Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • basgoud

      Μπορείτε να φανταστείτε έναν κόσμο, όπου πολλές υποδομές και κατασκευές γύρω μας θα εκτυπώνονται αντί να χτίζονται και όλο αυτό το εγχείρημα θα πραγματοποιείται με ανακυκλώσιμα υλικά, φιλικά προς το περιβάλλον;
       
      Η δυνατότητα εκτύπωσης αντικειμένων δεν είναι μία καινούργια ιστορία. Το 3D Printing όμως με υλικά όπως το απλό χώμα και όχι το σκυρόδεμα είναι κάτι που βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο και δείχνει ότι είναι μία πολλά υποσχόμενη μέθοδος.
       

       
      Η Greenagenda.gr παρουσιάζει σήμερα την προσπάθεια μίας ομάδας νέων επιστημόνων, στην οποία συμμετέχουν και Έλληνες και ξεκίνησε από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (ΙΑΑC). Υπεύθυνος της σχετικής έρευνας είναι ο κ. Σοφοκλής Γιαννακόπουλος, σύμβουλος έρευνας είναι η κ. Αρετή Μαρκοπούλου και σύμβουλος ρομποτικής ο κ. Alexander Dubor.
       
      Ο κ. Σοφοκλής Γιαννακόπουλος στην συνέντευξη που παραχώρησε στη Greenagenda.gr σημειώνει ότι το 3D Printing είναι μία εφαρμόσιμη μέθοδος για την κατασκευή κτηρίων και όχι μόνο.
       

       
      Ποια είναι τα γενικά πλεονεκτήματα του 3D Printing; Ποια είναι τα «πράσινα» και φιλικά στο περιβάλλον πλεονεκτήματα του 3D Printing, όσον αφορά στην δημιουργία κτηρίων και δομικών στοιχείων, καθώς και στην αρχιτεκτονική;
       
      Η τρισδιάστατη εκτύπωση διαφέρει για έναν κυρίως λόγο από τις υπόλοιπες μεθόδους κατασκευής: Η διαδικασία παραγωγής ενός αντικειμένου, στις περισσότερες των περιπτώσεων, απαιτεί μία ποσότητα υλικού από το οποίο, με κάποια μέθοδο, θα αφαιρεθεί μία ποσότητα, έτσι ώστε να δημιουργηθεί, είτε το τελικό προϊόν είτε το καλούπι για το προϊόν. Αντίθετα, με την τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης η διαδικασία παραγωγής ενός προϊόντος ξεκινά κατευθείαν με την ελεγχόμενη έκχυση του υλικού στο χώρο «χτίζοντας» το αντικείμενο, εξοικονομώντας χρόνο, υλικό αλλά και χρήματα. Επίσης η χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας μας προσφέρει τη δυνατότητα κατασκευής πολύπλοκων γεωμετριών, η κατασκευή των οποίων με άλλες διαδικασίες θα ήταν χρονοβόρα και υψηλού κόστους.
       
      Στην αρχιτεκτονική, και όχι μόνο, επιπρόσθετα πλεονέκτημα της τρισδιάστατης εκτύπωσης είναι η δυνατότητα επιλογής ανακυκλώσιμων υλικών, φιλικών προς το περιβάλλον. Η διαδικασία εκτύπωσης ξεκινά με τα υπολογιστικά προγράμματα σχεδίασης, με δυνατότητα σχεδίασης πολύπλοκων γεωμετριών, και συνεχίζει με την παραγωγή με φυσικά υλικά μέσα σε πολύ μικρό χρόνο. Επιπρόσθετα, κατά τη διαδικασία εκτύπωσης μπορούμε να επέμβουμε στη σύνθεση του χρησιμοποιούμενου υλικού, δημιουργώντας τελικό προϊόν με διαφορετικές ιδιότητες ανάλoγες πάντα με τις εκάστοτε ανάγκες, είτε για λόγους λειτουργικούς ή στατικής επάρκειας.
       

       
      Σε τι συνίσταται το Pylos Project και ποια η εξέλιξή του μέχρι στιγμής;
       
      Το project Pylos είναι μια απόπειρα παντρέματος της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής (Vernacular architecture) με την τεχνολογία. Η λογική είναι απλή: Η παραδοσιακή αρχιτεκτονική αποτελεί πολύτιμη πηγή γνώσεων. Φανερώνει την βαθιά γνώση που είχαν προηγούμενες κοινωνίες των δυνατοτήτων, αλλά και των περιορισμών του φυσικού περιβάλλοντος. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της μακραίωνης συμβίωσής τους με την φύση. Με την αυτοσχέδια, εμπειρική αντιμετώπιση των στοιχειωδών οικιστικών του αναγκών, ο άνθρωπος κατασκεύασε εργονομικά, λειτουργικά και αισθητικά άρτια οικοδομήματα. Μου άρεσε η κουλτούρα που βασίζεται στην παράδοση, γι΄αυτό και επέλεξα ως υλικό το χώμα. Το χώμα βρίσκεται παντού, οπότε δεν υπάρχει κόστος μεταφοράς, είναι οικονομικό, οικολογικό, βιοδιασπώμενο. Οι κατασκευές με χώμα χρειάζονται βέβαια συντήρηση. Η έρευνα επικεντρώθηκε στην εύρεση της κατάλληλης σύνθεσης ώστε να επιτρέπεται η εκτύπωση μεγάλων κατασκευών. Πειραματίστηκα με πάνω από 350 διαφορετικές χημικές συνθέσεις. Κατέληξα στο ότι μία πρόσμειξη με πρωτείνες λειτουργεί καλύτερα.
      Συγχρόνως κατασκεύασα τέσσερις πρωτότυπες μηχανές εκτύπωσης, με τις οποίες δοκίμαζα και κατέγραφα την συμπεριφορά του υλικού μου πάντα σε συνάρτηση με την εκτυπωμένη γεωμετρία. Τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Εκτυπώθηκαν δομικά στοιχεία μεγάλης κλίμακας (Κολώνες ύψους 2m και διαμέτρου 0.5m) με πολύ μικρό χρόνο εκτύπωσης (40min) και πολύ μικρό κόστος ( 4 - 5 ευρώ).
       
      Αυτή τη στιγμή η σχετική έρευνα έχει περάσει στο δεύτερο στάδιο ανάπτυξης με μια ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (ΙΑΑC) και αποσκοπούμε με την ολοκλήρωσή της στην εκτύπωση ενός μεγαλύτερου πρωτότυπου σπιτιού. Στο δεύτερο στάδιο της έρευνας υπάρχει μία δυνατή βάση υλικού, αλλά και τεχνολογίας. Ένας εξίσου σημαντικός κλάδος της έρευνας είναι ο σχεδιασμός. Ζούμε σε μια εποχή όπου η χρήση σχεδιαστικών προγράμματων CAD, μας προσφέρουν δυνατότητες για πολύπλοκες δημιουργίες, υπολογισμούς αλλά και προσομοιώσεις. Σχεδιάζουμε γεωμετρίες και προσομοιώνουμε τις ιδιότητες υλικών, αλλά και τοπικών φαινομένων για τη μέγιστη δυνατή απόδοση και εξοικονόμηση ενέργειας. Παραδείγματος χάρη μπορούμε να έχουμε «πρόσβαση» σε δομικά στοιχεία, όπως ο τοίχος, σχεδιάζοντας τον και κατασκευάζοντας τον με καινούργια χαρακτηριστικά. Ο τοίχος μέχρι σήμερα ήταν ένα διαχωριστικό στοιχείο με, κατά κανόνα, ομοιόμορφη γεωμετρία.
       
      Με την τεχνολογία της εκτύπωσης έχουμε σχεδιαστική και συγχρόνως κατασκευαστική «πρόσβαση» στην εσωτερική του γεωμετρία. Μπορείς να κατασκευάσεις τοίχους ή δομικά στοιχεία -τούβλα-, από όπου θα περνάει ο αέρας, ακόμα και το νερό της βροχής που θα μπορείς να το συλλέξεις και να το χρησιμοποιήσεις για τον κλιματισμό του χώρου. Έτσι η έννοια του τοίχου αλλάζει. Το ίδιο μπορεί να γίνει με το πάτωμα και όλα τα δομικά στοιχεία της κατασκευής.
       
      Είναι το 3D Printing μία πολλά υποσχόμενη και εφαρμόσιμη μέθοδος για την κατασκευή κτηρίων ή θα αργήσει ακόμη πολύ μέχρι να υιοθετηθεί σε ευρύτερη κλίμακα;
       
      Ναι, το 3D Printing είναι μία πολλά υποσχόμενη και εφαρμόσιμη μέθοδος για την κατασκευή κτηρίων και όχι μόνο. Υπάρχουν φιλότιμες προσπάθειες ανά τον κόσμο εκτύπωσης κτηρίων, με ορισμένες ήδη να έχουν εκτυπώσει κάποιες κατασκευές (εκτύπωση με σκυρόδεμα). Προσωπικά πιστεύω ότι ο λόγος αποτυχίας τους έγκειται στο γεγονός ότι οι συγκεκριμένες έρευνες επικεντρώνονται περισσότερο στην τεχνολογία, που θα αποφέρει κέρδη μειώνοντας το εργατικό δυναμικό, και στη χρήση ενός υλικού γνωστού στον κόσμο της κατοικήσιμης κατασκευής: το σκυρόδεμα. Σε μία καινοτόμα τεχνολογία, στον κόσμο της κατασκευής, είναι αδύνατον να χρησιμοποιηθεί το σκυρόδεμα όπως το γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Οι κατασκευαστικές μέθοδοι σε μεγάλο βαθμό βασίζονται στις εκάστοτε ιδιότητες των υλικών και το σκυρόδεμα αποδίδει πολύ καλά με τις υπάρχουσες μεθόδους. Η χρήση του ίδιου ακριβώς υλικού με μια καινούργια μέθοδο θα έχει ως αποτέλεσμα πολλούς κατασκευαστικούς, αλλά και γεωμετρικούς περιορισμούς. Κατά συνέπεια, ουσιαστικά, τα περισσότερα πλεονεκτήματα, καθώς και ο λόγος που χρησιμοποιείται μια καινούργια τεχνολογία θα ακυρωθούν, και η έρευνα θα εστιαστεί στη μείωση του εργατικού προσωπικού. Πιστεύω ότι στο κοντινό μέλλον οι έρευνες θα επικεντρωθούν στην ανάπτυξη ενός καινούργιου σκυροδέματος ή και άλλων υλικών και ελπίζω οτι θα λάβουν υπόψη το ήθος και τον πολιτισμό.
       
      Έχουμε robot για τα πράγματα που δεν μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας και έχουμε τα χέρια μας για να κάνουμε πράγματα που δεν μπορούμε να κάνουμε με robot. Το 3D Printing δεν πρέπει να αντικαταστήσει εξ’ ολοκλήρου τη κατασκευή κτηρίων μόνο από robot, όπως ακριβώς δεν μπορεί να κατασκευαστεί ένα κτήριο μόνο με ένα υλικό.
       

       
      http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2016/11/22-2-685x1024.jpg
       
      http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2016/11/27-582x1024.jpg
       
      Πηγή: Greenagenda.gr - http://greenagenda.gr/28980/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για όλους εκείνους που δεν αναγνωρίζουν την άφιξη και επικράτηση του αυτοματισμού στις σύγχρονες οικονομίες, οι προβλέψεις για μείωση των θέσεων εργασίας παγκοσμίως κατά 5 περίπου εκατομμύρια μέχρι το 2020 μάλλον εκπλήσσουν. Τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική, νανο--τεχνολογία και άλλοι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες θα περιορίσουν τις θέσεις εργασίας που μπορεί εύκολα να κάνει ένα ρομπότ.
       
      Το ευχάριστο όμως σε αυτή την υπόθεση αυτή είναι πως μαζί με τη τεχνητή νοημοσύνη έρχονται και 2,1 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας άμεσα σχετιζόμενες με αυτές τις νέες τεχνολογίες όπως προβλέπεται στη μελέτη του World Economic Forum, «Future of Jobs». Οι νέες θέσεις εργασίας θα είναι περισσότερο εξειδικευμένες σε κλάδους πληροφορικής, μαθηματικών, αρχιτεκτονικής και μηχανικής. Ταυτόχρονα κυβερνήσεις και εργοδότες σπεύδουν να εξειδικεύσουν το προσωπικό τους προκειμένου να καταφέρουν να αποφύγουν μια επικείμενη κρίση.
       

       
       
      Ποια είναι όμως τα νέα κριτήρια που θα αυξήσουν τις πιθανότητες ενός υποψηφίου εργαζόμενου στη νέα εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης… ενώ πολλοί θα περίμεναν κάτι σύνθετο ο βοηθός καθηγητής του Harvard, David Deming σημειώνει πως κάποιες προσχολικές γνώσεις είναι ικανές να μας κάνουν να ξεχωρίσουμε.
       
      Το νέο μοντέλο εργασιακού περιβάλλοντος θα επιτάσσει συνεργασίες και προσαρμογή μεταξύ διαφορετικών επαγγελματικών ρόλων και πρότζεκτ οπότε προσόντα όπως η ικανότητα να μοιράζεσαι και να διαπραγματεύεσαι θα είναι χρήσιμα. Ο καθηγητής σημειώνει ότι πολλές από τις θέσεις εργασίας που απαιτούν γνώσεις μαθηματικών θα αντικατασταθούν από αυτοματισμούς στο άμεσο μέλλον.
       
      Για όσους όμως θα καταφέρουν να συνδυάζουν προσόντα μαθηματικής λογικής και θα μπορούν να συναναστρέφονται και να κοινωνικοποιούνται στο εργασιακό περιβάλλον των νέων οικονομιών, οι ευκαιρίες θα είναι πολλές.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Nea_epaggelmata_fernei_i_%C2%AB4i_biomichaniki_epanastasi%C2%BB/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την ολοκλήρωση του μεγάλου Αθηναϊκού Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου, μήκους 16,7 χιλιομέτρων, προωθεί η Περιφέρεια Αττικής. Πρόκειται για το βόρειο τμήμα που ξεκινά από την Κηφισιά για να φτάσει στο Γκάζι.
       
      Εκεί θα ενωθεί με το ήδη λειτουργικό τμήμα που ξεκινά από το Γκάζι και καταλήγει στον Φαληρικό Όρμο, έργο που είχε κατασκευάσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Ο σχεδιασμός της διαδρομής έχει γίνει από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με επικεφαλή τον καθηγητή Θάνο Βλαστό.
       
      Το νέο αυτό έργο είναι προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων ευρώ και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 2 έτη.
       
      Όταν ολοκληρωθεί θα πρόκειται για το πρώτο ενιαίο δίκτυο διαδρομής με ποδήλατο που θα ενώνει τη βόρεια Αθήνα με το παραλιακό μέτωπο σε συνολικό μήκος 27χλμ ενώ προοπτική είναι να συνδεθούν με τον ποδηλατόδρομο και οι κατά τόπους δημοτικοί ποδηλατόδρομοι. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι στα όρια Δήμων και δεν ενώνονται με άλλους με αποτέλεσμα η χρηστικότητα τους να είναι αμφισβητίσιμη.
       
      Η επέκταση της διαδρομής βρέθηκε στο επίκεντρο ενημερωτικής συνάντησης που είχε ο αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών Γιώργος Καραμέρος, με συλλογικότητες - εκπροσώπους των φορέων και κινήσεων, «ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ», «ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα», «Φίλοι του Ποδηλάτου» και «ΠΟΛΕΙΣ για ΠΟΔΗΛΑΤΑ».
       
      Με αφετηρία το κέντρο της Κηφισιάς, κοντά στον σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ο βόρειος ποδηλατόδρομος θα διέρχεται από το ΚΑΤ, το κέντρο του Αμαρουσίου, τη Νερατζιώτισσα και κατευθύνεται προς Νέο Ηράκλειο, Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Περισσό, Άνω Πατήσια, Κυψέλη, Πλατεία Βικτωρίας, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Θησείο και Γκάζι όπου συναντά το νότιο ποδηλατόδρομο, ο οποίος καταλήγει στον Φαληρικό Όρμο.
       
      H ΔΙΑΔΡΟΜΗ
       
      Αναλυτικά η διαδρομή του βόρειου ποδηλατοδρόμου, ανά δήμο και οδό, έχει ως εξής: Κηφισιά: Τατοϊου, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Φαιστού. Μαρούσι: Θεσσαλονίκης, Ηροδότου, Βασιλέως Αλεξάνδρου, Βασιλίσσης Αμαλίας, Νερατζιωτίσσης. Νέο Ηράκλειο: Κηφισιάς, Μικροπούλου, Ελευθερίου Βενιζέλου, Νεότητος, Ρούμελης, Ερμού, Περικλέους. Νέα Ιωνία: Διονυσίου Σολωμού, Γυμνασίου, Παπαφλέσσα, Βυζαντινών Αυτοκρατόρων, Μακελαράκη. Αθήνα: Αβέρωφ, Ερμωνάσσης ή εναλλακτικά Πιτυούντος – Γάγγρας, Οφιούντος, Λάρνεως, Κρώμνης, Ολοφύτου, Μαρκορά, Χαλεπά, Αγίας Λαύρας, Ταϋγέτου, Μιστριώτου, Κιθαιρώνος, Κέας, Κριθαρίωνος, Αγίας Ζώνης, Φωκίωνος Νέγρη, Αγίου Μελετίου, 3ης Σεπτεμβρίου, Αθηνάς, Ερμού.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptiksi/podilatodromoi/item/37374-athina-pros-ylopoiisi-to-voreio-tmima-tou-mitropolitikoy-podilatodromou-gazi-kifisia
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με σημερινή του απόφαση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανέθεσε στο ΚΑΠ την «Εκπόνηση απαιτούμενων ενεργειών για την αναθεώρηση του υφιστάμενου πλαισίου για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων» στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ), σύμφωνα και με την εισήγηση που περιλαμβάνεται στο από 3.11.2016 Πρακτικό αξιολόγησης της προσφοράς του υποψηφίου Αναδόχου της Επιτροπής που συγκροτήθηκε με την με Α.Π. 185354/1842/24.10.2016 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Το έργο που θα εκπονήσει το ΤΕΕ περιλαμβάνει:
       
      - Την υλοποίηση όλων των απαιτούμενων ενεργειών που αφορούν στην επικαιροποίηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, ώστε να ενσωματωθούν τα αποτελέσματα των υπολογισμών των βέλτιστων από πλευράς κόστους επιπέδων των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης για νέα και υφιστάμενα κτίρια και δομικά στοιχεία, καθώς επίσης και οι παράμετροι της 1ης έκδοσης της έκθεσης για τα κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας, κατ' εφαρμογή των διατάξεων της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ.
       
      - την υποστήριξη της Διεύθυνσης Ενεργειακών Πολιτικών και Ενεργειακής Αποδοτικότητας της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατά την παρακολούθηση της εφαρμογής του έργου.
      Τα παραδοτέα και οι γενικοί και ειδικοί όροι υπό τους οποίους θα υλοποιηθεί το έργο θα περιγράφονται αναλυτικά στη σύμβαση που θα υπογραφεί μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Αναδόχου.
       
      Η υλοποίηση του έργου θα πραγματοποιηθεί σε 2 φάσεις, ως εξής:
       
      Α' φάση:
       
      - Εκπόνηση πίνακα με τιμές μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας.
       
      - Προτάσεις αναθεώρησης του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης και της συναφούς κείμενης νομοθεσίας ώστε να ενσωματωθούν τα αποτελέσματα της έκθεσης των οικονομικά αποδοτικών ελάχιστων απαιτήσεων και της έκθεσης για τα σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας κτίρια.
       
      - Αναθεώρηση Τεχνικών Οδηγιών 20701−1/2010, 20701−2/2010, 20701−3/2010, 20701−4/2010, 20701−5/2010 ώστε να ενσωματωθούν σε αυτές όλες οι τροποποιήσεις που θα προκύψουν από τα αποτελέσματα της έκθεσης των οικονομικά αποδοτικών ελάχιστων απαιτήσεων και από την έκθεση για τα σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας κτίρια.
       
      - Έκδοση Τεχνικής Οδηγίας Βιοκλιματικού Σχεδιασμού ώστε να ενσωματωθούν ο αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού στον Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων.
       
      - Προτάσεις αναθεώρησης του λογισμικού ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ, ώστε να ενσωματωθούν στο λογισμικό όλες οι νομοθετικές και τεχνικές τροποποιήσεις που θα προκύψουν από τα αποτελέσματα της έκθεσης των οικονομικά αποδοτικών ελάχιστων απαιτήσεων, από την έκθεση για τα σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας κτίρια, τις αναθεωρημένες ΤΟΤΕΕ και τη νέα ΤΟΤΕΕ για το βιοκλιματικό σχεδιασμό.
       
      - Σύνταξη κατευθυντήριων οδηγιών για τον έλεγχο της ριζικής ανακαίνισης, τον έλεγχο της οικονομικής, τεχνικής και λειτουργικής εφικτότητας, την εκπόνηση ενεργειακών επιθεωρήσεων, ιδίως συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού, κλπ.
       
      Β' φάση:
       
      Υποστήριξη της Διεύθυνσης Ενεργειακών Πολιτικών και Ενεργειακής Αποδοτικότητας της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με στόχο την επίλυση πιθανών προβλημάτων που θα ανακύψουν στο στάδιο της παρακολούθησης της εφαρμογής του έργου από την εν λόγω Υπηρεσία του Υπουργείου. Κατά τη φάση αυτή του έργου ο Ανάδοχος υποχρεούται να προβεί σε επικαιροποίηση των παραδοτέων της φάσης Α΄, βάσει των οδηγιών της ανωτέρω Υπηρεσίας.
       
      Η διάρκεια του έργου θα είναι δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, με την επιφύλαξη της ολοκλήρωσης της παροχής υπηρεσιών της Α΄ και Β' φάσης του έργου, αν αυτές, για οποιοδήποτε λόγο, εκτελεστούν μετά την παρέλευση συμβατικών ημερομηνιών παράδοσης.
       
      Δείτε το πλήρες κείμενο της απόφασης, εδώ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/40733/
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βήμα στον χώρο της Εικονικής Πραγματικότητας (VR) έκανε η Google, φέρνοντας τη διάσημη υπηρεσία της Google Earth στο VR, μέσα στο VR.
       
      «Δέκα χρόνια πριν, το Google Earth άρχισε ως μια προσπάθεια να βοηθήσουμε τους ανθρώπους οπουδήποτε να εξερευνήσουν τον πλανήτη μας. Και τώρα, με πάνω από δύο δισεκατομμύρια downloads, πολλοί το έχουν κάνει. Σήμερα παρουσιάζουμε το Google Earth VR, ως το επόμενο βήμα μας για να βοηθήσουμε τον κόσμο να δει τον κόσμο. Με το Earth VR, μπορείτε να πετάξετε πάνω από μια πόλη, να σταθείτε στην κορυφή των υψηλότερων κορυφών και ακόμη και να πετάξετε στο διάστημα» αναφέρεται σε blogpost στο επίσημο blog της εταιρείας, που τιτλοφορείται «φέρνοντας ολόκληρο τον κόσμο στην Εικονική Πραγματικότητα».
       
      Η εταιρεία αναγνωρίζει πως ο κόσμος είναι...τεράστιος, οπότε «κάναμε εύκολο να βρείτε εξαιρετικά μέρη για να επισκεφθείτε. Το Earth VR έρχεται με κινηματογραφικά tour και επιλεγμένους προορισμούς που θα σας στείλουν στον Αμαζόνιο, στον ορίζοντα του Μανχάταν, στο Γκραν Κάνιον, στις ελβετικές Άλπεις και αλλού».
       

       
       
      Το download του Google Earth VR είναι δυνατόν δωρεάν στο Steam Store. Σε πρώτη φάση, είναι διαθέσιμο αρχικά στο HTC Vive.
      Ήδη οι κριτικές ανά το διαδίκτυο είναι ενθουσιώδεις, με πολλούς να επισημαίνουν ότι ενδεχομένως να πρόκειται για μια εφαρμογή που «θα κάνει τη διαφορά» για τις VR συσκευές, καθιστώντας τις επιτέλους δημοφιλείς στο ευρύ κοινό και όχι απλά θεωρούμενες «συσκευές για τους λίγους», για τις οποίες η εύρεση συμβατού λογισμικού (κυρίως games) είναι κάτι περίπλοκο.
       
      Σημειώνεται πως ήδη έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν εδώ και μήνες (πχ στο Steam Store) παιχνίδια με ένδειξη «VR», σε συγκεκριμένη κατηγορία.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1172597/google-earth-vr-otan-to-google-earth-sunantise-tin-eikoniki-pragmatikotita
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τέλος βάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα διόδια που βρίσκονται μέσα στα όρια Καλλικρατικών Δήμων. Με αυτό τον τρόπο χιλιάδες κάτοικοι περιοχών, που έχουν στα όρια του δήμου τους διόδια και αναγκάζονται να τα πληρώνουν καθημερινά για μερικά χιλιόμετρα, θα πάρουν ανάσα.
       
      «Εχουμε προχωρήσει ήδη και έχουμε κάνει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και έχουμε συγκεκριμένες προβλέψεις για τους μόνιμους κατοίκους. Σε βήματα υλοποιείται αυτή η συμφωνία βήμα – βήμα. Πολύ πιο σύντομα οι κάτοικοι του Δήμου Ωρωπού, ή αντίστοιχων Δήμων δεν θα πληρώνουν διόδια στα όρια του Δήμου τους», δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης .
       
      Σχετικά με το πότε θα ισχύσουν τα νέα δεδομένα τόνισε: «Μέσα στο ’17. Σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου». «Οπως έχουν προβλεφθεί εκπτώσεις για τους πολύ συχνούς χρήστες που είναι οι μόνιμοι κάτοικοι και είναι εργαζόμενοι σε όμορο Δήμο, όπως έχουν προβλεφθεί να περνάνε ελεύθερα τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Πιστεύω ότι αυτά όφειλαν να τα έχουν οι συμβάσεις στην αρχή, όποιο και να ήταν το οικονομικό μοντέλο».
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/ipourgeia/xoris-diodia-mesa-sto-2017-oi-katoikoi-sta-oria-tou-dimou-tous/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Εντείνονται οι πιέσεις από SSM και τράπεζες για τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα μπορούν να γίνουν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί.
       
      Ετσι θα αποφευχθούν τα επεισόδια στα Ειρηνοδικεία και θα μπορούν να «πιεστούν» οι κακοπληρωτές να κάνουν ρυθμίσεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, θα γίνονται χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία των συμβολαιογράφων οι οποίοι το τελευταίο διάστημα έχουν στοχοποιηθεί και δέχονται επιθέσεις και απειλές, ενώ στη διαδικασία θα μπορεί να συμμετέχει κάθε ενδιαφερόμενος και οι προσφορές από τους πλειοδότες θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά εξασφαλίζοντας έτσι μια ανοιχτή και διαφανή διαδικασία. Η διενέργεια ηλεκτρονικών πλειστηριασμών προβλέπεται στις νέες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν ενεργοποιηθεί.
       
      Σύμφωνα με τον ΚΠΔ η διαδικασία διενέργειας του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, όλες οι σχετικές λεπτομέρειες, καθώς και οι ειδικότερες προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται, καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα, το οποίο θα έπρεπε να είχε εκδοθεί ύστερα από πρόταση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μέχρι τον Ιούνιο του 2016.
       
      Οπως αναφέρει το ΤΧΣ, οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί ενθαρρύνουν τη συμμετοχή περισσότερων πλειοδοτών σε μια διαδικασία πλειστηριασμού και κάνουν τη διαδικασία πιο αποτελεσματική και διαφανή και ενδεχομένως πιο επικερδή για τον πωλητή.
       
      Μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα θα μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος που είναι επισπεύδων, δηλαδή αυτός που κινεί τη διαδικασία του πλειστηριασμού να προχωρεί στη διαδικασία, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του ίδιου ή του συμβολαιογράφου. Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής στον πλειστηριασμό. Ηλεκτρονικά θα υποβάλλονται η εγγυητική επιστολή συμμετοχής και οι προσφορές από τους πλειοδότες, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό μια ανοιχτή και διαφανή διαδικασία για όλους τους ενδιαφερόμενους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Pleistiriasmoi_me_ena_klik_kai_choris_xulo/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Εργασίες συντήρησης στην εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθούν αυτή την εβδομάδα από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
       
      Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν από σήμερα μέχρι και την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες.
       
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της υπηρεσίας, θα πραγματοποιηθούν οι εξής εργασίες:
       
      1. Αποκατάσταση προστατευτικών στηθαίων, χωματουργικές εργασίες και καθαρισμός στο οδικό τμήμα μεταξύ του ανισόπεδου κόμβου Κ12 (Αεροδρόμιο, Νέα Μουδανιά) και του ανισόπεδου κόμβου Κ7Α (Ζωολογικός κήπος, Θέατρο Δάσους) με κατεύθυνση προς δυτικά και με αποκλεισμό μίας λωρίδας κυκλοφορίας. Η ώρα έναρξης των εργασιών θα είναι στις 9:00 το πρωί.
      2. Αποκατάσταση προστατευτικών στηθαίων, χωματουργικές εργασίες και καθαρισμός στο οδικό τμήμα στο οδικό τμήμα μεταξύ του ανισόπεδου κόμβου Κ7Α (Ζωολογικός κήπος, Θέατρο Δάσους) και του ανισόπεδου κόμβου Κ12 (Αεροδρόμιο, Νέα Μουδανιά) με κατεύθυνση προς ανατολικά και με αποκλεισμό μίας λωρίδας κυκλοφορίας. Η ώρα έναρξης των εργασιών θα είναι στις 6:00 το πρωί.
       
      Ήδη έχει γίνει η απαραίτητη συνεννόηση με τα κατά τόπους Τμήματα Τροχαίας Θεσσαλονίκης (Α’ και Β’), ώστε να γίνουν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλέστερη διεξαγωγή της κυκλοφορίας στη διάρκεια των εργασιών.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/xekinisan-i-ergasies-sintirisis-stin-periferiaki-odo
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Με νέες αντικειμενικές αξίες θα υπολογιστούν οι φόροι των ακινήτων από τον 1η Ιανουαρίου 2017 και κατ’ επέκταση ο Ενιαίος Φόρος ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ).
       
      Αν και με βάση τον προγραμματισμό και τις δεσμεύσεις της χώρας, οι νέες αντικειμενικές αξίες πρέπει να τεθούν σε ισχύ από το δεύτερο εξάμηνο του 2017, ωστόσο, αυτές θα ισχύσουν αναδρομικά από την αρχή του επόμενου έτους όπως αναφέρουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου με στόχο να αποφευχθούν μαζικές προσφυγές φορολογούμενων.
       
      Σύμφωνα με τη νομοθεσία η φορολόγηση των ακινήτων γίνεται με βάση τις τιμές που ισχύουν την 1η κάθε έτους και με νομοθετική ρύθμιση θα προβλεφθεί η αναδρομική ισχύ τους καθώς η επιτροπή δεν πρόκειται να ολοκληρώσει το έργο της πριν από τον Ιούνιο του 2017.
      Σε πρώτη φάση το οικονομικό επιτελείο θα επιχειρήσει να ξεπεράσει τον σκόπελο του Συμβουλίου της Επικρατείας, αναπροσαρμόζοντας τις τιμές σε 4 περιοχές της χώρας (Φιλοθέη, Ψυχικό, Βουτζά και Δελφούς) και μόνο προκειμένου να συμβαδίσει με τις αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου. Στα μέσα του έτους, μετά την παράδοση του πορίσματος της ειδικής επιτροπής θα θεσπίσει τις νέες αξίες με αναδρομική ισχύ όπως προαναφέρθηκε.
       
       
      Το νέο σύστημα θα προβλέπει την εξίσωση των αντικειμενικών τιμών με τις εμπορικές, το οποίο μάλιστα θα ανανεώνεται σε τρίμηνη ή εξάμηνη βάση.
       
      Ωστόσο οι ελάχιστες αγοραπωλησίες που γίνονται σήμερα στην αγορά ακινήτων, έχουν δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στην επιτροπή καθώς δεν μπορεί να προσεγγίσει τις τιμές της αγοράς.
       
      Η τιμή αγγελίας, με την τιμή πώλησης ενός ακινήτου έχουν τεράστια διαφορά, ενώ βασική παράμετρος που αξιολογείται από ορισμένα μέλη της επιτροπής είναι οι συνθήκες πώλησης του ακινήτου. Δηλαδή τα περισσότερα ακίνητα που πωλούνται στη διαλυμένη αγορά, εξυπηρετούν ανάγκες των πωλητών που δημιουργήθηκαν εν μέσω κρίσης και όχι επειδή θέλουν να «ξεφορτωθούν» το ακίνητο τους ή να αποκομίσουν κάποιο κέρδος.
       
      Το γεγονός αυτό τους αναγκάζει να πωλούν σε αρκετές περιπτώσεις τουλάχιστον 50% κάτω από την αντικειμενική αξία του ακινήτου.
       
      Ειδικότερα:
       
      1. Στην Κυψέλη διαμέρισμα 1ου ορόφου 170 τ.μ. (χωρίς ανακαίνιση) με αντικειμενική αξία 200.000 ευρώ και αρχική τιμή πώλησης 140.000 ευρώ πωλήθηκε 80.000 ευρώ
       
      2. Στο Χαλάνδρι μονοκατοικία 150 τ.μ. σε οικόπεδο 350 τ.μ. με αντικειμενική αξία 350.000 ευρώ και αρχική τιμή πώλησης τα 280.000 ευρώ πωλήθηκε 200.000 ευρώ
       
      3. Πλατεία Βάθης, γραφεία 160 τ.μ. με αντικειμενική αξία 150.000 ευρώ και αρχική τιμή πώλησης 90.000 ευρώ, πουλήθηκαν 60.000 ευρώ.
       
      Ωστόσο δεν πρέπει να δημιουργούνται προσδοκίες στους φορολογούμενους ότι η ενδεχόμενη μείωση των αντικειμενικών αξιών μπορεί να επιφέρει και μείωση του ΕΝΦΙΑ.
       
      Ο στόχος είναι συγκεκριμένος και προβλέπει έσοδα 2,65 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Έτσι στην περίπτωση που αποφασιστεί ότι ο ΕΝΦΙΑ του 2017 θα υπολογιστεί με βάση τις νέες τιμές των ακινήτων που θα ισχύσουν αναδρομικά, το οικονομικό επιτελείο θα προχωρήσει σε παρεμβάσεις στο φόρο ώστε να διασφαλιστεί ο εισπρακτικός στόχος των 2,65 δισ. ευρώ.
       
      Οι μόνες αλλαγές που έχουν προγραμματιστεί για τον ΕΝΦΙΑ του 2017 είναι:
       
      -Η επιβολή του συμπληρωματικού φόρου στα αγροτεμάχια. Με βάση τις σημερινές αξίες των αγροτεμαχίων ο ΕΝΦΙΑ μπορεί να αποφέρει 230-250 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει το ενδεχόμενο μειωτικών συντελεστών ώστε να αποφευχθούν εκρηκτικές αυξήσεις φόρου για μερικές δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες.
       
      -Η αύξηση του ποσοστού έκπτωσης φόρου για όσους πληρούν συγκεκριμένα περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια, από το 50% που είναι σήμερα στο 100% .
       
      Πηγή: http://www.liberal.gr/arthro/94309/oikonomia/forologika/apo-tin-1i-ianouariou-2017-oi-nees-antikeimenikes-axies-gia-oli-tin-epikrateia.html
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η τεχνολογία είναι ο σημαντικότερος φορέας αλλαγών στο σύγχρονο κόσμο. Technology is perhaps the greatest agent of change in the modern world.
       
      Ενέχοντας πάντα κάποιο κίνδυνο όλα τα τεχνολογικά επιτεύγματα υπόσχονται καινοτόμες λύσεις στις πιο πιεστικές προκλήσεις που δεχόμαστε στη σύγχρονη πραγματικότητα όπως χαρακτηριστικά σημειώνει το World Economic Forum σε πρόσφατη μελέτη του. Από μπαταρίες που μπορούν να παρέχουν ενέργεια σε ολόκληρα χωριά μέχρι μικροτσίπ που μπορούν να αντικαταστήσουν ζωτικά όργανα του σώματός μας στην ιατρική έρευνα, φτιάχνεται μια δεκάδα σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών που αναδεικνύονται στις μέρες μας και υπόσχονται να ανατρέψουν τη ζωή μας στο άμεσο μέλλον. Η λίστα του World Economic Forum’s Meta-Council παρακάτω, συγκεντρώνει τα επιτεύγματα που αναμένεται να αλλάξουν τη βιομηχανική παραγωγή και να βελτιώσουν τη καθημερινότητά.
       
      1. Νανο-αισθητήρες και το Δίκτυο νανο-πραγμάτων, μικροσκοπικοί αισθητήρες μπορούν να μας εξασφαλίζουν σύνδεση στο διαδίκτυο
      2. Μπαταρίες Νέας Γενιάς, οι μπαταρίες αυτές θα κάνουν πραγματικότητα τη δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας σε πολύ μεγάλη κλίμακα από τη σημερινή
      3. Το Blockchain, ένα επαναστατικό σύστημα αποκεντρωμένης εμπιστοσύνης
      4. Τα δισδιάστατα υλικά, αυτά τα «υλικά θαύματα» όλο και πιο γρήγορα αποκτούν χαμηλότερο και πιο ανεκτό κόστος. Είναι μια νέα κλάση υλικών που αποτελούνται από ένα μοναδικό επίπεδο ατόμων.
      5. Αυτόνομα οχήματα, τα αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους έρχονται πιο γρήγορα από ότι αναμενόταν στη παγκόσμια αγορά
      6. Ζωτικά όργανα πάνω σε μικροκυκλώματα (τσιπς), χρήση μικροκυκλωμάτων στην ιατρική έρευνα αντί ζωτικών οργάνων
      7. Ηλιακά πάνελ από περοβσκίτη (ο περοβσκίτης είναι ορυκτό οξείδιο του ασβεστίου και του τιτανίου), η χρήση περοβσκίτη θα διευρύνει αισθητά τη χρήση ηλιακή ενέργειας νέα γενιάς
      8. Ανοικτό Οικοσύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης, από τη τεχνητή νοημοσύνη θα περάσουμε σύντομα στη νοημοσύνη περιεχομένου (contextual intelligence)
      9. Οπτογενετική, χρήση του φωτός με στόχο τη γενετική τροποποίηση ζωντανών κυττάρων και νευρώνων
      10. Συστήματα Μεταβολικής Μηχανικής, χημικά νέας γενιάς θα προκύπτουν από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών μικροοργανισμών
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/10_nees_technologies_allazoun_ton_kosmo/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δείτε ζωντανά τα αποτελέσματα των εκλογών ΤΕΕ 2016 Αντιπροσωπεία ΤΕΕ.
       
      http://portal.tee.gr/portal/page/portal/ELECTIONS_2016/RESULTS
       
      H εικόνα αυτή την στιγμή έχει ως εξής:
       

      Περισσότερα...

      27

    • Engineer

      Κατά 42% μεγαλύτερη είναι η πραγματική κατανάλωση καυσίμων από ό,τι δηλώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως προκύπτει από νέα έρευνα που ξεσκεπάζει άλλη μια αθέμιτη πρακτική του κλάδου.
       
      Η απόσταση που χωρίζει την πραγματική κατανάλωση καυσίμων από όσα δηλώνουν επισήμως οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι «μεγαλύτερη από ποτέ». Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα που εκπόνησε το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT) από κοινού με την ολλανδική Οργάνωση Εφαρμοσμένων Επιστημονικών Ερευνών. Ειδικότερα, σύμφωνα με μετρήσεις, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου ανά αυτοκίνητο ξεπέρασε το 2015 τα όσα αναγράφονται στις προδιαγραφές των μοντέλων που δίνονται στην κυκλοφορία κατά 42% (κατά μέσο όρο). Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%.
       
      Σε μεγάλο βαθμό η σκανδαλώδης απόκλιση μεταξύ πραγματικής κατανάλωσης και τυπικών προδιαγραφών οφείλεται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές τείνουν να «εκμεταλλεύονται συστηματικά τα κενά που υπάρχουν στην υφιστάμενη νομοθεσία», επισημαίνει ο Πέτερ Μοκ, επικεφαλής της επίμαχης έρευνας. Ο ίδιος αναφέρει ότι οι μεγαλύτερες αποκλίσεις εντοπίζονται στην κατηγορία των premium μοντέλων, όπου μάλιστα η σχετική απόκλιση μπορεί να φθάνει έως και το 50%.
       
      Ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, επτά ευρωπαϊκές χώρες
       
       
      Η αποκαλυπτική έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία που συλλέχτηκαν από περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία. Όπως σημειώνεται, παρά τις επιμέρους συνήθειες του κάθε οδηγού, η τάση που καταγράφεται είναι γενική και αφορά κυρίως τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά.
       
      Οι ερευνητές εργάζονται ήδη πάνω σε ένα νέο μοντέλο τεχνικού ελέγχου που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2017. Χωρίς ένα τέτοιο σύστημα ελέγχου εκτιμούν ότι η επίμαχη απόκλιση θα εκτοξευθεί στο 50% το 2020. Ωστόσο επισημαίνουν ότι ακόμη κι αν οι έλεγχοι ενταθούν, οι κατασκευαστές ενδέχεται και πάλι να βρουν «παραθυράκια» στη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί θεωρούν ότι οι σχετικοί δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων πρέπει να γίνονται απροειδοποίητα, όπως και στις ΗΠΑ.
       
      Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών είναι ο φορέας που αποκάλυψε πέρυσι το μεγάλο σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές εκπομπών ρύπων από τη γερμανική Volkswagen.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CE%B7-%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CF%81%CF%8D%CE%B2%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B2%CE%B5%CE%BD%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B7/a-36422109
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Τις επόμενες μέρες, ίσως και εντός της τρέχουσας εβδομάδας αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα η κρίσιμη εγκύκλιος που θα καθορίζει τον τρόπο καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες του ΟΑΕΕ, αλλά και για αυτοαπασχολούμενους (δικηγόρους, μηχανικούς, συμβολαιογράφους, γιατρούς), του ΕΤΑΑ.
       
       
      Υπολογίζεται ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος αφορά περίπου ένα εκατ. ασφαλισμένους οι οποίοι θα μάθουν τελικά, επί ποιών εισοδημάτων θα καταβάλλουν εισφορές για το 2017. Το μοντέλο που θα ακολουθηθεί, είναι κατά πάσα πιθανότητα, αυτό της διαφορετικής χρονολογικής προσέγγισης, σε σχέση με τις εισφορές του α’ και του β’ εξαμήνου του επόμενου έτους.
       
      Η κοινή επιτροπή που είχαν συστήσει για το θέμα, τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών, μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις, φαίνεται ότι καταλήγει σε μια συμφωνία που θα δίνει το δικαίωμα να αξιοποιηθούν τα εισοδήματα του 2015 για να προκύψουν οι εισφορές του α’ εξαμήνου του 2017. Αντίστοιχα, θα αξιοποιηθούν τα εισοδήματα του 2016, μέσω της υποβολής φορολογικών δηλώσεων για τις εισφορές που θα προκύψουν το β’ εξάμηνο του 2017. Θα προβλέπεται η λογική του συμψηφισμού, για περιπτώσεις διαφοροποίησης εισοδημάτων, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα πρόσθετης καταβολής εισφορών, στην περίπτωση που γίνονται έλεγχοι και εμφανίζονται διαφορετικά εισοδήματα, από τα δηλωθέντα.
       
      Σε κάθε περίπτωση οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι θα πρέπει να συμβιβαστούν ότι από την 1.1.17 και μετά θα καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές ίσες με το 20% του εισοδήματος, μόνο για κύρια ασφάλιση. Επίσης, θα πρέπει να προστεθεί 6,95% για υγεία. Ειδικά για τους αυτοαπασχολούμενους ισχύει πρόσθετη επιβάρυνση 7% για επικούριση και 4% για εφάπαξ. Έτσι, προκύπτει επιβάρυνση για καταβολή εισφορών, που κυμαίνεται από 26,95% έως 38,95% του ετήσιου εισοδήματος.
       
      Πηγή: www.dikaiologitika.gr - http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/asfalish/130817/pos-tha-ypologizontai-oi-nees-eisfores-tou-oaee-gia-to-2017
      Περισσότερα...

      114

    • basgoud

      Το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo, το οποίο θα προσφέρει μακράν πιο ακριβές γεωγραφικό στίγμα σε σχέση με το GPS του αμερικανικού στρατού, θα είναι έτοιμο να αρχίσει να προσφέρει τις πρώτες υπηρεσίες μετά την εκτόξευση τεσσάρων ακόμα δορυφόρων το απόγευμα της Πέμπτης.
       
      Τα τέσσερα σκάφη εκτοξεύτηκαν στις 15.06 ώρα Ελλάδας από το ευρωπαϊκό διαστημικό κέντρο στο Κουρού της Γαλλικής Γουιάνας, κοντά στον ισημερινό.
       
      Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε εκτόξευση του Galileo ο νέος ευρωπαϊκός πύραυλος «βαρέων βαρών» Ariane 5 -μέχρι σήμερα οι δορυφόροι του συστήματος εκτοξεύονταν με ρωσικά Soyuz, δύο κάθε φορά.
       
      Στην τελική του μορφή, ο αστερισμός του Galileo θα αποτελείται από 30 δορυφόρους (Πηγή: Galileo)
       
      Με την ενεργοποίηση των νέων δορυφόρων, ο αστερισμός του Galileo θα περιλαμβάνει 18 σκάφη. Στην τελική του μορφή, το σύστημα θα περιλαμβάνει 24 πρωτεύοντες δορυφόρους, μοιρασμένους σε τρία τροχιακά επίπεδα στον ουρανό, καθώς και τουλάχιστον 6 εφεδρικούς δορυφόρους.
       
      Οι δορυφόροι που έχουν εκτοξευτεί ως σήμερα είναι ωστόσο αρκετοί προκειμένου να αρχίσει το Galileo να προσφέρει τις πρώτες υπηρεσίες του τις επόμενες εβδομάδες.
       
      Ακρίβεια ενός μέτρου
       
      Έξυπνα κινητά και άλλες συμβατές συσκευές θα μπορούν έτσι να λαμβάνουν το σήμα του Galileo, το οποίο θα προσφέρει τελικά ακρίβεια στίγματος μικρότερη από ένα μέτρο -συγκριτικά με περίπου δέκα μέτρα στο αμερικανικό GPS.
       
      Το ευρωπαϊκό και το αμερικανικό σύστημα είναι πάντως συμβατά μεταξύ τους ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια. Τσιπ δορυφορικής πλοήγησης που λαμβάνουν σήματα και από τα δύο συστήματα διατίθενται ήδη στην αγορά.
       
      Το Galileo, κόστους άνω των 7 δισ. ευρώ, ανήκει επισήμως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA να παίζει ρόλο εργολάβου και τεχνικού συμβούλου.
       
      Σε αντίθεση με το σύστημα GPS, το οποίο ανήκει επίσημα στον αμερικανικό στρατό, το Galileo έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα.
       
      Θα προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις μεταφορές και τα σωστικά συνεργεία, καθώς και δωρεάν υπηρεσίες για το ευρύ κοινό.
       
      Η Ρωσία, στο μεταξύ, αναπτύσσει το δικό της αντίστοιχο σύστημα Glonass, ενώ στην Κίνα λειτουργεί ήδη το σύστημα Beidυ.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/physics-space/article/?aid=845156
       

      Περισσότερα...

      1

    • basgoud

      Η παλαιότερη κεντρική τράπεζα του κόσμου, η σουηδική Riksbank, η πρώτη που εξέδωσε χαρτονομίσματα πριν από 350 χρόνια, ενδέχεται να γίνει και η πρώτη κεντρική τράπεζα στον κόσμο που θα εκδώσει δικό της ψηφιακό νόμισμα και θα το διαθέτει σε ιδιώτες. Το νόμισμα θα ονομάζεται ekrona (ηλεκτρονική κορώνα).
       
      Σημειώνεται ότι στη Σουηδία μειώνεται με ραγδαίο ρυθμό η χρήση των μετρητών και η κεντρική τράπεζα της χώρας προσπαθεί να επινοήσει νέα συστήματα πληρωμών που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Ο όγκος των χαρτονομισμάτων και κερμάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία έχει μειωθεί κατά 40% από το 2009. Ετσι, η Riksbank οφείλει να δράσει ταχύτερα από τις άλλες τράπεζες σε ό,τι αφορά την έκδοση ηλεκτρονικού χρήματος.
       
      Γι’ αυτό ξεκίνησε χθες Τετάρτη έρευνα για το τι ενδέχεται να σημαίνει αυτή η καινοτομία για το χρηματοπιστωτικό σύστημά της. Ζητούμενο είναι να αποτιμηθούν οι τεχνολογικές και νομικές επιπτώσεις μιας τέτοιας μορφής ηλεκτρονικού χρήματος, καθώς και οι επιπτώσεις σε ζητήματα πολιτικής της τράπεζας. Η Τράπεζα της Σουηδίας ευελπιστεί να έχει διαμορφώσει πλήρη εικόνα και να έχει αποφασίσει μέσα σε δύο χρόνια αν θα υλοποιήσει την εν λόγω καινοτομία της.
       
      Στους κόλπους της Riksbank επικρατεί προβληματισμός για το αν το ψηφιακό νόμισμα πρέπει να πάρει τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας που θα ανατροφοδοτείται ή κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής. Τυχόν κίνδυνοι για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα φαίνεται να απασχολούν έντονα τη Riksbank.
       
      Το σουηδικό κράτος δεν έχει κανένα συμφέρον να διευκολύνει τις παράνομες δραστηριότητες και, επομένως, πρέπει κάπως να καταγράφονται οι συναλλαγές στο ψηφιακό νόμισμα.
       
      Προκύπτουν, λοιπόν, ερωτήματα σχετικά με το εάν τα χρήματα θα πρέπει να διατηρούνται σε λογαριασμό ή σε κάποια μορφή ψηφιακά μεταφερόμενης μονάδας, που δεν θα προϋποθέτει την υποδομή ενός τραπεζικού λογαριασμού – θα είναι κάτι σαν μετρητά.
       
      Ένα άλλο ερώτημα είναι το κατά πόσον θα τοκίζεται ή όχι αυτή η νέα μορφή χρήματος.
       
      Σημειώνεται ότι όσα ψηφιακά νομίσματα υπάρχουν μέχρι στιγμής, όπως το Bitcoin, δεν έχουν εκδοθεί από κεντρικές τράπεζες. Ωστόσο, πολλές κεντρικές τράπεζες ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να εξετάζουν τα ενδεχόμενα προβλήματα, αλλά και το πιθανό όφελος από την έκδοση και χρήση ψηφιακών νομισμάτων. Ανάμεσά τους η Τράπεζα του Καναδά και η Τράπεζα της Αγγλίας.
       
      Πηγή: http://www.madata.gr
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε στη "Διαύγεια" (βλ. εδώ) η τελευταία τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΦΕΚ Β 54/26.01.2011) με τίτλο «Προκήρυξη του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον» που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013»», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=110785
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Αμετάβλητα θα μείνουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017, καθώς αφού ελήφθησαν υπόψη από το υπουργείο Οικονομικών όλα τα τρέχοντα δεδομένα και οι ανάγκες της αγοράς για σταθερότητα και ασφάλεια, κρίθηκε σκόπιμο να μην γίνουν αυτήν τη στιγμή βεβιασμένες τροποποιήσεις.
       
      Αναφορικά με τα επιβατηγά αυτοκίνητα, δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που έχουν ταξινομηθεί ως 31/10/2010, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται αποκλειστικά βάσει του κυβισμού τους.
       

       
      Όσον αφορά τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες που ταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και ύστερα, τα τέλη υπολογίζονται βάσει της εκπομπής ρύπων. Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών, πολλαπλασιάζονται οιεκπομπές ρύπων με την τιμή του αντίστοιχου κλιμακίου από τον παρακάτω πίνακα:
       

       
       
      Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).
       
      Οι παράγοντες του υπουργείου αναφέρουν ότι με τον συγκεκριμένες αλλαγές:
       
      -Θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας.
       
      -Θα αρθούν οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος σε μεγάλο βαθμό.
       
      -Το νέο σύστημα θα εξυπηρετήσει τον πολιτικό στόχο, ο οποίος είναι η δικαιότερη και αντιπροσωπευτικότερη κατανομή των βαρών στους πολίτες της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=110773
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε χθες οτι η ευρωπαϊκή νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας δεν επιτρέπει την ψηφιακή αναπαραγωγή βιβλίων που θεωρούνται «εκτός κυκλοφορίας» χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα αποκλειστικά δικαιώματα των συγγραφέων.
       
      Η υπόθεση αυτή έφθασε στο Ευρωδικαστήριο με αφορμή τη γαλλική νομοθεσία. Στη Γαλλία, ως «βιβλία εκτός κυκλοφορίας» νοούνται τα βιβλία που έχουν δημοσιευθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 2001 και δεν διατίθενται πλέον στο εμπόριο ούτε δημοσιεύονται πλέον σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή.
       
      Κατά τη γαλλική νομοθεσία, η SOFIA, εγκεκριμένη εταιρία εισπράξεως και κατανομής δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, είναι επιφορτισμένη με τη χορήγηση άδειας για την αναπαραγωγή και παρουσίαση, σε ψηφιακή μορφή, βιβλίων εκτός κυκλοφορίας, οι συγγραφείς όμως των εν λόγω βιβλίων ή οι δικαιοδόχοι τους δύνανται να εναντιώνονται ή να επιτυγχάνουν την παύση της ασκήσεως των δικαιωμάτων αυτών υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
       
      Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η γαλλική νομοθεσία που προβλέπει ότι η συναίνεση του δημιουργού στη χρήση ενός εκ των έργων του μπορεί, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, να δίδεται σιωπηρώς, δεν είναι επαρκής. Κατά το Δικαστήριο, για να μπορεί να γίνει δεκτό ότι υφίσταται συναίνεση, θα πρέπει να παρέχεται σε κάθε δημιουργό πραγματική ενημέρωση για τη μελλοντική χρήση του έργου του από τρίτους και για τα μέσα που τίθενται στη διάθεσή του προκειμένου να απαγορεύσει τη χρήση αυτή, εφόσον το επιθυμεί.
       
      Πηγή: http://www.euractiv.gr/section/thesmika-themata/news/ee-me-asteriskous-i-psifiaki-anaparagogi-ektos-kykloforias-vivlion/?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter181116List
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.