Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τα συγκεκριμένα τμήματα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΡ, εκτείνονται σε μήκος 360 χιλιομέτρων, καλύπτοντας την περιοχή μεταξύ της Καβάλας και της Ιεροπηγής Καστοριάς, στα ελληνο-αλβανικά σύνορα.
      Τα συγκεκριμένα τμήματα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΡ, εκτείνονται σε μήκος 360 χιλιομέτρων, καλύπτοντας την περιοχή μεταξύ της Καβάλας και της Ιεροπηγής Καστοριάς, στα ελληνο-αλβανικά σύνορα.
       
      Στην κοινοπραξία Bonatti S.p.A. - J&P Avax S.A. ανατέθηκε η κατασκευή δύο εκ των τριών τμημάτων του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, επί ελληνικού εδάφους.
       
      Τα συγκεκριμένα τμήματα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΡ, εκτείνονται σε μήκος 360 χιλιομέτρων, καλύπτοντας την περιοχή μεταξύ της Καβάλας και της Ιεροπηγής
      Καστοριάς, στα ελληνο-αλβανικά σύνορα.
       
      Το τρίτο τμήμα του ελληνικού αγωγού, συνολικού μήκους 185 χιλιομέτρων, ανατέθηκε στη γαλλική εταιρεία Spiecapag, καλύπτοντας την περιοχή από τους Κήπους έως την Καβάλα.
       
      Οι συμβάσεις εργασίας αναμένεται να ξεκινήσουν το β' τρίμηνο του 2016, προκειμένου οι κατασκευές να εκκινήσουν στα μέσα του έτους.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1075493/stis-bonatti-Jkaip-kai-spiecapag-i-kataskeui-tou-agogou-tar-stin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο νέο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα διαχειρίζεται το σύνολο της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και θα χρηματοδοτεί μέσα από τα έσοδά του το χρέος, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ασφαλιστικό σύστημα, μεταφέρεται η τύχη των υπόλοιπων αεροδρομίων που παραμένουν στο κράτος.
       
      Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φαίνεται να εισπράττει επενδυτικό ενδιαφέρον για τους αερολιμένες της Χίου, της Πάρου και της Καλαμάτας, για τα οποία η αγορά θεωρεί ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως αεροδρόμια-«μπουτίκ», κατά το πρότυπο που θα εφαρμόσει στους αεροσταθμούς της Μυκόνου και της Σαντορίνης η κοινοπραξία Fraport - Slentel.
       
      Σύμφωνα με παλιότερες αναλύσεις του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τα αεροδρόμια της Χίου και της Καλαμάτας βρίσκονταν στο γκρουπ των εννέα αερολιμένων που είχαν επιβατική κίνηση κάτω των 250.000 κατ' έτος, ενώ το αεροδρόμιο της Πάρου συγκαταλεγόταν ανάμεσα στα 15 πολύ μικρά αεροδρόμια που παρουσίαζαν επιβατική κίνηση ίση ή χαμηλότερη από 75.000 ταξιδιώτες τον χρόνο.
       
      Παράλληλα, σύμφωνα με τα σενάρια της προβολής κίνησης που περιλαμβάνονται στην εθνική πολιτική αεροδρομίων, το 2037:
       
      - η Χίος θα κυμαίνεται μεταξύ 369.000 και 554.000 επιβατών (χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επέκταση του διαδρόμου απογείωσης)
      - η Καλαμάτα μεταξύ 103.000 και 143.000
      - η Πάρος από 52.000 έως 126.000 επιβάτες
       
      Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων (ΔΥΑ) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδια για τα έργα «Κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στον κρατικό αερολιμένα Πάρου» και «Έργα επέκτασης στον κρατικό αερολιμένα Χίου».
       
      Για τη Χίο, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει υπό μελέτη την προσθήκη τμημάτων στις υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις ενώ εκκρεμεί η υλοποίηση της εγκεκριμένης μελέτης επέκτασης του Αερολιμένα (master plan), που περιλαμβάνει επέκταση του διαδρόμου στα 1.850 μέτρα, επέκταση του πεδίου ελιγμών, αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, κατασκευή του νέου Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών, αύξηση του χώρου αεροσταθμού για εξυπηρέτηση αεροπορικής κίνησης και δημιουργία ζωνών ασφαλείας.
       
      Για την Πάρο, παρόλο που το υπουργείο Υποδομών τα προηγούμενα χρόνια δημοπράτησε, κατασκεύασε και παρέλαβε την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης (23 εκατ. ευρώ), εν τούτοις δεν κατάφερε να προχωρήσει τα υπολειπόμενα έργα, όπως την κατασκευή κτιρίου για την προσωρινή χρήση ως κτίριο αεροσταθμού και διάφορα μικρότερα τεχνικά έργα. Μάλιστα, ο δήμος Πάρου και η τοπική κοινωνία συνέστησαν εταιρεία η οποία θα αναλάβει την κατασκευή του προσωρινού αεροσταθμού (η πολεοδομική άδεια εγκρίθηκε από την ΥΠΑ προ ημερών), προκειμένου να λειτουργεί στοιχειωδώς το αεροδρόμιο του νησιού.
       
      Μεγάλες ανάγκες έχει και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου ύψους άνω των 35 εκατ. ευρώ.
       
      Έλλειψη πόρων στην ΕΕ
       
      Το πρόβλημα φυσικά είναι η έλλειψη πόρων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, έπειτα από δισεκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν χωρίς να φέρουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα σε μία σειρά κρατών-μελών για έργα αεροδρομίων, έχει ουσιαστικά παύσει τις κρατικές ενισχύσεις για υποδομές αερολιμένων, εκτός από τις περιπτώσεις των ιδιαίτερα μειονεκτικών περιοχών και ουσιαστικά παραπέμπει τα κράτη-μέλη είτε στην ιδιωτική πρωτοβουλία είτε στους εθνικούς τους πόρους.
       
      Σύμφωνα με τον «νόμο Χατζηδάκη», τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα παραμείνουν στο κράτος, θα μεταβιβαστούν σε νέα δημόσια εταιρεία με το όνομα «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων» (ΑΕΔΙΠα), η χρηματοδότηση της οποίας θα γίνεται από τα επιβαλλόμενα τέλη και τις εμπορικές εκμεταλλεύσεις στα αεροδρόμια ευθύνης της, από μέρος των εσόδων που θα καταβάλλουν στο δημόσια τα αποκρατικοποιημένα αεροδρόμια ή από τέλη των αναχωρούντων από αυτά επιβατών.
       
      Το ποσό, σύμφωνα με τον νόμο, θα καθοριστεί με κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και, μάλιστα, θα χρηματοδοτεί και τις υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), δηλαδή τις «άγονες» αεροπορικές γραμμές.
       
      Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, το δικαίωμα αξιοποίησης του συνόλου των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Αντίθετα, αυτόνομα εξελίσσεται η υπόθεση του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι του Ηρακλείου της Κρήτης, το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης από το υπουργείο Υποδομών και θα υποκαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου.
       
      Παράλληλα, σύμφωνα με προηγούμενο σχεδιασμό της κυβέρνησης του κ. Αντώνη Σαμαρά, τα «άγονα» αεροδρόμια της Κοζάνης και της Καστοριάς θα μεταφέρονταν στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με το μέλλον του ντίζελ ως καυσίμου κίνησης να αμφισβητείται στον απόηχο του σκανδάλου που έχει ρίξει τη Volkswagen σε βαθιά κρίση, τα ηλεκτρικά οχήματα που για καιρό δυσκολεύονταν να βρουν αγοραστές στην Ευρώπη τελικά επιδοκιμάζονται από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
       
      Κατά τη διάρκεια του Geneva International Motor Show αυτή την εβδομάδα, αυτοκινητοβιομηχανίες από την Peugeot Citroen μέχρι τη Mercedes-Benz της Daimler, υποσχέθηκαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα μεγαλύτερης αυτονομίας και πιο προσιτές τιμές, σε σχέση με την αμερικανική Tesla.
       
      Αφού αγνοούσαν την τεχνολογία για χρόνια εν μέσω ασθενούς ζήτησης, το ανανεωμένο ενδιαφέρων των κατασκευαστών για αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρία είναι απαραίτητη ώστε οι εταιρίες να ανταποκριθούν στους αυστηρότερους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίοι θα εφαρμοστούν από το 2020.
       
      Το σκάνδαλο της VW ώθησε τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες «προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», επιβεβαίωσε ο Karl-Thomas Neumann, επικεφαλής της μονάδας Opel της General Motors, σε συνέντευξή του. Η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το Ampera-e τον επόμενο χρόνο, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Opel μετά το υβρίδιο Ampera του 2011, το οποίο πάλευε να προσελκύσει αγοραστές λόγω της υψηλής τιμής του.
      Οι κινητήρες ντίζελ έχουν συνήθως 25% υψηλότερη απόδοση σε σχέση με τη βενζίνη, συνεπώς έχουν σημαντικό ρόλο να παίξουν στη μείωση των εκπομπών. Ωστόσο, η αποκάλυψη του σκανδάλου της VW, τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχει πυροδοτήσει μια αύξηση στους εξονυχιστικούς ελέγχους,. Αυτό έχει καταστήσει αναπόφευκτη επιλογή για τους κατασκευαστές τα αυτοκίνητα που κάποτε απέφευγαν.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=102940
      Περισσότερα...

      7

    • OLINAPAL

      Σας ανακοινώνουµε ότι στο 21 φύλλο της 21/2/2016, Τεύχος Α’, της Εφηµερίδας της
      Κυβερνήσεως δηµοσιεύτηκε ο νόµος 4368/2016 «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».
       
      Στο άρθρο 76 του κεφαλαίου ΣΤ’ (∆ιατάξεις Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας) του δηµοσιευθέντος νόµου καθορίζεται ότι «Η ισχύς των οικοδοµικών αδειών, που εκδόθηκαν σύµφωνα µε το από 8-7-1993 π. δ. (∆’/795), ως και των αδειών δόµησης που εκδόθηκαν σύµφωνα µε τις διατάξεις του ν. 4030/2011 και λήγουν από 1-3-2016 έως και 31-12-2017, παρατείνεται κατά τρία (3) έτη».
       
      Με την παραπάνω διάταξη παρατείνεται η ισχύς των οικοδοµικών αδειών και των αδειών δόµησης που λήγουν από 1-3-2016 έως και 31-12-2017, κατά τρία έτη από την ηµεροµηνία λήξης τους, χωρίς να απαιτούνται ενέργειες των Υπηρεσιών ∆όµησης.
       
      http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=AU7hGwOAhZo%3d&tabid=777&language=el-GR
      Παρατείνεται κατά τρία χρόνια η ισχύς των αδειών που λήγουν από 01-03-2016 έως και 31-12-2017 από την ημερομηνία λήξης τους.
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Για την άδεια οικοδομικών εργασιών στο οικόπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας οδεύει ολοταχώς η ΑΕΚ. Στη χθεσινή συνάντηση του πρότζεκτ μάνατζερ του γηπέδου, Δημήτρη Ανδριόπουλου, με τα στελέχη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενημερώθηκε από τα τελευταία πως οι απαντήσεις που ζητήθηκαν και δόθηκαν από πλευράς «Ένωσης» ήταν επαρκέστατες.
       
      Πλέον απαιτείται ένα διάστημα το πολύ 20 ημερών για να αξιολογηθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ κι εν συνεχεία θα εκκρεμεί μόνο η υπογραφή του υπουργού, Πάνου Σκουρλέτη. Όταν μπει και αυτή η υπογραφή, θα περιληφθεί στο φάκελο για την άδεια οικοδομικών εργασιών, η οποία υπολογίζεται σε περίπου δύο μήνες από τη στιγμή της κατάθεσης του φακέλου.
       
      Εκτιμάται, λοιπόν, πως το Μάιο ή το αργότερο τον Ιούνιο θα αρχίσουν τα έργα στην «Αγια-Σοφιά». Στην ΑΕΚ έχοντας κάνει πλέον και με το παραπάνω ό,τι απαιτείτο από τη δική τους πλευρά, περιμένουν από τις αρμόδιες υπηρεσίες να μην καθυστερήσουν άλλο, ενώ ήδη προετοιμάζουν το πρώτο στάδιο των εργασιών στη Νέα Φιλαδέλφεια.
       
      Πηγή: http://www.sport-fm.gr/article/podosfairo/mpouldozes-ws-ton-iounio-sti-nea-filadelfeia/3147373
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η Ελλάδα δεν έχει βελτιώσει τη θέση της στην κατάταξη των ευρωπαϊκών χωρών σε ό,τι αφορά τη φιλικότητα του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, παρά τις προσπάθειες που υποτίθεται ότι αναλήφθηκαν στη διάρκεια της περιόδου εφαρμογής των Μνημονίων.
      Συγκεκριμένα βρίσκεται στην 26η θέση σύμφωνα με την έρευνα που έκανε το World Bank-Ease of doing business Index 2015. Να σημειωθεί ότι όσο πιο χαμηλά βρίσκεται μια χώρα, τόσο πιο εχθρικό το περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα.
       
      ΧΩΡΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
       
      1. Δανία 3
       
      2. Ην. Βασίλειο 6
       
      3. Σουηδία 8
       
      4. Φινλανδία 10
       
      5. Γερμανία 15
       
      6. Εσθονία 16
       
      7. Ιρλανδία 17
       
      8. Λιθουανία 20
       
      9. Αυστρία 21
       
      10. Λετονία 22
       
      11. Πορτογαλία 23
       
      12. Πολωνία 25
       
      13. Γαλλία 27
       
      14. Ολλανδία 28
       
      15. Σλοβακία 29
       
      16. Σλοβενία 29
       
      17. Ισπανία 33
       
      18. Τσεχία 36
       
      19. Ρουμανία 37
       
      20. Βουλγαρία 38
       
      21. Κροατία 40
       
      22. Ουγγαρία 42
       
      23. Βέλγιο 43
       
      24. Ιταλία 45
       
      25. Κύπρος 47
       
      26. Ελλάδα 60
       
      27. Λουξεμβούργο 61
      28. Μάλτα 80
       
      (Πηγή: World Bank-Ease of doing business Index 2015)
       
      Πίνακας: Κατάταξη Παγκόσμιας Τράπεζας ως προς τη Φιλικότητα προς τις Επιχειρήσεις, Χώρες της ΕΕ, 2015
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/168006-%CE%95%CF%87%CE%B8%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%BD#.VtiKI_mLTDc
      Περισσότερα...

      7

    • george68

      «Μάνα θα τελειώσω τη σχολή και μετά που θα πάω; Τι θα κάνω; Αυτό που ζούμε λέγεται ζωή;» ρώταγε τη μητέρα του ο Βασίλης Αντώνου, που κρεμάστηκε από δέντρο μέσα στο Μετσόβιο.
       
      «Σαν μαχαιριά στην καρδιά ήταν το άκουσμα της είδησης για το θάνατο του γιου μου. Δεν είχε κανένα πρόβλημα το παιδί μου, όπως διαδίδουν κάποιοι. Ήταν αριστούχος φοιτητής. Είχε όμως κοινωνικές αναζητήσεις. Μου έλεγε "μάνα θα τελειώσω τη σχολή και μετά που θα πάω; Τι θα κάνω; Αυτό που ζούμε λέγεται ζωή;". Το παιδί μου ήταν ευαίσθητο και είχε κοινωνικές ευαισθησίες» λέει στο protothema.gr η Ελένη, μητέρα του Βασίλη Αντώνου, που βρέθηκε απαγχονισμένος στις 22 Φεβρουαρίου, εντός της σχολής του στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
       
      Τα ερωτήματα γύρω από το θάνατο του 21χρονου νέου είναι πολλά, ενώ εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι η πανεπιστημιακή κοινότητα προσπάθησε να «κουκουλώσει» το θέμα, ενώ ακόμα και σήμερα τηρεί σιγή ιχθύος, αφού η είδηση είδε το φως της δημοσιότητας από τα foititikanea.gr., έπειτα από καταγγελία.
       
      Όπως περιγράφει η μητέρα του, ο Βασίλης δεν αυτοκτόνησε γιατί είχε ψυχολογικά προβλήματα, όπως βιάστηκαν κάποιοι να βγάλουν τα συμπεράσματά τους, ούτε γιατί έχασε τον πατέρα του πριν από δυο χρόνια εντελώς ξαφνικά από εγκεφαλικό.
       
      Πήγαινε στη σχολή μαζί με τον αδερφό του, Νίκο, ο οποίος είναι προπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ.
       
      Οι συμφοιτητές του δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμη πως ο Βασίλης δεν θα είναι πια ανάμεσά τους, ενώ τον περιγράφουν ως ένα ταλαντούχο παιδί, που αναζητούσε ένα καλύτερο μέλλον, ένα καλύτερο αύριο. Συνεχώς όμως έπεφτε σε αδιέξοδο και ανησυχούσε πολύ για τα αδιέξοδα που δημιουργεί η κοινωνία μας στα νέα παιδιά. Τον χαρακτηρίζουν φιλεύσπλαχνο, αφού το χαρτζιλίκι του το μοίραζε σε όσους του άπλωναν το χέρι μέσα στο μετρό ή στα παγκάκια της Αθήνας.
       
      Από τα παιδικά του χρόνια ήταν ένας άριστος μαθητής, με ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Υπήρξε απόφοιτος του Κολεγίου Αθηνών, ενώ πέρασε στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών με 19.145 μόρια.
       
      Ευρισκόμενος στο 4ο έτος, πολύ σύντομα θα κρατούσε στα χέρια του το πτυχίο του με έναν καλό βαθμό, αφού οι βαθμολογίες που είχε συγκεντρώσει έως τώρα στα μαθήματα ήταν αρκετά υψηλές.
       
      «Και μετά τι;» αναρωτιόταν συνεχώς, ενώ μοιραζόταν τις σκέψεις του με τους συμφοιτητές του, χωρίς να λαμβάνει μια ικανοποιητική απάντηση. Ούτε εκείνοι ξέρουν άλλωστε τι θα κάνουν τους επόμενους μήνες μετά το πτυχίο.
       
      «Το Σάββατο το βράδυ είχαμε πάει κάπου μαζί. Μετά έφυγε και από τότε δεν τον ξαναείδα. Περίμενα να επιστρέψει στο σπίτι κάποια στιγμή, αλλά δεν ήρθε και ανησύχησα. Την Κυριακή πήγα στο αστυνομικό τμήμα και δήλωσα την εξαφάνισή του. Ο αδερφός του, Νίκος, μοίραζε φωτογραφίες του Βασίλη στους φοιτητές του Πανεπιστημίου, μήπως τον είχε δει κάποιος, λίγο πριν μάθουμε από την αστυνομία τι συνέβη» λέει η κυρία Ελένη Αντώνου και συνεχίζει, περιγράφοντας με παράπονο το διάλογο μεταξύ της αστυνομίας και του γιου της:
       
      «Τηλεφώνησαν στο γιο μου, τον Νίκο, από το Τμήμα Ζωγράφου και του είπαν:
      - Εντάξει, τον βρήκαμε.
      - Είστε σίγουροι, φοράει γκρι φούτερ και μαύρα παπούτσια;
      - Ναι, έτσι είναι.
      - Ωραία, δώστε τον μου (εννοεί στο τηλέφωνο), να του μιλήσω.
      - Δεν κατάλαβες, είναι απαγχονισμένος».
       
      Το σώμα του 21χρονου φοιτητή εντοπίστηκε αρχικά από έναν επιστάτη στο χώρο του Πολυτεχνείου, κρεμασμένο από ένα δέντρο ανάμεσα σε κτίρια της σχολής. Στο σημείο αυτό υπάρχουν πολλά δέντρα και γι' αυτό δεν έγινε εξ αρχής αντιληπτός.
       
      Η κηδεία του τελέστηκε στις 25 Φεβρουαρίου στο κοιμητήριο της Νέας Μάκρης.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article/558360/-bike-sti-sholi-ilektrologon-mihanikon-kai-mihanikon-upologiston-me-19145-moria/
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Στην κάλυψη της μεταφορικής δραστηριότητας 26 άγονων γραμμών προχωρεί εκτάκτως το Υπουργείο Υποδομών, για το διάστημα από 1 Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου τρέχοντος έτους.
       
      Με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, προσκαλούνται, σήμερα 3 Μαρτίου, οι τέσσερις αεροπορικές εταιρείες (οι οποίες ήδη εκμεταλλεύονται τις επίμαχες γραμμές) να συμμετάσχουν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης.
       
      Πρόκειται για την AEGEAN AIRLINES, την ASTRA AIRLINES, ΟLYMPIC AIR (έχει εξαγοραστεί από την ΑEGEAN), και την SKY EXPRESS.
       
      Κριτήριο ε̟πιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων θα είναι το χαμηλότερο οικονομικό τίμημα. Ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2012, με τις τέσσερις αεροπορικές εταιρείες να μοιράζονται το συνολικό ποσό των 157,4 εκατ. ευρώ.
       
      Τώρα αναμένεται η προκήρυξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας μέσα στους επόμενους μήνες, αφού η παρούσα καλύπτει τις επιτακτικές ανάγκες της επικείμενης θερινής περιόδου, καθώς οι τρέχουσες συμβάσεις εκπνέουν στα τέλη Μαρτίου και ο χρόνος που απομένει για να μην διαταραχθεί το πτητικό έργο είναι ελάχιστος.
       
      Ωστόσο, το μέλλον των άγονων γραμμών έχει προεξοφλήσει ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος έχει ζητήσει τον επανέλεγχο των επιδοτήσεων, καταγγέλλοντας στρεβλώσεις που επιβαρύνουν ετησίως τα κρατικά ταμεία με 45 εκατ. ευρώ.
       
      Ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στην βουλή, δεν δίστασε να μιλήσει για «ρουσφέτια σε αεροπορικές εταιρείες», προαναγγέλλοντας εξορθολογισμό του νέου συστήματος αξιολόγησης με κριτήρια όπως το εποχιακό και η χιλιομετρική απόσταση.
       
      Ο υπουργός έχει επικρίνει το παράδοξο γραμμές εσωτερικού να επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που στοιχίζει ένα ταξίδι για πόλεις της Ευρώπης, και έχει υπογραμμίσει ότι δεν θα θιχτούν από τις αλλαγές τα νησιά που έχουν πραγματική ανάγκη επιδότησης των γραμμών τους.
       
      Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύτηκε χθες στην Διαύγεια, η διαδικασία διαπραγμάτευσης για τις άγονες θα γίνει από πενταμελής Ε̟πιτρο̟πή, ̟που θα συγκροτηθεί για τον σκο̟πό αυτόν α̟πό τον διοικητή της ΥΠΑ.
       
      Οι εταιρείες καλούνται να συμμετάσχουν στην διαπραγμάτευση χωρίς προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση των ακόλουθων τακτικών αερο̟πορικών γραμμών.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/167969-%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%BE%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-26-%C2%AB%CE%AC%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82%C2%BB-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%AD%CF%82#.VtlcV_mLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στα βραβεία του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων για το έτος 2015, το Διεθνές Αεροδρόμιο Pulkovo στην Αγία Πετρούπολη αναδείχθηκε ως το καλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης. Η κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου- VTB Capital ανέλαβε από τον Απρίλιο του 2010 την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου και των εγκαταστάσεων του, καθώς και τη διαχείρισή του για 30 χρόνια.
       
      Το Διεθνές Αεροδρόμιο Pulkovo αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ρωσίας, μετά από τα αεροδρόμια της Μόσχας και είναι ένα από τα μεγαλύτερα και σπουδαιότερα έργα υποδομής, συνολικής επένδυσης 1,2 δισ. ευρώ.
       
      Στη Ρωσία θεωρείται ως έργο αναπτυξιακής και οικονομικής πνοής για την περιοχή, αλλά και για το σύνολο της χώρας, καθώς έχει εξελιχθεί σε σημαντικό διεθνή αεροπορικό κόμβο στη Βαλτική αυξάνοντας το οικονομικό δυναμικό της ευρύτερης περιοχής. Καλύπτει τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα, προωθεί καινούριους προορισμούς και ενισχύει την εμπορική και τουριστική κίνηση.
       
      Τα βραβεία Airport Service Quality Awards αποτελούν κορυφαίο σε παγκόσμιο επίπεδο θεσμό διάκρισης αεροδρομίων, καθώς συγκεντρώνουν περισσότερες από 550.000 συνεντεύξεις επιβατών, σε περισσότερα από 300 αεροδρόμια, σε τουλάχιστον 80 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.
       
      Τα κορυφαία αεροδρόμια στον κόσμο για το έτος 2015, όπως ψηφίστηκαν από τους ταξιδιώτες:
       
      Καλύτερο Αεροδρόμιο ανά Περιφέρεια (πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως)
       
      Αφρική
      Πρώτη θέση: Μαυρίκιος
      Δεύτερη θέση (ισοπαλία): Κέιπ Τάουν, Ντέρμπαν
      Τρίτη θέση: Γιοχάνεσμπουργκ
       
      Ασίας-Ειρηνικού
      Πρώτη θέση (ισοπαλία): Σεούλ, Σιγκαπούρη
      Δεύτερη θέση (ισοπαλία): Πεκίνο, Βομβάη, Νέο Δελχί, Νήσος Χαϊνάν, Σανγκάη
      Τρίτη θέση (ισοπαλία): Καντώνα, Ταϊπέι, Τιαντζίν
       
      Ευρώπη
      Πρώτη θέση (ισοπαλία): Μόσχα, Pulkovo- Αγία Πετρούπολη, Σότσι
      Δεύτερη θέση (ισοπαλία): Δουβλίνο, Μάλτα, Πράγα, Ζυρίχη
      Τρίτη θέση (ισοπαλία): Κοπεγχάγη, Κέφλαβικ, Χίθροου -Λονδίνο, Πόρτο, Βιέννη
       
      Μέση Ανατολή
      Πρώτη θέση: Αμμάν
      Δεύτερη θέση (ισοπαλία): Αμπού Ντάμπι, Ντόχα
      Τρίτη θέση (ισοπαλία): Νταμμάμ, Ντουμπάι, Τελ Αβίβ
       
      Βόρεια Αμερική
      Πρώτη θέση: Ιντιανάπολις
      Δεύτερη θέση (ισοπαλία): Ντάλας Λαβ Φιλντ, Γκραν Ράπιντς, Τζάκσονβιλ, Οττάβα, Τάμπα
      Τρίτη θέση (ισοπαλία): Όστιν, Ντιτρόιτ, Σακραμέντο, Σαν Αντόνιο, Τορόντο Μπίλλι, Μπίσοπ
       
      Λατινικής Αμερικής-Καραϊβικής
      Πρώτη θέση: Γκουαγιακίλ
      Δεύτερη θέση: Κίτο
      Τρίτη θέση: Πούντα Κάνα
       
      Καλύτερα Αεροδρόμια ανά μέγεθος και Περιφέρεια
       
      Ασίας-Ειρηνικού
      2 έως 5.000.000 επιβάτες ετησίως: Jaipur
      5 με 15.000.000 επιβάτες ετησίως: Sanya Phoenix
      15 με 25.000.000 επιβάτες ετησίως: Σεούλ Γκίμπο
      25 με 40.000.000 επιβάτες ετησίως: Νέο Δελχί
      Πάνω από 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως: Σεούλ Ίντσεον
       
      Ευρώπη
      2 έως 5.000.000 επιβάτες ετησίως: Σότσι
      5 με 15.000.000 επιβάτες ετησίως: Πούλκοβο
      15 με 25.000.000 επιβάτες ετησίως: Δουβλίνο
      25 με 40.000.000 επιβάτες ετησίως: Μόσχα
      Πάνω από 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως: Λονδίνο Χίθροου
       
      Βόρεια Αμερική
      2 έως 5.000.000 επιβάτες ετησίως: Grand Rapids
      5 με 15.000.000 επιβάτες ετησίως: Indianapolis3
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/33858-to-kalytero-aerodromio-tis-evropis-gia-to-2015-ferei-elliniki-ypografi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μέχρι τον Ιούνιο αναμένεται να ολοκληρωθεί σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η μελέτη υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού τμήματος από την Αθήνα μέχρι την Πέτρου Ράλλη στην περιοχή του Ρουφ. Η μελέτη που ξεκίνησε πριν από περίπου 1 έτος είναι σε προχωρημένη φάση και τα πρώτα αποτελέσματα είναι σημαντικά.
       
      Σύμφωνα με πηγές από τον ΟΣΕ το έργο της υπογειοποίησης μήκους περίπου 2χλμ θα περιλαμβάνει διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή που θα κινείται σε βάθος περίπου 7-8 μέτρων ενώ θα κατασκευαστεί και ένας νέος υπόγειος Προαστιακός Σταθμός με την ονομασία ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ ο οποίος θα συνδέεται με τον ομώνυμο σταθμό της Γραμμής 3 προσφέροντας μετεπιβίβαση σε ένα κρίσιμο σημείο της πρωτεύουσας. Ο σταθμός θα διαθέτει κεντρική αποβάθρα (όχι πλάγια όπως συμβαίνει στους περισσότερους σταθμούς του Μετρό) και θα διαθέτει κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες ενώ θα είναι πλήρως προσβάσιμη για ΑΜΕΑ.
       
      Θα ξεκινά μετά το σταθμό της Αθήνας, θα αρχίζει να βυθίζεται στο ύψος της Λένορμαν και θα βγαίνει στην επιφάνεια στην Πέτρου Ράλλη όπου θα συνδεθεί με το υπάρχον δίκτυο λίγο πριν το σταθμό ΡΟΥΦ.
       
      Το έργο σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία εκτιμάται σε περίπου 30εκ.ευρώ, ποσό σημαντικά μικρό σε σχέση με το κόστος άλλων υπόγειων έργων. Η γραμμή αυτή με την ολοκλήρωση της θα αντικαταστήσει την σημερινή επίγεια γραμμή που κινείται κυρίως παράλληλα με τη οδό Κωνσταντινουπόλεως.
       
      ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
      Την ίδια στιγμή μία άλλη μελέτη για την υπογειοποίηση του βόρειου τμήματος της γραμμής από την Αθήνα μέχρι τις 3 Γέφυρες έχει ολοκληρωθεί και αναζητά χρηματοδότηση. Όπως όλα δείχνουν και λόγω της μεγάλης ανάγκης ολοκλήρωσης του υπεραστικού δικτύου τα έργα αυτά έχουν περισσότερες πιθανότητες να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 εφόσον φυσικά υπάρξει η απαιτούμενη βούληση.
       
      Μαζί με την υπογειοποίηση του τμήματος Π.Ράλλη-Αθήνα θα δημιουργήσει ένα υπόγειο δίκτυο που θα ξεκινά από την Πέτρου Ράλλη και θα γίνεται επιφανειακό στις 3 Γέφυρες, απελευθερώνοντας την περιοχή από την επίγεια διέλευση των τρένων ενώ θα καταργηθούν και όλες οι σημερινές ισόπεδες διαβάσεις. Το σύνολο της παρέμβασης μέσα στην πόλης φτάνει τα 5χλμ μαζί με το μήκος του Κεντρικού Σταθμού Αθηνών.
       
      ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
      Το θέμα των 2 υπογειοποιήσεων έφερε και στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην Δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης όπου ρωτά σε ποια φάση υλοποίησης είναι το έργο υπογειοποίησης Αθήνα-3 Γέφυρες, αν θα γίνει με τα όσα προβλέφθηκαν στο Μνημόνιο Συνεργασίας ΟΣΕ-Δ.Αθηναίων και αν θα δημοπρατηθεί άμεσα.
       
      Για το έργο της υπογειοποίησης του τμήματος Αθήνα-Π.Ράλλη ρωτά πότε θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και αν περιλαμβάνονται όλες οι παρεμβάσεις που προβλέπονταν για αυτό το τμήμα στο Μνημόνιο Συνεργασίας ΟΣΕ-Δ.Αθηναίων.
       
      Τέλος ο κος Κακλαμάνης ρωτά αν στα σχέδια του Υπουργείο περιλαμβάνει και τη Ζώνη του Κεντρικού Σταθμού Μνημονίου λαμβάνοντας υπόψη το Μνημόνιο Συνεργασίας ΟΣΕ-Δ.Αθηναίων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/33853-ypogeiopoieitai-to-sidirodromiko-tmima-athina-p-ralli-me-ypogeio-stathmo-ston-kerameiko
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Την Δευτέρα 15/02 και ώρα 11.00, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των κλαδικών φορέων με τον ΓΓΕ, με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών για:
      Την οριστική αποδοχή και ολοκλήρωση της μελέτης ελάχιστου κόστους που εκπονείται από το ΕΜΠ,
      Τον ορισμό των κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης,
      Την αναθεώρηση του ΚΕΝΑΚ και την βελτιστοποίηση του υπολογιστικού εργαλείου ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ.
      Την αποδέσμευση των κονδυλίων που προορίζονται για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της χώρας.
      Την άρση της αιρεσιμότητας 4.1 «Υλοποίηση ενεργειών για την προώθηση οικονομικά αποτελεσματικών βελτιώσεων στην αποδοτικότητα της χρήσης ενέργειας από τους τελικούς χρήστες, καθώς και για την προώθηση οικονομικά αποτελεσματικών επενδύσεων στην Ενεργειακή Αποδοτικότητα κατά την κατασκευή ή ανακαίνιση κτιρίων», επειδή λόγω αυτής δεν είναι δυνατόν να προκηρυχθούν δράσεις ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων με την απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων, από τα σχετικά Επιχειρησιακά Προγράμματα.
      Την διακοπή της παραπομπής της χώρας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, επειδή δεν έχει συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή οδηγία 2010/31/ΕΕ, που αφορά στην ενεργειακή απόδοση των κτιρίων. Τα πρόστιμα που έχουν ήδη προταθεί ή εφαρμοστεί για άλλες χώρες είναι της τάξης των 20.000 με 30.000 ευρώ ημερησίως, ποσά που ειδικά για τη χώρα μας είναι δυσβάστακτα στην παρούσα δυσμενή συγκυρία.

      Στον ΓΓΕ επιδόθηκε επιστολή με τα αιτήματα που περιέχονται σε αυτήν.
      Από τον ΓΓΕ εκφράστηκε η πλήρης κατανόηση για όλα τα θέματα που αναλύονται στην επιστολή και δόθηκε η διαβεβαίωση ότι όλες οι ανωτέρω διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο. Μάλιστα δήλωσε ότι εις το εξής θα συμμετέχει εκπρόσωπος των φορέων στην επιτροπή που επισυνάπτεται, καθώς επίσης ότι αποδέχεται το αίτημα των φορέων για την συγκρότηση επιτροπής εμπειρογνωμόνων από την αγορά, για την μόνιμη υποστήριξη του ΚΕΝΑΚ.
      Κατά την συνάντηση συζητήθηκαν επίσης θέματα που αφορούν την επανεκκίνηση του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ΄ οίκον» σε νέα βάση ώστε να αντιμετωπιστούν οι στρεβλώσεις που είχαν παρατηρηθεί κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα όπως:
      Η επιλογή των αιτήσεων θα γίνεται από ηλεκτρονική πλατφόρμα και όχι από τις τράπεζες με ότι αυτό σημαίνει για την αποφασιστική πάταξη της διαπλοκής.
      Η εξέταση δημιουργίας ταμείου εγγυοδοσίας για την εξυπηρέτηση των οικονομικά αδυνάμων και αυτών που δεν εξασφαλίζουν την απαραίτητη πιστοληπτική ικανότητα.
      Η αύξηση του προϋπολογισμού για την κάλυψη συνολικών ενεργειακών παρεμβάσεων.
      Η διατήρηση των υψηλών επιδοτήσεων άνω του 50% για την πάταξη του παραεμπορίου, της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής.
      Η διασφάλιση της τοποθέτησης πιστοποιημένων προϊόντων και συστημάτων και η εξέταση του τρόπου διασφάλισης της ορθής τοποθέτησης και εφαρμογής τους.
      Η επιπλέον επιδότηση των αιτήσεων που θα προτείνουν υψηλές ενεργειακές αποδόσεις.

      Με βάση τα ανωτέρω ζητήθηκε η υποβολή προτάσεων από τους φορείς της αγοράς ώστε να είναι δυνατή η άμεση επανεκκίνηση του προγράμματος χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις.
       
      Την Τετάρτη 02/03 θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση των φορέων στα γραφεία της ΠΟΜΙΔΑ με συμμετοχή εκπροσώπων του ΥΠΕΝ και του ΤΕΕ.
       
      Οι προτάσεις θα υποβληθούν στο ΥΠΕΝ και θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο.
      Παντελής Πατενιώτης
      Πολιτικός Μηχανικός
      Συντονιστής
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/32718/
      Περισσότερα...

      6

    • tetris

      Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. είναι επιχείρηση δημόσιας ωφέλειας, με μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, που δραστηριοποιείται στον χώρο της ανάπτυξης και διαχείρισης της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας καθώς και στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ΑΠΕ.
       
      Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. είναι ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές ακινήτων σε ολόκληρη τη χώρα και διαχειρίζεται εκτάσεις 100.000 στρεμμάτων και πλήθος κτιρίων άνω των 4500 με εμβαδόν 540.000 τ.μ.
       
      Για όρια απαλλοτρίωσης σιδηροδρομικών γραμμών (πλην προαστιακού) και διάφορα άλλα στοιχεία. εδώ:
       
      http://gaiaose.maps.arcgis.com/home/
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Η ρύθμιση του Ν.4321/15 (100 δόσεις) «..δεν απόλλυται σε περίπτωση μη καταβολής άλλων, πλην των τρεχουσών εισφορών, ασφαλιστικών οφειλών που προέκυψαν μετά την υπαγωγή σε αυτήν, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην περίπτωση των επιβληθέντων προστίμων, καθώς τούτο αντίκειται στο γράμμα και το πνεύμα των εν λόγω διατάξεων...».
       
      Διαβάστε την απόφαση εδώ: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%A92%CE%A7465%CE%981%CE%A9-%CE%940%CE%A1
       
      Πηγή: http://civilenglar.blogspot.gr/2016/03/o-e.html#more
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Διαθέτει 21 ορόφους και 411 δωμάτια το ξενοδοχείο El Algarrobico. Βρίσκεται στη νότια Ισπανία κοντά στο φυσικό πάρκο Γκάμπο ντε Γκάτα και αποτελεί ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα οικοδομικά σχέδια στη χώρα.
       
      Περιβαλλοντικές οργανώσεις και ακτιβιστές κατάφεραν πάντως ένα σπουδαίο βήμα μετά από μακροχρόνιες δικαστικές διαμάχες για την προστασία της φύσης στην περιοχή. Το Ανώτατο Δικαστήριο στη Μαδρίτη κήρυξε παράνομη την ανέγερση του ξενοδοχείου. «Επιτέλους άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το γκρέμισμα του ξενοδοχείου», πανηγυρίζει και ο υπ. Περιβάλλοντος της Ανδαλουσίας Χοσέ Φισκάλ. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις είχαν αρχίσει τον αγώνα τους ήδη το 2003 για να προστατεύσουν μια από τις τελευταίες φυσικές παραλίες στην περιοχή της Γκαρμπονέρας.
       
      Μια παλιά δικαστική διαμάχη
       
      Η ιστορία όμως ξεκινάει πιο παλιά τη δεκαετία του 1980 όταν δόθηκε η πρώτη οικοδομική άδεια. Τότε η παράκτια περιοχή δεν είχε κηρυχθεί ακόμα προστατευόμενη φυσική περιοχή. Το 2003 και την εποχή που είχε αρχίσει να χτίζεται το ξενοδοχείο άλλαξε το νομικό καθεστώς. Το ξενοδοχείο βρισκόταν μέσα στο φυσικό πάρκο Γκάμπο ντε Γκάτα. Τρία χρόνια αργότερα ένα τοπικό δικαστήριο αποφασίζει να σταματήσει η ανέγερση. Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες δικαστικές αποφάσεις μέχρι την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης από το Ανώτατο Δικαστήριο στη Μαδρίτη.
       
      Η κατεδάφιση του ξενοδοχείου υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 7 εκατομμύρια ευρώ ενώ η αποζημίωση για τον ιδιοκτήτη ανέρχεται στα 70 εκατομμύρια ευρώ. Πολλοί κάτοικοι της περιοχής στήριζαν την ανέγερση του ξενοδοχείου υποστηρίζοντας πως δημιουργεί θέσεις εργασίας.
       
      Καταστροφή για το περιβάλλον ο μαζικός τουρισμός
       
      Για τη δημιουργία θέσεων εργασίας κάνει όμως λόγο και η Greenpeace. Για το γκρέμισμα θα απαιτηθούν 400 θέσεις εργασίας ισχυρίζεται ο Πιλάρ Μάρκος, επικεφαλής της καμπάνιας για την προστασία των ακτών από την Greenpeace. «Το 98% των υλικών μπορούν να ανακυκλωθούν ενώ εκτός αυτού προσφέρονται μεγάλες ευκαιρίες για την ανάπτυξη ήπιου τουρισμού» προσθέτει ο Ισπανός ακτιβιστής.
       
      Εκτιμάται ακόμα ότι θα παραμείνουν στην περιοχή 60.000 κυβικά μέτρα μπάζα και σκουπίδια ενώ 40.000 κυβικά μέτρα σκουπίδια θα πρέπει να μεταφερθούν σε άλλες περιοχές για να διατηρήσει η περιοχή τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Για το μέλλον της συγκεκριμένης ακτής υπάρχουν δυο επιλογές. Είτε δεν θα γίνει καμία παρέμβαση και θα μείνει μια φυσική παραλία είτε θα γίνουν περιορισμένες παρεμβάσεις για την ανάπτυξη του ήπιου τουρισμού.
       
      Η περιβαλλοντική οργάνωση προειδοποιεί πάντως για την ανάπτυξη του μαζικού τουρισμού και εξηγεί πως είναι μια από τις κύριες αιτίες για την καταστροφή της βιοποικιλότητας στη Μεσόγειο.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B4%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B9%CF%83%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BE%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF/a-19084131
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Τις αναγκαίες εργασίες συντήρησης και ανανέωσης για πέντε πάρκα αναψυχής και σημαντικούς πνεύμονες πρασίνου εντός του Λεκανοπεδίου εξασφαλίζει η σχετική Σύμβαση που υπέγραψε η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, κατόπιν της ολοκλήρωσης της διαδικασίας Επαναληπτικού Διεθνούς Ανοικτού Μειοδοτικού διαγωνισμού.
       
      Συγκεκριμένα, οι παρεμβάσεις που προβλέπονται στη Σύμβαση, συνολικού κόστους 374.960,94 ευρώ με ΦΠΑ, αφορούν: το Πεδίο του Άρεως, την Πλατεία Πρωτομαγιάς, το Λόφο Εθνικής Αντίστασης, το Αττικό Άλσος και το Πάρκο Ριζάρη, όπου θα πραγματοποιηθούν ολοκληρωμένες εργασίες συντήρησης, αποκατάστασης και εμπλουτισμού των φυτεύσεων παράλληλα με τους απαραίτητους καθαρισμούς, κλαδέματα, εργασίες φυτοπροστασίας, μηχανική εξυγίανση και ζιζανιοκτονίες, και θα αποκατασταθούν οι βλάβες και οι φθορές στα αρδευτικά δίκτυα, στις περιφράξεις, στους χλοοτάπητες και στο χρωματισμό επιφανειών, πχ παγκάκια.
       
      Το περιεχόμενο των εργασιών, που αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σε ένα έτος, εξειδικεύεται σύμφωνα με τις ξεχωριστές ανάγκες και την υφιστάμενη κατάσταση κάθε πάρκου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/erga-poleis/item/33846-attiki-ypegrafi-symvasi-syntirisis-prasinou-se-5-megala-parka
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Οι αρχές της Ινδονησίας ήραν την προειδοποίηση για τσουνάμι που είχαν εκδώσει για το νησί της Σουμάτρας μετά τον πολύ ισχυρό σεισμό που έπληξε τα δυτικά παράλια του νησιού, μετέδωσε το τηλεοπτικό κανάλι TVRI επικαλούμενο έναν αξιωματούχο της μετεωρολογικής υπηρεσίας.
       
      Εκτός από την Ινδονησία, προειδοποίηση για τσουνάμι σε περιοχές των δυτικών ακτών της εξέδωσε και η Αυστραλία, όμως την ακύρωσε έπειτα από λίγα λεπτά.
       
      Οι ινδονησιακές αρχές είχαν προειδοποιήσει ότι υπήρχε κίνδυνος να πληγούν από παλιρροϊκά κύματα οι επαρχίες της Δυτικής Σουμάτρας, της Βόρειας Σουμάτρας και του Άτσεχ.
       
      Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για θύματα ή ζημιές από τον σεισμό. "Στο Μπενγκούλου (στη νοτιοδυτική Σουμάτρα) δεν έγινε καν αισθητός", είπε ο Άντι Έκα Σάκια, ένας εκπρόσωπος της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας.
       
      Ο πρόεδρος της Ινδονησίας Τζόκο Ουιντόντο, που επρόκειτο να διανυκτερεύσει σε ένα ξενοδοχείο της πόλης Μεντάν, στη Βόρεια Σουμάτρα, είναι ασφαλής, ανακοίνωσε το προεδρικό μέγαρο. Ένας κάτοικος του Μεντάν είπε ότι δεν κατάλαβε τον σεισμό.
       
      Η δόνηση σημειώθηκε στις 18.50 τοπική ώρα (14.50 ώρα Ελλάδας) και προκάλεσε πανικό στην Παντάνγκ όπου έγινε ιδιαίτερα αισθητή. Ένας ανταποκριτής του Γαλλικού πρακτορείου στην πόλη αυτή είπε ότι οι κάτοικοι βγήκαν από τα σπίτια τους και άρχισαν να τρέχουν προς περιοχές με μεγαλύτερο υψόμετρο, ώστε να είναι ασφαλείς στην περίπτωση που σημειωθεί τσουνάμι.
       
      Η Ινδονησία και ιδίως η επαρχία Άτσεχ είχε πληγεί από το τσουνάμι του 2004 στον Ινδικό Ωκεανό που προκλήθηκε από ένα σεισμό μεγέθους 9,1 βαθμών. Στις 26 Δεκεμβρίου 2004 ένα κύμα που έφτανε σε ύψος ακόμη και τα 17,4 μέτρα σάρωσε περισσότερες από δώδεκα χώρες και έσβησε από τον χάρτη ολόκληρες κοινότητες. Μόνο στο Άτσεχ σκοτώθηκαν 126.741 άνθρωποι.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/161621/seismos-79-rihter-stin-indonisia-elixe-o-synagermos-gia-tsoynami
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ξηρασία στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, που άρχισε το 1998 και συνεχίζεται ακόμη, είναι πιθανότατα η χειρότερη των τελευταίων 900 ετών, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
       
      Η περιοχή που πλήττεται από την ξηρασία, περιλαμβάνει την Κύπρο, το Ισραήλ, την Παλαιστίνη, την Ιορδανία, το Λίβανο, τη Συρία και ένα μέρος της Τουρκίας.
       
      Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Διαστημικών Μελετών Γκόνταρντ της NASA και του Γεωπαρατηρητηρίου Λάμοντ-Ντόχερτι του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον κλιματολόγο Μπεν Κουκ, κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Journal of Geophysical Research-Atmospheres» της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης.
       
      Οι επιστήμονες βάσισαν τις εκτιμήσεις τους κυρίως στην μελέτη δακτυλίων δέντρων, ζωντανών και νεκρών. Τα σχετικά στοιχεία -που αφορούν και την Ελλάδα- περιλαμβάνονται στον λεγόμενο «’Ατλαντα Ξηρασίας Παλαιού Κόσμου». Τα στοιχεία από τα δέντρα συνδυάσθηκαν με περιγραφές του κλίματος από τα ιστορικά κείμενα. Η έλλειψη ή η αφθονία νερού σε μια περιοχή επηρεάζει διαχρονικά την ανάπτυξη των δέντρων. Όσο πιο λεπτοί είναι οι δακτύλιοι, τόσο μεγαλύτερη θεωρείται ότι είναι η ξηρασία.
       
      Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, η ξηρασία μετά το 1998 στην περιοχή του Λεβάντε είναι περίπου 50% πιο έντονη από την πιο ξηρή περίοδο των τελευταίων 500 ετών και 10 έως 20% ξηρότερη από την χειρότερη ξηρασία των προηγούμενων 900 ετών.
       
      Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι το βόρειο τμήμα της Μεσογείου (Ελλάδα, Ιταλία, νότια Γαλλία, νότια Ισπανία) τείνουν να είναι ξηρό, όταν η βορειοανατολική Αφρική είναι υγρή -και το αντίστροφο. Οι αυξομειώσεις της ξηρασίας στην Μεσόγειο σχετίζονται με το κλίμα του Ατλαντικού. Κατά περιόδους, στη λεκάνη της Μεσογείου εισέρχονται παρατεταμένα ρεύματα ζεστού και ξηρού αέρα, με συνέπεια να μειώνονται οι βροχές, να ανεβαίνει η θερμοκρασία και τελικά να επικρατεί ξηρασία.
       
      Όλα τα κλιματολογικά μοντέλα εκτιμούν ότι το μέλλον της Μεσογείου, ιδίως στης ανατολικής, προβλέπεται ξηρό. Και η νέα μελέτη δείχνει ότι η ξηρασία στο Λεβάντε είναι ο προάγγελος όσων θα ακολουθήσουν.
       
      Πηγή: http://www.ellinikigeorgia.gr/xeiroteri-xirasia-900-eton/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Δεν προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς είναι διαδοχικές οι περιβαλλοντικές... βόμβες που «σκάνε» στα χέρια του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος κ. Γιάννη Τσιρώνη. Αυτή τη φορά είναι τα επικίνδυνα απόβλητα που φέρνουν πονοκέφαλο στο επιτελείο του, ενώ παραμένουν ανοιχτές οι υποθέσεις με τις παράνομες χωματερές και τα αστικά λύματα, για τις οποίες ήδη... τρέχουν πρόστιμα εκατομμυρίων ευρώ.
       
      Με βαριά πρόστιμα απειλούμαστε και για τα επικίνδυνα απόβλητα, καθώς καμία κυβέρνηση την τελευταία δεκαπενταετία δεν κατάφερε να υλοποιήσει ένα σχέδιο διαχείρισης. Την Πέμπτη η υπόθεση εισήχθη στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης προκειμένου να εκδικαστεί προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εναντίον της Ελλάδας με πρόταση επιβολής προστίμου μεγαλύτερου των 18 εκατ. ευρώ, συν 72.864 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης στην εκτέλεση της πρωτόδικης καταδικαστικής απόφασης του 2009, από την ημέρα που θα εκδοθεί η απόφαση στην παρούσα υπόθεση ως τη συμμόρφωση.
       
      Η χώρα μας παραπέμπεται για δεύτερη φορά διότι δεν έχει θεσπίσει ειδικό σχέδιο διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων και δεν έχει κατάλληλες και επαρκείς εγκαταστάσεις επεξεργασίας ή διάθεσης επικίνδυνων αποβλήτων.
       
      Σχεδιάζονται πέντε ή έξι χώροι για διάθεση επικίνδυνων αποβλήτων
       
      Οπως υποστηρίζουν μιλώντας στο «Βήμα» παράγοντες του υπουργείου Περιβάλλοντος, το Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων είναι έτοιμο και σε λίγες ημέρες θα τεθεί σε διαβούλευση. Σε αυτό θα προβλέπεται η δημιουργία πέντε, ίσως και έξι, Χώρων Υγειονομικής Ταφής Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΧΥΤΕΑ), συνολικής δυναμικότητας 68.000 τόνων.
       
      Αλλωστε, όπως ανέφερε ο κ. Τσιρώνης την περασμένη Πέμπτη στο περιθώριο συνέντευξης Τύπου, επιχειρείται, σε συνεργασία με τις περιφερειακές αρχές, η δημιουργία πέντε χώρων σε Οινόφυτα, Ασπρόπυργο (στο επιχειρηματικό πάρκο που αναμένεται να θεσπιστεί), Θεσσαλία και στους δύο υφιστάμενους, στα παλιά λιγνιτικά πεδία Μεγαλόπολης και Πτολεμαΐδας. Στόχος του υπουργείου είναι να γίνει διασπορά των ΧΥΤΕΑ σε όλη τη χώρα με έμφαση στις περιοχές που παράγουν σημαντικό όγκο επικίνδυνων αποβλήτων.
       
      280.000 τόνοι η ετήσια παραγωγή επικίνδυνων αποβλήτων
       
      Η υφιστάμενη ελληνική παραγωγή επικίνδυνων αποβλήτων (έτος αναφοράς 2011) φτάνει τους 280.000 τόνους τον χρόνο. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, οι 68.000 τόνοι θα οδηγούνται σε ΧΥΤΕΑ για διάθεση ενώ οι υπόλοιποι για εναλλακτική διαχείριση.
       
      Από το σύνολο των επικίνδυνων αποβλήτων το 16% είναι απόβλητα εκσκαφών, κατασκευών και κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ), το 82% βιομηχανικά απόβλητα και απόβλητα λοιπών δραστηριοτήτων και το 2% απόβλητα αστικού τύπου.
      Για τα επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα, που αποτελούν και τον μεγαλύτερο όγκο, το υφιστάμενο δίκτυο συλλογής και μεταφοράς (της τάξεως των 30 επιχειρήσεων) καλύπτει τις ανάγκες της χώρας τόσο για τη μεταφορά σε εγκαταστάσεις του εσωτερικού όσο και για τη διασυνοριακή μεταφορά. Το υφιστάμενο δίκτυο διάθεσης περιλαμβάνει δύο ιδιωτικούς ΧΥΤΕΑ: τον ΧΔΒΑ της ΔΕΗ ΑΕ στην Καρδιά Πτολεμαΐδας και της Αλουμίνιον της Ελλάδος στη Βοιωτία.
      Τα στοιχεία διαχείρισης επικίνδυνων βιομηχανικών αποβλήτων για το 2011 δείχνουν ότι σημαντικό ποσοστό (30%) αποθηκεύτηκε εντός των εγκαταστάσεων παραγωγής εν αναμονή περαιτέρω διαχείρισης, ενώ αντίστοιχη ποσότητα (περίπου 37% του συνόλου) οδηγήθηκε σε εργασίες ανάκτησης. Η υφιστάμενη διαχείριση των βιομηχανικών αποβλήτων χαρακτηρίζεται εν γένει από έλλειψη ή ανεπάρκεια κατάλληλων υποδομών διαχείρισης. Διαδεδομένο είναι το φαινόμενο της παράνομης διάθεσής τους μέσω της ανάμειξης των αστικών αποβλήτων με επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα.
       
      Οσον αφορά τα επικίνδυνα ΑΕΚΚ που περιέχουν αμίαντο, το μητρώο των αδειοδοτημένων Επιχειρήσεων Αφαίρεσης Κατεδάφισης Αμιάντου που τηρείται από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας περιλαμβάνει επτά εταιρείες. Η υφιστάμενη διαχείριση των αποβλήτων που περιέχουν αμίαντο είναι η διασυνοριακή μεταφορά τους για διάθεση σε χώρο υγειονομικής ταφής του εξωτερικού (Γερμανία). Το υφιστάμενο δίκτυο διάθεσης της χώρας περιλαμβάνει δύο χώρους που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη διάθεση αμιαντούχων αποβλήτων, και συγκεκριμένα τον ΧΔΒΑ της ΔΕΗ ΑΕ στην Καρδιά Πτολεμαΐδας και της Αλουμίνιον της Ελλάδος.
       
      Στα επικίνδυνα αστικού τύπου απόβλητα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα απόβλητα φορητών ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών, οι λαμπτήρες φθορισμού, τα αποσυρόμενα φάρμακα, τα μελανοδοχεία και διάφορα απορρυπαντικά προϊόντα (μαζί με τη συσκευασία τους) που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό, την απολύμανση και τη συντήρηση των νοικοκυριών.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=780846
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.