Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Νόμος του ελληνικού κράτους είναι πλέον η επένδυση της Minoan Group στην περιοχή της Σητείας.
       
      Τον περασμένο Οκτώβριο η Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας ενέκρινε το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για το πρότζεκτ της Κρήτης, γεγονός που άνοιγε το δρόμο για την τελική έγκριση. η οποία απαιτούσε το πράσινο φως της ελληνικής κυβέρνησης πριν την έκδοσή του Π.Δ. από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας (δείτε εδώ).
       
      Η Minoan Group έχει εκμισθώσει από το 1998 μια έκταση 25.000 στρεμμάτων από το ίδρυμα "Παναγία Ακρωτηριανή", στη Μονή Τοπλού και θα είναι μια επένδυση ύψους 250 - 268 εκατομμυρίων ευρώ. Προβλέπεται η δημιουργία περίπου 2.000 ξενοδοχειακών κλινών, ενώ οι εργασίες, κατά τα σχέδια της εταιρείας που εγκρίθηκαν από τη ΣτΕ, θα είναι εναρμονισμένες στο φυσικό περιβάλλον.
       
      Η ανάπτυξη περιλαμβάνει τη δημιουργία πέντε ξενοδοχείων συνολικής δυναμικότητας 1.936 κλινών, ενός γηπέδου γκολφ 18 οπών καθώς και βοηθητικών υποδομών. Το σχέδιο «Ίτανος Γαία» προωθείται από την βρετανική εταιρεία «Loyalward Ltd.», θυγατρική του τουριστικού ομίλου Minoan Group Plc, οι μετοχές του οποίου διαπραγματεύονται στην εναλλακτική αγορά (AIM) του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου
      Στο Προεδρικό Διάταγμα αναφέρονται αναλυτικά οι ζώνες τουριστικής ανάπτυξης, αλλά και οι περιορισμοί που υπάρχουν σε περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, στην ειδική ζώνη της μονής Τοπλού κλπ. Σε όλες τις περιπτώσεις οι εργασίες θα γίνουν με την επίβλεψη των αρμόδιων υπηρεσιών.
       

      Πηγή: http://www.candianews.gr/2016/03/15/apokalypsi-nomos-meta-apo-20-chronia-i-ependysi-mamouth-ton-250-ekat-e-sto-toplou-olokliro-to-fek-me-to-proedriko-diatagma/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σήμερα περιμένουν τα ΕΛΠΕ την άφιξη του πρώτου φορτίου αργού πετρελαίου από το Ιράν, το οποίο αποτελεί συνάμα και το πρώτο φορτίο που φτάνει στην Ευρώπη, όπως δήλωσε χθες ο Γιάννης Ψυχογυιός, Γενικός Διευθυντής Εφοδιασμού, Διύλισης και Πωλήσεων του ομίλου.
       
      Μιλώντας σε εκδήλωση του ΙΔΙΣ για το Ιράν, ο κ. Ψυχογυιός εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις νέες εξελίξεις που πυροδοτεί η λήξη των δυτικών κυρώσεων, καθώς πλέον το Ιράν επιστρέφει στη διεθνή σκηνή και συγκεκριμένα μπορεί να επαναλάβει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου προς την Ευρώπη και τη χώρα μας. Όπως εξήγησε, το ιρανικό αργό "ταιριάζει" ιδιαίτερα στις ανάγκες των ελληνικών διϋλιστηρίων διότι αυτά κατασκευάστηκαν εξ αρχής ακριβώς με τη λογική ότι το Ιράν θα ήταν ένας εκ των βασικών προμηθευτών τους. Πριν από τις κυρώσεις, τα ΕΛΠΕ κάλυπταν ένα ποσοστό 25% (60-70.000 βαρέλια) των εισαγωγών τους μέσω του Ιράν και σκοπεύουν να φτάσουν σύντομα και πάλι σε αυτά τα επίπεδα, αλλά και πιθανώς να τα ξεπεράσουν. Όπως τόνισε ο κ. Ψυχογυιός, "αυτό θα εξαρτηθεί από τις τιμές του ιρανικού αργού στην αγορά".
       
      Σημειώνεται ότι τα ΕΛΠΕ και η ιρανική κρατική πετρελαϊκή διαθέτουν εμπορικές σχέσεις εδώ και 30 χρόνια, οι οποίες πλέον αναβιώνουν με τον πιο συμβολικό και ουσιαστικό τρόπο μέσω της παράδοσης του πρώτου φορτίου της Ευρώπης στη δική μας χώρα. Το φορτίο θα είναι της τάξης του ενός εκατ. βαρελιών και θα το μοιραστούν τα ΕΛΠΕ με τη γαλλική Total. Μάλιστα, τον επόμενο μήνα αναμένονται άλλα δύο φορτία με αποτέλεσμα το ποσοστό του Ιράν στις εισαγωγές των ΕΛΠΕ να αυξηθεί στο 22-25%. Ο κ. Ψυχογυιός υπογράμμισε ότι "μπορούμε να εισάγουμε ακόμα και τις διπλάσιες ποσότητες", αναλόγως των τιμών.
       
      Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε ότι η επιστροφή του Ιράν στην αγορά πετρελαίου έχει ακόμη μια έμμεση θετική συνέπεια για τα ΕΛΠΕ και τη χώρα μας: Όπως εξήγησε ο κ. Ψυχογυιός, "βλέπουμε με χαρά ότι οι ανταγωνιστές του Ιράν (Σ. Αραβία, Ρωσία κτλ) ανησυχούν και είναι καλύτεροι μαζί μας πλέον" σε ότι αφορά τις τιμές. "Είναι ένα buyer's market", τόνισε χαρακτηριστικά σχετικά με την διεθνή αγορά. Το αποτέλεσμα των παραπάνω εξελίξεων, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι τα ΕΛΠΕ μπορούν να επωφεληθούν οικονομικά και να αυξήσουν τις επενδύσεις τους στο μέλλον, παράγοντας καλύτερα προϊόντα για τους καταναλωτές.
       
      Τέλος, ο κ. Ψυχογυιός σχολίασε και το χρέος που είχαν τα ΕΛΠΕ προς τους Ιρανούς κατά την περίοδο των κυρώσεων. Είπε ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι δύο πλευρές είχαν καλές σχέσεις και δεν χρειαζόταν προπληρωμή των ποσοτήτων αργού που εισήγαγαν τα ΕΛΠΕ. Ως αποτέλεσμα, όταν τέθηκαν οι κυρώσεις, η ελληνική πλευρά προσπάθησε να αποπληρώσει την οφειλή της αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε δυνατό λόγω των τραπεζικών περιορισμών και τα χρήματα δεν μπόρεσαν να προωθηθούν στον προορισμό τους. Τελικά, με την σημαντική βοήθεια της Πολιτείας, η αποπληρωμή διευθετήθηκε πριν από 2,5 μήνες με τρόπο ευνοϊκό για τα ΕΛΠΕ, όπως ανέφερε.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/simera-paralamvanoyn-ta-elpe-proto-fortio-iranikoy-argoy-pros-tin-eyropi
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Την ύπαρξη του πολύ επικίνδυνου για την υγεία των εργαζομένων αλλά και του γενικότερου πληθυσμού αμιάντου στο κοίτασμα των Σκουριών διαπίστωσαν υπηρεσίες του Υπουργείου ΠΕΝ μετά από ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στις 17 και 18 Δεκεμβρίου στις εγκαταστάσεις της Ελληνικός Χρυσός - Τα δείγματα αυτά διαβιβάστηκαν στο ΙΓΜΕ προκειμένου να υποβληθούν σε ορυκτογραφική – πετρογραφική ανάλυση.
       
      Την 6.4.2016, το ΙΓΜΕ διαβίβασε με έγγραφό του στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου τα αποτελέσματα της ανάλυσης που πραγματοποίησε, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι στα προσκομιθέντα δείγματα εντοπίστηκε μεταξύ άλλων ακτινόλιθος ή ανθοφυλλίτης, με κρυστάλλους που έχουν ακανόνιστα άκρα ή σε βελονοειδείς ή ινώδεις μορφές με χαρακτηριστικά αμιάντου.
       
      Η παρουσία του αμιάντου στο κοίτασμα αναφερόταν στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την εταιρεία ως τρεμολίτης. Η εταιρεία υποβάθμισε σκοπίμως την παρουσία του ορυκτού που αποτελεί όμως μια μορφή αμιάντου. Επιπλέον στην αρχική υποβολή της τεχνικής μελέτης του υποέργου Σκουριών η εταιρεία όχι μόνο δεν ανέφερε καθόλου την παρουσία αμιάντου και δεν έλαβε μέχρι σήμερα μέτρα προστασίας για την έκθεση των εργαζομένων στον ορυκτό αυτό αλλά ήταν αρνητική ως προς την πιθανή παρουσία αμιαντόμορφων αμφιβόλων στο κοίτασμα Σκουριών. Να σημειωθεί πως η υπηρεσία, στην απόφαση έγκρισης της τεχνικής μελέτης εγκαταστάσεων διαχείρισης εξορυκτικών αποβλήτων του υποέργου Σκουριών, είχε θέσει ως όρο στην εταιρεία να λαμβάνει σε όλες εν γένει τις μεταλλευτικές εγκαταστάσεις Σκουριών προληπτικά μέτρα και να τηρεί τους όρους του ΠΔ 212/2006 για την προστασία των εργαζομένων που εκτίθενται σε αμίαντο κατά την εργασία.
       
      Η εταιρεία υποτόνισε και απέκρυψε σκοπίμως την παρουσία αμιάντου χωρίς να έχει πραγματοποιήσει έρευνες για το πόσο επικίνδυνη είναι για την υγεία των εργαζομένων αλλά και του γενικότερου πληθυσμού.
       
      Μετά από την διαπίστωση αυτή το Υπουργείο επέστρεψε τον φάκελο που είχε υποβάλει η εταιρεία Ελληνικός Χρυσός για την τροποποίηση της τεχνικής μελέτης του υποέργου Σκουριών, προκειμένου να συμπληρωθεί με ειδικό κεφάλαιο, στο οποίο θα εκτίθενται αναλυτικά τα μέτρα πρόληψης που θα λάβει η εταιρεία, για την προστασία των εργαζομένων της από την έκθεση σε αμίαντο. Επιπλέον δόθηκε εντολή για την άμεση διενέργεια ελέγχου από την αρμόδια Επιθεώρηση, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η εταιρεία, κατά τις μέχρι τώρα εργασίες της στις Σκουριές, έλαβε τα μέτρα πρόληψης που η προαναφερθείσα απόφαση της υπηρεσίας και το ΠΔ 212/2006 της επιβάλλουν.
       
      Είναι περιττό να αναφερθεί πως μέλη του κινήματος ενάντια στην εξόρυξη χρυσού, έχουν καταθέσει εδώ και πολλά χρόνια μελέτες και γνώμες ειδικών για την επικινδυνότητα της ύπαρξης αμιάντου στο κοίτασμα, μελέτες για τις οποίες εταιρεία σκοπίμως αδιαφορούσε. Σύμφωνα με αυτές το ποσοστό αμιάντου στο πέτρωμα των Σκουριών ανέρχεται στο 3% ενώ στο συμπύκνωμα που θα παραχθεί αλλά και στα τέλματα θα υπάρχει σε ποσοστό 8%. Ακόμη πιο επικίνδυνη θεωρείται η διαδικασία των εκρήξεων στο πλαίσιο της επιφανειακής εξόρυξης όπου οι ίνες τρεμολίτη θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα.
       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/92796/Brethike-amiantos-stis-Skouries-To-UPEN-epistrefei-tin-texniki-meleti-stin-Ellinikos-Xrusos
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Με την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος από τρία επενδυτικά σχήματα, έληξε σήμερα η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
       
      Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οι:
       
      -Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A.
       
      - Open Joint-Stock Company «Russian Railways»
       
      - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών
       
      Στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν, σύμφωνα με τους όρους και τα κριτήρια που περιλαμβάνονται στη διαδικασία πρόσκλησης (Process Letter), τις υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, η οποία προβλέπει ότι θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους σχετικούς όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.
       
      Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η 31η Μαΐου 2016.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/172233-%CE%9F%CE%B9-%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%B9%CF%82-%C2%AB%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B5%CF%82%C2%BB-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%A4%CE%A1%CE%91%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A3%CE%95#.VxHiBfmLQ_4
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τη δημιουργία ενός νέου χωριού νοτίως των Χανίων ενέκρινε χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος. Η έκταση, 281 στρεμμάτων, βρίσκεται σε εκτός σχεδίου περιοχή και θα πολεοδομηθεί από οικοδομικό συνεταιρισμό, αποκτώντας περίπου 220 κατοικίες. Χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παν. Σκουρλέτης ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, ανοίγοντας τον δρόμο για την υλοποίησή του. Η αίτηση υποβλήθηκε στις αρχές του προηγούμενου έτους από τον «Οικοδομικό συνεταιρισμό εργαζομένων υπουργείου Εθνικής Αμυνας στην περιφερειακή ενότητα Χανίων» και δύο ιδιώτες.
       
      Ο οικισμός πρώτης κατοικίας πρόκειται να δημιουργηθεί σε πλαγιά στη θέση «Σκαφτά Χωράφια», στην περιοχή Νεροκούρου, νοτιοανατολικά από το Νοσοκομείο Χανίων. Σύμφωνα με την απόφαση, η συνολική έκταση είναι 281 στρέμματα εκ των οποίων πρόκειται να πολεοδομηθούν τα 190 στρέμματα. Ο οικισμός θα αναπτυχθεί σε 213 οικόπεδα κατοικίας (περί τα 400 τ.μ. έκαστο), σε 36 οικοδομικά τετράγωνα. Ο πληθυσμός του αναμένεται να είναι 900 άτομα και συνεπώς στη μελέτη προβλέπεται χώρος για όλες τις απαραίτητες υποδομές (σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, καταστήματα κ.λπ.).
       
      Η προς πολεοδόμηση περιοχή έχει πάρει το «πράσινο φως» από την αρχαιολογική υπηρεσία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Ενα σημείο μόνο αξίζει να σημειωθεί, ως παράδειγμα της «ευκολίας» με την οποία η εκάστοτε πολιτική ηγεσία μπορεί να τροποποιήσει τον σχεδιασμό μιας περιοχής: κατά τη διαδικασία αδειοδότησης η διεύθυνση Πολεοδομίας της περιφέρειας ζήτησε από το υπουργείο Περιβάλλοντος να συνεκτιμήσει το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη ζώνη της ΠΕΡΠΟ Χανίων μπορούν να πολεοδομηθούν συνολικά 680 στρέμματα (δηλαδή να λάβει υπόψη της ότι θα υπάρξουν κι άλλα αιτήματα για πολεοδόμηση). Ετσι, το 2012 ο τότε αναπλ. υπουργός αύξησε με μια απλή απόφαση την προς πολεοδόμηση ζώνη από τα 680 στα 730 στρέμματα, αλλάζοντας βέβαια τους όρους με τους οποίους σχεδιάστηκε η ΠΕΡΠΟ...
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/856653/article/oikonomia/epixeirhseis/egkri8hke-h-dhmioyrgia-neoy-oikismoy-notiws-twn-xaniwn
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εκπτώσεις στα ασφάλιστρα για τέσσερα χρόνια, αντί των τρία που αρχικά προέβλεπε το σχέδιο του νέου Ασφαλιστικού, θα δώσει το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στους δικηγόρους, γιατρούς και μηχανικούς από την 1/1/2017 οπότε θα συνδεθεί το ύψος των εισφορών με το εισόδημα.
       
      Το ένα επιπλέον έτος «προσαρμογής» των επιστημόνων στα νέα δεδομένα (αύξηση της μηνιαίας επιβάρυνσης μετά την κατάργηση των ασφαλιστικών κλάσεων) προβλέπει η τελική διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για το νέο Ασφαλιστικό.
       
      Η έκπτωση είναι 50% για εισοδήματα έως 10.000 ευρώ, η οποία μειώνεται κλιμακωτά κατά 1 ποσοστιαία μονάδα για κάθε 1.000 ευρώ επιπλέον εισόδημα. Δηλαδή σε εισόδημα 20.000 ευρώ η έκπτωση θα είναι 40%, για τα 30.000 ευρώ στο 30%, έως ότου πέσει στο 5% για εισόδημα άνω των 55.000 ευρώ. Η έκπτωση (η οποία δεν ικανοποιεί τους επιστημονικούς φορείς) θα αφορά στο σύνολο της ασφαλιστικής επιβάρυνσης, δηλαδή τις εισφορές για κύρια σύνταξη, επικουρικό, υγεία, εφάπαξ και, για την ηγεσία του υπουργείου, αποτελεί το «κλειδί» για να αυξηθεί η εισπραξιμότητα των εισφορών.
       
      Να σημειωθεί, πάντως, ότι την έκπτωση που δίνεται στους επιστήμονες έχουν ζητήσει να δικαιούνται και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ενώ το υπουργείο προσπαθεί να εντάξει στο καθεστώς των εκπτώσεων τους οικονομολόγους - μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/33999/ekptoseis-sta-asfalistra-michanikon-giatron-&-dikigoron-gia-4-chronia-anti-3 και http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113979396
      Περισσότερα...

      78

    • Engineer

      Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός διοδίων στον Προμαχώνα Σερρών, ένα χιλιόμετρο πριν τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, καθώς και η έγκριση της συμφωνίας αναδιάρθρωσης δανεισμού μεταξύ της Εγνατία Οδός ΑΕ και της Τράπεζας Πειραιώς ΠΕΙΡ 0,00% περιλαμβάνονται στα προαπαιτούμενα της νέας συμφωνίας με τους δανειστές, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του σχετικού κειμένου.
       
      Μπορεί το υπουργείο Υποδομών να σφυρίζει αδιάφορα, αλλά τόσο οι δανειστές, όσο και το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προωθούν τις διαδικασίες παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη.
       
      Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε προ εβδομάδων στην προκήρυξη τριών διαγωνισμών για την πρόσληψη τριών συμβούλων (χρηματοοικονομικού, τεχνικού και νομικού), που θα συμβάλουν στον σχεδιασμό της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού καθώς και τριών κάθετων οδικών αξόνων (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας και Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι). Οι προθεσμίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγουν στις 19 Απριλίου για τον νομικό σύμβουλο και στις 26 Απριλίου για τον χρηματοοικονομικό και τεχνικό σύμβουλο.
       
      Με βάση τις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στον οδικό άξονα των 680 χιλιομέτρων προβλέπεται η κατασκευή έξι πρόσθετων σταθμών διοδίων, ενώ πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στους τρεις κάθετους άξονες που προαναφέρθηκαν. Και οι 11 νέοι σταθμοί διοδίων πρέπει να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2016, με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχε εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατία Οδός ΑΕ τον περασμένο Αύγουστο.
       
      Προβλέπεται, επίσης, η κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία υβριδικού συστήματος συλλογής διοδίων (χειροκίνητου και ηλεκτρονικού) σε τρεις από τους νέους σταθμούς διοδίων που θα κατασκευαστούν στον κύριο οδικό άξονα, με στόχο να γίνουν οι σχετικές δοκιμές. Θα ακολουθήσει η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε ολόκληρη την Εγνατία Οδό και στους τρεις κάθετους άξονες εντός του 2017, με στόχο τη χρέωση των οδηγών ανάλογα με την απόσταση που διανύουν.
       
      Για να προχωρήσει, όμως, το συγκεκριμένο σύστημα δεν χρειάζονται μόνο επενδύσεις σε τεχνολογία αλλά και μεταβολές στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο των διοδίων. Η διάρκεια της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν αποσαφηνίζεται στα σχετικά κείμενα.
       
      Ωστόσο στο ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταφερθεί το δικαίωμα παραχώρησης του οδικού άξονα για χρονική περίοδο μέχρι και 40 χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1413590/prootheitai-h-parahorhsh-ths-egnatias-odoy.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η περίοδος μετά το Πάσχα και μέχρι το τέλος του έτους θα φέρει μία χρονική σειρά γεγονότων η οποία θα κρίνει τελικά αν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους παραδοθούν τον Μάρτιο του 2017 όπως τουλάχιστον θα ήθελε το Υπουργείο.
       
      Ο μεγάλος κριτής σε αυτό θα είναι τα ποσοστά προόδου που θα παρουσιάσουν οι εταιρείες κατασκευής μήνα-μήνα μέχρι να φτάσουμε στο τέλος του 2016. Μέχρι τότε τα σημερινά ποσοστά του 70-75% θα πρέπει να έχει ξεπεράσει το 90% για να μπορέσει με τεχνοκρατικούς όρους να θεωρηθεί ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι τελικά ώριμοι κατασκευαστικά για να μπορέσουν να παραδοθούν.
       
      Αυτό το κρίσιμο 8μηνο θα μας δώσει σημαντικά στοιχεία για την ολοκλήρωση των έργων. Θα πρέπει σε 8 μήνες να υπάρξει μία πρόοδος τουλάχιστον 16-17% σωρευτικά για να ξεπεραστεί το 90% της συνολικής προόδου.
       
      Αν το νούμερο αυτό σας φαίνεται μικρό και εφικτό θα πρέπει να πούμε ότι διαιρώντας τον αριθμό με τους μήνες φτάνουμε κατά μέσο όρο σε ένα ποσοστό προόδου 2-2,2%. Αν εξακολουθεί να σας φαίνεται εύκολος στόχος θα πρέπει να σημειώσουμε πως τα τελευταία 2 χρόνια η μέση μηνιαία πρόοδος είναι μάξιμουμ 1,5%.
       
      Αυτό το 0,5% σε έργα τέτοιας κλίμακας είναι πολύ μεγάλο και όσο μεγαλύτερος είναι ο στόχος και πάνω από το 2% τόσο πιο δύσκολο θα είναι τελικά οι δρόμοι να παραδοθούν τον Μάρτιο του 2017.
       
      Επίσης κρίσιμος παράγοντας είναι οι υπόλοιπες εκταμιεύσεις που πρέπει να γίνουν από το Υπουργείο Υποδομών και που αφορούν χρήματα από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων. Εδώ η ροή δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σταματήσει να είναι συνεχής, όμως από τις αρχές του 2016, δεν βλέπουμε συχνές πληρωμές.
       
      Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: ή οι πληρωμές από το Δημόσιο είναι πλέον λίγες καθώς έχει καλυφθεί το μεγάλο ποσοστό από το ΕΣΠΑ ή η πρόοδος που επιτελείται δεν είναι τέτοια που να υπάρχουν εκκρεμείς πιστοποιήσεις προς πληρωμή.
       
      Το πρώτο σενάριο είναι το καλό που ενισχύει τις πιθανότητες τα έργα να παραδοθούν τον Μάρτιο του 2017. Το δεύτερο σενάριο είναι το κακό που σημαίνει ότι το σήριαλ με την ολοκλήρωση των κατασκευών στους αυτοκινητόδρομους έχει ακόμα μερικές συνέχειες.
       
      Αναφορικά με τα 5 έργα, το ένα, ο Μορέας θα ολοκληρωθεί τμηματικά μέχρι τον Σεπτέμβριο και θα σταματήσει να μας απασχολεί. Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχοντας φτάσει το 95% θα καταφέρει θεωρητικά και αυτός μέχρι τον επόμενο Μάρτιο να ολοκληρωθεί.
       
      Από εκεί και έπειτα ο Ε65, δεν έχει προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις αλλά μέχρι σήμερα είναι ο αυτοκινητόδρομος αίνιγμα όσον αφορά την παράδοση του σε λειτουργία.
       
      Η Ιόνια Οδός είναι στο 75% και όπως φαίνεται έχει ακόμα προβλήματα με κάποιες απαλλοτριώσεις που δυνητικά μπορεί να προκαλέσουν μικροκαθυστερήσεις. Μέχρι τον επόμενο Μάρτιο αναμένεται να λειτουργήσει όλος ο δρόμος από εκτός από τα πρώτα χιλιόμετρα που περιλαμβάνουν και τη σήραγγα Κλόκοβας.
       
      Τέλος, η Ολυμπίας Οδός στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, θα παραδοθεί σε όλο της το μήκος με κάποια ζιγκ-ζαγκ ενώ και εδώ έχουμε θέματα με απαλλοτριώσεις που μπορεί να δημιουργήσουν θέματα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/loipoi-autokinitodromoi/item/34472-oi-proypotheseis-gia-na-paradothoyn-oi-aftokinitodromoi-ton-martio-tou-2017
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων των Τμημάτων Επιθεώρησης Ενέργειας Βορείου και Νοτίου Ελλάδος του ΣΕΠΔΕΜ, σύμφωνα με το άρθρο 11 (παρ.2γ) του ΠΔ 100/2014 (ΦΕΚ Α 167), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων κατοικιών, τριτογενούς τομέα και δημοσίων κτιρίων, κατόπιν επεξεργασίας των ηλεκτρονικών αρχείων δεδομένων των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης που έχουν καταχωρηθεί στο (ηλεκτρονικό) Αρχείο Επιθεωρήσεως Κτιρίων του πληροφοριακού συστήματοςwww.buildingcert.gr από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές Κτιρίων.
       
      Tα Τμήματα Επιθεώρησης Ενέργειας ΒΕ και ΝΕ λαμβάνοντας υπόψη την άμεση αξία
      που έχει η ενημέρωση των πολιτών, αλλά και των ερευνητικών φορέων για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων της χώρας μας παρουσιάζουν παρακάτω τα συμπεράσματα που προκύπτουν μετά από την αξιολόγηση και τον έλεγχο των ενεργειακών δεδομένων των ΠΕΑ που υποβλήθηκαν το έτος 2015 σε σύγκριση με τα αντίστοιχα των προηγούμενων ετών.
       
      Ενημερωθείτε για τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης στον ακόλουθο ηλεκτρονικό σύνδεσμο.
       
      https://af03425d749217ccf725d5df4b5bb34f0c10e1c5-www.googledrive.com/host/0By6HOWt5xFrNbm9tU2pvMDZjOVk/AnnualReport2015/GR/flipbook.html
       
      Πηγή: www.ypeka.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους μας ότι «η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών A΄ εξαμήνου 2016 θα αποπληρώνεται μέχρι και τις 30/06/2016 άνευ προσαυξήσεων εκπροθέσμου και με παράλληλη διατήρηση των διακανονισμών, της ασφαλιστικής ικανότητας και ενημερότητας των υπόχρεων», σύμφωνα με την ΑΔΣ 394/13-04-2016 του Ε.Τ.Α.Α..
       
      Πηγή: http://www.tsmede.gr/
      Περισσότερα...

      20

    • Engineer

      Δ. ΧΩΡ. ΣΧ.- Απλούστευση διαδικασιών γνωμοδότησης για έργα και δραστηριότητες κατηγορίας Α1 που βρίσκονται σε περιοχές με αποσαφηνισμένο καθεστώς χρήσεων γης από ΕΧΜ/ΖΟΕ, ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ κλπ.
       
      Με αφορμή την (α) σχετική Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικ. Ανασυγκρότησης, που αφορά στη χορήγηση κατευθύνσεων για την απλούστευση και ανασχεδιασμό των οικείων διοικητικών διαδικασιών, και ειδικότερα των προτεινόμενων προς απλούστευση διαδικασιών αρμοδιότητάς της υπηρεσίας μας, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:
       
      Α. Κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων και δραστηριοτήτων κατηγορίας Α1 διαβιβάζονται οι σχετικοί φάκελοι των έργων στην υπηρεσία μας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 (§3) του Ν.4014/2011, προκειμένου η υπηρεσία μας να διατυπώσει γνώμη, ακόμα και στις περιπτώσεις που, χωρίς να αναφέρεται ρητά, αυτά τα έργα και δραστηριότητες εντοπίζονται σε περιοχές στις οποίες υπάρχουν ήδη θεσμοθετημένες ρυθμίσεις από υποκείμενο σχεδιασμό (Γ.Π.Σ./Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π., Τ.Χ.Σ. ή/και ειδικότερο καθεστώς προστασίας από Ζ.Ο.Ε., Ε.Χ.Μ., περιοχές προστασίας της φύσης του Ν.1650/1986).
       
      Β. Επιπρόσθετα, στο ισχύον οργανόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΠΔ/γμα 100/2014 - ΦΕΚ Α΄ 167 όπως ισχύει), αναδεικνύεται ο επιχειρησιακός ρόλος των υπηρεσιών του Υπουργείου. Για την υπηρεσία μας ειδικότερα προβλέπεται (άρθρο 30 §1): ο επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Χωροταξικού Σχεδιασμού να έγκειται κυρίως στη χάραξη κατευθύνσεων χωροταξικής πολιτικής σε Εθνικό, Περιφερειακό και Τοπικό Επίπεδο.
       
      Δηλαδή το κύριο αντικείμενο της υπηρεσίας είναι η διαμόρφωση υπερκείμενου στρατηγικού σχεδιασμού (Εθνικά Χωροταξικά Πλαίσια και Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια) και η χορήγηση σχετικών κατευθύνσεων εφαρμογής του, προκειμένου ο στρατηγικός σχεδιασμός να λειτουργεί ως οδηγός για την διαμόρφωση υποκείμενου ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού τοπικής κλίμακας και την εξειδίκευσή του σε τοπικό επίπεδο μέσω μελετών Γ.Π.Σ./Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π., Τ.Χ.Σ./Ε.Χ.Σ., Ε.Χ.Μ./Ζ.Ο.Ε..
       
      Γ. Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω στρατηγικές κατευθύνσεις των Εθνικών κ΄ Περιφερειακών Πλαισίων, οφείλουν να εξετάζονται και να εξειδικεύονται σε τοπικό επίπεδο, αφού ληφθούν υπόψη και τα ιδιαίτερα στοιχεία μικροκλίμακας των εξεταζόμενων περιοχών, τα οποία η υπηρεσία μας δεν είναι δυνατό να γνωρίζει.
       
      Ο ως ανωτέρω περιγραφόμενος έλεγχος εξειδίκευσης των στρατηγικών και χωρικών κατευθύνσεων των εγκεκριμένων Εθνικών Χωροταξικών Πλαισίων (Γενικού και Ειδικών) και των Περιφερειακών πλαισίων στο περιεχόμενο των μελετών τοπικής κλίμακας, αφορά σε αρμοδιότητά των τοπικών υπηρεσιών παρακολούθησης, επίβλεψης και έγκρισής των εκάστοτε τοπικών μελετών, καθώς και των τεχνικών επιτροπών επίβλεψής τους.
       
      Συνοψίζοντας τα ανωτέρω διαφαίνεται ότι (ι) επειδή στο πρόσφατα θεσμοθετημένο οργανόγραμμα του ΥΠΕΝ αναδεικνύεται ο επιχειρησιακός ρόλος των υπηρεσιών του Υπουργείου, αλλά και (ιι) επειδή απαιτείται η ειδικότερη γνώση της μικροκλίμακας του χώρου και των ειδικότερων χωροταξικών/πολεοδομικών χαρακτηριστικών κάθε περιοχής, την ύπαρξη των οποίων η υπηρεσία μας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ή να χειρίζεται λόγω του επιχειρησιακού της χαρακτήρα, θεωρούμε ότι η αρμοδιότητα διατύπωσης γνώμης από την υπηρεσία μας για έργα και δραστηριότητες κατηγορίας Α1, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 (§3) του Ν.4014/2011, που βρίσκονται εντός περιοχών με ήδη αποσαφηνισμένο καθεστώς χρήσεων γης από μελέτες τοπικού επιπέδου (Γ.Π.Σ./Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π., Τ.Χ.Σ./Ε.Χ.Σ., Ε.Χ.Μ./Ζ.Ο.Ε.), είναι άνευ ουσίας.
       
      Ως εκ τούτου, στο πλαίσιο απλούστευσης των διαδικασιών γνωμοδότησης, σύμφωνα με την (α) σχετική, και προκειμένου να διευκολυνθεί και να απλουστευθεί η προβλεπόμενη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων και δραστηριοτήτων, όσοι φάκελοι μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων έργων και δραστηριοτήτων κατηγόριας Α1 εντοπίζονται εντός περιοχών για τις οποίες υπάρχουν θεσμοθετημένες ρυθμίσεις υποκείμενου σχεδιασμού, και όπου οι γενικές και ειδικές κατευθύνσεις της θεσμοθετημένης χωροταξικής πολιτικής εξειδικεύονται από εγκεκριμένα Χωροταξικά, Ρυθμιστικά, Γ.Π.Σ., Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. ,Ε.Χ.Μ., Ζ.Ο.Ε., ή άλλα σχέδια χρήσεων γης, δεν απαιτείται η γνωμοδότηση της Δ/νσης Χωροταξικού Σχεδιασμού/ΥΠΕΝ.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=jODXZ1jTlQU%3d&tabid=777&language=el-GR
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την αποφασιστικότητα του υπουργείου να προωθήσει το θέμα της δημιουργίας Μητροπολιτικού Πάρκου στο Γουδή, εξέφρασε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με μέλη της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή, ανακοινώθηκε από το υπουργείο.
       
      Οι εκπρόσωποι της Επιτροπής Αγώνα ενημέρωσαν τον υπουργό για τα κύρια αιτήματά τους και τον 20ετή αγώνα τους προκειμένου η συγκεκριμένη έκταση να προστατευτεί και να αναπτυχθεί προς όφελος όλων των κατοίκων της Αθήνας.
       
      Ο κ. Σκουρλέτης επεσήμανε ότι παρ' όλο που πρόκειται για μια σύνθετη υπόθεση, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να «ξετυλιχτεί το κουβάρι» και να προσδιοριστούν τα επόμενα βήματα για να δοθούν λύσεις.
       
      Ο υπουργός πρόσθεσε ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου θα λειτουργήσουν συντονισμένα το επόμενο χρονικό διάστημα προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα εκκρεμή ζητήματα για να περάσει ο σχεδιασμός στην επόμενη φάση του και να δικαιωθούν οι αγώνες δεκαετιών από πολίτες και κινήματα που υπερασπίστηκαν την περιοχή και την προοπτική της ως ενός σημαντικού χώρου πρασίνου και δημιουργίας.
       
      Όπως έγινε γνωστό, στη συνάντηση συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, η ΓΓ του ΥΠΕΝ Χριστίνα Μπαριτάκη, η ΓΓ Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, Ειρήνη Κλαμπατσέα, ο Διευθυντής του Γραφείου Υπουργού, Δημοσθένης Παπασταμόπουλος, ο Πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου Γιώργος Πατρίκιος.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=792336
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παρατείνεται μέχρι την Τρίτη 10 Μαΐου 2016 η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης των επιχειρηματικών σχεδίων για τη δράση «Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΕΣΠΑ 2014-2020, λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος.
       
      «Το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ανακοινώνει ότι, μετά το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από το κοινό, παρατείνεται μέχρι την Τρίτη 10 Μαΐου 2016 και ώρα 17:00 η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης των επιχειρηματικών σχεδίων για τη δράση «Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014-2020» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500071318
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Η αρχαιολογική ανασκαφή που πραγματοποιείται στην περιοχή του Φαληρικού Δέλτα έφερε στο φως νέα εντυπωσιακά ευρήματα τις τελευταίες 20 μέρες, στο πλαίσιο του έργου για την κατασκευή του Κέντρου Πολιτισμού-Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».
       
      Τα ευρήματα παρουσίασε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) η έφορος αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων Στέλλα Χρυσουλάκη, η οποία εισηγήθηκε τη συνέχιση της ανασκαφής λόγω της σπουδαιότητας των ευρημάτων.
       
      Στο νότιο τμήμα του σκάμματος και μάλιστα στην ανώτερη στρώση της νεκρόπολης, δηλαδή σε βάθος μόλις 2,5 μέτρων από την επιφάνεια, ανακαλύφθηκε πολυάνδριο, ομαδική ταφή 80 δεσμωτών, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ο ένας δίπλα στον άλλο, αρκετοί δε από αυτούς φέρουν χειροπέδες. Το σημαντικό στοιχείο του ευρήματος είναι ότι μπορεί να χρονολογηθεί με ασφάλεια εξαιτίας δύο τριφυλλόστομων οινοχόων που βρέθηκαν, τοποθετώντας το στο τρίτο τέταρτο του 7ου αιώνα, γεγονός που ενδέχεται να το συνδέει με το Κυλώνειον Άγος.
       

       
      Από την ομαδική ταφή των 80 ανδρών έχει καθαριστεί το 50% και φαίνεται ότι είναι νέοι άνδρες, καλοζωισμένοι, με άριστη οδοντοφυΐα, και εκ πρώτης όψεως δεν έχουν κατάγματα στα οστά. Ένας μόνο, είχε αιχμή βέλους καρφωμένη στον ώμο και η εξήγηση είναι πως ίσως είχε αιχμαλωτιστεί.
       
      Από την άποψη της ταφονομίας, στο σημείο αυτό της νεκρόπολης εμφανίζεται για πρώτη φορά μια συνεπής διάταξη στο χώρο, τόσο για τις ταφικές πυρές όσο και για τους κιβωτιόσχημους τάφους και σαφής προσανατολισμός Β-Ν που είναι παράλληλος με την αρχαία ακτογραμμή.
       
      Ο τελευταίος νεκρός που αποκαλύφθηκε στις 31 Μαρτίου, έχει δεμένα πόδια, πράγμα που ίσως συνδέει το πολυάνδριο της Εσπλανάδας με τους αποτυμπανισμένους που αποκαλύφθηκαν έναν αιώνα νωρίτερα, σύμφωνα με την κ. Χρυσουλάκη.
       
      Το ΚΑΣ κλήθηκε να γνωμοδοτήσει ως προς τη διατήρηση ή όχι των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στην περιοχή δενδροφύτευσης του Κέντρου, αλλά λόγω των εντυπωσιακών ευρημάτων που παρουσίασε η επικεφαλής της ανασκαφής, το ΚΑΣ αποφάσισε να κάνει αυτοψία στο χώρο και να ζητήσει την ολοκληρωμένη πρόταση της εφορίας για την από εδώ και πέρα διαχείριση του χώρου. Το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» στις συνεννοήσεις με την έφορο έχει καταστήσει σαφές ότι δεν πρόκειται να κάνει εκεί δεντροφυτεύσεις μετά τα ευρήματα όμως δεν έχει πάρει θέση για την συνολική διαχείριση του χώρου.
       
      Η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη αναφέρθηκε στην υπουργική απόφαση που προβλέπει τη δημιουργία μικρού μουσείου που θα περιλαμβάνει τα ευρήματα και σημείωσε ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει πλήρης πρόταση από την εφορία αρχαιοτήτων.
       
      Τα νέα ευρήματα παρουσιάζουν τεράστια ιστορική σημασία, γεγονός που απαιτεί τη συνεργασία της πολιτικής ηγεσίας με το Ίδρυμα, ώστε να υπάρξει κοινός σχεδιασμός για την ανάδειξη και συντήρηση των αρχαιοτήτων.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/166962/faliriko-delta-simantiki-arhaiologiki-anakalypsi-vrethike-omadikos-tafos-80-andron
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Κάθε χρόνο για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα μεγάλο μουσείο! Στην Αθήνα πραγματοποιείται κάθε άνοιξη και φέτος, τρίτη χρονιά, στις 16-17 Απριλίου.
       
      Το Open House είναι ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς για την ανάδειξη και προώθηση της αρχιτεκτονικής. Η ιδέα ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992 και μέχρι σήμερα διαδόθηκε σε πολλές πόλεις ανά την υφήλιο. Η δράση Open House προσκαλεί το ευρύ κοινό να εξερευνήσει και να κατανοήσει την αξία της αρχιτεκτονικής.
       
       
      Κάθε χρόνο για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα μεγάλο μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτίρια και την αρχιτεκτονική της. Στην Αθήνα πραγματοποιείται κάθε άνοιξη και φέτος, τρίτη χρονιά, στις 15-17 Απριλίου.
       
      Συνολικά, 91 κτίρια και χώροι στην Αθήνα ανοίγουν τις πόρτες τους το Σαββατοκύριακο 16 & 17 Απριλίου και 450 εθελοντές είναι έτοιμοι να σας ξεναγήσουν!
       

       
       
      Η συμμετοχή του κοινού στις ξεναγήσεις γίνεται με την εξής διαδικασία:
       
       
      Μελετάτε το πρόγραμμα
      Επισκέπτεστε τους χώρους που σας ενδιαφέρουν κατά τις επισκέψιμες ώρες του καθενός.
      Περιμένετε τη σειρά σας για να παρακολουθήσετε την ξενάγηση. Η είσοδος γίνεται με σειρά προτεραιότητας (με βάση τον χρόνο άφιξης σε κάθε χώρο, εντός του ωραρίου επίσκεψης) και ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
      Δεν απαιτείται κράτηση για την επίσκεψη.
       
      Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους.
       
      Οι διοργανωτές συνιστούν στους επισκέπτες να προσέλθουν εγκαίρως στα κτίρια που θέλουν να επισκεφθούν, καθώς δεν πραγματοποιούνται ξεναγήσεις μετά τη λήξη του ωραρίου, οπότε αν υπάρχει αναμονή ενδέχεται να μην καταφέρουν να παρακολουθήσουν την ξενάγηση.
       

       

       
      Οι επισκέπτες είναι υποχρεωμένοι να τηρούν και να σέβονται τις ειδικές απαιτήσεις που μπορεί να έχει κάθε χώρος προκειμένου να εισέλθουν σε αυτόν (πχ. απαγόρευση λήψης φωτογραφιών, είσοδος χωρίς παπούτσια ή με πλαστικά σακουλάκια, επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας).
       
      Οι συντελεστές της διοργάνωσης έχουν τη δυνατότητα προτεραιότητας στην παρακολούθηση των ξεναγήσεων.
       
      Δείτε τα 91 κτίρια ΕΔΩ
       
      Πηγή: http://www.enallaktikos.gr/ar24812el-open-house-diimero-dwrean-ksenagisewn-se-91-arxitektonika-aristoyrgimata-tis-athinas.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το σχέδιο προσλήψεων ενέκρινε πρόσφατα το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ , βάσει των διατάξεων του Ν.2190/1994.
       
      Υπενθυμίζεται πως ως κερδοφόρα ΔΕΚΟ, η ΕΥΔΑΠ μπορεί να πραγματοποιήσει τις προσλήψεις που επιθυμεί δίχως την έγκριση των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών και χωρίς να απαιτείται Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ).
       
      Το νέο προσωπικό θα προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ και θα απασχοληθεί με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στις εξής ειδικότητες:
       
      AΠΕ και ΤΕ:
       
      ΠΕ Διοικητικοί 5,
       
      ΠΕ Οικονομικοί 15, ΠΕ Στατιστικοί 1,
       
      ΠΕ Αναλυτές Προγραμματιστές 5,
       
      ΠΕ Χημικοί Μηχανικοί 2,
       
      ΠΕ Πολιτικοί Μηχανικοί 20,
       
      ΠΕ Τοπογράφοι Μηχανικοί 1,
       
      ΠΕ Μηχανολόγοι Μηχανικοί 4,
       
      ΠΕ Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί 2,
       
      ΠΕ Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί 7,
       
      ΤΕ Πολιτικοί Μηχανικοί 12,
       
      ΤΕ Τοπογράφοι Μηχανικοί 1,
       
      ΤΕ Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί 3,
       
      ΤΕ Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί 3,
       
      ΤΕ Μηχανολόγοι Μηχανικοί 2,
       
      ΤΕ Προγραμματιστές 3,
       
      ΤΕ Διοικητικοί 2 και
       
      ΤΕ Οικονομικοί 15.
       
      AΔΕ και ΥΕ:
       
      ΔΕ Μηχανολόγοι 5,
       
      ΔΕ Ηλεκτρολόγοι 15,
       
      ΔΕ Τεχνίτες Αυτοκινήτων 3,
       
      ΔΕ Δομικών Εργων 12,
       
      ΔΕ Οδηγοί C Κατηγορίας 25,
       
      ΔΕ Οδηγοί C, D Κατηγορίας 5,
       
      ΔΕ Γραμματείς 5,
       
      ΔΕ Καταμετρητές 25,
       
      ΔΕ Φύλακες 20,
       
      ΔΕ Προσωπικό Η/Υ 2
       
      ΥΕ Εργάτες 75 και
       
      ΥΕ Αποθηκάριοι 5.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/171839-300-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BB%CE%AE%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%95%CE%A5%CE%94%CE%91%CE%A0#.Vw1CBvmLTDc
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Ηταν στα τέλη της δεκαετίας '90 όταν η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Τελ Αβίβ Plaza Center έκανε την είσοδό της στην Ελλάδα, με το φιλόδοξο στόχο να αναπτύξει συνολικά, σε βάθος χρόνου, περί τα 10 εμπορικά κέντρα στη χώρα μας.
       
      Μετά από 16 χρόνια, έχοντας αντιμετωπίσει ουκ ολίγα προβλήματα- γραφειοκρατικά, αρχαιολογικά, αδειοδοτικά- και υπό το βάρος πλέον των δικών της οικονομικών υποχρεώσεων, η εταιρεία εγκαταλείπει τη χώρα μας με χασούρα αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και μία (ακόμη) επένδυση για την ελληνική πραγματικότητα, η οποία έμεινε στα χαρτιά.
       
      Την περασμένη Παρασκευή η Plaza Centers ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην υπογραφή προσυμφώνου για την πώληση, έναντι 4,7 εκατ. ευρώ, του ακινήτου που απέκτησε το 1999 και φιλοξενούσε κατά το παρελθόν το εργοστάσιο της εταιρείας ΒΙΣ. Η εξέλιξη αυτή συνδέεται με την προσπάθεια αναδιάρθρωσης των υποχρεώσεών της εταιρείας, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια.
       
      H σχεδιαζόμενη επένδυση για το εμπορικό κέντρο Piraeus Plaza πηγαίνει πίσω στο 1999, όταν η ΒΙΣ είχε αποφασίσει να αξιοποιήσει την πρώην παραγωγική της μονάδα για τη δημιουργία του μεγαλύτερου- τότε- εμπορικού κέντρου της χώρας. Ηταν η εποχή που διαφαινόταν μεγάλη ανάπτυξη του εγχώριου real estate, λόγω των υψηλών προσδοκιών που είχαν δημιουργηθεί στον κλάδο των ακινήτων, με το βλέμμα των επίδοξων επενδυτών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
       
      Oι δύο πλευρές συνέστησαν κοινή εταιρεία, την Helios Plaza, ωστόσο λίγο αργότερα η ΒΙΣ αποχώρησε από το εγχείρημα με τίμημα 5,5 εκατ. ευρώ, αφού η επένδυση, έμελλε να αντιμετωπίσει εξ' αρχής μεγάλα προβλήματα που είχαν να κάνουν κυρίως με τα αρχαιολογικά προβλήματα του ακινήτου στην οδό Πειραιώς και τη δύσκολη διαδικασία των αδειοδοτήσεων.
       
      Οι μεταθέσεις των χρονοδιαγραμμάτων ήταν συνεχείς, όπως συνεχείς ήταν και οι προσπάθειες των Ισραηλινών να βρούν στη συνέχεια συνεταίρους και χρηματοδότες. Ενδεικτικά, οι εργασίες ήταν να ξεκινήσουν το 2002 με την προοπτική το έργο να βρίσκεται σε λειτουργία έως το τέλος του 2004.
       
      Το project της Πειραιώς, συνολικού ύψους περί τα 50 εκατ. ευρώ περιελάμβανε τη δημιουργία εμπορικού- ψυχαγωγικού κέντρου συνολικής επιφάνειας 38.000 τ.μ. σε έκταση 15 στρεμμάτων επί της οδού Πειραιώς με 700 θέσεις στάθμευσης, πάνω από 120 καταστήματα, πολυκινηματογράφο, πολυκατάστημα, χώρους εστίασης κ.τ.λ..
       
      Οι προσπάθειες της Plaza Centers συνεχίστηκαν- αν και σε πιο αργό ρυθμό αφού η εταιρεία επικεντρώθηκε τελικά σε άλλες αγορές ανά την Ευρώπη- καθ'όλη τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, για να έρθει το 2010 η συμφωνία διακρατικού χαρακτήρα με την κινεζική κατασκευαστική Beijing Chang Cheng Corporation Company (BCEGI) για τη δημιουργία στο ακίνητο ενός μικτού project που θα περιελάμβανε και ξενοδοχειακή μονάδα.
       
      Η εν λόγω συμφωνία είχε ενταχθεί στο πλαίσιο 13 γενικότερων συμφωνιών οικονομικής και διακρατικής συνεργασίας που είχαν υπογραφεί μεταξύ των τότε κυβερνήσεων Ελλάδας (Γ. Παπανδρέου) και Κίνας (Γουέν Τζιαμπάο) και περιελάμβαναν ακόμη συνεργασίες για τα ελληνικά λιμάνια, το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, τα ελληνικά αεροδρόμια με έμφαση το Καστέλι στην Κρήτη κ.τ.λ..
       
      Παρά τις όποιες προσπάθειες και εξαγγελίες, το Piraeus Plaza παρέμεινε πάντα στα χαρτιά, με το μεγάλο αγκάθι να εντοπίζεται σε αρχαιολογικά θέματα και στις χρήσεις γής της περιοχής, ενώ στη συνέχεια ήρθαν και τα προβλήματα στα χρηματοοικονομικά της ίδιας της Plaza Centers, τα οποία συνεχίζονται ως σήμερα- εξ' ού άλλωστε και η πώληση τώρα του ακινήτου.
       
      Παρόλ' αυτά, οι προσπάθειες των Ισραηλινών για επέκτασή τους στην ελληνική αγορά ακινήτων, συνεχίστηκαν: Ο μητρικός όμιλος Elbit εμφανίστηκε εκ νέου, αυτή τη φορά το 2012 και παρά τα εσωτερικά (χρηματοοικονομικά) του προβλήματα, ως ένας από τους διεκδικητές στη διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού που κατέληξε, ως γνωστόν, στη Lamda Development.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/ependuseis/280101-to-adokso-telos-mias-sxediazomenis-ependisis-50-ekat-eiro-stin-odo-peiraios
      Περισσότερα...

      1

    • nk3894

      Από τις αρχές του 2011, λόγω της έναρξης εφαρμογής της υποχρεωτικής έκδοσης, κατά περιπτώσεων, Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), οι έννοιες της ενεργειακής επιθεώρησης και του ενεργειακού επιθεωρητή, εισχώρησαν στην καθημερινότητα μας. Στα πλαίσια της γενικότερης οικονομικής κρίσης, πολλοί θεώρησαν πως ο μόνος στόχος του ΠΕΑ είναι η ακόμα μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση των πολιτών.
       
      Αυτό, όμως, ισχύει μόνο εάν κάνει κανείς το λάθος να καταφύγει σε ενεργειακή επιθεώρηση απλώς για την εναρμόνιση με τις νέες νομικές συνθήκες. Για όσους όμως αντιληφθούν την ουσία της ενεργειακής επιθεώρησης τότε μάλλον θα διαπιστώσουν ότι το κέρδος που θα αποκομίσουν είναι μεγαλύτερο από το ποσό που θα καταβάλλουν για την πραγματοποίηση της.
       
      Άλλωστε, στις περισσότερες χώρες του Δυτικού κόσμου εφαρμόζονται ενεργειακές επιθεωρήσεις και παντού το ζητούμενο είναι να βρεθούν τρόποι που θα ελαχιστοποιούν την ενεργειακή κατανάλωση των κτηρίων, καθώς ο κτηριακός τομέας ευθύνεται για τη μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας.
      Πιο συγκεκριμένα σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή [1] ο κτηριακός τομέας είναι υπεύθυνος για το 41% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας. Αναλυτικότερα, στα ευρωπαϊκά κτήρια, η θέρμανση και το ζεστό νερό χρήσης καταναλώνουν το 79% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας. Η ενέργεια που καταναλώνεται για ψύξη, είναι ένα μικρό ποσοστό της συνολικής κατανάλωσης, ωστόσο οι απαιτήσεις για ψύξη των κτηρίων αυξάνονται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.
       

       
      Ανάλογα ποσοστά ισχύουν και για την περίπτωση της Ελλάδας, για το 37% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας ευθύνεται ο κτηριακός τομέας [2]. Αν και είναι χώρα μεσογειακή με μικρές σχετικά απαιτήσεις σε θέρμανση, η παλαιότητα των κτηρίων αυξάνει το ποσοστό της κατανάλωσης ενέργειας στα κτήρια. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που διενήργησε η ΕΛΣΤΑΤ [3] για κατοικίες (από το σύνολο των κτηρίων στην Ελλάδα, το 73% είναι κατοικίες) το 43,7% των κατοικιών έχει κατασκευαστεί στις δεκαετίες ’60 και ’70 και μόλις το 18,6% από το 2000 και μετά.
       
      Συνεπώς, στην πλειοψηφία τους οι ελληνικές κατοικίες δε διαθέτουν θερμομόνωση (σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, μόνο 5/10 κατοικίες διαθέτουν θερμομόνωση) και είναι εξοπλισμένες με παλιές ηλεκτρομηχανολογικές (Η/Μ) εγκαταστάσεις, παρουσιάζοντας χαμηλή ενεργειακή απόδοση.
       

       
      Γεγονός που φαίνεται και από τις ανάγκες για θέρμανση, αυτές ανέρχονται περίπου στο 70% της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης για αγροτικές περιοχές και 60% για τις αστικές. Για το ζεστό νερό χρήσης το ποσοστό είναι 6,30% για τις αστικές περιοχές. Η κατανάλωση ενέργειας για τις οικιακές συσκευές, το φωτισμό και τον κλιματισμό ανέρχεται στο 16.5% του συνολικού ενεργειακού ισοζυγίου για τις αστικές περιοχές [3].
       

       
      Συνεπώς, τα κτήρια αποτελούν ένα μεγάλο ενεργειακό καταναλωτή. Ταυτοχρόνως, όμως, διαθέτουν υψηλό δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας. Με τη χρήση κατάλληλων τεχνικών και οικονομικά αποτελεσματικών τεχνολογιών είναι δυνατή η επίτευξη σημαντικής βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας τους, μείωση του λειτουργικού τους κόστους και βελτίωση της ποιότητας του εσωτερικού περιβάλλοντος. Για παράδειγμα, ένα καινούργιο κτήριο 100τμ χρειάζεται κατά μέσο όρο ετησίως 300-500lt πετρέλαιο θέρμανσης (περίπου 350€), ενώ ένα παλιό κτήριο, ίδιας επιφάνειας καταναλώνει κατά μέσο όρο ετησίως 2500lt (περίπου 1750€). Βλέπουμε δηλαδή ότι η ενεργειακή αναβάθμιση ενός παλιού κτηρίου μπορεί να μας εξοικονομήσει ένα σημαντικό χρηματικό ποσόκαι είναι μια επένδυση που θα αποσβεστεί μέσα σε 3 έως 5 χρόνια.
       
      Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας είναι βασική προτεραιότητα της εθνικής και ευρωπαϊκής ενεργειακής πολιτικής. Από το 2009 έχει θεσπιστεί ο ευρωπαϊκός στόχος για 20% βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας για όλα τα κράτη μέλη της ένωσης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι σε θέση να επιβάλει πρόστιμο σε ένα κράτος μέλος που παραλείπει να εισαγάγει «κατάλληλα μέτρα» για να ανταποκριθεί στον παραπάνω στόχο.
       
      Σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο δράσης που υπέβαλε ο ΥΠΕΚΑ το 2013 [4], για την επίτευξη του εθνικού στόχου εξοικονόμησης ενέργειας αναμένεται να έχει πολύ σημαντική συμβολή η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτήρια. Ο νέος εθνικός στόχος εξοικονόμησης ενέργειας για την περίοδο 2014-2020 διαμορφώνεται σωρευτικά σε 38 TWh. Στα κτήρια, τα διάφορα πολιτικά μέτρα στοχεύουν σε μια εξοικονόμηση ενέργεια της τάξης των 7TWh μέχρι το 2020.
       
      Επιπρόσθετα, η άνοδος της τιμής του πετρελαίου και η γενικότερη οικονομική κρίση ωθούν διαρκώς τους ιδιοκτήτες ακινήτων προς την κατεύθυνση της ενεργειακής επιθεώρησης των κτηρίων με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής κατανάλωσής τους και τη μείωση των δαπανών που αυτά επιφέρουν. Η ενεργειακή αναβάθμιση έχει αναχθεί σε επιτακτική ανάγκη και επικεντρώνεται κυρίως σε εκ των υστέρων επεμβάσεις σε υπάρχοντα, αρκετά παλιά συνήθως, κτήρια. Πρέπει να τονιστεί ότι οι επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας δεν έχουν μόνο χαρακτήρα ανάγκης αλλά κι επένδυσης καθώς όχι μόνο αποσβένουν ταχύτατα λόγω της μείωσης των απαιτούμενων παγίων διαβίωσης αλλά αυξάνουν και την αξίατου ακινήτου.
       
      Κάτω από αυτό το κλίμα, ήδη από τον Ιανουάριο του 2006, έχουν θεσπιστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Οδηγίες για την προώθηση της Ενεργειακής απόδοσης των κτηρίων εντός της Ένωσης. Οι Ευρωπαϊκές οδηγίες έχουν μετατραπεί σε νόμους στην ελληνική νομοθεσία και έχει εκδοθεί και ο κανονισμός ενεργειακής απόδοσης κτηρίων (ΚΕΝΑΚ).Τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και η Ελλάδα με έκθεση τους παρουσιάζουν την επίδραση που είχαν τα παραπάνω μέτρα στην τελική κατανάλωση ενέργειας του κτηριακού τομέα.
      Σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας [2] ο δείκτης ενεργειακής απόδοσης των κατοικιών (ODEX) στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 14%, μεταξύ των ετών 2000 και 2013. Από το 2000 μέχρι το 2013 υπήρχε μείωση 31% στην ενεργειακή κατανάλωση για τη θέρμανση των κατοικιών που είναι και η πιο ενεργοβόρα λειτουργία σε μια κατοικία. Συνολικά ο δείκτης της ενεργειακής απόδοσης στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 14% κυρίως λόγω των μέτρων ενεργειακής απόδοσης που άρχισαν να εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια αλλά και λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει αναγκάσει τους χρήστες των κατοικιών να αντιδράσουν και να προσαρμόσουν τις συνήθειες και τις πρακτικές τους για να μειώσουν το ενεργειακό κόστος.
       
      Σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο [5], η ενεργειακή απόδοση των κατοικιών αυξήθηκε κατά 30% μεταξύ του 1990 και 2013, με ετήσιο ρυθμό 1,5%. Το μεγαλύτερο μέρος της προόδου σε αυτόν τον τομέα οφείλεται στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης για θέρμανση των χώρων. Όπως τονίζεται στην έκθεση, η βελτίωση συνέβη ως αποτέλεσμα της καλύτερης θερμικής απόδοσης των κτηρίων, που ενθαρρύνθηκε από τα υποχρεωτικά πρότυπα απόδοσης για τα νέα κτήρια, την αύξηση της διείσδυσης των λεβήτων συμπύκνωσης και αντλιών θερμότητας, καθώς και τη θερμική ανακαίνιση των υφιστάμενων κατοικιών.
       
      Συνεπώς, η ενεργειακή επιθεώρηση των ελληνικών κτηρίων όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που υπάρχουν μέχρι σήμερα αφενός κρίνεται αναγκαία και αφετέρου αποδεδειγμένα μπορεί να επιφέρει οφέλη σε ατομικό και εθνικό επίπεδο. Τα οφέλη αυτά είναι: 1) οικονομικό κέρδος, 2) καλύτερες περιβαλλοντικές συνθήκες των κτηρίων, 3) κοινωνικά οφέλη, καθώς θα ωφεληθούν πολλές οικογένειες που ζουν σε καθεστώς ενεργειακής φτώχειας και τέλος 4) βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών.
       
      [1] Ευρωπαική Επιτροπή. https://ec.europa.eu
      [2] ΚΑΠΕ (2015), Energy Efficiency trends and policies in Greece, Αθήνα
      [3] Ελληνική Στατιστική Αρχή, (2013), Έρευνα κατανάλωσης ενέργειας στα νοικοκυρία 2011-2012, Αθήνα.
      [4] ΥΠΕΚΑ. http://www.ypeka.gr/
      [5]European Environment Agency, ( 2016), Progress on energy efficiency in Europe
       
      Πηγή: http://energycert.gr/energiaki-epitheorisi-anagh-kai-oxi-apla-mia-grafeiokratiki-diadikasia/
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.