Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Pavlos33

      Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών (Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ.) απέστειλε στους δικηγορικούς συλλόγους της χώρας ενημερωτικό σημείωμα σχετικά με το επαγγελματικό δικαίωμα σύνταξης εξαρτημένων τοπογραφικών διαγραμμάτων, μετά και την 267/2016 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
       
      Όπως τονίζεται στην επιστολή, «είναι ξεκάθαρο και χωρίς καμία αμφισβήτηση ότι αποκλειστικό δικαίωμα σύνταξης εξαρτημένων τοπογραφικών διαγραμμάτων μέχρι την έκδοση των Π.Δ. που προβλέπονται από τον Ν. 4254/2014, έχουν οι Διπλωματούχοι Αγρονόμοι Τοπογράφοι Μηχανικοί και οι Διπλωματούχοι Πολιτικοί Μηχανικοί των Πολυτεχνικών Σχολών.
       
      Συνεπώς κάθε πράξη η οποία έχει συντελεστεί με τοπογραφικό διάγραμμα συνταγμένο από μη έχοντα το δικαίωμα σύμφωνα με το νόμο, θα πρέπει να ανακληθεί αυτοδικαίως με τεράστιες συνέπειες για τον πολίτη. Σας καλούμε να κοινοποιήσετε την παρούσα επιστολή σε όλα τα μέλη σας, προκειμένου να είναι ενήμεροι για την κείμενη νομοθεσία».
       
      Στοιχεία: http://www.michanikos-online.gr/news.php?aID=16863
       
      Αρχική δημοσίευση: https://dasarxeio.com/2016/01/25/543-5/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Την ζεύξη της Σαουδικής Αραβίας με την Αίγυπτο, πάνω από την Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε ο Σαουδάραβας Βασιλιάς Σαλμάν κατά την διάρκεια συνάντησης με τον Αιγύπτιο πρόεδρο Αμπντελ Φατάχ αλ Σίσι.
       
      Λεπτομέρειες για το έργο, το κόστος και το χρονοδιάγραμμα δεν έχουν γίνει γνωστές αλλά εκτιμάται ότι οι εργασίες θα γίνουν στο στόμιο του Κόλπου της Ακαμπα, ενώνοντας την περιοχή Ρας Αλσέικ της Σαουδικής Αραβίας με την τοποθεσία Ναμπκ, στο νότιο τμήμα της Χερσονήσου του Σινά. Σε αυτό το σημείο το εύρος του θαλάσσιου περάσματος είναι μόλις 16 χιλιόμετρα.
       

       
      Πηγή: http://www.thetoc.gr/diethni/article/gefura-tha-enwnei-tin-aigupto-me-ti-saoudiki-arabia-stin-eruthra-thalassa
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Η Κέρκυρα είναι η πρώτη ελληνική πόλη με ιστορικό κέντρο που θα διαθέτει Κανονισμό Αστικής Λειτουργίας μετά και την ομόφωνη έγκριση, που έλαβε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ).
       
      Ο Κανονισμός Αστικής Λειτουργίας θα αφορά το σεβασμό της ιστορικότητας της παλιάς πόλης και τη γενικότερη αντιμετώπιση των θεμάτων που έχουν σχέση με τη λειτουργία της.
       
      «Ο Κανονισμός αποτελεί πλέον ένα σημαντικό εργαλείο για τη διευθέτηση των ζητημάτων που απασχολούν την παλιά πόλη, ενώ μετά την έγκρισή του από το ΚΑΣ, η διαδικασία εφαρμογής του προβλέπει την έκδοση Κανονιστικής απόφασης από το Τοπικό Συμβούλιο Πόλης, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο, ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Κέρκυρας Νίκος Αναστασόπουλος, ενώ επεσήμανε ότι ο «Κανονισμός αποτελεί το manual της λειτουργίας της Παλιάς Πόλης, είναι ο τρόπος της διαχείρισής της, ο τρόπος της εκμετάλλευσης των κοινόχρηστων χώρων, η ανάδειξη των ιστορικών κατοικιών, ο τρόπος της προβολής των εμπορευμάτων και πολλά άλλα ενταγμένα σε ένα πλαίσιο. Είναι η πρώτη πόλη που βάζει κανόνες, μένει να είναι και η πρώτη πόλη που θα εφαρμόσει τους κανόνες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αναστασόπουλος.
       
      Τα νέα μέτρα και η εκτενής παρουσία του Κανονισμού Αστικής Λειτουργίας στην Παλιά πόλη της Κέρκυρας θα παρουσιαστούν σε ημερίδα της UNESCO που θα λάβει χώρα στην Κέρκυρα, στις 16 Απριλίου.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/166149/kerkyra-i-proti-poli-stin-ellada-me-kanonismo-astikis-leitoyrgias-gia-istoriko-kentro
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Δυο ελληνικές συμμετοχές σε συνολικά 187 υποψηφιότητες από 16 χώρες βραβεύθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Κατηγορία «Αποκατάσταση». Συγκεκριμένα, βραβείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Πολιτιστική Κληρονομιά έλαβαν η Βυζαντική Εκκλησία του Αγ. Πέτρου στην Καστάνια της Μάνης και ο Παραδοσιακός Νερόμυλος στον Αγ.Γερμανό των Πρεσπών.
       
      Περισσότερες πληροφορίες για τα δύο έργα δείτε εδώ: http://ec.europa.eu/greece/pdf/20160407_europa_nostra_ellada_vraveia.pdf
       
      Πηγή: http://nomosphysis.org.gr/14072/dyo-erga-apo-tin-ellada-kerdizoyn-to-vraveio-europa-nostra-2016/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ενισχύοντας τις προσπάθειές της για να γίνει πιο «πράσινη» η κορυφαία αμερικανική διαδικτυακή εταιρία Google ανακοίνωσε πως θα χρηματοδοτήσει το Κέντρο για Λύσεις Πόρων (CRS) με σκοπό να φτιάξει προγράμματα πιστοποιημένης ανανεώσιμης ενέργειας για την Ασία, βοηθώντας εταιρίες να γνωρίζουν ότι η ενέργεια που αγοράζουν προέρχεται από καθαρές πηγές.
       
      Η προσπάθεια αυτή, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, θα ξεκινήσει από την Ταιβάν, δημιουργώντας πιστοποιητικά ανανεώσιμης ενέργειας για τη μητρική της Google, Alphabet Inc.
       
      Η κίνηση αυτή της Google, έρχεται τη στιγμή που ψάχνει ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για τα κέντρα δεδομένων που έχει ανά τον κόσμο. Μακροπρόθεσμα, στόχος της Google είναι να χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) για να ηλεκτροδοτεί όλες τις εγκαταστάσεις της.
       
      Μάλιστα, τον περασμένο Δεκέμβριο ανακοίνωσε ότι επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο καθαρής ενέργειας με 781 μεγαβάτ δια μέσου ηλιακών και αιολικών πηγών μετά την ολοκλήρωση 5 συμφωνιών αγοράς της παραγωγής από εργοστάσια σε ΗΠΑ, Χιλή και Σουηδία. Με τις συμφωνίες λαμβάνει 2 γιγαβάτ ΑΠΕ σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με στελέχη της Google.
      Οι συμφωνίες εξαγοράς ενέργειας διαρκούν για 10-20 χρόνια.
       
      Σημειώνεται, τέλος, ότι τον Ιούλιο η Google δεσμεύτηκε για τριπλασιασμό των αγορών ανανεώσιμης ενέργειας μέχρι το 2025.
       
      (Πηγή: Bloomberg)
       
      Πηγή: http://www.agronews.gr/green-report/prasini-energeia/arthro/142149/prasini-energeia-stin-asia-dia-heiros-google/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Γολγοθάς για συγκεκριμένους κακοπληρωτές δανείων ξεκινά μετά το Πάσχα καθώς οι τράπεζες είναι έτοιμες να ενεργοποιήσουν τους πλειστηριασμούς.
       
      Περισσότερα από 500 ακίνητα, μεγάλης αξίας, αναμένεται να βγουν στο σφυρί, με τα περισσότερα από αυτά να βρίσκονται στην Αττική αλλά και αρκετά σε νησιά του Αιγαίου. Οι τραπεζίτες επιχειρούν έτσι να «εκφοβίσουν» τους στρατηγικούς «τζαμπατζήδες» που δεν πληρώνουν τα δάνειά τους. Πρόκειται κυρίως για εξοχικές κατοικίες ή δεύτερα σπίτια σημαντικής αξίας, πολλά εκ των οποίων συνδέονται και με επιχειρηματίες που τα έβαλαν ως ενέχυρο.
       
      Εκτιμάται ότι δεν θα υπάρξουν πολλοί ενδιαφερόμενοι για να δώσουν χρήματα και τα περισσότερα ακίνητα θα ενταχθούν στα χαροφυλάκια των τραπεζών.
       
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, από το 40% των «κόκκινων» στεγαστικών δανείων περί τους 30 χιλιάδες δανειολήπτες δεν πληρώνουν γιατί δεν θέλουν κι όχι γιατί δεν έχουν. Μάλιστα, δεν προβαίνουν σε ρυθμίσεις που η τράπεζα τους καλεί να κάνουν προκαλώντας ακόμη περισσότερο εκείνους που κάνουν τα πάντα για να πληρώσουν τις δόσεις τους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Barane_sfurakia_pleistiriasmon_gia_pano_apo_500_akinita/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με αυξημένο προϋπολογισμό, της τάξης του €1 εκατ. έναντι €400.000 μέχρι πρότινος, αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2016 οι εργασίες αποκατάστασης της εξωτερικής όψης του εμβληματικού κτηρίου του επιβατικού σταθμού στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που σχεδιάστηκε το 1908 και ολοκληρώθηκε το 1912.
       
      Οι πρώτες εγκρίσεις για εργασίες στο διατηρητέο κτήριο, οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν από το αναπτυξιακό πρόγραμμα του 2016 του ΟΛΘ, συνολικού ύψους άνω των €15 εκατ. έχουν ήδη δοθεί, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Μακρής, στη διάρκεια παρουσίασης των οικονομικών στοιχείων της εισηγμένης σε επενδυτές.
       
      Το αρχικό σκεπτικό για το έργο εδραζόταν στην ανάγκη άρσης καταπτώσεων. Ακολούθως αποφασίσθηκε να βαφτεί και να φωτιστεί καταλλήλως η πρόσοψη του κτηρίου, που υποδέχεται όσους φθάνουν στη Θεσσαλονίκη από τη δυτική είσοδο της πόλης. Ετσι, η προϋπολογισθείσα δαπάνη αυξήθηκε στα €400.000. Μετά την ανεύρεση των αυθεντικών αρχιτεκτονικών σχεδίων του κτηρίου και με την παρέμβαση της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων, η προϋπολογισθείσα δαπάνη για τις αναγκαίες εργασίες αυξήθηκε σε €1 εκατ.
       
      Το εμβληματικό κτήριο του παλιού τελωνείου ήταν επί σειρά ετών παραδομένο στη φθορά λόγω του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του. Το κτήριο είναι το μοναδικό εντός του λιμένος, που δεν ανήκε στον Οργανισμό, αλλά στο υπουργείο Οικονομικών και μετέπειτα στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Έτσι, τα “χέρια” της ΟΛΘ ΑΕ ήταν δεμένα ως προς την αποκατάστασή του.
       
      Το κτήριο ξεχωρίζει για τη μορφή και το μέγεθός του, με μήκος 200 μέτρων, πλάτος 25 και εμβαδόν 12.000 τ.μ. Είχε ανεγερθεί με παραγγελία του Οθωμανού υπουργού Οικονομικών Μεχμέτ Τζαβίντ μπέη, γνωστού Ντονμέ από τη Θεσσαλονίκη. Σχεδιάστηκε το 1908 από τον λεβαντίνο αρχιτέκτονα Alexandre Vallaury κι αποτελεί αντίγραφο του τελωνείου του Σίρκετζι στην Κωνσταντινούπολη, το οποίο κατεδαφίστηκε στη δεκαετία του 1960 για τη διάνοιξη παραλιακής λεωφόρου.
       
      Η στατική μελέτη του κτιρίου έγινε από τη διάσημη παρισινή φίρμα “Bureau Hennebique”, κάτοχο της ευρεσιτεχνίας του μπετόν αρμέ. Η εργολαβία ανατέθηκε στον μηχανικό Ελί Μοδιάνο, ενώ ο θεμέλιος λίθος τοποθετήθηκε τον Αύγουστο του 1910 και το έργο ολοκληρώθηκε το 1912.
       
      Το κτήριο είχε υποστεί σημαντικές φθορές κατά τους βομβαρδισμούς του λιμανιού το 1944 και επισκευάστηκε μετά το 1945. Κηρύχθηκε διατηρητέο το 1977, άντεξε το χτύπημα του μεγάλου σεισμού του 1978 και στέγασε κατά καιρούς διάφορες λιμενικές υπηρεσίες.
       
      Παρά τη διαβρωτική επίδραση της θάλασσας και την καταστροφική επίδραση βομβαρδισμών και σεισμών, εξακολουθεί να στέκεται όρθιο, κερδίζοντας -παρά τις εμφανείς φθορές- τα βλέμματα των περαστικών.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Me_%E2%82%AC1_ekat_i_apokatastasi_tou_epibatikou_stathmou_tou_OLTh/#.VwdPEPmLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Κλείδωσαν» οι εκπτώσεις που έχει προτείνει η κυβέρνηση για τις νέες εισφορές των αγροτών και ελεύθερων επαγγελματιών με τις αλλαγές να τρέχουν από το 2017.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες από υψηλόβαθμους κυβερνητικούς αξιωματούχους η δέσμη προτάσεων που προβλέπει ελάφρυνση των εισφορών για τους νέους επαγγελματίες, δυνατότητα μόνιμης εισφοράς στο 16% για τους αγρότες και εκπτώσεις μέχρι και 50% για την τριετία 2017-2019 για τους αυτοαπασχολούμενους πήρε τη σύμφωνη γνώμη των δανειστών.
       
      «Είμαστε πάρα πολύ κοντά στο να κλείσουμε» σχολιάσαν στο 'Εθνος κυβερνητικές πηγές για το συνολικό πακέτο του ασφαλιστικού μετά και τις πυρετώδεις διαβουλεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων.
       
      Εκτός από τις εκπτώσεις στις εισφορές έχει «κλειδώσει» και το σχέδιο για την εθνική σύνταξη.
       
      Επίσης το μέτωπο των επικουρικών μένει ανοικτό με την ελληνική πλευρά να προτείνει αύξηση των εισφορών κατά μία ποσοστιαία μονάδα (0,5% για εργοδότες και 0,5% για εργαζομένους).
       
      Η αύξηση αυτή θα «κουμπώσει» με περικοπές επικουρικών μέχρι 40% σε όσους εισπράττουν κύρια και επικουρική άνω των 1.400 ευρώ.
       
      Αντίθετα σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές «κλείδωσαν» οι εκπτώσεις για τις εισφορές αγροτών και ελεύθερων επαγγελματιών. Ειδικότερα:
       
      - Οι εισφορές των νέων επιστημόνων θα υπολογίζονται για την πρώτη πενταετία με βάση το 80% του μικτού ανειδίκευτου εργάτη, δηλαδή 468 ευρώ, αντί 586 της αρχικής πρότασης. Για τα 2 πρώτα χρόνια θα πληρώνουν 14% του εισοδήματός τους (768 ευρώ ετησίως στην κατώτατη κλάση) και 17% για τα επόμενα τρία χρόνια (954 ευρώ στην κατώτατη κλάση).
       
      - Οι εισφορές των υπόλοιπων αυτοαπασχολούμενων (γιατρών, δικηγόρων, μηχανικών) θα τύχουν έκπτωσης για τρία χρόνια (2017-2019) από 50% για όσους έχουν εισόδημα μέχρι 55.000 ευρώ.
       
      Η έκπτωση αναπροσαρμόζεται κλιμακωτά ανά 1% για κάθε επιπλέον 1.000 ευρώ ώστε να είναι π.χ. 40% για όσους έχουν εισόδημα 20.000 ευρώ, 30% για 30.000 ευρώ, κ.ο.κ.
       
      - Δυνατότητα μόνιμης εισφοράς στο 16% του εισοδήματος αντί για 20% για τους αγρότες με τριετή μεταβατική περίοδο (14% το 2017, 15% το 2018 και 16% το 2019).
       
      Αντίστοιχη κλιμάκωση θα ισχύσει και για όσους επιλέξουν τελική εισφορά στο 20% μόνο που η χρονική περίοδος θα αγγίζει την 5ετία ώστε να φτάνει μέχρι το 2021.
       
      'Οσοι επιλέξουν να πληρώνουν εισφορά στο 16% θα λάβουν τα 16/20 της εθνικής σύνταξης συν το αναλογικό τμήμα που θα αντιστοιχεί στις εισφορές τους.
       
      Πηγή: http://www.enikonomia.gr/my-money/55475,Oi-nees-eisfores-agrotwn-kai-epaggelmatiwn.html
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Στην ενεργοποίηση έξι προσκλήσεων στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 112.735.000 ευρώ προχωρούν άμεσα, το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ΕΤΠΑ & ΤΑ, σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
       
      Οι προσκλήσεις είναι στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και συγκεκριμένα οι δράσεις που ενεργοποιούνται είναι:
       
      1. «Εφαρμογή συστημάτων αφαλάτωσης για την ικανοποίηση αναγκών σε νησιωτικές ή παράκτιες περιοχές με ειδικές τοπικές συνθήκες και κλιματικές συνθήκες καθώς και σε νησιά - τουριστικούς πόλους με υψηλό κόστος μεταφοράς νερού», προϋπολογισμού 16.000.000 ευρώ. Προβλέπεται η χρηματοδότηση εγκαταστάσεων αφαλάτωσης θαλασσινού και υφάλμυρου νερού με τα αναγκαία έργα υδροληψίας και διάθεσης παραπροϊόντων, καθώς και νέο δίκτυο μεταφοράς αφαλατωμένου νερού με τα απαραίτητα αντλιοστάσια και δεξαμενές αποθήκευσης.
       
      2. «Αποκατάσταση ρυπασμένων χώρων από Βιομηχανικά Επικίνδυνα Απόβλητα», προϋπολογισμού 8.000.000 ευρώ. Με την πρόσκληση αυτή θα χρηματοδοτηθούν έργα απορρύπανσης κτιριακών εγκαταστάσεων, μηχανολογικού εξοπλισμού και περιβάλλοντος χώρου, ρυπασμένων από επικίνδυνα απόβλητα σε εγκαταλελειμμένα μεταλλεία αμιάντου. Προβλέπεται η εκτέλεση εργασιών εξυγίανσης ρυπασμένου περιβάλλοντος χώρου και αποκατάστασης των αποθέσεων επεξεργασμένου αμιαντούχου πετρώματος καθώς και η κατασκευή χώρου υγειονομικής ταφής (ΧΥΤ) των αποβλήτων που προκύπτουν από τις εργασίες απορρύπανσης και εξυγίανσης.
       
      3. «Αποκατάσταση ρυπασμένων χώρων ΥΠΕΘΑ», προϋπολογισμού 5.000.000 ευρώ. Στο πλαίσιο της πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν έργα συλλογής, εξυγίανσης - αποκατάστασης ρυπασμένων εδαφών σε στρατιωτικές μονάδες και αεροδρόμια, προς περιβαλλοντική αποκατάσταση της πληγείσας περιοχής και του τοπίου. Επίσης θα χρηματοδοτηθούν έργα ορθολογικής περιβαλλοντικής διαχείρισης αποβλήτων για την προστασία και αποκατάσταση των εδαφών αυτών.
       
      4. «Έργα ύδρευσης», προϋπολογισμού 30.000.000 ευρώ. Με την πρόσκληση αυτή θα χρηματοδοτηθούν έργα κατασκευής ταμιευτήρων νερού, έργα υδροληψίας, διυλιστήρια νερού καθώς και η κατασκευή νέων εξωτερικών υδραγωγείων.
       
      5. «Ανάπτυξη και εφαρμογή μέτρων διαχείρισης των κινδύνων πλημμυρών», προϋπολογισμού 4.735.000 ευρώ. Θα χρηματοδοτηθούν οι μελέτες που απαιτούνται για την ορθή εφαρμογή της Οδηγίας 2007/60/ΕΚ σε ότι αφορά στα Σχέδια Διαχείρισης των Κινδύνων πλημμύρας σε επίπεδο λεκανών απορροής των υδατικών διαμερισμάτων της χώρας.
       
      6. «Ολοκλήρωση των υποδομών συλλογής και επεξεργασίας αστικών λυμάτων στους οικισμούς Γ προτεραιότητας», προϋπολογισμού 49.000.000 ευρώ.
       
      Οι προσκλήσεις αναρτώνται στα εξής site:
       
      www.espa.gr
      www.epep.gr/content/ep_ymeperaa
      www.epperaa.gr
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/oikonomia/arthro/ypan_6_proskliseis_gia_erga_metaforon_periballontos_meso_tou_neou_espa-64357146/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στα μέσα του 19ου αιώνα η βιομηχανική επανάσταση συντάρασσε την Ευρώπη. Μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την καρδιά των γεγονότων, μια μικρή πόλη του ευρωπαϊκού Νότου, η Αθήνα, προσπαθούσε εναγωνίως να συμβαδίσει με τις εξελίξεις:
       
       
      Με διάταγμα του βασιλιά Οθωνα και κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης, το νεοσύστατο ελληνικό κράτος παραχωρούσε στον Γάλλο Φραγκίσκο Φεράλδι το δικαίωμα σύστασης και εκμετάλλευσης του πρώτου εργοστασίου φωταερίου στη χώρα· σκοπός του ήταν ο φωτισμός της Αθήνας. Το εργοστάσιο της Γαλλικής Εταιρίας Αεριόφωτος ξεκίνησε να χτίζεται το 1857 και έμελλε να φωτίζει τους αθηναϊκούς δρόμους για τα επόμενα εξήντα χρόνια. Με παραλλαγές, προσθήκες, αλλαγές ιδιοκτησίας οι φούρνοι του θα λειτουργούσαν μέχρι το 1984, οπότε και έσβησαν οριστικά.
       
      Η ανέγερση του εργοστασίου υλοποιήθηκε σε ένα κομβικό σημείο της πόλης, πάνω στον άξονα προς Πειραιά: Στο Γκάζι, εκεί όπου σήμερα φιλοξενείται η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Η ιστορία αυτή, όπως και τα όσα ακολούθησαν, παραμένουν ζωντανά στις μνήμες των κατοίκων χάρη στα απομεινάρια των εγκαταστάσεων που τις δεκαετίες 1990 και 2000 επισκευάστηκαν, αποκαταστάθηκαν και αξιοποιήθηκαν για πολιτιστική χρήση.
       
      Η διαδικασία ανασύστασης αυτής της παλιάς όψης της Αθήνας συνεχίζεται στο Γκάζι. Πριν από λίγες ημέρες άνοιξε τις πύλες του στο κοινό ο πύργος του Νέου Υδαταερίου, ενός σπάνιου δείγματος βιομηχανικής κληρονομιάς που κατασκευάστηκε το 1952 από γερμανική εταιρεία για να προωθήσει την παραγωγή υδαταερίου με νέα τεχνολογία. Το υδαταέριο -ένα αέριο που παράγεται από την ανάμιξη κωκ με ατμό- λειτουργούσε συμπληρωματικά στην παραγωγή φωταερίου από λιθάνθρακα μειώνοντας το τελικό κόστος.
       
      Eξοπλισμός
       

       
      Στο κτίσμα διαφυλάσσεται το μεγαλύτερο μέρος του μηχανολογικού του εξοπλισμού ενώ είναι το μοναδικό κτίριο παραγωγής υδαταερίου που διασώζεται στην Ευρώπη. Το Νέο Υδαταέριο, το οποίο φιλοδοξεί να γίνει πόλος έλξης για Ελληνες και τουρίστες, μικρούς και μεγάλους, είναι το ψηλότερο κτίριο της Τεχνόπολης και ο πύργος του, ο οποίος αγγίζει τα 30 μέτρα σε ύψος, λειτουργεί πλέον ως παρατηρητήριο προσφέροντας μια μοναδική θέα 360° από την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό μέχρι τα δυτικά προάστια και το Αιγάλεω, το Φάληρο και την Καστέλα. Με γυμνό μάτι ή και κιάλια...
       
      Μέσω μιας διαδραστικής οθόνης οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν ένα μοναδικό δείγμα βιομηχανικής κληρονομιάς, να μάθουν περισσότερα για τα τοπόσημα που βλέπουν με γυμνό μάτι και να ενημερωθούν για προτεινόμενες διαδρομές στο κέντρο της πόλης.
       
      Το Νέο Υδαταέριο αποτελεί τμήμα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου που ιδρύθηκε πριν από τρία χρόνια. Ενός Μουσείου που ξεκίνησε τη λειτουργία του με στόχο την ανάδειξη και την προστασία του παλιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας, που παρείχε ενέργεια και φωτισμό στην πρωτεύουσα για περίπου 130 χρόνια. Η επίσκεψη σε αυτό το μνημείο βιομηχανικής κληρονομιάς περιλαμβάνει έναν μουσειακό περίπατο με 13 στάσεις σε συγκεκριμένα σημεία του εργοστασίου, ενώ το Νέο Υδαταέριο αποτελεί την πιο πρόσφατη, 14η στάση.
       
      Από τις 16 Απριλίου έως τις 14 Οκτωβρίου 2016, ο πύργος του Νέου Υδαταερίου θα είναι επισκέψιμος τις ημέρες Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή ώρες 10.00-17.00 και τις Πέμπτες από τις 10.00 ως τις 21.00. Από τα μέσα Οκτωβρίου και για όλη τη χειμερινή περίοδο το ωράριο θα υποστεί τροποποιήσεις. Κατά τις νυχτερινές του επισκέψεις το κοινό θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει εκτός άλλων και τα αεροφυλάκια Δ4, Δ5 και Δ16, τα οποία φωτίστηκαν πρόσφατα με την υπογραφή του Γιώργου Τέλλου, του Ελληνα που πριν από δύο χρόνια είχε φωτίσει τη Medal Plaza στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι.
       

       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/zontanepse_ksana_o_pyrgos_tis_texnopolis-64357561/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εντείνεται ο ανταγωνισμός στον σιδηρόδρομο μετά την κατάθεση στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και από δεύτερη εταιρεία, την Piraeus Europe Asia Rail Logistics, αιτήματος για απόκτηση αδείας δραστηριοποίησης στο ελληνικό δίκτυο.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία, με έδρα τη Μ. Βρετανία, υπέβαλε το αίτημα στη ΡΑΣ πριν από περίπου δέκα ημέρες και αναμένει να της δοθεί το «πράσινο φως», ώστε να εκκινήσουν οι διαδικασίες αδειοδότησής της σε έναν μήνα. Εάν τελικά εγκριθεί το αίτημα από τη Ρυθμιστική Αρχή, θα είναι η τρίτη εταιρεία μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Rail Cargo Logistics Goldair (ελληνοαυστριακών συμφερόντων) που θα μπορεί να κινείται στο δίκτυο.
       
      Η Cosco
       
      Αξίζει να αναφερθεί ότι σε ερώτηση της «Ν» στελέχη της Cosco ανέφεραν ότι θα έχουν στενή συνεργασία με την Piraeus Europe Asia Rail Logistics, σημειώνοντας πως η εταιρεία συνεργάζεται στενά με τους σιδηροδρόμους των Σκοπίων και της Σερβίας. Ωστόσο, τα ίδια στελέχη έσπευσαν να διαχωρίσουν το θέμα από τη συμμετοχή ή μη της κινεζικής εταιρείας στην εν εξελίξει διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από την άλλη πλευρά, στελέχη της σιδηροδρομικής αγοράς επισήμαιναν: «Με την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, κάποιοι διαβλέπουν ευκαιρίες στις συνδυασμένες μεταφορές».
       
      Πάντως, με δεδομένο τις αρνητικές εξελίξεις των κλειστών συνόρων για 19η ημέρα, το δεύτερο μεγαλύτερο στρατηγικό πλεονέκτημα που έχει η χώρα μετά τον τουρισμό, δηλαδή η γεωγραφική της θέση ως πύλη εισόδου για τη μεταφορά των ασιατικών προϊόντων προς την Ευρώπη, βάζει σε κίνδυνο τόσο την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πλέον έχει ανταγωνιστές, όσο και αυτό καθαυτό το εγχείρημα. Μερικές εβδομάδες προτού καταλήξει η νέα προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στις 31 Μαΐου, το τοπίο της ιδιωτικοποίησής της παραμένει θολό.
       
      Η δυνατότητα εξασφάλισης άδειας για νέα εμπορική σιδηροδρομική εταιρεία δίνει στην υπόθεση χαρακτήρα θρίλερ, αφού η εν λόγω ιδιωτικοποίηση αποτελεί όχι μόνο μνημονιακή υποχρέωση, αλλά και μέρος του διακανονισμού μεταξύ Αθήνας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη διαγραφή χρεών ύψους 750 εκατ. ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχουν κριθεί ως κρατική ενίσχυση. Η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα κριθεί από το εάν θα εμφανιστεί, όπως πιθανολογείται, κινεζικό υποψήφιο σχήμα. Ομως η κινεζική συμμετοχή, η οποία είναι άγνωστο εάν θα γίνει από την Cosco ή άλλον κινεζικό όμιλο ή κοινοπραξία, φαίνεται πως δεν έχει ακόμα αποφασιστεί από το Πεκίνο.
       
      Για την απόφαση αυτή θα συνεκτιμηθούν οι άλλες επενδυτικές κινήσεις του Πεκίνου στην Ελλάδα και ειδικότερα η απόκτηση της καταστατικής πλειοψηφίας του ΟΛΠ, αλλά και η προοπτική ελέγχου του Θριάσιου εμπορευματικού κέντρου. Ως βασικό κίνητρο για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από όμιλο κινεζικών συμφερόντων αναφέρονται οι συμφωνίες που έχει συνάψει η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά με την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία για την προώθηση φορτίων πελατών της, όπως των Hewlett Packard, Huawei, Sony και Cisco, μεταφέροντας 26 τρένα κάθε μήνα. Τα 16 τρένα είναι της Sony, τα οκτώ της HP και τα υπόλοιπα δύο της Huawei και της Cisco.
       
      Αντικίνητρα
       
      Αντιθέτως, ως αντικίνητρα αναφέρονται οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει συμβατικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εκμίσθωση και συντήρηση του τροχαίου υλικού. Επισημαίνεται ότι η HP από τον Νοέμβριο του 2015 εξετάζει το ενδεχόμενο να επιλέξει μόνιμα τη μεταφορά των προϊόντων της από τον Πειραιά στο λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία και από εκεί με σιδηρόδρομο στην Τσεχία. Ανάλογες σκέψεις έχουν γίνει και από την ΖΤΕ και την Huawei, οι οποίες έχουν συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είδαν τα προϊόντα τους να μένουν ακινητοποιημένα για μέρες στα σύνορα με τα Σκόπια.
       
      Αν τελικά οι τρεις εταιρείες υλοποιήσουν το εναλλακτικό σχέδιο που εξετάζουν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χάνει τους μεγαλύτερους πελάτες της και κινδυνεύει να γίνει και πάλι ελλειμματική, ενώ ακόμα μεγαλύτερο θα είναι το πλήγμα για την ελληνική οικονομία αν η HP κάνει πίσω για τον διπλασιασμό του όγκου διακίνησης εμπορευμάτων μέσα από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και την κατασκευή κέντρου μεταποίησης στη χώρα μας, που είχε συμφωνηθεί σε συνάντηση της ηγεσίας της εταιρείας με τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/treno/item/34370-europe-asia-rail-logistics-o-neos-antagonistis-tis-trainose
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για όσους αγαπούν τους χάρτες η Αθήνα αποτελεί μία ιδιαίτερα ευτυχή περίπτωση: η ακτινοβολία της ως γενέτειρας της δημοκρατίας, δημιούργησε από παλιά έντονο ενδιαφέρον για την αποτύπωσή της όχι μόνον με εικόνες (χαρακτικά, φωτογραφίες κ.ά.) αλλά και με χάρτες.
       
      Υπάρχουν πάμπολλοι χάρτες της από διάφορες εποχές σε μουσεία, βιβλιοθήκες, ιδιωτικές συλλογές και αλλού. Ωστόσο, ανάμεσα σε όλους αυτούς εύκολα ξεχωρίζει κανείς τους «Χάρτες της Αττικής», μια σειρά χαρτών που δίνει με εκπληκτική λεπτομέρεια την εικόνα ολόκληρης της Αττικής κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα.
       
      Κινητήρια δύναμη πίσω από τους «Χάρτες της Αττικής» ήταν ο γερμανός ιστορικός, τοπογράφος, αρχαιολόγος και φιλέλληνας Έρνστ Κούρτιους (Ernst Curtius). Έχοντας ήδη πραγματοποιήσει μια πρώτη χαρτογράφηση της Αθήνας και των γύρω περιοχών το διάστημα 1862-1868, που οδήγησε στην έκδοση μιας σειράς 7 χαρτών με τον τίτλο «Topographie von Athen», και έχοντας συμβάλλει στην ίδρυση του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου στην Αθήνα στα 1874, ο Κούρτιους οραματίστηκε τη λεπτομερή χαρτογράφηση των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σύνολο της Αττικής γης.
       
      Ήταν ένα εξαιρετικά φιλόδοξο έργο, που το νεαρό Ελληνικό κράτος δεν είχε ούτε τα μέσα ούτε την τεχνογνωσία να πραγματοποιήσει. (Η γνωστή Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού ιδρύθηκε αρκετά αργότερα, το 1895.) Ωστόσο ο Κούρτιους κατόρθωσε να πείσει τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου της Πρωσίας να αποσπάσει για αυτόν το σκοπό μια ομάδα επιστημόνων της Τοπογραφικής Υπηρεσίας του πρωσικού στρατού με επικεφαλής τον Γιόχαν Άουγκουστ Κάουπερτ (Johann August Kaupert), έναν από τους πιο σημαντικούς χαρτογράφους της εποχής.
       

       
       
      Δείτε τους χάρτες
       
      Η Αθήνα, ο Πειραιάς και οι γύρω περιοχές… Δείτε σε διαδραστική μορφή τους σχετικούς χάρτες του Κάουπερτ πάνω στο σύγχρονο τοπίο (Ο χάρτης του κέντρου και των γύρω περιοχών είναι σε μεγαλύτερη ανάλυση…)
       
      Το κέντρο και τα γύρω: http://athensopenmuseum.com/chartes-tis-attikis-tou-kaoupert-to-kentro-tis-athinas-kai-oi-gyro-synoikies-sta-teli-tou-19ou-aiona/
       
      Το αθηναϊκό πεδίο: http://athensopenmuseum.com/chartes-tis-attikis-tou-kaoupert-to-athinaiko-pedio-sta-teli-tou-19ou-aiona/
       
       
      Στήνοντας εξαρχής το τοπογραφικό υπόβαθρο και «οργώνοντας» με τα πόδια το αττικό τοπίο, η ομάδα χρειάστηκε δύο δεκαετίες (1875-1894) για να ολοκληρώσει το έργο της. Μια πρώτη σειρά 12 χαρτών κλίμακας 1:25.000 κυκλοφόρησε το 1878 με τίτλο «Atlas von Athen», ενώ ολόκληρο το έργο εκδόθηκε σταδιακά στο διάστημα 1881-1904 με τον τίτλο «Karten von Attica». Και μόνο οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί: στην τελική μορφή το έργο περιλαμβάνει 24 φύλλα (διαστάσεων 54×58 εκ.) με κλίμακα 1:25.000, 4 φύλλα σε κλίμακα 1:12.500, 11 μικρότερα φύλλα (28×29 εκ.) με κλίμακα 1:100.000, ένα μεγάλο φύλλο (81×103 εκ.) με χάρτη ολόκληρης της Αττικής σε κλίμακα 1:100.000 και τέλος έναν ογκώδη τόμο 280 σελίδων με επεξηγηματικά κείμενα και ευρετήριο.
       
      Λεπτομέρεια από τους Χάρτες της Αττικής του Κάουπερτ.
      Λεπτομέρεια από τους χάρτες: Οι δύο λίμνες των Ρειτών στο Σκαραμαγκά (τονισμένες με μπλε από εμάς). Σήμερα διατηρείται μόνο η νότια, περισσότερο γνωστή ως λίμνη Κουμουνδούρου.
       

       
      Βασικά, οι «Χάρτες της Αττικής» είναι τοπογραφικοί χάρτες μεγάλης ακρίβειας ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, οι οποίοι παράλληλα περιλαμβάνουν και έναν εκπληκτικό πλούτο πληροφοριών: γεωφυσικά στοιχεία που σήμερα δεν υπάρχουν πια (θυμηθείτε τα ποτάμια και τους λόφους που χάθηκαν με την ανάπτυξη της Αθήνας), παλιούς οικισμούς, δρόμους, εκκλησίες, καλλιέργειες, τοπωνύμια και πάνω από όλα λεπτομερή αρχαιολογική πληροφορία με μνημεία, κάθε λογής ερείπια, τάφους, αρχαία λατομεία ή ορυχεία κ.ά. Πολλά από αυτά τα αρχαία έχουν έκτοτε χαθεί, και όχι μόνον τις τελευταίες δεκαετίες της ανάπτυξης…
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι οι χάρτες αυτοί παρέμειναν σε χρήση μέχρι και τη δεκαετία του 1930, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν συγκεντρώσει ξανά των ενδιαφέρον κάθε λογής επιστημόνων (αρχαιολόγων, περιβαλλοντολόγων, πολεοδόμων, λαογράφων κ.ά.). Σίγουρα συνοδεύουν ιδανικά το φωτογραφικό υλικό μας, γι’ αυτό έχουμε περιλάβει δύο επίπεδά τους στους διαδραστικούς χάρτες μας: το πρώτο καλύπτει την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, ενώ το δεύτερο καλύπτει το κέντρο της πόλης με ακόμη μεγαλύτερη λεπτομέρεια…
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας του στο εξωτερικό εξετάζει το 39% των ελληνικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με έρευνα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Endeavor Greece.
       
      Συνολικά, περισσότερες από 9.000 μικρές, μεσαίες και μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις αξιολογούν αυτήν τη στιγμή τα συν και πλην της μεταφοράς τους σε χώρα του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, σε ποσοστό 15%, οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι έχουν ήδη μεταφέρει την έδρα τους στο εξωτερικό.
       
      Οι κλάδοι των οποίων οι εταιρείες θεωρούν πιο πιθανή τη μεταφορά έδρας στο εξωτερικό, είναι η τεχνολογία και η υγεία. Αντίθετα, στον αγροτικό τομέα και στα καταναλωτικά προϊόντα, oι επιχειρήσεις, κατά 80% , επιθυμούν την παραμονή τους στη χώρα.
       
      Οι κυριότεροι λόγοι δραστηριοποίησης στην Ελλάδα είναι η παραδοσιακή παρουσία στη χώρα και η καλή γνώση της εγχώριας αγοράς (53%) καθώς και οι ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται παρά την κρίση (51%). Σημαντικός παράγοντας είναι και το υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό της χώρας (39%). Το χαμηλό κόστος του ανθρώπινου δυναμικού αναφέρθηκε επίσης, σε ποσοστό 20% ενώ με μικρότερα ποσοστά βρίσκουμε την πρόσβαση σε πρώτες ύλες και καλούς συνεργάτες. Αξίζει να αναφερθεί ότι κανείς από τους συμμετέχοντες δεν ανέφερε την κρατική στήριξη ως λόγο παραμονής στην Ελλάδα.
       
      Αντίστοιχα, ως βασικοί λόγοι φυγής σημειώνονται η φορολογική αστάθεια (60%), η πρόσβαση σε κεφάλαια (55%), η υψηλή φορολογία (51%) και η γραφειοκρατία (42%). Λιγότερο σημαντικοί λόγοι είναι η δυσκολία στις συναλλαγές λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων και η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.
       
      Αντίθετα με την κυρίαρχη αντίληψη ότι οι ελληνικές εταιρείες αναζητούν καταφύγιο σε χώρες όπως η Βουλγαρία, ο δημοφιλέστερος προορισμός είναι στην πραγματικότητα οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Οι μισές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι θα επέλεγαν τις χώρες αυτές, κυρίως λόγω της σταθερότητας και της ευκολότερης πρόσβασης σε κεφάλαια.
       
      Για τους ίδιους λόγους επιλέγονται και οι ΗΠΑ, κυρίως από τεχνολογικές εταιρείες, σε μικρότερο ποσοστό (10%). Η Κύπρος είναι επίσης μεταξύ των επιλογών σε ποσοστό 16%, λόγω της σταθερότητας και της χαμηλής φορολογίας. Η χαμηλή φορολογία είναι και ο βασικός λόγος επιλογής της Βουλγαρίας, που όμως δηλώνεται μόνο στο 5% των απαντήσεων.
       
      Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν φαίνονται αισιόδοξοι για το μέλλον, καθώς σε ποσοστό 56% πιστεύουν ότι η κατάσταση στη χώρα θα βελτιωθεί σε περισσότερα από πέντε χρόνια, ενώ μόλις το 9% βλέπει βελτίωση στην επόμενη διετία. Αξίζει να σημειωθεί τέλος, ότι το 80% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι αν άρχιζε σήμερα την επιχειρηματική ή επαγγελματική του δραστηριότητα, θα το έκανε στο εξωτερικό και όχι στην Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://www.chambernews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=111%3Ametafora-edras-sto-eksoteriko-eksetazei-to-39-ton-ellinikon-epixeiriseon&catid=11%3A2016-02-16-12-55-22&Itemid=134
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τους όρους και τις προϋποθέσεις για την τοποθέτηση μικρών ανεμογεννητριών, με ισχύ ως 50 kW σε κτίρια και σε άλλους χώρους, στο μοντέλο των φωτοβολταϊκών στη στέγη, επεξεργάζεται η ΡΑΕ, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές που επικαλείται η «Ημερησία»
      Στόχος είναι, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα, η κατάρτιση υπουργικής απόφασης, στο πλαίσιο της πρόθεσης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος - Ενέργειας να ενεργοποιήσει τη σχετική πρόβλεψη του νόμου για τις ΑΠΕ του 2010, η οποία δεν έχει τεθεί σε ισχύ μέχρι σήμερα, καθώς δεν εκδόθηκε η υπουργική απόφαση, όπως προέβλεπε ο νόμος.
       
      Ο νόμος του 2010 προσδιόριζε την εγγυημένη τιμή για τις μικρές ανεμογεννήτριες στα 250 ευρώ/ MW, τιμή που δεν πρόκειται βέβαια να ισχύσει, καθώς το μέτρο θα ευθυγραμμιστεί με το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΑΠΕ, με στόχο οι μικρές ανεμογεννήτριας να λειτουργήσουν με το σύστημα του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering), όπως τα φωτοβολταϊκά.
       
      Οι όροι εγκατάστασης, όπως π.χ. η απόσταση από το ηλεκτρικό δίκτυο, η χωροθέτηση στις αστικές περιοχές κ.λπ. βρίσκονται ακόμα υπό εξέταση, καθώς αρκετά ζητήματα δεν έχουν επιλυθεί, ενώ με την υπουργική απόφαση θα ρυθμίζεται και η πιστοποίησή τους.
       
      Αιτήσεις
       
      Με βάση τον παλαιό νόμο έχουν κατατεθεί στον ΔΕΔΔΗΕ περί τις 1.000 αιτήσεις για εγκατάσταση μικρών ανεμογεννητριών, οι οποίες και θα εξεταστούν κατά προτεραιότητα όταν τεθεί σε ισχύ η νέα υπουργική απόφαση και αν βέβαια οι αιτούντες εξακολουθούν να ενδιαφέρονται.
       
      Εν τω μεταξύ η ΡΑΕ προετοιμάζει τον πρώτο «πιλοτικό διαγωνισμό για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών», στο πλαίσιο των όσων προβλέπει το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=103915
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ο Απρίλιος θα είναι ένας σημαντικός μήνας για τους Ελληνικούς Αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες λίγο πριν το Πάσχα θα δοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη.
       
      Αυτά τα 47 χιλιόμετρα νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου θα είναι τα πρώτα που δίδονται στην κυκλοφορία ύστερα από 4 χρόνια, όταν είχε λειτουργήσει το τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα.
       
      Από εκεί και έπειτα αναμένεται σαν κομμάτια ενός πάζλ να αρχίσουν να παραδίδονται τμήματα αυτοκινητόδρομων μέχρι την τελική τους ολοκλήρωση (πιθανότατα με κάποιες μικρές ελλείψεις).
       
      Στον χάρτη των αυτοκινητόδρομων αυτό θα σημάνει και την έναρξη λειτουργίας του πρώτου μεγάλου δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας.
       
      Θα προστεθεί στο σημερινό δίκτυο που περιλαμβάνει τον άξονα Καλαμάτα-Κόρινθος-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και τον οριζόντιο άξονα Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου.
       
      Το δίκτυο αυτό θα έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για τους χρήστες του αλλα και για την πραγματική οικονομία. Για παράδειγμα θα μπορεί κάποιος να εισέρχεται στο δίκτυο από την Ηγουμενίτσα και χωρίς να βγει (σε κάποια απλή εθνική οδό) να φτάσει γρήγορα και με ασφάλεια στην Κόρινθο. Ο χρόνος που θα χρειαστεί εκτιμάται σε περίπου 2,5 ώρες!
       
      Αυτός ο χάρτης στον χρήστη θα μοιάζει λίγο-πολύ με ένα δίκτυο Μετρό. Όποιος εισέρχεται θα μετακινείται χωρίς να χρειάζεται να βγει, όπως συμβαίνει και στο Μετρό.
       
      Αυτό που θα χρειαστεί να γίνει και μάλιστα άμεσα είναι να περάσουμε όσο γίνεται πιο γρήγορα από τα συμβατικά στα αναλογικά διόδια. Αυτό θα μειώσει αισθητά τις χρονοαποστάσεις καθώς ο οδηγός-χρήστης θα χρειάζεται ένα ticket στην είσοδο του αυτοκινητόδρομου και ένα ticket με την πληρωμή του στην έξοδο από αυτόν.
       
      Αυτό θα είναι ένα σύστημα πιο δίκαιο καθώς ο χρήστης θα χρεώνεται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει.
       

       
      Επίσης θα χρειαστεί η συνεργασία όλων των διαφορετικών εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους. Εδώ θα έρθει να κουμπώσει η Hellastron, η εταιρεία που είναι η επίσημη ένωση των οδικών αξόνων με διόδια.
       
      Σε αυτόν συμμετέχουν όλες οι γνωστές εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων + η μέχρι στιγμής δημόσια Εγνατία Οδός. Η Hellastron ήδη έχει κάνει αισθητή την παρουσία της από πέρυσι και με την λήξη των έργων, που θα σημάνει την έναρξη λειτουργία πολλών νέων οδικών αξόνων θα μπορεί να μιλά για λογαριασμό όλων, κλαδικά.
       
      Τα οφέλη της λειτουργίας του δικτύου είναι γνωστά και θα επηρεάσουν θετικά πολλούς κλάδους της οικονομίας με πρώτους τις μεταφορές, την γεωργία και την κτηνοτροφία, τον τουρισμο, τις υπηρεσίες.
       
      Ο χάρτης με το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων για να μπορέσει να είναι αποτελεσματικό θα χρειαστεί να συνεργαστεί με τις πύλες εισόδου-εξόδου δηλαδή τα τελωνεία στα σύνορα, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια καθώς θα είναι βασικοί τροφοδότες του δικτύου αυτού.
       
      Η διαδικασία μετατροπής των αυτοκινητόδρομων σε ένα σχεδόν κοινό δίκτυο θα επιτρέψει επίσης τη λειτουργία της χώρας ως υπέρ-κόμβου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας και να αναδείξει το ρόλο της χώρας στις μεταφορές και τις συγκοινωνίες.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/loipoi-autokinitodromoi/item/34348-o-xartis-me-to-diktyo-ton-aftokinitodromon-opos-diamorfonetai
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων των Τμημάτων Επιθεώρησης Ενέργειας Βορείου και Νοτίου Ελλάδος του ΣΕΠΔΕΜ, πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων κατοικιών, τριτογενούς τομέα και δημοσίων κτιρίων, κατόπιν επεξεργασίας των ηλεκτρονικών αρχείων δεδομένων των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης που έχουν καταχωρηθεί στο (ηλεκτρονικό) Αρχείο Επιθεωρήσεως Κτιρίων του πληροφοριακού συστήματος www.buildingcert.gr από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές Κτιρίων.
       
      Σύμφωνα με το αποτυπωμένο κτιριακό απόθεμα, η μέση ετήσια υπολογιζόμενη κατανάλωση ενέργειας είναι 265,04 kWh/m2 για τα κτίρια κατοικιών, 441,92 kWh/m2 για τα κτίρια τριτογενούς τομέα και 320,10 kWh/m2 για τα δημόσια κτίρια.
       
      Εάν αυτά τα κτίρια ήταν κατασκευασμένα με προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ (ενεργειακή κατηγορία Β) θα κατανάλωναν κατά μέσο όρο ετησίως 108,76 kWh/m2 τα κτίρια κατοικιών, 272,73 kWh/m2 τα κτίρια τριτογενούς τομέα και 194,78 kWh/m2 τα δημόσια κτίρια.
       
      Δηλαδή, η συνολική ετήσια υπολογιζόμενη καταναλισκόμενη ενέργεια είναι 14,77 GWh για τα κτίρια κατοικιών, ενώ αν τα ίδια κτίρια ήταν κατασκευασμένα με προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ η κατανάλωση θα ήταν αντίστοιχα 6,06 GWh ετησίως. Αντίστοιχα, η συνολική ετήσια υπολογιζόμενη καταναλισκόμενη ενέργεια είναι 10,68 GWh για τα κτίρια τριτογενούς τομέα, ενώ αν τα ίδια κτίρια ήταν κατασκευασμένα με προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ η κατανάλωση θα ήταν 6,58 GWh ετησίως. Oμοίως, η συνολική ετήσια υπολογιζόμενη καταναλισκόμενη ενέργεια είναι 1,13 GWh για τα δημόσια, ενώ αν τα ίδια κτίρια ήταν κατασκευασμένα με προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ η κατανάλωση θα ήταν αντίστοιχα 0,69 GWh ετησίως.
       
      Συνεπώς, θα προέκυπτε ποσοστό εξοικονόμησης ενέργειας για τα κτίρια των κατοικιών 59%, για τα κτίρια τριτογενούς τομέα 38% και για τα δημόσια κτίρια 39%.
       
      Δείτε το πλήρες κείμενο της έκθεσης, εδώ
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/33677/18selidi-ekthesi-statistikis-analysis-pea-ktirion-etous-2015
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σε μήνα μοναδικών αποδράσεων και εμπειριών στη φύση αναδεικνύεται ο Μάιος. Η συνεργασία της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης (ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.) του Δήμου Αιγιαλείας, του Δήμου Καλαβρύτων, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του Φορέα Διαχείρισης Χελμού-Βουραϊκού, της “Αχαΐα Αναπτυξιακή Α.Ε.”, του Συλλόγου Ορειβασίας, Χιονοδρομίας, Αναρρίχησης και Προστασίας του Περιβάλλοντος Καλαβρύτων και του Συλλόγου Φίλων του Οδοντωτού, φέρνει αποτέλεσμα.
       
      Δημιούργειται ένα ελκυστικό πρόγραμμα γεμάτο ταξίδια με χαμηλό εισιτήριο, πεζοπορία στο μοναδικό Φαράγγι του Βουραϊκού, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και τοπικών προϊόντων, ημερίδες, μουσικές εκδηλώσεις, έκθεση σπάνιου φωτογραφικού υλικού για τον Οδοντωτό, παρουσίαση βιβλίου από το Γενικό Λύκειο Διακοπτού και άλλα πολλά που ήδη δρομολογούνται.
       
      Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με αφορμή τη συμπλήρωση φέτος 120 ετών λειτουργίας του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού-Καλαβρύτων, που εμπνεύστηκε και ολοκλήρωσε ο Χαρίλαος Τρικούπης -επιτυγχάνοντας έναν κατασκευαστικό άθλο ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Σκοπός είναι η καθιέρωση του Μαΐου κάθε έτους, σε “Μήνα Οδοντωτού”.
       
      Ο Οδοντωτός είναι ένα από τα σπάνια οδοντωτά τραίνα στον κόσμο, λόγω του μικρού πλάτους της γραμμής του (μόλις 75 εκατοστά), η οποία ενώνει το Διακοπτό με τα Καλάβρυτα, “το κύμα με το βουνό”, διασχίζοντας το πανέμορφο Φαράγγι του Βουραϊκού που είναι ενταγμένο στο δίκτυο γεωπάρκων της UNESCO.
       
      Φέτος το Μάιο, η περιοχή Αιγιαλείας-Καλαβρύτων καλεί όλους να χαρούν τη μοναδική διαδρομή, διασχίζοντας ένα μοναδικό καμβά χρωμάτων, σε μια απόδραση που κοστίζει λίγο και προσφέρει συναρπαστικές, αξέχαστες στιγμές στους ταξιδιώτες.
       
      Με απόφαση της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι και συνδιοργανώτρια της σειράς εκδηλώσεων, οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
      - Για όλα τα σχολεία από Δευτέρα έως Παρασκευή 3,30 ευρώ το άτομο ανά διαδρομή.
      - Για ομάδες επιβατών 6 ατόμων και άνω 3,30 ευρώ ανά διαδρομή και άτομο, εφόσον μετακινηθούν τις ΤΡΙΤΕΣ 10, 17 και 24 Μαΐου και τις ΠΕΜΠΤΕΣ 12, 19 και 26 Μαΐου.
      - Την Κυριακή 22 Μαΐου, Παγκόσμια ημέρα Βιοποικιλότητας, 30% έκπτωση για όλους όσοι ταξιδέψουν με τον Οδοντωτό.
       
      Πληροφορίες - κρατήσεις: Σταθμός Διακοπτού, τηλ. 26910-43206 και Σταθμός Καλαβρύτων, τηλ. 26920-23050
       
      Τα σχολεία και οι ομάδες που επιθυμούν να ενημερωθούν για την ιστορία του Οδοντωτού στο Διακοπτό, μπορούν να απευθύνονται στον Πρόεδρο του Συλλόγου «Φίλων του Οδοντωτού» κ. Γιάννη Καραπαναγιώτη στο τηλ. 6973-346903.
       
      Επίσης τα σχολεία και οι ομάδες που θέλουν να ενημερωθούν για το Φαράγγι Χελμού-Βουραϊκού και τη σπάνια βιοποικιλότητα του γεωπάρκου, μπορούν να επικοινωνούν με το Φορέα Διαχείρισης Χελμού-Βουραϊκού, Δευτέρα - Παρασκευή στο τηλ. 26920-29140 ή στο email: [email protected]
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/treno/item/34316-120-xronia-odontontos-meiomena-eisitiria-gia-olo-ton-maio
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερα από δύο εκατομμύρια ευρώ ήταν τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε επαγγελματίες της Ροδόπης το τελευταίο εξάμηνο, από επιτόπιους ελέγχους κλιμακίων του ΙΚΑ για την καταπολέμηση της μαύρης εργασίας.
       
       
      «Το ύψος των προστίμων είναι εξωπραγματικό και οδηγεί σε αυτόματο κλείσιμο των επιχειρήσεων», δηλώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ροδόπης, Ανέστης Βαφειάδης.
       
      Το ύψος των προστίμων ξεπέρασε τις 430.000 ευρώ, μόνο μέσα στον Φεβρουάριο του 2016, όταν τον Οκτώβριο έφτασε το ένα εκατομμύριο ευρώ και τον Αύγουστο του 2015 τις 600.000 ευρώ.
       
      «Αντιμετωπιζόμαστε ως τρομοκράτες από τα ελεγκτικά κλιμάκια του ΙΚΑ και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί», τονίζει ο κ. Βαφειάδης ο οποίος έθεσε το θέμα στον διοικητή του ΙΚΑ Διονύση Καλαματιανό που επισκέφθηκε πρόσφατα την Κομοτηνή.
       
      «Είμαστε κατά της ανομίας και υπέρ των ελέγχων και της ασφαλισμένης και όχι ανασφάλιστης εργασίας. Μιλάμε για τον τρόπο που λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και όχι για τους ελέγχους που θα πρέπει να γίνονται», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣ Ροδόπης.
       
      Σε ό,τι αφορά το πάγιο αίτημα για την επέκταση του εργόσημου και στα επαγγέλματα της εστίασης, που ειδικά στην διάρκεια του Σαββατοκύριακου χρειάζονται επιπλέον προσωπικό, μέσω της προαγοράς ενσήμων από τις τράπεζες,
       
      ο κ. Καλαματιανός δεσμεύθηκε ότι θα αντιμετωπίσει θετικά το συγκεκριμένο αίτημα, καθώς το μέτρο αυτό μπορεί να επιφέρει επιπλέον έσοδα στο ΙΚΑ και καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και να οδηγήσει σε μείωση των προστίμων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/IKA_Prostima_fotia_me_stocho_ti_mauri_ergasia/#.VwOjd_mLS70
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.