Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • ilias

      Σας ενημερώνουμε ότι από σήμερα και εφεξής δεν θα υπάρχει η δυνατότητα ανάρτησης σχολίων στην κατηγορία των Ειδήσεων (τόσο στην Κεντρική σελίδα όσο και στην κατηγορία Ειδήσεις του Φόρουμ), μιας και το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκαν έντονες διαμάχες οι οποίες δημιουργούσαν ένα κάκιστο κλίμα μεταξύ μας και τελικά μόνο το διάλογο δεν προήγαγαν.
       
      Εκ της ομάδας Συντονισμού.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νέο σύστημα αδειοδότησης επιχειρήσεων αναμένεται να φέρει μέσα στον Ιούλιο το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, όπως προανήγγειλε την Πέμπτη 23/6 στην Πάτρα η υφυπουργός Βιομηχανίας Θεοδώρα Τζάκρη.
       
      Όπως τόνισε, το νέο σύστημα θα στοχεύει στην διαμόρφωση των κατάλληλων προϋποθέσεων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και την διαμόρφωση ενός πιο φιλικού περιβάλλοντος για το επιχειρείν και τις επενδύσεις.
       
      Το νέο σύστημα αδειοδότησης των επιχειρήσεων θα εφαρμοστεί αρχικά σε τρεις βασικούς τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας, ανέφερε η κα Τζάκρη, και δη στον τομέα της μεταποίησης τροφίμων και ποτών, στον τομέα των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος και στον τουριστικό τομέα.
       
      Η υφυπουργός Βιομηχανίας μίλησε σε εκδήλωση για την παρουσίαση του φόρουμ βιομηχανίας, η οποία οργανώθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας.
       
      Ειδικότερα, το νέο σύστημα θα παρέχει την δυνατότητα άμεσης ίδρυσης επιχειρήσεων και ελέγχου, μέσα σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Η έναρξη θα γίνεται με την γνωστοποίηση της λειτουργίας της επιχείρησης σε όλες τις αρμόδιες αρχές.
       
      Σε επόμενη φάση, όπως είπε η υφυπουργός Βιομηχανίας, θα ακολουθήσει η απλούστευση της αδειοδότησης στις μεταλλευτικές και εξορυκτικές επιχειρήσεις, στα έξυπνα επιχειρηματικά πάρκα, κ.ά.
       
      Ταυτόχρονα, το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης προχωρά στην υλοποίηση ενός έργου πληροφορικής, για την on-line εξυπηρέτηση του συστήματος αδειοδότησης των επιχειρήσεων που θα παραδοθεί σταδιακά έως το τέλος του 2018.
       
      Στη συνέχεια, η Θεοδώρα Τζάκρη αναφέρθηκε στην λειτουργία του φόρουμ βιομηχανίας, το οποίο όπως είπε, σε μόλις δύο μήνες, κατάφερε, μέσα από την συνεργασία όλων των συμμετεχόντων φορέων, να παρουσιάσει ένα σχέδιο ενίσχυσης της παραγωγικής βάσης της χώρας, με στόχο την ανασυγκρότησή της. Το σχέδιο αυτό βρίσκεται σε επεξεργασία στα αρμόδια υπουργεία για την διαμόρφωση των προτεινόμενων πολιτικών το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
       
      Αφορά στην ενίσχυση δυναμικών κλάδων της οικονομίας, τη διασύνδεση της βιομηχανίας με την καινοτομία και την έρευνα, την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τη μείωση του κόστους ενέργειας στη βιομηχανία, τα έξυπνα χρηματοδοτικά εργαλεία και τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από αξιολόγηση της χώρας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προκύψει ότι το Δίκτυο Natura 2000 της Ελλάδας χρειάζεται να συμπληρωθεί με νέες περιοχές ώστε να θεωρείται επαρκές σε ότι αφορά στην προστασία των τύπων οικοτόπων και των ειδών κοινοτικού ενδιαφέροντος. Σημειώνεται ότι για το θέμα αυτό έχει αποσταλεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετική επιστολή EU PILOT.
       
      Με βάση μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ (ΕΠΠΕΡΑΑ – έργο εποπτείας) αλλά και λοιπές τεκμηριωμένες μελέτες και χρησιμοποιώντας κατάλληλα κριτήρια, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ο Αν. Υπουργός, Γιάννης Τσιρώνης, έχουν καταλήξει σε πρόταση 100 νέων περιοχών Natura 2000, η οποία θα παραμείνει αναρτημένη στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ από 22.6.2016 μέχρι 22.7.2016 Στην αναφερόμενη ιστοσελίδα υπάρχει συγκεντρωτικός πίνακα των προτεινόμενων περιοχών με τα χαρακτηριστικά τους, χάρτης του συνόλου των περιοχών καθώς και της κάθε περιοχής ξεχωριστά σε μορφή εικόνας, χάρτες των προτάσεων σε GIS και το σχετικό τεύχος με την αξιολόγηση του συντονιστή του έργου της εποπτείας.
       
      Οι προτάσεις αφορούν σε 68 Τόπους Κοινοτικής Σημασίας (ΤΚΣ), 32 Ζώνες Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) και 1 περιοχή που προτείνεται ταυτόχρονα ως ΤΚΣ και ΖΕΠ. Ορισμένες περιοχές προτείνονται ως επεκτάσεις υφιστάμενων και ορισμένες ως νέες περιοχές. Σε αρκετές περιοχές, με την προστασία ενός είδους – στόχου, προστατεύονται παράλληλα και άλλα είδη κοινοτικού ενδιαφέροντος.
       
      Οι προτάσεις αφορούν κατά κύριο λόγο στο θαλάσσιο τμήμα του Δικτύου Natura 2000. Σε ότι αφορά στις ΖΕΠ, βασικό άξονα της πρότασης αποτελούν οι Σημαντικές Περιοχές για τα Πουλιά της Ελλάδας (ΙΒΑ). Η επιλογή αυτή συνάδει με τη νομολογία του ΣτΕ που πρόσφατα σε απόφασή του αναγνώρισε καθεστώς θεσμικής προστασίας για τις περιοχές ΙΒΑ αντίστοιχο με αυτό των ΖΕΠ. Δεν προτείνονται χερσαίες περιοχές ως ΖΕΠ καθώς σύμφωνα με απόφαση του Κολλεγίου των Επιτρόπων το Νοέμβριο 2011 το δίκτυο των χερσαίων ΖΕΠ της χώρας θεωρείται επαρκές. Περαιτέρω, χρησιμοποιήθηκε σε γενικές γραμμές ως κριτήριο το αναφερόμενο στην Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου της 25/10/2007 για την κάλυψη των χερσαίων ΙΒΑ από τις ελληνικές ΖΕΠ, ότι κάθε ΙΒΑ θα πρέπει να καλύπτεται από ΖΕΠ σε ποσοστό μεγαλύτερο από 50%.
       
      Συνολικά, ο αριθμός και η έκταση των περιοχών που προτείνονται ως νέες περιοχές Natura 2000 έχει ως εξής:
      ΤΥΠΟΣ Αριθμός Έκταση χέρσου (ha) Έκταση θάλασσας (ha) ΤΚΣ χερσαίοι 39 47.433 ΤΚΣ θαλάσσιοι 28 1.011.293 ΖΕΠ θαλάσσιοι 32 844.343 ΤΚΣ – ΖΕΠ θαλάσσιοι 1 75.686 ΣΥΝΟΛΟ 100 47.433 1.931.322
       
      Μετά την αφαίρεση των αλληλεπικαλύψεων εκτάσεων από το ήδη υφιστάμενο Δίκτυο καθώς και των αλληλεπικαλύψεων των προτεινόμενων νέων εκτάσεων, οι προτάσεις νέων περιοχών καλύπτουν έκταση που ανέρχεται σε 1.590.738 ha και καλύπτει περίπου 0,36% της χέρσου και 17,0% των εθνικών χωρικών υδάτων.
       
      Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο Δίκτυο Natura 2000 αποτελείται από 419 περιοχές που καλύπτουν 27,2% της έκτασης της χέρσου και 6,12% των χωρικών υδάτων.
       
      Εκτιμάται ότι με τις συγκεκριμένες προτάσεις καλύπτεται επαρκώς το χερσαίο Δίκτυο Natura 2000 της χώρας. Σε ότι αφορά στο θαλάσσιο θα πραγματοποιηθεί νέα αξιολόγηση σε επίπεδο βιογεωγραφικής ζώνης.
       
      Σχετικά αρχεία πρότασης
       
      Σχετικοί χάρτες
       
      http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=232&language=el-GR
       
      Τα σχόλια της διαβούλευσης αποστέλλονται στο e-mail: [email protected]
      Περισσότερα...

      0

    • dionysg

      Σύμφωνα με πληροφορίες του B2Green.gr, φαίνεται πως στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεξεργάζονται την κατάργηση των εξετάσεων για την κατοχύρωση της ιδιότητας του ενεργειακού επιθεωρητή.
       
      Σε αυτή την περίπτωση, το πιθανότερο σενάριο από αυτά που βρίσκονται στο τραπέζι μέχρι στιγμής, θα είναι η επικράτηση ενός συστήματος παρόμοιου με αυτό που ισχύει για τους ελεγκτές δόμησης. Προφανώς, στην τελική απόφαση και στις λεπτομέρειές της, θα συνυπολογιστεί και το γεγονός πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 550 ενεργειακοί επιθεωρητές οι οποίοι πέρασαν επιτυχώς τη διαδικασία των εξετάσεων.
      Στην κατεύθυνση αυτή, λύση υπέρ των σημερινών μόνιμων επιθεωρητών ενδέχεται να αποτελέσει η διαφοροποίηση, στα δικαιώματα διενέργειας των ενεργειακών επιθεωρήσεων.
       
      Αυτό που σίγουρα «καίει» το Υπουργείο είναι η ταχύτητα με την οποία θα πρέπει να κινηθεί, έτσι ώστε να ετοιμάσει εμπρόθεσμα τη σχετική τροπολογία, μιας και πλέον οι καθημερινές ανάγκες της αγοράς, είναι μεγάλες, τόσο λόγω της υποχρεωτικότητας των ΠΕΑ & στα πολύ μικρά διαμερίσματα όσο και λόγω της υποχρεωτικής σύνδεσής τους με τα μισθωτήρια συμβόλαια στο taxis.
       
      Στο B2Green.gr παρακολουθούμε συστηματικά το θέμα των ενεργειακών επιθεωρητών και για ότι νεότερο προκύψει θα σας ενημερώσουμε με νέα ανάρτηση.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/36084/erchetai-i-katargisi-exetaseon-gia-tin-idiotita-tou-energeiakou-epitheoriti
      Περισσότερα...

      31

    • Engineer

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τροποποίησε την ΚΥΑ σύστασης του Ταμείου «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», προκειμένου να ενταχθούν περισσότεροι δικαιούχοι στο υφιστάμενο, απερχόμενο, πρόγραμμα.
       
      Συγκεκριμένα, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που φέρει τις υπογραφές του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνου Σκουρλέτη και του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Αλέξανδρου Χαρίτση, γίνονται οι αναγκαίες μεταβολές ώστε πόροι από τις επιστροφές των δανείων να διατεθούν στο σκέλος του προγράμματος για την κάλυψη περισσότερων δικαιούχων, οι οποίοι αν και είχαν υποβάλλει εμπρόθεσμα τις αιτήσεις τους, δεν στάθηκε δυνατό να ενταχθούν στο πρόγραμμα την προηγούμενη περίοδο, λόγω εξάντλησης των σχετικών κονδυλίων, ήδη από το 2014.
       
      Οι εν λόγο πόροι σε συνδυασμό με πόρους που θα διατεθούν από τα δικαιώματα εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, καθώς επίσης και πόρους από τους τόκους των κεφαλαίων του Ταμείου θα μπορέσουν να διασφαλίσουν τη δυνατότητα υπαγωγής περίπου 8.000 εκ των εκκρεμουσών αιτήσεων στο υφιστάμενο πρόγραμμα.
       
      Εντός του Ιουλίου αναμένεται να εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις υπαγωγής και να ειδοποιηθούν οι δικαιούχοι για την υπογραφή των δανειακών συμβάσεων.
       
      Σημαντική παράμετρος της τροποποίησης της ΚΥΑ είναι ότι οι πόροι που θα διατεθούν αυτή τη φορά είναι αποκλειστικά εθνικοί, παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς.
       
      Σημειώνεται ότι τους επόμενους μήνες θα οριστικοποιηθεί το νέο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον», στο πλαίσιο του οποίου θα μπορούν, εφόσον διατηρείται το ενδιαφέρον, να υποβληθούν εκ νέου, και με μικρές τροποποιήσεις, οι αιτήσεις των δικαιούχων που δεν εντάχθηκαν στο υφιστάμενο πρόγραμμα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το πράσινο φως για ακόμα μία βιομηχανικού τύπου εγκατάσταση ΑΠΕ έδωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης για την ανατολική Κρήτη.
       
      Παρά τη σαφή αντίθεση της τοπικής κοινωνίας αλλά και την αντίρρηση της Περιφέρειας Κρήτης για την ανάπτυξη ηλιοθερμικών μονάδων, λόγω των επιβαρυντικών συνεπειών τους για το περιβάλλον και κυρίως λόγω της μεγάλης έκτασης γης που καταλαμβάνουν, ο υπουργός ενέκρινε την πρόταση της κοινοπραξίας των επιχειρήσεων Βαρδινογιάννη (Motor Oil Hellas) και της Nur Energy.
       
      Η απόφαση αφορά την επέκταση της εκδοθείσας άδειας για δημιουργία ηλιοθερμικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη θέση «Πλαγιές Αθερινόλακκου» του Δήμου Σητείας, σε συνολική ισχύ 52 ΜW, από τα 38 που έχουν αδειοδοτηθεί στο παρελθόν (εντός όμως διαφορετικού νομικού πλαισίου για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά).
       
      Σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη, το έργο θα καταλαμβάνει συνολικά περίπου 1.700 στρέμματα γης με 24.000 ηλιοστάτες, επιφάνειας 19 τ.μ. ο καθένας.
       
      Ο ηλιοθερμικός σταθμός παράγει ενέργεια μέσω της αντανάκλασης της ηλιακής ακτινοβολίας από τους ηλιοστάτες σε έναν κεντρικό συλλέκτη που βρίσκεται στην κορυφή ηλιακού πύργου.
       
      Από εκεί θερμαίνεται μια δεξαμενή νερού το οποίο μετατρέπεται σε θερμό ατμό, που τελικά χρησιμοποιείται σε στρόβιλο-γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Η εγκατάσταση τέτοιων έργων απαιτεί τεράστιες επίπεδες εκτάσεις για την τοποθέτηση των ηλιοστατών, κάτι που δεν συναντά κανείς στα βουνά της Σητείας και άρα θα προκύψει ευρείας έκτασης αλλαγή της μορφολογίας της περιοχής.
       
      Τις ενστάσεις των τοπικών φορέων τροφοδοτεί επιπλέον η μεγάλη ποσότητα νερού που θα καταναλώνει το έργο, ενώ συνολικά για την Κρήτη αποτελεί «αιτία πολέμου» η θεσμοθέτηση της χρήσης των γεωτρήσεων για ενεργειακά έργα, τη στιγμή που υπάρχουν τεράστιες ανάγκες για ύδρευση και άρδευση σε όλο το νησί.
       
      Τα υδατικά αποθέματα
       
      Ειδικά στην ξηρή περιοχή της Σητείας, με τις ελάχιστες πηγές νερού, θα αποτελέσει πλήγμα η προβλεπόμενη ετήσια κατανάλωση των 124.000 κυβικών από τον ηλιοθερμικό σταθμό, ο οποίος θα τροφοδοτείται με νερό και από γεώτρηση της περιοχής.
       
      Σε συνδυασμό με άλλες «υδροβόρες» δραστηριότητες για τις οποίες το υπουργείο Περιβάλλοντος δίνει έγκριση, όπως το γειτονικό γκολφ στη Μονή Τοπλού, η συγκεκριμένη «επένδυση» δημιουργεί προβληματισμό για τα υδατικά αποθέματα της περιοχής.
       
      Σοβαρό ζήτημα επίσης αποτελεί η πρόβλεψη για μονάδα αποθήκευσης της παραγόμενης ενέργειας, η οποία εγγυάται την παροχή ρεύματος στο σύστημα για πέντε ώρες σε περιόδους αραιής νέφωσης.
       
      Η ενέργεια θα αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές υγροποιημένου άλατος (μείγμα νιτρικού νατρίου και καλίου) το οποίο φτάνει σε θερμοκρασίες 400 έως 600 βαθμών Κελσίου.
       
      Το στοιχείο αυτό μετατρέπει την «πράσινη» ενέργεια σε μια βιομηχανικού τύπου εγκατάσταση η οποία μάλιστα ενέχει και κίνδυνο ατυχήματος από πιθανή έκρηξη σε περίπτωση ανάμειξης του υπέρθερμου ατμού με τα υγροποιημένα άλατα.
       
      Εξ αυτού του λόγου, τα έργα με μεγάλες μονάδες αποθήκευσης ενέργειας συγκαταλέγονται στις επικίνδυνες εγκαταστάσεις της Οδηγίας Sevezo.
       
      Η Περιφέρεια Κρήτης, στις παρατηρήσεις που έχει στείλει ως προς την αναθεώρηση του χωροταξικού σχεδιασμού του νησιού, στο υπουργείο Περιβάλλοντος, έχει ζητήσει να μην υπάρξει καμία νέα αδειοδότηση για ηλιοθερμικούς σταθμούς στο νησί, ενώ έχει απειλήσει πως αν δεν γίνουν δεκτές οι προτάσεις της θα προσφύγει κατά του σχετικού νόμου στο ΣτΕ.
       
      Σοβαρή επιπλοκή
       
      Για το συγκεκριμένο έργο ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Καλογερής τονίζει στην «Εφ.Συν.» πως «είχε πάρει θετική γνωμοδότηση από το Περιφερειακό Συμβούλιο καθώς ήταν το πρώτο αντίστοιχο που μας ήρθε. Και τότε όμως η έγκριση αφορούσε τα 38 MW και όχι την επέκταση σε 52 MW. Στην πορεία ζητήσαμε συνολικά τη μη χωροθέτηση τέτοιων μονάδων στην Κρήτη λόγω της τεράστιας έκτασης που καταλαμβάνουν και των μεγάλων παρεμβάσεων που απαιτούν στη γεωμορφολογία του τόπου».
       
      Σοβαρή εμπλοκή, τέλος, έχει προκύψει με το συγκεκριμένο έργο ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης όπου έχει χωροθετηθεί.
       
      Ενώ αρχικά η έκταση θεωρούνταν «δημοτική», γεγονός που θα απέφερε σημαντικό έσοδο στο ταμείο του Δήμου Σητείας, στην πορεία χαρακτηρίστηκε «δασική», εξανεμίζοντας τις προσδοκίες για ανταποδοτικά οφέλη στην περιοχή.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/siteia-amfilegomenes-ependyseis
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Από την 1η Δεκεμβρίου 2016 αναλαμβάνει η γερμανική Fraport τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, όπως ανέφερε ο Στέφαν Σούλτε, πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, μιλώντας στο γεύμα που παρέθεσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ελλάδος, στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών του.
       
       
      Κατά τη διάρκεια ομιλίας του, ο κ. Σούλτε προέβλεψε πως η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θα ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, σημειώνοντας πως το έργο παραχώρησης των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία επένδυση ιδιαίτερης σημασίας για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη.
       
      «Τα οικονομικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες από τη σωστή διαχείριση των αεροδρομίων, όπως έχει αποδειχτεί διεθνώς, μπορεί να είναι εντυπωσιακά. Η επένδυση στις υποδομές της Ελλάδας θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού», είπε χαρακτηριστικά.
       
      Αναφερόμενος στην υπογραφή από τη Fraport της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τόνισε ότι ανοίγει ο δρόμος για μια σημαντική επένδυση σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων για την ελληνική οικονομία. Πρόκειται για μια συμφωνία που προβλέπει την καταβολή κεφαλαίων ύψους 1,234 δισ. ευρώ, όπως και ετήσιου μισθώματος 22,9 εκατ. ευρώ, καθώς και ενός ποσοστού επί των EBITDA των αεροδρομίων. Επιπλέον, όπως είπε, για το σύνολο των 14 αεροδρομίων, θα υλοποιηθούν επενδυτικά σχέδια ύψους περίπου 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020.
       
      «Το όλο επενδυτικό πλάνο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, καθώς αναμένεται να προωθήσει κάθε περιοχή ως αυτόνομο τουριστικό προορισμό. Έτσι, η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η τόνωση του τουρισμού θα ενισχύσουν την απασχόληση σε παράπλευρους τομείς της οικονομίας, προσφέροντας ευκαιρίες σε τοπικές επιχειρήσεις και φορείς παροχής υπηρεσιών», τόνισε ο πρόεδρος της Fraport. Μάλιστα, υποστήριξε πως η εταιρεία διαχείρισης των 14 αεροδρομίων έχει δεχτεί ήδη 1.700 βιογραφικά, στο πλαίσιο στελέχωσης των γραφείων της στην Ελλάδα.
       
      Ο πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Ελλάδα Πέτερ Σόοφ, μιλώντας στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου, τόνισε ότι «με την πρόσφατη επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης του τρέχοντος προγράμματος βοήθειας προς την Ελλάδα επετεύχθη ένα σημαντικό βήμα προς την σταθεροποίηση.
       
      Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα συνεχίζει να στηρίζει την Ελλάδα στην πορεία εξόδου της από την κρίση. Γι' αυτό τον σκοπό θέλουμε να ενισχύσουμε, μεταξύ άλλων, τη συνεργασία μας στον τομέα της επέκτασης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της ενεργειακής απόδοσης», ανέφερε ο Γερμανός πρέσβης.
       
      Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Μιχάλης Μαΐλλης, τόνισε ότι το τρίτο μνημόνιο, αν και προβλέπει ένα στενό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης όλων των μεταρρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος, κινείται απόλυτα σε λάθος κατεύθυνση, θέτοντας ως στόχο πλεονάσματα της τάξεως του 3,5%, τα οποία επιτείνουν περαιτέρω την ύφεση, καταδικάζοντας τη χώρα σε έναν μόνιμο οικονομικό φαύλο κύκλο.
       
      «Η υπερφορολόγηση σε όλο το φάσμα της οικονομίας, εκτός του ότι ενισχύει τη φορο-αποφυγή, σε συνδυασμό με τη νέα μείωση των εισοδημάτων, μειώνει περαιτέρω την ιδιωτική κατανάλωση και αναιρεί κάθε αναπτυξιακή προοπτική», τόνισε ο κ. Μαΐλλης, προσθέτοντας ότι «η λύση στο ελληνικό δημοσιονομικό πρόβλημα μπορεί να είναι εφικτή μόνο εφόσον στηρίζεται σε έναν ρεαλιστικό στόχο πλεονάσματος και σε μία πολιτική με ισχυρά μέτρα για την αύξηση του ΑΕΠ».
       
      Επίσης, ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου επέμεινε στη χορήγηση κινήτρων για τη δημιουργία νέων, μικρομεσαίων, δυναμικών επιχειρήσεων, ενώ χαρακτήρισε ως αναγκαία τη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών για ένα σταθερό πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, ένα φιλικό επιχειρηματικό κλίμα, ένα υγιές τραπεζικό σύστημα, καθώς και μία σταθερή και ανταγωνιστική φορολογία που να αποτελεί κίνητρο για την επιχειρηματικότητα και τις νέες επενδύσεις.
       
      Τέλος, ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, αναφέρθηκε στις στενές εμπορικές και επενδυτικές σχέσεις Ελλάδας-Γερμανίας, τονίζοντας πως οι γερμανικές εταιρείες έχουν διαθέσει στην Ελλάδα κεφάλαια που ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ τα τελευταία δύσκολα χρόνια, απασχολώντας 29.000 εργαζόμενους και παράγοντας τζίρο της τάξεως των 7 δισ. ευρώ. Προσέθεσε, δε, ότι το 9,6% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών κατευθύνεται στη Γερμανία, ενώ το 16,8% των προϊόντων που εισάγει ετησίως η Ελλάδα προέρχονται από τη Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Apo_1i_Dekembriou_tou_2016_analambanei_i_Fraport/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Καθησυχαστική εμφανίζεται η κυβέρνηση μετά τη διαρροή πληροφοριών από τις Βρυξέλλες που μιλούν για τον κίνδυνο «παγώματος» όλων των πληρωμών για τα προγράμματα 2014-2020 προς την Ελλάδα.
       
      Με ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομίας διαβεβαιώνει ότι τα προγράμματα συνεχίζονται απρόσκοπτα βάσει των τ εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
       
      Νωρίτερα, πάντως, εσωτερική επιστολή της Κομισιόν που έφερε στο φως της δημοσιότητας το New Europe μιλούσε για αναστολή των προγραμμάτων λόγω έρευνας της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία εγκαλεί δεκάδες τεχνικές εταιρείες για μη τήρηση των κανόνων ανάθεσης δημοσίων έργων τα τελευταία τουλάχιστον 27 χρόνια
       
      Όπως αναφέρει το New Europe, παρότι η επιστολή διανεμήθηκε εσωτερικά στις 17 Ιουνίου, η απόφαση δεν θα ανακοινωθεί πριν την ολοκλήρωση της επίσκεψης του Jean Claude Juncker στη χώρα που πραγματοποιείται σήμερα.
       
      Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή Περιφερειακής Ανάπτυξης της ΕΕ, Walter Defaa, που υπογράφει την επιστολή, οι αρχές έχουν «ήδη ταυτοποιήσει ως συμμετέχουσες στο καρτέλ όλες τις μεγάλες ελληνικές και ξένες κατασκευαστικές που δραστηριοποιούνταν στη χώρα» και κάποια από αυτά “σίγουρα έχουν συγχρηματοδοτηθεί από κονδύλια της ΕΕ”. Όπως προσθέτει ο κ. Deffaa, περαιτέρω πληρωμές δεν θα γίνουν “αν δεν διασφαλιστεί η νομιμότητα των δαπανών”.
       
      Στην ανανεωμένη εκδοχή του άρθρου του, πάντως, το New Europe επικαλείται πηγή του Μαξίμου που αναφέρει πως έχουν ληφθεί διαβεβαιώσεις από την Κομισιόν πως δεν θα διαχειριστεί το θέμα με τον τρόπο που αναφέρεται στην επιστολή.
       
      Η απάντηση του υπουργείου Οικονομίας
       
      «Τα προγράμματα ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 συνεχίζονται απρόσκοπτα βάσει των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», υπογραμμίζει το υπουργείο Οικονομίας σχολιάζοντας τις διαρροές σχετικά με την φημολογούμενη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για ενδεχόμενη ύπαρξη καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο.
       
      Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού διευκρινίζει τα ακόλουθα:
      Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκεται σε εξέλιξη και το πόρισμά της αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα. Αφορά συμβάσεις μεγάλων δημοσίων έργων των προηγούμενων τεσσάρων προγραμματικών περιόδων.
      Οι ελληνικές αρχές σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολουθούν το θέμα και θα προβούν σε όλες τις διορθωτικές κινήσεις που απαιτούνται και προβλέπονται στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς σε σχέση με τις υπό έρευνα συμβάσεις.
      Ως εκ τούτου, τα προγράμματα ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 συνεχίζονται απρόσκοπτα βάσει των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/kindynos-gia-mploko-stis-pliromes-tou-espa/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η υπερφορολόγηση στην αγορά καυσίμων, αποτέλεσμα της κοντόφθαλμης πολιτικής που ακολουθήθηκε – και συνεχίζει να ακολουθείται – τα τελευταία χρόνια εκτός του ότι έχει αποδώσει λίγα στο μέτωπο των εσόδων, εξαιτίας της πτώσης της κατανάλωσης, αλλά επιπρόσθετα έχει δημιουργήσει συνθήκες «νέας άνθισης» των φαινομένων παράνομης διακίνησης. Και αυτό παρά το γεγονός ότι σχετικά πρόσφατα έγινε το μεγάλο βήμα της εγκατάστασης των συστημάτων εισροών εκροών στα πρατήρια, που θεωρητικά περιορίζει δραστικά το πεδίο όσων επιδιώκουν να αποκομίζουν οφέλη από την παράνομη διακίνηση.
       
      Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες για νέες μελέτες που διαπιστώνουν αύξηση στο φαινόμενο της «κλοπής στην αντλία», δηλαδή της παράδοσης μικρότερων ποσοτήτων καυσίμων από ειδικά ρυθμισμένες αντλίες. Οι πληροφορίες αυτές προκάλεσαν την αντίδραση κύκλων των πρατηριούχων, οι οποίοι τονίζουν ότι δεν μπορούν να «στοχοποιούνται» ως το μοναδικό κομμάτι της αγοράς που ευθύνεται για φαινόμενα παράνομης διακίνησης καυσίμων.
       
      Στην πραγματικότητα εκείνο το οποίο έχει συμβεί, αφήνοντας πεδίο δόξης λαμπρό για έκνομες δραστηριότητες, είναι ότι το σύστημα εισροών εκροών ουσιαστικά δε λειτουργεί, αφού δεν υπάρχουν έλεγχοι, δεν γίνονται διασταυρώσεις στοιχείων, ενώ και το σύστημα εμφανίζει σημαντικά κενά και τρύπες.
       
      Δηλαδή όπως τονίζουν πηγές της αγοράς, αυτή τη στιγμή η ΓΓΠΣ δεν πραγματοποιεί ελέγχους: «κάθε βράδυ στις 11.50 οι πρατηριούχοι στέλνουν τα στοιχεία τους, αλλά δεν γίνονται έλεγχοι και διασταυρώσεις, γιατί οι υπηρεσίες λένε ότι δεν έχουν προσωπικό». Το ίδιο βεβαίως ισχύει και για όλους τους κρίκους διακίνησης καυσίμων που επίσης διατηρεί συστήματα εισροών εκροών που ελέγχουν τις ποσότητες που διακινούνται. Οι έλεγχοι αυτοί και οι διασταυρώσεις στοιχείων ωστόσο αποτελούν το πρώτο και βασικό βήμα ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο της παράνομης διακίνησης καυσίμων.
       
      Την ίδια στιγμή το σύστημα εισροών εκροών έχει στηθεί εξαρχής με λάθος τρόπο, χωρίς ενιαίο λογισμικό και οι περί τους 15 εγκαταστάτες που δραστηριοποιήθηκαν για τον εξοπλισμό των πρατηρίων στην ελληνική αγορά χρησιμοποίησαν το δικό τους λογισμικό, βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών που είχαν οριστεί από το κράτος. Θεωρητικά δηλαδή υπάρχει παράθυρο για να υπάρξουν παρεμβάσεις, παράθυρο που για να κλείσει απαιτούνται επίσης έλεγχοι, από υπηρεσίες που δεν έχουν προσωπικό.
       
      Το βασικότερο πρόβλημα όμως στην αγορά καυσίμων, είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μια πλήρης και αναλυτική καταγραφή των δεξαμενών καυσίμων που υπάρχουν στη χώρα. Αυτό αφήνει ανοιχτή τη δυνατότητα για παράνομη διακίνηση καυσίμων. Εδώ υπάρχει ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα αφού στα νόμιμα πρατήρια και στις νόμιμες εγκαταστάσεις, υπάρχει έστω και με τα γνωστά προβλήματα και εμπόδια μια υποτυπώδης καταγραφή των ποσοτήτων που μπαίνουν και βγαίνουν. Αντίθετα ο κύριος όγκος της παράνομης διακίνησης εικάζεται ότι πραγματοποιείται από μη καταγεγραμμένες δεξαμενές, που δεν έχουν αντίστοιχες αυστηρές διαδικασίες, όπως οι επίσημες εγκαταστάσεις. Το τρίτο βήμα λοιπόν απέναντι στη παράνομη διακίνηση καυσίμων είναι η καταγραφή και ο έλεγχος όχι μόνο των εγκαταστάσεων των πρατηρίων, των εταιρειών εμπορίας και των διυλιστηρίων αλλά όλων των αποθηκευτικών χώρων καυσίμων που υπάρχουν στην ελληνική αγορά και που αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκτός των ραντάρ των – έστω και περιορισμένων – ελέγχων των αρχών.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/doron-adoron-ta-systimata-eisroon-ekroon-exaitias-ton-anyparkton-eleghon-ta-tria-vimata-ston
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ραντεβού το… Σεπτέμβριο, όταν και θα προκηρυχθεί η πρώτη υποχρεωτική δημοπρασία ηλεκτρικής ενέργειας, δίνουν με τη ΔΕΗ οι ιδιώτες του ρεύματος.
       
      Τρία είναι τα δεδομένα που διαμορφώνουν το από εδώ και πέρα παιχνίδι στην αγορά λιανικής, το οποίο διανύει μια μάλλον υποτονική περίοδο ενόψει και των ανατροπών που έρχονται μέσα στο επόμενο δίμηνο.
       
      Οι ιδιώτες της λιανικής έχουν πλέον αποσπάσει από τη ΔΕΗ ένα μερίδιο κοντά στο 10%. Ταυτόχρονα έχουν παρατείνει τις τρέχουσες προσφορές τους έως και τα τέλη Ιουνίου. Το ποσοστό αυτό του 10% δεν αναμένεται να παρουσιάσει αξιοσημείωτες μεταβολές έως το Σεπτέμβριο.
       
      Από την 1η Ιουλίου ξεκινά η μείωση κατά 15% των τιμολογίων της ΔΕΗ, η οποία και εκτιμάται ότι θα κρατήσει πάνω – κάτω τα σημερινά μερίδιά της, καθώς και ότι θα "μαζέψει" κάποιες διαρροές.
       
      Έως το τέλος Σεπτεμβρίου θα προκηρυχθεί η πρώτη δημοπρασία ηλεκτρικής ενέργειας ΝΟΜΕ, σε ποσοστό ίσο με το 8% της ποσότητας του ρεύματος που διακινήθηκε το 2015 στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Η φυσική παράδοση των προϊόντων θα γίνει εντός του τέταρτου τριμήνου του 2016.
       
      Αυτό σημαίνει ότι το Σεπτέμβριο, με ξεκαθαρισμένο το τοπίο, θα ξεκινήσει ουσιαστικά και η μεγάλη μάχη του ανταγωνισμού στη λιανική του ρεύματος. Ενόψει των φθινοπωρινών εξελίξεων, και ακριβώς επειδή η τρέχουσα περίοδος θεωρείται εμπορικά "ουδέτερη", η μάχη προσέλκυσης νέων πελατών έχει κάπως ατονήσει.
       
      Δεν σημαίνει αυτό φυσικά ότι ο ανταγωνισμός θα καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια τους δυο καλοκαιρινούς μήνες που μεσολαβούν ως το Σεπτέμβριο. Ενόψει των νέων μειωμένων κατά 15% τιμολογίων της ΔΕΗ από την 1η Ιουλίου, το πιθανότερο είναι ότι οι ιδιώτες του ρεύματος θα επανεξετάσουν τη στρατηγική τους, αλλά σε κάθε περίπτωση, εφόσον γίνουν κάποιες κινήσεις, δεν θα είναι παρά "διορθωτικές".
       
      Σε κάθε περίπτωση η μάχη του φθινοπώρου θα ξεκινήσει από τα επίπεδα του 10%. Τα τελευταία επίσημα στοιχεία έδειξαν ότι το Μάιο το μερίδιο των ιδιωτών ανήλθε στο 9,46% έναντι 8,62% τον Απρίλιο, αυξήθηκε δηλαδή κατά 0,8%. Αντίστοιχα, το μερίδιο της ΔΕΗ υποχώρησε στο 90,5% έναντι 91,38% τον Απρίλιο.
       
      Όσο για την τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας, την έχει "φωτογραφίσει" η ίδια η κίνηση της ΔΕΗ να μειώσει κατά 15% τα τιμολόγιά της. Με δεδομένο ότι η τιμή εκκίνησης πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους προμηθευτές να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τα (μειωμένα κατά 15%) τιμολόγια της ΔΕΗ, προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδιά τους, θεωρείται βέβαιον ότι αυτή θα καθοριστεί πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα στα οποία κινείται σήμερα η Οριακή Τιμή Συστήματος.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/apo-ta-epipeda-toy-10-i-mahi-toy-fthinoporoy-sti-lianiki-toy-reymatos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο κλάδος της ηλιακής ενέργειας γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη. Από τα 227 φωτοβολταϊκά Γιγαβάτ που είναι εγκατεστημένα το 2015, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 4.500 Γιγαβάτ το 2050, μια αύξηση της τάξης του 1.800%.
       
      Μπορεί περισσότερη ηλιακή ισχύς να μεταφράζεται σε οφέλη για το Κλίμα, την οικονομία και την παγκόσμια κοινότητα, αλλά σε περίπου 30 χρόνια ο άνθρωπος θα έρθει αντιμέτωπος με την πρώτη -και τεράστια- φουρνιά ηλιακών ηλεκτρονικών αποβλήτων καθώς τα φωτοβολταϊκά πάνελ θα έχουν εξαντλήσει την ωφέλιμη διάρκειας ζωής τους.
       
       
       
      Μια νέα έκθεση που δημοσιοποίησαν η Διεθνής Ένωση Ανανεώσιμης Ενέργειας (IRENA) και το Πρόγραμμα Φωτοβολταϊκών Συστημάτων του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA-PVPS) με τίτλο «Διαχείριση του Τέλους του Κύκλου Ζωής: Ηλιακά Φωτοβολταϊκά Πάνελ» (End-of-Life Management: Solar Photovoltaic Panel) παρέχει τις πρώτες προβλέψεις για τους μελλοντικούς όγκους ηλιακών αποβλήτων που θα κληθούμε να διαχειριστούμε.
       
      Μέχρι το 2050, τα απόβλητα από τα φωτοβολταϊκά πάνελ, κυρίως γυαλί, θα ζυγίζουν περίπου 78 εκατομμύρια τόνους. Εάν η αξία των αποβλήτων επιστρέψει στην οικονομία, η ανάκτηση γυαλιού και άλλων πρώτων υλών θα ανέρχεται σε 15 δισ. δολάρια ως το 2050. Από αυτά τα ανακτημένα υλικά θα μπορούσαν να κατασκευαστούν δύο δισεκατομμύρια νέα φωτοβολταϊκά πάνελ ή οι πρώτες ύλες να διατεθούν στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων.
       
      «Με κατάλληλες πολιτικές και ευνοϊκά ρυθμιστικά πλαίσια, νέες επιχειρήσεις ανακύκλωσης και εναλλακτικής αξιοποίησης παλαιών φωτοβολταϊκών πάνελ θα δημιουργήσουν σημαντική οικονομική αξία και θα αποτελέσουν κομβικό «παίκτη» κατά τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο ενεργειακό μέλλον» ανέφερε ο Διευθυντής-Γενικός της IRENA, Αντνάν Ζ. Αμίν.
       
      Η έκθεση επισημαίνει ότι τώρα είναι ο καιρός για την προετοιμασία της επόμενης μέρας στα φωτοβολταϊκά μετά το τέλος του κύκλου ζωής τους. Απαιτείται, λοιπόν, η υιοθέτηση συγκεκριμένης νομοθεσίας για τα ηλιακά απόβλητα, η προσαρμογή των υπαρχουσών υποδομών ώστε να είναι εφικτή η επεξεργασία φωτοβολταϊκών πάνελ μετά το τέλος του κύκλου ζωής και η προβολή των καινοτομιών στη διαχείριση αποβλήτων πάνελ.
       
      Σε ορισμένες χώρες, όπως στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης», έχουν ήδη υιοθετηθεί συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις για τα φωτοβολταϊκά απόβλητα και τους στόχους της ανακύκλωσης.
       
      Η Οδηγία της ΕΕ απαιτεί από όλους τους κατασκευαστές φωτοβολταϊκών πάνελ που προμηθεύουν την ευρωπαϊκή αγορά, ανεξαρτήτως έδρας, να χρηματοδοτήσουν το κόστος της συλλογής και της ανακύκλωσης των φωτοβολταϊκών μετά το τέλος του κύκλου ζωής τους.
       
      Την προηγούμενη εβδομάδα, η IRENA δημοσιοποίησε την έκθεση με τίτλο «The Power to Change», στην οποία προβλέπει μείωση του κόστους της ηλεκτροπαραγωγής από ηλιακή και αιολική ενέργεια από 26% ως 59% ως το 2050.
       
      Ακολουθεί η έκθεση «Letting in the Light: How Solar Photovoltaics Will Revolutionize the Electricity System» στην οποία θα παρουσιαστούν οι προοπτικές της ηλιακής ενέργειας στο μέλλον.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/06/21/fotovoltaika-anakyklosi-130895/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Πτωτική κινήθηκε ο δείκτης των ξενοίκιαστων (κενών) εμπορικών καταστημάτων της Βρετανίας τον Απρίλιο του 2016 σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Δεδομένων (LDC).
       
      Ειδικότερα, το ποσοστό των διαθέσιμων καταστημάτων προς μίσθωση ανήλθε στο 12,4% το οποίο αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από το 2009. Σε ετήσια βάση, το ποσοστό των άδειων καταστημάτων στα εμπορικά σημεία της πόλης (High Street) κατήλθε στο 10,7%, σημειώνοντας πτώση κατά 0,2%. Τα άδεια καταστήματα στα εμπορικά κέντρα (Shopping Centres) ήταν το 13,2% επί του συνόλου, σημειώνοντας πτώση 1,4%.
       
      Τα εμπορικά πάρκα (Retail Parks) παρουσιάζουν κενά καταστήματα σε ποσοστό 5,9% (-1,1%). Παρότι μόλις 4,4% των καταστημάτων παραμένουν κενά για χρονικό διάστημα άνω των 3 ετών, παρατηρούνται σημαντικές γεωγραφικές διαφοροποιήσεις, με τη Βόρεια Αγγλία να παρουσιάζει υψηλότερα ποσοστά κενών καταστημάτων. Σύμφωνα με την LDC, η πτώση στα κενά καταστήματα ήταν αποτέλεσμα του μειωμένου αριθμού των μονάδων που έμειναν κενές, με πτώση 16% σε σχέση με τον Απρίλη του 2015 και της απόσυρσης καταστημάτων από την αγορά, τα οποία είχαν μείνει άδεια για πολύ καιρό.
       
      Το γεγονός αυτό εκτιμάται ως θετική εξέλιξη καθώς υποδεικνύει ότι τόσο οι ιδιοκτήτες, όσο και οι τοπικές αρχές, αναγνωρίζουν ότι μια μονάδα που δεν είχε χρησιμοποιηθεί για πάνω από τρία χρόνια δεν είναι πιθανό να μισθωθεί ξανά, και γι αυτό το λόγο θα έπρεπε να κατεδαφιστεί ή να δοθεί για μια εναλλακτική χρήση.
       
      «Τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα από τους πωλητές λιανικής υποδεικνύουν ότι αυτές οι θετικές εξελίξεις μπορεί να μη διαρκέσουν πολύ καιρό ακόμα, αλλά μέχρι τώρα οι περισσότεροι φαίνεται να επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους», υποστήριξε ο Διευθυντής της Εταιρείας Τοπικών Δεδομένων, Matthew Hopkinson. Αντιθέτως, λιγότερο αισιόδοξοι είναι άλλοι αναλυτές, οι οποίοι δίνουν έμφαση στο γεγονός ότι στην πραγματικότητα ο αριθμός των καταστημάτων που άνοιξαν το 2015 ήταν μικρότερος από τον αριθμό των καταστημάτων που έκλεισαν, κατά 500 μονάδες.
       
      Κατά την άποψή τους, η μείωση του ποσοστού οφείλεται στην αύξηση της απόσυρσης των εμπορικής χρήσης ακινήτων από την αγορά (+76% σε σχέση με πέρυσι), εκτιμώντας ότι οι πιέσεις στην αγορά εμπορικών καταστημάτων θα ενταθούν λόγω της στροφής των καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές αγορές και του έντονου τιμολογιακού ανταγωνισμού στο λιανικό εμπόριο που επιβάλλει αναδιάρθρωση του δικτύου λιανικής και έχει ως συνέπεια ακόμη και την κατάρρευση παραδοσιακών αλυσίδων λιανικής όπως η BHS και η Austin Reed.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Katedafisi_sta_xenoikiasta_katastimata_ano_3_eton_sti_Bretania/#.V2j3e_mLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης».
       
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με το παρόν σχέδιο νόμου στοχεύει στην ανάπτυξη μίας νέας επικρατούσας κατάστασης για την στήριξη των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και την Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) συμβατής, πέραν των άλλων, με τις «Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς του περιβάλλοντος και της ενέργειας (2014-2020)». Επιπλέον, αναμορφώνεται το καθεστώς ενίσχυσης της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΥΘΥΑ στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε επίπεδο κόστους – οφέλους για την κοινωνία.
       
      Το παρόν σχέδιο νόμου προωθεί τη βέλτιστη αξιοποίηση του εγχώριου δυναμικού ηλεκτροπαραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, διασφαλίζει την επίτευξη των εθνικών ενεργειακών στόχων για τις ΑΠΕ και την συμπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής απόδοσης, ενώ σημαντική αναμένεται η συμβολή του στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Οι απόψεις και προτάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη για τη βελτίωση των προτεινόμενων ρυθμίσεων. Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016 και ώρα 14:00.
       
      Οι απόψεις και προτάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη για την αριστοποίηση των προτεινόμενων ρυθμίσεων.
       
      Το σχέδιο νόμου έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
       
      http://www.opengov.gr/minenv/?p=7396
       
      Δείτε εδώ το σχετικό Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΚΑ.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΕΕ, τις τελευταίες μέρες έχουν παρουσιαστεί προβλήματα στη λειτουργία του γεωγραφικού εντοπισμού στο σύστημα αυθαιρέτων που προέκυψαν μετά τις τελευταίες αναβαθμίσεις των φυλλομετρητών (browsers) Google Chrome και Internet Explorer.
       
      Η υπηρεσία αυτή παρέχεται προς το ΤΕΕ και τους Μηχανικούς από την Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ.
       
      Μέχρι την αποκατάσταση της συμβατότητας των συγκεκριμένων browsers με το σύστημα εντοπισμού, οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω των browsers Mozilla Firefox και Opera οι οποίοι λειτουργούν κανονικά.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/35934/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Ψήφισμα για το Μνημόνιο Συναντίληψης (Memorandum Of Understanding –MOU) μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) της HELLENIC Global I.S.A. και της Lamda Development S.A για το Ελληνικό, ψήφισε σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, κατά πλειοψηφία, μετά από την αποχώρηση των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.
       
      Το ψήφισμα αυτό αποτελεί, όπως τονίζεται «το πλαίσιο με το οποίο θα πορευτεί το επόμενο χρονικό διάστημα η Περιφέρεια Αττικής», στο θέμα αυτό.
       
      Μεταξύ άλλων, στο ψήφισμα τονίζεται ότι η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου πρασίνου και πολιτισμού, σύμφωνα με την πρόταση των δήμων της περιοχής και του ΕΜΠ (Δεκέμβριος 2010), είναι μία πρόταση οικονομικά εφικτή και βιώσιμη, και ότι αυτό αποτελεί τη θέση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής για το χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. «Η διαχείριση των ακτών της Αττικής οι οποίες αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημά της, πρέπει να περιέλθει επιτέλους στα αιρετά θεσμικά όργανα που βρίσκονται εγγύτερα στους πολίτες, δηλαδή τον Α΄ και Β΄ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εξασφαλίζοντας στο σύνολό τους την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών», τονίζεται στο ψήφισμα. «Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φώς της δημοσιότητας αλλά και την συνεπή στάση μας που αφορά την αξιοποίηση του Ελληνικού, 21 μήνες τώρα, είμαστε αντίθετοι στο πρόσφατο Σύμφωνο Κατανόησης –MOU, το οποίο παρά τις όποιες προσπάθειες θετικών τροποποιήσεων, η προωθούμενη λύση στο σύνολό της, δεν ικανοποιεί τις χρόνιες διεκδικήσεις μας», σημειώνεται και επισημαίνεται πως «παραμένουν άγνωστα» τα σχετικά ντοκουμέντα που αφορούν στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, «γεγονός που θεωρούμε ανεπίτρεπτο».
       
      Το ψήφισμα ζητά τη δημοσιοποίηση του Μνημονίου Συναντίληψης, καθώς αυτό αποτελεί «δημοκρατικό δικαίωμα του κάθε πολίτη να μάθει ακριβώς τι θα γίνει στην περιοχή». «Η διαφάνεια είναι δύναμη και δεν πρέπει να την φοβάται κανένας», τονίζεται χαρακτηριστικά στο κείμενο. «Κανένα σχέδιο που αφορά το χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού δε μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να έχουν γνώση και λόγο η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού» και «οποιαδήποτε επέμβαση στο χώρο οφείλει να έχει την απαραίτητη κοινωνική αποδοχή». Σε αντίθετη περίπτωση «η Περιφέρεια θα κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για να διαφυλάξει τα συλλογικά κοινωνικά συμφέροντα», σημειώνεται χαρακτηριστικά στο ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής.
       
      Τέλος, στο ψήφισμά του το Περιφερειακό Συμβούλιο υπογραμμίζει ότι η Περιφέρεια Αττικής «δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να απεμπολήσει τα δικαιώματά της και θα διεκδικήσει τη δημόσια περιουσία της, όπως έπραξε πριν από λίγους μήνες με την προσφυγή της στο Σ.τ.Ε., αλλά και με την παραίτηση του εκπροσώπου της από το Δ.Σ. της Ελληνικό Α.Ε . εκφράζοντας τη διαφωνία της».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Antitheti_sti_sumfonia_gia_to_Elliniko_i_Perifereia_Attikis/#.V2Y3oLuLTDc
      Περισσότερα...

      8

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία "Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η ίδια η χώρα τους δεν ωφελείται από αυτό" 18.6.2016 | 10:10 Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία Tweet Email SHARES 1 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
       
      Η αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου ανέρχεται σε 90 δισ. δολάρια και είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την αξία των στόλων άλλων κρατών. Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η ίδια η χώρα τους δεν ωφελείται από αυτό, επισημαίνει δημοσίευμα της Die Welt.
       
      Χωρίς τους Έλληνες δεν λειτουργεί τίποτα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Έστω και αν ονόματα ναυτιλιακών εταιρειών όπως Thenamaris, Dynacom Tankers, GasLog Ltd., Danaos Shipping ή Maran Tankers δεν είναι γνωστά στο ευρύτερο κοινό αλλά μόνο στους ειδικούς περί τα ναυτιλιακά, οι Έλληνες εφοπλιστές καθορίζουν το παγκόσμιο εμπόριο όσο κανένα άλλο έθνος.
       
      Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 15% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και σύμφωνα με υπολογισμό της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value η αξία των 4.500 συνολικά πλοίων τους ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 90 δισ. ευρώ.
       
      Αυτή την εποχή οι Έλληνες αγοράζουν πλοία συστηματικά, διότι τα χρησιμοποιημένα εμπορικά πλοία είναι τόσο φτηνά όσο ποτέ εδώ και χρόνια και συχνά τα βρίσκουν στη Γερμανία. Από τις αρχές του 2014 έως τον Ιούνιο του 2016 οι Έλληνες αγόρασαν από γερμανικές εφοπλιστικές εταιρείες 52 μεγάλα φορτηγά πλοία αξίας 527 εκατομμυρίων δολαρίων. Αντίστροφα άλλαξαν ιδιοκτήτη μόνον 6 πλοία αξίας 64 εκατομμυρίων δολαρίων από την Ελλάδα στη Γερμανία.
       
      Αν και η Ελλάδα περνά βαθιά οικονομική κρίση, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχασαν ποτέ την ηγετική τους θέση στις διεθνείς αγορές τα τελευταία χρόνια. Το αντίθετο, βελτιώνουν ακόμα περισσότερο τη θέση τους, αφού κανείς άλλος δεν κάνει τόσες παραγγελίες σε ναυπηγεία όπως οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ελλάδας. Υπάρχουν παραγγελίες για 172 τάνκερ και 140 για φορτηγά πλοία. Σύμφωνα με τη λονδρέζικη Vessels Value έχουν γίνει συνολικά 404 παραγγελίες ύψους 21 δισ. δολαρίων από το Μάιο του 2016.
       
      Έτσι οι Έλληνες πλοιοκτήτες όχι μόνο διατηρούν τη πρώτη θέση παγκοσμίως, αλλά διευρύνουν και την απόσταση που τους χωρίζει από την Ιαπωνία, τη Κίνα, τη Γερμανία και την Σιγκαπούρη, που ακολουθούν στη δεύτερη, τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Ο γερμανικός εμπορικός στόλος ο οποίος διαθέτει τα περισσότερα εμπορευματοκιβωτιοφόρα έχει αυτή τη στιγμή αξία 42 δισ. ευρώ και συνεπώς λιγότερη από τη μισή των Ελλήνων ανταγωνιστών.
       
      Τα ελληνικά λιμάνια βλέπουν εν τούτοις σπάνια τα πλοία τους. Οι περισσότερες μεταφορές γίνονται από χώρες της Μέσης Ανατολής προς την Αμερική, από Λατινική Αμερική προς την Ασία ή από την Ασία προς την Αυστραλία και την Ευρώπη. Και μάλιστα με τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου. Μάλιστα το πλοίο «Maran Gas Agamemnon» που κατασκευάζεται αυτόν καιρό στη Νότια Κορέα έχει αξία 200 εκατομμύρια δολάρια, βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης των φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και ανήκει την εταιρεία Maran Tankers με έδρα την Αθήνα.
       
      Εντούτοις οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραδοσιακά δεν υπόκεινται σε υψηλή φορολόγηση. Αλλά για να γίνει και η σύγκριση: ιδιαίτερα χαμηλή είναι και η φορολόγηση των πλοιοκτητών και στη Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.lifo.gr/now/economy/104672?ref=yfp
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Συνεχίζεται και τον μήνα Μάιο η αυξητική τάση των μεριδίων των εναλλακτικών παρόχων στην προμήθεια ηλεκτρισμού, φτάνοντας συνολικά το 9,26% έναντι 8,62% τον Απρίλιο.
       
      Η ΔΕΗ εξακολουθεί να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό από την πίτα της αγοράς, φτάνοντας το 90,74%, ωστόσο το μερίδιό της βαίνει μειούμενο, καθώς τον Απρίλιο ήταν στο 91,38% και τον Μάρτιο στο 92,78%.
       
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ, η ΔΕΗ έχει το 90,74% της συνολικής κατανάλωσης, με το 58,26% να καταναλώνεται στην Χαμηλή Τάση, το 18,31% στη Μέση και το 14,17% στην Υψηλή.
       
      Αντίστοιχα οι επτά ιδιωτικοί ενεργειακοί όμιλοι είχαν τα εξής ποσοστά στο τέλος Μαΐου:
       
      ΗΡΩΝ: 2,62% (με ποσοστό 0,75% στη χαμηλή τάση και υψηλότερο ποσοστό 1,87% στη Μέση)
       
      ELPEDISON: 2,27% (μοιρασμένο, 1,05% στη χαμηλή τάση και 1,21% στη Μέση και μόλις 0,01 στην υψηλή, προφανώς από ιδιοκατανάλωση)
       
      PROTERGIA: 2,22% (με μικρό ποσοστό 0,59% στη χαμηλή τάση και ποσοστό 1,63% στη Μέση)
       
      NRG Trading: 0,65% (με το 0,20% στη χαμηλή τάση και 0,45% στη μέση)
       
      VOLTERRA: 0,52% (όλο το ποσοστό της είναι στη μέση τάση)
       
      WATT + VOLT: 0,48% (με το κύριο ποσοστό της 0,43% στη χαμηλή τάση και μόλις 0,05% στη μέση)
       
      GREEN: 0,44% (με ποσοστό 0,25% χαμηλή τάση και 0,19% στη μέση τάση).
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/sto-926-meridio-ton-enallaktikon-promitheyton-reymatos-ton-maio
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Σκωτία είχε θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων της χώρας κατά 42% το 2020 με έτος βάσης το 1990.
       
      Όμως, χάρη στη ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ και ειδικά της αιολικής ενέργειας, η Σκωτία ξεπέρασε αυτό το στόχο έξι χρόνια νωρίτερα με μείωση 45,8% το 2014.
       
      Η γραμματέας Κλιματικής Αλλαγής της τοπικής κυβέρνησης, Ροζάννα Κάνινγκαμ επισήμανε ότι κατά το ίδιο διάστημα, στην υπόλοιπη Βρετανία οι εκπομπές μειώθηκαν κατά μόλις 33%. Μέρος της μείωσης των εκπομπών ρύπων, οφείλεται βέβαια στην ενεργειακή φτώχεια που μαστίζει τη Βρετανία καθώς πολλοί καταναλωτές δεν άνοιγαν τη θέρμανση.
       
      Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της οργάνωσης Stop Climate Chaos Scotland, Τζιμ Ντένσαμ οι εκπομπές από τον κλάδο των μεταφορών παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 1990 και στον κατασκευαστικό κλάδο κατά 1%.
       
      Υποστήριξε ότι η Σκωτία πέτυχε νωρίτερα τον στόχο του 2020 χάρη στον θερμό χειμώνα, την αποβιομηχάνιση, τις αλλαγές στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων και σε συγκεκριμένες πολιτικές.
       
      Ο Μάρκ Ράσκελ, βουλευτής των Πρασίνων στο σκωτικό κοινοβούλιο υποστήριξε ότι η υπέρβαση των στόχων του 2020 απαιτεί μέτρα υπέρ της ενεργειακής αποδοτικότητας των νοικοκυριών και κατά της ενεργειακής φτώχειας.
       
      Όπως δήλωσε στον βρετανικό Guardian «η πραγματική πρόκληση δεν είναι η μείωση των αριθμών από έτος σε έτος, αλλά το αν οι κάτοικοι της Σκωτίας έχουν την επιλογή να ζήσουν σε ζεστά, ενεργειακά αποδοτικά σπίτια και να μετακινηθούν με ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Αυτό απαιτεί χρηματοδότηση και δράσεις εκ μέρους της σκωτικής κυβέρνησης.
       
      Η κυβέρνηση της Σκωτίας έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 80% ως το 2050, αλλά πολλοί ζητούν ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους.
       
      —Έκρηξη των ΑΠΕ στη Βρετανία
       
      «Πράσινη» ήταν η μία στις τέσσερις Κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώθηκαν στη Βρετανία το 2015 σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Decc).
       
      Αναλυτικότερα, σημειώθηκε επίδοση ρεκόρ στη διείσδυση των ΑΠΕ με 24,7% της συνολικής ηλεκτροπαραγωγής με αύξηση 5,6% σε σύγκριση με το 2014.
       
      Στη Σκωτία μόνο, το ποσοστό έφτασε το εντυπωσιακό 57,7% στις 2,9 Τεραβατώρες.
      Τα αιολικά πάρκα παρήγαγαν 26% περισσότερη ενέργεια ηλεκτροδοτώντας 9,8 εκατ. νοικοκυριά στη Βρετανία. Τα φωτοβολταϊκά αύξησαν τη συνεισφορά τους κατά 86%, ενώ η βιοενέργεια κατά 28%.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/06/16/skotia-ape-rypoi-130818/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.