Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Ροδοπουλος

      Τουλάχιστον 180 χιλιάδες άνθρωποι εγκατέλειψαν τις εστίες τους στη βόρεια Καλιφόρνια, καθώς το υψηλότερο φράγμα στις ΗΠΑ, αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα με τον όγκο νερού.
       
      Η Καλιφόρνια που επί χρόνια μαστίζεται από ξηρασία, ξαφνικά βρέθηκε αντιμέτωπη με καταρρακτώδεις βροχές και χιόνια.
       
      Είναι η πρώτη φορά στα 50 χρόνια ιστορίας του φράγματος που σημειώνεται ένα τέτοιο επικίνδυνο γεγονός, όπως επισημαίνει το BBC.
       
      Οι αρμόδιες αρχές στην Καλιφόρνια ανακοίνωσαν ότι «απελευθερώνουν» τουλάχιστον 2.830 κυβικά μέρτα νερού το δευτερόλεπτο από τη βασική υποδομή που χρησιμοποιείται για τις περιπτώσεις υπερχείλισης.
       
      Ο σερίφης της περιοχής με μήνυμά του στο Twitter κάλεσε τους κατοίκους να εγκαταλείψουν την περιοχή, σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται για άσκηση.
       
      Στην πόλη Όροβιλ ζουν 16.000 άνθρωποι. Η πλειονότητα κατευθύνεται βόρεια.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/world/article/?aid=1500129064
       
      https://www.youtube.com/watch?v=RzSLbhpOfVw
       
      Διαβάστε περισσότερα: http://abc7.com/news/188000-under-evacuation-orders-near-oroville-dam-in-northern-california/1751394/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Είναι η ενεργειακή κρίση μια νέα κοινωνική μάστιγα; Σύμφωνα με μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ενεργειακή φτώχεια πλήττει πλέον σχεδόν τέσσερα στα δέκα ελληνικά νοικοκυριά, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην ΕΕ.
       
       
      Τα στοιχεία για την Αθήνα σοκάρουν: Στην Αττική το διάστημα 2008-2013 η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε κατά 70%, ενώ την περίοδο 2008-2015 πτώση -κατά μέσον όρο 12% ανά νοικοκυριό- σημείωσε και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, με το ποσοστό να φτάνει σε κάποιες περιοχές ακόμη και στο 40%...
       
      Το 2014 περισσότερες από 4 στις 10 πολυκατοικίες δεν χρησιμοποίησαν κεντρική θέρμανση, ενώ στο Κέντρο και ειδικά σε γειτονιές όπως ο Αγιος Παύλος, η πλατεία Αττικής, η Κυψέλη και τα Πατήσια υπάρχουν συγκροτήματα κτιρίων όπου το ποσοστό χωρίς μόνωση ξεπερνά το 80%. Αξιοποιώντας τα στοιχεία φορέων του κράτους, όπως τα παραπάνω, δύο αρχιτέκτονες-πολεοδόμοι διδάκτορες στο ΕΜΠ, η κ. Φερενίκη Βαταβάλη και η κ. Ευαγγελία Χατζηκωνσταντίνου, κατήρτισαν χάρτες με την κατανομή της ενεργειακής φτώχειας ανά δημοτικό διαμέρισμα στον Δήμο Αθηναίων.
       
      Εικόνα
       
      Η γεωγραφική κατανομή της ενεργειακής φτώχειας στην Αθήνα, όπως επισημαίνουν οι ίδιες, δεν έχει μέχρι σήμερα διερευνηθεί με λεπτομέρειες. «Με την εργασία αυτή επιδιώξαμε να διαμορφώσουμε μια πρώτη μακροσκοπική εικόνα των χωροκοινωνικών διαστάσεων της ενεργειακής φτώχειας, εστιάζοντας στον Δήμο Αθηναίων. Για τον σκοπό αυτό συγκεντρώσαμε και επεξεργαστήκαμε πρωτογενή δεδομένα για τα χαρακτηριστικά και τη χρήση των κτιρίων, τα οικογενειακά εισοδήματα, την κατανάλωση ενέργειας, καθώς και τη συμμετοχή των νοικοκυριών σε προγράμματα επιδότησης ενέργειας, προκειμένου να δημιουργήσουμε μια σειρά από σχετικούς χάρτες», εξηγούν. Η έρευνα διαπιστώνει ότι η πλειονότητα των κτιρίων είναι πολυκατοικίες χτισμένες κατά τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες. Στις περισσότερες δεν έχουν γίνει παρεμβάσεις συντήρησης με αποτέλεσμα να διαθέτουν ανεπαρκή μόνωση. Σε αυτό το τοπίο το 33% των πολυκατοικιών στην Αθήνα δεν χρησιμοποίησε κεντρική θέρμανση την περίοδο 2012-2013, αριθμός που έφτασε το 44% τον χειμώνα του 2013-2014. Η εικόνα συμπληρώνεται από τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ: Οπως αναφέρεται στην έρευνα, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ των ετών 2008 και 2015 μειώθηκε σημαντικά, με εξαίρεση μικρούς θύλακες στο κέντρο της πόλης.
       
      «Σε Ομόνοια, Μεταξουργείο, πλατεία Βάθη, Ψυρρή, Γεράνι η κατανάλωση κατέγραψε πτώση από 25% έως 40%, ενώ σημαντικές μειώσεις εντοπίστηκαν και στις περιοχές ανάμεσα στον άξονα της Πατησίων και τη γραμμή του ΗΣΑΠ, σε Σεπόλια, Κυψέλη, στην περιοχή του Μουσείου, στην Πλάκα και στο Κολωνάκι. Αντιθέτως χαμηλότερη μείωση παρατηρείται στις βόρειες παρυφές του Δήμου Αθηναίων, δηλαδή στα Ανω Πατήσια, στη Ριζούπολη, στην περιοχή Προμπονά αλλά και στο Πολύγωνο, στο Γηροκομείο και τους Αμπελοκήπους», επισημαίνουν οι ερευνήτριες.
       
       
      Τον δείκτη ενεργειακής φτώχειας απεικονίζει, σύμφωνα με τις ίδιες, και το ύψος συμμετοχής στο πρόγραμμα δωρεάν παροχής ρεύματος και επανασυνδέσεων του υπουργείου Εργασίας. «Οπως προκύπτει, οι ωφελούμενοι του προγράμματος συγκεντρώνονται σε περιοχές χαμηλών εισοδημάτων, όπως σε Σεπόλια, Κυψέλη, Πατήσια, Κολωνό, Ακαδημία Πλάτωνος, Αγιο Παύλο και Μεταξουργείο. Το 2015, βάσει των στοιχείων της ΗΔΙΚΑ, στον Δήμο Αθηναίων οι ωφελούμενοι της δωρεάν επανασύνδεσης και παροχής ηλεκτρικού ρεύματος έφτασαν τους 7.894», αναφέρουν.
       
      Οικογένειες που ζουν στο σκοτάδι, άνθρωποι που πέρασαν τον χιονιά χωρίς θέρμανση. Κι αν ο ήπιος χειμώνας της περιόδου 2015-2016 «έκρυψε» εν μέρει το πρόβλημα, η σκληρή πραγματικότητα επιζητά λύσεις...
       
      Κατανομή
       
      Η αντίφαση με τους δικαιούχους επιδόματος πετρελαίου το 2013-2014
       
      Μια αντίφαση παρουσιάζουν τα στοιχεία για τον αριθμό των δικαιούχων επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης στην Αθήνα. Τον χειμώνα του 2014-2015, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, οι δικαιούχοι στον Δήμο Αθηναίων έφτασαν τους 23.012 σε σχέση με τους 12.057 του 2013.
       
      Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι δικαιούχοι συγκεντρώνονται περισσότερο στους περιφερειακές περιοχές του δήμου, στα Σεπόλια, τη Ριζούπολη, τα Ανω Πατήσια, την Ανω Κυψέλη, το Πολύγωνο, το Γηροκομείο και τον Νέο Κόσμο. «Αντιθέτως», εξηγούν οι ερευνήτριες, «οι περιοχές εκατέρωθεν της Πατησίων παρότι συγκεντρώνουν υψηλά ποσοστά φτώχειας δεν παρουσιάζουν μεγάλη συμμετοχή στο πρόγραμμα. Αυτό εξηγείται αφενός από το γεγονός ότι καλύπτονται από το δίκτυο φυσικού αερίου και έτσι αρκετά κτίρια εκεί δεν χρησιμοποιούν πετρέλαιο και αφετέρου από το γεγονός ότι εκεί κατοικούν μεγάλα ποσοστά μεταναστών που είτε αποκλείονται από το πρόγραμμα λόγω έλλειψης εγγράφων είτε δεν έχουν πρόσβαση σε πληροφόρηση. Ως εκ τούτου ο χάρτης του επιδόματος θέρμανσης δεν αποτυπώνει απαραίτητα την κατανομή της ενεργειακής φτώχειας στον χώρο».
       
       

       
       
      Ακόμα και το Κολωνάκι των υψηλών εισοδημάτων κρυώνει τους χειμώνες
      Κεντρικό εύρημα της έρευνας, όπως επισημαίνουν η κ. Βαταβάλη και η κ. Χατζηκωνσταντίνου, είναι η διάχυση της ενεργειακής φτώχειας σε όλη την έκταση του Δήμου Αθηναίων, δηλαδή το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ανεπηρέαστες περιοχές στο θέμα της πρόσβασης στην ενέργεια.
       
      Είναι ενδεικτικό ότι μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας καταγράφεται και σε περιοχές με παραδοσιακά υψηλότερα εισοδήματα όπως το Κολωνάκι. «Ωστόσο εντοπίζονται μικρότερες ή μεγαλύτερες χωρικές ενότητες όπου τα προβλήματα είναι ιδιαίτερα οξυμμένα», επισημαίνουν οι ερευνήτριες. «Ξεχωρίζουμε τη ζώνη που περιλαμβάνει μέρος του ιστορικού κέντρου της Αθήνας και των περιοχών βόρεια από αυτό (Πατήσια, Σεπόλια, Κυψέλη κτλ.). Σε αυτή συγκεντρώνονται χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, απαξιωμένο κτιριακό δυναμικό, σημειώνεται μεγάλη μείωση στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ η δυνατότητα πρόσβασης σε φθηνότερη ενέργεια μέσω του δικτύου φυσικού αερίου δεν μοιάζει να είναι καθοριστική».
       
      Η έρευνα «Χαρτογραφώντας την ενεργειακή φτώχεια στην Αθήνα της κρίσης», η οποία δημοσιεύτηκε στον Κοινωνικό Ατλαντα της Αθήνας αποτελεί τμήμα ευρύτερης έρευνας για τις κοινωνικές διαστάσεις της ενεργειακής φτώχειας η οποία ξεκίνησε το 2014 και συνεχίζεται.
       
      Κατερίνα Ροββά
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/o_xartis_tis_energeiakis_ftoxeias-64957677/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ανεβαίνουν σταδιακά τα ειδοποιητήρια ΕΦΚΑ για τους 2 πρώτους μήνες του 2017 (Γενάρη - Φλεβάρη) και περιλαμβάνουν μόνο την Κύρια Σύνταξη - Υγεία και όχι τον ΟΑΕΔ.
       
      Δεν περιλαμβάνει την χρέωση για επικουρικό και εφάπαξ, τα οποία θα πληρωθούν αναδρομικά.
       
      Η εκτύπωση γίνεται από την σελίδα του ΕΦΠΑ: http://www.efka.gov.gr
       
      Δείτε οδηγίες για την εκτύπωση των ειδοποιητηρίων εδώ: http://taxcoach.gr/blog/%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%B8%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%85%CF%80%CF%8E%CF%83%CF%89-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B3/
      Περισσότερα...

      37

    • Engineer

      Σχέδιο εκχώρησης δημόσιας γης σε αγρότες φαίνεται να μελετά το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Σύμφωνα με το Έθνος, στο χαρτοφυλάκιο της ΔΙΑΓΕΠ, που συστάθηκε γι’ αυτό τον σκοπό, περιέρχονται ήδη όλα τα ανεκμετάλλευτα ή καταπατημένα ακίνητα, καθώς και ο εξοπλισμός των υπό εκκαθάριση συνεταιρισμών.
       
      Το σχέδιο προβλέπει η περιουσία να αξιοποιηθεί για τη στήριξη της αγροτικής δραστηριότητας και να δίδεται με μακροχρόνια ενοικίαση στο πλαίσιο σχεδίων βελτίωσης ή για παραγωγή ζωοτροφών, ώστε να μειωθεί το υψηλό κόστος παραγωγής της ελληνικής κτηνοτροφίας.
       
      Σε αυτό το πλαίσιο, θα ενοικιάζονται αγροτικές εκτάσεις και ακίνητα έναντι μισθώματος που θα προκύπτει σε συνάρτηση με την οικονομική απόδοση των καλλιεργειών ή των γεωργικών μονάδων, ώστε να είναι βιώσιμες.
      Προτεραιότητα θα έχουν οι ομάδες παραγωγών και θα ακολουθούν σε σειρά οι κατ’ επάγγελμα αγρότες, οι νέοι αγρότες και ιδιώτες με ανώτατο όριο ηλικίας τα 55 έτη.
       
      Βασικό κριτήριο για την επιλογή θα αποτελέσει η εντοπιότητα. Οι ομάδες παραγωγών ή οι αγρότες που θα κάνουν αίτηση για ενοικίαση αγροτικής έκτασης θα πρέπει να ανήκουν στους όμορους δήμους.
       
      Επιπρόσθετο ρόλο στην τελική επιλογή θα παίζουν η ηλικιακή σύνθεση της ομάδας παραγωγών, ο βαθμός εμπειρίας και η πληρότητα του επενδυτικού σχεδίου.
       
      Πηγή: http://www.ellinikigeorgia.gr/sxedio-ekxorisis-dimosias-gis-akiniton-kai-exoplismou-se-agrotes/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αναφορικά με το θέμα που προέκυψε από τη διπλή παρακράτηση των δόσεων Ιανουαρίου 2017 σε όσους είχαν προβεί σε ρύθμιση των οφειλών τους με πάγια εντολή στην Εθνική Τράπεζα, σας ενημερώνουμε ότι το πρόβλημα επιλύθηκε και τα επιπλέον παρακρατηθέντα ποσά έχουν ήδη επανακατατεθεί στους λογαριασμούς από τους οποίους παρακρατήθηκαν.
       
      Παρακαλούνται οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς ρύθμισης με πάγια εντολή στην ΕΤΕ, να ελέγξουν τους λογαριασμούς τους προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει πρόβλημα. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι πρόβλημα υφίσταται, όπως απευθυνθούν στο κατάστημα της Τράπεζας στο οποίο υπέβαλαν αίτηση ανάθεσης πάγιας εντολής.
       
      Πηγή: tsmede.gr
      Περισσότερα...

      0

    • georgecv

      Σύμφωνα με την εγκύκλιο οικ. 226/10.2.2017 και μετά την από 1-1-2017 έναρξη ισχύος του Κεφ. ΣΤ’ «Τροποποίηση ∆ιατάξεων ΕΤΕΑ και Ρυθμίσεις πρώην ΤΣΜΕ∆Ε» του ν. 4387/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης – Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού Συστήματος –Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις», διευκρινίζεται ότι τα απαιτούμενα αποδεικτικά καταβολής εισφορών και κρατήσεων του αρθ. 3 του ν. 4030/2011 και της υπ’ αρ. 7533/13.2.2012 ΚΥΑ για την έκδοση έγκρισης - άδειας δόμησης είναι τα κάτωθι:
       
      ● Αποδεικτικό κατάθεσης αμοιβής
       
      ● Συμφωνητικό αμοιβής
       
      ● Αναφορά αμοιβής στο ηλεκτρονικό σύστημα ΤΕΕ
       
      ● ΦΕΜ επί της συμφωνηθείσας αμοιβής
       
      ● Υπέρ ΕΜΠ (1% επί της νόμιμης αμοιβής)
       
      ● Φορολογικά ιδιοκτήτη:
       
      - Υπέρ ΕΜΠ (0,5‰ επί του προϋπολογισμού του έργου)
      - Εισφορά ΚΗ ψηφίσματος
      - Εισφορά ΙΚΑ
      - Εισφορά ΤΕΕ
      - Εισφορά ∆ήμου
      - Παράβολο ∆ημοσίου
      - Χαρτόσημο 2%
      - Παράβολο νόμου 1041/80 αρθ. 77
      - ΟΓΑ Χαρτοσήμου (20% επί παραβόλου)
       
      Πηγή: https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/33606
      Περισσότερα...

      66

    • Engineer

      Την περαιτέρω προσαρμογή στα δεδομένα της κρίσης του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) που είναι υποχρεωμένες οι εταιρείες προμήθειας να προσφέρουν σε ευάλωτους καταναλωτές έχει δρομολογήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Ειδικότερα, οι κύριες αλλαγές που ετοιμάζονται είναι:
      Διευρύνεται το ΚΟΤ και στη νυχτερινή κατανάλωση ρεύματος μέσα πάντα στα οριζόμενα όρια κατανάλωσης για κάθε περίπτωση ευάλωτου καταναλωτή
      Δεν θα απεντάσσεται πλέον ο ευάλωτος καταναλωτής από το ΚΟΤ στην περίπτωση που υπερβεί το όριο κατανάλωσης που αναλογεί στην κατηγορία του. Ο υπολογισμός του ορίου θα γίνεται σε ετήσια βάση και αν κάποιος καταναλωτής που έχει ενταχθεί στο ΚΟΤ υπερβεί το ετήσιο όριο θα καλείται να πληρώσει μόνον τις υπερβάλλουσες κιλοβατώρες με βάση το κανονικό ισχύον τιμολόγιο ρεύματος.
      Δεν θα υπάρχουν καθόλου χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) οι ενταγμένοι στο ΚΟΤ καταναλωτές, για το ρεύμα που καίνε εντός των ορίων κατανάλωσης που τους αντιστοιχούν.

      Σύμφωνα με τις πληροφορίες του energypress, οι αλλαγές αυτές θα υιοθετηθούν με σχετική Υπουργική Απόφαση ή και νομοθετική ρύθμιση όπου απαιτείται και πρόκειται να ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα. Αντικειμενικός σκοπός είναι να βελτιώσουν το επίπεδο προστασίας των πραγματικά ευάλωτων καταναλωτών, των οποίων το πλήθος αυξάνει και διογκώνεται όσο η οικονομική κρίση βαθαίνει.
       
      Ταυτόχρονα, ωστόσο, θα «λύσει τα χέρια» της ΔΕΗ προκειμένου να «κυνηγήσει» εντονότερα τους κακοπληρωτές που έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη. Η λογική δηλαδή είναι: Όποιος έχει κοινωνικό πρόβλημα εντάσσεται στο ΚΟΤ και προστατεύεται. Για τους υπόλοιπους τα πράγματα θα γίνουν πιο αυστηρά.
       
      Τι είναι το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο
       
      Το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), ως γνωστόν, είναι ένα ειδικό τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο παρέχεται από όλους τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και εφαρμόζεται σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών. Αφορά αποκλειστικά στην κατανάλωση της κυρίας κατοικίας τους και η τιμή του είναι μέχρι και 42% χαμηλότερη από το σύνηθες Οικιακό Τιμολόγιο.
       
      Η ένταξη στο ΚΟΤ γίνεται για ένα ολόκληρο ημερολογιακό έτος και αφορά στους τετραμηνιαίους λογαριασμούς που εκδίδονται στο έτος αυτό. Οι καταναλωτές λαμβάνουν το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο κάθε τετράμηνο του έτους, εφόσον η συνολική τετραμηνιαία κατανάλωσή τους είναι μεγαλύτερη από 200 kWh και μικρότερη από το όριο κατανάλωσης που αντιστοιχεί στην κατηγορία τους.
       
      Μέχρι σήμερα, εάν για κάποιο τετράμηνο δεν πληρείται η προϋπόθεση αυτή, τότε δεν εφαρμόζεται το ΚΟΤ, αλλά για τη συνολική κατανάλωση του συγκεκριμένου τετραμήνου εφαρμόζεται το ισχύον οικιακό τιμολόγιο.
      Μέχρι σήμερα, επίσης, για τον καθορισμό του ορίου κατανάλωσης δεν λαμβάνεται υπόψη η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας βάσει νυχτερινού τιμολογίου.
       
      Παράλληλα δεν επιτρέπεται η διακοπή ρεύματος σε ευάλωτους οικιακούς πελάτες, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών κατανάλωσης.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/pio-koinoniko-ginetai-koinoniko-oikiako-timologio-reymatos-tha-ishyei-kai-ti-nyhta-pio-halara
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Χωμένα στην καρδιά της νότιας Πίνδου, μέσα στην κοίτη του ποταμού Αχελώου, βρίσκονται ένα μεγάλο φράγμα και ένα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Στέκουν έτοιμα, ολοκληρωμένα, με τον εξοπλισμό τους και τα μηχανήματά τους, από το 2001. Αλλά δεν έχουν λειτουργήσει ούτε μία ημέρα. Δεν έχει γεμίσει καν ο ταμιευτήρας (η τεχνητή λίμνη, δηλαδή) με νερό -τα νερά του Αχελώου σήμερα εκτρέπονται από μια άλλη σήραγγα σκαμμένη δίπλα από το φράγμα, παρακάτω στη φυσική του κοίτη. Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, ολόκληρο το έργο έχει κοστίσει περίπου 500 εκατ. ευρώ σε σημερινά χρήματα, ενώ για κάθε χρόνο που το φράγμα δε λειτουργεί η εταιρεία εκτιμά ότι χάνει περί τα 20-30 εκατ. ευρώ από δυνητικά έσοδα.
       
      Γιατί συμβαίνει αυτό;
       
      Επειδή η ΔΕΗ άρχισε να κατασκευάζει ένα γιγάντιο έργο υποδομής με ελλιπή σχεδιασμό, χωρίς να έχει εξασφαλίσει ότι δεν θα ακυρωθεί στα δικαστήρια. Επειδή μερικοί κάτοικοι ενός μικρού χωριού της Πίνδου και περιβαλλοντικές οργανώσεις αντιδρούν. Επειδή το κεντρικό κράτος κωλυσιεργεί ή αδιαφορεί.
       
      Στη διαΝΕΟσις αναζητούμε λύσεις και πολιτικές που θα βοηθήσουν τη χώρα να αναπτυχθεί οικονομικά, διατηρώντας παράλληλα την κοινωνική της συνοχή. Στην ιστορία του φράγματος της Μεσοχώρας βρήκαμε συγκεντρωμένες μια σειρά από παθογένειες που ταλαιπωρούν γενικότερα την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις, και μαζί ένα τρανταχτό, σχεδόν κραυγαλέο παράδειγμα πολιτικής απόφασης που σχετικά εύκολα και σχετικά γρήγορα θα μπορούσε να έχει θετικό αποτέλεσμα για το δημόσιο συμφέρον.
       
      Οι δημοσιογράφοι της διαΝΕΟσις ταξίδεψαν στο φράγμα στα βουνά της Πίνδου, μίλησαν με τους υπευθύνους της ΔΕΗ, με πολίτες που ζουν σήμερα στη Μεσοχώρα, με τους ανθρώπους και τις οργανώσεις που αντιδρούν στη λειτουργία του και με επιστήμονες που γνωρίζουν καλά το θέμα. Σε αυτήν την έρευνα θα καταγράψουμε τους λόγους για τους οποίους το έργο κατασκευάστηκε, τις αιτίες που το κρατούν ανενεργό, τις συνέπειες αυτής της καθυστέρησης, και τα απαραίτητα βήματα που πρέπει να γίνουν για να λειτουργήσει.
       
      Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από την αρχή.
       

       
       
      Το ιστορικό του φράγματος
       
      Ένας από τους λόγους για τους οποίους το φράγμα της Μεσοχώρας είναι ακόμη ανενεργό -ίσως ο κυριότερος- είναι το ότι αποτέλεσε μέρος της πολυθρύλητης εκτροπής του Αχελώου, ενός γιγάντιου δημόσιου έργου που υπήρχε ως ιδέα ήδη από τη δεκαετία του 1920.
       
      Ο σκοπός του έργου ήταν η μεταφορά νερού από τον Αχελώο ποταμό στη λεκάνη του Πηνειού για να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες του θεσσαλικού κάμπου. Η κατασκευή των επιμέρους έργων της εκτροπής ξεκίνησε το 1986, είχε προϋπολογισμό γύρω στα 1,5 δισ. ευρώ (σε σημερινές τιμές) και περιελάμβανε την κατασκευή τεσσάρων φραγμάτων και μιας γιγάντιας σήραγγας, μεταξύ πολλών άλλων.
       
      Στον αρχικό σχεδιασμό, το ύψους 150 μέτρων φράγμα της Μεσοχώρας και το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της Γλύστρας που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα μακριά ήταν “έργα κεφαλής” της εκτροπής. Το φράγμα θα δημιουργούσε έναν ταμιευτήρα (μία λίμνη δηλαδή) μεγέθους 7,8 τετραγωνικών χιλιομέτρων, της οποίας το νερό θα διοχετευόταν πρώτα προς το εργοστάσιο της Γλύστρας για την παραγωγή καθαρής υδροηλεκτρικής ενέργειας μέσα από μια σήραγγα μήκους 7,4 χιλιομέτρων, και στη συνέχεια θα συνέχιζε την πορεία του προς το επόμενο φράγμα, αυτό της Συκιάς.
       
      Εκεί θα σχηματιζόταν ένας δεύτερος, μεγαλύτερος ταμιευτήρας, από όπου ένα μέρος των νερών θα διοχετευόταν μέσω μιας άλλης, γιγάντιας σήραγγας μήκους 17,4 χιλιομέτρων στην άλλη πλευρά της Πίνδου, στον θεσσαλικό κάμπο. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε πως η λεκάνη του Αχελώου θα μετέφερε στη λεκάνη του Πηνειού περίπου 1,2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού το χρόνο.
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.dianeosis.org/2017/02/mesochora/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Δέκα μεγάλες δημοπρατήσεις περιμένουμε μέσα στο επόμενο τετράμηνο. Από τον Μάρτιο και μέχρι τον Ιούνιο αυτά τα έργα θα μας μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον, ενώ θα τα συζητάμε για τα επόμενα χρόνια.
       
      Πρόκειται για πολύ μεγάλα έργα που τα περισσότερα είναι πολυδιαφημισμένα ενώ έχουν μπει στο επίκεντρο της πολιτικής αρένας για τον ένα ή τον άλλο λόγο. Ας μην χάνουμε καιρό όμως και ας δούμε ποια είναι:
       
       
      1.ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ. Είναι το έργο των έργων αυτής της χρονιάς αλλά και της δεκαετίας για την Αθήνα. Ένα από τα κορυφαία όλων των εποχών για την πρωτεύουσα που φιλοδοξεί με αυτό το έργο να αποκτήσει μία νέα γραμμή με 14 σταθμούς σε πρώτη φάση. Οι σταθμοί θα καλύψουν πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, το Γκύζη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, Ιλίσια, Καισαριανή, Ζωγράφου. Η προκήρυξη θα είναι τέλος Μαρτίου και η δημοπράτηση αναμένεται στις αρχές του καλοκαιριού.
       
      2.3.4.5. ΟΙ 4 ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ. Μέχρι τον Ιούνιο περιμένουμε να δημοπρατηθούν οι υπόλοιπες 4 εργολαβίες. Θα αφορούν το τμήμα Βάρδα-Μιντιλόγλι και θα έχουν κόστος περίπου 200εκ.ευρώ. Εδώ είναι ένα έργο που με την κατάτμηση του έχει προκαλέσει αντιδράσεις ακόμα και σε πολιτικό επίπεδο.
       
      6.ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΙΔ.ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΑ-3 ΓΕΦΥΡΕΣ. Έργο που μας ήρθε πρόσφατα και ..ξώφαλτσα. Θα χρηματοδοτηθεί από το CEF. Θα δημοπρατηθεί στις αρχές του καλοκαιριού και έχει κόστος 109εκ.ευρώ. Με την υλοποίηση του, το κέντρο της Αθήνας στην περιοχή των Σεπολίων θα αναβαθμιστεί και θα πάψει να είναι περιοχή υψηλού κινδύνου.
       
      7.ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ. Έργο 200εκ.ευρώ που ήδη έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Οι 5 μεγάλες τεχνικές της χώρας είναι σε θέσεις μάχης και όλες αναμένουν να πάρουν το χρυσό συμβόλαιο μέχρι το Πάσχα.
       
      8.ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 25 ΣΥΡΜΩΝ ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ. Έργο 64,5εκ.ευρώ που ήδη προκηρύχθηκε για τον Μάρτιο. Θα κινήσει το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών της Ευρώπης από Γερμανία, Γαλλία, Τσεχία, Ιταλία, Ισπανία κ.α.
       
      9.TA 11 ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΣΕ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ. Επίσης έργο που έχει προκηρυχθεί και αναμένεται να δημοπρατηθεί στις 2 Μαρτίου. Μεγάλο έργο από την ΔΕΗΑΝ που θα δώσει μεγάλη ανάσα στην ενεργειακή αναβάθμιση πολλών νησιών μας όπως η Τήνος και η Κρήτη.
       
      10. ΔΙΠΛΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΜΕ ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟ. Είναι έργο 45εκ.ευρώ που προβλέπεται να ενώσει τη Λευκάδα με Άκτιο και Βόνιτσα. Περιλαμβάνει και έργο ύδρευσης. Η δημοπράτηση του αναμένεται αρχές καλοκαιριού.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/38906-oi-10-dimopratiseis-megalon-ergon-mexri-to-kalokairi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στα 206,69 εκατ. ευρώ έκλεισε το 2016 το έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ, όπως προκύπτει από το νεώτερο δελτίο που έδωσε ο λειτουργός στη δημοσιότητα. Με τον τρόπο αυτό, το σωρευτικό έλλειμμα κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τα 226,16 εκατ. ευρώ που αναμένονταν.
       
      Όπως επισημαίνει ο ΛΑΓΗΕ στο δελτίο του, οι εισροές της εκκαθάρισης Δεκεμβρίου 2016 σε σχέση με τις προβλέψεις είναι αυξημένες κατά περίπου 31 εκατ. € κυρίως λόγω αντίστοιχων αποκλίσεων στη Χρέωση Προμηθευτών και στην ΟΤΣ. Το σύνολο των εκροών είναι αυξημένο κατά περίπου 11 εκατ. € λόγω αυξημένης παραγωγής των ΑΠΕ.
       
      Επίσης, σημειώνεται ότι η εκτίμηση της μέσης τιμής της ΟΤΣ για το έτος 2017 είναι 49,9 €/MWh, η οποία χρησιμοποιείται και στους υπολογισμούς των προβλέψεων του Ειδικού Λογαριασμού για το έτος 2018.
       
      Σε ότι αφορά την ισχύ των ΑΠΕ, στα τέλη του 2016 υπήρχαν 5.003 μεγαβάτ στο διασυνδεδεμένο σύστημα και 483 μεγαβάτ στα νησιά. Οι προβλέψεις για το 2017 κάνουν λόγο για μια αύξηση της ισχύος στα 5.218 και 490 μεγαβάτ αντίστοιχα, καθώς και 5.589 συν 520 μεγαβάτ το 2018. Τα αιολικά έφτασαν πλέον τα 2047,17 μεγαβάτ στο διασυνδεδεμένο σύστημα, τα μικρά υδροηλεκτρικά στα 223,18 μεγαβάτ, η βιομάζα στα 57,68 μεγαβάτ, οι ΣΗΘΥΑ στα 100,07 μεγαβάτ, τα φ/β στα 2.093,52 μεγαβάτ συν άλλα 374 μεγαβάτ φ/β σε στέγες.
       
      Η τιμή των δικαιωμάτων CO2 υποχώρησαν το Δεκέμβριο στα επίπεδα των 4,49 ευρώ/τόνο από 5,59 ευρώ ένα μήνα πριν. Για τα έτη 2017 και 2018 η εκτίμηση μέσης τιμής παραμένει από τον ΛΑΓΗΕ στα 6,9 €/tnCO2 και το ποσοστό των εσόδων 72%.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/sta-206-ekat-eyro-ekleise-2016-elleimma-toy-eidikoy-logariasmoy-ape
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι δασικοί χάρτες καταρτίζονται με την οριοθέτηση των δασικών εκτάσεων από τη φωτοερμηνεία ιστορικών και πρόσφατων αεροφωτογραφιών, σύμφωνα με τις διατάξεις τις δασικής νομοθεσίας.
       
      Τα αποτελέσματα της οριοθέτησης αυτής εμφανίζονται σε υπόβαθρα (ορθοφωτογραφίες) πρόσφατης απεικόνισης. Στους δασικούς χάρτες εμφανίζονται οι δασικές και οι μη δασικές εκτάσεις δύο περιόδων:
       
      - της ιστορικής – παλαιότερης περιόδου, (κατά κανόνα είναι του έτους 1945).
       

       
      - της σημερινής – πρόσφατης περιόδου, η οποία στηρίζεται στη φωτοερμηνεία των πλέον πρόσφατων αεροφωτογραφιών (οι τελευταίες, μέχρι σήμερα, λήφθηκαν κατά τα έτη 2008 – 2009)
       

       
      Στην ουσία, έχουμε την οπτικοποίηση – απεικόνιση δύο χρονικών στιγμών. Του 1945 και του 2008.
       
      Σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, για να χαρακτηριστεί μία έκταση ως Δασική, θα πρέπει:
       
      - να έχει χαρακτηριστεί ως δάσος τουλάχιστον σε μία από τις δύο περιόδους που εξετάζονται κατά τη σύνταξη των Δασικών Χαρτών, ή
       
      - να έχει χαρακτηριστεί με τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού ως «Δασική», ή
       
      - τέλος, να έχει κηρυχτεί ως αναδασωτέα, με απόφαση της Δασικής Υπηρεσίας της περιοχής.
       
      Εκτός από την οριοθέτηση των δασικών εκτάσεων, (φωτοερμηνευτική απόδοση) στους Δασικούς Χάρτες απεικονίζονται και ορισμένες διοικητικές πράξεις, οι οποίες εκδίδονται από διάφορες υπηρεσίες. Αυτές οι πράξεις – όρια είναι:
       
      - Τα όρια των εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί δασωτέες ή αναδασωτέες από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία της περιοχής.
       
      - Τα όρια των τελεσίδικων πράξεων χαρακτηρισμού, που έχουν εκδοθεί από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία της περιοχής.
       
      - Τα όρια των οριοθετημένων οικισμών και εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών και ρυμοτομικών σχεδίων από τις αρμόδιες υπηρεσίες δόμησης (πολεοδομικά γραφεία).
       
      - Τα όρια των εποικιστικών εκτάσεων (διανομές), από τα τμήματα εποικισμού των διευθύνσεων αγροτικής ανάπτυξης.
       
      Η πιστοποίηση και ακριβής οριοθέτηση, σύμφωνα με τις προδιαγραφές περί κατάρτισης δασικών χαρτών, των ανωτέρω διοικητικών πράξεων, είναι αποκλειστική ευθύνη των επιμέρους υπηρεσιών όπως περιγράφηκαν παραπάνω. Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή δεν υπάρχει η πιστοποίηση και η οριοθέτηση, τα όρια αυτά δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν κατά τη σύνταξη του δασικού χάρτη και για μια συγκεκριμένη περιοχή εμφανίζεται μόνο η φωτοερμηνευτική απόδοση.
       

       
      Πηγή: https://dasarxeio.com/2017/02/11/1757/
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Το Ισραήλ -μετά από δύο χρόνια στη δεύτερη θέση- ξεπέρασε οριακά τη Νότια Κορέα και έγινε η χώρα που επενδύει το μεγαλύτερο στον κόσμο ποσοστό του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R & D), φθάνοντας το 4,25%, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΟΟΣΑ για το 2015.
       
      Η Ελλάδα, που έχει σχετικά βελτιώσει τις επιδόσεις της, αφιερώνει πλέον το 1% του ΑΕΠ της στην Έρευνα και βρίσκεται στην 32η θέση. Το ίδιο περίπου ποσοστό αφιερώνει η Πολωνία (33η) και η Τουρκία (34η). Μια θέση ψηλότερα (31η) βρίσκεται η Ρωσία με 1,1% του ΑΕΠ της.
       
      Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν κατά σειρά οι εξής χώρες: Ν.Κορέα (4,23%), Ιαπωνία (3,5%), Σουηδία (3,3%), Αυστρία (3,1%), Ελβετία (3%), Δανία (3%), Γερμανία (2,9%), Φινλανδία (2,9%) και ΗΠΑ (2,8%).
       
      Ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ διαμορφώθηκε το 2015 σε 2,4% του ΑΕΠ (όσο και το 2014), ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο 2%, πράγμα που δείχνει τη σχετική υστέρηση της Ευρώπης. Η συνεχώς ανερχόμενη Κίνα αφιερώνει περίπου το 2,1% του ΑΕΠ της, ποσοστό που στοχεύει να αυξήσει στο 2,5% έως το 2020.
       
      Για τις χώρες στην κορυφή της διεθνούς κατάταξης, το μεγαλύτερο τμήμα των δαπανών R & D κατευθύνεται στην εφαρμοσμένη και βιομηχανική έρευνα και ένα μικρότερο τμήμα στη βασική έρευνα (περίπου το 0,4% στο Ισραήλ και το 0,7% στη Ν.Κορέα).
       
      Εξάλλου, το ποσοστό των δαπανών R & D που χρηματοδοτούνται από τις κυβερνήσεις με δημόσιους πόρους, εμφανίζει συνεχή μείωση μετά το 2010, πέφτοντας από το 31% στο 27% το 2015. Το αντίστοιχο μερίδιο των ιδιωτικών επενδύσεων σε Έρευνα και Ανάπτυξη έχει πλέον αυξηθεί σε 69%.
       
      Για το 2016, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μια μάλλον στασιμότητα στις δαπάνες R & D, με τις ΗΠΑ να εμφανίζουν αύξηση και την Ιαπωνία μείωση.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=577595&catID=14
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Εκατομμύρια φανοστάτες αναμένεται να εφοδιαστούν με ανεμογεννήτριες για την παραγωγή ενέργειας με απευθείας σύνδεση στο εθνικό δίκτυο.
       
      Το έργο αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ της τεχνολογικής εταιρείας NVT και της εταιρείας ενέργειας OWN, οι οποίες σχεδίασαν την μικρή ανεμογεννήτρια που θα χρησιμοποιηθεί. Η κοινή πρωτοβουλία θα δημιουργήσει 25 θέσεις εργασίας κατά το επόμενο έτος, ωστόσο ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέλθει σε 300 μέσα σε τρία χρόνια. Οι δύο επιχειρήσεις εκτιμούν πως κύκλος εργασιών μπορεί να ξεπεράσει τις 400 εκατομμύρια λίρες μέσα σε πέντε χρόνια.
       
      «Υπάρχουν περίπου δέκα εκατομμύρια φανοστάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο και πάνω από το 20% εξ αυτών είναι κατάλληλοι για μετατροπή, κάτι που δημιουργεί τις συνθήκες για μία πολύ επεκτάσιμη επιχειρηματική ευκαιρία με τεράστιες δυνατότητες εξαγωγών», δήλωσε ο Ντέιβιντ Γκόρντον, διευθύνων σύμβουλος της OWN.
       
      «Έχουμε ήδη διεξάγει θετικές προκαταρκτικές συζητήσεις με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ υπάρχουν επίσης ενδείξεις ενδιαφέροντος από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Μεξικό, την Ιρλανδία και τη Νότια Αφρική», πρόσθεσε.
       
      «Πρόκειται για μία θαυμάσια είδηση και γνωρίζω από συναδέλφους από όλο το πολιτικό φάσμα ότι έχουν τις ίδιες θετικές προσδοκίες για το έργο αυτό. Βρίσκεται σε συμφωνία με τις πολιτικές των μεγάλων πολιτικών κομμάτων στη Σκωτία και μπορεί να παραδώσει τόσο καθαρή πράσινη ενέργεια, όσο και σημαντικά οικονομικά οφέλη για τους ιδιωτικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση», δήλωσε με τη σειρά του ο βουλευτής του Εθνικού Κόμματος Σκωτίας, Ρίτσαρντ Λάιλ. Τα κεντρικά γραφεία της OWN άλλωστε βρίσκονται στην Σκωτία.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1203670/inomeno-basileio-topothetisi-anemogennitrion-se-ekatommuria-fanostates
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Στα τέλη του ερχόμενου Μαρτίου αλλάζει παντελώς ο οδικός χάρτης της χώρας, καθώς δίνεται στην κυκλοφορία το τελευταίο και πλέον δύσκολο, τμήμα της εθνικής οδού, αυτό που παρακάμπτει την κοιλάδα των Τεμπών και φθάνει στη Σκοτίνα.
       
      Πρόκειται για τα πλέον …μπαρουτοκαπνισμένα 25 χιλιόμετρα που κατασκευάστηκαν ποτέ στη χώρα μας, αφού το έργο (που ξεκίνησε το 2004), προ τεσσάρων ετών βρίσκονταν ένα βήμα πριν την εγκατάλειψη.
       
      Εν τέλει η χρυσή τομή βρέθηκε και με συνολικό κόστος κοντά στο 1,1 δις ευρώ, θα παραδοθεί σε λιγότερο από δύο μήνες στην κυκλοφορία.
       
      Το onlarissa.gr σας παρουσιάζει σήμερα πρώτο και αποκλειστικά, ένα βίντεο – οδοιπορικό στις τρεις νέες σήραγγες και στις εν εξελίξει εργασίες στο υπόλοιπο οδικό τμήμα, δίνοντας παράλληλα και μία σαφή εικόνα για το χρόνο που θα χρειάζεται κανείς για να μετακινηθεί από τον Ευαγγελισμό, έως και τη Σκοτίνα.
       

       
      Πηγή: http://www.onlarissa.gr/2017/02/10/apoklistiko-vinteo-taxidepsame-proti-mesa-apo-tis-nees-siranges-ton-tempon/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τρία βραβεία και δεκατέσσερις επαίνους απένειμε η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «Monumenta» στις συμμετοχές του διαγωνισμού φωτογραφίας που προκήρυξε με θέμα «Κτήρια σε κίνδυνο στην Ελλάδα».
       
       
      Οι φωτογραφίες αφορούσαν σε 263 κτήρια κάθε χρήσης, διαφόρων χρονικών περιόδων του 19ου και 20ου αιώνα, στην πλειοψηφία τους σε μεγάλη εγκατάλειψη και κακή κατάσταση διατήρησης.
       
       
      Το πρώτο βραβείο απέσπασε ο Αχιλλέας Πλιάκος για τις φωτογραφίες με θέμα το Θειωρυχείο της Μήλου, το δεύτερο ο Γιώργος Κυβερνήτης για τις φωτογραφίες με θέμα τον Κρατικό Αερολιμένα Αθηνών στο Ελληνικό και το τρίτο η Ελένη Ζωγραφίνη για τις φωτογραφίες με θέμα τις προσφυγικές πολυκατοικίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας.
       
       
      Οι έπαινοι δόθηκαν στους Μάριο Άντρικ (Κονάκι του Δερβέναγα επί της εθνικής οδού Τρικάλων- Πύλης), Κυριακή Αρκουλή (Ξενία Καρτερού στο Ηράκλειο Κρήτης), Ευσταθία Ασημάκη (Πύργος Λεβίδη στο δήμο Παλλήνης), Ιωάννη Καλαμιώτη (εργοστάσιο «Ανώνυμη Ελληνική Εταιρεία Χαρτοποιίας» στο Αίγιο), Βασίλη Καϋμενάκη (Αλευροβιομηχανία SAMICA Ρόδου), Δανάη Κολιού (Στρατιωτικό Αρτοποιείο στο Γουδί), Αντιγόνη Κολοβέντζου (εργοστάσιο Κρόνος στην Ελευσίνα), Ιωάννη Λαχανή (οικία στην Παρακοπή Σύρου), Νικόλαο Νικολετάκη (Λιπάσματα Δραπετσώνας), Σπυριδούλα Πυρπυλή (Καπνικός Σταθμός Έρευνας Αγρινίου), Βαγγέλη Πυρπυλή (σιδηροδρομικός σταθμός Κρυονερίου Αιτωλοακαρνανίας), Παναγιώτη Στεφανόπουλο (Βίλα Λεονταρίτη στον Πύργο Ηλείας), Χριστίνα Σωτηροπούλου (κτίριο ΕΠΟΝ στους Αμπελόκηπους) και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Στυλίδας για τη νεοκλασική οικία στη Στυλίδα.
       
       
      Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών, Γιώργος Κυβερνήτης
       

       
       
      Προσφυγικές Πολυκατοικίες λεωφόρου Αλεξάνδρας, Ελένη Ζωγραφίνη
       

       
       
      Νικόλαος Νικολετάκης, Λιπάσματα Δραπετσώνας
       

       
       
      Παναγιώτης Στεφανόπουλος, Βίλα Λεονταρίτη, Λασταίικα Πύργου Ηλείας
       

       
       
      Βαγγέλης Πυρπυλής, σιδηροδρομικός σταθμός Κρυονερίου Αιτωλοακαρνανίας.
       

       
       
      Την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού αποτέλεσαν η εικαστικός-φωτογράφος Γιάννα Ανδρεάδη, η αρχαιολόγος Ειρήνη Γρατσία, ο ομότιμος Καθηγητής του ΕΜΠ αρχιτέκτονας Δημήτρης Φιλιππίδης, ο φωτογράφος Στέργιος Καραβάτος και ο φωτογράφος Τζεφ Βάντερπουλ. Στο διαγωνισμό υπεβλήθησαν 325 συμμετοχές.
       
       
      Στόχος της «Monumenta», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι ο διαγωνισμός και η έκθεση φωτογραφίας που θα ακολουθήσει με όλες τις συμμετοχές να αναδείξουν τα αίτια της εγκατάλειψης και να ενεργοποιήσουν φορείς και πολίτες για τη διάσωση του αρχιτεκτονικού πλούτου.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1203105/ktiria-se-kinduno-stin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δεν υπάρχουν πληροφορίες για διαρροή ραδιενέργειας. Πάντως, ένας από τους δύο αντιδραστήρες της μονάδας έχει τεθεί εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας.
       
      Έκρηξη σημειώθηκε σε πυρηνικό σταθμό στη βορειοδυτική Γαλλία, στην περιοχή Φλαμανβίλ.
       
      Οι τοπικές Αρχές διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχει κίνδυνος έκλυσης ραδιενέργειας, καθώς η έκρηξη έλαβε χώρα σε αίθουσα με μηχανήματα, έξω από την αποκαλούμενη «πυρηνική ζώνη».
       
      Πάντως, ένας από τους δύο αντιδραστήρες της μονάδας έχει τεθεί εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας.
       
       
      «Πρόκειται για σημαντικό τεχνικό γεγονός, αλλά δεν μιλάμε για πυρηνικό ατύχημα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο προσωπάρχης της τοπικής νομαρχίας.
       
      Τουλάχιστον πέντε άτομα έχουν «μολυνθεί ελαφρά», αλλά δεν φέρουν άλλα τραύματα, προσέθεσε ο αξιωματούχος.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/world/article/338431/ekrixi-se-puriniki-monada-sti-gallia1/#ixzz4YLrqnQbw
      Περισσότερα...

      2

    • Ροδοπουλος

      Σε προηγούμενο τεύχος του περιοδικού (#3, Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2013), αναφέρθηκα στην άναρχη εικόνα που επικρατεί στη σήμανση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.
       
      Συγκεκριμένα, έγραφα για μία διαδρομή τριακοσίων περίπου χιλιομέτρων από την Κυλλήνη προς την Αθήνα, όπου παρατηρεί κανείς τέσσερις διαφορετικές γραμματοσειρές να έχουν χρησιμοποιηθεί στις πινακίδες.
       
      Όπως φαίνεται, τα παράπονά μου είχαν αποτέλεσμα, αφού πρόσφατα μου ζητήθηκε αν θα ήθελα να συμβάλω ώστε να ενοποιηθούν, να εξορθολογιστούν και να βελτιωθούν οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται, τόσο στους αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας όσο και στη σήμανση των επαρχιακών οδών.
       
      Το χρονικό που ακολουθεί, φανερώνει για μία ακόμη φορά την ανεπάρκεια της ελληνικής πολιτείας να θέτει κανόνες και προδιαγραφές σε στοιχειώδεις εφαρμογές της εικόνας και της επικοινωνίας της γενικότερα.
       
      Η γνωστή σε όλους μας χαρακτηριστική μπλε σήμανση των επαρχιακών οδών της Ελλάδας έχει προκύψει από την προσαρμογή του βρετανικού προτύπου που σχεδιάστηκε από τον Jock Kinneir και τη συνεργάτιδά του Margaret Calvert στη δεκαετία του ‘60. Στην Ελλάδα υιοθετήθηκε το 1974, όταν δημοσιεύθηκαν οι σχετικές προδιαγραφές σε τεύχος του υπουργείου Δημοσίων Έργων. Στις προδιαγραφές αυτές παρουσιάζονται οι λατινικοί και ελληνικοί χαρακτήρες, οι αριθμοί και κάποια βασικά σημεία στίξης. Περιγράφεται επίσης ο ακριβής τρόπος τοποθέτησης, που προϋποθέτει συγκεκριμένο ύψος χαρακτήρων με αντίστοιχες αποστάσεις για όλα τα ζεύγη γραμμάτων. Πρακτικά, ο κατασκευαστής της πινακίδας τοποθετούσε τους χαρακτήρες πάντοτε σε συγκεκριμένη διάσταση με προκαθορισμένες αποστάσεις για κάθε ζεύγος χαρακτήρων, όπως αναγράφονται σε σχετικούς πίνακες. Σωστή περιγραφή για τα δεδομένα της εποχής, αλλά εμφανώς ξεπερασμένος τρόπος χρήσης σήμερα. Όμως, αντίστοιχες προδιαγραφές συντάχθηκαν και αρκετά χρόνια αργότερα, το 2003, όταν ακολουθήθηκε το γερμανικό πρότυπο DIN για τη σήμανση των νέων αυτοκινητοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας της χώρας (πράσινες πινακίδες). Σε αυτήν την περίπτωση προσαρμόστηκαν οι γραμματοσειρές DΙΝ 1451 (Mittelschrift και Engschrift) για την κανονική και στενή γραφή αντίστοιχα, από τον σχεδιαστή Έκτορα Χαραλάμπους. Δημιουργείται βέβαια η απορία, πώς, ενώ βρισκόμαστε ήδη στην ψηφιακή εποχή, οι προδιαγραφές προσαρμόστηκαν στα προ εικοσιπενταετίας πρότυπα και όχι στις σύγχρονες απαιτήσεις, όπως θα ήταν λογικό.
      Η συμβολή μου στο έργο θα αφορούσε την ομογενοποίηση των σχεδίων, τη μεταφορά των περιγραμμάτων σε αρχεία γραμματοσειρών με τέτοιο τρόπο ώστε να ακολουθούνται οι προδιαγραφές ενδιάμεσων αποστάσεων (διαστοιχείωση), οι οποίες θα έπρεπε να ταυτίζονται απόλυτα με τους πίνακες προδιαγραφών για το δεδομένο ύψος χαρακτήρων. Έτσι, για παράδειγμα, γράφοντας το όνομα μιας πόλης με τη νέα γραμματοσειρά, στο ύψος των 112 χιλιοστών, το πλάτος των χαρακτήρων και οι ενδιάμεσες αποστάσεις θα πρέπει να ταυτίζονται σε χιλιοστά με τον προβλεπόμενο από τους πίνακες αριθμό. Η μεταφορά αυτή θα εκμηδένιζε τον χρόνο σχεδιασμού μιας πινακίδας σήμανσης σε αντίθεση με την προηγούμενη κατάσταση, όπου τα γράμματα έπρεπε να στοιχειοθετηθούν ένα προς ένα και να ρυθμιστούν οι αποστάσεις μεταξύ τους με σχετική μέτρηση.
       
      Η διαδικασία σχεδιασμού
       
      Για τη γραμματοσειρά των μπλε πινακίδων, της λεγόμενης επαρχιακής σήμανσης, οι χαρακτήρες που σχεδιάστηκαν στο χαρτί το 1973-74 είχαν ήδη ψηφιοποιηθεί έστω και σε απλά ανυσματικά αρχεία από τις εταιρείες που ασχολούνται με την οδοσήμανση και στοιχειοθετούνταν ένα – ένα. Το σχέδιο των λατινικών, όπως ανέφερα παραπάνω, προέρχεται από τη μελέτη των Βρετανών Kinnear-Calvert, με εμφανή όμως σχεδιαστικά λάθη κατά την αντιγραφή. Τα ελληνικά, τα οποία –σωστά ή λάθος– συνηθίσαμε με τον καιρό, σχεδιάστηκαν –άγνωστο για μένα από ποιον– με μεγάλα λάθη και φανερά περιορισμένη σχεδιαστική ικανότητα.
       
      Λογικό, όμως, σε μια εποχή που Έλληνες σχεδιαστές δεν είχαν ακόμη ασχοληθεί συστηματικά με το αντικείμενο. Τα λάθη είναι ολοφάνερα, όπως διαπιστώνουμε στη σχετική εικόνα. Για παράδειγμα, το χι είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο πρέπει, καταλαμβάνοντας χώρο τόσο στα ανωφερή όσο και στα κατωφερή τμήματα. Το ταυ είναι τοποθετημένο ανεστραμμένο, με το αριστερό άκρο δεξιά και αντίστροφα. Το ω είναι τεράστιο συγκριτικά με τα άλλα πεζά γράμματα. Το φι καταλαμβάνει το ίδιο πλάτος με το όμικρον, ενώ δεν θα έπρεπε γιατί αποτελείται από τρία κατακόρυφα στελέχη και όχι δύο, με αποτέλεσμα να μικραίνει η αντιφόρμα και να «μπουκώνει» το γράμμα.
       
      Στις γραμματοσειρές DIN των πράσινων πινακίδων των αυτοκινητοδρόμων, παρατήρησα ότι η κανονική γραφή ήταν σε ικανοποιητικό σχεδιαστικό επίπεδο, ενώ αντίθετα η στενή γραφή παρουσίαζε σοβαρά σχεδιαστικά λάθη. Αμφιβάλλω, λοιπόν, αν τα δεύτερα σχεδιάστηκαν από τον Έκτορα Χαραλάμπους και πιστεύω πως έγιναν από κάποιον χωρίς γνώσεις τυπογραφίας. Συγκεκριμένα, πολλοί χαρακτήρες είχαν λάθος διαστάσεις, άλλοι λάθος πάχος, ενώ υπήρχαν ελληνικοί χαρακτήρες αντιγραμμένοι (copy-paste) από άλλες γραμματοσειρές χωρίς σχέση με τη φιλοσοφία της DIN (π.χ. το έψιλον, το ωμέγα και το τελικό σίγμα ανήκουν στην Helvetica Condensed!).
       
      Στη διάρκεια αυτού του έργου, πήρα την πρωτοβουλία να εξορθολογίσω τον σχεδιασμό, να βελτιώσω δηλαδή τα περιγράμματα και να αποβάλω ξένα στοιχεία που ενοχλούν οπτικά και αποτελούν «τυπογραφικά οξύμωρα». Το θεώρησα σαν μια ευκαιρία να βελτιωθεί η σημερινή εικόνα των πινακίδων που διοχετεύει λάθη στην τυπογραφική συνείδηση του κοινού. Κυρίως όμως από επαγγελματική διαστροφή, καθώς το μάτι μου πέφτει διαρκώς στα λάθη, τα οποία με ενοχλούν και βασανίζουν –όπως και τόσα άλλα– την τυπογραφική μου καθημερινότητα.
       
      Όλα αυτά δεν έγιναν βέβαια στο πλαίσιο μιας πλήρους και συνολικής μελέτης επανασχεδιασμού της οδοσήμανσης –πράγμα αδύνατο στη σημερινή κατάσταση της χώρας– αλλά μιας μικρής προσπάθειας να κρατηθεί το υπάρχον ύφος των γραμματοσειρών, κάνοντας ταυτόχρονα τις απαραίτητες βελτιώσεις, που ωστόσο δεν θα γίνονταν αντιληπτές από κάποιον μη ειδικό. Όταν μετά από πολλές ημέρες εντατικής εργασίας και δοκιμών θεώρησα ότι είχε επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, άκουσα στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής την υπεύθυνη δημιουργικού του πελάτη να εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια, λέγοντας ότι αλλοίωσα τις γραμματοσειρές και τις μετέβαλα προς το χειρότερο.
       
      Απόρησα φυσικά και αντιλήφθηκα πως τα κριτήριά μας ήταν τελείως διαφορετικά. Από πλευράς μου το θέμα ήταν ουσιαστικό, ενώ για έναν εργολάβο που συναλλάσσεται με το Δημόσιο ήταν τυπικό, αφού έπρεπε να τηρεί απαρέγκλιτα τις προδιαγραφές –όσο λάθος και να ήταν– προκειμένου να μη σκαλώσει στις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που θα μπορούσαν ακόμη και να ακυρώσουν τη συμμετοχή του στο έργο. Βέβαια, έχουμε δει και γραμματοσειρά Arial Light σε τμήμα της Εθνικής Οδού, αλλά δεν ξέρω αν αυτή η αυθαιρεσία είχε επιπτώσεις στον εργολάβο.
       
      Το αποτέλεσμα της εργασίας ήταν, μεταξύ άλλων, και η γραμματοσειρά της επαρχιακής σήμανσης, που απορρίφθηκε από τον πελάτη. Η γραμματοσειρά που ονομάστηκε CF Dromon και παρατίθεται με συγκριτικό δείγμα στις εικόνες, εμπλουτίστηκε με πλήρες λατινικό σύνολο χαρακτήρων, εναλλακτικούς τύπους αρίθμησης και πλήρη σημεία στίξης. Διατίθεται δωρεάν από το site μας www.fonts.gr καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης gr design – Διαδρομές, που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς από τις 17 Απριλίου έως τις 17 Μαΐου 2015, με την ευκαιρία του εορτασμού των 20 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Ψηφιακής Τυποθήκης – Fonts.gr και την έντονη συμμετοχή μας στα τυπογραφικά δρώμενα της χώρας μας. Όσο και αν όλα αυτά φαντάζουν «ψιλά γράμματα», ο σχεδιασμός ενός συστήματος οδοσήμανσης με σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα θα επέτρεπε την ευκολότερη και αμεσότερη ενημέρωση των οδηγών, συμβάλλοντας εν μέρει στην οδική ασφάλεια και προβάλλοντας ταυτόχρονα μια ενοποιημένη και μοναδική εικόνα, όπως αυτή που ακολουθείται και χαρακτηρίζει τις προηγμένες χώρες του κόσμου.
       
      Γράφει ο Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
      τυπογραφικός σχεδιαστής
      Πηγή: https://grdmagazine.gr/2015/06/03/grammatosires-tou-dromou/
      Περισσότερα...

      1

    • GriGaS

      Σύμφωνα με την οικ. 6155/2017, η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης - Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α' 174), για τις κατηγορίες 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 παρατείνεται για τρεις (3) μήνες από την λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 8η-5-2017 με την πάροδο συνολικά σαράντα πέντε (45) μηνών από τη δημοσίευση του ν. 4178/2013.
       
      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/33575
      Περισσότερα...

      14

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.