Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Συνεχίζουν και την επόμενη εβδομάδα, από τις 8 έως και τις 12 Φεβρουαρίου, οι διπλωματούχοι μηχανικοί την απεργία-αποχή τους από τη συμμετοχή τους σε τεχνικά συμβούλια έργων και μελετών, καθώς και από το σύνολο των επιτροπών με τεχνικό αντικείμενο.
       
      Αυτό αποφάσισαν οι διοικήσεις του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδος, της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και του συνόλου των συνδικαλιστικών, επιστημονικών, εργοληπτικών και μελετητικών φορέων των μηχανικών, με δεδομένο, όπως αναφέρουν, «το προσωρινό, τουλάχιστον, αδιέξοδο που παρατηρείται στις συζητήσεις για το νέο ασφαλιστικό που προτείνεται από την κυβέρνηση, καθώς επίσης και τις κινητοποιήσεις που κλιμακώθηκαν αυτήν την εβδομάδα, αλλά συνεχίζονται δυναμικά τις επόμενες ημέρες κατά των προβλεπόμενων ρυθμίσεων που προτείνονται».
       
      Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό, πλέον «το μέτωπο ενάντια στο ασφαλιστικό είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας, γιατί καταστρέφει ολόκληρη την κοινωνία.
       
      Το ΤΕΕ και οι μηχανικοί συντονίζονται με όλους τους φορείς και τους κλάδους πάνω στο πλαίσιο της επιτυχημένης γενικής απεργίας της 4ης Φλεβάρη, προετοιμάζοντας νέες κινητοποιήσεις» δήλωσε ο κ. Στασινός.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500056276
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Προτού περάσει η Αθήνα στην εποχή της αντιπαροχής, ήταν μια όμορφη πόλη. Η πανοραμική φωτογραφία από τα τέλη της δεκαετίας του ΄50 δείχνει την επέλαση των άκομψων πολυκατοικιών που σηκώνονται χωρίς σχέδιο και φροντίδα σε όλο το κέντρο της πόλης. Το λευκό χρώμα των νεόκτιστων έρχεται να τονίσει την αντίθεση με το σκούρο χρώμα των κεραμιδιών και των νεοκλασσικών σπιτιών της πρωτεύουσας.
       
      Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια δεν έμεινε σχεδόν τίποτα όρθιο. Μηχανικοί, αρχιτέκτονες και εργολάβοι έχουν πάρει το πράσινο φως από την πολιτεία να οικοδομήσουν τα πάντα. Δεν τηρήθηκε ούτε μια στοιχειώδης περιμετρική απαγόρευση για την προστασία της Ακρόπολης. Η Αθήνα, αν και σχεδιάστηκε στα χρόνια του Όθωνα να είναι όμορφη και λειτουργική μετά από περίπου 120 χρόνια ζωής, ισοπεδώθηκε για τις στεγαστικές ανάγκες που αυξήθηκαν τρομακτικά από την αστυφιλία.
       
      Το 1834 εγκρίθηκε το πολεοδομικό σχέδιο του Κλέντσε που τροποποίησε δυσμενέστερα το αρχικό σχέδιο των δύο αρχιτεκτόνων, Κλεάνθη και Σάουμπερτ, που έδιναν μια εκπληκτική εικόνα της Αθήνας με φαρδείς δρόμους, κήπους, πλατείες και εμβληματικά δημόσια κτίρια. Παρά τις συνεχείς τροποποιήσεις του πολεοδομικού σχεδίου (1837, 1843, 1847, 1856, 1860, 1862, 1864, 1919) η Αθήνα κατάφερνε να γοητεύει σε πείσμα των οικονομικών συμφερόντων και της πολιτικής σκοπιμότητας. Η αντιπαροχή όμως τη «δολοφόνησε»....
       

       

       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-athina-pou-chathike-stin-antiparochi-otan-irthan-i-kataspres-polikatikies-ke-exafanistikan-ta-keramidia-ke-ta-neoklasika-dite-to-deftero-meros-tou-time-lapse-vinteo/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Ο ισχυρός σεισμός, που έπληξε νωρίς σήμερα το πρωί την Ταϊβάν, προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 12 ανθρώπων, οι περισσότεροι από τους οποίους βρίσκονταν μέσα σ' ένα συγκρότημα διαμερισμάτων 17 ορόφων το οποίο κατέρρευσε, ενώ καθώς βραδυάζει εξακολουθούν να υπάρχουν μερικοί αγνοούμενοι στα συντρίμμια του συγκροτήματος, δήλωσαν κυβερνητικοί αξιωματούχοι.
       
      Ενώ οι διασώστες εξακολουθούν να ψάχνουν για επιζώντες, ερωτήματα διατυπώνονται σχετικά με την κατασκευή του κτιρίου Wei-guan Golden Dragon στη νότια πόλη Ταϊνάν, το οποίο κατέρρευσε όταν σημειώθηκε ο μεγέθους 6,4 βαθμών σεισμός γύρω στις 4 σήμερα το πρωί (τοπική ώρα, 22:00 της Παρασκευής ώρα Ελλάδας), κατά την έναρξη της αργίας του Νέου Σεληνιακού Έτους.
       
      Δέκα από τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν, ανάμεσα στους οποίους ένα κοριτσάκι μόλις 10 ημερών, βρίσκονταν μέσα σ' αυτό το συγκρότημα διαμερισμάτων. Το βρέφος βρέθηκε στην αγκαλιά του νεκρού πατέρα του, αναφέρουν μέσα ενημέρωσης.
       
      Οι διασώστες χρησιμοποιούν υδραυλικές κλίμακες και έναν γερανό για να ερευνήσουν τα συντρίμμια και να εντοπίσουν επιζώντες, ενώ εκατοντάδες άνθρωποι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία, αν και πολλοί απ' αυτούς δεν χρειάστηκε να παραμείνουν για πολύ.
       
      Ένας 18χρονος εντοπίσθηκε ζωντανός λίγο πριν πέσει το σκοτάδι και οι διασώστες προσπαθούν να τον απεγκλωβίσουν, ενώ μια 30χρονη γυναίκα, ένα εννιάχρονο κορίτσι κι ένα αγοράκι νηπιακης ηλικίας ανασύρθηκαν ζωντανοί, μετέδωσε η τηλεόραση της Ταϊβάν. Ο ισχυρός σεισμός προκάλεσε την κατάρρευση κι άλλων κτιρίων σε άλλες εννέα περιοχές της πόλης αυτής των 2 εκατομμυρίων κατοίκων, σύμφωνα με το κυβερνητικό κέντρο αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων.
       
      Ωστόσο οι προσπάθειες των συνεργείων διάσωσης επικεντρώνονται, σύμφωνα με αξιωματούχο της πυροσβεστικής υπηρεσίας, στο κτίριο αυτό των 17 ορόφων, όπου είναι πλέον έντονη η οσμή από διαρροή αερίου.
       

       
      Πηγή:
       
      Και μερικά video:
       

       

      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Οι δημοτικές αρχές του Παρισιού ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός νέου προγράμματος βραχυπρόθεσμης ενοικίασης ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, με σκοπό την αντιμετώπιση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας.
       
      Η έναρξη του προγράμματος ορίστηκε για το καλοκαίρι, μετά από την ενθαρρυντική επιτυχία μίας τρίμηνης πιλοτικής εφαρμογής, η οποία ακολούθησε τις αρχές αντίστοιχων επιτυχημένων προγραμμάτων ενοικίασης ποδηλάτων σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις.
      Κατά τη διάρκεια των τρίμηνων δοκιμών, 1.200 οδηγοί πραγματοποίησαν σχεδόν 4.500 διαδρομές με 50 ηλεκτρικά μηχανάκια, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας Cityscoot που έχει αναλάβει το έργο. Μάλιστα το 65% των δοκιμαστών δήλωσε πως σκοπεύει να χρησιμοποιεί την υπηρεσία τακτικά στην καθημερινότητά τους.
       
      Οι 1.000 ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, οι οποίες είναι ισοδύναμες με συμβατικά μηχανάκια με κινητήρες 50 κυβικών, θα είναι διαθέσιμες για οποιονδήποτε διαθέτει το κατάλληλο δίπλωμα οδήγησης και έχει ηλικία άνω των 20 ετών. Κράνη και γάντια θα είναι επίσης διαθέσιμα για ενοικίαση.
       
      Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη κάθε ημέρα από τις 07:00 έως τη 01:00 και οι χρήστες θα ενοικιάζουν τις μοτοσυκλέτες μέσω μίας εφαρμογής στα κινητά τους τηλέφωνα. Η χρέωση έχει οριστεί στα τρία ευρώ για κάθε 15 λεπτά χρήσης, ενώ τα σκούτερ μπορούν να καλύψουν 105 χιλιόμετρα ή πέντε ώρες οδήγησης προτού χρειαστούν επαναφόρτιση οι μπαταρίες τους.
       
      Το πρόγραμμα έχει την πλήρη υποστήριξη της δημάρχου του Παρισίου Αν Ινταλγκό, η οποία έχει θέσει ως υψηλότατη προτεραιότητα τη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών της γαλλικής πρωτεύουσας κατά τη διάρκεια της θητείας της.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1062155/parisi-enoikiasi-ilektrikon-motosukleton-gia-tin-antimetopisi-tis-rupansis
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Σύμφωνα με την υπ’ Αριθμόν Πρωτοκόλλου Οίκοθεν 4570/1.2.2016 ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης, Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 174), παρατείνεται για οκτώ ( μήνες από την λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του Ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 8η.10.2016, με την πάροδο συνολικά τριάντα (38) μηνών από τη δημοσίευση του ν. 4178/2013.
       
      Σύμφωνα με τα παραπάνω, η προθεσμία της ογδόης Οκτωβρίου (8.10.2016) αφορά την εξόφληση του παραβόλου και του ποσοστού ανταπόδοσης, καθώς επίσης και τη μεταφορά δηλώσεων από το Ν. 4014/2011, σύμφωνα με την Εγκύκλιο 3 ΥΠΕΚΑ (1/10/2013 – παρ. Β1, Β2) όπου αναφέρεται ότι το αίτημα για τη μεταφορά των δηλώσεων του Ν. 4014/2011 υποβάλλεται χωρίς χρονικό περιορισμό εντός της χρονικής ισχύος του Ν.4178/2013.
       
      Επισημαίνεται ότι ισχύουν κανονικά οι ημερομηνίες εξόφλησης των δόσεων σε δηλώσεις οι οποίες έχουν ενταχθεί σε ένα από τα προηγούμενα εξάμηνα εφαρμογής του ν. 4178/2013 (εξόφληση παραβόλου ή ημ/νία μεταφοράς μέχρι και τις οκτώ Φεβρουαρίου 8.2.2016).
       
      Διευκρινίζεται ότι δηλώσεις με πληρωμή παραβόλου (ή ημ/νία μεταφοράς) από 9.2.2016 έως και 8.8.2016, δηλ. εντός του έκτου εξαμήνου εφαρμογής του Ν. 4178/2013, θα έχουν ως προθεσμία καταβολής της εφάπαξ εξόφλησης (με έκπτωση 20%), της εξόφλησης του 30% (έκπτωση 10%), των 6 πρώτων μηνιαίων δόσεων ή της πρώτης εξαμηνιαίας δόσης, έως και την 10η.8.2016.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/anakoinosi-tee-gia-diaxeirisi-kai-prothesmies-diloseon-authereton/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Εγκαινιάστηκε στο Μαρόκο, κοντά στην έρημο Σαχάρα, το πρώτο ηλιακό πάρκο της χώρας με γερμανική χρηματοδότηση. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πάρκο ηλιακής ενέργειας στον κόσμο, που θα δώσει ώθηση στην εγχώρια οικονομία.
       
      Το πρώτο πάρκο ηλιακής ενέργειας του Μαρόκου (Noor 1) εγκαινιάστηκε χθες, Πέμπτη, με μεγαλοπρέπεια από το βασιλιά της χώρας Μοχάμεντ ΣΤ' κοντά στην έρημο Σαχάρα.
       
      Μέχρι στιγμής το φιλόδοξο έργο, δεν έχει ακόμη πάρει την τελική του μορφή, αν και ήδη ένα σημαντικό κομμάτι του έχει τεθεί σε λειτουργία. Για την ώρα η ισχύς της παραγόμενης ενέργειας στο τμήμα που έχει ήδη ολοκληρωθεί αγγίζει τα 160 Megawatt, ενώ όταν το πάρκο φτάσει την πλήρη έκτασή του (30 τ.χλμ.) αναμένεται να αγγίξει έως και τα 580 Μegawatt. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για το μεγαλύτερο ηλιακό πάρκο στον κόσμο. Μάλιστα αναμένεται να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες περίπου 300.000 κατοίκων.
       
      H Γερμανία συμμετέχει ενεργά στο επενδυτικό πρότζεκτ
       
      Το φιλόδοξο έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017, δίνοντας πνοή στην ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας. Με το έργο αυτό το Μαρόκο ευελπιστεί να μεταβεί ομαλά στην «πράσινη» ενέργεια, μειώνοντας την καύση άνθρακα κατά 200.000 τόνους. Παράλληλα η κυβέρνηση της χώρας αποσκοπεί στην ενίσχυση των κρατικών ταμείων, αφού προσβλέπει στην εισροή σημαντικών εσόδων στον εθνικό προϋπολογισμό έως το 2018.
       
      Το Μαρόκο είναι μια φτωχή σε πετρέλαιο και ορυκτές ύλες χώρα. Το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του καλύπτεται με εισαγωγές ενεργειακών πόρων από όμορες βορειοαφρικανικές χώρες, όπως και από χώρες της Μέσης Ανατολής. Στόχος της νέας ενεργειακής πολιτικής είναι, σύμφωνα με το υπ. Ενέργειας, να καλύπτεται το 42% των συνολικών αναγκών από ηλιακή ενέργεια μέχρι το 2020.
       
      Το ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι ότι στο έργο αυτό συμμετέχει δυναμικά η Γερμανία με υπέρογκα επενδυτικά κεφάλαια. Από το συνολικό κόστος κατασκευής των 2,2 δις ευρώ, τα 834 εκατομ. ευρώ καλύπτονται από επενδυτικά κονδύλια της Γερμανικής Τράπεζας Επενδύσεων KfW. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γερμανική κυβέρνηση είχε ήδη υποσχεθεί από το Μάρτιο του 2015 να παράσχει στο Μαρόκο 484 εκατομ. ευρώ στο πλαίσιο προγραμμάτων αναπτυξιακής βοήθειας. Από αυτά, τα 430 εκατομ. ευρώ προορίζονταν ήδη για επενδύσεις στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/to-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%85/a-19029857
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Επτά Έλληνες ακαδημαϊκοί περιλαμβάνονται στη λίστα των 3.000 επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή, παγκοσμίως, που συντάσσει κάθε χρόνο ο οργανισμός Thomson Reuters.
      «Είναι ασφαλώς μία πολύ μεγάλη τιμή. Όχι μόνο για μένα, αλλά και για το ίδρυμά μας και φυσικά για τη χώρα μας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μελέτιος Αθανάσιος Δημόπουλος, πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και ένας από τους επτά Έλληνες επιστήμονες που διακρίθηκαν.
       
      Οι υπόλοιποι έξι είναι ο Γεράσιμος Φιλιππάτος, επίσης, καθηγητής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ και από το 2014 πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Καρδιακής Ανεπάρκειας, οι Κωνσταντίνος Ρακόπουλος και Δημήτριος Ρακόπουλος, καθηγητές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ο Γιώργος Καραγιαννίδης, καθηγητής Πληροφορικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και - από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών - οι καθηγητές Δήμητρα Δαφερέρα και Μόσχος Πολυσίου.
       
      Το μέγεθος της διάκρισης γίνεται αντιληπτό εάν λάβει κανείς υπόψη ότι ο αριθμός των ερευνητών, παγκοσμίως, φτάνει τα εννέα εκατομμύρια, ενώ οι επιστημονικές δημοσιεύσεις ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια ετησίως.
       
      Το βασικό κριτήριο επιλογής για την κατάρτιση της λίστας των 3.000 ήταν όχι μόνο ο όγκος των δημοσιεύσεων που έχει κάθε ένας από αυτούς τους επιστήμονες, αλλά και η συχνότητα της χρήσης των ερευνών τους ως πηγή από τους συναδέλφους τους.
       
      Ως προς τη χώρα προέλευσης των επιστημόνων, τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, από τα πανεπιστήμια των οποίων προέρχονται περισσότεροι από τους μισούς διακριθέντες, και ακολουθούν η Βρετανία, η Γερμανία, η Κίνα, η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Ολλανδία, η Ιαπωνία, η Γαλλία, η Ελβετία, η Σαουδική Αραβία και η Ισπανία.
       
      Ως προς τον επιστημονικό κλάδο, την πρωτοκαθεδρία έχει η Ιατρική και ακολουθούν η Βιολογία-Βιοχημεία, η Χημεία και η Μοριακή Βιολογία-Γενετική.
       
      Τέλος, στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα στην πρώτη θέση είναι το University California System των ΗΠΑ.
       
      Αξίζει να σημειωθεί, ότι στη λίστα περιλαμβάνονται και πολλοί επιστήμονες ελληνικής καταγωγής, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως, ο Χριστόδουλος Φλούδας από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον, ο Γιώργος Γιαννάκης από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και ο Τζον Κληρονόμος από το University British Colυmbia του Καναδά.
       
      http://www.e-typos.com/gr/kosmos/article/165174/epta-ellines-anamesa-stous-epistimones-me-ti-megaluteri-epirroi-to-2015/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Παρουσία του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα, του βοηθού Γενικού Διευθυντή του τμήματος ακίνητης περιουσίας της Εθνικής Τράπεζας, κ. Γιώργου Φράγκου, της συμβούλου σε πολεοδομικά θέματα της Εθνικής Τράπεζας, κας. Παρασκευής Μπάτσου, του Μελετητή, Αρχιτέκτονα – Μηχανικού, κ. Σπύρου Τσαγκαράτου, του μελετητή Περιβαλλοντολόγου – Δασολόγου, κ. Νικόλαου Χλύκα και του νομικού συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Κωνσταντίνου Καρατσώλη, παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αναλυτικά το σχέδιο αξιοποίησης του «Αστέρα Βουλιαγμένης».
       
      Μετά την παρουσίαση της μελέτης από τους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δόθηκε ο λόγος στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και σε εκπροσώπους φορέων της πόλης, να θέσουν ερωτήματα στην ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και να αναπτύξουν τις θέσεις και τους προβληματισμούς τους και τις πιθανές ενστάσεις τους.
       
      Μετά το τέλος της συζήτησης, το Δημοτικό Συμβούλιο με ευρεία πλειοψηφία (22 θετικές και μία αρνητική ψήφο), υπερψήφισε την ακόλουθη πρόταση του Δημάρχου Γρηγόρη Κωνσταντέλλου:
       
      Ψήφισμα
       
      «Το Δημοτικό Συμβούλιο χαιρετίζει την ανταπόκριση που έλαβε το αίτημα του Δημάρχου προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για επίσημη και δημόσια παρουσίαση της μελέτης αξιοποίησης της έκτασης της χερσονήσου του Μικρού Καβουρίου στη Δ.Ε. Βουλιαγμένης.
       
      Το Δημοτικό Συμβούλιο χαρακτηρίζει την παρουσίαση πλήρη και δηλώνει προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι εφόσον τηρηθούν όλες οι περιβαλλοντικές και λοιπές ρυθμίσεις που παρουσιάστηκαν και περιέχονται στο προτεινόμενο ΕΣΧΑΔΑ, θα στηρίξει το σχέδιο αξιοποίησης.
       
      Πιθανή παρέκκλιση από τα ανωτέρω, θα σημαίνει την απόλυτη αντίθεση του Δημοτικού Συμβουλίου και των κατοίκων της περιοχής, με όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους.
       

       
      Εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο να συνεχίσει να παρακολουθεί και να παρεμβαίνει στις εξελίξεις και να ενημερώνει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο, σε περίπτωση που επιχειρηθεί απόκλιση που θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της περιοχής και θα προκαλέσει πιθανή βλάβη στο φυσικό περιβάλλον και τις αρχαιότητες της περιοχής».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Perase_apo_to_dimo_o_Asteras_Bouliagmenis/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η τελευταία μεγάλη ελπίδα για τον κατασκευαστικό κόσμο αλλά και τον τομέα της ανάπτυξης, το Πακέτο Γιουνκέρ έχει προσελκύσει οδικά, σιδηροδρομικά, έργα Μετρό, έργα ενέργειας, και πολά καθώς το επενδυτικό σχέδιο των Βρυξελλών είμαι ταχεία ανάπτυξη μέσω επενδυτικών κεφαλαίων από όλο τον κόσμο.
       
      Στο Υπουργείο Υποδομών προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια δεδομένη λίστα αλλά έχουν πέσεις σημαντικές προτάσεις στο τραπέζι και σύμφωνα με υψηλόβαθμες πηγές έχουν γίνει κάποιες προτάσεις για έργα αναπτυξιακά που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα τέτοιο πλάνο καθώς η χρηματοδότηση τους αποτελεί ένα δύσκολο σημείο.
       
      Σύμφωνα με τηις ίδιες πηγές, τα 6 έργα που έχουν πέσει στο τραπέζι για ένταξη στο Πακέτο Γιουνκέρ είναι τα παρακάτω:
       
      -Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου
      -Υποθαλάσσια Σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος
      -Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού στο τμήμα Παπάγου-Λ.Βουλιαγμένης
      -Επέκταση Λεωφόρου Κύμης
      -Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
      -Υποθαλάσσια Σήραγγα Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας
       
      Στα παραπάνω έργα έχουμε ένα σημαντικό διαχωρισμό καθώς κάποια από αυτά έχουν διαγωνισμούς σε εξέλιξη (Καστέλι, Σαλαμίνα, Λευκάδα) και τα υπόλοιπα έιναι μεγάλα έργα που έχουν ακουστεί πολύ στο παρελθόν αλλά δεν έχουν φτάσει ποτέ στο επίπεδο της υλοποίησης.
       
      Το σημαντικό είναι πως όλα αυτά τα έργα έχουν τις προϋποθέσεις να μπουν μέσα στο Πακέτο Γιουνκέρ, καθώς είτε θα περιλαμβάνουν διόδια είτε θα υπάρχουν τέλη, οπότε το βασικό σκέλος για την ένταξη τους είναι θετικό.
       
      ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ
      Το «Σχέδιο Γιουνκέρ» όπως είναι η σωστή αναφορά του, προέβλεψε τη διάθεση 315 δισ. ευρώ έως το 2017, με στόχο την τόνωση της ανάπτυξης. Ωστόσο, από τα ταμεία της Ε.Ε. και της ΕΤΕπ πρόκειται να διατεθούν μόλις 21 δισ. ευρώ, ενώ τη μερίδα του λέοντος καλούνται να συνεισφέρουν ιδιώτες επενδυτές. Από τα 21 δισ. ευρώ, τα 16 δισ. θα προέλθουν από διαθέσιμα του προϋπολογισμού της ΕΕ και τα 5 δισ. από κεφάλαια της ΕΤΕπ. Εν συνεχεία, η ΕΤΕπ πρόκειται να τριπλασιάσει το συνολικό ποσό (φτάνοντας το στα 315 δις. € ) μέσω μόχλευσης και να το διαθέσει ως τίτλο επένδυσης σε ιδιώτες επενδυτές.
       
      Τα χρήματα αυτά εν συνεχεία θα κατευθυνθούν στο «Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων» ή EFSI, που δημιούργησαν οι 28 χώρες της ΕΕ. Το εν λόγω Ταμείο είναι σχεδιασμένο σε τετραετή ορίζοντα και στοχεύει στη χρηματοδότηση κυρίως μεγάλων και ριψοκίνδυνων επενδυτικών προγραμμάτων από ιδιώτες, όπως π.χ. κατασκευή αεροδρομίων και σιδηροδρόμων, ενώ περίπου το 1/3 θα διατεθεί για επενδύσεις επιχειρήσεων με λιγότερους από 3000 υπαλλήλους. Το δε κίνητρο για τους ιδιώτες επενδυτές θα είναι οι εγγυήσεις της Ε.Ε στο ενδεχόμενο των πρώτων οικονομικών ζημιών
       
      Οι Βρυξέλλες φιλοδοξούν, έτσι, ότι το βασικό κεφάλαιο των 21 δισ. θα λειτουργήσει ως μοχλός, ο οποίος θα θέσει σε κίνηση τους φορείς της ιδιωτικής οικονομίας. Τα κράτη-μέλη έχουν καταθέσει ήδη περί τις 2.000 επενδυτικές προτάσεις που αφορούν ευρυζωνικά και ενεργειακά δίκτυα, κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας, λιμάνια, συνδέσεις με τρένα υψηλών ταχυτήτων, ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων κτιρίων κλπ.
       
      Έχουν εκφραστεί, ωστόσο, επιφυλάξεις για τη χρηματοδότηση αυτών των επενδυτικών σχεδίων λόγω του ότι η προβλεπόμενη μόχλευση πρέπει να φτάσει στο 15πλάσιο των 21 δισ. ευρώ που θα τοποθετήσουν οι Βρυξέλλες και η ΕΤΕπ. Επιπλέον οι επικριτές αυτών των σχεδίων εκτιμούν ότι πολλές από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί δεν διασφαλίζουν τη διαρκή αναπτυξιακή ώθηση της ευρωπαϊκής οικονομίας. Ένα ακόμη σημείο επικρίσεων αφορά τις περίπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες και την έλλειψη διαφάνειας, οι οποίες ενδέχεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για πιθανούς επενδυτές. Για την Ελλάδα θεωρείται πως θα μπορούσαν να διεκδικηθούν επενδύσεις-προγράμματα 12-15 δις ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/33480-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%B1-6-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%B6%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%BA%CE%AD%CF%81
      Περισσότερα...

      0

    • ΙΑΣΟΝΑΣ

      Στη νομιμοποίηση χιλιάδων αυθαιρέτων που οικοδομήθηκαν μέσα σε περιοχές όπου... στο παρελθόν υπήρχαν δάση προχωρά, ως φαίνεται, η κυβέρνηση. Το υπουργείο Περιβάλλοντος με απόφασή του ανακοίνωσε το «πάγωμα» των κατεδαφίσεων μέχρι την κύρωση δασικών χαρτών. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι δεν θα υπάρξει καμία ανοχή για οικοδομές που βρίσκονται σε ρέματα ή στον αιγιαλό.
       
      Για την ολοκλήρωση της χαρτογράφησης – ρυμοτόμησης των περιοχών αυτών μπορεί να χρειαστούν ακόμα και τρία χρόνια και θεωρείται δεδομένο ότι το υπουργείο θα βρεθεί αντιμέτωπο με διλήμματα για το τι μέλλει γενέσθαι σε αρκετά τμήματα της ελληνικής επικράτειας, όπου κατοικίες έχουν αντικαταστήσει ολόκληρες δασικές εκτάσεις. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Σαλαμίνα όπου ο αριθμός των αυθαίρετων σπιτιών φθάνει τα 280.000, ενώ αντίστοιχα προβλήματα παρατηρούνται σε Άνω Γλυφάδα και Πέραμα, σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Έθνος».
       
      «Είναι δεδομένο ότι κάποιες περιοχές θα βρεθούν εντός δάσους. Σε άλλες θα χρειαστεί να προχωρήσουμε σε ρυμοτόμηση θεσπίζοντας ορισμένα περιβαλλοντικά ισοδύναμα» τόνισε σε δηλώσεις του την Τρίτη ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης.
       

      Ουσιαστικά η λύση που εξετάζεται είναι να οριστεί εισφορά σε γη και χρήματα για αναδάσωση ίσης έκτασης στην ίδια περιοχή, πρόσθεσε ο κ. Τσιρώνης, ενώ ερωτηθείς για το τι θα γίνει με αυθαίρετα που έχουν ήδη κριθεί κατεδαφιστέα, είπε: «Αυτό ισχύει με την ισχύουσα νομοθεσία. Ενδεχομένως η καινούρια νομοθεσία να ορίζει ότι μια περιοχή μπορεί να χάνει τον δασικό της χαρακτήρα. Αν αρθεί ο δασικός χαρακτήρας, αίρεται και η πράξη κατεδάφισης. Σε κάθε περίπτωση θα ληφθεί υπ’ όψιν η συνολική εικόνα μιας περιοχής, καθώς μπορεί να υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις κατεδάφισης για πέντε ακίνητα αλλά να υπάρχουν δίπλα ή χιαστί ή όμορα πολλά άλλα που άλλαξαν χαρακτήρα».
       
      Ωστόσο, ο κ. Τσιρώνης έριξε το… μπαλάκι της τελικής απόφασης για τα κατεδαφιστέα στο Υπουργείο Εσωτερικών, επισημαίνοντας ότι «η ιεράρχησή είναι δικό τους ζήτημα». Επιπλέον, δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει ότι «η Πολιτεία θα είναι αυστηρή στις περιπτώσεις αυθαιρέτων που βρίσκονται στον αιγιαλό ή ρέματα».
       
      Εκτιμάται πως το 25,5% της ελληνικής επικράτειας καλύπτεται από δάση. Την ίδια στιγμή, όμως, η κύρωση των δασικών χαρτών, δηλαδή το στάδιο όπου το υλικό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον χαρακτηρισμό κατοικιών ως «αυθαίρετων» δεν υπερβαίνει το 1%. Οικολόγοι και περιβαλλοντικές οργανώσεις αποδίδουν τις πολύχρονες καθυστερήσεις στην ανάγκη διατήρησης μιας «ρευστής» κατάστασης που οδηγεί σε αποχαρακτηρισμό ολόκληρων δασικών περιοχών προς όφελος της οικοδομής.
       
      ΠΗΓΗ; http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2016/02/blog-post_223.html
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, από την αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο διορισμός της νέας αντιπροέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (PAE) και των νέων μελών της ολομέλειας της Αρχής.
       
      Πρόκειται για τους Μικαέλα Λάττα, και τους, Ιωάννη Αναγνωστόπουλο, (αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ -υδρομηχανική), Απόστολο Γκότσια (επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου) και Θεόδωρο Ζερβό (διδάκτωρ ηλεκτρολόγο μηχανικό) αντίστοιχα.
       
      Με την έγκριση των νέων μελών από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ολοκληρώθηκε η διαδικασία αναπλήρωσης των μελών της Ολομέλειας της ΡΑΕ, η οποία εκκρεμεί από τις 4 Δεκεμβρίου καθιστώντας ουσιαστικά την αρμόδια Αρχή ανενεργή και την αγορά ενέργειας χωρίς ρυθμιστή σε μια συγκυρία που προωθούνται ιδιαίτερα κρίσιμες αλλαγές.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Nea_antiproedros_kai_nea_meli_sti_RAE/
      Περισσότερα...

      0

    • GRTOPO

      To Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας καλεί όλους τους μηχανικούς να συμμετέχουν
      στην Γενική Απεργία την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016.
       
      Η προσυγκέντρωση των μηχανικών θα γίνει στις 10:30 π.μ. στα Προπύλαια και το τελικό σημείο
      συγκέντρωσης θα είναι στην πλατεία Κοραή.
       
       
      ( Προσωπική Σημείωση: Θεωρώ ότι η συμμετοχή μας πρέπει να είναι ΜΑΖΙΚΗ!!!
      Μόνο αν δουν τον όγκο των αντιτιθέμενων στο α-σφαγιστικό νομοσχέδιο και οι ντόπιοι και ειδικά οι ξένοι "θεσμοί" θα το ξανασκεφτούν τι ζητούν απ την Ελληνική Κοινωνία!! )
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Συμπράξεις και στα νερά, εκτός από τους λιγνίτες, έχουν ήδη ζητήσει από τη ΔΕΗ οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, προκειμένου να εξετάσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας ανάλογης με αυτή που περιέγραψε στο χθεσινό "κάλεσμα" ο πρόεδρος και διευθύνων της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης.
       
      Ακτινογραφώντας τις προθέσεις των παικτών που δυνητικά θα μπορούσαν να αποδεχτούν συμπράξεις με τη ΔΕΗ, εκείνο που είναι σε θέση να γνωρίζει το "Energypress" είναι ότι από μόνοι τους οι λιγνίτες δεν φαίνεται να επαρκούν.
       
      "Αν η ΔΕΗ βάλει μαζί και λίγο… νεράκι, τότε ναι, μπορεί να μας ενδιαφέρει", όπως λέει χαρακτηριστικά στέλεχος ιδιωτικής εταιρείας. Εννοούσε, τι άλλο, ότι στο πακέτο που προσφέρει η ΔΕΗ, πρέπει να προσθέσει και 2-3 υδροηλεκτρικά εργοστάσια, κάτι που πάντως ο Μ. Παναγιωτάκης απέρριψε και χθες κατηγορηματικά.
       
      Στον απόηχο ωστόσο των δηλώσεων του προέδρου της ΔΕΗ που άνοιξε για μια ακόμη φορά ορθάνοιχτα την πόρτα σε ιδιώτες για μετοχικές συνεργασίες σε τουλάχιστον τρεις μονάδες (Αμύνταιο, Μελίτη Ι και ΙΙ), στελέχη της αγοράς αποκαλύπτουν πως στο παρασκήνιο έχουν ήδη γίνει προπαρασκευτικές κουβέντες. Πόσο μάλλον όταν όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το "Energypress", τα περί συμπράξεων έχουν τις ευλογίες του αρμόδιου υπουργού Π. Σκουρλέτη.
       
      Σίγουρα η ΔΕΗ έχει κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα. Τώρα, η αγορά της ζητά να κάνει και ένα 2ο. Στην ουσία, οι τελευταίες εξελίξεις επαναφέρουν τα σενάρια για τη δημιουργία μιας "Μικρής ΔΕΗ", από την οποία όμως δεν θα είναι αποξενωμένη η "Μεγάλη ΔΕΗ", όπως προέβλεπε το παλαιό σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, αλλά αντίθετα θα συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό ακόμα και 49%.
       
      Η αλήθεια πάντως είναι πως τα όσα είπε χθες ο Παναγιωτάκης δεν προκάλεσαν απορία σε όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις. Η στροφή από το "δεν πουλάμε" λιγνιτικές μονάδες στο "το συζητάμε" έχει συντελεσθεί εδώ και καιρό.
       
      Σταθερά τους τελευταίους μήνες το αφεντικό της ΔΕΗ αφήνει να εννοηθεί πως η επιχείρηση θα δεχθεί συμπράξεις, προκειμένου να αποφύγει τη βίαιη απόσπαση κομματιών της. Απλώς, μέχρι πρότινος, οι αναφορές κινούνταν σε χαμηλούς τόνους. Τώρα πια όχι, όπως φάνηκε και από τις χθεσινές δηλώσεις Παναγιωτάκη.
       
      Δηλώσεις που δείχνουν ακριβώς την αγωνία της διοίκησης για το μέλλον, καθώς τα φέσια της επιχείρησης ύψους 2,3 δισ. ευρώ, τα υψηλά της χρέη, η έλλειψη φθηνών κεφαλαίων, και η πίεση από το 3ο Μνημόνιο να χάσει 50% του μεριδίου της στην αγορά ως το 2020, την φέρνουν σε αδιέξοδο.
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια στιγμή που ο Παναγιωτάκης μιλά για "joint ventures" με ιδιώτες, επίκειται μια ακόμη καταδικαστική απόφαση του Ευρωδικαστηρίου σε βάρος της ΔΕΗ για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού στο λιγνίτη. Λογικό λοιπόν η ΔΕΗ να αναγκάζεται να κάνει η ίδια το πρώτο βήμα, προκειμένου να δείξει την καλή της "πρόθεση".
       
      Στο δια ταύτα, και αναφορικά με τις συνεργασίες, ο Παναγιωτάκης δήλωσε ότι βλέπει θετικά κοινοπραξίες με ιδιώτες για τους λιγνιτικούς σταθμούς Αμυνταίου, Μελίτης Ι, και ΙΙ, ακόμη και με εκχώρηση ποσοστού 51% όπως είπε.
       
      Έχει ενδιαφέρον ωστόσο να παρατηρήσει κανείς ότι το παραπάνω "πακέτο" λιγντικών μονάδων ήταν ακριβώς αυτό που περιλαμβάνονταν και στο σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για τη δημιουργία της λεγόμενης "Μικρής ΔΕΗ" μέσω της οποίας θα άνοιγε η αγορά ηλεκτρισμού σε ιδιώτες προμηθευτές.
       
      Η διαφορά μεταξύ του σχεδίου εκείνου που μπήκε στο ψυγείο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με την πρόταση της ΔΕΗ, είναι πως το σχέδιο δεν περιλαμβάνει προς το παρόν υδροηλεκτρικά εργοστάσια και μονάδες φυσικού αερίου.
       
      Σε αυτό το παιχνίδι "επίθεσης και άμυνας", η ΔΕΗ παίζει σε διπλό ταμπλό. Κάνει, και θα συνεχίσει να κάνει ό,τι μπορεί, προκειμένου να συγκρατήσει το πελατολόγιό της. Η μείωση ως 10% αφορά όλες τις κατηγορίες εμπορικών τιμολογίων (καταστήματα, γραφεία, ελεύθεροι επαγγελματίες), με σκεπτικό να λειτουργήσει ως κίνητρο "επιβράβευσης" των πελατών της προκειμένου να μειωθούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη που ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ. Αλλά η κίνηση ερμηνεύεται και ως προσπάθεια να ανακόψει τη ροή πελατών προς τον ανταγωνισμό που ακολουθεί αυξητική τροχιά.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/sympraxeis-dei-idioton-horis-nera-den-einai-elkystikes-oi-monades-ligniti
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Ελληνικός Στρατός καλείται να καταβάλει τιτάνια προσπάθεια, ώστε μέσα σε δεκαπέντε μέρες να ξεπεράσει δεκάδες προβλήματα και να ολοκληρώσει τα έξι hotspots που η Ελλάδα έχει υποσχεθεί ότι θα έχει έτοιμα μέχρι τη 15η Φεβρουαρίου του 2016.
       
      Συγκεκριμένα πρέπει να ολοκληρωθούν τα κέντρα υποδοχής στη Λέσβο και τη Λέρο, να ηλεκτροδοτηθεί το hotspot στη Χίο, να φτιαχτούν πάραυτα τα κέντρα στο Σχιστό και στη Σίνδο και τελικώς να επιταχθεί ο χώρος στην Κω που έχει προτείνει ο δήμος, αλλά αντιδρούν οι ιδιώτες ιδιοκτήτες.
       
      Οπως διευκρινίστηκε χθες, σε κοινή συνέντευξη Τύπου των υπουργών Αμυνας και Μεταναστευτικής Πολιτικής, την ευθύνη της μεταναστευτικής την έχει το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. «Παραμένει ως ο έχων την ευθύνη για το θέμα». Ο Πάνος Καμμένος διευκρίνισε ότι το υπουργείο Αμυνας αναλαμβάνει μόνο τον συντονισμό και την προετοιμασία των κέντρων υποδοχής.
       
      Για την καλύτερη διαχείριση του προσφυγικού προβλήματος δημιουργήθηκε κέντρο συντονιστικού οργάνου διαχείρισης μετανάστευσης, που θα είναι κάτω από την καθοδήγηση του υπουργείου Αμυνας και βρίσκεται στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων στο Πεντάγωνο, όπου θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο.
       
      Οπως αποκάλυψε ο Π. Καμμένος: «Ηδη έχω επικοινωνήσει με τον πρέσβη της ΕΕ στην Αθήνα, όπως και με τον ειδικό απεσταλμένο του κ. Γιούνκερ, με τον οποίο σήμερα θα επισκεφθούμε όλα τα hotspots στα νησιά».
       
      Μεταφορά
       
      Οι Ενοπλες Δυνάμεις αναλαμβάνουν επίσης ενεργότερο ρόλο στον έλεγχο των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών, όπως επίσης στη μεταφορά των προσφύγων στα hotspots.
       
      Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο Γ. Μουζάλας, δεν πρόκειται για «στρατοκρατία», αλλά συνδρομή του Στρατού στην ανθρωπιστική βοήθεια που καταβάλλει ολόκληρη η χώρα στους χιλιάδες πρόσφυγες που καταφθάνουν ταλαιπωρημένοι στα ελληνικές ακτές.
      Ως προς την ασφάλεια των hotspots ο Στρατός θα έχει επικουρικό ρόλο. Θα επιβλέπει τις διαδικασίες φύλαξης, ώστε να μη μετατραπούν σε «ξέφραγο αμπέλι», καθώς θα ελέγχονται ποιοι μπαίνουν και ποιοι βγαίνουν. Ο Πάνος Καμμένος διευκρίνισε ότι «δεν θα μπαίνει όποιος θέλει μέσα στο κέντρο. Αν δεν είναι πιστοποιημένος ?διαβαθμισμένος δεν θα μπορεί να εισέρχεται στα hotspots. Εμείς ως Στρατός θα νοικοκυρέψουμε την κατάσταση. Θα υπάρχουν πλυντήρια. Θα υπάρχουν μονάδες απολύμανσης».
       
      Επίθεση στους δημοτικούς παράγοντες που αντιτίθενται στη δημιουργία των hotspots εξαπέλυσε ο Δ. Βίτσας, αναπληρωτής υπουργός Αμυνας, τονίζοντας: «Διάβασα με έκπληξη κάποιες δηλώσεις δημάρχων περί στρατοπέδων συγκέντρωσης. Δεν είναι δυνατόν να υποδαυλίζεις τον κοινωνικό αυτοματισμό και συντηρητισμό και από την άλλη να αναφέρεσαι σε κοινωνική αλληλεγγύη».
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64325573
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ξεκίνησε από τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου η διαδικασία πιστοποίησης και εγγραφής χρηστών για υποβολή ηλεκτρονικών αιτημάτων με σκοπό τη χορήγηση αντιγράφων από την Υπηρεσία Δόμησης Χανίων – Πολεοδομία. Πρόκειται για μια πιλοτική εφαρμογή που αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες εφαρμογές – αιτήματα βοηθώντας σημαντικά στην ταχύτερη και χωρίς ταλαιπωρία εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και την μείωση του φόρτου εργασίας της Υπηρεσίας.
       
      «Στην Υπηρεσία Δόμησης έχουμε κάνει ένα χρονοδιάγραμμα για το 2016 στο πώς θα προσφέρουμε ηλεκτρονικές Υπηρεσίες έτσι ώστε να μειώσουμε τις μετακινήσεις πολιτών και μηχανικών, να απαλλάξουμε την Υπηρεσία από φόρτο εργασίας, αλλά και να εξοικονομήσουμε πόρους καθώς εξοικονομούμε χαρτί και καύσιμα από τις μετακινήσεις» εξήγησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιώργος Φραγγεδάκης. Στο πλαίσιο αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεβρουαρίου θα πιστοποιούνται οι επισκέπτες στην Υπηρεσία, ώστε μέσα σε έναν μήνα να έχουν εγγραφεί τουλάχιστον όλοι οι μηχανικοί που εξυπηρετούνται στην Πολεοδομία και να αποκτήσουν πρόσβαση στο σύστημα. «Οι υπάλληλοι έχουν εκπαιδευτεί ήδη σε αυτό. Οταν θα έρχεται ο μηχανικός ή ο πολίτης θα δίνει τα στοιχεία της αστυνομικής του ταυτότητας και ένα οποιοδήποτε έγγραφο που να αποδεικνύει το Α.Φ.Μ. και από εκεί και πέρα θα μπορεί συναλλάσσεται με την Πολεοδομία ηλεκτρονικά» ανέφερε ο κ. Φραγγεδάκης.
       
      Τόνισε ότι σε πρώτη φάση θα ικανοποιούνται αιτήματα για ηλεκτρονικά αντίγραφα αδειών χωρίς να χρειάζεται η φυσική παρουσία των ενδιαφερομένων στον χώρο προκειμένου να υποβάλλουν το αίτημά τους. Από την πλευρά της, η Υπηρεσία θα ενημερώνει με ηλεκτρονικό μήνυμα τον πολίτη ή τον μηχανικό ότι η άδεια έχει βρεθεί και μπορεί να έρθει να παραλάβει το αντίγραφο.
      Πάντως σε δεύτερη φάση αναμένεται να προστεθούν κι άλλες υπηρεσίες που θα παρέχονται με τον ίδιο τρόπο.
       
      Πηγή: http://www.haniotika-nea.gr/ilektronikes-ipiresies-apo-tin-poleodomia-chanion/#ixzz3z6WkZmmI
      Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
      Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει συγκροτήσει ομάδα εργασίας για τροποποίηση του Νόμου 4178/2013 "Αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης - Περιβαλλοντικό ισοζύγιο", η οποία θα ολοκληρώσει τις προτάσεις της έως και το τέλος Μαΐου σύμφωνα με όσα αναφέρει η "Αυγή".
       
      Την ίδια ώρα έχει δοθεί νέα οκτάμηνη παράταση, έως την 8η Οκτωβρίου, για την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Οικονομικών, το οποίο υπεγράφη και αναμένεται να δημοσιευτεί στο ΦΕΚ.
       
      Σύμφωνα με την Αυγή "Η προηγούμενη προθεσμία υποβολής δηλώσεων εκπνέει στις 8 Φεβρουαρίου, καθώς η κυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ κληροδότησε τα "επιτεύγματά" της στη νέα κυβέρνηση δίνοντας με ΚΥΑ, στις 30 Δεκεμβρίου 2014, παράταση ενός έτους. Η επιχείριση εισπρακτικής εκμετάλλευσης της αυθαιρεσίας χρονολογείται από τον Σεπτέμβριο του 2011 με τον Νόμο 4014, ο οποίος κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ, αντικαταστάθηκε στη συνέχεια από άλλο νόμο τον Αύγουστο του 2013 (Ν. 4178/2013), πανομοιότυπου σχεδόν περιεχομένου, τον οποίο, αυτή τη φορά, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε... άψογο. Στα χρόνια αυτά δόθηκαν αμέτρητες παρατάσεις με άλλους νόμους, αλλά και με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Η διαδικασία διεκπεραίωσης της τακτοποίησης ολοκληρώνεται μέσω ειδικού λογισμικού του ΤΕΕ μεταξύ του ιδιώτη ενδιαφερόμενου και του ιδιώτη μηχανικού, χωρίς παρέμβαση ουδεμίας δημόσιας αρχής."
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17752
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Σε εξέλιξη, βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την έκταση στη θέση Βερβερόντα, στο Πόρτο Χέλι συνολικής έκτασης 627.417,84 τμ.
       
      Το ακίνητο, η διαγωνιστική διαδικασία για το οποίο ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο, έχει πρόσοψη προς την παραλία και τα νότια όριά του εκτείνονται, σχεδόν, σε όλο το πλάτος της λιμνοθάλασσας Βερβερόντας και του όρμου του Πορτοχελίου σε μήκος περίπου 2.600 μ. και συνορεύουν με τα όρια του οικισμού του Πορτοχελίου.
       
      Η αξιοποίηση της έκτασης βρέθηκε και στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε η διοίηση του Ταμείου με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Π. Τατούλη.
       
      Το Πορτοχέλι αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Αργολίδας και διαθέτει ιδιαίτερα ανεπτυγμένη τουριστική υποδομή. Προσφέρεται ιδιαίτερα για ιδιοκτήτες θαλασσίων σκαφών καθώς το λιμάνι του διαθέτει πολύ καλή υποδομή και μεγάλη χωρητικότητα.
       
      Παράλληλα, από το λιμάνι του Πορτοχελίου αναχωρούν πλοιάρια για τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού (Ύδρα, Σπέτσες κ.λπ) καθώς και για τα απέναντι παράλια του Τυρού και του Λεωνιδίου.
       
      Το ακίνητο έχει συνολική έκταση 627.417,84 τ.μ. Το σχήμα του είναι μορφής επιμήκους πολυγώνου με μεγάλη πρόσοψη προς την παραλία. Τα νότια όρια του ακινήτου εκτείνονται σχεδόν σε όλο το πλάτος της λιμνοθάλασσας Βερβερόντας και του Όρμου του Πορτοχελίου σε μήκος περί τα 2.600 μ. και συνορεύουν με τα όρια του οικισμού του Πορτοχελίου.
       
      Το μεγαλύτερο τμήμα του ακινήτου καταλαμβάνεται από χέρσες εκτάσεις με θαμνώδη ή καθόλου βλάστηση. Το τμήμα του ακινήτου προς τα νότια όριά του είναι επίπεδο, ενώ προς τα βόρεια όρια εκτείνεται στις πλαγιές των λόφων βόρεια του Πορτοχελίου με απεριόριστη και πανοραμική θέα προς τη θάλασσα, τη λιμνοθάλασσα της Βερβερόντα και το λιμένα του ομώνυμου οικισμού.
       
      Σημειώνεται ότι τα σχέδια αξιοποίησης της έκτασης περιλαμβάνουν την υλοποίηση σύνθετου τουριστικού καταλύματος, γηπέδου γκολφ εννέα οπών και αεροδρόμιο τύπου Β.
       
      Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/33438-%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%80%CE%B5%CE%B4-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CE%BE%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%8C%CF%81%CF%84%CE%BF-%CF%87%CE%AD%CE%BB%CE%B9
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η κυβέρνηση της Γαλλίας σκοπεύει να τοποθετήσει φωτοβολταϊκά πάνελ πάνω σε χίλια χιλιόμετρα δρόμου μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, παρέχοντας ενέργεια σε εκατομμύρια ανθρώπους, όπως ανακοίνωσε η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, υπουργός Οικολογίας και Ενέργειας της χώρας.
       
      «Σε περίπτωση επιτυχίας, το πρόγραμμα θα παράσχει ηλεκτρική ενέργεια σε πέντε εκατομμύρια ανθρώπους, ή περίπου το 8% του γαλλικού πληθυσμού», δήλωσε η Ρουαγιάλ.
       
      Σύμφωνα με τον Οργανισμό Περιβάλλοντος και Διαχείρισης Ενέργειας της Γαλλίας, η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών σε τέσσερα μέτρα δρόμου είναι αρκετή για να καλύπτει τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας ενός νοικοκυριού, εκτός από την θέρμανση, και ένα χιλιόμετρο μπορεί να καλύπτει 5.000 κατοίκους.
       
      Η διαδικασία περιλαμβάνει τη συγκόλληση λωρίδων πάχους επτά χιλιοστών στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Η βασική τεχνολογία έχει ήδη αναπτυχθεί από την εταιρεία Colas, θυγατρική του γαλλικού βιομηχανικού ομίλου Bouygues.
       
      Τα φωτοβολταϊκά κύτταρα συλλέγουν την ηλιακή ενέργεια χρησιμοποιώντας μια λεπτή μεμβράνη πολυκρυσταλλικού πυριτίου, αλλά είναι ανθεκτικά στο πέρασμα βαρέων φορτηγών και άλλων οχημάτων, προσφέροντας παράλληλα επαρκή πρόσφυση για την αποφυγή πλαγιολίσθησης.
       
      Η Ρουαγιάλ έχει προτείνει να καλυφθεί το κόστος για τις βελτιώσεις στις υποδομές των μεταφορών της Γαλλίας από την αύξηση των φόρων της βενζίνης, κάτι το οποίο χαρακτήρισε «φυσικό» δεδομένης της πτώσης του κόστους του πετρελαίου.
      Με αυτό τον τρόπο η υπουργός εκτιμά ότι θα μπορούσε να εξοικονομήσει μεταξύ 200 και 300 εκατομμυρίων ευρώ προς τη χρηματοδότηση των βελτιώσεων.
       
      Εξάλλου, πέρυσι μια ολλανδική κοινοπραξία εταιρειών μετέτρεψε ένα κομμάτι δρόμου μήκους 100 μέτρων σε μονάδα παραγωγής ηλιακής ενέργειας στην ολλανδική πόλη Κρομενί.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1060194/gallia-topothetisi-iliakon-sullekton-se-1000-xiliometra-dromou
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.