Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Στην ενεργοποίηση έξι προσκλήσεων στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 112.735.000 ευρώ προχωρούν άμεσα, το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ΕΤΠΑ & ΤΑ, σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
       
      Οι προσκλήσεις είναι στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και συγκεκριμένα οι δράσεις που ενεργοποιούνται είναι:
       
      1. «Εφαρμογή συστημάτων αφαλάτωσης για την ικανοποίηση αναγκών σε νησιωτικές ή παράκτιες περιοχές με ειδικές τοπικές συνθήκες και κλιματικές συνθήκες καθώς και σε νησιά - τουριστικούς πόλους με υψηλό κόστος μεταφοράς νερού», προϋπολογισμού 16.000.000 ευρώ. Προβλέπεται η χρηματοδότηση εγκαταστάσεων αφαλάτωσης θαλασσινού και υφάλμυρου νερού με τα αναγκαία έργα υδροληψίας και διάθεσης παραπροϊόντων, καθώς και νέο δίκτυο μεταφοράς αφαλατωμένου νερού με τα απαραίτητα αντλιοστάσια και δεξαμενές αποθήκευσης.
       
      2. «Αποκατάσταση ρυπασμένων χώρων από Βιομηχανικά Επικίνδυνα Απόβλητα», προϋπολογισμού 8.000.000 ευρώ. Με την πρόσκληση αυτή θα χρηματοδοτηθούν έργα απορρύπανσης κτιριακών εγκαταστάσεων, μηχανολογικού εξοπλισμού και περιβάλλοντος χώρου, ρυπασμένων από επικίνδυνα απόβλητα σε εγκαταλελειμμένα μεταλλεία αμιάντου. Προβλέπεται η εκτέλεση εργασιών εξυγίανσης ρυπασμένου περιβάλλοντος χώρου και αποκατάστασης των αποθέσεων επεξεργασμένου αμιαντούχου πετρώματος καθώς και η κατασκευή χώρου υγειονομικής ταφής (ΧΥΤ) των αποβλήτων που προκύπτουν από τις εργασίες απορρύπανσης και εξυγίανσης.
       
      3. «Αποκατάσταση ρυπασμένων χώρων ΥΠΕΘΑ», προϋπολογισμού 5.000.000 ευρώ. Στο πλαίσιο της πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν έργα συλλογής, εξυγίανσης - αποκατάστασης ρυπασμένων εδαφών σε στρατιωτικές μονάδες και αεροδρόμια, προς περιβαλλοντική αποκατάσταση της πληγείσας περιοχής και του τοπίου. Επίσης θα χρηματοδοτηθούν έργα ορθολογικής περιβαλλοντικής διαχείρισης αποβλήτων για την προστασία και αποκατάσταση των εδαφών αυτών.
       
      4. «Έργα ύδρευσης», προϋπολογισμού 30.000.000 ευρώ. Με την πρόσκληση αυτή θα χρηματοδοτηθούν έργα κατασκευής ταμιευτήρων νερού, έργα υδροληψίας, διυλιστήρια νερού καθώς και η κατασκευή νέων εξωτερικών υδραγωγείων.
       
      5. «Ανάπτυξη και εφαρμογή μέτρων διαχείρισης των κινδύνων πλημμυρών», προϋπολογισμού 4.735.000 ευρώ. Θα χρηματοδοτηθούν οι μελέτες που απαιτούνται για την ορθή εφαρμογή της Οδηγίας 2007/60/ΕΚ σε ότι αφορά στα Σχέδια Διαχείρισης των Κινδύνων πλημμύρας σε επίπεδο λεκανών απορροής των υδατικών διαμερισμάτων της χώρας.
       
      6. «Ολοκλήρωση των υποδομών συλλογής και επεξεργασίας αστικών λυμάτων στους οικισμούς Γ προτεραιότητας», προϋπολογισμού 49.000.000 ευρώ.
       
      Οι προσκλήσεις αναρτώνται στα εξής site:
       
      www.espa.gr
      www.epep.gr/content/ep_ymeperaa
      www.epperaa.gr
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/oikonomia/arthro/ypan_6_proskliseis_gia_erga_metaforon_periballontos_meso_tou_neou_espa-64357146/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στα μέσα του 19ου αιώνα η βιομηχανική επανάσταση συντάρασσε την Ευρώπη. Μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την καρδιά των γεγονότων, μια μικρή πόλη του ευρωπαϊκού Νότου, η Αθήνα, προσπαθούσε εναγωνίως να συμβαδίσει με τις εξελίξεις:
       
       
      Με διάταγμα του βασιλιά Οθωνα και κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης, το νεοσύστατο ελληνικό κράτος παραχωρούσε στον Γάλλο Φραγκίσκο Φεράλδι το δικαίωμα σύστασης και εκμετάλλευσης του πρώτου εργοστασίου φωταερίου στη χώρα· σκοπός του ήταν ο φωτισμός της Αθήνας. Το εργοστάσιο της Γαλλικής Εταιρίας Αεριόφωτος ξεκίνησε να χτίζεται το 1857 και έμελλε να φωτίζει τους αθηναϊκούς δρόμους για τα επόμενα εξήντα χρόνια. Με παραλλαγές, προσθήκες, αλλαγές ιδιοκτησίας οι φούρνοι του θα λειτουργούσαν μέχρι το 1984, οπότε και έσβησαν οριστικά.
       
      Η ανέγερση του εργοστασίου υλοποιήθηκε σε ένα κομβικό σημείο της πόλης, πάνω στον άξονα προς Πειραιά: Στο Γκάζι, εκεί όπου σήμερα φιλοξενείται η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Η ιστορία αυτή, όπως και τα όσα ακολούθησαν, παραμένουν ζωντανά στις μνήμες των κατοίκων χάρη στα απομεινάρια των εγκαταστάσεων που τις δεκαετίες 1990 και 2000 επισκευάστηκαν, αποκαταστάθηκαν και αξιοποιήθηκαν για πολιτιστική χρήση.
       
      Η διαδικασία ανασύστασης αυτής της παλιάς όψης της Αθήνας συνεχίζεται στο Γκάζι. Πριν από λίγες ημέρες άνοιξε τις πύλες του στο κοινό ο πύργος του Νέου Υδαταερίου, ενός σπάνιου δείγματος βιομηχανικής κληρονομιάς που κατασκευάστηκε το 1952 από γερμανική εταιρεία για να προωθήσει την παραγωγή υδαταερίου με νέα τεχνολογία. Το υδαταέριο -ένα αέριο που παράγεται από την ανάμιξη κωκ με ατμό- λειτουργούσε συμπληρωματικά στην παραγωγή φωταερίου από λιθάνθρακα μειώνοντας το τελικό κόστος.
       
      Eξοπλισμός
       

       
      Στο κτίσμα διαφυλάσσεται το μεγαλύτερο μέρος του μηχανολογικού του εξοπλισμού ενώ είναι το μοναδικό κτίριο παραγωγής υδαταερίου που διασώζεται στην Ευρώπη. Το Νέο Υδαταέριο, το οποίο φιλοδοξεί να γίνει πόλος έλξης για Ελληνες και τουρίστες, μικρούς και μεγάλους, είναι το ψηλότερο κτίριο της Τεχνόπολης και ο πύργος του, ο οποίος αγγίζει τα 30 μέτρα σε ύψος, λειτουργεί πλέον ως παρατηρητήριο προσφέροντας μια μοναδική θέα 360° από την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό μέχρι τα δυτικά προάστια και το Αιγάλεω, το Φάληρο και την Καστέλα. Με γυμνό μάτι ή και κιάλια...
       
      Μέσω μιας διαδραστικής οθόνης οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν ένα μοναδικό δείγμα βιομηχανικής κληρονομιάς, να μάθουν περισσότερα για τα τοπόσημα που βλέπουν με γυμνό μάτι και να ενημερωθούν για προτεινόμενες διαδρομές στο κέντρο της πόλης.
       
      Το Νέο Υδαταέριο αποτελεί τμήμα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου που ιδρύθηκε πριν από τρία χρόνια. Ενός Μουσείου που ξεκίνησε τη λειτουργία του με στόχο την ανάδειξη και την προστασία του παλιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας, που παρείχε ενέργεια και φωτισμό στην πρωτεύουσα για περίπου 130 χρόνια. Η επίσκεψη σε αυτό το μνημείο βιομηχανικής κληρονομιάς περιλαμβάνει έναν μουσειακό περίπατο με 13 στάσεις σε συγκεκριμένα σημεία του εργοστασίου, ενώ το Νέο Υδαταέριο αποτελεί την πιο πρόσφατη, 14η στάση.
       
      Από τις 16 Απριλίου έως τις 14 Οκτωβρίου 2016, ο πύργος του Νέου Υδαταερίου θα είναι επισκέψιμος τις ημέρες Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή ώρες 10.00-17.00 και τις Πέμπτες από τις 10.00 ως τις 21.00. Από τα μέσα Οκτωβρίου και για όλη τη χειμερινή περίοδο το ωράριο θα υποστεί τροποποιήσεις. Κατά τις νυχτερινές του επισκέψεις το κοινό θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει εκτός άλλων και τα αεροφυλάκια Δ4, Δ5 και Δ16, τα οποία φωτίστηκαν πρόσφατα με την υπογραφή του Γιώργου Τέλλου, του Ελληνα που πριν από δύο χρόνια είχε φωτίσει τη Medal Plaza στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι.
       

       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/zontanepse_ksana_o_pyrgos_tis_texnopolis-64357561/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εντείνεται ο ανταγωνισμός στον σιδηρόδρομο μετά την κατάθεση στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και από δεύτερη εταιρεία, την Piraeus Europe Asia Rail Logistics, αιτήματος για απόκτηση αδείας δραστηριοποίησης στο ελληνικό δίκτυο.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία, με έδρα τη Μ. Βρετανία, υπέβαλε το αίτημα στη ΡΑΣ πριν από περίπου δέκα ημέρες και αναμένει να της δοθεί το «πράσινο φως», ώστε να εκκινήσουν οι διαδικασίες αδειοδότησής της σε έναν μήνα. Εάν τελικά εγκριθεί το αίτημα από τη Ρυθμιστική Αρχή, θα είναι η τρίτη εταιρεία μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Rail Cargo Logistics Goldair (ελληνοαυστριακών συμφερόντων) που θα μπορεί να κινείται στο δίκτυο.
       
      Η Cosco
       
      Αξίζει να αναφερθεί ότι σε ερώτηση της «Ν» στελέχη της Cosco ανέφεραν ότι θα έχουν στενή συνεργασία με την Piraeus Europe Asia Rail Logistics, σημειώνοντας πως η εταιρεία συνεργάζεται στενά με τους σιδηροδρόμους των Σκοπίων και της Σερβίας. Ωστόσο, τα ίδια στελέχη έσπευσαν να διαχωρίσουν το θέμα από τη συμμετοχή ή μη της κινεζικής εταιρείας στην εν εξελίξει διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από την άλλη πλευρά, στελέχη της σιδηροδρομικής αγοράς επισήμαιναν: «Με την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, κάποιοι διαβλέπουν ευκαιρίες στις συνδυασμένες μεταφορές».
       
      Πάντως, με δεδομένο τις αρνητικές εξελίξεις των κλειστών συνόρων για 19η ημέρα, το δεύτερο μεγαλύτερο στρατηγικό πλεονέκτημα που έχει η χώρα μετά τον τουρισμό, δηλαδή η γεωγραφική της θέση ως πύλη εισόδου για τη μεταφορά των ασιατικών προϊόντων προς την Ευρώπη, βάζει σε κίνδυνο τόσο την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πλέον έχει ανταγωνιστές, όσο και αυτό καθαυτό το εγχείρημα. Μερικές εβδομάδες προτού καταλήξει η νέα προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στις 31 Μαΐου, το τοπίο της ιδιωτικοποίησής της παραμένει θολό.
       
      Η δυνατότητα εξασφάλισης άδειας για νέα εμπορική σιδηροδρομική εταιρεία δίνει στην υπόθεση χαρακτήρα θρίλερ, αφού η εν λόγω ιδιωτικοποίηση αποτελεί όχι μόνο μνημονιακή υποχρέωση, αλλά και μέρος του διακανονισμού μεταξύ Αθήνας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη διαγραφή χρεών ύψους 750 εκατ. ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχουν κριθεί ως κρατική ενίσχυση. Η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα κριθεί από το εάν θα εμφανιστεί, όπως πιθανολογείται, κινεζικό υποψήφιο σχήμα. Ομως η κινεζική συμμετοχή, η οποία είναι άγνωστο εάν θα γίνει από την Cosco ή άλλον κινεζικό όμιλο ή κοινοπραξία, φαίνεται πως δεν έχει ακόμα αποφασιστεί από το Πεκίνο.
       
      Για την απόφαση αυτή θα συνεκτιμηθούν οι άλλες επενδυτικές κινήσεις του Πεκίνου στην Ελλάδα και ειδικότερα η απόκτηση της καταστατικής πλειοψηφίας του ΟΛΠ, αλλά και η προοπτική ελέγχου του Θριάσιου εμπορευματικού κέντρου. Ως βασικό κίνητρο για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από όμιλο κινεζικών συμφερόντων αναφέρονται οι συμφωνίες που έχει συνάψει η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά με την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία για την προώθηση φορτίων πελατών της, όπως των Hewlett Packard, Huawei, Sony και Cisco, μεταφέροντας 26 τρένα κάθε μήνα. Τα 16 τρένα είναι της Sony, τα οκτώ της HP και τα υπόλοιπα δύο της Huawei και της Cisco.
       
      Αντικίνητρα
       
      Αντιθέτως, ως αντικίνητρα αναφέρονται οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει συμβατικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εκμίσθωση και συντήρηση του τροχαίου υλικού. Επισημαίνεται ότι η HP από τον Νοέμβριο του 2015 εξετάζει το ενδεχόμενο να επιλέξει μόνιμα τη μεταφορά των προϊόντων της από τον Πειραιά στο λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία και από εκεί με σιδηρόδρομο στην Τσεχία. Ανάλογες σκέψεις έχουν γίνει και από την ΖΤΕ και την Huawei, οι οποίες έχουν συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είδαν τα προϊόντα τους να μένουν ακινητοποιημένα για μέρες στα σύνορα με τα Σκόπια.
       
      Αν τελικά οι τρεις εταιρείες υλοποιήσουν το εναλλακτικό σχέδιο που εξετάζουν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χάνει τους μεγαλύτερους πελάτες της και κινδυνεύει να γίνει και πάλι ελλειμματική, ενώ ακόμα μεγαλύτερο θα είναι το πλήγμα για την ελληνική οικονομία αν η HP κάνει πίσω για τον διπλασιασμό του όγκου διακίνησης εμπορευμάτων μέσα από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και την κατασκευή κέντρου μεταποίησης στη χώρα μας, που είχε συμφωνηθεί σε συνάντηση της ηγεσίας της εταιρείας με τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/treno/item/34370-europe-asia-rail-logistics-o-neos-antagonistis-tis-trainose
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για όσους αγαπούν τους χάρτες η Αθήνα αποτελεί μία ιδιαίτερα ευτυχή περίπτωση: η ακτινοβολία της ως γενέτειρας της δημοκρατίας, δημιούργησε από παλιά έντονο ενδιαφέρον για την αποτύπωσή της όχι μόνον με εικόνες (χαρακτικά, φωτογραφίες κ.ά.) αλλά και με χάρτες.
       
      Υπάρχουν πάμπολλοι χάρτες της από διάφορες εποχές σε μουσεία, βιβλιοθήκες, ιδιωτικές συλλογές και αλλού. Ωστόσο, ανάμεσα σε όλους αυτούς εύκολα ξεχωρίζει κανείς τους «Χάρτες της Αττικής», μια σειρά χαρτών που δίνει με εκπληκτική λεπτομέρεια την εικόνα ολόκληρης της Αττικής κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα.
       
      Κινητήρια δύναμη πίσω από τους «Χάρτες της Αττικής» ήταν ο γερμανός ιστορικός, τοπογράφος, αρχαιολόγος και φιλέλληνας Έρνστ Κούρτιους (Ernst Curtius). Έχοντας ήδη πραγματοποιήσει μια πρώτη χαρτογράφηση της Αθήνας και των γύρω περιοχών το διάστημα 1862-1868, που οδήγησε στην έκδοση μιας σειράς 7 χαρτών με τον τίτλο «Topographie von Athen», και έχοντας συμβάλλει στην ίδρυση του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου στην Αθήνα στα 1874, ο Κούρτιους οραματίστηκε τη λεπτομερή χαρτογράφηση των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σύνολο της Αττικής γης.
       
      Ήταν ένα εξαιρετικά φιλόδοξο έργο, που το νεαρό Ελληνικό κράτος δεν είχε ούτε τα μέσα ούτε την τεχνογνωσία να πραγματοποιήσει. (Η γνωστή Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού ιδρύθηκε αρκετά αργότερα, το 1895.) Ωστόσο ο Κούρτιους κατόρθωσε να πείσει τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου της Πρωσίας να αποσπάσει για αυτόν το σκοπό μια ομάδα επιστημόνων της Τοπογραφικής Υπηρεσίας του πρωσικού στρατού με επικεφαλής τον Γιόχαν Άουγκουστ Κάουπερτ (Johann August Kaupert), έναν από τους πιο σημαντικούς χαρτογράφους της εποχής.
       

       
       
      Δείτε τους χάρτες
       
      Η Αθήνα, ο Πειραιάς και οι γύρω περιοχές… Δείτε σε διαδραστική μορφή τους σχετικούς χάρτες του Κάουπερτ πάνω στο σύγχρονο τοπίο (Ο χάρτης του κέντρου και των γύρω περιοχών είναι σε μεγαλύτερη ανάλυση…)
       
      Το κέντρο και τα γύρω: http://athensopenmuseum.com/chartes-tis-attikis-tou-kaoupert-to-kentro-tis-athinas-kai-oi-gyro-synoikies-sta-teli-tou-19ou-aiona/
       
      Το αθηναϊκό πεδίο: http://athensopenmuseum.com/chartes-tis-attikis-tou-kaoupert-to-athinaiko-pedio-sta-teli-tou-19ou-aiona/
       
       
      Στήνοντας εξαρχής το τοπογραφικό υπόβαθρο και «οργώνοντας» με τα πόδια το αττικό τοπίο, η ομάδα χρειάστηκε δύο δεκαετίες (1875-1894) για να ολοκληρώσει το έργο της. Μια πρώτη σειρά 12 χαρτών κλίμακας 1:25.000 κυκλοφόρησε το 1878 με τίτλο «Atlas von Athen», ενώ ολόκληρο το έργο εκδόθηκε σταδιακά στο διάστημα 1881-1904 με τον τίτλο «Karten von Attica». Και μόνο οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί: στην τελική μορφή το έργο περιλαμβάνει 24 φύλλα (διαστάσεων 54×58 εκ.) με κλίμακα 1:25.000, 4 φύλλα σε κλίμακα 1:12.500, 11 μικρότερα φύλλα (28×29 εκ.) με κλίμακα 1:100.000, ένα μεγάλο φύλλο (81×103 εκ.) με χάρτη ολόκληρης της Αττικής σε κλίμακα 1:100.000 και τέλος έναν ογκώδη τόμο 280 σελίδων με επεξηγηματικά κείμενα και ευρετήριο.
       
      Λεπτομέρεια από τους Χάρτες της Αττικής του Κάουπερτ.
      Λεπτομέρεια από τους χάρτες: Οι δύο λίμνες των Ρειτών στο Σκαραμαγκά (τονισμένες με μπλε από εμάς). Σήμερα διατηρείται μόνο η νότια, περισσότερο γνωστή ως λίμνη Κουμουνδούρου.
       

       
      Βασικά, οι «Χάρτες της Αττικής» είναι τοπογραφικοί χάρτες μεγάλης ακρίβειας ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, οι οποίοι παράλληλα περιλαμβάνουν και έναν εκπληκτικό πλούτο πληροφοριών: γεωφυσικά στοιχεία που σήμερα δεν υπάρχουν πια (θυμηθείτε τα ποτάμια και τους λόφους που χάθηκαν με την ανάπτυξη της Αθήνας), παλιούς οικισμούς, δρόμους, εκκλησίες, καλλιέργειες, τοπωνύμια και πάνω από όλα λεπτομερή αρχαιολογική πληροφορία με μνημεία, κάθε λογής ερείπια, τάφους, αρχαία λατομεία ή ορυχεία κ.ά. Πολλά από αυτά τα αρχαία έχουν έκτοτε χαθεί, και όχι μόνον τις τελευταίες δεκαετίες της ανάπτυξης…
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι οι χάρτες αυτοί παρέμειναν σε χρήση μέχρι και τη δεκαετία του 1930, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν συγκεντρώσει ξανά των ενδιαφέρον κάθε λογής επιστημόνων (αρχαιολόγων, περιβαλλοντολόγων, πολεοδόμων, λαογράφων κ.ά.). Σίγουρα συνοδεύουν ιδανικά το φωτογραφικό υλικό μας, γι’ αυτό έχουμε περιλάβει δύο επίπεδά τους στους διαδραστικούς χάρτες μας: το πρώτο καλύπτει την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, ενώ το δεύτερο καλύπτει το κέντρο της πόλης με ακόμη μεγαλύτερη λεπτομέρεια…
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας του στο εξωτερικό εξετάζει το 39% των ελληνικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με έρευνα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Endeavor Greece.
       
      Συνολικά, περισσότερες από 9.000 μικρές, μεσαίες και μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις αξιολογούν αυτήν τη στιγμή τα συν και πλην της μεταφοράς τους σε χώρα του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, σε ποσοστό 15%, οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι έχουν ήδη μεταφέρει την έδρα τους στο εξωτερικό.
       
      Οι κλάδοι των οποίων οι εταιρείες θεωρούν πιο πιθανή τη μεταφορά έδρας στο εξωτερικό, είναι η τεχνολογία και η υγεία. Αντίθετα, στον αγροτικό τομέα και στα καταναλωτικά προϊόντα, oι επιχειρήσεις, κατά 80% , επιθυμούν την παραμονή τους στη χώρα.
       
      Οι κυριότεροι λόγοι δραστηριοποίησης στην Ελλάδα είναι η παραδοσιακή παρουσία στη χώρα και η καλή γνώση της εγχώριας αγοράς (53%) καθώς και οι ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται παρά την κρίση (51%). Σημαντικός παράγοντας είναι και το υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό της χώρας (39%). Το χαμηλό κόστος του ανθρώπινου δυναμικού αναφέρθηκε επίσης, σε ποσοστό 20% ενώ με μικρότερα ποσοστά βρίσκουμε την πρόσβαση σε πρώτες ύλες και καλούς συνεργάτες. Αξίζει να αναφερθεί ότι κανείς από τους συμμετέχοντες δεν ανέφερε την κρατική στήριξη ως λόγο παραμονής στην Ελλάδα.
       
      Αντίστοιχα, ως βασικοί λόγοι φυγής σημειώνονται η φορολογική αστάθεια (60%), η πρόσβαση σε κεφάλαια (55%), η υψηλή φορολογία (51%) και η γραφειοκρατία (42%). Λιγότερο σημαντικοί λόγοι είναι η δυσκολία στις συναλλαγές λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων και η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.
       
      Αντίθετα με την κυρίαρχη αντίληψη ότι οι ελληνικές εταιρείες αναζητούν καταφύγιο σε χώρες όπως η Βουλγαρία, ο δημοφιλέστερος προορισμός είναι στην πραγματικότητα οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Οι μισές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι θα επέλεγαν τις χώρες αυτές, κυρίως λόγω της σταθερότητας και της ευκολότερης πρόσβασης σε κεφάλαια.
       
      Για τους ίδιους λόγους επιλέγονται και οι ΗΠΑ, κυρίως από τεχνολογικές εταιρείες, σε μικρότερο ποσοστό (10%). Η Κύπρος είναι επίσης μεταξύ των επιλογών σε ποσοστό 16%, λόγω της σταθερότητας και της χαμηλής φορολογίας. Η χαμηλή φορολογία είναι και ο βασικός λόγος επιλογής της Βουλγαρίας, που όμως δηλώνεται μόνο στο 5% των απαντήσεων.
       
      Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν φαίνονται αισιόδοξοι για το μέλλον, καθώς σε ποσοστό 56% πιστεύουν ότι η κατάσταση στη χώρα θα βελτιωθεί σε περισσότερα από πέντε χρόνια, ενώ μόλις το 9% βλέπει βελτίωση στην επόμενη διετία. Αξίζει να σημειωθεί τέλος, ότι το 80% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι αν άρχιζε σήμερα την επιχειρηματική ή επαγγελματική του δραστηριότητα, θα το έκανε στο εξωτερικό και όχι στην Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://www.chambernews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=111%3Ametafora-edras-sto-eksoteriko-eksetazei-to-39-ton-ellinikon-epixeiriseon&catid=11%3A2016-02-16-12-55-22&Itemid=134
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τους όρους και τις προϋποθέσεις για την τοποθέτηση μικρών ανεμογεννητριών, με ισχύ ως 50 kW σε κτίρια και σε άλλους χώρους, στο μοντέλο των φωτοβολταϊκών στη στέγη, επεξεργάζεται η ΡΑΕ, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές που επικαλείται η «Ημερησία»
      Στόχος είναι, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα, η κατάρτιση υπουργικής απόφασης, στο πλαίσιο της πρόθεσης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος - Ενέργειας να ενεργοποιήσει τη σχετική πρόβλεψη του νόμου για τις ΑΠΕ του 2010, η οποία δεν έχει τεθεί σε ισχύ μέχρι σήμερα, καθώς δεν εκδόθηκε η υπουργική απόφαση, όπως προέβλεπε ο νόμος.
       
      Ο νόμος του 2010 προσδιόριζε την εγγυημένη τιμή για τις μικρές ανεμογεννήτριες στα 250 ευρώ/ MW, τιμή που δεν πρόκειται βέβαια να ισχύσει, καθώς το μέτρο θα ευθυγραμμιστεί με το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΑΠΕ, με στόχο οι μικρές ανεμογεννήτριας να λειτουργήσουν με το σύστημα του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering), όπως τα φωτοβολταϊκά.
       
      Οι όροι εγκατάστασης, όπως π.χ. η απόσταση από το ηλεκτρικό δίκτυο, η χωροθέτηση στις αστικές περιοχές κ.λπ. βρίσκονται ακόμα υπό εξέταση, καθώς αρκετά ζητήματα δεν έχουν επιλυθεί, ενώ με την υπουργική απόφαση θα ρυθμίζεται και η πιστοποίησή τους.
       
      Αιτήσεις
       
      Με βάση τον παλαιό νόμο έχουν κατατεθεί στον ΔΕΔΔΗΕ περί τις 1.000 αιτήσεις για εγκατάσταση μικρών ανεμογεννητριών, οι οποίες και θα εξεταστούν κατά προτεραιότητα όταν τεθεί σε ισχύ η νέα υπουργική απόφαση και αν βέβαια οι αιτούντες εξακολουθούν να ενδιαφέρονται.
       
      Εν τω μεταξύ η ΡΑΕ προετοιμάζει τον πρώτο «πιλοτικό διαγωνισμό για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών», στο πλαίσιο των όσων προβλέπει το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=103915
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ο Απρίλιος θα είναι ένας σημαντικός μήνας για τους Ελληνικούς Αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες λίγο πριν το Πάσχα θα δοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη.
       
      Αυτά τα 47 χιλιόμετρα νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου θα είναι τα πρώτα που δίδονται στην κυκλοφορία ύστερα από 4 χρόνια, όταν είχε λειτουργήσει το τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα.
       
      Από εκεί και έπειτα αναμένεται σαν κομμάτια ενός πάζλ να αρχίσουν να παραδίδονται τμήματα αυτοκινητόδρομων μέχρι την τελική τους ολοκλήρωση (πιθανότατα με κάποιες μικρές ελλείψεις).
       
      Στον χάρτη των αυτοκινητόδρομων αυτό θα σημάνει και την έναρξη λειτουργίας του πρώτου μεγάλου δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας.
       
      Θα προστεθεί στο σημερινό δίκτυο που περιλαμβάνει τον άξονα Καλαμάτα-Κόρινθος-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και τον οριζόντιο άξονα Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου.
       
      Το δίκτυο αυτό θα έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για τους χρήστες του αλλα και για την πραγματική οικονομία. Για παράδειγμα θα μπορεί κάποιος να εισέρχεται στο δίκτυο από την Ηγουμενίτσα και χωρίς να βγει (σε κάποια απλή εθνική οδό) να φτάσει γρήγορα και με ασφάλεια στην Κόρινθο. Ο χρόνος που θα χρειαστεί εκτιμάται σε περίπου 2,5 ώρες!
       
      Αυτός ο χάρτης στον χρήστη θα μοιάζει λίγο-πολύ με ένα δίκτυο Μετρό. Όποιος εισέρχεται θα μετακινείται χωρίς να χρειάζεται να βγει, όπως συμβαίνει και στο Μετρό.
       
      Αυτό που θα χρειαστεί να γίνει και μάλιστα άμεσα είναι να περάσουμε όσο γίνεται πιο γρήγορα από τα συμβατικά στα αναλογικά διόδια. Αυτό θα μειώσει αισθητά τις χρονοαποστάσεις καθώς ο οδηγός-χρήστης θα χρειάζεται ένα ticket στην είσοδο του αυτοκινητόδρομου και ένα ticket με την πληρωμή του στην έξοδο από αυτόν.
       
      Αυτό θα είναι ένα σύστημα πιο δίκαιο καθώς ο χρήστης θα χρεώνεται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει.
       

       
      Επίσης θα χρειαστεί η συνεργασία όλων των διαφορετικών εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους. Εδώ θα έρθει να κουμπώσει η Hellastron, η εταιρεία που είναι η επίσημη ένωση των οδικών αξόνων με διόδια.
       
      Σε αυτόν συμμετέχουν όλες οι γνωστές εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων + η μέχρι στιγμής δημόσια Εγνατία Οδός. Η Hellastron ήδη έχει κάνει αισθητή την παρουσία της από πέρυσι και με την λήξη των έργων, που θα σημάνει την έναρξη λειτουργία πολλών νέων οδικών αξόνων θα μπορεί να μιλά για λογαριασμό όλων, κλαδικά.
       
      Τα οφέλη της λειτουργίας του δικτύου είναι γνωστά και θα επηρεάσουν θετικά πολλούς κλάδους της οικονομίας με πρώτους τις μεταφορές, την γεωργία και την κτηνοτροφία, τον τουρισμο, τις υπηρεσίες.
       
      Ο χάρτης με το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων για να μπορέσει να είναι αποτελεσματικό θα χρειαστεί να συνεργαστεί με τις πύλες εισόδου-εξόδου δηλαδή τα τελωνεία στα σύνορα, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια καθώς θα είναι βασικοί τροφοδότες του δικτύου αυτού.
       
      Η διαδικασία μετατροπής των αυτοκινητόδρομων σε ένα σχεδόν κοινό δίκτυο θα επιτρέψει επίσης τη λειτουργία της χώρας ως υπέρ-κόμβου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας και να αναδείξει το ρόλο της χώρας στις μεταφορές και τις συγκοινωνίες.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/loipoi-autokinitodromoi/item/34348-o-xartis-me-to-diktyo-ton-aftokinitodromon-opos-diamorfonetai
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων των Τμημάτων Επιθεώρησης Ενέργειας Βορείου και Νοτίου Ελλάδος του ΣΕΠΔΕΜ, πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων κατοικιών, τριτογενούς τομέα και δημοσίων κτιρίων, κατόπιν επεξεργασίας των ηλεκτρονικών αρχείων δεδομένων των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης που έχουν καταχωρηθεί στο (ηλεκτρονικό) Αρχείο Επιθεωρήσεως Κτιρίων του πληροφοριακού συστήματος www.buildingcert.gr από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές Κτιρίων.
       
      Σύμφωνα με το αποτυπωμένο κτιριακό απόθεμα, η μέση ετήσια υπολογιζόμενη κατανάλωση ενέργειας είναι 265,04 kWh/m2 για τα κτίρια κατοικιών, 441,92 kWh/m2 για τα κτίρια τριτογενούς τομέα και 320,10 kWh/m2 για τα δημόσια κτίρια.
       
      Εάν αυτά τα κτίρια ήταν κατασκευασμένα με προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ (ενεργειακή κατηγορία Β) θα κατανάλωναν κατά μέσο όρο ετησίως 108,76 kWh/m2 τα κτίρια κατοικιών, 272,73 kWh/m2 τα κτίρια τριτογενούς τομέα και 194,78 kWh/m2 τα δημόσια κτίρια.
       
      Δηλαδή, η συνολική ετήσια υπολογιζόμενη καταναλισκόμενη ενέργεια είναι 14,77 GWh για τα κτίρια κατοικιών, ενώ αν τα ίδια κτίρια ήταν κατασκευασμένα με προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ η κατανάλωση θα ήταν αντίστοιχα 6,06 GWh ετησίως. Αντίστοιχα, η συνολική ετήσια υπολογιζόμενη καταναλισκόμενη ενέργεια είναι 10,68 GWh για τα κτίρια τριτογενούς τομέα, ενώ αν τα ίδια κτίρια ήταν κατασκευασμένα με προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ η κατανάλωση θα ήταν 6,58 GWh ετησίως. Oμοίως, η συνολική ετήσια υπολογιζόμενη καταναλισκόμενη ενέργεια είναι 1,13 GWh για τα δημόσια, ενώ αν τα ίδια κτίρια ήταν κατασκευασμένα με προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ η κατανάλωση θα ήταν αντίστοιχα 0,69 GWh ετησίως.
       
      Συνεπώς, θα προέκυπτε ποσοστό εξοικονόμησης ενέργειας για τα κτίρια των κατοικιών 59%, για τα κτίρια τριτογενούς τομέα 38% και για τα δημόσια κτίρια 39%.
       
      Δείτε το πλήρες κείμενο της έκθεσης, εδώ
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/33677/18selidi-ekthesi-statistikis-analysis-pea-ktirion-etous-2015
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σε μήνα μοναδικών αποδράσεων και εμπειριών στη φύση αναδεικνύεται ο Μάιος. Η συνεργασία της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης (ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.) του Δήμου Αιγιαλείας, του Δήμου Καλαβρύτων, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του Φορέα Διαχείρισης Χελμού-Βουραϊκού, της “Αχαΐα Αναπτυξιακή Α.Ε.”, του Συλλόγου Ορειβασίας, Χιονοδρομίας, Αναρρίχησης και Προστασίας του Περιβάλλοντος Καλαβρύτων και του Συλλόγου Φίλων του Οδοντωτού, φέρνει αποτέλεσμα.
       
      Δημιούργειται ένα ελκυστικό πρόγραμμα γεμάτο ταξίδια με χαμηλό εισιτήριο, πεζοπορία στο μοναδικό Φαράγγι του Βουραϊκού, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και τοπικών προϊόντων, ημερίδες, μουσικές εκδηλώσεις, έκθεση σπάνιου φωτογραφικού υλικού για τον Οδοντωτό, παρουσίαση βιβλίου από το Γενικό Λύκειο Διακοπτού και άλλα πολλά που ήδη δρομολογούνται.
       
      Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με αφορμή τη συμπλήρωση φέτος 120 ετών λειτουργίας του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού-Καλαβρύτων, που εμπνεύστηκε και ολοκλήρωσε ο Χαρίλαος Τρικούπης -επιτυγχάνοντας έναν κατασκευαστικό άθλο ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Σκοπός είναι η καθιέρωση του Μαΐου κάθε έτους, σε “Μήνα Οδοντωτού”.
       
      Ο Οδοντωτός είναι ένα από τα σπάνια οδοντωτά τραίνα στον κόσμο, λόγω του μικρού πλάτους της γραμμής του (μόλις 75 εκατοστά), η οποία ενώνει το Διακοπτό με τα Καλάβρυτα, “το κύμα με το βουνό”, διασχίζοντας το πανέμορφο Φαράγγι του Βουραϊκού που είναι ενταγμένο στο δίκτυο γεωπάρκων της UNESCO.
       
      Φέτος το Μάιο, η περιοχή Αιγιαλείας-Καλαβρύτων καλεί όλους να χαρούν τη μοναδική διαδρομή, διασχίζοντας ένα μοναδικό καμβά χρωμάτων, σε μια απόδραση που κοστίζει λίγο και προσφέρει συναρπαστικές, αξέχαστες στιγμές στους ταξιδιώτες.
       
      Με απόφαση της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι και συνδιοργανώτρια της σειράς εκδηλώσεων, οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
      - Για όλα τα σχολεία από Δευτέρα έως Παρασκευή 3,30 ευρώ το άτομο ανά διαδρομή.
      - Για ομάδες επιβατών 6 ατόμων και άνω 3,30 ευρώ ανά διαδρομή και άτομο, εφόσον μετακινηθούν τις ΤΡΙΤΕΣ 10, 17 και 24 Μαΐου και τις ΠΕΜΠΤΕΣ 12, 19 και 26 Μαΐου.
      - Την Κυριακή 22 Μαΐου, Παγκόσμια ημέρα Βιοποικιλότητας, 30% έκπτωση για όλους όσοι ταξιδέψουν με τον Οδοντωτό.
       
      Πληροφορίες - κρατήσεις: Σταθμός Διακοπτού, τηλ. 26910-43206 και Σταθμός Καλαβρύτων, τηλ. 26920-23050
       
      Τα σχολεία και οι ομάδες που επιθυμούν να ενημερωθούν για την ιστορία του Οδοντωτού στο Διακοπτό, μπορούν να απευθύνονται στον Πρόεδρο του Συλλόγου «Φίλων του Οδοντωτού» κ. Γιάννη Καραπαναγιώτη στο τηλ. 6973-346903.
       
      Επίσης τα σχολεία και οι ομάδες που θέλουν να ενημερωθούν για το Φαράγγι Χελμού-Βουραϊκού και τη σπάνια βιοποικιλότητα του γεωπάρκου, μπορούν να επικοινωνούν με το Φορέα Διαχείρισης Χελμού-Βουραϊκού, Δευτέρα - Παρασκευή στο τηλ. 26920-29140 ή στο email: [email protected]
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/treno/item/34316-120-xronia-odontontos-meiomena-eisitiria-gia-olo-ton-maio
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερα από δύο εκατομμύρια ευρώ ήταν τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε επαγγελματίες της Ροδόπης το τελευταίο εξάμηνο, από επιτόπιους ελέγχους κλιμακίων του ΙΚΑ για την καταπολέμηση της μαύρης εργασίας.
       
       
      «Το ύψος των προστίμων είναι εξωπραγματικό και οδηγεί σε αυτόματο κλείσιμο των επιχειρήσεων», δηλώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ροδόπης, Ανέστης Βαφειάδης.
       
      Το ύψος των προστίμων ξεπέρασε τις 430.000 ευρώ, μόνο μέσα στον Φεβρουάριο του 2016, όταν τον Οκτώβριο έφτασε το ένα εκατομμύριο ευρώ και τον Αύγουστο του 2015 τις 600.000 ευρώ.
       
      «Αντιμετωπιζόμαστε ως τρομοκράτες από τα ελεγκτικά κλιμάκια του ΙΚΑ και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί», τονίζει ο κ. Βαφειάδης ο οποίος έθεσε το θέμα στον διοικητή του ΙΚΑ Διονύση Καλαματιανό που επισκέφθηκε πρόσφατα την Κομοτηνή.
       
      «Είμαστε κατά της ανομίας και υπέρ των ελέγχων και της ασφαλισμένης και όχι ανασφάλιστης εργασίας. Μιλάμε για τον τρόπο που λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και όχι για τους ελέγχους που θα πρέπει να γίνονται», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣ Ροδόπης.
       
      Σε ό,τι αφορά το πάγιο αίτημα για την επέκταση του εργόσημου και στα επαγγέλματα της εστίασης, που ειδικά στην διάρκεια του Σαββατοκύριακου χρειάζονται επιπλέον προσωπικό, μέσω της προαγοράς ενσήμων από τις τράπεζες,
       
      ο κ. Καλαματιανός δεσμεύθηκε ότι θα αντιμετωπίσει θετικά το συγκεκριμένο αίτημα, καθώς το μέτρο αυτό μπορεί να επιφέρει επιπλέον έσοδα στο ΙΚΑ και καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και να οδηγήσει σε μείωση των προστίμων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/IKA_Prostima_fotia_me_stocho_ti_mauri_ergasia/#.VwOjd_mLS70
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Την επίσπευση των διαδικασιών τεχνολογικού εκσυγχρονισμού των ΟΤΑ με στόχο την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες αποφάσισαν από κοινού η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και οι επικεφαλής της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ, και της ΕΕΤΑΑ.
       
       
      Σε ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής συμφωνήθηκε να συσταθούν άμεσα η ομάδα διοίκησης έργου και οι επιμέρους ομάδες εργασίας για την εξειδίκευση του έργου και τον προσδιορισμό των αναγκαίων διαδικασιών και χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.
       
      Πρόκειται για το «Στρατηγικό Σχέδιο για την Προτυποποίηση και Απλούστευση των διαδικασιών λειτουργίας με την αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», το οποίο καταρτίστηκε από την ΚΕΔΕ, υιοθετήθηκε από την επιτροπή παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα» και εγκρίθηκε ως «έργο-σημαία» του υπουργείου, τον Ιούνιο του 2015.
       
      Για την εξασφάλιση και παρακολούθηση του αναγκαίου συντονισμού, αποφασίστηκε η σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ των συναρμόδιων για την υλοποίηση του έργου φορέων της κεντρικής διοίκησης με την συμμετοχή των ΕΝΠΕ (περιφέρειες), ΚΕΔΕ (δήμοι) και ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης).
       
      Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μπαλάφας, γενικός γραμματέας του υπουργείου Κώστας Πουλάκης, οι πρόεδροι της ΕΝΠΕ Κώστας Αγοραστός, της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης και της ΕΕΤΑΑ Δημήτρης Καλογερόπουλος, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου.
       
      Για τα αποτελέσματα της σύσκεψης ο Π. Κουρουμπλής τόνισε ότι υπάρχει πνεύμα σύγκλισης όλων των πλευρών και ανάγκη συμμετοχής όλων των σχετικών φορέων, ενώ για την οικονομική πρακτική που θα ακολουθηθεί για την υλοποίηση αυτού του έργου, υπογράμμισε ότι: «δεν θα βάλω καμία υπογραφή γιατί κατά το παρελθόν δόθηκαν πολλά χρήματα για τα πληροφοριακά συστήματα, χωρίς όμως, το ανάλογο αποτέλεσμα.
       
      Δεν θα βάλω καμία υπογραφή για κανένα έργο, το οποίο δεν θα έχει τις προϋποθέσεις για το προσδοκώμενο αποτέλεσμα και δεν θα συμβάλλει στη λειτουργική αναβάθμιση των δήμων και των περιφερειών της χώρας και στην άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη. Θα βάλω τέλος στο πέταμα χρημάτων».
       
      Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης υπογράμμισε πως η ΚΕΔΕ θα είναι συνοδοιπόρος σε όλες τις διαδικασίες υλοποίησης μιας μεταρρύθμισης η οποία, όπως ανέφερε, θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τους δήμους στην προσπάθεια τους να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους και να διευκολύνουν την εξυπηρέτηση των πολιτών.
       
      Ο υφυπουργός Εσωτερικών Γ. Μπαλάφας, τόνισε την ανάγκη άμεσης υλοποίησης του έργου με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ κ. Αγοραστός, την επίσπευση των διαδικασιών υλοποίησης του προγράμματος. Τον συντονισμό των ομάδων εργασίας θα αναλάβει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών κ. Πουλάκης.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Apofasistike_i_amesi_technologiki_anabathmisi_ton_OTA/#.VwOe4vmLS70
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το «πράσινο φως» για ακόμα τρεις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τα απορρίμματα έδωσε προχθές η κυβέρνηση. Πρόκειται για τις συμβάσεις που αφορούν σε Ηπειρο, Ηλεία και Σέρρες και στις οποίες οι διαγωνιστικές διαδικασίες είχαν φθάσει μέχρι την ανάδειξη αναδόχου, αλλά όχι την υπογραφή σύμβασης. Αγνωστη παραμένει η τύχη της ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα της Πελοποννήσου, μετά τις έντονες αντιδράσεις των δημάρχων στην προτεινόμενη συμφωνία.
       
      Οι τρεις «μικρές» ΣΔΙΤ είναι οι τελευταίες από το «πακέτο» των διαγωνισμών για την ανάθεση της διαχείρισης απορριμμάτων σε ιδιώτες που έφθασαν σε προχωρημένο στάδιο. Εξαρχής οι ΣΔΙΤ Ηπείρου και Σερρών είχαν αντιμετωπιστεί διαφορετικά, λόγω του μικρού τους μεγέθους, όμως η ΣΔΙΤ Ηλείας έφθασε πολύ κοντά στην ακύρωση, καθώς θεωρήθηκε ότι βασίστηκε σε λανθασμένα στοιχεία (ως προς τις εκτιμώμενες ποσότητες απορριμμάτων).
       
      Στη διυπουργική
       
      Όπως συζητήθηκε προχθές στη διυπουργική, για την υπογραφή των τριών ΣΔΙΤ πρέπει να προηγηθεί η έγκριση των Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΠΕΣΔΑ), η οποία τοποθετείται χρονικά στα τέλη της άνοιξης. Τα ΠΕΣΔΑ Ηπείρου και Κεντρικής Μακεδονίας έχουν ήδη κατατεθεί, ενώ το ΠΕΣΔΑ Ηλείας βρίσκεται αρκετά πίσω: πρόκειται να δοθεί τις επόμενες ημέρες στους δήμους για διαβούλευση και αφού οριστικοποιηθεί θα σταλεί στα συναρμόδια υπουργεία.
       
      Το διάστημα αυτό δίνει στην κυβέρνηση τη δυνατότητα να διαπραγματευθεί με τους τρεις υποψηφίους αναδόχους για μικρές βελτιώσεις στους όρους των συμβάσεων. Υπενθυμίζεται ότι προσωρινός ανάδοχος στις ΣΔΙΤ Ηπείρου και Σερρών ήταν η κοινοπραξία Archirodon-Intrakat-Envitec και στη ΣΔΙΤ Ηλείας η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ – Μεσόγειος – ΑΑΓΗΣ.
       
      Το μεγάλο ζητούμενο βέβαια παραμένει η τύχη της ΣΔΙΤ Πελοποννήσου. Οπως αποκάλυψε η «Κ» (25.2.16), η κυβέρνηση έχει έρθει σε συμφωνία με τον προσωρινό ανάδοχο (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου για συγκεκριμένες βελτιώσεις στο έργο. Ωστόσο, οι επαφές κυβερνητικών παραγόντων με τους δημάρχους της Περιφέρειας, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια βρίσκονταν σε διαρκή σύγκρουση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για το έργο αυτό, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Στην τελευταία συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες, οι επικεφαλής μεγάλων δήμων της Περιφέρειας επέμειναν την κατηγορηματική τους αντίθεση. Με δεδομένο ότι το νέο ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου (το οποίο πλέον εκπονεί εξαρχής ο ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, μετά την αφαίρεση της αρμοδιότητας από την Περιφέρεια) μόλις ξεκίνησε να εκπονείται, υπάρχει αρκετός χρόνος για να συνεχιστεί η συζήτηση. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι δήμαρχοι κλήθηκαν από τη διυπουργική να καταθέσουν μέχρι το τέλος Απριλίου ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες προτάσεις για τη διαχείριση των απορριμμάτων στις περιοχές τους και τους έγινε γνωστό πως, αν αυτό δεν συμβεί, η κυβέρνηση θα δώσει το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμπραξης με τον ιδιώτη.
       
      Δρόμοι
       
      Το τοπίο φαίνεται να ξεκαθαρίζει ως προς τις νέες αποζημιώσεις που θα λάβουν οι τρεις παραχωρησιούχοι και οι κατασκευαστές των αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί η Ολυμπία Οδός και η Νέα Οδός να λάβουν από 150 εκατ. ευρώ και η Κεντρική Οδός 70 εκατ. ευρώ. Οι παραχωρησιούχοι ζητούν ως αντάλλαγμα για τη μείωση των απαιτήσεών τους να καταβληθεί μεγάλο μέρος των αποζημιώσεων μέσα στον Απρίλιο, κάτι που διερευνά αυτές τις ημέρες σε επαφή με την τρόικα το υπουργείο Οικονομικών.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/855258/article/epikairothta/ellada/phran-to-prasino-fws-treis-mikres-sdit
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με εορτασμό ξεκίνησε στις 24 Μαρτίου το breakthrough του ΤΒΜ στο Κατάρ. Ουσιαστικά σημαίνει την ολοκλήρωση διάνοιξης της σήραγγας στο βόρειο τμήμα της Κόκκινης Γραμμής του Μετρό της Ντόχα.
       
      Η διάνοιξη της σήραγγας μήκους 11,3χλμ ξεκίνησε στις 19 Ιουλίου 2014 και χρησιμοποιήθηκαν 4 ΤΒΜ. Μάλιστα όπως αναφέρει η ανακοίνωση κατάφεραν να διανοίγουν κατά μέσο όρο 30 μέτρα την ημέρα, με το απόλυτο ρεκόρ για το έργο να είναι 42 μέτρα σε μία μέρα από τον Μετροπόντικα Lebretha στις 29 Μαρτίου 2015.
       
      Οι εργασίες στο βόρειο τμήμα της Κόκκινης Γραμμής πραγματοποιούνται από την Κοινοπραξία ISG που αποτελείται από τις Impregilo, SK E&C και Galfar Al Misnad. Το έργο περιλαμβάνει 7 υπόγειους και 2 υπέργειους σταθμούς με το 70% των εργασιών να έχει ολοκληρωθεί.
       
      Όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Qatar Rail Abdulla Al Subaie, "είναι γνωστό πως πριν ένα έτος ένα από τα ΤΒΜ μας πλημμύρισε και είναι μεγάλο επίτευγμα σήμερα να αποδεικνύουμε την αποτελεσματικότητας μας και πως το συνολικό porject δεν επηρεάστηκε από αυτό το γεγονός.
       
      Η Κόκκινη Γραμμή είναι μία γραμμή από Νότο προς Βορρά και συνδέει το Al Wakra με το Διεθνές Αεροδρόμιο Hamad. Συνολικά θα διαθέτει 18 σταθμούς και 41χλμ μήκος. Οι εργασίες χωρίστηκαν σε 2 εργολαβίες και στο Νότιο τμήμα διανοίγουν τις σήραγγες 5 ΤΒΜ.
       
      Στην πρώτη φάση των έργων Μετρό έχει φτάσει στο 85% και η ολοκλήρωση τους αναμένεται το Φθινόπωρο. 6 TBM λειτουργούν στην Gold Line όπου εκεί συμμετέχει και ο ΑΚΤΩΡ και άλλοι 10 στην Πράσινη Γραμμής. Η έναρξη λειτουργίας στις 3 γραμμές αναμένεται για το 4ο τρίμηνο του 2019.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/all-news/item/34306-metro-qatar-oloklirothike-i-dianoiksi-tis-siraggas-stin-kokkini-grammi
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Νέα καθυστέρηση στο άνοιγμα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), ύστερα από την ομόφωνη αναβολή σχετικά με τη γνωμοδότηση για το β' στάδιο της οριστικής μουσειογραφικής και μουσειολογική μελέτης, στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Μουσείων.
       
      Σύμφωνα με το σκεπτικό, διαπιστώθηκε πως οι όροι που είχαν τεθεί για να υλοποιηθούν από το β' στάδιο της μουσειογραφικής μελέτης επέφεραν ευρείας έκτασης τροποποιήσεις και στη μουσειολογική μελέτη, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την υποβολή νέων μελετών.
       
      Τα μέλη πήραν αυτή την απόφαση έπειτα από μια φορτισμένη συναισθηματικά συνεδρίαση, λόγω της παρέμβασης της Αννας Καφέτση, πρώην διευθύντριας του ΕΜΣΤ και μέλους του Συμβουλίου που, μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για «κατάφωρη παραβίαση και προσβολή» του επιστημονικού της έργου, καθώς και του «ηθικού δικαιώματός της απέναντι σε αυτό», αλλά και έπειτα από τις διευκρινίσεις που έκανε από την πλευρά της η νυν διευθύντρια του Μουσείου, Κατερίνα Κοσκινά.
       
      Α. Καφέτση
       
      «Θέτω ένα ζήτημα αρχής, για το οποίο πιστεύω ότι αυτό το Συμβούλιο πρέπει να πάρει θέση. Μέσα από τη διαδικασία που ακολουθείται, θεωρώ ότι παραβιάζεται κατάφωρα το ηθικό μου δικαίωμα απέναντι σε όλες αυτές τις μελέτες που έχουν περάσει κι έχουν εγκριθεί», δήλωσε η κ. Καφέτση.
       
      Η νυν διευθύντρια του ΕΜΣΤ έκανε σαφές ότι οι νέες μελέτες που εκπονήθηκαν είναι διαφορετικές των αρχικών, καθώς ελήφθησαν υπόψη τόσο οι παρατηρήσεις που ετέθησαν από τις Υπουργικές Αποφάσεις όσο και οι δικές της επιστημονικές απόψεις. «Είμαι ένας άλλος άνθρωπος, με μια άλλη άποψη. Δεν παρέλαβα ένα μουσείο στημένο. Είναι λοιπόν αυτονόητο, εφόσον έρχεται ένας άλλος διευθυντής σε έναν άλλο χώρο (σ.σ.: λόγω των τροποποιήσεων που έχουν υποστεί οι μελέτες), λογικά πρέπει να έχει και τη δική του επιστημονική άποψη», δήλωσε η κ. Κοσκινά.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/politismos/arthro/h_diamaxi_gia_tis_meletes_fernei_nea_kathysterisi-64355756/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά τη σύνδεση της πόλης των Φαρσάλων με το δίκτυο φυσικού αερίου που εγκαινιάστηκε επίσημα την Τετάρτη από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, οι κάτοικοι 15 ακόμη πόλεων της χώρας μπορούν πλέον να προσβλέπουν στην πρόσβαση, σύντομα, στο οικονομικό αυτό καύσιμο.
       
      Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, απευθείας σύνδεση θα αποκτήσουν το επόμενο διάστημα η Αλεξανδρούπολη, η Κομοτηνή, η Ξάνθη, οι Σέρρες, η Δράμα, το Κιλκίς, η Κατερίνη, η Λαμία, η Χαλκίδα και η Θήβα. Πρόκειται για πόλεις που βρίσκονται κοντά στον κεντρικό αγωγό που φέρνει το αέριο από τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στην Νότια Ελλάδα.
       
      Ταυτόχρονα ετοιμάζονται συστήματα μεταφοράς, είτε μέσω πλοίων είτε βυτιοφόρων συμπιεσμένου αερίου για την Πάτρα, την Άμφισσα, τη Βέροια, την Καβάλα, και την Αλεξάνδρεια Ημαθίας, πόλεις που εκτιμάται ότι μπορεί εύκολα να γίνει η προμήθεια αερίου.
       
      Η επέκταση του δικτύου του αερίου (μέσης και χαμηλής τάσης) σε νέες περιοχές αποτελεί προτεραιότητα για τη ΔΕΠΑ. Η επικέντρωση στο εσωτερικό δίκτυο έχει ένα χαρακτήρα αλλαγής στρατηγικής για την εταιρεία η οποία μέχρι σήμερα έδινε μεγαλύτερο βάρος στο εξωτερικό και στα μεγάλα procekts, αφήνοντας πίσω ένα βασικό της καθήκον που είναι να επεκτείνει το δίκτυο και τη χρήση του φυσικού αερίου στη χώρα μας.
       
      «Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν οι αγωγοί λίγα μέτρα έξω από πόλεις της Στερεάς Ελλάδας και οι πόλεις αυτές να μην μπορούν να απολάβουν τα οφέλη του αερίου επειδή δεν υπάρχει δίκτυο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θόδωρος Κιτσάκος.
       
      Για το θέμα υπάρχουν ήδη επαφές με τους Περιφερειάρχες ιδιαίτερα σε τρεις περιφέρειες όπου θεωρείται ότι οι συνθήκες είναι πιο ώριμες: Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα και Ανατολική Μακεδονία - Θράκη. Επαφές υπάρχουν όμως και με άλλες Περιφέρειες, ενώ για τα νησιά εκτιμάται ότι θα υπάρξουν projects σε δεύτερη φάση.
       
      Η τροφοδοσία των νέων περιοχών με αέριο θα επιτευχθεί μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες, ανάλογα με τη μέθοδο που ταιριάζει σε κάθε περιοχή. Δηλαδή είτε μέσω σύνδεσης με το εθνικό δίκτυο, όπου κάτι τέτοιο είναι εφικτό και οικονομικά βιώσιμο, είτε μέσω μικρών εγκαταστάσεων και μεταφοράς συμπιεσμένου αερίου, είτε μέσω μεταφοράς υγροποιημένου αερίου με πλοία σε κάποιες περιπτώσεις.
       
      Στο πλαίσιο αυτό έχει καταρτιστεί συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με σκοπό να αξιοποιηθούν διαθέσιμα κεφάλαια της ΔΕΠΑ, κονδύλια των περιφερειών, περιφερειακά αναπτυξιακά προγράμματα, αλλά και επιδοτήσεις από το ΕΣΠΑ.
       
      Ταυτόχρονα η ΔΕΠΑ εντείνει τις προσπάθειες για την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου στα οχήματα και ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία 10 νέων πρατηρίων αερίου στους οδικούς άξονες. Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για καύσιμο διαφορετικό από το υγραέριο που έχει ήδη πάρει σημαντικό μερίδιο στην αυτοκίνηση και μάλιστα φθηνότερο και αποδοτικότερο.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/epixeiriseis/epektash-toy-diktuoy-fysikou-aerioy-se-15-akomh-poleis-deite-poies.3985217.html
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Με ένα διπλό μειοδοτικό διαγωνισμό για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συνολικής ισχύος 50 MW, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανοίγει και πάλι την αγορά της ηλιακής ενέργειας στη χώρα μας, μετά από την απόλυτη επενδυτική άπνοια που υπήρξε τα τελευταία σχεδόν δύο χρόνια.
       
      Στην ουσία πρόκειται για δύο πιλοτικούς διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο:
       
      - Ο ένας θα αφορά τα «μεγάλα» φωτοβολταϊκά (το όριο δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αλλά κατά πάσα πιθανότητα «μεγάλα» θα θεωρούνται τα πάνω από 2 MW, παρότι υπάρχουν σκέψεις να τεθεί το όριο στο 1 MW) για έργα συνολικής ισχύος 35 – 40 MW.
       
      - Ο δεύτερος θα αφορά τα «μικρά» φωτοβολταϊκά, δηλαδή εκείνα που έχουν ισχύ από 500 KW έως 1 ή 2 MW (ανάλογα που θα τεθεί το όριο) για έργα συνολικής ισχύος 10 – 15 MW.
       
      Για τη διενέργεια των πιλοτικών διαγωνισμών θα οριστεί ένα ανώτατο όριο τιμής (ταβάνι) και οι υποψήφιοι επενδυτές θα καλούνται να μειοδοτήσουν επί της τιμής αυτής, να δηλώσουν δηλαδή πόσο χαμηλότερα από την ανώτατη τιμή δέχονται να είναι η τιμή που θα εισπράττουν ανά Κιλοβατώρα.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, το «ταβάνι» για τους διαγωνισμούς θα οριστεί στα επίπεδα των 90 – 95 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα για τα νέα έργα η τιμή είναι στο 1,1 της Οριακής Τιμής Συστήματος (δηλαδή με τα σημερινά δεδομένα κάτω από τα 50 ευρώ ανά Μεγαβατώρα), γεγονός που καθιστά απαγορευτική κάθε σκέψη για εγκατάσταση φωτοβολταϊκού.
      Για τα φωτοβολταϊκά στις στέγες, παραμένει το σύστημα των σταθερών τιμών feed-in-tariffs, και η ταρίφα διαμορφώνεται στα 110 ευρώ ανά Μεγαβατώρα.
       
      Η διαδικασία των διαγωνισμών είναι ίδια με αυτή που προβλέπεται στο νέο σχέδιο στήριξης των ΑΠΕ που έχει εκπονήσει το ΥΠΕΝ και αναμένεται να κοινοποιηθεί ως τελική πρόταση στους θεσμούς στο επόμενο διάστημα. Όμως οι διαγωνισμοί για τα φωτοβολταϊκά θα προχωρήσουν ανεξάρτητα και παράλληλα με τη διαδικασία κατάρτισης του οριστικού σχεδίου για τις ΑΠΕ. Το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο δεν απαγορεύει κάτι τέτοιο. Τα δεδομένα μάλιστα που θα προκύψουν από τους πιλοτικούς διαγωνισμούς θα αξιοποιηθούν για τη χάραξη της παραπέρα πορείας.
       
      Παρότι η ισχύς που θα «βγεί» αρχικά είναι μικρή, οι προγραμματιζόμενοι διαγωνισμοί έχουν κυριολεκτικά θέσει σε συναγερμό τις εταιρείες φωτοβολταϊκών, καθώς βλέπουν ότι δημιουργούνται προοπτικές, έστω και με υποτονικό ρυθμό, να αναθερμαθεί ο κλάδος και να διασωθούν, κάποιες έστω από τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που χάθηκαν το τελευταίο διάστημα.
       
      Ας σημειωθεί τέλος ότι, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε πρόσφατα ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Μιχάλης Βερροιόπουλος, η εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ υπολογίζεται σήμερα στη χώρα μας στα 5000 MW. Για το 2015 αμείφτηκαν με 164 ευρώ/MWh μεσοσταθμικά, τα συνολικά έσοδα τους ανήλθαν σε 1,6 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,1 δισ. ευρώ αφορούσε στις κρατικές ενισχύσεις και μόνον τα 430 εκατ. ευρώ προήλθαν από την αγορά. Βέβαια, τα περισσότερα έσοδα, όπως διευκρινίσθηκε, αφορούν στα φωτοβολταϊκά και πολύ λιγότερο τα αιολικά και τις άλλες τεχνολογίες, που έχουν πολύ μικρότερες ταρίφες.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/diplos-meiodotikos-diagonismos-ton-ioynio-gia-50-mw-fotovoltaikon-epanekkinei-o-klados
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Κλείδωσε» όπως όλα δείχνουν η λίστα με τις φορολογικές ανατροπές και για ακόμη μια φορά το ακίνητο βρίσκεται στο στόχαστρο.
       
      Η εύκολη «λεία» για το κράτος καθώς και σ' αυτή τη φορολογική μεταρρύθμιση θα έχει τον πρώτο λόγο.
       
      Συγκεκριμένα, δύο είναι οι βασικές ανατροπές που φαίνεται να έχουν αποφασιστεί με την τρόικα:
       
      Εισοδήματα από ενοίκια
       
      Με νέα φορολογική κλίμακα και νέους αυξημένους συντελεστές θα φορολογηθούν οι φορολογούμενοι που αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα. Η νέα κλίμακα που θα εφαρμοστεί για τα φετινά εισοδήματα (φορολογικές δηλώσεις 2017) φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» έχει τρία κλιμάκια και συντελεστές:
       
      15% από 11% έως 12.000 ευρώ.
       
      35% από 33% για το τμήμα του εισοδήματος από 12.001 έως 100.000 ευρώ.
       
      45% από 33% για εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ.
       
      Αύξηση κατά 200 εκατ. ευρώ στον ΕΝΦΙΑ
       
      Στο κοκτέιλ των φορολογικών αλλαγών περιλαμβάνεται η αύξηση των εσόδων κατά 200 εκατ. ευρώ από τον ΕΝΦΙΑ που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος πάνω από 7 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων (φορολογούμενοι με εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα).
       
      Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζονται αλλαγές στους συντελεστές φορολόγησης υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ αλλά κυρίως στον συμπληρωματικό φόρο, ο οποίος επιβάλλεται στα αστικά ακίνητα που η αξία τους υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ. Οι εισπράξεις από τον ΕΝΦΙΑ του 2015 ανήλθαν περίπου σε 2,69 δισ. ευρώ με το ποσοστό εισπραξιμότητας να διαμορφώνεται σε επίπεδα πάνω από 80%, ενώ ο στόχος που θα τεθεί φέτος είναι να βεβαιωθούν φόροι ύψους 3,5 δισ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Dipli_%C2%ABrouketa%C2%BB_se_enoikia_kai_ENFIA/#.VwIQzfmLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε συνέχεια πρόσφατων δημοσιευμάτων σχετικά με το ποσοστό μείωσης της τιμής του φυσικού αερίου στην Αττική σε σχέση με πέρυσι, η Εταιρεία Παροχής Αερίου Αττικής θέλει να διευκρινίσει ότι:
       
      Η σημερινή τιμή του φυσικού αερίου στην Αττική (5,3 λεπτά ανά κιλοβατώρα) αποτελεί τη χαμηλότερη τιμή της τελευταίας πενταετίας, ως αποτέλεσμα της διαρκούς πτωτικής πορείας των τιμών φυσικού αερίου. Ειδικά, σε σχέση με πέρυσι η τιμή είναι μειωμένη κατά 19% στο οικιακό τιμολόγιο και κατά 25% στο βιομηχανικό (Μάρτιος 2016 vs Μάρτιος 2015).
       
      Οπως επισημαίνει η ΕΠΑ Αττικής, το φυσικό αέριο έχει σταθερά μειούμενη τιμή την τελευταία τετραετία και παραμένει ασύγκριτα πιο οικονομικό σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης.
       
      Πηγή: http://www.kerdos.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/158715-%CF%83%CE%B5-%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%B7%CE%BB%CE%AC-%CF%80%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE
      Περισσότερα...

      4

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.