Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • george68

      Αλυσιδωτές αντιδράσεις προκαλεί στην ευρύτερη περιοχή του Κυπαρισσιακού Κόλπου, το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που ανακοίνωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, το οποίο προβλέπει καθολικές απαγορεύσεις στο σύνολο σχεδόν των δράσεων, σε μια εποχή έντονης οικονομικής κρίσης.
       
      Από εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς γίνεται λόγος για «απέραντο νεκροταφείο» από το Κατάκολο μέχρι την Κυπαρισσία και ειδικότερα σε σημεία όπου παρουσιάζουν τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες (λ.χ. η περιοχή του Καϊάφα) και συγχρόνως προετοιμάζεται η διενέργεια ενημερωτικών ημερίδων στις έδρες όλων των εμπλεκόμενων δήμων, με σκοπό την ενημέρωση των πολιτών.
       
      Η πρώτη μεγάλη αντίδραση για το μείζον αυτό ζήτημα έρχεται από το δίκτυο των δήμων του Κυπαρισσιακού Κόλπου, το οποίο με ανακοίνωσή του επισημαίνει τα εξής:
       
      «Με έκπληξη ενημερωθήκαμε για την συνέντευξη τύπου που παρέθεσε ο αν. υπουργός κ. Τσιρώνης, με θέμα το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τον καθορισμό χρήσεων και τους όρους δόμησης στην περιοχή του κόλπου της Κυπαρισσίας.
      Δυστυχώς δεν κληθήκαμε στην συνάντηση αυτή και δεν είχαμε ως σήμερα αναλυτική ενημέρωση για το περιεχόμενο του σχεδίου. Απαιτούμε προς τούτο :
       
      • Την πραγματοποίηση ενημερωτικών ημερίδων στις έδρες όλων των εμπλεκόμενων δήμων με την παρουσία εκπροσώπων και στελεχών του υπουργείου . Η ενημέρωση των πολιτών είναι απαραίτητη.
       
      • Την συνάντηση με τον Υπουργό με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης για την συνδιαμόρφωση του τελικού σχεδίου».
       
      Οι προτάσεις των δήμων
      Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης εξάλλου γνωστοποιείται το θεσμικό πλαίσιο που προτείνουν οι εν λόγω δήμοι, με στόχο την ανάδειξη της προοπτικής της περιοχής στο τρίπτυχο τουρισμός- παροχή υπηρεσιών- αγροτική παραγωγή, ως κινητήριους μοχλούς της τοπικής οικονομίας:
       
      «Το όραμα των Δήμων μας για την περιοχή μας και τις κοινωνίες μας συμπυκνώνεται σε ένα θεσμικό πλαίσιο που:
      Εισάγει μέτρα προστασίας της χλωρίδας, της πανίδας και του ιστορικού και πολιτιστικού κεκτημένου με βάση τις προτάσεις που ήδη αναλυτικά έχουν εκπονηθεί από τους Δήμους μας
       
      Προάγει την βιώσιμη ανάπτυξη και ρυθμίζει τα ειδικότερα θέματα χωροταξίας, χρήσεων γης, οικισμών κλπ με τρόπο διαφανή και επιστημονικά τεκμηριωμένο, δίχως οριζόντιες απαγορεύσεις και ισοπεδωτικές λογικές που στη τραγική συγκυρία που βιώνει η χώρα θα αποτελούν την χαριστική βολή στο μέλλον της περιοχής.
       
      Αναδεικνύει την προοπτική της περιοχής στο τρίπτυχο τουρισμός- παροχή υπηρεσιών- αγροτική παραγωγή, ως κινητήριους μοχλούς της τοπικής οικονομίας, υποστηρίζοντας αλλά και ελέγχοντας τις σχετικές επενδύσεις
       
      Διεκδικεί την καθοριστική συμμετοχή των δήμων σε κάθε φορέα διαχείρισης του περιβαλλοντικού κεφαλαίου της περιοχής».
       
      Πηγή: http://www.protinews.gr/ellada/item/19832-tafoplaka-oi-apagoreyseis-gia-ton-kyparissiako-kolpo
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Το τμήμα Buildings Technologies της Siemens και η IBM ανακοίνωσαν λύσεις που βασίζονται στο cloud, οι οποίες θα αξιοποιήσουν την εξειδίκευση της Siemens στην ανέγερση και διαχείριση κτιρίων και την αντίστοιχη της IBM στο Internet of Things (IoT) προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η προοπτική που έχουν τα συνδεδεμένα κτίρια καθώς και τα δεδομένα που δημιουργούν.
       
      Θα βοηθήσουν έτσι τους ιδιοκτήτες των κτηρίων που προορίζονται για επαγγελματική χρήση σε πολλαπλές βιομηχανίες να πετύχουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα αλλά και τους στόχους ενεργειακής απόδοσης που έχουν θέσει.
       

       
       
      Η ευφυΐα των κτηρίων αναπτύσσεται μέσα από τις αναδυόμενες τεχνολογίες στο υπολογιστικό νέφος (cloud computing), την ανάλυση δεδομένων και τις ευφυείς συσκευές του κλάδου, συγχωνεύοντας αποτελεσματικά τον εικονικό και τον πραγματικό κόσμο μέσα στο κτιριακό περιβάλλον.
       
      Αυτή η μετατόπιση προσφέρει μια ευκαιρία μετατροπής των ακινήτων σε ενεργό παράγοντα για την επιτυχία της επιχείρησης. Η λύση ανταποκρίνεται σε αυτή την ευκαιρία, παρέχοντας μεγαλύτερη διαφάνεια και ευελιξία για την υποστήριξη της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, ενώ παράλληλα οδηγεί σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα και εξοικονόμηση κόστους, επηρεάζοντας τα κέρδη της επιχείρησης.
       
      Η Siemens ενσωματώνει το λογισμικό της IBM Watson IoT Business Unit, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης δεδομένων και assets στην πλατφόρμα ενέργειας και διαχείρισης βιωσιμότητας Navigator, που βασίζεται σε cloud.
       
      Σύμφωνα με τις 2 εταιρείες, ο συνδυασμός αυτός θα βοηθήσει να επωφεληθούν οι πελάτες εταιρικών ακινήτων με πολλούς τρόπους, όπως:
       
      - Ιδιοκτήτες ακινήτων που τα προορίζουν για επαγγελματική χρήση και οι διαχειριστές τους θα είναι πλέον σε θέση να αξιοποιήσουν εσωτερικά και εξωτερικά δεδομένα στην πλατφόρμα Navigator της Siemens, προκειμένου να συγκρίνουν τις επιδόσεις των κτηρίων και να κάνουν προβλέψεις για τους επιχειρησιακούς τους προϋπολογισμούς.
       
      - Τα εργαλεία αναλυτικής τεχνολογίας πρόβλεψης (Predictive analytics) μπορούν να εφαρμοστούν για την ανίχνευση και διάγνωση βλαβών, έτσι ώστε πιθανά ζητήματα να μπορούν να αντιμετωπιστούν προτού συμβεί οτιδήποτε.
       
      - Η λειτουργία αναγνώρισης κειμένου και η ανάλυση δεδομένων για την επικύρωση τιμολογίων μπορεί να εντοπίσει λάθη τιμολόγησης και να βελτιώσει την ποιότητα των πληροφοριών.
       
      - Εφαρμογές στο κινητό μπορούν να επιτρέψουν ενεργειακούς ελέγχους και τη δημιουργία εκθέσεων ελέγχου από οπουδήποτε.
       
      Η πλατφόρμα Navigator της Siemens παρέχει μια γκάμα υπηρεσιών που προσαρμόζονται αναλόγως των αναγκών και επιτρέπουν την παρακολούθηση και καταγραφή της απόδοσης του συστήματος του κτηρίου, την ενεργειακή ζήτηση και τον ενεργειακό εφοδιασμό, πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά σε ένα μόνο κτήριο, μια πανεπιστημιούπολη, ή ένα ολόκληρο χαρτοφυλάκιο ακινήτων.
       
      Με τις τεχνολογίες IoT της IBM ενσωματωμένες στη νέα πλατφόρμα Navigator, οι πελάτες θα βιώσουν, σύμφωνα με τις 2 εταιρείες, μια φιλική προς το χρήστη διεπαφή και θα επωφεληθούν από πιο προηγμένες ικανότητες ανάλυσης δεδομένων καθώς και την ικανότητα επεξεργασίας πιο αξιόπιστων συνόλων δεδομένων από τα χαρτοφυλάκια ακινήτων τους. Η πλατφόρμα Navigator μπορεί επίσης να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε σύστημα, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος διαχείρισης κτηρίου της Siemens Desigo CC και τεχνολογιών τρίτων. Η νέα λειτουργία Navigator θα παρουσιαστεί στο κοινό σε «πακέτα» υπηρεσιών για τα επόμενα χρόνια ξεκινώντας από φέτος, με κυκλοφορίες το Μάιο και τον Οκτώβριο.
       
      Πηγή: http://www.emea.gr/ibm-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-siemens-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%C2%AB%CE%AD%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%BD%CE%B1%C2%BB-%CE%BA/474632
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μεγάλη επένδυση ύψους €3 δισ. ετοιμάζει μια συνεργασία υπό την ηγεσία της Dalian Wanda Group του κινέζου δισεκατομμυριούχου Wang Jianlin, στο Παρίσι.
       
      Συγκεκριμένα, ο Κινέζος κροίσος πρόκειται να κάνει «αντεπίθεση» στη γνωστή Disneyland δημιουργώντας ένα θεματικό πάρκο, την EuropaCity το οποίο θα δημιουργηθεί μόλις 10 χλμ βορειοανατολικά του Παρισιού. Αυτό πρόκειται να είναι και το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο στην Ευρώπη μέχρι σήμερα.
       
      Θα κατασκευαστεί σε 198 στρέμματα και θα περιλαμβάνει θεματικό πάρκο, ξενοδοχεία, καταστήματα λιανικής, συνεδριακά κέντρα κ.ά. Το έργο αναμένεται να δώσει εργασία σε 14.000 έως 20.000 ανθρώπους από τη δημιουργία του έως και τη λειτουργία του.
       
      Ο όμιλος εταιρειών Wanda διαχειρίζεται θεματικά πάρκα και αλυσίδες κινηματογράφων στις ΗΠΑ και βασικός του ανταγωνιστής είναι η Alibaba Group Holding.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Tin_%C2%ABapantisi%C2%BB_sti_Disneyland_etoimazei_Kinezos_kroisos_/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Υπέρ της ιδιωτικοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού τάσσεται η πλειονότητα των ερωτηθέντων σε δημοσκόπηση της Public Issue για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, την οποία δημοσιεύει η «Αυγή».
       
      Υπέρ της ιδιωτικοποίησης του πρώην αεροδρομίου τάσσεται περίπου το 60% των ερωτηθέντων, κάτοικοι των δήμων Αλίμου, Γλυφάδα και Αργυρούπολης- Ελληνικού. Αντίθετη άποψη εκφράζει το 28%. Στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Πρωτεύουσας, το 51% συμφωνεί με την ιδιωτικοποίηση και το 36% διαφωνεί.
       
      Ακόμη, 8 στους 10 κατοίκους της περιοχής θεωρούν ότι η παραχώρηση θα έχει θετικές επιπτώσεις στον τουρισμό (στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Πρωτεύουσας το αντίστοιχο ποσοστό είναι 74%), ενώ το 72% πιστεύει ότι θα υπάρξει ανάπτυξη των δήμων της περιοχής (69%) και το 65% βλέπει θετικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις της περιοχής (58%).
       
      Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, το 54% εκτιμά ότι θα είναι θετικές, ενώ το 33% πιστεύει ότι η ιδιωτικοποίηση θα έχει θετικές επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της παραλιακής.
       
      Στην ίδια έρευνα, η πλειοψηφία τάσσεται υπέρ κάποιων από τα έργα που περιλαμβάνει το συνολικό project, με το 87% να επιθυμεί την κατασκευή μεγάλου μητροπολιτικού πάρκου και το 55% να θέλει την κατασκευή ιδιωτικών κλινικών και μονάδων Υγείας. Από την άλλη, το 58% διαφωνεί με την κατασκευή καζίνο και το 67% με την κατασκευή ουρανοξυστών. Τέλος, 6 στους 10 πιστεύουν ότι το κράτος μάλλον θα αποκομίσει σημαντικά έσοδα τα επόμενα χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.kerdos.gr/%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1/153943-%CF%85%CF%80%CE%AD%CF%81-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%84%CE%BF-60-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%AF%CE%BA%CF%89%CE%BD-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%81%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%AE%CE%BC%CF%89%CE%BD
      Περισσότερα...

      32

    • ΕΥΗ ΤΑΥΛΑΚΗ

      Έκδοση νέας εγκυκλίου με διευκρινήσεις που αφορούν την αναγραφή του ΑΠ του ΠΕΑ στα μισθωτήρια.
       
      Προθεσμία 4 μηνών από σήμερα για έκδοση ΠΕΑ και καταχώρηση του ΑΠ στο μισθωτήριο και για τα παλιά μισθωτήρια, που ενώ είχαν υποχρέωση, οι ιδιοκτήτες δεν είχαν προβεί στην έκδοση ΠΕΑ (αυτό που εμφανιζόταν ως προαιρετικό στην εγκύκλιο του 2014).
       
      Επίσης υπενθυμίζει το πρόστιμο του κατα νόμο υπόχρεου από 1.000 εως 10.000 ευρώ.
       
      Πηγή: https://www.buildingcert.gr/
      Περισσότερα...

      18

    • Engineer

      Το νησιωτικό κράτος Κιριμπάτι έχει αγοράσει έκταση στα νησιά Φίτζι προκειμένου να μεταφέρει 100.000 άτομα από τον πληθυσμό του, καθώς οι συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη επιταχύνονται.
       
      Οι κάτοικοι του Κιριμπάτι θα ξεκινήσουν να φεύγουν το 2020, καθώς η άνοδος της στάθμης των ωκεανών θα καταστήσει τη ζωή τους πάρα πολύ δύσκολη, σύμφωνα με τον πρόεδρο της χώρα Ανότε Τονγκ.
       
      Όταν το πρώτο κομμάτι γης αγοράστηκε το 2012, ο πρόεδρος Τονγκ υποστήριζε αρχικά ότι θα χρησιμοποιηθεί για να προετοιμάσει τις νέες γενιές για ένα μέλλον εργασίας στην Αυστραλία ή τη Νέα Ζηλανδία, απορρίπτοντας τα σενάρια εκκένωσης των νησιών.
       
      Τα επόμενα χρόνια το Κιριμπάτι, ένα σύνολο από 33 κοραλλιογενή νησιά στον Ειρηνικό, αγόρασε και άλλη γη στο πλησιέστερο γειτονικό κράτος Φίτζι το 2014, σε απόσταση τριών ωρών με το αεροπλάνο από την πρωτεύουσα Ταράουα.
       
      Η κίνηση αυτή προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον και ενίσχυσε το προφίλ του Τονγκ ως υπερασπιστή των χωρών που βιώνουν πρώτα τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.
      Η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει παράκτια τοιχώματα και πλωτά νησιά, αλλά δε θα είναι αρκετά να σταματήσουν τη μετανάστευση, δήλωσε ο Τονγκ, στα πλαίσια μιας συνάντησης για την κλιματική αλλαγή στο Ουέλινγκτον της Νέας Ζηλανδίας.
       
      «Οι πολίτες μας φοβούνται όλο και περισσότερο και χρειαζόμαστε άμεσες λύσεις. Αυτός είναι ο λόγος που θέλω να βιαστούμε να βρούμε λύσεις, έτσι ώστε να υπάρξει μια αίσθηση ασφάλειας στους ανθρώπους μας», δήλωσε ο Τονγκ.
       
      Εκτός από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, το Κιριμπάτι αναμένεται να βιώσει έντονες καταιγίδες και αύξηση της οξύτητας του ωκεανού μέσα στις επόμενες δεκαετίες, λόγω της κλιματικής αλλαγής.
       
      Πηγή: http://www.ellinikigeorgia.gr/klimatiki-allagi-katoikoi-kiimpati-xekinoun-na-feugoun/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τούτες οι εικόνες αποτελούν μαχαιριά στην καρδιά του αθλητισμού της Μικράς Ασίας και όλων εκείνων που έχουν στο νου μα και την ψυχή τους τη Σμύρνη, τη Μικρά Ασία και τις Αλησμόνητες Πατρίδες.
       
      Το ιστορικό γήπεδο του Πανιωνίου στην Πούντα της Σμύρνης, γκρεμίστηκε μετά από 104 χρόνια και μαζί του γκρεμίστηκε ένα σημαντικό κομμάτι της αθλητικής ιστορίας της Μικράς Ασίας.
       
       
      Το 2014, το γήπεδο της Αλτάι πλέον, κρίθηκε ακατάλληλο από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας της Τουρκίας, αλλά και από το Υπουργείο Αθλητισμού, αφού από τις αρχές διαπιστώθηκε ότι υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης των κερκίδων, με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η σφράγιση του.
       
      Πλέον το θρυλικό γήπεδο που ήταν κόσμημα για την εποχή του, γκρεμίζεται εξαιτίας των προβλημάτων στατικότητας, παρά τις προσπάθειες που έγιναν για να παραμείνει ως έχει.
       
      Το γήπεδο του Πανιωνίου στην Πούντα, εγκαινιάστηκε το 1912 με τους Πανιώνιους Αγώνες, με τη δημιουργία του να αποτελεί προσωπικό «στοίχημα» του Μητροπολίτη Σμύρνης Χρυσοστόμου.
       

       
       
      Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος, μετά την άρνηση γαλλικής εταιρίας της Σμύρνης να ανανεώσει τη μίσθωση του χώρου που έκανε προπονήσεις ο Πανιώνιος το 1910, κατάφερε με εισήγηση του να πείσει τη Δημογεροντία και την Κεντρική Επιτροπή που παραχώρησαν έκταση 105 στρεμμάτων για να γίνει το γήπεδο.
       
      Οι κερκίδες του σταδίου φιλοξενούσαν 7.000 κόσμο, ενώ διέθετε σύγχρονες εγκαταστάσεις για την εποχή του και αποτέλεσε έδρα της ομάδας μετά το στάδιο Μπουρνόβα και το στάδιο Παραδείσου που έπαιζε τα προηγούμενα χρόνια. Μετά την καταστροφή της Σμύρνης παραχωρήθηκε στην τουρκική Αλτάι.
       
      Μάλιστα ο Πανιώνιος είχε επιστρέψει και είχε αγωνιστεί ξανά στην ιστορική του έδρα, στο Βαλκανικό Κύπελλο το 1971, όταν είχε αντιμετωπίσει την Αλτάι στη φάση των ομίλων.
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.sport-fm.gr/article/gkremistike-to-istoriko-gipedo-tou-paniwniou-sti-smurni-pics/3146663
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη απέστειλε ο ΣΑΤΕ στις 26 Φεβρουαρίου για το θέμα των έργων με το σύστημα της μελέτης-κατασκευής.
       
      Όπως αναφέρεται στην επιστολή ο ΣΑΤΕ υποστηρίζει πως με τη γενικευμένη δημοπράτηση με το σύστημα μελέτης-κατασκευής δεν θα έχει το οφέλη του εκτιμά το Υπουργείο καθώς όπως σημειώνει για την ταχύτερη υλοποίηση των έργων τα δεδομένα που τηρούνται δείχνουν ότι για να τελεσφορήσει το αποτέλεσμα ενός έργου που δημοπρατείται μέσω μελετοκατασκευής απαιτείται τουλάχιστον διετής ορίζοντας, χρονικό διάστημα που συνήθως είναι υπεραρκετό για την εκπόνηση των μελετών δημοπράτησης ενός τυπικού έργου.
       
      Ο ΣΑΤΕ αναφερόμενος στα ποσοστά των εκπτώσεων τονίζει πως "τα επιτευχθέμτα ποσοστά εκπτώσεων επί του προϋπολογισμού δεν μπορούν καν να μπουν στην βάσανο της σύγκρισης με αυτά που επιτυγχανονται στους κλασικούς δημόσιους διααγωνισμούς έργων, χωρίς αυτές οι διαφορές να μπορούν να αποδοθούν στο κόστος της μελέτης".
       
      Από την πλευρά του ο ΣΑΤΕ συνιστά στο Υπουργείο να υιοθετηθούν πλήρως οι προτάσεις του γιατί σε άλλη περίπτωση "θα συνεχίσει να είναι μία τεράστια πηγή αδιαφάνειας και διαπλοκής".
       
      Στο τέλος της επιστολής επισημαίνεται ο κίνδυνος που γεννά η επιμονή γενικευμένη επαναφοράς του συστήματος της μελετοκατασκευής και καλεί το Υπουργειό Υποδομών να προβεί σε σημαντική τροποποίηση των διατάξεων για τις μελετοκατασκευές στο επικείμενο σχέδιο νόμου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/33806-sate-oxi-sto-systima-tis-meletokataskevis-xoris-allages
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το πρώτο βήμα για την αναβίωση του Greek Stream έγινε την περασμένη εβδομάδα στη Ρώμη.
       
      Τώρα, στελέχη από τις τρεις εμπλεκόμενες εταιρείες, Gazprom, Edison, και ΔΕΠΑ, σχεδιάζουν όπως λένε στο Energypress το δεύτερο βήμα, που θα αφορά συνάντηση των μάνατζερ με στόχο να υλοποιήσουν τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου, οριστικοποιώντας και την όδευση μέσω της Βουλγαρίας.
       
      H ημερομηνία της νέας συνάντησης δεν έχει ακόμη καθοριστεί, θα γίνει ωστόσο μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αφού θα αφορά δουλειά τεχνοκρατών. Των ομάδων δηλαδή των τριών πλευρών που θα επωμισθούν με τη κυρίως δουλειά αφενός να βάλουν κάτω τα στοιχεία που καθιστούν βιώσιμο το έργο (ποσότητες, κόστος, δανεισμός, κλπ), και αφετέρου να χαράξουν επακριβώς τη γεωγραφική όδευση.
       
      Σαν καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των παραπάνω έχει ορισθεί το τέλος του 2016. Στελέχη που παρακολουθούν το έργο εξηγούν ότι πολλά θα εξαρτηθούν και από τις πολιτικές εξελίξεις αναφορικά με τις σχέσεις Ρωσίας-Τουρκίας. Αν στη πορεία αυτές αποκατασταθούν, τότε δεν αποκλείεται να εγκαταλειφθεί η παράκαμψη της Βουλγαρίας, κάτι εξαιρετικά δύσκολο αυτή τη στιγμή.
       
      Το βέβαιο είναι πως οι εμπλεκόμενοι είναι αποφασισμένοι να κρατήσουν στη ζωή τον Greek Stream, αλλάζοντας του την αρχική όδευση που αντί για Τουρκία, εξετάζεται να περνά από Βουλγαρία.
       
      Ταυτόχρονα με τη τεχνοκρατική δουλειά, πολύ δουλειά θα γίνει σε «διπλωματικό» επίπεδο στην καρδιά των αποφάσεων, δηλαδή στις Βρυξέλλες. Εκεί, οι τρεις πλευρές, θα επιδιώξουν μέχρι το τέλος του έτους να έχουν αποσπάσει επισήμως πια την στήριξη της Κομισιόν για τον αγωγό, (που ανεπισήμως έχει δοθεί, απ’ ότι λένε).
       
      Μπορεί το έργο να έχει κολλήσει για γεωπολιτικούς και οικονομικούς λόγους, τα εμπλεκόμενα ωστόσο μέρη κάνουν ό,τι μπορούν για να το αναβιώσουν, ενεργοποιώντας την παλιά ελληνο-ιταλική συμφωνία για τον αγωγό ITGI, που επίσης ποτέ δεν προχώρησε.
       
      Δείγμα του πως η Μόσχα προσεγγίζει το θέμα, αποτελούν οι προ ημερών δηλώσεις του επικεφαλής αναλύσεων του ρωσικού ταμείου ενεργειακής ασφάλειας, Αλεξάντερ Πασέτσνικ. «Η Gazprom προσεγγίζει το θέμα από την ουρά. Ο Turkish Stream έχει παγώσει, ο South Stream έκλεισε και οι πιθανότητες επανάληψής τους εξετάζονται. Για το λόγο αυτό η Gazprom προσεγγίζει το θέμα από την άλλη πλευρά δίχως να έχει ένα σημείο εκκίνησης για την όδευση στην περιοχή. Υπάρχουν λίγες επιλογές: Είτε η Βουλγαρία, είτε η Τουρκία. Βλέπουμε ότι έχουμε στήριξη από την Ιταλία και την Ελλάδα και δείχνουμε στις μελλοντικές μετακομιστικές χώρες ότι ήδη υπάρχει ζήτηση για το αέριο. Αυτό αποτελεί κίνητρο για τη Βουλγαρία να αναλάβει την πρωτοβουλία για αναβίωση του South Stream».
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/meleti-skopimotitas-kai-epilogi-odeysis-mesa-sto-2016-gia-neo-greek-stream
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε δηλώσεις του στο περιθώριο εκδήλωσης του κινήματος Οικολογία Μπροστά για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο Υπουργός Μεταφορών της Κύπρου ανέφερε, ότι έχει ήδη εξασφαλιστεί σχετικά ευρωπαϊκό κονδύλι ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ.
       
      «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει για καλά στη ζωή μας. Είναι ένα μέσο με το οποίο διασφαλίζουμε το περιβάλλον μας και σίγουρα εμείς ως πολιτεία οφείλουμε να δώσουμε κίνητρα στους συμπατριώτες μας για να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα διότι μπορούν να έχουν την εξυπηρέτηση που τους προσφέρει ένα κανονικό αυτοκίνητο προστατεύοντας ταυτόχρονα και το περιβάλλον», ανέφερε ο κ. Δημητριάδης.
       
      Πρόσθεσε ότι «είμαστε στη διαδικασία μελέτης διαφόρων κινήτρων που θέλουμε να δώσουμε στους πολίτες και θα είμαστε σε θέση να τα εξαγγείλουμε σύντομα». Προς αυτό, ανέφερε ότι έχει εξασφαλιστεί ευρωπαϊκό κονδύλι για την προώθηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου «και με αυτό τον τρόπο ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε να δούμε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους μας μέσα στα επόμενα ένα – δύο χρόνια».
       
      Σε ερώτηση για το ύψος του κονδυλίου, ο Υπουργός ανέφερε ότι «το κονδύλι είναι ύψους ενός εκ. ευρώ αλλά πιστεύω ότι πρέπει να δώσουμε περισσότερα κίνητρα γιατί όντως αυτή τη στιγμή ένας παράγοντας ο οποίος εμποδίζει τον κόσμο να αγοράσει περισσότερα (ηλεκτρικά) αυτοκίνητα είναι το κόστος».
       
      Εξήγησε ότι «είναι πιο ακριβά αυτά τα αυτοκίνητα σε σχέση με τα υπόλοιπα». Φυσικά όμως, συνέχισε, «τα οφέλη που έχουν είναι σημαντικά σε εξοικονόμηση ενέργειας».
       
      Όπως και οι υπόλοιπες χώρες θα πρέπει και εμείς να δώσουμε κίνητρα στην αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ώστε να μπορέσουμε να τα προωθήσουμε πιο αποτελεσματικά, είπε.
       
      «Στη Δανία δεν χτίζουν πλέον βενζινάδικα, χτίζουν σταθμούς, όπου σταθμεύεις και αντί να γεμίσεις βενζίνη τα αυτοκίνητο, απλά αλλάζεις τη μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να μπορείς να κινείσαι άνετα στους αυτοκινητόδρομους», ανέφερε από την πλευρά του ο Πρόεδρος ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, προσθέτοντας ότι «έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας».
       
      Πρωταρχικός στόχος της εκδήλωσης σύμφωνα με τον Πρόεδρο του κινήματος Οικολογία Μπροστά Ανδρέα Μασούρα ήταν «να ευαισθητοποιήσει τους δημότες και ευρύτερα τους πολίτες για τη χρησιμότητα, κυρίως για την περιβαλλοντική χρησιμότητα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου». Χαιρέτισε επίσης την πρόθεση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Μεταφορών της Κύπρου να δώσει κίνητρα για την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/cyprus/item/33798-kypros-kinitra-apo-to-ypourgeio-metaforon-gia-tin-agora-ilektrikoy-aftokinitou
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ελευσίνα, η Καλαμάτα και η Ρόδος, είναι οι τρεις ελληνικές πόλεις που προκρίθηκαν να διεκδικήσουν τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021.
       
      Το ανακοίνωσε ο πρόεδρος της δωδεκαμελούς Επιτροπής εμπειρογνωμόνων για την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα, Στηβ Γκρην (Steve Green), σε συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Πολιτισμού, παρουσία του υπουργού Πολιτισμού Α.Μπαλτά, της γενικής γραμματέως Μαρίας Ανδρεαδάκη–Βλαζάκη και του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπεύθυνου για τις πολιτιστικές πρωτεύουσες Συλβέν Πασκουά (Sylvain Pasqua).
       
      Οι τρεις πόλεις επελέγησαν από την βραχεία λίστα των δεκατεσσάρων υποψηφίων ελληνικών πόλεων. Η τελική φάση αξιολόγησης θα πραγματοποιηθεί τέλη Οκτωβρίου – αρχές Νοεμβρίου 2016, απ’ όπου θα αναδειχθεί μία από τις τρεις πόλεις ως υποψήφια για Πολιτιστική Πρωτεύουσας 2021.
       
      Τα κριτήρια επιλογής της πολιτιστικής πρωτεύουσας «βλέπουν προς το μέλλον. Θέλουμε η Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα να επικεντρωθεί στο μέλλον της Ευρώπης» είπε ο κ.Γκρην.
       
      Το υπουργείο Πολιτισμού «προσπάθησε να είναι εντελώς ουδέτερο στην διαδικασία και κάθε πόλη να μπει στην διαδικασία» τόνισε ο υπουργός Πολιτισμού και υπογράμμισε τη σημασία του γεγονότος ότι κάθε φάκελος από τις 14 υποψήφιες πόλεις «στηρίχτηκε στους κατοίκους, κινητοποίησε δυνάμεις πρόθυμες να ενεργοποιηθούν σε μια διαδικασία υψηλής άμιλλας. Και οι τρεις πόλεις που προκρίθηκαν θα έχουν την αμέριστη ηθική συμπαράσταση μας αφού δεν μπορούμε να στηρίξουμε οικονομικά».
       
      Ο κ. Μπαλτάς, με αφορμή τον σημαντικό αυτό θεσμό, συνέδεσε τις αξίες του πολιτισμού με την ιδέα της φιλοξενίας, η οποία, όπως είπε ο υπουργός, αποτελεί παλιά αρχή της Ευρώπης. «Η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης πρέπει να είναι και πολιτιστική πρωτεύουσα φιλοξενίας όλης της Ευρώπης» είπε ο κ.Μπαλτάς και συνέχισε: «Βλέπετε τι γίνεται: Οι πρόσφυγες πηγαινοέρχονται στα σύνορα. Κάποιες χώρες αρνούνται να καταλάβουν ότι η φιλοξενία είναι παλιά αρχή της Ευρώπης.
       
      Οι πρόσφυγες που φιλοξενούνται στην χώρα μας, φέρουν εκτός από την δυστυχία και την ταλαιπωρία τους, τον δικό τους πολιτισμό, ο οποίος πρέπει να μπολιαστεί με τον δικό μας».
       
      Τέλος, ο Συλβαίν Πασκουά, τόνισε ότι ο διαγωνισμός ήταν «απόλυτα δίκαιος και διαφανής» για όλες τις υποψήφιες πόλεις.
       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=488735&catID=3
      Περισσότερα...

      1

    • george68

      - Ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο ασφαλιστικό
      - Η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει τη δημιουργία ενός επαγγελματικού ταμείου για ελεύθερους επαγγελματίες και επιστήμονες
      - Ο κ. Κατρούγκαλος παραδέχθηκε πως το ασφαλιστικό είναι άδικο, αποτελεσματικό και μη βιώσιμο
      - Χαριστική βολή για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού χαρακτήρισε ο κ. Κατρούγκαλος το PSI
       
      Από τους Δελφούς έριξε τη βόμβα ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο ασφαλιστικό σχετικά με τους ελεύθερος επαγγελματίες και το επιστημονικό προσωπικό της χώρας.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Κατρούγκαλο είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί ένα ασφαλιστικό ταμείο για τους ελεύθερος επαγγελματίες και το επιστημονικό προσωπικό, ένα δηλαδή επαγγελματικό ταμείο.
       
      Σε αυτό το ταμείο το τιμήμα των εισφορών θα είναι μειωμένο κατά 11% με τους ελεύθερους επαγγελματίες να καλούνται να πληρώσουν τελικά 27,5% ασφαλιστικές εισφορές από το 38,5% που είναι το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης.
      Ωστόσο, αυτή η μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές σε σχέση πάντα με το αρχικό σχέδιο θα έχει και συνέπειες για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
       
      Εάν ένας ελεύθερος επαγγελματίας ή ένας επιστήμονας επιλέξει αυτό το νέο επαγγελματικό ταμείο και πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές 27,5% τότε θα έχει δικαίωμα κύριας σύνταξης και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Αυτό σημαίνει πως αυτομάτως αυτός ο ελεύθερος επαγγελματίας ή ο επιστήμονας χάνει το δικαίωμα για επικουρική σύνταξη και φυσικά για εφάπαξ.
       
      Σε αντίθετη περίπτωση εάν ο επαγγελματίας επιλέξει το ενιαίο ταμείο, ναι μεν θα πληρώνει αυξημένες εισφορές της τάξεως του 38,5%, αλλά τότε θα έχει δικαίωμα και για επικουρική σύνταξη και για εφάπαξ.
       
      Ο υπουργός Εργασίας για το ασφαλιστικό
       
      Το ασφαλιστικό σύστημα στην Ελλάδα ήταν κατακερματισμένο, άδικο, αναποτελεσματικό και μη βιώσιμο ανέφερε ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος σε ομιλία του στο οικονομικό συνέδριο των Δελφών.
       
      Η οικονομική κρίση, σύμφωνα με τον υπουργό, επιδείνωσε τις αμαρτίες αυτές, πρώτον επειδή τα ελλείμματα αυξήθηκαν ακριβώς επειδή 1/4 του πληθυσμού είναι άνεργο και το 50% των αυτοαπασχολούμενων δεν μπορεί να πληρώσει τις εισφορές του. «Χαριστική βολή στην κατασπατάληση των διαθέσιμων των ασφαλιστικών ταμείων έγινε με τη διαγραφή αποθεματικών από το PSI με αποτέλεσμα στη πραγματικότητα αυτό που κληρονομήσαμε το 2015 είναι ένα πλήρως κατεστραμμένο, αναποτελεσματικό σύστημα με ελάχιστες προοπτικές βιωσιμότητας» είπε χαρακτηριστικά.
       
      Όπως πρόσθεσε, «το μνημόνιο το οποίο για εμάς είναι ένας αναγκαστικός συμβιβασμός, είχε μια νεοφιλελεύθερη πολιτική που περιείχε δεσμεύσεις οι οποίες αφορούσαν στην εξασφάλιση της βιωσιμότητας του συστήματος. Προσπαθήσαμε να τις πραγματοποιήσουμε στο πλαίσιο μιας μεταρρύθμισης που είναι εθνική και βασίζεται σε δύο βασικές αρχές. Την αρχή της ισονομίας και της ισότητας. Όμοιους κανόνες για όλους μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους.
       
      Αναπροσαρμόσαμε τους κανόνες απονομής σύνταξης με μια απλή φόρμουλα που υπολογίζει τη σύνταξη με βάση τα χρόνια ασφάλισης». Ένα σύστημα αναλογιστικό χρειάζεται κοινωνική δικαιοσύνη, τόνισε ο υπουργός και συνέχισε: «Φέραμε την πρότασή μας για την εθνική σύνταξη που θα είναι 384 ευρώ. Αν την δίναμε με στοιχεία του 2010 θα ήταν 500 ευρώ. Επιπλέον αυτής της εθνικής σύνταξης ο καθένας θα πάρει ότι του αναλογεί με βάση όσα έχει προσφέρει βάσει των εσόδων του».
       
      Πηγή: http://www.iliaoikonomia.gr/ελεύθεροι-επαγγελματίες-δυο-ταχυτήτ/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      27

    • Engineer

      Έως το 2018 θα έχει απλοποιηθεί το καθεστώς αδειοδότησης για τη σύσταση επιχειρήσεων σύμφωνα με την υφυπουργό Βιομηχανίας Θεοδώρα Τζάκρη.
       
      Όπως τόνισε σε ομιλία της στο οικονομικό φόρουμ των Δελφών η κ. Τζάκρη, προσέλκυση επενδύσεων σημαίνει βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Για τον λόγο αυτό, στο υπουργείο Βιομηχανίας «προχωρούμε στη ριζική απλοποίηση της διαδικασίας και στη συμβατότητα με αντίστοιχα ευρωπαϊκά αδειοδοτικά πλαίσια. Μέχρι το 2018 θα έχει απλοποιηθεί η αδειοδότηση για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας. Το 2018 δεν είναι μακροπρόθεσμος αλλά ρεαλιστικός σχεδιασμός. Μέχρι τότε που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα γίνονται βήμα – βήμα, σταδιακά, οι αναγκαίες απλοποιήσεις ανά κλάδο».
       
      Η αρχή έγινε με τους τρεις πρώτους κλάδους - τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τον κλάδο της μεταποίησης τροφίμων και ποτών. Για αυτούς τους τρεις πρώτους τομείς, η απλοποίηση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2016, δηλαδή μέσα σε τέσσερις μήνες από σήμερα.
       
      Ο επόμενος, «δύσκολος» για το θέμα της αδειοδότησης κλάδος που έχει επιλεχθεί, είναι οι εξορυκτικές και μεταλλευτικές δραστηριότητες. Η απλοποίηση σε αυτόν τον κλάδο θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2017, λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος. Στο ενδιάμεσο, μέσα στο 2016, θα οριστικοποιήσουμε το χρονοδιάγραμμα για την απλοποίηση όλων των κλάδων, ώστε το 2018 να ολοκληρωθεί το έργο.
       
      «Εθνική μας υποχρέωση είναι η προστασία της ελληνικής επιχειρηματικότητας, της εθνικής παραγωγής με προοπτική, αλλά κυρίως της εθνικής πλέον, αντίστασης, απέναντι σε παράλογες πολιτικές λιτότητας» σημείωσε.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/eos-to-2018-i-aplopiisi-adiodotisis-gia-sistasi-epichiriseon
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Σε πλήρη τροποποίηση του καθεστώτος αμοιβής των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ προχωρά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να εναρμονισθεί αυτό με τις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ, αλλά και καλυφθούν οι υποχρεώσεις έναντι του Μνημονίου.
       
      Στο νέο καθεστώς εντάσσονται όλα τα νέα έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ που υπογράφουν Σύμβαση Πώλησης μετά την 1η Ιανουαρίου 2016.
       
      Ωστόσο σε πρώτη φάση, εγκαταστάσεις με ισχύ έως 500kW για όλες τις τεχνολογίες ΑΠΕ πλην των αιολικών και έως 3MW για αιολικά, θα μπορούν να εντάσσονται στο καθεστώς σταθερής εγγυημένης τιμής (Feed in Tariff).
       
      Βασική διαφορά με το ισχύον, είναι ότι καταργούνται οι εγγυημένες τιμές, ενώ οι παραγωγοί για την ενέργεια που προσφέρουν στο δίκτυο, αποζημιώνονται με την χονδρεμπορική τιμή, συν ένα premium. Το ύψος του, θα καθορίζεται με βάση συγκεκριμένες παραμέτρους που έχουν να κάνουν με το είδος και τεχνολογία της επένδυσης, την απόδοση του επενδυμένου κεφαλαίου, εάν ελήφθη τραπεζικός δανεισμός κλπ.
       
      Η δεύτερη καινοτομία είναι ότι για τα φωτοβολταϊκά τουλάχιστον, η νέα ισχύς θα εγκαθίσταται μετά από διαγωνιστική διαδικασία. Συγκεκριμένα, για τις νέες φωτοβολταϊκές μονάδες, μεγαλύτερες ενός ορίου εγκατεστημένης ισχύος, το σχήμα των ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών θα εφαρμοστεί καθολικά με τη νομοθετική εφαρμογή του παρουσιαζόμενου νέου σχήματος.
       
      Σε αρχικό στάδιο πάντως και προκειμένου να αξιολογηθεί η νέα διαδικασία, θα διενεργηθεί εντός του 2016 τουλάχιστον ένας πιλοτικός διαγωνισμός υποβολής προσφορών για τουλάχιστον το 5% της εκτιμώμενης νέας εγκατεστημένης ισχύος μονάδων ΑΠΕ για την περίοδο 2015-2016. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα, εκτιμώντας ότι η νέα εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ τα έτη 2015 και 2016 θα κυμαίνεται μεταξύ 400-500MW, η υποχρέωση αυτή αντιστοιχεί σε περίπου 25MW. Η πιλοτική αυτή ανταγωνιστική διαδικασία θα διενεργηθεί για νέα Φωτοβολταϊκά έργα.
       
      Οι αμοιβές
       
      Σε ό,τι αφορά στο νέο σχήμα υποστήριξης της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, αυτό βασίζεται στην ανάπτυξη ενός νέου μηχανισμού ενίσχυσης της λειτουργίας των μονάδων αυτών (operating aid). Ο μηχανισμός αυτός, προβλέπει προσαύξηση (premium), επιπλέον της τιμής όπως αυτή διαμορφώνεται στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Η προσαύξηση αυτή θα είναι εγγυημένη για το χρόνο ισχύος της στήριξης της εκάστοτε μονάδας ΑΠΕ, σε επίπεδο τεχνολογίας, ενώ είναι της μορφής μιας διαφορικής τιμής (Feed in Premium), λαμβάνοντας υπόψη τα έσοδα από τη συμμετοχή στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Υιοθετείται δηλαδή η μορφή της κυμαινόμενης προσαύξησης σε επίπεδο τεχνολογίας ΑΠΕ (sliding premium) και όχι της σταθερής προσαύξησης (fixed premium). Ο λόγος σύμφωνα με το υπουργείο, είναι να εξασφαλίζεται αποσυσχέτιση από μελλοντικές διαφοροποιήσεις στην εξέλιξη της τιμής που θα καθορίζεται στη χονδρεμπορική αγορά, ώστε κάθε φορά να υπάρχει έλεγχος και προκαθορισμένο μέγεθος του συνολικού εσόδου που λαμβάνουν οι συγκεκριμένοι σταθμοί ΑΠΕ. Με αυτό τον τρόπο ελαχιστοποιούνται τόσο φαινόμενα υπερ-αποζημίωσης όσο και υπο-αποζημίωσης της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ.
       
      Επίσης, για τον υπολογισμό της ενίσχυσης λειτουργίας, θα πρέπει αρχικά να καθοριστεί το συνολικό Σταθμισμένο Κόστος της Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΚΠΗΕ) από τη συγκεκριμένη τεχνολογία, στον υπολογισμό του οποίου λαμβάνεται υπόψη και η εύλογη απόδοση κεφαλαίου. Το Σταθμισμένο Κόστος θα εξάγεται από συγκεκριμένες φόρμουλες (εξίσωση) για επενδύσεις που έγιναν χωρίς και με τραπεζικό δανεισμό αντίστοιχα.
      Τέλος σημειώνεται ότι στα Μη Διασυνδεμένα Νησιά, οι παραγωγοί ΑΠΕ θα αποζημιώνονται με το ισχύον καθεστώς των σταθερών τιμών, καθώς δεν λειτουργεί ημερήσια αγορά, ώστε να διαμορφώνεται χονδρική τιμή.
       
      Τι λένε τα αιολικά
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από τη νέα μεθοδολογία, θα προκύψει μείωση της αμοιβής των αιολικών κατά περίπου 5 ευρώ στη μεγαβατώρα (1.000 κιλοβατώρες), ενώ ελαφρώς ωφελημένα θα είναι τα φωτοβολταϊκά. Από την πλευρά των αιολικών πάντως, επιμένουν στην εξαίρεση τη τεχνολογίας αυτής από την προοπτική να εγκαθίστανται οι μονάδες μετά από διαγωνισμούς, κάτι που προβλέπεται και στις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ.
      Σε κάθε περίπτωση από την πλευρά των αιολικών (ΕΛΕΤΑΕΝ) αυτό που τονίζεται είναι ότι ο όποιος μηχανισμός εφαρμοστεί, δεν θα πρέπει να δυσχεράνει περαιτέρω την διείσδυση των αιολικών, η ανάπτυξη των οποίων παρουσιάζει μεγάλη υστέρηση έναντι των δεσμευτικών στόχων.
       
      Συγκεκριμένα, η διείσδυση της αιολικής ενέργειας βρίσκεται σήμερα στο 50% του στόχου που θέτει ο νόμος 3851 και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις Α.Π.Ε. για το 2014 ή στο 28% του στόχου για το 2020. Με δεδομένο ότι η αιολική ενέργεια είναι, μαζί με τα μικρά υδροηλεκτρικά, η πιο φθηνή μορφή πράσινης ενέργειας στην Ελλάδα, η υστέρησή της έχει κοστίσει σημαντικά στην εθνική οικονομία. Επομένως τονίζει η ΕΛΕΤΑΕΝ, βασικός στόχος της εθνικής ενεργειακής πολιτικής οφείλει να είναι η επιτάχυνση της εγκατάσταση αιολικών πάρκων ώστε να συγκλίνει η χώρα στους ενεργειακούς και κλιματικούς στόχους του 2020 και να διατηρηθεί ζωντανός ο δρόμος για την επίτευξη των στόχων 2030.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ανεβαίνει διαρκώς η συμμετοχή της παγκόσμιας βιομηχανίας του mobile στο τελικό οικονομικό προϊόν που παράγει ο πλανήτης. Το 2015 ο κλάδος συμμετείχε με 3,1 τρισ. δολάρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ, με τη συνδρομή να μεταφράζεται ποσοστιαία σε 4,2%, ενώ ως το 2020 η οικονομική συνδρομή της κινητής τηλεφωνίας αναμένεται να ανέλθει σε 3,7 τρισ. δολάρια.
       
      Σύμφωνα με νέα μελέτη της διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (Groupe Speciale Mobile Association-GSMA), σχεδόν τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου πληθυσμού θα είναι συνδεδεμένα σε κάποιο δίκτυο κινητής ως το 2020. Εντός της προσεχούς τετραετίας εκτιμάται ότι θα προστεθούν ένα δισεκατομμύριο νέοι συνδρομητές κινητής, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 5,6 δισ., που ισοδυναμεί με το 72% του παγκόσμιου πληθυσμού.
       
      Το 2016 το οικοσύστημα του mobile αναμένεται να διευρύνει περαιτέρω τη συμμετοχή του στο παγκόσμιο οικονομικό προϊόν, με το 4G/LTE να είναι η τεχνολογία, η οποία καθοδηγεί αυτή την ανοδική πορεία. Σύμφωνα με την έρευνα, ήδη η παγκόσμια αγορά του 4G κατάφερε να διπλασιαστεί σε μέγεθος το 2015, με τις σχετικές συνδέσεις να υπερβαίνουν το ορόσημο του 1 δισεκατομμυρίου. Με τη διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας να ενισχύεται τόσο στις αναδυόμενες όσο και στις αναπτυγμένες αγορές του πλανήτη, οι εκτιμήσεις για τις συνδέσεις επόμενης γενιάς παραμένουν κάτι παραπάνω από θετικές. Συγκεκριμένα, αναμένεται ότι εντός της προσεχούς τετραετίας οι συνδέσεις 4G/LTE θα αντιστοιχούν στο ένα τρίτο όλων των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, οι οποίες υπολογίζονται σε 9 δισ. ως το 2020.
       
      «Η επιταχυνόμενη στροφή σε τεχνολογίες 3G και κυρίως 4G τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες αγορές τροφοδοτεί την ψηφιακή καινοτομία, επιταχύνει την υιοθέτηση των smartphones και την αύξηση των δεδομένων κινητής τηλεφωνίας» αναφέρει σχετικά η μελέτη.
       
      Συνδέσεις 4G
       
      Η έρευνα παραθέτει μια σειρά από στοιχεία, τα οποία συνηγορούν υπέρ του δυναμισμού της παγκόσμιας αγοράς κινητών ευρυζωνικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με αυτά, οι συνδέσεις 4G/LTE το 2015 ανήλθαν σε 1 δισ. από τα 7,3 δισ. των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας. Στα τέλη του 2015 υπήρχαν διαθέσιμα 451 δίκτυα 4G/LTE σε 151 χώρες παγκοσμίως, με σχεδόν το ήμισυ αυτών να φιλοξενείται στις αναπτυσσόμενες αγορές του πλανήτη. Οι συνδέσεις 3G και 4G αντιστοιχούσαν το 2015 στο 50% των συνολικών συνδέσεων, ποσοστό που αναμένεται να διαμορφωθεί σε 70% ως το 2020.
       
      Η αυξανόμενη διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας σε συνδυασμό με την ανοδική πορεία υιοθέτησης των smartphones ευθύνεται άλλωστε για τη διεύρυνση της χρήσης mobile data παγκοσμίως. Τα smartphones ευθύνονταν για το 45% των παγκόσμιων συνδέσεων mobile το 2015 (από μόλις 8% το 2010), ενώ άλλες 2,6 δισ. συνδέσεις smartphone αναμένεται να προστεθούν ως το 2020. Συνολικά, ως το 2020 αναμένεται να υπάρχουν στην παγκόσμια αγορά 5,8 δισ. smartphones από 2,6 δισ. στα τέλη του 2015.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=779800
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η σειρά γυρισμάτων «Βόλτα στην Αργολίδα» του http://visitargolida.com περιλαμβάνει σημεία, περιοχές και θεματολογία από ολόκληρη την Αργολίδα. Αυτό το mini documentary περιλαμβάνει μια εναλλακτική περιήγηση στη νησίδα «Μπούρτζι» της πόλης του Ναυπλίου.
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες:
      Βρείτε μας και στην επίσημη σελίδα στο facebook: http://fb.com/visitargolida
      Μια παραγωγή του: http://www.visitargolida.com
      Μοντάζ-επεξεργασία: http://www.sxediasmos.com
      https://www.facebook.com/sxediasmos.official
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με ενημέρωση του Προέδου της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ προς το ΤΕΕ, παρατείνεται η ασφαλιστική κάλυψη για παροχές σε είδος έως 28.02.2017, στους Ασφαλισμένους και τα προστατευόμενα μέλη του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ) του ΕΤΑΑ, οι οποίοι έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα λόγω οφειλών στον ασφαλιστικό τους φορέα, εφόσον οι οφειλές τους αφορούν τα έτη από το 2011 έως 2015 και ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού τους εισοδήματος ,κατά τα ως άνω έτη δεν υπερβαίνει τις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ.
       
      Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη ασφαλιστική κάλυψη έληγε στις 29.02.2016.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/iatropharmakeytiki-kalispsi-ofeileton-etaa-tsmede-paratasi/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σε ερώτηση προς τους υπουργούς ΥΠΕΝ και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα "την αδικαιολόγητη ολιγωρία στην έκδοση ΚΥΑ για την πραγματοποίηση της Ηλεκτρονικής Πολεοδομίας" προχώρησε ο Αριστείδης Φωκάς βουλευτής Β' Περιφέρειας Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων.
       
      'Οπως αναφέρεται στην ερώτηση "ήδη από τον Ιανουάριο του 2015 είχε συνταχθεί η σχετική ΚΥΑ που προέβλεπε την κατάργηση της υποχρέωσης έντυπης υποβολής αιτήσεων και φακέλου για την έκδοση και αναθεώρηση αδειών δόμησης και αντικατάστασής τους από ένα αποτελεσματικό πληροφοριακό σύστημα. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, από τις 24 Φεβρουαρίου 2015, πολίτες, μηχανικοί και υπάλληλοι των αρμοδίων υπηρεσιών θα πραγματοποιούσαν ηλεκτρονικά τη διαδικασία υποβολής, έγκρισης και αρχιοθέτησης των αιτήσεων για την έκδοση αδειών δόμησης.
       
      Ωστόσο, εδώ και 13 μήνες δεν έχει προχωρήσει η υπογραφή της ανωτέρω απόφασης από τα συναρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρόλο που το σύστημα έκδοσης των ηλεκτρονικών αδειών είναι έτοιμο, το υλοποίησε το ΤΕΕ αξιοποιώντας πρόγραμμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ.
       
      Σημειώτεον, ότι εφόσον τεθεί σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής δικαιολογητικών και έκδοσης αδιειών δεν θα υπάρχει καμία συνδιαλλαγή με υπαλλήλους των πολεοδομικών γραφείων και οι μηχανικοί θα ελέγχουν τη διαδικασία από το γραφείο τους μέσω του υπολογιστή τους. Η πολεοδομία θα ελέγχει δικτυακά όλα τα στοιχεία, καθώς και τη θέση του ακινήτου στο χάρτη και θα χορηγεί την έγκρισή της ή θα γνωστοποιεί ηλεκτρονικά της παρατηρήσεις της στον υπεύθυνο μηχανικό για τις απαραίτητες διορθώσεις.
       
      Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Πολεοδομίας θα οδηγήσουν στην μείωση της γραφιοκρατίας, της αντιμετώπισης φαινομένων διαφθοράς και της καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών".
       
      Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί:
       
      "-Είναι στις άμεσες προθέσεις σας η υπογραφή ΚΥΑ σχετικά με την εφαρμογή του πληροφοριακού συστήματος της "Ηλεκτρονικής Πολεοδομίας;".
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=18005
      Περισσότερα...

      9

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.