Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Την 1η Ιουνίου αναμένεται να εγκαινιαστεί η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου, μήκους 57,1 χλμ, που κατασκευάζεται επί 20 χρόνια και στοίχησε 10,3 δις δολάρια.
       
      Η σήραγγα Gotthard Base θα συνδέσει σιδηροδρομικά με γραμμή υψηλής ταχύτητας τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη και θα αποτελέσει μια από τις βασικές σιδηροδρομικές συνδέσεις στις Άλπεις και η μεγαλύτερη παγκοσμίως, με μήκος περίπου 57,1 χιλιομέτρων.
       
      Στα επίσημα εγκαίνια της σήραγγας αναμένεται να παρευρεθούν αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων από τις γειτονικές χώρες της Ελβετίας, οι υπουργοί Μεταφορών των κρατών κατά μήκος του διαδρόμου εμπορευματικών μεταφορών Ρότερνταμ-Γένοβα καθώς και 1.100 επισκέπτες και εκπρόσωποι μέσων ενημέρωσης.
       

       

       
       
      Το Σαββατοκύριακο στις 4 και 5 Ιουνίου, οι επισκέπτες θα μπορούν να διασχίσουν με ειδικούς συρμούς τη μακρύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου, σύμφωνα με την πηγή της ελβετικής κυβέρνησης.
       
      Η μεταφορά εμπορευμάτων έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2016. Η κατασκευή της σήραγγας ξεκίνησε το 1996, με το συνολικό κόστος να διαμορφώνεται στα 9,8 δισεκ. ελβετικά φράγκα ή 10,3 δισεκ. αμερικανικά δολάρια.
       
      Δείτε φωτογραφίες από την κατασκευή της σήραγγας:
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/169455/egkainiazetai-yper-toynel-tis-elvetias-taxidi-57-hlm-sta-splahna-ton-alpeon-photos
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τον προσεχή Ιούνιο επανεκκινείται το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας σήμερα στη δημόσια τηλεόραση.
       
      Όπως είπε ο κ. Σκουρλέτης, «το πρόγραμμα αυτό είναι πολύ πιο ενισχυμένο και θα είμαστε σε θέση να το ανακοινώσουμε και να το βάλουμε μπρος μετά τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους».
       
      Ο υπουργός ΠΕΝ, σχολιάζοντας τα κακώς κείμενα του προηγούμενου προγράμματος, σημείωσε ότι «αν και κατά γενική ομολογία ήταν επιτυχημένο, βεβαίως είχε γίνει και μια ψιλοεξαπάτηση του κόσμου διότι ενώ τα χρήματα είχαν τελειώσει –σημειωτέον το πρόγραμμα χρηματοδοτείτο από το προηγούμενο ΕΣΠΑ- υπήρξαν 40.000 άνθρωποι οι οποίοι έκαναν αιτήσεις, ενώ γνώριζαν οι τότε διοικούντες ότι δεν πρόκειται να ικανοποιηθούν».
       
      Ερωτηθείς γιατί δεν έχει ξεκινήσει το νέο «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον» μέχρι τώρα, ο υπουργός εξήγησε ότι αυτό συνέβη «διότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία δεν ασχολήθηκε καθόλου με τις προϋποθέσεις για να επανεκκινήσει αυτό το πρόγραμμα και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να χρηματοδοτηθεί. Ενώ δηλαδή υπάρχουν τα λεφτά, έπρεπε να είχε γίνει μια αναθεώρηση του ΚΕΝΑΚ, δηλαδή ο κανονισμός ενεργειακής απόδοσης κτηρίων. Αυτό δεν είχε γίνει και είναι αιρεσιμότητα για να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ. Αυτό μας έχει καθυστερήσει, ωστόσο ολοκληρώνεται».
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/epanekkinite-ton-iounio-to-exikonomisi-kat-ikon
      Περισσότερα...

      26

    • Engineer

      Μια εφαρμογή για κινητά που δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να διαμορφώσουν τον μεγαλύτερο συμμετοχικό χάρτη πρασίνου στις πόλεις μας ανακοίνωσε το WWF.
       
      Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, με το WWF GreenSpaces δίνεται πλέον στα χέρια των πολιτών ένα εργαλείο χαρτογράφησης των πράσινων χώρων αλλά και διεκδίκησης του πράσινου που αξίζουμε. Ταυτόχρονα, με κορύφωση την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου, η καμπάνια καλεί δήμους και συλλογικότητες σε ολόκληρη την Ελλάδα να διοργανώσουν αντίστοιχες δράσεις και να ενταχθούν στον «πράσινο χάρτη» των πόλεών μας.
       
      Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, από τις 10 Μαΐου μέχρι τις 5 Ιουνίου οι πολίτες της χώρας προσκαλούνται να πάρουν το πράσινο στα χέρια τους και να πουν την άποψή τους για το πράσινο της πόλης τους, με τη χρήση της εν λόγω εφαρμογής, που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες κάθε ηλικίας να καταγράψουν πράσινους χώρους σε κάθε ελληνική πόλη, να τους βαθμολογήσουν και να σχολιάσουν την πραγματική κατάστασή τους. Δείτε τον χάρτη με τους χώρους πρασίνου που έχουν ήδη καταγραφεί από εθελοντές.
       

       
       
      Η καμπάνια θα κορυφωθεί εορταστικά στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, με δράσεις στο πράσινο που θα αναλάβουν τόσο Δημοτικές Αρχές ανά την Ελλάδα, όσο και συλλογικότητες πολιτών. Οι δράσεις θα αναρτούνται στον πανελλαδικό χάρτη δράσεων που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της καμπάνιας http://greenspaces.gr .
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1101538/wwf-nea-efarmogi-gia-to-prasino-stis-poleis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε νέα παράταση κατάθεσης των προσφορών, ορίστηκε η 27η Ιουνίου σχετικά με την κατασκευή και τη λειτουργία του αεροδρομίου στο Καστέλι προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών.
       
      Η νέα παράταση, σύμφωνα με σχετική απόφαση του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, που αναρτήθηκε στην διαύγεια, δίνεται επειδή εκκρεμεί η απάντηση σε ορισμένα σχόλια και ερωτήματα των ενδιαφερομένων αφορούν τα κατά κύριο λόγο θέματα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που υποβλήθηκαν τόσο κατά την υποβολή των σχολίων επί των Τευχών Μεταβολών όσο και µετά την λήξη της περιόδου σχολιασμού των Τευχών Μεταβολών.
       
      Παράλληλα διατυπώθηκαν και αιτήματα για παράταση και της ημερομηνίας κατάθεσης των Προσφορών λόγω :
       
      -της ανάγκης μετάφρασης των τευχών μεταβολών και ενημέρωσης αλλοδαπών εταιρειών που συµµετέχουν στους ενδιαφερόµενους ομίλους , που προτίθενται να υποβάλλουν προσφορά
       
      -της ενημέρωσης που πρέπει να γίνει στους χρηµατοδότες (χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα - τράπεζες) του έργου για τις σηµαντικές αλλαγές που επήλθαν στα τεύχη μεταβολών, προκειµένου να υποβληθούν ανταγωνιστικές προσφορές
       
      -των αλλαγών που τυχόν θα προκύψουν κατά την διαµόρφωση των τελικών τευχών μεταβολών, βάσει των νέων σχολίων που υποβλήθηκαν, και του πρόσθετου χρόνου που θα απαιτηθεί για την επεξεργασία τους.
       
      "Εν όψει των αλλαγών που ενδέχεται να είναι ουσιώδεις για την διαμόρφωση των προσφορών και με δεδομένο ότι τα Τελικά Τεύχη Μεταβολών προβλέπεται να εκδοθούν εντός του πρώτου δεκαπενθήμερου του μηνός Μαΐου 2016, κρίνεται ότι απαιτείται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την διαμόρφωση των προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων και κατά συνέπεια είναι αναγκαία η παράταση του χρόνου υποβολής των προσφορών για την διατήρηση του ανταγωνισμού και την επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος" αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση.
       
      Σημειώνεται πως αρχικά η διορία για την υποβολή προσφορών ήταν η 23η Φεβρουαρίου, στη συνέχεια όμως μετατέθηκε στις 6 Μαΐου.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Nea_paratasi_gia_to_aerodromio_sto_Kasteli_/#.VzMW5YSLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Aποξηράθηκε το 1962 επειδή προκαλούσε πλημμύρες, γεγονός που δημιούργησε μεγαλύτερα προβλήματα.
       
      Τα τελευταία δέκα έξι χρόνια έχει ξεκινήσει η επαναδημιουργία της που είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά έργα των Βαλκανίων. Ο πληθυσμός των πουλιών, χρόνο με το χρόνο μεγαλώνει και αποκαθίσταται σταδιακά η πανίδα. Είναι η λίμνη Κάρλα.
       
      Από την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινάει το γέμισμα με νερό στην λίμνη. Αυτό έγινε γνωστό μετά από σύσκεψη που είχε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός με τη δήμαρχο Ρήγα Φεραίου κα Ελένη Λαΐτσιου, την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Επαναδημιουργίας Λίμνης Κάρλας (ΕΥΔΕ) και τον Φορέα Διαχείρισης της Περιοχής.
       
      Στην αρχαιότητα (2.500 π.Χ.) η λίμνη ήταν γνωστή με το όνομα Βοιβηίς. Στα μεσαιωνικά χρόνια η λίμνη άλλαξε όνομα και από Βοιβηίς έγινε Κάρλα. Κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας αναφέρεται ως Κάρλα Σου ή Κάρλα Γκιόλ.
       
      Πηγή: http://www.enallaktikos.gr/ar25370el-i-zwi-erxetai-pali-sti-limni-karla-.html
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Περίπου 500 εγκαταλειμμένα και 200 διατηρητέα κτήρια, τα οποία θα μπορούσαν να αναστήσουν την οικοδομική δραστηριότητα, μένουν χωρίς κίνητρα.
       
       
      Περισσότερα από 500 εγκαταλειμμένα κτήρια, κυριολεκτικά ρημάδια, έχουν καταμετρηθεί στη Θεσσαλονίκη από το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, όπως και περισσότερα από 200 διατηρητέα και υπό διατήρηση κτήρια, τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί στο έλεος της φθοράς του χρόνου, καθώς δε δίνονται κίνητρα αποκατάστασης στους ιδιοκτήτες τους.
       
      Ένα μεγάλο μέρος του κτηριακού αποθέματος της Θεσσαλονίκης κινδυνεύει να χαθεί, επειδή επί τουλάχιστον τρεις δεκαετίες συζητείται η θέσπιση κινήτρων αποκατάστασης, αναπαλαίωσης, αναστύλωσης κτλ., πλην όμως τίποτα δε γίνεται.
       
      Συνεχώς οι πολεοδομίες εκδίδουν πρωτόκολλα κατεδάφισης για κτήρια που καθίστανται ετοιμόρροπα, παρά το γεγονός ότι πολλά από αυτά αξίζουν να σωθούν και να αποκατασταθούν ακόμη και ως επενδύσεις.
       
      Αποτέλεσμα είναι η κατασκευαστική και οικοδομική δραστηριότητα που έτσι κι αλλιώς είναι στο ναδίρ να μην μπορεί να σηκώσει κεφάλι και ο τεχνικός κόσμος να μετρά λουκέτα.
       
      Για την Αθήνα ήδη γίνεται λόγος για κίνητρα αποκατάστασης περίπου 1.800 εγκαταλειμμένων κτηρίων, όμως για τη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει κανενός είδους ανάλογη πρόνοια. Το ίδιο ισχύει (σε επίπεδο κινήτρων) και για τα διατηρητέα ή υπό διατήρηση κτήρια, τα οποία ενώ έχουν καταγραφεί εδώ και τρεις δεκαετίες από το ΤΕΕ/ΤΚΜ ακόμη είτε δεν έχουν χαρακτηριστεί, είτε δε δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τα αποκαταστήσουν και να τα αξιοποιήσουν.
       
      Όπως τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, «ενώ έχουμε καταγραφή, δεν έχουμε κίνητρα. Για τη Θεσσαλονίκη προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στα διατηρητέα. Να δοθούν σοβαρά κίνητρα αποκατάστασης στους ιδιοκτήτες, προκειμένου να αναστηθεί η πεθαμένη κατασκευαστική και οικοδομική δραστηριότητα στην περιοχή μας».
       
      Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο είναι το γεγονός ότι από τον επόμενο Σεπτέμβριο και μετά, που θα κλείσουν και τα τελευταία έργα – ουρές του προηγούμενου ΕΣΠΑ θα δοθεί η χαριστική βολή, όπως προειδοποιεί ο κ. Μπίλλιας. Κι αυτό επειδή το νέο ΕΣΠΑ για έργα περιβάλλοντος και υποδομής δε διαθέτει (για τα επόμενα χρόνια μέχρι τουλάχιστον το 2023) περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ για όλη τη χώρα.
       
      «Ποιος θα πρωτοπάρει από αυτά τα χρήματα; Ο μόνος ζωντανός κλάδος που έμεινες στις κατασκευές ήταν τα δημόσια έργα, λόγω του προηγούμενου ΕΣΠΑ. Τώρα πια μπαίνει ταφόπλακα», επισήμανε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/kanena-kinitro-gia-700-ktiria-tis-thessalonikis-pou-zitoun-apokatastasi
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Αυστραλοί επιστήμονες αποκάλυψαν πρόσφατα ότι πέντε από τις Νήσους του Σολομώντος έχουν εξαφανιστεί κάτω από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Εξετάζοντας δορυφορικές εικόνες και συλλέγοντας ιστορικά στοιχεία από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα νησιά αυτά έχουν εξαφανιστεί ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής.
       
      Οι Νήσοι Σολομώντος περιλαμβάνουν 922 νησιά, με σχεδόν 600.000 ανθρώπους να ζουν εκεί. Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την περιοχή ως ιδιαίτερα ευάλωτη στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας.
       
      Η σύγκριση δορυφορικών εικόνων 33 νησιών από το 1947 έως το 2014 έδειξε ότι πέντε μικρά νησιά με βλάστηση είχαν εξαφανιστεί. Η ακτογραμμή έξι άλλων νησιών έχει σημειώσει δραματική υποχώρηση, σε βαθμό που σε δύο από αυτά οι κάτοικοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τους οικισμούς τους, στους οποίους κατοικούσαν από το 1935, και να μετακινηθούν αλλού.
       

       
       
      Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας πιθανότατα συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην εξαφάνιση αυτών των πέντε νησιών, αλλά δεν είναι ο μόνος παράγοντας που την προκάλεσε. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ενέργεια των κυμάτων επιδείνωσε την κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι τα νησιά σε περιοχές του ωκεανού που είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε δυνατά κύματα επηρεάζονται περισσότερο από την κλιματική αλλαγή. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα νησιά σε μια νότια, πιο προστατευμένη περιοχή των Νήσων του Σολομώντα, δεν παρουσίασαν το ίδιο σημαντική υποχώρηση της ακτογραμμής τους.
       
      Εξάλλου, πριν από δύο χρόνια η πόλη Τάρο, η πρωτεύουσα της επαρχίας Σουαζέλ με πληθυσμό περίπου 1.000 κατοίκους, ανακοίνωσε τις προθέσεις της να ξεκινήσει τη μετεγκατάσταση ολόκληρου του πληθυσμού σε διαφορετικό νησί λόγω της ανόδου της στάθμης της θάλασσας.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1101371/pente-nisia-ston-eiriniko-okeano-exoun-idi-eksafanistei-logo-tis-klimatikis-allagis
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Ολοκληρώθηκε η κατασκευή των σηράγγων της Ακράτας/Αιγείρας, με μήκος περί τα 300 & 850 μέτρα αντίστοιχα, οι οποίες εντάσσονται σε νέο-κατασκευασμένο οδικό τμήμα μήκους 2 περίπου χιλιομέτρων, μεταξύ των ΧΘ 148,3 και ΧΘ 146,3 της ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών.
       
      Έτσι, προκειμένου να ολοκληρωθεί και η κατασκευή του βόρειου κλάδου του αυτοκινητοδρόμου (στην υφιστάμενη ΝΕΟ Κορίνθου – Πατρών) από τον αρμόδιο κατασκευαστή (J&P μέλος της Κ/Ξ Άπιον Κλέος), από την Τρίτη 10 Μαΐου 2016, η κυκλοφορία θα διεξάγεται ως εξής:
       
      - η μεν κατεύθυνση προς Αθήνα θα εξυπηρετείται από το ανωτέρω νέο-κατασκευασθέν τμήμα και οι σήραγγες θα τεθούν σε προσωρινή λειτουργία, με μία λωρίδα κυκλοφορίας, μειωμένα όρια ταχύτητας και απαγόρευση προσπέρασης,
       
      - η δε κατεύθυνση προς Πάτρα, θα εξακολουθήσει να διέρχεται όπως σήμερα μέσω της ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών
       
      όπως φαίνεται στο ακόλουθο διάγραμμα και τις σχετικές φωτογραφίες.
       

       
       
      Για τον Έλεγχο, την Επιτήρηση και τη Διαχείριση των σηράγγων, θα λειτουργεί τοπικό (προσωρινό) Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ Ακράτας), που βρίσκεται στο οδικό τμήμα μεταξύ αυτών.
       
      Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      H καναδική εταιρεία Eldorado Gold επιβεβαίωσε, με ανάρτηση στην ιστοσελίδα της, ότι η θυγατρική της εταιρεία "Ελληνικός Χρυσός" έλαβε από το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος έγκριση για την επικαιροποιημένη τεχνική μελέτη που αφορά το έργο στις Σκουριές της Χαλκιδικής. Η έγκριση της τεχνικής μελέτης, αναφέρει η Eldorado, επιτρέπει στην "Ελληνικός Χρυσός" να ξαναρχίσει τις κατασκευαστικές δραστηριότητες στο εργοτάξιο στις Σκουριές, οι οποίες είχαν ανασταλεί εφέτος τον Ιανουάριο.
       
      Ο Πωλ Ράιτ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Eldorado, έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τη λήψη της έγκρισης αυτής και πολύ ενθαρρυμένοι από τη συνεχή επικοινωνία μεταξύ της "Ελληνικός Χρυσός" και του υπουργείου και των τεχνικών υπηρεσιών του. Αυτή η εποικοδομητική εργασία συνέβαλε σε άλλες πρόσφατες εγκρίσεις, συμπεριλαμβανομένης της άδειας για τις κατασκευές στις Σκουριές (Φεβρουάριος του 2016) και την άδεια για τις εγκαταστάσεις στην Ολυμπιάδα (Μάρτιος 2016).
       
      Πιστεύω ότι τώρα υπάρχει μία πολύ βελτιωμένη κοινή αντίληψη, εκτίμηση και ευθυγράμμιση μεταξύ της εταιρείας και του υπουργείου όσον αφορά στα σημαντικά οφέλη που μπορεί να έχει η ελληνική κοινωνία και οικονομία από τη συνεργασία για την αξιοποίηση με υπευθυνότητα των ορυκτών πόρων στην Ελλάδα. Προσβλέπουμε στη συνεργασία με το υπουργείο για να προωθήσουμε τα έργα στις Σκουριές και την Ολυμπιάδα για το όφελος όλων των ενδιαφερόμενων".
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/174256-%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%A7%CF%81%CF%85%CF%83%CF%8C%CF%82-%CE%9E%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%A3%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%AD%CF%82#.VzDaYYSLTDc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι μηχανικοί και ο τεχνικός κόσμος της χώρας έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν πολύμηνη μάχη ενάντια στις αλλαγές στο ασφαλιστικό και φορολογικό πλαίσιο.
       
      Παρά την ψήφιση του νομοσχεδίου, όπως σημείωσε η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ στην έκτακτη συνεδρίασή της το Σάββατο «η κοινωνία δεν θα υπακούσει στην εφαρμογή ενός τέτοιου νόμου, γιατί δεν μπορεί. Ένας τέτοιος νόμος θα ανατραπεί στην πράξη». Ο αγώνας για την επιβίωση του κλάδου συνεχίζεται, με πολλές μορφές.
       
      Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζεται η Απεργία – Αποχή όλων των Διπλωματούχων Μηχανικών από την συμμετοχή τους σε Τεχνικά Συμβούλια Έργων και Μελετών καθώς και από το σύνολο των Επιτροπών με τεχνικό αντικείμενο (π.χ. Επιτροπές Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, Αυθαιρέτων κλπ.), μέχρι και την Παρασκευή 13/05/2016.
       
      Στην Απεργία-Αποχή συμπεριλαμβάνονται και οι Επιτροπές Δημοπρασιών Έργων και Μελετών.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/sinechizete-i-apergia-apochi-ton-diplomatouchon-michanikon-gia-to-asfalistiko/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Αν και την ακριβή λίστα με την επόμενη γενιά των ελληνικών αποκρατικοποιήσεων θα τη μάθουμε μόνο όταν δούμε το μνημόνιο στη τελική του μορφή, εντούτοις πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι δύσκολα θα μείνουν εκτός οιτρεις ενεργειακές, δηλαδή ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ.
      Δίχως να περιλαμβάνει το παράρτημα (Annex), το προσχέδιο του μνημονίου που διέρρευσε χθες, μιλά για την ολοκλήρωση 19 αποκρατικοποιήσεων, την πλειονότητα δηλαδή όσων προβλέπει το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Βάζοντας τέλος στις προσδοκίες πολλών μελών της κυβέρνησης πως το ΤΑΙΠΕΔ θα σταματήσει τις αποκρατικοποιήσεις μόλις ολοκληρώσει τις 9 στις οποίες συχνά αναφέρονται, το προσχέδιο προβλέπει σωρευτικά έσοδα ύψους5,8 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις για την περίοδο 2016-2018, λογαριασμός που δε βγαίνει αν δεν προστεθούν στις υφιστάμενες και νέες. Ενδεικτικό είναι ότι εξ' αυτών των 5,8 δισ. ευρώ, τα 2,5 δισ. ευρώ αφορούν το 2016 (σσ: τα έσοδα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τον ΟΛΠ, κ.ά.), αλλά τα 2,2 δισ. ευρώ αφορούν το 2017 και τα 1,1 δισ. ευρώ το 2018.
       
      Στο προσχέδιο πάντως αναφέρεται ότι "το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε στις 26/4/2016 το επικαιροποιημένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης, γνωστό ως Asset Development Plan - ADP το οποίο και περιλαμβάνει 19 αποκρατικοποιήσεις, όπως είχε συμφωνηθεί το Δεκέμβριο του 2015". Έγκριση που έγινε δίχως να υπάρξει ανακοίνωση από το ΤΑΙΠΕΔ, ούτε έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του το νέο του πρόγραμμα. Το προηγούμενο ωστόσο περιελάμβανε 23 αποκρατικοποιήσεις, μεταξύ των οποίων και ποσοστά συμμετοχής του Δημοσίου σε στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεις όπως το 17% της ΔΕΗ, το 65% της ΔΕΠΑ, το 35% των ΕΛΠΕ.
       
      Σαφείς απαντήσεις για την τύχη των ενεργειακών εταιρειών θα δοθούν σύντομα, αμέσως μόλις γίνει γνωστό τόσο το ADP με τις 19 αποκρατικοποιήσεις, όσο και το παράρτημα με τα προαπαιτούμενα που πρέπει να γίνουν άμεσα, προκειμένου αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις να ολοκληρωθούν.
       
      Θυμίζουμε ότι στο μνημόνιο του Αυγούστου του 2015 προβλέπονταν τα εξής για τις ενεργειακές επιχειρήσεις.
      ΔΕΗ: Γινόταν αναφορά σε πώληση του 17% των μετοχών της εταιρείας πιθανόν εντός του 2016. Τα επόμενα βήματα περιελάμβαναν την πρόσληψη συμβούλων αλλά και την χάραξη από το ΤΑΙΠΕΔ της στρατηγικής που θα ακολουθήσει για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.
      ΕΛΠΕ: Για την πώληση του 35% των μετοχών προβλεπόταν η ενεργοποίηση των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να συνεκτιμηθούν οι εναλλακτικές επιλογές και να παρουσιαστούν οι συστάσεις τους.
      ΔΕΠΑ: Αναφερόταν ότι πρέπει πρώτα να αντιμετωπιστούν βασικά προβλήματα, και αφού συνεκτιμηθούν οι εναλλακτικές, να επανεκκινηθεί η νέα διαδικασία. Κατά καιρούς έχουν αναφερθεί διάφορα σενάρια, όπως η είσοδος ποσοστού της ΔΕΠΑ στο χρηματιστήριο τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

      Πηγή: http://energypress.gr/news/dyskola-tha-meinoyn-ektos-programmatos-oi-apokratikopoiiseis-dei-depa-elpe
      Περισσότερα...

      0

    • nisorvani

      Σας διαβιβάζουµε την µε αριθµό 63/2016 Γνωµοδότηση του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους, που αφορά στον τρόπο υπολογισµού του ενιαίου ειδικού προστίµου αυθαιρέτων κατασκευών που ρυθµίζονται µε τις διατάξεις του ν.4178/2013, µετά την υπ’ αριθµ. 4446/2015 Απόφαση της Ολ. ΣτΕ και την υπ’ αριθµ. ΠΟΛ.1009/18.1.2016 Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονοµικών, για αναπροσαρµογή των αντικειµενικών αξιών ακινήτων από 21.5.2015, την οποία αποδεχόµαστε.
       
      Με τη γνωµοδότηση γίνεται δεκτό ότι, «Οι τιµές ζώνης που λαµβάνονται υπόψη για την εφαρµογή των διατάξεων των άρθρων 18 και 22 του ν.4178/2013 είναι εκείνες που ίσχυαν κατά την 28η.7.2011 και, συνεπώς, ο τρόπος υπολογισµού του ενιαίου ειδικού προστίµου δεν επηρεάζεται από το διατακτικό της υπ’ αριθµ. 4446/2015 αποφάσεως του ΣτΕ, ούτε από τις νέες τιµές ζώνης που καθορίστηκαν µε την υπ’ αριθµ. ΠΟΛ.1009/18.1.2016 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονοµικών.».
       
      Δείτε το έγγραφο εδώ: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=2m1dkR8hIRI%3d&tabid=777&language=el-GR
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=4233&language=el-GR
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Από τα Καλάβρυτα ξεκίνησε το πρώτο 'δρομολόγιο' για τη σειρά ποικίλων εκδηλώσεων υπό τον γενικό τίτλο “Εν Συρμώ-Γιορτές Οδοντωτού” που διοργανώνονται φέτος το Μάιο σε Διακοπτό και Καλάβρυτα, με αφορμή τη συμπλήρωση 120 χρόνων από τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.
       
      Το απόγευμα του Σαββάτου, η καταρρακτώδης βροχή δεν εμπόδισε τους συνεργαζόμενους φορείς να συγκεντρωθούν στο σταθμό των Καλαβρύτων και να κηρύξουν την έναρξη των εκδηλώσεων προς τιμήν του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού-Καλαβρύτων.
       
      Το καλωσόρισμα των προσκεκλημένων έκανε ο δήμαρχος Καλαβρύτων κ. Γιώργος Λαζουράς, μιλώντας για την ιστορία της γραμμής και για την καθοριστική σημασία του τρένου για την αναπτυξιακή προοπτική της ευρύτερης περιοχής. Στο ίδιο κλίμα κινήθηκαν στους χαιρετισμούς τους και ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Απόστολος Κατσιφάρας, ο δήμαρχος Αιγιαλείας κ. Θανάσης Παναγόπουλος, η πρόεδρος της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Αιγιαλείας (ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.) κα Μαρία Τσουκαλά, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ορειβασίας, Χιονοδρομίας, Αναρρίχησης και Προστασίας Περιβάλλοντος Καλαβρύτων κ. Χαρίλαος Ερμείδης και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Οδοντωτού, κ. Γιάννης Καραπαναγιώτης.
       
      Οι διοργανωτές δεν παρέλειψαν να ευχαριστήσουν τον πρώην υπουργό, βουλευτή και δήμαρχο κ. Ανδρέα Φούρα που παραχώρησε παλαιές φωτογραφίες του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου από το προσωπικό του αρχείο, ώστε να εκτεθούν στο χώρο της έκθεσης.
       
      Χαρακτηριστικό event της εκδήλωσης, ήταν ο συμβολισμός, με τη κοπή της γενέθλιας τούρτας του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου με τον αριθμό 120 σε κεριά, που έκαναν, από κοινού, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, μαζί με τους Δημάρχους Αιγιαλείας και Καλαβρύτων. Μετά το κέρασμα, με τοπικά τυριά και κρασιά, τα οποία προσέφεραν, πρόθυμα και ευγενικά, τοπικοί παραγωγοί, τυροκόμοι, οινοποιοί και κρεοπώλες από τα Καλάβρυτα και την Αιγιάλεια και ο Συνεταιρισμός Καλαβρύτων, η εκδήλωση, λόγω της συνεχιζόμενης καταρρακτώδους βροχής, μεταφέρθηκε και συνεχίσθηκε, με την ίδια επιτυχία και με μεγάλη – πρωτοφανή προσέλευση κόσμου, στο «Αρχοντικό της Παλαιολογίνας», όπου έγιναν οι προγραμματισμένες ομιλίες,
       
      Τονίζεται ότι λόγω των πολιτικών εξελίξεων και της συζήτησης του ασφαλιστικού νομοσχεδίου, δεν παρευρέθησαν, όπως είχε προγραμματιστεί, οι υπουργοί Υποδομών-Μεταφορών-Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά και Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης, όπως και δεν παρευρέθηκαν λόγω της απεργίας των εργαζομένων στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο οργανισμών.
       
      Το πρωί της Κυριακής, με τη συμμετοχή χιλιάδων πεζοπόρων από την περιοχή αλλά και από όλη την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε η 36η κατάβαση του φαραγγιού του Βουραϊκού. Οι πεζοπόροι ξεκίνησαν από Καλάβρυτα και Ζαχλωρού, απολαμβάνοντας τη μαγευτικής ομορφιάς διαδρομή μέσα στο φαράγγι.
       
      Οι εκδηλώσεις “Εν Συρμώ – Γιορτές Οδοντωτού” συνεχίζονται το ερχόμενο Σάββατο στο Διακοπτό. Συγκεκριμένα, στις 7.30 μ.μ. στον Σταθμό Οδοντωτού στο Διακοπτό, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «Ο Οδοντωτός Διακοπτού-Καλαβρύτων ως μέσο της Τοπικής Ανάπτυξης, του Τουρισμού και του Πολιτισμού». Θα ακολουθήσει στον ίδιο χώρο, στις 9 μ.μ., συναυλία του συγκροτήματος “Passepartout” με συλλογή τραγουδιών για τα τραίνα.
       
      Τη σειρά εκδηλώσεων που θα διαρκέσουν όλο το μήνα Μάιο και αρχές Ιουνίου, διοργανώνουν από κοινού οι Δήμοι Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Αιγιαλείας (ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο ΟΣΕ, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, η αντιδημαρχία Ανάπτυξης του Δήμου Αιγιαλείας, ο Φορέας Διαχείρισης Χελμού-Βουραϊκού, η “Αχαΐα Αναπτυξιακή Α.Ε.”, ο Συλλόγος Ορειβασίας, Χιονοδρομίας, Αναρρίχησης και Προστασίας του Περιβάλλοντος Καλαβρύτων και ο Συλλόγος Φίλων του Οδοντωτού. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.ensirmo.gr και στη σελίδα “Εν Συρμώ – Γιορτές Οδοντωτού”
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/treno/item/34745-sidirodromos-ksekinise-o-eortasmos-ton-120-xronon-tou-odontotoy
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και φορολόγησης των εταιρειών διαχείρισης κόκκινων δανείων, επιφέρει η κυβέρνηση, με βάση το προσχέδιο που συμφωνήθηκε με τους δανειστές.
       
      Συγκεκριμένα, απαλλάσσονται από πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις οι μεταβιβάσεις χαρτοφυλακίων δανείων από τις τράπεζες σε αδειοδοτημένες εταιρείες.
       
      Δηλαδή τα «πακέτα» δανείων που θα πουληθούν στις εταιρείες δεν θα πληρώσουν επιπλέον φόρους, ένα θέμα που είχε προκαλέσει σύγχυση και προβληματισμό.
       
      Προβλεπεται επίσης ότι επιτρέπεται άμεσα, η πώληση ενήμερων δανείων, μαζί με μη εξυπηρετούμενα (σ.σ χαρτοφυλάκια δανείων με ενήμερα και μη εξυπηρετούμενα δάνεια). Τα μόνα δάνεια που εξαιρούνται από την απελευθέρωση των πωλήσεων είναι όσα βαρύνονται από υποθήκη σε πρώτη κατοικία, η αντικειμενική αξία της οποίας είναι κάτω από 140 χιλ. ευρώ. Η προστασία για τα παραπάνω δάνεια ισχύει ως το τέλος του 2017.
       
      Ουσιαστικά θα μπορεί να δημιουργηθεί ένα «καλάθι» δανείων, εξυπηρετούμενα και μη, που θα πιάσουν πιο ελκυστική τιμή από το να είναι προς πώληση μόνο «κόκκινα».
       
      Σημαντικές, όμως, είναι αλλαγές και στο φορολογικό καθεστώς. Με βάση τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου Σταθάκη όταν η μεταβίβαση απαιτήσεων δεν διενεργείται από τράπεζα σε τράπεζα υπάγεται σε τέλος χαρτοσήμου 2,4% επί της αξίας του μεταβιβαζόμενου χαρτοφυλακίου.
       
      Σύμφωνα με το προσχέδιο το φορολογικό καθεστώς, που θα ισχύσει για τις εταιρείες διαχείρισης/απόκτησης δανείων, θα πρέπει να είναι σύμφωνο με τους κανόνες της ΕΕ και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, αντιγράφοντας όπου είναι δυνατόν τον ισχύοντα νόμο περί τιτλοποιήσεων (3156/2003), ο οποίος δεν προβλέπει την επιβολή φόρων ή τέλους επί της αξίας της μεταβίβασης.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Oi_foroi_metabibasis_sti_polisi_kokkinon_daneion/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η μεγαλύτερη -χονδρεμπορική- αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, η ενιαία αγορά Γερμανίας - Αυστρίας που λειτουργεί από το 2002 και στην οποία πέρυσι ο τζίρος ξεπέρασε τα 200 δισ. ευρώ, ετοιμάζεται να διαχωριστεί σε δύο ανεξάρτητες αγορές, καθώς η υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ σε συνδυασμό με τις ανεπαρκείς ηλεκτρικές διασυνδέσεις και τα σοβαρά προβλήματα ευστάθειας στις γειτονικές χώρες έχει μετατρέψει το πάλαι ποτέ υπόδειγμα σε παράδειγμα προς αποφυγή.
       
      Πρόκειται για μία εξέλιξη που θα αποτελέσει σημαντικό πλήγμα -έστω σε επίπεδο γοήτρου- στα σχέδια για την ενοποίηση των ευρωπαϊκών αγορών ηλεκτρισμού, καθώς αποδεικνύει ότι από τις -μεγαλόστομες πολλές φορές- φραστικές διακηρύξεις ως την σκληρή πραγματικότητα υπάρχει αν μη τι άλλο μεγάλη απόσταση. Επιπλέον, καθώς το ευρωπαϊκό σύστημα είναι αντιμέτωπο με πρωτόγνωρες προκλήσεις, όπως κυρίως η αυξανόμενη διείσδυση της διεσπαρμένης και διαλείπουσας παραγωγής των ΑΠΕ, είναι σαφές ότι χρειάζεται καλύτερος σχεδιασμός για τη μετάβαση στο νέο μοντέλο αγοράς, προκειμένου αυτό να μην κινδυνεύσει να μείνει στο ...σκοτάδι.
       
      Η γερμανική και η αυστριακή αγορά έχουν ενοποιηθεί εδώ και 14 χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι ο όγκος της ηλεκτρικής ενέργειας δεν περιορίζεται από την μεταφορική ικανότητα των διασυνδέσεων μεταξύ των δύο χωρών, όπως συμβαίνει σε όλες τις άλλες διασυνοριακές αγορές.
       
      Η αυξημένη παραγωγή ΑΠΕ και ο κίνδυνος συμφόρησης
       
      Ποιο είναι το πρόβλημα; Όταν υπάρχει υψηλή αιολική παραγωγή στον γερμανικό βορρά οι χονδρικές τιμές υποχωρούν ραγδαία και υπάρχει ισχυρή ζήτηση από την αυστριακή αγορά τόσο για εγχώρια κατανάλωση όσο και για εξαγωγές προς άλλες χώρες όπως κυρίως προς την Ιταλία, εν μέρει μέσω της Ελβετίας και της Σλοβενίας. Καθώς η μεταφορική ικανότητα της διασύνδεσης της Γερμανίας με την Αυστρίας (όπως άλλωστε ακόμα και στο εσωτερικό της χώρας μεταξύ βορρά και νότου) είναι αρκετά μικρότερη από τον όγκο της διαθέσιμης ηλεκτρικής ενέργειας, το ρεύμα διοχετεύεται στην Αυστρία μέσω γειτονικών χωρών όπως κυρίως η Πολωνία και η Τσεχία.
       
      Πρόκειται για ρεύμα που οι συγκεκριμένες χώρες δεν χρειάζονται, δηλαδή δεν έχουν όφελος απ' αυτό και επιπλέον, καθώς πρόκειται για μεγάλες ποσότητες, για ρεύμα που προκαλεί σοβαρά προβλήματα συμφόρησης στο δίκτυο τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια τροφοδότησης. Επιπλέον, η ανάγκη εξισορρόπησης του συστήματος αναγκάζει ακόμα και την ... Ιταλία να διατηρεί σε λειτουργία ευέλικτες εφεδρικές μονάδες, ανεβάζοντας σημαντικά τα κόστη.
       
      Αυτό το φαινόμενο (loop flows) έχει δημιουργήσει μεγάλη ένταση στις σχέσεις της Πολωνίας, της Τσεχίας. της Ουγγαρίας και της Σλοβενίας με τη Γερμανία, με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν και με ειδικές συσκευές το ρεύμα που έρχεται από τον γερμανικό βορρά προκειμένου να αποφύγουν το ενδεχόμενο ενός μπλακ άουτ. Έτσι λοιπόν, ήδη από το 2014 η πολωνική ρυθμιστική αρχή ενέργειας (URE) είχε ζητήσει από τον Οργανισμό για τη Συνεργασία των ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών (ACER) σχετική γνωμοδότηση. Αυτή η μη δεσμευτική γνωμοδότηση δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και ουσιαστικά ο ACER συνέστησε τον διαχωρισμό της ενιαίας αγοράς, τουλάχιστον τις περιόδους εκείνες κατά τις οποίες η μεγάλη προσφορά ενέργειας από τη Γερμανία μπορεί να προκαλέσει προβλήματα συμφόρησης στα δίκτυα των γειτονικών χωρών.
       
      Στα ύψη ο λογαριασμός για την εξισορρόπηση
       
      Αυτό το πρόβλημα αναγνωρίσθηκε και από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Δικτύων (Bundesnetzagentur), η οποία σε έκθεση της, πέρυσι, είχε αναφέρει ότι η διαθέσιμη εφεδρική ισχύς (η οποία χρειάζεται κυρίως για την ισορροπία της γερμανοαυστριακής αγοράς) θα υποχωρήσει σε 1,6 GW ως το 2019/2020, από περίπου 7 GW τώρα. Αυτή η πρόβλεψη έγινε με την υπόθεση ότι οι δύο αγορές θα έχουν μέχρι τότε καταστεί δύο ξεχωριστές, ανεξάρτητες αγορές.
       
      Έκτοτε έγιναν πολλά βήματα, καθώς και για τη Γερμανία τα κόστη είναι αρκετά υψηλά. Σε έκθεση της που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, η Bundesnetzagentur ανέφερε ότι εφόσον το διασυνοριακό εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών τεθεί υπό έλεγχο ως το 2018, τότε οι διαχειριστές του συστήματος μεταφοράς θα χρειάζονται μόνο περί τα 2/3 των 7 GW σε εφεδρικές μονάδες προκειμένου να επιτύχουν την ασφάλεια του δικτύου. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας της χώρας, το συνολικό κόστος για την ασφάλεια δικτύου ίσως ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια.
       

       
       
      Ο διαχωρισμός της ενιαίας γερμανοαυστριακής αγοράς κρίνεται πλέον αναγκαίος. Η μόνη πλευρά που προβάλει ακόμα έντονες αντιρρήσεις είναι η Αυστρία, καθώς υπολογίζεται ότι το κόστος για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξηθεί ως 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Έτσι, οι διαβουλεύσεις που γίνονται μεταξύ των δύο χωρών, της Πολωνίας και της Τσεχίας δεν έχουν ακόμα καταλήξει σε συμφωνία, αν και έχουν γίνει αρκετά βήματα προόδου.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=104821
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η εγκατεστημένη ισχύς των φωτοβολταϊκών συστημάτων που είναι συνδεδεμένα με το δίκτυο στην Ευρώπη ξεπέρασε τα 100 GW, σύμφωνα με έκθεση της IHS.
       
      Πρόκειται για ένα ορόσημο σε ότι αφορά όχι μόνο τα Φ/Β αλλά και γενικότερα την ανάπτυξη των ΑΠΕ στις ευρωπαϊκές χώρες.
       
      Τα τελευταία 10 χρόνια η εγκαταστημένη ισχύς των μονάδων ηλιακής ενέργειας στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 30 φορές, με αποτέλεσμα στο δεύτερο φετινό τρίμηνο να ξεπεράσει τα 100 GW, έναντι λιγότερων από 3 GW το 2005.
       
      Σύμφωνα με την IHS, οι δύο κυριότεροι λόγοι γι΄αυτή την εκρηκτική ανάπτυξη ήταν η μείωση του κόστους κατά 80% περίπου, καθώς τα σχήματα λειτουργικής ενίσχυσης που προώθησαν οι ευρωπαϊκές χώρες στο πλαίσιο των στόχων για την αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ.
       
      «Πρόκειται για ένα άνευ προηγουμένου επίτευγμα» δήλωσε ο επικεφαλής της SolarPower Europe, Oliver Schäfer. «Μόλις πριν από λίγα χρόνια η ηλιακή ενέργεια θεωρείτο μία μικρή εναλλακτική τεχνολογία, αλλά τώρα είναι ένα σημαντικό τμήμα του ενεργειακού μας συστήματος. Στην πραγματικότητα, η ηλιακή ενέργεια είναι σήμερα μία από τις πιο ανταγωνιστικές μορφές παραγωγής ενέργειας στην Ευρώπη» προσέθεσε.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=104760
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η εταιρεία ICGB AD, υπεύθυνη για την υλοποίηση του Διασυνδετήριου Αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας - Βουλγαρίας, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της Μη Δεσμευτικής Φάσης του Διαγωνισμού Δέσμευσης Δυναμικότητας (Market Test), ο οποίος πραγματοποιείται με σκοπό τη δέσμευση μεταφορικής δυναμικότητας στον αγωγό.
       
      Ειδικότερα, κατά τη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη δέσμευση δυναμικότητας στον αγωγό IGB, υπεβλήθησαν εννέα μη δεσμευτικές εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για τη διαμετακόμιση συνολικά 4,3 δισ. κυβικών μέτρων (κ.μ.) φυσικού αερίου ανά έτος σε κανονική ροή από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία και περίπου για 1 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ανά έτος σε σταθερή ανάστροφη ροή, από τη Βουλγαρία προς την Ελλάδα.
       
      Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των εκδηλώσεων ενδιαφέροντος έληξε την 8η Απριλίου 2016, σε συνέχεια σχετικών παρατάσεων που εγκρίθηκαν από τις Ρυθμιστικές Αρχές Ενέργειας Ελλάδας και Βουλγαρίας, ΡΑΕ και EWRC αντίστοιχα.
       
      Η φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ξεκίνησε στις 14 Δεκεμβρίου 2015 και διεξήχθη με βάση τις Κατευθυντήριες Γραμμές και την Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που εκδόθηκαν από κοινού από τις ΡΑΕ και EWRC, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 36 της Κοινοτικής Οδηγίας 2009/73/EC.
       
      Η δεύτερη Δεσμευτική Φάση θα ξεκινήσει κατόπιν λήψης των σχετικών κατευθύνσεων και εγκρίσεων από τις Ρυθμιστικές Αρχές Ενέργειας Ελλάδας και Βουλγαρίας. Η Δεσμευτική φάση αφορά στην επιβεβαίωση των σχετικών εκδηλώσεων ενδιαφέροντος μέσω της σύναψης συμβάσεων διαμετακόμισης.
       
      Σημειώνεται ότι ο Ελληνο-Βουλγαρικός Διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου (IGB Project) αναπτύσσεται από την εταιρεία ICGB AD, η οποία ιδρύθηκε το 2011 στη Σόφια της Βουλγαρίας, με μετόχους τη βουλγαρική BEH EAD (50%) και την ελληνική εταιρεία ΥΑΦΑ-ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε. (50%). Η τελευταία, με έδρα την Αθήνα, ανήκει ισομερώς στη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου και τον ιταλικό ενεργειακό όμιλο Edison S.p.A.
       
      Ο αγωγός IGB θα διασυνδεθεί με το Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) στην περιοχή της Κομοτηνής και με το αντίστοιχο Βουλγαρικό στην περιοχή της Stara Zagora. Με σχεδιαζόμενο μήκος 182 χιλιόμετρα και διατομή του αγωγού 32 ίντσες, η αρχική μεταφορική του ικανότητα θα είναι 3 δισ. κυβικά μέτρα (δισ. κ.μ.) φυσικού αερίου σε κατεύθυνση από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/173873-%CE%95%CE%BD%CE%BD%CE%B9%CE%AC-%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CF%8C#.Vy2kUISLTDc
      Περισσότερα...

      0

    • george68

      Το ΤΕΕ θα προβάλει στην ιστοσελίδα του και με όλα τα μέσα που διαθέτει τους συναδέλφους βουλευτές οι οποίο θα ψηφίσουν αυτό το νομοσχέδιο, ονομαστικά και με τη φωτογραφία τους, ώστε όλοι να τους θυμούνται.
       
      «Οι βουλευτές-μηχανικοί που τυχόν ψηφίσουν το ασφαλιστικό θα έχουν ονοματεπώνυμο και θα παραπεμθούν στο πειθαρχικό με εισήγηση διαγραφής» τονίζεται σε ανακοίνωσή του.
       
      Με διαγραφές βουλευτών, που είναι μέλη του ΤΕΕ, προειδοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο και φυσικά εξαίρεση δεν θα μπορούσε να είναι ούτε ο πρωθυπουργός.
       
      Με βάση απόφαση της διοικούσας επιτροπής, το ΤΕΕ καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο και καλεί τα μέλη - βουλευτές να μη το ψηφίσουν διότι διαφορετικά θα έρθουν αντιμέτωποι με κυρώσεις. Να σημειώσουμε ότι μέλος είναι και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο Αλέκος Φλαμπουράρης, ο Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Θα ανακοινώσει μάλιστα με δημόσια καταχώρηση τα ονόματα όσων βουλευτών το ψηφίσουν και υπενθυμίζει σε όσα μέλη του βουλευτές το ψηφίσουν, τον κώδικα δεοντολογίας του ΤΕΕ, καθώς και ότι η μη εφαρμογή του συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο για διαγραφή τους από μέλη του ΤΕΕ.
       
      Σύμφωνα με πηγές, πάντως, έγινε προσπάθεια εκ των εσω και με πολιτική παρέμβαση να αναβληθεί η ψήφιση της απόφασης της διοικούσας επιτροπής για τον επόμενο μήνα.
       
      Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΤΕΕ έχει ως εξής:
       
      Σε σημερινή έκτακτη συνεδρίαση για το ασφαλιστικό και φορολογικό νομοσχέδιο, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ τονίζει ότι:
       
      -Είναι ένα νομοσχέδιο αντισυνταγματικό και κοινωνικά ανάλγητο
      -Γίνεται κλοπή των αποθεματικών του ταμείου των Μηχανικών
      -Έχει γίνει μεθόδευση της Κυβέρνησης ακόμη και στη διαδικασία ψήφισης
      -Δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένας πραγματικός και ουσιαστικός κοινωνικός διάλογος
      -Δεν έχει γίνει δεκτό κανένα αίτημα, κανενός συλλογικού φορέα. Οι όποιες αλλαγές είναι μόνο προς το δυσμενέστερο - και μάλιστα με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής
      -Η κοινωνία δεν θα υπακούσει στην εφαρμογή ενός τέτοιου νόμου, γιατί δεν μπορεί. Ένας τέτοιος νόμος θα ανατραπεί στην πράξη.
       
      Η ΔΕ ΤΕΕ ζητά τη διακοπή της διαδικασίας ψήφισης και την απόσυρση του νομοσχεδίου.
       
      Το ΤΕΕ θα προβάλει στην ιστοσελίδα του και με όλα τα μέσα που διαθέτει τους συναδέλφους βουλευτές οι οποίο θα ψηφίσουν αυτό το νομοσχέδιο, ονομαστικά και με τη φωτογραφία τους, ώστε όλοι να τους θυμούνται.
      Οι βουλευτές μηχανικοί θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους τον Κώδικα Δεοντολογίας των Μηχανικών. Η μη εφαρμογή του συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.
      Περισσότερα...

      108

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.