Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η Γερμανία ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που σχεδίασε δίκτυο αυτοκινητοδρόμων ταχεία κυκλοφορίας στον κόσμο. Στην εποχή μας μαζί με μερικές ακόμα χώρες δημιουργεί ένα αντίστοιχο δίκτυο για ποδήλατα.
       
      Το Νοέμβριο του 2015, παραδόθηκε στους γερμανούς ποδηλάτες το πρώτο τμήμα μήκους πέντε χιλιομέτρων του ποδηλατικού «autobahn«, ενός ποδηλατόδρομου συνολικού μήκους 100 χιλιομέτρων που θα συνδέσει το Ντούισμπουργκ με το Χαμ στη βορειοδυτική Γερμανία.
       
      Ο εθνικός ποδηλατόδρομος θα έχει πλάτος τέσσερα μέτρα και τα ποδήλατα δεν θα τον μοιράζονται με αυτοκίνητα. Ένα μέρος του έχει σχεδιαστεί πάνω σε παροπλισμένες σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ διασχίζει γέφυρες και υπερυψωμένες διαβάσεις ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη κίνηση των ποδηλάτων.
       
      Μπορεί σε διάφορες πόλεις της βόρειας Ευρώπης να κατασκευάζονται υποδομές για την κίνηση των ποδηλάτων, αλλά ένα τέτοιο «εθνικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων» που κάποια μέρα θα καλύπτει μια ολόκληρη χώρα δεν υπάρχει. Ακόμα.
       
      Η κλίμακα των σχεδιαζόμενων έργων μπορεί να είναι εντυπωσιακή, αλλά πόσο χρειάζεται ένα τέτοιο δίκτυο; Η Γερμανία δεν είναι Ολλανδία όπου οι μεγαλύτερες πόλεις απέχουν μεταξύ τους κανά δίωρο με το ποδήλατο. Πρόκειται για μια μεγάλη χώρα με έκταση 357.000 τετρ. χιλιομέτρων.
       
      Η ιδέα ενός τέτοιου δικτύου μπορεί παρόλα αυτά να αποδειχθεί επιτυχημένη για ταξίδια μέσης απόστασης με την ποδηλατική διασύνδεση μεγάλων πόλεων με τα προάστια και τα περίχωρά τους. Το Μόναχο και η Κολωνία ήδη σχεδιάζουν τέτοια δίκτυα.
       
      Μπορεί η μέση απόσταση που διανύει ένας ποδηλάτης να μην ξεπερνάει τα πέντε χιλιόμετρα ημερησίως, αλλά ακριβώς αυτό στοχεύει να αλλάξει η ιδέα του εθνικού ποδηλατόδρομου.
       
      Συν τοις άλλοις θα προστατευτεί η ασφάλεια των ποδηλατών. Μόνο στο Βερολίνο δέκα ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους το 2015 με τις Αρχές της πόλης να καταγράφουν 20 ποδηλατικά ατυχήματα κάθε μέρα.
       
      —Ένα δισ. δολάρια για τα ποδήλατα
       
      Η Νορβηγία σκοπεύει να επενδύσει ένα δισ. δολάρια για την κατασκευή «εθνικών ποδηλατοδρόμων» δύο λωρίδων γύρω από τις δέκα μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Στόχος είναι να ενθαρρυνθεί η χρήση του ποδηλάτου τόσο εντός των πόλεων όσο και για τη μετακίνηση προς και από τα προάστιά τους.
       
      Η Νορβηγία, μια πετρελαιοπαραγωγός χώρα που έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα από την κάθετη πτώση των τιμών του αργού πετρελαίου, επενδύει σε «πράσινες» υποδομές και σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας ώστε να μειώσει την εξάρτηση από τον «μαύρο χρυσό» και να εξασφαλίσει μεγαλύτερο όγκο της παραγωγής για εξαγωγές.
       
      —Λονδίνο
       
      «Υπερποδηλατόδρομοι» είχαν κατασκευαστεί πριν μερικά χρόνια και στο Λονδίνο με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
       
      Σύμφωνα με στοιχεία του οργανισμού Transport for London η κατασκευή τους το 2010 αύξησε τον αριθμό των ποδηλατών στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας κατά 70%!
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/11/podilatodromoi-europi-129022/
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Αίτημα προς τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (ΔΟΥ) να αναστείλουν τις βεβαιώσεις είσπραξης και επιβολής προστίμου σε πολίτες που δεν κατέβαλαν διόδια στην Εγνατία Οδό θα καταθέσει η εταιρεία, σύμφωνα με απόφαση που έλαβε το διοικητικό της συμβούλιο, στην οποία αποκαλύπτεται ότι το υπουργείο Υποδομών θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για τη ρύθμιση των προστίμων.
       
      Σύμφωνα με το κείμενο, στις 25 Φεβρουαρίου 2016 όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Εγνατίας Οδού υπέγραψαν πρακτικό, με το οποίο πιστοποίησαν την απόφασή τους να ζητηθεί από τις αρμόδιες ΔΟΥ η «αναστολή βεβαίωσης ή είσπραξης επιβληθέντων προστίμων για διάστημα δύο μηνών», ενώ εξουσιοδότησαν τον πρόεδρο του ΔΣ «να απευθύνει ο ίδιος προς τις οικείες ∆ΟΥ σχετικές επιστολές».
       
      Η απόφαση του ΔΣ ελήφθη «μετά την προφορική ενημέρωση από τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου ότι το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και ∆ικτύων πρόκειται τις προσεχείς ημέρες να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για τη ρύθμιση επιβληθέντων από την εταιρεία προστίμων, λόγω μη καταβολής υπό χρηστών του εν γένει οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού του αντιτίμου τελών διοδίων».
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=783304
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Την αξιοποίηση κονδυλίων από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά Ταμεία προκειμένου να υλοποιηθούν προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας στη χώρα μας, υποσχέθηκε στους Έλληνες συνομιλητές του κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στην Αθήνα ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αρμόδιος για τα ενεργειακά θέματα Μάρος Σέφκοβιτς.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες ο ευρωπαίος αξιωματούχος αναφέρθηκε ειδικότερα στις θετικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν τέτοια προγράμματα, αφενός μεν για την επίτευξη των στόχων της χώρας στο πλαίσιο των δεσμεύσεών της για την ενεργειακή αποδοτικότητα, αφετέρου δε στους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου των καταναλωτών.
       
      Πρόκειται για κονδύλια τα οποία μπορούν να χρηματοδοτήσουν προγράμματα αντίστοιχα του γνωστού «εξοικονόμηση κατ΄οίκον», αλλά και τη δημιουργία ταμείων που θα διευκολύνουν τη λειτουργία των λεγόμενων εταιρειών ESCOs (Energy Service Companies). Πρόκειται για εξειδικευμένες σε ενεργειακά θέματα εταιρείες με κατάλληλη τεχνογνωσία και εμπειρία, ο ρόλος των οποίων βασίζεται στη διασφάλιση συγκεκριμένου ποσού εξοικονόμησης ενέργειας και η αμοιβή τους συνδέεται με το ποσοστό επιτυχίας της εγγυώμενης εξοικονόμησης ενέργειας.
       
      Το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία τέτοιων εταιρειών υπάρχει στη χώρα μας, ωστόσο δεν έχει βρει εφαρμογή καθώς το κόστος του χρήματος παραμένει ακριβό και η τραπεζική μόχλευση δύσκολη. Γι αυτό το λόγο είναι κρίσιμη η δημιουργία επενδυτικών ταμείων με κοινοτικά κονδύλια που θα μπορούσαν να ευνοήσουν την εκκίνηση τέτοιων πρακτικών.
       
      Όσον αφορά τα θέματα της ενεργειακής ενοποίησης που αποτελεί πλέον κεντρική στόχευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο κ. Σέφκοβιτς είπε χαρακτηριστικά ότι «έχουν γίνει πολλά, αλλά απομένουν ακόμη και πολλά που πρέπει να γίνουν», και ενθάρρυνε την ελληνική κυβέρνηση να συνεχίσει τις φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις.
       
      Πρέπει να τονιστεί πάντως η ιδιαίτερη σημασία που δίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε υποδομές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξασφάλιση πολλαπλών διόδων ενεργειακής τροφοδοσίας. Πέραν της υποστήριξης που έδωσε ο Αντιπρόεδρος στους αγωγούς TAP (θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη) και IGB (θα συνδέει τη χώρα μας με την Βουλγαρία), είχε ενδιαφέρον η επίσκεψή του στη Ρεβυθούσα όπου κατασκευάζεται και τρίτη δεξαμενή υγροποιημένου αερίου (LNG).
       
      Ο ρόλος του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας είναι πολύ σημαντικός, ειδικά αυτή την περίοδο που αυξάνουν οι ανάγκες της Ευρώπης σε φυσικό αέριο, καθώς διευρύνει τις πιθανές πηγές τροφοδοσίας με LNG.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/kondylia-gia-programmata-exoikonomisis-energeias-efere-stin-athina-o-sefkovits
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Tη Σμύρνη με τη Μυτιλήνη και τη Θεσσαλονίκη, είναι έτοιμη να «συνδέσει» από φέτος το καλοκαίρι η Hellenic Seaways.
       
      Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, αναμένεται να αποσαφηνιστούν οι τεχνικές λεπτομέρειες μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών, σε συνέχεια και των επίσημων διμερών επαφών των πρωθυπουργών Ελλάδας και Τουρκίας για το συγκεκριμένο ζήτημα.
       
      Οι διαπραγματεύσεις σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση έχουν ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια με πρωτοβουλία της Hellenic Seaways, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης νέων δρομολογίων, και έχουν την υποστήριξη του υπουργείου Εξωτερικών, του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, του δήμου Θεσσαλονίκης, του Εμπορικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και του Τουρκικού Ναυτικού Επιμελητηρίου.
       
      Η ακτοπλοϊκή σύνδεση θα γίνει στη λογική της κρουαζιέρας τακτικής δρομολόγησης και θα προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες κρουαζιέρας για το επιβατικό κοινό, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί και εμπορικές μεταφορές, ενισχύοντας το εθνικό τουριστικό προϊόν και την οικονομία.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Aktoploiki_sundesi_Smurnis_me_Thessaloniki_kai_ellinika_nisia/#.VuPgVfmLTDc
      Περισσότερα...

      22

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Το θαύμα της μηχανικής: Το Harmony of the seas, το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο σαλπάρει.
       
      Σάλπαρε για τις πρώτες του δοκιμές στη θάλασσα το κρουαζιερόπλοιο Harmony of the Seas, αφήνοντας τα ναυπηγεία του Saint-Nazaire της Γαλλίας.
       
      Εκμεταλλευόμενος την απουσία του ανέμου και την ήρεμη θάλασσα, ο καπετάνιος του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου του κόσμου χρειάστηκε μόλις μισή ώρα για να το βγάλει από το λιμάνι.
       
      Τα τέσσερα ρυμουλκά που ήταν έτοιμα να παρέμβουν για να βοηθήσουν το τεράστιο καράβι να κάνει τις απαραίτητες μανούβρες δε χρειάστηκε να επέμβουν.
       
      Το Harmony of the seas, κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο STX France. Είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει περισσότερους από 6.000 επιβάτες και πάνω από 2.000 μέλη του πληρώματος. εκτείνεται σε 16 καταστρώματα και διαθέτει 2.747 καμπίνες και πολυτελείς σουίτες.
       
      Η ολοκλήρωση του έργου απαίτησε την τοποθέτηση 3.600 χιλιομέτρων καλωδίων, τη χρήση 500.000 λίτρων μπογιάς, 90.000 τετραγωνικών μέτρων μοκέτας και 8.000 τετραγωνικών μέτρων τζαμαριών.
       
      Το νέο κρουαζιερόπλοιο μήκους 362 μέτρων και πλάτους 66 μέτρων πλάτους, η κατασκευή του οποίου άγγιξε το ένα δισεκατομμύριο δολάρια, είναι το τρίτο της νέας κατηγορίας "OASIS" της Royal Caribbean International.
       
      Οι τρεις ημέρες δοκιμών προορίζονται "κατά κύριο λόγο για στις εργοστασιακές ρυθμίσεις για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και προώθησης, καθώς και για δοκιμασίες ελιγμών του πλοίου" σύμφωνα το STX
      .



       

      Πηγή: http://www.huffingtonpost.gr/2016/03/11/harmony-of-the-seas_n_9435630.html
      Περισσότερα...

      13

    • Ghostrider

      Ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών αφουγκραζόμενος την κρίση που διέπει τον ΔΣΑ αποφάσισε να μειώσει κατά 50% την ετήσια συνδρομή για τους δικηγόρους μέλη του
       
      Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας, κατά την συνεδρίαση του στις 9/3/2016, αφού έλαβε υπόψη τη δυσχερή οικονομική θέση στην οποία έχει περιέλθει μεγάλο μέρος των Δικηγόρων εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και της συνεχιζόμενης αποχής, αποφάσισε την μείωση κατά 50% της ετήσιας συνδρομής εγγραφής στον ΔΣΑ για το έτος 2016.
       
      Πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/ergasiaka/98261/o-dsa-kovei-sto-miso-tin-syndromi-ton-dikigoron-melon-tou
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Μετά από αίτημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, η διοικούσα Επιτροπή του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών δημοσίων Έργων του Ε.Τ.Α.Α. αποφάσισε την εκ νέου παράταση εξόφλησης των ασφαλιστικών εισφορών που αφορούν στο Β΄ εξάμηνο του 2015,ώστε οι ασφαλισμένοι να ανταπεξέρχονται στις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις με ομαλότερους όρους.
       
      Η απόφαση αυτή επικυρώθηκε ήδη χθες από το διοικητικό Συμβούλιο του ΕΤΑΑ. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών Β΄ εξαμήνου 2015 των ασφαλισμένων του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών δημοσίων Έργων του ΕΤΑΑ μπορεί να αποπληρώνεται μέχρι και τις 31/03/2016 άνευ προσαυξήσεων εκπροθέσμου και με παράλληλη διατήρηση των διακανονισμών, της ασφαλιστικής ικανότητας και ενημερότητας των υπόχρεων.
       
      http://www.tsmede.gr
       
      Πηγή: http://www.tsmede.gr
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Ευρεία σύσκεψη με πρωτοβουλία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, πραγματοποιήθηκε, στο δημαρχείο, με αντικείμενο την εξέταση της πορείας του έργου «Θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης: Εκπόνηση μελετών – Έκδοση αδειοδοτήσεων και κατασκευή των τεχνικών υποδομών πέντε προβλητών-στάσεων».
       
      Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωπος της Αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, εκπρόσωποι των Δήμων Θερμαϊκού, Δέλτα, Πυλαίας - Χορτιάτη και Θέρμης, η νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ, με την παρουσία του Προέδρου, Απόστολου Αντωνούδη και της Διευθύνουσας Σύμβουλου, Ρίας Καλφακάκου, εκπρόσωποι του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, η προϊσταμένη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον, Αστική Ανάπτυξη», Ζωή Παπασιώπη και εκπρόσωπος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ) Κεντρικής Μακεδονίας και υπηρεσιακά στελέχη των παραπάνω φορέων.
       
      Το έργο της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ 2007-2013 όσον αφορά το στάδιο της εκπόνησης των Τεχνικών Μελετών, οι οποίες και ολοκληρώθηκαν το Δεκέμβριο του 2015. Το επόμενο βήμα είναι η διερεύνηση της ένταξης της υλοποίησής του στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και ο καθορισμός του χρονοδιαγράμματος δημοπράτησής του από την Εγνατία Οδό ΑΕ.
       
      Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης έγινε ενημέρωση σχετικά με την ολοκλήρωση των μελετών του έργου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 και κατατέθηκε εισήγηση για την επέκταση της Προγραμματικής Σύμβασης, με την ένταξη των Δήμων Δέλτα, Πυλαίας - Χορτιάτη, Θέρμης και της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης ΑΕ καθώς και για τη διεύρυνση του Τεχνικού Αντικειμένου με την ένταξη νέων στάσεων στις περιοχές Καλοχωρίου, ΙΚΕΑ, Παιδούπολης (Αεροδρομίου), ΚΑΠΠΑ, Περαίας και Μηχανιώνας.
       
      Ακόμη, συζητήθηκε η δυνατότητα ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και η δέσμευση πίστωσης ύψους 10 εκ. ευρώ για την κατασκευή του, σύμφωνα και με σχετική ενημέρωση της Προϊσταμένης της Διαχειριστικής Αρχής του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, που είχε πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου Θεσσαλονίκης.
       
      Όπως τόνισε ο Γιάννης Μπουτάρης, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία αποτελεί προτεραιότητα σε μητροπολιτική κλίμακα, καθώς καλύπτει και εξυπηρετεί ανάγκες αστικών μετακινήσεων της πόλης από το ανατολικό της άκρο έως το κέντρο της.
       
      «Σε συνδυασμό με το αντίστοιχο συγκοινωνιακό έργο του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου που προωθεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ, το ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ, τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή και με Δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μια σημαντική επιπρόσθετη συγκοινωνιακή ικανότητα στην πόλη, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το υπό κατασκευή Μετρό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
       
      Η Πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής, Λίνα Λιάκου, ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για την ένταξη του έργου στο «Σχέδιο για τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της ολοκληρωμένης Χωρικής και Εδαφικών Επενδύσεων της ευρύτερης Αστικής Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης».
       
      Πηγή: http://voria.gr/article/exetazete-i-entaxi-tis-thalassias-sigkinonias-sto-neo-espa
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Επενδύσεις σε υποδομές και στον κλάδο των logistics, αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων, μεταρρυθμίσεις στο δικαστικό σύστημα και δημιουργία one-stop shops για όλες τις απαιτούμενες άδειες. Αυτές είναι μερικές από τις 10 προτάσεις του ΟΟΣΑ για την ελληνική οικονομία με βάση την τελευταία έκθεση του Οργανισμού.
       
      Στην έκθεσή του για την ελληνική οικονομία ο ΟΟΣΑ προβλέπει επιστροφή στην ανάπτυξη από το β' εξάμηνο του 2016 και επιτάχυνση της ανάπτυξης το 2017, ενώ εκτιμά, ότι θα επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι της περιόδου 2016-17.
       
      Επίσης αναγνωρίζεται ότι η δημοσιονομική προσαρμογή στην Ελλάδα υπήρξε μεγαλύτερη εκείνης σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ιρλανδία και ότι η Ελλάδα υπήρξε πρωταθλήτρια στις μεταρρυθμίσεις την περίοδο 2011-2014 ακολουθούμενη από την Πορτογαλία, Ιρλανδία, Εσθονία και Ισπανία. Κάτι που επιβεβαιώνεται εμμέσως και από σχετική έρευνα που είχε κάνει το ΕλληνοΑμερικάνικο Επιμελητήριο σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας από το 2010 έως και τις αρχές του Καλοκαιριού του 2014 η Ελλάδα παρήγαγε μια μεταρρύθμιση ημερησίως.
       
      Συγκεκριμένα από το 2010 έως το καλοκαίρι του 2014 προωθήθηκαν 1.400 νόμοι, Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, Εφαρμοστικές και Ερμηνευτικές Εγκύκλιοι, Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις που ψηφίστηκαν, εφαρμόστηκαν ή παραμένουν στα χαρτιά, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς. Ως πλέον χαρακτηριστική περίπτωση αναφέρεται η προσπάθεια για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων όπου ουκ ολίγες φορές μέσα στα τελευταία χρόνια η ελληνική πολιτεία επιχειρεί να ανοίξει τον συγκεκριμένο φάκελο.
       
      Τι λέει στην έκθεση του ο ΟΟΣΑ για δημοσιονομικά, αναπτυξιακή και κοινωνική πολιτική και ποια η θέση της Κυβέρνησης
       
      Δημοσιονομικά – χρέος
       
      1. Ο ΟΟΣΑ στην έκθεσή του για την ελληνική οικονομία προβλέπει επιστροφή στην ανάπτυξη από το β' εξάμηνο του 2016 και επιτάχυνση της ανάπτυξης το 2017. Εκτιμά, επίσης, ότι θα επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι της περιόδου 2016-17. Πρόβλεψη που έχει κάνει και η ελληνική πλευρά.
       
      2. Αναγνωρίζεται ότι η δημοσιονομική προσαρμογή στην Ελλάδα υπήρξε υπέρ-διπλάσια εκείνης σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ιρλανδία
       
      3. Η ρύθμιση του μακροχρόνιου χρέους θα βελτιώσει σημαντικά τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της οικονομίας. Προτείνεται η επιμήκυνση της διάρκειας των δανείων, μεγάλες περίοδοι χάριτος για τοκοχρεολύσια και μετατροπή όλων των δανείων σε δάνεια σταθερού επιτοκίου.
       
      Αναπτυξιακή πολιτική
       
      4. Στο μέτωπο των μεταρρυθμίσεων έχουν εφαρμοστεί μέχρι τώρα κυρίως όσες αφορούν την αγορά εργασίας, ενώ έχουν γίνει λιγότερα στην καταπολέμηση της δύναμης των ολιγοπωλίων, εξαιτίας και της ύπαρξης συμφερόντων που εμποδίζουν τις μεταρρυθμίσεις και τη λειτουργία του ανταγωνισμού, γεγονός που εμπόδισε τη μείωση των τιμών και άρα την τόνωση εξαγωγών και ανάπτυξης. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η κυβέρνηση στοχεύει στην προώθηση μεταρρυθμίσεων που θα πλήξουν τη δύναμη των ολιγοπωλίων και τα εδραιωμένα συμφέροντα.
       
      5. Ειδικά για την αγορά εργασίας, η έκθεση εκτιμά ότι περαιτέρω χαλάρωση των περιορισμών για τις μαζικές απολύσεις θα αυξήσει το ΑΕΠ μόλις 0,2% σε ορίζοντα 10ετίας.
       
      6. Έμφαση δίνεται, επίσης, σε μεταρρυθμίσεις που θα επιτρέψουν την ενίσχυση της εξωστρέφειας και την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων. Υπογραμμίζεται ότι η οικονομία καταγράφει ιδιαίτερα φτωχές επιδόσεις στην ενσωμάτωση στις διεθνείς αλυσίδες αξίας και ότι οι εξαγωγές αφορούν κυρίως προϊόντα χαμηλής τεχνολογίας. Προτείνονται επενδύσεις σε υποδομές και στον κλάδο των logistics, καθώς και αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων για την τόνωση επενδύσεων σε εκπαίδευση, έρευνα-καινοτομία, και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τόσο τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ όσο και ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος έχουν ακριβώς αυτές τις στοχεύσεις, σύμφωνα με όσα τονίζονται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας.
       
      7. Για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος προτείνονται μεταρρυθμίσεις στο δικαστικό σύστημα και δημιουργία one-stop shops για όλες τις απαιτούμενες άδειες. Μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται στην ατζέντα της κυβέρνησης.
       
      8. Για την τόνωση των εξαγωγών προτείνεται εφαρμογή ενιαίου εθνικού πλαισίου για τους εξαγωγείς και εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης του Enterprise Greece.
       
      9. Η εύρεση χρηματοδότησης αναγνωρίζεται ως βασικό πρόβλημα για τις επιχειρήσεις. Ειδική αναφορά γίνεται στη δημιουργία του Αναπτυξιακού Ταμείου, ως δυνητική λύση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
       
      Κοινωνική πολιτική
       
      10. Στις συστάσεις ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην υιοθέτηση πολιτικών που μειώνουν τη φτώχεια και τη διασφάλιση ότι όλοι φέρουν τα φορολογικά βάρη που τους αναλογούν. Αυτή είναι βασική προτεραιότητα και για την κυβερνητική πολιτική, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση στην οποία τονίζεται πως "αυτό φάνηκε και με τα πρώτα μέτρα του παράλληλου προγράμματος. Άλλωστε μια από τις πολιτικές που ενδεικτικά προτείνεται είναι η παροχή δωρεάν γευμάτων στα σχολεία, που ήδη προωθείται από την κυβέρνηση."
       
      11. Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στέγασης καλύτερη μεσοπρόθεσμη λύση θεωρείται η υιοθέτηση προγράμματος κοινωνικής κατοικίας, ενώ βραχυπρόθεσμα προτείνεται η στοχευμένη παροχή επιδόματος στέγασης.
       
      Πηγή: http://www.kerdos.gr/%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1/155854-%CE%BF%CE%B9-10-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%BF%CF%83%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αναβλήθηκε η σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΧΑ ΑΕ, στην οποία επρόκειτο να αποφασιστεί η ακύρωση του μεγάλου πακέτου διαγωνισμών του Κτηματολογίου, συνολικού ύψους 570.000.000 ευρώ.
      Αναβλήθηκε το Δ.Σ. της ΕΚΧΑ για την ακύρωση διαγωνισμών του Κτηματολογίου
      Advertisement
      Εν μέσω έντονων πιέσεων, η διοίκηση της ΕΚΧΑ ΑΕ αποφάσισε να αναβάλει τη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. στην οποία θα αποφάσιζε την ακύρωση του περίφημου "ΚΤΙΜΑ 13", του πακέτου διαγωνισμών για το Εθνικό Κτηματολόγιο, ύψους 570.000.000 ευρώ. Σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη, πρώτο θέμα την αναβληθείσας συνεδρίασης ήταν η «ανάκληση της από 04.10.2013 προκήρυξης και ματαίωση του διαγωνισμού για την ανάθεση συμβάσεων μελετών κτηματογράφησης & υποστηρικτικών υπηρεσιών για τη δημιουργία εθνικού κτηματολογίου στο υπόλοιπο της χώρας (κωδικός ΚΤΙΜΑ 13) για το σύνολο των συμβάσεων τις οποίες αφορά και επαναπροκήρυξη αυτού με νέους όρους».
       
      Το σύνολο του τεχνικού κόσμου πίεζε εδώ και εβδομάδες την κυβέρνηση ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός, αλλά η παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά από καταγγελίες της ισπανικής εταιρείας Tragsatec για χαμηλές εκπτώσεις στους 22 από τους 28 διαγωνισμούς, υπήρξε καθοριστική. Οι Ισπανοί προσέφυγαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζοντας πως οι ελληνικές εταιρείες «τα βρήκαν» και προσέφεραν πολύ χαμηλές εκπτώσεις στους διαγωνισμούς που δεν συμμετείχε η Tragsatec. Αντίθετα, προσέφεραν υψηλές εκπτώσεις στους διαγωνισμούς που ήταν οι Ισπανοί, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να βρεθούν εκτός παιχνιδιού.
       
      Τα επιχειρήματα των μελετητικών γραφείων που ασχολούνται με την κτηματογράφηση περί λογικών εκπτώσεων και των σοβαρών προβλημάτων που δημιουργεί η ακύρωση στον στόχο για ταχεία ολοκλήρωση του κτηματολογίου δεν ήταν αρκετά. Ούτε και το επιχείρημα πως η μέση έκπτωση στους 28 διαγωνισμούς ήταν κοντά στο 9%, ποσοστό που θεωρούν υψηλό, αφού προηγήθηκε οριζόντιο «κούρεμα» περί το 30% στον προϋπολογισμό των έργων κτηματογράφησης.
       
      Επί είκοσι χρόνια έχει κτηματογραφηθεί λιγότερο από το 20% της έκτασης της χώρας. Κατά την πρώτη γενιά κτηματογράφησης, που αποτέλεσε και αιτία για τη σκληρή παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ζήτησε την επιστροφή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, υλοποιήθηκαν τρία προγράμματα σε 340 αγροτικές περιοχές που κάλυπταν το 6% της χώρας.
       
      Η δεύτερη γενιά κτηματογράφησης, που «σέρνεται» από το 2008 μέχρι σήμερα, καλύπτει περί το 3% της έκτασης της χώρας. Πρόκειται για 3,2 εκατ. στρέμματα σε 107 αστικές περιοχές που αφορούν σε περίπου 6,7 εκατομμύρια ιδιοκτησιακά δικαιώματα. Η λεγόμενη τρίτη γενιά κτηματογράφησης, που ξεκίνησε το 2011 με άγνωστη ημερομηνία ολοκλήρωσης, αφορά στο 26% της έκτασης της Ελλάδας (34,7 εκατ. στρέμματα) και περίπου 6,9 εκατομμύρια ιδιοκτησιακά δικαιώματα.
       
      Το πακέτο διαγωνισμών "ΚΤΙΜΑ 13" αφορά στην τέταρτη γενιά κτηματογράφησης για το 65% της έκτασης της Ελλάδας (περί τα 86 εκατομμύρια στρέμματα και 16 εκατομμύρια δικαιώματα. Με βάση τα στατιστικά μοντέλα της ΕΚΧΑ ΑΕ, «εκτιμάται ότι στη χώρα αναμένεται να υπάρχουν περί τα 37.792.315 δικαιώματα (εκτίμηση που προκύπτει από τα ήδη καταγεγραμμένα δικαιώματα, αυτά που έχουν προκηρυχθεί και αυτά που εκτιμώνται από στατιστικό μοντέλο που έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία)».
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1405620/anavlhthhke-to-ds-ths-ekha-gia-thn-akyrosh-diagon.html
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Παραθέτουμε απάντηση της Διεύθυνσης Κύριας Ασφάλισης Αυτοαπασχολούμενων και Αγροτών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε ερώτημα μηχανικού, όπου επισημαίνεται για μία ακόμα η υποχρεωτική ασφάλιση των μηχανικών στο ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ, χωρίς να εξετάζεται, σε αντίθεση με τους λοιπούς ασφαλιστικούς οργανισμούς, εάν υπάρχει άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας.
       
      Διαβάστε την έγγραφη απάντηση του Υπουργείου παρακάτω:
       
      «Υποχρεωτική ασφάλιση στο ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ»
       
      Απαντώντας στην από 8/2/2016 νεότερη αναφορά σας και σε συνέχεια του αριθ. Φ.10043/56947/1320/8-2-2016 εγγράφου μας, σχετικά με την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στο ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ, σας γνωρίζουμε τα εξής:
       
      Η υπαγωγή στην κοινωνική ασφάλιση γίνεται βάσει των καταστατικών διατάξεων κάθε ασφαλιστικού οργανισμού, σε συνδυασμό με τη γενική διάταξη του άρθρου 39 του ν.2084/1992, όπως ισχύει, που προβλέπει την υποχρεωτική ασφάλιση των από 1/1/1993 ασφαλισμένων σε έναν μόνο φορέα κύριας και επικουρικής ασφάλισης, ασθένειας και πρόνοιας. Ως εκ τούτου, οι ασφαλισμένοι, ανάλογα με την επαγγελματική τους δραστηριότητα, υπάγονται σε διαφορετικούς ασφαλιστικούς οργανισμούς, σύμφωνα με τους όρους που τίθενται από τις καταστατικές διατάξεις κάθε φορέα και τις σχετικές γενικές διατάξεις.
       
      Στην περίπτωση του ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ, βάσει των καταστατικών διατάξεων του Τομέα η ασφάλιση είναι υποχρεωτική για τα μέλη του ΤΕΕ (ασφάλιση ιδιότητας), χωρίς να εξετάζεται, σε αντίθεση με τους λοιπούς ασφαλιστικούς οργανισμούς, εάν υπάρχει άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας. Συνεπώς, στην περίπτωση του ΤΣΜΕΔΕ η μη άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας λόγω ανεργίας δεν συνεπάγεται τη διακοπή της ασφάλισης και την μη υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών. Η ασφαλιστική σχέση διακόπτεται μόνο με τη διαγραφή των ασφαλισμένων από το ΤΕΕ.
       
      Ως προς το ύψος των καταβαλλομένων ασφαλιστικών εισφορών, όπως ήδη σας έχουμε ενημερώσει με το προγενέστερο έγγραφό μας, στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματος εξετάζεται η αναθεώρηση του τρόπου υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, με τρόπο που θα λαμβάνει υπόψη την οικονομική κατάσταση των ασφαλισμένων.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/32972/ και http://syspeirosiaristeronmihanikon.blogspot.gr/2016/03/blog-post_10.html
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Ανακοινώθηκε πως αρχίζει η πρώτη φάση για το πρόγραμμα 8μηνης απασχόλησης, που αφορά 2.297 θέσεις εργασίας για ανέργους, επιβεβαιώνοντας προηγούμενο ρεπορτάζ του newpost.gr. που θα στελεχώσουν άμεσα Hot spots, Κέντρα Φιλοξενίας και οποιαδήποτε άλλη δομή δημιουργηθεί, εντός της επικράτειας, για την υποστήριξη των προσφύγων.
       
      Το πρόγραμμα θα υλοποιήσει το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών/Μεταναστευτικής Πολιτικής και τους Δήμους των περιοχών, ενώ συνολικά και στις δύο φάσεις του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας θα απασχοληθούν 5.000 ωφελούμενοι.
      Οι άνεργοι που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα στελεχώσουν τα πέντε Hot Spots στην Κω, τη Λέρο, τη Σάμο, τη Χίο και τη Λέσβο, τα δύο Κέντρα Φιλοξενίας στο Σχιστό Αττικής και στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, καθώς και τις υπόλοιπες δομές. Οι θέσεις που θα προκηρυχθούν θα περιλαμβάνουν ειδικότητες διοικητικού και οικονομικού προσωπικού, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, νοσηλευτών, δασκάλων, νηπιαγωγών, βρεφονηπιοκόμων, ηλεκτρολόγων υδραυλικών, βοηθητικού προσωπικού καθαριότητας, βοηθητικού φυλακτικού προσωπικού, οικοδόμων, οδηγών και γενικών καθηκόντων.
       
      Οι αμοιβές στο πρόγραμμα ανα κατηγορία
       
      Οι εργαζόμενοι στο πρόγραμμα, ηλικίας έως 25 ετών, θα λαμβάνουν μηνιαίως καθαρές αμοιβές 431,75 ευρώ (ακαθάριστες αποδοχές 638,75), ενώ όσοι είναι άνω των 25 ετών θα λαμβάνουν 495,25 ευρώ (ακαθάριστες αποδοχές 732,54). Για εργασίες στις οποίες από τη φύση τους απαιτείται νυχτερινή εργασία, οι αποδοχές θα ανέρχονται στα 539,75 ευρώ (ακαθάριστες αποδοχές 665,95) για τους εργαζόμενους μέχρι 25 ετών και στα 619 ευρώ (ακαθάριστες αποδοχές 763,73) για τους εργαζόμενους άνω των 25 ετών, καθώς ειδικά για το συγκεκριμένο πρόγραμμα προβλέπεται η καταβολή νυχτερινής αμοιβής.
      Επιπλέον, οι εργαζόμενοι που θα αλλάξουν τόπο διαμονής, προκειμένου να συμμετέχουν στο πρόγραμμα, θα λαμβάνουν μηνιαίο επίδομα μετεγκατάστασης, ύψους 200 ευρώ.
       
      Δικαιούχοι του προγράμματος απασχόλησης
       
      Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά και μόνο στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ, σε ημερομηνία που θα ορισθεί τις επόμενες ημέρες.
       
      Οι άνεργοι θα προσληφθούν στο πλαίσιο της νέας γενιάς προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, τα οποία πλέον είναι οκτάμηνης και όχι πεντάμηνης διάρκειας, όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.
       
      Οι ωφελούμενοι του προγράμματος θα έχουν εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και θα αμείβονται επιπλέον για τη νυκτερινή τους εργασία, όπως ορίζεται στις νομοθετικές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή με τίτλο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».
      Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και σε δεύτερη φάση η οποία θα περιλαμβάνει την πρόσληψη για οκτώ μήνες άλλων 2.703 ανέργων.
       
      Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 40 εκατομμυρίων ευρώ, θα χρηματοδοτείται από κοινοτικούς πόρους μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης 2014-2020, και από εθνικούς πόρους.
       
      Πηγή: http://www.aixmi-news.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=44816:%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CF%89-%CE%BF%CE%B1%CE%B5%CE%B4-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B1-hotspot&Itemid=57
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ιράκ διοργάνωσαν μια συνάντηση ανώτατων διπλωματών και αξιωματούχων των Ηνωμένων Εθνών για να συζητήσουν την πιθανή κατάρρευση του υδροηλεκτρικού φράγματος της Μοσούλης, η οποία θα δημιουργήσει μια καταστροφή "επικών διαστάσεων", κατά την πρέσβειρα των ΗΠΑ Σαμάνθα Πάουερ.
       
      Το φράγμα της Μοσούλης έχει διαρθρωτικά προβλήματα από την κατασκευή του τη δεκαετία του '80. Εάν καταρρεύσει, το τείχος του νερού που θα απελευθερώσει θα πλημμυρίσει την πυκνοκατοικημένη περιοχή της κοιλάδας του ποταμού Τίγρη.
       
      Η χθεσινή συνάντηση στα Ηνωμένα Έθνη συμπεριέλαβε την Πάουερ και τον Ιρακινό ομόλογό της, Μοχάμεντ Αλί Αλχακίμ, καθώς και ειδικούς του σώματος μηχανικών του αμερικανικού στρατού, αξιωματούχους του Προγράμματος Ανάπτυξης του ΟΗΕ και του Γραφείου Συντονισμού Ανθρωπιστικών Θεμάτων, και άλλους ανώτατους διπλωμάτες.
       
      "Οι εισηγήσεις για το φράγμα της Μοσούλης σήμερα ήταν τρομακτικές", είπε η Πάουερ σε δήλωση της αντιπροσωπείας των ΗΠΑ στον οργανισμό. "Ενώ έχουν ληφθεί σημαντικά μέτρα για πιθανή ρήξη, το φράγμα εξακολουθεί να κινδυνεύει από κατάρρευση".
       
      "Σε περίπτωση ρήξης, είναι πιθανό να δημιουργηθεί σε ορισμένα μέρη κύμα ύψους 14 μέτρων, το οποίο θα παρασύρει τα πάντα στη διαδρομή του, μεταξύ των και ανθρώπους, αυτοκίνητα, οπλισμό που δεν έχει εκπυρσοκροτηθεί, απόβλητα και άλλα επικίνδυνα υλικά, θέτοντας σε περαιτέρω κίνδυνο τεράστια πληθυσμιακά κέντρα", είπε.
       
      Η Πάουερ τόνισε ότι όλα τα μέλη του ΟΗΕ θα πρέπει να είναι έτοιμα να αποτρέψουν ένα ενδεχόμενο που θα αποτελέσει "ανθρωπιστική κρίση επικών διαστάσεων".
       
      Σύμφωνα με τη δήλωση της αμερικανικής αντιπροσωπείας, περίπου 500.000 με 1,47 εκατομμύρια Ιρακινοί ζουν στο μονοπάτι καταστροφής που θα επηρεαστεί από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
       
      Το Ιράκ έχει υπογράψει συμφωνία με την ιταλική εταιρεία Trevi Group αξίας 273 εκατομμυρίων ευρώ για να υποστηρίξουν και συντηρήσουν το φράγμα της Μοσούλης για 18 μήνες. Η Ιταλία έχει πει ότι σχεδίαζε να στείλει 450 στρατιώτες για να προστατέψει την περιοχή του φράγματος, το οποίο έχει μήκος 3,6 χιλιομέτρων και βρίσκεται κοντά σε περιοχές που ελέγχονται από το Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ).
       
      Το ΙΚ κυρίευσε το φράγμα τον Αύγουστο του 2014, αλλά το ανέκτησαν δυνάμεις της ιρακινής κυβέρνησης δύο εβδομάδες μετά, με την εναέρια βοήθεια της συμμαχίας της οποίας ηγούνται οι ΗΠΑ. Η κυβέρνηση του Ιράκ έχει πει ότι λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για να αποτρέψει την κατάρρευση του φράγματος, ενώ προσπαθεί να υποβιβάσει τον κίνδυνο.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/162667/plimmyra-epikon-diastaseon-katarreysei-fragma-tis-mosoylis
      Περισσότερα...

      0

    • stayros

      Διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τις συνθήκες, υπό τις οποίες λειτουργούν τα πυρηνελαιουργεία στον κάμπο μεταξύ Καλαμάτας και Μεσσήνης, διέταξε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Καλαμάτας, ύστερα από αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, αλλά και δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου.
       
      Ο κ. Νίκας υποστηρίζει ότι η ασφυκτική ατμόσφαιρα στην περιοχή της Καλαμάτας, όταν λειτουργούν τα πυρηνελαιουργεία, οφείλεται στο ότι αυτά επεξεργάζονται πολυκαιρινό και σαπισμένο ελαιοπυρήνα. Γι' αυτό, πέρα από την προσφυγή του στον εισαγγελέα, με επιστολή του, την οποία κοινοποιεί στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνο Σκουρλέτη, αλλά και στην αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας, Ελένη Αλειφέρη, απευθύνθηκε και προς το Σώμα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος.
       
      http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2166101/paremvasi-isangelea-gia-ta-pirineleourgia-ston-kampo-metaxi-kalamatas-ke-messinis
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δημοσιοποιεί τις θέσεις για τις οποίες δόθηκε το έτος 2015 η σύμφωνη γνώμη του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιάννη Τσιρώνη. Οι σχετικές αποφάσεις είναι διαθέσιμες στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
       
      Με την υπ’ αριθμ. 3944/2015 γνωμοδότησης του Ε΄ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), κρίθηκε οριστικά ότι είναι εκτός νομοθετικού πλαισίου η υπουργική απόφαση που προβλέπει την συλλήβδην μεταβίβαση στους ΟΤΑ του δικαιώματος χρήσης παραλίας για όλη την Ελλάδα.
       
      Ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Τσιρώνης, καλεί όλους τους πολίτες και φορείς να συμμετέχουν από σήμερα στη εν θέματι δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου
       
      http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=232&language=el-GR,
       
      προκειμένου να καταθέσουν τις παρατηρήσεις τους, μέχρι και την Τετάρτη 16/3 και ώρα 14:00.
       
      Οι παρατηρήσεις, οι σχολιασμοί και οι απόψεις όλων θα στέλνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] και θα εξεταστούν στο πλαίσιο της ΚΥΑ που πρόκειται να εκδοθεί για την απλή χρήση αιγιαλού και παραλίας για το έτος 2016.
       
      Δείτε εδώ το σχετικό Δελτίο Τύπου του Υπουργείου: http://ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=4169&language=el-GR
       
      Πηγή: http://ypeka.gr/
      Περισσότερα...

      0

    • advice4u

      Σε συνέχεια του Ν. 4254/ 2014 (Υποπαράγραφος ΣΤ.9, ΦΕΚ 85 Τ΄Α) εκδόθηκε η Υ.Α . 464/92592/ 2014 (ΦΕΚ 2111, Τ΄Β) (Ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας παρασκευαστηρίου καταστημάτων λιανικής πώλησης κρεάτων).
       
      Σύμφωνα με αυτήν οι κάτοχοι αδειών λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών (κρεοπωλεία) μπορούν εφόσον επιθυμούν να προβούν στην δημιουργία παρασκευαστηρίου εντός του καταστήματός τους και καταχώρησης αυτού από την Δ/νση Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας που ανήκουν.
       
      Έτσι πλέον μπορούν:
       
      Να παράγουν παρασκευάσματα κρέατος [όπως αυτά ορίζονται στην Ομάδα Β του Παραρτήματος 1 της ΥΑ 260/2013, ΦΕΚ 525 Τ΄Β, 28/02/2014 (δηλαδή όχι μόνο παραδοσιακά παρασκευάσματα που όριζε η προγενέστερη ΥΑ 306272/ 2008 όπως λουκάνικα, μπιφτέκια, σουτζουκάκια, σουβλάκια, σνίτσελ, κοκορέτσι, ρολά αλλά και γύρο, γαρδούμπα, μπριζολάκια, μπιφτέκι, κεφτεδάκι, κεμπάπ, ντονέρ, κοτομπουκιές, μορφοποιημένο στήθος κοτόπουλο, μορφοποιημένο στήθος σνίτσελ κλπ.)].
      Για την λειτουργία αυτών των παρασκευαστηρίων πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός των εργασιών αυτών από τις εργασίες προετοιμασίας ή συσκευασίας που πραγματοποιούνται στον χώρο της λιανικής διάθεσης.
      Ο διαχωρισμός αυτός μπορεί να είναι μόνιμος ή προσωρινός χωροταξικός ή να πραγματοποιείται και χρονικός διαχωρισμός υπό την επιφύλαξη των υγειονομικών διατάξεων και των διατάξεων για την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων και των καταναλωτών.
       
      Έτσι πλέον δεν υφίσταται η υποχρέωση ύπαρξης μόνιμου χωρίσματος ή επικοινωνίας των δύο χώρων μεταξύ τους με κάποια πόρτα που προβλεπόταν στην ΥΑ 306272/ 2008, ΦΕΚ 1483 Τ΄Β.
       
      Τα παρασκευάσματα κρέατος επιτρέπεται να πωλούνται πλέον εντός του Δήμου ή και ακόμα όμορου Δήμου στον οποίο βρίσκεται το παρασκευαστήριο κρεοπωλείου και όχι εντός του Νομού που προέβλεπε η ΥΑ 306272/ 2008 καθώς επίσης δεν αναφέρεται πουθενά η απαγόρευση σχετικά με την χονδρική πώληση όπως επίσης προβλεπόταν.
       
      Η ημερήσια παραγόμενη ποσότητα των προαναφερομένων παρασκευασμάτων δεν πρέπει να υπερβαίνει το 30% της ποσότητας του κρέατος που διακινεί ημερησίως το κρεοπωλείο και σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 100 κιλά. Κατ’ εξαίρεση, δέκα (10) ημέρες πριν και δέκα (10) ημέρες μετά την ημερομηνία των Χριστουγέννων και του Πάσχα, η ημερήσια παραγόμενη ποσότητα παρασκευασμάτων επιτρέπεται να ανέλθει στο 60% της ποσότητας του κρέατος που διακινεί ημερησίως το κρεοπωλείο και σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 200 κιλά.
       
      Η Υ.Α. αναφέρει ότι δεν επιτρέπεται η κατάψυξη των παραγόμενων στο παρασκευαστήριο κρεοπωλείου προϊόντων ( ενώ η προγενέστερη (ΥΑ 306272/ 2008) απαγόρευε τόσο την θερμική επεξεργασία όσο και την κατάψυξη των παραπάνω προϊόντων) .
      Η αδειοδότηση αυτών θα γίνεται από τις αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες. Επισημαίνουμε τα παραπάνω γιατί πλέον μπορεί να συνυπάρχει μια μικτή δραστηριότητα Επιχείρησης Λιανικής Διάθεσης τροφίμων (κρεοπωλείο) με επιχείρηση Μαζικής Εστίασης
       
      Πρόχειρου ή/ και Πλήρους Γεύματος.
       
      έτσι οι επιχειρηματίες που ασκούν την δραστηριότητα του κρεοπωλείου μπορούν να δραστηριοποιηθούν στην παρασκευή των παρασκευασμάτων κρέατος αλλά παράλληλα και στην θερμική επεξεργασία με σκοπό την άμεση διάθεση αυτών στο καταναλωτικό τους κοινό.
       
      Έτσι αφού λάβουν έγκριση από την αρμόδια Δ/νση Κτηνιατρικής σύμφωνα με τα παραπάνω, μπορούν να προβούν στην προσθήκη Δραστηριότητας στον Δήμο με την σύμφωνη γνώμη της Υγειονομικής Υπηρεσίας [βάσει της §3 της ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600, ΦΕΚ 3106/ 09-12-2013 και της Εγκυκλίου Υ1γ/ Γ.Π/ οικ. 32485/ 14-04-2014 (§ II) του Υπουργείου Υγείας] ώστε να κατέχουν μικτή άδεια για το σύνολο των δραστηριοτήτων που επιθυμούν να ασκήσουν σύμφωνα πάντα με τους όρους και προϋποθέσεις που αναφέρει και η Υγειονομική Διάταξη Υ1γ/Γ.Π/οικ. 96967 ΦΕΚ 2718/ 08-10-2012.
       
      ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
      Αίτηση
      Βεβαίωση άσκησης επαγγέλματος κρεοπώλη
      Άδεια λειτουργίας κρεοπωλείου
      Κάτοψη του όλου καταστήματος και του παρακειμένου χώρου, όπου γίνεται η επεξεργασία κρεάτων που πρέπει να έχει :

      Α. Δυο πάγκους επεξεργασίας κρέατος
       
      Β. 2 ερμάρια
       
      Γ. Ποδοκίνητο νιπτήρα
       
      Δ. Αποστείρωση
       
      Η κάτοψη πρέπει να υπογράφεται από τον μηχανικό και να δηλώνεται ότι ο χώρος είναι Κυρίας χρήσης ,προοριζόμενος για κατάστημα.
       
      Σε περίπτωση που ο χώρος είναι ενιαίος με το υπόλοιπο κρεοπωλείο , κατατίθεται υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ότι η παράγωγη στον χώρο επεξεργασίες κρεάτων , θα γίνεται σε χρόνο εκτός του ωραρίου λειτουργίας του κρεοπωλείου .
      Παντελής Παπακωνσταντίνου, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. 1971, Σύμβουλος μηχανικός
       
      Πηγή: http://www.advice4u.gr , Mail: [email protected]
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεπερνιούνται σταδιακά τα εμπόδια που υπάρχουν προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης του Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της προχθεσινής συνεδρίασής του, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) έδωσε θετική γνωμοδότηση όσον αφορά τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων των έργων ανάπλασης που περιλαμβάνονται στο σχέδιο πώλησης του γνωστού ξενοδοχειακού συγκροτήματος.
       
      Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το ΚΑΣ κατέθεσε παρατηρήσεις για την ελεύθερη πρόσβαση στον Ναό του Απόλλωνος Ζωστήρος και τους λοιπούς αρχαιολογικούς χώρους. Οι παρατηρήσεις αυτές βρίσκουν σύμφωνους τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και τους επενδυτές, όπως αναφέρουν οι υπάρχουσες πληροφορίες, κάτι που αποτελεί μία πολύ σημαντική θετική ένδειξη.
       
      Συγκεκριμένα, τα μέλη του ΚΑΣ έδωσαν τη συγκατάθεσή τους για τη δημιουργία εντός της αδόμητης ζώνης απόλυτης προστασίας (Α1) στην οποία και βρίσκεται ο Ναός, ενός οργανωμένου επισκέψιμου χώρου, που θα λειτουργεί συγκεκριμένες ώρες και ημέρες. Η είσοδος στον χώρο θα είναι από τον δημόσιο δρόμο, και θα είναι αποκομμένη και ανεξάρτητη από τις λουτρικές εγκαταστάσεις.
       
      Το επόμενο βήμα είναι η υποβολή στο Συμβούλιο της Επικρατείας του αναθεωρημένου χωροταξικού σχεδίου (ΕΣΧΑΔΑ). Σημειωτέον πως σύμφωνα με πληροφορίες, τα υπουργεία Περιβάλλοντος και ’μυνας έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους όσον αφορά συγκεκριμένα τμήματα του ΕΣΧΑΔΑ και μένει να δούμε αν τελικώς θα υπάρξει και νέα εμπλοκή.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113937449
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο Πακέτο Γιούνκερ αναμένεται να ενταχθεί το μεγάλο έργο της ανάπτυξης νέου μεγάλου Κεντρικού Τερματικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα.
       
      Αυτό είπε η Γενική Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείο Υποδομών κα Πέτη Πέρκα, κατά την χθεσινή της ομιλία στο Συνέδριο της a-energy για τη χρηματοδότηση έργων και επενδύσεων.
       
      Το έργο της μεταφοράς και ενοποίησης όλων των ΚΤΕΛ που σήμερα είναι διάσπαρτα στην Αθήνα προβλέπεται και μέσα από το Νέο Ρυθμιστικό της πόλης.
       
      Η δημιουργία του νέου σταθμού και η παύση των υφιστάμενων υποδομών ΚΤΕΛ θα σημάνει την μεταφορά για τις δραστηριότητες των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών στον σταθμό του Ελαιώνα, κάνοντας την διαμεταφορά των επιβατών προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της Αθήνας ιδιαίτερα εύκολη, καθώς ο σταθμός θα βρίσκεται δίπλα στον σταθμό Μετρό ΕΛΑΙΩΝΑΣ της γραμμής 3.
       
      Σήμερα, σε καθημερινή βάση εξυπηρετούνται 31.000 επιβάτες από τα ΚΤΕΛ Κηφισού και άλλοι 10.000 από τα ΚΤΕΛ Λιοσίων. Το έργο, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης και θα κατασκευαστεί πάνω στο αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα, όπως προβλέπεται και από το Προεδρικό Διάταγμα 750Δ/2005 του Οργανισμού Ρυθμιστικού της Αθήνας.
       
      Με το έργο αυτό θα αλλάξει ο τρόπος μετακίνησης από και προς την Αθήνα μέσω των ΚΤΕΛ καθώς οι επιβάτες με την χρήση του δικτύου του Μετρό και των άλλων μέσων θα μπορεί με ένα μικρό κόστος να έχει άμεση πρόσβαση στον Τερματικό Σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα ενώ σε "απόσταση βολής" θα βρίσκεται ο ομώνυμος σταθμός Μετρό.
       
      Το έργο έχει υψηλούς στόχους όπως:
      - Να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό των υπεραστικών λεωφορείων, που ανέρχεται σε 10 εκατομ. περίπου επιβάτες ετησίως, επιτρέποντας κατά τρόπο οργανωμένο τις μετεπιβιβάσεις από όλα τα αστικά μέσα μεταφοράς (Μετρό, λεωφορεία, ΙΧ, Ταξί)
       
      - Να σχεδιασθεί αρχιτεκτονικά ένα έργο με υψηλό επίπεδο αισθητικής, αποτελώντας τοπόσημο για την περιοχή και πόλο έλξης εμπορικών ή άλλων δραστηριοτήτων
       
      - Να κινητοποιήσει και να επισπεύσει τις διαδικασίες για την ανάπτυξη ή ολοκλήρωση των δικτύων αστικής υποδομής (π.χ. τοπικό οδικό δίκτυο, δίκτυα κοινής ωφέλειας) που λείπουν στην περιοχή αυτή του Ελαιώνα
       
      - Να συμβάλει σημαντικά στην πολεοδομική αναδιάρθρωση της περιοχής που σήμερα είναι κυρίως βιομηχανικού – χονδρεμπορικού χαρακτήρα, σε περιοχή με σύγχρονες επιχειρήσεις τριτογενούς κυρίως τομέα.
       
      Το έργο αποτελεί ιδιωτική επένδυση και η υλοποίησή του προβλέπεται να γίνει με διαγωνισμό για τη σύναψη Σύμβασης Παραχώρησης, με χρηματοδότηση των ΚΤΕΛ και του παραχωρησιούχου (ΣΔΙΤ). Η Αττικό Μετρό θα είναι ο τεχνικός συντονιστής των μελετών και της κατασκευής του έργου, ενώ ο δήμος Αιγάλεω θα συμβάλλει στη διευκόλυνση της διαδικασίας έκδοσης των απαιτούμενων αδειών.
       
      Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κατασκευή, την λειτουργία και την συντήρηση του σταθμού, ενώ το δημόσιο δεν θα χρειαστεί να βάλει χρήματα. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι, εάν κάθε ΚΤΕΛ δίνει ένα ευρώ από κάθε εισιτήριο που εκδίδει στον παραχωρησιούχο, η απόσβεση θα έχει ολοκληρωθεί κατά μέγιστον σε επτά χρόνια.
       
      Ο νέος σταθμός θα συνδέεται υπογείως με το Μετρό, έργο το οποίο έχει πρακτικά γίνει, και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, θα κατασκευαστεί χώρος στάθμευσης 500 θέσεων.
       
      Επίσης έχουν προταθεί να ενταχθούν στο «πακέτο Γιούνκερ» ακόμα δύο συγκοινωνιακά έργα. Μιλάμε για την αναδιάρθρωση και εκσυγχρονισμός των συγκοινωνιών της Αττικής και την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων σε όλη την επικράτεια.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/sugkoinonies/item/33922-vgainei-apo-ta-syrtaria-to-megalo-ergo-neou-termatikoy-ktel-ston-elaiona
      Περισσότερα...

      6

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.