Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Από την 1η Δεκεμβρίου 2016 αναλαμβάνει η γερμανική Fraport τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, όπως ανέφερε ο Στέφαν Σούλτε, πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, μιλώντας στο γεύμα που παρέθεσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ελλάδος, στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών του.
       
       
      Κατά τη διάρκεια ομιλίας του, ο κ. Σούλτε προέβλεψε πως η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θα ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, σημειώνοντας πως το έργο παραχώρησης των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία επένδυση ιδιαίτερης σημασίας για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη.
       
      «Τα οικονομικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες από τη σωστή διαχείριση των αεροδρομίων, όπως έχει αποδειχτεί διεθνώς, μπορεί να είναι εντυπωσιακά. Η επένδυση στις υποδομές της Ελλάδας θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού», είπε χαρακτηριστικά.
       
      Αναφερόμενος στην υπογραφή από τη Fraport της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τόνισε ότι ανοίγει ο δρόμος για μια σημαντική επένδυση σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων για την ελληνική οικονομία. Πρόκειται για μια συμφωνία που προβλέπει την καταβολή κεφαλαίων ύψους 1,234 δισ. ευρώ, όπως και ετήσιου μισθώματος 22,9 εκατ. ευρώ, καθώς και ενός ποσοστού επί των EBITDA των αεροδρομίων. Επιπλέον, όπως είπε, για το σύνολο των 14 αεροδρομίων, θα υλοποιηθούν επενδυτικά σχέδια ύψους περίπου 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020.
       
      «Το όλο επενδυτικό πλάνο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, καθώς αναμένεται να προωθήσει κάθε περιοχή ως αυτόνομο τουριστικό προορισμό. Έτσι, η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η τόνωση του τουρισμού θα ενισχύσουν την απασχόληση σε παράπλευρους τομείς της οικονομίας, προσφέροντας ευκαιρίες σε τοπικές επιχειρήσεις και φορείς παροχής υπηρεσιών», τόνισε ο πρόεδρος της Fraport. Μάλιστα, υποστήριξε πως η εταιρεία διαχείρισης των 14 αεροδρομίων έχει δεχτεί ήδη 1.700 βιογραφικά, στο πλαίσιο στελέχωσης των γραφείων της στην Ελλάδα.
       
      Ο πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Ελλάδα Πέτερ Σόοφ, μιλώντας στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου, τόνισε ότι «με την πρόσφατη επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης του τρέχοντος προγράμματος βοήθειας προς την Ελλάδα επετεύχθη ένα σημαντικό βήμα προς την σταθεροποίηση.
       
      Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα συνεχίζει να στηρίζει την Ελλάδα στην πορεία εξόδου της από την κρίση. Γι' αυτό τον σκοπό θέλουμε να ενισχύσουμε, μεταξύ άλλων, τη συνεργασία μας στον τομέα της επέκτασης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της ενεργειακής απόδοσης», ανέφερε ο Γερμανός πρέσβης.
       
      Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Μιχάλης Μαΐλλης, τόνισε ότι το τρίτο μνημόνιο, αν και προβλέπει ένα στενό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης όλων των μεταρρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος, κινείται απόλυτα σε λάθος κατεύθυνση, θέτοντας ως στόχο πλεονάσματα της τάξεως του 3,5%, τα οποία επιτείνουν περαιτέρω την ύφεση, καταδικάζοντας τη χώρα σε έναν μόνιμο οικονομικό φαύλο κύκλο.
       
      «Η υπερφορολόγηση σε όλο το φάσμα της οικονομίας, εκτός του ότι ενισχύει τη φορο-αποφυγή, σε συνδυασμό με τη νέα μείωση των εισοδημάτων, μειώνει περαιτέρω την ιδιωτική κατανάλωση και αναιρεί κάθε αναπτυξιακή προοπτική», τόνισε ο κ. Μαΐλλης, προσθέτοντας ότι «η λύση στο ελληνικό δημοσιονομικό πρόβλημα μπορεί να είναι εφικτή μόνο εφόσον στηρίζεται σε έναν ρεαλιστικό στόχο πλεονάσματος και σε μία πολιτική με ισχυρά μέτρα για την αύξηση του ΑΕΠ».
       
      Επίσης, ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου επέμεινε στη χορήγηση κινήτρων για τη δημιουργία νέων, μικρομεσαίων, δυναμικών επιχειρήσεων, ενώ χαρακτήρισε ως αναγκαία τη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών για ένα σταθερό πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, ένα φιλικό επιχειρηματικό κλίμα, ένα υγιές τραπεζικό σύστημα, καθώς και μία σταθερή και ανταγωνιστική φορολογία που να αποτελεί κίνητρο για την επιχειρηματικότητα και τις νέες επενδύσεις.
       
      Τέλος, ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, αναφέρθηκε στις στενές εμπορικές και επενδυτικές σχέσεις Ελλάδας-Γερμανίας, τονίζοντας πως οι γερμανικές εταιρείες έχουν διαθέσει στην Ελλάδα κεφάλαια που ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ τα τελευταία δύσκολα χρόνια, απασχολώντας 29.000 εργαζόμενους και παράγοντας τζίρο της τάξεως των 7 δισ. ευρώ. Προσέθεσε, δε, ότι το 9,6% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών κατευθύνεται στη Γερμανία, ενώ το 16,8% των προϊόντων που εισάγει ετησίως η Ελλάδα προέρχονται από τη Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Apo_1i_Dekembriou_tou_2016_analambanei_i_Fraport/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Καθησυχαστική εμφανίζεται η κυβέρνηση μετά τη διαρροή πληροφοριών από τις Βρυξέλλες που μιλούν για τον κίνδυνο «παγώματος» όλων των πληρωμών για τα προγράμματα 2014-2020 προς την Ελλάδα.
       
      Με ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομίας διαβεβαιώνει ότι τα προγράμματα συνεχίζονται απρόσκοπτα βάσει των τ εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
       
      Νωρίτερα, πάντως, εσωτερική επιστολή της Κομισιόν που έφερε στο φως της δημοσιότητας το New Europe μιλούσε για αναστολή των προγραμμάτων λόγω έρευνας της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία εγκαλεί δεκάδες τεχνικές εταιρείες για μη τήρηση των κανόνων ανάθεσης δημοσίων έργων τα τελευταία τουλάχιστον 27 χρόνια
       
      Όπως αναφέρει το New Europe, παρότι η επιστολή διανεμήθηκε εσωτερικά στις 17 Ιουνίου, η απόφαση δεν θα ανακοινωθεί πριν την ολοκλήρωση της επίσκεψης του Jean Claude Juncker στη χώρα που πραγματοποιείται σήμερα.
       
      Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή Περιφερειακής Ανάπτυξης της ΕΕ, Walter Defaa, που υπογράφει την επιστολή, οι αρχές έχουν «ήδη ταυτοποιήσει ως συμμετέχουσες στο καρτέλ όλες τις μεγάλες ελληνικές και ξένες κατασκευαστικές που δραστηριοποιούνταν στη χώρα» και κάποια από αυτά “σίγουρα έχουν συγχρηματοδοτηθεί από κονδύλια της ΕΕ”. Όπως προσθέτει ο κ. Deffaa, περαιτέρω πληρωμές δεν θα γίνουν “αν δεν διασφαλιστεί η νομιμότητα των δαπανών”.
       
      Στην ανανεωμένη εκδοχή του άρθρου του, πάντως, το New Europe επικαλείται πηγή του Μαξίμου που αναφέρει πως έχουν ληφθεί διαβεβαιώσεις από την Κομισιόν πως δεν θα διαχειριστεί το θέμα με τον τρόπο που αναφέρεται στην επιστολή.
       
      Η απάντηση του υπουργείου Οικονομίας
       
      «Τα προγράμματα ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 συνεχίζονται απρόσκοπτα βάσει των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», υπογραμμίζει το υπουργείο Οικονομίας σχολιάζοντας τις διαρροές σχετικά με την φημολογούμενη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για ενδεχόμενη ύπαρξη καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο.
       
      Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού διευκρινίζει τα ακόλουθα:
      Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκεται σε εξέλιξη και το πόρισμά της αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα. Αφορά συμβάσεις μεγάλων δημοσίων έργων των προηγούμενων τεσσάρων προγραμματικών περιόδων.
      Οι ελληνικές αρχές σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολουθούν το θέμα και θα προβούν σε όλες τις διορθωτικές κινήσεις που απαιτούνται και προβλέπονται στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς σε σχέση με τις υπό έρευνα συμβάσεις.
      Ως εκ τούτου, τα προγράμματα ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 συνεχίζονται απρόσκοπτα βάσει των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/kindynos-gia-mploko-stis-pliromes-tou-espa/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η υπερφορολόγηση στην αγορά καυσίμων, αποτέλεσμα της κοντόφθαλμης πολιτικής που ακολουθήθηκε – και συνεχίζει να ακολουθείται – τα τελευταία χρόνια εκτός του ότι έχει αποδώσει λίγα στο μέτωπο των εσόδων, εξαιτίας της πτώσης της κατανάλωσης, αλλά επιπρόσθετα έχει δημιουργήσει συνθήκες «νέας άνθισης» των φαινομένων παράνομης διακίνησης. Και αυτό παρά το γεγονός ότι σχετικά πρόσφατα έγινε το μεγάλο βήμα της εγκατάστασης των συστημάτων εισροών εκροών στα πρατήρια, που θεωρητικά περιορίζει δραστικά το πεδίο όσων επιδιώκουν να αποκομίζουν οφέλη από την παράνομη διακίνηση.
       
      Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες για νέες μελέτες που διαπιστώνουν αύξηση στο φαινόμενο της «κλοπής στην αντλία», δηλαδή της παράδοσης μικρότερων ποσοτήτων καυσίμων από ειδικά ρυθμισμένες αντλίες. Οι πληροφορίες αυτές προκάλεσαν την αντίδραση κύκλων των πρατηριούχων, οι οποίοι τονίζουν ότι δεν μπορούν να «στοχοποιούνται» ως το μοναδικό κομμάτι της αγοράς που ευθύνεται για φαινόμενα παράνομης διακίνησης καυσίμων.
       
      Στην πραγματικότητα εκείνο το οποίο έχει συμβεί, αφήνοντας πεδίο δόξης λαμπρό για έκνομες δραστηριότητες, είναι ότι το σύστημα εισροών εκροών ουσιαστικά δε λειτουργεί, αφού δεν υπάρχουν έλεγχοι, δεν γίνονται διασταυρώσεις στοιχείων, ενώ και το σύστημα εμφανίζει σημαντικά κενά και τρύπες.
       
      Δηλαδή όπως τονίζουν πηγές της αγοράς, αυτή τη στιγμή η ΓΓΠΣ δεν πραγματοποιεί ελέγχους: «κάθε βράδυ στις 11.50 οι πρατηριούχοι στέλνουν τα στοιχεία τους, αλλά δεν γίνονται έλεγχοι και διασταυρώσεις, γιατί οι υπηρεσίες λένε ότι δεν έχουν προσωπικό». Το ίδιο βεβαίως ισχύει και για όλους τους κρίκους διακίνησης καυσίμων που επίσης διατηρεί συστήματα εισροών εκροών που ελέγχουν τις ποσότητες που διακινούνται. Οι έλεγχοι αυτοί και οι διασταυρώσεις στοιχείων ωστόσο αποτελούν το πρώτο και βασικό βήμα ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο της παράνομης διακίνησης καυσίμων.
       
      Την ίδια στιγμή το σύστημα εισροών εκροών έχει στηθεί εξαρχής με λάθος τρόπο, χωρίς ενιαίο λογισμικό και οι περί τους 15 εγκαταστάτες που δραστηριοποιήθηκαν για τον εξοπλισμό των πρατηρίων στην ελληνική αγορά χρησιμοποίησαν το δικό τους λογισμικό, βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών που είχαν οριστεί από το κράτος. Θεωρητικά δηλαδή υπάρχει παράθυρο για να υπάρξουν παρεμβάσεις, παράθυρο που για να κλείσει απαιτούνται επίσης έλεγχοι, από υπηρεσίες που δεν έχουν προσωπικό.
       
      Το βασικότερο πρόβλημα όμως στην αγορά καυσίμων, είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μια πλήρης και αναλυτική καταγραφή των δεξαμενών καυσίμων που υπάρχουν στη χώρα. Αυτό αφήνει ανοιχτή τη δυνατότητα για παράνομη διακίνηση καυσίμων. Εδώ υπάρχει ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα αφού στα νόμιμα πρατήρια και στις νόμιμες εγκαταστάσεις, υπάρχει έστω και με τα γνωστά προβλήματα και εμπόδια μια υποτυπώδης καταγραφή των ποσοτήτων που μπαίνουν και βγαίνουν. Αντίθετα ο κύριος όγκος της παράνομης διακίνησης εικάζεται ότι πραγματοποιείται από μη καταγεγραμμένες δεξαμενές, που δεν έχουν αντίστοιχες αυστηρές διαδικασίες, όπως οι επίσημες εγκαταστάσεις. Το τρίτο βήμα λοιπόν απέναντι στη παράνομη διακίνηση καυσίμων είναι η καταγραφή και ο έλεγχος όχι μόνο των εγκαταστάσεων των πρατηρίων, των εταιρειών εμπορίας και των διυλιστηρίων αλλά όλων των αποθηκευτικών χώρων καυσίμων που υπάρχουν στην ελληνική αγορά και που αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκτός των ραντάρ των – έστω και περιορισμένων – ελέγχων των αρχών.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/doron-adoron-ta-systimata-eisroon-ekroon-exaitias-ton-anyparkton-eleghon-ta-tria-vimata-ston
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ραντεβού το… Σεπτέμβριο, όταν και θα προκηρυχθεί η πρώτη υποχρεωτική δημοπρασία ηλεκτρικής ενέργειας, δίνουν με τη ΔΕΗ οι ιδιώτες του ρεύματος.
       
      Τρία είναι τα δεδομένα που διαμορφώνουν το από εδώ και πέρα παιχνίδι στην αγορά λιανικής, το οποίο διανύει μια μάλλον υποτονική περίοδο ενόψει και των ανατροπών που έρχονται μέσα στο επόμενο δίμηνο.
       
      Οι ιδιώτες της λιανικής έχουν πλέον αποσπάσει από τη ΔΕΗ ένα μερίδιο κοντά στο 10%. Ταυτόχρονα έχουν παρατείνει τις τρέχουσες προσφορές τους έως και τα τέλη Ιουνίου. Το ποσοστό αυτό του 10% δεν αναμένεται να παρουσιάσει αξιοσημείωτες μεταβολές έως το Σεπτέμβριο.
       
      Από την 1η Ιουλίου ξεκινά η μείωση κατά 15% των τιμολογίων της ΔΕΗ, η οποία και εκτιμάται ότι θα κρατήσει πάνω – κάτω τα σημερινά μερίδιά της, καθώς και ότι θα "μαζέψει" κάποιες διαρροές.
       
      Έως το τέλος Σεπτεμβρίου θα προκηρυχθεί η πρώτη δημοπρασία ηλεκτρικής ενέργειας ΝΟΜΕ, σε ποσοστό ίσο με το 8% της ποσότητας του ρεύματος που διακινήθηκε το 2015 στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Η φυσική παράδοση των προϊόντων θα γίνει εντός του τέταρτου τριμήνου του 2016.
       
      Αυτό σημαίνει ότι το Σεπτέμβριο, με ξεκαθαρισμένο το τοπίο, θα ξεκινήσει ουσιαστικά και η μεγάλη μάχη του ανταγωνισμού στη λιανική του ρεύματος. Ενόψει των φθινοπωρινών εξελίξεων, και ακριβώς επειδή η τρέχουσα περίοδος θεωρείται εμπορικά "ουδέτερη", η μάχη προσέλκυσης νέων πελατών έχει κάπως ατονήσει.
       
      Δεν σημαίνει αυτό φυσικά ότι ο ανταγωνισμός θα καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια τους δυο καλοκαιρινούς μήνες που μεσολαβούν ως το Σεπτέμβριο. Ενόψει των νέων μειωμένων κατά 15% τιμολογίων της ΔΕΗ από την 1η Ιουλίου, το πιθανότερο είναι ότι οι ιδιώτες του ρεύματος θα επανεξετάσουν τη στρατηγική τους, αλλά σε κάθε περίπτωση, εφόσον γίνουν κάποιες κινήσεις, δεν θα είναι παρά "διορθωτικές".
       
      Σε κάθε περίπτωση η μάχη του φθινοπώρου θα ξεκινήσει από τα επίπεδα του 10%. Τα τελευταία επίσημα στοιχεία έδειξαν ότι το Μάιο το μερίδιο των ιδιωτών ανήλθε στο 9,46% έναντι 8,62% τον Απρίλιο, αυξήθηκε δηλαδή κατά 0,8%. Αντίστοιχα, το μερίδιο της ΔΕΗ υποχώρησε στο 90,5% έναντι 91,38% τον Απρίλιο.
       
      Όσο για την τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας, την έχει "φωτογραφίσει" η ίδια η κίνηση της ΔΕΗ να μειώσει κατά 15% τα τιμολόγιά της. Με δεδομένο ότι η τιμή εκκίνησης πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους προμηθευτές να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τα (μειωμένα κατά 15%) τιμολόγια της ΔΕΗ, προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδιά τους, θεωρείται βέβαιον ότι αυτή θα καθοριστεί πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα στα οποία κινείται σήμερα η Οριακή Τιμή Συστήματος.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/apo-ta-epipeda-toy-10-i-mahi-toy-fthinoporoy-sti-lianiki-toy-reymatos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο κλάδος της ηλιακής ενέργειας γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη. Από τα 227 φωτοβολταϊκά Γιγαβάτ που είναι εγκατεστημένα το 2015, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 4.500 Γιγαβάτ το 2050, μια αύξηση της τάξης του 1.800%.
       
      Μπορεί περισσότερη ηλιακή ισχύς να μεταφράζεται σε οφέλη για το Κλίμα, την οικονομία και την παγκόσμια κοινότητα, αλλά σε περίπου 30 χρόνια ο άνθρωπος θα έρθει αντιμέτωπος με την πρώτη -και τεράστια- φουρνιά ηλιακών ηλεκτρονικών αποβλήτων καθώς τα φωτοβολταϊκά πάνελ θα έχουν εξαντλήσει την ωφέλιμη διάρκειας ζωής τους.
       
       
       
      Μια νέα έκθεση που δημοσιοποίησαν η Διεθνής Ένωση Ανανεώσιμης Ενέργειας (IRENA) και το Πρόγραμμα Φωτοβολταϊκών Συστημάτων του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA-PVPS) με τίτλο «Διαχείριση του Τέλους του Κύκλου Ζωής: Ηλιακά Φωτοβολταϊκά Πάνελ» (End-of-Life Management: Solar Photovoltaic Panel) παρέχει τις πρώτες προβλέψεις για τους μελλοντικούς όγκους ηλιακών αποβλήτων που θα κληθούμε να διαχειριστούμε.
       
      Μέχρι το 2050, τα απόβλητα από τα φωτοβολταϊκά πάνελ, κυρίως γυαλί, θα ζυγίζουν περίπου 78 εκατομμύρια τόνους. Εάν η αξία των αποβλήτων επιστρέψει στην οικονομία, η ανάκτηση γυαλιού και άλλων πρώτων υλών θα ανέρχεται σε 15 δισ. δολάρια ως το 2050. Από αυτά τα ανακτημένα υλικά θα μπορούσαν να κατασκευαστούν δύο δισεκατομμύρια νέα φωτοβολταϊκά πάνελ ή οι πρώτες ύλες να διατεθούν στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων.
       
      «Με κατάλληλες πολιτικές και ευνοϊκά ρυθμιστικά πλαίσια, νέες επιχειρήσεις ανακύκλωσης και εναλλακτικής αξιοποίησης παλαιών φωτοβολταϊκών πάνελ θα δημιουργήσουν σημαντική οικονομική αξία και θα αποτελέσουν κομβικό «παίκτη» κατά τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο ενεργειακό μέλλον» ανέφερε ο Διευθυντής-Γενικός της IRENA, Αντνάν Ζ. Αμίν.
       
      Η έκθεση επισημαίνει ότι τώρα είναι ο καιρός για την προετοιμασία της επόμενης μέρας στα φωτοβολταϊκά μετά το τέλος του κύκλου ζωής τους. Απαιτείται, λοιπόν, η υιοθέτηση συγκεκριμένης νομοθεσίας για τα ηλιακά απόβλητα, η προσαρμογή των υπαρχουσών υποδομών ώστε να είναι εφικτή η επεξεργασία φωτοβολταϊκών πάνελ μετά το τέλος του κύκλου ζωής και η προβολή των καινοτομιών στη διαχείριση αποβλήτων πάνελ.
       
      Σε ορισμένες χώρες, όπως στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης», έχουν ήδη υιοθετηθεί συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις για τα φωτοβολταϊκά απόβλητα και τους στόχους της ανακύκλωσης.
       
      Η Οδηγία της ΕΕ απαιτεί από όλους τους κατασκευαστές φωτοβολταϊκών πάνελ που προμηθεύουν την ευρωπαϊκή αγορά, ανεξαρτήτως έδρας, να χρηματοδοτήσουν το κόστος της συλλογής και της ανακύκλωσης των φωτοβολταϊκών μετά το τέλος του κύκλου ζωής τους.
       
      Την προηγούμενη εβδομάδα, η IRENA δημοσιοποίησε την έκθεση με τίτλο «The Power to Change», στην οποία προβλέπει μείωση του κόστους της ηλεκτροπαραγωγής από ηλιακή και αιολική ενέργεια από 26% ως 59% ως το 2050.
       
      Ακολουθεί η έκθεση «Letting in the Light: How Solar Photovoltaics Will Revolutionize the Electricity System» στην οποία θα παρουσιαστούν οι προοπτικές της ηλιακής ενέργειας στο μέλλον.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/06/21/fotovoltaika-anakyklosi-130895/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Πτωτική κινήθηκε ο δείκτης των ξενοίκιαστων (κενών) εμπορικών καταστημάτων της Βρετανίας τον Απρίλιο του 2016 σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Δεδομένων (LDC).
       
      Ειδικότερα, το ποσοστό των διαθέσιμων καταστημάτων προς μίσθωση ανήλθε στο 12,4% το οποίο αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από το 2009. Σε ετήσια βάση, το ποσοστό των άδειων καταστημάτων στα εμπορικά σημεία της πόλης (High Street) κατήλθε στο 10,7%, σημειώνοντας πτώση κατά 0,2%. Τα άδεια καταστήματα στα εμπορικά κέντρα (Shopping Centres) ήταν το 13,2% επί του συνόλου, σημειώνοντας πτώση 1,4%.
       
      Τα εμπορικά πάρκα (Retail Parks) παρουσιάζουν κενά καταστήματα σε ποσοστό 5,9% (-1,1%). Παρότι μόλις 4,4% των καταστημάτων παραμένουν κενά για χρονικό διάστημα άνω των 3 ετών, παρατηρούνται σημαντικές γεωγραφικές διαφοροποιήσεις, με τη Βόρεια Αγγλία να παρουσιάζει υψηλότερα ποσοστά κενών καταστημάτων. Σύμφωνα με την LDC, η πτώση στα κενά καταστήματα ήταν αποτέλεσμα του μειωμένου αριθμού των μονάδων που έμειναν κενές, με πτώση 16% σε σχέση με τον Απρίλη του 2015 και της απόσυρσης καταστημάτων από την αγορά, τα οποία είχαν μείνει άδεια για πολύ καιρό.
       
      Το γεγονός αυτό εκτιμάται ως θετική εξέλιξη καθώς υποδεικνύει ότι τόσο οι ιδιοκτήτες, όσο και οι τοπικές αρχές, αναγνωρίζουν ότι μια μονάδα που δεν είχε χρησιμοποιηθεί για πάνω από τρία χρόνια δεν είναι πιθανό να μισθωθεί ξανά, και γι αυτό το λόγο θα έπρεπε να κατεδαφιστεί ή να δοθεί για μια εναλλακτική χρήση.
       
      «Τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα από τους πωλητές λιανικής υποδεικνύουν ότι αυτές οι θετικές εξελίξεις μπορεί να μη διαρκέσουν πολύ καιρό ακόμα, αλλά μέχρι τώρα οι περισσότεροι φαίνεται να επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους», υποστήριξε ο Διευθυντής της Εταιρείας Τοπικών Δεδομένων, Matthew Hopkinson. Αντιθέτως, λιγότερο αισιόδοξοι είναι άλλοι αναλυτές, οι οποίοι δίνουν έμφαση στο γεγονός ότι στην πραγματικότητα ο αριθμός των καταστημάτων που άνοιξαν το 2015 ήταν μικρότερος από τον αριθμό των καταστημάτων που έκλεισαν, κατά 500 μονάδες.
       
      Κατά την άποψή τους, η μείωση του ποσοστού οφείλεται στην αύξηση της απόσυρσης των εμπορικής χρήσης ακινήτων από την αγορά (+76% σε σχέση με πέρυσι), εκτιμώντας ότι οι πιέσεις στην αγορά εμπορικών καταστημάτων θα ενταθούν λόγω της στροφής των καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές αγορές και του έντονου τιμολογιακού ανταγωνισμού στο λιανικό εμπόριο που επιβάλλει αναδιάρθρωση του δικτύου λιανικής και έχει ως συνέπεια ακόμη και την κατάρρευση παραδοσιακών αλυσίδων λιανικής όπως η BHS και η Austin Reed.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Katedafisi_sta_xenoikiasta_katastimata_ano_3_eton_sti_Bretania/#.V2j3e_mLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης».
       
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με το παρόν σχέδιο νόμου στοχεύει στην ανάπτυξη μίας νέας επικρατούσας κατάστασης για την στήριξη των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και την Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) συμβατής, πέραν των άλλων, με τις «Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς του περιβάλλοντος και της ενέργειας (2014-2020)». Επιπλέον, αναμορφώνεται το καθεστώς ενίσχυσης της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΥΘΥΑ στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε επίπεδο κόστους – οφέλους για την κοινωνία.
       
      Το παρόν σχέδιο νόμου προωθεί τη βέλτιστη αξιοποίηση του εγχώριου δυναμικού ηλεκτροπαραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, διασφαλίζει την επίτευξη των εθνικών ενεργειακών στόχων για τις ΑΠΕ και την συμπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής απόδοσης, ενώ σημαντική αναμένεται η συμβολή του στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Οι απόψεις και προτάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη για τη βελτίωση των προτεινόμενων ρυθμίσεων. Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016 και ώρα 14:00.
       
      Οι απόψεις και προτάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη για την αριστοποίηση των προτεινόμενων ρυθμίσεων.
       
      Το σχέδιο νόμου έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
       
      http://www.opengov.gr/minenv/?p=7396
       
      Δείτε εδώ το σχετικό Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΚΑ.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΕΕ, τις τελευταίες μέρες έχουν παρουσιαστεί προβλήματα στη λειτουργία του γεωγραφικού εντοπισμού στο σύστημα αυθαιρέτων που προέκυψαν μετά τις τελευταίες αναβαθμίσεις των φυλλομετρητών (browsers) Google Chrome και Internet Explorer.
       
      Η υπηρεσία αυτή παρέχεται προς το ΤΕΕ και τους Μηχανικούς από την Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ.
       
      Μέχρι την αποκατάσταση της συμβατότητας των συγκεκριμένων browsers με το σύστημα εντοπισμού, οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω των browsers Mozilla Firefox και Opera οι οποίοι λειτουργούν κανονικά.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/35934/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Ψήφισμα για το Μνημόνιο Συναντίληψης (Memorandum Of Understanding –MOU) μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) της HELLENIC Global I.S.A. και της Lamda Development S.A για το Ελληνικό, ψήφισε σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, κατά πλειοψηφία, μετά από την αποχώρηση των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.
       
      Το ψήφισμα αυτό αποτελεί, όπως τονίζεται «το πλαίσιο με το οποίο θα πορευτεί το επόμενο χρονικό διάστημα η Περιφέρεια Αττικής», στο θέμα αυτό.
       
      Μεταξύ άλλων, στο ψήφισμα τονίζεται ότι η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου πρασίνου και πολιτισμού, σύμφωνα με την πρόταση των δήμων της περιοχής και του ΕΜΠ (Δεκέμβριος 2010), είναι μία πρόταση οικονομικά εφικτή και βιώσιμη, και ότι αυτό αποτελεί τη θέση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής για το χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. «Η διαχείριση των ακτών της Αττικής οι οποίες αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημά της, πρέπει να περιέλθει επιτέλους στα αιρετά θεσμικά όργανα που βρίσκονται εγγύτερα στους πολίτες, δηλαδή τον Α΄ και Β΄ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εξασφαλίζοντας στο σύνολό τους την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών», τονίζεται στο ψήφισμα. «Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φώς της δημοσιότητας αλλά και την συνεπή στάση μας που αφορά την αξιοποίηση του Ελληνικού, 21 μήνες τώρα, είμαστε αντίθετοι στο πρόσφατο Σύμφωνο Κατανόησης –MOU, το οποίο παρά τις όποιες προσπάθειες θετικών τροποποιήσεων, η προωθούμενη λύση στο σύνολό της, δεν ικανοποιεί τις χρόνιες διεκδικήσεις μας», σημειώνεται και επισημαίνεται πως «παραμένουν άγνωστα» τα σχετικά ντοκουμέντα που αφορούν στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, «γεγονός που θεωρούμε ανεπίτρεπτο».
       
      Το ψήφισμα ζητά τη δημοσιοποίηση του Μνημονίου Συναντίληψης, καθώς αυτό αποτελεί «δημοκρατικό δικαίωμα του κάθε πολίτη να μάθει ακριβώς τι θα γίνει στην περιοχή». «Η διαφάνεια είναι δύναμη και δεν πρέπει να την φοβάται κανένας», τονίζεται χαρακτηριστικά στο κείμενο. «Κανένα σχέδιο που αφορά το χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού δε μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να έχουν γνώση και λόγο η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού» και «οποιαδήποτε επέμβαση στο χώρο οφείλει να έχει την απαραίτητη κοινωνική αποδοχή». Σε αντίθετη περίπτωση «η Περιφέρεια θα κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για να διαφυλάξει τα συλλογικά κοινωνικά συμφέροντα», σημειώνεται χαρακτηριστικά στο ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής.
       
      Τέλος, στο ψήφισμά του το Περιφερειακό Συμβούλιο υπογραμμίζει ότι η Περιφέρεια Αττικής «δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να απεμπολήσει τα δικαιώματά της και θα διεκδικήσει τη δημόσια περιουσία της, όπως έπραξε πριν από λίγους μήνες με την προσφυγή της στο Σ.τ.Ε., αλλά και με την παραίτηση του εκπροσώπου της από το Δ.Σ. της Ελληνικό Α.Ε . εκφράζοντας τη διαφωνία της».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Antitheti_sti_sumfonia_gia_to_Elliniko_i_Perifereia_Attikis/#.V2Y3oLuLTDc
      Περισσότερα...

      8

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία "Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η ίδια η χώρα τους δεν ωφελείται από αυτό" 18.6.2016 | 10:10 Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία Tweet Email SHARES 1 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
       
      Η αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου ανέρχεται σε 90 δισ. δολάρια και είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την αξία των στόλων άλλων κρατών. Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η ίδια η χώρα τους δεν ωφελείται από αυτό, επισημαίνει δημοσίευμα της Die Welt.
       
      Χωρίς τους Έλληνες δεν λειτουργεί τίποτα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Έστω και αν ονόματα ναυτιλιακών εταιρειών όπως Thenamaris, Dynacom Tankers, GasLog Ltd., Danaos Shipping ή Maran Tankers δεν είναι γνωστά στο ευρύτερο κοινό αλλά μόνο στους ειδικούς περί τα ναυτιλιακά, οι Έλληνες εφοπλιστές καθορίζουν το παγκόσμιο εμπόριο όσο κανένα άλλο έθνος.
       
      Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 15% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και σύμφωνα με υπολογισμό της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value η αξία των 4.500 συνολικά πλοίων τους ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 90 δισ. ευρώ.
       
      Αυτή την εποχή οι Έλληνες αγοράζουν πλοία συστηματικά, διότι τα χρησιμοποιημένα εμπορικά πλοία είναι τόσο φτηνά όσο ποτέ εδώ και χρόνια και συχνά τα βρίσκουν στη Γερμανία. Από τις αρχές του 2014 έως τον Ιούνιο του 2016 οι Έλληνες αγόρασαν από γερμανικές εφοπλιστικές εταιρείες 52 μεγάλα φορτηγά πλοία αξίας 527 εκατομμυρίων δολαρίων. Αντίστροφα άλλαξαν ιδιοκτήτη μόνον 6 πλοία αξίας 64 εκατομμυρίων δολαρίων από την Ελλάδα στη Γερμανία.
       
      Αν και η Ελλάδα περνά βαθιά οικονομική κρίση, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχασαν ποτέ την ηγετική τους θέση στις διεθνείς αγορές τα τελευταία χρόνια. Το αντίθετο, βελτιώνουν ακόμα περισσότερο τη θέση τους, αφού κανείς άλλος δεν κάνει τόσες παραγγελίες σε ναυπηγεία όπως οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ελλάδας. Υπάρχουν παραγγελίες για 172 τάνκερ και 140 για φορτηγά πλοία. Σύμφωνα με τη λονδρέζικη Vessels Value έχουν γίνει συνολικά 404 παραγγελίες ύψους 21 δισ. δολαρίων από το Μάιο του 2016.
       
      Έτσι οι Έλληνες πλοιοκτήτες όχι μόνο διατηρούν τη πρώτη θέση παγκοσμίως, αλλά διευρύνουν και την απόσταση που τους χωρίζει από την Ιαπωνία, τη Κίνα, τη Γερμανία και την Σιγκαπούρη, που ακολουθούν στη δεύτερη, τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Ο γερμανικός εμπορικός στόλος ο οποίος διαθέτει τα περισσότερα εμπορευματοκιβωτιοφόρα έχει αυτή τη στιγμή αξία 42 δισ. ευρώ και συνεπώς λιγότερη από τη μισή των Ελλήνων ανταγωνιστών.
       
      Τα ελληνικά λιμάνια βλέπουν εν τούτοις σπάνια τα πλοία τους. Οι περισσότερες μεταφορές γίνονται από χώρες της Μέσης Ανατολής προς την Αμερική, από Λατινική Αμερική προς την Ασία ή από την Ασία προς την Αυστραλία και την Ευρώπη. Και μάλιστα με τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου. Μάλιστα το πλοίο «Maran Gas Agamemnon» που κατασκευάζεται αυτόν καιρό στη Νότια Κορέα έχει αξία 200 εκατομμύρια δολάρια, βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης των φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και ανήκει την εταιρεία Maran Tankers με έδρα την Αθήνα.
       
      Εντούτοις οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραδοσιακά δεν υπόκεινται σε υψηλή φορολόγηση. Αλλά για να γίνει και η σύγκριση: ιδιαίτερα χαμηλή είναι και η φορολόγηση των πλοιοκτητών και στη Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.lifo.gr/now/economy/104672?ref=yfp
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Συνεχίζεται και τον μήνα Μάιο η αυξητική τάση των μεριδίων των εναλλακτικών παρόχων στην προμήθεια ηλεκτρισμού, φτάνοντας συνολικά το 9,26% έναντι 8,62% τον Απρίλιο.
       
      Η ΔΕΗ εξακολουθεί να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό από την πίτα της αγοράς, φτάνοντας το 90,74%, ωστόσο το μερίδιό της βαίνει μειούμενο, καθώς τον Απρίλιο ήταν στο 91,38% και τον Μάρτιο στο 92,78%.
       
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ, η ΔΕΗ έχει το 90,74% της συνολικής κατανάλωσης, με το 58,26% να καταναλώνεται στην Χαμηλή Τάση, το 18,31% στη Μέση και το 14,17% στην Υψηλή.
       
      Αντίστοιχα οι επτά ιδιωτικοί ενεργειακοί όμιλοι είχαν τα εξής ποσοστά στο τέλος Μαΐου:
       
      ΗΡΩΝ: 2,62% (με ποσοστό 0,75% στη χαμηλή τάση και υψηλότερο ποσοστό 1,87% στη Μέση)
       
      ELPEDISON: 2,27% (μοιρασμένο, 1,05% στη χαμηλή τάση και 1,21% στη Μέση και μόλις 0,01 στην υψηλή, προφανώς από ιδιοκατανάλωση)
       
      PROTERGIA: 2,22% (με μικρό ποσοστό 0,59% στη χαμηλή τάση και ποσοστό 1,63% στη Μέση)
       
      NRG Trading: 0,65% (με το 0,20% στη χαμηλή τάση και 0,45% στη μέση)
       
      VOLTERRA: 0,52% (όλο το ποσοστό της είναι στη μέση τάση)
       
      WATT + VOLT: 0,48% (με το κύριο ποσοστό της 0,43% στη χαμηλή τάση και μόλις 0,05% στη μέση)
       
      GREEN: 0,44% (με ποσοστό 0,25% χαμηλή τάση και 0,19% στη μέση τάση).
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/sto-926-meridio-ton-enallaktikon-promitheyton-reymatos-ton-maio
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Σκωτία είχε θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων της χώρας κατά 42% το 2020 με έτος βάσης το 1990.
       
      Όμως, χάρη στη ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ και ειδικά της αιολικής ενέργειας, η Σκωτία ξεπέρασε αυτό το στόχο έξι χρόνια νωρίτερα με μείωση 45,8% το 2014.
       
      Η γραμματέας Κλιματικής Αλλαγής της τοπικής κυβέρνησης, Ροζάννα Κάνινγκαμ επισήμανε ότι κατά το ίδιο διάστημα, στην υπόλοιπη Βρετανία οι εκπομπές μειώθηκαν κατά μόλις 33%. Μέρος της μείωσης των εκπομπών ρύπων, οφείλεται βέβαια στην ενεργειακή φτώχεια που μαστίζει τη Βρετανία καθώς πολλοί καταναλωτές δεν άνοιγαν τη θέρμανση.
       
      Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της οργάνωσης Stop Climate Chaos Scotland, Τζιμ Ντένσαμ οι εκπομπές από τον κλάδο των μεταφορών παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 1990 και στον κατασκευαστικό κλάδο κατά 1%.
       
      Υποστήριξε ότι η Σκωτία πέτυχε νωρίτερα τον στόχο του 2020 χάρη στον θερμό χειμώνα, την αποβιομηχάνιση, τις αλλαγές στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων και σε συγκεκριμένες πολιτικές.
       
      Ο Μάρκ Ράσκελ, βουλευτής των Πρασίνων στο σκωτικό κοινοβούλιο υποστήριξε ότι η υπέρβαση των στόχων του 2020 απαιτεί μέτρα υπέρ της ενεργειακής αποδοτικότητας των νοικοκυριών και κατά της ενεργειακής φτώχειας.
       
      Όπως δήλωσε στον βρετανικό Guardian «η πραγματική πρόκληση δεν είναι η μείωση των αριθμών από έτος σε έτος, αλλά το αν οι κάτοικοι της Σκωτίας έχουν την επιλογή να ζήσουν σε ζεστά, ενεργειακά αποδοτικά σπίτια και να μετακινηθούν με ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Αυτό απαιτεί χρηματοδότηση και δράσεις εκ μέρους της σκωτικής κυβέρνησης.
       
      Η κυβέρνηση της Σκωτίας έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 80% ως το 2050, αλλά πολλοί ζητούν ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους.
       
      —Έκρηξη των ΑΠΕ στη Βρετανία
       
      «Πράσινη» ήταν η μία στις τέσσερις Κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώθηκαν στη Βρετανία το 2015 σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Decc).
       
      Αναλυτικότερα, σημειώθηκε επίδοση ρεκόρ στη διείσδυση των ΑΠΕ με 24,7% της συνολικής ηλεκτροπαραγωγής με αύξηση 5,6% σε σύγκριση με το 2014.
       
      Στη Σκωτία μόνο, το ποσοστό έφτασε το εντυπωσιακό 57,7% στις 2,9 Τεραβατώρες.
      Τα αιολικά πάρκα παρήγαγαν 26% περισσότερη ενέργεια ηλεκτροδοτώντας 9,8 εκατ. νοικοκυριά στη Βρετανία. Τα φωτοβολταϊκά αύξησαν τη συνεισφορά τους κατά 86%, ενώ η βιοενέργεια κατά 28%.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/06/16/skotia-ape-rypoi-130818/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την εφαρμογή της μεταφοράς συντελεστή δόμησης, που κρατά εγκλωβισμένους χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων σε όλη την Ελλάδα, προτίθεται να εφαρμόσει η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος με τρόπο τέτοιο ώστε η ρύθμιση να είναι συμβατή με προηγούμενες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
       
      Στόχος είναι το πρόγραμμα να εφαρμοστεί δοκιμαστικά στην Αττική και να ξεκινήσει από τα διατηρητέα κτίρια, όπως επισημαίνει στο «Εθνος» ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Τσιρώνης, ώστε να αποσαφηνιστεί εάν στη συνέχεια μπορεί να τεθεί σε ευρύτερη εφαρμογή.
       
      Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται τις προσεχείς ημέρες, ενώ το ζήτημα θα προχωρήσει είτε με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) ή με Προεδρικό Διάταγμα, στο οποίο θα περιγράφεται με σαφήνεια η διαδικασία που θα ακολουθηθεί.
       
      Ουσιαστικά θα αναζητηθούν σε συνεργασία με τους δήμους της Αττικής ζώνες υποδοχής για τη μεταφορά του συντελεστή δόμησης στον ίδιο δήμο, καθώς στο υπουργείο πιστεύουν ότι μέχρι τώρα το πρόβλημα δεν ήταν τόσο στη δυνατότητα μεταφοράς συντελεστή αλλά στο τι τίτλο παίρνουν οι ενδιαφερόμενοι και πού.
       
      Αν και το εγχείρημα είναι αρκετά δύσκολο, στο υπουργείο εκτιμούν ότι σε συνεργασία με τους δήμους μπορεί να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες και αφορούσε κυρίως στη δημιουργία ζωνών μεταφοράς συντελεστή.
       
      Για το ζήτημα έχει συσταθεί εδώ και καιρό ειδική επιτροπή στο υπουργείο, η οποία σύντομα αναμένεται να ορίσει τις προδιαγραφές για τη δημιουργία ζωνών υποδοχής συντελεστή ακολουθώντας τη σχετική νομολογία. Στη συνέχεια σε συνεργασία με την Περιφέρεια θα καθοριστούν οι δήμοι, στους οποίους θα αναζητηθούν πιλοτικά αυτές οι ζώνες ώστε να «αντέχουν» τη μεταφορά συντελεστή.
       
      Πάγωσε
      Σήμερα, ύστερα από αρκετά χρόνια που το θέμα παραμένει «παγωμένο», υπολογίζεται ότι υπάρχουν σε... αναμονή πάνω από 240.000 τίτλοι από διατηρητέα και 184.000 τίτλοι από ρυμοτομούμενα με παλαιά σχέδια ακίνητα.
       
      Η μεταφορά συντελεστή δόμησης ουσιαστικά δίνει το δικαίωμα σε ιδιοκτήτες να μετατρέψουν τον συντελεστή που δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί σε τίτλο, τον οποίο θα μπορούσαν να πουλήσουν σε άλλους ώστε να χτίσουν περισσότερο του επιτρεπομένου.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/metafora_syntelesti_gia_420_000_akinita-64393378/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Διενέργεια αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών με θέμα την αξιοποίηση των 46 στρεμμάτων του πρώην νεκροταφείου Νεάπολης στη Νίκαια, με γνώμονα την ανάπλαση της συγκεκριμένης περιοχής, θα διεξαχθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Νίκαιας - Αγίου Ιωάννη Ρέντη, προϋπολογισμού 50.000 ευρώ με ΦΠΑ, με τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής.
       
      Ειδικότερα, με την υπογραφή της πράξης «Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών αξιοποίησης 46 στρεμμάτων πρώην νεκροταφείου Νεαπόλεως Νίκαιας», στόχος είναι η διερεύνηση της παρέμβασης, με μία πρόταση / ιδέα που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση και στην ανάπλαση του παλαιού νεκροταφείου, ώστε να μελετηθεί ένα αισθητικά βελτιωμένο περιβάλλον με πολυδύναμο χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, με τον εν λόγω διαγωνισμό δίνονται κίνητρα προς τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να καταθέσουν προτάσεις για τη μέγιστη αξιοποίηση της συγκεκριμένης περιοχής στη βάση μίας σύγχρονης και πρωτοποριακής λύσης.
       
      Πηγή: https://cogitogr.blogspot.gr/2016/06/46.html?spref=bl&m=1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παράταση για την πληρωμή εισφορών απο τους μηχανικούς ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ ανακοίνωσε το ΕΤΑΑ με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου.
       
      Ειδικότερα για τους ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών A΄ εξαμήνου 2016 θα αποπληρώνεται μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 άνευ προσαυξήσεων εκπροθέσμου και με παράλληλη διατήρηση των διακανονισμών, της ασφαλιστικής ικανότητας και ενημερότητας των υπόχρεων», σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ του ΕΤΑΑ.
       
      Πηγή: www.dikaiologitika.gr
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      10 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα υπόσχονται να αλλάξουν την χώρα και να την τοποθετήσουν μετά από δεκαετίες και πάλι στον Σιδηροδρομικό Χάρτη της Ευρώπης. Τα έργα είναι στον κύριο διάδρομο της χώρας τον λεγόμενο ΠΑΘΕΠ.
       
      ΠΑΘΕΠ είναι το ακρωνύμιο του διαδρόμου που περιλαμβάνει τον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας. Αφορά το τμήμα Ψαθόπυργος-Ειδομένη το οποίο αλλάζει γίνεται σύγχρονο και ηλεκτροκίνητο.
       
      Συγκεριμένα στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη έχουμε πλέον τα εξής έργα:
       
      Πειραιάς-Αθήνα: Το έργο ολοκληρώνει την ηλεκτροκίνηση (και κάποια άλλα έργα) στο κεντρικό αστικό τμήμα της πρωτεύουσας. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.
       
      Αθήνα-3 Γέφυρες-Τιθορέα: Τα έργα στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι. Από τις 3 Γέφυρες μέχρι την Τιθορέα είναι ολοκληρωμένα. Περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση.
       
      Τιθορέα-Δομοκός: Το μεγαλύτερο εν ενεργεία σιδηροδρομικό έργο της χώρας με κόστος 415εκ.ευρώ. Περιλαμβάνει την ολοκλήρωση με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος. Θα ολοκληρώσει τα έργα στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2017.
       
      Ανάταξη σηματοδότησης κατά τμήματα στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Πρόκειται για έργο συμπληρωματικό που επαναφέρει στην πρότερη κατάσταση τη σηματοδότηση του κεντρικού διαδρόμου της χώρας. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016.
       
      Ανισοπεδοποίση Σιδηροδρομικών γραμμών Μενεμένης: Αστικό έργο με σημαντικό αποτέλεσμα καθώς απελευθερώνει τις γραμμές και προσθέτει ασφάλεια στις διαβάσεις της περιοχής. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018 αλλά δεν επηρεάζει το διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
       
      Ολοκλήρωση Αναβάθμισης Σιδηροδρομικού τμήματος Πολύκαστρο-Ειδομένη: Εργολαβία σκούπα που ολοκληρώνει το διάδρομο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Με την παράδοση του για πρώτη φορά ηλεκτροκίνητα τρένα από άλλες χώρες θα μπορούν να ταξιδέψουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
       
      ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ: Μέχρι τέλος του 2016 ολοκληρώνονται τα έργα στην περιοχή της Αθήνας. Μέχρι τέλος του 2017 πλήρης λειτουργία στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
       
      Στο διάδρομο Αθήνα-Πάτρα έχουμε έργα μέχρι τον Ψαθόπυργο τα οποία είναι τα παρακάτω:
       
      Τα έργα στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Πάτρα χωρίζονται σε πολλά τμήματα και η Πάτρα δεν αναμένεται σύντομα να δει το σύγχρονο τρένο στην πόλη. Αναλυτικά:
       
      Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο): Έργα-σκούπα που περιλαμβάνουν και τις γραμμές αλλά όχι την ηλεκτροκίνηση και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2017.
       
      Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος: Τα έργα περιλαμβάνουν την υποδομή και όχι τις γραμμές, ούτε την ηλεκτροκίνηση. Αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2017.
       
      ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
       
      Για να μπορέσει να λειτουργήσει ο σύγχρονος διπλός σιδηρόδρομος στο διάδρομο Αθήνα-Πάτρα υπόλείπονται σημαντικές εργολαβίες που περιλαμβάνουν:
       
      1.Το έργο υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο που ενώ έχει δημοπρατηθεί έχει μπλοκάρει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
       
      2.Τα έργα ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο).
       
      3.Τα έργα επιδομής (η διπλή γραμμή δηλαδή) και ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Ροδοδαφνη-Ρίο.
       
      4.Ρίο-Λιμένας Πάτρας: Δεν έχει ακόμα αποφασιστεί η χάραξη, δεν υπάρχουν τελικές μελέτες και η δημοπράτηση (εφόσον συμφωνηθεί η τελική χάραξη) δεν είναι πιθανή πριν το 2017.
       
      Με την μέχρι σήμερα εικόνα των έργων δεν περιμένουμε το ηλεκτροκίνητο τρένο στη Δυτική Ελλάδα, μέχρι το Αίγιο τουλάχιστον πριν το 2019.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/35290-se-ekseliksi-10-megala-sidirodromika-erga-yposxontai-na-metamorfosoun-ti-xora
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύντομα θα μπεί και πάλι σε λειτουργία, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το λιγνιτωρυχείο Αχλάδας στη Φλώρινα που είχε περί τους 700 εργαζόμενους και παρέμενε «νεκρό» εδώ και αρκετούς μήνες, κυρίως επειδή η ΔΕΗ ζητούσε συγκεκριμένες προδιαγραφές για το λιγνίτη που απορροφά, προδιαγραφές που το ορυχείο με βάση την τωρινή του κατάσταση δεν μπορεί να προσφέρει.
       
      Η διαφαινόμενη επαναλειτουργία προκύπτει μετά την παρέμβαση και μεσολάβηση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη προς τις τρείς εμπλεκόμενες πλευρές: Τη ΔΕΗ που φέρεται να έχει δεχθεί να αρχίσει και πάλι να παραλαμβάνει ποσότητες λιγνίτη για τις ανάγκες της μονάδας της Μελίτης, την εταιρία που έχει την εκμετάλλευση του ορυχείου (Λιγνιτωρυχεία Αχλάδας ΑΕ) και τον υπεργολάβο (κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ).
       
      Η παρέμβαση, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες, έχει οδηγήσει σε φιλικό διακανονισμό των εμπλεκομένων που θα επιτρέψει σε πρώτη τουλάχιστον φάση την επαναλειτουργία του ορυχείου, όπως ζητούσαν επίμονα οι 700 περίπου εργαζόμενοι και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Φλώρινας. Κατά τη μεταβατική περίοδο λειτουργίας θα υπάρξουν διαπραγματεύσεις της ΔΕΗ με την εταιρεία εκμετάλλευσης και την κοινοπραξία των υπεργολάβων ώστε να οδηγηθεί η υπόθεση σε μια νέα συμφωνία.
       
      Σε επικοινωνία με το energypress, την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη εκφράζουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.
       
      Ωστόσο, ανεξάρτητα από την τωρινή επαναλειτουργία, το πρόβλημα του ορυχείου είναι δομικό, καθώς, όπως προαναφέρθηκε, δεν μπορεί να παράξει λιγνίτη με τα χαρακτηριστικά που ζητάει η ΔΕΗ (και πάντως όχι στην τιμή που προέβλεπε η παλιά συμφωνία) εάν δεν γίνει η μετεγκατάσταση των οικισμών που εμποδίζουν την ανάπτυξή του ορυχείου. Οι αδειοδοτήσεις για την υπόθεση αυτή εκκρεμούν και συνεπώς εκτιμάται ότι το πρόβλημα θα επανέλθει εάν δεν επισπευσθεί η διαδικασία ριζικής λύσης.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/xanaleitoyrgei-lignitoryheio-ahladas-sti-florina-ikanopoiisi-apo-toys-700-ergazomenoys
      Περισσότερα...

      2

    • littledragon

      Συλλογή υπογραφών για επιστροφή εισφορών Ειδικής Προσαύξησης.
       
      Προς: Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ΕΤΑΑ, ΤΣΜΕΔΕ
       
      Οι μετά το 1993 διπλωματούχοι μηχανικοί, ασφαλισμένοι υποχρεωτικά μόνο στο ΤΣΜΕΔΕ, κατ΄ εφαρμογή του Ν. 3518/2006 από την 1-1-2007 έγιναν υπόχρεοι του κλάδου της Ειδικής Προσαύξησης ο οποίος με το Ν.4387/16 καταργήθηκε αναδρομικά από 1/1/2016.
       
      Δεδομένου ότι με το άρθρο 8 του Ν.3518/06 πρέπει να έχουν διανύσει υπερδεκαετή χρόνο ασφάλισης στον κλάδο που με την κατάργηση του δεν έχει συμπληρωθεί, διεκδικούμε να μας επιστραφούν οι εισφορές που έχουμε ήδη καταβάλλει ως “αχρεωστήτως καταβληθείσες”, μια και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος απώλειας τους.
       
      Συμπληρωματικά να δοθεί η δυνατότητα συμψηφισμού τους με τυχόν οφειλές ή τυχόν αιτήσεις εξαγοράς πλασματικού χρόνου ασφάλισης.
       
      https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgeio_Ergasias_Koinonikis_Asfalisis_kai_Pronoias_ETAA_TSMEDE_Epistrofi_eisforon_Eidikis_Prosayxisis/
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.