Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Παρέλαση ονομάτων γίνεται τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τον επικεφαλής του νέου υπερταμείου που θα έχει διάρκεια ζωής 99 ετών.
       
      Ονόματα – εκπλήξεις που ενδεχομένως να είναι φαβορί, αλλά μπορεί και να έπεσαν στο τραπέζι για να «καούν».
       
      Το πρώτο όνομα που έπεσε για το Εποπτικό Συμβούλιο είναι αυτό του διαχρονικού συμβούλου των υπουργών Οικονομικών, Κιμ Γκλεν. Ο Κορεάτης βρίσκεται στην πλατεία Συντάγματος από την εποχή του Γιάνη Βαρουφάκη.
       
      Επίσης, ακούγεται ότι οι δανειστές θα προτείνουν ως Πρόεδρο τον Μπομπ Τράα, πρώην μόνιμο αντιπρόσωπο του ΔΝΤ στην Αθήνα.
       
      Η ελληνική πλευρά, που “δικαιούται” στο Εποπτικό Συμβούλιο 3 θέσεις, βάζει στο τραπέζι τα ονόματα της Λούκας Κατσέλη (εφόσον επιλεγεί να αλλάξει η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας), του πρώην υπουργού των κυβερνήσεων Σημίτη Ν.Χριστοδουλάκη,του οικονομολόγου Α.Συγγρού (γνωστός από τον Οργανισμό Invest in Greece).
       
      Η μάχη θα είναι σίγουρα σκληρή καθώς δεν αποκλείονται οι εκπλήξεις, όπως να πέσει το όνομα του Στέργιου Πιτσιόρλα ή ενός κορυφαίου υπουργού που θα μεταπηδήσει στο ταμείο για να προσδώσει πολιτικό κύρος στο όλο εγχείρημα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Parelasi_mnistiron_gia_to_neo_aionobio_upertameio/#.V00rYPmLS70
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο θα καθίσταται υποχρεωτική και μάλιστα επι ποινή ακυρότητας, η ηλεκτρονική διαχείριση εγγράφων προανήγγειλε μιλώντας στη Θεσσαλονίκη ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορος Βερναρδάκης: «Τις επόμενες μέρες θα κάνουμε μια κίνηση που θα είναι ενταγμένη στο νόμο για την κινητικότητα και αφορά την ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων υποχρεωτικά, σε βαθμό εξουσιοδότησης ώστε, αν δεν γίνεται, να μην έχουν διοικητική ισχύ», είπε μιλώντας σε ημερίδα για την ανοιχτή διακυβέρνηση και τη συνδιαμόρφωση του αντίστοιχου Εθνικού Σχεδίου Δράσης, η οποία διεξήχθη στο κτίριο του ΚΕΔΕΑ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
       
      Μάλιστα, ο κ. Βερνραδάκης επικαλούμενος σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ, τόνισε ότι «μόνο το χαρτί και το τόνερ που χρησιμοποιείται κάθε χρόνο κοστολογείται σε πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ».
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/dimosio/dimosio-bainei-telos-sti-xartoura-ilektronika-ta-engrafa-allios-einai-akira/
      Περισσότερα...

      16

    • Engineer

      Μια ιδέα που γεννήθηκε πριν από 69 χρόνια, την 1η Ιουνίου παίρνει σάρκα και οστά.
       
       
      Το μακρύτερο και βαθύτερο τούνελ κυκλοφορίας του κόσμου, ξεκινά από τη βόρεια Ιταλία, «τρυπάει» τα ριζά των Άλπεων και φτάνει στην Ελβετία.
       
       
      Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 57 χιλιόμετρα βαθιά μέσα στη γη και αφήνει πίσω του, τόσο το τούνελ Σεικάν της Ιαπωνίας (53,9 χλμ) όσο και το πέρασμα της Μάγχης (50,5χλμ).
       
       
      Οραματιστής του έργου, ήταν πριν από 69 χρόνια ο Ελβετός μηχανικός Καρλ Γκρούνερ, ο οποίος σκέφτηκε πως ένα τούνελ ανάμεσα στην Ιταλία και την Ελβετία θα λύσει πολλά προβλήματα και θα εξοικονομήσει χρόνο για τους οδηγούς.
       
       
      Το τούνελ ονομάζεται Γκόθαρντ Μπέιζ και από την 1η Ιουνίου θα είναι έτοιμο.
       

       

       

       

       

       
       
      Σταδιακά θα παραδίδεται στην κυκλοφορία και οι υπεύθυνοι του έργου υπολογίζουν ότι μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχει παραδοθεί ολόκληρο.
       
       
      Για την κατασκευή του εργάστηκαν περισσότεροι από 2400 άνθρωποι και το συνολικό του κόστος άγγιξε τα 12 δισεκατομμύρια Ελβετικά φράγκα. Οι άνθρωποι που δούλεψαν βαθιά μέσα στη γη μετακίνησαν περισσότερους από 28.000.000 τόνους βράχων.
       
       
      Με την πλήρη λειτουργία του η διαδρομή Ζυρίχη – Μιλάνο θα πέσει κατά 60 λεπτά της ώρας και θα γίνεται μέσα σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Επίσης οι ταξιδιώτες με το τρένο από 9.000 που είναι σήμερα κατά μέσο όρο υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020 θα έχουν αυξηθεί στις 15.000. Το τούνελ επίσης θα διακλαδώνεται και θα πηγαίνει και μέχρι τη Λυών της Γαλλίας.
       
       
      Τα εγκαίνια θα γίνουν την Τετάρτη από τον Φρανσουά Ολάντ, την Άγκελα Μέρκελ και τον Ιταλό πρωθυπουργό Ματέο Ρέντζι.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/171833/trypisan-oi-alpeis-makrytero-kai-vathytero-toynel-toy-kosmoy-einai-gegonos-video
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ο Dave Hakkens, δημιουργός του αρθρωτού smartphone της Phoneblocks, από το οποίο η Motorola (υπό την ιδιοκτησία της Google) εμπνεύστηκε το Project Ara, δηλώνει πως δεν είναι “ενθουσιασμένος” με τον τρόπο που εξελίσσεται η εν λόγω πλατφόρμα.
       
      Το 2013 ο Hakkens ανέβασε στο YouTube το πρώτο βίντεο της Phoneblocks, λαμβάνοντας μέχρι σήμερα περίπου 22 εκατομμύρια θεάσεις, αναφέροντας ότι στόχος την υλοποίησης του ήταν η μείωση του WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) μέσω των αρθρωτών smartphones.
       
      Η ιδέα του προσέλκυσε το ενδιαφέρον των χρηστών και αργότερα των στελεχών της Motorola, τα οποία αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτήν και να την αναπτύξουν, για τους δικούς τους εμπορικούς σκοπούς.
       
      Μέσα από την προσωπική του ιστοσελίδα, ο Hakkens καταθέτει ένα κείμενο με τίτλο «Re-think Project Ara» και τονίζει δυο σημεία. Το πρώτο είναι ότι η Google τροποποίησε την αρχιτεκτονική και ενσωμάτωσε την οθόνη στη “ραχοκοκαλιά” της συσκευής, οπότε αν αυτή σπάσει ο χρήστης πρέπει να αλλάξει τηλέφωνο.
       
      Το δεύτερο είναι πως η αμερικανική εταιρεία έχει κυρίαρχο ρόλο στην κατασκευή των “modular” κομματιών, γεγονός το οποίο της επιτρέπει να ορίζει και τις προδιαγραφές τους, αλλάζοντας τη συμβατότητα τους κατά βούληση.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CE%B4%CF%85%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%BF-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BD%CE%B5%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-project-ara-%CE%B1%CF%80%CF%8C-r11830
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εκδόθηκαν τα ειδοποιητήρια για το Α’ Εξάμηνο του 2016 στα οποία περιλαμβάνεται και το ποσό των 240 ευρώ υπέρ ΟΑΕΔ, ως πρώτη δόση εκ των εννέα, που αντιστοιχούν στην εξόφληση των αναδρομικών 2011-2014, όπως καθορίστηκε με πρόσφατη απόφαση του ΕΤΑΑ.
       
      Πηγή: http://civilenglar.blogspot.gr/2016/05/2016.html
      Περισσότερα...

      87

    • Engineer

      Σε μια κίνηση που αψηφά το κατεστημένο των επιστημονικών εκδόσεων, οι χώρες-μέλη της ΕΕ συμφώνησαν ότι μέχρι το 2020 όλες οι επιστημονικές έρευνες που διενεργούνται με δημόσιο χρήμα θα πρέπει να είναι δωρεάν προσβάσιμες.
       
      Ο επιστημονικός τύπος κυριαρχείται σήμερα από μεγάλους εκδοτικούς οίκους που χρεώνουν συνδρομές, τις οποίες ακόμα και τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια δυσκολεύονται να πληρώνουν. Το μοντέλο αυτό συναντά αντιδράσεις τα τελευταία χρόνια, καθώς πολλοί επιστήμονες θεωρούν παράλογο να πληρώνουν προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε έρευνες που χρηματοδοτήθηκαν από χρήματα των φορολογούμενων.
       
      Διαβάστε επίσης:

      Το Χάρβαρντ κόβει τις συνδρομές σε επιστημονικές εκδόσεις
      Μαίνεται ο πόλεμος των πανεπιστημίων με τους εκδότες

      Η εναλλακτική λύση που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια είναι οι επιθεωρήσεις ανοιχτής πρόσβασης, οι οποίες είναι δωρεάν διαθέσιμες στο Διαδίκτυο και καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα χρεώνοντας ένα μικρό ποσό για τη δημοσίευση κάθε μελέτης.
       
      Ήδη από το 2012, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αποφασίσει ότι οι επιστημονικές εργασίες που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ θα πρέπει να είναι δωρεάν διαθέσιμες για όλους.
       
      Η κατάσταση τώρα συγκεκριμενοποιείται από το το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, ενός φορέα της ΕΕ στον οποίο συμμετέχουν υπουργοί επιστήμης, καινοτομίας και εμπορίου. Έπειτα από διήμερη συνάντηση στις Βρυξέλλες την προηγούμενη εβδομάδα, το Συμβούλιο ανακοίνωσε το στόχο του 2020 ως «μεταρρύθμιση που αλλάζει την κατάσταση», τουλάχιστον όπως το έθεσε ο επίτροπος Έρευνας και Καινοτομίας Κάρλος Μοέδας.
       
      Το Συμβούλιο, πάντως, δεν προσέφερε οδηγίες για το πώς μπορούν οι χώρες-μέλη να πετύχουν το στόχο εντός τεσσάρων ετών, ενώ ανεξάρτητοι ειδικοί σχολίασαν στο περιοδικό Science ότι ο στόχος είναι υπερφιλόδοξος.
       
      Απαντώντας σε αυτές τις επιφυλάξεις, εκπρόσωπος του Συμβουλίου παραδέχτηκε πως «ο στόχος δεν είναι εύκολος».
       
      «Δεν πρόκειται για νόμο, αλλά για τον πολιτικό προσανατολισμό των 28 κυβερνήσεων. Το σημαντικό είναι ότι πλέον υπάρχει ομοφωνία» πρόσθεσε.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500080607
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Οι 19 αποκρατικοποιήσεις οι οποίες θα γίνουν το επόμενο διάστημα έχουν κλειδώσει. Μεγάλα ακίνητα και δημόσιοι οργανισμοί έχουν κλειδώσει ως αντικείμενο ιδιωτικοποίησης και αξιοποίησης.
       
      Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν το Ελληνικό, ο ΟΛΠ, η Εγνατία Οδός, η ΔΕΗ και τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια. Αναλυτικά οι 19 αποκρατικοποιήσεις που πρέπει να ολοκληρωθούν στο επόμενο διάστημα είναι οι παρακάτω:
       
      1) 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια
      2) Ελληνικό
      3) Αστέρας Βουλιαγμένης
      4) Αφάντου Ρόδος
      5) ΔΕΣΦΑ
      6) ΟΛΠ
      7) ΟΛΘ
      ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ
      9) ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
      10) Ηλεκτρονική Δημοπρασία III, IV, V, VI και άλλα μικρά ακίνητα
      11) Μαρίνες
      12) ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
      13) ΕΛΠΕ
      14) ΟΤΕ
      15) ΔΕΗ
      16) ΕΥΑΘ
      17) ΕΥΔΑΠ
      18) ΔΕΠΑ
      19) ΕΛΤΑ
       
      Τα πιο προχωρημένα θεωρούνται τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια, το Ελληνικό και ο ΟΛΠ ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η ΔΕΣΦΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ.
       
      Αντίθετα πολύ πιο πίσω βρίσκονται τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΗ και η Εγνατία Οδός.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/oikonomia-xrimatodotisi/item/35041-taiped-i-aktinografia-ton-19-apokratikopoiiseon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Οσάκα της Ιαπωνίας έκαναν πραγματικότητα την παραγωγή ενέργειας από θαλασσινό νερό. Μέσα από μια σειρά μοναδικών χημικών αντιδράσεων, μπορούν να συλλέγουν υπεροξείδιο του υδρογόνου (Η2Ο2) από το θαλασσινό νερό, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε κυψέλες καυσίμου.
       
      Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ηλιακή ενέργεια αποτελεί μια σημαντική εναλλακτική λύση αντί των ορυκτών καυσίμων, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά την τεχνολογία, καθώς τα συστήματα ηλιακής ενέργειας δεν είναι τόσο αξιόπιστα τη νύχτα.
       
      Η συγκεκριμένη τεχνολογία αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα με τη χρήση υδρογόνου για την αποθήκευση της ηλιακής ενέργειας, με τη μορφή χημικής ενέργειας. Αυτό επιτρέπει στα κύτταρα καυσίμου να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια όλες τις ώρες της ημέρας. Ωστόσο το υδρογόνο πρέπει να συμπιέζεται ή να ψύχεται σε υγρή κατάσταση ώστε να αποθηκεύεται αποτελεσματικά.
       
      Οι ερευνητές ανακάλυψαν έναν τρόπο για να εξάγουν υπεροξείδιο του υδρογόνου από το θαλασσινό νερό χρησιμοποιώντας το φως του ήλιου. Η ένωση έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με το υδρογόνο, καθώς μπορεί να αποθηκεύεται πιο απλά και με ασφάλεια.
      Η επιστημονική ομάδα ανέπτυξε ένα νέο φωτοηλεκτροχημικό κύτταρο, το οποίο ουσιαστικά είναι ένα ηλιακό κύτταρο που παράγει υπεροξείδιο του υδρογόνου. Όταν το ηλιακό φως φωτίζει τον φωτοκαταλύτη, αυτός απορροφά φωτόνια και χρησιμοποιεί την ενέργεια για τις χημικές αντιδράσεις της οξείδωσης του θαλασσινού νερού και της μείωσης του οξυγόνου, που τελικά παράγουν το υπεροξείδιο.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1107356/paragogi-ilektrikis-energeias-apo-thalassino-nero
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μια ιταλική μελέτη που δημοσιεύτηκε στην έγκριτη επιθεώρηση «International Journal of Epidemiology» μάλλον θα πρέπει να θορυβήσει τους κατοίκους περιοχών που φιλοξενούν χωματερές.
       
      Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για την Ελλάδα όπου οι χωματερές αποτελούν πραγματικές βόμβες για τη δημόσια υγεία καθώς εκεί απορρίπτονται παρανόμως τεράστιοι όγκοι επικίνδυνων αποβλήτων που χρήζουν ειδικής επεξεργασίας.
      Οι ιταλοί ερευνητές με επικεφαλής την Φραντσέσκα Ματαλόνι από το Τμήμα Επιδημιολογίας των Υπηρεσιών Υγείας του Λάτσιο μελέτησαν στοιχεία για την κατάσταση της υγείας περίπου 242.409 ανθρώπων που κατοικούν σε απόσταση έως πέντε χιλιόμετρα από εννέα χωματερές σκουπιδιών που λειτουργούν εδώ και αρκετές δεκαετίες στην περιφέρεια της Ρώμης στην κεντρική Ιταλία. Η μελέτη κάλυψε το χρονικό διάστημα από το 1996 ως το 2008.
       
      Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι αυτοί διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών στους πνεύμονες κατά 34%.
       
      Αναλυτικότερα, οι επιστήμονες μελέτησαν στοιχεία για τις εισαγωγές σε νοσοκομεία, για την εμφάνιση ασθενειών και για τη θνησιμότητα των περιοίκων. Ως δείκτης για τη ρύπανση χρησιμοποιήθηκαν οι μετρήσεις του αερίου υδροθείου (σουλφιδίου του υδρογόνου), που εκλύεται από τις χωματερές και είναι αντιπροσωπευτικό και των άλλων ρυπαντών.
       
      Τα αποτελέσματα έδειξαν αυξημένα κρούσματα αναπνευστικών παθήσεων και καρκίνου των πνευμόνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών, αλλά όχι καρδιαγγειακών προβλημάτων.
       
      Οι ερευνητές ανέφεραν ότι ο κίνδυνος πηγάζει από την εισπνοή τοξινών, μικροοργανισμών, αερολυμάτων και άλλων πτητικών ουσιών από τις χωματερές που εκτός από την άμεση επιβλαβή επίπτωση στον ανθρώπινο οργανισμό μολύνουν το έδαφος και το νερό της περιοχής.
       
      Οι Ιταλοί επιστήμονες ανέφεραν ότι τα ευρήματά τους πρέπει να επιβεβαιωθούν από άλλες μελέτες, κυρίως ο αυξημένος κίνδυνος για καρκίνο των πνευμόνων, που είναι ένα σχετικά νέο εύρημα.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/05/26/xomateres-rypansi-ygeia-130362/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την παράταση της ισχύος όλων των αδειών ελεγκτών δόμησης -που άρχισαν σταδιακά να λήγουν από τον περασμένο Μάρτιο- και το άνοιγμα της «υπηρεσίας» και σε νέους μηχανικούς προβλέπουν οι ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν προ ημερών με το πολυνομοσχέδιο. Ανάμεσα σε άλλα, το ΥΠΕΝ καταργεί την υποχρέωση παρακολούθησης σεμιναρίων και συμμετοχής σε εξετάσεις (υπό τη σκέπη του ΤΕΕ) για τους ελεγκτές δόμησης, καθώς και τις χρηματικές ποινές στους μηχανικούς για τις μικρές παραβάσεις.
       
      Η υποκατάσταση του κράτους από ιδιώτες μηχανικούς στον έλεγχο των οικοδομικών εργασιών θεσπίστηκε το 2011. Το σώμα που δημιουργήθηκε, οι «ελεγκτές δόμησης» αποτελούνται από διπλωματούχους μηχανικούς (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) με κατ’ ελάχιστο διετή εμπειρία.
       
      Η διαδικασία είχε τεθεί υπό τον έλεγχο του ΤΕΕ, καθώς για να λάβει άδεια ελεγκτή ο μηχανικός έπρεπε να παρακολουθήσει ενημερωτικό σεμινάριο (όπως αυτά που διοργάνωνε το ΤΕΕ) και να συμμετάσχει σε εξετάσεις (στο ΤΕΕ). Με τη νέα ρύθμιση η υποχρέωση αυτή καταργείται, όπως και η υποχρέωση διετούς εμπειρίας: για κτίρια και κατασκευές έως 250 τμ μπορεί να αδειοδοτηθεί ως ελεγκτής και νέος μηχανικός.
       
      Ωστόσο για κτίρια έως 1.000 τμ χρειάζεται εμπειρία 5 ετών κι για μεγαλύτερα 10 ετών. Το θετικό είναι ότι οι μηχανικοί απαλλάσσονται από το κόστος συμμετοχής σε σεμινάρια και εξετάσεις. Το αρνητικό είναι ότι οι υπηρεσίες του ΥΠΕΝ δύσκολα θα μπορέσουν να ελέγξουν (λ.χ. την γνησιότητα του πτυχίου) σε 10.000 ελεγκτές.
       
      Πάντως μέχρι τη συγκρότηση του νέου μητρώου (στο οποίο θα εγγράφεται κάποιος με απλή αίτηση) παρατάθηκε η ισχύς των αδειών των περίπου 2.500 σήμερα ελεγκτών. Οι άδειες ξεκίνησαν να λήγουν το Μάρτιο (είχαν απομείνει σήμερα περί τις 700 εν ισχύ). Οι νέες άδειες θα έχουν πενταετή διάρκεια.
       
      Με τη νέα ρύθμιση, επίσης, θεσπίζεται ένα «μαξιλαράκι» για τους παρανομούντες μηχανικούς. Οι υποθέσεις, που εντοπίζονται από τους ελεγκτές δόμησης, στέλνονται πρώτα στο οικείο Συμβούλιο Πολεοδομικών και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) και μόνο όσες είναι σοβαρές στο εποπτικό συμβούλιο (όργανο του ΥΠΕΝ), που ανασυγκροτείται. Παράλληλα όσοι μηχανικοί κάνουν μικρές παρανομίες «πέφτουν στα μαλακά», αφού η χρηματική ποινή (από 1.000 έως 20.000 ευρώ) μετατρέπεται σε απλή σύσταση, εφόσον ο μηχανικός παρανομεί για πρώτη φορά.
       
      Σε κάθε περίπτωση και με την παλαιά και τη νέα ρύθμιση οι ποινές για τους παρανομούντες μηχανικούς είναι εξαιρετικά επιεικείς (π.χ. η απαγόρευση εκπόνησης και υπογραφής μελετών για 1-2 μήνες δεν μπορεί να θεωρηθεί αρκούντως απειλητική), επιλογή αμφίβολης αποτελεσματικότητας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/861333/article/epikairothta/ellada/parateinontai-oi-adeies-elegktwn-domhshs
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Τις διαδικασίες για την παραχώρηση της Μαρίνας του Αλίμου αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες, να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Το Ταμείο θα προκηρύξει σχετικό διαγωνισμό, αφού κατ' αρχήν, πιθανότατα μέσα στο καλοκαίρι, προσληφθούν οι σύμβουλοι για το διαγωνισμό. Όπως αναφέρεται, η αξιοποίηση της Μαρίνας του Αλίμου, σε συνδυασμό με το έργο του Ελληνικού και την ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου, θα δώσει νέο όραμα και προοπτική στην ευρύτερη περιοχή.
       
      Εν τω μεταξύ το Ταμείο ανακοίνωσε την παράταση του διαγωνισμού πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση μετατίθεται για τις 22 Ιουνίου η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τους διαγωνισμούς που έληγε στις 31 Μαΐου. Την σχετική απόφαση έλαβε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ μετά από αιτήματα των ενδιαφερομένων επενδυτών.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Stin_arena_i_Marina_Alimou_apo_to_TAIPED/#.V0hcDPmLTDc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Προσχεδίων «Αποκατάσταση, ανάδειξη, ανάπτυξη και λειτουργική επανένταξη της Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας καθώς και Ανάπλαση των επιφανειών της γειτνιάζουσας Πλατείας Αγοράς»
       
      Ο Δήμος Χαλκιδέων προκηρύσσει Ανοικτό Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Προσχεδίων με θέμα «Αποκατάσταση, ανάδειξη, ανάπτυξη και λειτουργική επανένταξη της Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας καθώς και Ανάπλαση των επιφανειών της γειτνιάζουσας Πλατείας Αγοράς»
       
      Χρήσιμες ημερομηνίες
       
      Έγγραφη υποβολή ερωτημάτων για συμπληρωματικές πληροφορίες : 17 Ιουνίου 2016
       
      Παραλαβή Τευχών του Διαγωνισμού : 1 Αυγούστου 2016
       
      Λήξη προθεσμίας υποβολής φακέλων συμμετοχής : 12 Σεπτεμβρίου 2016
       
      Δείτε εδώ την αναλυτική περίληψη του Διαγωνισμού.
       
      Πηγή: http://www.sadas-pea.gr/ & http://iekemtee.gr/el/%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CE%B5%CF%85%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82/16551-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CF%84%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%AF%CE%B4%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ενα νέο... όραμα, αυτό του «αειφορικού κτιριακού αποθέματος έως το 2050», έθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ετσι, ενέκρινε προ ημερών τη σχετική εθνική στρατηγική, ένα σχέδιο αρχών για τη σταδιακή ενεργειακή αναβάθμιση όλων των –δημόσιων και ιδιωτικών– κτιρίων στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα 34 χρόνια. Το σχέδιο περιλαμβάνει ελάχιστα μέτρα μέχρι το 2020, κυρίως θεσμικού και ενημερωτικού χαρακτήρα, πιθανότατα λόγω των περιορισμένων δημοσιονομικών της χώρας.
       
      Η «Εκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση του αποτελούμενου από κατοικίες και εμπορικά κτίρια, δημόσια και ιδιωτικά, εθνικού κτιριακού αποθέματος» εκπονήθηκε με τη συνεργασία στελεχών του ΥΠΕΝ και του Εργαστηρίου Ηπιων Μορφών Ενέργειας του ΤΕΙ Πειραιά. Στόχος είναι το 2050 όλα τα κτίρια «να έχουν υψηλή ενεργειακή απόδοση και, ιδανικά, μηδενική ή/και την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ενέργειας». Η εθνική στρατηγική για την αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος συνδυάζεται με το 2ο Εθνικό Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης και το 1ο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις ΑΠΕ, δημιουργώντας όλο εκείνο το πλέγμα των φιλόδοξων στόχων που η χώρα θα μεταθέτει συνεχώς τις επόμενες δεκαετίες.
       
      Εν πάση περιπτώσει, οι στόχοι του παρόντος σχεδίου για την επόμενη τετραετία είναι ενδιαφέροντες: Περιλαμβάνει κυρίως θεσμικού χαρακτήρα κινήσεις, ώστε να εκσυγχρονιστεί η νομοθεσία και να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές. Επίσης προβλέπει διάφορες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, όπως όλες οι εθνικές στρατηγικές που έχουν προωθηθεί (εις μάτην) την τελευταία τριακονταετία.
       

       
      «Η ρευστή οικονομική κατάσταση και η μικρού μεγέθους αγορά στον τομέα της ενεργειακής ανακαίνισης των κτιρίων κρατάνε ακόμη υψηλά τα κόστη για ανακαίνιση, όταν ανάγονται σε μονάδες εξοικονόμησης ενέργειας. Το υψηλό κόστος λειτουργεί αποτρεπτικά σε επίπεδο μεμονωμένων μικροεπενδυτών που δεν εξασφαλίζουν οικονομίες κλίμακας. Ειδικά στη χώρα μας πρέπει να συνεκτιμηθεί το μεγάλο ποσοστό ιδιοκτησίας, που καθιστά τη λήψη αποφάσεων σε κτίρια πολλών ιδιοκτησιών εξαιρετικά δυσχερή», παρατηρεί ορθά η έκθεση.
       
      Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την απογραφή του 2011, στη χώρα μας υπάρχουν 6.371.901 κατοικίες, εκ των οποίων οι 4.122.088 κατοικούνται, οι 729.964 είναι κενές εξοχικές και οι 621.881 κενές δευτερεύουσες. Οσον αφορά στο είδος των κτιρίων, το 45% είναι διπλοκατοικίες, το 39% μονοκατοικίες και μόλις το 16% πολυκατοικίες. Οσον αφορά στο μέγεθος, το 25% των κατοικιών της χώρας καταλαμβάνει από 60 έως 79 τετραγωνικά, το 23% από 80 έως 99 τ.μ., το 14% από 100 έως 119 τ.μ. και το 11% από 50 έως 59 τ.μ. Τέλος, το 55% των κατοικιών έχει κατασκευαστεί πριν από το 1980.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/861057/article/epikairothta/ellada/ka8olikh-energeiakh-anava8mish-ktiriwn-me-orizonta-to-2050
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Η Κιρούνα, η βορειότερη πόλη της Σουηδίας, πρωταγωνίστησε στα νέα της σκανδιναβικής χώρας αυτή την εβδομάδα εξαιτίας της ανάγκης να «μετακινηθεί» κατά δυο μίλια.
       
      Γιατί η πόλη πρέπει να μετακινηθεί
       
      Οι αρμόδιες υπηρεσίες επεξεργάζονται το σχέδιο για τη μετακίνηση της πόλης εδώ και μερικά χρόνια. Η πόλη, στην οποία διαμένουν 18.000 άνθρωποι, είναι χτισμένη πάνω σε έναν λόφο ο οποίος κρύβει από κάτω του πλούσια κοιτάσματα σιδήρου. Η πόλη δημιουργήθηκε το 1900 και αποτελεί μια «βιομηχανική» πόλη για περισσότερο από έναν αιώνα.
       
      Εξαιτίας όμως αυτής της βιομηχανίας, της ίδιας βιομηχανίας που την συντηρεί, η πόλη πρέπει να μετακινηθεί. Οι ανασκαφές για το σίδηρο έχουν φθάσει κάτω από τα θεμέλια της πόλης και οι αρμόδιες υπηρεσίες δε θέλουν να ριψοκινδυνεύσουν μια πιθανή κατάρρευση του εδάφους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κατάρρευση είναι αναπόφευκτη μέσα στα επόμενα 50 χρόνια.
       
      Η εταιρεία εξόρυξης LKAB, που είναι η αποκλειστικά υπεύθυνη για την εξόρυξη των κοιτασμάτων της Κιρούνα, έχει διαθέσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την επιτυχή μετακίνηση όλων των κατοίκων.
       
      Πότε θα συμβεί η μετακίνηση
       
      Όπως είναι φυσικό, η μετακίνηση θα πραγματοποιηθεί σταδιακά. Το πρώτο μέρος, το χτίσιμο δηλαδή του νέου δημαρχείου, έχει ήδη ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο του 2015. Η τοπική διοίκηση σε συνδυασμό με την εταιρεία LKAB συντονίζουν τη μετακίνηση αλλά οι κάτοικοι της πόλης δηλώνουν πως έχουν άγνοια για το πότε τελικά θα πραγματοποιηθεί. Σύμφωνα όμως με εκπρόσωπο τύπου της εταιρείας, αρκετές μετακινήσεις αναμένεται να γίνουν μέσα στα επόμενα χρόνια. Περίπου 400 οικογένειες έχουν ήδη μεταφερθεί στη «νέα» πόλη.
       
      Θα μεταφερθεί ολόκληρη η πόλη;
       
      Κάποια από τα κτίρια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η εκκλησία που ψηφίστηκε το 2001 ως το ομορφότερο κτίριο της Σουηδίας καθώς και το ρολόι του δημαρχείου, θα μεταφερθούν ατόφια στη «νέα» πόλη.
       
      Η πλειονότητα των κτιρίων όμως θα κατεδαφιστεί και θα χτιστούν εκ νέου στη νέα τοποθεσία. Η εταιρεία θα αγοράσει τα κτίρια από τους πολίτες, πληρώνοντας μάλιστα το 125% της αντικειμενικής αξίας.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/170729/metakinoyntai-oi-poleis-i-soyidia-deihnei-pos-video
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Ο τάφος του μεγαλύτερου φιλοσόφου της αρχαιότητας, του Αριστοτέλη (384- 322 π. Χ.), βρίσκεται στα Στάγειρα, στην σημερινή Ολυμπιάδα Χαλκιδικής. H σχετική ανακοίνωση για τον τάφο του Αριστοτέλη, τον χώρο που στέγασε την τέφρα του φιλοσόφου, γίνεται στη Θεσσαλονίκη, με την συμπλήρωση 2400 χρόνων από την γέννησή του και ενώπιον 250 αριστοτελιστών από όλο τον κόσμο.
       
      Περισσότερα από 25 χρόνια αφιέρωσε στις ανασκαφές και την έρευνα ο αρχαιολόγος Κώστας Σισμανίδης για να φέρει στο φως τεκμήρια, να τα συναρτήσει με τις αρχαίες πηγές, για να καταλήξει στο συμπέρασμα το οποίο σεμνά είχε ψελλίσει από το 1996.
       
       
      Όπως αναφέρει ο Ρ/Σ Στο Κόκκινο, ο κ. Σισμανίδης ήταν από τους πιο ακριβοθώρητους αρχαιολόγους στη Βόρεια Ελλάδα, από αυτούς που δεν μιλούσαν ποτέ αν αυτό που είχαν να πουν δεν έφερε την σφραγίδα της απόδειξης.
       
      Ο κ. Σισμανίδης παρουσιάζει τα ντοκουμέντα της πολυετούς έρευνάς του για τον τάφο-ηρώο στον οποίο εναποτέθηκε η τέφρα του Αριστοτέλη, αυτού που τα συμπεράσματά του είναι μέχρι σήμερα σημείο τομής της φιλοσοφικής σκέψης, μόνιμη πρόκληση σε όλους τους επιγόνους που ακόμη κι αν διαφωνούν επικαλούνται τα επιχειρήματα του, του ανθρώπου που εξέτασε κάθε νοητικό πεδίο της εποχής του γράφοντας περίπου τετρακόσιες πραγματείες, για την πολιτική, την ηθική, την λογοτεχνία και την επιστήμη, αυτού που δικαίως χαρακτηρίστηκε από τον Πλάτωνα «ο πρώτος αναγνώστης βιβλίων» στην ανθρώπινη ιστορία.
       

       

       
       
      Το «Κόκκινο Θεσσαλονίκης» δημοσιεύει μεγάλο μέρος των στοιχείων και συμπερασμάτων και τις σχετικές φωτογραφίες και αναπαραστάσεις που αναμένεται να προκαλέσουν παγκόσμιο ενδιαφέρον για ένα αρχαιολογικό εύρημα που δεν θα είναι πνιγμένο στη λάσπη καμιάς «εθνικής» ανάγκης και καμιάς προπαγάνδας.
       
      Εξάλλου το σύνολο της πολυετούς ενασχόλησης του κ. Σισμανίδη θα περιμένει, λίγο ελπίζουμε, καθώς είναι έτοιμοι για δημοσίευση τρεις (3) τόμοι με όλο το ανασκαφικό υλικό από την περιοχή.
       
       
      Σύμφωνα με τον κ. Σισμανίδη στην πλαγιά του βορειότερου άκρου των Σταγείρων, κοντά στη Στοά της Αρχαίας Αγοράς αποκαλύφθηκε πολύπλοκο σύμπλεγμα διαφορετικών μεταξύ τους κτισμάτων που χρονολογούνται από την αρχαϊκή μέχρι και τη βυζαντινή περίοδο ως και τα νεώτερα χρόνια.
       
      Δυόμιση μέτρα δυτικά της πύλης του αρχαϊκού τείχους, αποκαλύφθηκε ένας μεγάλος τετράγωνος πύργος των βυζαντινών χρόνων τον οποίο περιβάλλει ένα εντυπωσιακό αψιδωτό οικοδόμημα, που δίνει αρχικά την εντύπωση πυργοειδούς κατασκευής της αρχαϊκής οχύρωσης.
       
      Ωστόσο όπως παρατηρεί κ. Σισμανίδης «προσεκτικότερη παρατήρηση και πολλά κινητά ευρήματα απ΄ αυτό, πείθουν ότι χρονολογείται στους πρώιμους ελληνιστικούς χρόνους».
       

       
       
      Οι τοίχοι του κτίσματος αυτού σώζονται σε μέγιστο ύψος 1,80, και έχουν το μικρό σχετικά πάχος των 1,10 μ., «το οποίο είναι βεβαίως απαγορευτικό, για να ερμηνευτεί αυτό ως πύργος της αρχαϊκής οχύρωσης» ενώ «σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι ότι χτίστηκε με πολύ καλό οικοδομικό υλικό, το οποίο είναι προφανές ότι βρίσκεται εδώ σε δεύτερη χρήση και προέρχεται από παλαιότερα δημόσια κτίσματα. Έτσι, ενώ οι τοίχοι του είναι χτισμένοι, κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, ακανόνιστα, χρησιμοποιούν όμως σε μεγάλο βαθμό εξαιρετικής ποιότητας και επεξεργασίας γωνιόλιθους μαρμάρου, ασβεστολίθους και γρανίτη, ενώ παράλληλα διαπιστώνεται και ιδιαίτερη σπουδή στην κατασκευή τους, αφού η ποιότητα δεν είναι όμοια ούτε ως προς το υλικό που χρησιμοποιήθηκε κατά τόπους, ούτε ως προς τον τρόπο δόμησης». Σειρά δομικών χαρακτηριστικών του κτιρίου και άλλες ανασκαφικές ενδείξεις «οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι η ανέγερση του οικοδομήματος έγινε, για κάποιον λόγο, ιδιαίτερα εσπευσμένα».
       

       

       
       
      Ο αρχαιολόγος θα αναφερθεί αναλυτικά στις ανασκαφές που έφτασαν μέχρι τον βράχο και έδωσαν πολλά ευρήματα ενώ εντόπισε και την θύρα εισόδου. Για είκοσι χρόνια τουλάχιστον ο κ. Σισμανίδης ενέσκηψε στα προβλήματα χρονολόγησης των ευρημάτων και φυσικά των ερμηνειών τους καθώς δεν ήταν αρκετό το γεγονός ότι το κτίριο αναγόταν στα πρώιμα ελληνιστικά χρόνια, στην περίοδο δηλαδή αμέσως μετά το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου.
       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/simantiki-archeologiki-anakinosi-parousiastike-o-tafos-tou-aristoteli-sta-archea-stagira/
       

       

      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Προαπαιτούμενο της τρέχουσας αξιολόγησης είναι ο καθορισμός οδικού χάρτη για την αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού. Μεθοδεύσεις καταγγέλλουν ειδικότητες των μηχανικών. Οι διαβουλεύσεις μεταξύ φορέων.
       
      Μάχες παρασκηνίου για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών-Συσκέψεις και παζάρια.
       
      Κόντρες παρασκηνίου βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ), του υπουργείου Υποδομών και των φορέων που εκπροσωπούν ειδικότητες των μηχανικών προκειμένου να ολοκληρωθεί -καθώς αποτελεί προαπαιτούμενο της τρέχουσας αξιολόγησης- ο οδικός χάρτης των αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος.
       
      Παρά το γεγονός πως βρισκόμαστε ήδη στο «και πέντε», οι διάφορες ειδικότητες επιχειρούν να διατηρήσουν τα κεκτημένα όσον αφορά στις νομοθετικά κατοχυρωμένες αποκλειστικές δραστηριότητες των διπλωματούχων μηχανικών.
       
      Και ας αποδέχονται σχεδόν όλοι στην αγορά πως το σημερινό καθεστώς είναι παρωχημένο και ευνοεί συγκεκριμένες ειδικότητες, σε βάρος ειδικοτήτων που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια εξαιτίας τεχνολογικών και επιστημονικών εξελίξεων.
       
      Η συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει πως η κυβέρνηση πρέπει να καθορίσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (οδικό χάρτη με κατευθύνσεις και βασικές αρχές) για την οριστική επίλυση του θέματος που «σέρνεται» επί χρόνια.
       
      Τους τελευταίους έξι μήνες διεξήχθη στο ΤΕΕ διακλαδικός διάλογος με εκπροσώπους των φορέων που εκπροσωπούν τις ειδικότητες (Σύλλογοι, Πολυτεχνικές Σχολές κ.λπ.).
       
      Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κοινή θέση του Επιμελητηρίου προς το υπουργείο, μολονότι από τους συντονιστές του διαλόγου υπεβλήθη εισήγηση στη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ. Τουλάχιστον δεν είναι γνωστή καθώς εκτιμάται πως έπρεπε προηγουμένως να συνεδριάσει η Αντιπροσωπεία του Επιμελητηρίου. Είναι, πάντως, γνωστό πως από τον διάλογο αποχώρησαν οι εκπρόσωποι των Αρχιτεκτόνων και των Τοπογράφων Μηχανικών, ενώ διαφοροποιήθηκαν οι εκπρόσωποι των Χημικών Μηχανικών και των Πολιτικών Μηχανικών.
       
      Γι’ αυτό και προκάλεσε εντύπωση η τοποθέτηση του κ. Σαμιωτάκη, που εκπροσωπούσε το υπουργείο Υποδομών σε πρόσφατη σύσκεψη (20 Μαΐου) που έγινε στη Γραμματεία της Κυβέρνησης, σύμφωνα με την οποία όλες οι ειδικότητες (πλην των Χημικών Μηχανικών) συμφώνησαν με την εισήγηση των συντονιστών του ΤΕΕ στον διακλαδικό διάλογο.
       
      Ο ίδιος επιχείρησε στη συγκεκριμένη σύσκεψη να λάβει τη σύμφωνη γνώμη των εκπροσώπων του Υπ. Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος καθώς και των παρευρισκόμενων εκπροσώπων των θεσμών, αλλά η προσπάθεια δεν απέδωσε λόγω διαφωνιών ιδιαίτερα από το υπουργείο Ανάπτυξης.
       
      Μηχανικοί που παρακολουθούν την υπόθεση υποστηρίζουν πως κοινή θέση του ΤΕΕ δεν υπήρξε, όπως υποστήριξε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υποδομών στην πρόσφατη σύσκεψη.
       
      Υπενθυμίζουν πως ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιώργος Στασινός έστειλε στις 11 Μαΐου επιστολή προς τους εκπροσώπους των ειδικοτήτων να αποστείλουν τελικά κείμενα για τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες, προκειμένου η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ να τοποθετηθεί. Δηλαδή δεν αποδέχθηκε την εισήγηση, όπως υποβλήθηκε από τους συντονιστές του διαλόγου.
       
      Οι ίδιοι θεωρούν πως επιχειρείται να επιβληθεί παρασκηνιακά ένας οδικός χάρτης, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη όλων των ειδικοτήτων. Προσθέτουν, δε, πως «εφόσον σε διάφορα επίπεδα κυκλοφορούν κείμενα με αναφορά στο ΤΕΕ, πρέπει να συνοδεύονται από τις θέσεις και απόψεις τουλάχιστον των ειδικοτήτων, που έχουν διαφοροποιηθεί από την εισήγηση των συντονιστών του διαλόγου».
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1423130/mahes-paraskhnioy-gia-ta-epaggelmatika-dikaiomata.html
      Περισσότερα...

      50

    • Engineer

      Τελικά δεν τη γλίτωσε καμία από τις τρεις ενεργειακές επιχειρήσεις και παρά τα όσα έλεγαν χθες πηγές του υπουργείου Ενέργειας, ΔΕΗ (17%), ΕΛΠΕ (35%) και ΔΕΠΑ (65%), παίρνουν κανονικά κι αυτές το δρόμο για αποκρατικοποίηση αλλά από το 2017 και μετά.
       
      Συγκαταλέγονται και οι τρεις στο "εξαφανισμένο" πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ με τις 19 αποκρατικοποιήσεις, το οποίο δημοσιεύθηκε χθες στο Εθνικό Τυπογραφείο (ΦΕΚ Β 1472), και το οποίο είναι πρακτικά αναλλοίωτο σε σχέση με εκείνο του περασμένου Ιουλίου.
       
      Δεν σημαίνει αυτό ότι από αύριο κιόλας θα μπουν πωλητήρια στα ποσοστά των τριών ενεργειακών επιχειρήσεων, κάτι τέτοιο προβλέπεται όμως να συμβεί το 2017 ή και το 2018. Αφετηρία για τη προετοιμασία της επόμενης γενιάς των ενεργειακών αποκρατικοποιήσεων είναι ο Σεπτέμβριος. Διότι διαβάζοντας το επικαιροποιημένο σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ, προκύπτει ότι έως και το 3ο τρίμηνο του 2016, θα πρέπει να προχωρήσει η πρόσληψη συμβούλων που θα εισηγηθούν τον τρόπο ιδιωτικοποίησης για τα ποσοστά των τριών κρατικών εταιρειών.
       
      Σε πιο ψηλή θέση στον κατάλογο φαίνεται να βρίσκεται η περίπτωση της δημόσιας επιχείρησης ηλεκτρισμού, σύμφωνα τουλάχιστον με τη διατύπωση του επικαιροποιημένου Asset Development Plan το οποίο μιλά για "πώληση του 17% των μετοχών της ΔΕΗ, ενδεχομένως και το 2016", πράγμα φυσικά εξαιρετικά δύσκολο για πλήθος λόγων, ένας εκ των οποίων είναι και ο ΑΔΜΗΕ.
       
      Άλλωστε, τα επόμενα βήματα σύμφωνα πάντα με το σχέδιο είναι η "πρόσληψη συμβούλων από το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι το 3ο τρίμηνο του 2016", με τη διευκρίνηση ότι η στρατηγική θα αποφασιστεί από το Ταμείο.
       
      Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες του Energypress ο διαγωνισμός για τη πώληση του 17% της ΔΕΗ θα προκηρυχθεί εντός του 2017 ή και το 2018, εφόσον το ευνοούν οι συνθήκες στην οικονομία, και στο χρηματιστήριο. Πριν από οποιαδήποτε απόφαση θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η πώληση του 20% του ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή και η εισαγωγή του 29% στο χρηματιστήριο, καθώς η απόσχισή του διαχειριστή από τη ΔΕΗ επηρεάζει καθοριστικά την αξία της επιχείρησης, συνεπώς και του προς πώληση ποσοστού της.
       
      Κουβάρι ΕΛΠΕ και ΔΕΠΑ
       
      Στην περίπτωση των ΕΛΠΕ, το πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ότι "εξετάζονται εναλλακτικές επιλογές για την αξιοποίηση του 35%", δίχως να αναφέρονται χρονοδιαγράμματα έναρξης του διαγωνισμού. Επισημαίνεται, όπως και στη ΔΕΗ, ότι μέχρι το 3ο τρίμηνο του 2016 το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να προσλάβει συμβούλους για την αξιολόγηση εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών και την εν συνεχεία υποβολή των σχετικών εισηγήσεων.
       
      Ανάλογη περιγραφή συνοδεύει και το κεφάλαιο ΔΕΠΑ όπου προς ιδιωτικοποίηση είναι το 65%. Τα επόμενα βήματα σύμφωνα με το πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ είναι η "επιλογή συμβούλων μέχρι το 3ο τρίμηνο του 2016, η αξιολόγηση των εναλλακτικών επιλογών, και η επανεκκίνηση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης".
       
      Η λακωνική περιγραφή των επόμενων βημάτων τόσο για τα ΕΛΠΕ όσο και για τη ΔΕΠΑ εξηγείται από το γεγονός ότι οι δύο ενεργειακές επιχειρήσεις συνθέτουν ένα "κουβάρι" που καθιστά εξαιρετικά σύνθετη την αποκρατικοποίησή τους. Τα ΕΛΠΕ ελέγχουν το 35% στη ΔΕΠΑ, ενώ ο όμιλος Λάτση ελέγχει το 42% στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΠΕ.
       
      Η μία ιδιωτικοποίηση εξαρτάται από την άλλη, κάτι που είχε γίνει σαφές και το 2014 όταν επί κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου είχε ανοίξει ξανά το θέμα. Τότε, ως επικρατέστερο σενάριο για την αποκρατικοποίηση των ΕΛΠΕ είχε προκριθεί η διάθεση μετοχών μέσω του Χρηματιστηρίου. Αντιθέτως, η ΔΕΠΑ, έπειτα από το φιάσκο με τη Gazprom στο διαγωνισμό του 2013, είχε βγει προσωρινά εκτός "λίστας" αποκρατικοποιήσεων. Την προετοιμασία του δεύτερου διαγωνισμού είχε αποτρέψει η παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάργηση του αποκλειστικού δικαιώματος των Εταιρειών Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) στη λιανική αγορά φυσικού αερίου, λόγω της συμμετοχής της ΔΕΠΑ σε ποσοστό 51% στις υφιστάμενες ΕΠΑ.
       
      Δύο όμως χρόνια μετά η εικόνα είναι διαφορετική. Η αγορά φυσικού αερίου βρίσκεται σε φάση αλλαγών, το σπάσιμο του μονοπωλίου των ΕΠΑ σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία, όσο και το τέλος του μονοπωλίου της ΔΕΠΑ στην προμήθεια, φέρνουν νέα δεδομένα. Εφόσον το άνοιγμα της αγοράς ολοκληρωθεί, τότε η κυβέρνηση θα μπορούσε να δει από το 2017 ή και το 2018 την αποκρατικοποίηση της δημόσιας επιχείρησης αερίου.
       
      Το σύνθετο "κουβάρι" που συνιστούν ΔΕΠΑ και ΕΛΠΕ βολεύει το υπουργείο Ενέργειας και τον Π. Σκουρλέτη. Χρειάζεται πολλή προετοιμασία για να είναι σε θέση να βγουν σε πώληση τα ποσοστά των δύο εταιρειών, και ίσως αυτό να εννοούσαν χθες πηγές του υπουργείου όταν έλεγαν ότι "οι αποκρατικοποιήσεις των εταιρειών του ενεργειακού τομέα δεν αποτελούν προτεραιότητα ούτε υπάρχει σχετικός σχεδιασμός".
       
      Αυτή φυσικά είναι η μία ανάγνωση, η άλλη σχετίζεται με την αντίθεση του υπουργού να δώσει το "οκ" του στις ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις, κάτι ωστόσο που δεν εξαρτάται από τον ίδιο.
       
      "Δεν υπάρχει πρόθεση να μεταβιβασθεί η συμμετοχή του Δημοσίου στις επιχειρήσεις αυτές. Ο στόχος των εσόδων ύψους 6,2 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις ως το 2018, θα επιδιωχθεί με την πώληση και αξιοποίηση άλλων περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου που δεν θεωρούνται στρατηγικής σημασίας, όπως η ΔΕΗ, η ΔΕΠΑ ή τα ΕΛΠΕ", τόνιζαν οι ίδιες πηγές.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/den-ti-glitosan-oyte-17-tis-dei-oyte-35-ton-elpe-kai-65-tis-depa-apokratikopoiisi-apo-2017
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σε δύο εντυπωσιακά βίντεο βλέπουμε την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια οδό.
       
      Το πρώτο βίντεο είναι από την γέφυρα στα Χαλάσματα Γοργομύλου ενώ το δεύτερο από τον κόμβο Φιλιππιάδας.
       

       

      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.