Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • jim21

      Πρόκειται για ένα θαύμα της μηχανικής. Η γέφυρα που ενώνει το λιμάνι Κινγκντάο με το νησί Χουανγκντάο, στον κόλπο Ζιάοζού, έχει μήκος 42 χιλιομέτρων και έχει εξασφαλίσει μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες.
      Για την οικοδόμησή της εργάστηκαν 10 χιλιάδες άνθρωποι και χρειάστηκαν μόλις τέσσερα χρόνια. Πριν οι Κινέζοι έπρεπε να οδηγήσουν περίπου 30 χιλιόμετρα σε παράκτιο δρόμο για να πάνε από το Τσινγκντάο στην απέναντι επαρχία Χουάμγκντάο του κόλπου Ζιαοζού.
      Χρησιμοποιήθηκαν 450 χιλιάδες τόνοι χάλυβα και 2,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα τσιμένου. Το υπερθαλάσσιο κόσμημα στον κόλπο της επαρχίας Σανγκντόνγκ αποτελεί τη μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα πάνω από νερό, μια κατασκευή που αντέχει σε σεισμούς, τυφώνες ακόμα και σε πρόσκρουση πλοίου στους πυλώνες.
       
      Έως την ημέρα που δόθηκε στην κυκλοφορία η γέφυρα, οι οδηγοί ήταν υποχρεωμένοι να ακολουθούν μια παράκτια διαδρομή μήκους 30 χιλιομέτρων στο τέλος της οποίας, ένα λιμάνι, επιβιβάζονταν σε πλοιάρια για να μεταβούν στο νησί Χουάνγκντάο.
       
      Στοίχισε 23 δισ. και οι κατασκευαστές υπολόγιζαν ότι από πάνω της θα περνούν γύρω στα 80 εκατ. επιβάτες το χρόνο ενώ το ταξίδι θα μειωθεί από 10 σε 4 μόλις ώρες. Οι Κινέζοι μέχρι στιγμής έχουν τις 12 από τις 15 μεγαλύτερες γέφυρες στον κόσμο.
       

       

       

      Περισσότερα...

      7

    • jim21

      Η Σήραγγα βάσης Γκόταρντ ή Γκοτάρντ (Gotthard Base Tunnel - GBT) είναι η μεγαλύτερη σήραγγα του κόσμου, μήκους 57 χιλιομέτρων. Η σήραγγα Γκόταρντ βρίσκεται στην Ελβετία, κάτω από τις Άλπεις, και θα εξυπηρετεί τη σιδηροδρομική γραμμή Μιλάνου-Ζυρίχης. Η διάνοιξή της άνοιξε το 1996, η ολοκλήρωση της διάνοιξης έγινε το 2010 και η σήραγγα θα είναι έτοιμη για λειτουργία το 2016. Είναι μια από τις τρεις σήραγγες που βρίσκονται κάτω από την οροσειρά Σαιν Γκοτάρντ (Saint-Gotthard Massif).
       
      Οι άλλες δυο είναι η Σιδηροδρομική σήραγγα Γκόταρντ (Gotthard Rail Tunnel) του 1881 και η Οδική σήραγγα Γκόταρντ (Gotthard Road Tunnel) του 1980.
       
      Κύριος στόχος του Gotthard Base Tunnel είναι να αυξήσει τη συνολική ικανότητα μεταφορών διαμέσου των Άλπεων (κυρίως στο κομμάτι της μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ της Γερμανίας και της Ιταλίας) και συγκεκριμένα να μετατοπίσει τον όγκο των εμπορευματικών μεταφορών από τις οδικές στις σιδηροδρομικές, ώστε να μειωθούν οι περιβαλλοντολογικές ζημιές που προκαλούνται από τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό των φορτηγών στις οδικές αρτηρίες.
       

       

       
      Επιπλέον θα μειώσει το χρόνο του ταξιδιού για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες από τη Ζυρίχη στο Μιλάνο κατά μία ώρα και από τη Ζυρίχη στο Λουγκάνο σε μία ώρα και σαράντα λεπτά. Οι εμπορικές αμαξοστοιχίες θα κινούνται στις γραμμές με ταχύτητα που θα φτάνει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ οι επιβατικές θα κινούνται με 250 χιλιόμετρα την ώρα. Για κάθε τρεις εμπορικές αμαξοστοιχίες που θα περνούν από το τούνελ, θα περνάει μία επιβατική. Επισήμως οι σιδηροδρομικές γραμμές, που ξεκινούν από το Μπόντιο και καταλήγουν στο Έρστφιλντ θα δοθούν στην κυκλοφορία στις 5 Ιουνίου του 2016.
       
      Χρειάστηκαν πάνω από 2.600 άνθρωποι για την ολοκλήρωσή του, πάνω από 10 δις ευρώ και 23 χρόνια εργασιών, αλλά το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
       

       
       

       
      Και δεν είναι μόνο το μήκος που κάνει την κατασκευή ιδιαίτερη. Για να γίνει το Gotthard Base Tunnel απαιτήθηκαν γεωτρήσεις μέσω εξαιρετικά σκληρού γρανίτη και χαλαζία, κάτω από τον ορεινό όγκο του Gotthard στις Άλπεις. Χάρη στα φρέατα βάθους 800 μέτρων που απαιτούνται για την άντληση του αέρα και την πτώση εκατομμύριων τόνων τσιμέντου για τα τοιχώματα της σήραγγας και τις βάσεις, η σήραγγα του Gotthard Base θεωρείται επίσης ότι θα έχει το πιο ισχυρό σύστημα εξαερισμού.
       
      Το τσιμέντο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του τούνελ φτιάχτηκε για περιβαλλοντικούς λόγους από την πέτρα που απομάκρυναν οι εργάτες. Για να γίνει αυτό οι μηχανικοί της εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή του, της AlpTransit Gotthard AG, ανέπτυξαν νέα πλαστικά μείγματα για να μονώσουν τα τοιχώματα ούτως ώστε να μην υπάρχουν διαρροές. Τα μονωτικά αυτά υλικά χρησιμοποιήθηκαν ως στρώσεις μεταξύ των στρώσεων τσιμέντου των τοιχωμάτων.
       
      Περιληπτικά:
       
      · Μήκος: 56.978 m (δυτικά τούνελ) και 57.091 μέτρα (σήραγγα ανατολικά)
      · Συνολικό μήκος των σηράγγων και στοών: 151,84 χιλιόμετρα
      · Έναρξη των εργασιών κατασκευής: 1993 (δημοσκοπήσεις), 1996 (Παρασκευή) και το 2003 (ανασκαφή)
      · Η ολοκλήρωση του έργου (πρόβλεψη για το 2007): 2016 έως 2017
      · Συνολικό κόστος: US $ 10.300 εκατομμύρια
      · Καθημερινά αμαξοστοιχίες: 200-250
      · Ανασκαφεί όγκο ροκ: 24 εκατομμύρια τόνους (13.300.000 m³)
      · Αριθμός ΤΒΜ (ΤΒΜ): 4
       

       

       

       

       

       
      Πηγή & Φώτο: http://www.digitallife.gr/idou-i-megalyteri-kai-vathyteri-siragga-ston-planiti-35079
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      ΔΑΟΚΑ/Α' - "Αποδοχή της υπ’ αρ. 70/2014 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους." (αρ. πρωτ. οικ. 7360/15-2-2016)
       
      Α.Π. οικ. 7360/15-2-2016 "Αποδοχή της υπ’ αρ. 70/2014 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους."
       
      Δείτε εδώ το σχετικό έγγραφο: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=PMjDgW%2bsStk%3d&tabid=777&language=el-GR
       
      Πηγή: http://ypeka.gr/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (πρώτο τμήμα) εκδικάζεται σήμερα το πρωί η υπόθεση της αποκλειστικής πρόσβασης της ΔΕΗ στην αγορά προμήθειας λιγνίτη.
       
      Η υπόθεση αυτή είναι σε εξέλιξη από το 2003, όταν είχε γίνει ανώνυμη καταγγελία ιδιώτη στην Κομισιόν. Εφόσον η απόφαση, που θα ανακοινωθεί μέσα στους επόμενους μήνες, είναι καταδικαστική για τη ΔΕΗ, τότε θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στην εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού, καθώς και τρίτες εταιρείες θα αποκτήσουν πρόσβαση στα λιγνιτικά αποθέματα, ενισχύοντας έτσι τον ανταγωνισμό στην αγορά χονδρικής προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο παραχώρησε στη ΔΕΗ δικαιώματα αναζήτησης και εκμετάλλευσης του λιγνίτη για ορυχεία των οποίων τα αποθέματα ανέρχονται σε περίπου 2.200 εκατομμύρια τόνους. Περίπου 85 εκατομμύρια τόνοι αποθεμάτων ανήκουν σε ιδιώτες και περίπου 220 εκατομμύρια τόνοι αποθεμάτων είναι δημόσια κοιτάσματα και αποτελούν αντικείμενο αναζήτησης και εκμετάλλευσης από ιδιώτες, ανεφοδιάζουν όμως μερικώς τους σταθμούς της ΔΕΗ. Επομένως, κανένα δικαίωμα εκμετάλλευσης δεν έχει ακόμη παραχωρηθεί επί περίπου 2.000 εκατομμυρίων τόνων αποθεμάτων λιγνίτη στην Ελλάδα.
       
      Στις 20 Σεπτεμβρίου 2012, το Δικαστήριο είχε εκδώσει ευνοϊκή απόφαση υπέρ της ΔΕΗ, στην οποία είχε απορρίψει τους ισχυρισμούς της Κομισιόν ότι υπάρχει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις αγορές λιγνίτη και χονδρικής προμήθειας, δηλαδή ότι υπήρξε παράβαση του άρθρου 86, παράγραφος 1, ΕΚ, σε συνδυασμό με το άρθρο 82 ΕΚ.
       
      Ωστόσο, στις 17 Ιουλίου 2004 το Δικαστήριο έκανε δεκτές τις αιτήσεις αναίρεσης της Κομισιόν επί της συγκεκριμένης απόφασης και αποφάσισε την αναπομπή της υπόθεσης ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ.
       
      Η δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης έχει μεγάλη σημασία τόσο για το άνοιγμα της αγοράς λιγνίτη στη χώρα μας, την ίδια ώρα που είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους θεσμούς για τις δημοπρασίες τύπου ΝΟΜΕ και ενώ τα σενάρια για τη «μικρή ΔΕΗ» επανέρχονται κατά καιρούς στο προσκήνιο.
       
      Η στρατηγική της ΔΕΗ
       
      Από την πλευρά της, η ΔΕΗ έχει ξεκινήσει συζητήσεις με ξένες εταιρείες, κυρίως την ιταλική Edison, αλλά και εγχώριες, όπως τα Ελληνικά Πετρέλαια, για τη δημιουργία κοινοπρακτικών σχημάτων, ώστε να προσαρμοστεί στις μνημονιακές υποχρεώσεις για μείωση του μεριδίου της στην αγορά, καθώς και στις επιπτώσεις από την -πολύ πιθανή- καταδικαστική απόφαση του Ευρωδικαστηρίου.
       
      Ο επικεφαλής της ΔΕΗ Μ. Παναγιωτάκης έχει τονίσει πως βασική επιδίωξη της Επιχείρησης είναι η κατασκευή της δεύτερης μονάδας στη Φλώρινα (Μελίτη ΙΙ) να γίνει σε σύμπραξη με κάποιον ευρωπαϊκό οίκο που θα αναλάβει να ανεγείρει την μονάδα και θα μετέχει μαζί με τη ΔΕΗ στη διαχείριση της μονάδας, ενώ ανοικτό είναι και το ενδεχόμενο εμπλοκής ιδιώτη επενδυτή στην περιβαλλοντική αναβάθμιση του ΑΗΣ Αμυνταίου - Φιλώτα.
       
      Σημειώνεται πάντως, πως οι υποψήφιοι εταίροι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν πρόσβαση και στην υδροηλεκτρική παραγωγή της ΔΕΗ.
       
      Σε κάθε περίπτωση, είναι μία περίπλοκη συμφωνία, το αίσιο τέλος της οποίας δεν είναι δεδομένο. Πρόκειται, όμως, ουσιαστικά για μονόδρομο, προκειμένου η Επιχείριση να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της νέας πραγματικότητας με τις λιγότερες δυνατές απώλειες και παράλληλα να βελτιωθούν οι συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=103044
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ένας εργαζόμενος άφησε την τελευταία του πνοή κατά τη διάρκεια της βάρδιας του στο ορυχείο Αμυνταίου Φλώρινας. Πρόκειται για τον 42χρονο Ιωάννη Χατζή από το Κλειδί Φλώρινας, πατέρα τριών παιδιών, που εργαζόταν ως ηλεκτρολόγος στο ορυχείο Αμυνταίου.
       
      Χθες το βράδυ λίγο πριν τη λήξη της απογευματινής βάρδιας μαζί με άλλους δύο συναδέλφους του προσπάθησαν να αποκαταστήσουν βλάβη στον αποθέτη Α4 του ορυχείου. Κατά τη διάρκεια της εργασίας, τον άτυχο εργαζόμενο κτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα 6.000 kvolt . Οι άλλοι δύο εργαζόμενοι τραυματίστηκαν ευτυχώς ελαφρά.
       
      «Η ασφάλεια πάνω από όλα, είναι το σύνθημα μας και απευθύνεται σε όλους τους εργαζόμενους στο Ενεργειακό Κέντρο» λέει ο πρόεδρος του σωματείου «Σπάρτακος» Μόσχος Μόσχου, εκφράζοντας τα συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου εργαζόμενου. Το συγκεκριμένο ατύχημα έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των θανατηφόρων ατυχημάτων, που γίνονται στο μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της χώρας. Για τις συνθήκες του ατυχήματος θα γίνει έρευνα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους και τη ΔΕΗ.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/162331/nekros-ilektrologos-sto-oryheio-amyntaioy-tis-dei
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε συνέχιση των κινητοποιήσεων ενάντια στην πρόταση της Κυβέρνησης για το Ασφαλιστικό προχωρούν οι μηχανικοί και ο τεχνικός κόσμος της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζεται η Απεργία – Αποχή όλων των Διπλωματούχων Μηχανικών από την συμμετοχή τους σε Τεχνικά Συμβούλια Έργων και Μελετών καθώς και από το σύνολο των Επιτροπών με τεχνικό αντικείμενο (π.χ. Επιτροπές Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, Αυθαιρέτων κλπ.), από τη Δευτέρα 7/3/2016 μέχρι και την Παρασκευή 11/3/2016 για το Ασφαλιστικό.
       
      Στην Απεργία-Αποχή συμπεριλαμβάνονται και οι Επιτροπές Δημοπρασιών Έργων και Μελετών.
       
      http://web.tee.gr/synexizetai-i-apergia-apoxi-07032016-eos-11032016
       
      Πηγή: http://web.tee.gr
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Ο Ιερός Ναός «Ευαγγελισμός της Θεοτόκου» διεκδικεί σήμερα περίπου 7.500 στρέμματα, εκ των οποίων 4.000 στρ. σε κατοικημένες περιοχές των δήμων Περιστερίου και Πετρούπολης και 3.500 στρ. εκτός σχεδίου, που βρίσκονται στο Ποικίλο Όρος και έχουν χαρακτηριστεί δασικές.
       
      Η διεκδίκηση στηρίζεται σε διαθήκη του 1916 με την οποία ο ναός έγινε κληρονόμος μεγάλου μέρους του «κτήματος Βέρδη». Στο μεταξύ, η εντός σχεδίου έκταση που διεκδικεί έχει πλέον δομηθεί εδώ και δεκαετίες με κατοικίες, πλατείες, γήπεδα και άλλους κοινόχρηστους χώρους.
       
      Στις 22 Μαρτίου εκδικάζεται η αγωγή του ναού κατά του ελληνικού Δημοσίου, των δύο δήμων αλλά και ιδιωτών, ενώ επιφυλάσσεται του δικαιώματος να ζητήσει αποζημίωση από τους σημερινούς ιδιοκτήτες.
       
      Η υπόθεση έχει εξελιχθεί σε σήριαλ, καθώς το θέμα είναι σε εκκρεμότητα από το 1929, οπότε έγινε η πρώτη διεκδίκηση αρχικώς για 300 στρέμματα. Με την πάροδο των χρόνων η επίμαχη έκταση αυξανόταν, ενώ στο παιχνίδι των διεκδικήσεων μπήκαν οι απόγονοι της Καλομοίρας Βέρδη στην οποία ανήκε αρχικά η επίδικη έκταση, καθώς και ιδιώτες που ισχυρίζονταν ότι διαθέτουν τίτλους ιδιοκτησίας της επίμαχης έκτασης.
       
      Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες με πρωτοβουλία του Υπουργού, Παναγιώτη Κουρουμπλή συμμετείχαν οι δήμαρχοι Περιστερίου Αντρέας Παχατουρίδης και Πετρούπολης Βαγγέλης Σίμος, η γενική γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Καλλιόπη Καρδαμίτση, ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Δασών του υπουργείου Περιβάλλοντος Δημήτρης Βακάλης, εκπρόσωπος από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, νομικοί σύμβουλοι από τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Εσωτερικών.
       
      Μάλιστα, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι στο πλευρό των Δήμων που θίγονται άμεσα από τις διεκδικήσεις του ιερού ναού, θα βρίσκονται οι νομικές υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, καθώς και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Milon_tis_eridos_7500_stremmata_sti_Dutiki_Athina_/
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Μετά από 4 χρόνια όταν ανακοινώθηκε η δημοπράτηση του έργου στο Υπουργείο Υποδομών δηλώνουν έτοιμοι να διεξάγουν τη δημοπράτηση του πρώτου μεγάλου έργου με παραχώρηση.
       
      Πέρασαν 10 χρόνια από τότε που έγιναν οι δημοπρατήσεις των αυτοκινητόδρομων το έργο της Υποθαλάσσιας Σαλαμίνας-Περάματος σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com στις 15 Μαρτίου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να διεξαχθεί η μεγάλη "μάχη".
       
      Σύμφωνα με την ίδια πηγή το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο και μάλιστα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και εταιρείες εκτός Ελλάδας. Το εγχώριο ενδιαφέρον είναι δεδομένο με πρωταγωνιστή τον ΑΚΤΩΡ που όπως όλα δείχνουν θα τα δώσει όλα προκειμένου να αναλάβει το "χρυσοφόρο" έργο καθώς το πορθμείο Περάματος-Σαλαμίνας είναι το 2ο σε κίνηση Πανευρωπαϊκά μετά από το Ντόβερ-Καλαί μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας.
       
      Δείγμα της ετοιμότητα πλέον των ενδιαφερόμενων είναι πως μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποιο αίτημα για χρονική μετάθεση της διαδικασίας. Από την πλευρά του το Υπουργείο Υποδομών επιθυμεί μία δυνατή δημοπράτηση που θα αποδείξει την δυναμική που έχει αποκτήσει το έργο αλλά και το ίδιο το Υπουργείο με νέες μεγάλες δημοπρατήσεις.
       
      Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει διερεύνηση των ηχοβολιστικών δράσεων του διαύλου για ναυάγια που μπορεί να χρονολογούνται ακόμα και από εποχή της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας.
       
      ΤΟ ΕΡΓΟ
      Το έργο της μόνιµης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας - Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.
       
      Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυµβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για την σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος-Κερατσινίου-Πειραιά.
       
      Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ΄ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο.
       
      Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δηµιουργία κόµβου για τη σύνδεση µε την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αµπελακίων / Σαλαµίνας καθώς και µε το Ναύσταθµο, διατηρουµένης και της σύνδεσης της οδού Αµπελακίων / Σαλαµίνας µε τον Ναύσταθµο.
       
      Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση Βόρεια του οικισµού των Παλουκίων και δηµιουργία δεύτερου κόµβου εισόδου προς τον Ναύσταθµο. Θα δημιουργήσει στην περιοχή εντυπωσιακές υποδομές και επι της ουσίας θα δημιουργήσει μία συμπαγή ένωση με την Αττική με ότι αυτό συνεπάγεται.
       
      Προβληματισμός επικρατεί φυσικά για την τύχη των σημερινών φέρρυ που εκτός της μετακίνησης της οποίας προσφέρουν, απασχολούν και ενά μεγάλο αριθμό εργαζομένων που σε περίπτωση υλοποίησης του έργου αναμένεται να συρρικνωθεί σημαντικά.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/nea-megala-erga-se-parahorisi/item/33899-se-thesi-maxis-gia-ti-dimopratisi-tis-ypothalassias-salaminas
      Περισσότερα...

      5

    • jim21

      Αυτό το μηχάνημα ονομάζεται SLJ900/32 Segmental Bridge Launching Machine και θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο χτίζουμε σε δυσπρόσιτα σημεία.
       
       
      Με σχεδιασμό και παραγωγή από το Beijing Wowjoint Machinery Company, αυτό το μηχάνημα έχει σχεδιαστεί για να τοποθετεί τα κομμάτια μιας γέφυρας με πολύ πιο γρήγορα ρυθμό από όσο ήταν μέχρι τώρα δυνατόν.
       
      Μέσα σε λεπτά, το SLJ900/32 κατάφερε να χτίσει ένα ολόκληρο τμήμα μιας γέφυρας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για πολλούς λόγους πέρα από τον χρόνο που γλιτώνει, αφού προσφέρει πρόσβαση σε σημεία που μέχρι τώρα θεωρούνταν πολύ δύσκολο.
       

       
      Πηγή: http://trelovideo.gr/2016/03/06/afto-to-michanima-pou-chtizi-gefires-irthe-na-allaxi-ton-kosmo-vinteo/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Νέοι αυστηρότεροι κανόνες επιδιώκουν να ενισχύσουν τον ρόλο των ιδιωτών επενδυτών και να περιορίσουν τη συμμετοχή του Δημοσίου. Σοβαρότερες αλλαγές αναμένεται να προκαλέσει ο νέος κανόνας Eurostat για το πλαφόν ανώτερης ή κατώτερης απόδοσης.
      «Τορπίλη» Eurostat στα μεγάλα έργα - Η αλλαγή κανονισμού και το χρέος
       
      Σε ανατροπές του κυβερνητικού σχεδιασμού για τα νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, με πρώτο τον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που βγαίνει στον αέρα τον Μάιο, οδηγεί η αλλαγή των κανόνων της Eurostat σε σχέση με τον συνυπολογισμό των σχετικών κονδυλίων στο δημόσιο χρέος.
       
      Η ενημέρωση για τις αλλαγές αναμένεται να φτάσει, αν δεν έχει ήδη φτάσει, στην Αθήνα από τις Βρυξέλλες, όπου τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σε εξέλιξη η συζήτηση για ενιαία αντιμετώπιση των συμβάσεων παραχώρησης από τη Eurostat, καθώς σήμερα ισχύουν διαφορετικοί κανόνες σε αρκετά κράτη-μέλη.
       
      Μέχρι σήμερα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, η κρατική δαπάνη (και τα δάνεια που λαμβάνουν οι ιδιώτες ενίοτε με κρατική εγγύηση) για τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης και τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) δεν συνυπολογίζεται στο δημόσιο χρέος. Υπάρχουν, βέβαια, και χώρες όπως η Γαλλία όπου περιλαμβάνουν τις σχετικές δαπάνες στο δημόσιο χρέος, αλλά ταυτόχρονα το δημόσιο εγγυάται μέχρι και το 90% των δανείων που χορηγούν οι εμπορικές τράπεζες σε τέτοια έργα.
       
      Τώρα η Eurostat έρχεται να εφαρμόσει νέους, αυστηρότερους κανόνες, οι οποίοι στην ουσία επιδιώκουν να ενισχύσουν τον ρόλο των ιδιωτών επενδυτών και να περιορίσουν τη συμμετοχή του δημοσίου στις εταιρείες ειδικού σκοπού που διαχειρίζονται συμβάσεις παραχώρησης ή ΣΔΙΤ.
       
      Για παράδειγμα, στην περίπτωση του διαγωνισμού για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως το Δημόσιο θα διατηρήσει σημαντικό ποσοστό (από 45% έως 55%) της εταιρείας διαχείρισης, κατά το πρότυπο του "Ελευθέριος Βενιζέλος" στην Αθήνα.
       
      Ομως, με βάση τους νέους κανόνες της Eurostat για να μη συνυπολογιστεί στο δημόσιο χρέος η κρατική συμμετοχή και τα δάνεια για το έργο στο Καστέλι, το Δημόσιο πρέπει να μειώσει το ποσοστό του στην εταιρεία διαχείρισης σε επίπεδα κάτω του 33%.
       
      Μάλιστα, οι Κοινοτικοί έρχονται να επιβάλουν πρόσθετους κανόνες προς όφελος των ιδιωτών επενδυτών καθώς προβλέπεται πως το Δημόσιο όχι μόνο δεν θα μπορεί να αποκτήσει ποσοστό άνω του 33% (αν δεν θέλει να περιλαμβάνεται στο χρέος η δαπάνη για ένα έργο), αλλά θα αδυνατεί να επιβάλλει και ειδικά δικαιώματα για τον μέτοχο μειοψηφίας. Π.χ. δεν θα μπορεί το Δημόσιο να έχει δικαίωμα βέτο σε αποφάσεις της διοίκησης κ.λπ.
       
      Οι νέοι κανόνες έχουν ήδη οδηγήσει σε ανατροπή του σχεδιασμού της βρετανικής κυβέρνησης, η οποία προωθούσε σειρά έργων (και ΣΔΙΤ) με αυξημένη συμμετοχή του δημοσίου στις εταιρείες διαχείρισης.
       
      Ακόμα σοβαρότερες ανατροπές αναμένεται να προκαλέσει ο νέος κανόνας της Eurostat, με βάση τον οποίο το δημόσιο δεν θα μπορεί να επιβάλλει πλαφόν ανώτερης ή κατώτερης απόδοσης για τον ιδιώτη επενδυτή, όπως συμβαίνει σήμερα με σχεδόν όλα τα έργα παραχώρησης στην Ελλάδα.
       
      Προβλέπεται π.χ. πως αν η κοινοπραξία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό φτάσει ένα επίπεδο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων, τότε το έργο επιστρέφει στο Δημόσιο ανεξάρτητα από το αν έχει λήξει η περίοδος παραχώρησης. Με τους νέους κανόνες το Δημόσιο δεν θα μπορεί να επιβάλλει ανώτερο πλαφόν απόδοσης στον ιδιώτη επενδυτή. Ταυτόχρονα, όμως, ο ιδιώτης επενδυτής δεν θα έχει και "μαξιλάρι" κατώτερης απόδοσης. Δεν θα μπορεί, δηλαδή, να λάβει πρόσθετη κρατική επιδότηση, αν η απόδοση του έργου είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες.
       
      «Η βασική αρχή είναι πως ο ιδιώτης παίρνει ολόκληρα τα οφέλη, αν το έργο πάει καλύτερα από το αναμενόμενο, αλλά και ολόκληρο τον κίνδυνο, αν η επένδυση δεν πάει όσο θετικά υπολόγιζε στην αρχή», επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών που παρακολουθούν την ευρωπαϊκή συζήτηση για το θέμα.
       
      Οι ίδιοι εξηγούν πως οι νέοι κανόνες, ευτυχώς, δεν θα ισχύουν σε έργα για τα οποία έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις, καθώς θα υπήρχαν σοβαρά προβλήματα ακόμα και στη σύμβαση με τη Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
       
      Η συγκεκριμένη σύμβαση έχει τόσο ανώτερο πλαφόν απόδοσης για τον ιδιώτη επενδυτή, αλλά και «μαξιλάρι ασφαλείας», δηλαδή πρόσθετη επιχορήγηση από το δημόσιο, αν η απόδοση δεν φτάσει στο προσυμφωνημένο κατώτερο επίπεδο.
       
      Η εφαρμογή και του νέου κανόνα κατάργησης του πλαφόν απόδοσης ιδίων κεφαλαίων του επενδυτή έχει ήδη αποτυπωθεί στην ανατροπή του σχεδιασμού ενός μεγάλου οδικού έργου που προωθούσε η Σκωτία στην Aberdeen.
       
      Αρχικά είχε προχωρήσει με πλαφόν το οποίο τώρα καταργείται ενόψει των νέων κανονισμών, ώστε να μην επιβαρυνθεί το δημόσιο χρέος από το κόστος του έργου.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1404306/torpilh-eurostat-sta-megala-erga.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το easykenak.gr προσφέρει στα μέλη του Michanikos.gr μονάδες χρήσης για έκδοση ενεργειακών πιστοποιητικών.
       
      Κάθε εβδομάδα, και για 5 εβδομάδες, θα κληρώνονται από 2 τυχεροί που θα κερδίζουν από 3 μονάδες ο καθένας.
       
      Τι είναι το easykenak
       
      - είναι μια Διαδικτυακή Υπηρεσία υπολογισμού ενεργειακής απόδοσης κτιρίων και έκδοσης ενεργειακών πιστοποιητικών
      - είναι πιστοποιημένη από το ΥΠΕΚΑ και συμβατή με το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ.
       
      Το easykenak αριθμεί ήδη πάνω από 1.000 χρήστες οι οποίοι έχουν εκδώσει περισσότερα από 7.000 ενεργειακά πιστοποιητικά.
       
      Δείτε περισσότερα για το easykenak εδώ: https://www.easykenak.gr
       
      Δηλώστε συμμετοχή εδώ: http://www.michanikos.gr/raffles/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για μια δυναμική των ελληνικών επιχειρήσεων παρά την πίεση, μίλησε ο Γιώργος Σταθάκης, που εξήγγειλε από την Κρήτη την έναρξη υποβολής αιτήσεων για ΕΣΠΑ.
       
      Αυτή την εβδομάδα ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τις τέσσερις δράσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους νέους επιστήμονες του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 που έχει ανακοινώσει το υπουργείο Οικονομίας.
       
      Τις σχετικές πληροφορίες για το θέμα, οι ενδιαφερόμενοι, μπορούν να τις αναζητήσουν στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΣΠΑ.
       
      Το παραγωγικό κομμάτι δείχνει μια δυναμική
       
      Ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης και ο υφυπουργός Αλέξης Χαρίτσης, επισκέφτηκαν αυτό το Σαββατοκύριακο τους νομούς Χανίων και Ρεθύμνου. Το Σάββατο ήταν οι κεντρικοί ομιλητές σε ενημερωτική εκδήλωση για τα προγράμματα ΕΣΠΑ 2014-20, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων. Το απόγευμα της Κυριακής ακολούθησε αντίστοιχη εκδήλωση στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου.
       
      Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας, ο κ. Σταθάκης υπογράμμισε ότι «η ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης είναι κομβικό σημείο γιατί θα δημιουργήσει ένα πολύ σταθερότερο μακροοικονομικό περιβάλλον ικανό να δώσει τη μεγάλη ώθηση στην οικονομία». Επεσήμανε, δε, ότι «το παραγωγικό κομμάτι της οικονομίας, παρά το πιεστικό οικονομικό περιβάλλον, δείχνει μια δυναμική» η οποία, με τα κατάλληλα μέτρα, θα οδηγήσει στην ανάκαμψη της οικονομίας, το β' εξάμηνο του έτους. Στην κατεύθυνση αυτή κομβικό ρόλο έρχονται να παίξουν τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-20, στη φιλοσοφία και τους στόχους των οποίων αναφέρθηκε ο κ. Χαρίτσης, επισημαίνοντας ότι «ο σχεδιασμός τους έγινε ώστε οι πόροι που θα διατεθούν να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την ελληνική οικονομία».
       
      Έμφαση στην καινοτομία και την νεανική επιχειρηματικότητα
       
      Τα νέα προγράμματα χαρακτηρίζονται από το τρίπτυχο ανάπτυξη-εργασία-αλληλεγγύη, με ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτόμα, τη νεανική και την εξωστρεφή επιχειρηματικότητα, καθώς και την οικολογική διάσταση του όλου σχεδιασμού. Ένα πρώτο στίγμα έδωσαν οι τέσσερις δράσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους νέους επιστήμονες, για τις οποίες αυτή την εβδομάδα ξεκινά η υποβολή αιτήσεων.
       
      Στον πυρήνα της φιλοσοφίας των νέων προγραμμάτων βρίσκεται η υποστήριξη δραστηριοτήτων υψηλής προστιθέμενης αξίας και νέων καινοτομικών παραγωγικών συστημάτων, όχι αποσπασματικά και μεμονωμένα αλλά ως κρίκους μιας παραγωγικής αλυσίδας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλάδος της αγροδιατροφής, όπου η οικονομία παρουσιάζει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα και ζητούμενο είναι να αναπτυχθούν όλες οι δυνατές συνέργειες από τον παραγωγό μέχρι τον τελικό καταναλωτή. Ειδική μέριμνα, βέβαια, αποδίδεται στον κλάδο του Τουρισμού, τόσο μέσω της στήριξης επιχειρήσεων, όσο και με την ανάπτυξη υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό έγινε ειδική αναφορά στα έργα που αφορούν τους δύο νομούς.
       
      "Αναφορά έγινε και στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2007-13, οι οποίες επέτρεψαν στη χώρα να επιτύχει το υψηλότερο ποσοστό απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων μεταξύ των 28 κρατών-μελών. Εξέλιξη για την οποία πρόσφατα συνεχάρη την κυβέρνηση η αρμόδια Επίτροπος, Κορίνα Κρέτσου" όπως αναφέρει η ανακοίνωση.
       
      Τέλος, οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης δεσμεύτηκαν ότι θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τους συναρμόδιους φορείς και κυρίως την κοινωνία των πολιτών, ώστε να σχεδιάζουν προγραμματίζουν και εκτελούν τις δράσεις που είναι απαραίτητες για την πολύπλευρη ανάπτυξη του τόπου. Άλλωστε κεντρική θέση στο σχεδιασμό των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ έχει η διαβούλευση με την κοινωνία, όπως ήδη συνέβη με την διαδικασία των προδημοσιεύσεων, που προηγήθηκε της δημοσιοποίησης των προσκλήσεων για τις νέες δράσεις του ΕΣΠΑ και απέφερε ουσιαστικά αποτελέσματα.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/espa-ksekina-h-ypovolh-aithsewn-gia-mikromesaies-epixeirhseis-kai-neoys-episthmones.3942616.html
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ένα βήμα μπρος για τα σιδηροδρομικά αλλά και τα οδικά έργα που εκτελούνται στην Κορίνθου-Πατρών είχαμε προχθές Τετάρτη 02-03-2016, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ καθαίρεσε την άνω διάβαση της Επαρχιακής Οδού Ξυλοκάστρου – Καρυωτίκων, στην περιοχή του Νεκροταφείου Ξυλοκάστρου.
       
      Πρόκειται για οδική γέφυρα που περνά πάνω από την Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών και στη θέση της θα ολοκληρωθεί η κατασκευή άλλης γέφυρας μεγαλυτέρων διαστάσεων, ώστε να χωράει κάτω από αυτή και ο αυτοκινητόδρομος και οι σιδηροδρομικές γραμμές.
       
      Η εν λόγω γέφυρα αποτελούσε επί σειρά ετών εμπόδιο στην ανάπτυξη του αυτοκινητοδρόμου και της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (Σ.Γ.Υ.Τ.) στη θέση αυτή. Αποτελεί τμήμα του έργου «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο –Ροδοδάφνη» συνολικού μήκους 71,5 χιλιομέτρων, με το οποίο ολοκληρώνεται η κατασκευή της Σ.Γ.Υ.Τ μέχρι την Ροδοδάφνη και αναμένεται να λειτουργήσει με σύγχρονη ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση μέχρι το 2018.
       
      Ουσιαστικά πρόκειται για μία τις εμπλοκές που υπήρχαν μεταξύ Σιδηρόδρομου και αυτοκινητόδρομου και μάλιστα η συγκεκριμένη βρίσκεται σε ένα στρατηγικό σημείο του δρόμου και βοηθά στην ολοκλήρωση των έργων της Ολυμπίας Οδού.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/33879-ergose-kathairethike-i-palia-gefyra-ksylokastrou
      Περισσότερα...

      0

    • myri

      ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
      Το τμήμα Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ διοργανώνει και σας καλεί σε Workshop με θέμα:
      «Διαδρομές της αρχιτεκτονικής, από τις απαρχές της εμφάνισης του μοντερνισμού μέχρι σήμερα, στην Αττική»
       
      Το Workshop απευθύνεται σε νέους κυρίως συναδέλφους, διπλωματούχους αρχιτέκτονες και φοιτητές της αρχιτεκτονικής.
       
      Στο Workshop θα διερευνηθούν οι διαδρομές (με τη μεταφορική έννοια της λέξης) της σύγχρονης αρχιτεκτονικής μέσα από τις συμπληγάδες των παραμέτρων (κοινωνικών, ιστορικών, τεχνολογικών, πολεοδομικών, θεσμικών, οικονομικών, την επίδραση των διεθνών αρχιτεκτονικών ρευμάτων κλπ) που καθορίζουν και επηρεάζουν το αρχιτεκτονικό γίγνεσθαι σε όλες του τις εκφάνσεις, από την εισαγωγή του οπλισμένου σκυροδέματος στην κατασκευή.
       
      Το Workshop θα γίνει σε δύο φάσεις, η πρώτη θα ξεκινήσει στις 18 Μαρτίου 2016 και θα διαρκέσει περίπου τέσσερις (4) εβδομάδες, η δεύτερη θα αρχίσει στις 18 Απριλίου και θα διαρκέσει μέχρι 27 Μαΐου.
       
      Η εναρκτήρια υποστηρικτική διημερίδα θα λάβει χώρα στην ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΕΕ, Νίκης 4, Σύνταγμα, 1ος όροφος την Παρασκευή 18 Μαρτίου2016 και την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016 (10:00 – 21:00). Συνημμένα λαμβάνετε το πρόγραμμα των εισηγήσεων.
       
       
      Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθούν σχετικές βεβαιώσεις.
       
      Η συμμετοχή είναι δωρεάν.
       
      Αιτήσεις συμμετοχής μπορούν να γίνουν μέχρι την Πέμπτη 17 Μαρτίου.
       
      Πληροφορίες εδώ:
      http://www.sadas-pea.gr/workshop-diadromes-tis-architektonikis-apo-tis-aparches-tis-emfanisis-tou-monternismou-mechri-simera-stin-attiki/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μέγιστη περίοδος ωρίμανσης και υλοποίηση του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το 2022 είναι ο στόχος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρη.
       
       
      Σε δηλώσεις του ο Γιάννης Μπουτάρης, αναφέρθηκε στο σύμφωνο συνεργασίας φορέων, που έχει υπογραφεί από τον Ιούνιο του 2014, εκτιμώντας ότι ένα τόσο μεγάλο έργο, όπως ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος, απαιτεί μητροπολιτική αντιμετώπιση για να προχωρήσει.
       
      «Το έργο έχει κάνει τα πρώτα του βήματα και αν εξελιχτεί όπως πρέπει, θα εξυπηρετήσει πολύ τους κατοίκους των δυτικών περιοχών και θα εξελιχθεί σε μια πολύ ουσιαστική γραμμή» σημείωσε.
       
      Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. Αθανάσιος Βούρδας, αναγνώρισε ως θετικό το γεγονός ότι από το 2014 μέχρι σήμερα το έργο έχει ενταχθεί στο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφοράς και στο πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ, με το ποσό των €10 εκατ.
       
      «Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να συζητάμε σήμερα πως θα προχωρήσουμε στην ωρίμανση και την υλοποίησή του εντός της προγραμματικής περιόδου στο πλαίσιο του τρέχοντος ΕΣΠΑ. Σαφώς, πρέπει πρώτα να διασφαλιστεί μέσω μελέτης η βιωσιμότητα του έργου και οι προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, αλλά ο στόχος μας, αν και είναι παρακινδυνευμένο να δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, είναι μια μέγιστη περίοδος ωρίμανσης και υλοποίησης του έργου, μέχρι το 2022» κατέληξε.
       
      Το επόμενο βήμα θα είναι η σύνταξη του Τεχνικού Δελτίου εντός του επόμενου δεκαπενθήμερου για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020 με στόχο τη χρηματοδότηση της εκπόνησης των τελικών μελετών, καθώς και η διεξαγωγή τεχνικής σύσκεψης για το συντονισμό των δήμων της δυτικής Θεσσαλονίκης και την ενσωμάτωση των προτάσεών τους στο σχεδιασμό, με ευθύνη και πρωτοβουλία της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Α.Ε.
       
      Σημειώνεται ότι στη σχετική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν οι δήμαρχοι Δέλτα Ευθύμιος Φωτόπουλος, Νεάπολης - Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, η πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Α.Ε. Λίνα Λιάκου, οι διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΟΣΕ της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ και υπηρεσιακοί παράγοντες.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Proastiakos_sidirodromos_sti_Thesniki_eos_to_2022/#.Vt1oQ_mLS70
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η αντίστροφη μέτρηση για τους πρώτους πλειστηριασμούς ακινήτων έχει ξεκινήσει και μέσα στον επόμενο μήνα πρόκειται να βγουν στο "σφυρί" περίπου 10.000 ακίνητα!
       
      Στο στόχαστρο μπαίνουν οι κακοπληρωτές. Μετά από τη χαρτογράφηση των δανείων σε όλες τις τράπεζες, υπολογίζεται ότι 300.000 με 330.000 είναι στο "κόκκινο". Από αυτά, 60.000 αφορούν σε φυσικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις που... έχουν αλλά δεν πληρώνουν. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί σε όσους χειρίζονται τους φακέλους, είναι να δίνουν προτεραιότητα στα ακίνητα αξίας άνω των 350.000 ευρώ, σε όσους έχουν πολλά ακίνητα, καθώς και σε ακίνητα με δυνατότητα μεταπώλησης, δηλαδή υψηλής εμπορευσιμότητας.
       
      Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι τα πρώτα δάνεια που είναι συνδεδεμένα με ακίνητα και θα πωληθούν σε funds είναι αυτά που σχετίζονται με πολυτελή εξοχικά. Πρόκειται για κακοπληρωτές που διαθέτουν περιουσία πέραν την πρώτης κατοικίας. Αυτά τα δάνεια είτε δεν πληρώνονται καθόλου είτε εξυπηρετούνται οριακά (δηλαδή είναι μεν «πράσινα» αλλά είναι «κόκκινοι» οι δανειολήπτες) και θεωρούνται ελκυστικά για τα ξένα funds.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Chtupane_ta_prota_sfurakia_gia_10000_akinita/#.Vt1nYfmLS71
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Οι δυνατότητες χρηματοδότησης ενεργειακών υποδομών από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD) συζητήθηκαν σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης με αντιπροσωπεία υψηλόβαθμων στελεχών της τράπεζας.
       
      Στη συνάντηση, ο υπουργός αναφέρθηκε στα υπό εξέλιξη έργα και τους στόχους του υπουργείου για την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας, τη μείωση των τιμών προς όφελος νοικοκυριών και επιχειρήσεων και την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας.
       
      Αναφέρθηκε ειδικότερα στον αγωγό φυσικού αερίου TAP, στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, στην προοπτική κατασκευής πλωτού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη, στην αναβάθμιση του τερματικού σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, στις διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας, αλλά και στο σχέδιο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδας.
       
      Επίσης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου, τονίζοντας ότι τόσο οι δυνατότητες, όσο και οι ανάγκες γι' αυτή την επέκταση είναι τεράστιες.
      Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της τράπεζας περιέγραψαν τις βασικές προτεραιότητές της αναφορικά με τον ενεργειακό τομέα στην Ελλάδα για την περίοδο 2016-2020, με έμφαση το φυσικό αέριο, τις ενεργειακές διασυνδέσεις και τους υδρογονάνθρακες.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Dunatotita_chrimatodotisis_energeiakon_upodomon_apo_tin_EBRD/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πληθώρα μεγάλων και ποιοτικών ακινήτων, αξίας πολλών εκατομμυρίων έκαστο, μπορεί να βρουν στην ελληνική αγορά οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές αυτήν την περίοδο. Μια αναζήτηση μεταξύ των μεγάλων μεσιτικών γραφείων της χώρας αποδεικνύει του λόγου του αληθές, καθώς η λίστα που προκύπτει περιλαμβάνει ακίνητα κάθε είδους, από αυτόνομα κτίρια εισοδήματος (π.χ. κτίρια γραφείων) μέχρι υπερπολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία και βιομηχανικές μονάδες.
       
      Σύμφωνα με στοιχεία από το μεσιτικό γραφείο Πλουμής-Σωτηρόπουλος, στην αγορά κατοικίας, παρότι δεν προσφέρονται τα χαρτοφυλάκια ακινήτων που θα προσείλκυαν επενδυτές διεθνούς βεληνεκούς, μπορεί κανείς να εντοπίσει ορισμένα ακίνητα «τρόπαια», από εκείνα που συχνά αναζητούν εύποροι ιδιώτες. Για παράδειγμα, στην περιοχή πέριξ του Προεδρικού Μεγάρου, η οποία είναι και η ακριβότερη της χώρας, πωλείται αυτήν την περίοδο πολυτελής νεοκλασική βίλα αντί ποσού 32 εκατ. ευρώ. Το ακίνητο των 1.041 τ.μ. είναι πλήρως ανακαινισμένο και διαθέτει και κήπο 554 τ.μ. Ενα από τα ακριβότερα ακίνητα που πωλούνται όμως στην Ελλάδα σήμερα είναι στην περιοχή Γκάζι. Πρόκειται για πολυτελές κτίσμα επιφάνειας 31.650 τ.μ. (επί οικοπέδου 3,86 στρεμμάτων), με τη ζητούμενη τιμή του να αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.
       
      Αντίστοιχα, στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας θα βρει κανείς πολλές αγγελίες, με μία από τις ακριβότερες να αφορά ξενοδοχείο στο Κουκάκι, στους πρόποδες της Ακρόπολης, το οποίο πωλείται αντί ποσού 25 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ακίνητο 7.500 τ.μ. που διαθέτει 106 δωμάτια. Την ίδια ώρα, στο Κεφαλάρι πωλείται νεοκλασικό κτίριο γραφείων επιφάνειας 6.214 τ.μ. (με οικόπεδο 3 στρεμμάτων) αντί 35 εκατ. ευρώ.
      Διαθέσιμα προς πώληση είναι και δεκάδες βιομηχανικά κτίρια. Για παράδειγμα, στην περιοχή της Μεταμόρφωσης, στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, πωλείται μονάδα 6.700 τ.μ. σε οικόπεδο 30 στρεμμάτων αντί ποσού 14 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στην οδό Πειραιώς, πλησίον της Λαχαναγοράς, πωλείται βιομηχανικό ακίνητο 6.364 τ.μ. με οικόπεδο 4,45 στρεμμάτων, με τη ζητούμενη τιμή να ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ, ενώ στην Πέτρου Ράλλη πωλείται κτίριο αποθηκών και γραφείων επιφάνειας 7.000 τ.μ., επί οικοπέδου 15 στρεμμάτων, για 10 εκατ. ευρώ.
       
      Στο κομμάτι των ξενοδοχείων, η αρχή θα γίνει από την Alpha Bank, η οποία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία πώλησης του The Hilton Athens. Βάσει των όρων που έχουν τεθεί, έως τις 11 Μαρτίου θα πρέπει να έχει γίνει η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για την αγορά του 100% του ξενοδοχείου. Στόχος της τράπεζας είναι να ενισχύσει την κεφαλαιακή της βάση μέσω της πώλησης του ξενοδοχείου, προσδοκώντας στην είσπραξη ενός τιμήματος αρκετά υψηλότερου των 100 - 150 εκατ. ευρώ, ποντάροντας, μεταξύ άλλων, και στη σταδιακή βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων του ξενοδοχείου τα τελευταία χρόνια, ως αποτέλεσμα της ανόδου του τουριστικού ρεύματος στην Αθήνα. Από την πορεία της εν λόγω πώλησης θα εξαρτηθεί εν μέρει και η διάθεση ανάλογων ακινήτων στο μέλλον, καθώς πολλοί θεωρούν ότι η συγκεκριμένη απόπειρα έχει πιλοτικό χαρακτήρα και για το σύνολο της αγοράς.
       
      Αυτό που επισημαίνουν πάντως στελέχη του κλάδου είναι ότι όσο η οικονομία σταθεροποιείται και οι συνθήκες βελτιώνονται τόσο θα αυξάνεται η διαθεσιμότητα μεγάλων ακινήτων προς πώληση. Ορόσημο θεωρείται το κλείσιμο της αξιολόγησης, η οποία θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών, οι οποίοι επί του παρόντος περιορίζονται στο να εξετάζουν, σε θεωρητικό επίπεδο, διάφορες περιπτώσεις ακινήτων. Οπως τονίζουν φορείς της αγοράς ακινήτων, η σταθεροποίηση της οικονομίας και το κλείσιμο της αξιολόγησης θα επιτρέψουν στους κατόχους ακινήτων να εξασφαλίσουν καλύτερο τίμημα.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/852124/article/oikonomia/real-estate/panakriva-akinhta-anazhtoyn-endiaferomenoys-ependytes
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.