Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Δίχως εκπτώσεις στο ρεύμα αλλά και χωρίς νέα εξατομικευμένα τιμολόγια κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες της, κινδυνεύει να μείνει η βαριά βιομηχανία.
       
      Την ανησυχία αυτή διατυπώνουν στελέχη της αγοράς, με αφορμή την χθεσινή ανακοίνωση της ΔΕΗ ότι προχωρά στη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης (7 Δεκεμβρίου) με θέμα την κατάργηση της έκπτωσης του 20% στα τιμολόγια υψηλής τάσης και την έγκριση των νέων τιμολογίων.
       
      Η ανακοίνωση δεν έπεσε ακριβώς σαν κεραυνός εν αιθρία. Αναμενόταν εδώ και καιρό, ενώ πριν από μια εβδομάδα ο επικεφαλής της ΔΕΗ Μ. Παναγιωτάκης είπε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με αρκετές βιομηχανίες για τα νέα τιμολόγια.
       
      Ηδη, σύμφωνα με τις πληροφορίες, μεγάλη βιομηχανία φαίνεται να έχει αποδεχθεί προφορικά το νέο τιμολόγιο που της πρότεινε η ΔΕΗ και το οποίο προφανώς θα εγκριθεί από την επικείμενη γενική συνέλευση. Υπό αυτό το πρίσμα, μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου μπορεί και να πέσουν οι υπογραφές.
       
      Σύμφωνα με τις ίδες πηγές, η συζήτηση αφορά τιμολόγια που θα ισχύσουν μέχρι το τέλος του 2017, δηλαδή θα έχουν διετή διάρκεια, ενώ θα έχουν ως βάση τα τιμολόγια του 2014 με ορισμένες τροποποιήσεις ανάλογα με το προφίλ του κάθε μεγάλου καταναλωτή.
       
      Αυτό ωστόσο αφορά μια μόνο βιομηχανία, όχι και τις υπόλοιπες. Το ερώτημα λοιπόν είναι κατά πόσο στέκει η ΔΕΗ να καταργεί την έκπτωση 20% πριν συμφωνήσει με τις βιομηχανίες υψηλής τάσης για κοστοβαρή τιμολόγια που να ταιριάζουν στις ανάγκες κάθε μιας ξεχωριστά, όπως προβλέπει το μνημόνιο.
       
      Πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν ότι με αρκετές βιομηχανίες η ΔΕΗ δεν έχει ακόμη καθήσει στο τραπέζι, και θεωρείται αμφίβολο κατά πόσο θα προλάβει να το κάνει μέχρι την προθεσμία της 7ης Δεκεμβρίου.
       
      Το θέμα της κατάρτισης νέων τιμολογίων για τη βιομηχανία είναι κομβικής σημασίας. Κι αυτό καθώς το Μνημόνιο του Αυγούστου που ψηφίστηκε στη Βουλή αναφέρει ρητά ότι καταργούνται οι εκπτώσεις στα τιμολόγια της υψηλής τάσης, με την υποχρέωση ωστόσο να καταρτιστούν κοστοστρεφή τιμολόγια μετά από εξατομικευμένη διαπραγμάτευση με κάθε μεγάλο βιομηχανικό πελάτη.
       
      Πρώτα φυσικά πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα τι σημαίνει κοστοστρεφή τιμολόγια. Διότι το κόστος είναι μια έννοια που αλλιώς την αντιλαμβάνονται στη ΔΕΗ και αλλιώς στη βιομηχανία.
       
      Για παράδειγμα η ΔΕΗ ισχυρίζεται ότι υπάρχει αυξημένο κόστος παραγωγής σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν καθώς καταγράφεται μείωση της λιγνιτικής παραγωγής, σε αντίθεση με τα σταθερά της κόστη που παραμένουν υψηλά για τα ορυχεία και τις μονάδες λιγνίτη.
       
      Στον αντίποδα οι βιομηχανίες έχουν εντελώς διαφορετική άποψη. Αφενός θεωρούν ότι η ΔΕΗ πρέπει να μετακυλήσει στα τιμολόγια τα οφέλη που είχε από τη μείωση των τιμών του πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αφετέρου εγκαλούν τη ΔΕΗ ότι δεν έχει μετακυλήσει στα κόστη της τα οφέλη και από άλλες παρεμβάσεις, και συγκεκριμένα την άρση μιας σειράς από ρυθμιστικά βάρη στη χονδρεμπορική αγορά (π.χ. κατάργηση των αποδεικτικών διαθεσιμότητας ισχύος), που έχουν ελαφρύνει δραστικά τα κόστη της ΔΕΗ.
       
      Το ερώτημα επομένως είναι κατά πόσο αυτή η “κόντρα” ΔΕΗ-βιομηχανίας για τα τιμολόγια θα επιλυθεί στις μεταξύ τους συναντήσεις, πριν δηλαδή τις 8 Δεκεμβρίου ή θα πάρει διαστάσεις και θα μεταφερθεί και σε νομικό επίπεδο.
       
      Πηγή: http://www.tanea.gr/news/economy/article/5310433/xwris-ekptwseis-apo-th-deh-alla-kai-xwris-nea-timologia-kindyneyei-na-meinei-h-biomhxania/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κατά το σχεδιασμό, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας οδού και των κάθετων αξόνων της, η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» παρακολουθεί, ελέγχει και διαχειρίζεται τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου. Έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή του κύριου άξονα της οδού, θέτει ως προτεραιότητά της την εφαρμογή μια νέας αντίληψης και στρατηγικής στη συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων και στην προστασία του περιβάλλοντος.
       
      Η εταιρεία και οι άνθρωποί της παρακολουθούν και καταγράφουν τις περιβαλλοντικές συνθήκες, εντοπίζουν τις επιπτώσεις της οδού και φέρουν εις πέρας με αποτελεσματικότητα τις απαραίτητες ενέργειες για την προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, σε μια εποχή κατά την οποία η περιβαλλοντική προστασία αποτελεί αντικείμενο προς συζήτηση και δράση σε παγκόσμιο επίπεδο.
       
      Ένας από τους σημαντικότερους στόχους είναι η συνεχής βελτίωση της περιβαλλοντικής επίδοσης με βάση τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης και σε συμμόρφωση με την νομοθεσία και τα διεθνή πρότυπα, ώστε να ελαχιστοποιούνται ή όπου είναι δυνατόν να προλαμβάνονται οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινότητες.
       
      Στο πλαίσιο των προαναφερόμενων η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ατμοσφαιρικής Χημείας (Ε.Α.Χ.) του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ε.Α.Α.) και το Διαβαλκανικό Κέντρο Περιβάλλοντος (Δ.Κ.Π.) ξεκινά μετρήσεις αέριας ρύπανσης, διάρκειας δέκα μηνών, με δύο Κινητούς Σταθμούς Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης διασχίζοντας όλη τη Βόρειο Ελλάδα, κατά μήκος της Εγνατίας οδού.
       
      Εκτός από την υλοποίηση μετρήσεων αέριας και σωματιδιακής ρύπανσης, στο αντικείμενο του Έργου εντάσσεται ο υπολογισμός του ανθρακικού αποτυπώματος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η ανάπτυξη διαδικασίας και η διαμόρφωση σχετικού μοντέλου, ενώ έμφαση δίδεται στην εκτίμηση του βαθμού συμβολής του οδικού άξονα, ως μια γραμμική πηγή εκπομπής ρύπων, στην επιβάρυνση της ατμόσφαιρας των περιοχών απ' όπου διέρχεται αλλά και σε περιβαλλοντικά προβλήματα παγκόσμιας/περιφερειακής κλίμακας, όπως το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η κλιματική αλλαγή.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnadia-odos/item/32434-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CF%85%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-monitoning-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι άμεσες δυνατότητες και οι θετικές προοπτικές να συμμετέχει και να χρηματοδοτήσει η Παγκόσμια Τράπεζα νέα έργα υποδομών στην Ελλάδα συζητήθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποίησε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠOΜΕΔΙ) Χρήστος Σπίρτζης με τον Πατρίτσιο Παγκάνο, Εκτελεστικό Διευθυντή του Ομίλου της Παγκόσμιας Τράπεζας.
       
      Συζητήθηκε, επίσης, η παροχή από την Παγκόσμια Τράπεζα τεχνικής υποστήριξης για την ταχεία προώθηση έργων στη xώρα μας και η οικονομική και τεχνική ενίσχυση και υποστήριξη τεχνικών και κατασκευαστικών δραστηριοτήτων εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας.
       
      Συμφωνήθηκε να συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας του υπουργείου ΥΠOΜΕΔΙ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, για την εξειδίκευση και άμεση υλοποίηση της συνεργασίας.
       
      Στη συνάντηση συμμετείχαν από την Παγκόσμια Τράπεζα, επίσης, ο Χρήστος Παπουτσής, εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Παγκόσμια Τράπεζα, ο Δημήτριος Τσιτσαράγκος, Αντιπρόεδρος του IFC (International Finance Corporation) και ο Dirk Reinermann, Συντονιστής των προγραμμάτων για την Ν.Α Ευρώπη. Από το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδoμών, Γιώργος Δέδες, και υπηρεσιακοί παράγοντες.
       
      Οι εκπρόσωποι της Παγκόσμιας Τράπεζας ανταποκρίθηκαν θετικά στην προοπτική άμεσης συνεργασίας, αφού ενημερώθηκαν αναλυτικά από τον υπουργό ΥΠOΜΕΔΙ, Χρήστο Σπίρτζη, για σειρά θεσμικών αλλαγών, μέτρων και δραστηριοτήτων που προωθούνται από την κυβέρνηση και το υπουργείο, τις πολιτικές κατευθύνσεις του προγραμματισμού και τον σχεδιασμό των υποδομών, όσον αφορά την υλοποίηση νέων παραγωγικών επενδύσεων, με στόχο την οικονομική ανάκαμψη και ανασυγκρότηση αλλά και τις πολιτικές εξωστρέφειας.
       
      Ειδικότερα ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε αναλυτικά:
      Τις θεσμικές αλλαγές που προωθούνται άμεσα στους τομείς της παραγωγής των έργων, των μελετών και των αδειοδοτήσεων, σε όλο το φάσμα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Καθιερώνονται νέες ψηφιακές εφαρμογές απλοποίησης, ελέγχου και αντικειμενικής εφαρμογής των διαδικασιών.
       
      Επίσης, προβλέπεται η εφαρμογή νέων κανόνων διαφάνειας και αποτελεσματικότητας, που διασφαλίζουν την προστασία του δημοσίου συμφέροντος σε περιβάλλον επενδυτικής ασφάλειας.
      Την ιεράρχηση έργων υποδομών στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών και των κοινωνικών υποδομών που προωθεί το υπουργείο ΥΠOΜΕΔΙ για την επόμενη περίοδο.
       
      Αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά:
       
      - Εμπορευματικά κέντρα Logistics:
       
      Συγκεκριμένα, το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, για το οποίο προκηρύσσεται τις επόμενες ημέρες σχετικός διαγωνισμός από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, ενώ θα ακολουθήσει σχεδιασμός επέκτασής του, με πρόσθετη έκταση και νέος διαγωνισμός.
      Νέα κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη και άλλες περιοχές, που αναδεικνύουν τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές.
       
      - Σιδηροδρομικά έργα:
       
      Η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
      Τα έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας
      Τα έργα Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε πλήρη ανάπτυξη
      Το έργο επέκτασης προαστιακού σιδηροδρόμου έως Λαύριο
       
      - Λιμενικά έργα:
       
      ιδίως σε περιοχές Πύλες Εισόδου της Χώρας και σε άλλες περιοχές που συγκεντρώνουν τουριστικό και εμπορικό ενδιαφέρον.
       
      - Έργα αεροδρομίων:
       
      Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, για το οποίο προωθείται άμεσα ο σχετικός διαγωνισμός με ΣΔΙΤ και με νέους όρους, προστασίας του δημοσίου συμφέροντος.
      Ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων δημοσίου χαρακτήρα (που δεν περιλαμβάνονται στη συμφωνία ιδιωτικοποίησης)
      Οδικά έργα κ.α.
      Συζητήθηκε, επίσης, η συνεργασία σε δράσεις εξωστρέφειας, που προωθούν η κυβέρνηση και το υπουργείο για το ελληνικό τεχνικό δυναμικό και τις κατασκευαστικές επιχειρήσεις, μέσω διμερών συμφωνιών και συνεργασιών με άλλες χώρες σε Ασία, Αφρική, Μέση Ανατολή και Βαλκάνια.
       
      Οι εκπρόσωποι της Παγκόσμιας Τράπεζας υπογράμμισαν το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους για το σύνολο των προωθούμενων έργων αλλά και τις εκτός συνόρων τεχνικές και κατασκευαστικές δραστηριότητες.
       
      Σημείωσαν ότι προβλέπεται οικονομική συμμετοχή στα έργα και τις επενδύσεις μέσω των χρηματοδοτικών εργαλείων που διαθέτει. Ανέφεραν τη δυνατότητά της για την ενεργοποίηση συνεργαζόμενων με την Παγκόσμια Τράπεζα Τραπεζών και Δικτύων Επενδυτών.
       
      Παράλληλα, δήλωσαν τη διαθεσιμότητά τους για την προετοιμασία, τη σύνταξη φακέλων και την ωρίμανση των έργων για την αξιοποίηση των πόρων και την ενεργοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
       
      Συνοψίζοντας, οι εκπρόσωποι του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ιδρύματος δήλωσαν ότι η Παγκόσμια Τράπεζα είναι διατεθειμένη να συμβάλλει ουσιαστικά στη χρηματοδότηση, να βοηθήσει τεχνικά στην ταχεία προώθηση των έργων αλλά και να εγγυηθεί η ίδια την υλοποίηση έργων υποδομής και παραγωγικών επενδύσεων στην Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500039558
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το εντυπωσιακό αρχιτεκτόνημα βρίσκεται στα ανοιχτά της ακτής της Αλεξάνδρειας και αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο λόγος για το πρώτο υποβρύχιο μουσείο στον κόσμο, που προκαλεί το διεθνές ενδιαφέρον.
       
      Το σπάνιο αυτό αρχιτεκτονικό πρότζεκτ ήταν στα πλάνα των αρχιτεκτόνων και της κυβέρνησης από το 1998, όμως φέτος έμελλε να είναι η χρονιά γέννησης του. Επικεφαλής του έργου είναι ο Γάλλος αρχιτέκτονας, Jacques Rougerie.
       
      Το υποβρύχιο μουσείο θα διαθέτει δωμάτια κάτω από το νερό κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από fiber glass, τα οποία θα ενώνονται μεταξύ τους οδηγώντας σε έναν κεντρικό χώρο. Η κατάβαση θα γίνεται μέσω ειδικής σκάλας από μια πλατφόρμα πάνω στο νερό, ενώ η θέα στον ωκεανό θα είναι εντυπωσιακή.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.klik.gr/gr/el/design/to-proto-upobruchio-archaiologiko-mouseio-tou-kosmou/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ιδιαίτερα ενεργοί στο Διαδίκτυο παρουσιάζονται οι Έλληνες, καθώς τα ποσοστά διείσδυσης έχουν φθάσει πλέον να αγγίζουν το 70% τόσο σε επίπεδο πληθυσμού όσο και σε επίπεδο νοικοκυριών, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι σχεδόν όλοι οι χρήστες του Internet στη χώρα μας «σερφάρουν» και εκτός σπιτιού ή χώρου εργασίας.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Έρευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 68,6% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση σε προσωπικό υπολογιστή, ενώ το 68,1% «σερφάρει» στο Διαδίκτυο, με περιοχές όπως η Αττική να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα φθάνοντας στο 74,9%.
       
      Σημειωτέον πως το ποσοστό διείσδυσης του Διαδικτύου στα ελληνικά νοικοκυριά είναι ενισχυμένο κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2014. Ευρυζωνική σύνδεση χρησιμοποιεί το 67,1%, του συνόλου των νοικοκυριών της χώρας, ποσοστό αυξημένο κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες.
       
      Κόστος
       
      Ενδιαφέρον είναι ακόμη ότι οι κυριότεροι λόγοι μη πρόσβασης στο διαδίκτυο από την κατοικία είναι κυρίως η έλλειψη ικανοτήτων (60,7% εξ αυτών που απάντησαν ότι δεν έχουν), με το 25,9% να υποστηρίζει ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο δεν είναι χρήσιμες ή δεν ενδιαφέρουν, ενώ για το 21,7% το κόστος του εξοπλισμού είναι πολύ υψηλό.
       
      Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το α' τρίμηνο του 2015, συμμετείχαν 4.667 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών σε ολόκληρη την Ελλάδα, με την προϋπόθεση της ύπαρξης ενός τουλάχιστον μέλους ηλικίας 16-74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.
       
      Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι το 66,6% του πληθυσμού της χώρας ηλικίας 16-74 ετών έκανε χρήση υπολογιστή, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το Διαδίκτυο έφθασε στο 66,8%. Τα αντίστοιχα νούμερα το 2014 ήταν 63,3% και 63,2%, ενώ είναι αξιοσημείωτο πως στις μικρότερες ηλικίες τα ποσοστά είναι πάνω από 90%.
       

       
      Smartphones
       
      Εκεί που υπάρχει η μεγαλύτερη είναι στη χρήση φορητών συσκευών για πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Το 66,4 % όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α΄ τρίμηνο του 2015 συνδέθηκαν στο Διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, με χρήση κινητού τηλεφώνου ή smart phone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής, παρουσιάζοντας αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2014.
       
      Τέλος, το 46,4% των Ελλήνων πολιτών χρησιμοποίησε τη χρονική περίοδο Απριλίου 2014 - Μαρτίου 2015 για προσωπική χρήση τις υπάρχουσες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113846131
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την πρώτη φορά που εντόπισε το σημείο –μια εγκαταλελειμμένη κατασκευή στον περιφερειακό του Λυκαβηττού–, ήταν μια μέρα που ανέβαινε με το σκέιτ του. Ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Τσίγκος δεν είναι συνηθισμένη περίπτωση. Ούτε και το κτίριο One Kleomenous, στον αριθμό 1 της οδού Κλεομένους, που κατασκεύασε με την ομάδα Omniview, είναι συνηθισμένο.
       
      Όσοι γνώριζαν το έργο τoυ γραφείου που συστήθηκε από τον ίδιο, τον αδελφό του, Γιάννη Τσίγκο, και τον επιχειρηματία Μίλτο Καμπουρίδη το 2014 –μετεξέλιξη της αρχιτεκτονικής ομάδας TDC, που είχε υπογράψει το μπαρ Frame στο ξενοδοχείο St. George Lycabettus–, περίμεναν ότι θα έρχονταν η ώρα για ένα έργο που θα έκανε τη διαφορά.
       
      «Το Οne Kleomenous», εξηγεί, «ανήκει στη σχολή του βιομιμητικού design, που στηρίζεται στην αποδόμηση και αναπαραγωγή γεωμετρικών μοντέλων που βρίσκουμε στη φύση. Σε αυτή την περίπτωση, η συγκεκριμένη φόρμα γεφυρώνει την αυστηρότητα της πόλης με την όμορφη αταξία του φυσικού περιβάλλοντος».
       
      Η όλη κατασκευή χρειάστηκε μήνες να ολοκληρωθεί κι έγινε θέμα στο Wallpaper, σηματοδοτώντας την αρχιτεκτονική άνοιξη της Αθήνας. Ο ίδιος τελείωσε πριν από λίγο καιρό δύο καταστήματα στη Μύκονο. Για τα επόμενα projects του τηρεί σιγή ιχθύος. Στον ελεύθερό χρόνο του σκαλίζει κιθάρες και σανίδες του σερφ.
       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       
      http://content-mcdn.ethnos.gr/filesystem/images/20151019/low/assets_LARGE_t_243061_54584687.JPG
       
      http://content-mcdn.ethnos.gr/filesystem/images/20151019/low/assets_LARGE_t_243061_54584685.JPG
       
      Πηγή: http://www.hommemagazine.gr/article.asp?catid=34053&subid=2&pubid=64272523
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Ταχύτερες μετακινήσεις και μεταφορές ελληνικών εμπορευμάτων προς τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες υπόσχεται η ολοκλήρωση του Πανευρωπαϊκού Άξονα στην επόμενη πενταετία, μειώνοντας το ταξίδι Θεσσαλονίκης - Βελιγραδίου κατά δύο ώρες (από έξι σε τέσσερις ώρες), ενώ θα δώσει τη δυνατότητα άφιξης στη Βιέννη σε 12 ώρες. Στην παρούσα φάση, έχει ήδη ολοκληρωθεί περίπου το 85% του αυτοκινητοδρόμου, το οποίο ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και διαπερνώντας τα Βαλκάνια, φτάνει ως την Αυστρία.
       
      Τμήμα του συγκεκριμένου οδικού άξονα αποτελεί και το έργο κατασκευής νέου αυτοκινητοδρόμου μήκους 28,2 χιλιομέτρων από το Ντεμίρ Καπίγιε έως τη Σμόκβιτσα στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, το οποίο κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ. Μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί το 70% του έργου προϋπολογισμού 210 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2016. Είναι μάλιστα το τελευταίο και πιο δύσκολο υπό κατασκευή τμήμα του άξονα 10 στην πΓΔΜ.
       
      Με την ολοκλήρωσή του η μετακίνηση από τη Θεσσαλονίκη στα Σκόπια θα μειωθεί κατά 20-30 λεπτά τόσο εξαιτίας της μικρότερης διαδρομής κατά 7 χιλιόμετρα από τη νέα χάραξη, όσο και επειδή θα επιτρέπονται μεγαλύτερες ταχύτητες κυκλοφορίας (120 από 80 χιλιόμετρα).
       
      Διεθνής παρουσία
       
      Το έργο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες, λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα, 6 κύριες γέφυρες με δύο κλάδους, 5 άνω διαβάσεις, 7 κάτω διαβάσεις, δύο σήραγγες και χωματουργικά ανοικτής οδοποιίας. Το συγκεκριμένο είναι μόνο ένα από τα μεγάλα έργα που έχει αναλάβει η εταιρεία στα Βαλκάνια, γεγονός, το οποίο καταδεικνύει τόσο την ισχυρή διεθνή της παρουσία όσο και την εξωστρέφεια του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου. Άλλωστε από το σύνολο των 15.000 εργαζομένων της εταιρείας, οι περισσότεροι απασχολούνται στο εξωτερικό.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113846123
      Περισσότερα...

      2

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Από την Δευτέρα 23 Νοεμβρίου ανοίγει νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που δίνει επίδομα εως 10.000 ευρώ σε κάθε νέο ελεύθερο επαγγελματία αλλά και επιδότηση εως 450 ευρώ μηνιαίως σε επιχειρήσεις και συνεταιρισμούς που προσέλαβαν άνεργους. Διαβάστε τις προϋποθέσεις.
       
       
      Από την Δευτέρα τρέχει νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ με τίτλο ''Ενίσχυση της ρευστότητας και της απασχόλησης''. Ο προϋπολογισμός του είναι στα 65 εκατομμύρια ευρώ και έχει δύο στόχους.Την επιδότηση πρώην ανέργων που άνοιξαν επιχείρηση αλλά και εταιρείες ή συνεταιρισμούς που έκαναν προσλήψεις.
       
      Για τους ελεύθερους επαγγελματίες το ανώτατο ποσό της επιδότησης φτάνει τα 10.000 ευρώ ενώ για τις επιχειρήσεις στα 450 ευρώ τον μήνα για τις νέες θέσεις εργασίας.
       
      Οι προϋποθέσεις για τα επιδόματα
       
      - Τα 10.000 ευρώ θα δοθούν σε νέους ελεύθερους επαγγελματίες, πρώην άνεργους, που έκαναν έναρξη επαγγέλματος από την 1/1/2014. Οι δικαιούχοι, σύμφωνα με την Ημερησία, δεσμεύονται για τη διατήρηση λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 12 επιπλέον μηνών από την ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης.
       
      - Τα 450 ευρώ μηνιαίως για κάθε νέα πρόσληψη θα πάρουν επιχειρήσεις και συνεταιρισμοί που πραγματοποίησαν καθαρή αύξηση των θέσεων εργασίας τους μετά την 1/1/2015, προσλαμβάνοντας έναν ή περισσότερους ανέργους. Για να επιδοτηθούν θα πρέπει να έχουν προσλάβει πρώην ανέργους κατά το χρονικό διάστημα από 1-1-2015 έως και 31-8-2015, με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου πλήρους ή και μερικής απασχόλησης, τις οποίες και διατηρούν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και για όλη τη συνολική διάρκεια του προγράμματος. Επίσης δεν θα πρέπει να έχουν μειώσει το προσωπικό που είχαν τον Δεκέμβριο. Στο πρόγραμμα εντάσσονται εργοδότες για την επιχορήγηση, κατ’ ανώτατο όριο, 20 θέσεων πλήρους απασχόλησης ή 40 θέσεων μερικής απασχόλησης.
       
      Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του ΟΑΕΔ την αίτηση υπαγωγής τους στο πρόγραμμα από:
       
      - Τη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες με έδρα στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Κρήτης, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων
       
      - Την Τρίτη 1 Δεκεμβρίου για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες με έδρα στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113846122
      Περισσότερα...

      8

    • Arche

      «Η αγορά ακινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται σε τέλμα» δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Τράπεζας της Αγγλίας υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχουν αρκετά σπίτια στην αγορά και πως την ίδια ώρα οι κατασκευές νέων κατοικιών είναι «παγωμένες».
       
      Σε μια ασυνήθιστα έντονη κριτική της κυβερνητικής πολιτικής όσον αφορά στο θέμα των ακινήτων, ο Andy Haldane τόνισε στο Κογκρέσο ότι η Βρετανία χρειάζεται να χτίσει περίπου 200.000 κατοικίες το χρόνο και πως η αποτυχία της να το πράξει την ώθησε να ανεβάσει τις τιμές των ακινήτων.
       
      «Υπάρχει μια ανισορροπία στην αγορά ακινήτων εδώ και χρόνια μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης και αυτό είναι που στέλνει τις τιμές στον ουρανό» είπε χαρακτηριστικά.
       
      Ο ίδιος τόνισε πως δεν πιστεύει ότι η είσοδος ξένων επενδυτών στην αγορά του Βρετανικού real estate ήταν εκείνο που ώθησε τις τιμές προς τα πάνω και πως τώρα είναι μια καλή στιγμή η κυβέρνηση να ανοίξει τις κάνουλες του δανεισμού και να προχωρήσει επενδύσεις και υποδομές.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Chreiazetai_200000_spitia_to_chrono_to_In_Basileio/
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Η παγκόσμια χρήση ενέργειας αναμένεται να αυξηθεί κατά ένα τρίτο μέσα στα επόμενα 25 χρόνια, κυρίως χάρη στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
       
      Η κατανάλωση ενέργειας στις πιο ανεπτυγμένες χώρες αναμένεται να μειωθεί κατά την ίδια χρονική περίοδο, αναφέρει η ετήσια επισκόπηση του οργανισμού.
       
      Οι κύριοι παράγοντες για την αύξηση της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας θα είναι η Ινδία, η Κίνα, η Αφρική, η Μέση Ανατολή και η Νοτιοανατολική Ασία.
       
      Ωστόσο η κατανάλωση της ενέργειας αναμένεται να μειωθεί ως το 2040 κατά 15 τοις εκατό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά 12 τοις εκατό στην Ιαπωνία και κατά 3 τοις εκατό στις ΗΠΑ, λόγω της αυξημένης ενεργειακής αποδοτικότητας, της εξοικονόμησης ενέργειας και των δημογραφικών τάσεων.
       
      Η χρήση καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα συνεχίσει την άνοδο που ήδη σημειώνει, και το μερίδιο των ορυκτών καυσίμων στο συνολικό ενεργειακό μείγμα αναμένεται να μειωθεί από 81 σε 75 τοις εκατό ως το 2040, σύμφωνα με την έκθεση.
       
      Μεταξύ των ορυκτών καυσίμων, το φυσικό αέριο, που συνοδεύεται από τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι το μόνο που αναμένεται να αυξήσει το μερίδιό του.
       
      Καθώς η ζήτηση για πετρέλαιο ανακάμπτει, η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να επιστρέψει σταδιακά στα 80 δολάρια ανά βαρέλι το 2020, αν και στις επόμενες δύο δεκαετίες οι κυβερνήσεις θα συνεχίσουν να μειώνουν τις επιδοτήσεις στα ορυκτά καύσιμα.
       
      «Υπάρχουν αλάνθαστα σημάδια ότι η πολυπόθητη παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση είναι σε εξέλιξη, αλλά δε βρίσκεται ακόμη στο ρυθμό που θα οδηγήσει στην αντιστροφή της τάσης της αύξησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ο κόσμος εξακολουθεί να χρειάζεται ένα σαφές και αξιόπιστο όραμα μακροπρόθεσμης απεξάρτησης από τον άνθρακα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», καταλήγει η έκθεση.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1029728/i-pagkosmia-katanalosi-energeias-tha-auksithei-kata-ena-trito-os-to-2040
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Oταν πριν από έναν αιώνα κτιζόταν στην καρδιά της Aθήνας το πρώτο κτίριο, με μπετόν αρμέ, ο βασιλιάς Γεώργιος A' ρωτούσε: Nα περνώ από το πεζοδρόμιον της οικοδομής ή από το απέναντι (των βασιλικών στάβλων);
       
      Tο περιστατικό, βεβαίως, απηχεί μια παραδοσιακή καχυποψία απέναντι στην καινοτομία. Tην ίδια πάνω κάτω εποχή παρόμοιες αντιδράσεις παρατηρούνται στη νεοελληνική κοινωνία με τον εξηλεκτρισμό, το αυτοκίνήτο, το τηλέφωνο...
       
      Oπως και άλλες νέες τεχνολογίες για τις αρχές του 20ού αιώνα το «σιδηροπαγές σκυροκονίαμα» εισέβαλε και καθιερώθηκε ταχύτατα, προκαλώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις. Η ριζική αλλαγή στον τρόπο κατασκευής των οικοδομών δεν συνιστούσε απλώς μια επανάσταση στην τεχνική, με ό,τι πολλαπλά σύνθετο συνεπάγεται η συγκεκριμένη. Aποδείχτηκε καθοριστική συνολικά για τη ζωή, τις κοινωνικές και ατομικές, ακόμη, σχέσεις. Mε τη χρήση του νέου μέσου και, κυρίως, με την κατάχρηση, άλλαξε η βίωση της πραγματικότητας και η καθημερινή ζωή τόσο ώστε το νέο μέσο να ονοματοθετήσει την εποχή («εποχή του τσιμέντου»)...
       
      Mεταξύ των πρωταγωνιστών στην εισαγωγή, διάδοση και επικράτηση του σιδηρού σκυροκονιάματος (σκύρον, δηλαδή χαλίκια, σπασμένη πέτρα και κονίαμα, δηλαδή πολτώδες μείγμα) ξεχωρίζει ο Hλίας Aγγελόπουλος. Aυτός ήταν ο μηχανικός που το έφερε στην Eλλάδα και το εφάρμοσε με απόλυτη επιτυχία. Eφτιαξε με τσιμέντο και σίδερο πρώτα δυο γέφυρες στον Kηφισό το 1902. O ίδιος, όμως, ήταν και ο πρώτος που κατασκεύασε την πρώτη τσιμεντένια πολυκατοικία, πέντε χρόνια αργότερα στην Aθήνα. Eκανε κι άλλα πολλά δημόσια και ιδιωτικά έργα με τον ίδιο τρόπο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι φέρει και ευθύνη για ό,τι αρνητικό σημαίνει η πρακτική του...τσιμέντο να γίνει.
       
      Ο πρώτος...
       
      Παραδόξως, το όνομά του απουσιάζει από τα περισσότερα βιογραφικά λεξικά ή σπανίως αναφέρεται και λακωνικά. Tο επώνυμό του παραπέμπει στη βαριά βιομηχανία, αλλά ο ίδιος δεν είχε σχέση με τη χαλυβουργία. Για πολλούς και διάφορους λόγους τη θέση που του ανήκει στην ιστορία, μάλλον, την έχουν καταλάβει άλλοι (Λ. Oικονομίδης, A. Zαχαρίου, A. Xατζηκυριάκος, N. Kανελλόπουλος), σημαντικοί κατά τ άλλα. Aυτός, όμως, ήταν ο πρώτος...
       
      Tα πρώτα έργα που κατασκεύασε ο Aγγελόπουλος με μπετόν αρμέ ήταν δύο γέφυρες στον Kηφισό, στις οδούς Πειραιώς και Φαλήρου.
       
      H ανέγερσή τους, λόγω των συχνών καταστροφικών και πολύνεκρων πλημμύρων, είχε καταστεί επείγουσα καθώς οι ξύλινες γέφυρες που υπήρχαν ήταν παντελώς ακατάλληλες. Tις μελέτες έκανε ο γαλλικός οίκος Hennebique (ο Aγγελόπουλος ήταν αντιπρόσωπός του στην Eλλάδα, ο μηχανικός που τελειοποίησε τη μέθοδο και την έκανε εμπορικά εκμεταλλεύσιμη). H κατασκευή ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από δυο μήνες (Oκτώβριος-Nοέμβριος 1902). Kόστισαν στο κράτος το μισό ακριβώς ποσό από εκείνο που θ απαιτούνταν αν κατασκευάζονταν σιδερένιες, όπως ήταν το αρχικό σχέδιο. H οικονομία και η ταχύτητα ήταν τα δύο βασικά επιχειρήματα για να πειστούν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς ν αποδεχτούν τις τσιμεντένιες γέφυρες.
       
      H πρώτη ήταν τρίτοξη, 36 μέτρα μήκος και 10 πλάτος. H άλλη, επίσης , τρίτοξη 25 μ. μήκος, 15 πλάτος, με πεζοδρόμια και σιδηροτροχιές για να περνά το τρένο (τροχιόδρομος).
       
      Oι δοκιμές για την αντοχή τους προκαλούν σήμερα χαμόγελα, αλλά ήταν «σκληρές»:
       
      Φορτώθηκαν με σάκους άμμου, που αντιστοιχούσαν σε βάρος από 600 μέχρι 1.000 κιλά ανά τετραγωνικό μέτρο...
       
      O οδοστρωτήρας του δήμου της Aθήνας πηγαινοερχόταν μπρος πίσω...
       
      Tοποθετήθηκαν 26 άμαξες, που η καθεμιά ζύγιζε 1.800 κιλά...
       
      Πέρα από τις συμβατικές υποχρεώσεις προστέθηκαν κι άλλα βάρη πάνω τους, ενώ γινόταν σχετικές μετρήσεις για την αντοχή. «Mηδέν επιπτώσεις» σημειώνει ενθουσιασμένος ο κατασκευαστής, περιγράφοντας λίγο αργότερα το έργο στο περιοδικό των μηχανικών «Aρχιμήδης». Για την ιστορία, ας σημειωθεί ότι οι δύο εκείνες ιστορικές γέφυρες «έζησαν» ένα ολόκληρο αιώνα. Στην Πειραιώς αντικαταστάθηκε πρόσφατα, επειδή πια δεν ανταποκρινόταν στις σημερινές ανάγκες κι όχι λόγω φθοράς. Σε πείσμα της τρέχουσας κυρίαρχης αντίληψης ότι η εφαρμογή των νέων μέσων αρχίζει πάντα καθυστερημένα στη χώρα μας, οι γέφυρες στον Kηφισό κατασκευάστηκαν μόλις ένα χρόνο μετά την πρώτη οδογέφυρα από σκυρόδεμα στην Aγγλία...
       
      Μακριά από τα πάθη της πολιτικής
       
      Yπάρχουν δύο καίριες παρεμβάσεις του Aγγελόπουλου, που δίνουν το «στίγμα» του.
       
      H μία όταν αναλάμβανε πρόεδρος του TEE (1925). Tότε σκιαγραφούσε τον ρόλο του επιστήμονα-μηχανικού. Πρώτα έρχεται η κοινωνική προσφορά του στα έργα υποδομής κι ύστερα τα επαγγελματικά συμφέροντα. O μηχανικός είναι ο φυσικός ηγέτης του κόσμου της εργασίας και καλούνταν να παρακινεί σε δημιουργικότητα τους εργαζομένους για απάλειψη των κοινωνικών εντάσεων. Zητούσε αποστασιοποίηση από τα πολιτικά πάθη και από το κράτος ν αφήσει τα Eπιμελητήρια ακομμάτιστα. Yποστήριζε ότι αν συμβεί αυτό «ουδόλως αμφιβάλλομεν ότι (το TEE) θα δυνηθή, μετά των άλλων εργαζομένων τάξεων, να εύρη το αρχιμήδειον πα στω και κινήσω την Eλλάδα εις πρόοδον...»
       
      Σε μια κοινωνία βαθιά ταξική και στη σκιά του εθνικού διχασμού της, όπως η Eλλάδα της δεκαετίας του 1920-30, ότι οι μηχανικοί και οι εργαζόμενοι μακριά από την πολιτική θα «κινούσαν τη γη» ήταν τουλάχιστον εξωπραγματικό...
       
      H άλλη παρέμβασή του έγινε αργότερα, όταν αποχωρούσε απογοητευμένος από την προεδρία (το TEE, ως σύμβουλος του κράτους κατηγορήθηκε για ενδοτικότητα στις αποικιακές συμβάσεις, που υπογράφτηκαν εκείνη την εποχή). Σε ομιλία του με πάθος για τα δημόσια έργα θα ασκήσει δριμύτατη κριτική στην κρατική πολιτική.
       
      Aυτή έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς προέρχεται από ένα διανοούμενο μηχανικό, που είχε καταλάβει ανώτερες κρατικές θέσεις κι ανήκε στην κυρίαρχη τάξη του Mεσοπολέμου. Θα διεκτραγωδήσει τις καθυστερήσεις, τις ελλείψεις, την προχειρότητα, την αναβλητικότητα... Oπως τεκμηριώνει ο ιστορικός των μηχανικών Γ. Aντωνίου (στο πρόσφατο βιβλίο
       
      «Oι Eλληνες μηχανικοί...»), η «απάντησή του Aγγελόπουλου στον ανορθολογισμό του κράτους ήταν να γίνει ο ορθολογισμός της επιστήμης και των τεχνικών κυρίαρχος τρόπος σκέψης στην κοινωνία».
       
      Η αρχή έγινε στη γωνία Σταδίου και Κολοκοτρώνη
      H «οικία Aφεντούλη» σηματοδοτεί την έναρξη της τσιμεντοποίησης της Aθήνας. Aν και τσιμέντο στην πρωτεύουσα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά γύρω στο 1890 σε δάπεδα στάβλων της Σχολής Eυελπίδων, το μπετόν αρμέ θ αρχίσει να εξαπλώνεται από την οδό Σταδίου και την Πλατεία Kολοκοτρώνη, καθώς τελειώνει το 1907.
       
      Θα χρειαστούν, όμως, άλλα δώδεκα χρόνια για ν ανεγερθεί η πρώτη επταώροφη πολυκατοικία στο Σύνταγμα κι αμέσως μετά η κατασκευή πολυώροφων κατοικιών (4-7 όροφοι). Kαταρχήν για ενοικίαση και μάλιστα στους ξένους κι όχι λύση του οξύτατου στεγαστικού.
       
      «Πληγή»
      Eίναι εκπληκτικό ότι από τη δεκαετία ακόμη του 1920, όπως επισημαίνει ο αρχιτέκτονας E. Kριεζής κατάντησε «η λέξις πολυκατοικία να σημαίνη πληγήν, ήτις παντί σθένει πρέπει να καταπολεμηθή»!
       
      O Aφεντούλης, μέλος της οικογένειας Eλλήνων της Tεργέστης, ήθελε να ανεγείρει ξενοδοχείο στο οικόπεδό του στη Σταδίου-Kολοκοτρώνη, με ισόγεια καταστήματα, ακολουθώντας την παραδοσιακή τεχνική (λιθοδομές κ.λπ.). Tα σχέδια έφτιαξε Γάλλος αρχιτέκτονας, ενώ τη μελέτη για την πρόσοψη του κτιρίου έκανε ο Aρ. Mπαλάνος. Πείστηκε, όμως, από τον Aγγελόπουλο να το κτίσει με μπετόν αρμέ.
       
      Tα σχέδια στάλθηκαν στο Παρίσι, όπου έγιναν οι σχετικές μελέτες και ο Aγγελόπουλος άρχισε την κατασκευή. Aν και τεράστια για τα μέτρα της εποχής αποπερατώθηκε σε χρόνο-ρεκόρ. Γράφει ο ίδιος απευθυνόμενους στους μηχανικούς για την ταχύτητα του έργου: «Aφαιρουμένων 174 ημερών καθ ας διεκόπησαν αι εργασίαι εντολή του ιδιοκτήτου (για να γίνουν αλλαγές στο εσωτερικό του κτιρίου) , επερατώθη εντός 7 μηνών το κτίριο τούτο εκ 5 ορόφων και υπογείων το καταλαμβάνον οικόπεδον 1.700 πήχεων (περίπου 1000 τ.μ.)»
       
      Ασφάλεια
      O Aγγελόπουλος υπερηφανευόταν και δικαίως ότι είναι «το πρώτον υπό έποψιν αντοχής και ασφαλείας μεταξύ των αθηναϊκών οικοδομών... Eντελώς άφλεκτο (εκτός από την ξύλινη στέγη που ήταν επιλογή ιδιοκτήτη) και παρουσιάζει πλείστα άλλα πλεονεκτήματα ως π.χ. συνοχήν τελείαν, στερεότητα μεγάλην, οικονομίαν εν τη ολική δαπάνη ανερχομένην εις 20% (σε σχέση με πέτρα και σίδερο), οικονομίαν χώρου ένεκα των λεπτοτάτων τοίχων, διάρκειαν απεριόριστον και ανέξοδον σχεδόν συντήρησιν, ως και αντοχήν εις πάσαν σεισμικήν δόνησιν».
       
      Tο κτίριο θα λειτουργήσει αμέσως ως ξενοδοχείο «Γεώργιος», για να μετονομαστεί αργότερα στο πολύ γνωστό «Iλιον», στο ακόμη γνωστότερο μετά «Aτενέ Παλάς» και να καταλήξει στη δεκαετία του 1980 σε γραφεία της αγγλικής τράπεζας Mπέρκλεϊ. Oσο για το ισόγειο θα γνωρίσει δόξες ως κινηματογράφος «Σπλέντιντ» και ως «Eσπερος». O τελευταίος μάλιστα, μαζί με τις ταινίες του, θα διαφημίζει στον πόλεμο του 1940-41, ότι είναι το πιο ασφαλές καταφύγιο για τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς...
       
      Τα ένδεκα επιχειρήματα
      «Τσιμέντο-σίδερο» ανθίστανται από κοινού στις πιέσεις...
       
      H επιχειρηματολογία του Aγγελόπουλου για τα πλεονεκτήματα του μπετόν αρμέ (συστηματικά άρχισε να χρησιμοποιείται από το 1892) αναπτύσσεται διεξοδικά το 1902 με έντεκα επιχειρήματα:
       
      1) O σίδηρος μέσα στο τσιμέντο δεν οξειδώνεται. 2) Yπάρχει «συνοχή τελεία» (τσιμέντου-σίδερου), «ανθίστανται από κοινού» στις πιέσεις. 3) Eχουν την ίδια διαστολή και «ουδείς υπάρχει φόβος διαρρήξεως ή σχηματισμού ρωγμών εξ ανομίας διαστολής». 4) Eίναι οικονομικότερη 20-40% από τις άλλες κατασκευές. 5)Eντελώς άφλεκτο (η ιδιότητα αυτή ήταν ο πρώτος λόγος που το σίδερο περιβλήθηκε με τσιμέντο). 6)Δεν χρειάζεται συντήρηση, με την πάροδο του χρόνου σκληραίνει και διαρκεί απεριόριστα. 7) Eπιταχύνει τον χρόνο κατασκευής. Πρόκειται για «υγιεινό σύστημα» (καθαρίζεται-απολυμαίνεται εύκολα, δεν αλλοιώνεται από νερά και οξέα, δεν επιτρέπει την είσοδο μικροβίων στο εσωτερικό του κ.λπ.). 9) Kακός αγωγός του ήχου. 10) Eίναι το πιο δύσκαμπτο υλικό (150% περισσότερο από το σίδηρο). 11) Eχει μεγάλη αντοχή, που αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου «ένεκα της στερεοποιήσεως του τσιμέντου».
       
      Σταθμοί στη ζωή και το έργο του
       
      1859: Γέννηση στην Tρίπολη. Kαταγωγή από την οικογένεια Aγγελόπουλων της Δημητσάνας, πατέρας του ο Iωάννης εκδότης της εφημερίδας «Παλιγγενεσία».
       
      1886: Aποφοίτηση από τη σχολή γεφυροποιών Ecole des Ponts et Chaussees της Γαλλίας.
       
      1886-1900: Διορισμός στην υπηρεσία Δημοσίων Eργων, διευθυντής έργων του Δήμου Aθήνας, νομομηχανικός Aττικο-βοιωτίας, διευθυντής της Λιμενικής Eπιτροπής κ.λπ.
       
      1886-88: Eκδίδει τη «Mηχανική Eπιθεώρηση», το πρώτο ελληνικό περιοδικό με τεχνικο-επιστημονικό περιεχόμενο.
       
      1888-90 & 1897-98: Kαθηγητής στο Σχολείο Bιομηχανικών Tεχνών (Πολυτεχνείο).
       
      1889: Mελέτες και προτάσεις για την υδροδότηση της Aθήνας από τη Στυμφαλία.
       
      1892: Συμμετοχή στη συγκρότηση της Eλληνικής Bιοτεχνικής Eταιρείας (Διπλάρειος Σχολή) κι αργότερα γραμματέας και αντιπρόεδρος.
       
      1898: Eκ των πρωταγωνιστών στην ίδρυση του Πολυτεχνικού Συλλόγου, αντιπρόεδρος και γραμματέας για μεγάλο διάστημα.
       
      1899-1905: Eκδότης του περιοδικού των μηχανικών «Aρχιμήδης».
       
      1900: Iδρυση τεχνικού γραφείου. Mελέτη και κατασκευή πολλών μεγάλων έργων: γέφυρες Kηφισού, δεξαμενές Πειραιά, ύδρευση Λάρισας, διοχέτευση υδάτων Mέλανα ποταμού, Aρεταίειο νοσοκομείο, λιμάνι Bόλου, τελωνεία Πάτρας, πηγή Yπάτης, δρόμος Bόλου-Πορταριάς κ.ά.
       
      1902: Eφαρμογή της τεχνικής του μπετόν αρμέ.
       
      1907: H πρώτη αθηναϊκή πολυκατοικία με οπλισμένο σκυρόδεμα.
       
      1910-1932: Mέλος διοικητικών συμβουλίων πολλών εταιρειών και τραπεζών (Διώρυγα Kορίνθου, Eθνική και Kτηματική Tράπεζα, Eλληνικοί Hλεκτρικοί Σιδηρόδρόμων, Γενικές Aποθήκες Eλλάδος κ.α.)
       
      1916: Στυλοβάτης της Λέσχης Eπιστημόνων.
       
      1925-1927: Iδρυτικό μέλος του TEE και πρώτος πρόεδρος.
       
      1932: Θάνατος στην Aθήνα.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17103 και http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27721&subid=2&pubid=271931
      Περισσότερα...

      4

    • jedi.Yannis

      Σχέδιο για την επιβολή ενιαίας εισφοράς 20% για την κύρια σύνταξη, στα πρότυπα του ΙΚΑ (6,67% για τον ασφαλισμένο και 13,33% για τον εργοδότη), καθώς και την αύξηση επιμέρους εισφορών άλλων κλάδων οι οποίες είχαν μειωθεί, φέρεται να μελετά το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
       
      Το σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα «Ημερησία», θα υποβληθεί στους εκπροσώπους των δανειστών. Ο σχεδιασμός καταρτίστηκε στο πλαίσιο της εφαρμογής «ενιαίων κανόνων» για τις εισφορές και τις παροχές που θα ισχύουν με το νέο Ασφαλιστικό.
       
      Σε αυτό προβλέπεται αντίστοιχο ποσοστό 20% για την κύρια σύνταξη για τους ελεύθερους, τους επιστήμονες και (σταδιακά) για τους αγρότες με βάση, όμως, τουλάχιστον 2 κλίμακες υποχρεωτικών ασφαλίστρων (μιας κατώτατης και μιας ανώτατης) που θα συνδεθούν με το πραγματικό εισόδημα.
      Περισσότερα...

      43

    • Engineer

      Σε φάση πλήρης ολοκλήρωσης περνά η αναβάθμιση στο νότιο σιδηροδρομικό τμήμα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη που φτάνει μέχρι την Τιθορέα.
       
      Υπεγράφη όπως αναμενόταν άλλωστε εχθές Τρίτη 10-11-2015, η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση με την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ, ενεργοποιώντας την προαίρεση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης (πέρα από το τμήμα Μενίδι-Τιθορέα) και στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες. Να σημειώσουμε πως στο ενδιάμεσο τμήμα 3 Γέφυρες-Μενίδι υπάρχει εδώ και χρόνια ηλεκτροκίνηση.
       
      Το ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 1.072.836,55 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΓΕ/ΟΕ χωρίς Αναθεώρηση και Φ.Π.Α.), έναντι του αρχικού προβλεπόμενου των 2.000.000 ευρώ όπως προβλεπόταν στην διακήρυξη του εν λόγω έργου. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, την εγκατάσταση και την εν λειτουργία παράδοση της Γραμμής Επαφής στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) - Τρεις Γέφυρες (3Γ) (Χ.Θ. 13+180). H εγκατάσταση θα είναι προσωρινή έως την ολοκλήρωση της μελέτης και της κατασκευής της υπόγειας διέλευσης, έργου που αναμένεται να δούμε να υλοποιείται την επόμενη δεκαετία.
       
      Η προθεσμία περάτωσης του έργου είναι έξι μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής συμπληρωματικής σύμβασης και υπολογιστικά την τοποθετούμε στις 10 Μαϊου 2016. Για την εξασφάλιση των όρων χρηματοδότησης του Έργου καθώς και για την διασφάλιση των όρων αποπληρωμής του ευρύτερου έργου: «Ηλεκτροκίνηση Σιδ/κης Γραμμής Αθήνας (Αχαρνών) – Θεσ/κης (Β’ Φάση) και κλάδου Οινόης – Χαλκίδας», το οποίο εντάχθηκε αρχικά με την υπ’ αριθμ. απόφαση Ε(2004) 4595/19-11-2004 στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του Ταμείου Συνοχής με ποσοστό χρηματοδότησης 50%, θα πρέπει να εξασφαλισθεί η κυκλοφορία ηλεκτρικού συρμού από τον ΣΣ Αθηνών έως τον ΣΣ Οινόης.
       
      Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση της η ΕΡΓΟΣΕ «καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια έτσι ώστε να παραδώσει τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων Αθήνα-Θεσσαλονίκη όσο το δυνατόν συντομότερα προς το επιβατικό κοινό, μειώνοντας κατά πολύ το χρόνο και αυξάνοντας την ποιότητα και την ασφάλεια του ταξιδιού».
       
      ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
      Το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης υπεγράφη τον Ιούνιο του 2012 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Οκτώβριο του 2014 και αντικείμενο το τμήμα Μενίδι-Τιθορέα. Λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων το έργο πήρε παρατάσεις και φτάσαμε στην επέκταση του έργου μέχρι το σταθμό της Αθήνας.
       
      Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 22εκ.ευρώ και κρίθηκε αναγκαία η εργολαβία λόγω του βανδαλισμού και κλοπής μεγάλου τμήματος των καλωδίων της ηλεκτροκίνησης στο συγκεκριμένο τμήμα.
       
      Πλέον το έργο αναμένεται να παραδοθεί στα μέσα Μαϊου 2016 και μετά την ολοκλήρωση των έργων το τμήμα από την Αθήνα μέχρι και την Τιθορέα θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο. Μαζί με τα έργα ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα που παραδοθούν τον Αύγουστο του 2016 θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής από τον Πειραιά μέχρι την Τιθορέα μετά από 15 χρόνια έργων και για πρώτη φορά το ηλεκτροκίνητο τρένο θα διανύει όλη την απόσταση με ταχύτητες που κατά τμήματα θα φτάνουν τα 160χλμ/ώρα και αφορά υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/32377-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%83%CE%B5-6-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 33 του Ν 4342/2015 (ΦΕΚ Α 143), «Η προθεσμία του εδαφίου β΄ της περίπτωσης β΄ της παρ. 6 του άρθρου 9 του π.δ. 100/2010 (Α΄ 177), που προστέθηκε με την παράγραφο 1 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), παρατείνεται από 30 Ιουνίου 2015 έως 30 Ιουνίου 2016. Τα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης που εκδίδονται κατά το ως άνω χρονικό διάστημα θεωρούνται έγκυρα ως προς κάθε συνέπεια» .
       
      Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 58 του Ν 4342/2015 (ΦΕΚ Α 143), «3. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, η παράγραφος 3 του άρθρου 14 του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Β΄ 407/9.4.2010) αντικαθίσταται ως εξής:
       
      «3. Κάθε συμβολαιογράφος για την κατάρτιση πράξεως αγοραπωλησίας ακινήτου υποχρεούται να μνημονεύσει στο συμβόλαιο τον αριθμό πρωτοκόλλου του ΠΕΑ και να επισυνάψει σε αυτό επίσημο αντίγραφο του ΠΕΑ. Σε κάθε μίσθωση ακινήτου, ο αριθμός πρωτοκόλλου του ΠΕΑ πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά στην ηλεκτρονική εφαρμογή «Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας» της ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr).»
       
      Πηγή: http://www.buildingcert.gr/
      Περισσότερα...

      36

    • Engineer

      Με σημερινή απόφαση του ΥΠΕΝ, εγκρίνεται η διάθεση πίστωσης 350.000 ευρώ στο Κέντρο Ανανεώσιµων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), από τις πιστώσεις του έργου «Επιχορήγηση του ΚΑΠΕ για εκπόνηση μελετών για τη στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του εθνικού προγράμματος ανάπτυξης θαλάσσιων αιολικών πάρκων» της ΣΑΕ 075/8/2015, για την πληρωµή του ως άνω έργου.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=99507
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους έως 750 εκατ. ευρώ προχωρά η Attica Bank, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της τράπεζας. Στόχος της διοίκησης είναι η κάλυψη του κεφαλαιακού ελλείμματος που υπολογίστηκε από την άσκηση της συνολικής αξιολόγησης που διενεργήθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος. Μετά την τελική αξιολόγηση του σχεδίου κεφαλαιακής υποστήριξης από την ΤτΕ, οι κεφαλαιακές ανάγκες που πρόκειται να καλυφθούν μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ανέρχονται σε 584 εκατ. ευρώ υπό το βασικό σενάριο της άσκησης και σε 784 εκατ. ευρώ υπό το δυσμενές σενάριο.
       
      Πληροφορίες αναφέρουν ότι από το σύνολο των 784 εκατ. ευρώ, τα 100 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν μέσω μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου (CoCos), άλλα 100 εκατ. ευρώ από την μετατροπή προνομιούχων, 220 εκατ. ευρώ από το ασφαλιστικό ταμείο ΤΣΜΕΔΕ-ΕΤΑΑ και τα υπόλοιπα θα καλυφθούν από το επενδυτικό κοινό. Ωστόσο, εκτιμήσεις αναφέρουν ότι δε θα μπορέσει να καλυφθεί το συνολικό ποσό και ότι θα απαιτηθεί η συμμετοχή κεφαλαίων του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο στήριξης των συνεταιριστικών τραπεζών μέσω της Attica Bank μετά την πλήρη ανακεφαλαιοποίησή της, γεγονός το οποίο δεν έχει αποφασιστεί, αλλά γίνονται συζητήσεις.
       
       
      Εφόσον τελικά συμμετάσχει στην ανακεφαλαιοποίηση της Attica Bank το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, τότε την εποπτεία θα την έχει και το ίδιο.
       
      Η ανακοίνωση καταλήγει ότι “το ποσό ύψους 750 εκατ. ευρώ, προσδιορίστηκε βάσει του σχεδίου ενεργειών κεφαλαιακής υποστήριξης που υπεβλήθη από την Τράπεζα και αξιολογήθηκε από την ΤτΕ μετά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της άσκησης Συνολικής Αξιολόγησης.
       
      Η Τράπεζα σκοπεύει να ολοκληρώσει την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου πριν το τέλος του έτους, μέσω άσκησης δικαιωμάτων προτίμησης από τους υφιστάμενους μετόχους, και διάθεση τυχόν αδιάθετων μετοχών σε ενδιαφερομένους επενδυτές.
       
      Εφόσον προκύψει μη καλυπτόμενο ποσό θα ζητήσει την κάλυψη του από το ΤΧΣ σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου 3864/2010 ως ισχύει.
       
      Ο βασικός μέτοχος της Τράπεζας, το ΤΣΜΕΔΕ-ΕΤΑΑ, ο οποίος σήμερα κατέχει το 50,67% των κοινών μετοχών της Τράπεζας, έχει ήδη από το 2014 γνωστοποιήσει στην Τράπεζα την απόφασή του να στηρίξει έμπρακτα την ανακεφαλαιοποίησή της”.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/oikonomika/se-aukshsh-metoxikou-kefalaioy-750-ekat-eyrw-provainei-h-attica-bank.3767169.html
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Μια από τις μεγαλύτερες ανακοινώσεις που έγιναν στο συνέδριο Google I/O το οποίο πραγματοποιήθηκε περίπου έξι μήνες νωρίτερα, ήταν η νέα δυνατότητα της υπηρεσίας Google Maps να επιτρέπει την λειτουργία αναζήτησης και πλοήγησης ακόμη και όταν η συσκευή του χρήστη δεν είναι συνδεδεμένη στο ίντερνετ. Το χαρακτηριστικό αυτό έγινε διαθέσιμο εδώ και μερικές ώρες, οπότε οι offline λειτουργίες του Google Maps για το Android είναι πλέον περισσότερες από ποτέ.
       
      Το νέο αυτό χαρακτηριστικό συνεργάζεται άψογα με την online έκδοση του Google Maps, επιτρέποντας στα δεδομένα του smartphone σας να χρησιμοποιούνται ή όχι, χωρίς να διακόπτουν τη λειτουργία της εφαρμογής. Τα νέα features κυκλοφόρησαν για το Android και η Google αναφέρει ότι σύντομα θα έρθουν και στο iOS.
       
      Ήδη από το 2012 υπάρχει η επιλογή για την αποθήκευση συγκεκριμένων περιοχών στο Google Maps, τώρα όμως είναι η πρώτη φορά που δίνεται και η δυνατότητα πλοήγησης/αναζήτησης. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Όταν για παράδειγμα βρεθεί κάποιος σε μια περιοχή της πόλης όπου διαμένει και θέλει να βρει ένα εστιατόριο, μπορεί να κάνει μια αναζήτηση στους αποθηκευμένους χάρτες του, χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο. Λόγω του ότι υπάρχουν περιορισμοί χώρου, όσον αφορά τις επιχειρήσεις που θα υπάρχουν ήδη αποθηκευμένες στην εφαρμογή θα μπορούμε να βρούμε μόνο τηλέφωνα, ονόματα και βαθμολογία και όχι φωτογραφίες ή κριτικές χρηστών.
       
      Μάλιστα η Google για να μην επιβαρυνθούν με κάποια έξτρα χρέωση δεδομένων οι χρήστες, έχει προβλέψει να πραγματοποιείται λήψη των offline χαρτών, μόνο με χρήση Wi-Fi. Τέλος, η εταιρεία επισήμανε ότι σε μελλοντικές εκδόσεις του Google Maps θα προστεθούν και άλλες δυνατότητες.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=426003&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η μικρή πόλη Villa Epecuen ήταν κάποτε ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά κέντρα της Αργεντινής και είχε 1.500 κατοίκους, ώσπου το 1985 πλημμύρισε η λίμνη Epecuen και βύθισε στα νερά της την περιοχή. Οι κάτοικοι άρπαξαν ό,τι μπορούσαν από τα υπάρχοντά τους κι εγκατέλειψαν το χωριό.
       
       
      Τώρα, η παλιά ζωή της πόλης επανεμφανίστηκε, καθώς τα νερά της λίμνης υποχώρησαν, και οι πρώην κάτοικοί της μπορούν να περπατήσουν ξανά στους δρόμους της.
       

       

       
       
      Μόνο ένας ηλικιωμένος άνδρας, ο Πάμπλο Νόβακ, έχει επιστρέψει στην πόλη, κάνοντας βόλτες με το ποδήλατό του στα ερείπια: «Είμαι καλά εδώ. Απλώς είμαι μόνος. Διαβάζω την εφημερίδα και πάντα σκέφτομαι τις χρυσές μέρες της πόλης του 60’ και του 70’».
       

       
       
      Η πόλη φιλοξενούσε 280 τουριστικές επιχειρήσεις, όπως ξενώνες και ξενοδοχεία.
       

       
       
      Οι περισσότεροι άνθρωποι επισκέπτονται πρόσφατα την πόλη σε μια προσπάθεια να συγκεντρώσουν υλικά για να ανακυκλώσουν από τα ερείπια.
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/149283/mia-pragmatiki-atlantida-anadythike-poli-poy-itan-vythismeni-gia-30-hronia-photos#.VkNtzxqWhes.facebook
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.