Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Tι προβλέπει η συμφωνία της «νέας επανεκκίνησης» με το top 3 του κλάδου, δια χειρός, -και-, Tρόικας
       
      Θέμα ημερών θεωρείται η οριστικοποίηση του deal κυβέρνησης-μεγαλοεργολάβων για την ολοκλήρωση των 5 κεντρικών οδικών αξόνων.
       
      H συμφωνία, την οποία με επανειλημμένα ρεπορτάζ έχει προαναγγείλει η Deal, βρίσκεται στην τελική ευθεία και περιγράφεται ως «νέα επανεκκίνηση», καθώς θα καθορίζονται όλοι οι παράγοντες που θα διασφαλίσουν ότι τα έργα θα είναι έτοιμα μέχρι το Mάρτη του 2017, δηλαδή σε έναν χρόνο από σήμερα, οπότε και λήγει το deadline των Bρυξελλών για τους κοινοτικούς πόρους.
       
      Προς αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα, πιέζει και η Tρόικα, που, επιταχύνοντας τις εξελίξεις, ζητεί δεσμεύσεις της κυβέρνησης και των κατασκευαστών ότι, αυτή τη φορά, θα τηρηθεί απαρέγκλιτα η προθεσμία, αλλά και οι τράπεζες που θέλουν πρόσθετες εγγυήσεις προκειμένου να παραμείνουν στα χρηματοδοτικά σχήματα.
       
      Tο MoU, όπως χαρακτηρίζεται, θα προβλέπει την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων από το Δημόσιο ώστε να υπάρχει ομαλή ροή χρηματοδότησης, νέες αποζημιώσεις και άλλο τρόπο καθορισμού τους, «πριμ επιτάχυνσης», καθώς και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης (και παρακολούθησης) αφενός, αλλά και ταχύτατη αντιμετώπιση των «εστιών» καθυστέρησης, με ευθύνη του κράτους, αφετέρου, όπως απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά κωλύματα, εμπλοκές μεταξύ δημόσιων φορέων.
       
      Oι συζητήσεις με το υπουργείο Yποδομών έχουν ξεκινήσει εδώ και τρεις μήνες και παρά τις διαφορές, οι δύο πλευρές ετοιμάζονται να δώσουν τα χέρια.
       
      Έτσι, -και αυτή είναι η ουσία-, το new deal αναμένεται να φέρει περί το 1 δισ. στα ταμεία των εργολάβων και παραχωρησιούχων.
       
      Oι ίδιοι διεκδικούν τα έσοδα των διοδίων για τους 15 μήνες καθυστέρησης, από φέτος τον Iανουάριο, που κατά τη συμφωνία του 2013, θα παραδίδονταν οι δρόμοι, μέχρι το Mάρτη 2017 που τελικά θα ολοκληρωθούν.
       
      Eπίσης, ήθελαν «πριμ επιτάχυνσης» για το σύνολο των εργασιών, το οποίο, κατόπιν σκληρών διαπραγματεύσεων, θα περιοριστεί μόνο στους 3 άξονες (εξαιρούνται ο Mορέας και ο Aυτοκινητόδρομος Aιγαίου) και στα κρίσιμα τμήματα που έχουν μείνει πίσω.
       
      H «KANOYΛA»
       
      H «κάνουλα» που άνοιξε από τα τέλη του καλοκαιριού(λόγω των δανείου της ETEπ και της καταβολής 100% της κοινοτικής χρηματοδότησης για έργα EΣΠA) θα συνεχίσει να «ρέει» καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.
       
      Mέχρι τώρα οι τρεις μεγαλύτεροι όμιλοι (Mπόμπολας, Περιστέρης, Iωάννου) έχουν λάβει περί τα 250 εκατ. και τους επόμενους μήνες θα πάρουν κατ αρχήν 544 εκατ. (488 εκατ. της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου και 57 εκατ. αποζημιώσεις ως «ουρές» της επανεκκίνησης του 2013), ενώ σε άλλα τόσα περίπου υπολογίζονται οι πρόσθετες αποζημιώσεις και τα «πριμ».
       
      H συμφωνία θα αφορά τους 4 από τους 5 δρόμους, και συγκεκριμένα τις συμβάσεις Iονίας Oδού (επικεφαλής Tέρνα), Mαλιακός-Kλειδί (επικεφαλής Hochtief με συμμετοχή Vinci, Eλλάκτωρ και J&P Άβαξ), E65 (επικεφαλής Γεκ Tέρνα) και Oλυμπίας Oδού (επικεφαλής Vinci, με συμμετοχή Hochtief, Eλλάκτωρ, Γεκ Tέρνα και J&P Άβαξ). H χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στους 4 άξονες θα φτάσει τα 3,076 δισ. ευρώ.
       
      Στην Oλυμπία 858 εκατ. (αρχική 608 εκατ. και πρόσθετη 250 εκατ.), στον Aυτοκινητόδρομο Aιγαίου 864 εκατ. (αρχική 463 εκατ. και πρόσθετη 401 εκατ.), στον E-65, 715 εκατ. (αρχική 500 εκατ. και πρόσθετη 279 εκατ.) και στη Nέα Oδό, 639 εκατ. (αρχική 360 εκατ. και πρόσθετη 215 εκατ.).
       
      Για τον Mορέα (Eλλάκτωρ, J&P Άβαξ, Iντρακόμ), εγκρίθηκε ήδη η τροποποιημένη σύμβαση από τη Bουλή, όπου οι αποζημιώσεις περιορίστηκαν από 182 εκατ. σε 79,5 εκατ., αλλά παραμένει η πρόβλεψη πρόσθετης μελλοντικής συμβολής έως και 330 εκατ. λόγω χαμηλότερου κυκλοφοριακού όγκου.
       
      Mε βάση αυτήν, τέλος Aπριλίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη μήκους 47χλμ., να κατασκευαστεί ο περιφερειακός Kαλαμάτας και εντός 18 μηνών από την ολοκλήρωση να μπει αναλογικό υβριδικό σύστημα διοδίων (με δαπάνη του παραχωρησιούχου).
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/165537-New-Deal-1-%CE%B4%CE%B9%CF%83-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CF%82#.Vro5hPmLTDc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε νέα χαμηλά 26 και πλέον ετών, και συγκεκριμένα, στα επίπεδα του Δεκεμβρίου του 1989, επέστρεψε ο Γενικός Δείκτης Τιμών, εν μέσω αβεβαιότητας γύρω από την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος προσαρμογής και εν μέσω έντονων κοινωνικών αντιδράσεων για το ασφαλιστικό και το φορολογικό, ενώ την αγορά επηρεάζουν και τα σενάρια για πολιτικές εξελίξεις.
       
      Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει τρίτο πρόγραμμα χρηματοδότησης και ανακεφαλαιοποιημένες τις τράπεζες, για τρίτη φορά το ελληνικό χρηματιστήριο δεν παίζει το σενάριο της ανάκαμψης.
       
      Την ίδια ώρα, το δυσμενές διεθνές περιβάλλον και η πτώση των διεθνών αγορών επιβαρύνει και το κλίμα στη χρηματιστηριακή αγορά, με τις ευρωπαϊκές αγορές να κινούνται σε χαμηλά 16 μηνών.
      Η αγορά διέσπασε καθοδικά την ισχυρή στήριξη των 470 μονάδων, επίπεδα στα οποία είχε υποχωρήσει στο διάστημα μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων της 6ης Μαΐου και της 17ης Ιουνίου του 2012, όταν υπήρχε το σενάριο του Grexit.
       
      Ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης από τις αρχές του 2016 σημειώνει πτώση κατά 26,47%, σχεδόν διπλάσια από τον πανευρωπαϊκό δείκτη Stoxx 600. Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης FTSE-25, o τραπεζικός δείκτης και οι τραπεζικές μετοχές βρέθηκαν σε νέα ιστορικά χαμηλά.
       
      Στις τραπεζικές μετοχές παρατηρείται «ξεπούλημα», με τους επενδυτές να προτιμούν να ρευστοποιούν με ζημία λίγο διάστημα μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ο τραπεζικός δείκτης από τις αρχές του έτους καταγράφει διπλάσιες απώλειες από αυτές του Γενικού Δείκτη, υποχωρώντας σε ποσοστό 59,37%.
       
      Η μετοχή της Εθνικής από τις αρχές του έτους καταγράφει πτώση 58,02%, της Alpha Bank υποχωρεί κατά 55,02%, της Πειραιώς κατά 64,39% και της Eurobank σημειώνει πτώση 62,69%. Η κεφαλαιοποίηση των τεσσάρων τραπεζικών μετοχών έχει καταρρεύσει και έχει υποχωρήσει κάτω από τα 5 δισ. ευρώ, έχοντας μειωθεί κατά 6,7 δισ. ευρώ από τις αρχές του 2016.
       
      Την ίδια ώρα, οι ευρωπαϊκές τράπεζες, σύμφωνα με τους αναλυτές, βρίσκονται ένα βήμα πριν την καταιγίδα και τα μειωμένα κέρδη τους και τα αρνητικά επιτόκια ωθούν τους επενδυτές να πουλήσουν τις ευρωπαϊκές τραπεζικές μετοχές.
       
      Από τις υπόλοιπες μετοχές του δείκτης της υψηλής κεφαλαιοποίησης FTSE-25, εκτός των τραπεζικών, τις μεγαλύτερες απώλειες από τις αρχές του 2016 καταγράφουν η Viohalco (-29,38%), η ΕΧΑΕ (-28,87%), η ΔΕΗ (-27,84%), ο ΟΠΑΠ (-27,16%), ο ΟΛΠ (-22,55%) και η Folli Follie (-21,97%).
      Μεγαλύτερη αντίσταση στην πτώση παρουσιάζουν η Aegean Airlines (-0,59%), η Grivalia Properties (-3,53%), η Jumbo(-3,61%), η ΜΕΤΚΑ (-7,38%) και η Τιτάν (-9,88%).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Se_epipeda_tou_Dekembriou_tou_1989_to_ChA/#.Vrom-PmLTDc
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Το Βερολίνο είναι η δημοφιλέστερη πόλη σε ό,τι αφορά τις επενδυτικές προοπτικές στον τομέα των ακινήτων των 2016, σύμφωνα με την έκθεση «Emerging Trends in Real Estate Europe 2016: Beyond the Capital», που δημοσιεύουν από κοινού το Urban Land Institute (ULI) και η PwC.
      Σύμφωνα με την έκθεση, οι ραγδαία μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και οι παράγοντες που προκαλούν αναστάτωση στην αγορά, όπως η τεχνολογία, τα δημογραφικά δεδομένα, η κοινωνική αλλαγή και η ραγδαία αστικοποίηση, διεισδύουν στη αλυσίδα αξίας του ευρωπαϊκού κλάδου ακινήτων.
       
      Οι επενδυτές εστιάζουν πλέον την προσοχή τους σε πόλεις και στοιχεία ενεργητικού αντί σε χώρες. Η τάση είναι εμφανής και στην αύξηση του ενδιαφέροντος των επενδυτών για εναλλακτικούς, επιχειρησιακούς τομείς που έχουν επωφεληθεί από τη ραγδαία αστικοποίηση και τις δημογραφικές αλλαγές, όπως η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τα ξενοδοχεία, η στέγαση φοιτητών και τα κέντρα δεδομένων.
       
      Στην πρώτη θέση των πέντε δημοφιλέστερων πόλεων σε ό,τι αφορά τις επενδυτικές προοπτικές το 2016 είναι το Βερολίνο, ενώ ακολουθούν το Αμβούργο, το Δουβλίνο, η Μαδρίτη και η Κοπεγχάγη. Πολλοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα αναμένουν ότι η γερμανική πρωτεύουσα θα διατηρήσει τη δυναμική αυτή και μετά το 2016, λόγω του νεαρού πληθυσμού και της αυξανόμενης φήμης της ως τεχνολογικού και πολιτιστικού κέντρου, καθώς και της διαθέσιμης γης για σκοπούς ανάπτυξης.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το Λονδίνο μένει εκτός της πρώτης δεκάδας, αντικατοπτρίζοντας το γεγονός ότι οι επενδυτές διακρίνουν βραχυπρόθεσμα καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης σε περιφερειακές πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρώπης. Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, η βρετανική πρωτεύουσα παραμένει η πρώτη επιλογή στην Ευρώπη για πολλούς επενδυτές που επικεντρώνονται στη συντήρηση πλούτου με ρευστότητα και στο μέγεθος της αγοράς, μαζί με μια σχετικά εύρωστη οικονομική απόδοση.
       
      Οι πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές για επενδύσεις στον κλάδο των ακινήτων το 2016 αναλυτικά:
       
      Βερολίνο Διατηρώντας την πρώτη θέση της περσινής κατάταξης, η γερμανική πρωτεύουσα βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα τόσο για επενδύσεις όσο και για προοπτικές ανάπτυξης το 2016. Η εισροή της δημιουργικής βιομηχανίας και της τεχνολογίας έχει οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου κατάληψη γραφειακών χώρων. ’λλοι παράγοντες που συμβάλλουν στην πρόοδο της πόλης είναι το νεαρό σε ηλικία ανθρώπινο δυναμικό, με κύρια στοιχεία τον διεθνή χαρακτήρα και την ποικιλομορφία, καθώς και το χαμηλότερο κόστος ζωής. Η φήμη του Βερολίνου ως πολιτιστικού κέντρου και δημοφιλούς προορισμού έχει ενισχύσει παράλληλα τις προοπτικές στους τομείς της στέγασης και των λιανικών επιχειρήσεων.
       
      Αμβούργο Το Αμβούργο, που βρίσκεται σήμερα στη δεύτερη θέση παραμερίζοντας το Δουβλίνο, έχει αποδείξει ότι πρόκειται για μια δυναμική πόλη που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μελλοντικών κατοίκων της. Η πόλη έχει να επιδείξει μια διαφοροποιημένη βάση καταναλωτών, ενώ η ζήτηση για γραφειακούς χώρους πηγάζει από τους κλάδους των μέσων ενημέρωσης, των επιχειρηματικών υπηρεσιών και του εμπορίου, περιλαμβανομένου και σημαντικού αριθμού μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
       
      Δουβλίνο Ενώ το Δουβλίνο εξακολουθεί να προσελκύει σημαντικά κεφάλαια, οι συμμετέχοντες στην έρευνα συγκλίνουν στην άποψη ότι η ιρλανδική πρωτεύουσα έχει ήδη φτάσει στο απόγειο των δυνατοτήτων της σε ό,τι αφορά τις ευκαιριακές αποδόσεις. Όσοι έχουν ήδη επενδύσει στην πόλη ή θα επιλέξουν να επενδύσουν στο εγγύς μέλλον ενδέχεται να εξασφαλίσουν και τις καλύτερες συνολικές αποδόσεις. Προβλέπεται αύξηση των ενοικίων γραφειακών χώρων, ωστόσο η αυξημένη ζήτηση για γραφειακά συγκροτήματα δεν αναμένεται να ικανοποιηθεί για πολλά χρόνια ακόμη.
       
      Μαδρίτη Η βελτίωση της ισπανικής οικονομίας έχει ως αποτέλεσμα την εισροή στη Μαδρίτη τόσο θεσμικών όσο και ευκαιριακών επενδυτών. Κατά την περίοδο των τεσσάρων τριμήνων που έληξαν το τρίτο τρίμηνο του 2015, η Μαδρίτη ήταν η πέμπτη πιο δραστήρια αγορά ακινήτων στην Ευρώπη. Ωστόσο, η αύξηση των τιμών σε συνδυασμό με μια μείωση των αποδόσεων των γραφειακών χώρων σε δημοφιλείς τοποθεσίες κατά 4% ενδέχεται να αποθαρρύνουν τους επενδυτές το 2016.
       
      Κοπεγχάγη Η άλλοτε προβληματική αγορά της Κοπεγχάγης παρουσιάζει σήμερα αξιοσημείωτες ευκαιρίες για επενδύσεις. Η ανάπτυξη του κλάδου της βιοτεχνολογίας έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον ισχυρού πνευματικού κεφαλαίου. Το ποσοστό άδειων γραφειακών χώρων έχει περιοριστεί, εν μέρει λόγω της έντονης δραστηριότητας στον τομέα της μετατροπής γραφειακών χώρων σε οικιστικά συγκροτήματα. Κι ενώ οι αποδόσεις έχουν μειωθεί, πολλοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα εξακολουθούν να θεωρούν τη Δανία ως μια ελκυστική αγορά για γραφειακούς χώρους, λιανικές επιχειρήσεις και οικιστικά συγκροτήματα.
       
      Πηγή: http://www.ant1iwo.com/news/oikonomia/article/230381/to-verolino-i-dimofilesteri-poli-gia-ependuseis-se-akinita/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα συγκοινωνούντα δοχεία μεταξύ των εν ενεργεία ή συνταξιούχων δημοσίων υπαλλήλων, των μελετητών και των κατασκευαστών θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει το υπουργείο Υποδομών με νομοθετική ρύθμιση που θα έρθει σύντομα στη Βουλή.
       
      Σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου για Μητρώα Συντελεστών Τεχνικών Εργων που φέρνει στο φως «Το Βήμα της Κυριακής», επιχειρείται τακτοποίηση στα μητρώα των μελετητών και των κατασκευαστών έπειτα από δεκαετίες καθυστερήσεων, ενώ προβλέπονται θεσμικά αντίμετρα στη σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ υπαλλήλων, κατασκευαστών και μελετητών.
       
      Η νομοθετική πρωτοβουλία περιλαμβάνει τέσσερα μητρώα: δύο για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν μελετητική ή κατασκευαστική δραστηριότητα τα οποία θα διαχειρίζεται το Τεχνικό Επιμελητήριο και δύο για τα νομικά πρόσωπα (μελετητικά γραφεία και εργοληπτικές εταιρείες) που θα τελούν υπό τη διαχείριση της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
       
      Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, στη ΓΓ Υποδομών τηρείται μητρώο συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων που περιλαμβάνει μητρώα τόσο φυσικών όσο και νομικών προσώπων. Το μητρώο των φυσικών προσώπων αποτελείται από τα μητρώα εμπειρίας μελετητών, κατασκευαστών και τεχνικών και λοιπών τεχνικών δραστηριοτήτων.
       
      Το υπουργείο Υποδομών αναθέτει τη διαχείριση και λειτουργία του συγκεκριμένου μητρώου, στο οποίο εγγράφονται όλα τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν τεχνική επαγγελματική δραστηριότητα, στο ΤΕΕ.
       
      Η «γεωγραφία» των μητρώων
      Το μητρώο των επιχειρήσεων τεχνικών έργων, το οποίο θα διαχειρίζεται το υπουργείο Υποδομών και στο οποίο εγγράφονται όλες οι τεχνικές εταιρείες, αποτελείται από τα μητρώα των μελετητικών, των εργοληπτικών, των επιχειρήσεων συμβούλων και των εταιρειών λοιπών τεχνικών δραστηριοτήτων.
       
      Στο μητρώο μελετητών μεταξύ άλλων δεν θα μπορούν να εγγραφούν όσοι έχουν καταδικαστεί για σοβαρά αδικήματα ή «έχουν αποδεδειγμένα διαπράξει σοβαρό επαγγελματικό παράπτωμα που διαπιστώθηκε με οποιονδήποτε τρόπο από τις αναθέτουσες αρχές», οι κατασκευαστές και οι πανεπιστημιακοί. Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι ΔΕΚΟ εγγράφονται στο μητρώο όπως οι ιδιώτες μηχανικοί και μάλιστα η εγγραφή τους αποτελεί και προϋπόθεση τόσο για την υπηρεσιακή εξέλιξή τους όσο και για την ενασχόλησή τους σε εργασίες επίβλεψης. Ωστόσο, τα πτυχία τους δεσμεύονται και δεν θα μπορούν να στελεχώσουν μελετητικές επιχειρήσεις. Μάλιστα κάθε περίπτωση παράβασης θα αποτελεί αιτία απόλυσης και διαγραφής από τα μητρώα.
       
      Οι μελέτες θα διακρίνονται σε 33 κατηγορίες, ενώ οι μελετητές σε τρεις κατηγορίες: δόκιμου, πτυχίου Α' τάξης, Β' τάξης και Γ' τάξης. Κάθε τάξη θα ισοδυναμεί σε δυναμικό δύο μονάδων.
       
      Για τους κατασκευαστές (φυσικά πρόσωπα) ο αριθμός των βαθμίδων εμπειρίας ορίζεται σε τέσσερις. Για την εξέλιξη από βαθμίδα σε βαθμίδα απαιτούνται τρία έτη απασχόλησης σε κατασκευή ή έξι σε επίβλεψη ή εποπτεία έργων ή εννέα χρόνια απασχόληση σε μελέτη.
       
      Οροι και προϋποθέσεις
      Για τους εργαζομένους του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ η εγγραφή τους στο μητρώο θα αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση καθηκόντων επιβλέποντος μηχανικού αλλά και για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη. Οι βεβαιώσεις του μητρώου εμπειρίας κατασκευαστών θα δεσμεύονται και οι υπάλληλοι δεν θα μπορούν να στελεχώσουν εργοληπτικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις συμβούλων ή μελετητικές εταιρείες. Τυχόν παράβαση και διαπίστωση παράνομης εργασίας θα αποτελεί αιτία απόλυσης και διαγραφής από τα μητρώα.
       
      Τεχνικοί υπάλληλοι ή υπάλληλοι με άλλες ειδικότητες που συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο ή τις ΔΕΚΟ δεν θα επιτρέπεται να στελεχώνουν επί μία διετία εργοληπτικές επιχειρήσεις και να έχουν οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή μίσθωσης έργου με αυτές από τη συνταξιοδότησή τους εφόσον οι συγκεκριμένες εταιρείες είχαν με την υπηρεσία τους συμβατική σχέση τα τρία τελευταία χρόνια. Τυχόν παράβαση επιφέρει αυτοδίκαιη διαγραφή τόσο της επιχείρησης όσο και του μηχανικού από τα μητρώα.
       
      Στο μητρώο μελετητικών επιχειρήσεων δεν θα έχουν δικαίωμα εγγραφής ατομικές επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα που είναι συνδεδεμένα με εργοληπτική επιχείρηση ή έχουν εξάρτηση από πρόσωπα στο μητρώο εμπειρίας μελετητών που στελεχώνουν ή συμμετέχουν σε εργοληπτική εταιρεία. Επίσης, προϋπόθεση για την εγγραφή θα είναι η προηγούμενη εγγραφή στο μητρώο εμπειρίας μελετητών τουλάχιστον των ομόρρυθμων εταίρων (σε περίπτωση ΟΕ ή ΕΕ), των διαχειριστών (ΕΠΕ ή ΙΚΕ) και των προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων (ΑΕ). Στους σκοπούς των επιχειρήσεων αυτών δεν θα επιτρέπεται να περιλαμβάνονται δραστηριότητες συγκρουόμενες εξ αντικειμένου με τον κύριο σκοπό τους, όπως η ανάληψη άμεσα ή έμμεσα δημοσίων έργων και προμηθειών, οι δε μετοχές ανώνυμης επιχείρησης μελετών θα είναι υποχρεωτικά ονομαστικές.
       
      Κάθε μελετητής θα μπορεί να δεσμεύσει το πτυχίο του σε μία μόνο επιχείρηση μελετών και θα στερείται του δικαιώματος να υποβάλλει φακέλους συμμετοχής με το ατομικό του πτυχίο.
       
      Επίσης προβλέπονται ποινές διαγραφής από τα μητρώα αλλά και χρηματικά πρόστιμα για φαινόμενα καρτέλ, δυστροπίας επανόρθωσης εσφαλμένης μελέτης, ψευδών δηλώσεων, υποκατάστασης στην εκπόνηση χωρίς έγκριση της υπηρεσίας και σοβαρών αδικημάτων.
       
      Στο μητρώο εργοληπτικών επιχειρήσεων οι εγγεγραμμένοι επιτρέπεται να στελεχώνουν μία μόνο εργοληπτική επιχείρηση και οι υπεύθυνοί τους δεν θα μπορούν να έχουν οποιαδήποτε σχέση επί του κεφαλαίου άλλων εργοληπτικών επιχειρήσεων ή να βρίσκονται σε άλλα μητρώα που παρέχουν το δικαίωμα συμμετοχής σε διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων.
       
      Συνολικά οι τάξεις του μητρώου ορίζονται σε επτά, ενώ επιπλέον αυτών ορίζονται και δύο ειδικές τάξεις, οι Α1 και Α2 για τις μικρές επιχειρήσεις. Η κατάταξη των εργοληπτικών επιχειρήσεων γίνεται για συνολικά 14 κατηγορίες έργων. Κάθε επιχείρηση κατατάσσεται σε μία μόνο τάξη για κάθε κατηγορία και δεν μπορεί να καταταγεί σε συγκεκριμένη κατηγορία σε υψηλότερη τάξη από αυτήν της γενικής της κατάταξης.
       
      Επίσης, εργοληπτικές επιχειρήσεις οποιασδήποτε νομικής μορφής που δεν είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο εργοληπτικών επιχειρήσεων μπορούν να αναλαμβάνουν την κατασκευή μικρών δημοσίων έργων εφοσόν είναι εγγεγραμμένες στα μητρώα περιφερειακών ενοτήτων. Κάθε επιχείρηση θα μπορεί να εγγραφεί στα μητρώα μιας μόνο περιφέρειας με δικαίωμα ανάληψης έργων από 21.000 ως 56.000 ευρώ.
       
      Πειθαρχικοί έλεγχοι
      Πρόστιμο ως 1,5 εκατ. ευρώ για παραβάσεις
      Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, ο υπουργός Υποδομών θα μπορεί να επιβάλει πρόστιμο ως 1,5 εκατ. ευρώ στις εργοληπτικές εταιρείες για παραβάσεις στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους, όπως η έλλειψη προσήκουσας προστασίας του περιβάλλοντος, η μη λήψη μέτρων προστασίας του κοινού, η παρακώλυση λειτουργίας ή βλάβη, ή καθυστέρηση στην αποκατάσταση φθορών κ.ά.
       
      Ο πειθαρχικός έλεγχος περιλαμβάνει υπαίτια αθέτηση υποχρεώσεων όπως συμπεριφορά ασυμβίβαστη με την εργολαβική ιδιότητα, δυστροπία στην επανόρθωση κακοτεχνιών, ενσυνείδητη προσπάθεια διαφορετικής ποσοτικής εμφάνισης εκτελεσθεισών εργασιών, ψευδή δήλωση, καρτέλ κ.τ.λ. Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται είναι αποκλεισμός από δημοπρασίες, υποβιβασμός της τάξης της εργοληπτικής επιχείρησης, διαγραφή από τα μητρώα κ.ά.
       
      Επίσης, δημιουργείται στη ΓΓ Υποδομών Μητρώο Επιτροπών Διαγωνισμών όπου εγγράφονται τεχνικοί υπάλληλοι όλων των φορέων του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ, που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Εμπειρίας Μελετητών ή Κατασκευαστών.
       
      Αρνηση εκτέλεσης του καθήκοντος του μέλους της Επιτροπής θα συνιστά πειθαρχικό αδίκημα.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=774556
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Η κινεζική COSCO, αφού κατέθεσε τη μοναδική προσφορά για το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αναμένεται να υποβάλει προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δήλωσαν στο πρακτορείο Reuters δύο άτομα με γνώση του θέματος.
       
      Εάν η COSCO , μετά τις εγκαταστάσεις στο λιμάνι του Πειραιά, αποκτήσει πρόσβαση και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα διασφαλίσει θαλάσσια διασύνδεση με τη διώρυγα του Σουέζ και σιδηροδρομική πρόσβαση στα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη.
       
      Μετά τη συγχώνευσή της τον Δεκέμβριο με την China Shipping Group, το ενδιαφέρον της COSCO σε ό,τι αφορά την Ελλάδα εστιάζεται στο να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά σε μια δύσκολη περίοδο για τη ναυτιλία λόγω της υπερπροσφοράς, ανέφεραν πηγές του κλάδου. Συμβαδίζει επίσης με την πολιτική της Κίνας «Μια ζώνη, ένας δρόμος» για τη δημιουργία ενός σύγχρονου "Δρόμου του Μεταξιού" με στόχο να ενισχυθεί το εμπόριο και να δημιουργηθεί μια διέξοδος για τις κινεζικές βιομηχανικές υπερδυνάμεις που έχουν εγκλωβιστεί στην παγκόσμια ύφεση και την επιβράδυνση της εγχώριας ανάπτυξης.
       
      Ωστόσο, η COSCO θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ανταγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μεταξύ άλλων από την αμερικανική εταιρία Watco, δήλωσε μια από τις πηγές τις οποίες επικαλείται το Reuters.
       
      «Η COSCO και η Watco ενδιαφέρονται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», δήλωσε η πηγή που θέλησε να μην κατονομαστεί. «Υπάρχει επίσης ένας ελληνικός όμιλος που ενδιαφέρεται και αναζητεί εταίρο», σύμφωνα με την πηγή του πρακτορείου.
       
      Εκπρόσωπος της COSCO αρνήθηκε να σχολιάσει ενδεχόμενες προσφορές για άλλα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού Δημοσίου. Δήλωσε πως η εταιρία πιστεύει ότι η επέκταση δραστηριοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και την αποτελεσματικότητα του λιμανιού, αλλά αρνήθηκε να αναφερθεί περαιτέρω σε πιο λεπτομερή σχέδια. Η επικοινωνία με την Watco για σχολιασμό δεν κατέστη δυνατή, ενώ η πηγή δεν κατονόμασε τον ελληνικό όμιλο.
       
      «Ο Πειραιάς είναι ήδη επιτυχία. Για να αναπτυχθεί περαιτέρω, μια προϋπόθεση είναι ότι πρέπει να αναπτυχθούν οι συνδέσεις υποδομών με άλλα τμήματα της Ευρώπης», σχολίασε ο Φρανς-Πολ βαν ντερ Πούτερ, αναλυτής στο ολλανδικό think-tank Clingendael.
       
      Ο Πειραιάς, πύλη εισόδου για την COSCO και άλλους ασιατικούς ομίλους, εξασφαλίζει, σε σχέση με τις εναλλακτικές βορειοευρωπαϊκές διαδρομές, την ταχύτερη πρόσβαση των ασιατικών προϊόντων στην Ευρώπη , με την COSCO ήδη να προσελκύει πολυεθνικές όπως η Huawei και η Samsung Electronics για διανομή των προϊόντων τους στην ευρωπαϊκή, και όχι μόνο, αγορά.
       
      «Πιστεύω ότι όποιο λιμάνι ή σχετική επένδυση στη Μεσόγειο – όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά επίσης στην Τουρκία, τη Βόρεια Αφρική και τη Μαύρη Θάλασσα – θα είναιενδιαφέρουσα», δήλωσε ο Τζόναθαν Μπίαρντ, αντιπρόεδρος στη συμβουλευτική εταιρία σε θέματα μεταφορών ICF International στο Χονγκ Κονγκ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Meta_ton_OLP_chtupaei_kai_tin_TRAINOSE_i_Cosco/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οι αρχές της Ταϊβάν ανακοίνωσαν πως άρχισαν έρευνα για να εξακριβωθεί αν το 16 ορόφων και σχεδόν 100 διαμερισμάτων κτιριακό συγκρότημα στην πόλη Ταϊνάν, που κατέρρευσε πληρούσε όλες τις κατασκευαστικές προϋποθέσεις.
      Ο δήμαρχος έκανε γνωστό πως επιζώντες έκαναν λόγο για "ελλείψεις" στις προδιαγραφές ασφαλείας, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. "Ήρθα σε επαφή με τις δικαστικές αρχές και οι εισαγγελείς άρχισαν επισήμως έρευνα", δήλωσε.
       
      "Θα θεωρήσουμε την οικοδομική επιχείρηση υπεύθυνη, αν έχει παραβιάσει τον νόμο", πρόσθεσε σαφέστερα ο Λαι.
       
      Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, η επιχείρηση που κατασκεύασε το συγκρότημα έχει διακόψει τις δραστηριότητές της και οι κάτοικοι αμφισβητούν την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν.
       
      Σύμφωνα με τον Γιούε Σιν-σεν, οκτώ μέλη της οικογένειας της πεθεράς του οποίου εξακολουθούν να είναι παγιδευμένα στα συντρίμμια, οι κάτοικοι είχαν διαμαρτυρηθεί για κατασκευαστικά ελαττώματα."Είχαν διαμαρτυρηθεί για το γεγονός ότι το κτίριο είχε κακή κατασκευή επειδή υπήρχαν ρωγμές στους τοίχους και πλακάκια έπεφταν έπειτα από πολλούς σεισμούς τα τελευταία χρόνια", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο.
       
      Όλες οι παραπάνω υποψίες φαίνεται πως τελικά επιβεβαιώνονται καθώς στη δημοσιότητα έρχονται εικόνες που σοκάρουν για το πώς είχε χτιστεί το κτίριο. Στις φωτογραφίες των συντριμμιών διακρίνονται οι κολόνες του κτιρίου που αποκαλύπτουν πως στο εσωτερικό τους έκρυβαν τενεκέδες από λάδι μαγειρικής. Οι φωτογραφίες κάνουν το γύροι των social media και προκαλούν οργή και ερωτηματικά για την τεχνική αυτή.
       
      Ωστόσο, σύμφωνα με την άποψη που εξέφρασε ένας μηχανικός που μίλησε στο Apple Daily ίσως οι τενεκέδες αυτοί δεν έχουν χρησιμοποιηθεί στα θεμέλια στήριξης, αλλά σαν γέμισμα σε διακοσμητικές κολόνες πρακτική που εξυπηρετεί στο γέμισμα χωρίς να προστίθεται βάρος στο κτίριο.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.lifo.gr/now/world/89059
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      "Aναζητείται ο τρόπος που θα επιτρέψει την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης στο πλαίσιο της νομιμότητας, της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας" απάντησε ο υπουργός ΥΠΕΝ σε σχετική ερώτηση βουλευτών του Ποταμιού σχετικά με το κτηματολόγιο.
      Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται σε έγγραφο που κατατέθηκε από τον υπουργό στη Βουλή "Ο διαγωνισμός ΚΤΙΜΑ13, που αφορούσε τις υπολειπόμενες μη κτηματογραφήμένες περιοχές της χώρας, προκηρύχθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2013 και είχε ως στόχο, αφού γίνει η ανάθεση, να ολοκληρώσει την κτηματογράφηση των περιοχών αυτών σε ένα χρονοδιάγραμμα 6 ετών.
       
      Για τη συμβασιοποίηση των εν λόγω έργων, απαραίτητη προϋπόθεση ήταν και είναι η διασφάλιση χρηματοδότησης, μέρος της οποίας, λόγω της τρέχουσας δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας, θα πρέπει να προέλθει από κοινοτική συγχρηματοδότηση. Οι συνεννοήσεις με τις Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό και έχει γίνει σχετική πρόβλεψη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου. Απομένει να συμφωνηθούν οι όροι συγχρηματοδότησης του έργου.
       
      Παρόλη τη εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, παραμένει στόχος της Κυβέρνησης η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου έως το 2020 και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, συντονίζει όλες τις προσπάθειες για την υλοποίηση του.
       
      Ήδη, εντός του Φεβρουαρίου, προβλέπεται η θεσμοθέτηση της βελτίωσης της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας του φορέα υλοποίησης του έργου, της εταιρείας Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση (Ε.Κ.ΧΑ. Α.Ε.) σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4336/2015. Αναζητείται ο τρόπος που θα επιτρέψει την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης στο πλαίσιο της νομιμότητας, της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας."
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17798
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      H Total κατέθεσε προσφορά στα πλαίσια κοινοπραξίας με τα ΕΛ.ΠΕ. και την ιταλική Edison, για τις έρευνες υδρογονανθράκων στο θαλάσσιο οικόπεδο 2 στο Ιόνιο, όπως αναφέρει το Reuters επικαλούμενο πηγές από το περιβάλλον των ΕΛΠΕ.
       
      Αναλυτικότερα, το πρακτορείο αναφέρει ότι η προσφορά της κοινοπραξίας αφορά το οικόπεδο 2 στο Ιόνιο, το οποίο βρίσκεται δυτικά της Κέρκυρας, ενώ επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η γαλλική πετρελαϊκή.
       
      Σημειώνεται ότι οι άλλες δύο προσφορές στον ίδιο διαγωνισμό, αφορούν τα οικόπεδα 1 και 10, οι οποίες σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες κατατέθηκαν από τα ΕΛ.ΠΕ. χωρίς άλλη συμμετοχή. Το πρώτο εξ αυτών βρίσκεται βόρεια-βορειοδυτικά της Κέρκυρας, ενώ το τεμάχιο 10, νότια-νοτιοανατολικά της Ζακύνθου.
       
      Να σημειωθεί, τέλος, ότι σχετικά με τον διαγωνισμό και τις προσφορές, το ΥΠΕΝ δεν έχει προχωρήσει μέχρι στιγμής σε κάποια επίσημη ανακοίνωση.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/reuters-prosfora-gia-oikopedo-2-sto-ionio-katethese-i-total-mazi-me-elpe-kai-edison
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Να μη δοθούν άλλες παρατάσεις πλέον του 2016 στους δήμους που δεν διαθέτουν δική τους πολεοδομία και οφείλουν να την ιδρύσουν ζητεί ο Συνήγορος του Πολίτη. Μάλιστα ο Συνήγορος προτείνει να θεσπιστούν αυστηρές κυρώσεις για όσους δήμους παραβούν την προθεσμία, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη να ενισχυθούν άμεσα με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή από το κράτος.
       
      Αφορμή για την παρέμβαση του Συνηγόρου είναι οι δεκάδες καταγγελίες και τα παράπονα πολιτών για την ανεπάρκεια των «μεγάλων» πολεοδομιών, αυτών που μέχρι πριν από τον «Καλλικράτη» ανήκαν στις νομαρχίες και εξακολουθούν να εξυπηρετούν αρκετούς δήμους. Μάλιστα τα περισσότερα παράπονα αφορούν την πολεοδομία του δήμου Αθηναίων, που εξυπηρετεί περιοχές όπως η Δάφνη και η Καισαριανή. Μετά την κατάργηση των νομαρχιών, οι δήμοι είχαν μια προθεσμία δύο ετών για να ιδρύσουν τις δικές τους υπηρεσίες δόμησης. Η προθεσμία αυτή παρατάθηκε δύο φορές, με αποτέλεσμα να έχει φθάσει πλέον στο τέλος του 2016.
       
      Ως αποτέλεσμα, παρατηρεί ο Συνήγορος του Πολίτη, δημιουργήθηκαν «ακραία προβλήματα κακοδιοίκησης»: Σοβαρές καθυστερήσεις εξέτασης και διεκπεραίωσης πολεοδομικών ζητημάτων (λόγω του σωρευμένου όγκου παλαιότερων, αδιεκπεραίωτων φακέλων). «Επίσης εξόχως ανησυχητική κρίνεται η πραγματική κατάσταση αδυναμίας ελέγχου των αυθαίρετων κατασκευών, η οποία φανερά συντείνει στην επέκταση των παραβατικών φαινομένων μέσω της ατιμωρησίας τους» αναφέρει. «Σοβαρό ζήτημα με πολλές προεκτάσεις είναι και αυτό της καθυστέρησης έκδοσης οικοδομικών αδειών, που έχει επιπτώσεις τόσο στο αναφαίρετο δικαίωμα της κατοικίας, όσο και στην οικοδομική δραστηριότητα».
       
      Ο Συνήγορος ζητεί να μη δοθεί άλλη παράταση στους δήμους, καθώς «η κατάσταση διοικητικής αδυναμίας που περιγράφεται στα έγγραφα των υπηρεσιών δεν διαφαίνεται ότι θα καταστεί εύκολα αναστρέψιμη ούτε μετά το 2016, αν δεν πραγματοποιηθούν ουσιαστικές αλλαγές και δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, όπως η επαρκής στελέχωση των δήμων». Αντίθετα προτείνει να επιβληθούν αυστηρές κυρώσεις και πρόστιμα στους δήμους που δεν θα συμμορφωθούν. Ως προϋπόθεση, όμως, θέτει την άμεση υποστήριξη με κατάλληλο προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή τόσο των δήμων που έχουν «μεγάλες» πολεοδομίες, όσο εκείνων που εξακολουθούν να μην έχουν πολεοδομία και πρέπει να αποκτήσουν. Τέλος, προκειμένου να γίνει εκτίμηση της κατάστασης προτείνει τη δημιουργία βάσης δεδομένων στο υπουργείο Εσωτερικών. «Η σημερινή κατάσταση της σοβαρής διοικητικής ανεπάρκειας, που καταλήγει σε ορισμένες περιοχές στο σημείο της ουσιαστικής κατάργησης των πολεοδομικών υπηρεσιών, δεν συνάδει με τις αρχές ευνομούμενου κράτους», καταλήγει.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/848367/article/epikairothta/ellada/akraia-kakodioikhsh-se-poleodomies-dhmwn
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Προστατευόμενος, χωρίς άγχος και μακριά από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Αυτή είναι η ιδέα πίσω από το Radbahn, τον προστατευόμενο ποδηλατόδρομο των 9 χιλιομέτρων, ο οποίος υπόσχεται να συνδέσει το δυτικό με το ανατολικό τμήμα του Βερολίνου περνώντας μέσα από το κέντρο της πόλης.
       
      Ο έξυπνος σχεδιασμός του χρησιμοποιεί το χώρο κάτω από την εικονική U1 σιδηροδρομική γραμμή παρέχοντας στους ποδηλάτες προστασία από τη βροχή και το χιόνι, ενώ παράλληλα, τους δίνει την ευκαιρία να απολαύσουν μια όμορφη βόλτα μέσα από τις πιο ζωντανές γειτονιές του Βερολίνου. Οι δημιουργοί του Radbahn πιστεύουν ότι οι άνθρωποι θα ποδηλατούσαν πολύ περισσότερο, αν μπορούσαν να το κάνουν σε ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον.
       
      «Όποιος έχει ποδηλατήσει στην Κοπεγχάγη ή το Άμστερνταμ καταλαβαίνει ότι σε αυτά τα μέρη, η ποδηλασία έχει πολλά προνόμια και οι ποδηλάτες αναγνωρίζονται επίσημα ως μέρος της αστικής κινητικότητας της πόλης», λένε οι δημιουργοί οι οποίοι ελπίζουν να δείξουν στους πολίτες του Βερολίνου πόσο διασκεδαστικό μπορεί να είναι να περιηγηθούν στην πόλη, μακριά από την έντονη οδική κυκλοφορία.»
       

       

       
      Αυτός είναι και ο λόγος, πάνω στον οποίο ελπίζουν να δημιουργηθούν πολλές δραστηριότητες αναψυχής κατά μήκος της
      Radbahn. Μια χαλαρωτική αποβάθρα στο κανάλι, ένα καφέ στο πάρκο Gleisdreieck ή ακόμα και μια μπυραρία. Θα πρέπει να υπάρχουν επίσης ορισμένα ποδηλατικά συνεργεία κατά μήκος του ποδηλατόδρομου, όπου οι ποδηλάτες θα μπορούν να κάνουν κάποιες γρήγορες επισκευές. Μέχρι στιγμής, το έργο φαίνεται πολύ ελπιδοφόρο.
       
      «Είμαστε έκπληκτοι από την υποστήριξη που έχει λάβει το Radbahn. Η Γερουσία του Βερολίνου συμφώνησε να εκπονήσει σχετική μελέτη για το Radbahn. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να αναπτυχθούν τα φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς και οι υποδομές αυτών, ώστε οι πολίτες να έχουν ασφαλείς και διασκεδαστικές αστικές μετακινήσεις. Θέλουμε να κάνουμε το Βερολίνο, τη νούμερο ένα πόλη του ποδηλάτου στην Ευρώπη«, δήλωσε ένα μέλος της ομάδας Radbahn.
       
      Το καλό σχετικά με αυτό το σχέδιο είναι ότι το 80% της προγραμματισμένης διαδρομής είναι ήδη έτοιμη προς χρήση. Το μόνο που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί αυτό το έργο είναι να ξεπεραστούν μερικά εμπόδια δημιουργώντας ένα ζευγάρι κρεμαστών γεφυρών και μεταβάλλοντας την κυκλοφορία.
       
      Πιστεύετε ότι κάποια στιγμή θα δούμε αντίστοιχες μελέτες που να γίνονται δεκτές από τους δήμους και στην Ελλάδα;
       
      Πηγή: http://sela.gr/radbahn-stegasmenos-podhlatodromos-sto-berolino/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Νοικιαστήρια σε διαμερίσματα -κληροδοτήματα που διαχειρίζεται το υπουργείο οικονομικών βάζει η Περιφερειακη Δ/νση Ακίνητης Περιουσίας Αττικής.
       
      Συγκεκριμένα αναρτήθηκαν στην διάυγεια τα παρακάτω ακίνητα που αναζητούν ενοικιαστή
       
      Αθήνα
       
      διαμέρισμα επιφανείας 132,50 τ.μ 5ου ορόφου., της δεξιάς πτέρυγας πολυκατοικίας επί της Λεωφ. Βας. Σοφίας 124 στην Αθήνα, με υπόγεια αποθήκη επιφανείας 6,00 τ.μ, ιδιοκτησίας του κληροδοτήματος Μαρίας Μαλανδρίνου, μίσθωμα 400,00 διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      διαμέρισμα επιφανείας 141,50 τ.μ 5ου ορόφου., της αριστεράς πτέρυγας πολυκατοικίας επί της Λεωφ. Βας. Σοφίας 124 στην Αθήνα, υπόγεια αποθήκη επιφανείας 6,60 τ.μ, ιδιοκτησίας του κληροδοτήματος Μαρίας Μαλανδρίνου,μίσθωμα 570 ευρώ διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      διαμέρισμα επιφανείας 139,50 τ.μ του Ε ορόφου της δεξιάς πτέρυγας της πολυκατοικίας επί της Λεωφ. Βασ. Σοφίας 124 Αθήνα, με υπόγεια αποθήκη, επιφανείας 5,50 τ.μ , ιδιοκτησίας του κληροδοτήματος Μαρίας Μαλανδρίνου μίσθωμα 560 ευρώ διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      ισόγειο κατάστημα επιφανείας 90,20 τ.μ. με πατάρι επιφανείας 50,00 τ.μ ,αριστερά της κεντρικής εισόδου, ακινήτου επί της οδού Μιλτιάδου 9 στην Αθήνα, ιδιοκτησίας κατά ποσοστό 1/2 εξ αδιαιρέτου του κληροδοτήματος Σελίνας Παναγάκου μίσθωμα 1180 διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      διαμέρισμα 3ου ορόφου, επιφανείας 60,00 τ.μ., αριστερά της κεντρικής εισόδου, ακινήτου επί της οδού Μιλτιάδου 9 στην Αθήνα, ιδιοκτησίας κατά ποσοστό 1/2 εξ αδιαιρέτου του κληροδοτήματος Σελίνας Παναγάκου μίσθωμα 340 ευρώ διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      διαμέρισμα 3ου ορόφου, επιφανείας 73,00 τ.μ., δεξιά της κεντρικής εισόδου, ακινήτου επί της οδού Μιλτιάδου 9 στην Αθήνα, ιδιοκτησίας κατά ποσοστό 1/2 εξ αδιαιρέτου του κληροδοτήματος Σελίνας Παναγάκου μίσθωμα 420 ευρώ διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      διαμέρισμα 2ου ορόφου επιφανείας 83,50 τ.μ., αριστερά της κεντρικής εισόδου, ακινήτου επί της οδού Μιλτιάδου 9 στην Αθήνα, ιδιοκτησίας κατά ποσοστό 1/2 εξ αδιαιρέτου του κληροδοτήματος Σελίνας Παναγάκου μίσθωμα 360 ευρώ διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      διαμέρισμα 2ου ορόφου επιφανείας 83,50 τ.μ., δεξιά της κεντρικής εισόδου, ακινήτου επί της οδού Μιλτιάδου 9 στην Αθήνα, ιδιοκτησίας κατά ποσοστό 1/2 εξ αδιαιρέτου του κληροδοτήματος Σελίνας Παναγάκου μίσθωμα 360 ευρώ διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      διαμέρισμα 1ου ορόφου αριστερά της κεντρικής εισόδου, επιφανείας 83,50 τ.μ., ακινήτου επί της οδού Μιλτιάδου 9 στην Αθήνα, ιδιοκτησίας κατά ποσοστό 1/2 εξ αδιαιρέτου του κληροδοτήματος Σελίνας Παναγάκου μίσθωμα 350 ευρώ διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      διαμέρισμα 1ου ορόφου δεξιά της κεντρικής εισόδου, επιφανείας 83,50 τ.μ., ακινήτου επί της οδού Μιλτιάδου 9 στην Αθήνα, ιδιοκτησίας κατά ποσοστό 1/2 εξ αδιαιρέτου του κληροδοτήματος Σελίνας Παναγάκου μίσθωμα 350 ευρώ διάρκεια μίσθωσης 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
       
      Πειραιάς
       
      Γραφεία3,4,5,6,7,8 & 9 συνολικής επιφανείας 193,90 τ.μ, Β ορόφου, κτιρίου επί των οδών Φίλωνος 66 και 2ας Μεραρχίας στον Πειραιά, ιδιοκτησίας του κληροδοτήματος Δημητρίου Φινφίνη ελάχιστο προσφερόμενο μηνιαίο μίσθωμα 1000 ευρώ Διάρκεια συμβολάιου 3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Se_times_eukairias_noikiastiria_apo_to_upourgeio_Oikonomikon/#.VrcKZ_mLTDc
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Συνεχίζουν και την επόμενη εβδομάδα, από τις 8 έως και τις 12 Φεβρουαρίου, οι διπλωματούχοι μηχανικοί την απεργία-αποχή τους από τη συμμετοχή τους σε τεχνικά συμβούλια έργων και μελετών, καθώς και από το σύνολο των επιτροπών με τεχνικό αντικείμενο.
       
      Αυτό αποφάσισαν οι διοικήσεις του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδος, της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και του συνόλου των συνδικαλιστικών, επιστημονικών, εργοληπτικών και μελετητικών φορέων των μηχανικών, με δεδομένο, όπως αναφέρουν, «το προσωρινό, τουλάχιστον, αδιέξοδο που παρατηρείται στις συζητήσεις για το νέο ασφαλιστικό που προτείνεται από την κυβέρνηση, καθώς επίσης και τις κινητοποιήσεις που κλιμακώθηκαν αυτήν την εβδομάδα, αλλά συνεχίζονται δυναμικά τις επόμενες ημέρες κατά των προβλεπόμενων ρυθμίσεων που προτείνονται».
       
      Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό, πλέον «το μέτωπο ενάντια στο ασφαλιστικό είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας, γιατί καταστρέφει ολόκληρη την κοινωνία.
       
      Το ΤΕΕ και οι μηχανικοί συντονίζονται με όλους τους φορείς και τους κλάδους πάνω στο πλαίσιο της επιτυχημένης γενικής απεργίας της 4ης Φλεβάρη, προετοιμάζοντας νέες κινητοποιήσεις» δήλωσε ο κ. Στασινός.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500056276
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Προτού περάσει η Αθήνα στην εποχή της αντιπαροχής, ήταν μια όμορφη πόλη. Η πανοραμική φωτογραφία από τα τέλη της δεκαετίας του ΄50 δείχνει την επέλαση των άκομψων πολυκατοικιών που σηκώνονται χωρίς σχέδιο και φροντίδα σε όλο το κέντρο της πόλης. Το λευκό χρώμα των νεόκτιστων έρχεται να τονίσει την αντίθεση με το σκούρο χρώμα των κεραμιδιών και των νεοκλασσικών σπιτιών της πρωτεύουσας.
       
      Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια δεν έμεινε σχεδόν τίποτα όρθιο. Μηχανικοί, αρχιτέκτονες και εργολάβοι έχουν πάρει το πράσινο φως από την πολιτεία να οικοδομήσουν τα πάντα. Δεν τηρήθηκε ούτε μια στοιχειώδης περιμετρική απαγόρευση για την προστασία της Ακρόπολης. Η Αθήνα, αν και σχεδιάστηκε στα χρόνια του Όθωνα να είναι όμορφη και λειτουργική μετά από περίπου 120 χρόνια ζωής, ισοπεδώθηκε για τις στεγαστικές ανάγκες που αυξήθηκαν τρομακτικά από την αστυφιλία.
       
      Το 1834 εγκρίθηκε το πολεοδομικό σχέδιο του Κλέντσε που τροποποίησε δυσμενέστερα το αρχικό σχέδιο των δύο αρχιτεκτόνων, Κλεάνθη και Σάουμπερτ, που έδιναν μια εκπληκτική εικόνα της Αθήνας με φαρδείς δρόμους, κήπους, πλατείες και εμβληματικά δημόσια κτίρια. Παρά τις συνεχείς τροποποιήσεις του πολεοδομικού σχεδίου (1837, 1843, 1847, 1856, 1860, 1862, 1864, 1919) η Αθήνα κατάφερνε να γοητεύει σε πείσμα των οικονομικών συμφερόντων και της πολιτικής σκοπιμότητας. Η αντιπαροχή όμως τη «δολοφόνησε»....
       

       

       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-athina-pou-chathike-stin-antiparochi-otan-irthan-i-kataspres-polikatikies-ke-exafanistikan-ta-keramidia-ke-ta-neoklasika-dite-to-deftero-meros-tou-time-lapse-vinteo/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Ο ισχυρός σεισμός, που έπληξε νωρίς σήμερα το πρωί την Ταϊβάν, προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 12 ανθρώπων, οι περισσότεροι από τους οποίους βρίσκονταν μέσα σ' ένα συγκρότημα διαμερισμάτων 17 ορόφων το οποίο κατέρρευσε, ενώ καθώς βραδυάζει εξακολουθούν να υπάρχουν μερικοί αγνοούμενοι στα συντρίμμια του συγκροτήματος, δήλωσαν κυβερνητικοί αξιωματούχοι.
       
      Ενώ οι διασώστες εξακολουθούν να ψάχνουν για επιζώντες, ερωτήματα διατυπώνονται σχετικά με την κατασκευή του κτιρίου Wei-guan Golden Dragon στη νότια πόλη Ταϊνάν, το οποίο κατέρρευσε όταν σημειώθηκε ο μεγέθους 6,4 βαθμών σεισμός γύρω στις 4 σήμερα το πρωί (τοπική ώρα, 22:00 της Παρασκευής ώρα Ελλάδας), κατά την έναρξη της αργίας του Νέου Σεληνιακού Έτους.
       
      Δέκα από τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν, ανάμεσα στους οποίους ένα κοριτσάκι μόλις 10 ημερών, βρίσκονταν μέσα σ' αυτό το συγκρότημα διαμερισμάτων. Το βρέφος βρέθηκε στην αγκαλιά του νεκρού πατέρα του, αναφέρουν μέσα ενημέρωσης.
       
      Οι διασώστες χρησιμοποιούν υδραυλικές κλίμακες και έναν γερανό για να ερευνήσουν τα συντρίμμια και να εντοπίσουν επιζώντες, ενώ εκατοντάδες άνθρωποι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία, αν και πολλοί απ' αυτούς δεν χρειάστηκε να παραμείνουν για πολύ.
       
      Ένας 18χρονος εντοπίσθηκε ζωντανός λίγο πριν πέσει το σκοτάδι και οι διασώστες προσπαθούν να τον απεγκλωβίσουν, ενώ μια 30χρονη γυναίκα, ένα εννιάχρονο κορίτσι κι ένα αγοράκι νηπιακης ηλικίας ανασύρθηκαν ζωντανοί, μετέδωσε η τηλεόραση της Ταϊβάν. Ο ισχυρός σεισμός προκάλεσε την κατάρρευση κι άλλων κτιρίων σε άλλες εννέα περιοχές της πόλης αυτής των 2 εκατομμυρίων κατοίκων, σύμφωνα με το κυβερνητικό κέντρο αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων.
       
      Ωστόσο οι προσπάθειες των συνεργείων διάσωσης επικεντρώνονται, σύμφωνα με αξιωματούχο της πυροσβεστικής υπηρεσίας, στο κτίριο αυτό των 17 ορόφων, όπου είναι πλέον έντονη η οσμή από διαρροή αερίου.
       

       
      Πηγή:
       
      Και μερικά video:
       

       

      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Οι δημοτικές αρχές του Παρισιού ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός νέου προγράμματος βραχυπρόθεσμης ενοικίασης ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, με σκοπό την αντιμετώπιση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας.
       
      Η έναρξη του προγράμματος ορίστηκε για το καλοκαίρι, μετά από την ενθαρρυντική επιτυχία μίας τρίμηνης πιλοτικής εφαρμογής, η οποία ακολούθησε τις αρχές αντίστοιχων επιτυχημένων προγραμμάτων ενοικίασης ποδηλάτων σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις.
      Κατά τη διάρκεια των τρίμηνων δοκιμών, 1.200 οδηγοί πραγματοποίησαν σχεδόν 4.500 διαδρομές με 50 ηλεκτρικά μηχανάκια, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας Cityscoot που έχει αναλάβει το έργο. Μάλιστα το 65% των δοκιμαστών δήλωσε πως σκοπεύει να χρησιμοποιεί την υπηρεσία τακτικά στην καθημερινότητά τους.
       
      Οι 1.000 ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, οι οποίες είναι ισοδύναμες με συμβατικά μηχανάκια με κινητήρες 50 κυβικών, θα είναι διαθέσιμες για οποιονδήποτε διαθέτει το κατάλληλο δίπλωμα οδήγησης και έχει ηλικία άνω των 20 ετών. Κράνη και γάντια θα είναι επίσης διαθέσιμα για ενοικίαση.
       
      Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη κάθε ημέρα από τις 07:00 έως τη 01:00 και οι χρήστες θα ενοικιάζουν τις μοτοσυκλέτες μέσω μίας εφαρμογής στα κινητά τους τηλέφωνα. Η χρέωση έχει οριστεί στα τρία ευρώ για κάθε 15 λεπτά χρήσης, ενώ τα σκούτερ μπορούν να καλύψουν 105 χιλιόμετρα ή πέντε ώρες οδήγησης προτού χρειαστούν επαναφόρτιση οι μπαταρίες τους.
       
      Το πρόγραμμα έχει την πλήρη υποστήριξη της δημάρχου του Παρισίου Αν Ινταλγκό, η οποία έχει θέσει ως υψηλότατη προτεραιότητα τη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών της γαλλικής πρωτεύουσας κατά τη διάρκεια της θητείας της.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1062155/parisi-enoikiasi-ilektrikon-motosukleton-gia-tin-antimetopisi-tis-rupansis
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Σύμφωνα με την υπ’ Αριθμόν Πρωτοκόλλου Οίκοθεν 4570/1.2.2016 ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης, Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 174), παρατείνεται για οκτώ ( μήνες από την λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του Ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 8η.10.2016, με την πάροδο συνολικά τριάντα (38) μηνών από τη δημοσίευση του ν. 4178/2013.
       
      Σύμφωνα με τα παραπάνω, η προθεσμία της ογδόης Οκτωβρίου (8.10.2016) αφορά την εξόφληση του παραβόλου και του ποσοστού ανταπόδοσης, καθώς επίσης και τη μεταφορά δηλώσεων από το Ν. 4014/2011, σύμφωνα με την Εγκύκλιο 3 ΥΠΕΚΑ (1/10/2013 – παρ. Β1, Β2) όπου αναφέρεται ότι το αίτημα για τη μεταφορά των δηλώσεων του Ν. 4014/2011 υποβάλλεται χωρίς χρονικό περιορισμό εντός της χρονικής ισχύος του Ν.4178/2013.
       
      Επισημαίνεται ότι ισχύουν κανονικά οι ημερομηνίες εξόφλησης των δόσεων σε δηλώσεις οι οποίες έχουν ενταχθεί σε ένα από τα προηγούμενα εξάμηνα εφαρμογής του ν. 4178/2013 (εξόφληση παραβόλου ή ημ/νία μεταφοράς μέχρι και τις οκτώ Φεβρουαρίου 8.2.2016).
       
      Διευκρινίζεται ότι δηλώσεις με πληρωμή παραβόλου (ή ημ/νία μεταφοράς) από 9.2.2016 έως και 8.8.2016, δηλ. εντός του έκτου εξαμήνου εφαρμογής του Ν. 4178/2013, θα έχουν ως προθεσμία καταβολής της εφάπαξ εξόφλησης (με έκπτωση 20%), της εξόφλησης του 30% (έκπτωση 10%), των 6 πρώτων μηνιαίων δόσεων ή της πρώτης εξαμηνιαίας δόσης, έως και την 10η.8.2016.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/anakoinosi-tee-gia-diaxeirisi-kai-prothesmies-diloseon-authereton/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Εγκαινιάστηκε στο Μαρόκο, κοντά στην έρημο Σαχάρα, το πρώτο ηλιακό πάρκο της χώρας με γερμανική χρηματοδότηση. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πάρκο ηλιακής ενέργειας στον κόσμο, που θα δώσει ώθηση στην εγχώρια οικονομία.
       
      Το πρώτο πάρκο ηλιακής ενέργειας του Μαρόκου (Noor 1) εγκαινιάστηκε χθες, Πέμπτη, με μεγαλοπρέπεια από το βασιλιά της χώρας Μοχάμεντ ΣΤ' κοντά στην έρημο Σαχάρα.
       
      Μέχρι στιγμής το φιλόδοξο έργο, δεν έχει ακόμη πάρει την τελική του μορφή, αν και ήδη ένα σημαντικό κομμάτι του έχει τεθεί σε λειτουργία. Για την ώρα η ισχύς της παραγόμενης ενέργειας στο τμήμα που έχει ήδη ολοκληρωθεί αγγίζει τα 160 Megawatt, ενώ όταν το πάρκο φτάσει την πλήρη έκτασή του (30 τ.χλμ.) αναμένεται να αγγίξει έως και τα 580 Μegawatt. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για το μεγαλύτερο ηλιακό πάρκο στον κόσμο. Μάλιστα αναμένεται να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες περίπου 300.000 κατοίκων.
       
      H Γερμανία συμμετέχει ενεργά στο επενδυτικό πρότζεκτ
       
      Το φιλόδοξο έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017, δίνοντας πνοή στην ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας. Με το έργο αυτό το Μαρόκο ευελπιστεί να μεταβεί ομαλά στην «πράσινη» ενέργεια, μειώνοντας την καύση άνθρακα κατά 200.000 τόνους. Παράλληλα η κυβέρνηση της χώρας αποσκοπεί στην ενίσχυση των κρατικών ταμείων, αφού προσβλέπει στην εισροή σημαντικών εσόδων στον εθνικό προϋπολογισμό έως το 2018.
       
      Το Μαρόκο είναι μια φτωχή σε πετρέλαιο και ορυκτές ύλες χώρα. Το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του καλύπτεται με εισαγωγές ενεργειακών πόρων από όμορες βορειοαφρικανικές χώρες, όπως και από χώρες της Μέσης Ανατολής. Στόχος της νέας ενεργειακής πολιτικής είναι, σύμφωνα με το υπ. Ενέργειας, να καλύπτεται το 42% των συνολικών αναγκών από ηλιακή ενέργεια μέχρι το 2020.
       
      Το ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι ότι στο έργο αυτό συμμετέχει δυναμικά η Γερμανία με υπέρογκα επενδυτικά κεφάλαια. Από το συνολικό κόστος κατασκευής των 2,2 δις ευρώ, τα 834 εκατομ. ευρώ καλύπτονται από επενδυτικά κονδύλια της Γερμανικής Τράπεζας Επενδύσεων KfW. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γερμανική κυβέρνηση είχε ήδη υποσχεθεί από το Μάρτιο του 2015 να παράσχει στο Μαρόκο 484 εκατομ. ευρώ στο πλαίσιο προγραμμάτων αναπτυξιακής βοήθειας. Από αυτά, τα 430 εκατομ. ευρώ προορίζονταν ήδη για επενδύσεις στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/to-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%85/a-19029857
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Επτά Έλληνες ακαδημαϊκοί περιλαμβάνονται στη λίστα των 3.000 επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή, παγκοσμίως, που συντάσσει κάθε χρόνο ο οργανισμός Thomson Reuters.
      «Είναι ασφαλώς μία πολύ μεγάλη τιμή. Όχι μόνο για μένα, αλλά και για το ίδρυμά μας και φυσικά για τη χώρα μας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μελέτιος Αθανάσιος Δημόπουλος, πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και ένας από τους επτά Έλληνες επιστήμονες που διακρίθηκαν.
       
      Οι υπόλοιποι έξι είναι ο Γεράσιμος Φιλιππάτος, επίσης, καθηγητής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ και από το 2014 πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Καρδιακής Ανεπάρκειας, οι Κωνσταντίνος Ρακόπουλος και Δημήτριος Ρακόπουλος, καθηγητές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ο Γιώργος Καραγιαννίδης, καθηγητής Πληροφορικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και - από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών - οι καθηγητές Δήμητρα Δαφερέρα και Μόσχος Πολυσίου.
       
      Το μέγεθος της διάκρισης γίνεται αντιληπτό εάν λάβει κανείς υπόψη ότι ο αριθμός των ερευνητών, παγκοσμίως, φτάνει τα εννέα εκατομμύρια, ενώ οι επιστημονικές δημοσιεύσεις ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια ετησίως.
       
      Το βασικό κριτήριο επιλογής για την κατάρτιση της λίστας των 3.000 ήταν όχι μόνο ο όγκος των δημοσιεύσεων που έχει κάθε ένας από αυτούς τους επιστήμονες, αλλά και η συχνότητα της χρήσης των ερευνών τους ως πηγή από τους συναδέλφους τους.
       
      Ως προς τη χώρα προέλευσης των επιστημόνων, τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, από τα πανεπιστήμια των οποίων προέρχονται περισσότεροι από τους μισούς διακριθέντες, και ακολουθούν η Βρετανία, η Γερμανία, η Κίνα, η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Ολλανδία, η Ιαπωνία, η Γαλλία, η Ελβετία, η Σαουδική Αραβία και η Ισπανία.
       
      Ως προς τον επιστημονικό κλάδο, την πρωτοκαθεδρία έχει η Ιατρική και ακολουθούν η Βιολογία-Βιοχημεία, η Χημεία και η Μοριακή Βιολογία-Γενετική.
       
      Τέλος, στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα στην πρώτη θέση είναι το University California System των ΗΠΑ.
       
      Αξίζει να σημειωθεί, ότι στη λίστα περιλαμβάνονται και πολλοί επιστήμονες ελληνικής καταγωγής, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως, ο Χριστόδουλος Φλούδας από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον, ο Γιώργος Γιαννάκης από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και ο Τζον Κληρονόμος από το University British Colυmbia του Καναδά.
       
      http://www.e-typos.com/gr/kosmos/article/165174/epta-ellines-anamesa-stous-epistimones-me-ti-megaluteri-epirroi-to-2015/
      Περισσότερα...

      2

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.