Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ένας εργαζόμενος άφησε την τελευταία του πνοή κατά τη διάρκεια της βάρδιας του στο ορυχείο Αμυνταίου Φλώρινας. Πρόκειται για τον 42χρονο Ιωάννη Χατζή από το Κλειδί Φλώρινας, πατέρα τριών παιδιών, που εργαζόταν ως ηλεκτρολόγος στο ορυχείο Αμυνταίου.
       
      Χθες το βράδυ λίγο πριν τη λήξη της απογευματινής βάρδιας μαζί με άλλους δύο συναδέλφους του προσπάθησαν να αποκαταστήσουν βλάβη στον αποθέτη Α4 του ορυχείου. Κατά τη διάρκεια της εργασίας, τον άτυχο εργαζόμενο κτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα 6.000 kvolt . Οι άλλοι δύο εργαζόμενοι τραυματίστηκαν ευτυχώς ελαφρά.
       
      «Η ασφάλεια πάνω από όλα, είναι το σύνθημα μας και απευθύνεται σε όλους τους εργαζόμενους στο Ενεργειακό Κέντρο» λέει ο πρόεδρος του σωματείου «Σπάρτακος» Μόσχος Μόσχου, εκφράζοντας τα συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου εργαζόμενου. Το συγκεκριμένο ατύχημα έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των θανατηφόρων ατυχημάτων, που γίνονται στο μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της χώρας. Για τις συνθήκες του ατυχήματος θα γίνει έρευνα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους και τη ΔΕΗ.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/162331/nekros-ilektrologos-sto-oryheio-amyntaioy-tis-dei
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε συνέχιση των κινητοποιήσεων ενάντια στην πρόταση της Κυβέρνησης για το Ασφαλιστικό προχωρούν οι μηχανικοί και ο τεχνικός κόσμος της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζεται η Απεργία – Αποχή όλων των Διπλωματούχων Μηχανικών από την συμμετοχή τους σε Τεχνικά Συμβούλια Έργων και Μελετών καθώς και από το σύνολο των Επιτροπών με τεχνικό αντικείμενο (π.χ. Επιτροπές Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, Αυθαιρέτων κλπ.), από τη Δευτέρα 7/3/2016 μέχρι και την Παρασκευή 11/3/2016 για το Ασφαλιστικό.
       
      Στην Απεργία-Αποχή συμπεριλαμβάνονται και οι Επιτροπές Δημοπρασιών Έργων και Μελετών.
       
      http://web.tee.gr/synexizetai-i-apergia-apoxi-07032016-eos-11032016
       
      Πηγή: http://web.tee.gr
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Ο Ιερός Ναός «Ευαγγελισμός της Θεοτόκου» διεκδικεί σήμερα περίπου 7.500 στρέμματα, εκ των οποίων 4.000 στρ. σε κατοικημένες περιοχές των δήμων Περιστερίου και Πετρούπολης και 3.500 στρ. εκτός σχεδίου, που βρίσκονται στο Ποικίλο Όρος και έχουν χαρακτηριστεί δασικές.
       
      Η διεκδίκηση στηρίζεται σε διαθήκη του 1916 με την οποία ο ναός έγινε κληρονόμος μεγάλου μέρους του «κτήματος Βέρδη». Στο μεταξύ, η εντός σχεδίου έκταση που διεκδικεί έχει πλέον δομηθεί εδώ και δεκαετίες με κατοικίες, πλατείες, γήπεδα και άλλους κοινόχρηστους χώρους.
       
      Στις 22 Μαρτίου εκδικάζεται η αγωγή του ναού κατά του ελληνικού Δημοσίου, των δύο δήμων αλλά και ιδιωτών, ενώ επιφυλάσσεται του δικαιώματος να ζητήσει αποζημίωση από τους σημερινούς ιδιοκτήτες.
       
      Η υπόθεση έχει εξελιχθεί σε σήριαλ, καθώς το θέμα είναι σε εκκρεμότητα από το 1929, οπότε έγινε η πρώτη διεκδίκηση αρχικώς για 300 στρέμματα. Με την πάροδο των χρόνων η επίμαχη έκταση αυξανόταν, ενώ στο παιχνίδι των διεκδικήσεων μπήκαν οι απόγονοι της Καλομοίρας Βέρδη στην οποία ανήκε αρχικά η επίδικη έκταση, καθώς και ιδιώτες που ισχυρίζονταν ότι διαθέτουν τίτλους ιδιοκτησίας της επίμαχης έκτασης.
       
      Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες με πρωτοβουλία του Υπουργού, Παναγιώτη Κουρουμπλή συμμετείχαν οι δήμαρχοι Περιστερίου Αντρέας Παχατουρίδης και Πετρούπολης Βαγγέλης Σίμος, η γενική γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Καλλιόπη Καρδαμίτση, ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Δασών του υπουργείου Περιβάλλοντος Δημήτρης Βακάλης, εκπρόσωπος από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, νομικοί σύμβουλοι από τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Εσωτερικών.
       
      Μάλιστα, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι στο πλευρό των Δήμων που θίγονται άμεσα από τις διεκδικήσεις του ιερού ναού, θα βρίσκονται οι νομικές υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, καθώς και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Milon_tis_eridos_7500_stremmata_sti_Dutiki_Athina_/
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Μετά από 4 χρόνια όταν ανακοινώθηκε η δημοπράτηση του έργου στο Υπουργείο Υποδομών δηλώνουν έτοιμοι να διεξάγουν τη δημοπράτηση του πρώτου μεγάλου έργου με παραχώρηση.
       
      Πέρασαν 10 χρόνια από τότε που έγιναν οι δημοπρατήσεις των αυτοκινητόδρομων το έργο της Υποθαλάσσιας Σαλαμίνας-Περάματος σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com στις 15 Μαρτίου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να διεξαχθεί η μεγάλη "μάχη".
       
      Σύμφωνα με την ίδια πηγή το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο και μάλιστα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και εταιρείες εκτός Ελλάδας. Το εγχώριο ενδιαφέρον είναι δεδομένο με πρωταγωνιστή τον ΑΚΤΩΡ που όπως όλα δείχνουν θα τα δώσει όλα προκειμένου να αναλάβει το "χρυσοφόρο" έργο καθώς το πορθμείο Περάματος-Σαλαμίνας είναι το 2ο σε κίνηση Πανευρωπαϊκά μετά από το Ντόβερ-Καλαί μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας.
       
      Δείγμα της ετοιμότητα πλέον των ενδιαφερόμενων είναι πως μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποιο αίτημα για χρονική μετάθεση της διαδικασίας. Από την πλευρά του το Υπουργείο Υποδομών επιθυμεί μία δυνατή δημοπράτηση που θα αποδείξει την δυναμική που έχει αποκτήσει το έργο αλλά και το ίδιο το Υπουργείο με νέες μεγάλες δημοπρατήσεις.
       
      Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει διερεύνηση των ηχοβολιστικών δράσεων του διαύλου για ναυάγια που μπορεί να χρονολογούνται ακόμα και από εποχή της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας.
       
      ΤΟ ΕΡΓΟ
      Το έργο της μόνιµης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας - Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.
       
      Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυµβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για την σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος-Κερατσινίου-Πειραιά.
       
      Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ΄ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο.
       
      Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δηµιουργία κόµβου για τη σύνδεση µε την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αµπελακίων / Σαλαµίνας καθώς και µε το Ναύσταθµο, διατηρουµένης και της σύνδεσης της οδού Αµπελακίων / Σαλαµίνας µε τον Ναύσταθµο.
       
      Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση Βόρεια του οικισµού των Παλουκίων και δηµιουργία δεύτερου κόµβου εισόδου προς τον Ναύσταθµο. Θα δημιουργήσει στην περιοχή εντυπωσιακές υποδομές και επι της ουσίας θα δημιουργήσει μία συμπαγή ένωση με την Αττική με ότι αυτό συνεπάγεται.
       
      Προβληματισμός επικρατεί φυσικά για την τύχη των σημερινών φέρρυ που εκτός της μετακίνησης της οποίας προσφέρουν, απασχολούν και ενά μεγάλο αριθμό εργαζομένων που σε περίπτωση υλοποίησης του έργου αναμένεται να συρρικνωθεί σημαντικά.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/nea-megala-erga-se-parahorisi/item/33899-se-thesi-maxis-gia-ti-dimopratisi-tis-ypothalassias-salaminas
      Περισσότερα...

      5

    • jim21

      Αυτό το μηχάνημα ονομάζεται SLJ900/32 Segmental Bridge Launching Machine και θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο χτίζουμε σε δυσπρόσιτα σημεία.
       
       
      Με σχεδιασμό και παραγωγή από το Beijing Wowjoint Machinery Company, αυτό το μηχάνημα έχει σχεδιαστεί για να τοποθετεί τα κομμάτια μιας γέφυρας με πολύ πιο γρήγορα ρυθμό από όσο ήταν μέχρι τώρα δυνατόν.
       
      Μέσα σε λεπτά, το SLJ900/32 κατάφερε να χτίσει ένα ολόκληρο τμήμα μιας γέφυρας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για πολλούς λόγους πέρα από τον χρόνο που γλιτώνει, αφού προσφέρει πρόσβαση σε σημεία που μέχρι τώρα θεωρούνταν πολύ δύσκολο.
       

       
      Πηγή: http://trelovideo.gr/2016/03/06/afto-to-michanima-pou-chtizi-gefires-irthe-na-allaxi-ton-kosmo-vinteo/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Νέοι αυστηρότεροι κανόνες επιδιώκουν να ενισχύσουν τον ρόλο των ιδιωτών επενδυτών και να περιορίσουν τη συμμετοχή του Δημοσίου. Σοβαρότερες αλλαγές αναμένεται να προκαλέσει ο νέος κανόνας Eurostat για το πλαφόν ανώτερης ή κατώτερης απόδοσης.
      «Τορπίλη» Eurostat στα μεγάλα έργα - Η αλλαγή κανονισμού και το χρέος
       
      Σε ανατροπές του κυβερνητικού σχεδιασμού για τα νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, με πρώτο τον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που βγαίνει στον αέρα τον Μάιο, οδηγεί η αλλαγή των κανόνων της Eurostat σε σχέση με τον συνυπολογισμό των σχετικών κονδυλίων στο δημόσιο χρέος.
       
      Η ενημέρωση για τις αλλαγές αναμένεται να φτάσει, αν δεν έχει ήδη φτάσει, στην Αθήνα από τις Βρυξέλλες, όπου τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σε εξέλιξη η συζήτηση για ενιαία αντιμετώπιση των συμβάσεων παραχώρησης από τη Eurostat, καθώς σήμερα ισχύουν διαφορετικοί κανόνες σε αρκετά κράτη-μέλη.
       
      Μέχρι σήμερα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, η κρατική δαπάνη (και τα δάνεια που λαμβάνουν οι ιδιώτες ενίοτε με κρατική εγγύηση) για τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης και τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) δεν συνυπολογίζεται στο δημόσιο χρέος. Υπάρχουν, βέβαια, και χώρες όπως η Γαλλία όπου περιλαμβάνουν τις σχετικές δαπάνες στο δημόσιο χρέος, αλλά ταυτόχρονα το δημόσιο εγγυάται μέχρι και το 90% των δανείων που χορηγούν οι εμπορικές τράπεζες σε τέτοια έργα.
       
      Τώρα η Eurostat έρχεται να εφαρμόσει νέους, αυστηρότερους κανόνες, οι οποίοι στην ουσία επιδιώκουν να ενισχύσουν τον ρόλο των ιδιωτών επενδυτών και να περιορίσουν τη συμμετοχή του δημοσίου στις εταιρείες ειδικού σκοπού που διαχειρίζονται συμβάσεις παραχώρησης ή ΣΔΙΤ.
       
      Για παράδειγμα, στην περίπτωση του διαγωνισμού για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως το Δημόσιο θα διατηρήσει σημαντικό ποσοστό (από 45% έως 55%) της εταιρείας διαχείρισης, κατά το πρότυπο του "Ελευθέριος Βενιζέλος" στην Αθήνα.
       
      Ομως, με βάση τους νέους κανόνες της Eurostat για να μη συνυπολογιστεί στο δημόσιο χρέος η κρατική συμμετοχή και τα δάνεια για το έργο στο Καστέλι, το Δημόσιο πρέπει να μειώσει το ποσοστό του στην εταιρεία διαχείρισης σε επίπεδα κάτω του 33%.
       
      Μάλιστα, οι Κοινοτικοί έρχονται να επιβάλουν πρόσθετους κανόνες προς όφελος των ιδιωτών επενδυτών καθώς προβλέπεται πως το Δημόσιο όχι μόνο δεν θα μπορεί να αποκτήσει ποσοστό άνω του 33% (αν δεν θέλει να περιλαμβάνεται στο χρέος η δαπάνη για ένα έργο), αλλά θα αδυνατεί να επιβάλλει και ειδικά δικαιώματα για τον μέτοχο μειοψηφίας. Π.χ. δεν θα μπορεί το Δημόσιο να έχει δικαίωμα βέτο σε αποφάσεις της διοίκησης κ.λπ.
       
      Οι νέοι κανόνες έχουν ήδη οδηγήσει σε ανατροπή του σχεδιασμού της βρετανικής κυβέρνησης, η οποία προωθούσε σειρά έργων (και ΣΔΙΤ) με αυξημένη συμμετοχή του δημοσίου στις εταιρείες διαχείρισης.
       
      Ακόμα σοβαρότερες ανατροπές αναμένεται να προκαλέσει ο νέος κανόνας της Eurostat, με βάση τον οποίο το δημόσιο δεν θα μπορεί να επιβάλλει πλαφόν ανώτερης ή κατώτερης απόδοσης για τον ιδιώτη επενδυτή, όπως συμβαίνει σήμερα με σχεδόν όλα τα έργα παραχώρησης στην Ελλάδα.
       
      Προβλέπεται π.χ. πως αν η κοινοπραξία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό φτάσει ένα επίπεδο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων, τότε το έργο επιστρέφει στο Δημόσιο ανεξάρτητα από το αν έχει λήξει η περίοδος παραχώρησης. Με τους νέους κανόνες το Δημόσιο δεν θα μπορεί να επιβάλλει ανώτερο πλαφόν απόδοσης στον ιδιώτη επενδυτή. Ταυτόχρονα, όμως, ο ιδιώτης επενδυτής δεν θα έχει και "μαξιλάρι" κατώτερης απόδοσης. Δεν θα μπορεί, δηλαδή, να λάβει πρόσθετη κρατική επιδότηση, αν η απόδοση του έργου είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες.
       
      «Η βασική αρχή είναι πως ο ιδιώτης παίρνει ολόκληρα τα οφέλη, αν το έργο πάει καλύτερα από το αναμενόμενο, αλλά και ολόκληρο τον κίνδυνο, αν η επένδυση δεν πάει όσο θετικά υπολόγιζε στην αρχή», επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών που παρακολουθούν την ευρωπαϊκή συζήτηση για το θέμα.
       
      Οι ίδιοι εξηγούν πως οι νέοι κανόνες, ευτυχώς, δεν θα ισχύουν σε έργα για τα οποία έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις, καθώς θα υπήρχαν σοβαρά προβλήματα ακόμα και στη σύμβαση με τη Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
       
      Η συγκεκριμένη σύμβαση έχει τόσο ανώτερο πλαφόν απόδοσης για τον ιδιώτη επενδυτή, αλλά και «μαξιλάρι ασφαλείας», δηλαδή πρόσθετη επιχορήγηση από το δημόσιο, αν η απόδοση δεν φτάσει στο προσυμφωνημένο κατώτερο επίπεδο.
       
      Η εφαρμογή και του νέου κανόνα κατάργησης του πλαφόν απόδοσης ιδίων κεφαλαίων του επενδυτή έχει ήδη αποτυπωθεί στην ανατροπή του σχεδιασμού ενός μεγάλου οδικού έργου που προωθούσε η Σκωτία στην Aberdeen.
       
      Αρχικά είχε προχωρήσει με πλαφόν το οποίο τώρα καταργείται ενόψει των νέων κανονισμών, ώστε να μην επιβαρυνθεί το δημόσιο χρέος από το κόστος του έργου.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1404306/torpilh-eurostat-sta-megala-erga.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το easykenak.gr προσφέρει στα μέλη του Michanikos.gr μονάδες χρήσης για έκδοση ενεργειακών πιστοποιητικών.
       
      Κάθε εβδομάδα, και για 5 εβδομάδες, θα κληρώνονται από 2 τυχεροί που θα κερδίζουν από 3 μονάδες ο καθένας.
       
      Τι είναι το easykenak
       
      - είναι μια Διαδικτυακή Υπηρεσία υπολογισμού ενεργειακής απόδοσης κτιρίων και έκδοσης ενεργειακών πιστοποιητικών
      - είναι πιστοποιημένη από το ΥΠΕΚΑ και συμβατή με το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ.
       
      Το easykenak αριθμεί ήδη πάνω από 1.000 χρήστες οι οποίοι έχουν εκδώσει περισσότερα από 7.000 ενεργειακά πιστοποιητικά.
       
      Δείτε περισσότερα για το easykenak εδώ: https://www.easykenak.gr
       
      Δηλώστε συμμετοχή εδώ: http://www.michanikos.gr/raffles/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για μια δυναμική των ελληνικών επιχειρήσεων παρά την πίεση, μίλησε ο Γιώργος Σταθάκης, που εξήγγειλε από την Κρήτη την έναρξη υποβολής αιτήσεων για ΕΣΠΑ.
       
      Αυτή την εβδομάδα ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τις τέσσερις δράσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους νέους επιστήμονες του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 που έχει ανακοινώσει το υπουργείο Οικονομίας.
       
      Τις σχετικές πληροφορίες για το θέμα, οι ενδιαφερόμενοι, μπορούν να τις αναζητήσουν στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΣΠΑ.
       
      Το παραγωγικό κομμάτι δείχνει μια δυναμική
       
      Ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης και ο υφυπουργός Αλέξης Χαρίτσης, επισκέφτηκαν αυτό το Σαββατοκύριακο τους νομούς Χανίων και Ρεθύμνου. Το Σάββατο ήταν οι κεντρικοί ομιλητές σε ενημερωτική εκδήλωση για τα προγράμματα ΕΣΠΑ 2014-20, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων. Το απόγευμα της Κυριακής ακολούθησε αντίστοιχη εκδήλωση στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου.
       
      Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας, ο κ. Σταθάκης υπογράμμισε ότι «η ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης είναι κομβικό σημείο γιατί θα δημιουργήσει ένα πολύ σταθερότερο μακροοικονομικό περιβάλλον ικανό να δώσει τη μεγάλη ώθηση στην οικονομία». Επεσήμανε, δε, ότι «το παραγωγικό κομμάτι της οικονομίας, παρά το πιεστικό οικονομικό περιβάλλον, δείχνει μια δυναμική» η οποία, με τα κατάλληλα μέτρα, θα οδηγήσει στην ανάκαμψη της οικονομίας, το β' εξάμηνο του έτους. Στην κατεύθυνση αυτή κομβικό ρόλο έρχονται να παίξουν τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-20, στη φιλοσοφία και τους στόχους των οποίων αναφέρθηκε ο κ. Χαρίτσης, επισημαίνοντας ότι «ο σχεδιασμός τους έγινε ώστε οι πόροι που θα διατεθούν να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την ελληνική οικονομία».
       
      Έμφαση στην καινοτομία και την νεανική επιχειρηματικότητα
       
      Τα νέα προγράμματα χαρακτηρίζονται από το τρίπτυχο ανάπτυξη-εργασία-αλληλεγγύη, με ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτόμα, τη νεανική και την εξωστρεφή επιχειρηματικότητα, καθώς και την οικολογική διάσταση του όλου σχεδιασμού. Ένα πρώτο στίγμα έδωσαν οι τέσσερις δράσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους νέους επιστήμονες, για τις οποίες αυτή την εβδομάδα ξεκινά η υποβολή αιτήσεων.
       
      Στον πυρήνα της φιλοσοφίας των νέων προγραμμάτων βρίσκεται η υποστήριξη δραστηριοτήτων υψηλής προστιθέμενης αξίας και νέων καινοτομικών παραγωγικών συστημάτων, όχι αποσπασματικά και μεμονωμένα αλλά ως κρίκους μιας παραγωγικής αλυσίδας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλάδος της αγροδιατροφής, όπου η οικονομία παρουσιάζει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα και ζητούμενο είναι να αναπτυχθούν όλες οι δυνατές συνέργειες από τον παραγωγό μέχρι τον τελικό καταναλωτή. Ειδική μέριμνα, βέβαια, αποδίδεται στον κλάδο του Τουρισμού, τόσο μέσω της στήριξης επιχειρήσεων, όσο και με την ανάπτυξη υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό έγινε ειδική αναφορά στα έργα που αφορούν τους δύο νομούς.
       
      "Αναφορά έγινε και στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2007-13, οι οποίες επέτρεψαν στη χώρα να επιτύχει το υψηλότερο ποσοστό απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων μεταξύ των 28 κρατών-μελών. Εξέλιξη για την οποία πρόσφατα συνεχάρη την κυβέρνηση η αρμόδια Επίτροπος, Κορίνα Κρέτσου" όπως αναφέρει η ανακοίνωση.
       
      Τέλος, οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης δεσμεύτηκαν ότι θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τους συναρμόδιους φορείς και κυρίως την κοινωνία των πολιτών, ώστε να σχεδιάζουν προγραμματίζουν και εκτελούν τις δράσεις που είναι απαραίτητες για την πολύπλευρη ανάπτυξη του τόπου. Άλλωστε κεντρική θέση στο σχεδιασμό των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ έχει η διαβούλευση με την κοινωνία, όπως ήδη συνέβη με την διαδικασία των προδημοσιεύσεων, που προηγήθηκε της δημοσιοποίησης των προσκλήσεων για τις νέες δράσεις του ΕΣΠΑ και απέφερε ουσιαστικά αποτελέσματα.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/espa-ksekina-h-ypovolh-aithsewn-gia-mikromesaies-epixeirhseis-kai-neoys-episthmones.3942616.html
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ένα βήμα μπρος για τα σιδηροδρομικά αλλά και τα οδικά έργα που εκτελούνται στην Κορίνθου-Πατρών είχαμε προχθές Τετάρτη 02-03-2016, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ καθαίρεσε την άνω διάβαση της Επαρχιακής Οδού Ξυλοκάστρου – Καρυωτίκων, στην περιοχή του Νεκροταφείου Ξυλοκάστρου.
       
      Πρόκειται για οδική γέφυρα που περνά πάνω από την Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών και στη θέση της θα ολοκληρωθεί η κατασκευή άλλης γέφυρας μεγαλυτέρων διαστάσεων, ώστε να χωράει κάτω από αυτή και ο αυτοκινητόδρομος και οι σιδηροδρομικές γραμμές.
       
      Η εν λόγω γέφυρα αποτελούσε επί σειρά ετών εμπόδιο στην ανάπτυξη του αυτοκινητοδρόμου και της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (Σ.Γ.Υ.Τ.) στη θέση αυτή. Αποτελεί τμήμα του έργου «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο –Ροδοδάφνη» συνολικού μήκους 71,5 χιλιομέτρων, με το οποίο ολοκληρώνεται η κατασκευή της Σ.Γ.Υ.Τ μέχρι την Ροδοδάφνη και αναμένεται να λειτουργήσει με σύγχρονη ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση μέχρι το 2018.
       
      Ουσιαστικά πρόκειται για μία τις εμπλοκές που υπήρχαν μεταξύ Σιδηρόδρομου και αυτοκινητόδρομου και μάλιστα η συγκεκριμένη βρίσκεται σε ένα στρατηγικό σημείο του δρόμου και βοηθά στην ολοκλήρωση των έργων της Ολυμπίας Οδού.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/33879-ergose-kathairethike-i-palia-gefyra-ksylokastrou
      Περισσότερα...

      0

    • myri

      ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
      Το τμήμα Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ διοργανώνει και σας καλεί σε Workshop με θέμα:
      «Διαδρομές της αρχιτεκτονικής, από τις απαρχές της εμφάνισης του μοντερνισμού μέχρι σήμερα, στην Αττική»
       
      Το Workshop απευθύνεται σε νέους κυρίως συναδέλφους, διπλωματούχους αρχιτέκτονες και φοιτητές της αρχιτεκτονικής.
       
      Στο Workshop θα διερευνηθούν οι διαδρομές (με τη μεταφορική έννοια της λέξης) της σύγχρονης αρχιτεκτονικής μέσα από τις συμπληγάδες των παραμέτρων (κοινωνικών, ιστορικών, τεχνολογικών, πολεοδομικών, θεσμικών, οικονομικών, την επίδραση των διεθνών αρχιτεκτονικών ρευμάτων κλπ) που καθορίζουν και επηρεάζουν το αρχιτεκτονικό γίγνεσθαι σε όλες του τις εκφάνσεις, από την εισαγωγή του οπλισμένου σκυροδέματος στην κατασκευή.
       
      Το Workshop θα γίνει σε δύο φάσεις, η πρώτη θα ξεκινήσει στις 18 Μαρτίου 2016 και θα διαρκέσει περίπου τέσσερις (4) εβδομάδες, η δεύτερη θα αρχίσει στις 18 Απριλίου και θα διαρκέσει μέχρι 27 Μαΐου.
       
      Η εναρκτήρια υποστηρικτική διημερίδα θα λάβει χώρα στην ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΕΕ, Νίκης 4, Σύνταγμα, 1ος όροφος την Παρασκευή 18 Μαρτίου2016 και την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016 (10:00 – 21:00). Συνημμένα λαμβάνετε το πρόγραμμα των εισηγήσεων.
       
       
      Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθούν σχετικές βεβαιώσεις.
       
      Η συμμετοχή είναι δωρεάν.
       
      Αιτήσεις συμμετοχής μπορούν να γίνουν μέχρι την Πέμπτη 17 Μαρτίου.
       
      Πληροφορίες εδώ:
      http://www.sadas-pea.gr/workshop-diadromes-tis-architektonikis-apo-tis-aparches-tis-emfanisis-tou-monternismou-mechri-simera-stin-attiki/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μέγιστη περίοδος ωρίμανσης και υλοποίηση του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το 2022 είναι ο στόχος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρη.
       
       
      Σε δηλώσεις του ο Γιάννης Μπουτάρης, αναφέρθηκε στο σύμφωνο συνεργασίας φορέων, που έχει υπογραφεί από τον Ιούνιο του 2014, εκτιμώντας ότι ένα τόσο μεγάλο έργο, όπως ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος, απαιτεί μητροπολιτική αντιμετώπιση για να προχωρήσει.
       
      «Το έργο έχει κάνει τα πρώτα του βήματα και αν εξελιχτεί όπως πρέπει, θα εξυπηρετήσει πολύ τους κατοίκους των δυτικών περιοχών και θα εξελιχθεί σε μια πολύ ουσιαστική γραμμή» σημείωσε.
       
      Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. Αθανάσιος Βούρδας, αναγνώρισε ως θετικό το γεγονός ότι από το 2014 μέχρι σήμερα το έργο έχει ενταχθεί στο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφοράς και στο πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ, με το ποσό των €10 εκατ.
       
      «Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να συζητάμε σήμερα πως θα προχωρήσουμε στην ωρίμανση και την υλοποίησή του εντός της προγραμματικής περιόδου στο πλαίσιο του τρέχοντος ΕΣΠΑ. Σαφώς, πρέπει πρώτα να διασφαλιστεί μέσω μελέτης η βιωσιμότητα του έργου και οι προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, αλλά ο στόχος μας, αν και είναι παρακινδυνευμένο να δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, είναι μια μέγιστη περίοδος ωρίμανσης και υλοποίησης του έργου, μέχρι το 2022» κατέληξε.
       
      Το επόμενο βήμα θα είναι η σύνταξη του Τεχνικού Δελτίου εντός του επόμενου δεκαπενθήμερου για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020 με στόχο τη χρηματοδότηση της εκπόνησης των τελικών μελετών, καθώς και η διεξαγωγή τεχνικής σύσκεψης για το συντονισμό των δήμων της δυτικής Θεσσαλονίκης και την ενσωμάτωση των προτάσεών τους στο σχεδιασμό, με ευθύνη και πρωτοβουλία της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Α.Ε.
       
      Σημειώνεται ότι στη σχετική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν οι δήμαρχοι Δέλτα Ευθύμιος Φωτόπουλος, Νεάπολης - Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, η πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Α.Ε. Λίνα Λιάκου, οι διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΟΣΕ της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ και υπηρεσιακοί παράγοντες.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Proastiakos_sidirodromos_sti_Thesniki_eos_to_2022/#.Vt1oQ_mLS70
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η αντίστροφη μέτρηση για τους πρώτους πλειστηριασμούς ακινήτων έχει ξεκινήσει και μέσα στον επόμενο μήνα πρόκειται να βγουν στο "σφυρί" περίπου 10.000 ακίνητα!
       
      Στο στόχαστρο μπαίνουν οι κακοπληρωτές. Μετά από τη χαρτογράφηση των δανείων σε όλες τις τράπεζες, υπολογίζεται ότι 300.000 με 330.000 είναι στο "κόκκινο". Από αυτά, 60.000 αφορούν σε φυσικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις που... έχουν αλλά δεν πληρώνουν. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί σε όσους χειρίζονται τους φακέλους, είναι να δίνουν προτεραιότητα στα ακίνητα αξίας άνω των 350.000 ευρώ, σε όσους έχουν πολλά ακίνητα, καθώς και σε ακίνητα με δυνατότητα μεταπώλησης, δηλαδή υψηλής εμπορευσιμότητας.
       
      Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι τα πρώτα δάνεια που είναι συνδεδεμένα με ακίνητα και θα πωληθούν σε funds είναι αυτά που σχετίζονται με πολυτελή εξοχικά. Πρόκειται για κακοπληρωτές που διαθέτουν περιουσία πέραν την πρώτης κατοικίας. Αυτά τα δάνεια είτε δεν πληρώνονται καθόλου είτε εξυπηρετούνται οριακά (δηλαδή είναι μεν «πράσινα» αλλά είναι «κόκκινοι» οι δανειολήπτες) και θεωρούνται ελκυστικά για τα ξένα funds.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Chtupane_ta_prota_sfurakia_gia_10000_akinita/#.Vt1nYfmLS71
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Οι δυνατότητες χρηματοδότησης ενεργειακών υποδομών από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD) συζητήθηκαν σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης με αντιπροσωπεία υψηλόβαθμων στελεχών της τράπεζας.
       
      Στη συνάντηση, ο υπουργός αναφέρθηκε στα υπό εξέλιξη έργα και τους στόχους του υπουργείου για την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας, τη μείωση των τιμών προς όφελος νοικοκυριών και επιχειρήσεων και την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας.
       
      Αναφέρθηκε ειδικότερα στον αγωγό φυσικού αερίου TAP, στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, στην προοπτική κατασκευής πλωτού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη, στην αναβάθμιση του τερματικού σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, στις διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας, αλλά και στο σχέδιο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδας.
       
      Επίσης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου, τονίζοντας ότι τόσο οι δυνατότητες, όσο και οι ανάγκες γι' αυτή την επέκταση είναι τεράστιες.
      Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της τράπεζας περιέγραψαν τις βασικές προτεραιότητές της αναφορικά με τον ενεργειακό τομέα στην Ελλάδα για την περίοδο 2016-2020, με έμφαση το φυσικό αέριο, τις ενεργειακές διασυνδέσεις και τους υδρογονάνθρακες.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Dunatotita_chrimatodotisis_energeiakon_upodomon_apo_tin_EBRD/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πληθώρα μεγάλων και ποιοτικών ακινήτων, αξίας πολλών εκατομμυρίων έκαστο, μπορεί να βρουν στην ελληνική αγορά οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές αυτήν την περίοδο. Μια αναζήτηση μεταξύ των μεγάλων μεσιτικών γραφείων της χώρας αποδεικνύει του λόγου του αληθές, καθώς η λίστα που προκύπτει περιλαμβάνει ακίνητα κάθε είδους, από αυτόνομα κτίρια εισοδήματος (π.χ. κτίρια γραφείων) μέχρι υπερπολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία και βιομηχανικές μονάδες.
       
      Σύμφωνα με στοιχεία από το μεσιτικό γραφείο Πλουμής-Σωτηρόπουλος, στην αγορά κατοικίας, παρότι δεν προσφέρονται τα χαρτοφυλάκια ακινήτων που θα προσείλκυαν επενδυτές διεθνούς βεληνεκούς, μπορεί κανείς να εντοπίσει ορισμένα ακίνητα «τρόπαια», από εκείνα που συχνά αναζητούν εύποροι ιδιώτες. Για παράδειγμα, στην περιοχή πέριξ του Προεδρικού Μεγάρου, η οποία είναι και η ακριβότερη της χώρας, πωλείται αυτήν την περίοδο πολυτελής νεοκλασική βίλα αντί ποσού 32 εκατ. ευρώ. Το ακίνητο των 1.041 τ.μ. είναι πλήρως ανακαινισμένο και διαθέτει και κήπο 554 τ.μ. Ενα από τα ακριβότερα ακίνητα που πωλούνται όμως στην Ελλάδα σήμερα είναι στην περιοχή Γκάζι. Πρόκειται για πολυτελές κτίσμα επιφάνειας 31.650 τ.μ. (επί οικοπέδου 3,86 στρεμμάτων), με τη ζητούμενη τιμή του να αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.
       
      Αντίστοιχα, στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας θα βρει κανείς πολλές αγγελίες, με μία από τις ακριβότερες να αφορά ξενοδοχείο στο Κουκάκι, στους πρόποδες της Ακρόπολης, το οποίο πωλείται αντί ποσού 25 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ακίνητο 7.500 τ.μ. που διαθέτει 106 δωμάτια. Την ίδια ώρα, στο Κεφαλάρι πωλείται νεοκλασικό κτίριο γραφείων επιφάνειας 6.214 τ.μ. (με οικόπεδο 3 στρεμμάτων) αντί 35 εκατ. ευρώ.
      Διαθέσιμα προς πώληση είναι και δεκάδες βιομηχανικά κτίρια. Για παράδειγμα, στην περιοχή της Μεταμόρφωσης, στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, πωλείται μονάδα 6.700 τ.μ. σε οικόπεδο 30 στρεμμάτων αντί ποσού 14 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στην οδό Πειραιώς, πλησίον της Λαχαναγοράς, πωλείται βιομηχανικό ακίνητο 6.364 τ.μ. με οικόπεδο 4,45 στρεμμάτων, με τη ζητούμενη τιμή να ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ, ενώ στην Πέτρου Ράλλη πωλείται κτίριο αποθηκών και γραφείων επιφάνειας 7.000 τ.μ., επί οικοπέδου 15 στρεμμάτων, για 10 εκατ. ευρώ.
       
      Στο κομμάτι των ξενοδοχείων, η αρχή θα γίνει από την Alpha Bank, η οποία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία πώλησης του The Hilton Athens. Βάσει των όρων που έχουν τεθεί, έως τις 11 Μαρτίου θα πρέπει να έχει γίνει η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για την αγορά του 100% του ξενοδοχείου. Στόχος της τράπεζας είναι να ενισχύσει την κεφαλαιακή της βάση μέσω της πώλησης του ξενοδοχείου, προσδοκώντας στην είσπραξη ενός τιμήματος αρκετά υψηλότερου των 100 - 150 εκατ. ευρώ, ποντάροντας, μεταξύ άλλων, και στη σταδιακή βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων του ξενοδοχείου τα τελευταία χρόνια, ως αποτέλεσμα της ανόδου του τουριστικού ρεύματος στην Αθήνα. Από την πορεία της εν λόγω πώλησης θα εξαρτηθεί εν μέρει και η διάθεση ανάλογων ακινήτων στο μέλλον, καθώς πολλοί θεωρούν ότι η συγκεκριμένη απόπειρα έχει πιλοτικό χαρακτήρα και για το σύνολο της αγοράς.
       
      Αυτό που επισημαίνουν πάντως στελέχη του κλάδου είναι ότι όσο η οικονομία σταθεροποιείται και οι συνθήκες βελτιώνονται τόσο θα αυξάνεται η διαθεσιμότητα μεγάλων ακινήτων προς πώληση. Ορόσημο θεωρείται το κλείσιμο της αξιολόγησης, η οποία θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών, οι οποίοι επί του παρόντος περιορίζονται στο να εξετάζουν, σε θεωρητικό επίπεδο, διάφορες περιπτώσεις ακινήτων. Οπως τονίζουν φορείς της αγοράς ακινήτων, η σταθεροποίηση της οικονομίας και το κλείσιμο της αξιολόγησης θα επιτρέψουν στους κατόχους ακινήτων να εξασφαλίσουν καλύτερο τίμημα.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/852124/article/oikonomia/real-estate/panakriva-akinhta-anazhtoyn-endiaferomenoys-ependytes
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πολιτική δύο ταχυτήτων από το ΤΣΜΕΔΕ όσον αφορά χρήματα που χάνει το ταμείο. Από τη μια κυνηγάει τα μέλη του που δεν μπορούν να καταβάλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές, από την άλλη τηρεί σιγή ιχθύος απέναντι στις τράπεζες που επένδυσε, αλλά έχασε τα χρήματά του.
       
      Ο λόγος για την Attika Bank, από την οποία όπως διαβάζουμε το ΤΣΜΕΔΕ έχασε 267 εκατ. ευρώ από χρήματα των ασφαλισμένων στο ταμείο του, που είχε επενδύσει στην εν λόγω τράπεζα. Σύμφωνα με στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, το ΤΣΜΕΔΕ επένδυσε 382 εκατ. ευρώ και η αξία αυτής της επένδυσης ήταν στις 3 Μαρτίου του 2016 περί τα 115 εκατ. ευρώ. Αν μάλιστα συμπεριλάβουμε στο ΤΣΜΕΔΕ και τις παρελθούσες ζημίες περί τα 370 με 400 εκατ. τότε οι ζημίες μετεξελίσσονται σε χάος φθάνουν τα 650 εκατ. ευρώ.
       
      Τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι εύλογα, και μάλιστα για τους μηχανικούς – μέλη του ΤΣΜΕΔΕ. Θα κυνηγήσει νομικά το ταμείο την Attika Bank για την απώλεια όλων αυτών των εκατομμυρίων; Θα κυνηγήσει τη τράπεζα όπως κυνηγάει τα μέλη του που, λόγω της πλήρους κατάρρευσης του τομέα της οικοδομής, δεν μπορούν να καταβάλλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές στα ταμεία τους; Είναι απορίας άξιο πώς το ΤΣΜΕΔΕ κυνηγάει τα άνεργα πλέον μέλη του, αλλά δεν αντιδρά προς τη συγκεκριμένη τράπεζα η οποία έχασε τα χρήματα αυτών των ίδιων των μελών του τα οποία κυνηγάει. Πρόκειται για ανθρώπους οι οποίοι κάποτε είχαν δουλειά και χρήματα, αλλά πλέον είναι άνεργοι και, όχι μόνο δεν μπορούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές, αλλά ούτε να εξυπηρετήσουν τα τραπεζικά τους δάνεια και, βέβαια, παλεύουν να ζήσουν τις οικογένειές τους. Δυστυχώς όμως, οι μηχανικοί δανειολήπτες, δεν έχουν μόνο τις τράπεζες που τους κυνηγάνε για να τους πάρουν τα σπίτια, αλλά και το ίδιο τους το ταμείο, το οποίο πλήρωναν και συντηρούσαν επί σειρά ετών.
       
      Είναι πράγματι οξύμωρο το ταμείο που πληρώνεις επί χρόνια και λειτουργεί από τις εισφορές σου, τώρα που το έχεις ανάγκη να δείχνει το σκληρό του πρόσωπο και να σε κυνηγάει, παρά το ότι είναι αυτό που γνωρίζει πολύ καλύτερα από τον καθένα το πρόβλημα που υπάρχει στο συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο. Και από την άλλη, να βλέπεις ότι τα χρήματα που κατέβαλες επί χρόνια ως ασφαλιστικές εισφορές, το ταμείο σου να τα έχει επενδύσει σε μία τράπεζα, να τα έχει χάσει και να μην κινείται νομικά προς τη συγκεκριμένη τράπεζα.
       
      Πηγή: http://www.danioliptes.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9832:%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%83%CE%BC%CE%B5%CE%B4%CE%B5-%CE%BA%CF%85%CE%BD%CE%B7%CE%B3%CE%AC%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC-%CF%8C%CF%87%CE%B9-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B5%CF%82&catid=37&Itemid=3
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Όταν πριν μερικά χρόνια τα προϊόντα της Κίνας κατέκλυσαν τις ευρωπαϊκές αγορές, όλοι ήταν καθησυχαστικοί: Η Κίνα δεν θα μπορούσε να παράξει τίποτα περισσότερο, από φθηνές απομιμήσεις των προϊόντων της Δύσης. Όμως σύντομα, ακολούθησε η παραγωγή τεχνολογικά προηγμένων, πιο σύνθετων προϊόντων, για λογαριασμό ξένων επιχειρήσεων ή ανερχόμενων εγχώριων ομίλων.
       
      Στον αγροτικό τομέα η εξέλιξη δεν είναι διαφορετική. Οι τιμές στις οποίες πωλούνται οι κινεζικές εξαγωγές τροφίμων, είναι εξαιρετικά χαμηλές. Ωστόσο, η επιθυμία του καταναλωτή για ασφαλή προϊόντα διατροφής και οι μέχρι τώρα κακές επιδόσεις της χώρας, περιορίζουν τη δυναμική εισόδου στις απαιτητικές αγορές της Ευρώπης ή της Αμερικής. Στην τελευταία Έκθεση της Ευρωπαϊκής EFSA, για παράδειγμα, αναφορικά με τους ελέγχους για τα υπολείμματα φυτοφαρμάκων, άνω του 10% των προϊόντων που εισάγονται από την Κίνα κρίνονται ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση.
       
      Οι επιδόσεις αυτές φαίνεται ότι δεν αποθαρρύνουν τη δυναμική της χώρας που συνεχώς αναβαθμίζει το επιστημονικό και ερευνητικό της δυναμικό. Μερικά από τα πιο εξειδικευμένα πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα της Ευρώπης ή των ΗΠΑ στον τομέα της αγροδιατροφής, για παράδειγμα, παρέχουν ειδικά προγράμματα για Κινέζους ερευνητές. Εξαιρετικής σπουδαιότητας είναι επίσης η εξαγορά συσσωρευμένης γνώσης. Κορυφαίο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η εξαγορά της επιχείρησης Syngenta, η οποία βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας τεχνογνωσίας σε ζητήματα φυτοπροστασίας, βελτιωμένου πολλαπλασιαστικού υλικού, γενετικής τεχνολογίας και βιοτεχνολογίας ευρύτερα.
       
       
      Τα παραπάνω, αλλά και ο περιορισμός της δημόσιας δαπάνης για έρευνα στην Ε.Ε. και στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια, οδήγησαν σε μεγάλη τεχνολογική αναβάθμιση της Κίνας. Ο σχετικός πίνακας απεικονίζει τον παγκόσμιο αριθμό ευρεσιτεχνιών των οχτώ σπουδαιότερων τεχνολογιών που αφορούν τον αγροτικό τομέα. Οι τεχνολογίες αυτές, από τις παλαιότερες στις πιο πρόσφατες, είναι οι συμβατικές γενετικές αλλαγές στα φυτά, η ακτινοβολία των φυτών, η χρήση των GPS, η παραγωγή Ακριβείας, η εγκατάσταση αισθητήρων, τα ρομπότ και τα drones, το συνθετικό κρέας και τα γονιδιώματα. Στα επτά από τα οχτώ είδη τεχνολογιών η Κίνα είναι ο παγκόσμιος ηγέτης, κατέχοντας το 50-60% του αριθμού ευρεσιτεχνιών. Αντίθετα η ΕΕ αλλά και οι ΗΠΑ υστερούν σημαντικά. Στη γεωργία και στην κτηνοτροφία ακριβείας για παράδειγμα, η Κίνα κατέχει το 63% των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, σε αντίθεση με την ΕΕ, που κατέχει το 3%. Στη ρομποτική και στα drones κατέχει το 68%, έναντι του ευρωπαϊκού 7%.
       
      Είναι προφανές ότι μόνο ένα μέρος των ευρεσιτεχνιών περνάει στην παραγωγή και γίνεται τελικό προϊόν. Ωστόσο, οι επιδόσεις της Κίνας και οι κινήσεις της να αποκτήσει συσσωρευμένη γνώση, απειλούν να αλλάξουν τον παγκόσμιο χάρτη των αγροτικών τεχνολογιών.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Νέα μαρμάρινα μέλη, κομμάτια από παράσταση που κοσμούσε τη ζωφόρο στο εσωτερικό του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη, τα οποία κορυφώνουν τα σενάρια για ενδεχόμενη συσχέτιση με τον Μέγα Αλέξανδρο και τον Ηφαιστίωνα, εντόπισε η ανασκαφική ομάδα της Κατερίνας Περιστέρη.
       
      Τα νέα ευρήματα εντοπίστηκαν μάλιστα 100 μόλις μέτρα μακριά από τον περίβολο του υπερμεγέθους μνημείου, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι επικεφαλής της διεπιστημονικής ομάδας των ανασκαφών στον περίφημο τύμβο.
       
      - Κόντρα αρχαιολόγων για τα νέα ευρήματα στην Αμφίπολη
       
      Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψαν, στο πλαίσιο 29ης Επιστημονικής Συνάντησης για το Αρχαιολογικό Έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη, ο αρχιτέκτονας, Μιχάλης Λεφαντζής, και ο διεθνούς φήμης Ιταλός αρχαιολόγος, Αντόνιο Κόρσο, περιμετρικά του ταφικού μνημείου, η ανασκαφική ομάδα εντόπισε ευμεγέθη μαρμάρινα μέλη.
       

       
       
      Τα μέλη αυτά αποτελούν στελέχη παράστασης που απεικονίζουν το προφίλ ενός πολεμιστή, «πιθανού υψηλόβαθμου αξιωματικού». Αυτός κρατά έγχρωμη ασπίδα, η οποία έφερε πάνω της την αιχμή ενός δόρατος, που όπως εκτίμησαν αφορά τη γνωστή μακεδονική Σάρισα. Δίπλα στον στρατιώτη, εμφανίζεται το κεφάλι ενός αλόγου, ενώ διακρίνεται και ένα φίδι τυλιγμένο σε κορμό δένδρου να εφάπτεται στην απόληξη του κράνους του στρατιώτη. Ακόμη, εντοπίστηκαν διάσπαρτα κομμάτια από πόδια αλόγου. Το σωζόμενο μέλος έχει ύψος 1,60 μ. και εκτιμάται ότι έφθανε συνολικά τα 2,70 μ.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Λεφαντζή, η όλη παράσταση παραπέμπει σε νεκρική πομπή, η οποία «μάλλον», όπως είπε, αποτελείται από πεζεταίρους (μέλη επίλεκτου σώματος του Μακεδονικού στρατού). «Μια πομπή που συνδέει τον κόσμο νεκρών με αυτόν των ζωντανών, μια πομπή που αφορά έναν ήρωα», σημείωσε ο ίδιος. Εξήγησε, δε, ότι το φίδι που διακρίνεται αποτελεί ενδεχομένως αναφορά στον Δία.
       

       
       
      Από την πλευρά του, ο κ. Κόρσο αποκάλυψε την ανεύρεση μίας ανάγλυφης κεφαλής, που όπως υποστήριξε, απεικονίζει το πορτραίτο του σπουδαίου στρατηλάτη, Μεγάλου Αλεξάνδρου. Παραθέτοντας, μάλιστα, συγκρίσιμα στοιχεία με παρόμοιες, αλλά μεταγενέστερες παραστάσεις, όπως αυτή που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρχει άμεση ταύτιση με τον θάνατο του Ηφαιστίωνα, αφού, όπως υπογράμμισε, η πομπή των πολεμιστών μπορεί να καταδεικνύει τη μεταφορά των όπλων του μεγάλου στρατηγού, κατά τη διαδικασία ταφής του.
       
      Παράλληλα, εντός του μνημείου, σύμφωνα με τον Μ. Λεφαντζή, εντοπίστηκε στέλεχος που μοιάζει με χερούλι, το οποίο πιθανολογείται πως ανήκει σε τεφροδόχο, η οποία λεηλατήθηκε.
       
      Πηγή: voria.gr
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Περισσότεροι Ελληνες και Ιταλοί, από ό,τι Σύροι θα πεθάνουν το 2050 ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής, καθώς οι αυξημένες θερμοκρασίες θα καταστρέψουν τις σοδειές και θα διαταράξουν την παραγωγή τροφίμων, όπως αναφέρει νέα μελέτη στη βρετανική επιστημονική επιθεώρηση The Lancet.
       
      Η έρευνα δείχνει ότι περίπου 124 σε κάθε ένα εκατομμύριο Ελληνες θα πεθάνουν, γεγονός που κατατάσσει τη χώρα μας στην τρίτη θέση του καταλόγου των χειρότερα πληγέντων κρατών από την κλιματική αλλαγή, πίσω από το Βιετνάμ και την Κίνα.
       
      Η Ιταλία κατέχει τη 12η θέση στη θλιβερή αυτή κατάταξη των 155 χωρών, με 4.630 θανάτους επί του συνόλου του πληθυσμού της. Στη Συρία, αντίθετα, 320 άνθρωποι αναμένεται να πεθάνουν ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής. Αλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Βρετανία, η Γαλλία και η Γερμανία θα πληγούν και αυτές, με σημαντική αύξηση της θνησιμότητας του πληθυσμού τους.
       
      Η μελέτη, επικεφαλής της οποίας είναι ο δρ Μάρκο Σπρίνγκμαν του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, εκτιμά ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει με τέτοια σφοδρότητα την παραγωγή τροφίμων, που περισσότεροι από 500.000 άνθρωποι θα πεθάνουν για τον λόγο αυτό σε όλο τον κόσμο, μόνο το 2050. Το ήμισυ σχεδόν των θανάτων αυτών (247.910), θα καταγραφεί στην Κίνα, με τη χώρα να χάνει 230 κατοίκους ανά εκατομμύριο.
       
      Αποτίμηση επιπτώσεων
       
      Η έρευνα αποτελεί την πρώτη προσπάθεια αποτίμησης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στη διατροφή του πληθυσμού και στο σωματικό βάρος των κατοίκων κάθε χώρας. «Οι δραστικές αλλαγές στη διαθεσιμότητα τροφίμων και στην πρόσληψη θερμίδων θα επηρεάσουν καθοριστικά την υγεία των πληθυσμών. Οι ελλείψεις σε φρούτα και λαχανικά, η αύξηση της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος και η αύξηση της σωματικής μάζας θα ενισχύσουν σημαντικά την εμφάνιση μη μεταδοτικών ασθενειών, όπως είναι οι καρδιοπάθειες, τα εγκεφαλικά και ο καρκίνος, αυξάνοντας παράλληλα τη θνησιμότητα από τα παραπάνω αίτια», λέει ο δρ Σπρίνγκμαν.
       
      Οι σοδειές στη Μεσόγειο αναμένεται να πληγούν κατεξοχήν από την κλιματική αλλαγή. Οι απομακρυσμένες από τη Μεσόγειο χώρες, όμως, θα αντιμετωπίσουν και αυτές τις αρνητικές επιπτώσεις του φαινομένου, καθώς η διατροφή των πληθυσμών τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από εισαγωγές αγροτικών προϊόντων, που παράγονται από ευάλωτα κράτη.
       
      Η έρευνα δείχνει επίσης ότι εφόσον δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων, η κλιματική αλλαγή είναι ικανή να συρρικνώσει την προβλεπόμενη ενίσχυση της διαθεσιμότητας τροφίμων κατά το ένα τρίτο μέχρι το 2050. Αυτό θα σημάνει ότι η διαθεσιμότητα τροφίμων για κάθε κάτοικο του πλανήτη θα μειωθεί κατά 3,5% για τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά μόλις κατά 0,7% για το κόκκινο κρέας.
       
      Την επικίνδυνη κατάσταση έχουν συνειδητοποιήσει εκπρόσωποι επιχειρήσεων, μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, συνδικάτων και μη κυβερνητικών οργανώσεων, οι οποίοι απηύθυναν έκκληση την Τετάρτη στους ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης να λάβουν επείγοντα μέτρα, με στόχο την εκπλήρωση των στόχων της Συμφωνίας των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή. Οι στόχοι, που συμφωνήθηκαν στο Παρίσι, απαιτούν όμως την ενίσχυση των προσπαθειών της Ευρώπης.
       
      Η Λις Κρέινεστ, σύμβουλος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Oxfam για θέματα διατροφικής ασφάλειας και κλιματικής αλλαγής, λέει: «Οι μεταβολές στην αγροτική παραγωγή στην Ευρώπη, αλλά και η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής στην παγκόσμια παραγωγή τροφίμων και τη διεθνή διατροφική αλυσίδα θα έχουν βαρύ ανθρώπινο τίμημα και στην Ευρώπη, διαψεύδοντας το αίσθημα ασφάλειας των σύγχρονων Ευρωπαίων.
       
      Την ώρα που οι υπουργοί Περιβάλλοντος συνεδρίαζαν χθες στις Βρυξέλλες για να συζητήσουν για τις επιπτώσεις των Συμφωνιών των Παρισίων στην ευρωπαϊκή πολιτική ενέργειας και περιβάλλοντος, η έκθεση του Lancet πρέπει να λειτουργήσει ως προειδοποίηση για τον επείγοντα χαρακτήρα της κατάστασης. Ανθρώπινες ζωές κινδυνεύουν πλέον άμεσα. Το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής έπαψε να είναι θεωρητικό».
       
      Η έκθεση της βρετανικής ιατρικής επιθεώρησης αναμενόταν να συζητηθεί στη χθεσινή σύνοδο των υπουργών Περιβάλλοντος της Ε.Ε.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/852040/article/epikairothta/perivallon/dysoiwno-mellon-gia-thn-ellada
      Περισσότερα...

      5

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.