Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • george68

      Ο δικηγορικός κόσμος με επιστολή του προέδρου της Ολομέλειας των Δικηγορικών συλλόγων της χώρας και πρόεδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Βασίλη Αλεξανδρή, θέτει προ των ευθυνών τους όλους τους βουλευτές για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που είναι στην Βουλή και αναμένεται η ψήφισή του μέσα στο επόμενο διάστημα.
       
      Ο κ. Αλεξανδρής έστειλε επιστολή στους 300 βουλευτές και τους επισημαίνει ότι το επίμαχο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, πλέον της αντισυνταγματικότητας του, η οποία έχει βεβαιωθεί και από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει τεράστια προβλήματα, ελλειμματική σύνδεση με την κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα και καταστρέφει ένα κομμάτι του κοινωνικού ιστού της χώρας που είναι οι δικηγόροι, ενώ καταλήγει στην επιστολή του «Η ευθύνη είναι δική Σας». Παράλληλα, ο κ. Αλεξανδρής επαναλαμβάνει στην επιστολή του τα τεράστια παραβλήματα που δημιουργεί στην πράξη το επίμαχο νομοσχέδιο.
       
      Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
       
      «Κύριε/κυρία βουλευτά,
       
      Εντός λίγων ωρών καλείστε να αναλάβετε την ευθύνη της νομοθέτησης ενός ασφαλιστικού-φορολογικού συστήματος, που χαρακτηρίζεται από πρόδηλη αντισυνταγματικότητα και ελλειμματική σύνδεση με την κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα. Αιφνιδίως και με συνοπτικές διαδικασίες, που δεν ταιριάζουν στην κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Χωρίς να σας έχουν παρασχεθεί επικαιροποιημένα, τεκμηριωμένα στοιχεία και αναλογιστικές μελέτες. Με άγνωστη -τουλάχιστον μέχρι τώρα- την έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής επί αυτού.
       
      Γνωρίζετε ότι:
       
      Το παρόν νομοσχέδιο αντιμετωπίζει την ομόθυμη αντίδραση όλων των κοινωνικών φορέων και επιστημονικών-επαγγελματικών οργανώσεων. Διατάξεις του επικρίθησαν ως αντισυνταγματικές από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μέλη της ΚΕΝΕ.
       
      Το δικηγορικό σώμα, με την υπευθυνότητα και σοβαρότητα που του αρμόζει, επί τέσσερις μήνες προέβαλλε συστηματικά και εμπεριστατωμένα τους λόγους της αντίθεσής του στην προώθηση και ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου. Υπογραμμίζουμε το αυτονόητο: Υπό τον μανδύα της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης εισάγονται ρυθμίσεις φορολογικού χαρακτήρα με δημευτικό αποτέλεσμα, κατά παράβαση θεμελιωδών αρχών του Συντάγματος και της ευρωπαϊκής δικαιοταξίας. Το προτεινόμενο σύστημα στερείται αξιοπιστίας και βιωσιμότητας. Η αποκλειστική σύνδεση των εισφορών με το εισόδημα αναιρεί την ανταποδοτικότητα εισφορών και παροχών. Η πλειονότητα των δικηγόρων οδηγείται στην οικονομική εξόντωση και σε επαγγελματικό αδιέξοδο. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Η εισφοροδοτική επιβάρυνση φτάνει στο 37,95% του εισοδήματός μας. Η εισφοροδοτική αυτή επιδρομή συνοδεύεται από φορολογικές ρυθμίσεις που βάλλουν ευθέως κατά των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων. Δεν κατοχυρώνεται αφορολόγητο· αυξάνονται οι φορολογικοί συντελεστές για εισοδήματα πάνω από 20.000 € (με νέους αυξημένους συντελεστές 29%, 37% & 45%)· αυξάνεται η εισφορά αλληλεγγύης (με συντελεστές από 2,2% έως 10%). Είναι σαφές ότι η αφαίρεση από το Κράτος ποσοστού που μπορεί να ξεπερνά το 65% του εισοδήματος συνιστά δυσανάλογο περιορισμό του δικαιώματος του δικηγόρου επί του προϊόντος της εργασίας του. Η νομοθετική αυτή επιλογή, που παραγνωρίζει ότι πίσω από τους αριθμούς βρίσκονται άνθρωποι, που δεν συνεκτιμά την ανάπτυξη και την απασχόληση, που στερεί από τον ασκούντα το δικηγορικό λειτούργημα τους όρους της αξιοπρεπούς διαβίωσης, δεν μπορεί να είναι η προοπτική ενός ορθολογικού και δικαίου ασφαλιστικού-φορολογικού συστήματος!
      Οι φερόμενες «εκπτώσεις» επί των ασφαλιστικών επιβαρύνσεων δεν επιλύουν τα προβλήματα που συνεπάγεται το προτεινόμενο σύστημα. Σε ό,τι αφορά τους νέους δικηγόρους, δεν πρόκειται για πραγματική μείωση εισφορών, αλλά για «προσωρινή διευκόλυνση», καθώς τα αυξημένα ποσά εισφορών εξακολουθούν να οφείλονται και θα πρέπει να καταβληθούν σε ύστερο χρόνο. Αντίστοιχα, οι «εκπτώσεις» για τους λοιπούς συναδέλφους, ανάλογα με το εισόδημα, έχουν ορίζοντα τετραετίας, λες και η επαγγελματική μας ζωή τελειώνει σε 4 χρόνια.
       
      Απαιτείται λοιπόν μια μόνιμη λύση, που θα διασφαλίζει το επαγγελματικό μέλλον των δικηγόρων, των επιστημόνων-ελεύθερων επαγγελματιών. Οι βασικοί άξονες μιας τέτοιας πρότασης είναι η διατήρηση αυτοτελούς ταμείου επιστημόνων, η διασφάλιση της ανταποδοτικότητας με την καθιέρωση μιας σχέσης εύλογης αναλογίας μεταξύ εισφορών και παροχών, η ειδική πρόνοια για την προστασία των νέων και των χαμηλοεισοδηματιών με πάγιες ρυθμίσεις, που περιλαμβάνουν και την καθιέρωση αφορολόγητου και ανεισφορολόγητου ποσού, και τέλος η δυνατότητα δημιουργίας αυτοχρηματοδοτούμενου επαγγελματικού ταμείου.
       
      Σε κάθε ευνομούμενη Πολιτεία, που σέβεται τους πολίτες της, ο ουσιαστικός διάλογος αποτελεί συστατικό στοιχείο της Δημοκρατίας. Εν προκειμένω, δεν υπήρξαν οι προϋποθέσεις για την ύπαρξη ενός τέτοιου διαλόγου. Εξέλιπε η κοινή βάση, αφού δεν παρασχέθηκαν ποσοτικοποιημένα στοιχεία και αναλογιστικές μελέτες, παρά τα επανειλημμένα -έγγραφα- αιτήματά μας. Μέχρι την ύστατη στιγμή, δηλαδή τη φερόμενη ακρόαση των φορέων, οι επιβεβλημένες κατά το Σύνταγμα μελέτες παρέμειναν «επτασφράγιστο μυστικό». Και η «ακρόαση» κατέληξε ένας κενός τύπος, άνευ ουσιαστικού νοήματος. Ακόμη και σήμερα, ο αρμόδιος Υπουργός δεν έχει υποβάλει τις εν λόγω μελέτες, αλλά παλαιά στοιχεία και εισηγήσεις υπηρεσιακών παραγόντων, που δεν παρέχουν αναλογιστική τεκμηρίωση του προτεινόμενου συστήματος. Ειδικώς δε ως προς το ΕΤΑΑ ελλείπει οιαδήποτε μελέτη. Κατά τη χθεσινή δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, αυτή θα ολοκληρωθεί εντός του Μαΐου, δηλαδή μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου!
       
      Ενόψει των ανωτέρω, καλείστε, ως εκφραστές μιας ύψιστης πολιτειακής λειτουργίας, ήτοι της νομοθετικής, να αποφασίσετε, μεταξύ άλλων, για την επαγγελματική υπόσταση και την αξιοπρέπεια του δικηγορικού σώματος. Αντιλαμβανόμενοι το ρόλο Σας σε μια δημοκρατική κοινωνία και ακολουθώντας τη φωνή της συνείδησής Σας, καλείστε να διασφαλίσετε τις αρχές του κράτους δικαίου και την ανάπτυξη της εργασίας στην εποχή της κρίσης. Η ευθύνη είναι δική Σας.
       
      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
      ΒΑΣΙΛΗΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ»
      Περισσότερα...

      45

    • Engineer

      Έργα για την ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να εντάξει για χρηματοδότηση στο «πακέτο Γιούνκερ» η δημοτική αρχή και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να καταθέσει σχετικό φάκελο στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.
       
      Μεταξύ των έργων που επιδιώκει ο δήμος να ενταχθούν είναι η επέκταση της παλιάς παραλίας, η ανάπλαση των δύο ναυταθλητικών ομίλων, η δημιουργία μαρίνας στο Μέγαρο Μουσικής καθώς και τρία υπόγεια πάρκινγκ, που θα καλύψουν τις ανάγκες στάθμευσης των κατοίκων, στην περιοχή από την οδό Μαρία Κάλλας έως και την εκκλησία του Κυρίλλου και Μεθοδίου.
       
      «Θα πρέπει να αναπτυχθεί το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης και να φέρνει έσοδα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης, εκτιμώντας ωστόσο πως εάν προχωρήσουν τα συγκεκριμένα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2030.
       
      Πέρα από το «πακέτο Γιούνκερ» στις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής είναι η χρηματοδότηση από ευρωπαϊκές τράπεζες για να γίνουν έργα στην πόλη. Ήδη έχει εγκριθεί δάνειο ύψους 50 εκατ. ευρώ από την Τράπεζα Επενδύσεων και το επόμενο διάστημα το θέμα θα τεθεί προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο.
       
      Στο πλαίσιο αναζήτησης πηγών χρηματοδότησης, ο κ. Μπουτάρης την ερχόμενη Τρίτη, 10 Μαΐου, θα έχει συνάντηση με τον πρόεδρο της Παρευξεινίας Τράπεζας.
       
      Πηγή: http://www.localit.gr/archives/108043
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η εισαγγελία της Ρώμης διέταξε την κατάσχεση κινητής και ακίνητης περιουσίας συνολικής αξίας €80 εκατ. που εκπρόσωποι της μαφίας της Νάπολης -Καμόρα- διατηρούσαν στην ιταλική πρωτεύουσα.
       
      Από τους καραμπινιέρους κατασχέθηκαν 28 εμπορικές επιχειρήσεις (καφέ-μπαρ, πιτσαρίες και εστιατόρια), 41 ακίνητα, 76 αυτοκίνητα, 385 τραπεζικοί λογαριασμοί, 77 επιχειρήσεις και €300.000 σε μετρητά.
       
      Όπως αναφέρει ο ιταλικός Τύπος, από τις έρευνες επιβεβαιώνεται ότι τα αδέλφια και επιχειρηματίες Αντόνιο Λουίτζι και Σαλβατόρε Ρίγκι (οι οποίοι είχαν ήδη συλληφθεί τον Ιανουάριο του 2014) είχαν αναλάβει, σε μόνιμη βάση, την υποχρέωση να ξεπλένουν το βρώμικο χρήμα της Καμόρα μέσω επιχειρηματικών και εμπορικών δραστηριοτήτων στην ιταλική πρωτεύουσα.
       
      Οι αδελφοί Ρίγκι ήταν ιδιοκτήτες μεταξύ των άλλων και σειράς εστιατορίων στο ιστορικό κέντρο της Ρώμης και δήλωναν ετήσιο εισόδημα σαφώς χαμηλότερο από τις εισπράξεις των εν λόγω καταστημάτων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kataschethikan_41_mafiozika_akinita_sti_Romi_/#.VyzrX4SLTDc
      Περισσότερα...

      5

    • george68

      To ΤΕΕ/ΤΔΕ καλεί όλους τους Μηχανικούς να συμμετέχουν στη γενική απεργία, που προκηρύχθηκε από την ΑΔΕΔΥ και τη ΓΣΕΕ, η οποία κορυφώνεται με την απεργιακή κινητοποίηση της Κυριακής 8 Μαΐου, ενάντια στις υφεσιακές πολιτικές που ακολουθούνται τα τελευταία έξι χρόνια και στο Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο που κατέθεσε η Κυβέρνηση προς ψήφιση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο την ίδια ημέρα.
       
      Οι Μηχανικοί αντιδρούν και καταγγέλλουν
       
      · τις πολιτικές που οδηγούν στην περιθωριοποίηση και μετανάστευση του Επιστημονικού Δυναμικού της Χώρας.
      · την επιμονή και αυτής της Κυβέρνησης στην εφαρμογή του νόμου Κουτρουμάνη που θα φέρει σε απόγνωση το σύνολο των Μηχανικών το 2016, λόγω της αδυναμίας καταβολής ασφαλιστικών εισφορών.
      · την κατάργηση του δικαιώματος επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας για τους αυτοαπασχολούμενους.
      · την επιχειρούμενη κατεδάφιση του συνταξιοδοτικού τους προγράμματος
      · την εισπρακτική και φορολογική καταδίωξη των αυτοαπασχολούμενων που μέσα στην κρίση δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές τους εισφορές.
      · την επιχειρούμενη κατεδάφιση του Ασφαλιστικού τους Ταμείου
      · την όποια πολιτική καταργεί, ουσιαστικά, το θεσμό της εγγυοδοσίας μέσω του Ταμείου των Μηχανικών γιατί αυτή θα οδηγήσει στην εξαφάνιση του μικρού και μεσαίου τεχνικού δυναμικού της Χώρας.
      Οι Μηχανικοί για άλλη μια φορά αναδεικνύουν ότι η έξοδος της Χώρας από την κρίση
      · Δεν μπορεί να γίνει με αυστηρά οικονομικούς-λογιστικούς όρους και παράλληλα, πλήρως, διαρρηγμένη την κοινωνική της συνοχή.
       
      · Μπορεί και πρέπει να γίνει με ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό της παραγωγικής της ανασυγκρότησης με όρους που θα στοχεύουν στην κοινωνική επανένταξη μεγάλων τμημάτων των πολιτών οι οποίοι αυτή τη στιγμή δίνουν τον αγώνα της αξιοπρέπειας και της επιβίωσης τους.
       
      Με αυτό το σκεπτικό, οι Μηχανικοί καλούνται να συμμετέχουν μαζικά και δυναμικά σε όλες τις κινητοποιήσεις των κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων.
       
      Από το Γραφείο Προέδρου ΤΕΕ/ΤΔΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Καθημερινά, χιλιάδες Ευρωπαίοι επενδύουν χρόνο, προσπάθεια και γνώσεις για την προστασία της φύσης.
       
      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει και πάλι τα εν λόγω επιτεύγματα απονέμοντας τα βραβεία ‪‎Natura2000‬ για εξαιρετικές υπηρεσίες στη διαχείριση και τη διατήρηση του δικτύου προστατευόμενων περιοχών της ΕΕ.
       
      Ανάμεσα στους φιναλίστ βρίσκονται και 3 υποψηφιότητες από την Ελλάδα!
       
      Μπορείτε να ψηφίσετε μέχρι 8 Μαΐου:
       
      http://www.natura2000award-application.eu/finalists
       
      Πηγή: https://www.facebook.com/EPHellas/?fref=nf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού έθεσε από την Πέμπτη 5 Μαΐου σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
       
       
      Ολοκληρώθηκε η φάση της διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς φορείς, εγχώριους και διεθνείς, σχετικά με τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο. Από το πρωί της Πέμπτης, το υπουργείο Οικονομίας και ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης ανάρτησαν το σχέδιο νόμου στο διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση.
       
      Το σχετικό Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας» αναρτήθηκε προς δημόσια διαβούλευση μέχρι τη Δευτέρα 16 Μαΐου 2016 και ώρα 17.00, στην ιστοσελίδα του υπουργείου.
       
      Μπείτε στη σελίδα για να πάρετε μια εικόνα από τον αναπτυξιακό νόμο: www.opengov.gr/ypoian/?p=7464
       
       
       
      Το νομοσχέδιο θα κατευθυνθεί στη συνέχεια προς ψήφιση στη Βουλή.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/politiki/se-dhmosia-diavouleysh-o-neos-anaptyksiakos-nomos.4041575.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νέες δράσεις από το ΕΣΠΑ αναμένεται να προκηρυχθούν άμεσα με στόχο την ενίσχυση δομών και μηχανισμών στήριξης της μικρομεσαίας νεοφυούς επιχειρηματικότητας, όπως προανήγγειλε σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Χρήμα» ο υφυπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης.
       
      Όπως είπε, οι νέες δράσεις θα αφορούν στην ανάπτυξη clusters, meta-clusters και άλλων δομών εκκόλαψης με σκοπό τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων αξίας, για την εξασφάλιση ποσοτήτων και οικονομιών κλίμακας σε θέματα διανομής και προώθησης προϊόντων.
       
      «Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μια εμβληματική πρωτοβουλία για την ανάπτυξη clusters διεθνούς εμβέλειας, στηρίζοντας θεματικά ομοειδείς και χωρικά γειτνιάζοντες παραγωγικούς και καινοτομικούς φορείς και meta-clusters, στηρίζοντας διατομεακές συνεργασίες δύο ή περισσοτέρων clusters για τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων προστιθέμενης αξίας σε συγκεκριμένους στρατηγικούς τομείς» τόνισε ο Αλέξης Χαρίτσης.
       
      Σκοπός είναι, όπως εξήγησε, η δημιουργία συνεργατικών σχημάτων επιχειρηματικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων που δημιουργούν νέες νησίδες έντασης γνώσης για την ελληνική οικονομία για την ανάπτυξη και ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών, προϊόντων, υπηρεσιών και εφαρμογών στις παραγωγικές διαδικασίες των τομέων αυτών.
       
      Τόνισε ακόμη ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας, ενός τομέα που ακμάζει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά στην Ελλάδα κάνει τα πρώτα του βήματα. Σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, θα ενεργοποιηθούν κονδύλια 55 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μέσω της ενίσχυσης της σύστασης και της λειτουργίας κοινωνικών επιχειρήσεων. Επίσης, θα εκδοθούν προσκλήσεις ενίσχυσης για την ίδρυση νέων τουριστικών επιχειρηματικών σχημάτων και για υφιστάμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεων που απασχολούν πάνω από 50 άτομα.
       
      «Εξετάσαμε προσεκτικά τα προβλήματα του προηγούμενου ΕΣΠΑ και ανασχεδιάζουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία της νέας προγραμματικής περιόδου στοχεύοντας στην καλύτερη δυνατή αξιοποίησή τους» αναφέρει ο υφυπουργός. «Επικεντρώνουμε στη διεύρυνση των ομάδων των τελικών δικαιούχων, στην αύξηση της χρήσης της επιχειρηματικής συμμετοχής και της συνεπένδυσης, στην ενίσχυση της τομεακής και περιφερειακής διάστασης, στο νέο καθεστώς των μικροπιστώσεων, καθώς και στην ουσιαστική ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας».
       
      Ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ακόμη ότι έχει διασφαλιστεί η πλήρης χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους των έργων της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου που βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης. «Εργαζόμαστε ώστε να αναστρέψουμε το κλίμα αποεπένδυσης που προκάλεσαν οι πολιτικές διαρκούς λιτότητας τα τελευταία χρόνια. Στόχος για το 2016 είναι να διοχετευθούν στην πραγματική οικονομία συνολικά περί τα 8 δισ. ευρώ» επισημαίνει μεταξύ άλλων.
       
      Επανέλαβε ότι για τη διευκόλυνση της ρευστότητας θα δημιουργηθεί σε συνεργασία με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ειδικός καταπιστευτικός λογαριασμός (escrow account) μέσω του οποίου οι προκαταβολές της επιχορήγησης θα τεθούν στη διάθεση των επενδυτών χωρίς τα προσκόμματα των κλασικών μεθόδων έκδοσης εγγυητικών επιστολών.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/haritsis-prokirixthoun-nees-draseis-espa/
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Στο Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο Οδού Πειραιώς) εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 9 Μαΐου η έκθεση «Το καλοκαίρι του κυρίου Le Corbusier, με φωτογραφίες του Lucien Hervé».
       
      Το καλοκαίρι στη θάλασσα της Μεσογείου υπήρξε μέρος της μητροπολιτικής ιδέας του μοντέρνου, σε τέχνη και αρχιτεκτονική, και αποτέλεσε έκφραση της μοντέρνας ζωής. Το 1952 ο αρχιτέκτονας Λε Κορμπιζιέ σχεδίασε ένα ξύλινο καλύβι σε μια παραλία της Κυανής Ακτής, δίπλα σε μια απλή ψαροταβέρνα, πίσω από το διάσημο σπίτι E1027 της Eileen Gray και του Badovici. Το Cabanon, ένα δωμάτιο 3.66x3.66 μέτρα με τραπεζαρία στην ταβέρνα, εφάρμοζε πιστά την ανθρωπομετρική κλίμακα του Modulor και ήταν ιδανικό ορμητήριο των διακοπών.
       
      Σε αυτό συναντήθηκαν διάσημοι μοντέρνοι. Ανάμεσα τους ο φωτογράφος Λουσιέν Ερβέ, που απολάμβανε το καλοκαίρι της προσωπικής φιλίας αποτυπώνοντας ανέμελα έναν τόπο και ένα χρόνο ζωής. Οι φωτογραφίες του Ερβέ, τα σχέδια και τα σκίτσα του Λε Κορμπιζιέ η αλληλογραφία του και το ίδιο το Cabanon, μερικά ανακατασκευασμένο, συνθέτουν μια αντίληψη για τη ζωή και την αρχιτεκτονική που ταυτίζουν το ιδανικό και το απλό.
       
      Η κατασκευή του Cabanon αποτέλεσε μέρος εκπαιδευτικού προγράμματος της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ και υλοποιείται με την ευγενή χορηγία του Πανελληνίου Συνδέσμου Ξυλείας, της εταιρείας Μουρίκης, της εταιρείας Άλφα Ξυλείας και του Workshop-S Διονύσης Σοτοβίκης.
       
      Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί στις 21 Μαΐου 2016 στις 10:00 η ημερίδα «O φωτογράφος, ο αρχιτέκτονας και το καλύβι του».
       
      Τρεις διαδοχικοί κύκλοι θα αναζητήσουν (1) τη σχέση φωτογραφίας και αρχιτεκτονικής, με αφετηρία το έργο του Lucien Hervé για τον Le Corbusier, (2) το αρχιτεκτονικό και ανθρωπολογικό ενδιαφέρον του μικρού Cabanon, ως σχεδιαστικού προτύπου και ως αρχέτυπου κατοικίας, και (3) τη νεωτερική αντίληψη των καλοκαιρινών διακοπών και της φυγής στο θαλάσσιο ορίζοντα.
       
      Η έκθεση και η ημερίδα οργανώνονται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Αναφορά στον Ελ/Le Corbusier».
       
      Διοργάνωση: Σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ, Μουσείο Μπενάκη, Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, με τη στήριξη του Ιδρύματος Le Corbusier, του Γαλλικού Ινστιτούτου, του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής, της Ελβετικής Πρεσβείας, του Ελληνικού Docomomo και της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων του Ιδρύματος Le Corbusier.
       
      Διάρκεια έκθεσης: 12 Μαϊου- 29 Μαϊου 2016 (Εγκαίνια: 9 Μαϊου στις 20:00)
       
      Πηγή: http://www.in.gr/entertainment/art/exhibitions/article/?aid=1500075025
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το νερό προφύλαξε από το χρόνο και την ανθρώπινη παρέμβαση τα περισσότερα κτίσματα. Ένας αρχαίος οικισμός του 2.800 π.χ βρέθηκε ανέπαφος στην Ελαφόνησο και συγκεκριμένα στο Παυλοπέτρι.
       
      Η υπόγεια πολιτεία βρίσκεται 4 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ναοί, διώροφα κτίρια, κήποι, νεκροταφείο και λιμάνι. Μέχρι και πολυπλοκο σύστημα διαχείρισης υδάτων έχει διασωθεί.
       
      Πιθανολογείται από τους ειδικούς ότι η πόλη καταποντίστηκε από σεισμό γύρω στο 1.000 π.χ ενώ άλλοι τοποθετούν το σεισμό στο 375 μ.χ
       
      Δείτε το βίντεο του BBC με ελληνικούς υπότιτλους:
       

       

       
      Πηγή: http://www.arttravel.gr/arttravel-best_video/article/16066/anakalupsh-h-upobruxia-politeia-sthn-elafonhso
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συνάντηση με τον επενδυτή του Γκολφ Αφάντου τον ομογενή επιχειρηματία Μερκούρη Αγγελιάδη, είχε χθες ο δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος μετά την εμπλοκή που δημιουργήθηκε με την επένδυση.
       
      Τον κ. Αγγελιάδη συνόδευαν συνεργάτες του στη Ρόδο και συζήτησε με τον δήμαρχο τα νέα δεδομένα μετά και τις εξελίξεις οι οποίες το ακίνητο του γκολφ χαρακτηρίζεται αρχαιολογικός χώρος. Ο επενδυτής εξέφρασε τον προβληματισμό και την ανησυχία του για το μέλλον της επένδυσης και αναφέρθηκε στην καθυστέρηση δύο χρόνων που υπάρχει ήδη.
       
      Μετά από διεξοδική συζήτηση ο δήμαρχος Ρόδου ενημέρωσε τον κ. Αγγελιάδη για την συνάντηση των εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων και των Επιμελητηρίων που έγινε την περασμένη εβδομάδα στο δημαρχείο για το θέμα του Γκολφ και για την πρόθεσή του να αποστείλει αίτημα προς το Κεντρικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας του Δημοσίου με το οποίο θα ζητά τη συμμετοχή του ιδίου, αλλά και του αρμόδιου νομικού συμβούλου του δήμου στη συνεδρίασή του της 9ης Μαΐου 2016, προκειμένου να παραθέσουν τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας, και τις νομικές διαστάσεις του θέματος.
       
      Ο δήμαρχος τόνισε ότι «θα αγωνιστεί με όποιο μέσο διαθέτει για την απεμπλοκή της επένδυσης η οποία είναι μέγιστης σημασία για την αναπτυξιακή προοπτική του νησιού της Ρόδου», ενώ πρόσφατα και ο Περιφεριάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος είχε εκφράσει δημόσια τον προβληματισμό του για τις εξελίξεις στο Αφάντου τονίζοντας ότι η επένδυση θα παραμείνει "παγωμένη" για το επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Agonas_dromou_gia_na_prochorisei_i_ependusi_sto_Afantou_/#.VysHMoSLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δόθηκε στη δημοσιότητα το 4ο βιβλίο της σειράς που ξεκίνησε το 2008, αναφορικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων στην Ευρώπη. Βασίζεται στην έκδοση "Implementing the Energy Performance of Buildings Directive (EPBD) – Featuring Country Reports 2012", και υπογραμμίζει τη σημαντική επιτευχθείσα πρόοδο σε ολόκληρη την ΕΕ κατά την εφαρμογή της οδηγίας ενεργειακής απόδοσης, από το 2012 έως & το 2015. Πρόκειται για μια αυτοτελή έκδοση, καθώς περιέχει όλες τις τελευταίες σχετικές πληροφορίες για κάθε χώρα. Οι προηγούμενες εκδόσεις όμως, μαζί με αυτό το τελευταίο του βιβλίο, βοηθούν στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την ιστορική εξέλιξη διαφόρων ζητημάτων με την πάροδο των ετών, τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε εθνικό επίπεδο.
      Η έκθεση είναι δομημένη σε δύο μέρη.
       
      Στο το πρώτο μέρος περιγράφονται τα κύρια επιτεύγματα και οι προκλήσεις που παραμένουν σε έναν μεγάλο αριθμό θεμάτων που καλύπτονται από την οδηγία σε όλη την Ευρώπη καθώς και τα συμπεράσματα και οι συστάσεις για την προσεχή αναθεώρηση της οδηγίας.
       
      Στο δεύτερο μέρος συμπεριλαμβάνονται αναφορές από τα 28 κράτη-μέλη συν τη Νορβηγία. Οι επιμέρους εθνικές και περιφερειακές εκθέσεις παρουσιάζουν την κατάσταση της εφαρμογής της οδηγίας στο τέλος του 2014 ή κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του 2015.
       
      Μπορείτε να κατεβάσετε το πλήρες κείμενο της έκθεσης από εδώ (μέγεθος αρχείου: 91 Mb)
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/34505/ekthesi-i-efarmogi-tis-odigias-energeiakis-apodosis-ton-ktirion-%E2%80%93-anafora-ana-chora
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα μη επανδρωμένα πλοία μπορούν να χρησιμοποιούν 10-15% λιγότερα καύσιμα και είναι τεχνολογικά εφικτή η παραγωγή τους πριν από το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με Φινλανδούς ερευνητές, που σε συνεργασία με τη βιομηχανία αισθητήρων και συστημάτων τηλεχειρισμού υπόσχονται να φέρουν επανάσταση στο θαλάσσιο εμπόριο.
      Η απουσία πληρώματος σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει ανάγκη για συστήματα στέγασης, παροχής νερού, θέρμανσης, κλιματισμού και επεξεργασίας λυμάτων.
       
      Η Ρολς Ρόις, η οποία αναπτύσσει την απαιτούμενη τεχνολογία, εκτιμά ότι η χρήση καυσίμου θα μειωθεί κατά 10-15%, και κατά συνέπεια θα μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
       
      «Οι τεχνολογίες που απαιτούνται για να κάνουν τα αυτόνομα πλοία πραγματικότητα υφίστανται ήδη. Η τεχνολογία αισθητήρων που απαιτείται είναι αξιόπιστη και εμπορικά διαθέσιμη, και οι αλγόριθμοι που απαιτούνται για την άρτια λήψη αποφάσεων βρίσκονται πολύ κοντά», δήλωσε ο Γιόνε Πόικονεν του Πανεπιστημίου του Τούρκου, προσθέτοντας ότι απαιτείται επίσης το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο.
       
      Άλλοι τομείς έρευνας πάνω στην πιο «πράσινη» ναυσιπλοΐα περιλαμβάνουν την επιστροφή στη χρήση του ανέμου, που θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση καυσίμων από 10 έως 60%., σύμφωνα με υπολογιστικά μοντέλα του Πανεπιστημίου UCL.
       
      Εξάλλου, έρευνα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τις μελλοντικές εκπομπές της ναυτιλίας προβλέπει ότι αυτές θα αυξηθούν από 50 έως 250% μέχρι το 2050, εάν δε ληφθούν περαιτέρω μέτρα, καθώς η ζήτηση για το εμπόριο αυξάνεται.
       
      Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα οι αντιπρόσωποι των διεθνών κυβερνήσεων στον Οργανισμό δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο εργασίας για τον καθορισμό ενός στόχου μείωσης των εκπομπών.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1098902/mi-epandromena-kai-tilekateuthunomena-ploia-gia-tin-eksoikonomisi-kausimon-kai-ti-meiosi-ton-ekpompon-anthraka
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Περισσότερα από 4.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως παράγουν πλέον τα κοιτάσματα του Πρίνου και του Βόρειου Πρίνου, στον Κόλπο της Καβάλας, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της γεώτρησης PA-40 και τις παρεμβάσεις σε υφιστάμενες γεωτρήσεις στις οποίες προχώρησε η Energean Oil & Gas που εκμεταλλεύεται τα κοιτάσματα της περιοχής.
       
      Έτσι, όπως γνωστοποίησε σήμερα η εταιρεία, η παραγωγή πετρελαίου στην Ελλάδα βρίσκεται πλέον σε υπερδιπλάσια σε σχέση με την προ της έναρξης τού επενδυτικού προγράμματος επίπεδα.
       
      Στο μεταξύ έχει ξεκινήσει η νέα γεώτρηση PA-36, επίσης από την εξέδρα Alpha του Πρίνου, η οποία είναι και η τρίτη από τις συνολικά δεκαπέντε προγραμματισμένες για την περίοδο 2015-2017 στον Πρίνο, στο κοίτασμα Έψιλον και στον Βόρειο Πρίνο. Στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος, ύψους 200 εκατ. ευρώ, έχει προγραμματιστεί και η εγκατάσταση νέας εξέδρας άντλησης πετρελαίου, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη του κοιτάσματος Έψιλον.
       
      Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil & Gas κ. Μαθιός Ρήγας επισημαίνει ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου στη διάρκεια της τελευταίας διετίας, η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις της τόσο στην παραγωγή όσο και στην έρευνα υδρογονανθράκων.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/168740/xeperase-ta-4000-varelia-imerisios-i-paragogi-toy-prinoy#.VynzQbvGP24.facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο καθορίζεται ο τρόπος προσδιορισμού της εμπορικής αξίας των ακινήτων που κατάσχονται (σύμφωνα με το Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας).
       
       
      Eπίσης καθορίζεται το αρμόδιο όργανο προσδιορισμού της αξίας του κατασχεμένου ακινήτου που πρόκειται να βγει σε πλειστηριασμό.
       
      Ειδικότερα, οι υπουργοί Οικονομικών και Δικαιοσύνης Ευκλείδης Τσακαλώτος και Νικόλαος Παρασκευόπουλος, αντίστοιχα, κατέθεσαν στο ΣτΕ για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, σύμφωνα με οποίο αρμόδιος για τον προσδιορισμό της εμπορικής αξίας του ακινήτου που κατάσχεται είναι ο δικαστικός επιμελητής, ο οποίος για το σκοπό αυτό υποχρεούται να προσλάβει -κατά την κρίση του- πιστοποιημένο εκτιμητή, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο περιλαμβάνεται στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών που τηρείται στην Διεύθυνση Οικονομικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών.
       
      Ο πιστοποιημένος εκτιμητής -κατά το σχέδιο ΠΔ πάντα- πρέπει μέσα σε συγκεκριμένη ημερομηνία που του τίθεται να συντάξει και να παραδώσει έγγραφη εκτίμηση στον δικαστικό επιμελητή, «σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά ή διεθνή αναγνωρισμένα εκτιμητικά πρότυπα, δεσμευόμενος παράλληλα για την πιστή τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας».
       
      Ακόμα, σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος η αμοιβή για την διενέργεια της εκτίμησης καθορίζεται «εκ των προτέρων ελεύθερα μετά από έγγραφη συμφωνία για την ανάθεση του έργου».
       
      Υπόχρεος για την καταβολή της αμοιβής αυτής είναι «ο επισπεύδων την αναγκαστική εκτέλεση (τράπεζα, κ.λπ.) και το ποσό αυτό βαρύνει τελικά «εκείνον κατά του οποίου στρέφεται η εκτέλεση», δηλαδή τον ιδιοκτήτη του ακινήτου και παράλληλα οφειλέτη.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Dikastikos_epimelitis_tha_chtupa_to_sfuraki_tou_pleistiriasmou/
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Πλήρη επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του ypodomes.com στις 18.12.15 για νέα μεγάλη καθυστέρηση στα έργα του Αεροδρομίου Μακεδονία που στέλνει τα έργα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2017. Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών το έργο παίρνει παράταση μαμούθ 730 μερών και νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης τις 31.12.2017. Αυτό σημαίνει πως η λειτουργία του νέου διαδρόμου θα ξεκινήσει από το 2018, εφόσον βεβαίως δεν έχουμε και άλλες καθυστερήσεις. Έτσι μπορεί τα χαμόγελα να περισσεύουν από την παραχώρηση του Αεροδρομίου Μακεδονία αλλά τα έργα για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων θα καθυστερήσουν πολύ ακόμα.
       
      Οι κύριοι λόγοι αυτής της μεγάλης χρονικής παράτασης σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης της 27ης Απριλίου 2016 και που διαθέτει το ypodomes.com είναι οι παρακάτω:
       
      α. Διακοπή εργασιών από 18.03.2015 έως και 14.05.2015 (58 ημέρες).
       
      β. Πρόσθετος χρόνος λόγω διακοπής των εργασιών του έργου κατά το χρονικό διάστημα από 28.05.2015 έως και 04.12.2015. Στο συγκεκριμένο χρόνο η ανάδοχος ΚΞ διέκοψε τις εργασίες λόγω μη εξόφλησης του 97ου λογαριασμού, ο οποίος περιείχε αποκλειστικά τμήμα της αποζημίωσης
       
      γ. Πρόσθετος χρόνος είκοσι εννέα (29) ημερολογιακών ημερών λόγω της απαίτησης επαναδιαχείρισης με δονητική και δυναμική συμπύκνωση μεγάλου αριθμού ζωνών του επιχώματος από αμμοχάλικο, ώστε να επιτευχθεί ο συμβατικά προβλεπόμενος βαθμός συμπύκνωσης. Η καθυστέρηση που σημειώνεται στη συμπύκνωση των ύφαλων αμμοχαλίκων, δεν μπορεί να απορροφηθεί εντός του χρονοδιαγράμματος αλλά συμπαρασύρει το συνολικό χρόνο αποπεράτωσης του έργου, καθ’ όσον εντάσσεται στην κρίσιμη διαδρομή.
       
      δ. Πρόσθετος χρόνος σαράντα τριών (43) ημερολογιακών ημερών λόγω απολυμένων χρόνων μεταφοράς αμμοχαλίκου από τη Γρίτσα, όπως αναλυτικά περιγράφεται στο σχετικό
      έγγραφο του αναδόχου.
       
      ε. Πρόσθετος χρόνος για την ολοκλήρωση των κατά τη μελέτη προβλεπόμενων καθιζήσεων ίσος με τετρακόσιες πενήντα (450) ημερολογιακές ημέρες.
       
      Στο αίτημα του αναδόχου συμφώνησε και η Προϊστάμενη Αρχή και η Διαχειριστική Αρχή.
       
       
      Να θυμίσουμε πως η αναβάθμιση και επέκταση του διαδρόμου 10-28 αποτελεί απόλυτη προϋπόθεση για να μπορεί το Αεροδρόμιο Μακεδονία να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις (το μήκος του διαδρόμου θα είναι 3,4χλμ) αλλά και να αυξηθεί το πτητικό έργο. Επίσης αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης του τουρισμού τόσο για την πόλη όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.
       
      Η νέα mega καθυστέρηση αυτή τη φορά έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση του έργου που μέσα στο 2015 υπήρξε προβληματική με αποτέλεσμα τη διακοπή των έργων για μεγάλο χρονικό διάστημα.
       
      Όπως αναφέρει η ίδια πηγή στο ypodomes η χρηματοδότηση του έργου έχει επανέλθει και έχουν εξοφληθεί όλα τα τιμολόγια αλλά η ζημιά έχει γίνει. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για κάτι παρηγορητικό αυτό είναι το γεγονός πως τα δύο έργα είναι έργα-γέφυρες (phasing) και έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ (Υποδομές Περιβάλλον).
       
      Στο σύνολο τους τα έργα έχουν κόστος άνω των 300εκ.ευρώ και είναι από τα λεγόμενα "αιώνια έργα" μιας και η πρώτη σύμβαση (για την επέκταση κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα) υπεγράφη στις 31 Οκτωβρίου 2005. Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ.
       
      Εκτός από το κύριο έργο γίνεται και επέκταση του παράλληλου τροχιόδρομου. Για την κατασκευή των δύο διαδρόμων επιχωματώνεται θαλάσσιο τμήμα μήκους 1.064 μέτρων και πλάτους 450 μέτρων. Ο προϋπολογισμός αυτού του έργου ήταν 246 εκατ. ευρώ.
       
       
      ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΓΟ
       
      Εκτός από την επέκταση του διαδρόμου 10-28 στη θάλασσα υπάρχει και ένα εξίσου σημαντικό συμπληρωματικό έργο αυτό της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28. Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΕΤΕΘ.
       
      Με το έργο αυτό το υφιστάμενο χερσαίο τμήμα του διαδρόμου 10-28 αποκτά τα ίδια λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά με το νέο τμήμα που κατασκευάζεται στη θάλασσα, ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος εκτεταμένος διάδρομος, ο οποίος θα μπορεί να δέχεται με ασφάλεια όλα τα αεροσκάφη συμπεριλαμβανομένων και των υπερατλαντικών.
       
      Το έργο υπογράφηκε στις αρχές του 2013 και το έργο αναμενόταν να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014. Εδώ υπήρξε σοβαρή εμπλοκή λόγω εύρεσης οβίδων από τον β` Παγκόσμιο Πόλεμο πράγμα που οδήγησε την ΕΤΕΘ σε αίτηση διάλυσης της εργολαβίας που όμως τελικά απεφεύχθη. Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών στις αρχές Μαρτίου 2015, το έργο τελικά παρατάθηκε μέχρι τις 30 Ιουνίου 2016 αλλά αναμένεται και σε αυτό το έργο παράταση για το δεύτερο εξάμηνο του 2017.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/aerodromia/item/34669-aerodromio-makedonia-to-2018-metaferetai-i-leitourgia-tou-neou-yperatlantikoy-diadromou
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νέα δεδομένα που πιθανόν να οδηγήσουν στη δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργεί το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, που ορίζει τον ΟΣΕ διαχειριστή και του μεταβιβάζει την αρμοδιότητα να καθορίζει τη χωρητικότητά του, καθώς και την ευθύνη για τη χορήγηση αδειών χρήσης.
       
      Στις 15 Απριλίου, στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ είχαν ανταποκριθεί η Ferrovie dello Stato Italiane, που ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο αλλά βρίσκεται σε πρόγραμμα... ιδιωτικοποίησης, οι επίσης δημόσιοι ρωσικοί σιδηρόδρομοι και η ελληνική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ του ομίλου Περιστέρη.
       
      Δεν εμφανίστηκε η COSCO, που φέρεται έτοιμη να «πακετάρει» το λιμάνι του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο του οποίου σήμερα είναι βασικός πελάτης και παρά τα προβλήματα το αξιοποιεί για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα ώς τη Βουδαπέστη
       
      Το νομοσχέδιο λαμβάνει μέριμνα για τις παλιότερες κρατικές επιδοτήσεις, ύψους 700 εκατ. ευρώ, προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι το βασικό επιχείρημα του ΤΑΙΠΕΔ και όσων προωθούν την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που η εταιρεία παραμείνει στο Δημόσιο, προβλέπεται η επιστροφή του ποσού στα κοινοτικά ταμεία, αλλά το άρθρο 9 του νομοσχεδίου προτείνει την προώθηση του φακέλου στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. ώστε να βρεθεί λύση.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/peripleketai-i-idiotikopoiisi
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στην επιλογή να αυξήσει το ποσοστό από τα έσοδα των πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που θα κατευθύνονται στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ, προκειμένου να ισοσκελιστούν τα προβλεπόμενα ελλείμματα, καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Έτσι, αντίο για 60% που προβλεπόταν αρχικά, στην Υπουργική Απόφαση που υπογράφεται εντός των επόμενων ημερών, το ποσοστό θα καθοριστεί στο 70%. Από το υπόλοιπο 30%:
       
      τα μισά θα χρηματοδοτούν το μέτρο της «αντιστάθμισης», δηλαδή της αποζημίωσης των βιομηχανιών για τα κόστη που συνεπάγεται γι΄ αυτές η συμμετοχή τους στο σύστημα των ρύπων. Μέχρι το τέλος του 2015 το μέτρο της αντιστάθμισης καλυπτόταν, στο σύνολο του κόστους του, από τις δημοπρασίες ρύπων.
       
      Το υπόλοιπο 15% θα χρηματοδοτεί την υλοποίηση πολιτικών που επιβάλει η Κοινοτική Οδηγία για την ενεργειακή απόδοση, πολιτικές που είναι πλέον υποχρεωτικές.
       
      Πρέπει βεβαίως να σημειωθεί ότι, ακόμα και μετά την αύξηση του ποσοστού από τα έσοδα των ρύπων που θα κατευθύνονται στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ, και πάλι δεν είναι επαρκή τα ποσά για να ισοσκελιστούν τα ελλείμματα που προβλέπει ο ίδιος ο ΛΑΓΗΕ ότι θα υπάρξουν. Σύμφωνα με το τελευταίο Δελτίο του ΛΑΓΗΕ, εάν δεν υπάρξουν κάποιες παρεμβάσεις, το 2016 θα κλείσει με έλλειμμα 236,72 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα, στο τέλος του 2017 εκτιμάται ότι το έλλειμμα θα είναι 374,91 εκατ. ευρώ.
       
      Σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, το «φάντασμα» των ελλειμμάτων επανήλθε λόγω μια σειράς παραγόντων: Της πτώσης της διεθνούς τιμής των ρύπων, της μείωσης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, της ραγδαίας πτώσης της Oριακής Tιμής Συστήματος στη χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, της τελευταίας μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ, αλλά και της, έστω και περιορισμένης, αύξηση της ισχύος των ΑΠΕ.
       
      Με δεδομένο, όπως προαναφέρθηκε, ότι η θεσμοθέτηση του 70% των εσόδων από τους «ρύπους» θα βελτιώσει κάπως την κατάσταση αλλά δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα, και με δεδομένο επίσης ότι η κυβέρνηση δεν συζητά καν μια αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ που θα επιβάρυνε τους πολίτες, στο ΥΠΕΝ, όπως έχει αποκαλύψει το energypress, δουλεύουν διερευνώντας πως μπορούν να καλύψουν το έλλειμμα οι εμπλεκόμενοι στη σχετική αγορά, ήτοι, κατά σειρά προτεραιότητας, οι προμηθευτές ρεύματος και οι κάποιοι από τους ίδιους τους παραγωγούς ΑΠΕ που εμφανίζονται να έχουν πολύ μεγάλες αποδόσεις.
       
      Ας σημειωθεί τέλος ότι μέχρι και το τέλος του 2015 το σύνολο των εισπράξεων από τις δημοπρασίες δικαιωμάτων εκπομπών CO2 όδευαν στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ. Από την 1η Ιανουαρίου του 2016 αυτό σταμάτησε και με την επικείμενη Υπουργική Απόφαση θα καθοριστεί που θα πηγαίνουν τα χρήματα. Η κοινοτική οδηγία, όπως ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο, προβλέπει ότι το 50% τουλάχιστον θα πρέπει να κατευθύνεται σε «πράσινες δράσεις», ορισμό στον οποίο «χωράει» η ενίσχυση των ΑΠΕ. Το ΥΠΕΝ φέρεται να έχει αποφασίσει, αντί του «υποχρεωτικού» 50% να ορίσει το 70%.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/70-apo-ta-esoda-ton-rypon-tha-pane-ston-lagie-gia-na-kalyfthei-i-trypa-toy-logariasmoy-ton-ape
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Κίνα ενθαρρύνει τα πλοία της να ακολουθούν την αρκτική διαδρομή, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό, γεγονός που γίνεται δυνατό λόγω της τήξης των πάγων από την κλιματική αλλαγή.
       
      Η ασιατική χώρα συγκεκριμένα εξετάζει τη δυνατότητα των πλοίων της να ακολουθούν το Βορειοδυτικό Πέρασμα μέσα από τον Αρκτικό Ωκεανό.
       
      Η απόφαση λήφθηκε ως εμπορική τακτική και ως ένας τρόπος εκμετάλλευσης της τήξης των πάγων στην περιοχή, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
       
      Τα κινεζικά συμφέροντα στον τομέα της εξόρυξης σημειώνουν σημαντική ανάπτυξη στις πολικές περιοχές, με τη χώρα να έχει γίνει πλέον ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές της Γροιλανδίας και να έχει πραγματοποιήσει μία συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την Ισλανδία.
       
      Για αυτό το λόγο, η Κίνα αναζητά τρόπους ώστε να καταστήσει πιο γρήγορες και οικονομικές τις ταξιδιωτικές διαδρομές για τις επιχειρήσεις της. Για παράδειγμα η απόσταση ταξιδιού από τη Σαγκάη στο Αμβούργο της Γερμανίας μέσω της διαδρομής στον Αρκτικό Ωκεανό, είναι 2.800 μίλια μικρότερη από τη διαδρομή μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
       
      Αυτό το μήνα, η Υπηρεσία Ναυτικής Ασφάλειας της Κίνας εξέδωσε έναν οδηγό που περιλαμβάνει μια ακριβή περιγραφή της διαδρομής που ξεκινά από τις βόρειες ακτές της Βόρειας Αμερικής στον βόρειο Ειρηνικό.
       
      Η διαδρομή αυτή θα αλλάξει σημαντικά τις θαλάσσιες μεταφορές, με μεγάλες επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο, την παγκόσμια οικονομία, τη ροή κεφαλαίων και τη χρήση των πόρων, αναφέρουν οι εκπρόσωποι της υπηρεσίας.
       
      Η πλειοψηφία των περιοχών στο Βορειοδυτικό Πέρασμα είναι εντός της επικράτειας του Καναδά, οι αξιωματούχοι του οποίου επισημαίνουν ότι δεν υφίσταται άμεσο δικαίωμα διέλευσης στα ύδατα της χώρας και ότι διατηρούν το απόλυτο δικαίωμα ρύθμισης της πλοήγησης όλων των σκαφών.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1097414/i-tiksi-ton-pagon-eunoei-ta-sxedia-tis-kinas-gia-xrisi-tis-arktikis-diadromis-apo-ta-ploia-tis
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.