3_gia_tis_misthoseis_meso_Airbnb/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει λειτουργία το 2021 στα ανοικτά των ακτών της Καλιφόρνιας των Ηνωμένων Πολιτειών.
      Εκατό ανεμογεννήτριες θα παράγουν 765 μεγαβάτ ενέργειας, αφήνοντας πίσω το αιολικό πάρκο London Array στην Αγγλία, που κατέχει σήμερα το ρεκόρ με 635 μεγαβάτ. Το σύστημα αναμένεται να τροφοδοτεί με ενέργεια πάνω από 200.000 σπίτια.
       
      Το έργο με την ονομασία Morro Bay Offshore θα βρίσκεται 33 μίλια στα ανοικτά της Καλιφόρνια. Πλωτές πλατφόρμες που θα υποστηρίζουν τις ανεμογεννήτριες θα είναι δεμένες στο βυθό σε βάθος 800 με 1.000 μέτρων. Οι ταχύτεροι παράκτιοι άνεμοι στις ΗΠΑ σημειώνονται πολύ μακριά από την ακτή για παραδοσιακές υποθαλάσσιες πλατφόρμες, οι οποίες χρησιμοποιούν σκυρόδεμα ή πασσάλους χάλυβα. Οι πλωτές εξέδρες είναι μια καινοτόμος λύση που έχει χρησιμοποιηθεί μόνο σε δοκιμαστικά έργα μέχρι σήμερα.
       
      Αν και το έργο με τις πλωτές εξέδρες έχει φθηνότερη εγκατάσταση, η ποσότητα του χάλυβα που χρησιμοποιείται και τα επιπλέον καλώδια τροφοδοσίας που απαιτούνται για να φτάσουν στην ακτή, φέρνουν την τιμή ανά μεγαβάτ από τα 4 στα 9 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, αν το αιολικό πάρκο παροπλιστεί ποτέ, όλα τα υλικά θα μπορούν να επανέλθουν στην ξηρά αντί να μολύνουν το βυθό.
       
      Υπάρχουν ανησυχίες ότι το έργο μπορεί να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα ταραγμένη θάλασσα ή ότι τα καλώδια μπορούν να ενοχλούν πολλά είδη φαλαινών που μεταναστεύουν εκεί.
       
      Ωστόσο η ανάδοχος εταιρεία προχωρά με ένα τετραετές σχέδιο για να ξεκινήσει την παραγωγή αιολικής ενέργειας. Καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται, οι εκτιμήσεις είναι ότι το κόστος και οι αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον θα μετριαστούν.
       
      Πηγή: http://www.ellinikigeorgia.gr/to-meaglutero-uperaktio-aioliko-parko-mpainei-se-leitoyrgia/ και http://www.naftemporiki.gr/story/1134844/sta-skaria-to-megalutero-uperaktio-aioliko-parko-ston-kosmo
      Περισσότερα...

      0

    • Faethon11

      Ερευνα - σοκ για τους μισθούς που παίρνουν στην Ελλάδα ακόμη κι όσοι έχουν πτυχίο, δημοσιεύει το intrajobs.com σχετικά με τους μισθούς στην Ελλάδα.
       
      Στην έρευνα συμμετείχαν άτομα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
       
      Η μεγάλη πλειοψηφία έχει Πτυχίο ΑΕΙ και ΤΕΙ (33,55%) και τίτλο Μεταπτυχιακό (38,03%). Ακολουθούν όσοι έχουν Απολυτήριο Λυκείου (15,92%) και Μεταλυκειακή Εκπαίδευση (11,45%). Μικρή συμμετοχή έχουν οι Διδακτορικοί Τίτλοι (0,53%), όσοι είναι Απόφοιτοι Γυμνασίου (0,39%) και όσοι δήλωσαν «Άλλο» (0,13%).
       
      Η έρευνα εξέτασε το επίπεδο σπουδών των συμμετεχόντων σε σχέση με τη θέση τους στην Ιεραρχία της επιχείρησης που εργάζονται σήμερα, καθώς και τις μηνιαίες αμοιβές που απολαμβάνουν ανάλογα με το επίπεδο σπουδών τους. Τα μεγαλύτερα ποσοστά σε κάθε επίπεδο σπουδών είναι σήμερα υπάλληλοι. Στις ανώτατες θέσεις της ιεραρχίας από Υποδιευθυντές και πάνω συναντάμε μόνο Πτυχιούχους ΑΕΙ/ΤΕΙ, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς.
       

       
      Όσον αφορά τις μηνιαίες αμοιβές των συμμετεχόντων βλέπουμε ότι μεγάλο ποσοστό κάθε επιπέδου σπουδών βρίσκεται στην κατηγορία από 451€ έως 1000€.
       

      Ωστόσο εδώ εντοπίζεται μια διαφοροποίηση. Στη Μεταλυκειακή Εκπαίδευση, Αποφοίτους Λυκείου, Γυμνασίου και Άλλο οι πλειοψηφία βρίσκεται στην κατηγορία αμοιβών από 451€ έως 1000€ ενώ η πλειοψηφία των πτυχιούχων ΑΕΙ/ΤΕΙ και διδακτορικών βρίσκεται σε ψηλότερη κατηγορία από 1001€ έως 2000€. Οι τελευταίοι είναι και οι μόνοι που απολαμβάνουν αμοιβές μεγαλύτερες από 2000€.
       
      Επίσης, παρατηρείται ότι σε θέσεις υπαλλήλων βρίσκονται τα μεγαλύτερα ποσοστά συμμετεχόντων κάθε κατηγορίας σπουδών.
       
      Εξετάζοντας συνδυαστικά τα χρόνια υπηρεσίας και τους μισθούς των υπαλλήλων ανά επίπεδο σπουδών, εξάγονται τα εξής συμπεράσματα:
       
      Τα μεγαλύτερα ποσοστά όσων είναι υπάλληλοι σε κάθε επίπεδο σπουδών έχουν προϋπηρεσία πάνω από 11 έτη! Οι αμοιβές τυς ωστόσο δεν ανταποκρίνονται στα χρόνια εμπειρίας.
       

      Μεταπτυχιακοί υπάλληλοι με 1-5 χρόνια προϋπηρεσίας αμείβονται με λιγότερα από 450€ και πτυχιούχοι ΑΕΙ/ΤΕΙ με 6-10 χρόνια προϋπηρεσίας αμείβονται επίσης με λιγότερα από 450€!
       

       
      Όπως συνεχίζει η έρευνα, στα 11-15 χρόνια προϋπηρεσίας Μεταπτυχιακοί έχουν αμοιβές ακόμη και από 751€ ενώ Πτυχιούχοι ΑΕΙ/ΤΕΙ και Μεταλυκειακής εκπαίδευσης ακόμη και από 451€!
       
      Όσο για αυτούς που έχουν πάνω από 15 χρόνια προϋπηρεσίας οι μόνοι που βρίσκονται σε μια κάπως αξιοπρεπή κλίμακα αμοιβών στο βαθμό του Υπαλλήλου, είναι οι Μεταπτυχιακοί/Διδακτορικοί. Αντίθετα στα 15 χρόνια προϋπηρεσίας βρίσκουμε σήμερα υπαλλήλους πτυχιούχους ΑΕΙ/ΤΕΙ, μεταλυκειακής εκπαίδευσης αλλά και Αποφοίτους Λυκείου και Γυμνασίου να έχουν αμοιβές σε επίπεδα από 451€. Μετά από 15 χρόνια εργάσιμου βίου αμοιβές τόσο χαμηλές δεν ταιριάζουν προφανώς σε κανένα επίπεδο εκπαίδευσης στον δυτικό κόσμο.
       
      Όσον αφορά τη διακύμανση των αμοιβών τους την περίοδο της κρίσης οι συμμετέχοντες απάντησαν σε μεγάλη πλειοψηφία ότι είδαν μείωση σε διάφορα ποσοστά.
       

       
      Χωρίς να είναι ασφαλές το αποτέλεσμα γιατί το δείγμα ήταν μικρό, οι Απόφοιτοι Γυμνασίου και «Άλλο» δεν είδαν κάποια μείωση ενώ μόνο οι Πτυχιούχοι ΑΕΙ/ΤΕΙ και οι Μεταπτυχιακοί/Διδακτορικοί ήταν οι τυχεροί που είχαν αύξηση μηνιαίων αμοιβών.
      Τέλος οι πιο απαισιόδοξοι για το μέλλον τους φαίνεται να είναι οι Απόφοιτοι Λυκείου που το 19,01% φοβούνται ότι θα χάσουν θέση και μισθό και οι Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης που 49,46% πιστεύουν ότι θα υποστούν μείωση μισθών.
       
      Αντίθετα οι πιο αισιόδοξοι είναι οι Μεταπτυχιακοί/Διδακτορικοί που 32,33% βλέπουν αύξηση μηνιαίων αμοιβών τους στο μέλλον ή 36,38% τουλάχιστον μη μεταβολή τους.
       
      Πηγή : ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Στα τέλη Ιουλίου, η υπουργός Ενέργειας της Γαλλίας, Σεγκολέν Ρουαγιάλ, εγκαινίασε μονάδα παραγωγής φωτοβολταϊκών στην Τουρούβρ η οποία έχει στόχο να εφοδιάσει τα πάνελ για το πρόγραμμα ηλιακών δρόμων της χώρας, ονόματι Wattway.
       
      Το φιλόδοξο πρόγραμμα βασίζεται σε λεπτά φωτοβολταϊκά κρυσταλλικού πυριτίου, που είναι σχεδιασμένα για να αντέχουν στο χρόνο και για να σηκώνουν το βάρος των οχημάτων, καθώς εγκαθίστανται στο οδόστρωμα. Όπως υποστηρίζουν οι εμπνευστές, τα πάνελ τύπου Wattway μπορούν να τοποθετηθούν σε υφιστάμενο οδόστρωμα, επιτρέποντας την παραγωγή ηλεκτρισμού. Η διάρκεια ζωής τους είναι 10-20 χρόνια αναλόγως των συνθηκών.
       
      Η πρώτη τους εφαρμογή θα γίνει σε δρόμο μήκους 1χμ στο Ονρ, ενώ η κυβέρνηση στηρίζει το πρόγραμμα με 5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, μέσα σε 2-3 χρόνια θα είναι εφικτή και η τοποθέτησή τους σε ιδιωτικούς δρόμους, καθώς θα ξεκινήσει η ευρεία εμπορική παραγωγή.
       

       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ena-vima-pio-konta-stoys-iliakoys-dromoys-kineitai-i-gallia
      Περισσότερα...

      1

    • ilias

      Αγαπητά μέλη,
       
      σας ενημερώνουμε ότι επαναφέρουμε τη δυνατότητα ανάρτησης σχολίων στις Ειδήσεις, εφαρμόζοντας όμως αυστηρό συντονισμό, στηριζόμενοι στην εφαρμογή των Κανόνων Συμμετοχής, τους οποίους σας καλούμε να διαβάσετε μία ακόμη φορά, ώστε να μας βοηθήσετε στο έργο μας.
       
      Σας κάνουμε εξαρχής γνωστό ότι δεν θα υπάρξει καμία ανοχή σε συμπεριφορές που προσβάλουν, δημιουργούν εντάσεις και δυναμιτίζουν το κλίμα, ως εκ τούτου βοηθήστε όλοι προς αυτή την κατεύθυνση.
       
      Θα παρακολουθήσουμε την αποτελεσματικότητα της εν λόγω απόφασης για περίπου ένα μήνα και εφόσον καταστεί αναγκαίο, η επόμενη απόφαση για κλείσιμο των σχολίων θα είναι οριστική.
       
      Τέλος καταργείται η δυνατότητα απόδοσης Φήμης, τόσο θετικής όσο και αρνητικής, ενώ ορίζεται ως βασικός συντονιστής στις Ειδήσεις ο Γιάννης, οπότε για οποιαδήποτε απορία ή πρόβλημα μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί του.
       
      Εκ της ομάδας Συντονισμού
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Δύο ημερίδες για την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης σε Δήμους και επιχειρήσεις διοργάνωσε τo ΚΑΠΕ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των δράσεων του Ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου έργου ΕMOBILITY WORKS. Στις εκδηλώσεις παρουσιάσθηκαν τα αποτελέσματα του έργου στην Ελλάδα και αναδείχθηκαν τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων όλων των τύπων (ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά ποδήλατα και scooters, ηλεκτρικά απορριμματοφόρα και φορτηγά κ.λπ.).
       
      Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μία αναπτυσσόμενη σύγχρονη αγορά και η χρήση τους θα συμβάλει στην επίτευξη των ενεργειακών και περιβαλλοντικών στόχων της χώρας. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα, όπως και τα υπόλοιπα κράτη μέλη Ε.Ε., έχει δεσμευθεί με στόχους: τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 20%, αλλά και 20% μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (10% της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στον τομέα των μεταφορών) έως το 2020. Στόχοι της Ε.Ε. για το 2050, ειδικότερα στον τομέα των μεταφορών, είναι η μείωση των εκπομπών κατά 60% και η αποκλειστική χρήση μη συμβατικών οχημάτων στις πόλεις.
       
      Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, καθώς μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας στο μερίδιο του τομέα των μεταφορών και στην προστασία του περιβάλλοντος, με επιπλέον όφελος τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ως πηγή φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
      Επίσης, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να οδηγήσει σε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, τόσο σε επίπεδο διάθεσης οχημάτων, όσο και σε επίπεδο εγκατάστασης και εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας.
       
      Τα ηλεκτρικά τροχοφόρα (αυτοκίνητα, ποδήλατα, scooters, κλπ.), είτε με συσσωρευτές είτε επαναφορτιζόμενα υβριδικά, παρουσιάζουν σε σύγκριση με τα συμβατικά, μια σειρά πλεονεκτήματα:
      - Καταναλώνουν, με βάση τα ισχύοντα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας, περίπου 1 ευρώ ανά 100χλμ. Το αντίστοιχο κόστος καυσίμου για ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο είναι έως και δεκαπλάσιο.
      - Είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτικά (ο βαθμός απόδοσης των συμβατικών οχημάτων είναι 20-30%, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν βαθμό απόδοσης έως και 80-85%).
      - Έχουν τη δυνατότητα να επαναφορτιστούν από ανανεώσιμες πηγές, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
      - Είναι οικονομικότερα όσον αφορά το κόστος συντήρησης.
      - Εκπέμπουν ελάχιστο θόρυβο (σε χαμηλές ταχύτητες).
       
      Στις εκδηλώσεις που διοργάνωσε το ΚΑΠΕ παρουσιάστηκαν επιτυχημένες δράσεις εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης, με την αγορά τεσσάρων μικρών ηλεκτρικών οχημάτων για τις υπηρεσίες καθαριότητας και στο Δήμο Αλεξάνδρειας Ημαθίας, με την αγορά δυο ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις ανάγκες μετακίνησης των δημοτικών υπαλλήλων, τα οποία επισημαίνεται ότι φορτίζονται από φωτοβολταϊκά πανελς.
       
      Παράλληλα, παρουσιάστηκαν και τα σχέδια εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης, που δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες του έργου, σε ακόμη 3 Δήμους της χώρας (Δήμος Τρικκαίων, Δήμος Χάλκης και Δήμος Πεύκης-Λυκόβρυσης).
       
      Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τις τεχνολογίες των ηλεκτρικών οχημάτων και τα πλεονεκτήματά τους, για επιτυχημένες εφαρμογές από άλλες χώρες, αλλά και επιχειρηματικά μοντέλα για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης για ιδιωτικούς ή δημόσιους στόλους οχημάτων.
       
      Τέλος, αναλύθηκε και το θεσμικό/νομικό πλαίσιο που διέπει την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων και την εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης και η αντιμετώπιση των εμποδίων για την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στους ΟΤΑ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/35905-kape-efarmogi-ilektrokinisis-se-dimous-kai-epixeiriseis
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Έως το τέλος του μήνα θα πρέπει να αποφασίσουν οι εκπρόσωποι των ανεξάρτητα απασχολούμενων (γιατροί, φαρμακοποιοί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί) για την μετατροπή των ταμείων τους που χορηγούν εφάπαξ και επικουρικές συντάξεις σε επαγγελματικά ή αλληλοβοηθητικά ταμεία.
       
      Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Κατρούγκαλος είχε συναντήσεις με τους εκπροσώπους των ανεξάρτητα απασχολούμενων, από τους οποίους ζήτησε να τον εξουσιοδοτήσουν, προκειμένου να διαπραγματευτεί με το κουαρτέτο το Σεπτέμβριο για την εξαίρεση των ταμείων τους από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ).
       
      Σημειώνεται ότι μηχανικοί και γιατροί δεν καταβάλουν εισφορές και δεν λαμβάνουν επικουρική σύνταξη.
       
      Μάλιστα ο κ. Κατρούγκαλος κατέθεσε κατά τη διάρκεια των συσκέψεων σχέδιο –κειμένου που περιλαμβάνει τη μετατροπή των ταμείων σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Το σχέδιο περιλαμβάνει και τι μέλλει γενέσθαι με την περιουσία των φορέων που θα εξαιρεθούν από το ΕΤΕΑΕΠ.
       
      Αναλυτικότερα αναφέρει: «Οι επαγγελματικοί κλάδοι, τα μέλη των οποίων ασφαλίζονταν λόγω ιδιότητας στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.), μπορεί να εξαιρούνται από την ασφάλιση στο ΕΤΕΑΕΠ, εφόσον τούτο ζητηθεί από τα ΝΠΔΔ που τους εκπροσωπούν, προκειμένου να ασφαλίζονται στο εξής ως προς την επικουρική ασφάλιση ή την εφάπαξ παροχή σε επαγγελματικά ή αλληλοβοηθητικά ταμεία που θα οργανωθούν ανά κλάδο. Οι ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις των εν λόγω κλάδων θα καταβάλλονται στους δικαιούχους τους μετά την ίδρυση των ως άνω επαγγελματικών ή αλληλοβοηθητικών ταμείων από τα τελευταία, σύμφωνα με τους καταστατικούς τους όρους.
       
      Θέματα σχετικά με την μεταφορά περιουσιακών στοιχείων που αντιστοιχούν σε εισφορές για επικουρική σύνταξη ή εφάπαξ από το ΕΤΕΑΕΠ στα συνιστώμενα ταμεία ορίζονται, μετά σχετική οικονομική μελέτη και γνώμη του ΕΤΕΑΕΠ, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Με απόφαση του ίδιου Υπουργού ρυθμίζεται και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας ρύθμισης».
       
      Σύμφωνα με το νέο νόμο, οι αυτοαπασχολούμενοι θα κληθούν να καταβάλουν σωρευτικά το 37,95% του εισοδήματος τους για σύνταξη, επικούρηση, υγεία και εφάπαξ. Ωστόσο δίνεται μικρή μεταβατική περίοδος με σημαντικές εκπτώσεις, αφού το σύνολο των εισφορών τους θα απομειώνεται από 5% (εισοδήματα 57.000-58.000 ευρώ) μέχρι 50% (εισοδήματα 7.033-13.000 ευρώ) με ελάχιστη καταβολή τα 586 ευρώ το μήνα. Οι εκπτώσεις ισχύουν και για τους νέους- κάτω της 5ετίας-, αρκεί να έχουν εισόδημα άνω των 4.922 ευρώ. Όμως οι εκπτώσεις θα λογίζονται ως οφειλή, η οποία θα εξοφλείται σταδιακά κατά 1/5 κατ’ έτος, όταν τα καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα του επαγγελματία υπερβαίνει τα 18.000 ευρώ.
       
      Σημειώνεται ότι από την 1.6.2016 και μέχρι τις 31.5.2019, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς όλων των αυτοαπασχολούμενων πριν και μετά το 1993 στο ΕΤΕΑ και στα εντασσόμενα σε αυτό ταμεία, τομείς, κλάδους και λογαριασμούς, υπολογίζεται σε ποσοστό 7% επί του εισοδήματος. Από 1.6.2019 και μέχρι τις 31.5.2022, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς υπολογίζεται σε 6,5%. Μετά το πέρας της εξαετίας το ποσοστό της εισφοράς διαμορφώνεται στο ύψος που ίσχυε κατά τις 31.12.2015. Η μηνιαία εισφορά για τα ταμεία των εφάπαξ υπολογίζεται σε ποσοστό 4% επί του εισοδήματος.
       
      Πηγή: enikonomia
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στον «αέρα» βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες ο ιστότοπος «thehellinikon.com», σηματοδοτώντας την έναρξη της επικοινωνίας του κορυφαίου έργου αστικής ανάπλασης στην Ελλάδα και ενός από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, αυτό του πρώην διεθνούς αερολιμένα του Ελληνικού.
       
      Πλέον, η η κοινοπραξία του έργου Global Investment Group, που αποτελείται από την Κινεζική Fosun, την Eagle Hills με έδρα το Abu Dhabi και τον Όμιλο Λάτση, περνά σε νέα φάση και επικοινωνεί το ίδιο το έργο σε όλους τους πολίτες.
       
      Με κύριο «όπλο» μια νέα και όμορφη ιστοσελίδα, η οποία προς το παρόν έχει κυρίως ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Μπορείτε να βρείτε φωτογραφίες από το έργο και πολύ ενδιαφέροντα infographics, τόσο για τη διαδικασία που μας έφτασε ως εδώ όσο και για το ίδιο το έργο αλλά και την επένδυση συνολικά.
       
      Καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, σίγουρα θα χρειαστεί επικοινωνία με τον κόσμο. Και αυτό φαίνεται να υπηρετεί η νέα ιστοσελίδα.
       
      Παρουσιάσαμε σε ειδικό ρεπορτάζ της Greenagenda αναλυτικά το πώς το Ελληνικό θα γίνει ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα.
       
      Αξίζει όμως νομίζουμε να αναφέρουμε και τους συνεργάτες της κοινοπραξίας που ανέλαβαν να δημιουργήσουν το masterplan για το έργο αυτό που παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα:
       
      Foster + Partners - Master Planner / Αρχιτεκτονικό Γραφείο
      Werk Charles Anderson- Αρχιτέκτων Τοπίου
      ARUP - Τεχνικός Σύμβουλος
      Γραφείο Μελετών Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη – Συντονιστής Μελετών
      ΑΣΠΑ - Πολεοδομικές Μελέτες
      doxiadis+ - Αρχιτέκτων Τοπίου
      Enveco Α.Ε. - Περιβαλλοντικές Μελέτες
      TΕΚΕΜ Α.Ε. - Σύμβουλοι Μηχανικοί (Υποδομές)
      ΛΔΚ - Σύμβουλοι Μηχανικοί (Υποδομές)
      DENCO Συγκοινωνιακές Μελέτες ΕΠΕ – Σύμβουλοι Μηχανικοί (Συγκοινωνιακά)
      DENCO Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε. – Λιμενικά Έργα
      ΓΕΩΤΟΠΟΣ Α.Ε. – Τοπογράφοι Μηχανικοί
       
      Στην ιστοσελίδα thehellinikon.com θα βρείτε, ακόμη, πέρα από τα infographics και τις σχετικές πληροφορίες, φωτογραφίες και σχέδια του σχεδίου αστικής ανάπλασης.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/24557/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τέθηκε σε λειτουργία ο πρώτος σταθμός του Φωτοβολταϊκού Πάρκου του ΟΛΠ Α.Ε. στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά μήκους 1080 μέτρων, ισχύος 430KWp και ήδη συνδέθηκε με το δίκτυο της ΔΕΗ την Τρίτη 26 Ιουλίου 2016, όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός.
       
      Πρόκειται για ένα σημαντικό φιλοπεριβαλλοντικό έργο που υλοποιήθηκε μετά από διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό και εγκαταστάθηκε στο Νέο Ικόνιο στην πλέον ηλεκτροβόρα περιοχή του Εμπορικού Λιμένα, όπου λειτουργούν οι γερανογέφυρες φορτοεκφόρτωσης και στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων (containers), αναφέρει ο ΟΛΠ σε σχετική ανακοίνωση και προσθέτει:
       
      «Με την κατασκευή αυτού του έργου, ο ΟΛΠ Α.Ε. αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον του στα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας και προστασίας του περιβάλλοντος, αφού παρέχοντας 635.000 «πράσινες» Κιλοβατώρες ανά έτος στο διασυνδεδεμένο δίκτυο που αντιστοιχεί με την ετήσια αποφυγή της εκπομπής 635 τόνων διοξειδίου άνθρακα χρησιμοποιώντας Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας θα συμβάλλει στην αειφόρο ανάπτυξη.
       
       
      Σημειώνεται ότι το λιμάνι έχει χαρακτηρισθεί από την ESPO (Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων) με πιστοποίηση των Lloyd’s ως ECOPORT (Οικολογικό Λιμάνι) λόγω των φιλοπεριβαλλοντικών πολιτικών που ασκεί στο θαλάσσιο και χερσαίο χώρο της περιοχής του».
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/07/29/peiraias-olp-fotovoltaiko-131358/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Instagram έχει εξελιχθεί σε μια παγκόσμια δύναμη στον χώρο των social media.
       
      Η πρόσφατη «ανανέωση» της σελίδας του, μάλιστα, έδωσε ακόμη περισσότερη ώθηση στον κόσμο των φωτογραφιών που ανεβάζουν καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι στους λογαριασμούς τους. Αρχιτέκτονες, σχεδιαστές και φωτογράφοι έχουν φυσικά σε πρώτη προτεραιότητα την πλατφόρμα στην οποία βάζουν τις καλύτερες εικόνες και τα αρχιτεκτονικά τους design.
       
      Η ιστοσελίδα Urbandeveloper.com συγκέντρωσε τους 10 καλύτερους λογαριασμούς αρχιτεκτόνων στο Instagram για όσους θέλουν λόγω της φύσης της δουλειάς τους ή ακόμη και για να εμπνευστούν στην καθημερινότητά τους να τους ακολουθήσουν.
       
      1) Lookupclub USA: Λογαριασμός που εποπτεύει ο Alan Dunwirth από το Σιάτλ των ΗΠΑ.
       
      2) Superb_suburbs UK: Ιδρύθηκε από τον Ingeborg Nijzink.
       
      3) Frederikliisberg Denmark: Ο αρχιτέκτονας ανεβάει ποικίλα και ενδιαφέροντα αρχιτεκτονικά στιγμιότυπα από την ιδιαίτερη πατρίδα του την Κοπεγχάγη.
       
      4) Cm.images: Η φωτογράφος Χριστίνα ανεβάζει «χορταστικές» φωτογραφίες από την δουλειά της.
       
      5) Cieranmurphy Australia: Ο ανεξάρτητος φωτογράφος που ζει στο Μπρίσμπαν έχει ροπή προς τον μινιμαλισμό.
       
      6) Institute_architects_aus Australia: Εικόνες από το Ινστιτούτο των αρχιτεκτόνων της Αυστραλίας.
       
      7) Arch_vortex Romania: Ενας λογαριασμός που έχει στοιχεία εσωτερικής και εξωτερικής διακόσμισης και αρχιτεκτονικής από την φοιτήτρια Miruna Grec.
       
      Archifound: αφιερωμένο στο να δείχνει την καλύτερη άποψη της αρχιτεκτονικής και του interior design απ’ όλο τον κόσμο.
       
      9) Herzogdemeuron Switzerland: Ένα ενημερωμένο προφίλ ειδήσεων και έργων από το αρχιτεκτονικό γραφείο Heroz & de Meuron με βάση την Βασιλεία της Ελβετίας που έχει έργα σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ.
       
      10) Le_blanc Germany: Ενας συναρπαστικός λογαριασμός στο Instagram από τον Sebastian Weiss ο οποίος είναι παθιασμένος φωτογράφος με συγκεκριμένα αρχιτεκτονικά σχήματα της πόλης. Σημειώνεται ότι είναι ένας από τους αρθρογράφους του περιοδικού Architectural Digest Germany.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ta_10_kalutera_architektonika_profil_tou_Instagram/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην Περιφέρεια Aττικής μεταβιβάζονται τα 177 διαμερίσματα του λεγόμενου προσφυγικού συνοικισμού της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, σύμφωνα με τροπολογία τριών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, που έκανε δεκτή ο υπουργός Περιβάλλοντος Πάνος Σκουρλέτης.
       
      Η κυριότητα των διαμερισμάτων ανήκει στην Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ) και η μεταβίβαση γίνεται χωρίς αντάλλαγμα.
       
      Όπως ανέφερε ο κ. Σκουρλέτης, σκοπός της τροπολογίας είναι η προστασία των προσφυγικών ως μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς, η αξιοποίησή τους για την ανάπτυξη πολιτιστικών δράσεων ενώ κάποια απ΄ αυτά θα διατεθούν για να καλύψουν τις ανάγκες του γειτονικού αντικαρκινικού Νοσοκομείου 'Αγιος Σάββας.
       
      Στην Περιφέρεια και έκταση στον φαληρικό όρμο
       
      Στην Περιφέρεια παραχωρείται και εκταση 487.393 τ.μ., που βρίσκεται στον φαληρικό όρμο, χωρίς αντάλλαγμα, για σαράντα έτη, μαζί με τα υφιστάμενα κτίσματα και εγκαταστάσεις.
       
      Η εν λόγω έκταση αποτελεί τμήμα δημόσιας έκτασης προς αξιοποίηση, διαχείριση και εκμετάλλευση και η παραχώρησή της γίνεται με τροπολογία που κατατέθηκε από την κυβέρνηση στη Βουλή.
       
      Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, η διάταξη αυτή αποδεικνύει για ακόμη μία φορά, την πρόθεση της κυβέρνησης για αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας προς όφελος των πολιτών, και την εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων από φορείς του Δημοσίου.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/869902/article/epikairothta/ellada/sthn-perifereia-attikhs-ta-prosfygika-ths-l-ale3andras
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη λίστα με τις 50 κορυφαίες κατασκευαστικές της Ευρώπης φιγουράρουν τρεις ελληνικές εταιρείες, σύμφωνα με την δέκατη τρίτη έκδοση της έρευνας με τίτλο «Ευρωπαϊκές Κατασκευαστικές Δυνάμεις 2015» που δημοσίευσε η Deloitte.
       
      Πρόκειται για τις εξής τρεις ελληνικές κατασκευαστικές: ΕΛΛΑΚΤΩΡ στη 41η θέση, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην 47η θέση και ΜΕΤΚΑ στην 50η θέση.
       
      Η έρευνα εξετάζει τις αποδόσεις των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων το 2015 με κριτήρια τα έσοδα, τη χρηματιστηριακή αξία, τη διεθνοποίηση, τη διαφοροποίηση, την κερδοφορία, τις δανειακές υποχρεώσεις και άλλους χρηματοοικονομικούς δείκτες.
       
      Επιπλέον, συμπεριλαμβάνεται ανάλυση της οικονομικής κατάστασης των πλέον καταξιωμένων, μη ευρωπαϊκών, εισηγμένων κατασκευαστικών ομίλων.
       
      Στην κατάταξη των 50 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων με κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2015 επικρατούν οι γαλλικοί όμιλοι Vinci και Bouygues (1η και 3η θέση αντίστοιχα) με τον ισπανικό όμιλο ACS στη 2η θέση.
       
      Το 2015, η χρηματιστηριακή αξία των 20 μεγαλύτερων εταιριών διαμορφώθηκε στα €143.402 εκ., αυξημένη κατά 24% έναντι του 2014, ενώ ο δείκτης Euro Stoxx 50 Index αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με το 2014.
       
      Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, στις πρώτες θέσεις της κατάταξης των 20 μεγαλύτερων κατασκευαστικών δυνάμεων βρίσκονται οι Vinci, Ferrovial και Bouygues. Η Taylor Wimpley (PLC) (Ηνωμένο Βασίλειο) πέτυχε τη μεγαλύτερη αύξηση της χρηματιστηριακής της αξίας σε απόλυτους όρους (56%), ενώ η Vinci ενίσχυσε τη θέση της ως ηγέτης, αυξάνοντας τη διαφορά από τη Ferrovial από τα €14.822 εκ. το 2014 σε €19.531 εκ. το 2015. Ωστόσο, 7 από τις κορυφαίες 20 εταιρίες της έρευνας υπέστησαν μείωση της χρηματιστηριακής τους αξίας, με την Acciona και Strabag να παρουσιάζουν τις πιο σημαντικές από αυτές (66% και 56%, αντίστοιχα).
       
      Ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κλάδος ανέκαμψε από την ύφεση και παρουσίασε μικρή ανάπτυξη τόσο το 2014 όσο και το 2015. Με βάση τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που υλοποιούνται σε διάφορες χώρες, αναμένεται ενίσχυση της οικονομικής ανάκαμψης αλλά και βιώσιμη ανάπτυξη στο εγγύς μέλλον.
       
      Τα σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
       
      • Το 2015, τα συνολικά έσοδα των 50 μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων και η κεφαλαιοποίησή τους αυξήθηκαν κατά 5% και 21%, αντιστοίχως.
       
      • Το 2015, τα διεθνή έσοδα και τα έσοδα που προέρχονται από μη κατασκευαστικές δραστηριότητες παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με αυτά του προηγούμενου έτους, εκπροσωπώντας περίπου το 52% και 24% των συνολικών εσόδων, 9 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερες και 5 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2010.
       
      • Οι περισσότερες από τις 20 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρίες, εκτός από τον τομέα των κατασκευαστικών έργων, δραστηριοποιούνται και σε τομείς όπως είναι μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη ακινήτων, οι παραχωρήσεις, η βιομηχανία και οι υπηρεσίες, τα περιβαλλοντικά έργα, η ύδρευση και η ενέργεια.
       
      • Στην Ελλάδα οι επενδύσεις σε κατασκευές συρρικώθηκαν το 2015, ενώ ο δείκτης Κατασκευαστικών Επενδύσεων προς Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν ήταν λίγο πάνω από 4%, όταν στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (με εξαίρεση την Ιρλανδία και την Πορτογαλία) ο αντίστοιχος δείκτης διαμορφωνόταν μεταξύ 8% και σχεδόν 12%.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/181410-%CE%A4%CF%81%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-50-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CF%85%CF%86%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%95%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7%CF%82#.V6I4CPmLTDc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Σπάσιμο» μεγάλων διαγωνισμών, αλλά και απευθείας αναθέσεις, ανταγωνιστικός διάλογος, ηλεκτρονικές δημοπρασίες, μικρότερες προθεσμίες, και «δεύτερη ευκαιρία» στις εταιρίες με χρέη προς το Δημόσιο περιλαμβάνει το «μενού» των αλλαγών στις δημόσιες συμβάσεις.
       
      H «πίτα» είναι μεγάλη καθώς υπερβαίνει 16 δισ. ευρώ το χρόνο και ο προφανής στόχος της κυβέρνησης είναι το μοίρασμά της να γίνει σε περισσότερους προς μια κατεύθυνση στήριξης της πραγματικής οικονομίας και κυρίως της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας που έχει ισοπεδωθεί από την ύφεση και την υπερφορολόγηση.
       
      Aν και από τη θεωρία μέχρι την πράξη συνήθως υπάρχει απόσταση, όλοι οι παράγοντες της αγοράς, αυτές τις μέρες που το νομοσχέδιο του υπουργείου Oικονομίας βρίσκεται στη Bουλή, «ακτινογραφούν» το νέο τοπίο για τους διαγωνισμούς του Δημοσίου. Tο κατά πόσο μπορεί να διαμορφώσει ένα καινούργιο status, με ανατροπές καιnew entries θα κριθεί από τους «κερδισμένους» και τους «χαμένους» του νέου καθεστώτος.
       
      TI AΛΛAZEI
       
      Σε θεσμικό επίπεδο, υπάρχει εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την είσοδο περισσότερων σε ένα «παιχνίδι» που μέχρι τώρα ήταν «μοιρασμένο» άνισα. Aυτό υπηρετείται από την πρόβλεψη για «σπάσιμο» των μεγάλων δημοσίων συμβάσεων σε τμήματα με σκοπό την ενίσχυση της συμμετοχής των MμE, με τη δυνατότητα, για πρώτη φορά, «μη αποκλεισμού» εταιριών με χρέη προς Δημόσιο και ασφαλιστικούς φορείς, ενώ η διεύρυνση του πεδίου των απευθείας αναθέσεων προκαλεί ήδη αντιδράσεις.
       
      Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι Kεντρικές Aρχές Aγορών διαιρούν υποχρεωτικά τις συμβάσεις που αναθέτουν σε χωριστά τμήματα, καθορίζοντας το μέγεθος και το αντικείμενο των τμημάτων αυτών. Oι υπόλοιπές αναθέτουσες αρχές ενθαρρύνονται να αναθέτουν μια σύμβαση υπό τη μορφή χωριστών τμημάτων ενώ αν δεν το κάνουν υποχρεούνται να αναφέρουν τους βασικούς λόγους της απόφασής τους. Για συμβάσεις μέχρι 20.000 ευρώ οι δημόσιοι φορείς μπορούν να προχωρούν σε απευθείας ανάθεση χωρίς να έχει προηγηθεί δημοσιότητα του διαγωνισμού, ενώ για συμβάσεις μέχρι 60.000 ευρώ «προκρίνεται» το μοντέλο του πρόχειρου διαγωνισμού. Που σημαίνει ότι καλούνται μόνο τρεις εταιρίες επιλογής των υπουργείων ή άλλων φορέων να καταθέσουν προσφορές.
       
      Aυτό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, μπορεί να βάζει τέρμα στις χρονοβόρες διαδικασίες, αλλά δεδομένου ότι δεν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας, σαφώς ευνοεί τους εκάστοτε «αρεστούς». Πολύ περισσότερη «συζήτηση» απαιτεί η πρόβλεψη για απευθείας ανάθεση υπηρεσιών συμβούλων στα δημόσια έργα και τις συμβάσεις παραχώρησης άνω των 30 εκατ., με απόφαση του υπουργείου Yποδομών. Στις εταιρίες που χρωστούν σε Δημόσιο και ασφαλιστικούς φορείς δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στους διαγωνισμούς «όταν ο αποκλεισμός θα ήταν σαφώς δυσανάλογος, ιδίως όταν μόνο μικρά ποσά των φόρων ή των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης δεν έχουν καταβληθεί». H εταιρία παίρνει «πράσινο» είτε καταβάλλοντας τις οφειλές, είτε υπαγόμενη σε δεσμευτικό διακανονισμό. Έτσι μπορούν να ξαναμπούν στο παιχνίδι χιλιάδες επιχειρήσεις που μέχρι τώρα έβρισκαν «τοίχο», αρκεί να δύνανται να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους.
       
      Στην ίδια κατεύθυνση βοηθούν και μια σειρά άλλων μέτρων, όπως:
       
      - Aπλούστευση των διαδικασιών και δραστική μείωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
       
      - Mείωση επιβαρύνσεων και περιορισμός απαιτήσεων οικονομικής επιφάνειας για την υποβολή προσφοράς.
       
      - Πρόβλεψη δυνατότητας για την άμεση πληρωμή υπεργολάβων.
       
      - Συνεκτίμηση κοινωνικών και περιβαλλοντικών κριτηρίων (ένταξη ευάλωτων και μειονεκτούντων ατόμων, ενίσχυση της καινοτομίας).
       
      - Yιοθέτηση ειδικού πλαισίου για τις κοινωνικές, υγειονομικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
       
      - Bελτιώσεις στις υφιστάμενες εγγυήσεις με σκοπό την αποφυγή συγκρούσεων συμφερόντων, ευνοιοκρατίας και διαφθοράς.
       
      - Eυρεία χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληροφορικής και επικοινωνιών που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα και διαφάνεια των διαδικασιών ανάθεσης.
       
      O ANTAΓΩNIΣMOΣ
       
      Aπό την άλλη, η γενίκευση του μοντέλου του ανταγωνιστικού διαλόγου, αλλά και οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες, μάλλον θα αποβούν προς όφελος των ισχυρών ομίλων που διαθέτουν την κεφαλαιακή επάρκεια για μεγαλύτερες εκπτώσεις, όπως και την κατάλληλη υποδομή σε οργάνωση και ανθρώπινο δυναμικό. Συγκεκριμένα:
       
      - Yιοθετούνται νέοι τρόποι ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου και της ανταγωνιστικής διαδικασίας με διαπραγμάτευση.
       
      - Eισάγεται το δυναμικό σύστημα αγορών ως μια εξ ολοκλήρου ηλεκτρονική διαδικασία μέσω της οποίας επιτρέπεται στις Aναθέτουσες Aρχές να έχουν στη διάθεσή τους ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα προσφορών, εξασφαλίζοντας καλύτερη χρησιμοποίηση των δημόσιων πόρων και αυξάνοντας τον ανταγωνισμό.
       
      - Θεσμοθετείται η διαδικασία για ανάθεση δημοσίων συμβάσεων μέσω των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, στους οποίους παρουσιάζονται νέες, μειωμένες τιμές όσον αφορά ορισμένα στοιχεία των προσφορών και αναπτύσσονται ηλεκτρονικές τεχνικές αγορών, όπως οι ηλεκτρονικοί κατάλογοι.
       
      ΞEXΩPIΣTO ENIAIO ΠΛAIΣIO ΓIA TIΣ ΣYMBAΣEIΣ ΠAPAXΩPHΣHΣ
      H εφαρμογή των ευρωπαϊκών οδηγιών στις συμβάσεις παραχώρησης οδηγεί στη συγκρότηση ενός ενιαίου και ομοιόμορφου ξεχωριστού κανονιστικού πλαισίου, που τις διαφοροποιεί από τις κλασικές δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, τόσο όσον αφορά την ανάθεση και την εκτέλεση, όσο κυρίως τη χρηματοδότησή τους.
       
      H ουσία δεν είναι το τυπικό «κατώφλι» των 5.225.000 ευρώ, αλλά το γεγονός ότι πλέον, με βάση τις ντιρεκτίβες της Eurostat για να μην μετριέται ένα project παραχώρησης ή ΣΔIT στο δημόσιο χρέος και έλλειμμα, θα πρέπει η «ιδιοκτησία» και το «ρίσκο» να ανήκει στον ιδιώτη, με το κράτος να μην συμμετέχει στις εταιρίες ειδικού σκοπού με ποσοστό πάνω από 33%. Aυτό σημαίνει ότι στα επόμενα μεγάλα έργα ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να βάλει σαφώς περισσότερα κεφάλαια είτε ίδια, είτε με τραπεζικό δανεισμό.
       
      Kάτι που, δεδομένης της στενότητας και για τους εγχώριους ισχυρούς ομίλους, οδηγεί σε συμπράξεις με τους γνωστούς, -ευρωπαϊκούς κυρίως-, διεθνείς leaders του κλάδου. Aυτούς που διαθέτουν αφενός την απαραίτητη ρευστότητα, αφετέρου τη δυνατότητα δανειοδότησης με σαφώς ανταγωνιστικότερα επιτόκια. Έτσι, είναι επόμενο ότι στις κοινοπραξίες αυτοί θα έχουν και τον πρώτο λόγο...
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/35863-kerdismenoi-kai-xamenoi-apo-to-neo-nomo-gia-paraxoriseis-dimosia-erga
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.