Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μετά από δέκα χρόνια εργασιών εγκαινιάζεται το πρώτο διώροφο τούνελ ταχείας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το «Avenue 2» αποτελεί πρότυπο μετατροπής δρόμων με ασφυκτική κίνηση σε πνεύμονες πρασίνου.
       
       
      Εκ πρώτης όψεως το τούνελ στο κέντρο του Μάαστριχτ φαίνεται σαν ένα συνηθισμένο τούνελ. Εάν δεν το γνωρίζεις δεν μπορείς να υποψιαστείς ότι πάνω από την οροφή του τούνελ βρίσκεται άλλο ένα τούνελ και από πάνω ένας χώρος πρασίνου που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα νέο κέντρο της πόλης.
       
      Οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου. Το μποτιλιάρισμα και ο θόρυβος από τον δρόμο αποτελούσαν καθημερινά φαινόμενοα. Ακόμη όμως και η κυκλοφορία πέρα από τα σύνορα της πόλης αποτελούσε πρόβλημα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος Α2 είναι η σημαντικότερη οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας της Ολλανδίας και το Μάαστριχτ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας. Όταν κινείται κανείς προς τα νότια της χώρας, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το Μάαστριχτ. Και αυτό συχνά κατέληγε σε πολύωρη αναμονή στους δρόμους. Για ένα κομμάτι περίπου τριών χιλιομέτρων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας παλαιότερα απαιτούνταν περισσότερο από μισή ώρα.
       
      Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν. Το νέο τούνελ θα επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν το κέντρο της πόλης σε μόλις τρία λεπτά.
       
      Το πρώτο διώροφο τούνελ της Ευρώπης
       
      «Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή τέτοιου είδους στην Ευρώπη» λέει ο Μπαρτ Γκρότε, υπεύθυνος του κατασκευαστικού έργου «Avenue 2». «Αποφασίσαμε ότι το καλύτερο θα είναι να χωρίσουμε την τοπική από την εθνική κίνηση». Στο χαμηλότερο επίπεδο το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ/ώρα, ενώ στο ανώτερο 80 χλμ/ώρα.Η τεχνική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το τούνελ είναι διώροφο. Ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα τούνελ σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο κινούνται οι οδηγοί που θέλουν να βγουν έξω από την πόλη και στο ανώτερο εκείνοι που κατευθύνονται στο κέντρο του Μάαστριχτ.
       
      Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, το οποίο κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
       
      Πνεύμονας πρασίνου
       

      Ωστόσο το τούνελ δεν θα ευνοήσει μόνο την κυκλοφορία του Μάαστριχτ αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα και ένας πνεύμονας πρασίνου που θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
       
      Το σχέδιο προβλέπει να φυτευθούν χίλια δέντρα πάνω από το τούνελ ώστε να δημιουργηθεί ένα πάρκο με δρόμους για πεζούς και ποδήλατα. Επιπλέον μεγάλος ολλανδός κατασκευαστής έχει επενδύσει στο «Avenue 2» και φιλοδοξεί να χτίσει περίπου 1100 διαμερίσματα κατά μήκος του τούνελ.
       
      Το έργο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες παρά τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιομορφίες, θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από ένα αντίστοιχο πρότζεκτ.
       
      Ντάνιελ Μπέλουτ/ Αλεξάνδρα Κοσμά
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%87%CF%84/a-36920690
       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με την απόφαση Φ.80000/οικ.58192/2153/22.12.16 εγκρίθηκε το καταστατικό του Ταμείου Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. -Ν.Π.Ι.Δ.).
      Το Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.), καλούμενο εφεξής και χάριν συντομίας «Ταμείο», το οποίο ιδρύθηκε με το άρθρο 86 παρ. 1 του ν. 4387/2016 έχει ως αντικείμενο την Εγγυοδοσία και Πιστοδοσία των ασφαλισμένων στον τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του τ. Ε.Τ.Α.Α. Με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου η επωνυμία μπορεί να μεταφράζεται και στη γλώσσα της χώρας με την οποία αυτό συναλλάσσεται. Ειδικά για την αγγλική γλώσσα η επωνυμία του θα είναι «Engineers and Public Works Constructors Fund (EPWCF)».
       
      Σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 2 του ν. 4387/2016, στο Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. μεταφέρονται αυτοδίκαια οι πάσης φύσεως αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Δ' Εγγυοδοσίας και Πιστοδοσίας του τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του τ. Ε.Τ.Α.Α., όπως αυτές αναφέρονται στο άρθρο 32 του ν. 3655/2008 σε συνδ. με το άρθρο 7 του π.δ. 62/2006 «Οργανισμός του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΣΜΕΔΕ»).
       
      Το Ταμείο ιδρύεται και λειτουργεί από 1.1.2017, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 4387/2016 και τις ισχύουσες διατάξεις (α.ν. 440/1945, ν. 1019/1949, ν. 915/1979 π.δ. 126/1981 και συναφείς) για τα θέματα εγγυοδοσίας και πιστοδοσίας, τις σχετικές κατ' εξουσιοδότηση των Νόμων Υπουργικές Αποφάσεις και το παρόν καταστατικό.
       
      Υπόκειται στην εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
       
      Έδρα του Ταμείου είναι ο Δήμος Αθηναίων. Κατά την έναρξη λειτουργίας του Ταμείου και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθ. 88 παρ. 2 του ν. 4387/2016 υπουργική απόφαση για τη μεταβίβαση περιουσίας από τον τ. Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του ΕΤΑΑ προς το Τ.Μ.Ε.Δ.Ε., το Ταμείο συστεγάζεται χωρίς αντάλλαγμα στο κτίριο των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ επί της οδού Π.Π. Γερμανού 3-5 στην Αθήνα μαζί με τις λοιπές Υπηρεσίες των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ που εντάσσονται στον ΕΦΚΑ. Παράλληλα μπορεί να κάνει χρήση των συστημάτων υποστήριξης, των κινητών πραγμάτων και υπηρεσιών, που είναι εγκατεστημένα στο κτίριο αυτό και είναι αναγκαία για τη λειτουργία του και την πραγμάτωση των σκοπών του.
       
      Με απόφαση της Δ.Ε. κατόπιν έγκρισης του εποπτεύοντος Υπουργού δύναται να ιδρύονται, καταργούνται ή συγχωνεύονται περιφερειακά τμήματα ή και γραφεία. Κατά την έναρξη λειτουργίας του Ταμείου, διατηρούνται σε ισχύ τα Περιφερειακά Τμήματα και γραφεία των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ του τ. ΕΤΑΑ που λειτουργούν κατά την 31/12/2016 και συνεχίζουν να εξυπηρετούν τις λειτουργίες του Ταμείου (ΤΜΕΔΕ) δια του υπάρχοντος προσωπικού του και με τη χρήση, χωρίς αντάλλαγμα, των συστημάτων υποστήριξης, των κινητών πραγμάτων και υπηρεσιών, που είναι εγκατεστημένα στα λειτουργούντα Περιφερειακά Τμήματα και γραφεία και είναι αναγκαία για τη λειτουργία του και την πραγμάτωση των σκοπών του Ταμείου. Διατηρούνται επίσης μέχρι τη λήξη της θητείας τους οι υπάρχουσες κατά την 31/12/2016 Εποπτεύουσες Επιτροπές των Περιφερειακών Τμημάτων και γραφείων των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ του τ. ΕΤΑΑ, με τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις.
       
      Κατεβάστε το ΦΕΚ με όλη την απόφαση από εδώ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41867/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 221, παρ. 8, περίπτωση β΄ υποπερίπτωση γγ΄, περίπτωση ε΄ και περίπτωση στ΄, του Ν. 4412/2016 (ΦΕΚ 147/Α’/8.8.2016), δημιουργεί
       
      Κατάλογο Μελών του από τον οποίο θα ορίζονται οι εκπρόσωποί του σε επιτροπές διαγωνισμών έργων
       
      Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούμε αφού συμπληρώσουν τα δύο σχετικά αρχεία (το αρχείο τύπου pdf ανοίγει με το προγράμμα Adobe Acrobat Reader και με αυτό μπορούν να συμπληρώσουν τη σχετική φόρμα)
      να τα αποθηκεύσουν με το Επώνυμό τους ξεχωριστά το καθένα

      παράδειγμα 1 : erga–eponymo (λατινικούς χαρακτήρες)
      παράδειγμα 2 : ypdilosi–erga–eponymo (λατινικούς χαρακτήρες)
       
      και
      να τα αποστείλουν ως συνημμένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση[email protected] έως την 31/1/2017

      συνημμένα αρχεία
      αίτηση συμμετοχής στις επιτροπές έργων
      Υπεύθυνη Δήλωση

      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/prosklisi-ekdilosis-endiaferontos-gia-ti-sintaxi-katalogou-ekprosopon-tou-tee-se-epitropes-diagonismon-ergon/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η Tesla κυκλοφόρησε το περασμένο καλοκαίρι την όγδοη έκδοση του λογισμικού Autopilot κάνοντας ακόμα πιο ασφαλή τα οχήματά της σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας Elon Musk.
       
      Ο λόγος είναι μια νέα τεχνολογία επεξεργασίας δεδομένων που λαμβάνει από το ραντάρ του αυτοκινήτου, και η οποία επιτρέπει στο σύστημα να δει και πέρα από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και να προχωρά στις απαραίτητες κινήσεις σε επικίνδυνες περιπτώσεις. Αν και στη θεωρία, η αναβάθμιση αυτή -που σημειωτέον έγινε μέσω OTA- ακούγεται ενδιαφέρουσα, σίγουρα το να βλέπεις στην πράξη τα αποτελέσματά της σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ πιο εντυπωσιακό.
       
      Σε βίντεο που ανέβασε κάτοχος ενός Model S στην Ολλανδία το οποίο φέρει την πρώτη γενιά του συστήματος Autopilot, βλέπουμε την εκπληκτική αντίδραση του οχήματος σε ένα συμβάν που διαδραματίζεται μπροστά από τον οδηγό με άλλα δύο αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα το Model S προειδοποιεί τον οδηγό με χαρακτηριστικό ήχο ότι υπάρχει σοβαρή περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, προχωρώντας σε αυτόματο φρενάρισμα. Αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι το ηχητικό σήμα ενεργοποιείται περίπου ένα δευτερόλεπτο πριν σημειωθεί το ατύχημα, κάτι που φανερώνει ότι το σύστημα μπόρεσε να προβλέψει την πιθανότητα ατυχήματος.
       
       
      Όπως δηλώνει ο κάτοχος του Tesla, το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια ενώ ευτυχώς όσοι συνεπλάκησαν στο ατύχημα δεν τραυματίστηκαν.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=kyaihf4-j08
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-autopilot-%CF%84%CE%B7%CF%82-tesla-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%AC%CE%B6-r13238
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε το υπ. αριθμ. 241 Α 2016 ΦΕΚ με τον νόμο 4447/2016 "Χωρικός σχεδιασμός - Βιώσιμη ανάπτυξη και άλλες διατάξεις", που υπερψηφίστικε πριν λίγες μέρες.
       
      Υπενθυμίζουμε πως στο συγκεκριμένο νόμο, πέρα από το σύστημα χωρικού σχεδιασμού, συμπεριλήφθηκαν μεταξύ άλλων, διατάξεις που αφορούν:
      στις Τροποποιήσεις περί των Νομικών Προσώπων που δύνανται να διενεργούν ενεργειακές επιθεωρήσεις (άρθρο 22)
      σε τροποποιήσεις σχετικά με τον Ν. 4178/203 (άρθρα 15, 43)
      σε τροποποιήσεις σχετικές με την εμπορία πετρελαιοειδών, με τη διάθεση βιοκαυσίμων κλπ (άρθρο 23)
      σε Ρυθμίσεις για σύναψη Συμβάσεων Λειτουργικής Ενίσχυσης σταθμών Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. και θέματα Αδειών Παραγωγής σταθμών Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α (άρθρο 28)
      σε Ορισμούς, όρους και προϋποθέσεις για την εγκατάσταση Πράσινων Σημείων (άρθρο 21)

      Δείτε το κείμενο του ΦΕΚ, εδώ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41820/se-fek-oi-allages-ton-energeiakon-epitheoriseon-oi-allages-tou-4178-2013-i-enischysi-stathmon-ape-&-o-neos-chorikos-schediasmos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η αξιολόγηση της κατάστασης του ενεργειακού συστήματος της χώρας για τις επόμενες ημέρες όπου η ζήτηση αναμένεται να είναι αυξημένη λόγω της κακοκαιρίας, αλλά και της Πρωτοχρονιάς, ήταν το αντικείμενο σύσκεψης, που, σύμφωνα με πληροφορίες, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων.
       
      Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, διαπιστώθηκε ότι δεν αναμένεται κανένα πρόβλημα επάρκειας για όλες τις επόμενες ημέρες, παρά το γεγονός ότι διατηρούνται οι συνθήκες αυξημένης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να είναι αυξημένες οι εξαγωγές ηλεκτρισμού από τη χώρα μας.
       
      Πρέπει να σημειωθεί, ότι η ενεργειακή κρίση ξεκίνησε λόγω της αναστολής λειτουργίας πυρηνικών σταθμών στη Γαλλία και παρά το γεγονός ότι είχε αποκλιμακωθεί, οι κακές καιρικές συνθήκες φαίνονται ότι την έχουν αναζωπυρώσει.
       
      Σε ό,τι αφορά το ελληνικό ζήτημα, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα επάρκειας, αν και όλοι οι εμπλεκόμενοι παραμένουν σε επιφυλακή για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε έκτακτου γεγονότος.
       
      Η ΔΕΗ, ήδη από τις προηγούμενες ημέρες, έχει θέσει σε λειτουργία τα υδροηλεκτρικά της, ενώ όλες οι λιγνιτικές μονάδες βρίσκονται σε ετοιμότητα.
       
      Σε ό,τι αφορά το φυσικό αέριο, όπου η ζήτηση είναι αυξημένη, τόσο από την οικιακή κατανάλωση, λόγω ψύχους, όσο και για ηλεκτροπαραγωγή, η ΔΕΠΑ παρέλαβε στις 26 Δεκεμβρίου ένα μεγάλο φορτίο 130.000 κμ από την Αλγερία, ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κρατική εταιρεία Sonatrach για την εισαγωγή ενός επιπλέον φορτίου, πέραν των συμβατικών, το οποίο θα πρέπει να παραληφθεί νωρίτερα από τις 9 Ιανουαρίου.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/kanena-provlima-me-tin-energeiaki-eparkeia-se-epafes-gia-neo-ektakto-fortio-lng-prin-tis-9
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ταχύτητα ανάπτυξη του Ίντερεντ των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT), η διασύνδεση κάθε μηχανής, συσκευής, αισθητήρα και αντικειμένου που μπορεί να συνδεθεί σε δίκτυο και να παράγει αξιοποιήσιμα δεδομένα, ο απομακρυσμένος έλεγχος και η αλληλεπίδραση με τον τελικό χρήστη δημιουργούν συστήματα έξυπνης διαχείρισης που μετασχηματίζουν τον τρόπο λειτουργίας-παροχής υπηρεσιών και μέσα στις πόλεις.
       
      Υπό τις συνθήκες και με στόχο νέες εφαρμογές που θα ενισχύουν τη λογοδοσία, τη διαφάνεια και τη σωστή χρήση των δημόσιων πόρων, η Microsoft Ελλάς και το Found.ation σε συνεργασία με το «This is Athens» του δήμου Αθηναίων διοργάνωσαν το hack.athon «smartcities», έναν τριήμερο ψηφιακό μαραθώνιο με τη συμμετοχή περισσότερων από 70 developers. Δημιουργώντας ομάδες, νέοι δημιουργοί εφαρμογών ξεδίπλωσαν ιδέες, επιστράτευσαν δεξιότητες και ταλέντο και παρουσίασαν μια σειρά από πρωτοποριακές προτάσεις για μια πιο έξυπνη και φιλική πόλη. Διακεκριμένοι επαγγελματίες από τον χώρο της τεχνολογίας παρείχαν στους συμμετέχοντες πολύτιμες συμβουλές και υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της δημιουργικής τους διαδρομής, από τη σύλληψη της ιδέας έως τη διαμόρφωσή της σε ολοκληρωμένη λύση.
       
      Και καθώς η ανάπτυξη νέων εφαρμογών μπορεί να κινηθεί σε διαφορετικά επίπεδα και πεδία ο δήμος Αθηναίων ολοκληρώνει τις προσεχείς εβδομάδες πρώτος ανάμεσα σε άλλες μονάδες της τοπικής αυτοδιοίκησης την υλοποίηση της ψηφιακής υπογραφής, κάτι που μειώνει κάθετα τον χρόνο εσωτερικής διακίνησης εγγράφων καθώς και όλες τις σχετικές δαπάνες. Ωστόσο, αυτό το καινοτόμο βήμα αφορά περισσότερο τη βελτιστοποίηση των εσωτερικών διοικητικών διαδικασιών και λιγότερο -σε άμεσο χρόνο- την καθημερινότητα του δημότη της Αθήνας.
       
      Για αυτό, όπως υποστηρίζουν από τον δήμο Αθηναίων, τους επόμενους μήνες θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη εφαρμογών που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη μέσα στην πόλη. Ήδη βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία η εφαρμογή ηλεκτρονικής αγοράς ελεγχόμενης στάθμευσης. Παράλληλα, θα αξιολογηθούν και αναλόγως θα αξιοποιηθούν οι εφαρμογές που προέκυψαν από το πρόσφατο hack.athon, που αφορούν την καθαριότητα, τον δημόσιο χώρο και την προώθηση του τουρισμού.
       
       
      Από τη διαγωνιστική διαδικασία αναδείχτηκαν 16 αξιόλογες προτάσεις, 3 ομάδες ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν από την επιτροπή και μία έλαβε έπαινο. Η «accessPAL» ήταν η πρώτη νικήτρια ομάδα, δημιουργώντας μια εφαρμογή στο χώρο της κοινωνικής καινοτομίας, για την υποστήριξη, ενημέρωση και ασφαλή μετακίνηση ατόμων με αμαξίδιο στην πόλη. Δεύτερη στην αξιολόγηση των κριτών ήρθε η ομάδα «Helvia», με ένα location based chatbot, που σκοπό έχει να συνεισφέρει στη διασύνδεση και την ενημέρωση των πολιτών, κάνοντας χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
       
      Η «the foobars», ήταν η τρίτη νικήτρια ομάδα, με μια εφαρμογή που χαρτογραφεί τα σημεία καθαριότητας της πόλης και δρομολογεί, με ευφυή τρόπο τους οδοκαθαριστές της, ενώ η ομάδα «Evolved City», η οποία αποτελούνταν από παιδιά λυκείου, έλαβε έπαινο για την εφαρμογή της που διευκολύνει τη μετακίνηση ανθρώπων με προβλήματα όρασης στους δρόμους της πόλης. Οι νικήτριες ομάδες μοιράστηκαν χρηματικά έπαθλα, εξασφάλισαν τη θέση τους στο πρόγραμμα acceleration του Found.ation και έλαβαν δωρεάν cloud υπηρεσίες από τη Microsoft.
       
      «Το hackathon ολοκληρώθηκε και το αποτέλεσμα έφερε πολλές καινοτόμες ιδέες από ανθρώπους με πάθος, ταλέντο, υψηλούς στόχους και όρεξη για δουλειά. Έχουμε όμως ήδη μπει στην επόμενη μέρα, όπου οι ιδέες που αξίζει να προχωρήσουν θα πρέπει να υποστηριχθούν, και με συστηματική δουλειά να μετατραπούν σε προϊόντα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις που θα διεκδικήσουν με αξιώσεις τη θέση τους στην αγορά. Με αυτό το στάδιο συνδέεται και ο δικός μας βασικός στόχος. Να τους προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που θα τους βοηθήσει ουσιαστικά στο ξεκίνημά τους και θα τους παρέχει την εξειδικευμένη εκπαίδευση που χρειάζονται ώστε να ωριμάσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια, να επιτύχουν ταχύτερα την ανάπτυξή τους και να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σημερινό απαιτητικό εξελισσόμενο περιβάλλον», τονίζει ο Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου, συνιδρυτής και partner του Found.ation.
       
      Το πρόγραμμα θα παρέχει ολοκληρωμένη συμβουλευτική υποστήριξη από ένα ευρύ δίκτυο μεντόρων που θα αποτελείται από διακεκριμένους επαγγελματίες στον χώρο της τεχνολογίας και εξειδικευμένους εκπαιδευτές. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έμπειρα στελέχη της αγοράς και επενδυτές.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/texnologia/oi-efarmoges-eksypnhs-polhs-enisxuoyn-th-diafaneia-kai-th-swsth-xrhsh-twn-dhmosiwn-porwn.4445290.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή των Εκλογών του ΤΕΕ της 20ης Νοεμβρίου εξέδωσε χθες το πρωί το πρακτικό εκδίκασης των ενστάσεων κατά των αποτελεσμάτων εκλογής και κατάταξης των υποψηφίων.
       
      Αμέσως μετά εξέδωσε την πράξη ανακήρυξης αυτών που εκλέχθηκαν ως τακτικά και αναπληρωματικά αιρετά μέλη των οργάνων του ΤΕΕ στις εκλογές της 20ης Νοεμβρίου 2016.
       
      Οι πράξεις της κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής που περιέχουν τα τελικά αποτελέσματα έχουν αναρτηθεί στην ειδική ιστοσελίδα ανακοινώσεων των εκλογών του ΤΕΕ: http://web.tee.gr/ekloges-tee-2016/
       
      Διαβάστε ποιοι εκλέγονται στην Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, στις Επιστημονικές Επιτροπές, στο Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο, στο Πειθαρχικό Συμβούλιο Αθήνας, στις Αντιπροσωπείες και στα Πειθαρχικά Συμβούλια των Περιφερειακών Τμημάτων στην πράξη ανακήρυξης.
       
      Δείτε τα αποτελέσματα εδώ: http://web.tee.gr/wp-content/uploads/praksi-anakyriksis-2016.pdf
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/anakinothikan-ta-episima-telika-apotelesmata-ton-eklogon-tou-tee-pii-eklegonte/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα καινοτόμο εργαλείο που διασφαλίζει χρηματοδότηση σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις δημιουργείται για πρώτη φορά στη χώρα μας, με στόχο να επενδύσει, μεταξύ άλλων, στους τομείς του περιβάλλοντος, της ενέργειας, της αγροδιατροφής και του τουρισμού.
       
      Χθες μπήκαν οι επίσημες υπογραφές για τη δημιουργία του ενός ταμείου συνεπενδύσεων, του Equifund. Αυτό, μέσω θυγατρικών επενδυτικών σχημάτων, όπου θα συμμετέχουν θεσμικοί και ιδιωτικοί φορείς, θα παρέχει κεφάλαια τα επόμενα χρόνια σε καινοτόμες και ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις, όχι με τη μορφή επιχορηγήσεων ή δανείων, αλλά με συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο. Και ταυτόχρονα τα σχήματα αυτά θα ενισχύσουν το «οικοσύστημα καινοτομίας» της χώρας και τις επιχειρήσεις με επαφές, συμβουλές και άλλες πρωτοβουλίες.
       

       
       
      Από χθες διατέθηκαν ήδη 260 εκατομμύρια ευρώ στο EquiFund, από τα οποία 200 εκατομμύρια προέρχονται από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ και 60 εκατ. ευρώ από το EIF (Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων). Το Equifund όμως σκοπεύει να συγκεντρώσει στην πορεία επιπλέον κεφάλαια από διεθνή πιστωτικά ιδρύματα και ιδιώτες επενδυτές.
       
      Τι είναι το Equifund
       
      Το Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Equifund) αποτελεί μια επενδυτική πλατφόρμα με πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο στην οικονομία και στην κοινωνία. Πρόκειται για ένα καινοτόμο προϊόν για την επιχειρηματικότητα, που συνδυάζει χρηματοδότηση και εμπειρία από σημαντικούς θεσμικούς φορείς και την απαραίτητη ευελιξία για την δημιουργία επιτυχημένων επενδύσεων. Μια τέτοια προσπάθεια γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και επίσης για πρώτη φορά προικίζεται με τόσο υψηλό ποσό δημόσιων πόρων (200 εκ. ευρώ δημόσια δαπάνη από το ΕΠΑνΕΚ). Επιπλέον κεφάλαια θα προέλθουν από διεθνή πιστωτικά ιδρύματα όπως EIB, EBRD, Black Sea Bank, World Bank κα αλλά και ιδιώτες επενδυτές. Η επενδυτική πλατφόρμα του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Equifund) ξεκινά τη λειτουργία της με κεφάλαια 200 εκατ. € από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, 60 εκατ. € από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (European Investment Fund/EIF), καθώς και επιπλέον κεφάλαια από διεθνή πιστωτικά ιδρύματα και ιδιώτες επενδυτές. Η δημιουργία ενός αναπτυξιακού Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Equifund) θα προσελκύσει την προσοχή της διεθνούς κοινότητας λόγω της δυνατότητας που παρέχει για ανεύρεση χρηματοδότησης μέσω συμμετοχών στα κεφάλαια των επιχειρήσεων, σε μία εποχή που ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η εξασφάλιση ρευστότητας και η ανεύρεση κεφαλαίων.
       
      Τα πλεονεκτήματα του Equifund
       
      Τα πλεονεκτήματα του νέου εργαλείου με λίγα λόγια:
      Η συνδυασμένη χρήση δημόσιας (εθνικής και κοινοτικής) χρηματοδότησης σε μία επενδυτική πλατφόρμα που έχει τη δυνατότητα προσέλκυσης επιπλέον πόρων και κεφαλαίων, με στόχο να μοχλεύσει συνολικά περισσότερα από 1 δις ευρώ για επενδύσεις σε δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.
      Αξιοποιείται ουσιαστικά και ενδυναμώνεται η σύνδεση της πανεπιστημιακής έρευνας με την ανάπτυξη εξωστρεφούς, έξυπνης κα δυναμικής επιχειρηματικότητας μέσω παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής (mentoring/coaching) και δικτύωσης (networking) μεταξύ των ενδιαφερόμενων ομάδων με το επενδυτικό, επιχειρηματικό, ερευνητικό, ακαδημαϊκό οικοσύστημα.
      Εστιάζει στην καινοτομία, την εξωστρέφεια και τις συνέργειες κάθε είδους προκειμένου να συμβάλουν στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας.
      Συμβάλει στη μετάβαση στην ποιοτική επιχειρηματικότητα, με αιχμή την καινοτομία και την αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας
      Στοχεύει στη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας και ανάσχεσης της φυγής νέων επιστημόνων από τη χώρα. Συμβάλει στην αντιστροφή του brain drain σε brain gain.
      Εξασφαλίζει συνέχεια στη δημόσια χρηματοδοτική ικανότητα καθώς οι ενισχύσεις μέσω χρηματοοικονομικών εργαλείων είναι επιστρεπτέες ενισχύσεις (revolving). Επομένως τα χρήματα που επιστρέφονται από τους αρχικούς επενδυτές επανεπενδύονται για τον ίδιο σκοπό.

      Πώς δουλεύει το Equifund
       
      Βασικό σημείο της πρωτοβουλίας είναι η επιλογή ενός αξιόπιστου διαχειριστή του υπερταμείου, του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΤαΕ-EIF), μέλος του ομίλου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που είναι εγνωσμένου κύρους και αποδοχής από την αγορά. Η χρηματοδότηση θα πραγματοποιείται μέσω ενδιάμεσων ταμείων συμμετοχών τα οποία θα προκύψουν από διαγωνιστική διαδικασία. Με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, μέσω συμμετοχών στα κεφάλαια των επιχειρήσεων από τα ταμεία επενδύσεων, δίνεται η δυνατότητα υλοποίησης επενδύσεων υψηλής προστιθέμενης αξίας, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν διαφορετικά.
       
      Πού επενδύει το Equifund
       
      Τρεις θα είναι οι βασικοί τομείς επενδύσεων, τα λεγόμενα «παράθυρα» της πλατφόρμας: επενδύσεις στον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας, επενδύσεις γενικής επιχειρηματικότητας για επιχειρήσεις σε αρχικά στάδια και επενδύσεις γενικής επιχειρηματικότητας για επιχειρήσεις σε στάδιο ανάπτυξης. Τα ενδιάμεσα ταμεία συμμετοχών αντιστοιχούν λοιπόν στα λεγόμενα «παράθυρα», δηλαδή στους τρεις αυτούς βασικούς τομείς επενδύσεων.
       
      Οι επενδύσεις σε έρευνα και καινοτομία
       
      Στο παράθυρο καινοτομίας το ταμείο μεταφοράς τεχνολογίας (Technology Transfer Fund- TT Fund) και το ταμείο επιτάχυνσης (Accelerator Fund). Αναμένεται καταρχήν η δημιουργία από 1 έως 3 ταμείων στον τομέα της καινοτομίας.
       
      Αναλυτικότερα το παράθυρο Καινοτομίας (Innovation window) εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική επιδίωξη η Καινοτομία που παράγεται από την Έρευνα να οδηγήσει στην ανάπτυξη της Οικονομίας της Γνώσης, δηλαδή στην παραγωγή πλούτου με βάση τη γνώση που προκύπτει από την ερευνητική δραστηριότητα. Με δεδομένο ότι στην Ελλάδα παράγεται πρωτότυπο και διεθνώς αναγνωρισμένο επιστημονικό και ερευνητικό έργο είναι κρίσιμης σημασίας η αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων που βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας και η στήριξη των δομών που μπορούν να επιταχύνουν τη διαδικασία αυτή.
       
      Το TT Fund θα στοχεύει έργα ή/και εταιρείες (SMEs) προερχόμενες από ΑΕΙ, Ερευνητικά κέντρα ή άλλους οργανισμούς με σημαντική ερευνητική δραστηριότητα. Ο στόχος είναι η αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων που βρίσκονται σε σχετικό επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας, η διαμόρφωση επιχειρηματικών σχεδίων και η εμπορική αξιοποίησή τους. Η αξιοποίηση μπορεί να περιλαμβάνει επενδυτικά σχέδια υφιστάμενων επιχειρήσεων, την ίδρυση τεχνοβλαστών (spin-off, spin-out), την εκμετάλλευση Δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας, εκχωρήσεις δικαιωμάτων κλπ. Το Ταμείο αναμένεται να χρησιμοποιήσει κεφάλαια για επενδύσεις pre-seed, proof-of-concept και seed.
       
      Το Ταμείο Επιτάχυνσης θα στοχεύει ομάδες/ έργα ή/και νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups) οι οποίες συνδέονται με δομές στήριξης της επιχειρηματικότητας όπως Θερμοκοιτίδες, Τεχνολογικά Πάρκα, χώρους συν-εργασίας (co-working spaces), Δομές στα ΑΕΙ και στα Ερευνητικά Κέντρα κλπ. Στόχος κατά την λειτουργία του ταμείου επιτάχυνσης είναι να παράσχει την αναγκαία χρηματοδότηση ώστε δράσεις όπως η συμβουλευτική (mentoring - coaching) και η δικτύωση (networking) μεταξύ των ενδιαφερόμενων ομάδων με το επενδυτικό, επιχειρηματικό, ερευνητικό, ακαδημαϊκό οικοσύστημα να ενδυναμωθούν. Το Ταμείο αναμένεται να χρησιμοποιήσει κεφάλαια για επενδύσεις pre-seed, proof-of-concept και seed.
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://greenagenda.gr/30540/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με συνολική δημόσια δαπάνη 5.000.000 ευρώ, μετά από απόφαση που υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020″ η πράξη «Συντήρηση, αποκατάσταση, ανάδειξη του θεάτρου και των άλλων μνημείων του Iερού της Δωδώνης».
       
      Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα πολιτισμού της νέας προγραμματικής περιόδου και το οποίο εντάσσεται στο Καινοτόμο Πρόγραμμα «Πολιτιστική Διαδρομή στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου». Φορείς υλοποίησης είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων και η Περιφέρεια Ηπείρου. Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
       
      Πηγή: http://www.ert.gr/sto-espa-5ek-anastilosi-tou-theatrou-tis-dodonis/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με συστάσεις κυρίως προς τους ηλεκτροπαραγωγούς για συγκράτηση της κατανάλωσης ολοκληρώθηκαν χθες οι δύο κρίσιμες συσκέψεις για τη διαχείριση της έκτακτης κατάστασης που έχει δημιουργήσει και στην ελληνική αγορά η γαλλική κρίση.
       
      Παράλληλα, σε πλήρη κινητοποίηση είναι οι διαθέσιμες μονάδες της ΔΕΗ και των εναλλακτικών προμηθευτών ώστε να αντιμετωπισθεί η αυξημένη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας που παραδοσιακά υπάρχει τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
       
      Επίσης, σε εφαρμογή τίθεται σήμερα και αύριο το μέτρο της διακοψιμότητας, με μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές να μειώνουν την κατανάλωση τους όποτε αυτό κριθεί σκόπιμο.
       
      Στην ελληνική αγορά το κυριότερο ζήτημα είναι η επαρκής κάλυψη των αναγκών σε φυσικό αέριο. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι με τις κινήσεις που ακολουθεί η διοίκηση της ΔΕΠΑ δεν θα προκύψει, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, ουσιαστικό πρόβλημα.
       
      Πάντως, το φορτίο των 130.000 κ.μ. που αναμενόταν για αύριο Παραμονή των Χριστουγέννων από την Αλγερία, φαίνεται ότι τελικά θα έρθει στη χώρα μας μετά την ερχόμενη Δευτέρα λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.
       
      Χθες, συνεδρίασε για δεύτερη φορά μέσα σε δύο ημέρες η Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων, χωρίς να ληφθούν κάποιες νέες αποφάσεις. Το εγχώριο ενεργειακό σύστημα είναι στο πρώτο στάδιο της διαχείρισης κρίσεων, αυτό της λεγόμενης έγκαιρης προειδοποίησης, ενώ δεν φαίνεται προς το παρόν πιθανότητα να μεταβούμε στα επόμενα στάδια, δηλαδή αυτά του «πορτοκαλί» και «κόκκινου» συναγερμού.
       
      Σύσκεψη έγινε και στο ΥΠΕΝ υπό τον υπουργό Γιώργο Σταθάκη, όπου διαπιστώθηκε ότι η κατάσταση αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά με τα υφιστάμενα «όπλα» και ότι δεν χρειάζονται άλλες κινήσεις επί του παρόντος.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=111889
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, υπέγραψε τη σύμβαση για τη λειτουργία και συντήρηση των υφιστάμενων μονάδων αφαλάτωσης και του ταχυδιυλιστηρίου των νησιών Πάτμου και Αρκιών, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου, κ. Γιαννέλη και του Προέδρου της εταιρείας CULLIGAN, κ. Θεοδωρακόπουλου.
       
      Το έργο που υπεγράφη πρόκειται να λύσει το χρονίζον και μεγάλο πρόβλημα της υδροδότησης της Πάτμου και των Αρκιών, αφού προβλέπει την επεξεργασία θαλασσινού νερού και την παραγωγή πόσιμου, με την λειτουργία μονάδων αφαλάτωσης- που έμεναν ανενεργές για 3,5 χρόνια τώρα- και ταχυδιυλιστηρίου. Σημαντικό είναι να υπογραμμιστεί, ότι η σύμβαση προβλέπει την δέσμευση, από πλευράς εταιρείας, της συντήρησης των εγκαταστάσεων στα νησιά.
       
      Η υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης, βρίσκει το Δημόσιο Συμφέρον κερδισμένο, αφού μέχρι τώρα η μεταφορά νερού στα άνυδρα αυτά νησιά, με υδροφόρο πλοίο κόστιζε από 12 έως 15 ευρώ ανά κ.μ. ενώ τώρα, η σύμβαση προβλέπει 0,64 ευρώ ανά κ.μ. Αξίζει, ακόμη να σημειωθεί ότι, η υδροδότηση της Πάτμου και των Αρκιών, από 1.199.200 ευρώ που στοίχιζε το 2013 και 1.003.933 ευρώ το 2014, τώρα θα στοιχίζει 153.600 ευρώ ετησίως (240. 000 μέγιστη ποσότητα κυβικών x 0,64 πλέον ΦΠΑ). Επομένως, η δαπάνη για το Ελληνικό Δημόσιο περιορίζεται κατά 87,2%, περίπου.
       
      Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΥΡΩΝΑ
       
      Πηγή: http://www.naftikachronika.gr/2016/12/18/ypegrafi-i-ydreftiki-aftonomia-ton-nision-patmou-kai-arkion/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μπορεί η κατάσταση στη χώρα να μην είναι η ενδεδειγμένη για πολύ μεγάλες επενδύσεις ωστόσο εδώ και χρόνια πολλά μεγάλα έργα υποδομής είναι υπό κατασκευή στην χώρα. Έργα Μετρό, οδικά, φράγματα, αναπλάσεις και πολλά άλλα μας απασχόλησαν καθημερινά όλα αυτά τα χρόνια και θα συνεχίσουν και το επόμενο διάστημα καθώς λόγω ακριβώς της κατάστασης η κατασκευαστική ωρίμανση των έργων είναι εξαιρετικά αργή με αποτέλεσμα να βλέπουμε έργα να κατασκευάζονται σε χρονικό διάστημα που πολλές φορές φτάνει ή και ξεπερνά τα 10 χρόνια.
       
      Σήμερα σας παρουσιάζουμε τα 40 πολύ μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη σήμερα στη χώρα. Όλα αυτά τα έργα είναι διάσπαρτα από άκρη σε άκρη σε όλη την επικράτεια και έχουν κόστος από 40εκ.ευρώ κα φτάνουν μέχρι και τα 2 δις ευρώ.
       
      Τα πρώτα έξι έργα αφορούν τους αυτοκινητόδρομους που βρίσκονται σε εξέλιξη και το κόστος τους υπολογίζεται πάνω από 1 δις ευρώ. Ακολουθούν όλα τα μεγάλα έργα Μετρό και τα σιδηροδρομικά έργα. Στα πολύ μεγάλα έργα είναι η Λιγνιτική Μονάδα "Πτολεμαϊδα 5" της ΔΕΗ και το Πάρκο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
       
      Μέσα στη λίστα θα βρείτε επίσης πολλά σιδηροδρομικά έργα αλλά και έργα της Εγνατίας Οδού.
       
      Στις πρώτες θέσεις βλέπουμε τα έργα στους αυτοκινητόδρομους που έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται από το 2007 και πλέον η ολοκλήρωση τους τοποθετείται το 2017. Πρόκειται για:
       
      1. Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας)
      2. Ολυμπία Οδός- τμήμα Κόρινθος-Πάτρα
      3. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας «Ε65»- τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα
      4. Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα)
      5. Αυτοκινητόδρομος Μορέας- κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και Περιφερειακός Καλαμάτας
       
       
      Από εδώ και μέχρι την θέση βλέπουμε έργα με κόστος άνω του μισού δις ευρώ. Στα παράδοξα έχουμε το πλέον κορυφαίο έργο, εκείνο της Λιγνιτικής Μονάδας 5 που αν και έχει υπογραφεί από το 2013 μόλις ξεκίνησε η κατασκευή του και η κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης που έχει καθυστερήσει αρκετά:
       
      6. Αγωγός TAP-Κήποι Έβρου-Κρυσταλλοπηγή Καστορίας 2 δις ευρώ
      7. ΔΕΗ- Κατασκευή Λιγνιτικής Μονάδας Πτολεμαΐδα 5 1,4 δις ευρώ
      8. Μετρό Θεσσαλονίκης – Βασική Γραμμή ΝΣΣΤΑΘΜΟΣ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ 1,1 δις ευρώ
      9. Μετρό Αθήνας- επέκταση γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο Πειραιά- 660 εκ.ευρώ
      10. Μετρό Θεσσαλονίκης- επέκταση ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ-ΜΙΚΡΑ 620εκ.ευρώ
      11. Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Λυρική Σκηνή, Εθνική Βιβλιοθήκη, Πάρκο Σ.Νιάρχος) 566εκ.ευρώ
       
      Από αυτή τη θέση και κάτω βλέπουμε έργα με κόστος από 200 έως 500εκ.ευρώ. Σε αυτή την κατηγορία έργων βλέπουμε πολλά σιδηροδρομικά έργα, πολλά από τα οποία έχουν ξεκινήσει την τελευταία 3ετία:
       
      12. Σιδηρόδρομος- έργο ολοκλήρωσης Τιθορέα-Δομοκός 415εκ.ευρώ
      13. Σιδηρόδρομος- τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος 315εκ.ευρώ
      14. Αεροδρόμιο Μακεδονία- Αναβάθμιση-Επέκταση Διαδρόμου 10-28 310εκ.ευρώ (2 εργολαβίες)
      15. Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη 275εκ.ευρώ
      16. Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία 250εκ.ευρώ (4 εργολαβίες)
      17. Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης- Ανισοπεδοποίηση Δυτικού τμήματος 205εκ.ευρώ (3 εργολαβίες)
       
      Από εδώ και κάτω θα βρούμε πολλά έργα με κόστος από 100 έως 200εκ.ευρώ. Είναι κυρίως οδικά έργα τα οποία κατασκευάζονται εδώ και αρκετά χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Εγνατίας Αρδάνιο-Ορμένιο που κατασκευάζεται από το 2002:
       
      18. Εγνατία Οδός- Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας 184 εκ.ευρώ (2 εργολαβίες)
      19. Εγνατία Οδός- Κάθετος Άξονας Σιάτιστα-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή 158εκ.ευρώ
      20. Σιδηρόδρομος- Β` φάση Θριάσιο Πεδίο και Προαστιακός Σταθμός ΖΕΦΥΡΙ 122,2εκ.ευρώ
      21. Β` και Γ` φάση έργων Λιμένα Ηγουμενίτσας 115εκ.ευρώ
      22. ΔΕΣΦΑ- Κατασκευή 3ης Δεξαμενής Νήσος Ρεβυθούσα 115εκ.ευρώ
      23. Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου-Παιανίας 112,9εκ.ευρώ
      24. Αεροδρόμιο Χανίων- Αναβάθμιση κτιρίων 110εκ.ευρώ
      25. Εγνατία Οδός – Κάθετος Άξονας Αρδάνιο-Ορμένιο 110εκ.ευρώ (2 εργολαβίες)
       
      Εδώ είναι η τελευταία κατηγορία έργων με κόστος κάτω από 100εκ.ευρώ. Πολύ σημαντικά έργα και εδώ όπως τα έργα ΣΔΙΤ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, η επέκταση του Τραμ της Αθήνας, το έργο ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος κ.α:
       
      26. Ολοκληρωμένο σύστημα Εγκατάσης-Λειτουργίας Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου- Μπάρες στο Μετρό 94εκ.ευρώ)
      27. Ρέμα Εσχατιάς τμήμα Ίλιον-Ευπυρίδων 83,7εκ.ευρώ
      28. Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Δοϊράνη 82εκ.ευρώ (2 εργολαβίες)
      29. Φράγμα Αποσελέμη Ηρακλείου (80εκ.ευρώ)
      30. Τραμ Αθήνας – Νέα Φάληρο-Πειραιάς 77εκ.ευρώ
      31. ΒΟΑΚ- Τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος 65εκ.ευρώ
      32. Τηλεθέρμανση Φλώρινας- Δίκτυο 64εκ.ευρώ
      33. Γ` φάση έργων Λιμένας Πάτρας 61εκ.ευρώ
      34. Περιφερειακός Κατερίνης 56,5εκ.ευρώ
      35. Αεροδρόμιο Ιωαννίνων- Αναβάθμιση και νέο κτίριο αεροσταθμού 52εκ.ευρώ
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/36779-ta-35-megalytera-erga-ypodomis-se-oli-tin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα fund ύψους €1 δισ. το οποίο θα επενδύει σε φοιτητικές εστίες ξεκινούν οι εταιρείες International Campus, Allianz και ένας ευρωπαίος επενδυτής που εκπροσωπείται από την αμερικανική CBRE.
       
      Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters ο ασφαλιστικός όμιλος Allianz δήλωσε ότι επένδυσε το ποσό των €175 εκατ. στο εν λόγω ταμείο, ενώ η CBRE δεν αποκάλυψε το όνομα του επενδυτή και το ύψος της επένδυσής του.
       
      Οι επενδύσεις σε φοιτητικές εστίες και γενικότερα στην στέγαση φοιτητών – σπουδαστών ήταν «μόδα» από το περυσινό έτος καθώς έχει αυξηθεί η ζήτηση την ώρα που σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως η Γερμανία έχει μεγάλη έλλειψη μικρών διαμερισμάτων.
       
      Η εταιρεία International Campus -η οποία λειτουργεί 7.200 φοιτητικές εστίες σε Γερμανία και Κάτω Χώρες- δήλωσε σε ανακοίνωσή της ότι το αρχικό επενδυτικό χαρτοφυλάκιο αποτελείται από τέσσερα πλήρως ενοικιαζόμενα κτίρια και τέσσερα εν εξελίξει έργα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Gennietai_fund_pou_ependuei_se_foititikes_esties_/#.WFuorVOLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μέχρι πριν από λίγο καιρό η σκόνη «έπνιγε» τον τόπο, σήμερα ολόκληρη η έκταση είναι κρανίου τόπος, μεγάλες τρύπες χάσκουν ολόγυρα και το χώμα είναι κατάμαυρο.
       
      Ομως η ΔΕΗ σχεδιάζει να μετατρέψει αυτό το σεληνιακό τοπίο σε ένα βιομηχανικό πάρκο και χώρο αναψυχής. Νερά θα τρέχουν από μικρούς καταρράκτες, δέντρα και θάμνοι θα καλύψουν τη μαυρίλα, ένα μικρό μουσείο σε? λαγούμι θα θυμίζει τι ήταν κάποτε εκεί και ένα? τρένο θα κάνει βόλτες ανάμεσα στα πέτρινα δρομάκια με τα λουλούδια και τα φυτά.
       
      Η περιοχή εκτείνεται σε 1.900 στρέμματα, ανάμεσα στους οικισμούς Καρυχωρίου και Αγίου Χριστοφόρου στην Πτολεμαΐδα και για πολλά χρόνια αποτελούσε σημείο εξορυκτικής δραστηριότητας λιγνίτη από τα ορυχεία της ΔΕΗ, αλλά και χώρο απόθεσης των υλικών.
       
      Σύμφωνα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις η ΔΕΗ πρέπει να αποκαταστήσει την περιοχή, μια επιμήκη ζώνη 3,5 χιλιομέτρων και πλάτους από 250 μέχρι 850 μέτρα και προκήρυξε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό.
       
      Oπως είπε στο «Eθνος» η Μελίνα Ανδρεάδου, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας, «εκδήλωσαν ενδιαφέρον 370 φυσικά πρόσωπα ή ομάδες, πολλοί μάλιστα επισκέφτηκαν τον προς αποκατάσταση χώρο και τελικά υποβλήθηκαν 56 προτάσεις από αρχιτέκτονες από την Ελλάδα, την Κύπρο, Eλληνες αρχιτέκτονες που ζουν σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, ακόμη και ένας αρχιτέκτονας από τη... Χιλή».
       
      Πριν από λίγες μέρες έγινε στην Πτολεμαΐδα η εκδήλωση για την απονομή των βραβείων και όλες οι προτάσεις εκτίθενται μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2017 στο Παλαιοντολογικό-Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας.
       
      «Σχεδιάζουμε τη δημιουργία ενός πρότυπου πάρκου βιομηχανικής κληρονομιάς στην Πτολεμαΐδα, εδώ όπου είναι το Ρουρ της Ελλάδας, με απώτερο στόχο να αναδείξουμε την εργασιακή και τεχνολογική ιστορία της περιοχής», είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Μανώλης Παναγιωτάκης, στη διάρκεια εκδήλωσης για την επέτειο των 60 χρόνων των ορυχείων στη Δυτική Μακεδονία, που συνοδεύτηκε με τα εγκαίνια της έκθεσης.
       
      Πρωτιά
      Το πρώτο βραβείο απέσπασε η ομάδα topio7 από την Αθήνα, η οποία παρουσίασε την πρόταση «eco_corridor/οικολογικές διαδρομές».
       
      Οι αρχιτέκτονες Θανάσης Πολυζωίδης, Πανίτα Καραμανέα και Κατερίνα Ανδρίτσου οραματίστηκαν τη δημιουργία ενός οικολογικού διαδρόμου μέσα στην επίμαχη περιοχή. Συγκεκριμένα πρότειναν ένα σύστημα ροών και οικολογικών διαδρομών διαφορετικών χαρακτήρων και χρήσεων πολιτισμού, αναψυχής, αθλητικών, καθώς και καλλιεργειών. Πολλά φυτά και δέντρα θα «αγκαλιάζουν» τον χώρο, μέσα στον οποίο θα υπάρχουν μεταξύ άλλων αθλητικό πάρκο, αμφιθέατρο εκδηλώσεων, οπωρώνες, κηπευτικά. ?
       
      Δυτική Μακεδονία
      Η ενεργειακή καρδιά της χώρας
       

       
      Το δεύτερο βραβείο κέρδισε η ομάδα M5 Architects από τη Θεσσαλονίκη και οι αρχιτέκτονες Μιχάλης Γκουτζιαμάνης, Ελευθερία Δισλή, Αναστασία Παπαδοπούλου, Φίλιππος Παπαπέτρου, Βενετία Τσακαλίδου.
       
      Η ομάδα εργασίας εμπνεύστηκε τα «Γραμμικά Τοπία» και η πρότασή τους διερευνά τον διάλογο ανάμεσα στην τοπιακή φυσιογνωμία και το βιομηχανικό παρελθόν. Το θεματικό πάρκο αναψυχής αναδεικνύει εναλλακτικές ήπιες μορφές τουρισμού και πρωτοπορεί, καθώς εισάγει μια τροχιά βαγονιού, το οποίο θα κάνει μια πράσινη κυκλική διαδρομή, που θα παραπέμπει στον ταινιόδρομο μεταφοράς των υλικών εξόρυξης.
       
      Κύριοι πόλοι έλξης του πάρκου θα είναι το υπαίθριο μουσείο βιομηχανικής παραγωγής με τον επιμήκη υπόσκαφο χώρο έκθεσης «λαγούμι», το αμφιθέατρο υπαίθριων εκδηλώσεων, ένας χώρος αναψυχής με διαφορετικά είδη πανίδας και υδροχαρών φυτών, πίστα Motocross και μια πρότυπη φάρμα.
       
      «Από τη γη της Εορδαίας, 60 χρόνια πριν, ξεκίνησε να αναπτύσσεται μια τεράστια, για τα ελληνικά δεδομένα, δραστηριότητα. Σήμερα, με το έργο αυτό η εορδαϊκή γη γίνεται και πάλι σταθμός αναφοράς για μελλοντικές δράσεις, αυτή τη φορά στον σχεδιασμό του τοπίου» αναφέρει η κυρία Ανδρεάδου.
       
      Τα πρώτα έργα στη λιγνιτοφόρο περιοχή της Πτολεμαΐδας ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 1956 από τη ΛΙΠΤΟΛ, ιδιοκτησίας Μποδοσάκη. Η ΔΕΗ, που τότε ήταν στον έκτο χρόνο της λειτουργίας της, ανέλαβε τα ηνία της ανάπτυξης των λιγνιτωρυχείων και της ηλεκτροπαραγωγής εξαγοράζοντας από το 1959 την πλειοψηφία των μετοχών της ΛΙΠΤΟΛ και έθεσε αμέσως σε λειτουργία την πρώτη μονάδα του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού Πτολεμαΐδας.
       
      Το Αλιβέρι, η Πτολεμαΐδα και η Μεγαλόπολη αποτέλεσαν τα λιγνιτικά κέντρα, τα οποία τροφοδότησαν με το πολύτιμο εγχώριο ορυκτό καύσιμο τον εξηλεκτρισμό της Ελλάδας. Η δραστηριότητα όμως που έδωσε στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας τον χαρακτηρισμό «Ρουρ της Ελλάδας» ήταν ακριβώς η συστηματική αξιοποίηση των μεγάλων επιφανειακών λιγνιτικών κοιτασμάτων της, που ξεκίνησε το 1956 και έμελλε να σφραγίσει ανεξίτηλα την περιοχή, καθιστώντας την, συνάμα, ενεργειακή «καρδιά» της χώρας.
       
      Εκδηλώσεις
      Η ΔΕΗ προγραμματίζει μια σειρά εκδηλώσεων για να τιμήσει αυτά τα 60 χρόνια και η διοίκησή της στέλνει το μήνυμα ότι ο λιγνίτης θα συνεχίσει να διαδραματίζει και τις επόμενες δεκαετίες καθοριστικό ρόλο τόσο στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας όσο και στη θωράκιση της εθνικής οικονομίας έναντι των διακυμάνσεων των διεθνών τιμών πετρελαίου.
       
      ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
       
      Οι προτάσεις αξιολογήθηκαν από κριτική επιτροπή, στην οποία συμμετείχαν τέσσερις καθηγητές Αρχιτεκτονικών Σχολών από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Πανεπιστήμιο της Πάτρας και το αντίστοιχο της Θεσσαλίας και δόθηκαν τρία χρηματικά βραβεία, ύψους 9.800, 7.200 και 4.800 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41713/ptolemaida-architektonikos-diagonismos-gia-tin-anaplasi-1900-stremmaton - Έθνος ( ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ) - http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/oasi_prasinou_se_kraniou_topo-64780764/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τρόπους να βελτιώσει τη ρευστότητα, να μειώσει τις επισφάλειες αλλά και να κρατήσει τους πελάτες της, ψάχνει να βρει η ΔΕΗ, και για το λόγο αυτό ετοιμάζεται για νέο γύρο εκπτώσεων από τον Ιανουάριο.
       
      Σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί και η απόφαση να ανακοινώσει σύμφωνα με τις πληροφορίες στις αρχές Ιανουαρίου ότι όσοι συνεπείς καταναλωτές δεχθούν να προπληρώσουν την κατανάλωση ενός έτους σε ρεύμα, θα απολαμβάνουν έκπτωση 6%.
       
      Στην πράξη η κίνηση αυτή έχει διπλό στόχο. Επιχειρεί αφενός να αυξήσει τη ρευστότητα της ΔΕΗ, αφετέρου να “δέσει” τους πελάτες της για ένα χρόνο με δέλεαρ την έκπτωση 6%. Μένει να φανεί και πόσοι θα ανταποκριθούν στο μέτρο που προφανώς αφορά μεσαίες και μεγάλες καταναλώσεις, και όσους έχουν μια οικονομική επιφάνεια.
       
      Κινητικότητα όμως έχουμε και στο θέμα των ληξιπρόθεσμων. Σε αυτή τη συνεχή μάχη με τις επισφάλειες που δίνει, η ΔΕΗ ετοιμάζεται να ανακοινώσει στις 9 Ιανουαρίου νέο πρόγραμμα διακανονισμών. Εξετάζει μάλιστα να συμπεριλάβει σε αυτό ακόμη και πάγωμα χρεών (δηλαδή να μην προσαυξάνονται με τόκους) για όσους καταναλωτές οφείλουν στην επιχείρηση ποσά έως 1.000 ευρώ, και εφόσον εξυπηρετούν κανονικά τις δόσεις τους.
       
      Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στην κατηγορία όσων οφείλουν έως 1.000 ευρώ ανήκουν περίπου 1.000.000 πελάτες της ΔΕΗ. Στο ίδιο μήκος κύματος, εξετάζεται οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας, εφόσον "κρατούν" την οφειλή τους κάτω από τα 1.000 ευρώ, να ανταμείβονται με έκπτωση 8%-10%. Σήμερα τόσο οι συνεπείς καταναλωτές, όσο και εκείνοι που ναι μεν βρίσκονται σε ρύθμιση αλλά την εξυπηρετούν, απολαμβάνουν έκπτωση 15% στο ρεύμα. Δεν είναι σαφές αν η έκπτωση αυτή θα συνεχίσει να ισχύει και μετά τις 31 Δεκεμβρίου ή θα ανακοινωθεί κάποια άλλη.
       
      Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών επρόκειτο σύμφωνα με πληροφορίες να δημοσιοποιηθεί κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΗ. Πήρε ωστόσο αναβολή για τις 9 Ιανουαρίου, με το σκεπτικό να μην ανακοπεί το κύμα όσων σπεύδουν να διακανονίσουν τα χρέη τους έως τις 31 Δεκεμβρίου, οπότε και εκπνέει το ισχύον πρόγραμμα των 36 δόσεων.
       
      Το μέτρο των εκπτώσεων έχει οφέλη για τη ΔΕΗ, εγκυμονεί ωστόσο και κινδύνους, όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν χθες για το εννεάμηνο της ΔΕΗ. Τα οφέλη αφορούν καταρχήν στο μεγάλο "βραχνά" της επιχείρησης, δηλαδή τα ληξιπρόθεσμα χρέη, που όσο μειώνονται, τόσο πέφτουν και οι προβλέψεις της για τις επισφαλείς απαιτήσεις, όπου η μάχη καλά κρατεί.
       
      Ηδη, στο εννεάμηνο οι προβλέψεις της ΔΕΗ για επισφάλειες στη χαμηλή και μέση τάση μειώθηκαν κατά 215,3 εκατ ευρώ, και διαμορφώθηκαν στα 388 εκατ έναντι 603 εκατ. ευρώ. Και αυτό καθώς οι διακανονισμοί αρχίζουν να αποδίδουν αφού ως το τέλος του έτους υπολογίζεται ότι 600.000 πελάτες θα έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους, όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής της επιχείρησης Μ.Παναγιωτάκης. Εννοείται ότι η παροχή επιπλέον έκπτωσης σε όσους πληρώνουν τη δόση εμπρόθεσμα, αυξάνει τις πιθανότητες οι καταναλωτές αυτοί να συνεχίσουν να τηρούν το διακανονισμό, και άρα μειώνει τις επισφαλείς προβλέψεις της ΔΕΗ.
       
      Το "αλλά" είναι ότι οι εκπτώσεις έχουν αντίκτυπο στον τζίρο της ΔΕΗ. Στο εννεάμηνο ο κύκλος εργασιών της ΔΕΗ μειώθηκε με σχεδόν διψήφιο ποσοστό, κατά 9,2% ή 411 εκατ. ευρώ, (διαμορφώθηκε στα 4,04 δισ. ευρώ) τόσο λόγω των εκπτώσεων, όσο και λόγω της συνεχιζόμενης απώλειας μεριδίων. Σε επίπεδο πάντως κερδών υπήρξε αύξηση, καθώς διαμορφώθηκαν σε 69,5 εκατ. ευρώ έναντι 5,9 εκατ ευρώ πέρυσι.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/epidiokei-na-desei-pelates-gia-ena-hrono-i-dei-me-delear-epipleon-ekptosi-6
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Πάνω από 100 φορές τα συνιστώμενα όρια ασφαλείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, είναι τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Πεκίνο αλλά και σε άλλες πόλεις της βόρειας Κίνας, την παρούσα περίοδο.
       
      Μάλιστα, παρότι η πρώτη έκτακτη ειδοποίηση νέφους έλαβε χώρα το περασμένο Σάββατο, τα επίπεδα ρύπανσης ακόμα δεν έχουν υποχωρήσει. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του Σιτζιαζουάνγκ, της πρωτεύουσας της βόρειας επαρχίας Χεμπέι όπου, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, τα επίπεδα των μικροσωματιδίων (με διάμετρο κάτω από 2,5 χιλιοστά) έφτασαν τα 1.000 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, την στιγμή που το όριο του ΠΟΥ για τον ετήσιο μέσο όρο είναι μόλις 10 μικρογραμμάρια. Συνολικά, είκοσι δύο πόλεις έχουν μέχρι στιγμής εκδώσει «κόκκινες» ειδοποιήσεις, την υψηλότερη δυνατή προειδοποίηση ρύπανσης του αέρα.
       
      Να σημειωθεί πως οι ειδοποιήσεις ρύπανσης έχουν γίνει όλο και πιο διαδεδομένες στη βόρεια βιομηχανική ενδοχώρα της Κίνας, ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οπότε και η ζήτηση ενέργειας ανεβαίνει στα ύψη. Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ της Γερμανίας, το νέφος στην Κίνα προκαλεί κάθε χρόνο περίπου 1,4 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους.
       
      Πηγή: http://www.athensvoice.gr/kosmos/pekino-100-fores-pano-apo-ta-oria-asfaleias-einai-ta
       

       

       

       

       

       
      https://www.youtube.com/watch?v=460-qa8H87A
       
      Φωτογραφίες από το http://www.newsbeast.gr/world/arthro/2508310/pnigete-sto-nefos-gia-pempti-mera-to-pekino
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έχει μήκος 5,4 χλμ και θα επιταχύνει κατά 45 λεπτά τη διαδρομή που διαρκούσε δύο ώρες - Το πελώριο έργο κόστισε στο τουρκικό κράτος 1,15 δισεκατομμύρια ευρώ
       
      Το τεταμένο κλίμα που επικρατεί σήμερα στην Τουρκία, αλλά και τον υπόλοιπο πλανήτη, μετά τα χθεσινά τρομοκρατικά χτυπήματα δεν εμπόδισε τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να εγκαινιάσει σήμερα την πρώτη οδική σήραγγα που περνάει κάτω από τον Βόσπορο, στην Κωνσταντινούπολη.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=FX2vF8bG-QM
       
      Το φαραωνικών διαστάσεων έργο εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο του Τούρκου προέδρο να μεταμορφώσει την υποδομή της Τουρκίας. Από σήμερα, οι πολίτες αλλά και οι επισκέπτες της χώρας θα μπορούν να οδηγήσουν το αυτοκίνητό τους κάτω από τη θάλασσα του Βοσπόρου, διασχίζοντας το τούνελ που σχεδιάστηκε με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και το οποίο μειώνει το χρόνο που απαιτείται για το εν λόγω δρομολόγιο από τις 2 ώρες στα 15 λεπτά!
       

       
       
      Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, η σήραγγα «Ευρασία» έχει μήκος 5,4 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 3,4 χιλιόμετρα βρίσκονται κάτω από τον Βόσπορο. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά δαπανηρό έργο, που κόστισε στο τουρκικό κράτος 1,15 δισεκατομμύρια ευρώ.
       
      «Ήταν μια τεράστια πρόκληση» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών Αχμέτ Αρσλάν αναφορικά με την κατασκευή του τούνελ, το οποίο βρίσκεται σε βάθος 106 μέτρων από τον πυθμένα. «Νομίζω ότι η σήραγγα "Ευρασία" θα διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τη ζωή των κατοίκων της Κωνσταντινούπολης», συμπλήρωσε, αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι η τουρκική κυβέρνηση σχεδιάζει τώρα να χτίσει και τρίτο τούνελ, που θα έχει τρία επίπεδα για τη διέλευση σιδηρόδρομου αλλά και αυτοκινήτων».
       

       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.protothema.gr/world/article/638728/anoixe-i-proti-odiki-siragga-kato-apo-ton-vosporo/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.