Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τούτες οι εικόνες αποτελούν μαχαιριά στην καρδιά του αθλητισμού της Μικράς Ασίας και όλων εκείνων που έχουν στο νου μα και την ψυχή τους τη Σμύρνη, τη Μικρά Ασία και τις Αλησμόνητες Πατρίδες.
       
      Το ιστορικό γήπεδο του Πανιωνίου στην Πούντα της Σμύρνης, γκρεμίστηκε μετά από 104 χρόνια και μαζί του γκρεμίστηκε ένα σημαντικό κομμάτι της αθλητικής ιστορίας της Μικράς Ασίας.
       
       
      Το 2014, το γήπεδο της Αλτάι πλέον, κρίθηκε ακατάλληλο από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας της Τουρκίας, αλλά και από το Υπουργείο Αθλητισμού, αφού από τις αρχές διαπιστώθηκε ότι υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης των κερκίδων, με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η σφράγιση του.
       
      Πλέον το θρυλικό γήπεδο που ήταν κόσμημα για την εποχή του, γκρεμίζεται εξαιτίας των προβλημάτων στατικότητας, παρά τις προσπάθειες που έγιναν για να παραμείνει ως έχει.
       
      Το γήπεδο του Πανιωνίου στην Πούντα, εγκαινιάστηκε το 1912 με τους Πανιώνιους Αγώνες, με τη δημιουργία του να αποτελεί προσωπικό «στοίχημα» του Μητροπολίτη Σμύρνης Χρυσοστόμου.
       

       
       
      Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος, μετά την άρνηση γαλλικής εταιρίας της Σμύρνης να ανανεώσει τη μίσθωση του χώρου που έκανε προπονήσεις ο Πανιώνιος το 1910, κατάφερε με εισήγηση του να πείσει τη Δημογεροντία και την Κεντρική Επιτροπή που παραχώρησαν έκταση 105 στρεμμάτων για να γίνει το γήπεδο.
       
      Οι κερκίδες του σταδίου φιλοξενούσαν 7.000 κόσμο, ενώ διέθετε σύγχρονες εγκαταστάσεις για την εποχή του και αποτέλεσε έδρα της ομάδας μετά το στάδιο Μπουρνόβα και το στάδιο Παραδείσου που έπαιζε τα προηγούμενα χρόνια. Μετά την καταστροφή της Σμύρνης παραχωρήθηκε στην τουρκική Αλτάι.
       
      Μάλιστα ο Πανιώνιος είχε επιστρέψει και είχε αγωνιστεί ξανά στην ιστορική του έδρα, στο Βαλκανικό Κύπελλο το 1971, όταν είχε αντιμετωπίσει την Αλτάι στη φάση των ομίλων.
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.sport-fm.gr/article/gkremistike-to-istoriko-gipedo-tou-paniwniou-sti-smurni-pics/3146663
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη απέστειλε ο ΣΑΤΕ στις 26 Φεβρουαρίου για το θέμα των έργων με το σύστημα της μελέτης-κατασκευής.
       
      Όπως αναφέρεται στην επιστολή ο ΣΑΤΕ υποστηρίζει πως με τη γενικευμένη δημοπράτηση με το σύστημα μελέτης-κατασκευής δεν θα έχει το οφέλη του εκτιμά το Υπουργείο καθώς όπως σημειώνει για την ταχύτερη υλοποίηση των έργων τα δεδομένα που τηρούνται δείχνουν ότι για να τελεσφορήσει το αποτέλεσμα ενός έργου που δημοπρατείται μέσω μελετοκατασκευής απαιτείται τουλάχιστον διετής ορίζοντας, χρονικό διάστημα που συνήθως είναι υπεραρκετό για την εκπόνηση των μελετών δημοπράτησης ενός τυπικού έργου.
       
      Ο ΣΑΤΕ αναφερόμενος στα ποσοστά των εκπτώσεων τονίζει πως "τα επιτευχθέμτα ποσοστά εκπτώσεων επί του προϋπολογισμού δεν μπορούν καν να μπουν στην βάσανο της σύγκρισης με αυτά που επιτυγχανονται στους κλασικούς δημόσιους διααγωνισμούς έργων, χωρίς αυτές οι διαφορές να μπορούν να αποδοθούν στο κόστος της μελέτης".
       
      Από την πλευρά του ο ΣΑΤΕ συνιστά στο Υπουργείο να υιοθετηθούν πλήρως οι προτάσεις του γιατί σε άλλη περίπτωση "θα συνεχίσει να είναι μία τεράστια πηγή αδιαφάνειας και διαπλοκής".
       
      Στο τέλος της επιστολής επισημαίνεται ο κίνδυνος που γεννά η επιμονή γενικευμένη επαναφοράς του συστήματος της μελετοκατασκευής και καλεί το Υπουργειό Υποδομών να προβεί σε σημαντική τροποποίηση των διατάξεων για τις μελετοκατασκευές στο επικείμενο σχέδιο νόμου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/33806-sate-oxi-sto-systima-tis-meletokataskevis-xoris-allages
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το πρώτο βήμα για την αναβίωση του Greek Stream έγινε την περασμένη εβδομάδα στη Ρώμη.
       
      Τώρα, στελέχη από τις τρεις εμπλεκόμενες εταιρείες, Gazprom, Edison, και ΔΕΠΑ, σχεδιάζουν όπως λένε στο Energypress το δεύτερο βήμα, που θα αφορά συνάντηση των μάνατζερ με στόχο να υλοποιήσουν τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου, οριστικοποιώντας και την όδευση μέσω της Βουλγαρίας.
       
      H ημερομηνία της νέας συνάντησης δεν έχει ακόμη καθοριστεί, θα γίνει ωστόσο μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αφού θα αφορά δουλειά τεχνοκρατών. Των ομάδων δηλαδή των τριών πλευρών που θα επωμισθούν με τη κυρίως δουλειά αφενός να βάλουν κάτω τα στοιχεία που καθιστούν βιώσιμο το έργο (ποσότητες, κόστος, δανεισμός, κλπ), και αφετέρου να χαράξουν επακριβώς τη γεωγραφική όδευση.
       
      Σαν καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των παραπάνω έχει ορισθεί το τέλος του 2016. Στελέχη που παρακολουθούν το έργο εξηγούν ότι πολλά θα εξαρτηθούν και από τις πολιτικές εξελίξεις αναφορικά με τις σχέσεις Ρωσίας-Τουρκίας. Αν στη πορεία αυτές αποκατασταθούν, τότε δεν αποκλείεται να εγκαταλειφθεί η παράκαμψη της Βουλγαρίας, κάτι εξαιρετικά δύσκολο αυτή τη στιγμή.
       
      Το βέβαιο είναι πως οι εμπλεκόμενοι είναι αποφασισμένοι να κρατήσουν στη ζωή τον Greek Stream, αλλάζοντας του την αρχική όδευση που αντί για Τουρκία, εξετάζεται να περνά από Βουλγαρία.
       
      Ταυτόχρονα με τη τεχνοκρατική δουλειά, πολύ δουλειά θα γίνει σε «διπλωματικό» επίπεδο στην καρδιά των αποφάσεων, δηλαδή στις Βρυξέλλες. Εκεί, οι τρεις πλευρές, θα επιδιώξουν μέχρι το τέλος του έτους να έχουν αποσπάσει επισήμως πια την στήριξη της Κομισιόν για τον αγωγό, (που ανεπισήμως έχει δοθεί, απ’ ότι λένε).
       
      Μπορεί το έργο να έχει κολλήσει για γεωπολιτικούς και οικονομικούς λόγους, τα εμπλεκόμενα ωστόσο μέρη κάνουν ό,τι μπορούν για να το αναβιώσουν, ενεργοποιώντας την παλιά ελληνο-ιταλική συμφωνία για τον αγωγό ITGI, που επίσης ποτέ δεν προχώρησε.
       
      Δείγμα του πως η Μόσχα προσεγγίζει το θέμα, αποτελούν οι προ ημερών δηλώσεις του επικεφαλής αναλύσεων του ρωσικού ταμείου ενεργειακής ασφάλειας, Αλεξάντερ Πασέτσνικ. «Η Gazprom προσεγγίζει το θέμα από την ουρά. Ο Turkish Stream έχει παγώσει, ο South Stream έκλεισε και οι πιθανότητες επανάληψής τους εξετάζονται. Για το λόγο αυτό η Gazprom προσεγγίζει το θέμα από την άλλη πλευρά δίχως να έχει ένα σημείο εκκίνησης για την όδευση στην περιοχή. Υπάρχουν λίγες επιλογές: Είτε η Βουλγαρία, είτε η Τουρκία. Βλέπουμε ότι έχουμε στήριξη από την Ιταλία και την Ελλάδα και δείχνουμε στις μελλοντικές μετακομιστικές χώρες ότι ήδη υπάρχει ζήτηση για το αέριο. Αυτό αποτελεί κίνητρο για τη Βουλγαρία να αναλάβει την πρωτοβουλία για αναβίωση του South Stream».
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/meleti-skopimotitas-kai-epilogi-odeysis-mesa-sto-2016-gia-neo-greek-stream
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε δηλώσεις του στο περιθώριο εκδήλωσης του κινήματος Οικολογία Μπροστά για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο Υπουργός Μεταφορών της Κύπρου ανέφερε, ότι έχει ήδη εξασφαλιστεί σχετικά ευρωπαϊκό κονδύλι ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ.
       
      «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει για καλά στη ζωή μας. Είναι ένα μέσο με το οποίο διασφαλίζουμε το περιβάλλον μας και σίγουρα εμείς ως πολιτεία οφείλουμε να δώσουμε κίνητρα στους συμπατριώτες μας για να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα διότι μπορούν να έχουν την εξυπηρέτηση που τους προσφέρει ένα κανονικό αυτοκίνητο προστατεύοντας ταυτόχρονα και το περιβάλλον», ανέφερε ο κ. Δημητριάδης.
       
      Πρόσθεσε ότι «είμαστε στη διαδικασία μελέτης διαφόρων κινήτρων που θέλουμε να δώσουμε στους πολίτες και θα είμαστε σε θέση να τα εξαγγείλουμε σύντομα». Προς αυτό, ανέφερε ότι έχει εξασφαλιστεί ευρωπαϊκό κονδύλι για την προώθηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου «και με αυτό τον τρόπο ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε να δούμε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους μας μέσα στα επόμενα ένα – δύο χρόνια».
       
      Σε ερώτηση για το ύψος του κονδυλίου, ο Υπουργός ανέφερε ότι «το κονδύλι είναι ύψους ενός εκ. ευρώ αλλά πιστεύω ότι πρέπει να δώσουμε περισσότερα κίνητρα γιατί όντως αυτή τη στιγμή ένας παράγοντας ο οποίος εμποδίζει τον κόσμο να αγοράσει περισσότερα (ηλεκτρικά) αυτοκίνητα είναι το κόστος».
       
      Εξήγησε ότι «είναι πιο ακριβά αυτά τα αυτοκίνητα σε σχέση με τα υπόλοιπα». Φυσικά όμως, συνέχισε, «τα οφέλη που έχουν είναι σημαντικά σε εξοικονόμηση ενέργειας».
       
      Όπως και οι υπόλοιπες χώρες θα πρέπει και εμείς να δώσουμε κίνητρα στην αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ώστε να μπορέσουμε να τα προωθήσουμε πιο αποτελεσματικά, είπε.
       
      «Στη Δανία δεν χτίζουν πλέον βενζινάδικα, χτίζουν σταθμούς, όπου σταθμεύεις και αντί να γεμίσεις βενζίνη τα αυτοκίνητο, απλά αλλάζεις τη μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να μπορείς να κινείσαι άνετα στους αυτοκινητόδρομους», ανέφερε από την πλευρά του ο Πρόεδρος ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, προσθέτοντας ότι «έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας».
       
      Πρωταρχικός στόχος της εκδήλωσης σύμφωνα με τον Πρόεδρο του κινήματος Οικολογία Μπροστά Ανδρέα Μασούρα ήταν «να ευαισθητοποιήσει τους δημότες και ευρύτερα τους πολίτες για τη χρησιμότητα, κυρίως για την περιβαλλοντική χρησιμότητα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου». Χαιρέτισε επίσης την πρόθεση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Μεταφορών της Κύπρου να δώσει κίνητρα για την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/cyprus/item/33798-kypros-kinitra-apo-to-ypourgeio-metaforon-gia-tin-agora-ilektrikoy-aftokinitou
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ελευσίνα, η Καλαμάτα και η Ρόδος, είναι οι τρεις ελληνικές πόλεις που προκρίθηκαν να διεκδικήσουν τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021.
       
      Το ανακοίνωσε ο πρόεδρος της δωδεκαμελούς Επιτροπής εμπειρογνωμόνων για την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα, Στηβ Γκρην (Steve Green), σε συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Πολιτισμού, παρουσία του υπουργού Πολιτισμού Α.Μπαλτά, της γενικής γραμματέως Μαρίας Ανδρεαδάκη–Βλαζάκη και του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπεύθυνου για τις πολιτιστικές πρωτεύουσες Συλβέν Πασκουά (Sylvain Pasqua).
       
      Οι τρεις πόλεις επελέγησαν από την βραχεία λίστα των δεκατεσσάρων υποψηφίων ελληνικών πόλεων. Η τελική φάση αξιολόγησης θα πραγματοποιηθεί τέλη Οκτωβρίου – αρχές Νοεμβρίου 2016, απ’ όπου θα αναδειχθεί μία από τις τρεις πόλεις ως υποψήφια για Πολιτιστική Πρωτεύουσας 2021.
       
      Τα κριτήρια επιλογής της πολιτιστικής πρωτεύουσας «βλέπουν προς το μέλλον. Θέλουμε η Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα να επικεντρωθεί στο μέλλον της Ευρώπης» είπε ο κ.Γκρην.
       
      Το υπουργείο Πολιτισμού «προσπάθησε να είναι εντελώς ουδέτερο στην διαδικασία και κάθε πόλη να μπει στην διαδικασία» τόνισε ο υπουργός Πολιτισμού και υπογράμμισε τη σημασία του γεγονότος ότι κάθε φάκελος από τις 14 υποψήφιες πόλεις «στηρίχτηκε στους κατοίκους, κινητοποίησε δυνάμεις πρόθυμες να ενεργοποιηθούν σε μια διαδικασία υψηλής άμιλλας. Και οι τρεις πόλεις που προκρίθηκαν θα έχουν την αμέριστη ηθική συμπαράσταση μας αφού δεν μπορούμε να στηρίξουμε οικονομικά».
       
      Ο κ. Μπαλτάς, με αφορμή τον σημαντικό αυτό θεσμό, συνέδεσε τις αξίες του πολιτισμού με την ιδέα της φιλοξενίας, η οποία, όπως είπε ο υπουργός, αποτελεί παλιά αρχή της Ευρώπης. «Η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης πρέπει να είναι και πολιτιστική πρωτεύουσα φιλοξενίας όλης της Ευρώπης» είπε ο κ.Μπαλτάς και συνέχισε: «Βλέπετε τι γίνεται: Οι πρόσφυγες πηγαινοέρχονται στα σύνορα. Κάποιες χώρες αρνούνται να καταλάβουν ότι η φιλοξενία είναι παλιά αρχή της Ευρώπης.
       
      Οι πρόσφυγες που φιλοξενούνται στην χώρα μας, φέρουν εκτός από την δυστυχία και την ταλαιπωρία τους, τον δικό τους πολιτισμό, ο οποίος πρέπει να μπολιαστεί με τον δικό μας».
       
      Τέλος, ο Συλβαίν Πασκουά, τόνισε ότι ο διαγωνισμός ήταν «απόλυτα δίκαιος και διαφανής» για όλες τις υποψήφιες πόλεις.
       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=488735&catID=3
      Περισσότερα...

      1

    • george68

      - Ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο ασφαλιστικό
      - Η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει τη δημιουργία ενός επαγγελματικού ταμείου για ελεύθερους επαγγελματίες και επιστήμονες
      - Ο κ. Κατρούγκαλος παραδέχθηκε πως το ασφαλιστικό είναι άδικο, αποτελεσματικό και μη βιώσιμο
      - Χαριστική βολή για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού χαρακτήρισε ο κ. Κατρούγκαλος το PSI
       
      Από τους Δελφούς έριξε τη βόμβα ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο ασφαλιστικό σχετικά με τους ελεύθερος επαγγελματίες και το επιστημονικό προσωπικό της χώρας.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Κατρούγκαλο είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί ένα ασφαλιστικό ταμείο για τους ελεύθερος επαγγελματίες και το επιστημονικό προσωπικό, ένα δηλαδή επαγγελματικό ταμείο.
       
      Σε αυτό το ταμείο το τιμήμα των εισφορών θα είναι μειωμένο κατά 11% με τους ελεύθερους επαγγελματίες να καλούνται να πληρώσουν τελικά 27,5% ασφαλιστικές εισφορές από το 38,5% που είναι το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης.
      Ωστόσο, αυτή η μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές σε σχέση πάντα με το αρχικό σχέδιο θα έχει και συνέπειες για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
       
      Εάν ένας ελεύθερος επαγγελματίας ή ένας επιστήμονας επιλέξει αυτό το νέο επαγγελματικό ταμείο και πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές 27,5% τότε θα έχει δικαίωμα κύριας σύνταξης και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Αυτό σημαίνει πως αυτομάτως αυτός ο ελεύθερος επαγγελματίας ή ο επιστήμονας χάνει το δικαίωμα για επικουρική σύνταξη και φυσικά για εφάπαξ.
       
      Σε αντίθετη περίπτωση εάν ο επαγγελματίας επιλέξει το ενιαίο ταμείο, ναι μεν θα πληρώνει αυξημένες εισφορές της τάξεως του 38,5%, αλλά τότε θα έχει δικαίωμα και για επικουρική σύνταξη και για εφάπαξ.
       
      Ο υπουργός Εργασίας για το ασφαλιστικό
       
      Το ασφαλιστικό σύστημα στην Ελλάδα ήταν κατακερματισμένο, άδικο, αναποτελεσματικό και μη βιώσιμο ανέφερε ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος σε ομιλία του στο οικονομικό συνέδριο των Δελφών.
       
      Η οικονομική κρίση, σύμφωνα με τον υπουργό, επιδείνωσε τις αμαρτίες αυτές, πρώτον επειδή τα ελλείμματα αυξήθηκαν ακριβώς επειδή 1/4 του πληθυσμού είναι άνεργο και το 50% των αυτοαπασχολούμενων δεν μπορεί να πληρώσει τις εισφορές του. «Χαριστική βολή στην κατασπατάληση των διαθέσιμων των ασφαλιστικών ταμείων έγινε με τη διαγραφή αποθεματικών από το PSI με αποτέλεσμα στη πραγματικότητα αυτό που κληρονομήσαμε το 2015 είναι ένα πλήρως κατεστραμμένο, αναποτελεσματικό σύστημα με ελάχιστες προοπτικές βιωσιμότητας» είπε χαρακτηριστικά.
       
      Όπως πρόσθεσε, «το μνημόνιο το οποίο για εμάς είναι ένας αναγκαστικός συμβιβασμός, είχε μια νεοφιλελεύθερη πολιτική που περιείχε δεσμεύσεις οι οποίες αφορούσαν στην εξασφάλιση της βιωσιμότητας του συστήματος. Προσπαθήσαμε να τις πραγματοποιήσουμε στο πλαίσιο μιας μεταρρύθμισης που είναι εθνική και βασίζεται σε δύο βασικές αρχές. Την αρχή της ισονομίας και της ισότητας. Όμοιους κανόνες για όλους μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους.
       
      Αναπροσαρμόσαμε τους κανόνες απονομής σύνταξης με μια απλή φόρμουλα που υπολογίζει τη σύνταξη με βάση τα χρόνια ασφάλισης». Ένα σύστημα αναλογιστικό χρειάζεται κοινωνική δικαιοσύνη, τόνισε ο υπουργός και συνέχισε: «Φέραμε την πρότασή μας για την εθνική σύνταξη που θα είναι 384 ευρώ. Αν την δίναμε με στοιχεία του 2010 θα ήταν 500 ευρώ. Επιπλέον αυτής της εθνικής σύνταξης ο καθένας θα πάρει ότι του αναλογεί με βάση όσα έχει προσφέρει βάσει των εσόδων του».
       
      Πηγή: http://www.iliaoikonomia.gr/ελεύθεροι-επαγγελματίες-δυο-ταχυτήτ/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      27

    • Engineer

      Έως το 2018 θα έχει απλοποιηθεί το καθεστώς αδειοδότησης για τη σύσταση επιχειρήσεων σύμφωνα με την υφυπουργό Βιομηχανίας Θεοδώρα Τζάκρη.
       
      Όπως τόνισε σε ομιλία της στο οικονομικό φόρουμ των Δελφών η κ. Τζάκρη, προσέλκυση επενδύσεων σημαίνει βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Για τον λόγο αυτό, στο υπουργείο Βιομηχανίας «προχωρούμε στη ριζική απλοποίηση της διαδικασίας και στη συμβατότητα με αντίστοιχα ευρωπαϊκά αδειοδοτικά πλαίσια. Μέχρι το 2018 θα έχει απλοποιηθεί η αδειοδότηση για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας. Το 2018 δεν είναι μακροπρόθεσμος αλλά ρεαλιστικός σχεδιασμός. Μέχρι τότε που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα γίνονται βήμα – βήμα, σταδιακά, οι αναγκαίες απλοποιήσεις ανά κλάδο».
       
      Η αρχή έγινε με τους τρεις πρώτους κλάδους - τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τον κλάδο της μεταποίησης τροφίμων και ποτών. Για αυτούς τους τρεις πρώτους τομείς, η απλοποίηση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2016, δηλαδή μέσα σε τέσσερις μήνες από σήμερα.
       
      Ο επόμενος, «δύσκολος» για το θέμα της αδειοδότησης κλάδος που έχει επιλεχθεί, είναι οι εξορυκτικές και μεταλλευτικές δραστηριότητες. Η απλοποίηση σε αυτόν τον κλάδο θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2017, λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος. Στο ενδιάμεσο, μέσα στο 2016, θα οριστικοποιήσουμε το χρονοδιάγραμμα για την απλοποίηση όλων των κλάδων, ώστε το 2018 να ολοκληρωθεί το έργο.
       
      «Εθνική μας υποχρέωση είναι η προστασία της ελληνικής επιχειρηματικότητας, της εθνικής παραγωγής με προοπτική, αλλά κυρίως της εθνικής πλέον, αντίστασης, απέναντι σε παράλογες πολιτικές λιτότητας» σημείωσε.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/eos-to-2018-i-aplopiisi-adiodotisis-gia-sistasi-epichiriseon
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Σε πλήρη τροποποίηση του καθεστώτος αμοιβής των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ προχωρά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να εναρμονισθεί αυτό με τις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ, αλλά και καλυφθούν οι υποχρεώσεις έναντι του Μνημονίου.
       
      Στο νέο καθεστώς εντάσσονται όλα τα νέα έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ που υπογράφουν Σύμβαση Πώλησης μετά την 1η Ιανουαρίου 2016.
       
      Ωστόσο σε πρώτη φάση, εγκαταστάσεις με ισχύ έως 500kW για όλες τις τεχνολογίες ΑΠΕ πλην των αιολικών και έως 3MW για αιολικά, θα μπορούν να εντάσσονται στο καθεστώς σταθερής εγγυημένης τιμής (Feed in Tariff).
       
      Βασική διαφορά με το ισχύον, είναι ότι καταργούνται οι εγγυημένες τιμές, ενώ οι παραγωγοί για την ενέργεια που προσφέρουν στο δίκτυο, αποζημιώνονται με την χονδρεμπορική τιμή, συν ένα premium. Το ύψος του, θα καθορίζεται με βάση συγκεκριμένες παραμέτρους που έχουν να κάνουν με το είδος και τεχνολογία της επένδυσης, την απόδοση του επενδυμένου κεφαλαίου, εάν ελήφθη τραπεζικός δανεισμός κλπ.
       
      Η δεύτερη καινοτομία είναι ότι για τα φωτοβολταϊκά τουλάχιστον, η νέα ισχύς θα εγκαθίσταται μετά από διαγωνιστική διαδικασία. Συγκεκριμένα, για τις νέες φωτοβολταϊκές μονάδες, μεγαλύτερες ενός ορίου εγκατεστημένης ισχύος, το σχήμα των ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών θα εφαρμοστεί καθολικά με τη νομοθετική εφαρμογή του παρουσιαζόμενου νέου σχήματος.
       
      Σε αρχικό στάδιο πάντως και προκειμένου να αξιολογηθεί η νέα διαδικασία, θα διενεργηθεί εντός του 2016 τουλάχιστον ένας πιλοτικός διαγωνισμός υποβολής προσφορών για τουλάχιστον το 5% της εκτιμώμενης νέας εγκατεστημένης ισχύος μονάδων ΑΠΕ για την περίοδο 2015-2016. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα, εκτιμώντας ότι η νέα εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ τα έτη 2015 και 2016 θα κυμαίνεται μεταξύ 400-500MW, η υποχρέωση αυτή αντιστοιχεί σε περίπου 25MW. Η πιλοτική αυτή ανταγωνιστική διαδικασία θα διενεργηθεί για νέα Φωτοβολταϊκά έργα.
       
      Οι αμοιβές
       
      Σε ό,τι αφορά στο νέο σχήμα υποστήριξης της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, αυτό βασίζεται στην ανάπτυξη ενός νέου μηχανισμού ενίσχυσης της λειτουργίας των μονάδων αυτών (operating aid). Ο μηχανισμός αυτός, προβλέπει προσαύξηση (premium), επιπλέον της τιμής όπως αυτή διαμορφώνεται στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Η προσαύξηση αυτή θα είναι εγγυημένη για το χρόνο ισχύος της στήριξης της εκάστοτε μονάδας ΑΠΕ, σε επίπεδο τεχνολογίας, ενώ είναι της μορφής μιας διαφορικής τιμής (Feed in Premium), λαμβάνοντας υπόψη τα έσοδα από τη συμμετοχή στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Υιοθετείται δηλαδή η μορφή της κυμαινόμενης προσαύξησης σε επίπεδο τεχνολογίας ΑΠΕ (sliding premium) και όχι της σταθερής προσαύξησης (fixed premium). Ο λόγος σύμφωνα με το υπουργείο, είναι να εξασφαλίζεται αποσυσχέτιση από μελλοντικές διαφοροποιήσεις στην εξέλιξη της τιμής που θα καθορίζεται στη χονδρεμπορική αγορά, ώστε κάθε φορά να υπάρχει έλεγχος και προκαθορισμένο μέγεθος του συνολικού εσόδου που λαμβάνουν οι συγκεκριμένοι σταθμοί ΑΠΕ. Με αυτό τον τρόπο ελαχιστοποιούνται τόσο φαινόμενα υπερ-αποζημίωσης όσο και υπο-αποζημίωσης της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ.
       
      Επίσης, για τον υπολογισμό της ενίσχυσης λειτουργίας, θα πρέπει αρχικά να καθοριστεί το συνολικό Σταθμισμένο Κόστος της Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΚΠΗΕ) από τη συγκεκριμένη τεχνολογία, στον υπολογισμό του οποίου λαμβάνεται υπόψη και η εύλογη απόδοση κεφαλαίου. Το Σταθμισμένο Κόστος θα εξάγεται από συγκεκριμένες φόρμουλες (εξίσωση) για επενδύσεις που έγιναν χωρίς και με τραπεζικό δανεισμό αντίστοιχα.
      Τέλος σημειώνεται ότι στα Μη Διασυνδεμένα Νησιά, οι παραγωγοί ΑΠΕ θα αποζημιώνονται με το ισχύον καθεστώς των σταθερών τιμών, καθώς δεν λειτουργεί ημερήσια αγορά, ώστε να διαμορφώνεται χονδρική τιμή.
       
      Τι λένε τα αιολικά
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από τη νέα μεθοδολογία, θα προκύψει μείωση της αμοιβής των αιολικών κατά περίπου 5 ευρώ στη μεγαβατώρα (1.000 κιλοβατώρες), ενώ ελαφρώς ωφελημένα θα είναι τα φωτοβολταϊκά. Από την πλευρά των αιολικών πάντως, επιμένουν στην εξαίρεση τη τεχνολογίας αυτής από την προοπτική να εγκαθίστανται οι μονάδες μετά από διαγωνισμούς, κάτι που προβλέπεται και στις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ.
      Σε κάθε περίπτωση από την πλευρά των αιολικών (ΕΛΕΤΑΕΝ) αυτό που τονίζεται είναι ότι ο όποιος μηχανισμός εφαρμοστεί, δεν θα πρέπει να δυσχεράνει περαιτέρω την διείσδυση των αιολικών, η ανάπτυξη των οποίων παρουσιάζει μεγάλη υστέρηση έναντι των δεσμευτικών στόχων.
       
      Συγκεκριμένα, η διείσδυση της αιολικής ενέργειας βρίσκεται σήμερα στο 50% του στόχου που θέτει ο νόμος 3851 και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις Α.Π.Ε. για το 2014 ή στο 28% του στόχου για το 2020. Με δεδομένο ότι η αιολική ενέργεια είναι, μαζί με τα μικρά υδροηλεκτρικά, η πιο φθηνή μορφή πράσινης ενέργειας στην Ελλάδα, η υστέρησή της έχει κοστίσει σημαντικά στην εθνική οικονομία. Επομένως τονίζει η ΕΛΕΤΑΕΝ, βασικός στόχος της εθνικής ενεργειακής πολιτικής οφείλει να είναι η επιτάχυνση της εγκατάσταση αιολικών πάρκων ώστε να συγκλίνει η χώρα στους ενεργειακούς και κλιματικούς στόχους του 2020 και να διατηρηθεί ζωντανός ο δρόμος για την επίτευξη των στόχων 2030.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ανεβαίνει διαρκώς η συμμετοχή της παγκόσμιας βιομηχανίας του mobile στο τελικό οικονομικό προϊόν που παράγει ο πλανήτης. Το 2015 ο κλάδος συμμετείχε με 3,1 τρισ. δολάρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ, με τη συνδρομή να μεταφράζεται ποσοστιαία σε 4,2%, ενώ ως το 2020 η οικονομική συνδρομή της κινητής τηλεφωνίας αναμένεται να ανέλθει σε 3,7 τρισ. δολάρια.
       
      Σύμφωνα με νέα μελέτη της διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (Groupe Speciale Mobile Association-GSMA), σχεδόν τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου πληθυσμού θα είναι συνδεδεμένα σε κάποιο δίκτυο κινητής ως το 2020. Εντός της προσεχούς τετραετίας εκτιμάται ότι θα προστεθούν ένα δισεκατομμύριο νέοι συνδρομητές κινητής, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 5,6 δισ., που ισοδυναμεί με το 72% του παγκόσμιου πληθυσμού.
       
      Το 2016 το οικοσύστημα του mobile αναμένεται να διευρύνει περαιτέρω τη συμμετοχή του στο παγκόσμιο οικονομικό προϊόν, με το 4G/LTE να είναι η τεχνολογία, η οποία καθοδηγεί αυτή την ανοδική πορεία. Σύμφωνα με την έρευνα, ήδη η παγκόσμια αγορά του 4G κατάφερε να διπλασιαστεί σε μέγεθος το 2015, με τις σχετικές συνδέσεις να υπερβαίνουν το ορόσημο του 1 δισεκατομμυρίου. Με τη διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας να ενισχύεται τόσο στις αναδυόμενες όσο και στις αναπτυγμένες αγορές του πλανήτη, οι εκτιμήσεις για τις συνδέσεις επόμενης γενιάς παραμένουν κάτι παραπάνω από θετικές. Συγκεκριμένα, αναμένεται ότι εντός της προσεχούς τετραετίας οι συνδέσεις 4G/LTE θα αντιστοιχούν στο ένα τρίτο όλων των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, οι οποίες υπολογίζονται σε 9 δισ. ως το 2020.
       
      «Η επιταχυνόμενη στροφή σε τεχνολογίες 3G και κυρίως 4G τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες αγορές τροφοδοτεί την ψηφιακή καινοτομία, επιταχύνει την υιοθέτηση των smartphones και την αύξηση των δεδομένων κινητής τηλεφωνίας» αναφέρει σχετικά η μελέτη.
       
      Συνδέσεις 4G
       
      Η έρευνα παραθέτει μια σειρά από στοιχεία, τα οποία συνηγορούν υπέρ του δυναμισμού της παγκόσμιας αγοράς κινητών ευρυζωνικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με αυτά, οι συνδέσεις 4G/LTE το 2015 ανήλθαν σε 1 δισ. από τα 7,3 δισ. των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας. Στα τέλη του 2015 υπήρχαν διαθέσιμα 451 δίκτυα 4G/LTE σε 151 χώρες παγκοσμίως, με σχεδόν το ήμισυ αυτών να φιλοξενείται στις αναπτυσσόμενες αγορές του πλανήτη. Οι συνδέσεις 3G και 4G αντιστοιχούσαν το 2015 στο 50% των συνολικών συνδέσεων, ποσοστό που αναμένεται να διαμορφωθεί σε 70% ως το 2020.
       
      Η αυξανόμενη διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας σε συνδυασμό με την ανοδική πορεία υιοθέτησης των smartphones ευθύνεται άλλωστε για τη διεύρυνση της χρήσης mobile data παγκοσμίως. Τα smartphones ευθύνονταν για το 45% των παγκόσμιων συνδέσεων mobile το 2015 (από μόλις 8% το 2010), ενώ άλλες 2,6 δισ. συνδέσεις smartphone αναμένεται να προστεθούν ως το 2020. Συνολικά, ως το 2020 αναμένεται να υπάρχουν στην παγκόσμια αγορά 5,8 δισ. smartphones από 2,6 δισ. στα τέλη του 2015.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=779800
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η σειρά γυρισμάτων «Βόλτα στην Αργολίδα» του http://visitargolida.com περιλαμβάνει σημεία, περιοχές και θεματολογία από ολόκληρη την Αργολίδα. Αυτό το mini documentary περιλαμβάνει μια εναλλακτική περιήγηση στη νησίδα «Μπούρτζι» της πόλης του Ναυπλίου.
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες:
      Βρείτε μας και στην επίσημη σελίδα στο facebook: http://fb.com/visitargolida
      Μια παραγωγή του: http://www.visitargolida.com
      Μοντάζ-επεξεργασία: http://www.sxediasmos.com
      https://www.facebook.com/sxediasmos.official
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με ενημέρωση του Προέδου της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ προς το ΤΕΕ, παρατείνεται η ασφαλιστική κάλυψη για παροχές σε είδος έως 28.02.2017, στους Ασφαλισμένους και τα προστατευόμενα μέλη του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ) του ΕΤΑΑ, οι οποίοι έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα λόγω οφειλών στον ασφαλιστικό τους φορέα, εφόσον οι οφειλές τους αφορούν τα έτη από το 2011 έως 2015 και ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού τους εισοδήματος ,κατά τα ως άνω έτη δεν υπερβαίνει τις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ.
       
      Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη ασφαλιστική κάλυψη έληγε στις 29.02.2016.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/iatropharmakeytiki-kalispsi-ofeileton-etaa-tsmede-paratasi/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σε ερώτηση προς τους υπουργούς ΥΠΕΝ και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα "την αδικαιολόγητη ολιγωρία στην έκδοση ΚΥΑ για την πραγματοποίηση της Ηλεκτρονικής Πολεοδομίας" προχώρησε ο Αριστείδης Φωκάς βουλευτής Β' Περιφέρειας Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων.
       
      'Οπως αναφέρεται στην ερώτηση "ήδη από τον Ιανουάριο του 2015 είχε συνταχθεί η σχετική ΚΥΑ που προέβλεπε την κατάργηση της υποχρέωσης έντυπης υποβολής αιτήσεων και φακέλου για την έκδοση και αναθεώρηση αδειών δόμησης και αντικατάστασής τους από ένα αποτελεσματικό πληροφοριακό σύστημα. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, από τις 24 Φεβρουαρίου 2015, πολίτες, μηχανικοί και υπάλληλοι των αρμοδίων υπηρεσιών θα πραγματοποιούσαν ηλεκτρονικά τη διαδικασία υποβολής, έγκρισης και αρχιοθέτησης των αιτήσεων για την έκδοση αδειών δόμησης.
       
      Ωστόσο, εδώ και 13 μήνες δεν έχει προχωρήσει η υπογραφή της ανωτέρω απόφασης από τα συναρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρόλο που το σύστημα έκδοσης των ηλεκτρονικών αδειών είναι έτοιμο, το υλοποίησε το ΤΕΕ αξιοποιώντας πρόγραμμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ.
       
      Σημειώτεον, ότι εφόσον τεθεί σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής δικαιολογητικών και έκδοσης αδιειών δεν θα υπάρχει καμία συνδιαλλαγή με υπαλλήλους των πολεοδομικών γραφείων και οι μηχανικοί θα ελέγχουν τη διαδικασία από το γραφείο τους μέσω του υπολογιστή τους. Η πολεοδομία θα ελέγχει δικτυακά όλα τα στοιχεία, καθώς και τη θέση του ακινήτου στο χάρτη και θα χορηγεί την έγκρισή της ή θα γνωστοποιεί ηλεκτρονικά της παρατηρήσεις της στον υπεύθυνο μηχανικό για τις απαραίτητες διορθώσεις.
       
      Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Πολεοδομίας θα οδηγήσουν στην μείωση της γραφιοκρατίας, της αντιμετώπισης φαινομένων διαφθοράς και της καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών".
       
      Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί:
       
      "-Είναι στις άμεσες προθέσεις σας η υπογραφή ΚΥΑ σχετικά με την εφαρμογή του πληροφοριακού συστήματος της "Ηλεκτρονικής Πολεοδομίας;".
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=18005
      Περισσότερα...

      9

    • george68

      Ο ένας πήγε με αυτοθυσία να σώσει τον δεύτερο που παγιδεύτηκε εκεί
      Δύο εργάτες έπεσαν νεκροί στον Εύδηλο Ικαρίας, σε εργατικό δυστύχημα που σημειώθηκε στις 10.20 το πρωί της Πέμπτης, στην περιοχή Μαυριάνου, στη Δημοτική Κοινότητα Αμάλου.
       
      Πρόκειται για 59χρονο και 54χρονο, οι οποίο εργάζονταν στη διάνοιξη του δρόμου Κάλαμος-Νας, με τη χρήση σπαστήρα και σκαπτικού μηχανήματος. Κάτω από αδιευκρίνιστες έως τώρα συνθήκες, ο ένας από τους δύο πιάστηκε στα ρουλεμάν του μηχανήματος και παγιδεύτηκε σε αυτό, ενώ ο δεύτερος είχε την ίδια κατάληξη όταν επιχείρησε να βοηθήσει τον συνάδελφό του.
       
      Σύμφωνα με την Αστυνομία, που ερευνά τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος, και οι δύο εργάτες διαμελίστηκαν και ανασύρθηκαν από τους πυροσβέστες και το ΕΚΑΒ που έφτασαν στην περιοχή.
       
      Από την ΕΛ.ΑΣ. σχηματίστηκε δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας, σε βάρος ενός 40χρονου κι ενός 52χρονου, υπευθύνων του εργοταξίου, για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
       
      Το Συνδικάτο Οικοδόμων Ικαρίας-Φούρνων με ανακοίνωσή του επισημαίνει: «Οι αδιευκρίνιστες συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασαν τη ζωή τους οι δύο εργαζόμενοι, πρέπει να βγουν στο φώς. Τόσο για τον καταλογισμό τυχόν ευθυνών, όσον αφορά στα μέτρα ασφάλειας στο εργοτάξιο, όσο και για τα συμπεράσματα που θα καταλήξουν οι έρευνες, ώστε να αποτελέσουν στο μέλλον πολύτιμα εργαλεία για την πρόληψη παρόμοιων περιστατικών. Η αποψίλωση από προσωπικό και ουσιαστικά η παράλυση των υπηρεσιών επιθεώρησης εργασίας, που στερεί τους χώρους δουλειάς, από ουσιαστικούς ελέγχους, δεν είναι άσχετη με το γεγονός ότι σε διάστημα ενός μήνα (μαζί με την πρόσφατη τραγωδία) θρηνούμε τέσσερις συναδέλφους, που έχασαν τη ζωή τους πάνω στη δουλειά στην Περιφέρεια Β. Αιγαίου».
       
      Το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο Ικαρίας-Φούρνων σε ανακοίνωσή του τονίζει πως ο δρόμος Κάλαμος-Νας που θα έδινε πνοή στη ζωή των κατοίκων της Β.Δ Ικαρίας, καρκινοβατεί η αποπεράτωσή του εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
       
      Μιλά για «βαρύ φόρο αίματος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικών μέτρων και ελέγχων από την υποστελεχωμένη Επιθεώρηση Εργασίας» καθώς και έλλειψη στοιχειωδών κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στα εργοτάξια. Και καταλήγει, επισημαίνοντας ότι «τα συνεχόμενα εργατικά δυστυχήματα στο νησί της Ικαρίας, στο νομό Σάμου και την Περιφέρεια Β. Αιγαίου, παύουν να είναι πια σύμπτωση!».
       
      http://www.protothema.gr/greece/article/556684/tragiko-ergatiko-dustuhima-stin-ikaria-duo-adres-diamelistikan-apo-mihanima/
      Περισσότερα...

      20

    • Engineer

      Κοινοποίηση των σχετικών μέτρων εντός δύο μηνών απαιτεί η Επιτροπή
       
      Να λάβει μέτρα για το άνοιγμα της αγοράς σιδηροδρόμων καλεί την Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα σχετικά μάλιστα μέτρα πρέπει να κοινοποιηθούν στην Κομισιόν εντός δύο μηνών, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, η Ελλάδα ενδεχόμενως να βρεθεί αντιμέτωπη με παραπομπή στο ευρω-δικαστήριο.
       
      Συγκεκριμένα, η Κομισιόν κάλεσε σήμερα συνολικά έξι κράτη μέλη, την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Γερμανία, τη Λετονία, το Λουξεμβούργο και τη Ρουμανία να μεταφέρουν στο εθνικό τους δίκαιο την ευρωπαϊκή οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου.
       
      Πρόκειται για την οδηγία που περιλαμβάνει τις βασικές διατάξεις για το άνοιγμα της αγοράς στον τομέα των σιδηροδρόμων.
       
      Η εν λόγω οδηγία ορίζει τους κανόνες για τη διαχείριση των υποδομών και των σιδηροδρομικών μεταφορών, τα κριτήρια για την αδειοδότηση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, καθώς και τις αρχές και τις διαδικασίες καθορισμού και είσπραξης των τελών υποδομής και για την κατανομή της χωρητικότητας υποδομής, καθώς και τη ρυθμιστική εποπτεία.
       
      Η Ελλάδα και τα υπόλοιπα έξι κράτη-μέλη καλούνται να κοινοποιήσουν μέτρα στην Επιτροπή εντός δύο μηνών. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να τα παραπέμψει στο Δικαστήριο της ΕΕ.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/167247-%CE%86%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC%CF%82-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CF%89%CE%BD-%CE%B6%CE%B7%CF%84%CE%AC-%CE%B7-%CE%9A%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%8C%CE%BD#.VtAI7_mLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ΤτΕ στην Ελλάδα της κρίσης, το φαινόμενο της εκροής ανθρώπινου κεφαλαίου που είναι γνωστό με τον όρο “διαρροή” ή “έξοδος εγκεφάλων” (brain drain ή exodus), έχει λάβει τρομακτικές διαστάσεις.
       
      Από το 2008 μέχρι το 2013, σχεδόν 223 χιλιάδες νέοι ηλικίας 25-39 ετών εξήλθαν μόνιμα από τη χώρα με κατεύθυνση πιο ανεπτυγμένες χώρες, αναζητώντας εργασία με καλύτερη αμοιβή και καλύτερες προοπτικές κοινωνικής και οικονομικής προόδου. Είναι η γενιά που επηρεάστηκε περισσότερο από την κρίση, γνωστή ως “generation E” (expats) ή “generation G” (young, talented and Greek) ή “generation We”.
      Η εκδήλωση του φαινομένου και η δυναμική του καθιστούν επιτακτική την ανάγκη, πρώτον, να αποτυπωθούν και να καταγραφούν τα χαρακτηριστικά του, δεύτερον, να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους εκδηλώνεται στην παρούσα συγκυρία και, τρίτον, να εντοπιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις για την εγχώρια οικονομία προκειμένου να διαπιστωθεί υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσε να καταγραφεί επιστροφή του ανθρώπινου κεφαλαίου. Αυτά τα τρία ζητούμενα αποτελούν τους άξονες στους οποίους θα κινηθεί η παρούσα ανάλυση, πριν καταλήξει με τη διατύπωση ενός ελάχιστου συνόλου έξι προτάσεων πολιτικής που συνδέονται με τη διατηρήσιμη ανάπτυξη και που μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνο στον περιορισμό, αλλά και στην αντιστροφή του φαινομένου.
      Η ελληνική οικονομία και κοινωνία επένδυσε στη φυγή ως αντίδραση στην εκτίναξη του ποσοστού ανεργίας και την ταχεία βύθισή της στην ύφεση. Μια σταθερή εξερχόμενη ροή 38 χιλιάδων ατόμων στα έτη 2008 και 2009 υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε μόλις δύο έτη 2010-2011, ξεπερνώντας το 2013 τις 104 χιλιάδες και σχεδόν τις 427 χιλιάδες άτομα σωρευτικά για όλη την περίοδο.
      Η ετήσια ροή των μονίμως εξερχόμενων Ελλήνων υπηκόων ηλικίας 25-39 ετών αυξήθηκε από 20 χιλιάδες το 2008 σε 53 χιλιάδες το 2013, ενώ αθροιστικά σχεδόν 223 χιλιάδες άτομα της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας εξήλθαν μόνιμα από τη χώρα. Την ίδια περίοδο, το κατά κεφαλήν ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών μειώθηκε από 93,8% του μέσου όρου της ευρωζώνης των 19 το 2008σε μόλις 68,8% το 2013.
      Η εκπαίδευση φαίνεται ότι αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για τη μείωση της ανεργίας των μορφωμένων νέων στα χρόνια πριν από την κρίση.
      Αν και είναι νωρίς να διαπιστωθεί η μετρήσιμη επίπτωση της εξόδου στα μακροοικονομικά μεγέθη, υπάρχουν ωστόσο σημαντικά επιχειρήματα που συνηγορούν ότι το καθαρό αποτέλεσμα είναι εν τέλει αρνητικό.
      Πρώτον, η έξοδος σημειώνεται από μια χώρα με αρνητικούς δημογρα φικούς ρυθμούς και αφορά ως επί το πλείστον άγαμους νέους, άνδρες και γυναίκες. Αυτό έχει ως συνέπεια όχι μόνο την αρνητική επίπτωση στον ήδη υποτονικό ρυθμό γεννητικότητας, αλλά και τη μεγαλύτερη επιβάρυνση των ασφαλιστικών ταμείων, αφού η χώρα θα στερηθεί μόνιμα ένα σημαντικό τμήμα απασχολήσιμων ατόμων.
      Δεύτερον, στην Ελλάδα αποκλειστικός φορέας κατάρτισης και εξειδίκευσης ανθρώπινου δυναμικού σε ανώτατο επίπεδο είναι το Δημόσιο μέσω των δημόσιων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, των οποίων κύρια πηγή χρηματοδότησης είναι τα χρήματα των φορολογουμένων.
      Η έξοδος επομένως επιστημονικού δυναμικού που έλαβε εξειδίκευση στη χώρα όσο και η παραμονή του μετά το πέρας των σπουδών στο εξωτερικό συνιστούν σημαντική απώλεια.
      Τρίτον, η εκροή ανθρώπινου κεφαλαίου αφορά κυρίως το πλέον ανταγωνιστικό, ικανό και φιλόδοξο τμήμα του εργατικού δυναμικού. Η παραγωγική του αξιοποίηση από ξένη χώρα συνιστά μόνιμη βλάβη για τη χώρα καταγωγής, αφού η μέση ποιότητα του εναπομένοντος αποθέματος ανθρώπινου κεφαλαίου χειροτερεύει.
       
      Τέταρτον, αρχικά αυξάνεται η προσδοκώμενη απόδοση της εκπαίδευσης, αφού τα μορφωμένα άτομα είναι αυτά που κατά κανόνα απολαμβάνουν καλύτερες προοπτικές προόδου στις χώρες εισδοχής. Μεταναστεύουν όμως και άτομα με μικρότερη εξειδίκευση και μόρφωση, με αποτέλεσμα να περιορίζεται το όφελος από την προσδοκώμενη μεγαλύτερη απόδοση της εκπαίδευσης, αφού η έλλειψη προσφοράς εξειδικευμένης εργασίας με δεδομένη τη ζήτηση διαμορφώνει προσδοκίες για υψηλότερη αμοιβή και μειώνει κάθε κίνητρο για εκπαίδευση και βελτίωση της ποιότητας.
       
      Πηγή: http://www.kerdos.gr/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1/153641-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%89-%CE%B1%CF%80%CF%8C-223000-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CE%B9-%CE%AD%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%86%CF%8D%CE%B3%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-2008
      Περισσότερα...

      18

    • Engineer

      Παγκόσμιο ρεκόρ διατήρησης της κρίσης θα καταγράψει η ελληνική κτηματαγορά, αν επιβεβαιωθούν οι αναλύσεις εκτιμητών και ειδικών για συνέχισης της βουτιάς στις τιμές και τη ζήτηση την επόμενη διετία.
      Οπως δείχνουν τα στοιχεία, κι ενώ η αγορά ακινήτων έχει μπει στον όγδοο έτος της κρίσης, φως στο τούνελ θα προκύψει έπειτα από δύο χρόνια, δηλαδή από το 2018 και μετά θα αρχίσει να σταθεροποιείται η κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι η κτηματαγορά θα «γράψει» δέκα ολόκληρα χρόνια συνεχούς πτώσης των τιμών, πλήρους απαξίωσης της περιουσίας των Ελλήνων, αλλά και τεράστιας απώλειας σε έσοδα για το κράτος αλλά και σε ανεργία.
       
      Δύο έρευνες που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής, από την Eurobank Property Services και από την Εθνική Τράπεζα, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι ούτε και το 2016 θα αποτελέσει έτος ανάκαμψης, αντιθέτως θα καταγραφεί νέα μείωση τιμών. Μάλιστα, οι αναλυτές πιστεύουν ότι θα συνεχιστεί η «κατηφόρα» και το 2017 και μόνο από το 2018 θα υπάρξουν κάποια σημάδια σταθεροποίησης.
       
      Σωρρευτική πτώση
       
      Σύμφωνα με την Eurobank Property Services, η σωρευτική πτώση στα οικιστικά ακίνητα από το 2017 μέχρι και τα τέλη του 2015, έφτασε το 38,2%. Ωστόσο για την τριετία 2016- 2018 η πτώση στις τιμές των κατοικιών θα διαμορφωθεί στο 6,7%, με το μεγαλύτερο ποσοστό της μείωσης των τιμών να εκτιμάται για φέτος και να αντιστοιχεί σε ένα 3,3%, για το 2017 το αντίστοιχο ποσοστό θα φθάσει το 3,1%, ενώ σταθεροποιητικά, με οριακή πτώση της τάξεως του 0,3%, εκτιμάται ότι θα κινηθεί η αγορά το 2018. Αλλά και στον τομέα των εμπορικών ακινήτων η καταστροφή είναι μεγάλη, καθώς η σωρευτική πτώση φτάνει το 47,48% από το 2007 μέχρι σήμερα (42,78% στα γραφεία και 50,79% στα καταστήματα).
       
      Με βάση τα στοιχεία όπως παρουσιάστηκαν οι βασικές αιτίες για τη διάλυση της αγοράς ακινήτων είναι:
      -η έλλειψη ρευστότητας
      -τα capital controls
      -η αβεβαιότητα στην οικονομία
      -το μεγάλο απόθεμα
      -τα σενάρια για μαζικό ξεπούλημα κατοικιών που είναι συνδεδεμένα με «κόκκινα» δάνεια
      -η απελευθέρωση των πλειστηριασμών, ακόμη και της πρώτης κατοικίας
      -η είσοδος ξένων funds στην Ελλάδα
       
      Όλα αυτά δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ασφυκτικό πλαίσιο για την αγορά. Ελλείψει αγοραστών, με τους ξένους να απέχουν από την αγορά εξοχικών, με τις επιχειρήσεις να φυτοζωούν και με το εμπόριο να πνέει τα λοίσθια συμπαρασύροντας και την αγορά καταστημάτων, θεωρείται δεδομένο ότι και η τρέχουσα χρονιά θα είναι ένα ακόμη «χαμένο» έτος όσον αφορά την κτηματαγορά.
       
      Οπως τονίζεται, η δυσκολία δανεισμού και η έλλειψη ρευστότητας, καθιστά την «αγορά ακινήτου» υπόθεση που αφορά «λίγους».
       
      H έρευνα της Pricewaterhouse­Coo­pers (PwC) στο «Emer­ging Trends in Real Estate 2016», εμφανίζει την Αθήνα με επιδόσεις και προοπτικές εμπόλεμης ζώνης.
       
      Η μοναδική πόλη
       
      Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόκειται για τη μοναδική από τις 28 ευρωπαϊκές πόλεις που σε διάστημα ενός χρόνου διολίσθησε κατά 22 θέσεις (από την 5η στην 23η θέση) στην πανευρωπαϊκή κατάταξη της PwC για τις επενδυτικές προοπτικές στο ευρωπαϊκό real estate.
       
      Οπως ανέφερε το στέλεχος της Εθνικής Τράπεζας, Ι. Γορδίος, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στοιχείο της αγοράς είναι απεριόριστη προσφορά και πολύ ισχνή ζήτηση. Στην πράξη η αγορά δεν λειτουργεί, η πτώση των τιμών συνοδεύεται από πτώση της ζήτησης.
       
      Η ύφεση στην ελληνική οικονομία που δεν έκλεισε τον κύκλο της επηρέασε αρνητικά την αγορά ακινήτων τη χρονιά που πέρασε σύμφωνα με την Εθνική. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι το ΑΕΠ το 2015 κατέγραψε πτώση της τάξης του 0,70%.
       
      Συνολικά από την αρχή της κρίσης έχει καταγραφεί πτώση του ΑΕΠ πάνω από 25%.
       
      Η φορολογική πολιτική γύρω από τα ακίνητα, παρά τις ελπίδες που δημιουργήθηκαν δεν άλλαξε. Ο Ν. 4223/2013 (ΕΝΦΙΑ) παραμένει σε ισχύ. Η μικρή μείωση των αντικειμενικών αξιών που αποφασίστηκε δεν την επηρεάζει σημαντικά.
       
      Υπήρξε περαιτέρω μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών.
       
      Η ανεργία παρέμεινε σε πολύ υψηλά επίπεδα.
       
      Αυξήθηκε η προσφορά προς πώληση παλαιών κατοικιών (οι λόγοι: υπέρμετρη φορολογική επιβάρυνση, ανάγκες ρευστότητας λόγω κρίσης, μη δυνατότητα ενοικίασης τους).
       
      Το απόθεμα νεόδμητων κατοικιών παρέμεινε σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η ανέγερση νέων κατοικιών για εμπορικούς σκοπούς έχει πρακτικά σταματήσει: Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 2015 (Δεκ 14?Νοε 15) οι άδειες που εκδόθηκαν έχουν συνολικό εμβαδό 2.417.300 τ.μ. σε επίπεδο χώρας και 350.500 τ.μ. στην Αττική, μειωμένες σε σχέση με το 2015 κατά 4,4% και 21,2% αντίστοιχα.
       
      Αντίστοιχα το 2005 που υπήρξε η μέγιστη οικοδομική δραστηριότητα ήταν συνολικού εμβαδού 29.056.000 τ.μ. σε επίπεδο χώρας και 8.550.000 τ.μ. στην Αττική.
       
      Ποσοστιαία η πτώση σε σχέση με το 2005 είναι 91,7% σε επίπεδο χώρας και 95,9% στην Αττική.
       
      Οι αγοραπωλησίες το 2015 κινήθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα
       
      Ασφαλή στατιστικά στοιχεία δεν υπάρχουν. Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος δεν αφορούν αγοραπωλησίες, αλλά εκτιμήσεις ακινήτων για τραπεζικούς σκοπούς.
      Έχει καταγραφεί ότι πολλές μεταβιβάσεις πραγματοποιούνται χωρίς τραπεζικό δανεισμό.
       
      Πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών αναφέρει ότι το 2015 υπήρξαν 86.075 βεβαιώσεις φόρου μεταβιβάσεων, που όμως περιλαμβάνουν και τις γονικές παροχές.
      Με βάση έμμεσα στοιχεία και εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς οι αγοραπωλησίες εκτιμάται ότι κυμαίνονται μεταξύ 10.000 - 15.000.
       
      Η καταγραφείσα πτώση της αγοραίας αξίας των οικιστικών ακινήτων από την Τράπεζα της Ελλάδος (ανακοίνωση 15.02.2015) ανέρχεται στο 5,4% και αναλύεται σε 5,5% για τις κατοικίες πενταετίας και σε 4,7% για παλαιότερες της πενταετίας κατοικίες.
       
      Η καταγραφείσα πτώση από το 2008 είναι της τάξης του 40%.
       
      Η μεσοσταθμική πτώση από την αρχή της κρίσης στην αγορά κατοικίας όπως την καταγράφει η Τράπεζα της Ελλάδος αφορά κυρίως τις δύο πρώτες κατηγορίες (κατοικίες μετά το 1985).
       
      Στην κατηγορία 3 (κατοικίες προ του 1985) η πτώση είναι μεγαλύτερη και σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά το 50%.
       

       
      Οι περισσότερες πράξεις στην κατηγορία αυτή πραγματοποιούνται χωρίς μεσολάβηση τραπεζών. Μεγαλύτερη πτώση επίσης παρατηρείται στις πολυτελείς μεγάλου μεγέθους κατοικίες.
       
      Σε αρκετές περιπτώσεις για νεόδμητα ακίνητα η αγοραία αξία δεν είναι «δίκαιη», με την έννοια ότι δεν καλύπτει το κόστος παραγωγής.
       
      Για λίγους
      Η δυσκολία δανεισμού και η έλλειψη ρευστότητας, καθιστά την «αγορά ακινήτου» υπόθεση που αφορά «λίγους».
       
      Βουτιά
      Η Αθήνα είναι η μοναδική από τις 28 ευρωπαϊκές πόλεις που σε διάστημα ενός χρόνου διολίσθησε κατά 22 θέσεις (από την 5η στην 23η θέση) στην πανευρωπαϊκή κατάταξη της PwC για τις επενδυτικές προοπτικές στο ευρωπαϊκό real estate.
       
      Οι συνθήκες
      Η ύφεση στην ελληνική οικονομία που δεν έκλεισε τον κύκλο της επηρέασε αρνητικά την αγορά ακινήτων τη χρονιά που πέρασε σύμφωνα με την Εθνική. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι το ΑΕΠ το 2015 κατέγραψε πτώση της τάξης του 0,70%. Συνολικά από την αρχή της κρίσης έχει καταγραφεί πτώση του ΑΕΠ πάνω από 25%. Η φορολογική πολιτική γύρω από τα ακίνητα, παρά τις ελπίδες που δημιουργήθηκαν δεν άλλαξε.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113920494
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Κεφάλαια ύψους $44 δισ. προσέλκυσαν τα κορυφαία hedge funds το 2015 σε παγκόσμιο επίπεδο, ποσό μικρότερο από το 2012.
       
      Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Hedge Fund Research Inc. τα οποία δημοσιεύει το πρακτορείο Bloomberg, αυτό αντανακλά μια χρονιά έντονης μεταβλητότητας όπου τα απρόβλεπτα οικονομικά γεγονότα «ταρακούνησαν» τις αγορές και οδήγησαν σε πτώση και ζημιές πολλά επενδυτικά ταμεία.
       
      Ορισμένοι επλήγησαν από άστοχα «πονταρίσματα» στον κλάδο της ενέργειας την ώρα που οι τιμές του πετρελαίου άρχισαν την πτωτική τους πορεία, αναφέρει το δημοσίευμα. Ωστόσο, την περυσινή χρονιά υπήρξαν και ορισμένα «φωτεινά στοιχεία». Όπως για παράδειγμα πολλές μακροπρόθεσμες συμμετοχές αποδείχθηκαν απέδωσαν καρπούς και πολλοί μάνατζερ βρέθηκαν σε καλές επιλογές (αγορές), ενώ άλλοι έμειναν κολλημένοι σε μετοχές μικρής κεφαλαιοποίησης ή μη ρευστοποιήσιμους τίτλους. Ακόμη κάποια funds παρ’ ότι δεν είχαν καλές αποδόσεις διαφοροποιήθηκαν αρκετά για να προστατεύσουν τους επενδυτές από μια χρονιά με πολλά «σκαμπανεβάσματα».
      Στο report με τίτλο 2015 hedge fund Ranking καταρτίζονται δυο ομάδες επενδυτικών ταμείων με τους 50 που έχουν κεφάλαια πάνω από $1 δισ. και τους 25 με κεφάλαια μεταξύ $250 εκατ. και $1 δισ.
       
      Μεταξύ άλλων, στην έκθεση σημειώνεται ότι τα επενδυτικά ταμεία από την Ασία σημείωσαν καλύτερες αποδόσεις από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη και τη Β. Αμερική σε μια χρονιά με μεγάλη μεταβλητότητα για τις κινεζικές μετοχές τη μεγαλύτερη σε μια δεκαετία.
       

       

       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_aktinografia_ton_megaluteron_hedge_funds_/#.Vs8p2fmLTDc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου, ανάμεσα σε Ιταλία και Ελλάδα, υπεγράφη σήμερα, Τετάρτη, στη Ρώμη, από τον Αλεξέι Μίλερ, διευθύνοντα σύμβουλο της Gazprom, τον Μαρκ Μπεναγιούν, διευθύνοντα σύμβουλο της Edison και τον Θεόδωρο Κιτσάκο, διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ.
       
      Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η συμφωνία αποτυπώνει το ενδιαφέρον των συμβαλλόμενων μερών για μια όδευση προμήθειας φυσικού αερίου από τη Ρωσία -μέσω της Μαύρης Θάλασσας και μέσω τρίτων χωρών– στην Ελλάδα, και από την Ελλάδα στην Ιταλία.
       
      «Για το σκοπό αυτό, τα συμβαλλόμενα μέρη προτίθενται να εκμεταλλευθούν και να αξιοποιήσουν, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, το Έργο που έχει ήδη πραγματοποιηθεί από τη ΔΕΠΑ και την Edison, στο πλαίσιο του έργου ITGI Poseidon» προστίθεται στην ανακοίνωση.
       
      Σε δηλώσεις του ο Αλεξέι Μίλερ της Gazprom επισήμανε ότι «η ανάπτυξη ενδοευρωπαϊκών δυναμικοτήτων μεταφοράς φυσικού αερίου συνιστά έναν σημαντικό παράγοντα, για την εξασφάλιση αξιόπιστων προμηθειών φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένου του ρωσικού φυσικού αερίου, για τους καταναλωτές σε ολόκληρη την Ευρώπη».
       
      Ο διευθύνων σύμβουλος της Edison, Μαρκ Μπεναγιούν, δήλωσε ότι «η ενδεχόμενη ανάπτυξη αυτού του νέου διαδρόμου τροφοδοσίας, που επιδιώκεται να υλοποιηθεί με απόλυτη συμμόρφωση προς τη νομοθεσία και τους κανονισμούς της ΕΕ, θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού της Ιταλίας, καθώς και τον ρόλο της ως μείζον κόμβος φυσικού αερίου της νότιας Ευρώπης, σύμφωνα με τους στόχους της Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής».
       
      Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Θεόδωρος Κιτσάκος, δήλωσε πως «η αναβίωση του έργου ITGI-Poseidon, ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης με έναν επιπλέον διάδρομο τροφοδοσίας και αναβαθμίζει σημαντικά το ρόλο της Ελλάδας ως μιας σημαντικής πύλης εισόδου για το φυσικό αέριο μέσω διαφοροποιημένων πηγών και οδεύσεων».
       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/89865/Mnimonio-sunergasias-upegrapsan-Gazprom-DEPA-Edison-gia-ton-agogo-ITGI
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.