Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μόλις 90εκ.ευρώ απομένουν για τον τερματισμό των ..ατελείωτων έργων στο σπουδαιότερο οδικό έργο της χώρας, δηλαδή της Παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα που θα σημάνει την απρόσκοπτη οδική ένωση Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
       
      Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδομών στο ypodomes.com τα έργα είναι μεν πολύ προχωρημένα, όμως πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής του μνημονίου συναντίληψης, όπως έγινε και στους άλλους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται.
       
      Το χρονοδιάγραμμα παρά το μικρό ποσό που απομένει για την παράδοση σε λειτουργία του έργου παραμένει "κολλήμενο" στον Μάρτιο του 2017 οπότε και αναμένεται να λειτουργήσει το νέο τμήμα.
       
      Τό αποτέλεσμα θα είναι η δραστική μείωση της χρονοαπόστασης καθώς με τη λειτουργία του τμήματος από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα θα χρειάζονται 15 λεπτά από 45 λεπτά που είναι σήμερα.
       
      Επίσης θα επηρεαστεί η συνολική χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης που θα περιοριστεί σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά, χρόνος ρεκόρ σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
       
      Το έργο ταλαιπωρήθηκε στο παρελθόν από προβλήματα με σημαντικότερα εκείνα των πολλών και δύσκολων απαλλοτριώσεων αλλά και των 2 εμπλοκών με τον ΟΣΕ που χρειάστηκε επιπλέον παρέμβαση του Υπουργείου για να λυθεί το θέμα με μεγάλη όμως χρονική καθυστέρηση.
       
      Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
      Το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα, είναι ένα σημείο συνάντησης 2 Περιφερειών, της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλία και 2 Νομών: της Πιερίας με τη Λάρισα.
       
      Συνολικά είναι ένα τμήαμ 25 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 11χλμ σήραγγες διπλού κλάδου και 14χλμ αυτοκινητόδρομου στα ανοιχτά τμήματα.
       
      Από τα 11χλμ σηράγγων τα 8 βρίσκονται στην παράκαμψη της κοιλάδας των Τεμπών. Εκεί κατασκευάζονται οι Σήραγγες Τ1 με μήκος 2χλμ και Τ2. Η Σήραγγα Τ2 έχει μήκος 6χλμ και με τη λειτουργία της θα γίνει η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, στα Βαλκάνια και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.
       
      Μία ακομα Σήραγγα η Τ3 κατασκευάζεται στην περιοχή του Πλαταμώνα που θα γλυτώσει τους οδηγούς από τις "φιδίσιες στροφές" που διαθέτει. Θα έχει μήκος 3χλμ διπλού κλάδου.
       
      Το κόστος των έργων ξεπερνά το 1 δις ευρώ και αποτελεί ένα σύγχρονο όραμα για τη χώρα καθώς το συγκεκριμένο τμήμα έχει γίνει αιτία για πολλά θανατηφόρα ατυχήματα με βαριές ανθρώπινες απώλειες.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/34229-parakampsi-tempon-platamona-molis-90ek-evro-apomenoun-gia-tin-oloklirosi-ton-ergon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      την αυλή του σπιτιού μιας κατοίκου στη Νίκαια έφτασε ο μετροπόντικας! Η ένοικος μονοκατοικίας διαπίστωσε στην αυλή του σπιτιού της μια τρύπα βάθους αρκετών μέτρων στη θέση ενός πηγαδιού, που είχε μπαζωθεί πρόχειρα. Το πηγάδι «κατάπιε» ο μετροπόντικας που σκάβει τη σήραγγα για την επέκταση της γραμμής του μετρό στην περιοχή.
       
      Οι μηχανικοί της Αττικό Μετρό ειδοποιήθηκαν αμέσως για να ελέγξουν τη ζημιά. Διαβεβαίωσαν τους κατοίκους πως δεν υπάρχει κίνδυνος για τα γειτονικά σπίτια, καθώς το περιστατικό οφείλεται στη συνάντηση του μετροπόντικα με τον πάτο του πηγαδιού. Η ζημιά πρόκειται να επισκευαστεί από την εταιρεία, ενώ η κατασκευή της επέκτασης θα συνεχιστεί κανονικά.
       

       

       

       
       
      Πηγή φωτογραφιών και βίντεο: cnn.gr
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/165010/nikaia-o-metropontikas-katapie-pigadi-monokatoikias-photosvideo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τον Ιούνιο αναμένεται η νομοθεσία για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης στους κλάδους της βιομηχανίας τροφίμων, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των τουριστικών καταλυμάτων ενώ θα ακολουθήσει το Μάρτιο του 2017 ο κλάδος των εξορυκτικών δραστηριοτήτων.
       
      Το υπουργείο Οικονομίας με τη συνδρομή της Παγκόσμιας Τράπεζας έχει προχωρήσει στην καταγραφή και ανάλυση της νομοθεσίας που διέπει τις αδειοδοτήσεις και θα προχωρήσει στην κατάργηση περιττών διαδικασιών που έχουν εντοπιστεί.
       
      Το χρονοδιάγραμμα της απλούστευσης των διαδικασιών αδειοδότησης επιχειρήσεων συζητήθηκε χθες στη συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ στην οποία η υφυπουργός Θ. Τζάκρη παρουσίασε το πλαίσιο των αλλαγών. Βασικός μοχλός για την απλοποίηση αποτελεί η εφαρμογή της δυνατότητας που παρέχει ο νόμος 4262/2014 για έναρξη της δραστηριότητας με ευθύνη του επιχειρηματία (δηλαδή με απλή γνωστοποίηση) και εφαρμογή συστήματος εκ των υστέρων ελέγχων.
       
      Ειδικότερα:
       
      -Για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος επιδιώκεται η ένταξη στην διαδικασία της γνωστοποίησης της πλειονότητας των δραστηριοτήτων και επανεξέταση των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Με βάση την ενωσιακή νομοθεσία και πρακτική το 90% των σχετικών δραστηριοτήτων ακολουθεί την διαδικασία της απλής γνωστοποίησης της έναρξης λειτουργίας ενώ στην χώρα μας ισχύει το αντίστροφο, δηλαδή το 90% υποχρεώνονται σε πολύπλοκη διαδικασία αδειοδότησης. Το υπουργείο στοχεύει επίσης σε απάλειψη της διαδικασίας προέγκρισης ως ξεχωριστής πράξης της διοίκησης.
       
      -Για τη βιομηχανία τροφίμων - ποτών διαπιστώθηκε ότι η νομοθεσία προβλέπει περισσότερες απαιτήσεις-προδιαγραφές και ελέγχους σε σχέση με την ΕΕ. Για παράδειγμα ενώ στην ενωσιακή νομοθεσία προβλέπεται έγκριση με επιτόπιο έλεγχο πριν τη λειτουργία της μονάδας μόνο για τα ζωικά προϊόντα, στην ελληνική νομοθεσία προβλέπεται σχετική απαίτηση για το σύνολο των τροφίμων. Συνολικά στη χώρα μας χρειάζονται υπερδιπλάσια έγγραφα σε σχέση με τις άλλες χώρες χωρίς αυτές οι επιπλέον απαιτήσεις να προσθέτουν στη ποιότητα και ασφάλεια των παραγόμενων προϊόντων, ενώ σαφώς επιβαρύνουν τη διοίκηση και αποθαρρύνουν ενδιαφερόμενους επενδυτές.
       
      -Τέλος για τα τουριστικά καταλύματα σχεδιάζονται παρεμβάσεις για απλούστευση της διαδικασίας έκδοσης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας ενώ σημαντική θα είναι και η ωφέλεια από την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος - καφέ, εστιατόρια, μπαρ- που λειτουργούν στις εγκαταστάσεις τους.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113959873
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Ξαναβαφτίστηκαν οι 2 Μετροπόντικες του Μετρό Θεσσαλονίκης, μάλλον για να ..ξορκιστεί η κακοδαιμονία του έργου. Ο Γιωρίκας και ο Κωστίκας του Γιώργου Σουφλιά αποτελούν παρελθόν και πλέον τα ονόματα τους αλλάζουν γεωγραφικό και χρονικό προσδιορισμό και από τον ποντιακό σημερινό χώρο περνάμε στον αρχαϊκό κόσμο της Ελλάδας.
       
      Ιδού ο Ηρακλής και ο Ακτωρ. Ο Ηρακλής εναι ο πρώτος μετροπόντικας στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο οποίος μετά από 4 χρόνια κλήθηκε να ολοκληρώσει το έργο του, να διανοίξει τη μία από τις 2 δίδυμες σήραγγες του Μετρό.
       
      Ο ..αδελφός του Άκτωρ (αγορασμενος και αυτός και ο Ηρακλής από τη εταιρεία Άκτωρ) αναμένεται να ακολουθήσει για λόγους ασφαλείας στα τέλη Απριλίου να διανοίγει τη δεύτερη δίδυμη σήραγγα και με την ελπίδα ότι θα "τρώνε" 10 μέτρα κάθε μέρα, εκτιμάται ότι θα φτάσουν στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ μέχρι το τέλος του έτους, ολοκληρώνοντας τη διάνοιξη των σηράγγων της βασικής γραμμής.
       
      Να θυμίσουμε πως οι δίδυμες σήραγγες από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Ανάληψη έχουν διανοιχθεί την περίοδο 2009-2012. Τότε ξεκίνησε και η περιπέτεια των 2 μηχανημάτων καθώς αντί να τους αφήσουν να ολοκληρώσουν το έργο της διάνοιξης, άρχισε η διαμάχη για το τι πρέπει να γίνει.
       
      Ο μεγάλος στόχος είναι τα έργα πολιτικού μηχανικού να έχουν ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια δηλαδή μέχρι το τέλος του 2018. Μετά θα χρειαστεί ένα μεγάλο διάστημα 12-18 μηνών για τη δοκιμαστική λειτουργία γραμμών, σταθμών και συρμών.
       
      Όταν όλα ολοκληρωθούν με επιτυχία, θα σημάνει το τέλος της περιπέτειας των έργων και την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης που αποτελεί τον διακαή πόθο της πόλης εδώ και 20 χρόνια.
       
       
      Από την πλευρά των κατασκευαστών την παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο κ.Κούτρας, επισημαίνοντας ότι ¨θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2020".
       
      Την ίδια περίοδο αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά με την διάνοιξη των σηράγγων να υπολογίζεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2017 και να ολοκληρωθεί τέλη του 2018 ή αρχές του 2019.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/thessalonikis/item/34208-metro-thessalonikis-iraklis-kai-aktor-oloklironoun-tis-siragges-se-vasiki-grammi-kai-kalamaria
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά την ανακατάληψη της Παλμύρας από τον στρατό της Συρίας, οι πρώτες εικόνες από την πόλη ήρθαν στην δημοσιότητα.
       
      Κατά τη δεκάμηνη κατάληψη της πόλης από τους τζιχαντιστές του ISIS πολλές διεθνείς εκθέσεις αναφέρονταν στην καταστροφή αρχαιοτήτων από το ISIS, ενώ υπήρξαν αρκετά βίντεο τα οποία παρουσίαζαν την καταστροφή της πόλης. Ωστόσο, σύμφωνα με τον επικεφαλής αρχαιοτήτων της Συρίας, από μία πρώτη εκτήμιση, οι αρχαιότητες της περιοχής είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι πίστευαν οτι θα ήταν.
       

       

       

       

       

       

       

       
      https://www.youtube.com/watch?v=5CIRTC8z4ww
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/164833/oi-protes-eikones-apo-tin-palmyra-meta-tin-anakatalipsi-tis-photos-videos
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Περισσότερες από 150 πτήσεις που επρόκειτο να αναχωρήσουν ή είχαν προορισμό τα λονδρέζικα αεροδρόμια του Γκάτγουικ και του Χίθροου ματαιώθηκαν σήμερα εξαιτίας της καταιγίδας Κέιτι που σαρώνει τη νότια Αγγλία με άνεμους που πνέουν με ταχύτητα άνω των 100 χλμ/ώρα.
       
      «Εξαιτίας των σφοδρών ανέμων που προκαλεί η καταιγίδα Κέιτι, υπάρχουν σήμερα καθυστερήσεις και μερικές ματαιώσεις πτήσεων», ανακοινώθηκε από τον ιστότοπο του αεροδρομίου του Χίθροου, του μεγαλύτερου της χώρας.
       
      Σύμφωνα με τον πίνακα των πτήσεων που ήταν προγραμματισμένες έως τις 16:00 (ώρα Ελλάδας), έχουν ματαιωθεί γύρω στις 50 πτήσεις που επρόκειτο να αφιχθούν και περισσότερες από 80 που ήταν προγραμματισμένες να απογειωθούν αυτό το σαββατοκύριακο του Πάσχα, που ήταν επίσης για τους Βρετανούς σαββατοκύριακο αναχώρησης για διακοπές.
       
      Στο αεροδρόμιο του Γκάτγουικ, που βρίσκεται νότια της βρετανικής πρωτεύουσας, ματαιώθηκαν περίπου 20 πτήσεις που επρόκειτο να προσγειωθούν σήμερα ματαιώθηκαν και τέσσερις άλλες εστάλησαν σε άλλο αεροδρόμιο, σύμφωνα με τον ιστότοπο του αεροδρομίου.
       
      Στον ιστότοπο διευκρινίζεται ότι υπάρχουν επίσης προβλήματα στις οδούς πρόσβασης στο αεροδρόμιο.
       
      Πορτοκαλί συναγερμός για σφοδρούς ανέμους κηρύχθηκε για το Λονδίνο και τη νοτιοανατολική Αγγλία. Ριπές ανέμου που υπερβαίνουν τα 170 χλμ/ώρα καταγράφηκαν στη νότια ακτή της Αγγλίας, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
       
      Μια γέφυρα του Τάμεση, στη νοτιοανατολική Αγγλία, και η Σέβεν Μπριτζ που συνδέει την Αγγλία με την Ουαλία έκλεισαν επίσης, σύμφωνα με την υπηρεσία αυτοκινητοδρόμων της Αγγλίας.
       
      Η καταιγίδα Κέιτι έχει επίσης προκαλέσει μέχρι στιγμής διακοπή της ηλεκτροδότησης τουλάχιστον 2.000 νοικοκυριών στο Σάσεξ, το Σάρεϊ και το Κέντ (νότια Αγγλία).
       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=496396&catID=4
       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις 17 Απριλίου εγκαινιάζεται ως πολυχώρος τέχνης και σκέψης η οικία όπου γεννήθηκε ο Μάνος Χατζιδάκις, που αναστηλώθηκε και παραδίδεται στην τοπική κοινωνία της γενέτειράς του Ξάνθης.
       
      Οι εργασίες αναστύλωσης ολοκληρώθηκαν με επίβλεψη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης και η οικία όπου γεννήθηκε ο μεγάλος Έλληνας δημιουργός, πρόκειται να αποτελέσει ένα πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης.
       
      Η αντιπεριφέρεια Ξάνθης τονίζει με ανακοίνωσή της ότι υπήρξε «αμέριστη η συμπαράσταση και βοήθεια, όπου ζητήθηκε από τους επιγόνους και γνώστες της προσωπικότητας του Μάνου Χατζιδάκι. Η συμβολή τους στο να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια με αγάπη και σεβασμό στην ζωή και το έργο του μεγάλου δημιουργού ήταν απεριόριστη.
       
      »Επίσης, με μεγάλη χαρά μας χορήγησαν υλικό από το προσωπικό αρχείο του συνθέτη. Είμαστε βέβαιοι ότι η συνεργασία μας θα συνεχιστεί και στο μέλλον με μοναδικό σκοπό, ο κόσμος να γνωρίσει και να κάνει κτήμα το έργο του Μάνου Χατζίδάκι».
       
      Το κτίριο γνωστό ως φρουραρχείο Ξάνθης, βρίσκεται στην Παλιά Πόλη της Ξάνθης και είναι χαρακτηρισμένο ως έργο τέχνης και ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
       
      Στον πολυχώρο «Μάνος Χατζιδάκις» θα ενταχθούν πολυποίκιλοι τομείς δραστηριοτήτων, όπως τομέας πνευματικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας, τομέας αγώνων τέχνης, τομέας μουσικών συνόλων, τομέας ραδιοφωνικού σταθμού, τομέας πολύτροπο, τομέας δημιουργικών εργαστηρίων για παιδιά, τομέας παραγωγικών εκδόσεων, τομέας πολιτιστικών ανταλλαγών, τομέας πολίτης Χατζιδάκις (καλλιέργεια και παραγωγή ήθους και συνείδησης του πολίτη που μετέχει στα κοινά και προασπίζεται τις αξίες της δημοκρατίας).
       
      Ημερίδα για το έργο του
       
      Το «Δίκτυο Λόγου και Πράξης» σε συνεργασία με το «Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης» διοργανώνει ημερίδα με τίτλο: «Ο πολίτης Μάνος Χατζιδάκις» υπό την αιγίδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 21 Απριλίου.
       
      Η εκδήλωση περιλαμβάνει εισηγήσεις και παρεμβάσεις, αναγνώσεις και απαγγελίες, «που αναδεικνύουν το πρόσωπο και την πολυεπίπεδη παρουσία του Ξανθιώτη οικουμενικού δημιουργού Μάνου Χατζιδάκι».
       
      Πλαισιώνεται από έκθεση δημοσιευμάτων, φωτογραφιών και άλλων τεκμηρίων από τη ζωή και το έργο του, καθώς και δίσκων βινυλίου του Χατζιδάκι.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/anoigei-spiti-toy-manoy-hatzidaki-stin-xanthi
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Κανόνες για την τιμολόγηση και την κοστολόγηση του νερού για όλες τις χρήσεις (ύδρευση, άρδευση, βιομηχανία κ.ά.), θα πρέπει να έχει θεσπίσει η χώρα μας έως τις αρχές του ερχόμενου φθινοπώρου. Σύμφωνα με την οδηγία πλαίσιο για το νερό (2000/60/ΕΚ) η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει συνυπολογίσει στο κόστος του νερού, τις δαπάνες για τις υποδομές μεταφοράς και τη συντήρησή τους, καθώς και το κόστος για το περιβάλλον.
       
      Όπως αναφέρεται σε έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων (17/3/2016), το οποίο κατατέθηκε από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιάννη Τσιρώνη στη Βουλή, η Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών Ύδατος έχει υποβάλει στη Γνωμοδοτική Επιτροπή Υδάτων (ΓΕΥ), την εισήγησή της, σχετικά με τους κανόνες για την κοστολόγηση και τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδατος, ανάλογα με τη χρήση του.
       
      Στην εισήγηση περιλαμβάνονται και τα μέτρα βελτίωσης των υπηρεσιών ύδατος. Το σχετικό κείμενο, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, βρίσκεται υπό επεξεργασία. Μετά την ενσωμάτωση των όποιων παρατηρήσεων θα υποβληθεί στη συνέχεια για έγκριση στην Εθνική Επιτροπή Υδάτων. Η θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου τιμολόγησης αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση.
       
      Αιρεσιμότητα για χρηματοδότηση η τιμολόγηση
       
      Αξίζει να επισημανθεί ότι στο πλαίσιο του νέου Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 - 2020, η διαμόρφωση κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης του νερού άρδευσης αποτελεί «αιρεσιμότητα» προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα αξιοποίησης υδάτων (π.χ. εγγειοβελτιωτικά). Όπως αναφέρει στην απάντησή του στο ερώτημα του βουλευτή του Ποταμιού κ. Σπύρου Δανέλλη, ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μάρκος Μπόλαρης, η χώρας μας οφείλει έως και τον Σεπτέμβριο του 2016 να έχει ικανοποιήσει την εν λόγω αιρεσιμότητα για να λάβει την αντίστοιχη χρηματοδότηση.
       
      Όσον αφορά στο αρδευτικό νερό, σήμερα ισχύουν διαφορετικοί (ή καθόλου) κανόνες σε κάθε περιοχή της χώρας. Σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ, στην τιμολόγηση θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, το χρηματοοικονομικό κόστος (κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση υποδομών), το κόστος του υδάτινου πόρου και το περιβαλλοντικό κόστος.
       
      Σήμερα, ελάχιστοι φορείς (Γενικοί Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων, ΔΕΗ) ακολουθούν σύγχρονα συστήματα καταγραφής του χρηματοοικονομικού κόστους του αρδευτικού νερού. Στους Τοπικούς Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων δεν καταγράφεται το πραγματικό κόστος του νερού και δεν ακολουθούνται συγκεκριμένες αρχές για την τιμολόγησή του.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=787294
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      12 μήνες πριν τον Μάρτιο του 2017 και τα έργα στην Ιόνια Οδό είναι σε πλήρη εξέλιξη, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει παραδοθεί κάποιο νέο τμήμα.
       
      Αυτό αναμένεται να γίνει το καλοκαίρι με τη λειτουργία του τμήματος Κουβαράς-Αμφιλοχία και να συνεχιστεί με τη λειτουργία και άλλων τμημάτων μέχρι τον επομένο Μάρτιο.
       
      Στο οικονομικό πεδίο, όπως δηλώθηκε πρόσφατα από τον Γ.Γ.Υποδομών κο Δέδε είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο δεν χρωστά στον παραχωρησιούχο. Σύμφωνα με το πλαίσιο συναντίληψης το Δημόσιο θα πρέπει στην υπόλοιπη περίοδο της κατασκευής να φροντίζει να εξοφλεί εμπρόθεσμα τις οφειλές που θα πιστοποιούνται ενώ θα τακτοποιεί και τις υποχρεώσεις του αναφορικά με τα προβλήματα που παρουσιάζονται.
       
      Στις απαλλοτριώσεις έχει προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση, με συνεργασία Υπουργείου Υποδομών και Υπουργείου Δικαιοσύνης σύμφωνα με την οποία γίνονται απαλλοτριώσεις-εξπρές. Oυσιαστικά ακολουθείται η διαδικασία που υπήρχε και στα Ολυμπιακά έργα με διπλό στόχο.
       
      Από τη μία να αποδίδονται τάχιστα οι απαραίτητες εκτάσεις στον παραχωρησιούχο για να μην καθυστερούν τα έργα και από την άλλη για να μην δημιουργείται νέο έδαφος για την απαίτηση καταβολής νέων αποζημιώσεων του Δημοσίου.
       
      Οι εναπομείνασες απαλλοτριώσεις δεν είναι πολλές, είναι όμως οι πιο δύσκολες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση ιδιοκτήτη στην περιοχή Κάμπος Αμπελακίου Αιτωλοακαρνανίας σύμφωνα με το agrinionews.gr όπου ενώ δόθηκε από το Δημόσιο το αρχικό ποσό για τα έξοδα μετεγκατάστασης, ο ιδιοκτήτης αρνήθηκε να αφήσει το ακίνητο καθώς δεν είχε λάβει την πλήρη αποζημίωση.
       
      Αποτέλεσμα ήταν να καθυστερεί η παράδοση της έκτασης. Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι σύνηθες με το Υπουργείο να κρατά χαμηλό προφίλ και ισορροπίες για να μην υπάρξει ένταση.
       
      ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ
      Στα αρχαιολογικά είχαμε θέματα με το μέτωπο της Αλίκυρνας, όπου βρέθηκε αρχαίος οικισμός υψηλής σπουδαιότητας. Σε αυτή την περίπτωση είχαμε συνεργασία των Υπουργείων Υποδομών-Πολιτισμου.
       
      Η λύση δόθηκε μετά από θετική απόφαση του ΚΑΣ για τη συνέχιση των εργασιών καθώς βρέθηκε τεχνική λύση για να ολοκληρωθί το έργο και στο συγκεκριμένο σημείο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/ionia-odos/item/34183-ionia-odos-apallotrioseis-ekspres-kai-lysi-sta-arxaiologika-gia-na-teleiosei-to-ergo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης συνολικού ύψους €2.800.000 προς την τοπική αυτοδιοίκηση που σηκώνει το βάρος του προσφυγικού ζητήματος προωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
       
      Το ποσό θα λάβουν περιφέρειες και δήμοι που εντός των διοικητικών ορίων τους λειτουργούν δομές φιλοξενίας και θα κατανεμηθεί αναλογικά με τον αριθμό προσφύγων που διαμένουν σε αυτές. Ενδεικτικά τέτοιοι ΟΤΑ είναι η Αθήνα και ο Πειραιάς, η Λέσβος, οι δήμοι Παιονίας και Δέλτα (λόγω Ειδομένης και Διαβατών αντίστοιχα), η Καβάλα, τα Ιωάννινα κ.λπ.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η οικονομική ενίσχυση αναμένεται να εγκριθεί και να εκταμιευθεί μέσα στην εβδομάδα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Enischusi_%E2%82%AC28_ekat_stous_OTA_pou_filoxenoun_prosfuges/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Άρθρο του Προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού με τίτλο «είδος προς εξαφάνιση ο μηχανικός ως το 2022» για τη σχέση μεταξύ του φαινομένου “brain drain” και του σχεδίου του νέου Ασφαλιστικού, που προτείνει η Κυβέρνηση, δημοσίευσε ηεφημερίδα Ημερησία, στο πλαίσιο αναλυτικού της ρεπορτάζ για τη μετανάστευση επιστημόνων από τη χώρα με τίτλο «Η Ελλάδα χάνει… τα μυαλά της και υποθηκεύει το μέλλον».
       
      Αναλυτικά το δημοσιευμένο άρθρο του Προέδρου του ΤΕΕ έχει ως εξής:
       
      Το 2015 περίπου 4000 μηχανικοί διαγράφηκαν από το ΤΕΕ και στη συνέχεια από το ΤΣΜΕΔΕ γιατί δεν έχουν δουλειά και δεν μπορούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές με αποτέλεσμα να συσσωρεύουν χρέη. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τις ασφαλιστικές εισφορές σε όλους τους ελευθερους επαγγελματίες μηχανικούς με εισόδημα πάνω από 12000 ευρώ το χρόνο.
       
      Αναρωτιέται κάθε λογικός άνθρωπος αν η κυβέρνηση επιδιώκει με αυτήν την κίνηση να βγάλει ακόμη περισσότερους μηχανικούς εκτός επαγγέλματος. Αν δεν είναι αυτός ο στόχος της , τότε σίγουρα κάποιο λάθος διαπράττει. Το αποτέλεσμα αυτού του σχεδιασμού θα είναι τον επόμενο χρόνο να διαγράφονται 5000 μηχανικοί , τον μεθεπόμενο 6000 και τελικά μετά από λίγα χρόνια να μείνει η χώρα χωρίς μηχανικούς. Αυτούς που σπούδασαν “δωρεάν” στην Ελλάδα, έγιναν επιστήμονες υψηλού επιπέδου και προφανώς τους αναζητούν άλλες χώρες που χρειάζονται έμπειρο και υψηλού επιπέδου επιστημονικό προσωπικό.
       
      Και τι θα συμβεί ταυτόχρονα; Θα καταρρεύσει το ΤΣΜΕΔΕ , το Ταμείο των μηχανικών, αφού δεν θα έχει ασφαλισμένους αλλά μόνο συνταξιούχους. Το ΤΣΜΕΔΕ που σήμερα είναι ένα από τα ελάχιστα βιώσιμα Ταμεία στη χώρα και που οι αναλογιστικές μελέτες δείχνουν ότι είναι βιώσιμο για τα επόμενα 45 χρόνια χωρίς την ειδική προσαύξηση που καταργείται με τον νέο νόμο, όπως έχει παρουσιαστεί. Συνοπτικά θα λέγαμε ότι με μία κίνηση η κυβέρνηση μπορεί να καταφέρει τουλάχιστον τρία πράγματα.
      Να μείνει η χώρα χωρίς μηχανικούς.
      Να κλείσει ένα υγειές Ταμείο όπως είναι σήμερα το ΤΣΜΕΔΕ και
      Να κλείσει όλες τις τεχνικές εταιρίες που βασίζονται στην εγγυοδοσία του ΤΣΜΕΔΕ.

      Επειδή όλα τα παραπάνω είναι όσα θα επακολουθήσουν αν ψηφιστεί το συγκεκριμένο προσχέδιο νόμου που έχει δημοσιευτεί , μου είναι αδιανόητο να μην αντιληφθεί κάποιος στην κυβέρνηση το τεράστιο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί .
       
      Δείτε εδώ το άρθρο του Προέδρου του ΤΕΕ στην ιστοσελίδα imerisia.gr
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/eidos-pros-ehsafanisi-o-michanikos-to-2022-arthro-stasinos-imerisia/
      Περισσότερα...

      62

    • Engineer

      Χιλιάδες κυβικά νερού ξεχύθηκαν στον κάμπο της Ελασσόνας, καταστρέφοντας δρόμους και χωράφια με καλλιέργειες όταν το μεσημέρι της Κυριακής έσπασε το φράγμα του ταμιευτήρα Σπαρμού στον Όλυμπο.
       
      Η ορμή του νερού, μάλιστα, ήταν τέτοια που ξήλωσε ακόμη και το οδόστρωμα.
       

       
       
      Ήταν τόση η ορμή του νερού που ξήλωσε και το οδόστρωμα. Στην προσπάθεια να περάσει το νερό Ι.Χ. αυτοκίνητο κόλλησε στο ρέμα και χρειάσθηκε η βοήθεια του δήμου Ελασσόνας με 4χ4 αγροτικό όχημα και κατοίκων της περιοχής για να το επαναφέρουν στο δρόμο.
       
      Όπως ισχυρίζονται οι κάτοικοι που έχουν τα πρόβατά τους στην περιοχή, το φράγμα έγλειφε από μέρες, αλλά κανένας τους δεν ειδοποίησε του αρμόδιους.
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/164832/megali-katastrofi-ston-olympo-espase-fragma-sparmoy-photos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πτώση σημείωσαν οι τιμές των κατοικιών το 2015 σε σχέση με το 2014, σύμφωνα με τα στοιχεία του πανελλαδικού δικτύου της RE/MAX.
       
      Σε εθνικό επίπεδο, οι τιμές των μεταχειρισμένων μειώθηκαν κατά μέσο όρο 4,5%, ενώ των νεόδμητων δεν παρουσίασαν ιδιαίτερη μεταβολή. Συγκεκριμένα, στην περιοχή της Αττικής στα μεταχειρισμένα σημειώθηκε πτώση έως και 3%, ενώ στα νεόδμητα δεν υπήρξε ουσιώδης μεταβολή. Ακολούθως, στη Θεσσαλονίκη, η πτώση στα μεταχειρισμένα κατά μέσο όρο ήταν 4,5%, ενώ στα νεόδμητα οι τιμές, επίσης, παρέμειναν αμετάβλητες.
       
      Τέλος, για την υπόλοιπη χώρα, στα μεταχειρισμένα σημειώθηκε πτώση κατά μέσο όρο 7% και στα νεόδμητα 3%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της RE/MAX, η συνεχής, εδώ και έξι χρόνια, πτώση των τιμών των ακινήτων τροφοδοτείται αφενός από την έλλειψη χρηματοδότησης της αγοράς ακινήτου από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης και αφετέρου από την υπερπροσφορά ακινήτων προς πώληση για την κάλυψη οικονομικών υποχρεώσεων, αλλά και τη γενικότερη αβεβαιότητα, λόγω της επικρατούσας οικονομικής και πολιτικής αστάθειας.
       
      Το 2015, το κύριο ενδιαφέρον των αγοραστών στράφηκε ξανά στις μεταχειρισμένες κατοικίες μικρού σχετικά εμβαδού, ακολουθώντας την τάση των προηγουμένων ετών, λόγω των πιο προσιτών τιμών τους και των μειωμένων εξόδων (θέρμανσης, φόρων, κλπ).
       
      Η εικόνα των ακινήτων σε όλη τη χώρα
       
      Σε όλη τη χώρα πάνω από 8 στα 10 των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες (διαμερίσματα & μονοκατοικίες/μεζονέτες), ενώ τα οικόπεδα, καθώς και τα επαγγελματικά ακίνητα, είχαν μικρά μερίδια (ποσοστό 8% & 10%, αντίστοιχα).
       
      Στην Αττική, το 85% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες. Τα οικόπεδα-αγροτεμάχια έφθασαν μόλις στο 3%, ενώ η συμμετοχή των επαγγελματικών ακινήτων ανήλθε στο 12% επί του συνόλου των πωληθέντων ακινήτων. Στη Θεσσαλονίκη, οι αγοραπωλησίες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν μέσα από το δίκτυο της RE/MAX για το 2015, επικεντρώθηκαν αποκλειστικά (100%) στις κατοικίες.
       
      Συνεχίζοντας την τάση των προηγουμένων ετών, πανελλαδικά, προτιμήθηκαν παλαιές κατοικίες άνω της 5ετίας σε ποσοστό 91% έναντι των νεόδμητων & νέων (μέχρι 5ετίας), που κατάφεραν να συγκεντρώσουν μόλις το 9%. Έντονο ήταν το ενδιαφέρον για κατοικίες 6 έως 15 ετών (27% του συνόλου), ενώ κυρίαρχη στις προτιμήσεις των αγοραστών αναδείχθηκε η κατηγορία των παλαιών άνω των 30 ετών (36%).
       
      Στην Αττική, πάνω από 1 στα 2 (53%) ακίνητα που πωλήθηκαν ήταν παλαιά (άνω 25ετίας). Τα νεόδμητα μαζί με τα νέα (έως 5ετίας), συγκέντρωσαν μόνο το 6%, ενώ αυτά με ηλικία 6 έως 15 ετών συγκέντρωσαν πάνω από το 1/4 των προτιμήσεων (26%). Για την ενδιάμεση κατηγορία ακινήτων 16 έως 25 ετών, το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 15%.
       
      Στη Θεσσαλονίκη, στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται κατοικίες που ξεπερνούν την 30ετία (σχεδόν 6 στις 10), τα νεόδμητα απουσιάζουν εντελώς, ενώ 1 στα 4 ήταν έως 10ετίας.
      Πανελλαδικά, η μικρομεσαία κατηγορία έως 90 τ.μ. συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη απήχηση, πλησιάζοντας το 60%, με σχεδόν ισοκατανεμημένα τα ποσοστά στις τρεις υποκατηγορίες (1- 50τ.μ./51-70τ.μ./71-90τ.μ.). Ιδιαίτερη κίνηση εμφάνισαν οι κατοικίες 91-110 τ.μ. με ποσοστό 16% και οι κατοικίες 111-130 τ.μ. με ποσοστό 10%.
       
      Τα μεγαλύτερα σπίτια άνω των 130τ.μ. προτιμήθηκαν από το 15% των αγοραστών. Στην Αττική, από τους μισούς περίπου αγοραστές (47%) προτιμήθηκαν οι μεσαίες κατοικίες (δηλαδή εμβαδού 71-110τμ.), ενώ όλες σχεδόν οι υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκαν κοντά στο 10%.
       
      Στη Θεσσαλονίκη, η δημοφιλέστερη κατηγορία ήταν αυτή των ακινήτων από 51-70τ.μ. που την επέλεξαν σχεδόν 4 στους 10 αγοραστές, με δεύτερη επιλογή τα διαμερίσματα 71-90τμ (22%). Αξιοσημείωτο είναι, όμως και το 22% εκείνων που στράφηκε σε μεγάλες κατοικίες άνω των 150τ.μ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Chamili_ptisi_stis_times_ton_akiniton_to_2015/#.VvjLseKLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η S&P Global Market Intelligence πραγματοποίησε πρόσφατα έρευνα (Mobile Money Survey 2016), σχετικά με τις συνήθειες των Αμερικανών Πολιτών, όσον αφορά το mobile banking. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 3.897 ενήλικοι Αμερικανοί.
       
      Αρχικά, έγινε εμφανές ότι οι δημοφιλέστερες εφαρμογές mobile banking, είναι εκείνες που αφορούν την πληρωμή λογαριασμών, καθώς το 73%, από το σύνολο των Αμερικανών πολιτών που αξιοποιούν το mobile banking, βασίζεται σε μια τέτοια εφαρμογή.
       
      Δεύτερες στην κατάταξη έρχονται οι εφαρμογές που αξιοποιούν το e-banking για αγορά υπηρεσιών και προϊόντων λιανικής, καταλαμβάνοντας το 41% των χρηστών.
       
      Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι, το 34% των χρηστών, βασίζεται σε εφαρμογές επιβράβευσης, μέσω εξαργύρωσης πόντων.
       
      Λιγότερο δημοφιλείς είναι οι εφαρμογές που αφορούν τη μεταφορά χρημάτων από έναν χρήστη σε έναν άλλο, καθώς χρησιμοποιούνται από το 23% των χρηστών.
       

       
       
      Η χρήση φορητών συσκευών για πληρωμή λογαριασμών φαίνεται να αυξάνεται σταθερά από το 2011. Σε έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Fiserv, αποδείχτηκε ότι το 33%, από όλους τους ενήλικους χρήστες του internet στις Ηνωμένες Πολιτείες, βασίζεται σε φορητές συσκευές για την πληρωμή λογαριασμών.
       
      Τις χρονιές 2011, 2012, 2013 και 2014, η χρήση mobile συσκευών για πληρωμή λογαριασμών αυξήθηκε από 6% σε 8%, σε 16% και τέλος σε 27% αντίστοιχα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 60% των Αμερικανών χρηστών του διαδικτύου βασίζεται στην ιστοσελίδα και όχι στην αντίστοιχη εφαρμογή για την πληρωμή λογαριασμών.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/providers-telecoms/%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C/%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CF%87%CF%81%CE%B7%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-r11384
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη δημιουργία Μητρώου Δομών Ενεργού Στήριξης της Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας προχωρεί το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ταμείου Συνοχής. Στόχος του μητρώου είναι να καταγράψει την ταυτότητα, τις υπηρεσίες και το δυναμικό δομών και προγραμμάτων υποστήριξης επιχειρηματικότητας, όπως: παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας, υποστήριξης, δικτύωσης, χρηματοδότησης, εκπαίδευσης κ.ά.
       
      Στο μητρώο μπορούν να εγγράφονται υφιστάμενες δομές και προγράμματα/ δράσεις παροχής υπηρεσιών στήριξης και φιλοξενίας προς νέες και υφιστάμενες επιχειρήσεις, που υποστηρίζονται ή παρέχονται είτε από ΝΠΙΔ είτε από ΝΠΔΔ, ενώ η δυνατότητα εγγραφής και επικαιροποίησης του μητρώου θα είναι συνεχής. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η δημιουργία ενός σημαντικού τμήματος του «οικοσυστήματος» καινοτομίας της χώρας που υποστηρίζει ενεργά τις νεοφυείς επιχειρήσεις και συνδυάζεται με τις πρόσφατες προκηρύξεις στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020. Στο μητρώο θα καταγραφούν αναλυτικά στοιχεία που αφορούν την ταυτότητα, τις υπηρεσίες και το δυναμικό δομών και προγραμμάτων υποστήριξης επιχειρηματικότητας που προσφέρουν θερμοκοιτίδες-τεχνολογικά πάρκα-εκκολαπτήρια-incubators, χώρους συνεργασίας-coworking spaces, προγράμματα επιτάχυνσης-accelerators κ.λπ.
       
      Οπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομίας, η συμμετοχή των ενδιαφερομένων στη διαβούλευση αποτελεί σημαντική πηγή πληροφόρησης. Τα έντυπα καταγραφής των εν λόγω δομών ενεργού στήριξης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας έχουν αναρτηθεί προς διαβούλευση στην ιστοσελίδα www.antagonistikotita.gr. Το υπουργείο Οικονομίας καλεί τους ενδιαφερομένους να αποστείλουν τα σχόλια - παρατηρήσεις στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] έως τις 31 Μαρτίου 2016.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/854393/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/mhtrwo-gia-th-sthri3h-ths-neofyoys-epixeirhmatikothtas
      Περισσότερα...

      0

    • ted78

      Από ότι φαίνεται το Steam Controller που έβγαλε η Valve δεν είχε την απήχηση που ήθελε η εταιρεία έτσι σε μια προσπάθεια της να το βελτιώσει έδωσε στην δημοσιότητα όλα τα αρχεία CAD του χειριστηρίου.
       
      Τα αρχεία είναι διαθέσιμα μέσω άδειας creative commons, ο χρήστης μπορεί να πειραματιστεί όσο θέλει ακόμα και να κάνει 3D εκτύπωση αν έχει αυτή την δυνατότητα.
       
      Σε περίπτωση που θέλει να πουλήσει την ιδέα του τότε θα πρέπει πρώτα να μιλήσει με την εταιρεία ώστε να πάρει την σχετική άδεια.
       
      Ας έχετε την τεχνική κατάρτιση για να πειραματιστείτε μπορείτε να κατεβάσετε τα CAD αρχεία κάνοντας κλικ εδώ.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μια νεοφυής εταιρεία στη Νέα Υόρκη φιλοδοξεί να μπει «σφήνα» στους μεγάλους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας με ένα σύστημα κοινοτικών μικροδικτύων που βασίζεται στην αγοραπωλησία της ενέργειας που παράγουν οικιακά φωτοβολταϊκά σε στέγες.
       
      Το μικροδίκτυο Brooklyn Microgrid αξιοποιεί μια τεχνολογία με την ονομασία «TransActive Grid», η οποία αποτελείται τόσο από εξοπλισμό όσο και από λογισμικά (software) που επιτρέπουν στα μέλη του να αγοράζουν και να πωλούν ενέργεια μεταξύ τους μέσω ενός συνδυασμού «έξυπνων συμφωνητικών» και μιας προστατευμένης βάσης δεδομένων (blockchain).
       
      Πρόκειται για το πρώτο μικροδίκτυο που λειτουργεί με αυτό τον τρόπο, «μια ομάδα μικρών παραγωγών διανεμημένης ηλεκτροπαραγωγής» και που καλύπτει τις κοινότητες Παρκ Σλόουπ και Γκογουάνας στο Μπρούκλυν της Νέας Υόρκης.
       
      Στόχος είναι η δημιουργία ενός συνδεδεμένου δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας που θα συνδυάζει τις ΑΠΕ με την διομότιμη (peer-to-peer) οικονομία.
       
      Αντί της υποχρέωσης να αγοράζουν και να πωλούν ενέργεια στην τοπική «ΔΕΗ» (όπως συμβαίνει στην Ελλάδα), οι καταναλωτές-κάτοχοι οικιακών φωτοβολταϊκών που συμμετέχουν στο TransActive Grid (TAG) θα μπορούν να επιλέξουν τους πελάτες τους και να μετατραπούν σε τοπικούς παρόχους ενέργειας πουλώντας το πλεόνασμα ηλιακής ενέργειας από τη στέγη τους σε άλλους κατοίκους ή επιχειρήσεις της περιοχής.
       
      Το TAG υποτίθεται ότι συνδέει ολόκληρα κτήρια στο μικροδίκτυο «μέσω μιας διαρκώς ενημερωμένης κρυπτογραφημένης ασφαλούς λίστας» που αποθηκεύεται σε τοπικούς υπολογιστές σε κάθε τοποθεσία και χρησιμοποιεί το λογισμικό Ethereum για να παρακολουθεί την παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας σε κάθε σημείο του δικτύου.
       
      Η λύση «blockchain» επιτρέπει στους διαχειριστές την ασφαλή παρακολούθηση της πλατφόρμας και στα μέλη την αυτοματοποίηση των συναλλαγών τους στο τοπικό «ενεργειακό οικοσύστημα» με χρήση των υπαρχουσών υποδομών.
       
      «Το όλο σύστημα ωφελεί την γειτονιά του καθενός. Αγοράζοντας ενέργεια από τοπικούς παραγωγούς αντί για τον μεγάλο πάροχο τα χρήματα επιστρέφουν στις τσέπες των ανθρώπων της κοινότητας» αναφέρει ο συνιδρυτής του TAG, Τζόζεφ Λούμπιν.
       
      Δείτε το video:
       
      https://www.youtube.com/watch?v=CRlOophUDlg
       
      Σχετικά με τα κοινοτικά μικροδίκτυα αξίζει να διαβάσετε για τη φωτοβολταϊκή «κομμούνα» που λειτουργεί από το Νοέμβριο του 2015 στη Γερμανία: ένα πρόγραμμα σύνδεσης νοικοκυριών που έχουν φωτοβολταϊκά εγκατεστημένα στη στέγη τους με άλλους καταναλωτές, ώστε να επιτευχθεί αποτελεσματικότερη κατανομή των πλεονασμάτων ηλιακής ενέργειας και με απώτερο σκοπό τα μέλη του προγράμματος να αυτονομηθούν από τις μεγάλες εταιρείες ηλεκτροπαραγωγής.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/24/koinotika-fotovoltaika-mikrodiktya-129263/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα μέχρι το 2022, σύμφωνα με έκθεση δημοσίευσε πρόσφατα το Bloomberg New Energy Finance (BNEF).
       
      Μοχλός αυτής της εξέλιξης που θα αλλάξει άρδην την εικόνα του κλάδου του αυτοκινήτου θα είναι η κατακόρυφη πτώση του κόστους των μπαταριών.
       
      Η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλη κλίμακα θεωρείται κρίσιμος παράγοντας για τη μείωση των ρύπων του θερμοκηπίου και την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα, μιας από τις βασικές αιτίες πρόωρων θανάτων σε όλο τον κόσμο.
       
      Όμως, παρά τις επιδοτήσεις σε πολλές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τα συμβατικά και έχουν περιορισμένη αυτονομία που τα καθιστά αποκλειστικά «αυτοκίνητα πόλης». Αυτή τη στιγμή μόλις το 1% των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως αντιστοιχεί σε ηλεκτροκίνητα.
       
      Η ανάλυση του BNEF που δημοσιοποιήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου 2016 δείχνει ότι το συνολικό κόστος κατοχής -κόστος αγοράς και λειτουργικά κόστη- των αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα είναι χαμηλότερο από αυτό των συμβατικών οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης ως το 2022, ακόμα κι αν τα συμβατικά αυτοκίνητα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 3,5% ετησίως.
       
      Η ανάλυση βασίζεται στις εκτιμήσεις της αμερικανικής κυβέρνησης για τιμές του αργού πετρελαίου μεταξύ 50 και 70 δολαρίων ανά βαρέλι κατά την επόμενη δεκαετία.
       
      —Το κόστος των μπαταριών
       
      Το κόστος των μπαταριών ιόντων-λιθίου έχει ήδη μειωθεί κατά 65% από το 2010 στα 350 δολάρια ανά Κιλοβατώρα το 2015. Σύμφωνα με τους αναλυτές του BNEF θα διαμορφωθεί κάτω από τα 120 δολάρια ανά Κιλοβατώρα ως το 2030.
       
      Το κόστος των μπαταριών και κατ” επέκταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συμπιέσουν επενδύσεις όπως το Gigafactory της Tesla Motors που θα παράγει μπαταρίες με κόστος κατά 30% χαμηλότερο από τις υπόλοιπες. Άλλωστε η μπαταρία αντιστοιχεί στο 25%-50% του κόστους ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.
       
      Η έκθεση υποστηρίζει ότι ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2040, περίπου 41 εκατομμύρια κομμάτια, θα είναι ηλεκτρικά.
       
      Αυτό μεταφράζεται σε μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου κατά 14% και στο 8% της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      —Η εικόνα των πωλήσεων
       
      Οι νέες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αντιστοιχούν στο ήμισυ των συνολικών το 2040 εάν διαδοθούν σε στόλους εταιρικών οχημάτων και σε προγράμματα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης. Αντιθέτως, θα αντιστοιχούν στο 25% των συνολικών εάν οι τιμές του πετρελαίου παραμείνουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα για πολλά χρόνια.
       
      Οι προηγούμενες εκτιμήσεις ήταν υπερφιλόδοξες, όπως αυτή του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα περί ενός εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2015 έναντι 280.000 EVs που πωλήθηκαν.
       

       
       
      Αυτές οι αστοχίες οφείλονταν σε περιορισμένα στοιχεία πάνω για τις πραγματικές πωλήσεις και στο μειούμενο κόστος των μπαταριών, ενώ παράλληλα θεσπίζονται αυστηρότερα μέτρα καταπολέμησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και αύξησης της αποδοτικότητας στην κατανάλωση καυσίμων.
       
      Από το 2009 και μετά το πλέον ευπώλητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το Nissan Leaf με 186.000 κομμάτια με το Tesla model S να ακολουθεί με 79.000 κομμάτια. Στα υβριδικά ηγείται το Chevrolet Volt με 87.000 τεμάχια.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/24/ilektrika-autokinita-poliseis-129268/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.