Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Εξαιρείται η Εγνατία Οδός της διάταξης, που ψηφίστηκε πριν δύο εβδομάδες, για την εγκατάσταση και τη λειτουργία των αναλογικών διοδίων, η οποία- όπως δήλωσε η υφυπουργός Μεταφορών Μαρίνα Χρυσοβελώνη- έχει στόχο να εξασφαλιστεί καλύτερη διαχείριση του οδικού δικτύου της χώρας, ευνοϊκότερα και δικαιότερα διόδια, κατάργηση των μετωπικών διοδίων, βελτίωση των περιβαλλοντικών δεικτών και της ασφάλειας των πολιτών.
       
      Η κ. Χρυσοβελώνη ανέφερε ότι αυτή η διάταξη επικροτήθηκε από πολλά ευρωπαϊκή κράτη, αλλά δεν είχαν την ίδια άποψη οι θεσμοί, οι οποίοι «αντί να στηρίξουν την όλο πιο γρήγορη εφαρμογή του συστήματος, πιέζουν σθεναρά να εξαιρεθεί από την διάταξη αυτή η Εγνατία και να εφαρμοστεί ΚΥΑ του 2014, που οδηγεί σε απαξίωση ένα πολύ σημαντικό δίκτυο οδικών μεταφορών στην Ελλάδα».
       
      Η υφυπουργός Μεταφορών εξήγησε ότι για να μην υπάρξουν επιπλοκές στην αξιολόγηση και στο μοντέλο αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού, η κυβέρνηση φέρνει αυτήν την τροπολογία. Ωστόσο, σημείωσε ότι σε κάθε περίπτωση ισχύει η δέσμευση της κυβέρνησης πως θα προχωρήσει, άμεσα, στην εγκατάσταση αναλογικών διοδίων, ξεκινώντας από την Εγνατία και με στόχο να βελτιωθεί ο υφιστάμενος σχεδιασμός.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/172297/exaireitai-i-egnatia-apo-tin-egkatastasi-analogikon-diodion-zitisan-oi-daneistes
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Επιπλέον πτώση τιμών, που πιθανώς να αγγίξει ακόμα και το 25%, αναμένουν για την αγορά κατοικίας τα επόμενα χρόνια στελέχη της αγοράς ακινήτων, κάνοντας λόγο για απότομη αύξηση της προσφοράς ακινήτων λόγω των επικείμενων πλειστηριασμών αλλά και της περαιτέρω πτώσης της ζήτησης, ως αποτέλεσμα των υφεσιακών μέτρων του νέου, τρίτου κατά σειρά, μνημονίου. Υπενθυμίζεται ότι ήδη από το τέλος του 2008 μέχρι σήμερα, η πτώση των τιμών των κατοικιών στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αγγίζει το 45% κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) και το 41% πανελλαδικά. Εφόσον λοιπόν επιβεβαιωθεί η παραπάνω εκτίμηση, ο «λογαριασμός» για την αγορά κατοικίας, μέχρι τουλάχιστον να ολοκληρωθεί το παρόν μνημόνιο σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα (Μάιος 2018), αναμένεται να προσεγγίσει το 65%-70% σε ό,τι αφορά την πτώση των αξιών, ενώ αναμφίβολα θα υπάρχουν και περιπτώσεις κατοικιών με ακόμα μεγαλύτερη πτώση.
       
      Οπως αναφέρει στην «Κ» ο επικεφαλής της εταιρείας πιστοποιημένων εκτιμητών ακινήτων GLP Values, κ. Γιώργος Λίτσας, «πριν από ένα χρόνο, όταν είχε γίνει γνωστή η συμφωνία της κυβέρνησης με τους θεσμούς και εν μέσω κεφαλαιακών ελέγχων, είχαμε προχωρήσει στην πρόβλεψη ότι το νέο μνημόνιο θα σήμαινε επιπλέον πτώση των τιμών των κατοικιών κατά 18%. Η εκτίμηση αυτή βασιζόταν στην εμπειρία που είχαμε αποκομίσει από την αντίδραση της αγοράς στα πρώτα δύο μνημόνια». Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της GLP Values, μόνο το 2ο Πρόγραμμα της περιόδου 2012-2014 οδήγησε στη μείωση των τιμών των κατοικιών κατά 22%-25% κατά μέσο όρο.
       
      Πλέον, μετά και την εξειδίκευση των μέτρων που ήδη έχουν ψηφιστεί αλλά και του πρόσθετου επιβαρυντικού παράγοντα των πλειστηριασμών, ο κ. Λίτσας κάνει λόγο για αναθεώρηση της αρχικής εκτίμησης προς τα κάτω. «Είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την εκτιμώμενη περαιτέρω πτώση των τιμών των κατοικιών, σε τουλάχιστον 20% ή ακόμα και 25%, για τα επόμενα δύο χρόνια, ιδίως αν ληφθεί υπόψη η αναμενόμενη απότομη αύξηση της προσφοράς πωλούμενων κατοικιών σε μια ήδη κορεσμένη αγορά, χωρίς ζήτηση», τονίζει ο κ. Λίτσας.
       

       
      Την άποψη αυτή συμμερίζεται και ο κ. Λευτέρης Ποταμιάνος, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αθηνών-Αττικής. «Είναι δεδομένο ότι οι τιμές μόνο προς τα κάτω μπορούν να πάνε, καθώς η αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα συνεχίσει να μεγαλώνει, σε μια περίοδο που και τα εισοδήματα διαρκώς συρρικνώνονται. Με βάση τα σημερινά δεδομένα και αν δεν αλλάξει κάτι θεαματικά προς το καλύτερο, είναι σαφές ότι κατά την προσεχή διετία, οι αξίες θα υποχωρήσουν, τουλάχιστον κατά 20-25% από το σημερινό τους επίπεδο», αναφέρει ο κ. Ποταμιάνος.
       
      Σε ό,τι αφορά την επιβάρυνση της προσφοράς με περισσότερα ακίνητα, ήδη από χθες, με βάση το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι δικαστικοί επιμελητές μπορούν να ξεκινήσουν διαδικασίες κατάσχεσης και στη συνέχεια πλειστηριασμών ακινήτων. Σύμφωνα με τον κ. Λίτσα, υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 60.000 ακίνητα, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι κατοικίες, βρίσκονται στις σχετικές λίστες αναμονής για πλειστηριασμό. Στον αριθμό αυτό, θα πρέπει να προστεθούν και περίπου 20.000-30.000 ακόμα ακίνητα, που θα διατεθούν προς πώληση το αμέσως προσεχές διάστημα. «Πρόκειται για ακίνητα που θα αρχίσουν πλέον να πωλούνται από τους ιδιοκτήτες τους, οι οποίοι τα κρατούσαν μέχρι σήμερα, με την προσδοκία ότι το κλίμα θα βελτιωθεί και θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν καλύτερο τίμημα. Υπολογίζουμε ότι αυτοί ανέρχονται σε περίπου 10-15% του σημερινού αποθέματος απούλητων ιδιοκτησιών, που εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 200.000 ακίνητα κάθε είδους (κατοικίες, καταστήματα, γραφεία, οικόπεδα κ.τ.λ.)», καταλήγει ο κ. Λίτσας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/862105/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/peraiterw-ptwsh-25-stis-times-akinhtwn-anamenetai-ews-to-2018
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο κινεζικός όμιλος Wanda άνοιξε σήμερα ένα θεματικό πάρκο αξίας 40 δισ. γιούαν ($6,1 δισ.) στην ανατολική πόλη Ναντσάνγκ, πρωτεύουσα της επαρχίας Τζιανγκτσί.
       
      Η Πόλη Πολιτιστικού Τουρισμού Ουάντα (Wanda City) είναι ο πιο πρόσφατος ανταγωνιστής της Ντίσνεϊλαντ της Σανγκάης που προγραμματίζεται να ανοίξει τον επόμενο μήνα. Στην εναρκτήρια τελετή, ο πρόεδρος της Wanda, Ουάνγκ Τζιανλίν, είπε πως η Wanda ελπίζει να έχει μια επιρροή και μια φωνή στην πολιτιστική, τουριστική και ψυχαγωγική βιομηχανία και πως η Wanda City της Ναντσάνγκ είναι το πρώτο βήμα προς την επίτευξη του σκοπού αυτού.
       
      Η τεράστια εγκατάσταση περιλαμβάνει ένα θεματικό πάρκο, ένα εμπορικό κέντρο, εστιατόρια και ξενοδοχεία. Ο Ουάνγκ είχε δηλώσει πριν από λίγες ημέρες στην Κεντρική Τηλεόραση της Κίνας πως η Ντίσνεϊλαντ της Σανγκάης εξαρτάται υπερβολικά από ξεπερασμένους ήρωες όπως ο Μίκι Μάους και ο Ντόναλντ Ντακ, της λείπει οτιδήποτε καινούριο και έχει κοστίσει υπερβολικά πολύ.
       
      Ο Ουάνγκ είπε πως η Wanda θα καταστήσει αδύνατο για την Ντίσνεϊ να έχει κέρδος τα επόμενα 10 έως 20 χρόνια.
       
      Η Wanda, μια ηγετική εταιρία κατασκευής εμπορικών ακινήτων στην Κίνα, έχει στραφεί στις επενδύσεις στον ψυχαγωγικό και τουριστικό τομέα. Έχει κατασκευάσει τρία θέρετρα διακοπών στην Ουουχάν, στο όρος Σανγκμπάι και στη Σισουανγκμπάνα. Άλλες οκτώ Wanda City είναι υπό κατασκευή και μέχρι το 2020, 15 θα έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα και τρεις στο εξωτερικό.
       
      Ο Ουάνγκ είπε πως η Wanda City στη Χεφέι θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο, στη Χαρμπίν το 2017 και στις Κινγκντάο, Γκουανγκτζού και Ουούσι το 2018 και το 2019. "Όταν ανοίξουν η Γκουανγκτζού και η Ουούσι, πιστεύω πως ο κόσμος θα γνωρίζει ποιο από τα εγχώρια και ξένα εμπορικά σήματα είναι το καλύτερο", είπε ο Ουάνγκ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Anoigei_tis_pules_tis_i_Wanda_City_/#.V1BIJvmLTDc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το επόμενο mega σιδηροδρομικό έργο της Ευρώπης θα είναι στην Ελλάδα. Η Ελληνική Κυβέρνηση σχεδιάζει την "Σιδηροδρομική Εγνατία" ένα νέο σιδηροδρομικό διάδρομο 565χλμ με μείγμα Ευρωπαϊκής, Παγκόσμιας και Τραπεζικής χρηματοδότησης. Θα ξεκινά από την Αλεξανδρούπολη (κοντά στα σύνορα με Τουρκία) και θα καταλήγει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας (κοντά στην Ιταλία).
       
      Το κόστος αυτού του φιλόδοξου έργου φτάνει στο αστρονομικό ποσό των 10 δις ευρώ και εφόσον ευδοκιμήσει θα αποτελέσει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό project της Ευρώπης για την επόμενη δεκαετία. Περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:
       
      α)Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή, με εγκατάσταση προηγμένης σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και νέα χάραξη σε επιλεγμένα τμήματα με κόστος 1,8 δις ευρώ (Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη 300εκ.ευρώ, Ξάνθη-Θεσσαλονίκη 1,5 δις ευρώ).
       
      β)Θεσσαλονίκη-Κοζάνη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση με κόστος 800εκ.ευρώ.
       
      γ)Κοζάνη-Κρυσταλλοπηγή: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση, κατασκευή και του υποτμήματος Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή
       
      δ)Κοζάνη-Ηγουμενίτσα: Κατασκευή νέας γραμμης που θα καταλήγει σε σύνδεση με το λιμάνι Ηγουμενίτσας με κοστος του γ` και του δ` τμήματος 7,4 δις ευρώ.
       
      Το έργο περιλαμβάνει ενώσεις με το ΤΕΝ-Τ δίκτυο υποδομών (λιμάνια-αεροδρόμια) και αναμένεται να ενδυναμώσει την πολυνδεσιμότητα (δημιουργώντας κόμβους δηλαδή) αλλά και την τοπική κίνηση.
       
      Η λεγόμενη "Σιδηροδρομική Εγνατία" θα καλύψει όλη τη Βόρεια Ελλάδα και θα περνά από τα αστικά κέντρα και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολη, Καβάλας, Θεσσαλονίκης και Ηγουμενίτσας βελτιώνοντας την προσβασιμότητα προς τις γειτονικές χώρες και εντέλει την Κεντρική Ευρώπη.
       
      Η κατασκευή της θα είναι ευεργετική για το περιβάλλον λόγω της ηλεκτροκίνησης, της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης και της διασυνδεσιμότητας της γραμμής. Θα επιφέρει σημαντική μείωση στο χρόνο μετακίνησης στη Βόρεια Ελλάδα, την υπόλοιπη χώρα και τις γειτονικές χώρες.
       
      Η Σιδηροδρομική Εγνατία θα δημιουργήσει ένα συνεχόμενο δίκτυο για τις μεταφορές logistics καθώς θα περνά από 4 λιμάνια, 6 αεροδρόμια και 6 logistic centers και θα εκμεταλλεύεται πλήρως το σφόδρα αναπτυσσόμενο λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
       
      Τέλος θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση της παράκαμψης του Βόσπορου μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης (από Βουλγαρία και Ρουμανία) με ασφάλεια και ταχύτητα.
       
      Το μοντέλο που προωθείται είναι μέσω ΣΔΙΤ και η κατασκευή και λειτουργία θα γίνεται μέσω ειδικού εταιρικού σχήματος. Πηγές εσόδων θα περιλαμβάνουν την εκμετάλλευση της γραμμής και υπηρεσίες logistics. Στη χρηματοδότηση της γραμμής είναι πιθανό στο μέλλον να εμπλακούν η ΕΤΕπ και η Ε.Ε (μέσω του ΕΣΠΑ).
       
      Εφόσον το εγχείρημα προχωρήσει τότε ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εκκίνηση των έργων το 2019 με προτεραιότητα τα ανατολικά τμήματα της γραμμής που έχουν μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/35096-sidirodromiki-egnatia-to-epomeno-mega-sidirodromiko-ergo-tis-evropis-tha-einai-stin-ellada
      Περισσότερα...

      16

    • Engineer

      Με αντίγραφο της αγωγής έξωσης μπορούν να μεταβαίνουν στις εφορίες όσοι ιδιοκτήτες ακινήτων είχαν το προηγούμενο έτος ανείσπρακτα ενοίκια.
       
      Όπως αναφέρουν από το υπουργείο Οικονομικών, επιτρέπονται καθ' όλο το διάστημα της αποχής των δικηγόρων οι απλές καταθέσεις αγωγής στα δικαστήρια, τις οποίες αποδέχεται η εφορία προκειμένου να απαλλάξει από το φόρο όσους ιδιοκτήτες είχαν ανείσπρακτα ενοίκια.
       
      Σε κάθε περίπτωση οι υπόχρεοι, σύμφωνα με την Καθημερινή, οι υπόχρεοι θα πρέπει να επισκεφθούν την εφορία για να κινήσουν τις σχετικές διαδικασίες.
       
      Συγκεκριμένα οι ιδιοκτήτες ακινήτων που το 2015 δεν κατάφεραν να εισπράξουν τα ενοίκια από τους ενοικιαστές τους για να μην πληρώσουν τον φόρο επί των ανείσπρακτων ενοικίων θα πρέπει πριν υποβάλλουν τη φορολογική τους δήλωση να καταθέσουν στην εφορία τους φωτοαντίγραφο διαταγής των πληρωμών, δικαστικών αποφάσεων ή αγωγών έξωσης.
       
      Σύμφωνα με την εγκύκλιο για εισοδήματα από ακίνητα που αποκτώνται από 1/1/2015 και μετά, εάν δεν έχουν εισπραχθεί από τον δικαιούχο, δεν συνυπολογίζονται στο συνολικό εισόδημα του, εφόσον έως την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος έχει εκδοθεί εις βάρος του μισθωτή διαταγή πληρωμής ή διαταγή απόδοσης χρήσης μισθίου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων ή έχει ασκηθεί εναντίον του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκαση μισθωμάτων. Εξαιτίας της αποχής των δικηγόρων η εφορία δέχεται την αγωγή αποβολής του μισθωτή.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/35372/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (K.Y.A) που προγραμματίζουν να προωθήσουν άμεσα ο Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης και ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Ιωάννης Τσιρώνης, κατόπιν συνεργασίας με το συναρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, καταργείται η προθεσμία της 31ης Μαΐου 2016 για την έκδοση του Δελτίου Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών Στοιχείων (Δελτίο Νο1) στις υφιστάμενες και ήδη ηλεκτροδοτημένες εγκαταστάσεις αγροτικής χρήσης, για τις οποίες έχει λήξει ή δεν υπάρχει άδεια χρήσης ύδατος.
       
      Ειδικότερα, η εν λόγω Κ.Υ.Α. η οποία θα αποτελεί τροποποίηση της υπ. αριθ. 146896/2014 Κ.Υ.Α. (Β΄ 2878 και Β΄ 3142/2014), όπως ισχύει και αφορά στις διαδικασίες έκδοσης αδειών χρήσης ύδατος και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδατικών πόρων, και της υπ. αριθ. 145026/2014 (Β΄ 31) Κ.Υ.Α. όπως ισχύει και αφορά στην εγγραφή των υδροληψιών στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας, θα περιγράφονται αναλυτικά οι διαδικασίες που απαιτούνται από τους δικαιούχους και τις αρμόδιες υπηρεσίες για την ηλεκτροδότηση νέων και υφιστάμενων εγκαταστάσεων αγροτικής χρήσης παραγωγικού χαρακτήρα.
       
      Οι περιπτώσεις αυτές θα αφορούν:
      Ηλεκτροδότηση νέας εγκαταστάσεις άντλησης ύδατος αγροτικής χρήσης: Στην περίπτωση αυτή απαιτείται η υποβολή στον εκάστοτε Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας του Δελτίου Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών στοιχείων (Δελτίο Νο1), το οποίο εκδίδεται από την κατά τόπο αρμόδια Υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας για θέματα αγροτικού εξηλεκτρισμού και εφόσον έχει χορηγηθεί στον δικαιούχο χρήστη η άδεια χρήσης ύδατος από την αρμόδια Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

      Υφιστάμενες και ήδη ηλεκτροδοτημένες εγκαταστάσεις αγροτικής χρήσης. Διακρίνονται οι ακόλουθες υποπεριπτώσεις:

      α) εάν υπάρχει άδεια χρήσης νερού σε ισχύ και τα στοιχεία της ηλεκτροδότησης δεν έχουν μεταβληθεί, απαιτείται η υποβολή στον Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας του Δελτίου Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών Στοιχείων (Δελτίο Νο.1), μέσα σε καθορισμένη προθεσμία,
       
      β) εάν τα στοιχεία μεταβλήθηκαν για οποιονδήποτε λόγο σε σχέση με αυτά που αρχικώς είχαν δηλωθεί στο Δελτίο Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών Στοιχείων (Δελτίο Νο1) (όπως ενδεικτικά, μεταβολή στοιχείων του φορέα, μεταβολή αρδευόμενης έκτασης και ισχύος, τροποποίηση άδειας χρήσης νερού αλλά όχι ανανέωση) απαιτείται η υποβολή στον Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας νέου Δελτίου Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών Στοιχείων (Δελτίο Νο1), επικαιροποιημένου με τις επελθούσες μεταβολές.
      Σε περίπτωση λήξης (εκτός από τις περιπτώσεις αυτοδίκαιης παράτασης έως το 2022) ή έλλειψης άδειας χρήσης νερού, ο ενδιαφερόμενος χρήστης υποχρεούται να προσκομίζει στον Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας βεβαίωση υποβολής αίτησης για την έκδοση άδειας χρήσης νερού, σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις της υπ. αριθ. 146896/2014 ΚΥΑ. Η βεβαίωση αυτή θα εκδίδεται από τον κατά περίπτωση αρμόδιο φορέα υποδοχής της αίτησης για αδειοδότηση (ΟΤΑ Α΄ ή Β΄ βαθμού)

      Περαιτέρω υπάρχει πρόνοια για τους κατόχους εγκαταστάσεων αγροτικής χρήσης στους οποίους έχει γίνει διακοπή ηλεκτροδότησης, λόγω οφειλών, και συνεχίζουν να διατηρούν αγροτική εκμετάλλευση παραγωγικού χαρακτήρα και για περιπτώσεις αλλαγής χρήστη, όπως μετά από αγοραπωλησία, θάνατο, κληρονομιά κ.α.
       
      Επισημαίνουμε ότι σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής ηλεκτρικού ρεύματος με εγκατάσταση αγροτικής χρήσης παραγωγικού χαρακτήρα πρέπει να ταυτίζεται με τον χρήστη ύδατος, όπως αυτός αναγράφεται στην άδεια χρήσης ύδατος.
       
      Τέλος, καλούνται όσοι κάνουν χρήση ύδατος από γεωτρήσεις, πηγάδια, φρέαρ, πηγές, ποτάμια, λίμνες, παράκτια και μεταβατικά ύδατα για οποιαδήποτε χρήση και δεν έχουν υποβάλλει αίτηση για την έκδοση της απαιτούμενης άδειας χρήσης, να προσέλθουν άμεσα στο Δήμο της περιοχής τους προκειμένου να υποβάλουν τη σχετική αίτηση δήλωσης του σημείου υδροληψίας τους στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας και να ενημερωθούν σχετικά με τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την υποβολή φακέλου αδειοδότησης χρήσης ύδατος.
       
      Η ΚΥΑ αναμένεται να υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς αρχές Ιουνίου και να αποσταλεί στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση σε ΦΕΚ.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/ipoxreoseis-dikaiouxon-simion-idrolipsias-agrotiki-xrisi/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έτος-ρεκόρ ήταν το 2015 για τις ΑΠΕ, καθώς προστέθηκαν 147 γιγαβάτ παγκοσμίως, όπως αναφέρει σε έκθεσή του ο οργανισμός REN21.
       
      Παράλληλα, τονίζεται ότι έγινε πρόοδος και σε ότι αφορά τις ΑΠΕ για θέρμανση, αλλά και τη χρήση τους στις μεταφορές.
       
      Όπως αναφέρει ο οργανισμός, τα θετικά αποτελέσματα οφείλονται κυρίως στην ανταγωνιστικότητα που απολαμβάνουν πλέον οι ΑΠΕ σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Παράλληλα, έχει σημασία το ρυθμιστικό πλαίσιο στην κάθε χώρα και σημειώνεται ότι στις αρχές του 2016, 173 κράτη διέθεταν στόχους για διείσδυση των ΑΠΕ και 146 κράτη εφάρμοζαν σχετικές πολιτικές.
       
      Ως φλέγοντα θέματα για την ανάπτυξη του κλάδου θεωρούνται η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, οι ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια και η ζήτηση για ενέργεια στις αναπτυσσόμενες χώρες.
       
      Αναφορικά με τις επενδύσεις, σημειώνεται ότι έφτασαν τα 286 δις. δολάρια διεθνώς, δίχως να λαμβάνονται υπόψη τα υδροηλεκτρικά άνω των 50 μεγαβάτ και ο τομέας της θέρμανσης/ψύξης. Πλέον, στον κλάδο απασχολούνται 8,1 εκατ. εργαζόμενοι.
       
      Πάντως, στην έκθεση απαριθμούνται και ορισμένες προκλήσεις για το εξής, όπως η πολιτική αστάθεια, τα ρυθμιστικά εμπόδια και οι οικονομικοί περιορισμοί.
       
      Τέλος, ο πρόεδρος του REN21, Αρθούρος Ζερβός, δήλωσε τα εξής: «Το τραίνο των ΑΠΕ συνεχίζει να προχωρά, αλλά με βάση υποδομές του 20ου αιώνα, δηλαδή ένα σύστημα με πεπαλαιωμένη σκέψη όπου οι μονάδες βάσης είναι με ορυκτά καύσιμα και πυρηνική ενέργεια. Προκειμένου να επιταχύνουμε τη μετάβαση προς ένα πιο υγιές, πιο ασφαλές και περιβαλλοντικό μέλλον, πρέπει να κατασκευάσουμε το αντίστοιχο ενός σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας – ένα έξυπνο, πιο ευέλικτο σύστημα που μεγιστοποιεί τη χρήση των διάφορων ΑΠΕ και φιλοξενεί την αποκεντρωμένη παραγωγή ενέργειας».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/energeia/prasini-energeia/item/35088-etos-rekor-to-2015-gia-tis-ananeosimes-piges-energeias
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συνολικά 111 προσφορές από 24 υποψηφίους αναδόχους κατατέθηκαν για τις 32 συμβάσεις του διαγωνισμού ΚΤΙΜΑ-16, που αφορούν στην κτηματογράφηση του υπολοίπου της χώρας, όπως ανακοίνωσε η «Εθνικό Κτηματολόγια και Χαρτογράφηση Α.Ε.» (ΕΚΧΑ), μετά από της προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής προσφορών.
       
      Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής προσφορών ολοκληρώθηκε με επιτυχία αξιοποιώντας την υποδομή του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ).
       
      Οι 32 μελέτες προκηρύχθηκαν στις 8 Απριλίου, ενώ ο αριθμός των προσφορών ανά σύμβαση κυμαίνεται από 2 έως 7. Επίσης, συμβάσεις μικρού σχετικά προϋπολογισμού προσέλκυσαν αυξημένο αριθμό προσφορών.
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΚΧΑ, την Παρασκευή 3/6/2016 θα πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική αποσφράγιση των φακέλων «Δικαιολογητικά Συμμετοχής». Από τη στιγμή εκείνη, τόσο η Επιτροπή Αξιολόγησης των προσφορών όσο και οι διαγωνιζόμενοι αποκτούν ηλεκτρονική πρόσβαση στο περιεχόμενο των φακέλων αυτών.
       
      Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρονική αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο που θα γνωστοποιηθεί σε αυτούς των οποίων οι προσφορές θα έχουν κριθεί αποδεκτές, μετά την αξιολόγηση των στοιχείων.
       
      Η τελευταία αυτή φάση κτηματογράφησης της χώρας εκ παραλλήλου με την επανεκκίνηση των διαδικασιών που αφορούν στους δασικούς χάρτες όπως αυτές προδιαγράφονται από το πρόσφατο σχετικό νομοθέτημα, εγγυώνται την ολοκλήρωση του έργου του εθνικού κτηματολογίου το 2020.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/111_prosfores_gia_tis_meletes_tou_KTIMA_16/#.V07JiPmLS70
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -και ειδικά τα μέσα σταθερής τροχιάς όπως το Μετρό και το Τραμ– αποτελούν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τις μετακινήσεις στα αστικά κέντρα σε σύγκριση με τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.
       
      Το πρόβλημα είναι, όπως και με όλες τις μορφές ηλεκτροκίνησης, ότι τα μέσα μεταφοράς είναι τόσο καθαρά όσο το καύσιμο που καταναλώνουν. Και αν η ηλεκτρική ενέργεια που κινεί τους συρμούς του Μετρό είναι λιγνιτική τότε το ενεργειακό αποτύπωμα είναι υψηλό.
       
       
       
      Στην πρωτεύουσα της Χιλής, Σαντιάγκο, περίπου 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται κάθε μέρα με το Μετρό.
       
      Πρόσφατα, η πρόεδρος της λατινοαμερικανικής χώρας Μισέλ Μπασελέ, ανακοίνωσε ότι το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς στη χώρα θα «πρασινίσει» καθώς θα τροφοδοτείται σε μεγάλο ποσοστό από αιολική και ηλιακή ενέργεια.
       
      Το Μετρό του Σαντιάγκο είναι το δεύτερο σε μήκος στη Νότιο Αμερική και πλέον θα τροφοδοτείται σε ποσοστό 42% από φωτοβολταϊκά και κατά 18% από ανεμογεννήτριες.
       
      Το φωτοβολταϊκό πάρκο που θα παράγει την ηλιακή ενέργεια κατασκευάζει η καλιφορνέζικη SunPower, ενώ το αιολικό πάρκο κατασκευάζει η βραζιλιάνικη εταιρεία Latin America Power σε συνεργασία με την ισπανική Elecnor.
       
      Η SunPower ανακοίνωσε ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο θα ολοκληρωθεί το 2017 και ότι «το Μετρό του Σαντιάγκο θα γίνει το πρώτο σύστημα δημόσιων μεταφορών στον κόσμο που θα λειτουργεί στο μεγαλύτερο βαθμό από ηλιακή ενέργεια.
       
      Η Χιλή θα πραγματοποιήσει την ενεργειακή μετάβαση του Μετρό στις ΑΠΕ το 2018 με τα δύο πάρκα να λειτουργούν για 15 χρόνια.
       
      Σύμφωνα με τη Μπασελέ οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινούνται με έναν τρόπο «φιλικό προς το περιβάλλον και χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα που υλοποιεί το όραμα για ένα ενεργειακά βιώσιμο μέλλον».
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/05/30/metro-chile-ape-130419/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η αρχιτεκτονική, στραμμένη προς την κοινωνία ήταν ο βασικός άξονας της φετινής Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας. Στο πιο σημαντικό αρχιτεκτονικό γεγονός, η συζήτηση αφορά τη χειρονομία της επιστήμης και των εφαρμογών της προκειμένου να δημιουργηθούν νέα σχήματα και σχέσεις ανάμεσα σε ένα κάτοικο, μια πόλη, μια χώρα και το κέλυφος, που δεν είναι πια μόνο αυτό.
       
      Ο φετινός επίτροπος Αλεχάνδρο Αραβένα με το Reporting from the front/ Μεταδίδοντας από το μέτωπο, έδωσε το «σήμα» στα φετινά περίπτερα που ασχολήθηκαν ως επί το πλείστον με το ρόλο κυρίως της αρχιτεκτονικής και λιγότερο με τα έργα της. Άλλωστε ο Αραβένα σε κάθε αναφορά του δεν παραλείπει να τονίζει το ρόλο της κοινωνικής κατοικίας, κάτι που επηρεάζει τους αρχιτέκτονες σε όλο τον κόσμο, καθώς τους οδηγεί να αναζητήσουν λύσει και προοπτικές μιας καλύτερης ποιότητας ζωής.
       

       
      Καθόλου παράξενο που τον χρυσό Λέοντα κέρδισε το ισπανικό περίπτερο, με ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλες τις χώρες που έχουν βρεθεί σε οικονομική κρίση. Και τη δική μας ανάμεσα σε αυτές. Πρόκειται για τα ημιτελή κτίρια. Τα άδεια τσιμεντένια κελύφη, ημιτελείς κατασκευές που τις πρόλαβε η κρίση και πολλές φορές δεσπόζουν στον αρχιτεκτονικό ορίζοντα.
       

       
      Η Ιβηρική χερσόνησος είναι γεμάτη από αυτά. Στις πόλεις και στην εξοχή. Οι κατασκευές έχουν μείνει έτσι για χρόνια, διαβρώνονται από τον ήλιο, τον αέρα και το νερό και έχουν ελάχιστες προοπτικές να ολοκληρωθούν. Είναι η απόλυτη συνάρτηση της αρχιτεκτονικής με την κοινωνία και την οικονομία. Τα ίχνη της οικονομικής ένδειας αντικατοπτρίζονται στα απομεινάρια της αρχιτεκτονικής. Οι χώρες που βρίσκονται σε κρίση έχουν ένα μεγάλο κτιριακό απόθεμα, ορατό και διαθέσιμο.
       

       
      Η εθνική αντιπροσωπεία του ισπανικού περιπτέρου έστησε μια κατασκευή πάνω στην οποία τοποθέτησαν φωτογραφίες της εγκατάλειψης, μια υπενθύμισή της, αλλά και ένα σήμα, ώστε να αναζητηθεί ένας τρόπος για την αξιοποίησή τους. Το έργο τους εντυπωσιακό και μελαγχολικό, εκπέμπει ένα σήμα σε όλες τις χώρες για την αξιοποίηση, τη διαχείριση μέσω μιας νέας οικονομίας, των υπολειμμάτων της ευμάρειας ή των πρώτων υλικών της έξυπνης αρχιτεκτονικής του μέλλοντος. Τίτλος του: Unfinished/Ημιτελές.
       

       
      Στις απονομές των βραβείων στη Βενετία, οι αξιοσημείωτες συμμετοχές και αυτές που βραβεύτηκαν είχαν να κάνουν κυρίως με τη χρήση των απλών υλικών ή την αναζήτηση λύσεων για την επαναχρησιμοποίηση των υλικών. Το γραφείο από την Παραγουάη Gabinete de Arcquitectura αξιοποιούσε την εφευρετικότητα που συνέδεε την αρχιτεκτονική με ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό σε κοινότητες με προβλήματα λειτουργίας ενώ ο Κουνλέ Αντεγιεμί κέρδισε τον Αργυρό Λέοντα για το έργο του «Πλωτό Σχολείο στο Μακόκο». Πρόκειται για μια πλωτή κοινότητα στις όχθες της λίμνης Λάγκος τη Νιγηρία και οι αρχιτέκτονες δούλεψαν το πρότζεκτ με την υποστήριξη των Ηνωμένων Εθνών.
       

       
      Η ξύλινη κατασκευή στεγάζει σχολεία και παιδότοπους και επιπλέει επάνω σε μπιτόνια που και αυτά με τη σειρά τους έχουν χρησιμοποιηθεί ξανά. Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, μοιάζει χρήσιμο ακόμα και για τη Βενετία που επιπλέει και αντιμετωπίζει τα προβλήματα της ανόδου της στάθμης του νερού. Ο βραζιλιάνος αρχιτεκτόνας Πάουλο Μέντες ντα Ρόκα, απέσπασσε το φετινό Χρυσό Λέοντα για το σύνολο του έργου του.
       

       
      Το συμπέρασμα είναι ότι στον κόσμο των μεγάλων κατασκευών, των σταρς αρχιτεκτόνων, του συναγωνισμού για τα πιο ψηλά κτίρια του κόσμου, η νέα αρχιτεκτονική που έρχεται από την πηγή μιας πρωταρχικής ανάγκης και κινείται σε ένα πνεύμα οικονομίας σε σχέση με τη φύση και το περιβάλλον είναι ό,τι πιο ελκυστικό και προκλητικό και φιλικό υπάρχει στην αρχιτεκτονική σήμερα.
       
      Πηγή: http://www.thetoc.gr/politismos/article/i-arxitektoniki-den-einai-pia-ena-poluteles-ktirio
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας ανοικτής διαδικτυακής εφαρμογής, http://renewal.deddie.gr/, μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται σχετικά με τις κατά τόπους δυνατότητες του Διασυνδεδεμένου Δικτύου για την απορρόφηση ισχύος από σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
       
      Επιλέγοντας τη γεωγραφική περιοχή ενδιαφέροντός τους, οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να ενημερώνονται αναφορικά με τα διαθέσιμα περιθώρια απορρόφησης ισχύος για κάθε ένα μετασχηματιστή ΥΤ/ΜΤ της επιλεγείσας περιοχής και τη συνακόλουθη δυνατότητα σύνδεσης νέου δυναμικού παραγωγής. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται τόσον υπό μορφή πίνακα όσο και εποπτικά σε χάρτη, με χρωματικό κώδικα διαθεσιμότητας.
       
      Τα στοιχεία αντλούνται από τη μηχανογραφική εφαρμογή διαχείρισης αιτημάτων σύνδεσης σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ που έχει αναπτύξει και τηρεί ο ΔΕΔΔΗΕ και ενημερώνονται σε καθημερινή βάση, ώστε να παρέχεται πάντοτε το τρέχον στιγμιότυπο.
       
      Οι παρεχόμενες με την εφαρμογή αυτή πληροφορίες, σε συνδυασμό με τα αναρτημένα αρχεία αιτήσεων στον ιστότοπο του ΔΕΔΔΗΕ, όπου αποτυπώνεται η κατάσταση κάθε αιτήματος καθώς και η ηλεκτρική αντιστοίχισή του, επιτρέπουν στους ενδιαφερόμενους να έχουν διαυγή εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο δεσμεύεται ισχύς στο Δίκτυο και διασφαλίζουν το μέγιστο δυνατό επίπεδο διαφάνειας.
       
      Μέσω της νέας εφαρμογής, οι ενδιαφερόμενοι αποκτούν μια πλήρη εικόνα σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη των ΑΠΕ πανελλαδικά, γεγονός που συνεισφέρει στον προγραμματισμό και στην αποτελεσματικότητα των επενδυτικών τους σχεδίων.
       
      Η δημιουργία της εφαρμογής αυτής, εντάσσεται στη γενικότερη στόχευση του ΔΕΔΔΗΕ για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών στους χρήστες του Δικτύου καθώς και για την υποστήριξη της μεγαλύτερης διείσδυσης της διεσπαρμένης ανανεώσιμης παραγωγής, στα Δίκτυά του.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/35336/nea-diadiktyaki-efarmogi-pliroforisis-apo-ton-deddie
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Κοινό DNA με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, μοιράζεται το eBike της εταιρείας FLUX, καθώς εκτός από τα εξελιγμένα τεχνικά του χαρακτηριστικά, ενσωματώνει και μπαταρίες όμοιες με αυτές των Tesla S.
       
      Προμηθευτής και των δύο εταιρειών είναι φυσικά η Panasonic, το όνομα της οποίας εγγυάται την αξιοπιστία των ενεργειακών στοιχείων του FLUX eBike, η κατασκευή του οποίου τέθηκε υπό χρηματοδότηση στην γνωστή ιστοσελίδα Indiegogo.
       
      Η τελική ταχύτητα του "all-terrain" FLUX αγγίζει τα 40 χλμ/ώρα και η εμβέλεια του τα 75 χιλιόμετρα. Διαθέτει ακόμα υδραυλικά φρένα Tektro, φωτιζόμενη οθόνη LCD, πέντε επίπεδα ενεργειακής διαχείρισης, σύστημα ταχυτήτων από την Shimano και θύρα USB - για να φορτίζετε το κινητό σας.
       
      Είναι εξοπλισμένο με μοτέρ 250W της κινεζικής Suzhou Bofeili Electric Technology Co. και θα διατεθεί σε τρία διαφορετικά μοντέλα : Roadster (36V 13A, 468WH) αξίας 1.499 δολαρίων, Trail (36V 13A, 468WH) αξίας 1599 δολαρίων και Attack (36V 17A, 612WH) αξίας 2199 δολαρίων - τιμές προπαραγγελίας.
       
      Σημειώστε ότι στα δύο φτηνότερα μοντέλα χρησιμοποιούνται ενεργειακά (αναβαθμίσιμα) στοιχεία από την Samsung, ενώ στο τελευταίο αποκλειστικά από την Panasonic. Η διαθεσιμότητα του FLUX θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2016.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/flux-ebike-to-tesla-s-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD-r11833
      Περισσότερα...

      0

    • kan62

      Δημοσιέυτηκε στο ΦΕΚ 94Α ο ν.4389/2016:
       
      Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις.
       
      που περιλαμβάνει πολλά ενδιαφέροντα θέματα...
       
      Επισυνάπτω το ΦΕΚ και αποσπάσματα των πιό ξεχωριστών από τα θέματα αυτά...
       
      ΦΕΚ 94Α_ν4389_2016.pdf
       
      Δασικοί Χάρτες.pdf
       
      Ελεγκτές Δόμησης.pdf
       
      ΕΝΦΙΑ+ΦΠΑ.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με αιφνιδιαστικό τρόπο, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους πελάτες έγινε την Τρίτη, 31/5, γνωστή η είδηση για το «λουκέτο» στο γνωστό ξενοδοχείο Athens Ledra (πρώην Ledra Marriot).
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το «Έθνος» στην ιστοσελίδα του, οι πελάτες του ξενοδοχείου επί της λεωφόρου Συγγρού, ειδοποιήθηκαν να αποχωρήσουν από τα δωμάτιά τους, καθώς η επιχείρηση κλείνει, θυμίζοντας έντονα την ημέρα που έκλεισε του επίσης εμβληματικό ξενοδοχείο «Πεντελικόν».
       
      Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία των περίπου 150 εργαζομένων του ξενοδοχείου, έχουν ακολουθήσει το δρόμο της επίσχεσης.
       
      Ήδη η πιστώτρια τράπεζα (Αlpha Bank) έχει προχωρήσει σε δέσμευση των λογαριασμών της εταιρείας, καθώς οι οφειλές της ανέρχονται στα 35 εκατ. ευρώ.
       
      Να σημειωθεί ότι το εμβληματικό ξενοδοχείο Athens Ledra κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1980 από τον Γεώργιο Παρασκευαΐδη. Ύστερα από τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 2007, ο έλεγχος του ξενοδοχείου περιήλθε στην οικογένεια Παρασκευαΐδη, ενώ το 2013 ολοκληρώθηκε η τριακονταετής διαχείριση της μονάδας από την αμερικανική αλυσίδα Ledra Marriott.
       
      Ωστόσο τη μετονομασία -το 2014- του ξενοδοχείου σε Athens Ledra τη διαδέχεται λίγους μήνες αργότερα η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 της ΑΣΤΥ, της ιδιοκτήτριας εταιρείας του ξενοδοχείο, η οποία στη συνέχεια απεσύρθη.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/louketo-athens-ledra-marriot/
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Φορολογικό μπλόκο σε μια νέα και μεγάλη αγορά που έχει αρχίσει να δημιουργείται στον τουριστικό τομέα στην Ελλάδα επιχειρούν τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης. Με στόχο την αύξηση των φορολογικών εσόδων και την καταπολέμηση της φοροαποφυγής, που ενδημεί στον συγκεκριμένο κλάδο, επιχειρούν να "ρυθμίσουν" το τοπίο με μια σειρά παρεμβάσεις που φέρνει στη δημοσιότητα το "K". Πρόκειται για την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικιών ιδιωτών μέσω διαδικτυακών πλατφορμών, η οποία, όπως αναφέρθηκε, έχει αρχίσει να κάνει θραύση διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα.
       
      Στην ουσία, αυτό που γίνεται είναι η εγγραφή των ιδιοκτητών μιας κατοικίας στη διαδικτυακή πλατφόρμα, η εμφάνιση στο Διαδίκτυο της προσφερόμενης για βραχυπρόθεσμη μίσθωση κατοικίας και η μίσθωσή της με το ζητούμενο μίσθωμα για όσες ημέρες επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος ενοικιαστής (τουρίστας κ.λπ.).
       
      Τα περισσότερα από αυτά τα καταλύματα που εμφανίζονται στις πλατφόρμες δεν είναι τουριστικά, είναι απλώς αστικές ή εξοχικές κατοικίες, ενώ και οι ιδιοκτήτες τους δεν είναι επιτηδευματίες ασχολούμενοι με τον τουρισμό. Ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο αποκτούν εισόδημα από ενοίκια, τα οποία, όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν δηλώνονται, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάνει φορολογικά έσοδα.
       
      Όπως αναφέρθηκε, το πρόβλημα έχει απασχολήσει τους τελευταίους μήνες τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, ενώ είχε προηγηθεί και μια εκτενής αναφορά της Διεύθυνσης Καταπολέμησης του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο υπουργείο Οικονομικών, η οποία είχε εντοπίσει το ζήτημα και ανέφερε μια σειρά από προβλήματα που υπάρχουν και οδηγούν σε "παράθυρο" για φοροδιαφυγή. Τα σημαντικότερα από αυτά τα προβλήματα είναι ότι δεν υπάρχει νομική κάλυψη για τις συγκεκριμένες μισθώσεις με βάση το ελληνικό δίκαιο, τα καταλύματα δεν είναι πιστοποιημένα για τουριστική χρήση και, βέβαια, όπως αναφέρθηκε, το εισόδημα που αποκτάται από τους ιδιοκτήτες των κατοικιών δεν δηλώνεται. Οι πληρωμές γίνονται με την αποστολή εμβάσματος στους εγχώριους τραπεζικούς λογαριασμούς των ιδιοκτητών και καταγράφονται από την Τράπεζα της Ελλάδος.
       
      Το σχέδιο
       
      Σύμφωνα με τις πληροφορίες του "K", το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί τα δύο υπουργεία και πρόκειται σύντομα να πάρει τη μορφή προτεινόμενων νομοθετικών διατάξεων για να αντιμετωπιστούν τα παραπάνω προβλήματα, μεταξύ άλλων, προβλέπει:
       
      - Τη διαπραγμάτευση και την υπογραφή συμφωνίας με τις ξένες εταιρείες που διαχειρίζονται τις διαδικτυακές πλατφόρμες προκειμένου για κάθε μίσθωση που πραγματοποιείται να καταβάλλεται στο ελληνικό Δημόσιο ένα κατ' αποκοπήν ποσό, της τάξεως των 2 ή 3 ευρώ.
       
      - Τη δειγματοληπτική παροχή στοιχείων των ιδιοκτητών κατοικιών που μισθώνουν τα ακίνητά τους μέσω της πλατφόρμας. Το δείγμα θα αφορά, για παράδειγμα, το 10% των μισθώσεων που έγιναν στην Ελλάδα τον προηγούμενο χρόνο. Με βάση αυτά τα στοιχεία, θα γίνεται διασταύρωση και έλεγχος για να εντοπιστούν ιδιοκτήτες οι οποίοι, ενώ είχαν εισόδημα από μισθώσεις κατοικιών, δεν τις δήλωσαν, προκειμένου να αποφύγουν τη φορολόγηση. Και για τις δύο παραπάνω παρεμβάσεις έχουν ξεκινήσει ήδη διαπραγματεύσεις με εταιρείες που χειρίζονται τους διαδικτυακούς τόπους των ηλεκτρονικών μισθώσεων και, όπως λένε στελέχη του υπουργείου Οικονομικών που χειρίζονται την υπόθεση, "πηγαίνουν καλά".
       
      - Τη δημιουργία ειδικού κωδικού στη φορολογική δήλωση των φυσικών προσώπων, στον οποίο θα πρέπει να δηλώνονται τα εισοδήματα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών μέσω του Διαδικτύου. Τα ποσά που θα δηλώνονται στους κωδικούς αυτούς θα προσμετρώνται στο εισόδημα από ενοίκια του ιδιοκτήτη και θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα φορολόγησης των ενοικίων, δηλαδή με συντελεστές 15% έως τα 12.000 ευρώ, 35% για το εισόδημα από 12.000 ευρώ έως 35.000 ευρώ και με 45% για το εισόδημα από 35.000 ευρώ και πάνω.
       
      - Μικροδιορθώσεις στο νομικό υπόβαθρο για τις αστικές μισθώσεις κατοικιών βραχύβιας διάρκειας. Να σημειωθεί ότι, με βάση το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, η ελάχιστη διάρκεια των μισθώσεων κύριων κατοικιών είναι τα τρία έτη, που σημαίνει ότι, ακόμα και αν υπογραφεί σύμβαση για μικρότερη διάρκεια, ο μισθωτής καλύπτεται από αυτήν για τουλάχιστον τρία έτη.
       
      Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα δύο υπουργεία έχουν αποφασίσει ότι δεν πρέπει να θεσπιστούν διαδικασίες πιστοποίησης των κατοικιών, οι οποίες ουσιαστικά θα δολοφονούσαν τη συγκεκριμένη αγορά, που φέρνει τουριστικά έσοδα στη χώρα. Παράλληλα, αποφασίστηκε ότι δεν πρέπει όσοι προχωρούν στη μίσθωση των κατοικιών τους να αντιμετωπιστούν ως επιτηδευματίες, καθώς κάτι τέτοιο θα τους έβγαζε εκτός της συγκεκριμένης αγοράς, αφού δεν θα τους συνέφερε η μίσθωση (έξοδα φοροτεχνικών εργασιών κ.λπ.).
       
      * Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 28ης Μαΐου
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/story/3129685
      Περισσότερα...

      27

    • Engineer

      Αυξημένες θα βρουν τις τιμές διοδίων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας οι οδηγοί από τα μεσάνυχτα. Η αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% προκαλεί αλυσιδωτές αυξήσεις στα διόδια της χώρας.
       
      Ήδη σχεδόν όλες οι εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητόδρομων με ανακοινώσεις ενημέρωσαν για τις νέες τιμές ενώ στην Εγνατία Οδό δεν έχουμε κάποια αλλαγή στις τιμές.
       
      Οι αυξήσεις κυμαίνονται από 5 έως 10 λεπτά ανά σταθμό διοδίων ενώ σε μερικούς σταθμούς λόγω της στρογγυλοποίησης δεν έχουμε αυξήσεις. Ας δούμε όμως:
       
      ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΦΙΔΝΕΣ-ΣΚΑΡΦΕΙΑ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
       
      Μετωπικά Διόδια Αφιδνών
      Κατηγορία 1:2,30 €
      Κατηγορία 2:3,25 €
      Κατηγορία 3:8,20 €
      Κατηγορία 4:11,50 €
       
      Πλευρικά Διόδια Καπανδριτίου
      Κατηγορία 1:1,40 €
      Κατηγορία 2:2,00 €
      Κατηγορία 3:5,00 €
      Κατηγορία 4:7,00 €
       
      Πλευρικά Διόδια Μαλακάσας
      Κατηγορία 1:0,95 €
      Κατηγορία 2:1,40 €
      Κατηγορία 3:3,55 €
      Κατηγορία 4:4,95 €
       
      Πλευρικά Διόδια Οινοφύτων
      Κατηγορία 1:0,45 €
      Κατηγορία 2:0,65 €
      Κατηγορία 3:1,65 €
      Κατηγορία 4:2,35 €
       
      Μετωπικά Διόδια Τραγάνας
      Κατηγορία 1:2,65 €
      Κατηγορία 2:3,80 €
      Κατηγορία 3:9,55 €
      Κατηγορία 4:13,40 €
       
      Πλευρικά Διόδια Τραγάνας
      Κατηγορία 1:2,15 €
      Κατηγορία 2:3,05 €
      Κατηγορία 3:7,70 €
      Κατηγορία 4:10,75 €
       
      Πλευρικά Διόδια Θήβας
      Κατηγορία 1:1,05 €
      Κατηγορία 2:1,50 €
      Κατηγορία 3:3,80 €
      Κατηγορία 4:5,35 €
       
      ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65 (ΜΑΛΙΑΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ)
       
      Μετωπικά Διόδια Αγ. Τριάδας
      Κατηγορία 1:1,15 €
      Κατηγορία 2:1,60 €
      Κατηγορία 3:4,10 €
      Κατηγορία 4:5,75 €
       
      Πλευρικά Διόδια Μώλου
      Κατηγορία 1:0,20 €
      Κατηγορία 2:0,30 €
      Κατηγορία 3:0,85 €
      Κατηγορία 4:1,20€
       
      Πλευρικά Διόδια Μπράλου (Θερμοπυλών)
      Κατηγορία 1:0,30 €
      Κατηγορία 2:0,45 €
      Κατηγορία 3:1,20 €
      Κατηγορία 4:1,70 €
       
      Πλευρικά Διόδια Αγ. Μαρίνας
      Κατηγορία 1:0,80 €
      Κατηγορία 2:1,20 €
      Κατηγορία 3:3,00 €
      Κατηγορία 4:4,20 €
       
      Πλευρικά Διόδια Στυλίδας (Καραβόμυλου)
      Κατηγορία 1:0,45 €
      Κατηγορία 2:0,65 €
      Κατηγορία 3:1,65 €
      Κατηγορία 4:2,30 €
       
      Μετωπικά Διόδια Μαυρομαντήλας
      Κατηγορία 1:1,20 €
      Κατηγορία 2:1,75 €
      Κατηγορία 3:4,40 €
      Κατηγορία 4:6,20 €
       
      ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ (ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΠΑΤΡΑ)
       
      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΟΡΕΑΣ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ)
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/35056-aftes-einai-oi-nees-times-diodion-stous-aftokinitodromous-tis-xoras
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Με μια νέα επιστολή του "ξαναχτυπά" ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων εκφράζοντας την ανησυχία του για ιδιωτικές επενδύσεις μέσω ΤΑΙΠΕΔ σε εκτάσεις με προστατευόμενα μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.
       
      Στην επιστολή αυτή, μάλιστα, κάνει λόγο για προσπάθεια παράκαμψης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και των νόμιμων διαδικασιών αδειοδότησης. Οπως αναφέρει «πρόσφατα η αρχαιολογική κοινότητα, με αφορμή την γνωμοδότηση του ΚΑΣ και απόφαση του υπουργού Πολιτισμού για αναοριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου Αφάντου Ρόδου, βρέθηκε στο στόχαστρο σκαιότατων χαρακτηρισμών και απειλών από επιχειρηματικούς κύκλους αλλά και από τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, αναβιώνοντας παλαιότερες απόψεις για την Αρχαιολογική Υπηρεσία ως "τροχοπέδη της ανάπτυξης"».
       
      Προσθέτει δε ότι το περιστατικό αυτό δεν είναι μεμονωμένο, φέρνοντας ως παράδειγμα ότι «με παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας επανεισήχθη στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων το αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ για διαμόρφωση της νέας Μαρίνας Πύλου, με αποτέλεσμα να υπάρξουν κι άλλες υποχωρήσεις υπέρ των αιτημάτων του ΤΑΙΠΕΔ».
       
      Στην ίδια ανακοίνωση οι Αρχαιολόγοι εκφράζουν την άποψη ότι «το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν προσπάθειες ιδιωτικοποιήσεων και μεγάλης κλίμακας τουριστικών επενδύσεων σε δημόσιες εκτάσεις εις βάρος των αρχαιοτήτων και του φυσικού περιβάλλοντος, όπως στο Κάβο Σίδερο στην ΠΕ Λασιθίου, στο Ελληνικό Αττικής, στον χώρο του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο κ.ά.», και καταλήγοντας τονίζουν:
       
      «Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με συναίσθηση της ευθύνης που του αναλογεί καθώς και της ευθύνης των υπηρεσιών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, δηλώνει ότι θα συνεχίζει να υπερασπίζεται με κάθε τρόπο την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιά, τηρώντας το Σύνταγμα και την αρχαιολογική νομοθεσία όπως και την απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων των μελών του, απέναντι σε κάθε προσπάθεια εκφοβισμού, στοχοποίησης, απαξίωσης και περιθωριοποίησής τους».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Anisuchoi_me_tis_megales_ependuseis_oi_Archaiologoi_/#.V01oYPmLS70
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Στο ερώτημα εάν η χώρα μας θα μπορούσε να θέσει σε εφαρμογή ένα σύστημα ελέγχου που να καταγράφει με ακρίβεια τις ζημιές των καλλιεργήσιμων εκτάσεων εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, η απάντηση μάλλον… δεν τιμά, για άλλη μία φορά, τους μηχανισμούς του κράτους.
       
      «Οι δορυφορικές εικόνες μάς επιτρέπουν πλέον την χαρτογράφηση των πληγέντων εκτάσεων με ακρίβεια και ταχύτητα. Ένα εθνικό σύστημα ελέγχου με βάση δορυφορικά δεδομένα και τεχνολογία, που ήδη υπάρχει και εφαρμόζεται με επιτυχία στο εξωτερικό, και μπορεί να υποστηριχτεί πλήρως από το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό, θα μπορούσε να πραγματοποιεί αυτοματοποιημένο έλεγχο και επικύρωση των ζημιών στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του παραρτήματος Κεντρικής Ελλάδας του ΓΕΩΤΕΕ, δρ. Σωτήρης Βαλκανιώτης, και συμπληρώνει πως το σύστημα αυτό θα έδινε στους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, τον ΕΛΓΑ δηλαδή, «λιγότερο χρόνο, άμεση απόκριση, χωρική ακρίβεια και σημαντικό περιορισμό της ανάγκης επί τόπου ελέγχων».
       
      Ο δρ. Βαλκανιώτης, γεωλόγος, μετά τις πρόσφατες πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας, σε ανακοίνωσή του δημοσίευσε και την πρώτη διαθέσιμη εικόνα ενός δορυφόρου (σ.σ. Landsat 7ETM+) από το πρωινό της Δευτέρας 23 Μαΐου, η οποία αποτυπώνει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το μέγεθος και την έκταση των ακραίων καιρικών φαινομένων στις 20-22 Μαΐου.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/katagrafh-zhmiwn-kalliergeiwn-me-doriforo/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.